Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce v německých městech zakázat starší diesely

Znečistění vzduchu oxidy dusíku je v německých městech natolik vysoké, že Evropská komise vyvíjí tlak na zavedení přísnějších opatření. Například by do znečistěných center měst nesměla jezdit starší auta s naftovým motorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i40c57h61a45l 13P33a68v62l20á89t 9283513934979

Po tolika letech boje s neskodnym CO2 konecne nekdo zacina resit jedy? Bylo na case!

0/0
20.7.2015 16:56

M49a21r43t98i92n 39V59o36k64o64u80n 9368353343736

jednoznacne souhlasim, pracuji na Zelivskeho a pres den se tam vpodstate neda dychat

0/0
19.7.2015 23:16

J95a44n 16K75o49n93v19a81l68i51n23k30a 5620581681865

Já bych chtěl vládním nařízením v ČR zakázat  všechna nařízení EU. A u těch ekoteroristických bych začal.

+2/−3
18.7.2015 13:12

P98e30t46r 81M83a12l49i34š77k57a 6791315951803

Jako ekologické se to vždy jen tváří, jinak kde jen o pouhopouhé rýžování peněz lobbying.

0/−1
18.7.2015 16:17

P31e95t42e37r 46N92e82š45v27a58r55a 8128616402517

Blbci. Vždy jsem měl benzína a teď jsem si poprvé pořídil diesela. Zamiloval jsem se. Neuvěřitelně velký výkon a krouťák, neuvěřitelně nízká spotřeba. Dojezd na nádrž přes 1000 km. Benzín už nikdy nechci a řeči o tom, že diesel patří do traktoru si schovejte někam. Benzín může být v maličkém městském vozítku, ale pokud budete mít normální auto ve kterém se nezabijete i při nepatrném nárazu a které na dálnici trochu jede, tak u benzínu by jste měli vždycky nezaplatitelný vír v nádrži. Dělají to Američani, kteří nemají spotřební daň a zkuste se zeptat někoho, kdo dovezl amerického jeepa jak dopadl. Každý vám řekne, že takové auto vás sežere. Já bych naopak zakázal benzín do aut těžších než tunu.

0/−2
18.7.2015 7:54

T26o39m73á16š 94H93o37r14a 2879915228415

Tak ono je třeba vědět že i moderní benzínové motory pěkně znečišťují ovzduší dokud se pořádně nezahřejí. Katalizátor potřebuje k ideální práci určitou teplotu a tu při městském provozu v nízkých otáčkách a při chladnějším počasí získá až za několik minut jízdy.

Ale obecně se mě nápad němců líbí, dostat auta z měst a především ty nejméně ekologická je rozumné řešení (mimo jiné to uvolní prostor pro kolečkáře, cyklisty a pěší, a v neposlední řadě to chce pochopitelně mít vybudovanou dobrou veřejnou dopravu.

0/0
18.7.2015 8:42

M66i51c70h46a38l 60Z72e69t91e33k 3298302320937

U USA jsou diesely do osobních aut nepoužitelné právě kvůli emisním normám, které má EU odlišné pro diesely a benzínové motory, což v Americe není.

+2/0
18.7.2015 9:17

J25i84n28d32ř38i10c87h 93Š35k41o50p56e88k 4845371680385

v USA nikdy diesely v osobákách nebyly, protože tam stojí benzin směšný prachy

0/0
19.7.2015 13:44

J48a53n 79K50o78n75v86a18l72i10n67k81a 5330151541855

No vidíte. Já měl taky vždycky benzín. Pak jsem koupil naftu - opravdu silnou naftu - a zase bych fofrem chtěl benzín. Vstřiky, turbo a další všci, které odcházejí, se v součtu podílí na tom, že se nafta nevyplatí.

+2/0
18.7.2015 11:55

P72a98v21e29l 69O68d83r41a77z57i44l 6154869137820

A taky to táhne vocpoda, žejo.

0/0
21.7.2015 22:09

P83a63v64e90l 80O77d23r74a16z51i44l 6294379867350

Jojo, ze stodvácy do volítanýho pasáta, to je skok, co?

0/0
16.8.2015 22:52

P53e17t45e12r 13N22e37š57v18a78r83a 8958196102287

Nikoli, z Nissana Primery 1.8 benzín do Hondy Accord 2.2 TDI.

0/0
17.8.2015 16:52

T52o13m84á96š 83T96a68t50í63č14e94k 5840452230278

Jó, važ každý gram své CO2 stopy a onanuj nad zákazem jaderek, o plesajícím srdéčku při pohledu na lány řepky na "bio"-naftu nemluvě. Iracionalita v čistém podání na entou.

+1/0
18.7.2015 2:35

M34i64c13h90a31l 89Z96e51t11e79k 3718362160817

Nafta patří do traktorů a lokomotiv!

+2/−1
17.7.2015 21:53

T12o92m27á64š 15T33a91t25í51č89e51k 5560472930488

Do lokomotiv na lokálkách, rozuměl jsem správně? ;-)

0/0
18.7.2015 2:36

P97e26t52r 21H94l60o59b41i15l 7199969612162

to je tak, kdyz exoti z EU rozhoduji....

+1/−2
17.7.2015 21:00

T42o95m14á34š 42T43a80t12í11č67e79k 5170932410488

... podle píšťalky z Berlína.

0/0
18.7.2015 2:36

J61e11n79d43a 58K57r61á81s55a 1829936868

A kterých  aut  s tdi  jezdí  v Německu  nejvíc  ?Nejsou  to náhodou  koncernové  poruchové  turbomotory? Jet za starou  vyklechtanou  tdi Octavií ,nebo Golfem, Passatem  do  kopce  je zážitek Rv;-D

+4/−2
17.7.2015 19:25

V50l43a85d59a 95S36i39m19o18n93i46k 3329153593665

Kolik jste těch poruchových zažil? Já ještě ani jeden , a to mi prošlo rukama dost aut. Nesmíte do toho lít všechno, co se naskytne.

+2/0
17.7.2015 22:46

P94a24v84e40l 87O66d27r91a53z18i27l 6284569847430

Poruchový jsou všecky. Časem.

0/0
16.8.2015 22:52

J32i78n58d49ř93i61c67h 80Š30k20o67p12e38k 4525161420205

to víš že jo ;-D;-D Ty vyklechtanej, poruchovej

Za to mini přeplňovaný benziny neudělají ani půlku toho co tebou kritizované diesely

0/0
19.7.2015 13:46

P53e96t94r 86M40i97c62h98a82l 2250924151872

Klid, to je Vaněk, hrdý majitel korejského zázraku s trojblikem z Nošovic. :-)

0/0
20.7.2015 12:51

P19a20v62e33l 59O24d52r55a20z72i42l 6564139207760

Do výměny vstřiků nebo do výměny dvouhmoťáku, co?

0/0
21.7.2015 22:10

R98a25d63e10k 11J83a17h12n 8876477455485

Tohle je už normální cvokhaus. Ti euroúředníci mají ale starost a německé daňové poplatníky!  Aby jim snad náhodou neumřeli o něco dříve. Kdo by je také, ty úředníky, živil, že jo?

0/0
17.7.2015 19:08

T59o85m94á77š 51R87á24k31o57s 7909750284569

masové rozšíření dieslovych motorů v osobní automobilové dopravě (a jejich podpora pres nizsi dan v nekterych zemi) je snad nejvetsi omyl v dejinach automobilismu.

+10/−1
17.7.2015 18:51

M27i67c97h85a32l 53Z83e94t52e31k 3838102390157

Podeziram firmu Bosch, vynálezce Ad-blue, z dalšího lobbingu v Europarlamentu.

+1/0
17.7.2015 21:55

P86e34t13r 59Š45p21i78l14l94e34r 1768636146258

Až na to benzínové Porsche na fotce...

+3/0
17.7.2015 18:49

J94i54ř50í 33K86o81c53u66r49e14k 6115254905638

legislativa se mění "málo často". "Chtělo by to", aby se měnila tak často, že valstnisctví vozidla si v Německu  bude moct dovolit horních 10 tisíc, zbytek bude příliš chudý než aby mohl vlastnit vozidlo. Afriku to schudnutí bohatých sice nenakrmí, ale "aspoň se to zkusilo".

+1/0
17.7.2015 18:31

Ř64e42h72o93ř 51V57l19a44s33á87k 2264824441486

No nám by to pomohlo. Na trhu by se objevila spousta kvalitních ojetin pro nás a Němci by zvýšili poptávku po nových autech, což našemu hospodářství prospěje.

Další věc je, že dýzly fakt smrdí a kdyby začaly postupně mizet, bude to fajn.

+2/0
17.7.2015 18:03

J63i12ř60í 54K88o79c79u56r75e42k 6755514325428

Lechce si protiřečíte - pomohlo by nám, když němci prodají dieslová auta do ČR a zíároveň je tady nechcete, protože fakt čoudí.

+1/−1
17.7.2015 18:20

J67a62n 54B43o94r 5861496408911

Kdy už řeknou všichni - A DOST - a zruší tu zkostnatělou byrokratickou EU?  Mělo by to být co nejdříve!

+1/0
17.7.2015 17:49

J13a69n 61V66o85p20i26č45k70a 8973192282854

No on ten SCR taky neni zadna slava, jak je videt v "real-life" vysledcich autobusu a nakladaku. Napr. http://www.theicct.org/urban-cycle-nox-emissions-euro-ivv-trucks-and-buses

0/0
17.7.2015 15:58

V12l49a70d12i83m83í84r 96Z60a74u15š85k11a 5651342707483

To ale nejsou limity systému, pouze vývojové nedostatky, které jsou odstranitelné a dle článku Euro 6 na ně pamatuje.

0/0
17.7.2015 16:11

K48a60m23i70l 68D50o28l27e23z70e65l 6262406804342

no aspon to dava urcitou logiku na rozdil od nasi bananove republiky.

U nas par slabomyslych jedincu chce platit vypalne za prevod benzinu s euro II a za diesel s Euro4, ktery je mnohem skodlivejsi, nic

+4/0
17.7.2015 15:56

P33a48v76e52l 93S34o84b64o56t16k16a 5190864

Ano, to je dobré téma, o kterém by mohlo Česko spolurozhodovat. Stejně jako o žárovkéch nebo o radiátorech.

Ne jako tomu bylo u řešení řecké krize - Nemecko už dávno pochopilo, že Česko k významným jednáním nepatří.

0/0
17.7.2015 15:12

J60a98k18u60b 21R10o58u69s 3673710404792

Euroúředníci a ekoteroristi, jděte do brusele.

+4/−2
17.7.2015 14:54

J29a82r66o70s24l40a44v 43S34z60p77a26k 6562273548230

EU ať jde do , furt EU, EU, EU ;-D;-)a H a O římská pětka N a O;-D

+4/0
17.7.2015 14:47

Č74e58s24t62m44í19r 40P62r70o57c64h29á80z75k62a 8808150218231

Traktor patří na pole.:-)

+8/−7
17.7.2015 14:37

L15a12d97i85s90l75a73v 52H35a47š39k43a 4633816131560

A proč nezadotovat opravdu důsledně auta na elektřinu a naftu spalovat jen v generátorech? Stejně většina lidí z města jezdí do 100km denně a auto na delší trasy by si poté mohli půjčit v půjčovně

0/−1
17.7.2015 14:29

V91l23a26d27i84m72í36r 18Z52a81u78š24k53a 5841252447513

Jen jestli by to v globáíle k něčemu pomohlo: http://www.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html

Zatím je bezkonkurenčně nejekologičtější turbobenzín s katalyzátorem.

+2/0
17.7.2015 16:22

M16a41r18e71k 60G37a70j67d44a 4863364326282

na elektřinu, ne palivové články ....

0/0
17.7.2015 17:36

V31l64a97d71i15m88í91r 93Z95a30u38š70k77a 5481922947373

V tom článku, který odkazuji je rozebírán i elektomobil, nestačí číst jenom nadpisy.

0/0
17.7.2015 21:39

J81a62n 23B98u22b75i70k 9482291612877

nejvíc kope chcípající kobylaEU........nebo že by jiné?......do lodi teče proudem a na palubě se stále tancuje........

čím víc má EU problémy, tím víc se zabývá hlavně ptákovinami.

+5/0
17.7.2015 14:16

J55o26s37e48f 80M29i63k57i59n 5553224195554

EU chce v německých městech zakázat starší diesely? Není něco špatně? Německo není svéprávné?

+13/0
17.7.2015 12:04

M58a21r45e86k 43H88r59u32b74y 6497592541698

Za pozornost by stalo, ze vyznamnym zdrojem dyzlovych sajrajtu jsou autobusy. Ale na ty se nesmi sahat, protoze MHD, ze :-P

+2/−6
17.7.2015 11:53

V14l32a51d31i11m66í68r 39Z15a49u14š10k32a 5951282397473

Máte pravdu, ale v přepočtu na 1 pasažéra je ta produkce NOx násobně menší než u auta.

+3/0
17.7.2015 15:30

D77a36v49i13d 52V62i64k35t60o85r72a 9384324515877

Papírově možná. Kolik autobusů a jak často denně jezdí vytížených na 100% své kapacity? Mnohem častěji jezdí busy poloprázdné či téměř prázdné, že.

+3/0
17.7.2015 15:43

V88l36a58d58i35m17í33r 21Z51a86u29š15k94a 5821422667623

I polprázdný autobus má na pasažéra nižší emise než auto pouze s řidičem, kterých je většina.

0/−1
17.7.2015 16:11

J14i44ř12í 81K28o30c10u78r87e66k 6745164815668

Řešení je trolejbus. Tam, kde autobusy jezdí v počtech 20 za hodinu určitě. Tam, kde jede jeden spoj za hodinu to nemá smysl řešit.

0/−1
17.7.2015 18:22

R76a27d61i22m 43P69o68l79á21š69e12k 9376603649439

A co teprve, až někomu z EU úředníků dojde nebo mu to někdo řekne, že ty oxidy dusíku uniklé do ovzduší je možné neutralizovat čpavkem?

V kombinaci se vzdušnou vlhkostí pak vzniknou obyčejné amonné soli, které ještě pohnojí okolí, takže rostlinstvo, už beztak nadopované nadměrným nožstvím oxidu uhličitého v ovzduší ;-D, poroste ještě intenzívněji.

+4/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.