Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce v německých městech zakázat starší diesely

Znečistění vzduchu oxidy dusíku je v německých městech natolik vysoké, že Evropská komise vyvíjí tlak na zavedení přísnějších opatření. Například by do znečistěných center měst nesměla jezdit starší auta s naftovým motorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51i63c84h45a22l 12P80a20v87l40á54t 9193223104299

Po tolika letech boje s neskodnym CO2 konecne nekdo zacina resit jedy? Bylo na case!

0/0
20.7.2015 16:56

M93a94r14t93i83n 25V32o98k59o82u80n 9858133963786

jednoznacne souhlasim, pracuji na Zelivskeho a pres den se tam vpodstate neda dychat

0/0
19.7.2015 23:16

J42a66n 12K69o92n37v86a69l83i64n35k79a 5690661351795

Já bych chtěl vládním nařízením v ČR zakázat  všechna nařízení EU. A u těch ekoteroristických bych začal.

+2/−3
18.7.2015 13:12

P59e15t77r 55M97a80l97i31š74k90a 6801145591183

Jako ekologické se to vždy jen tváří, jinak kde jen o pouhopouhé rýžování peněz lobbying.

0/−1
18.7.2015 16:17

P15e12t77e31r 37N83e25š84v23a58r19a 8398776232237

Blbci. Vždy jsem měl benzína a teď jsem si poprvé pořídil diesela. Zamiloval jsem se. Neuvěřitelně velký výkon a krouťák, neuvěřitelně nízká spotřeba. Dojezd na nádrž přes 1000 km. Benzín už nikdy nechci a řeči o tom, že diesel patří do traktoru si schovejte někam. Benzín může být v maličkém městském vozítku, ale pokud budete mít normální auto ve kterém se nezabijete i při nepatrném nárazu a které na dálnici trochu jede, tak u benzínu by jste měli vždycky nezaplatitelný vír v nádrži. Dělají to Američani, kteří nemají spotřební daň a zkuste se zeptat někoho, kdo dovezl amerického jeepa jak dopadl. Každý vám řekne, že takové auto vás sežere. Já bych naopak zakázal benzín do aut těžších než tunu.

0/−2
18.7.2015 7:54

T57o96m29á98š 76H13o39r14a 2259805218915

Tak ono je třeba vědět že i moderní benzínové motory pěkně znečišťují ovzduší dokud se pořádně nezahřejí. Katalizátor potřebuje k ideální práci určitou teplotu a tu při městském provozu v nízkých otáčkách a při chladnějším počasí získá až za několik minut jízdy.

Ale obecně se mě nápad němců líbí, dostat auta z měst a především ty nejméně ekologická je rozumné řešení (mimo jiné to uvolní prostor pro kolečkáře, cyklisty a pěší, a v neposlední řadě to chce pochopitelně mít vybudovanou dobrou veřejnou dopravu.

0/0
18.7.2015 8:42

M20i88c88h77a77l 64Z81e85t14e51k 3848512490667

U USA jsou diesely do osobních aut nepoužitelné právě kvůli emisním normám, které má EU odlišné pro diesely a benzínové motory, což v Americe není.

+2/0
18.7.2015 9:17

J11i95n47d77ř83i66c49h 34Š54k91o13p10e29k 4145891300665

v USA nikdy diesely v osobákách nebyly, protože tam stojí benzin směšný prachy

0/0
19.7.2015 13:44

J39a27n 94K35o17n44v93a37l52i73n71k38a 5160561621975

No vidíte. Já měl taky vždycky benzín. Pak jsem koupil naftu - opravdu silnou naftu - a zase bych fofrem chtěl benzín. Vstřiky, turbo a další všci, které odcházejí, se v součtu podílí na tom, že se nafta nevyplatí.

+2/0
18.7.2015 11:55

P80a65v61e29l 58O41d85r46a28z85i88l 6574739737600

A taky to táhne vocpoda, žejo.

0/0
21.7.2015 22:09

P29a74v33e89l 25O42d31r16a67z93i13l 6224389427760

Jojo, ze stodvácy do volítanýho pasáta, to je skok, co?

0/0
16.8.2015 22:52

P91e93t32e44r 67N83e40š88v79a91r98a 8188466582697

Nikoli, z Nissana Primery 1.8 benzín do Hondy Accord 2.2 TDI.

0/0
17.8.2015 16:52

T29o76m33á98š 47T47a90t23í40č90e23k 5700572170308

Jó, važ každý gram své CO2 stopy a onanuj nad zákazem jaderek, o plesajícím srdéčku při pohledu na lány řepky na "bio"-naftu nemluvě. Iracionalita v čistém podání na entou.

+1/0
18.7.2015 2:35

M97i18c54h34a63l 53Z89e89t43e70k 3488812340807

Nafta patří do traktorů a lokomotiv!

+2/−1
17.7.2015 21:53

T77o82m61á86š 89T69a14t73í89č51e63k 5610122180728

Do lokomotiv na lokálkách, rozuměl jsem správně? ;-)

0/0
18.7.2015 2:36

P19e75t20r 90H70l47o73b54i92l 7689799852152

to je tak, kdyz exoti z EU rozhoduji....

+1/−2
17.7.2015 21:00

T83o26m22á65š 22T40a78t13í32č11e52k 5420392560548

... podle píšťalky z Berlína.

0/0
18.7.2015 2:36

J91e31n54d79a 79K23r32á79s76a 1449606368

A kterých  aut  s tdi  jezdí  v Německu  nejvíc  ?Nejsou  to náhodou  koncernové  poruchové  turbomotory? Jet za starou  vyklechtanou  tdi Octavií ,nebo Golfem, Passatem  do  kopce  je zážitek Rv;-D

+4/−2
17.7.2015 19:25

V84l23a80d11a 83S84i87m60o33n38i32k 3829983853715

Kolik jste těch poruchových zažil? Já ještě ani jeden , a to mi prošlo rukama dost aut. Nesmíte do toho lít všechno, co se naskytne.

+2/0
17.7.2015 22:46

P43a79v43e26l 54O52d10r22a88z65i62l 6354179807610

Poruchový jsou všecky. Časem.

0/0
16.8.2015 22:52

J39i36n26d96ř12i47c25h 64Š80k16o27p32e19k 4325671170235

to víš že jo ;-D;-D Ty vyklechtanej, poruchovej

Za to mini přeplňovaný benziny neudělají ani půlku toho co tebou kritizované diesely

0/0
19.7.2015 13:46

P79e51t45r 60M89i17c35h72a34l 2250474581772

Klid, to je Vaněk, hrdý majitel korejského zázraku s trojblikem z Nošovic. :-)

0/0
20.7.2015 12:51

P16a98v92e12l 15O85d95r48a56z11i61l 6734269927440

Do výměny vstřiků nebo do výměny dvouhmoťáku, co?

0/0
21.7.2015 22:10

R30a41d14e74k 85J20a89h55n 8906537145635

Tohle je už normální cvokhaus. Ti euroúředníci mají ale starost a německé daňové poplatníky!  Aby jim snad náhodou neumřeli o něco dříve. Kdo by je také, ty úředníky, živil, že jo?

0/0
17.7.2015 19:08

T91o80m63á88š 46R57á81k22o25s 7269330354299

masové rozšíření dieslovych motorů v osobní automobilové dopravě (a jejich podpora pres nizsi dan v nekterych zemi) je snad nejvetsi omyl v dejinach automobilismu.

+10/−1
17.7.2015 18:51

M60i21c27h77a29l 67Z54e86t93e67k 3598382370687

Podeziram firmu Bosch, vynálezce Ad-blue, z dalšího lobbingu v Europarlamentu.

+1/0
17.7.2015 21:55

P32e24t54r 88Š47p23i14l42l59e19r 1528786606108

Až na to benzínové Porsche na fotce...

+3/0
17.7.2015 18:49

J76i21ř94í 22K53o62c68u42r69e87k 6455664205958

legislativa se mění "málo často". "Chtělo by to", aby se měnila tak často, že valstnisctví vozidla si v Německu  bude moct dovolit horních 10 tisíc, zbytek bude příliš chudý než aby mohl vlastnit vozidlo. Afriku to schudnutí bohatých sice nenakrmí, ale "aspoň se to zkusilo".

+1/0
17.7.2015 18:31

Ř41e52h36o29ř 23V42l37a33s76á12k 2294914681506

No nám by to pomohlo. Na trhu by se objevila spousta kvalitních ojetin pro nás a Němci by zvýšili poptávku po nových autech, což našemu hospodářství prospěje.

Další věc je, že dýzly fakt smrdí a kdyby začaly postupně mizet, bude to fajn.

+2/0
17.7.2015 18:03

J67i47ř26í 28K89o43c91u80r24e95k 6695944975448

Lechce si protiřečíte - pomohlo by nám, když němci prodají dieslová auta do ČR a zíároveň je tady nechcete, protože fakt čoudí.

+1/−1
17.7.2015 18:20

J78a87n 78B51o80r 5601156398941

Kdy už řeknou všichni - A DOST - a zruší tu zkostnatělou byrokratickou EU?  Mělo by to být co nejdříve!

+1/0
17.7.2015 17:49

J20a51n 37V33o73p90i12č52k12a 8943302252514

No on ten SCR taky neni zadna slava, jak je videt v "real-life" vysledcich autobusu a nakladaku. Napr. http://www.theicct.org/urban-cycle-nox-emissions-euro-ivv-trucks-and-buses

0/0
17.7.2015 15:58

V96l12a73d38i81m45í82r 41Z31a78u63š49k53a 5341302677853

To ale nejsou limity systému, pouze vývojové nedostatky, které jsou odstranitelné a dle článku Euro 6 na ně pamatuje.

0/0
17.7.2015 16:11

K39a54m57i95l 88D93o25l51e89z37e21l 6112496784552

no aspon to dava urcitou logiku na rozdil od nasi bananove republiky.

U nas par slabomyslych jedincu chce platit vypalne za prevod benzinu s euro II a za diesel s Euro4, ktery je mnohem skodlivejsi, nic

+4/0
17.7.2015 15:56

P46a75v23e50l 69S45o77b73o17t26k55a 5120824

Ano, to je dobré téma, o kterém by mohlo Česko spolurozhodovat. Stejně jako o žárovkéch nebo o radiátorech.

Ne jako tomu bylo u řešení řecké krize - Nemecko už dávno pochopilo, že Česko k významným jednáním nepatří.

0/0
17.7.2015 15:12

J97a53k33u25b 23R56o46u34s 3363560804592

Euroúředníci a ekoteroristi, jděte do brusele.

+4/−2
17.7.2015 14:54

J83a10r69o44s43l61a75v 41S87z35p13a63k 6842893228310

EU ať jde do , furt EU, EU, EU ;-D;-)a H a O římská pětka N a O;-D

+4/0
17.7.2015 14:47

Č38e12s92t15m95í71r 28P74r24o63c63h24á52z97k65a 8258380498101

Traktor patří na pole.:-)

+8/−7
17.7.2015 14:37

L11a44d21i41s83l67a76v 79H43a67š43k12a 4903286441400

A proč nezadotovat opravdu důsledně auta na elektřinu a naftu spalovat jen v generátorech? Stejně většina lidí z města jezdí do 100km denně a auto na delší trasy by si poté mohli půjčit v půjčovně

0/−1
17.7.2015 14:29

V30l60a18d41i19m84í16r 80Z28a19u76š75k71a 5951632637833

Jen jestli by to v globáíle k něčemu pomohlo: http://www.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html

Zatím je bezkonkurenčně nejekologičtější turbobenzín s katalyzátorem.

+2/0
17.7.2015 16:22

M54a10r89e53k 43G26a35j61d13a 4833714336452

na elektřinu, ne palivové články ....

0/0
17.7.2015 17:36

V28l83a31d46i56m83í29r 63Z92a30u26š12k63a 5181952797263

V tom článku, který odkazuji je rozebírán i elektomobil, nestačí číst jenom nadpisy.

0/0
17.7.2015 21:39

J78a83n 87B12u10b73i11k 9242941982147

nejvíc kope chcípající kobylaEU........nebo že by jiné?......do lodi teče proudem a na palubě se stále tancuje........

čím víc má EU problémy, tím víc se zabývá hlavně ptákovinami.

+5/0
17.7.2015 14:16

J56o47s61e69f 61M44i86k40i28n 5863764985704

EU chce v německých městech zakázat starší diesely? Není něco špatně? Německo není svéprávné?

+13/0
17.7.2015 12:04

M63a38r96e36k 45H47r46u19b81y 6297952681328

Za pozornost by stalo, ze vyznamnym zdrojem dyzlovych sajrajtu jsou autobusy. Ale na ty se nesmi sahat, protoze MHD, ze :-P

+2/−6
17.7.2015 11:53

V71l27a68d36i46m51í36r 80Z12a32u67š80k25a 5331882187123

Máte pravdu, ale v přepočtu na 1 pasažéra je ta produkce NOx násobně menší než u auta.

+3/0
17.7.2015 15:30

D26a18v30i58d 14V73i37k62t77o84r27a 9844604775387

Papírově možná. Kolik autobusů a jak často denně jezdí vytížených na 100% své kapacity? Mnohem častěji jezdí busy poloprázdné či téměř prázdné, že.

+3/0
17.7.2015 15:43

V97l43a74d59i92m75í60r 94Z95a47u94š56k81a 5121552387433

I polprázdný autobus má na pasažéra nižší emise než auto pouze s řidičem, kterých je většina.

0/−1
17.7.2015 16:11

J91i72ř97í 46K63o57c43u63r90e51k 6295664745138

Řešení je trolejbus. Tam, kde autobusy jezdí v počtech 20 za hodinu určitě. Tam, kde jede jeden spoj za hodinu to nemá smysl řešit.

0/−1
17.7.2015 18:22

R72a34d34i16m 64P40o22l56á16š29e70k 9346123329709

A co teprve, až někomu z EU úředníků dojde nebo mu to někdo řekne, že ty oxidy dusíku uniklé do ovzduší je možné neutralizovat čpavkem?

V kombinaci se vzdušnou vlhkostí pak vzniknou obyčejné amonné soli, které ještě pohnojí okolí, takže rostlinstvo, už beztak nadopované nadměrným nožstvím oxidu uhličitého v ovzduší ;-D, poroste ještě intenzívněji.

+4/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.