Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU chce v německých městech zakázat starší diesely

Znečistění vzduchu oxidy dusíku je v německých městech natolik vysoké, že Evropská komise vyvíjí tlak na zavedení přísnějších opatření. Například by do znečistěných center měst nesměla jezdit starší auta s naftovým motorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i89c23h69a43l 32P16a50v73l55á50t 9183943594669

Po tolika letech boje s neskodnym CO2 konecne nekdo zacina resit jedy? Bylo na case!

0/0
20.7.2015 16:56

M54a24r77t16i61n 73V79o58k55o78u92n 9218483613536

jednoznacne souhlasim, pracuji na Zelivskeho a pres den se tam vpodstate neda dychat

0/0
19.7.2015 23:16

J62a82n 54K98o60n18v70a25l41i23n22k21a 5300291101305

Já bych chtěl vládním nařízením v ČR zakázat  všechna nařízení EU. A u těch ekoteroristických bych začal.

+2/−3
18.7.2015 13:12


P95e87t35r 40M16a30l46i78š14k86a 6411675901493

Jako ekologické se to vždy jen tváří, jinak kde jen o pouhopouhé rýžování peněz lobbying.

0/−1
18.7.2015 16:17

P20e67t87e29r 92N66e62š94v98a58r82a 8978466912497

Blbci. Vždy jsem měl benzína a teď jsem si poprvé pořídil diesela. Zamiloval jsem se. Neuvěřitelně velký výkon a krouťák, neuvěřitelně nízká spotřeba. Dojezd na nádrž přes 1000 km. Benzín už nikdy nechci a řeči o tom, že diesel patří do traktoru si schovejte někam. Benzín může být v maličkém městském vozítku, ale pokud budete mít normální auto ve kterém se nezabijete i při nepatrném nárazu a které na dálnici trochu jede, tak u benzínu by jste měli vždycky nezaplatitelný vír v nádrži. Dělají to Američani, kteří nemají spotřební daň a zkuste se zeptat někoho, kdo dovezl amerického jeepa jak dopadl. Každý vám řekne, že takové auto vás sežere. Já bych naopak zakázal benzín do aut těžších než tunu.

0/−2
18.7.2015 7:54

T61o59m39á54š 58H96o33r22a 2319475428455

Tak ono je třeba vědět že i moderní benzínové motory pěkně znečišťují ovzduší dokud se pořádně nezahřejí. Katalizátor potřebuje k ideální práci určitou teplotu a tu při městském provozu v nízkých otáčkách a při chladnějším počasí získá až za několik minut jízdy.

Ale obecně se mě nápad němců líbí, dostat auta z měst a především ty nejméně ekologická je rozumné řešení (mimo jiné to uvolní prostor pro kolečkáře, cyklisty a pěší, a v neposlední řadě to chce pochopitelně mít vybudovanou dobrou veřejnou dopravu.

0/0
18.7.2015 8:42

M75i93c73h75a13l 34Z90e12t53e33k 3108352420667

U USA jsou diesely do osobních aut nepoužitelné právě kvůli emisním normám, které má EU odlišné pro diesely a benzínové motory, což v Americe není.

+2/0
18.7.2015 9:17

J10i88n76d56ř17i82c53h 38Š52k36o12p22e41k 4515861550655

v USA nikdy diesely v osobákách nebyly, protože tam stojí benzin směšný prachy

0/0
19.7.2015 13:44

J80a59n 30K85o10n35v81a79l72i54n89k94a 5380581131225

No vidíte. Já měl taky vždycky benzín. Pak jsem koupil naftu - opravdu silnou naftu - a zase bych fofrem chtěl benzín. Vstřiky, turbo a další všci, které odcházejí, se v součtu podílí na tom, že se nafta nevyplatí.

+2/0
18.7.2015 11:55

P91a96v43e44l 74O40d58r90a46z51i46l 6734909927480

A taky to táhne vocpoda, žejo.

0/0
21.7.2015 22:09

P24a96v66e28l 74O21d79r98a62z94i75l 6434389637430

Jojo, ze stodvácy do volítanýho pasáta, to je skok, co?

0/0
16.8.2015 22:52

P24e77t98e98r 49N54e53š20v90a50r11a 8388496582887

Nikoli, z Nissana Primery 1.8 benzín do Hondy Accord 2.2 TDI.

0/0
17.8.2015 16:52

T18o88m79á15š 75T96a70t39í37č10e21k 5960792490978

Jó, važ každý gram své CO2 stopy a onanuj nad zákazem jaderek, o plesajícím srdéčku při pohledu na lány řepky na "bio"-naftu nemluvě. Iracionalita v čistém podání na entou.

+1/0
18.7.2015 2:35

M96i29c37h13a37l 67Z73e90t53e92k 3708862750777

Nafta patří do traktorů a lokomotiv!

+2/−1
17.7.2015 21:53

T73o81m40á50š 73T86a86t62í33č86e45k 5520472710988

Do lokomotiv na lokálkách, rozuměl jsem správně? ;-)

0/0
18.7.2015 2:36

P37e57t72r 70H91l53o81b11i45l 7319309432962

to je tak, kdyz exoti z EU rozhoduji....

+1/−2
17.7.2015 21:00

T36o21m14á20š 94T61a62t27í80č55e16k 5620202430948

... podle píšťalky z Berlína.

0/0
18.7.2015 2:36

J49e67n83d30a 12K91r25á45s97a 1259826348

A kterých  aut  s tdi  jezdí  v Německu  nejvíc  ?Nejsou  to náhodou  koncernové  poruchové  turbomotory? Jet za starou  vyklechtanou  tdi Octavií ,nebo Golfem, Passatem  do  kopce  je zážitek Rv;-D

+4/−2
17.7.2015 19:25

V90l80a94d29a 53S52i89m36o22n81i34k 3569843183805

Kolik jste těch poruchových zažil? Já ještě ani jeden , a to mi prošlo rukama dost aut. Nesmíte do toho lít všechno, co se naskytne.

+2/0
17.7.2015 22:46

P56a11v66e18l 81O20d85r60a76z46i98l 6414159217750

Poruchový jsou všecky. Časem.

0/0
16.8.2015 22:52

J16i93n22d37ř70i46c85h 36Š61k19o30p16e82k 4665431360445

to víš že jo ;-D;-D Ty vyklechtanej, poruchovej

Za to mini přeplňovaný benziny neudělají ani půlku toho co tebou kritizované diesely

0/0
19.7.2015 13:46

P92e21t67r 43M40i17c10h23a15l 2300274811532

Klid, to je Vaněk, hrdý majitel korejského zázraku s trojblikem z Nošovic. :-)

0/0
20.7.2015 12:51

P21a84v25e45l 74O39d44r57a46z43i70l 6744149987600

Do výměny vstřiků nebo do výměny dvouhmoťáku, co?

0/0
21.7.2015 22:10

R13a12d92e43k 20J63a47h92n 8526417755865

Tohle je už normální cvokhaus. Ti euroúředníci mají ale starost a německé daňové poplatníky!  Aby jim snad náhodou neumřeli o něco dříve. Kdo by je také, ty úředníky, živil, že jo?

0/0
17.7.2015 19:08

T21o23m65á26š 67R54á17k96o45s 7909460904139

masové rozšíření dieslovych motorů v osobní automobilové dopravě (a jejich podpora pres nizsi dan v nekterych zemi) je snad nejvetsi omyl v dejinach automobilismu.

+10/−1
17.7.2015 18:51

M91i86c55h76a96l 67Z36e18t49e20k 3138362830717

Podeziram firmu Bosch, vynálezce Ad-blue, z dalšího lobbingu v Europarlamentu.

+1/0
17.7.2015 21:55

P88e72t90r 71Š14p98i51l33l43e80r 1278126306958

Až na to benzínové Porsche na fotce...

+3/0
17.7.2015 18:49

J11i25ř21í 64K11o39c27u76r90e25k 6545724485788

legislativa se mění "málo často". "Chtělo by to", aby se měnila tak často, že valstnisctví vozidla si v Německu  bude moct dovolit horních 10 tisíc, zbytek bude příliš chudý než aby mohl vlastnit vozidlo. Afriku to schudnutí bohatých sice nenakrmí, ale "aspoň se to zkusilo".

+1/0
17.7.2015 18:31

Ř71e12h62o88ř 83V81l28a33s54á28k 2424914611676

No nám by to pomohlo. Na trhu by se objevila spousta kvalitních ojetin pro nás a Němci by zvýšili poptávku po nových autech, což našemu hospodářství prospěje.

Další věc je, že dýzly fakt smrdí a kdyby začaly postupně mizet, bude to fajn.

+2/0
17.7.2015 18:03

J53i74ř59í 93K47o39c16u33r98e47k 6355544535228

Lechce si protiřečíte - pomohlo by nám, když němci prodají dieslová auta do ČR a zíároveň je tady nechcete, protože fakt čoudí.

+1/−1
17.7.2015 18:20

J81a74n 26B40o59r 5721616408281

Kdy už řeknou všichni - A DOST - a zruší tu zkostnatělou byrokratickou EU?  Mělo by to být co nejdříve!

+1/0
17.7.2015 17:49

J37a28n 47V77o76p70i91č31k19a 8773592322264

No on ten SCR taky neni zadna slava, jak je videt v "real-life" vysledcich autobusu a nakladaku. Napr. http://www.theicct.org/urban-cycle-nox-emissions-euro-ivv-trucks-and-buses

0/0
17.7.2015 15:58

V65l60a35d19i71m47í13r 24Z63a39u38š15k51a 5781112127413

To ale nejsou limity systému, pouze vývojové nedostatky, které jsou odstranitelné a dle článku Euro 6 na ně pamatuje.

0/0
17.7.2015 16:11

K87a16m22i55l 32D75o10l60e39z61e16l 6252266764932

no aspon to dava urcitou logiku na rozdil od nasi bananove republiky.

U nas par slabomyslych jedincu chce platit vypalne za prevod benzinu s euro II a za diesel s Euro4, ktery je mnohem skodlivejsi, nic

+4/0
17.7.2015 15:56

P88a64v19e65l 15S50o11b23o36t14k72a 5880184

Ano, to je dobré téma, o kterém by mohlo Česko spolurozhodovat. Stejně jako o žárovkéch nebo o radiátorech.

Ne jako tomu bylo u řešení řecké krize - Nemecko už dávno pochopilo, že Česko k významným jednáním nepatří.

0/0
17.7.2015 15:12

J72a34k90u89b 29R77o88u52s 3203690424832

Euroúředníci a ekoteroristi, jděte do brusele.

+4/−2
17.7.2015 14:54

J34a58r42o84s96l97a47v 61S44z25p86a69k 6442963898860

EU ať jde do , furt EU, EU, EU ;-D;-)a H a O římská pětka N a O;-D

+4/0
17.7.2015 14:47

Č92e84s51t58m86í90r 86P14r70o25c95h47á86z50k78a 8948750818791

Traktor patří na pole.:-)

+8/−7
17.7.2015 14:37

L91a67d37i39s15l35a36v 73H56a47š31k54a 4313866111580

A proč nezadotovat opravdu důsledně auta na elektřinu a naftu spalovat jen v generátorech? Stejně většina lidí z města jezdí do 100km denně a auto na delší trasy by si poté mohli půjčit v půjčovně

0/−1
17.7.2015 14:29

V34l27a83d96i42m70í37r 24Z80a12u98š74k92a 5461912937623

Jen jestli by to v globáíle k něčemu pomohlo: http://www.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html

Zatím je bezkonkurenčně nejekologičtější turbobenzín s katalyzátorem.

+2/0
17.7.2015 16:22

M26a97r28e65k 55G46a33j59d26a 4403654486692

na elektřinu, ne palivové články ....

0/0
17.7.2015 17:36

V73l60a85d90i53m76í90r 84Z47a30u39š22k57a 5131352617803

V tom článku, který odkazuji je rozebírán i elektomobil, nestačí číst jenom nadpisy.

0/0
17.7.2015 21:39

J19a55n 36B91u14b87i81k 9922781802607

nejvíc kope chcípající kobylaEU........nebo že by jiné?......do lodi teče proudem a na palubě se stále tancuje........

čím víc má EU problémy, tím víc se zabývá hlavně ptákovinami.

+5/0
17.7.2015 14:16

J46o25s40e71f 75M21i37k48i87n 5113924245124

EU chce v německých městech zakázat starší diesely? Není něco špatně? Německo není svéprávné?

+13/0
17.7.2015 12:04

M77a78r77e88k 53H96r43u96b97y 6457302201228

Za pozornost by stalo, ze vyznamnym zdrojem dyzlovych sajrajtu jsou autobusy. Ale na ty se nesmi sahat, protoze MHD, ze :-P

+2/−6
17.7.2015 11:53

V68l71a13d97i73m94í40r 47Z31a89u67š46k46a 5751862727793

Máte pravdu, ale v přepočtu na 1 pasažéra je ta produkce NOx násobně menší než u auta.

+3/0
17.7.2015 15:30

D26a40v34i23d 35V20i92k49t81o47r63a 9474794195617

Papírově možná. Kolik autobusů a jak často denně jezdí vytížených na 100% své kapacity? Mnohem častěji jezdí busy poloprázdné či téměř prázdné, že.

+3/0
17.7.2015 15:43

V62l42a67d75i84m13í28r 29Z70a39u56š86k30a 5171592667193

I polprázdný autobus má na pasažéra nižší emise než auto pouze s řidičem, kterých je většina.

0/−1
17.7.2015 16:11

J35i65ř13í 78K87o63c43u60r20e58k 6915574765108

Řešení je trolejbus. Tam, kde autobusy jezdí v počtech 20 za hodinu určitě. Tam, kde jede jeden spoj za hodinu to nemá smysl řešit.

0/−1
17.7.2015 18:22

R51a79d16i82m 13P17o20l87á75š97e21k 9626823779339

A co teprve, až někomu z EU úředníků dojde nebo mu to někdo řekne, že ty oxidy dusíku uniklé do ovzduší je možné neutralizovat čpavkem?

V kombinaci se vzdušnou vlhkostí pak vzniknou obyčejné amonné soli, které ještě pohnojí okolí, takže rostlinstvo, už beztak nadopované nadměrným nožstvím oxidu uhličitého v ovzduší ;-D, poroste ještě intenzívněji.

+4/0
17.7.2015 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.