Diskuze
D1 testovaly tanky, auta po ní mohla jezdit neomezeně rychle
Děkujeme za pochopení.
P83e13t19r 23K34n24ě17b61o52r44t
Jestlipak i tenkrát byly takový problémy s vykupováním pozemků?
V54l47a37s70t52i20m87i58l 57H82n21í91k
V zajímavých sbornících na webu Ředitelství silnic a dálnic
http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie
se vyskytuje termín "uskakování trasy". A na webu http://www.dalnice.com/historie/planovani/nem_u_nas/nem_dal_v_csr.htm se píše:
Tzv. uskakování trasy (při průjezdu zatáčky se na okamžik řidiči ,,ztratí“ dálnice z pohledu) je dodnes nepatrně znatelná např. na dálnici D1 nedaleko Čestlic. Tento úsek dálnice byl totiž vybudován ve stejné trase jako původní protektorátní dálnice a to i s touto vadou.
Nevíte někdo, jak si to mám představit, a co bych měl u těch Čestlic vyhlížet?
(Není jasné v kterém směru, a jestli na směru vůbec záleží).
Nikde jinde jsem na ten termín nenarazil a netuším, co si pod tím představit. Dálnici ztratím z dohledu v každé zatáčce. Přitom se tvrdí, že návrh dálnice musí zohlednit nejen šířku, minimální poloměry zatáček a maximální sklon, ale i tohle záhadné "uskakování".
J72a21n 57S64e46m69i35k
co se tyce te "protektoratni dalnice", mate to spatne.
Jak uz zacatek stavby v kvetnu 1939 napovida, dalnice byla naplanovana, vyprojektovana a rozfinancovana uz za 1. republiky. Je to proto trochu nefer to pripisovat hitlerovi nebo protektoratu.
Hitlerova dalnice byl ale jiny projekt na uzemi C-SR aprotektoratu- tzv. exteritorialni dalnice Vratislav-Viden pred Brno-ta ale nemela s predchudcem D1 nic spolecneho
J59o34z66e79f 10K72o26s58t70e84l62a70n96s72k93ý
Mňa najviac prekvapuje to, že v 70.rokoch sa u nás diaľnica staval úplne rovnakým spôsobom ako v 30.rokoch v nacistickom Nemecku - pomocou panelov.
Mimochodom v roku 1985 som bol v tábore vo východnom Nemecku v Strassenheide pri Baltickom mori. Od Děčína až po Baltické more to bola skoro samá diaľnica, ale panelová. 500 kilometrov na starej linkovej (nie zájazdovej) Karose Š-11. Jedna cesta tam a potom samozrejme späť. Nezabudnuteľný zážitok...
I42v84a16n 53K29o94p23t62a
Betonové a z "panelu", technologie je v zakladu stále stejná.
Jen ty panely jsou lépe zajisteny proti vzajemnemu pohybu.
O68l56d94ř46i70c67h 67Š37t33ě89p12á20n29e55k
No a kdyby sme tenkrát nebyli pitomci , mohly dneska být autobahm u každého města , jezdili by jsme neomezeně a plat by nám chodil hezky v éčkách.
Ale to né , to my sme museli být hrdí češi.
M61i85c78h82a97l 38K65r15č20á64l
Tenkrát už bylo pozdě. Pitomci jsme byli už v roce 1918.
P68e45t51r 66S53o79v47a
na fotu c.11 je hoger s medrickou,pri nataceni romeo a julie na konci listopadu ;)
M84i86c19h57a12l 75P48a91v13l38á44t
Autorovi (a nejen jemu!) doporucuji k precteni tuhle zajimavou digitalni knihu, kterou zverejnilo RSD: http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie/stavby-kterym-doba-neprala .
Dozvi se tam napriklad i to, ze komunikace, kterou zname jako D1, se NEZACALA stavet za Protektoratu.
R69a95d84e21k 44V85y32s30k74o45č95i83l
A kdy? Máte pocit, že 2.5.1939 kdy proběhlo slavnostní zahájení protektorát ještě (nebo snad už) neexistoval?
P10e83t53r 52M27i33c19h97a59l
Provoz osminásobný a dálnice má pořád jen dva pruhy v jednom směru. Šestipruh to měl být už dávno a pěkných pár let chybí alternativa přes Hradec a Mohelnici do Olomouce.
I19v39a89n 94K10o30p44t23a
No na většině délky je 2+2 myslím dostatečné. Jen u Brna by to chtělo 3+3 jako sůl.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...