- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestlipak i tenkrát byly takový problémy s vykupováním pozemků?
V zajímavých sbornících na webu Ředitelství silnic a dálnic
http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie
se vyskytuje termín "uskakování trasy". A na webu http://www.dalnice.com/historie/planovani/nem_u_nas/nem_dal_v_csr.htm se píše:
Tzv. uskakování trasy (při průjezdu zatáčky se na okamžik řidiči ,,ztratí“ dálnice z pohledu) je dodnes nepatrně znatelná např. na dálnici D1 nedaleko Čestlic. Tento úsek dálnice byl totiž vybudován ve stejné trase jako původní protektorátní dálnice a to i s touto vadou.
Nevíte někdo, jak si to mám představit, a co bych měl u těch Čestlic vyhlížet?
(Není jasné v kterém směru, a jestli na směru vůbec záleží).
Nikde jinde jsem na ten termín nenarazil a netuším, co si pod tím představit. Dálnici ztratím z dohledu v každé zatáčce. Přitom se tvrdí, že návrh dálnice musí zohlednit nejen šířku, minimální poloměry zatáček a maximální sklon, ale i tohle záhadné "uskakování".
co se tyce te "protektoratni dalnice", mate to spatne.
Jak uz zacatek stavby v kvetnu 1939 napovida, dalnice byla naplanovana, vyprojektovana a rozfinancovana uz za 1. republiky. Je to proto trochu nefer to pripisovat hitlerovi nebo protektoratu.
Hitlerova dalnice byl ale jiny projekt na uzemi C-SR aprotektoratu- tzv. exteritorialni dalnice Vratislav-Viden pred Brno-ta ale nemela s predchudcem D1 nic spolecneho
Mňa najviac prekvapuje to, že v 70.rokoch sa u nás diaľnica staval úplne rovnakým spôsobom ako v 30.rokoch v nacistickom Nemecku - pomocou panelov.
Mimochodom v roku 1985 som bol v tábore vo východnom Nemecku v Strassenheide pri Baltickom mori. Od Děčína až po Baltické more to bola skoro samá diaľnica, ale panelová. 500 kilometrov na starej linkovej (nie zájazdovej) Karose Š-11. Jedna cesta tam a potom samozrejme späť. Nezabudnuteľný zážitok...
Betonové a z "panelu", technologie je v zakladu stále stejná.
Jen ty panely jsou lépe zajisteny proti vzajemnemu pohybu.
No a kdyby sme tenkrát nebyli pitomci , mohly dneska být autobahm u každého města , jezdili by jsme neomezeně a plat by nám chodil hezky v éčkách.
Ale to né , to my sme museli být hrdí češi.
Tenkrát už bylo pozdě. Pitomci jsme byli už v roce 1918.
na fotu c.11 je hoger s medrickou,pri nataceni romeo a julie na konci listopadu ;)
Autorovi (a nejen jemu!) doporucuji k precteni tuhle zajimavou digitalni knihu, kterou zverejnilo RSD: http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit/Historie/stavby-kterym-doba-neprala .
Dozvi se tam napriklad i to, ze komunikace, kterou zname jako D1, se NEZACALA stavet za Protektoratu.
A kdy? Máte pocit, že 2.5.1939 kdy proběhlo slavnostní zahájení protektorát ještě (nebo snad už) neexistoval?
Provoz osminásobný a dálnice má pořád jen dva pruhy v jednom směru. Šestipruh to měl být už dávno a pěkných pár let chybí alternativa přes Hradec a Mohelnici do Olomouce.
No na většině délky je 2+2 myslím dostatečné. Jen u Brna by to chtělo 3+3 jako sůl.