Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat 500 je skoro z poloviny nový, ale raději to maskuje

Fiat 500 je asi jediné evropské masově vyráběné auto, které nikdy nezlevnilo. Je to kult, zákazníkům se líbí a těm, kdo normálně dají hlavně na technickou a jízdní stránku auta, zatemní mozek tak, že ho stejně milují. Teď je tu v novém podání. A je to sázka na jistotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51o71s55e54f 40V64o10s87i37c87k63y 4103927336193

Fiat 500 nebyl prvnim masovym Fiatem. O jeden rok jej predbehl Fiat 600. Ten se potom dovazel i do CSSR.  Nejmasovejsim Fiatem byl potom jejich nasledovnik Fiat 850. Tech se tehdy vyrabelo pres 1500 za den. Nikdy pred tim Evropa takovou serii nevidela. Udelalo to z Fiatu nejvetsi automobilku v E. . P.S. Neco pamatuji !

0/0
20.7.2015 14:05

J64i75ř28í 31S17c72h52w10a94c83h 8328624378336

nechci se vysmívat ničí paměti, ale mezi lety 1955-58 se vyrobilo 4 milony Brouků, to vychází na větší sérii.....;-)

+2/0
20.7.2015 14:48

J60a40n 23B39o26h79a71t77ý 7757770238522

Tak do města to není vhodné. K čemu to vlastně je? Abych mohl jet po dálnici skrčený do kozelce jako Copperfield? Dávají k tomu i svěrací kazajky? Za 300 litrů? : )))

+2/−3
20.7.2015 12:43

J20a66k97u24b 67Š80r27á85m12e60k 4758243692171

V mém vnímání zůstane pětistovka etalonem malého a levného auta. 300 litrů bych za něj nikdy nedal, to je cena auta nižší střední třídy. Fiat je stejně chamtivý jako Volkswagen se svým broukem nebo mini. Narvat malou plechovku doplňky, které při patnáctiminutové jízdě městem ani pořádně nevyužijete. A ten automat tomu dává na frak.., nenutí řidiče přemýšlet.

+6/0
20.7.2015 11:55

P20e57t25r 38M59a91r31š22á58l73e21k 9895362354939

Tak to máš špatné vnímání. F500 je od své první novodobé generace stylové městské miniauto, které si za to nechá řádně zaplatit. Cena je vzhledem k prodejům velmi snadno obhajitelná. Fiat by musel být padlý na hlavu, kdyby slevňoval. F500 je pro něj zlatý důl.

+5/0
20.7.2015 12:06

J95a94k11u44b 15Š21a75f85a35n76d21a 7145217931111

Tak podle popisu to právě moc městské auto není. Stylové, to asi ano.

0/0
20.7.2015 14:14

P47e90t27r 67M16a60r86š49á52l29e55k 9245642624199

F500 je klasické městské auto.

+2/−1
20.7.2015 14:57

P55a14v40e60l 35Š49e70d12l74b15a72u66e97r 7708531412445

Dneska ráno jsme se vrátili z Itálie, dobrá náhoda. Půjčili jsme si tam Fiátka 500 a jezdili jsme s ním ve třech, s manželkou a synem, co má 175 cm, 10 dní všude možně, po velkých městech, kolem moře i po horách. Do kufírku auta se naše tři malé kufry, nákup a láhve vína na večer vešly, najezdili jsme něco přes 1000 km, možná 1500, přesně nevím. Měřím dva metry a ani po 6 hodinách jízdy v kuse mě nic nebolelo, nebyl jsem unavený, sedělo se mi docela fajn, jen jsem musel mít opěradlo sklopené dozadu trochu více, než bych chtěl, kvůli hlavě ve střeše. Dalo se zvyknout, ale mám fakt ty dva metry... Je to prostě opravdu malý "bonbónek." Líbila se mi skleněná střecha, jen nešla otevírat, škoda. To u našeho Foresteru jde. Motor byl z mého pohledu slabý, byl to ten "oheň," ale stačilo to i na dálnici. Asi mu výkon brala i klimatizace puštěná naplno, bylo 38°C. Ve třech lidech se už motor trápil do kopce, když jsem jel sám, šlo to, jen se musí držet v otáčkách, jinak vadne. Moc příjemné "hejbátko," hrbolaté italské silnice, které jsou o dost horší, než u nás v Ostravě a okolí, to žehlilo hezky, nic nedrnčelo, vše fungovalo přesně, jelo to potichu, můžu ho pochválit. Jako městské vozítko bych ho bral. Fakt dobré. Otočíte se s ním na pěšině a zaparkujete v malé skulině. A je moc pěkné. Začnete ho mít rádi.

0/0
21.7.2015 21:45

J72a15n 54K64o74n70v72a83l50i89n69k83a 5780711151825

Automat a robot je něco jiného. U robota se člověk také musí sžít, stejně jako u manuálu se spojkou. Jezdit s automatem není jen tak. Jde to - pochopitelně - šlápnu na plyn a frčím. Zkušení řidiči ovládají automat plynovým pedálem tak, aby řadil dle reálných potřeb a dle situace. I díky tomu se dá u automatu snížit spotřeba, která je obecně vyšší než u manuálu.

Jinou kapitolou jsou dvouspojkové převodovky s moderním softwarem a inteligentními řídícími jednotkami. Vyhodnocují jízdní styl a dokáží pružně přizpůsobovat řazení aktuální situaci. Ty už jsou opravdu blbuvzdorné a nenutí řidiče k sebemenšímu přemýšlení nad řazením.

Paušálně vzato - vše, co řidiči zjednodušuje život - ať už je to AT převodovka nebo třeba dešťový senzor nebo automatické světlomety, má za následek zvýšení bezpečnosti v provozu. V ideálním případě pak člověk, který si není za volantem příliš jistý, čučí více před sebe a hlavu si namáhá pouze tím, co vidí před autem a neřeší nějaké kvalty a otáčky motoru.

K ilustraci shora uvedeného - mám jednu známou, která ač majíc doktorát z různých věd, při řazení pouštěla volant a koukala se, kam pákou pohnout na potřebnou rychlost. Pět kilometrů před domovem již odmítala přeřazovat z dvojky nebo trojky, protože to už prý nemělo na ten kousek cenu :-)  Její jízdní styl byl skutečně rizikový. Automatická nebo robotizovaná převodovka by byla v jejím případě bezpečná i pro okolí.

+1/0
20.7.2015 12:25

P60e70t47r 47M22a33r57š16á56l53e61k 9615942224779

V jejím případě by bylo nejbezpečnější jí sebrat řidičák.

+1/0
20.7.2015 12:32

J79i45ř14í 34S94c77h40w82a97c57h 8988644118336

Mini do VW nepatří, to je "chamtivost" jiného koncernu....;-)

0/0
20.7.2015 14:52

J89o50z57e66f 19H53r18i91c45i31š93i35n 4183590500756

Já když chci přemýšlet tak se jdu projit a ne řídít.

A i kdyby 1,5 milionu zákazníků byli hloupí pozeři co nevědí nic o tom jak má vypadat pořádné malé auto a co si do něj objednávají prodražené zbytečnosti, je fajn že je Fiat pro ně udělal.

0/0
19.8.2015 8:27

M93i53r66o90s21l84a24v 69Š81i92m20k22o 7805373672245

Kdyby to tak bylo jako dřív. Motor vzadu... Stejné je to i s broukem. Na trhu není nic levného s uspořádáním včechno vzadu.

+1/−2
20.7.2015 10:14

P65e69t34r 59M35a52r45š70á12l84e90k 9475422824929

Renault Twingo a oba Smarty.;-)

+6/0
20.7.2015 10:18

J25i22ř26í 64S88c51h30w94a31c35h 8918954848936

není o co stát, koncepce "vše vzadu" u malého auta (pro normální užívání) má více nedostatků než výhod

+1/0
20.7.2015 14:56

P81e49t10r 60M91a49r27š22á18l92e10k 9375532744569

Koncepce vše vzadu má u malého auta nezanedbatelné výhody. Stačí vyzkoušet nové Twingo.

0/0
20.7.2015 20:57

J94i71ř49í 86S70c83h30w83a52c72h 8428264698726

...hmm proti kufru vzadu ze třetiny zabraným motorem a navíc jím vytápěným, komplikovanému systému chlazení motoru, prakticky nevyužitému prostoru pod přední kapotou a citlivosti na boční vítr, stojí jen v zimě více zatížená kola což vylepšuje jejich záběr....

0/0
20.7.2015 23:04

P66e85t34r 32M61a19r84š63á92l66e35k 9975532724399

Kufr je stejný, jako u stejně velkých aut a s chlazením problém nemá, stejně jako s bočním větrem (porovnáváme-li to se stejně velkými auty), zato má Twingo díky své koncepci  a z ní vycházejícího malého poloměru otáčení fantastickou manévrovatelnost, což je u městského auta dost zásadní výhoda. Kromě toho tato koncepce je velkým příslibem pro očekávanou ostrou verzi autíčka, ale to už je spíš bonus navíc.

0/0
22.7.2015 12:09

J93a14n 31F45r51o58l92í75k 6366210375954

Co je na 300 tis. cenově příznivého? Za 220 jsme pořídil kolínskou plechovku s atmosférickým litrovým tříhrnkem a dlouhodobý průměr mám 5,09 l a to jezdím převážně po městě.

+5/0
20.7.2015 9:46

P24e76t98r 82M64a63r29š50á66l12e83k 9805442624899

F500 je opravdu drahé miniauto, ale sebevědomou cenu si může dovolit.

+6/0
20.7.2015 10:11

P50a14v44e22l 90B54ř57e41z45i45n11a 2912733831315

Opět jste to vystihl přesně, pětistovka si tu cenu může dovolit.R^

+1/0
20.7.2015 22:57

D70a13n20i51e82l 79S21v32o72b17o13d67a 6945812231759

Jsou lidi, kteří chtějí používat věci, které se jim líbí...

+5/0
20.7.2015 11:10

J86i19ř22í 56S73c43h46w52a74c52h 8738874408806

Jsou lidi, co si pořídí za 300 (a o něco více) tisíc, auta u třídu výše, protože "se jim velmi líbí" jako třeba Fabii, Mazdu2, Clio, i20... a navíc si užijí výkonnějších motorů a mnohem většího prostoru.....;-)

0/0
22.7.2015 10:57

P83e18t28r 92M93a79r23š49á80l75e73k 9275342984449

Parádní autíčko.R^

+2/0
20.7.2015 9:34

R80a24d93e91k 70D57o28l85e52ž49a86l 2949913580880

Když jsem teď byl v Itálii, tak mě překvapilo, jak moc tam jezdí áčkovejch Mercedesů a Smartů. Měl jsem dojem, že když chtějí malé auto, tak tohle. Je to fakt tak velký hit?

+3/0
20.7.2015 9:29

P98e96t82r 91M40a39r50š69á81l78e94k 9725252294849

Stačí se podívat na prodejní statistiky v Itálii. První příčky suverénně okupují malá italská auta (Panda, F500, Lancia Y, Punto).

0/0
20.7.2015 9:33

P25e25t60r 10M34a65r78š95á80l91e83k 9205452104629

Tady jsou prodejní statistiky za červen.

http://bestsellingcarsblog.com/2015/07/italy-june-2015-citroen-c4-cactus-bmw-2-series-active-tourer-up/

0/0
20.7.2015 10:16

M50i71c78h97a96l 77H53a19c78k 9584656985

Přesně! Vrátil jsem se z Říma, který je plný Smartu a Mercedesů A. 500stovka je také vidět, ale výrazně méně.

0/0
21.7.2015 6:31

M43a91r46t91i49n 89S70p57e12v83a55k 4583356574344

Soferoval som ho asi 600km a uplne v pohode. Mozno preto, ze bezne pouzivam clio. Necitil som sa nepohodlne, vyska sedadla ok (mam 180cm).

+2/0
20.7.2015 8:15

J13a93n 43K60o95n60v12a29l39i73n80k37a 5480321741705

Nemůžu si pomoct, ale cítím z toho článku jistý despekt. Jo, kdyby popisovali Citygo, to by byl jiný slovník, že. ;-O

Měl jsem to štěstí v tomhle autě několikrát jet a i ho řídit. Robotizovaná převodovka je opravdu hloupá, váhavá a do města spíše nevhodná. Je to o zvyku. Tohle auto s "automatem" je primárně pro holky. Ty budou rády, že nemusí řadit - a o jejich spokojenost tady jde především.

Celkově je to auto opravdu krásné - v globálu i v detailech. Uvnitř dokáže být i luxusní (jel jsem v TOP variantě v max výbavě a v kůži). Dojem, který jsem si však tehdy z pobytu v 500ce odnesl, byl rozpačitý. Na vině byla taková paušální "fórovost" a křehkost všeho, čeho se člověk dotkl. Vše takové subtilní, hračičkovité. Měl jsem pocit, že není opatrnosti nazbyt. Po přesednutí do mého tehdejšího Focusu II jsem zkonstatoval, že ten je sice uvnitř odporný a fádní, ale na druhou stranu neskutečně solidní a bytelný. 

Ta 0.9ka TwinAir projevem připomíná motor ve staré pětistovce (nebo v Maluchu) - uklepaná prdlavka. Jednadvojka FIRE je tisíckrát lepší na jízdní projev i na případnou údržbu. Jestli Italové někdy něco udělali dobře, tak to byl právě tenhle motor.

+2/0
20.7.2015 8:03

M38i76r63o93s49l32a66v 36Š84i41m16k29o 7895753282955

Jak pamatuji ze 70. let, UNO Fire: 50 000 km a problémy. Ale to je dávno...

0/0
20.7.2015 10:09

J76a48n 79K37o51n20v42a33l72i62n68k37a 5540491481895

To je možné. Popravdě 50tkm bylo na tehdejší auta něco jako je dnes 100 - 150. Vzpomeňme na škodovky - necelých sto tisíc a bylo to na GO.

+2/0
20.7.2015 10:12

P75e98t23r 52M16a67r58š83á97l65e21k 9265322604199

Tak to si pamatuješ blbě. Fiat Uno i motory FIRE byly představeny až v 80. letech.

+4/0
20.7.2015 10:23

P95a50v18e73l 78B93ř30e30z88i85n87a 2942353781595

Máte pravdu pane Maršálku, panu Šimkovi už jsem to jednou v diskuzi psal, že Uno bylo představeno v roce 1983 a bylo to auto rolu 1984. A on si nedá pokoj a dál šíří svoje mylné dojmy.:-(

0/0
20.7.2015 22:47

J67i35r57i 17G62a77z59d95a 8444673514394

krasa!

+2/0
20.7.2015 7:12

J28o76s41e47f 12S51v72o82b49o59d24a 7686392179724

Z poloviny novy..lagric

+1/−2
20.7.2015 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.