Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fiat 500 je skoro z poloviny nový, ale raději to maskuje

Fiat 500 je asi jediné evropské masově vyráběné auto, které nikdy nezlevnilo. Je to kult, zákazníkům se líbí a těm, kdo normálně dají hlavně na technickou a jízdní stránku auta, zatemní mozek tak, že ho stejně milují. Teď je tu v novém podání. A je to sázka na jistotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o17s70e24f 64V49o84s10i82c56k39y 4583607276773

Fiat 500 nebyl prvnim masovym Fiatem. O jeden rok jej predbehl Fiat 600. Ten se potom dovazel i do CSSR.  Nejmasovejsim Fiatem byl potom jejich nasledovnik Fiat 850. Tech se tehdy vyrabelo pres 1500 za den. Nikdy pred tim Evropa takovou serii nevidela. Udelalo to z Fiatu nejvetsi automobilku v E. . P.S. Neco pamatuji !

0/0
20.7.2015 14:05

J83i80ř27í 91S70c46h49w10a16c53h 8868974758396

nechci se vysmívat ničí paměti, ale mezi lety 1955-58 se vyrobilo 4 milony Brouků, to vychází na větší sérii.....;-)

+2/0
20.7.2015 14:48

J19a26n 20B29o83h25a60t96ý 7667560868162

Tak do města to není vhodné. K čemu to vlastně je? Abych mohl jet po dálnici skrčený do kozelce jako Copperfield? Dávají k tomu i svěrací kazajky? Za 300 litrů? : )))

+2/−3
20.7.2015 12:43


J20a40k60u12b 10Š40r90á18m30e11k 4338753482651

V mém vnímání zůstane pětistovka etalonem malého a levného auta. 300 litrů bych za něj nikdy nedal, to je cena auta nižší střední třídy. Fiat je stejně chamtivý jako Volkswagen se svým broukem nebo mini. Narvat malou plechovku doplňky, které při patnáctiminutové jízdě městem ani pořádně nevyužijete. A ten automat tomu dává na frak.., nenutí řidiče přemýšlet.

+6/0
20.7.2015 11:55

P91e17t64r 69M77a51r19š69á73l39e28k 9385762124269

Tak to máš špatné vnímání. F500 je od své první novodobé generace stylové městské miniauto, které si za to nechá řádně zaplatit. Cena je vzhledem k prodejům velmi snadno obhajitelná. Fiat by musel být padlý na hlavu, kdyby slevňoval. F500 je pro něj zlatý důl.

+5/0
20.7.2015 12:06

J86a24k70u15b 64Š36a18f49a14n52d55a 7165677191181

Tak podle popisu to právě moc městské auto není. Stylové, to asi ano.

0/0
20.7.2015 14:14

P92e44t79r 27M33a53r42š95á77l45e96k 9505652304839

F500 je klasické městské auto.

+2/−1
20.7.2015 14:57

P70a63v88e91l 43Š86e61d69l83b38a82u67e60r 7268321452505

Dneska ráno jsme se vrátili z Itálie, dobrá náhoda. Půjčili jsme si tam Fiátka 500 a jezdili jsme s ním ve třech, s manželkou a synem, co má 175 cm, 10 dní všude možně, po velkých městech, kolem moře i po horách. Do kufírku auta se naše tři malé kufry, nákup a láhve vína na večer vešly, najezdili jsme něco přes 1000 km, možná 1500, přesně nevím. Měřím dva metry a ani po 6 hodinách jízdy v kuse mě nic nebolelo, nebyl jsem unavený, sedělo se mi docela fajn, jen jsem musel mít opěradlo sklopené dozadu trochu více, než bych chtěl, kvůli hlavě ve střeše. Dalo se zvyknout, ale mám fakt ty dva metry... Je to prostě opravdu malý "bonbónek." Líbila se mi skleněná střecha, jen nešla otevírat, škoda. To u našeho Foresteru jde. Motor byl z mého pohledu slabý, byl to ten "oheň," ale stačilo to i na dálnici. Asi mu výkon brala i klimatizace puštěná naplno, bylo 38°C. Ve třech lidech se už motor trápil do kopce, když jsem jel sám, šlo to, jen se musí držet v otáčkách, jinak vadne. Moc příjemné "hejbátko," hrbolaté italské silnice, které jsou o dost horší, než u nás v Ostravě a okolí, to žehlilo hezky, nic nedrnčelo, vše fungovalo přesně, jelo to potichu, můžu ho pochválit. Jako městské vozítko bych ho bral. Fakt dobré. Otočíte se s ním na pěšině a zaparkujete v malé skulině. A je moc pěkné. Začnete ho mít rádi.

0/0
21.7.2015 21:45

J60a65n 46K82o58n58v78a71l53i27n92k68a 5670851511285

Automat a robot je něco jiného. U robota se člověk také musí sžít, stejně jako u manuálu se spojkou. Jezdit s automatem není jen tak. Jde to - pochopitelně - šlápnu na plyn a frčím. Zkušení řidiči ovládají automat plynovým pedálem tak, aby řadil dle reálných potřeb a dle situace. I díky tomu se dá u automatu snížit spotřeba, která je obecně vyšší než u manuálu.

Jinou kapitolou jsou dvouspojkové převodovky s moderním softwarem a inteligentními řídícími jednotkami. Vyhodnocují jízdní styl a dokáží pružně přizpůsobovat řazení aktuální situaci. Ty už jsou opravdu blbuvzdorné a nenutí řidiče k sebemenšímu přemýšlení nad řazením.

Paušálně vzato - vše, co řidiči zjednodušuje život - ať už je to AT převodovka nebo třeba dešťový senzor nebo automatické světlomety, má za následek zvýšení bezpečnosti v provozu. V ideálním případě pak člověk, který si není za volantem příliš jistý, čučí více před sebe a hlavu si namáhá pouze tím, co vidí před autem a neřeší nějaké kvalty a otáčky motoru.

K ilustraci shora uvedeného - mám jednu známou, která ač majíc doktorát z různých věd, při řazení pouštěla volant a koukala se, kam pákou pohnout na potřebnou rychlost. Pět kilometrů před domovem již odmítala přeřazovat z dvojky nebo trojky, protože to už prý nemělo na ten kousek cenu :-)  Její jízdní styl byl skutečně rizikový. Automatická nebo robotizovaná převodovka by byla v jejím případě bezpečná i pro okolí.

+1/0
20.7.2015 12:25

P29e80t91r 26M75a74r30š40á73l94e88k 9495852814789

V jejím případě by bylo nejbezpečnější jí sebrat řidičák.

+1/0
20.7.2015 12:32

J55i10ř55í 88S10c83h11w22a15c20h 8298884688686

Mini do VW nepatří, to je "chamtivost" jiného koncernu....;-)

0/0
20.7.2015 14:52

J11o25z52e40f 48H40r44i40c28i74š84i44n 4153180620686

Já když chci přemýšlet tak se jdu projit a ne řídít.

A i kdyby 1,5 milionu zákazníků byli hloupí pozeři co nevědí nic o tom jak má vypadat pořádné malé auto a co si do něj objednávají prodražené zbytečnosti, je fajn že je Fiat pro ně udělal.

0/0
19.8.2015 8:27

M38i84r71o47s47l68a22v 95Š51i44m28k68o 7855153552845

Kdyby to tak bylo jako dřív. Motor vzadu... Stejné je to i s broukem. Na trhu není nic levného s uspořádáním včechno vzadu.

+1/−2
20.7.2015 10:14

P61e71t72r 78M45a18r46š51á43l25e80k 9795132644779

Renault Twingo a oba Smarty.;-)

+6/0
20.7.2015 10:18

J91i58ř45í 80S44c27h30w31a42c13h 8558884148216

není o co stát, koncepce "vše vzadu" u malého auta (pro normální užívání) má více nedostatků než výhod

+1/0
20.7.2015 14:56

P75e53t23r 29M10a82r43š44á82l33e30k 9485302134319

Koncepce vše vzadu má u malého auta nezanedbatelné výhody. Stačí vyzkoušet nové Twingo.

0/0
20.7.2015 20:57

J86i41ř91í 86S65c35h19w50a33c21h 8668404508406

...hmm proti kufru vzadu ze třetiny zabraným motorem a navíc jím vytápěným, komplikovanému systému chlazení motoru, prakticky nevyužitému prostoru pod přední kapotou a citlivosti na boční vítr, stojí jen v zimě více zatížená kola což vylepšuje jejich záběr....

0/0
20.7.2015 23:04

P75e89t29r 42M39a67r70š67á59l13e81k 9445572744229

Kufr je stejný, jako u stejně velkých aut a s chlazením problém nemá, stejně jako s bočním větrem (porovnáváme-li to se stejně velkými auty), zato má Twingo díky své koncepci  a z ní vycházejícího malého poloměru otáčení fantastickou manévrovatelnost, což je u městského auta dost zásadní výhoda. Kromě toho tato koncepce je velkým příslibem pro očekávanou ostrou verzi autíčka, ale to už je spíš bonus navíc.

0/0
22.7.2015 12:09

J60a95n 96F26r98o54l70í62k 6116480845654

Co je na 300 tis. cenově příznivého? Za 220 jsme pořídil kolínskou plechovku s atmosférickým litrovým tříhrnkem a dlouhodobý průměr mám 5,09 l a to jezdím převážně po městě.

+5/0
20.7.2015 9:46

P12e88t18r 42M51a92r13š17á43l10e15k 9895452594299

F500 je opravdu drahé miniauto, ale sebevědomou cenu si může dovolit.

+6/0
20.7.2015 10:11

P81a88v14e30l 77B43ř38e71z25i69n24a 2502853141365

Opět jste to vystihl přesně, pětistovka si tu cenu může dovolit.R^

+1/0
20.7.2015 22:57

D27a92n53i12e68l 78S51v69o39b51o53d67a 6785602891169

Jsou lidi, kteří chtějí používat věci, které se jim líbí...

+5/0
20.7.2015 11:10

J80i48ř35í 88S73c96h27w16a31c73h 8268924728376

Jsou lidi, co si pořídí za 300 (a o něco více) tisíc, auta u třídu výše, protože "se jim velmi líbí" jako třeba Fabii, Mazdu2, Clio, i20... a navíc si užijí výkonnějších motorů a mnohem většího prostoru.....;-)

0/0
22.7.2015 10:57

P51e27t13r 16M81a21r46š42á90l50e40k 9295732784349

Parádní autíčko.R^

+2/0
20.7.2015 9:34

R75a59d21e34k 62D42o12l60e24ž62a30l 2759463800930

Když jsem teď byl v Itálii, tak mě překvapilo, jak moc tam jezdí áčkovejch Mercedesů a Smartů. Měl jsem dojem, že když chtějí malé auto, tak tohle. Je to fakt tak velký hit?

+3/0
20.7.2015 9:29

P61e57t95r 12M10a35r63š71á77l77e69k 9475562844589

Stačí se podívat na prodejní statistiky v Itálii. První příčky suverénně okupují malá italská auta (Panda, F500, Lancia Y, Punto).

0/0
20.7.2015 9:33

P53e32t48r 81M54a24r15š67á19l93e48k 9665882534609

Tady jsou prodejní statistiky za červen.

http://bestsellingcarsblog.com/2015/07/italy-june-2015-citroen-c4-cactus-bmw-2-series-active-tourer-up/

0/0
20.7.2015 10:16

M45i98c61h96a87l 81H32a71c78k 9974226865

Přesně! Vrátil jsem se z Říma, který je plný Smartu a Mercedesů A. 500stovka je také vidět, ale výrazně méně.

0/0
21.7.2015 6:31

M42a56r92t93i54n 75S64p18e97v36a64k 4353796564884

Soferoval som ho asi 600km a uplne v pohode. Mozno preto, ze bezne pouzivam clio. Necitil som sa nepohodlne, vyska sedadla ok (mam 180cm).

+2/0
20.7.2015 8:15

J86a17n 60K68o74n28v26a41l70i85n59k95a 5760311591695

Nemůžu si pomoct, ale cítím z toho článku jistý despekt. Jo, kdyby popisovali Citygo, to by byl jiný slovník, že. ;-O

Měl jsem to štěstí v tomhle autě několikrát jet a i ho řídit. Robotizovaná převodovka je opravdu hloupá, váhavá a do města spíše nevhodná. Je to o zvyku. Tohle auto s "automatem" je primárně pro holky. Ty budou rády, že nemusí řadit - a o jejich spokojenost tady jde především.

Celkově je to auto opravdu krásné - v globálu i v detailech. Uvnitř dokáže být i luxusní (jel jsem v TOP variantě v max výbavě a v kůži). Dojem, který jsem si však tehdy z pobytu v 500ce odnesl, byl rozpačitý. Na vině byla taková paušální "fórovost" a křehkost všeho, čeho se člověk dotkl. Vše takové subtilní, hračičkovité. Měl jsem pocit, že není opatrnosti nazbyt. Po přesednutí do mého tehdejšího Focusu II jsem zkonstatoval, že ten je sice uvnitř odporný a fádní, ale na druhou stranu neskutečně solidní a bytelný. 

Ta 0.9ka TwinAir projevem připomíná motor ve staré pětistovce (nebo v Maluchu) - uklepaná prdlavka. Jednadvojka FIRE je tisíckrát lepší na jízdní projev i na případnou údržbu. Jestli Italové někdy něco udělali dobře, tak to byl právě tenhle motor.

+2/0
20.7.2015 8:03

M83i42r36o71s21l25a98v 93Š90i33m45k62o 7185443352265

Jak pamatuji ze 70. let, UNO Fire: 50 000 km a problémy. Ale to je dávno...

0/0
20.7.2015 10:09

J41a91n 44K63o27n38v47a68l25i24n32k18a 5930781871855

To je možné. Popravdě 50tkm bylo na tehdejší auta něco jako je dnes 100 - 150. Vzpomeňme na škodovky - necelých sto tisíc a bylo to na GO.

+2/0
20.7.2015 10:12

P47e66t80r 92M52a83r77š70á18l65e76k 9505812634329

Tak to si pamatuješ blbě. Fiat Uno i motory FIRE byly představeny až v 80. letech.

+4/0
20.7.2015 10:23

P35a60v42e63l 83B86ř95e51z54i93n67a 2562953921905

Máte pravdu pane Maršálku, panu Šimkovi už jsem to jednou v diskuzi psal, že Uno bylo představeno v roce 1983 a bylo to auto rolu 1984. A on si nedá pokoj a dál šíří svoje mylné dojmy.:-(

0/0
20.7.2015 22:47

J98i21r45i 58G24a51z63d41a 8734563244724

krasa!

+2/0
20.7.2015 7:12

J55o60s60e95f 85S60v91o95b57o61d24a 7146982519254

Z poloviny novy..lagric

+1/−2
20.7.2015 5:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.