Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiat 500 je skoro z poloviny nový, ale raději to maskuje

Fiat 500 je asi jediné evropské masově vyráběné auto, které nikdy nezlevnilo. Je to kult, zákazníkům se líbí a těm, kdo normálně dají hlavně na technickou a jízdní stránku auta, zatemní mozek tak, že ho stejně milují. Teď je tu v novém podání. A je to sázka na jistotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39o86s84e75f 20V12o90s16i48c40k97y 4673947766933

Fiat 500 nebyl prvnim masovym Fiatem. O jeden rok jej predbehl Fiat 600. Ten se potom dovazel i do CSSR.  Nejmasovejsim Fiatem byl potom jejich nasledovnik Fiat 850. Tech se tehdy vyrabelo pres 1500 za den. Nikdy pred tim Evropa takovou serii nevidela. Udelalo to z Fiatu nejvetsi automobilku v E. . P.S. Neco pamatuji !

0/0
20.7.2015 14:05

J66i33ř30í 11S42c78h54w67a56c25h 8188224308106

nechci se vysmívat ničí paměti, ale mezi lety 1955-58 se vyrobilo 4 milony Brouků, to vychází na větší sérii.....;-)

+2/0
20.7.2015 14:48

J43a79n 38B64o68h84a41t38ý 7497690878312

Tak do města to není vhodné. K čemu to vlastně je? Abych mohl jet po dálnici skrčený do kozelce jako Copperfield? Dávají k tomu i svěrací kazajky? Za 300 litrů? : )))

+2/−3
20.7.2015 12:43

J14a13k26u27b 39Š61r60á10m17e88k 4698333722551

V mém vnímání zůstane pětistovka etalonem malého a levného auta. 300 litrů bych za něj nikdy nedal, to je cena auta nižší střední třídy. Fiat je stejně chamtivý jako Volkswagen se svým broukem nebo mini. Narvat malou plechovku doplňky, které při patnáctiminutové jízdě městem ani pořádně nevyužijete. A ten automat tomu dává na frak.., nenutí řidiče přemýšlet.

+6/0
20.7.2015 11:55

P38e53t15r 30M51a54r75š97á35l20e97k 9335252474389

Tak to máš špatné vnímání. F500 je od své první novodobé generace stylové městské miniauto, které si za to nechá řádně zaplatit. Cena je vzhledem k prodejům velmi snadno obhajitelná. Fiat by musel být padlý na hlavu, kdyby slevňoval. F500 je pro něj zlatý důl.

+5/0
20.7.2015 12:06

J97a47k88u72b 92Š19a66f46a52n21d91a 7935907471821

Tak podle popisu to právě moc městské auto není. Stylové, to asi ano.

0/0
20.7.2015 14:14

P78e30t75r 97M60a67r81š21á25l81e10k 9615582504299

F500 je klasické městské auto.

+2/−1
20.7.2015 14:57

P13a51v62e75l 91Š50e41d35l34b66a65u60e95r 7638151122635

Dneska ráno jsme se vrátili z Itálie, dobrá náhoda. Půjčili jsme si tam Fiátka 500 a jezdili jsme s ním ve třech, s manželkou a synem, co má 175 cm, 10 dní všude možně, po velkých městech, kolem moře i po horách. Do kufírku auta se naše tři malé kufry, nákup a láhve vína na večer vešly, najezdili jsme něco přes 1000 km, možná 1500, přesně nevím. Měřím dva metry a ani po 6 hodinách jízdy v kuse mě nic nebolelo, nebyl jsem unavený, sedělo se mi docela fajn, jen jsem musel mít opěradlo sklopené dozadu trochu více, než bych chtěl, kvůli hlavě ve střeše. Dalo se zvyknout, ale mám fakt ty dva metry... Je to prostě opravdu malý "bonbónek." Líbila se mi skleněná střecha, jen nešla otevírat, škoda. To u našeho Foresteru jde. Motor byl z mého pohledu slabý, byl to ten "oheň," ale stačilo to i na dálnici. Asi mu výkon brala i klimatizace puštěná naplno, bylo 38°C. Ve třech lidech se už motor trápil do kopce, když jsem jel sám, šlo to, jen se musí držet v otáčkách, jinak vadne. Moc příjemné "hejbátko," hrbolaté italské silnice, které jsou o dost horší, než u nás v Ostravě a okolí, to žehlilo hezky, nic nedrnčelo, vše fungovalo přesně, jelo to potichu, můžu ho pochválit. Jako městské vozítko bych ho bral. Fakt dobré. Otočíte se s ním na pěšině a zaparkujete v malé skulině. A je moc pěkné. Začnete ho mít rádi.

0/0
21.7.2015 21:45

J15a41n 29K59o50n46v26a62l98i85n31k89a 5810921831455

Automat a robot je něco jiného. U robota se člověk také musí sžít, stejně jako u manuálu se spojkou. Jezdit s automatem není jen tak. Jde to - pochopitelně - šlápnu na plyn a frčím. Zkušení řidiči ovládají automat plynovým pedálem tak, aby řadil dle reálných potřeb a dle situace. I díky tomu se dá u automatu snížit spotřeba, která je obecně vyšší než u manuálu.

Jinou kapitolou jsou dvouspojkové převodovky s moderním softwarem a inteligentními řídícími jednotkami. Vyhodnocují jízdní styl a dokáží pružně přizpůsobovat řazení aktuální situaci. Ty už jsou opravdu blbuvzdorné a nenutí řidiče k sebemenšímu přemýšlení nad řazením.

Paušálně vzato - vše, co řidiči zjednodušuje život - ať už je to AT převodovka nebo třeba dešťový senzor nebo automatické světlomety, má za následek zvýšení bezpečnosti v provozu. V ideálním případě pak člověk, který si není za volantem příliš jistý, čučí více před sebe a hlavu si namáhá pouze tím, co vidí před autem a neřeší nějaké kvalty a otáčky motoru.

K ilustraci shora uvedeného - mám jednu známou, která ač majíc doktorát z různých věd, při řazení pouštěla volant a koukala se, kam pákou pohnout na potřebnou rychlost. Pět kilometrů před domovem již odmítala přeřazovat z dvojky nebo trojky, protože to už prý nemělo na ten kousek cenu :-)  Její jízdní styl byl skutečně rizikový. Automatická nebo robotizovaná převodovka by byla v jejím případě bezpečná i pro okolí.

+1/0
20.7.2015 12:25

P90e62t51r 73M86a95r30š12á38l34e66k 9355432254549

V jejím případě by bylo nejbezpečnější jí sebrat řidičák.

+1/0
20.7.2015 12:32

J64i85ř46í 55S56c85h23w71a31c12h 8358544338776

Mini do VW nepatří, to je "chamtivost" jiného koncernu....;-)

0/0
20.7.2015 14:52

J36o47z45e74f 78H12r78i69c21i11š63i66n 4413620290436

Já když chci přemýšlet tak se jdu projit a ne řídít.

A i kdyby 1,5 milionu zákazníků byli hloupí pozeři co nevědí nic o tom jak má vypadat pořádné malé auto a co si do něj objednávají prodražené zbytečnosti, je fajn že je Fiat pro ně udělal.

0/0
19.8.2015 8:27

M87i37r42o60s87l74a36v 38Š97i97m44k16o 7655593252735

Kdyby to tak bylo jako dřív. Motor vzadu... Stejné je to i s broukem. Na trhu není nic levného s uspořádáním včechno vzadu.

+1/−2
20.7.2015 10:14

P27e75t82r 11M87a97r94š79á78l84e82k 9665842444839

Renault Twingo a oba Smarty.;-)

+6/0
20.7.2015 10:18

J59i15ř89í 49S15c20h45w50a93c85h 8578104518736

není o co stát, koncepce "vše vzadu" u malého auta (pro normální užívání) má více nedostatků než výhod

+1/0
20.7.2015 14:56

P80e71t75r 94M96a16r26š87á12l66e14k 9365532624919

Koncepce vše vzadu má u malého auta nezanedbatelné výhody. Stačí vyzkoušet nové Twingo.

0/0
20.7.2015 20:57

J94i56ř52í 25S40c59h70w81a10c20h 8838774708726

...hmm proti kufru vzadu ze třetiny zabraným motorem a navíc jím vytápěným, komplikovanému systému chlazení motoru, prakticky nevyužitému prostoru pod přední kapotou a citlivosti na boční vítr, stojí jen v zimě více zatížená kola což vylepšuje jejich záběr....

0/0
20.7.2015 23:04

P64e47t14r 18M32a78r43š18á85l23e68k 9875622974729

Kufr je stejný, jako u stejně velkých aut a s chlazením problém nemá, stejně jako s bočním větrem (porovnáváme-li to se stejně velkými auty), zato má Twingo díky své koncepci  a z ní vycházejícího malého poloměru otáčení fantastickou manévrovatelnost, což je u městského auta dost zásadní výhoda. Kromě toho tato koncepce je velkým příslibem pro očekávanou ostrou verzi autíčka, ale to už je spíš bonus navíc.

0/0
22.7.2015 12:09

J60a13n 52F41r23o49l33í64k 6146930315644

Co je na 300 tis. cenově příznivého? Za 220 jsme pořídil kolínskou plechovku s atmosférickým litrovým tříhrnkem a dlouhodobý průměr mám 5,09 l a to jezdím převážně po městě.

+5/0
20.7.2015 9:46

P40e26t34r 25M16a16r14š33á95l41e70k 9165582834729

F500 je opravdu drahé miniauto, ale sebevědomou cenu si může dovolit.

+6/0
20.7.2015 10:11

P77a19v16e53l 46B11ř92e46z21i21n27a 2672293331335

Opět jste to vystihl přesně, pětistovka si tu cenu může dovolit.R^

+1/0
20.7.2015 22:57

D63a84n66i74e48l 86S31v81o52b63o46d91a 6665552781569

Jsou lidi, kteří chtějí používat věci, které se jim líbí...

+5/0
20.7.2015 11:10

J10i52ř43í 74S80c41h26w22a57c86h 8798324328686

Jsou lidi, co si pořídí za 300 (a o něco více) tisíc, auta u třídu výše, protože "se jim velmi líbí" jako třeba Fabii, Mazdu2, Clio, i20... a navíc si užijí výkonnějších motorů a mnohem většího prostoru.....;-)

0/0
22.7.2015 10:57

P94e92t16r 38M21a47r81š93á98l15e13k 9695292324649

Parádní autíčko.R^

+2/0
20.7.2015 9:34

R58a39d10e29k 54D70o87l71e33ž80a29l 2199853420320

Když jsem teď byl v Itálii, tak mě překvapilo, jak moc tam jezdí áčkovejch Mercedesů a Smartů. Měl jsem dojem, že když chtějí malé auto, tak tohle. Je to fakt tak velký hit?

+3/0
20.7.2015 9:29

P74e72t93r 71M40a24r32š70á62l72e27k 9875142604799

Stačí se podívat na prodejní statistiky v Itálii. První příčky suverénně okupují malá italská auta (Panda, F500, Lancia Y, Punto).

0/0
20.7.2015 9:33

P81e35t23r 51M37a63r25š72á92l68e75k 9485442494499

Tady jsou prodejní statistiky za červen.

http://bestsellingcarsblog.com/2015/07/italy-june-2015-citroen-c4-cactus-bmw-2-series-active-tourer-up/

0/0
20.7.2015 10:16

M23i11c74h88a28l 69H47a54c58k 9694856975

Přesně! Vrátil jsem se z Říma, který je plný Smartu a Mercedesů A. 500stovka je také vidět, ale výrazně méně.

0/0
21.7.2015 6:31

M84a95r82t17i25n 53S44p75e67v39a14k 4163186324444

Soferoval som ho asi 600km a uplne v pohode. Mozno preto, ze bezne pouzivam clio. Necitil som sa nepohodlne, vyska sedadla ok (mam 180cm).

+2/0
20.7.2015 8:15

J39a56n 66K31o63n94v24a37l77i48n89k59a 5150911161535

Nemůžu si pomoct, ale cítím z toho článku jistý despekt. Jo, kdyby popisovali Citygo, to by byl jiný slovník, že. ;-O

Měl jsem to štěstí v tomhle autě několikrát jet a i ho řídit. Robotizovaná převodovka je opravdu hloupá, váhavá a do města spíše nevhodná. Je to o zvyku. Tohle auto s "automatem" je primárně pro holky. Ty budou rády, že nemusí řadit - a o jejich spokojenost tady jde především.

Celkově je to auto opravdu krásné - v globálu i v detailech. Uvnitř dokáže být i luxusní (jel jsem v TOP variantě v max výbavě a v kůži). Dojem, který jsem si však tehdy z pobytu v 500ce odnesl, byl rozpačitý. Na vině byla taková paušální "fórovost" a křehkost všeho, čeho se člověk dotkl. Vše takové subtilní, hračičkovité. Měl jsem pocit, že není opatrnosti nazbyt. Po přesednutí do mého tehdejšího Focusu II jsem zkonstatoval, že ten je sice uvnitř odporný a fádní, ale na druhou stranu neskutečně solidní a bytelný. 

Ta 0.9ka TwinAir projevem připomíná motor ve staré pětistovce (nebo v Maluchu) - uklepaná prdlavka. Jednadvojka FIRE je tisíckrát lepší na jízdní projev i na případnou údržbu. Jestli Italové někdy něco udělali dobře, tak to byl právě tenhle motor.

+2/0
20.7.2015 8:03

M13i82r15o54s85l93a82v 78Š65i37m34k94o 7785343162595

Jak pamatuji ze 70. let, UNO Fire: 50 000 km a problémy. Ale to je dávno...

0/0
20.7.2015 10:09

J24a62n 38K31o23n39v39a40l63i42n86k92a 5870751951845

To je možné. Popravdě 50tkm bylo na tehdejší auta něco jako je dnes 100 - 150. Vzpomeňme na škodovky - necelých sto tisíc a bylo to na GO.

+2/0
20.7.2015 10:12

P17e33t21r 10M64a28r61š34á11l80e36k 9795262584109

Tak to si pamatuješ blbě. Fiat Uno i motory FIRE byly představeny až v 80. letech.

+4/0
20.7.2015 10:23

P53a53v21e35l 97B42ř91e89z74i61n90a 2252563621295

Máte pravdu pane Maršálku, panu Šimkovi už jsem to jednou v diskuzi psal, že Uno bylo představeno v roce 1983 a bylo to auto rolu 1984. A on si nedá pokoj a dál šíří svoje mylné dojmy.:-(

0/0
20.7.2015 22:47

J46i77r44i 46G28a81z48d97a 8354133624734

krasa!

+2/0
20.7.2015 7:12

J12o61s14e37f 59S36v61o70b43o87d32a 7526732819354

Z poloviny novy..lagric

+1/−2
20.7.2015 5:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.