Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma ZF ukázala auto s „vykloubenými“ koly. Parkování bude hračka

Společnost ZF, jeden z velkých dodavatelů řešení pro autoprůmysl, ukázala světu vlastní koncept městského vozu. Je šetrný k životnímu prostředí a zaujme především nezvyklou konstrukcí přední nápravy. Kola se umí vytočit až o rekordních 75 stupňů, takže se auto snadno zapasuje do každé mezery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a47r70t59i27n 59N45e81č29a88s 8673323503909

Teda to muselo dát práce. A přitom taková blbost :-P

0/−2
30.7.2015 21:47

L61u37k38á61š 91V87a53ň12u18r86a 1755264473253

Tohle mě děsí. Budeme mít stále chytřejší auta a stále blbější řidiče, kteří už nebudou umět sami zaparkovat. Dnes jsem parkoval v Praze, snažil jsem se vmáčknout do mezery u rozkopané polikliniky. Takovému místu nepomůže žádný inteligentní systém. Naopak u obchodních center se staví extrémně úzká parkovací místa a tam by možná automatické parkování využije, protože tam se nedá zaparkovat a vystoupit. Jedině vystoupit kufrem.

0/0
30.7.2015 18:17

J47i11n41d80ř49i41c58h 96Š34k75o63p85e42k 4975221670725

parkovací místa se staví dle platné normy

0/0
30.7.2015 19:43

P27e31t95r 52F20r42a38n40c 9727691518398

Asi nevzali normy v uvahu, ze S120 uz jezdi minimum. Auta jsou proste sirsi.

0/0
30.7.2015 19:55

P83a82v10e21l 29S43t28a56v85j82a19n41í64k 6138615967151

Předchozí norma byla skvělá, na takové parkovací místo se mi auto nevejde a trochu trčí do prostoru (při kolmém stíní).

0/0
30.7.2015 23:14

J55a54k88u49b 23Š58a93f50a72n37d67a 7135507751701

Norma ale asi nebude zakazovat udělat to místo větší...

0/0
31.7.2015 8:10

V17l67a49d92a 62S73i22m64o93n20i86k 3449223633875

To není moc dobrý argument. I dnes jsou parkovací místa velmi rozdílných rozměrů, těžko věřit, že jsou podle nějaké normy. Pokud ovšem nejsou stavěna na Wartburgy a Škodu 100.

0/0
1.8.2015 8:57

J16a80n 40F35r26o25l61í88k 6696340155704

Citroen C1 má poloměr otáčení 4,8 m aniž by se musel "vykloubit". ;-D

0/0
30.7.2015 17:27

J56a15k59u53b 45F16e47i34f95a62r 7689439406439

to pořád není dost dobrý důvod koupit si Citroen;-D;-D;-D

+6/0
30.7.2015 17:37

J89i93ř39í 36S23c81h86w83a31c86h 8718254598556

to je průměr otáčení 9,6 m, to je tedy oproti "vykloubenému" skoro o tři metry více ;-D;-D;-D

+3/0
30.7.2015 20:38

P54e78t79r 67B56á13č64a 8585446655515

Takhle hlavne, ze je ta kriplkara setrna k zivotnimu prostredi Rv;-D

+2/0
30.7.2015 15:51

J37a73n 39R90y52b21á95ř 4931820344671

Zavodni specialy pro drift maji podobne upravene predni napravy uz leta, co je na teto variante tak prevratneho? http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=20229&d=1352680048

0/0
30.7.2015 15:41

T58o42m20á33š 83J72u83r72e80č29k55a 3913782279823

U nápravy drift aut je tento systém mnohem složitější a osa otáčení kola není na horním ramenu, ale ve většině případů tuto funkci zajišťuje speciální tlumič s otočným čepem. Ale je tu jeden fakt, čím jednodušší je zavěšení předních kol tím větší může být vyklonění. už jenom absence poloosy udělá hodně.

0/0
11.8.2015 6:36

J10a86n 37K78r40p59e72c 5846853184562

1. pokud v prednich kolech nejsou poloosy, technicky je pomerne jednoduche aby se kola natacela i ve vetsim uhlu. nicmene 150 km/h bych tim jet nechtel, pochybuji ze se to auto v teto rychlosti da rozumne ovladat. 2. parkovaci automat. paklize to ma byt mestske vozitko, tak je snad dulezite se nekam rychle vecpat a neblokovat provoz, coz nevypada ze by automat zvladl. 3. parkovani se da pouze nacvicit, a pokud nekdo potrebuje automat na zaparkovani takoveho prditka, tak to snad aby do niceho vetsiho nesedal. 4. nemyslim si ze je to nejaka extra vyhoda, vetsinou jsou mista na parkovani znacena, takze tam je jedno jak velike auto to je, a tech mezer kam se tohle vejde a jine uz ne je velice malo. ono ten nesmysl dost ilustrativne predvedli i ve svem spotu. jak asi vyjede auto zaparkovane za nim, kdyz se tam tak vmackl. nechat dostatecnou mezeru pro vyjeti aut okolo vam automat asi nezajisti.

0/0
30.7.2015 13:39

T91o77m74á75š 30J76u30r86e29č46k56a 3333292909733

K bodu 1. ujišťuji Vás, že auto s tímto systémem téměř neumí ve vyšších rychlostech jet rovně. Viz driftovací náprava.

0/0
11.8.2015 6:39

L71u83d31v80í80k 59G73a69j20d19o66š13í93k 2185843574342

Ono je to s tím poloměrem zatáčení obecně u malých aut horší než u velkých. Vytočená kola se totiž do malé karoserie vedle motoru obvykle nevejdou.

Řeší se to menšími koly, ale ta taky nejde zmenšovat donekonečna.

0/0
30.7.2015 12:52

J24a36k79u16b 96Š15a98f78a70n91d97a 7455537621171

Ale zase je ten motor o menším objemu s menším počtem válců kratší takže nezabere moc místa.

0/0
31.7.2015 8:13

P86e66t86r 88N63ě14m37e95č28e17k 1632654632723

Nevypadá to, že by to mělo motory i na předních kolech...?8-o

0/0
30.7.2015 10:37

M36a77r43e88k 32Z19a91h21r67a73d77i32l 6124199675751

To se ptáte, nebo oznamujete? Protože ani v jednom případě váš příspěvek nedává smysl...

+2/−1
30.7.2015 11:02

P33a66v55e58l 26S36t30a95v92j30a86n39í61k 6978425497441

Šlaka, Parkinson, omlouvám se za mínus.

0/0
30.7.2015 23:16

J44a23n 63N56o30v53á24k 9755988224205

A teď bych chtěl vidět, jak ten automat zaparkuje do opravdu malého místa (vepředu i vzadu 10 cm navíc) - s Fabií jsem do takového místa zaparkovat dokázal.

+1/−1
30.7.2015 10:20

J41i11ř27í 38S52v83a95š19e15k 9564988573479

chudáci ti, kdo stálo vedle vás.

+1/0
30.7.2015 10:59

P94a11v31e61l 59S68t41a38v86j94a74n54í22k 6768465127431

A co ti nad ním a pod ním.

0/0
30.7.2015 23:20

M50a37r17e85k 61Z28a69h11r18a24d45i39l 6394599445651

Hm, tak takovýhle, co mě dokážou na parkovacím místě zablokovat, fakt miluju...

+1/0
30.7.2015 11:04

J25i61ř29í 31E62r25b39e80n 1803534166517

Napsal vpředu a vzadu, ne vlevo a vpravo. Obvykle míváte před nebo za autem nejméně půl metru, což se natřikrát dá vyjet.

Já se s favoritem kdysi taky vecpal do díry o 20 cm delší než vůz - mezi "šikovně" zaparkovaného Němce s passatem a ledový mantinel na parkovišti. S felicií bych to už nedokázal, ta měla kratší páky řízení a nedokázala tak dobře manipulovat, na parkovišti jsem na to každou chvíli nadával.

0/−1
30.7.2015 15:11

P83a39v17e59l 17S70t16a71v49j61a42n81í61k 6608505537941

Záleží na autě, když jsem měl Carismu, tak to šlo bez problémů, zakulacený předek a zadek, s hranatým autem už potřebuju o 20 cm víc.

0/0
30.7.2015 23:22

V97a57c45l39a87v 95M25e26d79e80k 5341962365145

40kW alektromotory na takovýho malýho piškota - s takovým autíčkem může být celkem zábava.

+3/0
30.7.2015 10:12

V18í22t 27O27ž78a17n85a 1328678535724

Mám v autě 35kW a na křižovatkách mě zatím dokázal předjet jen nějaké BMW AMG a jedna motorka.

0/0
30.7.2015 21:57

V25l63a28d46a 69S12i74m84o85n82i95k 3699213943435

Je mezi BMW a AMG čárka?

0/0
1.8.2015 8:59

V90í42t 36O89ž80a73n23a 1568348695444

ne

0/0
1.8.2015 10:22

V42l71a46d19a 75S89i91m66o72n41i95k 3799203783595

Aha, a odkdy AMG upravuje BMW ? Není to čistě náhodou doména Mercedesů?

Podle mne kombinace BMW a AMG je celkem nesmyl.

0/0
1.8.2015 11:25

V21í49t 31O22ž52a15n32a 1448258525954

máte pravdu Mercedes, mea culpa.

0/0
1.8.2015 12:15

K77a71r97e11l 16F92u75k35s68a 3124480750163

Hurá, moje máti zaparkuje i podélně a nebude muset jezdit po celém městě... ;-D

0/0
30.7.2015 9:44

M16a76r54t31i11n 94V62á26v21r31a 2610723359

Hezká konstrukce pro Google car.

.

Řidič je tam vyloženě zbytečný element navíc.

0/0
30.7.2015 8:30

P36a31v66e79l 21R29o67s70e35c13k14ý 6836195561729

Nic nového. Myšlenka snadnějšího parkování už vedla před více jak šedesáti lety jednoho konstruktéra v USA k přidání pátého kola. Na videu to fungovalo parádně. Nemohu najít ale odkaz, abych ho přidal.

0/0
30.7.2015 8:28

M19i36c93h57a85l 59H75r90o57n 5417110737883

Dobrý den, nemusíte chodit daleko: http://auto.idnes.cz/video-pate-kolo-pro-jednoduche-parkovani-se-bohuzel-neujalo-pqq-/auto_ojetiny.aspx?c=A120103_140327_ak_aktual_fdv

0/0
30.7.2015 9:40

J98i21ř16í 52Z77ý18k93a 9109753101540

To se jim to machruje, když mají poháněnou zadní nápravu. Že to bude muset mít i milion asistentů pro běžnou jízdu, kterou řidič neumějící ani zaparkovat jinak nezvládne ...

+1/0
30.7.2015 7:27

M78a31r42i54e 32J54a87h59n80o54v63á 5862213274735

No to je mi novinka, tohle už měl Sobota ve filmu Srdečný pozdrav ze Zeměkoule.;-) Já bych to brala.

0/0
30.7.2015 7:22

J50a66n 38H41a46v64r75d56a 3386684732166

Tak to vytáčení kol nic nového. S vysokozdvižným vozíkem se parkuje ještě lépe. I vidlema si můžeš pomoci.

+8/0
30.7.2015 7:21

D27e50n80i26s 43W36i48t77z64k27u 3313681139537

zajímavé, ale spoustě lidí nepomůže ani tohle řešení a parkovat stejně nebudou umět

+8/0
30.7.2015 5:39

V51o92j43t45a 33S93u35k 3147675377701

Pro EU jako takovou zachrana .!!!!!!

0/−2
30.7.2015 3:41

J44o63s89e13f 73M14i84k58i48n 5693184985374

To ne, vite jak stoupne opotřebení pneumatik při točení kol na místě?

+3/0
30.7.2015 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.