Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firma ZF ukázala auto s „vykloubenými“ koly. Parkování bude hračka

Společnost ZF, jeden z velkých dodavatelů řešení pro autoprůmysl, ukázala světu vlastní koncept městského vozu. Je šetrný k životnímu prostředí a zaujme především nezvyklou konstrukcí přední nápravy. Kola se umí vytočit až o rekordních 75 stupňů, takže se auto snadno zapasuje do každé mezery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a10r27t81i82n 48N70e46č79a58s 8133103433929

Teda to muselo dát práce. A přitom taková blbost :-P

0/−2
30.7.2015 21:47

L45u98k21á26š 72V82a48ň63u65r28a 1185814573963

Tohle mě děsí. Budeme mít stále chytřejší auta a stále blbější řidiče, kteří už nebudou umět sami zaparkovat. Dnes jsem parkoval v Praze, snažil jsem se vmáčknout do mezery u rozkopané polikliniky. Takovému místu nepomůže žádný inteligentní systém. Naopak u obchodních center se staví extrémně úzká parkovací místa a tam by možná automatické parkování využije, protože tam se nedá zaparkovat a vystoupit. Jedině vystoupit kufrem.

0/0
30.7.2015 18:17

J74i86n73d83ř85i26c38h 14Š81k11o86p98e40k 4445491860855

parkovací místa se staví dle platné normy

0/0
30.7.2015 19:43


P94e25t48r 95F64r85a53n12c 9557761268438

Asi nevzali normy v uvahu, ze S120 uz jezdi minimum. Auta jsou proste sirsi.

0/0
30.7.2015 19:55

P98a72v11e90l 72S70t91a84v28j24a27n64í41k 6278205397731

Předchozí norma byla skvělá, na takové parkovací místo se mi auto nevejde a trochu trčí do prostoru (při kolmém stíní).

0/0
30.7.2015 23:14

J51a14k24u77b 42Š23a65f18a11n20d11a 7295817391481

Norma ale asi nebude zakazovat udělat to místo větší...

0/0
31.7.2015 8:10

V37l85a17d66a 72S56i12m66o79n97i83k 3639463743245

To není moc dobrý argument. I dnes jsou parkovací místa velmi rozdílných rozměrů, těžko věřit, že jsou podle nějaké normy. Pokud ovšem nejsou stavěna na Wartburgy a Škodu 100.

0/0
1.8.2015 8:57

J37a14n 72F11r65o65l59í44k 6826710595904

Citroen C1 má poloměr otáčení 4,8 m aniž by se musel "vykloubit". ;-D

0/0
30.7.2015 17:27

J64a46k84u78b 51F70e44i82f53a66r 7839409676759

to pořád není dost dobrý důvod koupit si Citroen;-D;-D;-D

+6/0
30.7.2015 17:37

J75i42ř67í 33S46c73h36w15a53c35h 8748204148266

to je průměr otáčení 9,6 m, to je tedy oproti "vykloubenému" skoro o tři metry více ;-D;-D;-D

+3/0
30.7.2015 20:38

P76e50t34r 94B22á65č47a 8305946285415

Takhle hlavne, ze je ta kriplkara setrna k zivotnimu prostredi Rv;-D

+2/0
30.7.2015 15:51

J91a12n 91R70y70b29á42ř 4431890894271

Zavodni specialy pro drift maji podobne upravene predni napravy uz leta, co je na teto variante tak prevratneho? http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=20229&d=1352680048

0/0
30.7.2015 15:41

T76o58m34á85š 63J59u91r59e14č41k66a 3273162139413

U nápravy drift aut je tento systém mnohem složitější a osa otáčení kola není na horním ramenu, ale ve většině případů tuto funkci zajišťuje speciální tlumič s otočným čepem. Ale je tu jeden fakt, čím jednodušší je zavěšení předních kol tím větší může být vyklonění. už jenom absence poloosy udělá hodně.

0/0
11.8.2015 6:36

J87a27n 12K37r54p47e48c 5906543704432

1. pokud v prednich kolech nejsou poloosy, technicky je pomerne jednoduche aby se kola natacela i ve vetsim uhlu. nicmene 150 km/h bych tim jet nechtel, pochybuji ze se to auto v teto rychlosti da rozumne ovladat. 2. parkovaci automat. paklize to ma byt mestske vozitko, tak je snad dulezite se nekam rychle vecpat a neblokovat provoz, coz nevypada ze by automat zvladl. 3. parkovani se da pouze nacvicit, a pokud nekdo potrebuje automat na zaparkovani takoveho prditka, tak to snad aby do niceho vetsiho nesedal. 4. nemyslim si ze je to nejaka extra vyhoda, vetsinou jsou mista na parkovani znacena, takze tam je jedno jak velike auto to je, a tech mezer kam se tohle vejde a jine uz ne je velice malo. ono ten nesmysl dost ilustrativne predvedli i ve svem spotu. jak asi vyjede auto zaparkovane za nim, kdyz se tam tak vmackl. nechat dostatecnou mezeru pro vyjeti aut okolo vam automat asi nezajisti.

0/0
30.7.2015 13:39

T44o81m15á42š 76J24u36r59e72č74k70a 3363112869373

K bodu 1. ujišťuji Vás, že auto s tímto systémem téměř neumí ve vyšších rychlostech jet rovně. Viz driftovací náprava.

0/0
11.8.2015 6:39

L45u24d10v35í83k 85G67a38j41d25o40š61í44k 2785373664792

Ono je to s tím poloměrem zatáčení obecně u malých aut horší než u velkých. Vytočená kola se totiž do malé karoserie vedle motoru obvykle nevejdou.

Řeší se to menšími koly, ale ta taky nejde zmenšovat donekonečna.

0/0
30.7.2015 12:52

J24a30k25u19b 54Š70a63f51a90n56d39a 7665267901111

Ale zase je ten motor o menším objemu s menším počtem válců kratší takže nezabere moc místa.

0/0
31.7.2015 8:13

P50e27t12r 34N90ě28m86e57č76e52k 1722264452623

Nevypadá to, že by to mělo motory i na předních kolech...?8-o

0/0
30.7.2015 10:37

M17a90r21e80k 71Z27a89h52r45a82d91i39l 6374719245341

To se ptáte, nebo oznamujete? Protože ani v jednom případě váš příspěvek nedává smysl...

+2/−1
30.7.2015 11:02

P39a20v26e76l 13S75t60a37v71j48a66n80í54k 6288885987751

Šlaka, Parkinson, omlouvám se za mínus.

0/0
30.7.2015 23:16

J92a59n 35N78o29v77á98k 9215808544445

A teď bych chtěl vidět, jak ten automat zaparkuje do opravdu malého místa (vepředu i vzadu 10 cm navíc) - s Fabií jsem do takového místa zaparkovat dokázal.

+1/−1
30.7.2015 10:20

J93i28ř48í 80S58v91a15š51e73k 9134418403409

chudáci ti, kdo stálo vedle vás.

+1/0
30.7.2015 10:59

P82a18v33e60l 19S97t27a93v92j62a43n22í88k 6548195427271

A co ti nad ním a pod ním.

0/0
30.7.2015 23:20

M64a31r30e25k 42Z52a10h85r32a61d22i47l 6344729615281

Hm, tak takovýhle, co mě dokážou na parkovacím místě zablokovat, fakt miluju...

+1/0
30.7.2015 11:04

J94i95ř21í 54E48r11b82e37n 1503114656147

Napsal vpředu a vzadu, ne vlevo a vpravo. Obvykle míváte před nebo za autem nejméně půl metru, což se natřikrát dá vyjet.

Já se s favoritem kdysi taky vecpal do díry o 20 cm delší než vůz - mezi "šikovně" zaparkovaného Němce s passatem a ledový mantinel na parkovišti. S felicií bych to už nedokázal, ta měla kratší páky řízení a nedokázala tak dobře manipulovat, na parkovišti jsem na to každou chvíli nadával.

0/−1
30.7.2015 15:11

P67a68v47e95l 19S56t47a19v20j24a50n64í32k 6748865457141

Záleží na autě, když jsem měl Carismu, tak to šlo bez problémů, zakulacený předek a zadek, s hranatým autem už potřebuju o 20 cm víc.

0/0
30.7.2015 23:22

V56a67c88l81a93v 93M58e97d86e77k 5631482915745

40kW alektromotory na takovýho malýho piškota - s takovým autíčkem může být celkem zábava.

+3/0
30.7.2015 10:12

V86í95t 27O62ž24a26n37a 1778358515184

Mám v autě 35kW a na křižovatkách mě zatím dokázal předjet jen nějaké BMW AMG a jedna motorka.

0/0
30.7.2015 21:57

V79l55a55d31a 73S24i46m32o93n43i75k 3319733743885

Je mezi BMW a AMG čárka?

0/0
1.8.2015 8:59

V96í31t 78O83ž70a27n48a 1188778365574

ne

0/0
1.8.2015 10:22

V34l31a87d28a 89S63i39m85o23n13i51k 3649133483125

Aha, a odkdy AMG upravuje BMW ? Není to čistě náhodou doména Mercedesů?

Podle mne kombinace BMW a AMG je celkem nesmyl.

0/0
1.8.2015 11:25

V68í80t 97O21ž73a52n86a 1348288155974

máte pravdu Mercedes, mea culpa.

0/0
1.8.2015 12:15

K51a80r89e41l 46F77u93k26s88a 3244440740533

Hurá, moje máti zaparkuje i podélně a nebude muset jezdit po celém městě... ;-D

0/0
30.7.2015 9:44

M21a90r87t60i84n 55V66á74v44r68a 2570673209

Hezká konstrukce pro Google car.

.

Řidič je tam vyloženě zbytečný element navíc.

0/0
30.7.2015 8:30

P66a62v14e46l 95R69o22s90e22c58k94ý 6816655731699

Nic nového. Myšlenka snadnějšího parkování už vedla před více jak šedesáti lety jednoho konstruktéra v USA k přidání pátého kola. Na videu to fungovalo parádně. Nemohu najít ale odkaz, abych ho přidal.

0/0
30.7.2015 8:28

M86i58c86h34a15l 54H98r82o63n 5357480727483

Dobrý den, nemusíte chodit daleko: http://auto.idnes.cz/video-pate-kolo-pro-jednoduche-parkovani-se-bohuzel-neujalo-pqq-/auto_ojetiny.aspx?c=A120103_140327_ak_aktual_fdv

0/0
30.7.2015 9:40

J33i17ř22í 41Z73ý36k20a 9419213521270

To se jim to machruje, když mají poháněnou zadní nápravu. Že to bude muset mít i milion asistentů pro běžnou jízdu, kterou řidič neumějící ani zaparkovat jinak nezvládne ...

+1/0
30.7.2015 7:27

M73a62r61i98e 42J92a78h29n80o95v86á 5842803334615

No to je mi novinka, tohle už měl Sobota ve filmu Srdečný pozdrav ze Zeměkoule.;-) Já bych to brala.

0/0
30.7.2015 7:22

J65a66n 78H50a20v56r96d72a 3666154452626

Tak to vytáčení kol nic nového. S vysokozdvižným vozíkem se parkuje ještě lépe. I vidlema si můžeš pomoci.

+8/0
30.7.2015 7:21

D17e39n62i37s 75W16i68t59z52k91u 3983491699567

zajímavé, ale spoustě lidí nepomůže ani tohle řešení a parkovat stejně nebudou umět

+8/0
30.7.2015 5:39

V29o90j52t45a 31S40u18k 3227695537621

Pro EU jako takovou zachrana .!!!!!!

0/−2
30.7.2015 3:41

J69o41s70e76f 88M94i93k95i39n 5703884275674

To ne, vite jak stoupne opotřebení pneumatik při točení kol na místě?

+3/0
30.7.2015 7:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.