Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma ZF ukázala auto s „vykloubenými“ koly. Parkování bude hračka

Společnost ZF, jeden z velkých dodavatelů řešení pro autoprůmysl, ukázala světu vlastní koncept městského vozu. Je šetrný k životnímu prostředí a zaujme především nezvyklou konstrukcí přední nápravy. Kola se umí vytočit až o rekordních 75 stupňů, takže se auto snadno zapasuje do každé mezery.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a26r58t69i54n 10N65e24č76a95s 8143633633619

Teda to muselo dát práce. A přitom taková blbost :-P

0/−2
30.7.2015 21:47

L37u94k57á80š 19V82a31ň97u81r97a 1945624213223

Tohle mě děsí. Budeme mít stále chytřejší auta a stále blbější řidiče, kteří už nebudou umět sami zaparkovat. Dnes jsem parkoval v Praze, snažil jsem se vmáčknout do mezery u rozkopané polikliniky. Takovému místu nepomůže žádný inteligentní systém. Naopak u obchodních center se staví extrémně úzká parkovací místa a tam by možná automatické parkování využije, protože tam se nedá zaparkovat a vystoupit. Jedině vystoupit kufrem.

0/0
30.7.2015 18:17

J20i26n57d66ř46i39c80h 72Š44k87o20p29e50k 4955451550925

parkovací místa se staví dle platné normy

0/0
30.7.2015 19:43

P24e17t97r 43F93r87a46n88c 9537861698448

Asi nevzali normy v uvahu, ze S120 uz jezdi minimum. Auta jsou proste sirsi.

0/0
30.7.2015 19:55

P60a73v91e88l 52S14t59a48v46j26a33n80í63k 6598685697891

Předchozí norma byla skvělá, na takové parkovací místo se mi auto nevejde a trochu trčí do prostoru (při kolmém stíní).

0/0
30.7.2015 23:14

J42a35k62u35b 14Š79a54f22a78n25d37a 7205777911511

Norma ale asi nebude zakazovat udělat to místo větší...

0/0
31.7.2015 8:10

V20l38a82d23a 28S39i96m91o84n17i56k 3969823273785

To není moc dobrý argument. I dnes jsou parkovací místa velmi rozdílných rozměrů, těžko věřit, že jsou podle nějaké normy. Pokud ovšem nejsou stavěna na Wartburgy a Škodu 100.

0/0
1.8.2015 8:57

J44a29n 75F97r21o61l16í19k 6556930465764

Citroen C1 má poloměr otáčení 4,8 m aniž by se musel "vykloubit". ;-D

0/0
30.7.2015 17:27

J73a88k32u37b 68F34e81i69f35a76r 7549509606449

to pořád není dost dobrý důvod koupit si Citroen;-D;-D;-D

+6/0
30.7.2015 17:37

J43i77ř27í 57S82c71h94w98a80c18h 8438784808896

to je průměr otáčení 9,6 m, to je tedy oproti "vykloubenému" skoro o tři metry více ;-D;-D;-D

+3/0
30.7.2015 20:38

P14e29t37r 29B81á62č32a 8135626795865

Takhle hlavne, ze je ta kriplkara setrna k zivotnimu prostredi Rv;-D

+2/0
30.7.2015 15:51

J72a11n 57R53y66b73á35ř 4471760284381

Zavodni specialy pro drift maji podobne upravene predni napravy uz leta, co je na teto variante tak prevratneho? http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=20229&d=1352680048

0/0
30.7.2015 15:41

T90o96m20á74š 80J74u17r23e93č88k52a 3913652159483

U nápravy drift aut je tento systém mnohem složitější a osa otáčení kola není na horním ramenu, ale ve většině případů tuto funkci zajišťuje speciální tlumič s otočným čepem. Ale je tu jeden fakt, čím jednodušší je zavěšení předních kol tím větší může být vyklonění. už jenom absence poloosy udělá hodně.

0/0
11.8.2015 6:36

J35a68n 96K21r40p25e47c 5706203694472

1. pokud v prednich kolech nejsou poloosy, technicky je pomerne jednoduche aby se kola natacela i ve vetsim uhlu. nicmene 150 km/h bych tim jet nechtel, pochybuji ze se to auto v teto rychlosti da rozumne ovladat. 2. parkovaci automat. paklize to ma byt mestske vozitko, tak je snad dulezite se nekam rychle vecpat a neblokovat provoz, coz nevypada ze by automat zvladl. 3. parkovani se da pouze nacvicit, a pokud nekdo potrebuje automat na zaparkovani takoveho prditka, tak to snad aby do niceho vetsiho nesedal. 4. nemyslim si ze je to nejaka extra vyhoda, vetsinou jsou mista na parkovani znacena, takze tam je jedno jak velike auto to je, a tech mezer kam se tohle vejde a jine uz ne je velice malo. ono ten nesmysl dost ilustrativne predvedli i ve svem spotu. jak asi vyjede auto zaparkovane za nim, kdyz se tam tak vmackl. nechat dostatecnou mezeru pro vyjeti aut okolo vam automat asi nezajisti.

0/0
30.7.2015 13:39

T54o23m44á18š 41J14u70r74e38č40k18a 3173802579943

K bodu 1. ujišťuji Vás, že auto s tímto systémem téměř neumí ve vyšších rychlostech jet rovně. Viz driftovací náprava.

0/0
11.8.2015 6:39

L48u84d97v29í19k 90G48a28j47d66o49š64í87k 2225523364102

Ono je to s tím poloměrem zatáčení obecně u malých aut horší než u velkých. Vytočená kola se totiž do malé karoserie vedle motoru obvykle nevejdou.

Řeší se to menšími koly, ale ta taky nejde zmenšovat donekonečna.

0/0
30.7.2015 12:52

J14a43k30u93b 78Š85a57f48a30n89d76a 7185267601261

Ale zase je ten motor o menším objemu s menším počtem válců kratší takže nezabere moc místa.

0/0
31.7.2015 8:13

P63e45t76r 61N71ě89m59e55č16e93k 1952514902483

Nevypadá to, že by to mělo motory i na předních kolech...?8-o

0/0
30.7.2015 10:37

M82a62r84e13k 18Z12a46h37r10a69d98i49l 6794889115701

To se ptáte, nebo oznamujete? Protože ani v jednom případě váš příspěvek nedává smysl...

+2/−1
30.7.2015 11:02

P19a31v15e33l 11S52t45a89v63j19a53n87í23k 6988815447661

Šlaka, Parkinson, omlouvám se za mínus.

0/0
30.7.2015 23:16

J10a46n 37N91o14v18á57k 9785368444165

A teď bych chtěl vidět, jak ten automat zaparkuje do opravdu malého místa (vepředu i vzadu 10 cm navíc) - s Fabií jsem do takového místa zaparkovat dokázal.

+1/−1
30.7.2015 10:20

J62i31ř20í 70S54v45a84š74e45k 9664468403269

chudáci ti, kdo stálo vedle vás.

+1/0
30.7.2015 10:59

P93a48v97e58l 58S23t10a86v64j82a79n52í73k 6788145237571

A co ti nad ním a pod ním.

0/0
30.7.2015 23:20

M54a74r17e38k 37Z41a98h82r43a77d24i17l 6974989625151

Hm, tak takovýhle, co mě dokážou na parkovacím místě zablokovat, fakt miluju...

+1/0
30.7.2015 11:04

J20i97ř65í 19E98r29b22e43n 1283974476407

Napsal vpředu a vzadu, ne vlevo a vpravo. Obvykle míváte před nebo za autem nejméně půl metru, což se natřikrát dá vyjet.

Já se s favoritem kdysi taky vecpal do díry o 20 cm delší než vůz - mezi "šikovně" zaparkovaného Němce s passatem a ledový mantinel na parkovišti. S felicií bych to už nedokázal, ta měla kratší páky řízení a nedokázala tak dobře manipulovat, na parkovišti jsem na to každou chvíli nadával.

0/−1
30.7.2015 15:11

P28a79v65e79l 60S86t22a71v33j87a65n16í98k 6748255457851

Záleží na autě, když jsem měl Carismu, tak to šlo bez problémů, zakulacený předek a zadek, s hranatým autem už potřebuju o 20 cm víc.

0/0
30.7.2015 23:22

V79a65c83l26a46v 63M80e48d14e58k 5341622735205

40kW alektromotory na takovýho malýho piškota - s takovým autíčkem může být celkem zábava.

+3/0
30.7.2015 10:12

V38í93t 68O64ž62a21n44a 1558218865904

Mám v autě 35kW a na křižovatkách mě zatím dokázal předjet jen nějaké BMW AMG a jedna motorka.

0/0
30.7.2015 21:57

V81l32a41d58a 19S33i14m75o56n48i42k 3639233803265

Je mezi BMW a AMG čárka?

0/0
1.8.2015 8:59

V84í40t 56O38ž86a19n58a 1768378225404

ne

0/0
1.8.2015 10:22

V20l61a33d51a 33S54i95m35o64n41i48k 3899933343295

Aha, a odkdy AMG upravuje BMW ? Není to čistě náhodou doména Mercedesů?

Podle mne kombinace BMW a AMG je celkem nesmyl.

0/0
1.8.2015 11:25

V85í26t 70O95ž39a54n82a 1458358135984

máte pravdu Mercedes, mea culpa.

0/0
1.8.2015 12:15

K81a98r81e32l 54F14u45k78s23a 3514520150243

Hurá, moje máti zaparkuje i podélně a nebude muset jezdit po celém městě... ;-D

0/0
30.7.2015 9:44

M87a66r87t26i84n 45V49á62v14r67a 2320423169

Hezká konstrukce pro Google car.

.

Řidič je tam vyloženě zbytečný element navíc.

0/0
30.7.2015 8:30

P41a82v84e36l 26R97o47s34e71c96k53ý 6416855441549

Nic nového. Myšlenka snadnějšího parkování už vedla před více jak šedesáti lety jednoho konstruktéra v USA k přidání pátého kola. Na videu to fungovalo parádně. Nemohu najít ale odkaz, abych ho přidal.

0/0
30.7.2015 8:28

M25i21c77h43a20l 56H17r71o66n 5657590887623

Dobrý den, nemusíte chodit daleko: http://auto.idnes.cz/video-pate-kolo-pro-jednoduche-parkovani-se-bohuzel-neujalo-pqq-/auto_ojetiny.aspx?c=A120103_140327_ak_aktual_fdv

0/0
30.7.2015 9:40

J45i77ř41í 58Z89ý48k72a 9619923851350

To se jim to machruje, když mají poháněnou zadní nápravu. Že to bude muset mít i milion asistentů pro běžnou jízdu, kterou řidič neumějící ani zaparkovat jinak nezvládne ...

+1/0
30.7.2015 7:27

M54a67r88i25e 69J44a84h97n11o94v47á 5922883884315

No to je mi novinka, tohle už měl Sobota ve filmu Srdečný pozdrav ze Zeměkoule.;-) Já bych to brala.

0/0
30.7.2015 7:22

J58a33n 21H28a70v65r18d83a 3876934642946

Tak to vytáčení kol nic nového. S vysokozdvižným vozíkem se parkuje ještě lépe. I vidlema si můžeš pomoci.

+8/0
30.7.2015 7:21

D51e47n71i92s 31W34i51t88z52k67u 3903111329807

zajímavé, ale spoustě lidí nepomůže ani tohle řešení a parkovat stejně nebudou umět

+8/0
30.7.2015 5:39

V61o87j67t97a 84S51u68k 3677885487501

Pro EU jako takovou zachrana .!!!!!!

0/−2
30.7.2015 3:41

J73o25s68e45f 82M10i31k14i49n 5433604385114

To ne, vite jak stoupne opotřebení pneumatik při točení kol na místě?

+3/0
30.7.2015 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.