Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když vás závory uvězní na železničním přejezdu, prorazte je

Tragédii ve Studénce na Novojičínsku zavinil řidič polského kamionu, který vjel na přejezd, když šly závory dolů. Řidič z kabiny utekl. Pokud se vám něco takového stane, závory prorazte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88u70k47á36š 86V76a97ň43u59r95a 1225404983803

Zeleznice ma budoucnost, ale je potreba rovne a rychle trate. A zvysit myto na silnicich. Uz ted je tam kamionu moc. A hlavne to chce myto na vsech silnicich, nejen na dalnicich.

0/0
25.7.2015 13:34

L88u42k19á50š 86V69a79ň17u73r47a 1165254333563

Jedine reaeni je na takto vyznamnych tratich zrusit prejezdy a pro chodce udelat podchod ci nadchod. A treba zrovna ve Studence je hned na druhe strane nadrazi nadjezd. Tak proc se silnice nenavedla na nadjezd a zavory se nezrusily?

0/0
25.7.2015 13:32

P49e12t52r 26Š90v55a58r84c 2478468705670

Nedávno se mi stalo na přejezdu:

Dojižděl jsem k závorám, byly už dole, světla blikala. Za mnou se udělala fronta. Vlak projel a závory se začaly zveda, a světla pořád blikala. Auto za mnou zuřivě troubilo a řidič mě začal objíždět. V okamžiku kdy byl vedle mě šly zase závory dolu a profrčel vlak...

+4/0
23.7.2015 14:21

J69i62ř90í 23K95l29e26j60n57a 2757768606437

jsou to nervy co

0/0
23.7.2015 15:35

P63e64t18r 62Š73v87a79r61c 2738858205930

To je to věčné upravování zákonů / předpisů adhoc.

Např i ve zúženích na D1 "Sice je tady 80tka, ale je to tu dost široký, tak můžu jet rychleji, tady policajti nebudou".

Ano, můžeme se bavit o konkrétních případech nesmyslného značení, kdy je třeba 70tka daná na 100m a pak je hned zase 50tka, ale tohle je zkrátka něco jiného.

0/0
23.7.2015 14:19

M68i23l18o35š 40Ř56e70h14á25k 8116198547825

Zdá se, že auto na přejezdu u Otrokovic má pražskou SPZ, což napovídá mnohé.

+1/−4
23.7.2015 0:12

L34u19k94á17š 95V91a35ň75u65r57a 1905924753833

V dnesni dobe to muze byt klidne mistni pracujici u prazske firmy. Nasi technici take maji prazske SPZ a pritom ziji a pracuji mimo Prahu.

0/0
25.7.2015 13:39

M72i82l87o18š 87Ř14e13h12á60k 8126528317455

Máte pravdu, ale je to výmluvné.

0/0
31.7.2015 21:13

B29o89h39u48m63i98l 18T89r63i69s65k66a 3896273674913

Někdy by se dalo lidem psychicky i časově na přenezdech ulevit. U nás začne přejezd blikat, pak se přiblíží vlak, zastaví ve stanici, lidé vystupují a nastupují, vlak se rozjede a teprve jede přes přejezd. Z chodců tam v podstatě nikdo od začátku do konce nečeká. Lidé si tak pěstují zlozvyk a potom někdo nepočká s autem v místě, kde taková pauza není.

+1/0
22.7.2015 22:56

P57e59t43r 47M80a85r40š42o22u11n 5655778306166

no tam je to dáno vzdáleností vlaku ve stanici od přejezdu.

nikdy nevíte, zda bude vystupovat jeden a hned jede, nebo ne. Také pokud je to větší stanice, může to blikat, protože jede něco z druhé strany... Takže na to je jednoduchá léčba zlozvyku: pokud svítí výstražná světla, nemají si co pěstovat a nejezdit a nechodit tam. A případný postih ostatní nesmí brát jako buzeraci. ne i chodec tam nemá co dělat, a není to buzerace.

+4/−1
22.7.2015 23:01

J44i14ř53í 69N89o56v74o27t52n39ý 6767754810294

Je to buzerace. Zažil jsem kdysi ve Studénce čekání asi dvacet minut, kdy se nedělo nic jiného, než že mašinkáři šíbovali vláčky tam a zase zpět. Dokonce asi pět minut nechali vlak zaparkovaný přímo v přejezdu.

Takže s vědomím toho, že železniční doprava, je dnes víceméně historickým reziduem, zábavou potrhlých šotoušů a levicovou úlitbou jak odborovým zločincům, tak lonťákům, kterým sponzorujeme levnou dopravu do civilizace, by přejezdy měly být udělány s dvěma sadami závor - jednou pro majoritní a důležitější silniční dopravu a pak pro mašinkáře. Před tím, než dojde k přejezdu vlaku, by byly uzavřeny obě cesty, automobily by zastavily, vlak by zastavil a teprve, kdy by bylo jisté že železniční odboráři nemají šanci někoho zabít, byl by vlak vypuštěn na další etapu jeho cesty.

Je třeba si stále uvědomovat, že železniční přeprava je neperspektivní, obtěžující a zatěžující občany platící daně, z nichž naprostá většina nemá zájem o to, aby je obsluhoval nějaký železničář. Proto by měla mít nejmenší možnou prioritu.

V zásadě by bylo asi nejlepší - a to rozhodně nejsem příznivec cyklistiky - aby byly železniční tratě postupně zrušeny a předělány na cyklostezky, takže bychom ušetřili na financování prodělečné železnice, cyklisté by byli z velké části odstraněni z civilizované společnosti a všem by bylo mnohem lépe.

0/−9
22.7.2015 23:58

M27i51l31o24š 84Ř44e67h53á91k 8866978477135

Váš názor nesdílím. Plechy z dnešní nehody mohly jet klidně po železnici a ne kamionem. Kamion mohl jet po dálnici (a zaplatit mýtné). Železniční doprava je dobrá, jen je třeba ji dobře využít (o tom vědí svoje Japonci i Číňané).

+2/0
23.7.2015 0:19

P98e15t50r 96Š52v22a42r62c 2318618455570

Pevně doufám, že je to jen notná dávka ironie...

+1/0
23.7.2015 14:16

J77i45ř81í 41K90l17e14j20n57a 2237948596437

je to tak já to ověřoval

0/0
23.7.2015 15:37

S63a45m71u76e59l 61R81a91z18i71m 4283460880781

Tím je řečeno vše a více než rozumně. Polákům a jim podobným by jsem zakázal vjezd kamiony na území republiky a kamionistům taktéž, dokud Polsko a jiní nedoloží že jejich řidiči bezpečně ovládají evropská pravidla provozu po pozemních komunikacích a pak ochrannou dobu třiceti let. Z obou stran každého přejezdu umístit kamery a likvidovat každého, kdo se pokusí o masakr na civilistech. Nic jiného toto není.

0/0
22.7.2015 19:33

F32i69l85i63p 30N68e77s37p65o32r 6717597958892

Zatimco cesi jsou uplni svatousci, ze?

0/0
22.7.2015 21:55

S43a91m50u91e54l 47R18a58z96i89m 4543110830741

myslím že jsem zmínil kamery z obou stran přejezdu

0/−1
22.7.2015 23:05

M85i36l20o23š 53Ř28e35h86á86k 8366408387745

Vedle ovládání pravidel evropských pravidel provozu ... , které doporučujete Polákům, bych Vám osobně doporučil ovládání aspoň základů českého jazyka (místo by jsem: "bych").

+1/0
23.7.2015 0:24

P84e17t16r 53F87r12a85n11c 9747781778538

Paragraf 29, bod c. Ten by meli v autoskole vtloukat uchazecum do hlavy kladivem. Hlavne posledni cast.

0/0
22.7.2015 19:26

P43e41t24r 21N88o73v75o66t93n61ý 1780946601452

Dvacet sekund na opuštění přejezdu? Na to si vzpomenu, až zase někdy budu stát dvacet minut před závorami. :-)

0/−5
22.7.2015 17:03

J51i70ř18í 15S62c65h24w18a43c73h 8898834108236

co je těch tvých "20 minut" (a ještě zřejmě hodně přifouknutých) proti "věčnosti" těch dnešních mrtvých nebo třeba proti těm dvěma ufiknutým nohám strojvůdce....:-/

+5/−1
22.7.2015 20:09

B80o88h84u60s40l44a98v 84H92a72v75r47á66n62e17k 6893547372

Nechápu proč se někteří navážejí do Poláků obecně. Ve vlaku u Studénky zemřely i 3 mladé Polky. Stalo se to v roce 2008. Kolik viníků již bylo pravomocně odsouzeno? Nejprve si zameťme před vlastním prahem.

+2/−1
22.7.2015 16:17

D58u36š65a43n 39Š66i73m24ů87n28e32k 9794471982888

U přejezdů poblíž železničních stanic, kde jsou třeba troje nebo čtvěry koleje za sebou jezdím tak, že nechám nejprve auto přede mnou opustit zcela prostor kolejiště a teprve potom jedu já. Většina ostatních na mě troubí, jako že jsem blbeček, ale když by to třeba prvnímu v jedoucím vláčku aut chcíplo, tak bych byl někde uprostřed, přede mnou stojící auta, za mnou stojící auta. Možnost něco udělat nulová.

+13/0
22.7.2015 15:23

P75e53t23r 72P93a43v30l10a51t85a 7246410867271

Nulová? Nesmíte být tak měkký...

0/0
22.7.2015 15:54

P57e55t36r 82N44o56v51o85t25n55ý 1540936661302

Jo, takže porušujete předpisy, vytváříte zmatek a ještě se tím chlubíte. Odevzdejte dobrovolně řidičák. :-)

0/−12
22.7.2015 17:02

M21a65r70t91i37n 47F76r86a62n76t80i42š24e16k 7645900533525

§ 29 f) moulo

+7/0
22.7.2015 20:47

P41e36t69r 70M76a53r63š63o42u33n 5675968276496

přesně tak. já toto potkávám běžně 90% dní cestou domů z práce. přejez ve městě po vjezdu, klasicky kolona. Silnice z kopce. Tedy hodně aut snad možná jede i jen na neutrál... Stojí to normálně nonstop i přes přejezd. (a to i místní, kteří vědí, že tam vlak jezdí. ano, sice jednou za hodinu ráno, ale pak i při odpolední špičce, ale jezdí). Už jsem viděl pár, co najednou nevěděli kam, když to začalo blikat... A bohužel tam takhle najel a stál i autobus regionální dopravy...

já se řídím nejen paragrafem, ale i rozumem. Počkám až opravdu je za přejezdem místo na jedno auto, nespoléhám, že kolona pomalinku jede a tedy mi to místo možná mezitím udělá... Mám se moc rád, tak se omlouvám těm spěchačům...

+1/0
22.7.2015 22:36

J49i62ř79í 40K29o52c48u58r78e79k 6675724165628

Zásadní pravidlo: Nezůstat na kolejích, nejsem vlak.

Když už na to přijde, lepší platit novou závoru a lak na autě a mít opletačky s policajtama. Protože druhá možnost znamená auto našrot (nechtěli jste si odřít lak, jo?), nezaplatitelná škoda a oplétačky jak s policajtama, tak se soudem, v tomto případě kriminál za zabití. 3-10 let. Natvrdo.

+7/−1
22.7.2015 15:06

L23u36d78v60í63k 10G50a34j92d50o94š93í48k 2735833444622

"...mezi zavřenými závorami, máte asi dvacet sekund na záchranu..."

"...Po zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení čísla přejezdu je schopen operátor díky tomuto systému během NĚKOLIKA MINUT zastavit provoz..."

.

Aneb zde evidentně platí - v první řadě spoléhej na sebe a co nejrychleji vypadni.

+5/0
22.7.2015 15:02

J94i78ř63í 92K73o53c83u59r33e10k 6915774895898

Záleží. Málokdo má v hlavě jízdní řád a může se stát, že máte 10-20 minut než něco pojede. Podobně jako to měl kamion, přestože zůstal pro poruchu motoru viset na Bystřičce.

http://www.lidovky.cz/do-horiciho-kamionu-narazila-lokomotiva-fdv-/zpravy-domov.aspx?c=A070507_114052_ln_domov_glu

0/0
22.7.2015 15:11

L18u79d57v11í28k 96G87a46j62d48o98š37í85k 2895343574102

To máte ale na mysli situaci, kdy máte poruchu a zůstanete stát na otevřeném přejezdu.

Tady se ale bavíme o situaci, kdy vás na přejezdu přivřou závory, což skutečně znamená, že máte ani ne minutu na to než přijede vlak.

+1/0
22.7.2015 15:27

T84o94m45á15š 77V37a97n30č62u35r75a 4148755500428

Ta událost je něco jiného. Tehdy došlo k selhání výpravčího, který pustil vlak, i když věděl, že na přejezdu je nehoda.

0/0
22.7.2015 20:23

J25o59s15e85f 68H26á82j25e65k 6168410119532

...no, ten žvást, že je operátor 112 schopen zastavit žel. provoz je dobrá fantasmagorie...:-P

+2/−4
22.7.2015 15:11

L74u25d97v68í98k 51G91a92j94d53o12š11í29k 2125973434622

Proč? Hotline na dispečera drah a generální stop není nic do minuty neproveditelného.

+2/0
22.7.2015 15:23

J70o58s71e57f 94H70á40j29e71k 6408680229292

.... tak už pojem dispečer drah je trochu k pousmání...:-)

0/−4
22.7.2015 15:29

O48l71d94ř96i75c86h 19J77a44n76e98č49e32k 8649606823661

jistě, ale běžný občan nemá telefonní číslo na dispečera drah - ten volá 112 nebo jiné běžné nouzové číslo a ti pak (prostřednictvím svých dalších kontaktů) zařídí zastavení provozu na dráze.

slovíčkaříte, ano to konstatování není přesné, ale ve své podstatě  správné.

+3/0
22.7.2015 16:41

J95o79s27e31f 52H70á52j80e26k 6298360389792

...běžnej občan se především musí snažit dostat to auto z kolejí za jakoukoliv cenu... spoléhat na nějakého operátora je prostě to poslední, když už není zbytí...:-P

+1/−2
22.7.2015 17:37

E79d61a 33D81r33á63b39e34k 7149312563527

můžete udělat oboje

+2/0
22.7.2015 21:39

J92o23s94e58f 55H48á75j68e87k 6728710419122

...věřte mi. Představa, ze operátor na 112 během minuty zastaví provoz na libovolné trati je opravdu iluzorní a předkládat to jako řešení akutní krizové situace je prostě naprosto nesmyslné... Bojím se okamžiku, kdy někde vlak někoho zabije, protože dotyčný volal o pomoc 112, protože to psali v novinách...:-/

0/0
28.7.2015 17:28

P27e28t33r 54F94r69a89n50c 9167951298878

Nez se to obvola, je vetsinou po vsem.

+1/0
22.7.2015 19:28

P97e81t36r 29M37a70r74š94o74u98n 5775388846676

tu druhou možnost máte udělat, když vám to tam na přejezdu zůstane, ale závory dolů nejdou. Než se snažit dostat auto ven, a najednou se nacházíte v situaci 1. Nevylučuje se to tedy.

Samozřejmě v případě spadlé závory, už toho asi moc nestihnete jen se zavoláním...

0/0
22.7.2015 22:39

O73l87d61ř21i90c87h 61J49a31n45e20č11e59k 8369856623511

nezbývá, než zopakovat, že když platí případ

"Když uváznete na přejezdu mezi zavřenými závorami, ... Pokud jste nezůstali stát kvůli poruše vozu, jeďte dál"

tak jste hovado, které by okamžitě mělo přijít o papíry, protože to znamená, že jste vjel(a) na přejezd, když už svítila červená světla Rv

jinak řečeno - buďto můžu jet, pak mezi závorami ale nemám co dělat, nebo jet prostě nemůžu (chcíplý motor, uvíznutí na nerovnostech apod.)

0/−5
22.7.2015 14:54

J17i98ř39í 67K49o92c42u68r44e11k 6655174515288

Tak je hovado. Ale kdyby tu závoru prorazil a odjel, nebyli by mrtví.

Sice jsou mezi námi neomylní, ale stává se, že člověk udělá chybu. Pokud se ji pokusí napravit a povede se mu zabránit horšímu, tak je na tom mnohem líp než když se na všecko vykašle a uteče.

+11/0
22.7.2015 15:15

O55l25d19ř12i25c62h 53J84a37n10e46č41e14k 8829276693251

tak jistě - ale jedna věc jsou chyby, prosté omyly, kterým se možná dá zabránit, ale jen s extrémní prozíravostí nebo opatrností - a druhá věc je vědomá hrubá nedbalost. a vjet na železniční přejezd když svítí červená světla je jednoznačně ze druhé kategorie.

0/0
22.7.2015 16:46

V67i88t 45O35t31a85h38a16l 5475680789324

U nás byl jeden přejezd, kde  díky slunci svítícímu přímo na světla na nich nebylo poznat, zda svítí červená nebo ne v určitou dobu odpoledne. Pokud by nefungovala zvuková signalizace, tak by na něj určitě někdo vjel.

0/0
22.7.2015 17:21

P52e60t83r 23M93a90r54š44o27u82n 5475888626236

pokud nevíte zda to svítí či ne, není lepší se chovat na tom přejezdu jako na nechráněném?

já tedy si o sobě nemyslím, že jsem nezranitelný superman a mé auto supertank...

+3/0
22.7.2015 22:42

F11i67l13i61p 37H84r27b40e50k 2484620816290

Kvůli slunci nevidíte světla, neslyšíte zvuk, tak se chováte jako na nechráněném přejezdu. Zastavíte, přesvědčíte se, že vlak nejede, a rozjedete se. V tu chvíli se závory uzavřou.

0/0
23.7.2015 9:53

V92i32t 72O19t25a84h16a15l 5565850579904

Já to nerozporuji, jen píšu stav který byl tady u nás, než to zhruba před 10 lety rozšířili o závory a nad červené světlo dali takové to kovové stínítko a a na semafor nové sklíčko či silnější blikátko.

Já osobně zpomalím před každým přejezdem bez ohledu na signalizaci a rozhlížím se na obě strany než přejedu. Protože ani to, že nesvítí červená neznamená, že nejede vlak. Může selhat signalizace - například kvůli kulturním obohacovačům uklízejícím starý měděný šrot.

0/0
23.7.2015 19:34

D88e36n25i79s50a 15P97r46o67c72h36á48z43k16o50v47á 9348293426

Nevím jak ostatní, ale osobně děkuji za poučení. Informace o tom, že závoru je možné prorazit, potažmo, že jsou dokonce číslovány, jsem vůbec netušila. Smutné je, že tuto "osvětu" jsem získala teprve díky neštěstí, které se dnes stalo.

0/−1
22.7.2015 14:50

J74o40s18e34f 50H94á19j37e72k 6778170959202

...očíslovány jsou od doby nedorozumění u Vraňan, to už bude cca 9-10 let.

+5/0
22.7.2015 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.