Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když vás závory uvězní na železničním přejezdu, prorazte je

Tragédii ve Studénce na Novojičínsku zavinil řidič polského kamionu, který vjel na přejezd, když šly závory dolů. Řidič z kabiny utekl. Pokud se vám něco takového stane, závory prorazte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82u49k69á97š 22V56a23ň89u85r87a 1855774883463

Zeleznice ma budoucnost, ale je potreba rovne a rychle trate. A zvysit myto na silnicich. Uz ted je tam kamionu moc. A hlavne to chce myto na vsech silnicich, nejen na dalnicich.

0/0
25.7.2015 13:34

L94u44k12á14š 78V31a98ň55u11r83a 1555104773553

Jedine reaeni je na takto vyznamnych tratich zrusit prejezdy a pro chodce udelat podchod ci nadchod. A treba zrovna ve Studence je hned na druhe strane nadrazi nadjezd. Tak proc se silnice nenavedla na nadjezd a zavory se nezrusily?

0/0
25.7.2015 13:32

P74e93t84r 55Š77v16a50r34c 2448138915190

Nedávno se mi stalo na přejezdu:

Dojižděl jsem k závorám, byly už dole, světla blikala. Za mnou se udělala fronta. Vlak projel a závory se začaly zveda, a světla pořád blikala. Auto za mnou zuřivě troubilo a řidič mě začal objíždět. V okamžiku kdy byl vedle mě šly zase závory dolu a profrčel vlak...

+4/0
23.7.2015 14:21


J64i71ř63í 16K76l52e94j58n49a 2107778326377

jsou to nervy co

0/0
23.7.2015 15:35

P37e82t93r 67Š24v66a56r44c 2448218935110

To je to věčné upravování zákonů / předpisů adhoc.

Např i ve zúženích na D1 "Sice je tady 80tka, ale je to tu dost široký, tak můžu jet rychleji, tady policajti nebudou".

Ano, můžeme se bavit o konkrétních případech nesmyslného značení, kdy je třeba 70tka daná na 100m a pak je hned zase 50tka, ale tohle je zkrátka něco jiného.

0/0
23.7.2015 14:19

M31i20l40o26š 70Ř98e98h21á68k 8666378907945

Zdá se, že auto na přejezdu u Otrokovic má pražskou SPZ, což napovídá mnohé.

+1/−4
23.7.2015 0:12

L14u29k15á73š 26V61a27ň49u32r55a 1655304463453

V dnesni dobe to muze byt klidne mistni pracujici u prazske firmy. Nasi technici take maji prazske SPZ a pritom ziji a pracuji mimo Prahu.

0/0
25.7.2015 13:39

M73i30l60o68š 14Ř54e41h63á41k 8786118777215

Máte pravdu, ale je to výmluvné.

0/0
31.7.2015 21:13

B67o70h55u12m72i17l 62T51r25i38s46k77a 3496143694173

Někdy by se dalo lidem psychicky i časově na přenezdech ulevit. U nás začne přejezd blikat, pak se přiblíží vlak, zastaví ve stanici, lidé vystupují a nastupují, vlak se rozjede a teprve jede přes přejezd. Z chodců tam v podstatě nikdo od začátku do konce nečeká. Lidé si tak pěstují zlozvyk a potom někdo nepočká s autem v místě, kde taková pauza není.

+1/0
22.7.2015 22:56

P69e14t77r 61M75a94r45š76o31u89n 5605718496866

no tam je to dáno vzdáleností vlaku ve stanici od přejezdu.

nikdy nevíte, zda bude vystupovat jeden a hned jede, nebo ne. Také pokud je to větší stanice, může to blikat, protože jede něco z druhé strany... Takže na to je jednoduchá léčba zlozvyku: pokud svítí výstražná světla, nemají si co pěstovat a nejezdit a nechodit tam. A případný postih ostatní nesmí brát jako buzeraci. ne i chodec tam nemá co dělat, a není to buzerace.

+4/−1
22.7.2015 23:01

J36i71ř47í 50N58o78v76o53t92n23ý 6837934580914

Je to buzerace. Zažil jsem kdysi ve Studénce čekání asi dvacet minut, kdy se nedělo nic jiného, než že mašinkáři šíbovali vláčky tam a zase zpět. Dokonce asi pět minut nechali vlak zaparkovaný přímo v přejezdu.

Takže s vědomím toho, že železniční doprava, je dnes víceméně historickým reziduem, zábavou potrhlých šotoušů a levicovou úlitbou jak odborovým zločincům, tak lonťákům, kterým sponzorujeme levnou dopravu do civilizace, by přejezdy měly být udělány s dvěma sadami závor - jednou pro majoritní a důležitější silniční dopravu a pak pro mašinkáře. Před tím, než dojde k přejezdu vlaku, by byly uzavřeny obě cesty, automobily by zastavily, vlak by zastavil a teprve, kdy by bylo jisté že železniční odboráři nemají šanci někoho zabít, byl by vlak vypuštěn na další etapu jeho cesty.

Je třeba si stále uvědomovat, že železniční přeprava je neperspektivní, obtěžující a zatěžující občany platící daně, z nichž naprostá většina nemá zájem o to, aby je obsluhoval nějaký železničář. Proto by měla mít nejmenší možnou prioritu.

V zásadě by bylo asi nejlepší - a to rozhodně nejsem příznivec cyklistiky - aby byly železniční tratě postupně zrušeny a předělány na cyklostezky, takže bychom ušetřili na financování prodělečné železnice, cyklisté by byli z velké části odstraněni z civilizované společnosti a všem by bylo mnohem lépe.

0/−9
22.7.2015 23:58

M23i90l64o50š 70Ř56e70h74á32k 8266448727355

Váš názor nesdílím. Plechy z dnešní nehody mohly jet klidně po železnici a ne kamionem. Kamion mohl jet po dálnici (a zaplatit mýtné). Železniční doprava je dobrá, jen je třeba ji dobře využít (o tom vědí svoje Japonci i Číňané).

+2/0
23.7.2015 0:19

P89e11t38r 12Š74v39a97r54c 2908398265210

Pevně doufám, že je to jen notná dávka ironie...

+1/0
23.7.2015 14:16

J64i76ř80í 45K53l63e40j34n20a 2107928256607

je to tak já to ověřoval

0/0
23.7.2015 15:37

S49a31m15u85e52l 98R72a19z66i92m 4913300890481

Tím je řečeno vše a více než rozumně. Polákům a jim podobným by jsem zakázal vjezd kamiony na území republiky a kamionistům taktéž, dokud Polsko a jiní nedoloží že jejich řidiči bezpečně ovládají evropská pravidla provozu po pozemních komunikacích a pak ochrannou dobu třiceti let. Z obou stran každého přejezdu umístit kamery a likvidovat každého, kdo se pokusí o masakr na civilistech. Nic jiného toto není.

0/0
22.7.2015 19:33

F65i95l78i26p 53N63e66s48p63o36r 8818244497577

Zatimco cesi jsou uplni svatousci, ze?

0/0
22.7.2015 21:55

S45a88m17u22e50l 34R18a92z68i48m 4403530110961

myslím že jsem zmínil kamery z obou stran přejezdu

0/−1
22.7.2015 23:05

M83i87l25o63š 24Ř78e67h23á31k 8756708967815

Vedle ovládání pravidel evropských pravidel provozu ... , které doporučujete Polákům, bych Vám osobně doporučil ovládání aspoň základů českého jazyka (místo by jsem: "bych").

+1/0
23.7.2015 0:24

P81e51t58r 70F83r32a61n31c 9137841178488

Paragraf 29, bod c. Ten by meli v autoskole vtloukat uchazecum do hlavy kladivem. Hlavne posledni cast.

0/0
22.7.2015 19:26

P23e51t72r 37N40o85v10o62t69n64ý 1740206281982

Dvacet sekund na opuštění přejezdu? Na to si vzpomenu, až zase někdy budu stát dvacet minut před závorami. :-)

0/−5
22.7.2015 17:03

J69i88ř31í 67S41c51h52w51a36c51h 8198764568306

co je těch tvých "20 minut" (a ještě zřejmě hodně přifouknutých) proti "věčnosti" těch dnešních mrtvých nebo třeba proti těm dvěma ufiknutým nohám strojvůdce....:-/

+5/−1
22.7.2015 20:09

B49o74h79u13s18l24a11v 36H94a85v89r89á69n44e22k 6273757472

Nechápu proč se někteří navážejí do Poláků obecně. Ve vlaku u Studénky zemřely i 3 mladé Polky. Stalo se to v roce 2008. Kolik viníků již bylo pravomocně odsouzeno? Nejprve si zameťme před vlastním prahem.

+2/−1
22.7.2015 16:17

D52u83š62a71n 10Š45i52m65ů94n71e25k 9314271622388

U přejezdů poblíž železničních stanic, kde jsou třeba troje nebo čtvěry koleje za sebou jezdím tak, že nechám nejprve auto přede mnou opustit zcela prostor kolejiště a teprve potom jedu já. Většina ostatních na mě troubí, jako že jsem blbeček, ale když by to třeba prvnímu v jedoucím vláčku aut chcíplo, tak bych byl někde uprostřed, přede mnou stojící auta, za mnou stojící auta. Možnost něco udělat nulová.

+13/0
22.7.2015 15:23

P12e13t97r 42P93a45v76l50a80t18a 7386180747711

Nulová? Nesmíte být tak měkký...

0/0
22.7.2015 15:54

P34e71t67r 76N74o44v59o52t28n39ý 1210736671362

Jo, takže porušujete předpisy, vytváříte zmatek a ještě se tím chlubíte. Odevzdejte dobrovolně řidičák. :-)

0/−12
22.7.2015 17:02

M60a90r31t28i43n 14F44r48a84n29t76i63š67e12k 7835860423165

§ 29 f) moulo

+7/0
22.7.2015 20:47

P55e55t38r 65M21a45r28š48o20u59n 5845688316306

přesně tak. já toto potkávám běžně 90% dní cestou domů z práce. přejez ve městě po vjezdu, klasicky kolona. Silnice z kopce. Tedy hodně aut snad možná jede i jen na neutrál... Stojí to normálně nonstop i přes přejezd. (a to i místní, kteří vědí, že tam vlak jezdí. ano, sice jednou za hodinu ráno, ale pak i při odpolední špičce, ale jezdí). Už jsem viděl pár, co najednou nevěděli kam, když to začalo blikat... A bohužel tam takhle najel a stál i autobus regionální dopravy...

já se řídím nejen paragrafem, ale i rozumem. Počkám až opravdu je za přejezdem místo na jedno auto, nespoléhám, že kolona pomalinku jede a tedy mi to místo možná mezitím udělá... Mám se moc rád, tak se omlouvám těm spěchačům...

+1/0
22.7.2015 22:36

J77i49ř89í 89K85o20c74u69r36e84k 6865484105218

Zásadní pravidlo: Nezůstat na kolejích, nejsem vlak.

Když už na to přijde, lepší platit novou závoru a lak na autě a mít opletačky s policajtama. Protože druhá možnost znamená auto našrot (nechtěli jste si odřít lak, jo?), nezaplatitelná škoda a oplétačky jak s policajtama, tak se soudem, v tomto případě kriminál za zabití. 3-10 let. Natvrdo.

+7/−1
22.7.2015 15:06

L76u57d67v40í96k 14G27a21j97d93o78š85í10k 2935923844632

"...mezi zavřenými závorami, máte asi dvacet sekund na záchranu..."

"...Po zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení čísla přejezdu je schopen operátor díky tomuto systému během NĚKOLIKA MINUT zastavit provoz..."

.

Aneb zde evidentně platí - v první řadě spoléhej na sebe a co nejrychleji vypadni.

+5/0
22.7.2015 15:02

J26i96ř56í 85K27o22c93u10r31e41k 6855294535788

Záleží. Málokdo má v hlavě jízdní řád a může se stát, že máte 10-20 minut než něco pojede. Podobně jako to měl kamion, přestože zůstal pro poruchu motoru viset na Bystřičce.

http://www.lidovky.cz/do-horiciho-kamionu-narazila-lokomotiva-fdv-/zpravy-domov.aspx?c=A070507_114052_ln_domov_glu

0/0
22.7.2015 15:11

L71u44d17v71í62k 90G53a71j26d13o65š51í94k 2205103204792

To máte ale na mysli situaci, kdy máte poruchu a zůstanete stát na otevřeném přejezdu.

Tady se ale bavíme o situaci, kdy vás na přejezdu přivřou závory, což skutečně znamená, že máte ani ne minutu na to než přijede vlak.

+1/0
22.7.2015 15:27

T50o30m70á50š 53V34a59n45č72u39r74a 4728415910538

Ta událost je něco jiného. Tehdy došlo k selhání výpravčího, který pustil vlak, i když věděl, že na přejezdu je nehoda.

0/0
22.7.2015 20:23

J25o16s50e91f 32H40á93j20e53k 6808520309742

...no, ten žvást, že je operátor 112 schopen zastavit žel. provoz je dobrá fantasmagorie...:-P

+2/−4
22.7.2015 15:11

L26u83d10v21í60k 19G77a32j18d31o90š82í22k 2265283234952

Proč? Hotline na dispečera drah a generální stop není nic do minuty neproveditelného.

+2/0
22.7.2015 15:23

J53o71s72e97f 79H13á58j27e57k 6448560209262

.... tak už pojem dispečer drah je trochu k pousmání...:-)

0/−4
22.7.2015 15:29

O69l10d13ř83i28c88h 39J63a21n31e24č30e16k 8849596193191

jistě, ale běžný občan nemá telefonní číslo na dispečera drah - ten volá 112 nebo jiné běžné nouzové číslo a ti pak (prostřednictvím svých dalších kontaktů) zařídí zastavení provozu na dráze.

slovíčkaříte, ano to konstatování není přesné, ale ve své podstatě  správné.

+3/0
22.7.2015 16:41

J23o75s95e57f 36H80á57j76e46k 6798510929122

...běžnej občan se především musí snažit dostat to auto z kolejí za jakoukoliv cenu... spoléhat na nějakého operátora je prostě to poslední, když už není zbytí...:-P

+1/−2
22.7.2015 17:37

E73d31a 22D91r60á90b78e37k 7979382833427

můžete udělat oboje

+2/0
22.7.2015 21:39

J41o49s58e76f 72H28á98j18e48k 6308800239682

...věřte mi. Představa, ze operátor na 112 během minuty zastaví provoz na libovolné trati je opravdu iluzorní a předkládat to jako řešení akutní krizové situace je prostě naprosto nesmyslné... Bojím se okamžiku, kdy někde vlak někoho zabije, protože dotyčný volal o pomoc 112, protože to psali v novinách...:-/

0/0
28.7.2015 17:28

P42e28t55r 17F81r18a86n70c 9197561918188

Nez se to obvola, je vetsinou po vsem.

+1/0
22.7.2015 19:28

P24e33t67r 40M80a25r46š22o24u94n 5415988986736

tu druhou možnost máte udělat, když vám to tam na přejezdu zůstane, ale závory dolů nejdou. Než se snažit dostat auto ven, a najednou se nacházíte v situaci 1. Nevylučuje se to tedy.

Samozřejmě v případě spadlé závory, už toho asi moc nestihnete jen se zavoláním...

0/0
22.7.2015 22:39

O61l52d83ř63i53c49h 97J32a27n72e32č30e25k 8299956713321

nezbývá, než zopakovat, že když platí případ

"Když uváznete na přejezdu mezi zavřenými závorami, ... Pokud jste nezůstali stát kvůli poruše vozu, jeďte dál"

tak jste hovado, které by okamžitě mělo přijít o papíry, protože to znamená, že jste vjel(a) na přejezd, když už svítila červená světla Rv

jinak řečeno - buďto můžu jet, pak mezi závorami ale nemám co dělat, nebo jet prostě nemůžu (chcíplý motor, uvíznutí na nerovnostech apod.)

0/−5
22.7.2015 14:54

J92i65ř67í 58K93o40c77u66r14e43k 6115534475868

Tak je hovado. Ale kdyby tu závoru prorazil a odjel, nebyli by mrtví.

Sice jsou mezi námi neomylní, ale stává se, že člověk udělá chybu. Pokud se ji pokusí napravit a povede se mu zabránit horšímu, tak je na tom mnohem líp než když se na všecko vykašle a uteče.

+11/0
22.7.2015 15:15

O56l17d17ř56i44c85h 54J13a52n20e90č16e94k 8179606103261

tak jistě - ale jedna věc jsou chyby, prosté omyly, kterým se možná dá zabránit, ale jen s extrémní prozíravostí nebo opatrností - a druhá věc je vědomá hrubá nedbalost. a vjet na železniční přejezd když svítí červená světla je jednoznačně ze druhé kategorie.

0/0
22.7.2015 16:46

V26i52t 72O47t42a41h24a67l 5215160959484

U nás byl jeden přejezd, kde  díky slunci svítícímu přímo na světla na nich nebylo poznat, zda svítí červená nebo ne v určitou dobu odpoledne. Pokud by nefungovala zvuková signalizace, tak by na něj určitě někdo vjel.

0/0
22.7.2015 17:21

P16e95t78r 79M84a75r23š18o72u60n 5845768896236

pokud nevíte zda to svítí či ne, není lepší se chovat na tom přejezdu jako na nechráněném?

já tedy si o sobě nemyslím, že jsem nezranitelný superman a mé auto supertank...

+3/0
22.7.2015 22:42

F56i66l86i44p 69H16r14b27e83k 2114740486230

Kvůli slunci nevidíte světla, neslyšíte zvuk, tak se chováte jako na nechráněném přejezdu. Zastavíte, přesvědčíte se, že vlak nejede, a rozjedete se. V tu chvíli se závory uzavřou.

0/0
23.7.2015 9:53

V74i92t 87O33t78a57h63a45l 5235220359194

Já to nerozporuji, jen píšu stav který byl tady u nás, než to zhruba před 10 lety rozšířili o závory a nad červené světlo dali takové to kovové stínítko a a na semafor nové sklíčko či silnější blikátko.

Já osobně zpomalím před každým přejezdem bez ohledu na signalizaci a rozhlížím se na obě strany než přejedu. Protože ani to, že nesvítí červená neznamená, že nejede vlak. Může selhat signalizace - například kvůli kulturním obohacovačům uklízejícím starý měděný šrot.

0/0
23.7.2015 19:34

D40e46n90i52s64a 66P94r57o29c83h57á79z76k45o89v43á 9878213776

Nevím jak ostatní, ale osobně děkuji za poučení. Informace o tom, že závoru je možné prorazit, potažmo, že jsou dokonce číslovány, jsem vůbec netušila. Smutné je, že tuto "osvětu" jsem získala teprve díky neštěstí, které se dnes stalo.

0/−1
22.7.2015 14:50

J15o46s61e47f 24H84á37j16e28k 6358760439542

...očíslovány jsou od doby nedorozumění u Vraňan, to už bude cca 9-10 let.

+5/0
22.7.2015 14:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.