Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když vás závory uvězní na železničním přejezdu, prorazte je

Tragédii ve Studénce na Novojičínsku zavinil řidič polského kamionu, který vjel na přejezd, když šly závory dolů. Řidič z kabiny utekl. Pokud se vám něco takového stane, závory prorazte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u53k53á61š 62V42a26ň82u92r21a 1835214473503

Zeleznice ma budoucnost, ale je potreba rovne a rychle trate. A zvysit myto na silnicich. Uz ted je tam kamionu moc. A hlavne to chce myto na vsech silnicich, nejen na dalnicich.

0/0
25.7.2015 13:34

L98u65k26á90š 88V61a17ň26u14r33a 1625794553343

Jedine reaeni je na takto vyznamnych tratich zrusit prejezdy a pro chodce udelat podchod ci nadchod. A treba zrovna ve Studence je hned na druhe strane nadrazi nadjezd. Tak proc se silnice nenavedla na nadjezd a zavory se nezrusily?

0/0
25.7.2015 13:32

P63e86t71r 37Š53v76a50r34c 2238418755910

Nedávno se mi stalo na přejezdu:

Dojižděl jsem k závorám, byly už dole, světla blikala. Za mnou se udělala fronta. Vlak projel a závory se začaly zveda, a světla pořád blikala. Auto za mnou zuřivě troubilo a řidič mě začal objíždět. V okamžiku kdy byl vedle mě šly zase závory dolu a profrčel vlak...

+4/0
23.7.2015 14:21

J23i40ř97í 75K95l51e98j59n46a 2687838906857

jsou to nervy co

0/0
23.7.2015 15:35

P48e28t55r 45Š36v56a38r79c 2468368675560

To je to věčné upravování zákonů / předpisů adhoc.

Např i ve zúženích na D1 "Sice je tady 80tka, ale je to tu dost široký, tak můžu jet rychleji, tady policajti nebudou".

Ano, můžeme se bavit o konkrétních případech nesmyslného značení, kdy je třeba 70tka daná na 100m a pak je hned zase 50tka, ale tohle je zkrátka něco jiného.

0/0
23.7.2015 14:19

M96i49l20o95š 32Ř24e90h76á57k 8846258127735

Zdá se, že auto na přejezdu u Otrokovic má pražskou SPZ, což napovídá mnohé.

+1/−4
23.7.2015 0:12

L34u86k82á14š 35V14a49ň12u52r62a 1895124163663

V dnesni dobe to muze byt klidne mistni pracujici u prazske firmy. Nasi technici take maji prazske SPZ a pritom ziji a pracuji mimo Prahu.

0/0
25.7.2015 13:39

M94i48l44o83š 60Ř61e48h38á93k 8116208357725

Máte pravdu, ale je to výmluvné.

0/0
31.7.2015 21:13

B61o75h93u70m70i70l 30T33r82i14s92k63a 3326423524563

Někdy by se dalo lidem psychicky i časově na přenezdech ulevit. U nás začne přejezd blikat, pak se přiblíží vlak, zastaví ve stanici, lidé vystupují a nastupují, vlak se rozjede a teprve jede přes přejezd. Z chodců tam v podstatě nikdo od začátku do konce nečeká. Lidé si tak pěstují zlozvyk a potom někdo nepočká s autem v místě, kde taková pauza není.

+1/0
22.7.2015 22:56

P46e67t42r 41M22a84r20š61o46u79n 5285228726476

no tam je to dáno vzdáleností vlaku ve stanici od přejezdu.

nikdy nevíte, zda bude vystupovat jeden a hned jede, nebo ne. Také pokud je to větší stanice, může to blikat, protože jede něco z druhé strany... Takže na to je jednoduchá léčba zlozvyku: pokud svítí výstražná světla, nemají si co pěstovat a nejezdit a nechodit tam. A případný postih ostatní nesmí brát jako buzeraci. ne i chodec tam nemá co dělat, a není to buzerace.

+4/−1
22.7.2015 23:01

J54i19ř33í 92N23o39v90o86t95n41ý 6457954730244

Je to buzerace. Zažil jsem kdysi ve Studénce čekání asi dvacet minut, kdy se nedělo nic jiného, než že mašinkáři šíbovali vláčky tam a zase zpět. Dokonce asi pět minut nechali vlak zaparkovaný přímo v přejezdu.

Takže s vědomím toho, že železniční doprava, je dnes víceméně historickým reziduem, zábavou potrhlých šotoušů a levicovou úlitbou jak odborovým zločincům, tak lonťákům, kterým sponzorujeme levnou dopravu do civilizace, by přejezdy měly být udělány s dvěma sadami závor - jednou pro majoritní a důležitější silniční dopravu a pak pro mašinkáře. Před tím, než dojde k přejezdu vlaku, by byly uzavřeny obě cesty, automobily by zastavily, vlak by zastavil a teprve, kdy by bylo jisté že železniční odboráři nemají šanci někoho zabít, byl by vlak vypuštěn na další etapu jeho cesty.

Je třeba si stále uvědomovat, že železniční přeprava je neperspektivní, obtěžující a zatěžující občany platící daně, z nichž naprostá většina nemá zájem o to, aby je obsluhoval nějaký železničář. Proto by měla mít nejmenší možnou prioritu.

V zásadě by bylo asi nejlepší - a to rozhodně nejsem příznivec cyklistiky - aby byly železniční tratě postupně zrušeny a předělány na cyklostezky, takže bychom ušetřili na financování prodělečné železnice, cyklisté by byli z velké části odstraněni z civilizované společnosti a všem by bylo mnohem lépe.

0/−9
22.7.2015 23:58

M61i79l67o97š 26Ř95e51h54á73k 8676398297635

Váš názor nesdílím. Plechy z dnešní nehody mohly jet klidně po železnici a ne kamionem. Kamion mohl jet po dálnici (a zaplatit mýtné). Železniční doprava je dobrá, jen je třeba ji dobře využít (o tom vědí svoje Japonci i Číňané).

+2/0
23.7.2015 0:19

P18e59t18r 34Š50v15a69r41c 2548198235180

Pevně doufám, že je to jen notná dávka ironie...

+1/0
23.7.2015 14:16

J58i42ř16í 75K55l44e79j49n23a 2877318276487

je to tak já to ověřoval

0/0
23.7.2015 15:37

S54a73m30u58e66l 78R29a55z10i70m 4323860800361

Tím je řečeno vše a více než rozumně. Polákům a jim podobným by jsem zakázal vjezd kamiony na území republiky a kamionistům taktéž, dokud Polsko a jiní nedoloží že jejich řidiči bezpečně ovládají evropská pravidla provozu po pozemních komunikacích a pak ochrannou dobu třiceti let. Z obou stran každého přejezdu umístit kamery a likvidovat každého, kdo se pokusí o masakr na civilistech. Nic jiného toto není.

0/0
22.7.2015 19:33

F71i33l19i90p 47N22e88s13p86o91r 6217667908822

Zatimco cesi jsou uplni svatousci, ze?

0/0
22.7.2015 21:55

S83a82m68u46e29l 12R32a66z25i66m 4343590550381

myslím že jsem zmínil kamery z obou stran přejezdu

0/−1
22.7.2015 23:05

M38i86l15o14š 32Ř57e98h22á51k 8646228357105

Vedle ovládání pravidel evropských pravidel provozu ... , které doporučujete Polákům, bych Vám osobně doporučil ovládání aspoň základů českého jazyka (místo by jsem: "bych").

+1/0
23.7.2015 0:24

P41e84t27r 70F74r67a62n63c 9267861488288

Paragraf 29, bod c. Ten by meli v autoskole vtloukat uchazecum do hlavy kladivem. Hlavne posledni cast.

0/0
22.7.2015 19:26

P44e17t68r 10N51o75v79o87t38n57ý 1580626331602

Dvacet sekund na opuštění přejezdu? Na to si vzpomenu, až zase někdy budu stát dvacet minut před závorami. :-)

0/−5
22.7.2015 17:03

J86i60ř36í 83S56c93h64w89a95c65h 8828804178886

co je těch tvých "20 minut" (a ještě zřejmě hodně přifouknutých) proti "věčnosti" těch dnešních mrtvých nebo třeba proti těm dvěma ufiknutým nohám strojvůdce....:-/

+5/−1
22.7.2015 20:09

B79o70h75u33s88l27a82v 38H63a15v82r63á69n59e29k 6533567692

Nechápu proč se někteří navážejí do Poláků obecně. Ve vlaku u Studénky zemřely i 3 mladé Polky. Stalo se to v roce 2008. Kolik viníků již bylo pravomocně odsouzeno? Nejprve si zameťme před vlastním prahem.

+2/−1
22.7.2015 16:17

D21u21š43a11n 76Š65i59m64ů70n49e51k 9784131852928

U přejezdů poblíž železničních stanic, kde jsou třeba troje nebo čtvěry koleje za sebou jezdím tak, že nechám nejprve auto přede mnou opustit zcela prostor kolejiště a teprve potom jedu já. Většina ostatních na mě troubí, jako že jsem blbeček, ale když by to třeba prvnímu v jedoucím vláčku aut chcíplo, tak bych byl někde uprostřed, přede mnou stojící auta, za mnou stojící auta. Možnost něco udělat nulová.

+13/0
22.7.2015 15:23

P98e79t48r 76P87a86v10l71a68t76a 7966300517211

Nulová? Nesmíte být tak měkký...

0/0
22.7.2015 15:54

P10e29t46r 45N38o34v47o76t68n36ý 1740556321672

Jo, takže porušujete předpisy, vytváříte zmatek a ještě se tím chlubíte. Odevzdejte dobrovolně řidičák. :-)

0/−12
22.7.2015 17:02

M28a67r23t62i14n 60F83r65a30n73t18i92š33e34k 7425380173875

§ 29 f) moulo

+7/0
22.7.2015 20:47

P61e43t29r 38M50a58r66š49o63u73n 5425708186606

přesně tak. já toto potkávám běžně 90% dní cestou domů z práce. přejez ve městě po vjezdu, klasicky kolona. Silnice z kopce. Tedy hodně aut snad možná jede i jen na neutrál... Stojí to normálně nonstop i přes přejezd. (a to i místní, kteří vědí, že tam vlak jezdí. ano, sice jednou za hodinu ráno, ale pak i při odpolední špičce, ale jezdí). Už jsem viděl pár, co najednou nevěděli kam, když to začalo blikat... A bohužel tam takhle najel a stál i autobus regionální dopravy...

já se řídím nejen paragrafem, ale i rozumem. Počkám až opravdu je za přejezdem místo na jedno auto, nespoléhám, že kolona pomalinku jede a tedy mi to místo možná mezitím udělá... Mám se moc rád, tak se omlouvám těm spěchačům...

+1/0
22.7.2015 22:36

J21i54ř48í 10K57o39c16u87r17e49k 6455794255648

Zásadní pravidlo: Nezůstat na kolejích, nejsem vlak.

Když už na to přijde, lepší platit novou závoru a lak na autě a mít opletačky s policajtama. Protože druhá možnost znamená auto našrot (nechtěli jste si odřít lak, jo?), nezaplatitelná škoda a oplétačky jak s policajtama, tak se soudem, v tomto případě kriminál za zabití. 3-10 let. Natvrdo.

+7/−1
22.7.2015 15:06

L26u54d53v43í92k 45G47a43j16d83o48š84í22k 2545923434122

"...mezi zavřenými závorami, máte asi dvacet sekund na záchranu..."

"...Po zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení čísla přejezdu je schopen operátor díky tomuto systému během NĚKOLIKA MINUT zastavit provoz..."

.

Aneb zde evidentně platí - v první řadě spoléhej na sebe a co nejrychleji vypadni.

+5/0
22.7.2015 15:02

J56i40ř46í 83K72o22c87u89r16e40k 6315374405318

Záleží. Málokdo má v hlavě jízdní řád a může se stát, že máte 10-20 minut než něco pojede. Podobně jako to měl kamion, přestože zůstal pro poruchu motoru viset na Bystřičce.

http://www.lidovky.cz/do-horiciho-kamionu-narazila-lokomotiva-fdv-/zpravy-domov.aspx?c=A070507_114052_ln_domov_glu

0/0
22.7.2015 15:11

L10u22d85v34í98k 57G87a27j73d66o75š16í14k 2935723904312

To máte ale na mysli situaci, kdy máte poruchu a zůstanete stát na otevřeném přejezdu.

Tady se ale bavíme o situaci, kdy vás na přejezdu přivřou závory, což skutečně znamená, že máte ani ne minutu na to než přijede vlak.

+1/0
22.7.2015 15:27

T75o61m56á11š 77V68a34n79č69u79r30a 4158555400138

Ta událost je něco jiného. Tehdy došlo k selhání výpravčího, který pustil vlak, i když věděl, že na přejezdu je nehoda.

0/0
22.7.2015 20:23

J83o56s17e62f 21H42á16j19e13k 6978510289202

...no, ten žvást, že je operátor 112 schopen zastavit žel. provoz je dobrá fantasmagorie...:-P

+2/−4
22.7.2015 15:11

L15u46d81v84í22k 66G40a16j64d69o53š20í18k 2655743774282

Proč? Hotline na dispečera drah a generální stop není nic do minuty neproveditelného.

+2/0
22.7.2015 15:23

J46o53s61e30f 74H11á20j26e83k 6678640299492

.... tak už pojem dispečer drah je trochu k pousmání...:-)

0/−4
22.7.2015 15:29

O91l74d69ř81i60c58h 74J83a32n69e28č45e53k 8499526923661

jistě, ale běžný občan nemá telefonní číslo na dispečera drah - ten volá 112 nebo jiné běžné nouzové číslo a ti pak (prostřednictvím svých dalších kontaktů) zařídí zastavení provozu na dráze.

slovíčkaříte, ano to konstatování není přesné, ale ve své podstatě  správné.

+3/0
22.7.2015 16:41

J31o97s53e37f 30H33á80j66e52k 6258170839122

...běžnej občan se především musí snažit dostat to auto z kolejí za jakoukoliv cenu... spoléhat na nějakého operátora je prostě to poslední, když už není zbytí...:-P

+1/−2
22.7.2015 17:37

E50d55a 48D98r49á14b28e43k 7949922263687

můžete udělat oboje

+2/0
22.7.2015 21:39

J70o68s38e60f 55H64á65j76e40k 6738960969502

...věřte mi. Představa, ze operátor na 112 během minuty zastaví provoz na libovolné trati je opravdu iluzorní a předkládat to jako řešení akutní krizové situace je prostě naprosto nesmyslné... Bojím se okamžiku, kdy někde vlak někoho zabije, protože dotyčný volal o pomoc 112, protože to psali v novinách...:-/

0/0
28.7.2015 17:28

P47e46t49r 57F78r91a32n67c 9257841268948

Nez se to obvola, je vetsinou po vsem.

+1/0
22.7.2015 19:28

P96e11t52r 52M62a12r64š58o44u13n 5645198966236

tu druhou možnost máte udělat, když vám to tam na přejezdu zůstane, ale závory dolů nejdou. Než se snažit dostat auto ven, a najednou se nacházíte v situaci 1. Nevylučuje se to tedy.

Samozřejmě v případě spadlé závory, už toho asi moc nestihnete jen se zavoláním...

0/0
22.7.2015 22:39

O64l60d29ř45i73c25h 73J12a52n62e79č95e55k 8449476753481

nezbývá, než zopakovat, že když platí případ

"Když uváznete na přejezdu mezi zavřenými závorami, ... Pokud jste nezůstali stát kvůli poruše vozu, jeďte dál"

tak jste hovado, které by okamžitě mělo přijít o papíry, protože to znamená, že jste vjel(a) na přejezd, když už svítila červená světla Rv

jinak řečeno - buďto můžu jet, pak mezi závorami ale nemám co dělat, nebo jet prostě nemůžu (chcíplý motor, uvíznutí na nerovnostech apod.)

0/−5
22.7.2015 14:54

J11i23ř74í 38K69o68c75u87r30e43k 6935854885118

Tak je hovado. Ale kdyby tu závoru prorazil a odjel, nebyli by mrtví.

Sice jsou mezi námi neomylní, ale stává se, že člověk udělá chybu. Pokud se ji pokusí napravit a povede se mu zabránit horšímu, tak je na tom mnohem líp než když se na všecko vykašle a uteče.

+11/0
22.7.2015 15:15

O45l92d68ř94i18c12h 63J65a80n30e81č36e49k 8109986323671

tak jistě - ale jedna věc jsou chyby, prosté omyly, kterým se možná dá zabránit, ale jen s extrémní prozíravostí nebo opatrností - a druhá věc je vědomá hrubá nedbalost. a vjet na železniční přejezd když svítí červená světla je jednoznačně ze druhé kategorie.

0/0
22.7.2015 16:46

V12i10t 65O87t70a94h98a89l 5325590759974

U nás byl jeden přejezd, kde  díky slunci svítícímu přímo na světla na nich nebylo poznat, zda svítí červená nebo ne v určitou dobu odpoledne. Pokud by nefungovala zvuková signalizace, tak by na něj určitě někdo vjel.

0/0
22.7.2015 17:21

P37e53t67r 57M76a90r94š19o51u77n 5805398986596

pokud nevíte zda to svítí či ne, není lepší se chovat na tom přejezdu jako na nechráněném?

já tedy si o sobě nemyslím, že jsem nezranitelný superman a mé auto supertank...

+3/0
22.7.2015 22:42

F19i57l48i86p 48H47r29b44e71k 2274850116790

Kvůli slunci nevidíte světla, neslyšíte zvuk, tak se chováte jako na nechráněném přejezdu. Zastavíte, přesvědčíte se, že vlak nejede, a rozjedete se. V tu chvíli se závory uzavřou.

0/0
23.7.2015 9:53

V15i97t 10O18t22a41h16a14l 5325540819814

Já to nerozporuji, jen píšu stav který byl tady u nás, než to zhruba před 10 lety rozšířili o závory a nad červené světlo dali takové to kovové stínítko a a na semafor nové sklíčko či silnější blikátko.

Já osobně zpomalím před každým přejezdem bez ohledu na signalizaci a rozhlížím se na obě strany než přejedu. Protože ani to, že nesvítí červená neznamená, že nejede vlak. Může selhat signalizace - například kvůli kulturním obohacovačům uklízejícím starý měděný šrot.

0/0
23.7.2015 19:34

D52e32n40i72s92a 58P87r16o40c94h49á79z73k20o88v58á 9888333336

Nevím jak ostatní, ale osobně děkuji za poučení. Informace o tom, že závoru je možné prorazit, potažmo, že jsou dokonce číslovány, jsem vůbec netušila. Smutné je, že tuto "osvětu" jsem získala teprve díky neštěstí, které se dnes stalo.

0/−1
22.7.2015 14:50

J84o58s14e93f 38H46á78j80e31k 6868280139532

...očíslovány jsou od doby nedorozumění u Vraňan, to už bude cca 9-10 let.

+5/0
22.7.2015 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.