Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škodovky pro frajery, od MBX po MTX

Už klasické "MBčko" patří k nejkrásnějším autům, která se v Československu vyráběla. Dvoudveřová Škoda MBX měla být trhákem, jenže jich nakonec vzniklo jen dva a půl tisíce. Podívejte se na jejich sraz objektivem fotografa Lukáše Hrona. Dorazily i další parádní škodovky, třeba Favorit Roadster.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z55d43e84n64ě95k 97N74y48g82r52ý30n 4938175837904

sověti to neschválili

:-(

0/−1
30.7.2015 19:41

P10e80t77r 22B72á65č56a 8325136635395

Skodovky pro frajery ;-D

0/0
28.7.2015 14:30

P76e14t78r 91V88o31p32i69č36k41a 5602207227116

nejhorsi je, ze nektere kousky byly naprosto bezne v dobe kdy jsem byl malej kluk, coz znamena, ze uz jsem vlastne taky veteran ;-(

+3/0
28.7.2015 9:25

D11a37v66i45d 46Č21e51r58n71o90h91o58r61s88k79ý 1976204816116

schovej to parte co ti kouka z kapsy ;-D

0/0
28.7.2015 10:02

J66i30ř69í 68E89r63b98e71n 1473574586497

Jojo, i mně už ve vlasech prosvítá stříbro (nebo chrom, račte si vybrat) ;-D

0/0
29.7.2015 23:31

J69o64s20e71f 38K88r85o65u51p87a 1279412876108

Ještě máte vlasy8-o?

0/0
1.8.2015 21:22

P40ř69e43m89y37s31l 77Č18u55l79í40k 8670753812470

Š1000 MB byla v německého časopisu porovnána s R8 a vyšla velmi dobře, na body prohrála o fous. Ale v té době už bylo jasné, že motory vzadu jsou nahrazovány koncepcí motoru vpředu a pohonem přední nápravy. VW na to málem dojel, až vyhodili ředitele a uvedli Golf. V RVHP byla Š1000 ještě docela dobrá, ale zázrak to nebyl, v té době jsem v ní jezdil (jako pasažér:-) a také v R8 a ta R8 byla jiné kafe.

A to, co přišlo poté, Š105/120, to už byla tragédie, to už jsem Š120L vlastnil. To nebylo 1000 malých bolestí, zato ale 10 naprogramovaných problémů. Vodní čerpadlo, oba termostaty, palivové hadičky, zkroucené zadní bubny, tekoucí simeringy v zadní nápravě, po trochu delším stání se musel ručním čerpadlem dopumpovat benzín a.t.d.

0/0
28.7.2015 8:17

J49a14r10o22m51í31r 92K50r26á51l 4190339254599

Nejlepší bylo to ucpávání hadiček chlazení při velkém mrazu a mizerné kvalitě fridexu. ;-)

0/0
28.7.2015 8:23

J77i13ř38í 80E89r32b38e38n 1573304376707

Jo, Fridex Speciál byl "kvalita"¨- Stabil už byl o něco lepší. Spolana Neratovice to holt líp neuměla, takže raději zapomenout na vodu a utratit 180 Kč za 10 litrů čistého fridexu. Pak jste neměl probléímy ani při -25 °C.

0/0
29.7.2015 23:33

V60ě18r39a 41F69o22l14t28ý12n83o26v29á 1468776467299

Tyto hýčkané  Škodovky jsou opravdu pro frajery. Jsou ozdobou, ale ne vhodným dopravním prostředkem dnešní doby.

Co se technických parametrů týká, tak pánové srovnáváte kosy, srpy a kombajny.

+3/0
28.7.2015 0:48
Foto

J26a47k28u96b 61V58e77d76r12a86l 4853582180202

Krása :-)

+2/0
27.7.2015 22:04

K55a79r83e79l 70E84h20l 5846801956297

Je srandovní poslouchat nadšence kteří tyto auta opečovávají jako zlato a jezdí s nimi jen když je dobré počasí.

Když mi můj osmdesátiletý kolega vyprávěl jak byl rád když koupil Felicii a jak byl ještě raději, že se jí po dvou letech zbavil...

Jezdil s ní totiž jako svým jediným autem a potřeboval aby sloužila dobře ve všech běžných ohledech.

+2/−2
27.7.2015 21:42

J57i93r85k18a 44L22i85š19k22a 2196112400198

Tak to kabrio 1000 MB jsem přednedávnem potkal na STK v Turnově - kdyby tam přijelo Ferarri (nebo jak se to píše... ) tak by nezpůsobilo takový pozdvižení - naprostá bomba....  !!!!!!!

+9/0
27.7.2015 19:11

M12a40r62t38i82n 36L54i19š90k37a 6469458654173

To by me zajimalo jak mohla tou technickou projit s volantem vpravo na normalnich RZ.

0/0
28.7.2015 14:37

M61a18r40t66i32n 76K64u11ř83í90t92k51a 6727726988975

Přihlásit dnes auto s volantem vpravo je docela problém.

Ale dříve se u nás běžně vyskytovaly exportní kusy i s volantem vpravo, většinou se jednalo o nadbytečné rezervní kusy, kdyby se např. při transportu nabouralo apod.

0/0
1.8.2015 21:50

D46e77n52i69s 67W54i57t55z96k68u 3743861659657

oslavný článek na tento křáp, jehož vývoj trval 10 let, až se stal zastaralým ještě dřív než ho vyrobili, tu dlouho nebyl

+6/−16
27.7.2015 18:48

M49a71r77t15i33n 10K81y51p78r 2622545114554

Tak zrovna tisícovka a její odvozeniny jsou ukázkou toho, že československý průmysl byl ještě začátkem šedesátých let na úrovni. 1000MB bylo auto jednoznačně srovnatelné s tehdejší západní produkcí - samonosná karoserie, celohliníkový motor uložený vzadu (tehdy módní řešení) a ani design nezaostával. Bohužel už tehdy se začaly ukazovat problémy v dílenském zpracování (co to znamená 1000MB? - tisíc malých bolestí). Ale pak už to šlo z kopce až k 105/120, technicky v podstatě stále 1000MB, což znamenalo přelomu sedmdesátých a osmdesátých let být cca 10 let za vývojem na západě.

+7/0
27.7.2015 20:03

D71e45n40i63s 80W20i91t89z67k91u 3943481179597

modní řešení, to jste mě pobavil.zastaralá koncepce a ne modní řešení

0/−5
27.7.2015 20:18

J83i68ř62í 12E76r44b27e50n 1303734676487

Řáíká mlaďoch bez trošky znalosti historie a bez trošky studu, že? ;-)

+4/0
27.7.2015 20:32

D97e26n93i97s 89W25i66t97z85k20u 3653151929767

ó díky za toho mlaďocha, musím to říct ženě, je o pět let mladší,a takhle pěkně mi teda neřekne

0/−1
27.7.2015 20:35

J81a65n 26K49a96l81a26b59z76a 6662381308249

R^:-)

0/0
28.7.2015 6:05

R66i94c41h21a75r94d 68L12e79s81k19l73ý 6728135567197

Jak dlouho trvá podle tebe vývoj současného nového auta, když jsi takový odborník na slovo vzatý?

0/0
28.7.2015 7:26

P60ř64e97m79y22s76l 12Č82u17l75í34k 8780683502760

Dobře, tak já jako staroch, co tu dobu zažil: na jednu stranu radost, že i v těchto podmínkách se podařilo vyrobit něco použitelného, na druhou stranu vědomí, že mezitím vlak ujel, protože se v Tuzexu prodávaly R8, Ford Cortina a to byly rozhodně lepší auta. A R16 se vyráběla už od 1965, Fiat 128 od 1969, Fiat 127 od 1971! 

Tvar karoserie může po mnoha letech připadat jako líbivý, ale to  Tatraplán také, ale v té době se už "nosilo" něco jiného.

0/0
28.7.2015 9:25

M86a60r72t75i92n 19K63y56p83r 2852725404814

V roce 1964 to byla naprosto běžná koncepce. V té době se používala buď klasika (motor vpředu a kardan na zadní nápravu), nebo vše vzadu (mimochodem toto uspořádání má i sportovní legenda legend - Porsche 911, které se začalo vyrábět ve stejném roce ale i jiná auta té doby - Renault 8, Simca 1000). Ano, první velkosériovka s uspořádáním vše vpředu přišla v roce 1959, ale trvalo ještě deset let, než si většina výrobců uvědomila výhody tohoto řešení.

+2/0
27.7.2015 20:46

J49i18ř76í 13E47r57b45e71n 1713564736887

Ostatně i Volkswagen vyráběl auta s motorem vzadu ještě hodně dlouho poté, co vzniklo embéčko - vůz nižší střední střídy 411/412 do roku 1974 a brouka dokonce do roku 2003.

+1/0
27.7.2015 20:54

P28ř25e81m93y42s23l 87Č71u13l81í15k 8320333262500

No také museli vyhodit ředitele, který tento nesmysl prosazoval protože VW šel do kytek, a nový prosadil Golf a Passat;-D

0/0
28.7.2015 9:29

V11á51c94l35a13v 70P11o66l67á56k 1745312920410

Doplnil bych ještě Fiat 500,Fiat 600,Fiat 850, VW Brouk, Renault 4CV. Moderní koncepce v té době byla u Trabanta a Wartburga

+1/0
27.7.2015 20:59

P33ř24e13m98y85s73l 93Č81u61l51í72k 8840683772670

Není na škodu si ověřit fakta: R4CV: 1947-1961. Ty malé fiaty nelze srovnávat s třídou Š1000. A tvrdit, že Wartburg s rámovou konstrukcí a třívalcovým dvoutaktem byla moderní konstrukce, no to mi ho podrž!;-D

0/0
28.7.2015 9:36

D13e53n79i30s 16W43i30t75z31k69u 3273271589247

přesně evropské automobilky byly hodně zaostalé

0/0
27.7.2015 21:10
Foto

R47o66m91a94n 40K79o66z11e33l 4467516563294

Na přelomu 60.a 70.let už bylo všem jasné, že koncepce vše vzadu ztratila perspektivu, ve Śkodovce vyvinuli velmi slibný vůz 720, tak řada 105/120 ani neměla vzniknout...ale nedostatek peněz rozhodl jinak.

+2/0
27.7.2015 21:41

J88a53r61o28m11í32r 97K64r12á94l 4100859964129

A hlavně politické důvody.  Konkurence pro žiguly.

0/−2
28.7.2015 8:24
Foto

R48o80m38a68n 56K45o67z24e83l 4807886383974

To se říká, ale dokázáno to nikdy nebylo...důvod byl spíše v tom, že automobilka byla zchudlá vývojem 1000 MB a výstavbou nových závodů, že vyrábět vozidlo s jinou koncepcí bylo příliš finančně náročné.

+2/0
28.7.2015 8:43

J11a11r30o43m77í59r 24K40r31á68l 4510259934599

Tak to by Vás pobavili i ti západní experti v roce 1964.  Ti embéčko hodnotili velice dobře.  Problém byl spíše v nekvalitním provedení a v tom, že se nepokračovalo (nesmělo) dál.

0/0
28.7.2015 8:22

J58i44ř71í 90E18r42b76e27n 1293934766937

Š 105/120 měla aspoň elegantní a bezpečnou Giugiarovu kastli, vyhovující bariérovým testům podle EHK, už to nebyl ten nudný ocumlaný bonbón z měkkého plechu jako Š 100/110. Ale stále s mizernou obestavěností prostoru, přetíženou zadní nápravou, relativně slabým motorem a nic moc brzdami (po roce 1981 se to zlepšilo).

+1/0
27.7.2015 20:35

P21ř61e74m68y80s38l 72Č34u96l62í81k 8600313362810

O Giugiarově kastli pro Š 105/120 si dovolím pochybovat, on navrhl karoserii pro nikdy nevyráběný model 720.

0/0
28.7.2015 8:03
Foto

R70o27m22a86n 52K62o84z18e78l 4227896803944

Když se podíváte na model vyráběný od 1976, tak tam ty rysy karosérie jsou dost podobné na model 720.

0/0
28.7.2015 8:58

P31ř82e80m35y65s83l 47Č62u65l61í87k 8220523692620

Inspirovat se možná nechali, ale to bude asi všechno.

0/0
28.7.2015 9:06

J94i61ř20í 68E80r60b15e10n 1173164346417

Mimo jiné!

Ale Giugiaro vytvořil také kastli pro koncept menšího typu, což byl typ Š 727, jehož karosérii s minimálními změnami přejala právě Š 105/120 - měl to být menší bratřiček velkého typu Š 720. Jenže na velkého brášku pak chybělo pár miliard pro zafinancování TPV, tudíž zbyly jen drobky na malý vůz. Když postavíš vedel sebe prototyp Š 720 a sériovou Škodu 120 LS, jsou to jasní sourozenci.

0/0
29.7.2015 23:30

P35ř52e94m55y90s57l 76Č13u23l81í55k 8930473872280

Podíval jsem se na Wiki a vypadá to, že Ital Design pracoval na větším modelu, zatímco ten menší bratříček: "....úhledný design karosérie vytvořil Josef Čech – jeho malý pětidveřový sedan se splývavou zádí (resp. čtyřdveřový hatchback) byl zjevně inspirovaný slavným Renaultem 12"...

0/0
30.7.2015 8:28

A15n64t33o74n10í92n 32S22c27h12i30n98d43l25e81r 8723297415529

i kdybyste měl pravdu, tak asi zapomínáte, že to vaše tvrzení se dá aplikovat na 99% modelů všech automobilek světa... :)

+1/0
27.7.2015 22:33

D21e19n69i15s 96W64i74t66z48k23u 3163251319927

tak mi vyjmenujte všechny modely, jejichž vývoj trval 10 let.4 roky by měla být, na tu dobu, dostačující doba

0/0
28.7.2015 5:22

R42i10c45h83a41r34d 48L13e40s77k53l69ý 6578425867417

4 roky je průměr na současnou moderní dobu. Když si do toho započítáš, že v té době nebyly možnosti, které jsou dnes. Ať už elementární nástroje typu CAD/CAM systémů až po volbu různých dodavatelů (komunismus) a použitelnost různých stavebnicových platform, tak 10 let není až tak úplně mimo mísu. Nástroje nezadávali špičkovým dodavatelům jako teď. Vše se vyrábělo na koleně a metodou pokus, omyl, případně dodávaly státní podniky v mizerné kvalitě.

0/0
28.7.2015 7:42

D19e36n62i94s 76W18i44t58z36k19u 3343361829987

1960-1964 trval vývoj mustangu, kdyby jim to trvalo 10 let, tak z toho legenda nikdy není, zbyl by jim jenom předpotopní křáp

0/0
28.7.2015 16:16

J20i85ř98í 16E11r25b46e88n 1863174146187

On taky dvousetmilionový trh v USA a patnáctimilionový trh ČSSR jsou trošku rozdíl, že...

0/0
29.7.2015 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.