Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škodovky pro frajery, od MBX po MTX

Už klasické "MBčko" patří k nejkrásnějším autům, která se v Československu vyráběla. Dvoudveřová Škoda MBX měla být trhákem, jenže jich nakonec vzniklo jen dva a půl tisíce. Podívejte se na jejich sraz objektivem fotografa Lukáše Hrona. Dorazily i další parádní škodovky, třeba Favorit Roadster.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z37d23e81n91ě91k 14N98y77g89r38ý57n 4918665377234

sověti to neschválili

:-(

0/−1
30.7.2015 19:41

P23e63t44r 16B34á78č40a 8155196155135

Skodovky pro frajery ;-D

0/0
28.7.2015 14:30

P27e83t17r 95V11o55p19i50č75k26a 5842577387956

nejhorsi je, ze nektere kousky byly naprosto bezne v dobe kdy jsem byl malej kluk, coz znamena, ze uz jsem vlastne taky veteran ;-(

+3/0
28.7.2015 9:25

D22a96v38i84d 90Č57e76r41n62o12h98o82r26s28k94ý 1606294326206

schovej to parte co ti kouka z kapsy ;-D

0/0
28.7.2015 10:02

J11i58ř89í 18E34r92b82e53n 1333374916647

Jojo, i mně už ve vlasech prosvítá stříbro (nebo chrom, račte si vybrat) ;-D

0/0
29.7.2015 23:31

J35o47s92e36f 49K55r24o60u38p70a 1639802186228

Ještě máte vlasy8-o?

0/0
1.8.2015 21:22

P83ř37e24m89y56s92l 73Č56u78l16í14k 8720453112460

Š1000 MB byla v německého časopisu porovnána s R8 a vyšla velmi dobře, na body prohrála o fous. Ale v té době už bylo jasné, že motory vzadu jsou nahrazovány koncepcí motoru vpředu a pohonem přední nápravy. VW na to málem dojel, až vyhodili ředitele a uvedli Golf. V RVHP byla Š1000 ještě docela dobrá, ale zázrak to nebyl, v té době jsem v ní jezdil (jako pasažér:-) a také v R8 a ta R8 byla jiné kafe.

A to, co přišlo poté, Š105/120, to už byla tragédie, to už jsem Š120L vlastnil. To nebylo 1000 malých bolestí, zato ale 10 naprogramovaných problémů. Vodní čerpadlo, oba termostaty, palivové hadičky, zkroucené zadní bubny, tekoucí simeringy v zadní nápravě, po trochu delším stání se musel ručním čerpadlem dopumpovat benzín a.t.d.

0/0
28.7.2015 8:17

J34a48r49o96m75í60r 88K89r77á48l 4450679934499

Nejlepší bylo to ucpávání hadiček chlazení při velkém mrazu a mizerné kvalitě fridexu. ;-)

0/0
28.7.2015 8:23

J46i76ř81í 95E49r65b68e63n 1763434276187

Jo, Fridex Speciál byl "kvalita"¨- Stabil už byl o něco lepší. Spolana Neratovice to holt líp neuměla, takže raději zapomenout na vodu a utratit 180 Kč za 10 litrů čistého fridexu. Pak jste neměl probléímy ani při -25 °C.

0/0
29.7.2015 23:33

V55ě41r88a 63F13o54l76t35ý88n31o65v14á 1568336937589

Tyto hýčkané  Škodovky jsou opravdu pro frajery. Jsou ozdobou, ale ne vhodným dopravním prostředkem dnešní doby.

Co se technických parametrů týká, tak pánové srovnáváte kosy, srpy a kombajny.

+3/0
28.7.2015 0:48
Foto

J75a53k87u98b 34V19e12d33r17a33l 4793422820572

Krása :-)

+2/0
27.7.2015 22:04

K15a32r88e30l 29E98h36l 5746931686427

Je srandovní poslouchat nadšence kteří tyto auta opečovávají jako zlato a jezdí s nimi jen když je dobré počasí.

Když mi můj osmdesátiletý kolega vyprávěl jak byl rád když koupil Felicii a jak byl ještě raději, že se jí po dvou letech zbavil...

Jezdil s ní totiž jako svým jediným autem a potřeboval aby sloužila dobře ve všech běžných ohledech.

+2/−2
27.7.2015 21:42

J14i27r79k71a 34L71i54š16k91a 2206882430918

Tak to kabrio 1000 MB jsem přednedávnem potkal na STK v Turnově - kdyby tam přijelo Ferarri (nebo jak se to píše... ) tak by nezpůsobilo takový pozdvižení - naprostá bomba....  !!!!!!!

+9/0
27.7.2015 19:11

M98a53r17t81i39n 33L21i92š77k83a 6989768834373

To by me zajimalo jak mohla tou technickou projit s volantem vpravo na normalnich RZ.

0/0
28.7.2015 14:37

M33a67r83t81i83n 54K94u16ř38í39t97k45a 6777726498725

Přihlásit dnes auto s volantem vpravo je docela problém.

Ale dříve se u nás běžně vyskytovaly exportní kusy i s volantem vpravo, většinou se jednalo o nadbytečné rezervní kusy, kdyby se např. při transportu nabouralo apod.

0/0
1.8.2015 21:50

D67e70n39i89s 76W21i27t95z50k81u 3743631309287

oslavný článek na tento křáp, jehož vývoj trval 10 let, až se stal zastaralým ještě dřív než ho vyrobili, tu dlouho nebyl

+6/−16
27.7.2015 18:48

M13a86r96t48i86n 32K20y35p43r 2482845694234

Tak zrovna tisícovka a její odvozeniny jsou ukázkou toho, že československý průmysl byl ještě začátkem šedesátých let na úrovni. 1000MB bylo auto jednoznačně srovnatelné s tehdejší západní produkcí - samonosná karoserie, celohliníkový motor uložený vzadu (tehdy módní řešení) a ani design nezaostával. Bohužel už tehdy se začaly ukazovat problémy v dílenském zpracování (co to znamená 1000MB? - tisíc malých bolestí). Ale pak už to šlo z kopce až k 105/120, technicky v podstatě stále 1000MB, což znamenalo přelomu sedmdesátých a osmdesátých let být cca 10 let za vývojem na západě.

+7/0
27.7.2015 20:03

D18e45n61i60s 71W30i19t22z68k86u 3173251169707

modní řešení, to jste mě pobavil.zastaralá koncepce a ne modní řešení

0/−5
27.7.2015 20:18

J42i98ř19í 90E73r86b35e51n 1113964896497

Řáíká mlaďoch bez trošky znalosti historie a bez trošky studu, že? ;-)

+4/0
27.7.2015 20:32

D38e47n34i31s 53W30i62t13z80k43u 3893191539537

ó díky za toho mlaďocha, musím to říct ženě, je o pět let mladší,a takhle pěkně mi teda neřekne

0/−1
27.7.2015 20:35

J17a59n 25K79a81l42a26b89z20a 6252511738969

R^:-)

0/0
28.7.2015 6:05

R43i70c17h48a71r20d 42L82e84s90k24l66ý 6548215347367

Jak dlouho trvá podle tebe vývoj současného nového auta, když jsi takový odborník na slovo vzatý?

0/0
28.7.2015 7:26

P51ř89e64m47y66s37l 19Č71u28l64í73k 8580273312820

Dobře, tak já jako staroch, co tu dobu zažil: na jednu stranu radost, že i v těchto podmínkách se podařilo vyrobit něco použitelného, na druhou stranu vědomí, že mezitím vlak ujel, protože se v Tuzexu prodávaly R8, Ford Cortina a to byly rozhodně lepší auta. A R16 se vyráběla už od 1965, Fiat 128 od 1969, Fiat 127 od 1971! 

Tvar karoserie může po mnoha letech připadat jako líbivý, ale to  Tatraplán také, ale v té době se už "nosilo" něco jiného.

0/0
28.7.2015 9:25

M56a55r85t90i95n 42K71y78p76r 2702685254454

V roce 1964 to byla naprosto běžná koncepce. V té době se používala buď klasika (motor vpředu a kardan na zadní nápravu), nebo vše vzadu (mimochodem toto uspořádání má i sportovní legenda legend - Porsche 911, které se začalo vyrábět ve stejném roce ale i jiná auta té doby - Renault 8, Simca 1000). Ano, první velkosériovka s uspořádáním vše vpředu přišla v roce 1959, ale trvalo ještě deset let, než si většina výrobců uvědomila výhody tohoto řešení.

+2/0
27.7.2015 20:46

J58i35ř70í 17E88r48b30e60n 1143174696337

Ostatně i Volkswagen vyráběl auta s motorem vzadu ještě hodně dlouho poté, co vzniklo embéčko - vůz nižší střední střídy 411/412 do roku 1974 a brouka dokonce do roku 2003.

+1/0
27.7.2015 20:54

P98ř88e83m96y61s24l 60Č11u43l67í79k 8620253902640

No také museli vyhodit ředitele, který tento nesmysl prosazoval protože VW šel do kytek, a nový prosadil Golf a Passat;-D

0/0
28.7.2015 9:29

V71á22c92l77a50v 91P60o46l57á56k 1845202960700

Doplnil bych ještě Fiat 500,Fiat 600,Fiat 850, VW Brouk, Renault 4CV. Moderní koncepce v té době byla u Trabanta a Wartburga

+1/0
27.7.2015 20:59

P77ř49e85m62y91s16l 57Č73u27l61í20k 8660813762780

Není na škodu si ověřit fakta: R4CV: 1947-1961. Ty malé fiaty nelze srovnávat s třídou Š1000. A tvrdit, že Wartburg s rámovou konstrukcí a třívalcovým dvoutaktem byla moderní konstrukce, no to mi ho podrž!;-D

0/0
28.7.2015 9:36

D72e54n26i33s 75W17i66t35z65k77u 3713611419377

přesně evropské automobilky byly hodně zaostalé

0/0
27.7.2015 21:10
Foto

R22o50m27a89n 33K92o81z27e69l 4187426893534

Na přelomu 60.a 70.let už bylo všem jasné, že koncepce vše vzadu ztratila perspektivu, ve Śkodovce vyvinuli velmi slibný vůz 720, tak řada 105/120 ani neměla vzniknout...ale nedostatek peněz rozhodl jinak.

+2/0
27.7.2015 21:41

J60a82r21o68m24í81r 73K12r40á60l 4430889144519

A hlavně politické důvody.  Konkurence pro žiguly.

0/−2
28.7.2015 8:24
Foto

R83o18m89a40n 74K30o61z76e44l 4297436873944

To se říká, ale dokázáno to nikdy nebylo...důvod byl spíše v tom, že automobilka byla zchudlá vývojem 1000 MB a výstavbou nových závodů, že vyrábět vozidlo s jinou koncepcí bylo příliš finančně náročné.

+2/0
28.7.2015 8:43

J61a13r46o82m43í31r 56K82r24á95l 4620899874389

Tak to by Vás pobavili i ti západní experti v roce 1964.  Ti embéčko hodnotili velice dobře.  Problém byl spíše v nekvalitním provedení a v tom, že se nepokračovalo (nesmělo) dál.

0/0
28.7.2015 8:22

J96i61ř16í 37E85r80b19e72n 1363384426227

Š 105/120 měla aspoň elegantní a bezpečnou Giugiarovu kastli, vyhovující bariérovým testům podle EHK, už to nebyl ten nudný ocumlaný bonbón z měkkého plechu jako Š 100/110. Ale stále s mizernou obestavěností prostoru, přetíženou zadní nápravou, relativně slabým motorem a nic moc brzdami (po roce 1981 se to zlepšilo).

+1/0
27.7.2015 20:35

P37ř76e26m62y77s79l 29Č30u69l65í56k 8260213422300

O Giugiarově kastli pro Š 105/120 si dovolím pochybovat, on navrhl karoserii pro nikdy nevyráběný model 720.

0/0
28.7.2015 8:03
Foto

R36o86m54a98n 51K46o33z10e69l 4167436613784

Když se podíváte na model vyráběný od 1976, tak tam ty rysy karosérie jsou dost podobné na model 720.

0/0
28.7.2015 8:58

P31ř34e73m13y69s15l 54Č39u29l46í26k 8430693272720

Inspirovat se možná nechali, ale to bude asi všechno.

0/0
28.7.2015 9:06

J49i44ř93í 94E64r53b31e28n 1363864956877

Mimo jiné!

Ale Giugiaro vytvořil také kastli pro koncept menšího typu, což byl typ Š 727, jehož karosérii s minimálními změnami přejala právě Š 105/120 - měl to být menší bratřiček velkého typu Š 720. Jenže na velkého brášku pak chybělo pár miliard pro zafinancování TPV, tudíž zbyly jen drobky na malý vůz. Když postavíš vedel sebe prototyp Š 720 a sériovou Škodu 120 LS, jsou to jasní sourozenci.

0/0
29.7.2015 23:30

P37ř17e20m29y25s10l 96Č94u95l61í86k 8200663122100

Podíval jsem se na Wiki a vypadá to, že Ital Design pracoval na větším modelu, zatímco ten menší bratříček: "....úhledný design karosérie vytvořil Josef Čech – jeho malý pětidveřový sedan se splývavou zádí (resp. čtyřdveřový hatchback) byl zjevně inspirovaný slavným Renaultem 12"...

0/0
30.7.2015 8:28

A89n70t21o39n33í72n 83S64c74h20i77n17d56l13e96r 8853167815779

i kdybyste měl pravdu, tak asi zapomínáte, že to vaše tvrzení se dá aplikovat na 99% modelů všech automobilek světa... :)

+1/0
27.7.2015 22:33

D47e29n10i30s 25W45i74t30z21k61u 3333371919637

tak mi vyjmenujte všechny modely, jejichž vývoj trval 10 let.4 roky by měla být, na tu dobu, dostačující doba

0/0
28.7.2015 5:22

R63i60c16h96a62r33d 14L71e41s98k50l18ý 6538935967197

4 roky je průměr na současnou moderní dobu. Když si do toho započítáš, že v té době nebyly možnosti, které jsou dnes. Ať už elementární nástroje typu CAD/CAM systémů až po volbu různých dodavatelů (komunismus) a použitelnost různých stavebnicových platform, tak 10 let není až tak úplně mimo mísu. Nástroje nezadávali špičkovým dodavatelům jako teď. Vše se vyrábělo na koleně a metodou pokus, omyl, případně dodávaly státní podniky v mizerné kvalitě.

0/0
28.7.2015 7:42

D54e14n42i29s 82W10i68t54z75k63u 3123601319417

1960-1964 trval vývoj mustangu, kdyby jim to trvalo 10 let, tak z toho legenda nikdy není, zbyl by jim jenom předpotopní křáp

0/0
28.7.2015 16:16

J46i28ř23í 52E95r95b10e33n 1823774156157

On taky dvousetmilionový trh v USA a patnáctimilionový trh ČSSR jsou trošku rozdíl, že...

0/0
29.7.2015 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.