Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Škodovky pro frajery, od MBX po MTX

Už klasické "MBčko" patří k nejkrásnějším autům, která se v Československu vyráběla. Dvoudveřová Škoda MBX měla být trhákem, jenže jich nakonec vzniklo jen dva a půl tisíce. Podívejte se na jejich sraz objektivem fotografa Lukáše Hrona. Dorazily i další parádní škodovky, třeba Favorit Roadster.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z57d65e19n21ě28k 71N67y97g95r43ý10n 4298775797844

sověti to neschválili

:-(

0/−1
30.7.2015 19:41

P63e82t86r 67B49á27č70a 8305696805855

Skodovky pro frajery ;-D

0/0
28.7.2015 14:30

P46e47t79r 72V94o14p16i28č74k90a 5772137227636

nejhorsi je, ze nektere kousky byly naprosto bezne v dobe kdy jsem byl malej kluk, coz znamena, ze uz jsem vlastne taky veteran ;-(

+3/0
28.7.2015 9:25


D17a18v32i96d 34Č34e71r80n24o84h96o86r44s48k39ý 1426344306286

schovej to parte co ti kouka z kapsy ;-D

0/0
28.7.2015 10:02

J32i47ř95í 23E58r14b93e85n 1793744136327

Jojo, i mně už ve vlasech prosvítá stříbro (nebo chrom, račte si vybrat) ;-D

0/0
29.7.2015 23:31

J51o43s75e62f 71K62r49o22u54p11a 1249892316318

Ještě máte vlasy8-o?

0/0
1.8.2015 21:22

P87ř55e38m72y78s39l 94Č56u14l16í20k 8940733912400

Š1000 MB byla v německého časopisu porovnána s R8 a vyšla velmi dobře, na body prohrála o fous. Ale v té době už bylo jasné, že motory vzadu jsou nahrazovány koncepcí motoru vpředu a pohonem přední nápravy. VW na to málem dojel, až vyhodili ředitele a uvedli Golf. V RVHP byla Š1000 ještě docela dobrá, ale zázrak to nebyl, v té době jsem v ní jezdil (jako pasažér:-) a také v R8 a ta R8 byla jiné kafe.

A to, co přišlo poté, Š105/120, to už byla tragédie, to už jsem Š120L vlastnil. To nebylo 1000 malých bolestí, zato ale 10 naprogramovaných problémů. Vodní čerpadlo, oba termostaty, palivové hadičky, zkroucené zadní bubny, tekoucí simeringy v zadní nápravě, po trochu delším stání se musel ručním čerpadlem dopumpovat benzín a.t.d.

0/0
28.7.2015 8:17

J48a90r15o20m61í54r 52K67r85á67l 4790839184739

Nejlepší bylo to ucpávání hadiček chlazení při velkém mrazu a mizerné kvalitě fridexu. ;-)

0/0
28.7.2015 8:23

J30i32ř16í 91E37r26b47e56n 1163944736367

Jo, Fridex Speciál byl "kvalita"¨- Stabil už byl o něco lepší. Spolana Neratovice to holt líp neuměla, takže raději zapomenout na vodu a utratit 180 Kč za 10 litrů čistého fridexu. Pak jste neměl probléímy ani při -25 °C.

0/0
29.7.2015 23:33

V94ě39r69a 51F76o88l56t80ý15n19o19v78á 1698756447879

Tyto hýčkané  Škodovky jsou opravdu pro frajery. Jsou ozdobou, ale ne vhodným dopravním prostředkem dnešní doby.

Co se technických parametrů týká, tak pánové srovnáváte kosy, srpy a kombajny.

+3/0
28.7.2015 0:48
Foto

J52a15k98u54b 86V81e82d82r14a13l 4453752910912

Krása :-)

+2/0
27.7.2015 22:04

K83a19r46e34l 59E22h96l 5436891906377

Je srandovní poslouchat nadšence kteří tyto auta opečovávají jako zlato a jezdí s nimi jen když je dobré počasí.

Když mi můj osmdesátiletý kolega vyprávěl jak byl rád když koupil Felicii a jak byl ještě raději, že se jí po dvou letech zbavil...

Jezdil s ní totiž jako svým jediným autem a potřeboval aby sloužila dobře ve všech běžných ohledech.

+2/−2
27.7.2015 21:42

J36i67r20k23a 36L32i60š80k59a 2136112950288

Tak to kabrio 1000 MB jsem přednedávnem potkal na STK v Turnově - kdyby tam přijelo Ferarri (nebo jak se to píše... ) tak by nezpůsobilo takový pozdvižení - naprostá bomba....  !!!!!!!

+9/0
27.7.2015 19:11

M49a22r56t86i47n 73L52i80š87k23a 6359988414443

To by me zajimalo jak mohla tou technickou projit s volantem vpravo na normalnich RZ.

0/0
28.7.2015 14:37

M26a32r89t18i24n 18K27u60ř24í71t68k76a 6797846938425

Přihlásit dnes auto s volantem vpravo je docela problém.

Ale dříve se u nás běžně vyskytovaly exportní kusy i s volantem vpravo, většinou se jednalo o nadbytečné rezervní kusy, kdyby se např. při transportu nabouralo apod.

0/0
1.8.2015 21:50

D87e82n23i28s 83W47i65t20z95k26u 3473551479547

oslavný článek na tento křáp, jehož vývoj trval 10 let, až se stal zastaralým ještě dřív než ho vyrobili, tu dlouho nebyl

+6/−16
27.7.2015 18:48

M84a24r93t86i44n 58K69y93p85r 2862115884974

Tak zrovna tisícovka a její odvozeniny jsou ukázkou toho, že československý průmysl byl ještě začátkem šedesátých let na úrovni. 1000MB bylo auto jednoznačně srovnatelné s tehdejší západní produkcí - samonosná karoserie, celohliníkový motor uložený vzadu (tehdy módní řešení) a ani design nezaostával. Bohužel už tehdy se začaly ukazovat problémy v dílenském zpracování (co to znamená 1000MB? - tisíc malých bolestí). Ale pak už to šlo z kopce až k 105/120, technicky v podstatě stále 1000MB, což znamenalo přelomu sedmdesátých a osmdesátých let být cca 10 let za vývojem na západě.

+7/0
27.7.2015 20:03

D83e27n69i92s 67W85i55t34z51k84u 3233591779657

modní řešení, to jste mě pobavil.zastaralá koncepce a ne modní řešení

0/−5
27.7.2015 20:18

J78i22ř97í 69E70r22b68e85n 1543814926497

Řáíká mlaďoch bez trošky znalosti historie a bez trošky studu, že? ;-)

+4/0
27.7.2015 20:32

D45e72n92i95s 36W26i94t49z81k91u 3353321799687

ó díky za toho mlaďocha, musím to říct ženě, je o pět let mladší,a takhle pěkně mi teda neřekne

0/−1
27.7.2015 20:35

J91a29n 43K38a80l36a65b91z89a 6812871268399

R^:-)

0/0
28.7.2015 6:05

R76i38c97h72a86r10d 27L49e81s41k55l58ý 6958645387837

Jak dlouho trvá podle tebe vývoj současného nového auta, když jsi takový odborník na slovo vzatý?

0/0
28.7.2015 7:26

P86ř85e74m89y11s29l 48Č52u25l11í65k 8830523822210

Dobře, tak já jako staroch, co tu dobu zažil: na jednu stranu radost, že i v těchto podmínkách se podařilo vyrobit něco použitelného, na druhou stranu vědomí, že mezitím vlak ujel, protože se v Tuzexu prodávaly R8, Ford Cortina a to byly rozhodně lepší auta. A R16 se vyráběla už od 1965, Fiat 128 od 1969, Fiat 127 od 1971! 

Tvar karoserie může po mnoha letech připadat jako líbivý, ale to  Tatraplán také, ale v té době se už "nosilo" něco jiného.

0/0
28.7.2015 9:25

M18a19r86t28i20n 83K28y47p32r 2622285204874

V roce 1964 to byla naprosto běžná koncepce. V té době se používala buď klasika (motor vpředu a kardan na zadní nápravu), nebo vše vzadu (mimochodem toto uspořádání má i sportovní legenda legend - Porsche 911, které se začalo vyrábět ve stejném roce ale i jiná auta té doby - Renault 8, Simca 1000). Ano, první velkosériovka s uspořádáním vše vpředu přišla v roce 1959, ale trvalo ještě deset let, než si většina výrobců uvědomila výhody tohoto řešení.

+2/0
27.7.2015 20:46

J86i79ř83í 71E36r18b12e94n 1223364376567

Ostatně i Volkswagen vyráběl auta s motorem vzadu ještě hodně dlouho poté, co vzniklo embéčko - vůz nižší střední střídy 411/412 do roku 1974 a brouka dokonce do roku 2003.

+1/0
27.7.2015 20:54

P89ř54e57m85y43s42l 96Č97u30l46í48k 8190453282100

No také museli vyhodit ředitele, který tento nesmysl prosazoval protože VW šel do kytek, a nový prosadil Golf a Passat;-D

0/0
28.7.2015 9:29

V67á47c52l36a82v 19P60o64l45á27k 1935562440790

Doplnil bych ještě Fiat 500,Fiat 600,Fiat 850, VW Brouk, Renault 4CV. Moderní koncepce v té době byla u Trabanta a Wartburga

+1/0
27.7.2015 20:59

P25ř94e81m59y71s30l 38Č70u61l88í29k 8310213672490

Není na škodu si ověřit fakta: R4CV: 1947-1961. Ty malé fiaty nelze srovnávat s třídou Š1000. A tvrdit, že Wartburg s rámovou konstrukcí a třívalcovým dvoutaktem byla moderní konstrukce, no to mi ho podrž!;-D

0/0
28.7.2015 9:36

D40e73n35i18s 18W44i56t69z98k54u 3463381899217

přesně evropské automobilky byly hodně zaostalé

0/0
27.7.2015 21:10
Foto

R67o49m84a61n 28K14o51z65e58l 4737976703954

Na přelomu 60.a 70.let už bylo všem jasné, že koncepce vše vzadu ztratila perspektivu, ve Śkodovce vyvinuli velmi slibný vůz 720, tak řada 105/120 ani neměla vzniknout...ale nedostatek peněz rozhodl jinak.

+2/0
27.7.2015 21:41

J85a62r17o60m97í92r 24K15r52á67l 4480369454689

A hlavně politické důvody.  Konkurence pro žiguly.

0/−2
28.7.2015 8:24
Foto

R35o82m15a35n 90K48o58z92e49l 4437686913624

To se říká, ale dokázáno to nikdy nebylo...důvod byl spíše v tom, že automobilka byla zchudlá vývojem 1000 MB a výstavbou nových závodů, že vyrábět vozidlo s jinou koncepcí bylo příliš finančně náročné.

+2/0
28.7.2015 8:43

J97a73r24o61m20í46r 47K70r16á91l 4920479454749

Tak to by Vás pobavili i ti západní experti v roce 1964.  Ti embéčko hodnotili velice dobře.  Problém byl spíše v nekvalitním provedení a v tom, že se nepokračovalo (nesmělo) dál.

0/0
28.7.2015 8:22

J16i25ř80í 46E35r82b45e25n 1823534486167

Š 105/120 měla aspoň elegantní a bezpečnou Giugiarovu kastli, vyhovující bariérovým testům podle EHK, už to nebyl ten nudný ocumlaný bonbón z měkkého plechu jako Š 100/110. Ale stále s mizernou obestavěností prostoru, přetíženou zadní nápravou, relativně slabým motorem a nic moc brzdami (po roce 1981 se to zlepšilo).

+1/0
27.7.2015 20:35

P32ř47e91m23y72s90l 16Č39u25l40í37k 8160383882960

O Giugiarově kastli pro Š 105/120 si dovolím pochybovat, on navrhl karoserii pro nikdy nevyráběný model 720.

0/0
28.7.2015 8:03
Foto

R96o29m89a21n 87K55o73z52e77l 4687966423194

Když se podíváte na model vyráběný od 1976, tak tam ty rysy karosérie jsou dost podobné na model 720.

0/0
28.7.2015 8:58

P27ř82e89m70y23s13l 23Č10u77l91í29k 8120403152580

Inspirovat se možná nechali, ale to bude asi všechno.

0/0
28.7.2015 9:06

J75i86ř73í 17E46r84b47e95n 1923424596607

Mimo jiné!

Ale Giugiaro vytvořil také kastli pro koncept menšího typu, což byl typ Š 727, jehož karosérii s minimálními změnami přejala právě Š 105/120 - měl to být menší bratřiček velkého typu Š 720. Jenže na velkého brášku pak chybělo pár miliard pro zafinancování TPV, tudíž zbyly jen drobky na malý vůz. Když postavíš vedel sebe prototyp Š 720 a sériovou Škodu 120 LS, jsou to jasní sourozenci.

0/0
29.7.2015 23:30

P58ř94e24m54y74s57l 95Č22u42l49í66k 8920353752960

Podíval jsem se na Wiki a vypadá to, že Ital Design pracoval na větším modelu, zatímco ten menší bratříček: "....úhledný design karosérie vytvořil Josef Čech – jeho malý pětidveřový sedan se splývavou zádí (resp. čtyřdveřový hatchback) byl zjevně inspirovaný slavným Renaultem 12"...

0/0
30.7.2015 8:28

A56n49t24o75n89í93n 88S95c34h78i86n96d37l62e51r 8642159639477

i kdybyste měl pravdu, tak asi zapomínáte, že to vaše tvrzení se dá aplikovat na 99% modelů všech automobilek světa... :)

+1/0
27.7.2015 22:33

D53e53n44i92s 26W35i30t80z81k69u 3863281699317

tak mi vyjmenujte všechny modely, jejichž vývoj trval 10 let.4 roky by měla být, na tu dobu, dostačující doba

0/0
28.7.2015 5:22

R33i13c21h43a28r33d 60L85e60s71k42l55ý 6528385407827

4 roky je průměr na současnou moderní dobu. Když si do toho započítáš, že v té době nebyly možnosti, které jsou dnes. Ať už elementární nástroje typu CAD/CAM systémů až po volbu různých dodavatelů (komunismus) a použitelnost různých stavebnicových platform, tak 10 let není až tak úplně mimo mísu. Nástroje nezadávali špičkovým dodavatelům jako teď. Vše se vyrábělo na koleně a metodou pokus, omyl, případně dodávaly státní podniky v mizerné kvalitě.

0/0
28.7.2015 7:42

D20e91n64i87s 27W64i21t55z97k50u 3693221179357

1960-1964 trval vývoj mustangu, kdyby jim to trvalo 10 let, tak z toho legenda nikdy není, zbyl by jim jenom předpotopní křáp

0/0
28.7.2015 16:16

J47i60ř26í 74E14r58b40e30n 1853404866677

On taky dvousetmilionový trh v USA a patnáctimilionový trh ČSSR jsou trošku rozdíl, že...

0/0
29.7.2015 23:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.