Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie pendolina řidiče nepoučí. Přes koleje dál jezdí na červenou

Ani železniční neštěstí ve Studénce nebylo dostatečným varováním. Kameraman iDNES.cz točil jen několik dnů po tragédii u přejezdu ve Mstěticích na okraji Prahy. Poté, co se červená světla rozblikala, přejelo ještě několik aut. Stojí za pozornost, že blikající sanitku světla zastavila, nikoliv však kaskadéry, kteří určitě spěchali o dost méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i50c89h66a53l 54Z49e22l34e39n75ý 6954513135506

Co je to zase za nesmyslný článek???

Řidič sanitky vjel na červenou na přejezd. Osobně to považuji za mnohem větší problém, než když tuším že šedé octavii, blikne dva metry před přejezdem červená. Ono se totiž auto na místě zastavit nedá a je třeba brát v potaz reakční dobu řidiče a brzdnou dráhu auta. 

Jinými slovy - některá "neukázněná" auta prostě neměla sebemenší šanci na červenou zastavit. A to jsem prosím velmi silný zastánce přísných postihů vjezdu na přejezd na červenou.

0/0
3.8.2015 12:48

J80o32s31e27f 98N64o40v82á39k 1710583885

Řidič sanitky jel na červenou! Závora se sice zvedla, ale červená stále blikala, když sanitka na koleje vjela. A to se nesmí.

+1/0
2.8.2015 19:55

V44ě31r32a 19K81o40t74v61a69l50o14v32á 7330697548105

Proč ale jdou závory nahoru, když ještě blikají červená výstražná světla? Takto to prý funguje na všech přejezdech v republice (sdělil mi policista). Neměly by jít závory nahoru, až ta světla zhasnou???

0/0
2.8.2015 11:47

M80i15c91h14a90l 34Z59e16l73e20n93ý 6624233915106

Neměly. Primárně auto zastavuje na červenou. Na chráněných přejezdech je ještě bezpečnost umocněna právě závorami. 

Ale i když by závory nefungovaly, tak červené světlo znamená STŮJ.

0/0
3.8.2015 12:50

T31o31m32á40š 40Š92t63e23c 4358100985287

To ste „trošku“ nezvládli, amatéri a diletanti! 2, 3 a 5 nič neporušili, boli príliš blízko na to, aby mohli bezpečne zastaviť. 1 a 4 by už zaslúžili po papuli, svojim spôsobom hlavne 4, lebo lezie na koľaje bez toho, že by ich na druhej strane mohol bezpečne opustiť (keď tam má cez celú šírku trate kamión). Sanitka tiež išla proti predpisom, červená ešte neprestala blikať. Takže vlastne navádzate vodičov k porušovaniu predpisov…

+2/0
30.7.2015 16:17

K56a62m75i26l 27S58c48h78w48a46g98e81r 3703216385556

;-D tak ten závěr mě teda dostal - alespoň víme kde se zas krade - závora stojí jako luxusní vila?? ;-D

+2/0
30.7.2015 14:13

M67a47r73t40i48n 28N72o90v40ý 9157412738793

Prej sanitka poctivě čeká :D

Vjel tam pěkně na prasáka ještě při zapnutejma světlama. Zato ta červená kia a šedivá oktávka nic špatnýho neudělali, přece to nezadupnou na místě.

+1/0
30.7.2015 14:12

T16o72n56d37a 58H42e88j25l71í24k 1248753929277

Další takovej exot, tentokrát to bylo DOST těsný...

https://youtu.be/YtW40haDvrY

0/0
30.7.2015 13:21

J60a20k93u84b 71Z54o89u81b86e81k 3355374262

Už to je více než rok, co čekám na odpověď od PČR;-€. Pokud železniční přejezd obsahuje světla i stopku, jak se zachováte? Logicky, pokud fungují světla(blikají bíle), stopku ignoruji(světlo je nadřazené značce). Pokud jsou světla vypnutá, musím respektovat stopku. Jaký máte názor?

0/0
30.7.2015 12:48

V56í44t 52B46r51z74o31b20o86h65a92t54ý 7490232413911

Proč píšete takové dotazy na PČR, za legislativu je odpovědno Ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2015 13:25

L54a56d79i37s34l87a29v 84T25r58i86s97k80a 4455407800

Ještě z autoškoly si pamatuji toto pořadí / prioritu značek.

Nejnižší prioritu má vodorovné značení. Poté následuje svislé značení. Nad ním je dočasné svislé značení. Nad ním jsou světelné signalizace. Nad nimi je řízení provozu policistou.

+2/0
30.7.2015 13:28

J24a88r51e72k 95W92o13l87f 5360339150

myslíte si to podle mě správně, na přejezdu mohly v minulosti být např. časté poruchy světelné signalizace, tak tam dali i stopku aby řidiči v případě nefunkčnosti světel zastavovali...

0/0
30.7.2015 13:55

O70n79d53ř79e10j 43Č12a58p57k46a 6181411413844

Dělal bych to stejně, světelná signalizace má přednost před značkou. Je to stejné jako značky hlavní-vedlejší na křižovatce se semaforem. Stopka tam bude nejspíš proto, že je tam špatně vidět na koleje a při výpadku signalizace je i ta třicítka moc.

0/0
30.7.2015 20:41

R64u48d70o39l90f 39R72u76b51e81š 3529295371134

Ale no tak Franto... To jako měly zastavit na kolejích nebo pod závorou? Kroužkuješ tam nesmysly.

A promiň že ti tykám, přijdeš mi jak malej kluk.

+3/0
30.7.2015 12:44

F27r32a73n66t53i44š48e84k 81K55u37b49á44s37e98k 7499388332129

Jeden, ten za nákladním vozidlem, nemohl zabrzdit. Zbytek by musel doslova dupnout na brzdu, což by neměli dělat. naprostý nesmysl....

+1/0
30.7.2015 12:41

D11a66n12i73e24l 59Č81e32r27m60á25k 7757818210375

Proto je nějaká doporučená minimální vzdálenost takže váš příspěvěk je zcela mimo. Že to nikdo nedodržuje je problém těch co potom nestihnou zareagovat na prudké brždění.

+2/0
30.7.2015 14:48

V91í14t 11B68r55z58o39b37o97h36a12t91ý 7880442523481

já tedy vidím, že i sanitka vjela na koleje při blikání červeného světla, což jako příkladná jízda nevypadá

+3/0
30.7.2015 11:46

K79a85r26e63l 87M66a49t50o49u91š29e72k 7138702270446

Tohle se Lupo jaksi nepovedlo. Rv

+3/0
30.7.2015 10:23

E45d42u67a52r89d 98H95e14j74l64e20k 8836796170436

Racku kdyby vás vezli v pohřebáku už by vás to nezajímalo,tomu věřte!!!!!!

0/0
30.7.2015 10:01

M52a41r43t61i86n 24R70a85c52e21k 8811950520874

Nevěřim.

0/0
30.7.2015 10:17

E21d91u61a93r43d 48H98e45j55l44e15k 8316166790186

Autor tohoto plku sice správně opsal vyhlášku,ale jinak pěkně kecá.Řidiče sanitky dává za příklad,ale on přeci porušil vyhlášku-vjel na koleje předčasně.Kdyby po druhé koleji jel vlak,tak by ho smetl i s případným pacientem.Takže odebrat řidičák a ne ho dávat za příklad pane hloupý "redaktore"!!!!!!!!

+1/−1
30.7.2015 9:59

J59i16ř97í 18Z58ý66k84a 9879983411910

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c)

§ 4

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.

vraťte se do autoškoly, případně si alespoň přečtete silniční zákon ...

0/−1
30.7.2015 11:16

V34í59t 71B10r12z87o13b51o80h31a71t84ý 7440602973471

Vy byste si ten zákon měl přečíst taky. Ani vozidlo s právem přednosti v jízdě nesmí vjet na přejezd svítí-li červené světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

+1/0
30.7.2015 11:56

V20í37t 81B78r64z64o86b43o61h25a20t63ý 7870782983371

Řidič sanitky nemohl porušit "vyhlášku" protože žádná "vyhláška" neexistuje, ale zákon o provozu na pozemních komunikacích

+1/0
30.7.2015 11:51
Foto

J43i70ř48í 95N57á52p91r33a98v44n93í73k 1978177604

Jej, pán je datailista.

+1/0
30.7.2015 13:23

A97n31t84o15n32í44n 53Č57í71ž44e61k 1458232184139

No, má to nadpis "Sanitka zastaví", což je sice pravda, ale že vyrazila po zvednutí závor, kdy ještě blikala červená, tak jaksi chybí.

+1/0
30.7.2015 9:54

J24i47ř59í 32Z87ý85k18a 9169233201910

vyrazila po právu ... jenže Vy nemáte modrý maják, Vy (ale ani já) nemůžete

+1/−4
30.7.2015 11:20

M86a15r66t56i36n 45R40a39c14e41k 8531350500644

A co pohřebák, zastaví? To by mě zajímalo.

0/−2
30.7.2015 9:19

E98l19i12š82k49a 48K77u85č49e21r16o86v88á 7119472873383

lidé přejíždějí přejezdy na červenou. všichni to vědí. už nám to nemusíte psát.

0/0
30.7.2015 9:16

J97a10n 65H86l27a22d41k14ý 9568149687810

No, to jsou teda neuvěřitelní gauneři. Všechny bych je pověsil na závory, pro výstrahu ostatním. A toho, kdo to natočil a snažil se z toho udělat senzaci bych přivázal na koleje.

+2/0
30.7.2015 9:11

M61a59r47t50i30n 14F46i69l38i37p69c80z79y28k 3771551885573

20x zrychleno. Vlak projel za 110s.

Neobhajuji řidiče, kteří nerespektuji červenou na přejezdu.

Dokážu si ale představit, že kdyby místo 110s byl čas 15-20s, tak by řidiči takto na červenou jezdit téměř přestali.

0/−2
30.7.2015 9:06

O11n41d14ř74e65j 18Č38a32p93k61a 6971231663854

Jenže to udělat nejde, načasování musí být takové, že když vlak pojede maximální rychlostí (160), stihne z toho přejezdu včas zmizet i babka o holi, traktor s vlekem, kombajn...

Možná tam dát ruskou závoru (takovou tu bariéru, co se zvedne ze silnice a projet se dá jen směrem z přejezdu ven).

0/0
31.7.2015 10:48

P27e47t98r 90S11t49r28n72a19d 5275563274806

Ten saniťák se dopustil naprosto zásadního porušení předpisů. A ještě stál v protisměru. Ani houkačkou a majačkama vlak nepřetlačí.

+2/−2
30.7.2015 8:54

J87i41ř37í 63Z40ý72k51a 9389133721330

§ 41

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g), h) a odst. 2 písm. f) a g), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Kde tam máte to porušení předpisů?

0/−2
30.7.2015 11:22

L37i53b87o31r 90H79e83g20l88a70s 5899786785589

To je ale blbost! Snad jen jeden snímek byl naprosto průkazný. Jinak číslo 2 a 5 s červeně zakroužkovaným autem - já velice pochybuji, že si v tom půl sekundovým okamžiku, kdy minul výstražná světla, vůbec stihl všimnout, že tam blikla červená. Přejezd je chráněn světelnou signalizací, takže může sypat 50 km/hod. Když už bych si všiml, že se tam červená rozblikala, osobně už bych to ve stejné rychlosti projel, než abych zastavil uprostřed kolejiště a snažil se vycouvat...

A upozornění, jak saniťák poctivě zastavil? No jistě, když měl šraňky dole!!

+13/0
30.7.2015 8:08

R81o78b40e53r23t 32P85a33c79i74n91a 7314209685201

Hlavně tam nevidí. Znám to tam. Jinak tam není problém, že přestanou blikat světla, projedou 3 auta a začnou blikat na další vlak. Ten navíc teprve zastavil v Čelákovicích na nádraží. Protože to trvá neuvěřitelně dlouho, než se objeví.

0/0
30.7.2015 8:45

J92i62r89k93a 21K68o20c69h 7444614303565

to ze tam jsou svetla neznamena, ze bude blikat bile svetlo, kter te opravnuje k rychlosti 50. pokud neblika  bile svetlo, musis jet 30

0/0
30.7.2015 10:21

R66a48d12e39k 59H58o33l85e58c29e51k 3786920578451

Za život už jsem mockrát viděl blba, co skončil mezi závorama, ale nikdy to nebyl ten, co to ještě chtěl stihnout přejet, ale vždy ten, co vyrazil poté, co se závory začly zvedat a najednou si to "rozmyslely". Tedy přesně to, co udělal řidič sanitky z videa.

+2/0
30.7.2015 7:36

V31l76a61d80a85n 30Č30e93r59n31ý 8672196243296

Co je to za dementní článek? Tady se někdo vypravil k přejezdu s cílem natočit hříšníky a udělat z toho reportáž. Když se skoro žádný takový nenašel, museli se nepoučitelnými udělat řidiči, kteří logicky normálně projeli, když jim červená začala blikat, když byli metr od signalizace. Jenom ....... by v tu chvíli dupl na brzdu a ohrozil řidiče jedoucí těsně za ním. Řidič sanitky zjevně nejel se zapnutými majáky ze závažných důvodů a stát na přejezdu si mohl dovolit. Co je zarážející, redaktoři nezmínili jeho předčasné vjetí na přejezd, kdy nečekal, až signalizační zařízení přestane svítit!

+17/0
30.7.2015 6:48

O58n82d86ř74e30j 56H73á31j50e15k 5718909278401

Čtu, že kdekdo tady včetně autorů článku tápe v pravidlech pro provoz, takže pěkně pohromadě, kromě paragrafů, které jsou uvedeny v článku.

A. jízda přes přejezd po začátku signálu stůj (přejezd nemá signál pozor)

1. § 71 odst. (7) "Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta." Ta zní

"signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě."

2. "bezpečně zastavit" je úplně jiná věc pro osobní vůz (z 50 km/h stačí28 m včetně reakční doby) a pro vůz MHD se stojícími cestujícími (ze 40 km/h 48 m včetně reakční doby); vůz MHD totiž může brzdit se zpomalením do 1,6 m/s2.

B. Dlouhý, krátký či jinak nevhodný interval mezi začátkem výstrahy a spuštěním závor a následně příjezdem vlaku (širá trať, neberu v úvahu přejezd u stanice, kde se nedejbože posunuje)

1. interval odpovídá chůzi člověka od jednoho konce přejezdu po druhý, pak se spouští závory, tato doba bohatě pokryje i vozidlo MHD, které vjelo na přejezd, protože nemohlo "bezpečně zastavit"

2. závory se spouští jak na straně vjezdové, tak výjezdové současně (tedy nikoli na vjezdové dříve, jak tomu bylo kdysi - Sepešiho finta, chodci, jdoucí správně po levé straně)

3. po spuštění závor přijede na přejezd vlak, jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí - říká se tomu traťová rychlost, nejpozději do 10s, teoreticky do 1s. Pokud zrovna jede náklad, tak mu to klidně může trvat dalších 60s, než dojede.

Blíže o přejezdech http://www.datovazurnalistika.cz/jak-funguje-zeleznicni-prejezd/, i když jsou v doporučeních bláboly (zkratování kolejnic, vybíjení žárovek).

+2/0
30.7.2015 3:48

E10l14i54š71k43a 16K39u83č23e41r35o96v45á 7799922253393

ad 3... nebo pokud zrovna nestojí na nádraží a neblokuje tak přejezd několik minut.

+1/0
30.7.2015 9:27

D98a49v98i82d 97L93a15b70a16š 7390592851449

Jen na upřesněnou: Auta 2 a 5 by nestihla zabrzdit před světly a sanitka vyjela dřív, než zhasla světla.

+13/−1
29.7.2015 22:55

I49v84o 26P75r32o26c24h38a34z10k87a 8336855511944

Precti si pravidla trotle, kdyz argumentujes tim, ze by nestihla zastavit. Kdyby tam byl clovek tak ho prejede, vid? Ty mas uzpusobit rychlost jizdy tak, aby jsi schopen zastavit za kazde situace, pokud to nevis tak vrat ridicak. A dale si precti o pravech vozidlech s prednosti v jizde...ale asi ti je na Tebe moc.

0/−26
30.7.2015 0:41

R36a41d43e31k 11H16o87l91e32c35e39k 3966240228561

Tak hloupý příspěvek jsem tu snad ještě neviděl. Z žádné rychlosti se nedá zastavit na místě, tedy aby člověk přejel přejezd podle vašeho výkladu, musel by stát. A jak známo, když auto stojí, tak nejede a přejezd nepřejede.

+12/0
30.7.2015 0:45

I70v88o 98P96r65o12c80h30a51z67k24a 8516755631564

Ok pane chytry, takze trosku fyziky, na ktere jste asi chybel. Rychlost v km je rovna volnemu padu z vysky, 36km/h - 5m, 40km/h - 6m. Takze jakou rychlosti se jezdi pres prejezd? 100km/h? 106 km/h je to 40 metru...takze pokud jede 100km/h tak to souhlasim, ze to nestihne a nebo pokud se 100% nevenuje rizeni vozidla, tak taky ne.

0/−18
30.7.2015 0:52

V87l70a62d70a49n 15Č32e70r93n22ý 8232556283606

;-D Neuvěřitelné!

+6/0
30.7.2015 6:53

O19n68d52ř48e35j 13H31á30j15e30k 5528689278911

Procházka povinně na procházku zklidnit hormon. Poté si přečíst zákon o provozu na pozemních komunikacích a použít výplň dutiny lebeční; u normálních lidí se tomu říká mozek.

+2/0
30.7.2015 7:16

R54a46d58e98k 30H69o64l88e91c90e50k 3616580758521

Na rozdíl od vás mám z fyziky státnice, sice jen za chvalitebně, ale na pohyb rovnoměrně přímočarý či zrychlený to snad ještě stačí. Přes přejezd mohu jet až 50 km/h (bliká bílé světlo), což je asi 14 m/s. Reakční doba řidiče záleží na mnoha okolnostech, ale myslím, že můžeme počítat 1 sekundu. Za tu dobu auto ujede 14 metrů. Brzdná dráha záleží také na mnoha okolnostech, v ideálních případech je cca 14 metrů. Pokud je silnice mokrá, či je na ní například písek, zvyšuje se klidně na 20 a více metrů. Takže za běžných podmínek z rychlosti 50 km/h zastavíte při zahamtnutí na cca 30 metrech. Tedy minimálně při této vzdálenosti od přejezdu je blbost brzdit, ale je naopak nutno nebrzdit a jet dál. Ale ani těch 30 metrů není úplně v pohodě, protože se vám může stát, že díky trošičku delší reakci, či horším adhezním podmínkám se mám na těch 30 metrech nepodaří zastavit a zastavíte až na 31 metrech, čímž vám závora spadne na hlavu, pokud tedy nezačnete couvat.

Taky brždění "na krev" není na silnicích zrovna bezpečné, protože riskujete, že ten za vámi to nečeká a vlítne do vás (v případě přejezdu vás popostrčí na koleje). Tedy normální lidé už přejezd na červenou přejedou, pokud jsou blíže než cca 40 až 50 metrů před ním, když začne blikat.

+10/0
30.7.2015 7:25

L77i15b92o21r 76H12e41g20l30a55s 5579366445129

Ivo, ty seš .ůl :))

0/0
30.7.2015 8:13

P44e77t93r 67S73t70r72n52a58d 5655353684686

vy jste tedy případ. Takže když mi blikne červená tak, že jsem na její úrovni, tak i podle vašich údajů zastavím v podstatě až za přejezdem a nebo lépe na něm a ještě do mě někdo narazí. Rozhodně se zastavením nemyslí situace, kdy vám to blikne při průjezd. to je nesmysl.

0/0
30.7.2015 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.