Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragédie pendolina řidiče nepoučí. Přes koleje dál jezdí na červenou

Ani železniční neštěstí ve Studénce nebylo dostatečným varováním. Kameraman iDNES.cz točil jen několik dnů po tragédii u přejezdu ve Mstěticích na okraji Prahy. Poté, co se červená světla rozblikala, přejelo ještě několik aut. Stojí za pozornost, že blikající sanitku světla zastavila, nikoliv však kaskadéry, kteří určitě spěchali o dost méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i91c17h45a17l 91Z35e25l67e42n23ý 6794823735196

Co je to zase za nesmyslný článek???

Řidič sanitky vjel na červenou na přejezd. Osobně to považuji za mnohem větší problém, než když tuším že šedé octavii, blikne dva metry před přejezdem červená. Ono se totiž auto na místě zastavit nedá a je třeba brát v potaz reakční dobu řidiče a brzdnou dráhu auta. 

Jinými slovy - některá "neukázněná" auta prostě neměla sebemenší šanci na červenou zastavit. A to jsem prosím velmi silný zastánce přísných postihů vjezdu na přejezd na červenou.

0/0
3.8.2015 12:48

J23o43s71e25f 33N55o50v17á77k 1780653755

Řidič sanitky jel na červenou! Závora se sice zvedla, ale červená stále blikala, když sanitka na koleje vjela. A to se nesmí.

+1/0
2.8.2015 19:55

V55ě64r90a 37K32o74t65v46a87l64o61v49á 7510567948115

Proč ale jdou závory nahoru, když ještě blikají červená výstražná světla? Takto to prý funguje na všech přejezdech v republice (sdělil mi policista). Neměly by jít závory nahoru, až ta světla zhasnou???

0/0
2.8.2015 11:47


M74i15c19h88a74l 53Z88e23l26e88n34ý 6544143175726

Neměly. Primárně auto zastavuje na červenou. Na chráněných přejezdech je ještě bezpečnost umocněna právě závorami. 

Ale i když by závory nefungovaly, tak červené světlo znamená STŮJ.

0/0
3.8.2015 12:50

T35o70m12á46š 56Š84t75e37c 4908370165207

To ste „trošku“ nezvládli, amatéri a diletanti! 2, 3 a 5 nič neporušili, boli príliš blízko na to, aby mohli bezpečne zastaviť. 1 a 4 by už zaslúžili po papuli, svojim spôsobom hlavne 4, lebo lezie na koľaje bez toho, že by ich na druhej strane mohol bezpečne opustiť (keď tam má cez celú šírku trate kamión). Sanitka tiež išla proti predpisom, červená ešte neprestala blikať. Takže vlastne navádzate vodičov k porušovaniu predpisov…

+2/0
30.7.2015 16:17

K49a20m42i80l 91S36c77h49w20a47g25e98r 3773276615686

;-D tak ten závěr mě teda dostal - alespoň víme kde se zas krade - závora stojí jako luxusní vila?? ;-D

+2/0
30.7.2015 14:13

M85a16r77t19i74n 18N52o61v72ý 9247442748923

Prej sanitka poctivě čeká :D

Vjel tam pěkně na prasáka ještě při zapnutejma světlama. Zato ta červená kia a šedivá oktávka nic špatnýho neudělali, přece to nezadupnou na místě.

+1/0
30.7.2015 14:12

T45o55n10d61a 35H19e46j38l73í34k 1348703669627

Další takovej exot, tentokrát to bylo DOST těsný...

https://youtu.be/YtW40haDvrY

0/0
30.7.2015 13:21

J35a43k25u28b 20Z75o70u22b60e63k 3115574642

Už to je více než rok, co čekám na odpověď od PČR;-€. Pokud železniční přejezd obsahuje světla i stopku, jak se zachováte? Logicky, pokud fungují světla(blikají bíle), stopku ignoruji(světlo je nadřazené značce). Pokud jsou světla vypnutá, musím respektovat stopku. Jaký máte názor?

0/0
30.7.2015 12:48

V53í47t 17B55r33z36o39b97o26h63a26t73ý 7430492963341

Proč píšete takové dotazy na PČR, za legislativu je odpovědno Ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2015 13:25

L61a81d55i63s73l34a50v 57T88r38i58s18k40a 4755687440

Ještě z autoškoly si pamatuji toto pořadí / prioritu značek.

Nejnižší prioritu má vodorovné značení. Poté následuje svislé značení. Nad ním je dočasné svislé značení. Nad ním jsou světelné signalizace. Nad nimi je řízení provozu policistou.

+2/0
30.7.2015 13:28

J59a40r17e26k 92W12o41l55f 5790619820

myslíte si to podle mě správně, na přejezdu mohly v minulosti být např. časté poruchy světelné signalizace, tak tam dali i stopku aby řidiči v případě nefunkčnosti světel zastavovali...

0/0
30.7.2015 13:55

O65n91d98ř56e36j 36Č59a89p68k84a 6571181283954

Dělal bych to stejně, světelná signalizace má přednost před značkou. Je to stejné jako značky hlavní-vedlejší na křižovatce se semaforem. Stopka tam bude nejspíš proto, že je tam špatně vidět na koleje a při výpadku signalizace je i ta třicítka moc.

0/0
30.7.2015 20:41

R59u65d94o76l31f 67R49u94b81e24š 3139425801414

Ale no tak Franto... To jako měly zastavit na kolejích nebo pod závorou? Kroužkuješ tam nesmysly.

A promiň že ti tykám, přijdeš mi jak malej kluk.

+3/0
30.7.2015 12:44

F59r50a10n82t21i50š84e64k 89K80u32b81á79s84e10k 7589128312879

Jeden, ten za nákladním vozidlem, nemohl zabrzdit. Zbytek by musel doslova dupnout na brzdu, což by neměli dělat. naprostý nesmysl....

+1/0
30.7.2015 12:41

D95a48n70i85e25l 22Č35e19r23m59á84k 7557438520585

Proto je nějaká doporučená minimální vzdálenost takže váš příspěvěk je zcela mimo. Že to nikdo nedodržuje je problém těch co potom nestihnou zareagovat na prudké brždění.

+2/0
30.7.2015 14:48

V56í79t 38B32r36z78o93b80o54h50a97t97ý 7910402583561

já tedy vidím, že i sanitka vjela na koleje při blikání červeného světla, což jako příkladná jízda nevypadá

+3/0
30.7.2015 11:46

K46a90r26e40l 67M86a42t54o46u82š93e69k 7658362540586

Tohle se Lupo jaksi nepovedlo. Rv

+3/0
30.7.2015 10:23

E23d18u21a24r93d 72H20e36j73l68e47k 8826846520846

Racku kdyby vás vezli v pohřebáku už by vás to nezajímalo,tomu věřte!!!!!!

0/0
30.7.2015 10:01

M78a79r56t66i27n 69R84a57c50e41k 8801470620434

Nevěřim.

0/0
30.7.2015 10:17

E43d80u36a70r61d 23H82e94j88l89e25k 8676816980766

Autor tohoto plku sice správně opsal vyhlášku,ale jinak pěkně kecá.Řidiče sanitky dává za příklad,ale on přeci porušil vyhlášku-vjel na koleje předčasně.Kdyby po druhé koleji jel vlak,tak by ho smetl i s případným pacientem.Takže odebrat řidičák a ne ho dávat za příklad pane hloupý "redaktore"!!!!!!!!

+1/−1
30.7.2015 9:59

J73i85ř24í 12Z56ý49k77a 9599113951820

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c)

§ 4

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.

vraťte se do autoškoly, případně si alespoň přečtete silniční zákon ...

0/−1
30.7.2015 11:16

V63í90t 15B91r67z28o18b40o50h75a23t70ý 7290342793471

Vy byste si ten zákon měl přečíst taky. Ani vozidlo s právem přednosti v jízdě nesmí vjet na přejezd svítí-li červené světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

+1/0
30.7.2015 11:56

V17í89t 69B68r54z43o84b97o11h73a45t62ý 7870642313351

Řidič sanitky nemohl porušit "vyhlášku" protože žádná "vyhláška" neexistuje, ale zákon o provozu na pozemních komunikacích

+1/0
30.7.2015 11:51
Foto

J89i95ř32í 96N58á51p57r10a60v25n93í76k 1768127704

Jej, pán je datailista.

+1/0
30.7.2015 13:23

A68n41t36o38n29í16n 16Č89í92ž81e55k 1518852534879

No, má to nadpis "Sanitka zastaví", což je sice pravda, ale že vyrazila po zvednutí závor, kdy ještě blikala červená, tak jaksi chybí.

+1/0
30.7.2015 9:54

J96i51ř74í 87Z57ý20k66a 9719203131840

vyrazila po právu ... jenže Vy nemáte modrý maják, Vy (ale ani já) nemůžete

+1/−4
30.7.2015 11:20

M83a47r85t79i67n 85R85a92c61e93k 8461480380834

A co pohřebák, zastaví? To by mě zajímalo.

0/−2
30.7.2015 9:19

E82l16i39š24k13a 98K71u55č71e28r52o12v87á 1536608127689

lidé přejíždějí přejezdy na červenou. všichni to vědí. už nám to nemusíte psát.

0/0
30.7.2015 9:16

J26a35n 44H31l68a14d23k23ý 9698649917910

No, to jsou teda neuvěřitelní gauneři. Všechny bych je pověsil na závory, pro výstrahu ostatním. A toho, kdo to natočil a snažil se z toho udělat senzaci bych přivázal na koleje.

+2/0
30.7.2015 9:11

M93a59r12t45i14n 73F14i37l57i17p14c23z37y74k 3671361655963

20x zrychleno. Vlak projel za 110s.

Neobhajuji řidiče, kteří nerespektuji červenou na přejezdu.

Dokážu si ale představit, že kdyby místo 110s byl čas 15-20s, tak by řidiči takto na červenou jezdit téměř přestali.

0/−2
30.7.2015 9:06

O42n42d59ř34e30j 23Č93a61p24k12a 6251101423434

Jenže to udělat nejde, načasování musí být takové, že když vlak pojede maximální rychlostí (160), stihne z toho přejezdu včas zmizet i babka o holi, traktor s vlekem, kombajn...

Možná tam dát ruskou závoru (takovou tu bariéru, co se zvedne ze silnice a projet se dá jen směrem z přejezdu ven).

0/0
31.7.2015 10:48

P78e63t77r 67S50t65r82n78a56d 5735213184316

Ten saniťák se dopustil naprosto zásadního porušení předpisů. A ještě stál v protisměru. Ani houkačkou a majačkama vlak nepřetlačí.

+2/−2
30.7.2015 8:54

J30i93ř92í 45Z85ý57k71a 9329593411680

§ 41

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g), h) a odst. 2 písm. f) a g), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Kde tam máte to porušení předpisů?

0/−2
30.7.2015 11:22

L39i87b51o51r 59H11e21g56l73a69s 5439736965989

To je ale blbost! Snad jen jeden snímek byl naprosto průkazný. Jinak číslo 2 a 5 s červeně zakroužkovaným autem - já velice pochybuji, že si v tom půl sekundovým okamžiku, kdy minul výstražná světla, vůbec stihl všimnout, že tam blikla červená. Přejezd je chráněn světelnou signalizací, takže může sypat 50 km/hod. Když už bych si všiml, že se tam červená rozblikala, osobně už bych to ve stejné rychlosti projel, než abych zastavil uprostřed kolejiště a snažil se vycouvat...

A upozornění, jak saniťák poctivě zastavil? No jistě, když měl šraňky dole!!

+13/0
30.7.2015 8:08

R85o84b23e21r91t 73P67a30c65i39n52a 7704209295321

Hlavně tam nevidí. Znám to tam. Jinak tam není problém, že přestanou blikat světla, projedou 3 auta a začnou blikat na další vlak. Ten navíc teprve zastavil v Čelákovicích na nádraží. Protože to trvá neuvěřitelně dlouho, než se objeví.

0/0
30.7.2015 8:45

J19i38r61k24a 41K29o54c62h 7644444603865

to ze tam jsou svetla neznamena, ze bude blikat bile svetlo, kter te opravnuje k rychlosti 50. pokud neblika  bile svetlo, musis jet 30

0/0
30.7.2015 10:21

R30a95d45e10k 56H57o68l72e55c55e27k 3956770828381

Za život už jsem mockrát viděl blba, co skončil mezi závorama, ale nikdy to nebyl ten, co to ještě chtěl stihnout přejet, ale vždy ten, co vyrazil poté, co se závory začly zvedat a najednou si to "rozmyslely". Tedy přesně to, co udělal řidič sanitky z videa.

+2/0
30.7.2015 7:36

V45l81a13d13a58n 24Č50e87r70n33ý 8852816433406

Co je to za dementní článek? Tady se někdo vypravil k přejezdu s cílem natočit hříšníky a udělat z toho reportáž. Když se skoro žádný takový nenašel, museli se nepoučitelnými udělat řidiči, kteří logicky normálně projeli, když jim červená začala blikat, když byli metr od signalizace. Jenom ....... by v tu chvíli dupl na brzdu a ohrozil řidiče jedoucí těsně za ním. Řidič sanitky zjevně nejel se zapnutými majáky ze závažných důvodů a stát na přejezdu si mohl dovolit. Co je zarážející, redaktoři nezmínili jeho předčasné vjetí na přejezd, kdy nečekal, až signalizační zařízení přestane svítit!

+17/0
30.7.2015 6:48

O32n58d76ř40e85j 47H34á29j38e95k 5238519558751

Čtu, že kdekdo tady včetně autorů článku tápe v pravidlech pro provoz, takže pěkně pohromadě, kromě paragrafů, které jsou uvedeny v článku.

A. jízda přes přejezd po začátku signálu stůj (přejezd nemá signál pozor)

1. § 71 odst. (7) "Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta." Ta zní

"signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě."

2. "bezpečně zastavit" je úplně jiná věc pro osobní vůz (z 50 km/h stačí28 m včetně reakční doby) a pro vůz MHD se stojícími cestujícími (ze 40 km/h 48 m včetně reakční doby); vůz MHD totiž může brzdit se zpomalením do 1,6 m/s2.

B. Dlouhý, krátký či jinak nevhodný interval mezi začátkem výstrahy a spuštěním závor a následně příjezdem vlaku (širá trať, neberu v úvahu přejezd u stanice, kde se nedejbože posunuje)

1. interval odpovídá chůzi člověka od jednoho konce přejezdu po druhý, pak se spouští závory, tato doba bohatě pokryje i vozidlo MHD, které vjelo na přejezd, protože nemohlo "bezpečně zastavit"

2. závory se spouští jak na straně vjezdové, tak výjezdové současně (tedy nikoli na vjezdové dříve, jak tomu bylo kdysi - Sepešiho finta, chodci, jdoucí správně po levé straně)

3. po spuštění závor přijede na přejezd vlak, jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí - říká se tomu traťová rychlost, nejpozději do 10s, teoreticky do 1s. Pokud zrovna jede náklad, tak mu to klidně může trvat dalších 60s, než dojede.

Blíže o přejezdech http://www.datovazurnalistika.cz/jak-funguje-zeleznicni-prejezd/, i když jsou v doporučeních bláboly (zkratování kolejnic, vybíjení žárovek).

+2/0
30.7.2015 3:48

E62l20i65š45k57a 89K19u79č60e41r11o72v78á 1186748767709

ad 3... nebo pokud zrovna nestojí na nádraží a neblokuje tak přejezd několik minut.

+1/0
30.7.2015 9:27

D74a35v42i32d 95L50a64b90a45š 7140252521179

Jen na upřesněnou: Auta 2 a 5 by nestihla zabrzdit před světly a sanitka vyjela dřív, než zhasla světla.

+13/−1
29.7.2015 22:55

I88v17o 67P74r34o60c66h49a33z52k31a 8516965441394

Precti si pravidla trotle, kdyz argumentujes tim, ze by nestihla zastavit. Kdyby tam byl clovek tak ho prejede, vid? Ty mas uzpusobit rychlost jizdy tak, aby jsi schopen zastavit za kazde situace, pokud to nevis tak vrat ridicak. A dale si precti o pravech vozidlech s prednosti v jizde...ale asi ti je na Tebe moc.

0/−26
30.7.2015 0:41

R23a68d26e54k 61H35o47l25e23c52e66k 3696100548221

Tak hloupý příspěvek jsem tu snad ještě neviděl. Z žádné rychlosti se nedá zastavit na místě, tedy aby člověk přejel přejezd podle vašeho výkladu, musel by stát. A jak známo, když auto stojí, tak nejede a přejezd nepřejede.

+12/0
30.7.2015 0:45

I85v93o 37P53r51o92c14h14a83z24k19a 8306505811204

Ok pane chytry, takze trosku fyziky, na ktere jste asi chybel. Rychlost v km je rovna volnemu padu z vysky, 36km/h - 5m, 40km/h - 6m. Takze jakou rychlosti se jezdi pres prejezd? 100km/h? 106 km/h je to 40 metru...takze pokud jede 100km/h tak to souhlasim, ze to nestihne a nebo pokud se 100% nevenuje rizeni vozidla, tak taky ne.

0/−18
30.7.2015 0:52

V80l98a15d35a76n 76Č86e69r90n80ý 8512916543316

;-D Neuvěřitelné!

+6/0
30.7.2015 6:53

O67n89d65ř93e21j 66H37á24j52e92k 5458199638421

Procházka povinně na procházku zklidnit hormon. Poté si přečíst zákon o provozu na pozemních komunikacích a použít výplň dutiny lebeční; u normálních lidí se tomu říká mozek.

+2/0
30.7.2015 7:16

R40a51d14e95k 43H12o71l66e63c74e77k 3456970338451

Na rozdíl od vás mám z fyziky státnice, sice jen za chvalitebně, ale na pohyb rovnoměrně přímočarý či zrychlený to snad ještě stačí. Přes přejezd mohu jet až 50 km/h (bliká bílé světlo), což je asi 14 m/s. Reakční doba řidiče záleží na mnoha okolnostech, ale myslím, že můžeme počítat 1 sekundu. Za tu dobu auto ujede 14 metrů. Brzdná dráha záleží také na mnoha okolnostech, v ideálních případech je cca 14 metrů. Pokud je silnice mokrá, či je na ní například písek, zvyšuje se klidně na 20 a více metrů. Takže za běžných podmínek z rychlosti 50 km/h zastavíte při zahamtnutí na cca 30 metrech. Tedy minimálně při této vzdálenosti od přejezdu je blbost brzdit, ale je naopak nutno nebrzdit a jet dál. Ale ani těch 30 metrů není úplně v pohodě, protože se vám může stát, že díky trošičku delší reakci, či horším adhezním podmínkám se mám na těch 30 metrech nepodaří zastavit a zastavíte až na 31 metrech, čímž vám závora spadne na hlavu, pokud tedy nezačnete couvat.

Taky brždění "na krev" není na silnicích zrovna bezpečné, protože riskujete, že ten za vámi to nečeká a vlítne do vás (v případě přejezdu vás popostrčí na koleje). Tedy normální lidé už přejezd na červenou přejedou, pokud jsou blíže než cca 40 až 50 metrů před ním, když začne blikat.

+10/0
30.7.2015 7:25

L71i98b11o59r 82H26e33g53l35a39s 5259826655559

Ivo, ty seš .ůl :))

0/0
30.7.2015 8:13

P21e88t67r 22S54t39r49n76a55d 5575513584106

vy jste tedy případ. Takže když mi blikne červená tak, že jsem na její úrovni, tak i podle vašich údajů zastavím v podstatě až za přejezdem a nebo lépe na něm a ještě do mě někdo narazí. Rozhodně se zastavením nemyslí situace, kdy vám to blikne při průjezd. to je nesmysl.

0/0
30.7.2015 8:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.