Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie pendolina řidiče nepoučí. Přes koleje dál jezdí na červenou

Ani železniční neštěstí ve Studénce nebylo dostatečným varováním. Kameraman iDNES.cz točil jen několik dnů po tragédii u přejezdu ve Mstěticích na okraji Prahy. Poté, co se červená světla rozblikala, přejelo ještě několik aut. Stojí za pozornost, že blikající sanitku světla zastavila, nikoliv však kaskadéry, kteří určitě spěchali o dost méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i78c60h92a35l 78Z88e21l54e63n97ý 6834903215526

Co je to zase za nesmyslný článek???

Řidič sanitky vjel na červenou na přejezd. Osobně to považuji za mnohem větší problém, než když tuším že šedé octavii, blikne dva metry před přejezdem červená. Ono se totiž auto na místě zastavit nedá a je třeba brát v potaz reakční dobu řidiče a brzdnou dráhu auta. 

Jinými slovy - některá "neukázněná" auta prostě neměla sebemenší šanci na červenou zastavit. A to jsem prosím velmi silný zastánce přísných postihů vjezdu na přejezd na červenou.

0/0
3.8.2015 12:48

J13o92s82e54f 60N21o77v40á44k 1120103795

Řidič sanitky jel na červenou! Závora se sice zvedla, ale červená stále blikala, když sanitka na koleje vjela. A to se nesmí.

+1/0
2.8.2015 19:55

V73ě52r38a 85K52o26t23v26a82l48o79v43á 7780657568915

Proč ale jdou závory nahoru, když ještě blikají červená výstražná světla? Takto to prý funguje na všech přejezdech v republice (sdělil mi policista). Neměly by jít závory nahoru, až ta světla zhasnou???

0/0
2.8.2015 11:47

M50i80c89h41a19l 27Z90e22l19e77n84ý 6824193665826

Neměly. Primárně auto zastavuje na červenou. Na chráněných přejezdech je ještě bezpečnost umocněna právě závorami. 

Ale i když by závory nefungovaly, tak červené světlo znamená STŮJ.

0/0
3.8.2015 12:50

T62o89m76á88š 40Š79t20e68c 4978480945397

To ste „trošku“ nezvládli, amatéri a diletanti! 2, 3 a 5 nič neporušili, boli príliš blízko na to, aby mohli bezpečne zastaviť. 1 a 4 by už zaslúžili po papuli, svojim spôsobom hlavne 4, lebo lezie na koľaje bez toho, že by ich na druhej strane mohol bezpečne opustiť (keď tam má cez celú šírku trate kamión). Sanitka tiež išla proti predpisom, červená ešte neprestala blikať. Takže vlastne navádzate vodičov k porušovaniu predpisov…

+2/0
30.7.2015 16:17

K86a20m43i74l 26S42c21h83w52a60g28e88r 3423426205936

;-D tak ten závěr mě teda dostal - alespoň víme kde se zas krade - závora stojí jako luxusní vila?? ;-D

+2/0
30.7.2015 14:13

M39a16r45t40i98n 38N22o60v25ý 9757792128203

Prej sanitka poctivě čeká :D

Vjel tam pěkně na prasáka ještě při zapnutejma světlama. Zato ta červená kia a šedivá oktávka nic špatnýho neudělali, přece to nezadupnou na místě.

+1/0
30.7.2015 14:12

T11o78n71d21a 78H95e82j32l66í50k 1188923349707

Další takovej exot, tentokrát to bylo DOST těsný...

https://youtu.be/YtW40haDvrY

0/0
30.7.2015 13:21

J77a46k25u69b 50Z47o76u58b13e18k 3875924552

Už to je více než rok, co čekám na odpověď od PČR;-€. Pokud železniční přejezd obsahuje světla i stopku, jak se zachováte? Logicky, pokud fungují světla(blikají bíle), stopku ignoruji(světlo je nadřazené značce). Pokud jsou světla vypnutá, musím respektovat stopku. Jaký máte názor?

0/0
30.7.2015 12:48

V21í15t 62B64r26z45o14b50o49h27a20t69ý 7310412963561

Proč píšete takové dotazy na PČR, za legislativu je odpovědno Ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2015 13:25

L82a77d88i90s44l86a88v 46T39r63i42s68k62a 4115237180

Ještě z autoškoly si pamatuji toto pořadí / prioritu značek.

Nejnižší prioritu má vodorovné značení. Poté následuje svislé značení. Nad ním je dočasné svislé značení. Nad ním jsou světelné signalizace. Nad nimi je řízení provozu policistou.

+2/0
30.7.2015 13:28

J69a17r88e76k 55W45o54l38f 5170359730

myslíte si to podle mě správně, na přejezdu mohly v minulosti být např. časté poruchy světelné signalizace, tak tam dali i stopku aby řidiči v případě nefunkčnosti světel zastavovali...

0/0
30.7.2015 13:55

O94n74d51ř40e76j 55Č27a15p61k15a 6251651293694

Dělal bych to stejně, světelná signalizace má přednost před značkou. Je to stejné jako značky hlavní-vedlejší na křižovatce se semaforem. Stopka tam bude nejspíš proto, že je tam špatně vidět na koleje a při výpadku signalizace je i ta třicítka moc.

0/0
30.7.2015 20:41

R74u74d78o15l49f 18R80u64b18e56š 3239705881664

Ale no tak Franto... To jako měly zastavit na kolejích nebo pod závorou? Kroužkuješ tam nesmysly.

A promiň že ti tykám, přijdeš mi jak malej kluk.

+3/0
30.7.2015 12:44

F16r31a53n45t15i79š63e72k 43K87u89b38á84s55e95k 7129188122729

Jeden, ten za nákladním vozidlem, nemohl zabrzdit. Zbytek by musel doslova dupnout na brzdu, což by neměli dělat. naprostý nesmysl....

+1/0
30.7.2015 12:41

D20a36n74i78e63l 37Č29e33r86m93á86k 7327308420555

Proto je nějaká doporučená minimální vzdálenost takže váš příspěvěk je zcela mimo. Že to nikdo nedodržuje je problém těch co potom nestihnou zareagovat na prudké brždění.

+2/0
30.7.2015 14:48

V51í51t 43B48r55z92o12b16o64h22a49t85ý 7230132783971

já tedy vidím, že i sanitka vjela na koleje při blikání červeného světla, což jako příkladná jízda nevypadá

+3/0
30.7.2015 11:46

K52a20r83e51l 30M57a70t68o51u18š68e69k 7328922380106

Tohle se Lupo jaksi nepovedlo. Rv

+3/0
30.7.2015 10:23

E12d97u43a26r22d 52H76e66j25l68e24k 8456246490216

Racku kdyby vás vezli v pohřebáku už by vás to nezajímalo,tomu věřte!!!!!!

0/0
30.7.2015 10:01

M33a48r82t24i96n 52R67a81c98e31k 8841760850504

Nevěřim.

0/0
30.7.2015 10:17

E93d46u94a89r55d 57H23e11j80l64e35k 8966406740626

Autor tohoto plku sice správně opsal vyhlášku,ale jinak pěkně kecá.Řidiče sanitky dává za příklad,ale on přeci porušil vyhlášku-vjel na koleje předčasně.Kdyby po druhé koleji jel vlak,tak by ho smetl i s případným pacientem.Takže odebrat řidičák a ne ho dávat za příklad pane hloupý "redaktore"!!!!!!!!

+1/−1
30.7.2015 9:59

J42i12ř54í 15Z92ý28k58a 9979543551850

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c)

§ 4

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.

vraťte se do autoškoly, případně si alespoň přečtete silniční zákon ...

0/−1
30.7.2015 11:16

V15í55t 74B44r22z31o90b89o38h27a30t98ý 7290592643751

Vy byste si ten zákon měl přečíst taky. Ani vozidlo s právem přednosti v jízdě nesmí vjet na přejezd svítí-li červené světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

+1/0
30.7.2015 11:56

V35í81t 42B42r27z69o50b34o67h52a73t41ý 7440102273461

Řidič sanitky nemohl porušit "vyhlášku" protože žádná "vyhláška" neexistuje, ale zákon o provozu na pozemních komunikacích

+1/0
30.7.2015 11:51
Foto

J90i10ř12í 36N95á34p88r89a84v19n82í72k 1138847334

Jej, pán je datailista.

+1/0
30.7.2015 13:23

A16n73t68o92n31í29n 72Č52í71ž38e14k 1928862624479

No, má to nadpis "Sanitka zastaví", což je sice pravda, ale že vyrazila po zvednutí závor, kdy ještě blikala červená, tak jaksi chybí.

+1/0
30.7.2015 9:54

J25i95ř81í 29Z81ý82k67a 9639733971840

vyrazila po právu ... jenže Vy nemáte modrý maják, Vy (ale ani já) nemůžete

+1/−4
30.7.2015 11:20

M18a52r36t84i41n 51R94a49c88e17k 8381360570524

A co pohřebák, zastaví? To by mě zajímalo.

0/−2
30.7.2015 9:19

E69l80i38š83k33a 95K84u96č96e56r44o57v16á 7129142333903

lidé přejíždějí přejezdy na červenou. všichni to vědí. už nám to nemusíte psát.

0/0
30.7.2015 9:16

J10a38n 57H30l87a44d29k12ý 9298609457670

No, to jsou teda neuvěřitelní gauneři. Všechny bych je pověsil na závory, pro výstrahu ostatním. A toho, kdo to natočil a snažil se z toho udělat senzaci bych přivázal na koleje.

+2/0
30.7.2015 9:11

M97a36r87t53i92n 33F39i97l82i44p24c61z22y67k 3381861845163

20x zrychleno. Vlak projel za 110s.

Neobhajuji řidiče, kteří nerespektuji červenou na přejezdu.

Dokážu si ale představit, že kdyby místo 110s byl čas 15-20s, tak by řidiči takto na červenou jezdit téměř přestali.

0/−2
30.7.2015 9:06

O47n43d85ř13e14j 44Č57a24p21k59a 6501481143924

Jenže to udělat nejde, načasování musí být takové, že když vlak pojede maximální rychlostí (160), stihne z toho přejezdu včas zmizet i babka o holi, traktor s vlekem, kombajn...

Možná tam dát ruskou závoru (takovou tu bariéru, co se zvedne ze silnice a projet se dá jen směrem z přejezdu ven).

0/0
31.7.2015 10:48

P65e45t61r 87S46t30r27n58a21d 5105613114556

Ten saniťák se dopustil naprosto zásadního porušení předpisů. A ještě stál v protisměru. Ani houkačkou a majačkama vlak nepřetlačí.

+2/−2
30.7.2015 8:54

J22i16ř35í 31Z61ý72k41a 9759383301630

§ 41

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g), h) a odst. 2 písm. f) a g), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Kde tam máte to porušení předpisů?

0/−2
30.7.2015 11:22

L49i84b48o57r 75H25e86g32l93a74s 5579286115919

To je ale blbost! Snad jen jeden snímek byl naprosto průkazný. Jinak číslo 2 a 5 s červeně zakroužkovaným autem - já velice pochybuji, že si v tom půl sekundovým okamžiku, kdy minul výstražná světla, vůbec stihl všimnout, že tam blikla červená. Přejezd je chráněn světelnou signalizací, takže může sypat 50 km/hod. Když už bych si všiml, že se tam červená rozblikala, osobně už bych to ve stejné rychlosti projel, než abych zastavil uprostřed kolejiště a snažil se vycouvat...

A upozornění, jak saniťák poctivě zastavil? No jistě, když měl šraňky dole!!

+13/0
30.7.2015 8:08

R34o95b69e26r26t 37P91a13c82i55n67a 7974539245271

Hlavně tam nevidí. Znám to tam. Jinak tam není problém, že přestanou blikat světla, projedou 3 auta a začnou blikat na další vlak. Ten navíc teprve zastavil v Čelákovicích na nádraží. Protože to trvá neuvěřitelně dlouho, než se objeví.

0/0
30.7.2015 8:45

J51i29r34k68a 33K67o81c80h 7414194623345

to ze tam jsou svetla neznamena, ze bude blikat bile svetlo, kter te opravnuje k rychlosti 50. pokud neblika  bile svetlo, musis jet 30

0/0
30.7.2015 10:21

R46a24d33e28k 40H76o13l59e80c16e79k 3676140478221

Za život už jsem mockrát viděl blba, co skončil mezi závorama, ale nikdy to nebyl ten, co to ještě chtěl stihnout přejet, ale vždy ten, co vyrazil poté, co se závory začly zvedat a najednou si to "rozmyslely". Tedy přesně to, co udělal řidič sanitky z videa.

+2/0
30.7.2015 7:36

V92l45a73d29a56n 87Č77e78r57n15ý 8972766323116

Co je to za dementní článek? Tady se někdo vypravil k přejezdu s cílem natočit hříšníky a udělat z toho reportáž. Když se skoro žádný takový nenašel, museli se nepoučitelnými udělat řidiči, kteří logicky normálně projeli, když jim červená začala blikat, když byli metr od signalizace. Jenom ....... by v tu chvíli dupl na brzdu a ohrozil řidiče jedoucí těsně za ním. Řidič sanitky zjevně nejel se zapnutými majáky ze závažných důvodů a stát na přejezdu si mohl dovolit. Co je zarážející, redaktoři nezmínili jeho předčasné vjetí na přejezd, kdy nečekal, až signalizační zařízení přestane svítit!

+17/0
30.7.2015 6:48

O38n86d44ř83e27j 38H78á46j40e44k 5798229468231

Čtu, že kdekdo tady včetně autorů článku tápe v pravidlech pro provoz, takže pěkně pohromadě, kromě paragrafů, které jsou uvedeny v článku.

A. jízda přes přejezd po začátku signálu stůj (přejezd nemá signál pozor)

1. § 71 odst. (7) "Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!", platí při rozsvícení signálu k zastavení vozidla obdobně § 70 odst. 2 písm. d) první věta." Ta zní

"signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě."

2. "bezpečně zastavit" je úplně jiná věc pro osobní vůz (z 50 km/h stačí28 m včetně reakční doby) a pro vůz MHD se stojícími cestujícími (ze 40 km/h 48 m včetně reakční doby); vůz MHD totiž může brzdit se zpomalením do 1,6 m/s2.

B. Dlouhý, krátký či jinak nevhodný interval mezi začátkem výstrahy a spuštěním závor a následně příjezdem vlaku (širá trať, neberu v úvahu přejezd u stanice, kde se nedejbože posunuje)

1. interval odpovídá chůzi člověka od jednoho konce přejezdu po druhý, pak se spouští závory, tato doba bohatě pokryje i vozidlo MHD, které vjelo na přejezd, protože nemohlo "bezpečně zastavit"

2. závory se spouští jak na straně vjezdové, tak výjezdové současně (tedy nikoli na vjezdové dříve, jak tomu bylo kdysi - Sepešiho finta, chodci, jdoucí správně po levé straně)

3. po spuštění závor přijede na přejezd vlak, jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí - říká se tomu traťová rychlost, nejpozději do 10s, teoreticky do 1s. Pokud zrovna jede náklad, tak mu to klidně může trvat dalších 60s, než dojede.

Blíže o přejezdech http://www.datovazurnalistika.cz/jak-funguje-zeleznicni-prejezd/, i když jsou v doporučeních bláboly (zkratování kolejnic, vybíjení žárovek).

+2/0
30.7.2015 3:48

E91l48i27š88k64a 63K44u68č48e73r87o14v88á 7369542483823

ad 3... nebo pokud zrovna nestojí na nádraží a neblokuje tak přejezd několik minut.

+1/0
30.7.2015 9:27

D71a14v82i57d 14L50a80b68a63š 7930632651379

Jen na upřesněnou: Auta 2 a 5 by nestihla zabrzdit před světly a sanitka vyjela dřív, než zhasla světla.

+13/−1
29.7.2015 22:55

I88v21o 17P64r41o43c23h58a58z43k45a 8736525751444

Precti si pravidla trotle, kdyz argumentujes tim, ze by nestihla zastavit. Kdyby tam byl clovek tak ho prejede, vid? Ty mas uzpusobit rychlost jizdy tak, aby jsi schopen zastavit za kazde situace, pokud to nevis tak vrat ridicak. A dale si precti o pravech vozidlech s prednosti v jizde...ale asi ti je na Tebe moc.

0/−26
30.7.2015 0:41

R53a49d73e56k 13H88o41l39e74c19e19k 3906220478831

Tak hloupý příspěvek jsem tu snad ještě neviděl. Z žádné rychlosti se nedá zastavit na místě, tedy aby člověk přejel přejezd podle vašeho výkladu, musel by stát. A jak známo, když auto stojí, tak nejede a přejezd nepřejede.

+12/0
30.7.2015 0:45

I93v79o 73P84r17o60c25h77a29z89k16a 8486575541334

Ok pane chytry, takze trosku fyziky, na ktere jste asi chybel. Rychlost v km je rovna volnemu padu z vysky, 36km/h - 5m, 40km/h - 6m. Takze jakou rychlosti se jezdi pres prejezd? 100km/h? 106 km/h je to 40 metru...takze pokud jede 100km/h tak to souhlasim, ze to nestihne a nebo pokud se 100% nevenuje rizeni vozidla, tak taky ne.

0/−18
30.7.2015 0:52

V24l67a75d37a92n 29Č50e24r90n79ý 8842316753346

;-D Neuvěřitelné!

+6/0
30.7.2015 6:53

O65n34d14ř67e46j 94H61á79j71e11k 5598459878581

Procházka povinně na procházku zklidnit hormon. Poté si přečíst zákon o provozu na pozemních komunikacích a použít výplň dutiny lebeční; u normálních lidí se tomu říká mozek.

+2/0
30.7.2015 7:16

R78a83d98e34k 89H27o63l84e75c53e70k 3556110608331

Na rozdíl od vás mám z fyziky státnice, sice jen za chvalitebně, ale na pohyb rovnoměrně přímočarý či zrychlený to snad ještě stačí. Přes přejezd mohu jet až 50 km/h (bliká bílé světlo), což je asi 14 m/s. Reakční doba řidiče záleží na mnoha okolnostech, ale myslím, že můžeme počítat 1 sekundu. Za tu dobu auto ujede 14 metrů. Brzdná dráha záleží také na mnoha okolnostech, v ideálních případech je cca 14 metrů. Pokud je silnice mokrá, či je na ní například písek, zvyšuje se klidně na 20 a více metrů. Takže za běžných podmínek z rychlosti 50 km/h zastavíte při zahamtnutí na cca 30 metrech. Tedy minimálně při této vzdálenosti od přejezdu je blbost brzdit, ale je naopak nutno nebrzdit a jet dál. Ale ani těch 30 metrů není úplně v pohodě, protože se vám může stát, že díky trošičku delší reakci, či horším adhezním podmínkám se mám na těch 30 metrech nepodaří zastavit a zastavíte až na 31 metrech, čímž vám závora spadne na hlavu, pokud tedy nezačnete couvat.

Taky brždění "na krev" není na silnicích zrovna bezpečné, protože riskujete, že ten za vámi to nečeká a vlítne do vás (v případě přejezdu vás popostrčí na koleje). Tedy normální lidé už přejezd na červenou přejedou, pokud jsou blíže než cca 40 až 50 metrů před ním, když začne blikat.

+10/0
30.7.2015 7:25

L69i26b79o39r 55H52e64g49l24a52s 5869866295169

Ivo, ty seš .ůl :))

0/0
30.7.2015 8:13

P95e64t90r 69S15t35r42n11a10d 5325503444486

vy jste tedy případ. Takže když mi blikne červená tak, že jsem na její úrovni, tak i podle vašich údajů zastavím v podstatě až za přejezdem a nebo lépe na něm a ještě do mě někdo narazí. Rozhodně se zastavením nemyslí situace, kdy vám to blikne při průjezd. to je nesmysl.

0/0
30.7.2015 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.