Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Alfa nejalfovatější slaví třicátiny. Auto s okapem okouzlí jízdou

Pro některé to je jen ta stará italská „vražda“ s podivným okapem kolem dokola. Pro labužníky poslední alfa alfovatá. Alfa Romeo 75 se narodila před třiceti lety. A tenhle červený kus je obdivuhodný unikát z českých garáží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a78v11l18a 71H54r14a72d55i94l40o15v23a 3497121921214

Zavist. ;-(

Ja mela 147, ted mam Giuliettu. Alfy miluju.

0/0
7.8.2015 12:22

L73u37k77á86š 95H38i50t48k88a 6267563236688

čo za tlačítka sú za lakťovou opierkou? keď ovládanie okien je na strope...8-o

0/0
7.8.2015 8:57

P76e61t36r 57N39ě45m94e85č80e28k 1212924242713

Krásné auto...ať dlouho slouží R^

+2/0
7.8.2015 7:13


O93s33k80a67r 65K11o66v42a77ř40í60k 8777493596697

Měl jsem Alfu 146 s boxerem....super motor.

+1/0
6.8.2015 10:01

J82a37n 56S58l85a27v77í78k 2641199650966

To auto musíte mít rád. Měl jsem zapůjčenou z té doby 33ku(1,4) a jela jako drak. Velmi slušně se prodala.

+3/0
6.8.2015 9:44

M92i80c66h55a25l 18Z58e90t22e11k 3438832940967

Jj, poslední opravdová Alfa Romeo. Pak už přicházely jen průsery v podobě motorů Twin-spark:-/

0/0
6.8.2015 7:27

V96á82c14l53a74v 78K65u46t83n83a93r 7830667588693

Dovoluji si nesouhlasit. Ts byl vynikající motor, jediný problém byl že jej vytvořili dle standardů daleko blíže závodním motorům než ostatní automobilky. To mělo za následek, že se k tomu motoru taky muselo náležitě přistupovat a nešetřit na servisu, což je pro běžného Čecha docela problém. Pravda je taková, že v době 1.8 - 2.0 Ts měly tyto motory takový výkon a hlavně vykonovou křivku, že jediný co tomu mohlo konkurovat byly japonský v-tec motory. Němci nebyli schopni udělat nic, co by tomu bylo aspoň trochu podobné...

+5/0
6.8.2015 7:40

M61i18c93h28a11l 58Z52e22t38e70k 3918102890197

Tak myslím, že ani Italové neměli na to, aby ten motor po cca 80 tis km nechali komplet celý rozebrat a vyčistit mu mazací kanálky. Nesměli zapomenout ani na olejové čerpadlo.

A český "závodník" tomu pak nasadil korunu používáním náhražkového oleje (namísto Selenia Racing 10W60), prodlužováním intervalů výměny a levné sady "motocyklových" svíček  (ta originální vyjde na cca 10 tis)...

Při takovém servisu se motor brzy svému majiteli "odvděčil" např. vylítnutím ojnice z bloku.

Při pozdní výměně rozvodových řemenů (jsou tam dva) jste riskovali, že prasknou, zamotají se do sebe a motor se potká. Interval výměny je hodně krátký.

A takové poškození váhy vzduchu mělo za následek chudou směs, vysoké teploty spalování ve válcích a následné roztavení pístů. Motor sice nějakou dobu táhl jako WRC, ale nevratně se ničil.

Prostě, pro každodenní používání je Twinspark krajně nevhodný motorek.

+5/0
6.8.2015 8:50

M69i93c24h30a40l 63Z22e40t71e33k 3208982960537

A ještě musím dodat, že TS motory je lépe nevytáčet studené (NIKDY), a nejezdit, s nimi v zimě, když mrzne.

+1/0
6.8.2015 8:51

P69a32v69e58l 98O40d50r33a55z50i72l 6174539707740

Myslíte nepřeplňované motory, že?

0/0
6.8.2015 15:26

M82a82r77t74i37n 24H88a78r62t36i93g 9569314452706

Zapomínáte rozlišovat starý 8V Twin Spark který byl poprvé právě v 75 a 16V Twin Spark který se objevil poprvé ve 155 po faceliftu...

+1/0
6.8.2015 20:45

D17a12v61i98d 51H16o11l43u11b 6598681456

Krásný kousek. R^

+5/0
6.8.2015 7:26

J20a51k65u88b 50F42e33i69f38a80r 7539169316149

Pěkné auto. Pro brblaly - současně s touto Alfou se u nás vyráběla Š105/120 a pak Fafík;-)

+11/0
6.8.2015 7:16

M83i29c87h83a42l 69F54r53ý28d67a 1812489763252

kvalitou velmi podobné výrobky

0/0
6.8.2015 10:19

J67a78r50o14s15l13a83v 14P64r55u30s74a 9782900702704

nj ale v nemecku se delala e30 a tu diagnostiku mela taky a auto bych rekl ze to bylo hezci a lepsi a s motorem 2.5 litru v6 to byla uplna bomba

0/0
6.8.2015 11:39

V62á93c21l95a74v 48K57u63t41n86a77r 7650337968163

Až na to že alfa do 75 dávala i 3.0 v6 busso, což je motor ještě úplně někde jinde a s tím si sedmdesát pětka mazala BMW na chleba ;-)

+2/0
6.8.2015 15:43

P11a64v17e11l 59O39d48r10a28z30i78l 6634419637670

141kW, 250N.m - srovnej se dvoulitrem saab B204i - 150kW, 280N.m (a to už od 2200/min)...;-)

0/0
8.8.2015 22:19

P90a62v82e57l 15O86d37r80a49z28i31l 6864729287340

Nějak jste zapomněl na T613.

0/0
6.8.2015 15:27

A28l80b66e49r29t 20K70á89m21e40n 9234938919751

Jeden z posledných vyrobených kusov Alfa používala na reklamu? Takže s reklamou prišla na ukončenú výrobu?

+1/−1
6.8.2015 2:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.