Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Alfa nejalfovatější slaví třicátiny. Auto s okapem okouzlí jízdou

Pro některé to je jen ta stará italská „vražda“ s podivným okapem kolem dokola. Pro labužníky poslední alfa alfovatá. Alfa Romeo 75 se narodila před třiceti lety. A tenhle červený kus je obdivuhodný unikát z českých garáží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a70v50l35a 50H71r72a29d88i54l85o63v39a 3547321581894

Zavist. ;-(

Ja mela 147, ted mam Giuliettu. Alfy miluju.

0/0
7.8.2015 12:22

L93u10k74á35š 25H60i71t14k17a 6297983186308

čo za tlačítka sú za lakťovou opierkou? keď ovládanie okien je na strope...8-o

0/0
7.8.2015 8:57

P21e59t37r 82N78ě52m71e44č63e90k 1642384672223

Krásné auto...ať dlouho slouží R^

+2/0
7.8.2015 7:13


O75s83k17a91r 25K36o31v13a97ř86í94k 8897193786317

Měl jsem Alfu 146 s boxerem....super motor.

+1/0
6.8.2015 10:01

J43a52n 73S21l68a43v36í35k 2551749780856

To auto musíte mít rád. Měl jsem zapůjčenou z té doby 33ku(1,4) a jela jako drak. Velmi slušně se prodala.

+3/0
6.8.2015 9:44

M54i39c19h20a96l 57Z47e94t30e10k 3368832800977

Jj, poslední opravdová Alfa Romeo. Pak už přicházely jen průsery v podobě motorů Twin-spark:-/

0/0
6.8.2015 7:27

V17á61c50l87a88v 43K92u23t30n47a89r 7260987778493

Dovoluji si nesouhlasit. Ts byl vynikající motor, jediný problém byl že jej vytvořili dle standardů daleko blíže závodním motorům než ostatní automobilky. To mělo za následek, že se k tomu motoru taky muselo náležitě přistupovat a nešetřit na servisu, což je pro běžného Čecha docela problém. Pravda je taková, že v době 1.8 - 2.0 Ts měly tyto motory takový výkon a hlavně vykonovou křivku, že jediný co tomu mohlo konkurovat byly japonský v-tec motory. Němci nebyli schopni udělat nic, co by tomu bylo aspoň trochu podobné...

+5/0
6.8.2015 7:40

M57i60c27h45a50l 76Z72e87t75e96k 3428702820117

Tak myslím, že ani Italové neměli na to, aby ten motor po cca 80 tis km nechali komplet celý rozebrat a vyčistit mu mazací kanálky. Nesměli zapomenout ani na olejové čerpadlo.

A český "závodník" tomu pak nasadil korunu používáním náhražkového oleje (namísto Selenia Racing 10W60), prodlužováním intervalů výměny a levné sady "motocyklových" svíček  (ta originální vyjde na cca 10 tis)...

Při takovém servisu se motor brzy svému majiteli "odvděčil" např. vylítnutím ojnice z bloku.

Při pozdní výměně rozvodových řemenů (jsou tam dva) jste riskovali, že prasknou, zamotají se do sebe a motor se potká. Interval výměny je hodně krátký.

A takové poškození váhy vzduchu mělo za následek chudou směs, vysoké teploty spalování ve válcích a následné roztavení pístů. Motor sice nějakou dobu táhl jako WRC, ale nevratně se ničil.

Prostě, pro každodenní používání je Twinspark krajně nevhodný motorek.

+5/0
6.8.2015 8:50

M42i25c89h40a69l 35Z73e83t66e85k 3458912400197

A ještě musím dodat, že TS motory je lépe nevytáčet studené (NIKDY), a nejezdit, s nimi v zimě, když mrzne.

+1/0
6.8.2015 8:51

P70a30v79e58l 69O54d71r49a18z47i39l 6314449727740

Myslíte nepřeplňované motory, že?

0/0
6.8.2015 15:26

M90a55r71t20i22n 86H32a10r84t38i51g 9759724922406

Zapomínáte rozlišovat starý 8V Twin Spark který byl poprvé právě v 75 a 16V Twin Spark který se objevil poprvé ve 155 po faceliftu...

+1/0
6.8.2015 20:45

D98a57v45i63d 27H55o26l83u11b 6378381926

Krásný kousek. R^

+5/0
6.8.2015 7:26

J16a52k11u48b 90F11e19i75f39a73r 7819289316489

Pěkné auto. Pro brblaly - současně s touto Alfou se u nás vyráběla Š105/120 a pak Fafík;-)

+11/0
6.8.2015 7:16

M29i94c29h27a78l 98F55r77ý47d81a 1852809553282

kvalitou velmi podobné výrobky

0/0
6.8.2015 10:19

J73a71r69o81s83l93a25v 57P83r89u60s73a 9622260112354

nj ale v nemecku se delala e30 a tu diagnostiku mela taky a auto bych rekl ze to bylo hezci a lepsi a s motorem 2.5 litru v6 to byla uplna bomba

0/0
6.8.2015 11:39

V74á26c41l77a35v 31K63u83t57n39a46r 7380147288613

Až na to že alfa do 75 dávala i 3.0 v6 busso, což je motor ještě úplně někde jinde a s tím si sedmdesát pětka mazala BMW na chleba ;-)

+2/0
6.8.2015 15:43

P20a55v89e12l 66O14d98r44a37z33i71l 6204389657140

141kW, 250N.m - srovnej se dvoulitrem saab B204i - 150kW, 280N.m (a to už od 2200/min)...;-)

0/0
8.8.2015 22:19

P45a38v75e22l 16O68d48r76a92z52i18l 6844349537560

Nějak jste zapomněl na T613.

0/0
6.8.2015 15:27

A85l52b64e37r50t 28K71á24m43e31n 9754818149541

Jeden z posledných vyrobených kusov Alfa používala na reklamu? Takže s reklamou prišla na ukončenú výrobu?

+1/−1
6.8.2015 2:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.