Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Alfa nejalfovatější slaví třicátiny. Auto s okapem okouzlí jízdou

Pro některé to je jen ta stará italská „vražda“ s podivným okapem kolem dokola. Pro labužníky poslední alfa alfovatá. Alfa Romeo 75 se narodila před třiceti lety. A tenhle červený kus je obdivuhodný unikát z českých garáží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a96v42l26a 78H52r61a39d70i70l83o81v83a 3947711541924

Zavist. ;-(

Ja mela 147, ted mam Giuliettu. Alfy miluju.

0/0
7.8.2015 12:22

L13u39k58á48š 79H50i18t89k93a 6897203646318

čo za tlačítka sú za lakťovou opierkou? keď ovládanie okien je na strope...8-o

0/0
7.8.2015 8:57

P49e89t33r 73N77ě64m90e74č95e45k 1602654942783

Krásné auto...ať dlouho slouží R^

+2/0
7.8.2015 7:13


O85s29k86a90r 95K84o48v91a59ř21í35k 8617643866447

Měl jsem Alfu 146 s boxerem....super motor.

+1/0
6.8.2015 10:01

J16a33n 60S54l80a81v27í70k 2761919120966

To auto musíte mít rád. Měl jsem zapůjčenou z té doby 33ku(1,4) a jela jako drak. Velmi slušně se prodala.

+3/0
6.8.2015 9:44

M51i45c63h61a26l 50Z93e39t50e18k 3198282470217

Jj, poslední opravdová Alfa Romeo. Pak už přicházely jen průsery v podobě motorů Twin-spark:-/

0/0
6.8.2015 7:27

V66á64c26l47a63v 56K97u16t20n55a54r 7120127388533

Dovoluji si nesouhlasit. Ts byl vynikající motor, jediný problém byl že jej vytvořili dle standardů daleko blíže závodním motorům než ostatní automobilky. To mělo za následek, že se k tomu motoru taky muselo náležitě přistupovat a nešetřit na servisu, což je pro běžného Čecha docela problém. Pravda je taková, že v době 1.8 - 2.0 Ts měly tyto motory takový výkon a hlavně vykonovou křivku, že jediný co tomu mohlo konkurovat byly japonský v-tec motory. Němci nebyli schopni udělat nic, co by tomu bylo aspoň trochu podobné...

+5/0
6.8.2015 7:40

M47i18c58h49a19l 52Z72e48t23e15k 3618982830957

Tak myslím, že ani Italové neměli na to, aby ten motor po cca 80 tis km nechali komplet celý rozebrat a vyčistit mu mazací kanálky. Nesměli zapomenout ani na olejové čerpadlo.

A český "závodník" tomu pak nasadil korunu používáním náhražkového oleje (namísto Selenia Racing 10W60), prodlužováním intervalů výměny a levné sady "motocyklových" svíček  (ta originální vyjde na cca 10 tis)...

Při takovém servisu se motor brzy svému majiteli "odvděčil" např. vylítnutím ojnice z bloku.

Při pozdní výměně rozvodových řemenů (jsou tam dva) jste riskovali, že prasknou, zamotají se do sebe a motor se potká. Interval výměny je hodně krátký.

A takové poškození váhy vzduchu mělo za následek chudou směs, vysoké teploty spalování ve válcích a následné roztavení pístů. Motor sice nějakou dobu táhl jako WRC, ale nevratně se ničil.

Prostě, pro každodenní používání je Twinspark krajně nevhodný motorek.

+5/0
6.8.2015 8:50

M67i56c54h24a22l 27Z53e84t10e47k 3218422750677

A ještě musím dodat, že TS motory je lépe nevytáčet studené (NIKDY), a nejezdit, s nimi v zimě, když mrzne.

+1/0
6.8.2015 8:51

P32a81v40e38l 61O29d72r94a97z92i26l 6704189247720

Myslíte nepřeplňované motory, že?

0/0
6.8.2015 15:26

M22a72r55t67i33n 79H61a71r70t18i16g 9499404672326

Zapomínáte rozlišovat starý 8V Twin Spark který byl poprvé právě v 75 a 16V Twin Spark který se objevil poprvé ve 155 po faceliftu...

+1/0
6.8.2015 20:45

D32a50v79i21d 83H57o43l53u34b 6718821316

Krásný kousek. R^

+5/0
6.8.2015 7:26

J47a89k88u51b 58F79e11i56f63a54r 7159969786559

Pěkné auto. Pro brblaly - současně s touto Alfou se u nás vyráběla Š105/120 a pak Fafík;-)

+11/0
6.8.2015 7:16

M67i65c58h19a96l 64F36r89ý73d89a 1972239303322

kvalitou velmi podobné výrobky

0/0
6.8.2015 10:19

J20a46r88o47s17l68a79v 86P64r31u51s42a 9702490882614

nj ale v nemecku se delala e30 a tu diagnostiku mela taky a auto bych rekl ze to bylo hezci a lepsi a s motorem 2.5 litru v6 to byla uplna bomba

0/0
6.8.2015 11:39

V21á64c85l42a30v 80K10u25t60n96a11r 7960287558223

Až na to že alfa do 75 dávala i 3.0 v6 busso, což je motor ještě úplně někde jinde a s tím si sedmdesát pětka mazala BMW na chleba ;-)

+2/0
6.8.2015 15:43

P78a27v48e19l 94O23d64r59a59z49i12l 6394559707780

141kW, 250N.m - srovnej se dvoulitrem saab B204i - 150kW, 280N.m (a to už od 2200/min)...;-)

0/0
8.8.2015 22:19

P56a20v89e42l 41O29d52r44a60z46i10l 6614429657590

Nějak jste zapomněl na T613.

0/0
6.8.2015 15:27

A23l20b94e79r73t 80K28á81m58e37n 9454878269151

Jeden z posledných vyrobených kusov Alfa používala na reklamu? Takže s reklamou prišla na ukončenú výrobu?

+1/−1
6.8.2015 2:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.