Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec zelených koulí. Citroën se loučí s podvozkem, který uměl zázraky

Citroën se po šedesáti letech rozloučí s unikátním hydropneumatickým odpružením dnes nazývaným Hydractive. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, to mají spočítané. Technologie je moc drahá. Navíc se hodí jen do velkých aut, která se značce zrovna nedaří prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o29s34e67f58f 34M30u95s58i77l 7779545726250

Ředitelka Linda Jackson je určitě typická Francouzka s úctou k rodinnému stříbru...

+1/0
10.8.2015 8:22

Marián Štiavnický 3880959266450

Marián Štiavnický

Priatelia,

pripomína mi to odstrel Concorde. Excelentné lietadlo, 27 rokov bez havárie, bez náhrady a alternatívy odpísali, pretože nebolo vraj ekonomické. A Citroen v ich stopách. Dúfajme, že takto funguje aj vývoj vo farmaceutických firmách!

+1/−1
10.8.2015 5:21

J16a75n 27V61á61c79l65a60v44í54k 3482926411899

bez havarie?

0/0
10.8.2015 11:22
Foto

M12a89r64e93k 78T29o17n 8522908568619

Problém bude asi v marketingu.Já o tomhle slyším poprvé

0/0
9.8.2015 12:19

R92a74d90o42m16í17r 43K60r23u80p51i78č57k66a 9534112960885

To je spise chyba ve vas. Toto opravdu zna kazdy, kdo se alespon zcela minimalne zajima o auta.

+2/0
9.8.2015 22:32

J74o57s64e46f 86N51o82v60a94k 5268952386628

Kdepak, tohle opravdu JE chyba v marketingu. NIKDY jsem neviděl reklamu, která by vyzdvihovala poholdnost a spolehlivost citroenovských hydraulických podvozků.

+5/0
10.8.2015 13:28

J84i69ř98í 67S14c73h28w38a47c14h 8428274198606

http://www.auto-mania.cz/reklama-podvozek-hydractive-iii-citroenu-video/

;-)

0/0
10.8.2015 16:02

J20i16ř36í 34K28u19b63á26č98e95k 3567874490596

Hydractive si vybere "jenom" 55% zákazníků, kteří mají tu možnost? Jasně, takovou zbytečnost musíme zrušit ;-D

+6/0
9.8.2015 11:17

S54t22e26p63a84n 28T66o19t58h 8988499375788

Jenze cetl si ty cisla?? Prodali 18k z toho jen 10k s hydractivem... to neni nic svetoborneho na to, aby to udrzovalo system prodeje, servisu, vyvoje... automobilky jedou na minimalne rad nahoru. Proti tomu ma oktavka za lonsky rok 380k. Tech 15-18k ma v jednotlivych statech Evropy... Takze 55% je hezky... ale celkovy cislo je mizerie.

0/0
11.8.2015 12:04

P59a37v52e32l 28O77d90r71a53z67i91l 6774289977670

Velká auta se především nedaří značce vyrábět. Co už já slyšel nadávání na C5...

+3/0
8.8.2015 22:23

P69e12t21r 26V33l67a82d35i86m77í42r 89Č92e10r57m36á84k 8893397145884

Něco podobného - vzduchové měchy, jsem měl kdysi v Subaru Legacy z roku 1996. Mělo to nějakou řídicí jednotku a každý (4) měl svůj kompresor. Vyrovnávalo to náklony, jak příčný, tak podélný a ve sněhu nebo v terénu to šlo o hodně zvednout. Neuvěřitelně to vyrovnávalo rozflákané silnice. Na dálnicích se to příliš nepozná.

Blbé ovšem bylo, když mi praskl - rána jako z děla, sice se okamžitě automaticky snížily i ty 3 ostatní, lehlo si to na dorazy a dalo se dál jet. Jenže v podběhu centimetr prostoru nad gumou a auto tvrdý jako žebřiňák. Jel jsem s tím domu asi jen 30 kilometrů, ale byla to jízda. A to i oprava - jeden stál 17tKč a musely se měnit na nápravě v páru. Za rok mi praskl jeden i na zadní nápravě a přestal jsem tomu fandit.:-/

0/0
8.8.2015 21:29

P56e72t37r 19H58á86j11e53k 4340842661294

Neslysel jsem o nikom, komu by to na citroenu prasklo. Tedy pokud delal udrzbu a pravidelne si doplnoval plyn do zasobniku.

0/0
10.8.2015 11:19

J97o49s55e87f 32N13o21v75a11k 5648542856868

Na C5 se do zásobníků nic nevyměňuje. To šlo na XMkách a Xantiích.

0/0
10.8.2015 13:31

J96o71s94e40f 16N86o87v92a78k 5238382826168

Zase chyba marketingu citroenu. Servisní nenáročnost, o které se bohužel nemluví. Koule se dají sehnat kolem 2500 - to je ekvivalent měchu.

+1/0
10.8.2015 13:30

L74u80k81á80š 62V91a74ň70u93r60a 1125484613863

Jak potopit dalsi automobilku. Proste uz Citroën nebude Citroën. Bude to tuctove nezajimave auto. Kamarad mel BX a pak XM a obe auta byla uzasna. Pak mel Ranault a ted ma Peugeot a oboje dost bida.

+5/0
8.8.2015 17:27

P28a38v86e90l 28O50d32r60a24z16i22l 6284979777350

No vidíte, kdyby si koupil další nový citroen s měchy, nemuseli s tím končit.

+4/0
8.8.2015 22:22

J28o35s26e14f 26N37o39v92a29k 5128612206268

Žádný citroen nemá měchy.

0/0
10.8.2015 13:31

J12a20n 92H91u53r10k69a 7640916316197

proč to dobrý ze světa mizí a ty s...zůstávají a rychle se množí CX a Xantie nebo Fantomasův Doutník ty se jen tak z automobilových celebrit vymazat nepodaří o Kačeně nemluvě...

+4/0
8.8.2015 2:52

J42i83ř23í 65N75e68u44m93e96i45s74t34e84r 2432455583871

Že ony ty zelené koule nebývají tak úplně zelené?

0/0
7.8.2015 23:26

D44a66n88i66e39l 16P57r14o22c30h73á96z17k70a 2366143179710

Však oni na to přijdou a zase se k tomu vrátěj.

+2/0
7.8.2015 18:48
Foto

P41a24v73e27l 60M67a66r23t80i37n85e17k 9575175501803

R.I.P.

0/0
7.8.2015 18:33

M29a35r41t51i12n 77L64ž61i62č47a69ř 9955887732484

Je to škoda, nejlepší věc co frantíci v autech vymysleli

Jel jsem v C6 exclusive a to byl opravdu zážitek R^

+5/0
7.8.2015 16:10
Foto

T30o77m71á13š 43H23e27r15c31e10g 3260359300270

Škoda - cépětku mám a ten podvozek je to super. I ta D1 je s ním snesitelná.

+2/0
7.8.2015 15:48

M15i72c65h55a35l 50F11r71a64n68z 7633583221642

fňuk, tak to teď budou z Citrónků tuctový auta :(

+5/0
7.8.2015 14:38

V23l96a69s33t16i87m65i39l 84S14v16o67b12o29d20a 7513858525434

Jo jo, před cca 60 lety to drahé nebylo, dnes to drahé je. "Pokrok" v současném pseudokapitalismu prostě nezastavíš ;-D.

+7/−1
7.8.2015 14:18

J43a57n 74S13v50o63b32o47d57a 6234124492841

ou nou!

+3/0
7.8.2015 14:07

L11u61d91v34í40k 92G28a41j61d74o86š61í49k 2675483804612

Tohle jen odráží stav francouzského automobilového průmyslu.

Frantíkům nikdy moc nešly luxusní limuzíny. Ten jejich "mírný šlendrián" si s luxusními auty moc nerozumí.

Luxusní limuzíny dnes kupuje jen ten, kdo chce opravdu luxus - a to rozhodně není Citroën. Tento segment trhu se Francouzům v podstatě uzavřel.

Pro levnější auta je zase tohle příliš drahé řešení odpružení, kterému dnes navíc hodně šlape na paty elektronika.

Sečteno a podtrženo tohle přestalo mít kupce.

+2/−4
7.8.2015 14:00

J22o82s21e25f 77V16o47s92i29c69k82y 4503187256823

Kdysi pred 50 lety jsem byl prekvapen, ze timto hydropneumatickym podvozkem byly vybaveny i male Citroeny co se prodavaly v Tuzexu. Kdo jej tenkrat mel, tak to vsude predvadel.

0/0
7.8.2015 13:54

L64u31d65v49í36k 84G21a92j33d12o81š81í86k 2515103944832

Pokud vím, tak bývaly doby, kdy Citroen jiná auta než s tímto odpružením nevyráběl.

+1/−1
7.8.2015 14:20

J65i94ř10í 29E37r68b33e55n 1533404206327

To by mě zajímalo - fakt to měly i modely 2CV, Dyane, Méhare, Axel či Visa?

0/0
7.8.2015 14:58

J45a90n 53F58r14o96l27í12k 6986530755114

Levné Citroeny používaly další vychytávku - torzní tyče. Prostor v zadním kufru nezabíraly tradiční vinuté pružiny a frantíci je uměli. Na rozdíl od Tatry jim nepraskaly.

0/0
7.8.2015 18:13

J88o86s22e95f 34V60o50s28i73c98k84y 4223257636363

Ne vsechny male ! Ty od Olcita vyse jiz ano. Ty opracdovi mrnousi se nikdy v Tuzexu nevyskytly.

0/0
8.8.2015 3:37

L61u42b93o81m54i10r 69M87a21c38h32o 2822540825927

taká doba nikdy nebola.

0/0
8.8.2015 15:55

M83i21c29h98a39l 49P55a36v31l92á88t 9913583454159

Pohodli je jiste vec hezka, ale dost zakazniku dava prednost vysii mire aktivni bezpecnosti.

0/0
7.8.2015 13:13

D40a43v50i69d 64V68o15n70d31r10á29č98e11k 6665117764

Zoufale kroky delaji zoufali lide, v tomhle pripade cela automobilka, ale nejsou v tom sami i Peugeot voli nesrqstne zasahy do casti auta ktere jim davaly tu spravnou odezvu pro sve fanousky.Bohuzel vsechny 3 a Francouzke znacky se utapi v nedobrych pokusech o zmenu a neuspesich...Sem zvedav zda se steto trojky bude nekdo schopen vyhrabat ale moc tomu neverim.

+1/0
7.8.2015 11:37

D95e44j80a24n 72T92a25d33i85c 7152156717887

Muzu se zeptat, co jste mel z cestiny? Doporucil bych Vam po vecerech vzit pravidla ceskeho pravopisu a kdyz neco napisu tak si to po sobe cist, cist a cist.

+2/0
7.8.2015 12:00

T64o18m21á51š 15F96i87r42b84a28c33h78e49r 9960980194490

Můžu se zeptat co jste měl z češtiny ? Součástí českého jazyka je i diakritika ;-)

+6/−3
7.8.2015 12:25

D54e69j29a26n 92T56a77d31i42c 7472286267827

Mel jsem i dvojku nekolikrat, jinak jednicky. Diakritiku zasadne nepouzivam, prekazi mne to k praci.

0/−10
7.8.2015 13:07

J58a62n 42H81a66v90r18d57a 2958696221448

a prekazi vam to "k praci" nebo "v praci"?

:-P

+11/0
7.8.2015 13:20

L21u26d56v44í32k 94G26a23j46d60o45š52í71k 2705613434302

Asi by to chtělo poohlédnout se po jiné práci. Copak vám brání používat diakritiku zde? Aha - ty zásady.

Není nadto udělat ze sebe debila...

0/0
8.8.2015 1:21

J72i58ř69í 25K11u69b69í46n 4662408175117

Můžu se zeptat,(ČÁRKA) co jste měl z češtiny??;-)

+2/0
7.8.2015 13:25

M91a57r98t17i80n 81Z40i30k85m19u51n12d 7125465964271

MOHU se zeptat, co jste měl z češtiny? :)

+3/−1
7.8.2015 13:42

F89r20a94n39t73i37š33e21k 52M29ü19l55l85e97r 2653642189228

Francouzi uměj líp víno a sýry a Němci zase auta, to se ví.

+5/−1
7.8.2015 11:28

D53a12v46i44d 90V88o30n22d43r62á16č66e22k 6645717524

No Rad bych vas Opravil a neberte to nej zle, ale auta uz nemci neumi uz nejakou dobu.Staci se jen podivat ktere znacky prichazeji s novibkama ohledne bezpecnosti nebo vyvoje materialu a kvalite aut a bazarovich kousku.Tedy v popredi jsou Japonci a Skandinavci + Amici a nesmim zapomenout i na Anglicanky??

+2/−6
7.8.2015 11:45

D56e56j44a76n 36T64a34d87i63c 7612726837447

Delate si srandu? ;-D

+2/0
7.8.2015 11:46

J87a53n 86D92l89o92u93h80ý 7544289160189

Koupit si britske auto z bazaru - do neudela dobrovolne ani brit :-D

+4/0
7.8.2015 14:40

Z61d92e69n14ě84k 16H54á83j42e50k 6187292410843

Prosím velmi, zaplaťte si doučování z českého jazyka a nebo korektora.

+2/0
7.8.2015 15:37

R87a77d57i80m 39H25o46r77č55i19č28k73a 7326717773712

Nebuďte na tom sluníčku moc dlouho, leze to na mozek;-)

0/0
7.8.2015 16:34

J12a38r38o67m74í71r 63K83r78á54l 4270109114469

To ano.  Ale i přesto, že bych francouzké auto nechtěl, musím uznat, že v C5 je lepší svezení, než v Passatu.

+4/0
7.8.2015 12:05

J45a66n 61R15a14d25e32c72k88ý 5896714837466

Myslím, že je to jenom další malý hřebíček do rakve Francie.

+1/0
7.8.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.