Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec zelených koulí. Citroën se loučí s podvozkem, který uměl zázraky

Citroën se po šedesáti letech rozloučí s unikátním hydropneumatickým odpružením dnes nazývaným Hydractive. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, to mají spočítané. Technologie je moc drahá. Navíc se hodí jen do velkých aut, která se značce zrovna nedaří prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o65s35e41f74f 96M46u61s46i68l 7449265476580

Ředitelka Linda Jackson je určitě typická Francouzka s úctou k rodinnému stříbru...

+1/0
10.8.2015 8:22

Marián Štiavnický 3360279256600

Marián Štiavnický

Priatelia,

pripomína mi to odstrel Concorde. Excelentné lietadlo, 27 rokov bez havárie, bez náhrady a alternatívy odpísali, pretože nebolo vraj ekonomické. A Citroen v ich stopách. Dúfajme, že takto funguje aj vývoj vo farmaceutických firmách!

+1/−1
10.8.2015 5:21

J75a91n 54V39á93c23l11a58v79í20k 3122966391979

bez havarie?

0/0
10.8.2015 11:22


Foto

M88a61r93e68k 50T46o88n 8722258348339

Problém bude asi v marketingu.Já o tomhle slyším poprvé

0/0
9.8.2015 12:19

R56a53d31o47m34í23r 95K38r41u88p43i86č44k12a 9324592870885

To je spise chyba ve vas. Toto opravdu zna kazdy, kdo se alespon zcela minimalne zajima o auta.

+2/0
9.8.2015 22:32

J33o23s50e28f 37N38o62v66a19k 5868122406138

Kdepak, tohle opravdu JE chyba v marketingu. NIKDY jsem neviděl reklamu, která by vyzdvihovala poholdnost a spolehlivost citroenovských hydraulických podvozků.

+5/0
10.8.2015 13:28

J75i29ř16í 47S69c79h20w54a96c16h 8678974198556

http://www.auto-mania.cz/reklama-podvozek-hydractive-iii-citroenu-video/

;-)

0/0
10.8.2015 16:02

J74i58ř65í 28K86u11b82á91č21e82k 3377264920836

Hydractive si vybere "jenom" 55% zákazníků, kteří mají tu možnost? Jasně, takovou zbytečnost musíme zrušit ;-D

+6/0
9.8.2015 11:17

S67t14e19p36a10n 84T66o66t38h 8648629795768

Jenze cetl si ty cisla?? Prodali 18k z toho jen 10k s hydractivem... to neni nic svetoborneho na to, aby to udrzovalo system prodeje, servisu, vyvoje... automobilky jedou na minimalne rad nahoru. Proti tomu ma oktavka za lonsky rok 380k. Tech 15-18k ma v jednotlivych statech Evropy... Takze 55% je hezky... ale celkovy cislo je mizerie.

0/0
11.8.2015 12:04

P43a36v17e81l 30O27d82r86a17z52i68l 6254399307830

Velká auta se především nedaří značce vyrábět. Co už já slyšel nadávání na C5...

+3/0
8.8.2015 22:23

P18e32t20r 53V86l36a86d91i96m41í96r 34Č87e17r30m11á64k 8163337485644

Něco podobného - vzduchové měchy, jsem měl kdysi v Subaru Legacy z roku 1996. Mělo to nějakou řídicí jednotku a každý (4) měl svůj kompresor. Vyrovnávalo to náklony, jak příčný, tak podélný a ve sněhu nebo v terénu to šlo o hodně zvednout. Neuvěřitelně to vyrovnávalo rozflákané silnice. Na dálnicích se to příliš nepozná.

Blbé ovšem bylo, když mi praskl - rána jako z děla, sice se okamžitě automaticky snížily i ty 3 ostatní, lehlo si to na dorazy a dalo se dál jet. Jenže v podběhu centimetr prostoru nad gumou a auto tvrdý jako žebřiňák. Jel jsem s tím domu asi jen 30 kilometrů, ale byla to jízda. A to i oprava - jeden stál 17tKč a musely se měnit na nápravě v páru. Za rok mi praskl jeden i na zadní nápravě a přestal jsem tomu fandit.:-/

0/0
8.8.2015 21:29

P14e10t16r 97H19á95j59e60k 4500202701644

Neslysel jsem o nikom, komu by to na citroenu prasklo. Tedy pokud delal udrzbu a pravidelne si doplnoval plyn do zasobniku.

0/0
10.8.2015 11:19

J81o58s15e53f 19N92o49v56a43k 5208502336928

Na C5 se do zásobníků nic nevyměňuje. To šlo na XMkách a Xantiích.

0/0
10.8.2015 13:31

J93o79s86e50f 13N18o15v80a28k 5148322136548

Zase chyba marketingu citroenu. Servisní nenáročnost, o které se bohužel nemluví. Koule se dají sehnat kolem 2500 - to je ekvivalent měchu.

+1/0
10.8.2015 13:30

L76u39k37á40š 56V30a36ň68u15r57a 1245564543233

Jak potopit dalsi automobilku. Proste uz Citroën nebude Citroën. Bude to tuctove nezajimave auto. Kamarad mel BX a pak XM a obe auta byla uzasna. Pak mel Ranault a ted ma Peugeot a oboje dost bida.

+5/0
8.8.2015 17:27

P82a91v30e92l 58O81d14r25a26z71i19l 6464119647820

No vidíte, kdyby si koupil další nový citroen s měchy, nemuseli s tím končit.

+4/0
8.8.2015 22:22

J62o54s81e49f 63N26o20v28a12k 5628292966348

Žádný citroen nemá měchy.

0/0
10.8.2015 13:31

J87a31n 71H93u57r94k31a 7880976206727

proč to dobrý ze světa mizí a ty s...zůstávají a rychle se množí CX a Xantie nebo Fantomasův Doutník ty se jen tak z automobilových celebrit vymazat nepodaří o Kačeně nemluvě...

+4/0
8.8.2015 2:52

J31i50ř60í 22N64e30u19m28e71i85s52t13e41r 2162905953721

Že ony ty zelené koule nebývají tak úplně zelené?

0/0
7.8.2015 23:26

D72a28n39i39e84l 79P37r94o98c25h87á16z42k93a 2646443199280

Však oni na to přijdou a zase se k tomu vrátěj.

+2/0
7.8.2015 18:48
Foto

P23a64v96e62l 80M53a10r35t48i45n27e39k 9865665971583

R.I.P.

0/0
7.8.2015 18:33

M25a79r79t43i45n 70L33ž27i64č15a31ř 9225387902864

Je to škoda, nejlepší věc co frantíci v autech vymysleli

Jel jsem v C6 exclusive a to byl opravdu zážitek R^

+5/0
7.8.2015 16:10
Foto

T68o32m87á77š 41H74e19r46c85e38g 3590419900760

Škoda - cépětku mám a ten podvozek je to super. I ta D1 je s ním snesitelná.

+2/0
7.8.2015 15:48

M69i37c30h17a82l 77F84r64a74n81z 7513413791962

fňuk, tak to teď budou z Citrónků tuctový auta :(

+5/0
7.8.2015 14:38

V75l31a86s95t56i58m58i16l 98S88v66o83b15o42d92a 7153858395424

Jo jo, před cca 60 lety to drahé nebylo, dnes to drahé je. "Pokrok" v současném pseudokapitalismu prostě nezastavíš ;-D.

+7/−1
7.8.2015 14:18

J50a94n 76S10v15o55b22o11d14a 6574154352101

ou nou!

+3/0
7.8.2015 14:07

L94u21d69v64í50k 62G83a42j27d62o38š41í49k 2985723514702

Tohle jen odráží stav francouzského automobilového průmyslu.

Frantíkům nikdy moc nešly luxusní limuzíny. Ten jejich "mírný šlendrián" si s luxusními auty moc nerozumí.

Luxusní limuzíny dnes kupuje jen ten, kdo chce opravdu luxus - a to rozhodně není Citroën. Tento segment trhu se Francouzům v podstatě uzavřel.

Pro levnější auta je zase tohle příliš drahé řešení odpružení, kterému dnes navíc hodně šlape na paty elektronika.

Sečteno a podtrženo tohle přestalo mít kupce.

+2/−4
7.8.2015 14:00

J69o94s22e97f 39V12o98s30i81c50k44y 4563547586933

Kdysi pred 50 lety jsem byl prekvapen, ze timto hydropneumatickym podvozkem byly vybaveny i male Citroeny co se prodavaly v Tuzexu. Kdo jej tenkrat mel, tak to vsude predvadel.

0/0
7.8.2015 13:54

L62u66d87v93í72k 38G63a33j54d98o32š42í47k 2685643554492

Pokud vím, tak bývaly doby, kdy Citroen jiná auta než s tímto odpružením nevyráběl.

+1/−1
7.8.2015 14:20

J58i42ř86í 19E23r11b65e19n 1703434686227

To by mě zajímalo - fakt to měly i modely 2CV, Dyane, Méhare, Axel či Visa?

0/0
7.8.2015 14:58

J49a84n 72F13r44o77l82í20k 6776780425154

Levné Citroeny používaly další vychytávku - torzní tyče. Prostor v zadním kufru nezabíraly tradiční vinuté pružiny a frantíci je uměli. Na rozdíl od Tatry jim nepraskaly.

0/0
7.8.2015 18:13

J71o66s98e16f 68V60o60s26i93c93k97y 4223717836493

Ne vsechny male ! Ty od Olcita vyse jiz ano. Ty opracdovi mrnousi se nikdy v Tuzexu nevyskytly.

0/0
8.8.2015 3:37

L65u32b83o11m93i94r 21M15a24c59h39o 2132900815447

taká doba nikdy nebola.

0/0
8.8.2015 15:55

M70i78c10h80a46l 55P11a58v49l20á81t 9513273544859

Pohodli je jiste vec hezka, ale dost zakazniku dava prednost vysii mire aktivni bezpecnosti.

0/0
7.8.2015 13:13

D60a41v60i37d 26V87o93n76d47r20á60č61e83k 6565397564

Zoufale kroky delaji zoufali lide, v tomhle pripade cela automobilka, ale nejsou v tom sami i Peugeot voli nesrqstne zasahy do casti auta ktere jim davaly tu spravnou odezvu pro sve fanousky.Bohuzel vsechny 3 a Francouzke znacky se utapi v nedobrych pokusech o zmenu a neuspesich...Sem zvedav zda se steto trojky bude nekdo schopen vyhrabat ale moc tomu neverim.

+1/0
7.8.2015 11:37

D69e43j59a33n 28T21a89d46i93c 7632726437907

Muzu se zeptat, co jste mel z cestiny? Doporucil bych Vam po vecerech vzit pravidla ceskeho pravopisu a kdyz neco napisu tak si to po sobe cist, cist a cist.

+2/0
7.8.2015 12:00

T22o52m92á59š 37F98i96r52b63a65c55h76e12r 9610700854930

Můžu se zeptat co jste měl z češtiny ? Součástí českého jazyka je i diakritika ;-)

+6/−3
7.8.2015 12:25

D27e12j20a62n 22T18a66d31i67c 7482506237437

Mel jsem i dvojku nekolikrat, jinak jednicky. Diakritiku zasadne nepouzivam, prekazi mne to k praci.

0/−10
7.8.2015 13:07

J62a25n 59H85a35v66r66d11a 2568576411148

a prekazi vam to "k praci" nebo "v praci"?

:-P

+11/0
7.8.2015 13:20

L16u77d13v55í26k 59G29a59j98d46o69š33í37k 2105443364372

Asi by to chtělo poohlédnout se po jiné práci. Copak vám brání používat diakritiku zde? Aha - ty zásady.

Není nadto udělat ze sebe debila...

0/0
8.8.2015 1:21

J69i60ř56í 38K30u13b40í27n 4252368135287

Můžu se zeptat,(ČÁRKA) co jste měl z češtiny??;-)

+2/0
7.8.2015 13:25

M91a70r54t77i58n 16Z39i63k75m51u87n31d 7625435254541

MOHU se zeptat, co jste měl z češtiny? :)

+3/−1
7.8.2015 13:42

F35r58a35n32t40i72š85e95k 84M74ü84l74l71e38r 2113332259418

Francouzi uměj líp víno a sýry a Němci zase auta, to se ví.

+5/−1
7.8.2015 11:28

D17a74v25i54d 77V93o14n71d61r27á71č35e75k 6855867854

No Rad bych vas Opravil a neberte to nej zle, ale auta uz nemci neumi uz nejakou dobu.Staci se jen podivat ktere znacky prichazeji s novibkama ohledne bezpecnosti nebo vyvoje materialu a kvalite aut a bazarovich kousku.Tedy v popredi jsou Japonci a Skandinavci + Amici a nesmim zapomenout i na Anglicanky??

+2/−6
7.8.2015 11:45

D90e65j11a80n 87T29a83d57i92c 7832306647907

Delate si srandu? ;-D

+2/0
7.8.2015 11:46

J46a49n 64D15l31o36u49h38ý 7804809400279

Koupit si britske auto z bazaru - do neudela dobrovolne ani brit :-D

+4/0
7.8.2015 14:40

Z67d21e67n34ě59k 98H97á86j85e47k 6447312440533

Prosím velmi, zaplaťte si doučování z českého jazyka a nebo korektora.

+2/0
7.8.2015 15:37

R86a90d66i61m 93H72o49r80č24i77č16k29a 7536597463562

Nebuďte na tom sluníčku moc dlouho, leze to na mozek;-)

0/0
7.8.2015 16:34

J20a84r69o62m29í18r 25K33r43á83l 4310769144989

To ano.  Ale i přesto, že bych francouzké auto nechtěl, musím uznat, že v C5 je lepší svezení, než v Passatu.

+4/0
7.8.2015 12:05

J15a42n 69R77a48d58e71c29k85ý 5676764867956

Myslím, že je to jenom další malý hřebíček do rakve Francie.

+1/0
7.8.2015 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.