Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec zelených koulí. Citroën se loučí s podvozkem, který uměl zázraky

Citroën se po šedesáti letech rozloučí s unikátním hydropneumatickým odpružením dnes nazývaným Hydractive. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, to mají spočítané. Technologie je moc drahá. Navíc se hodí jen do velkých aut, která se značce zrovna nedaří prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92o25s43e46f69f 70M74u37s88i58l 7799525226760

Ředitelka Linda Jackson je určitě typická Francouzka s úctou k rodinnému stříbru...

+1/0
10.8.2015 8:22

Marián Štiavnický 3810689756580

Marián Štiavnický

Priatelia,

pripomína mi to odstrel Concorde. Excelentné lietadlo, 27 rokov bez havárie, bez náhrady a alternatívy odpísali, pretože nebolo vraj ekonomické. A Citroen v ich stopách. Dúfajme, že takto funguje aj vývoj vo farmaceutických firmách!

+1/−1
10.8.2015 5:21

J94a24n 17V65á69c76l84a68v35í67k 3212436781539

bez havarie?

0/0
10.8.2015 11:22


Foto

M42a74r75e73k 92T63o50n 8232578758589

Problém bude asi v marketingu.Já o tomhle slyším poprvé

0/0
9.8.2015 12:19

R98a24d71o65m41í82r 62K11r19u39p70i27č85k59a 9734682840115

To je spise chyba ve vas. Toto opravdu zna kazdy, kdo se alespon zcela minimalne zajima o auta.

+2/0
9.8.2015 22:32

J48o69s76e25f 11N97o78v11a15k 5938812946538

Kdepak, tohle opravdu JE chyba v marketingu. NIKDY jsem neviděl reklamu, která by vyzdvihovala poholdnost a spolehlivost citroenovských hydraulických podvozků.

+5/0
10.8.2015 13:28

J10i58ř88í 20S77c70h95w69a36c37h 8808764448126

http://www.auto-mania.cz/reklama-podvozek-hydractive-iii-citroenu-video/

;-)

0/0
10.8.2015 16:02

J14i57ř87í 43K88u80b38á55č37e88k 3317984700666

Hydractive si vybere "jenom" 55% zákazníků, kteří mají tu možnost? Jasně, takovou zbytečnost musíme zrušit ;-D

+6/0
9.8.2015 11:17

S61t81e56p17a37n 43T26o27t37h 8698629905238

Jenze cetl si ty cisla?? Prodali 18k z toho jen 10k s hydractivem... to neni nic svetoborneho na to, aby to udrzovalo system prodeje, servisu, vyvoje... automobilky jedou na minimalne rad nahoru. Proti tomu ma oktavka za lonsky rok 380k. Tech 15-18k ma v jednotlivych statech Evropy... Takze 55% je hezky... ale celkovy cislo je mizerie.

0/0
11.8.2015 12:04

P15a78v42e48l 44O34d63r75a96z56i15l 6474159727700

Velká auta se především nedaří značce vyrábět. Co už já slyšel nadávání na C5...

+3/0
8.8.2015 22:23

P12e61t31r 55V71l35a12d74i55m33í69r 17Č68e86r40m60á73k 8363897245504

Něco podobného - vzduchové měchy, jsem měl kdysi v Subaru Legacy z roku 1996. Mělo to nějakou řídicí jednotku a každý (4) měl svůj kompresor. Vyrovnávalo to náklony, jak příčný, tak podélný a ve sněhu nebo v terénu to šlo o hodně zvednout. Neuvěřitelně to vyrovnávalo rozflákané silnice. Na dálnicích se to příliš nepozná.

Blbé ovšem bylo, když mi praskl - rána jako z děla, sice se okamžitě automaticky snížily i ty 3 ostatní, lehlo si to na dorazy a dalo se dál jet. Jenže v podběhu centimetr prostoru nad gumou a auto tvrdý jako žebřiňák. Jel jsem s tím domu asi jen 30 kilometrů, ale byla to jízda. A to i oprava - jeden stál 17tKč a musely se měnit na nápravě v páru. Za rok mi praskl jeden i na zadní nápravě a přestal jsem tomu fandit.:-/

0/0
8.8.2015 21:29

P57e55t82r 64H45á13j84e83k 4100112881374

Neslysel jsem o nikom, komu by to na citroenu prasklo. Tedy pokud delal udrzbu a pravidelne si doplnoval plyn do zasobniku.

0/0
10.8.2015 11:19

J53o55s34e17f 40N45o51v78a75k 5678912206638

Na C5 se do zásobníků nic nevyměňuje. To šlo na XMkách a Xantiích.

0/0
10.8.2015 13:31

J55o17s19e26f 54N73o78v81a55k 5608142746718

Zase chyba marketingu citroenu. Servisní nenáročnost, o které se bohužel nemluví. Koule se dají sehnat kolem 2500 - to je ekvivalent měchu.

+1/0
10.8.2015 13:30

L17u88k97á89š 70V33a68ň28u40r43a 1835354653943

Jak potopit dalsi automobilku. Proste uz Citroën nebude Citroën. Bude to tuctove nezajimave auto. Kamarad mel BX a pak XM a obe auta byla uzasna. Pak mel Ranault a ted ma Peugeot a oboje dost bida.

+5/0
8.8.2015 17:27

P54a72v71e80l 87O89d53r81a57z76i74l 6824559247580

No vidíte, kdyby si koupil další nový citroen s měchy, nemuseli s tím končit.

+4/0
8.8.2015 22:22

J70o10s72e13f 65N72o43v89a77k 5768302866938

Žádný citroen nemá měchy.

0/0
10.8.2015 13:31

J37a76n 75H41u28r18k82a 7370816886327

proč to dobrý ze světa mizí a ty s...zůstávají a rychle se množí CX a Xantie nebo Fantomasův Doutník ty se jen tak z automobilových celebrit vymazat nepodaří o Kačeně nemluvě...

+4/0
8.8.2015 2:52

J86i81ř63í 16N50e22u95m49e22i13s80t71e83r 2612615393801

Že ony ty zelené koule nebývají tak úplně zelené?

0/0
7.8.2015 23:26

D39a80n13i20e68l 65P86r29o10c97h51á37z16k74a 2426273839800

Však oni na to přijdou a zase se k tomu vrátěj.

+2/0
7.8.2015 18:48
Foto

P77a90v79e82l 36M64a34r47t81i34n94e13k 9575655551533

R.I.P.

0/0
7.8.2015 18:33

M56a52r17t28i75n 22L96ž29i31č22a96ř 9965847952164

Je to škoda, nejlepší věc co frantíci v autech vymysleli

Jel jsem v C6 exclusive a to byl opravdu zážitek R^

+5/0
7.8.2015 16:10
Foto

T38o65m77á80š 60H89e58r97c76e55g 3440279150940

Škoda - cépětku mám a ten podvozek je to super. I ta D1 je s ním snesitelná.

+2/0
7.8.2015 15:48

M15i94c92h70a60l 31F85r73a75n62z 7123773811632

fňuk, tak to teď budou z Citrónků tuctový auta :(

+5/0
7.8.2015 14:38

V15l51a37s49t95i37m88i74l 90S86v74o91b65o92d19a 7513308765784

Jo jo, před cca 60 lety to drahé nebylo, dnes to drahé je. "Pokrok" v současném pseudokapitalismu prostě nezastavíš ;-D.

+7/−1
7.8.2015 14:18

J23a36n 17S12v14o23b45o83d52a 6914124282581

ou nou!

+3/0
7.8.2015 14:07

L21u76d44v70í13k 17G76a18j66d26o29š11í83k 2855393304802

Tohle jen odráží stav francouzského automobilového průmyslu.

Frantíkům nikdy moc nešly luxusní limuzíny. Ten jejich "mírný šlendrián" si s luxusními auty moc nerozumí.

Luxusní limuzíny dnes kupuje jen ten, kdo chce opravdu luxus - a to rozhodně není Citroën. Tento segment trhu se Francouzům v podstatě uzavřel.

Pro levnější auta je zase tohle příliš drahé řešení odpružení, kterému dnes navíc hodně šlape na paty elektronika.

Sečteno a podtrženo tohle přestalo mít kupce.

+2/−4
7.8.2015 14:00

J66o20s80e11f 12V49o78s44i34c45k82y 4913147326983

Kdysi pred 50 lety jsem byl prekvapen, ze timto hydropneumatickym podvozkem byly vybaveny i male Citroeny co se prodavaly v Tuzexu. Kdo jej tenkrat mel, tak to vsude predvadel.

0/0
7.8.2015 13:54

L84u55d43v53í26k 74G79a26j69d11o14š68í90k 2815123394592

Pokud vím, tak bývaly doby, kdy Citroen jiná auta než s tímto odpružením nevyráběl.

+1/−1
7.8.2015 14:20

J31i20ř44í 17E76r20b73e93n 1913684816417

To by mě zajímalo - fakt to měly i modely 2CV, Dyane, Méhare, Axel či Visa?

0/0
7.8.2015 14:58

J35a74n 21F96r12o97l39í95k 6756640915404

Levné Citroeny používaly další vychytávku - torzní tyče. Prostor v zadním kufru nezabíraly tradiční vinuté pružiny a frantíci je uměli. Na rozdíl od Tatry jim nepraskaly.

0/0
7.8.2015 18:13

J63o40s10e44f 19V53o52s43i53c42k59y 4103877496483

Ne vsechny male ! Ty od Olcita vyse jiz ano. Ty opracdovi mrnousi se nikdy v Tuzexu nevyskytly.

0/0
8.8.2015 3:37

L65u43b51o79m86i57r 87M69a78c93h78o 2832100415297

taká doba nikdy nebola.

0/0
8.8.2015 15:55

M58i55c55h52a75l 23P78a73v58l82á24t 9383973814419

Pohodli je jiste vec hezka, ale dost zakazniku dava prednost vysii mire aktivni bezpecnosti.

0/0
7.8.2015 13:13

D60a96v23i57d 89V39o42n22d21r52á16č52e40k 6655247734

Zoufale kroky delaji zoufali lide, v tomhle pripade cela automobilka, ale nejsou v tom sami i Peugeot voli nesrqstne zasahy do casti auta ktere jim davaly tu spravnou odezvu pro sve fanousky.Bohuzel vsechny 3 a Francouzke znacky se utapi v nedobrych pokusech o zmenu a neuspesich...Sem zvedav zda se steto trojky bude nekdo schopen vyhrabat ale moc tomu neverim.

+1/0
7.8.2015 11:37

D67e43j21a22n 11T53a42d96i72c 7512636777307

Muzu se zeptat, co jste mel z cestiny? Doporucil bych Vam po vecerech vzit pravidla ceskeho pravopisu a kdyz neco napisu tak si to po sobe cist, cist a cist.

+2/0
7.8.2015 12:00

T14o42m58á71š 96F61i28r85b85a82c39h28e23r 9420410324160

Můžu se zeptat co jste měl z češtiny ? Součástí českého jazyka je i diakritika ;-)

+6/−3
7.8.2015 12:25

D92e67j50a69n 63T69a29d59i53c 7802606277867

Mel jsem i dvojku nekolikrat, jinak jednicky. Diakritiku zasadne nepouzivam, prekazi mne to k praci.

0/−10
7.8.2015 13:07

J78a44n 89H48a72v92r67d67a 2618556811568

a prekazi vam to "k praci" nebo "v praci"?

:-P

+11/0
7.8.2015 13:20

L37u82d82v40í98k 64G49a45j36d44o37š46í90k 2875173374422

Asi by to chtělo poohlédnout se po jiné práci. Copak vám brání používat diakritiku zde? Aha - ty zásady.

Není nadto udělat ze sebe debila...

0/0
8.8.2015 1:21

J67i42ř15í 32K21u40b44í97n 4502838435437

Můžu se zeptat,(ČÁRKA) co jste měl z češtiny??;-)

+2/0
7.8.2015 13:25

M74a34r15t94i87n 17Z41i46k76m22u80n94d 7765515514101

MOHU se zeptat, co jste měl z češtiny? :)

+3/−1
7.8.2015 13:42

F62r11a80n14t60i40š29e86k 48M51ü14l70l52e95r 2113242659128

Francouzi uměj líp víno a sýry a Němci zase auta, to se ví.

+5/−1
7.8.2015 11:28

D68a12v41i95d 98V10o94n95d90r30á33č37e44k 6875917964

No Rad bych vas Opravil a neberte to nej zle, ale auta uz nemci neumi uz nejakou dobu.Staci se jen podivat ktere znacky prichazeji s novibkama ohledne bezpecnosti nebo vyvoje materialu a kvalite aut a bazarovich kousku.Tedy v popredi jsou Japonci a Skandinavci + Amici a nesmim zapomenout i na Anglicanky??

+2/−6
7.8.2015 11:45

D87e81j61a38n 24T93a84d17i49c 7642366747337

Delate si srandu? ;-D

+2/0
7.8.2015 11:46

J26a79n 80D21l49o58u40h60ý 7694839140599

Koupit si britske auto z bazaru - do neudela dobrovolne ani brit :-D

+4/0
7.8.2015 14:40

Z45d33e94n28ě28k 76H36á63j14e13k 6357822490633

Prosím velmi, zaplaťte si doučování z českého jazyka a nebo korektora.

+2/0
7.8.2015 15:37

R54a18d55i88m 59H44o67r30č66i14č52k56a 7326477433652

Nebuďte na tom sluníčku moc dlouho, leze to na mozek;-)

0/0
7.8.2015 16:34

J37a22r76o33m63í57r 61K21r31á46l 4590489694229

To ano.  Ale i přesto, že bych francouzké auto nechtěl, musím uznat, že v C5 je lepší svezení, než v Passatu.

+4/0
7.8.2015 12:05

J75a54n 38R10a93d85e51c24k94ý 5546254767126

Myslím, že je to jenom další malý hřebíček do rakve Francie.

+1/0
7.8.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.