Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Vzácná Škoda 990 se promenovala po kolonádě v Poděbradech

Vypadá jako obyčejná notně omšelá Škoda 1000 MB, ale tento kousek je ještě vzácnější. Je to Škoda 990 Favorit, jeden z padesáti kusů vyrobených v předsérii před zahájením produkce tisícovky. Odlišnosti odhalí jen znalec. Tato červená rarita byla k vidění na škodováckém srazu v Poděbradech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i22r65i 33Z17u81z85a89ň98á61k 4228400963446

Pane Blažek asi jste koupil nějakej zmetek.;-D

0/0
17.8.2015 10:29

J74i88ř40í 14K10u72c15h68t77a 6478115129567

Padesát vyrobených exemplářů je hromadná výroba ? KOlik se jich asi zachovalo ?

0/−2
15.8.2015 11:32

E59d61u90a17r50d 74B15l54a76z82e63k 1443250945895

A čím je ten hromadně vyráběnej křáp!!!... (měl jsem ho tak vím;-€...) vzácný???8-o ;-D

0/−5
13.8.2015 20:17


Foto

L66u24b19o95š 16H19a78n13u52s 4457707601722

Nostalgie??? My jsme měli taky tisícovku embaso Barču - ale křápem bych ji rozhodně nenazval. Při delších jízdách jezdila i tenkrát pod šest litrů.

+5/0
14.8.2015 11:00

J38a37n 63P62o23k91o45r77n87ý 1443739600683

A čímpak jsou asi tak vzácné staré malby, sochy, stavby....? Ignorante.Rv

+2/0
16.8.2015 18:13

V57l87a52d78i56m50i89r 44F13a35r60k59a 6653850119664

embéčko jsme ve školce říkali škodě 100. škodě 1000 jsme říkali tisícovka. nejrychlejší byla vždy ta škodovka, která měla motor z erka...to byl trumf, když šlo o to, co by kdo chtěl za auto. Narodil jsem se po roce 78 a jsem z hlavního města, takže veškerý jiný označování považuju za buranský...

0/−8
13.8.2015 1:23

E62d10u30a14r89d 10B41l92a98z17e71k 1973540155275

"My" jsme říkali eMBéčko právě Škodě 1000! To proto, že celý název byl Škoda 1000MB!!!;-) A Škodě 100 jsem pak říkali jen krátce: "Stofka" :-P "Dojedu stofkou"

 Také jsme se škodolibě bavili, že je to stovka proto, že jede max stovkou ;-D ... (jela ale "až" 120kmh, ale jak která a né o ani mírného stoupání nebo proti i mírnému větru :-( Jela 120kmh, ale kazovala 130kmh..., neb proměřovala i o víc jak +10kmh...)

+5/−1
13.8.2015 20:22

L61i87b88o50r 68M83o13h52o58u34t 3916687488512

Jako rodák z Kvasin bych hlavně rád aby už soudruzi novináři přestali používat nadávky,urážky a deformace a tím je slovo škodovka.Na žádné fotografii takové slovo není vidět-myslím tím v emblému,znaku-logu.A rád bych kdyby soudruzi novináři v souladu s pravopisem psali velké písmeno u vlastního jména Škoda i typových jmen-Octavia,Garde,Favorit atd...  Děkuji.PS.Plzeňáci-vám všem nevadí jak média urážejí jméno vašeho rodáka?

+3/−12
11.8.2015 17:11

K87a84r31e64l 71V18l84k 1651933519339

8-o

+2/0
11.8.2015 18:22

J82i26ř24í 36E73r86b16e93n 1753274376947

Škoda je název, škodovka je obecné označení jakéhokoliv automobilu této značky. Je tomu tak již od roku 1925, stačí si projít dobový propagační tisk samotné ASŠZ a ASAP.

+10/0
12.8.2015 7:55

L54u54d14ě96k 50N84ě18m43e53c 5375211272894

Nevadí. My tady máme taky svou Škodovku, soudruhu.

+1/0
12.8.2015 8:22

M14i58r68o13s86l87a21v 22S70u22c17h20y 5940289550190

Coby škodovák třetí generace jsem nikdy neslyšel, že by kdokoliv nazýval škodovku jinak. Není to urážka, ale familierní označení.

+8/0
12.8.2015 15:26

J37a48n 68D98l90o84u67h57ý 8106310863540

Ta modrá octavie je spíše spartak s vyměněnou přední maskou. Mimimálně octavie měly křidýlka, našel bych více detailů.

+2/0
11.8.2015 13:45

L20u53d52ě17k 55N77ě98m89e22c 5265101182734

Taky jsem si to myslel, dokud jsem se trochu nepodíval do materiálů. Křidýlka Octavia v prvních letech neměla, až v pozdější době.

+3/0
11.8.2015 14:23

J91o16s10e94f 86P11r97o48c14h23á20z47k60a 7346946688924

Je to přechodový model mezi Spartakem a Octavií. Zjednodušeně řečeno má podvozek ze Spartaka a kastli z oktávky.

0/0
11.8.2015 14:33

M32a64r42t78i89n 24N40e45b25e81s88k25ý 7786350617302

Spartak měl sice taky zátku nádrže na blatníku, ale jiná koncová světla- třídílná s kulatou odrazkou ve středu.

0/0
15.8.2015 13:43

O40n55d68ř71e27j 33K65o49l60á16ř 1633485613851

Sorry, ale na tom videu ten "favorit" vypadá jako sériové MB. Pokud vím, tak favorit měl jiná světla, blinkry, nárazník...

+2/−6
11.8.2015 12:06

L18u63d46ě64k 68N23ě97m79e12c 5455521162534

Jo táááák. ;-D Taky jsem si musel ten článek přečíst trochu pozorněji, abych ze sebe neudělal trubku.

+4/−1
11.8.2015 12:13

O74n48d68ř97e67j 98K97o92l28á83ř 1603905833381

No mě to právě smysl nedává. Favorit měl jinou přední masku. Znamená to, že i tato maska není originál? To z toho favorita moc nezbylo.

+1/−4
11.8.2015 12:40

L84u20d84ě70k 71N24ě64m70e41c 5705911252864

Favorit byl pracovní název předsériovky Š1000MB z počátku šedesátých let. ;-D Se Škodou Favorit z konce osmdesátých let toho nemá moc společného. Možná žárovky.

+5/0
11.8.2015 13:22

J22i42ř16í 91E54r63b79e20n 1573194416497

No a právě ta předsériová verze "Favorit" měla jiný čumák oproti sérii. Co na tom nechápete?

Společné neměla ani ty žárovky, v 60. letech se nepoužívaly halogeny či sufitky, pouze poctivé nevýkonné asymetrické žárovky a bajonetky.

+1/−1
12.8.2015 7:58

R71a50d39e46k 87F27o16l67p94r67e52c46h69t

Přesně tak. Nechápu, proč má p. Kolář tolik mínusů, jejich kladači vůbec netuší, o čem psal. Na druhou stranu je pravda, že alespoň některé z té padesátky předsériových se od sériových na první pohled prakticky nelišily (možná byly modifikovány později), viděl jsem fotografii jednoho takového, místo nápisu Škoda (viz. foto v článku), měl nápis "Favorit, + rozdíly v dalších nepatrných detailech.

0/0
12.8.2015 9:36

M59a21r90t16i37n 14N27e37b11e53s30k17ý 7756920307122

Ano, Favorit měl jiné prolamované nárazníky, kulaté blinkry a volant z Octavie a stejně jako tento kus kliky z Octavie - tedy masivnější a kulatější, na rozdíl od obdélníkového průřezu u Š1000MB. Tohle bude už trochu "zrenovovaný" hybrid mezi Favoritem a MB. U prototypů byl vždy problém s díly, které si fabrika nevyráběla sama, tak se používalo cokoli z předchozích typů. (kliky, světla, ale i skla, volanty a pod.)

+2/0
14.8.2015 18:29
Foto

J33a13r97o80s54l46a48v 49Š18v92á63b16í50k 3211354965522

Nejhezčí škodovka byla Felicie, ta stará samozřejmě.

+14/0
11.8.2015 12:06

T61o22m38á47š 40H60o23u87š40k93a 2235313384937

české Porsche. 

Ale nejhezčí MB 1000 byla dvoudveřová verze.  Oktávka měla otevírání nádrže lankem od spolujezdce. Tehdy se té hlouposti všichni smáli. Dnes je dálkové otevírání víčka slušný standart.

+7/0
11.8.2015 11:13

L32u82d14ě73k 12N54ě40m40e22c 5715511962434

Zrovna předevčírem jsem ji viděl. Krásně zrenovovanou, šedé barvy. Nádhera.

+3/0
11.8.2015 12:14

P50e21t86r 88N28o33v64o24t80n90ý 1630916511842

Od spolujezdce měla otevírání víčka palivové nádrže právě Škoda 1000 MB a první stovky (do modelu 1972). Octavia měla otvírání u zadních dveří.

Dálkové otevírání má smysl jedině u řidiče. Jinak je to opravdu pro smích.

+1/−1
12.8.2015 15:15

J91i24ř52í 35K28u79c98h40t33a 6458465329527

Jako kluk jsem se vždycky cítil strašně důležitě když jsem měl zatáhnout za páčku a otevřít nádrž.

+2/0
15.8.2015 11:36

A98n66d95r43e27j 71M76a53s14a93r96y72k 9780513906500

nikdy ma tento skodovkarsky gang neuchytil.... mne tie auta prisli tak isto zle ako bola doba v ktorej boli montovane... hold sudruzi robili co mohli. Ale nepride mi to ani obdivuhodne ani pekne. Pride mi to ako nemila spomienka toho ako sa v ceskoslovensku zilo kde aj vedla skodovky bol zigul uplna automobilova modla :)

+2/−22
11.8.2015 8:49

I69g46n32á27c 44M19r86k50v52i94č80k52a 2928802349665

no, ještě, že to teď máte na Slovensku tak libový

+8/−1
11.8.2015 8:54

A48n40d30r16e29j 87M41a93s64a71r81y72k 9140383296720

a co stym ma Slovensko? dokazete mi neako odovodnit Vas komentar?? neako som to vobec nepochopil. Navyse dlhodobo zijem v CR tak teraz nechapem na co ste pan Mrkvicka narazal?

+3/−10
11.8.2015 8:57

L61i89b12o61r 97B25a30ř85i69n66a 8829323353561

to už ses mohl naučit česky, ne?

+7/−2
11.8.2015 11:52

M34i55l31a15n 11L20i24n31h55a56r86t 8334976787886

Kupříkladu mě se slovenština velmi líbí! VR^

+3/0
11.8.2015 14:36
Foto

J52a14r93o42s51l59a33v 67Š85v41á14b85í43k 3281744215412

Možná měl na mysli že teď vyrábíte lepší káry ;)

+2/0
11.8.2015 12:09

P35a48v57e17l 24P70o15s67p40í44š54i73l 3741274503965

Zigul byl modla, protoze byly tehdy jen 100 a 110 a byl to prakticky jedinej zpusob, jak mit auto se silnejsim motorem. Stara Felda je nadherny auto... a kdyz se nablejskaj tak i 1000 i Octavia (o tech starsich ani nemluvim).

+2/0
11.8.2015 11:36

L62i88b89o82r 96T10r86u44x72a 6966341809133

Problém za socíku byl ten, že v rámci RVHP měla továrna v Mladé Boleslavi nařízeno, co může a co nemůže vyrábět a co se k nám bude dovážet. Ruská auta byla lepší zčásti jen uměle (krom toho to byly často kopie zahraničních modelů, podobně jako Dacia nebo polský Fiat).

Podívejte se, jaké prototypy tehdejší konstruktéři ve Škodovce vymysleli a budete mluvit jinak.

+13/0
11.8.2015 11:59

V80í45t 54B85r72z40o40b44o89h32a36t83ý 7280882223211

Dneska to má zase nařízeno z Německa, rozdíl je akorát v tom, že nyní už to nejsou až tak politická, nýbrž spíše ekonomické rozhodnutí.

+2/0
11.8.2015 15:25

P86e45t45r 10N21o31v51o62t37n48ý 1700716501732

Ne, že bych nesouhlasil, ale žádné prototypy které vymysleli ve Škodovce prostě nejsou. Těch pár řekněme studijních prací (tak na úrovni někdo něco splácal v garáži kladivem) ani nestojí za řeč.

Jediná výjimka je Škoda 720. A to teda bylo mimořádně krásné auto, bohužel kombinací neschopnosti vývojářů a neochoty státu do toho nacpat další peníze (a hlavně následně peníze do nové výroby) se dál vyráběla Škoda 100 a následně 105/120. Geniálně se to pak svedlo na Rusáky, kteří údajně vývoj zarazili, aby nekonkurovala Žigulíku.

0/−2
12.8.2015 15:33

M80a85r37t63i19n 29N87e53b19e66s81k71ý 7666630977772

V Boleslavi bylo na prknech plno dobrých aut, ale neschopnost investovat, stejně tak jako neschopnost RVHP některé komponenty vůbec vyrobit, pohřbila mnoho nápadů. Uměl někdo v RVHP vyrobit FUNKČNÍ homokinetický kloub? Opravdový, ne dva kříže vedle sebe a kameny v pouzdře, to není homokineťák. Dacia byla zatížena licencí, navíc kvalita rumunských kloubů byla žalostná. Proto taky nebyla Škoda s předním pohonem.

+1/0
14.8.2015 18:36

J20i73ř32í 16E19r88b44e12n 1683234136327

Ano, v NDR se homokinetické klouby vyráběly - dovážely se nejprve pro Garde a Rapidy, pak i pro Favority. Nebo ne?

0/0
28.8.2015 6:52

P44e90t68r 71N48o57v55o97t90n35ý 1130916771422

Hlouposti. Krok špatným směrem byla právě Škoda 1000 MB, bohužel se ho nepodařilo napravit v roce 1969 a pokračovalo se modelem 100. O pokračování v tomto nesmyslu modelem 105 / 120 už je opravdu škoda mluvit. Favorit měl cca 5 - 8 let zpoždění, ale to už zase bylo normální auto.

0/−1
12.8.2015 15:21
Foto

M35i78l27o48š 64Z86i63k58m38u95n48d 7445649919510

Škoda 1202 STW se nenašla žádná? To je divné ...   ;-(

+2/0
10.8.2015 23:36

J34a93r95e26k 65K18u28b96a19c33k19a 3170105860833

Mi se to pozdava stejne hnusne jako skoda 1000 mb.

+2/−25
10.8.2015 19:31

J40a37r75e62k 64B83o29h58d25a67l 5855624724

Hoď se rybám! Pokud to ten člověk zachrání, tak to bude skvost nehledě na to jestli se líbí nebo ne, to musí ocenit každý Čech!

+11/−2
10.8.2015 21:31

R56o65b40e17r74t 22G33o17r81c 6172253553

Mluvte za sebe a ne za "každýho" :-P

+1/−3
11.8.2015 8:21

J79a63r71e53k 34B17o16h87d38a85l 5495744464

spisovně je "každého"

+2/0
11.8.2015 19:58

P10e96t32r 64N33o85v29o26t53n53ý 1310526631642

Má to v uvozovkách, tj. správně.

+1/0
12.8.2015 15:35

P25a52v55e82l 76P13o13s45p14í24š18i48l 3251954143345

nalestena 1000 je krasny auto

+8/0
11.8.2015 11:37

D69a25v65i69d 73Z24a11h51r58a30d94n38í35č19e49k 3107697526901

Pro mě je to nádherné auto.

0/0
11.8.2015 11:56

J45a81n 13W72a70c43l64a91v 7184555847708

Podívejte se raději do zrcadla. Š100MB byla na ty časy karosářsky velmi vysoko. Co byl problém, že pak se dalších 20 let jen odvozovaly další a škaredší verze (100/110, 105/120/130).

+5/0
11.8.2015 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.