Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vzácná Škoda 990 se promenovala po kolonádě v Poděbradech

Vypadá jako obyčejná notně omšelá Škoda 1000 MB, ale tento kousek je ještě vzácnější. Je to Škoda 990 Favorit, jeden z padesáti kusů vyrobených v předsérii před zahájením produkce tisícovky. Odlišnosti odhalí jen znalec. Tato červená rarita byla k vidění na škodováckém srazu v Poděbradech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i22r14i 38Z48u50z65a18ň81á64k 4838390583916

Pane Blažek asi jste koupil nějakej zmetek.;-D

0/0
17.8.2015 10:29

J18i98ř71í 91K94u43c56h97t48a 6938885689847

Padesát vyrobených exemplářů je hromadná výroba ? KOlik se jich asi zachovalo ?

0/−2
15.8.2015 11:32

E41d19u30a67r78d 73B29l34a24z75e56k 1143470475505

A čím je ten hromadně vyráběnej křáp!!!... (měl jsem ho tak vím;-€...) vzácný???8-o ;-D

0/−5
13.8.2015 20:17
Foto

L83u47b10o20š 68H29a16n16u50s 4367827651272

Nostalgie??? My jsme měli taky tisícovku embaso Barču - ale křápem bych ji rozhodně nenazval. Při delších jízdách jezdila i tenkrát pod šest litrů.

+5/0
14.8.2015 11:00

J96a33n 44P52o16k40o45r49n13ý 1903639140433

A čímpak jsou asi tak vzácné staré malby, sochy, stavby....? Ignorante.Rv

+2/0
16.8.2015 18:13

V25l61a94d34i54m53i59r 19F97a38r34k69a 6623780899814

embéčko jsme ve školce říkali škodě 100. škodě 1000 jsme říkali tisícovka. nejrychlejší byla vždy ta škodovka, která měla motor z erka...to byl trumf, když šlo o to, co by kdo chtěl za auto. Narodil jsem se po roce 78 a jsem z hlavního města, takže veškerý jiný označování považuju za buranský...

0/−8
13.8.2015 1:23

E46d12u61a75r95d 88B71l68a25z68e96k 1433590305425

"My" jsme říkali eMBéčko právě Škodě 1000! To proto, že celý název byl Škoda 1000MB!!!;-) A Škodě 100 jsem pak říkali jen krátce: "Stofka" :-P "Dojedu stofkou"

 Také jsme se škodolibě bavili, že je to stovka proto, že jede max stovkou ;-D ... (jela ale "až" 120kmh, ale jak která a né o ani mírného stoupání nebo proti i mírnému větru :-( Jela 120kmh, ale kazovala 130kmh..., neb proměřovala i o víc jak +10kmh...)

+5/−1
13.8.2015 20:22

L65i93b17o33r 80M60o96h76o72u66t 3876727628812

Jako rodák z Kvasin bych hlavně rád aby už soudruzi novináři přestali používat nadávky,urážky a deformace a tím je slovo škodovka.Na žádné fotografii takové slovo není vidět-myslím tím v emblému,znaku-logu.A rád bych kdyby soudruzi novináři v souladu s pravopisem psali velké písmeno u vlastního jména Škoda i typových jmen-Octavia,Garde,Favorit atd...  Děkuji.PS.Plzeňáci-vám všem nevadí jak média urážejí jméno vašeho rodáka?

+3/−12
11.8.2015 17:11

K72a26r57e97l 47V51l25k 7669250718

8-o

+2/0
11.8.2015 18:22

J55i45ř35í 36E20r93b39e76n 1413444276457

Škoda je název, škodovka je obecné označení jakéhokoliv automobilu této značky. Je tomu tak již od roku 1925, stačí si projít dobový propagační tisk samotné ASŠZ a ASAP.

+10/0
12.8.2015 7:55

L80u27d92ě15k 73N44ě72m12e42c 5165971522664

Nevadí. My tady máme taky svou Škodovku, soudruhu.

+1/0
12.8.2015 8:22

M69i59r91o44s62l26a93v 47S71u96c53h50y 5120479950340

Coby škodovák třetí generace jsem nikdy neslyšel, že by kdokoliv nazýval škodovku jinak. Není to urážka, ale familierní označení.

+8/0
12.8.2015 15:26

J53a54n 27D10l54o32u52h33ý 8126770223330

Ta modrá octavie je spíše spartak s vyměněnou přední maskou. Mimimálně octavie měly křidýlka, našel bych více detailů.

+2/0
11.8.2015 13:45

L18u72d12ě77k 65N76ě28m58e75c 5595471952554

Taky jsem si to myslel, dokud jsem se trochu nepodíval do materiálů. Křidýlka Octavia v prvních letech neměla, až v pozdější době.

+3/0
11.8.2015 14:23

J47o37s76e89f 66P77r20o29c57h25á16z53k30a 7246456568234

Je to přechodový model mezi Spartakem a Octavií. Zjednodušeně řečeno má podvozek ze Spartaka a kastli z oktávky.

0/0
11.8.2015 14:33

M32a38r17t30i45n 92N41e76b31e53s70k45ý 7856570987782

Spartak měl sice taky zátku nádrže na blatníku, ale jiná koncová světla- třídílná s kulatou odrazkou ve středu.

0/0
15.8.2015 13:43

O72n77d41ř84e55j 91K58o64l18á12ř 1293815623291

Sorry, ale na tom videu ten "favorit" vypadá jako sériové MB. Pokud vím, tak favorit měl jiná světla, blinkry, nárazník...

+2/−6
11.8.2015 12:06

L29u14d35ě47k 52N26ě59m61e16c 5595541462954

Jo táááák. ;-D Taky jsem si musel ten článek přečíst trochu pozorněji, abych ze sebe neudělal trubku.

+4/−1
11.8.2015 12:13

O42n33d70ř57e45j 42K74o87l38á89ř 1633645673291

No mě to právě smysl nedává. Favorit měl jinou přední masku. Znamená to, že i tato maska není originál? To z toho favorita moc nezbylo.

+1/−4
11.8.2015 12:40

L15u11d62ě39k 22N56ě27m27e33c 5915691962464

Favorit byl pracovní název předsériovky Š1000MB z počátku šedesátých let. ;-D Se Škodou Favorit z konce osmdesátých let toho nemá moc společného. Možná žárovky.

+5/0
11.8.2015 13:22

J72i22ř32í 94E88r23b68e86n 1163714686537

No a právě ta předsériová verze "Favorit" měla jiný čumák oproti sérii. Co na tom nechápete?

Společné neměla ani ty žárovky, v 60. letech se nepoužívaly halogeny či sufitky, pouze poctivé nevýkonné asymetrické žárovky a bajonetky.

+1/−1
12.8.2015 7:58

R93a34d38e65k 48F67o27l47p25r96e32c92h13t

Přesně tak. Nechápu, proč má p. Kolář tolik mínusů, jejich kladači vůbec netuší, o čem psal. Na druhou stranu je pravda, že alespoň některé z té padesátky předsériových se od sériových na první pohled prakticky nelišily (možná byly modifikovány později), viděl jsem fotografii jednoho takového, místo nápisu Škoda (viz. foto v článku), měl nápis "Favorit, + rozdíly v dalších nepatrných detailech.

0/0
12.8.2015 9:36

M37a28r71t49i63n 73N20e72b30e51s91k49ý 7766940777602

Ano, Favorit měl jiné prolamované nárazníky, kulaté blinkry a volant z Octavie a stejně jako tento kus kliky z Octavie - tedy masivnější a kulatější, na rozdíl od obdélníkového průřezu u Š1000MB. Tohle bude už trochu "zrenovovaný" hybrid mezi Favoritem a MB. U prototypů byl vždy problém s díly, které si fabrika nevyráběla sama, tak se používalo cokoli z předchozích typů. (kliky, světla, ale i skla, volanty a pod.)

+2/0
14.8.2015 18:29
Foto

J57a45r56o68s15l82a90v 77Š59v16á54b53í10k 3241784185942

Nejhezčí škodovka byla Felicie, ta stará samozřejmě.

+14/0
11.8.2015 12:06

R76a26d72a15n 22K95u98b48a11n11t 1833610699690

české Porsche. 

Ale nejhezčí MB 1000 byla dvoudveřová verze.  Oktávka měla otevírání nádrže lankem od spolujezdce. Tehdy se té hlouposti všichni smáli. Dnes je dálkové otevírání víčka slušný standart.

+7/0
11.8.2015 11:13

L16u69d11ě68k 37N26ě19m22e58c 5685651932194

Zrovna předevčírem jsem ji viděl. Krásně zrenovovanou, šedé barvy. Nádhera.

+3/0
11.8.2015 12:14

P73e94t92r 21N56o25v32o13t88n64ý 1640576951542

Od spolujezdce měla otevírání víčka palivové nádrže právě Škoda 1000 MB a první stovky (do modelu 1972). Octavia měla otvírání u zadních dveří.

Dálkové otevírání má smysl jedině u řidiče. Jinak je to opravdu pro smích.

+1/−1
12.8.2015 15:15

J67i31ř31í 30K17u52c46h52t84a 6718975699957

Jako kluk jsem se vždycky cítil strašně důležitě když jsem měl zatáhnout za páčku a otevřít nádrž.

+2/0
15.8.2015 11:36

A46n18d60r77e94j 48M10a16s37a54r84y60k 9580803156510

nikdy ma tento skodovkarsky gang neuchytil.... mne tie auta prisli tak isto zle ako bola doba v ktorej boli montovane... hold sudruzi robili co mohli. Ale nepride mi to ani obdivuhodne ani pekne. Pride mi to ako nemila spomienka toho ako sa v ceskoslovensku zilo kde aj vedla skodovky bol zigul uplna automobilova modla :)

+2/−22
11.8.2015 8:49

I21g15n23á69c 94M87r91k50v25i28č51k34a 2118962329245

no, ještě, že to teď máte na Slovensku tak libový

+8/−1
11.8.2015 8:54

A19n17d71r34e92j 26M64a51s67a98r81y69k 9720483126110

a co stym ma Slovensko? dokazete mi neako odovodnit Vas komentar?? neako som to vobec nepochopil. Navyse dlhodobo zijem v CR tak teraz nechapem na co ste pan Mrkvicka narazal?

+3/−10
11.8.2015 8:57

L34i47b70o12r 12B81a14ř95i91n41a 8369703473131

to už ses mohl naučit česky, ne?

+7/−2
11.8.2015 11:52

M82i23l45a77n 88L33i86n87h86a68r46t 8234876357246

Kupříkladu mě se slovenština velmi líbí! VR^

+3/0
11.8.2015 14:36
Foto

J52a47r24o92s13l62a98v 93Š50v20á23b25í39k 3961314785602

Možná měl na mysli že teď vyrábíte lepší káry ;)

+2/0
11.8.2015 12:09

P68a54v63e13l 79P48o60s24p23í65š10i56l 3241764663615

Zigul byl modla, protoze byly tehdy jen 100 a 110 a byl to prakticky jedinej zpusob, jak mit auto se silnejsim motorem. Stara Felda je nadherny auto... a kdyz se nablejskaj tak i 1000 i Octavia (o tech starsich ani nemluvim).

+2/0
11.8.2015 11:36

L57i76b47o32r 18T47r18u41x13a 6326621599363

Problém za socíku byl ten, že v rámci RVHP měla továrna v Mladé Boleslavi nařízeno, co může a co nemůže vyrábět a co se k nám bude dovážet. Ruská auta byla lepší zčásti jen uměle (krom toho to byly často kopie zahraničních modelů, podobně jako Dacia nebo polský Fiat).

Podívejte se, jaké prototypy tehdejší konstruktéři ve Škodovce vymysleli a budete mluvit jinak.

+13/0
11.8.2015 11:59

V65í19t 35B10r90z59o83b54o75h90a33t10ý 7370132153841

Dneska to má zase nařízeno z Německa, rozdíl je akorát v tom, že nyní už to nejsou až tak politická, nýbrž spíše ekonomické rozhodnutí.

+2/0
11.8.2015 15:25

P26e83t57r 64N47o90v73o23t40n52ý 1360516401502

Ne, že bych nesouhlasil, ale žádné prototypy které vymysleli ve Škodovce prostě nejsou. Těch pár řekněme studijních prací (tak na úrovni někdo něco splácal v garáži kladivem) ani nestojí za řeč.

Jediná výjimka je Škoda 720. A to teda bylo mimořádně krásné auto, bohužel kombinací neschopnosti vývojářů a neochoty státu do toho nacpat další peníze (a hlavně následně peníze do nové výroby) se dál vyráběla Škoda 100 a následně 105/120. Geniálně se to pak svedlo na Rusáky, kteří údajně vývoj zarazili, aby nekonkurovala Žigulíku.

0/−2
12.8.2015 15:33

M30a22r94t14i87n 64N18e96b39e32s89k69ý 7346750207292

V Boleslavi bylo na prknech plno dobrých aut, ale neschopnost investovat, stejně tak jako neschopnost RVHP některé komponenty vůbec vyrobit, pohřbila mnoho nápadů. Uměl někdo v RVHP vyrobit FUNKČNÍ homokinetický kloub? Opravdový, ne dva kříže vedle sebe a kameny v pouzdře, to není homokineťák. Dacia byla zatížena licencí, navíc kvalita rumunských kloubů byla žalostná. Proto taky nebyla Škoda s předním pohonem.

+1/0
14.8.2015 18:36

J12i62ř91í 57E54r66b24e67n 1613514776827

Ano, v NDR se homokinetické klouby vyráběly - dovážely se nejprve pro Garde a Rapidy, pak i pro Favority. Nebo ne?

0/0
28.8.2015 6:52

P72e48t28r 43N33o63v94o28t22n72ý 1930186541922

Hlouposti. Krok špatným směrem byla právě Škoda 1000 MB, bohužel se ho nepodařilo napravit v roce 1969 a pokračovalo se modelem 100. O pokračování v tomto nesmyslu modelem 105 / 120 už je opravdu škoda mluvit. Favorit měl cca 5 - 8 let zpoždění, ale to už zase bylo normální auto.

0/−1
12.8.2015 15:21
Foto

M92i86l40o71š 80Z54i21k77m59u78n96d 7735359619590

Škoda 1202 STW se nenašla žádná? To je divné ...   ;-(

+2/0
10.8.2015 23:36

J53a35r15e90k 68K77u95b97a36c74k15a 3630465350933

Mi se to pozdava stejne hnusne jako skoda 1000 mb.

+2/−25
10.8.2015 19:31

J17a97r63e66k 35B51o86h16d40a10l 5325924514

Hoď se rybám! Pokud to ten člověk zachrání, tak to bude skvost nehledě na to jestli se líbí nebo ne, to musí ocenit každý Čech!

+11/−2
10.8.2015 21:31

R54o17b71e13r50t 91G16o80r34c 6402583943

Mluvte za sebe a ne za "každýho" :-P

+1/−3
11.8.2015 8:21

J66a22r35e18k 44B29o27h69d61a25l 5405474824

spisovně je "každého"

+2/0
11.8.2015 19:58

P74e53t23r 35N82o96v27o33t87n36ý 1320336221562

Má to v uvozovkách, tj. správně.

+1/0
12.8.2015 15:35

P64a10v62e58l 13P95o54s10p43í52š86i23l 3401704773215

nalestena 1000 je krasny auto

+8/0
11.8.2015 11:37

D16a34v95i59d 37Z66a33h83r16a17d69n67í44č87e23k 3617787286631

Pro mě je to nádherné auto.

0/0
11.8.2015 11:56

J20a58n 28W84a47c49l32a65v 7104935227298

Podívejte se raději do zrcadla. Š100MB byla na ty časy karosářsky velmi vysoko. Co byl problém, že pak se dalších 20 let jen odvozovaly další a škaredší verze (100/110, 105/120/130).

+5/0
11.8.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.