Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vzácná Škoda 990 se promenovala po kolonádě v Poděbradech

Vypadá jako obyčejná notně omšelá Škoda 1000 MB, ale tento kousek je ještě vzácnější. Je to Škoda 990 Favorit, jeden z padesáti kusů vyrobených v předsérii před zahájením produkce tisícovky. Odlišnosti odhalí jen znalec. Tato červená rarita byla k vidění na škodováckém srazu v Poděbradech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i27r58i 96Z37u12z29a17ň59á18k 4768570753736

Pane Blažek asi jste koupil nějakej zmetek.;-D

0/0
17.8.2015 10:29

J64i37ř36í 17K91u87c35h47t69a 6258285909137

Padesát vyrobených exemplářů je hromadná výroba ? KOlik se jich asi zachovalo ?

0/−2
15.8.2015 11:32

E55d66u30a51r60d 56B31l22a89z72e57k 1943330655295

A čím je ten hromadně vyráběnej křáp!!!... (měl jsem ho tak vím;-€...) vzácný???8-o ;-D

0/−5
13.8.2015 20:17
Foto

L50u50b63o36š 34H61a13n10u94s 4177677851382

Nostalgie??? My jsme měli taky tisícovku embaso Barču - ale křápem bych ji rozhodně nenazval. Při delších jízdách jezdila i tenkrát pod šest litrů.

+5/0
14.8.2015 11:00

J89a90n 21P37o22k83o37r13n13ý 1513569160243

A čímpak jsou asi tak vzácné staré malby, sochy, stavby....? Ignorante.Rv

+2/0
16.8.2015 18:13

V26l42a25d46i44m44i91r 12F81a50r74k76a 6363760309144

embéčko jsme ve školce říkali škodě 100. škodě 1000 jsme říkali tisícovka. nejrychlejší byla vždy ta škodovka, která měla motor z erka...to byl trumf, když šlo o to, co by kdo chtěl za auto. Narodil jsem se po roce 78 a jsem z hlavního města, takže veškerý jiný označování považuju za buranský...

0/−8
13.8.2015 1:23

E27d51u64a49r63d 35B60l81a65z83e95k 1523450225465

"My" jsme říkali eMBéčko právě Škodě 1000! To proto, že celý název byl Škoda 1000MB!!!;-) A Škodě 100 jsem pak říkali jen krátce: "Stofka" :-P "Dojedu stofkou"

 Také jsme se škodolibě bavili, že je to stovka proto, že jede max stovkou ;-D ... (jela ale "až" 120kmh, ale jak která a né o ani mírného stoupání nebo proti i mírnému větru :-( Jela 120kmh, ale kazovala 130kmh..., neb proměřovala i o víc jak +10kmh...)

+5/−1
13.8.2015 20:22

L60i84b77o55r 87M82o61h90o30u51t 3936977888382

Jako rodák z Kvasin bych hlavně rád aby už soudruzi novináři přestali používat nadávky,urážky a deformace a tím je slovo škodovka.Na žádné fotografii takové slovo není vidět-myslím tím v emblému,znaku-logu.A rád bych kdyby soudruzi novináři v souladu s pravopisem psali velké písmeno u vlastního jména Škoda i typových jmen-Octavia,Garde,Favorit atd...  Děkuji.PS.Plzeňáci-vám všem nevadí jak média urážejí jméno vašeho rodáka?

+3/−12
11.8.2015 17:11

K85a46r16e11l 36V82l46k 7389640598

8-o

+2/0
11.8.2015 18:22

J76i78ř89í 84E62r77b18e16n 1383144626407

Škoda je název, škodovka je obecné označení jakéhokoliv automobilu této značky. Je tomu tak již od roku 1925, stačí si projít dobový propagační tisk samotné ASŠZ a ASAP.

+10/0
12.8.2015 7:55

L58u38d68ě13k 58N42ě82m65e83c 5765541192154

Nevadí. My tady máme taky svou Škodovku, soudruhu.

+1/0
12.8.2015 8:22

M21i20r77o47s49l89a38v 15S81u10c44h88y 5250899810980

Coby škodovák třetí generace jsem nikdy neslyšel, že by kdokoliv nazýval škodovku jinak. Není to urážka, ale familierní označení.

+8/0
12.8.2015 15:26

J81a83n 74D34l44o40u86h10ý 8956550283460

Ta modrá octavie je spíše spartak s vyměněnou přední maskou. Mimimálně octavie měly křidýlka, našel bych více detailů.

+2/0
11.8.2015 13:45

L16u29d77ě11k 62N96ě32m74e50c 5305971532124

Taky jsem si to myslel, dokud jsem se trochu nepodíval do materiálů. Křidýlka Octavia v prvních letech neměla, až v pozdější době.

+3/0
11.8.2015 14:23

J68o10s62e30f 57P96r93o50c93h93á55z36k30a 7636856758464

Je to přechodový model mezi Spartakem a Octavií. Zjednodušeně řečeno má podvozek ze Spartaka a kastli z oktávky.

0/0
11.8.2015 14:33

M60a48r93t81i86n 45N92e25b20e24s36k84ý 7756160437542

Spartak měl sice taky zátku nádrže na blatníku, ale jiná koncová světla- třídílná s kulatou odrazkou ve středu.

0/0
15.8.2015 13:43

O36n89d37ř28e98j 42K35o69l48á22ř 1783835163171

Sorry, ale na tom videu ten "favorit" vypadá jako sériové MB. Pokud vím, tak favorit měl jiná světla, blinkry, nárazník...

+2/−6
11.8.2015 12:06

L69u12d21ě63k 53N60ě92m62e74c 5275751832634

Jo táááák. ;-D Taky jsem si musel ten článek přečíst trochu pozorněji, abych ze sebe neudělal trubku.

+4/−1
11.8.2015 12:13

O80n82d35ř66e19j 78K30o86l18á59ř 1843195413491

No mě to právě smysl nedává. Favorit měl jinou přední masku. Znamená to, že i tato maska není originál? To z toho favorita moc nezbylo.

+1/−4
11.8.2015 12:40

L60u56d26ě96k 79N46ě36m18e29c 5245731942784

Favorit byl pracovní název předsériovky Š1000MB z počátku šedesátých let. ;-D Se Škodou Favorit z konce osmdesátých let toho nemá moc společného. Možná žárovky.

+5/0
11.8.2015 13:22

J10i74ř96í 73E53r80b66e50n 1153664396527

No a právě ta předsériová verze "Favorit" měla jiný čumák oproti sérii. Co na tom nechápete?

Společné neměla ani ty žárovky, v 60. letech se nepoužívaly halogeny či sufitky, pouze poctivé nevýkonné asymetrické žárovky a bajonetky.

+1/−1
12.8.2015 7:58

R27a95d38e49k 24F13o14l68p50r60e23c23h70t

Přesně tak. Nechápu, proč má p. Kolář tolik mínusů, jejich kladači vůbec netuší, o čem psal. Na druhou stranu je pravda, že alespoň některé z té padesátky předsériových se od sériových na první pohled prakticky nelišily (možná byly modifikovány později), viděl jsem fotografii jednoho takového, místo nápisu Škoda (viz. foto v článku), měl nápis "Favorit, + rozdíly v dalších nepatrných detailech.

0/0
12.8.2015 9:36

M58a86r83t44i56n 27N46e94b14e35s18k17ý 7846870447872

Ano, Favorit měl jiné prolamované nárazníky, kulaté blinkry a volant z Octavie a stejně jako tento kus kliky z Octavie - tedy masivnější a kulatější, na rozdíl od obdélníkového průřezu u Š1000MB. Tohle bude už trochu "zrenovovaný" hybrid mezi Favoritem a MB. U prototypů byl vždy problém s díly, které si fabrika nevyráběla sama, tak se používalo cokoli z předchozích typů. (kliky, světla, ale i skla, volanty a pod.)

+2/0
14.8.2015 18:29
Foto

J67a92r16o20s40l50a93v 19Š21v90á73b59í90k 3741414335462

Nejhezčí škodovka byla Felicie, ta stará samozřejmě.

+14/0
11.8.2015 12:06

R60a39d20a18n 63K31u32b82a35n79t 1113330249160

české Porsche. 

Ale nejhezčí MB 1000 byla dvoudveřová verze.  Oktávka měla otevírání nádrže lankem od spolujezdce. Tehdy se té hlouposti všichni smáli. Dnes je dálkové otevírání víčka slušný standart.

+7/0
11.8.2015 11:13

L94u29d80ě16k 71N55ě30m64e47c 5565421502474

Zrovna předevčírem jsem ji viděl. Krásně zrenovovanou, šedé barvy. Nádhera.

+3/0
11.8.2015 12:14

P15e55t30r 53N43o43v74o60t51n83ý 1580566841522

Od spolujezdce měla otevírání víčka palivové nádrže právě Škoda 1000 MB a první stovky (do modelu 1972). Octavia měla otvírání u zadních dveří.

Dálkové otevírání má smysl jedině u řidiče. Jinak je to opravdu pro smích.

+1/−1
12.8.2015 15:15

J67i68ř38í 19K66u59c53h95t55a 6608275739147

Jako kluk jsem se vždycky cítil strašně důležitě když jsem měl zatáhnout za páčku a otevřít nádrž.

+2/0
15.8.2015 11:36

A18n55d69r16e88j 81M44a29s34a80r79y80k 9720293676380

nikdy ma tento skodovkarsky gang neuchytil.... mne tie auta prisli tak isto zle ako bola doba v ktorej boli montovane... hold sudruzi robili co mohli. Ale nepride mi to ani obdivuhodne ani pekne. Pride mi to ako nemila spomienka toho ako sa v ceskoslovensku zilo kde aj vedla skodovky bol zigul uplna automobilova modla :)

+2/−22
11.8.2015 8:49

I31g22n97á45c 22M58r48k73v80i18č95k87a 2698102479865

no, ještě, že to teď máte na Slovensku tak libový

+8/−1
11.8.2015 8:54

A24n42d76r78e50j 11M25a45s98a35r32y48k 9140383866780

a co stym ma Slovensko? dokazete mi neako odovodnit Vas komentar?? neako som to vobec nepochopil. Navyse dlhodobo zijem v CR tak teraz nechapem na co ste pan Mrkvicka narazal?

+3/−10
11.8.2015 8:57

L80i75b86o31r 95B61a16ř72i43n20a 8679243103361

to už ses mohl naučit česky, ne?

+7/−2
11.8.2015 11:52

M32i45l20a78n 43L84i15n35h61a51r71t 8964296757586

Kupříkladu mě se slovenština velmi líbí! VR^

+3/0
11.8.2015 14:36
Foto

J22a51r42o13s66l11a90v 29Š70v10á91b46í25k 3721764665142

Možná měl na mysli že teď vyrábíte lepší káry ;)

+2/0
11.8.2015 12:09

P76a84v35e95l 26P68o27s17p45í95š69i61l 3691544893195

Zigul byl modla, protoze byly tehdy jen 100 a 110 a byl to prakticky jedinej zpusob, jak mit auto se silnejsim motorem. Stara Felda je nadherny auto... a kdyz se nablejskaj tak i 1000 i Octavia (o tech starsich ani nemluvim).

+2/0
11.8.2015 11:36

L52i66b60o54r 71T66r32u65x43a 6296591719833

Problém za socíku byl ten, že v rámci RVHP měla továrna v Mladé Boleslavi nařízeno, co může a co nemůže vyrábět a co se k nám bude dovážet. Ruská auta byla lepší zčásti jen uměle (krom toho to byly často kopie zahraničních modelů, podobně jako Dacia nebo polský Fiat).

Podívejte se, jaké prototypy tehdejší konstruktéři ve Škodovce vymysleli a budete mluvit jinak.

+13/0
11.8.2015 11:59

V23í88t 46B77r93z39o25b97o73h85a54t26ý 7440482923551

Dneska to má zase nařízeno z Německa, rozdíl je akorát v tom, že nyní už to nejsou až tak politická, nýbrž spíše ekonomické rozhodnutí.

+2/0
11.8.2015 15:25

P33e11t48r 32N90o35v63o33t10n52ý 1310226671722

Ne, že bych nesouhlasil, ale žádné prototypy které vymysleli ve Škodovce prostě nejsou. Těch pár řekněme studijních prací (tak na úrovni někdo něco splácal v garáži kladivem) ani nestojí za řeč.

Jediná výjimka je Škoda 720. A to teda bylo mimořádně krásné auto, bohužel kombinací neschopnosti vývojářů a neochoty státu do toho nacpat další peníze (a hlavně následně peníze do nové výroby) se dál vyráběla Škoda 100 a následně 105/120. Geniálně se to pak svedlo na Rusáky, kteří údajně vývoj zarazili, aby nekonkurovala Žigulíku.

0/−2
12.8.2015 15:33

M34a97r56t73i21n 56N72e33b75e94s78k37ý 7676860687272

V Boleslavi bylo na prknech plno dobrých aut, ale neschopnost investovat, stejně tak jako neschopnost RVHP některé komponenty vůbec vyrobit, pohřbila mnoho nápadů. Uměl někdo v RVHP vyrobit FUNKČNÍ homokinetický kloub? Opravdový, ne dva kříže vedle sebe a kameny v pouzdře, to není homokineťák. Dacia byla zatížena licencí, navíc kvalita rumunských kloubů byla žalostná. Proto taky nebyla Škoda s předním pohonem.

+1/0
14.8.2015 18:36

J50i86ř26í 50E73r36b69e45n 1903964216247

Ano, v NDR se homokinetické klouby vyráběly - dovážely se nejprve pro Garde a Rapidy, pak i pro Favority. Nebo ne?

0/0
28.8.2015 6:52

P69e39t71r 75N61o27v80o65t20n50ý 1450806211532

Hlouposti. Krok špatným směrem byla právě Škoda 1000 MB, bohužel se ho nepodařilo napravit v roce 1969 a pokračovalo se modelem 100. O pokračování v tomto nesmyslu modelem 105 / 120 už je opravdu škoda mluvit. Favorit měl cca 5 - 8 let zpoždění, ale to už zase bylo normální auto.

0/−1
12.8.2015 15:21
Foto

M74i97l25o39š 83Z95i41k65m62u94n26d 7845439839340

Škoda 1202 STW se nenašla žádná? To je divné ...   ;-(

+2/0
10.8.2015 23:36

J30a13r74e65k 75K22u60b34a48c64k90a 3350505450843

Mi se to pozdava stejne hnusne jako skoda 1000 mb.

+2/−25
10.8.2015 19:31

J76a74r14e91k 25B25o70h91d80a80l 5395734974

Hoď se rybám! Pokud to ten člověk zachrání, tak to bude skvost nehledě na to jestli se líbí nebo ne, to musí ocenit každý Čech!

+11/−2
10.8.2015 21:31

R16o23b65e10r94t 31G35o25r25c 6772453873

Mluvte za sebe a ne za "každýho" :-P

+1/−3
11.8.2015 8:21

J98a85r64e15k 45B40o49h40d21a59l 5415184674

spisovně je "každého"

+2/0
11.8.2015 19:58

P78e41t15r 86N14o73v93o40t30n59ý 1500586771682

Má to v uvozovkách, tj. správně.

+1/0
12.8.2015 15:35

P50a49v63e50l 58P88o24s78p37í70š15i26l 3741934423575

nalestena 1000 je krasny auto

+8/0
11.8.2015 11:37

D74a11v16i68d 86Z62a56h83r20a89d41n24í14č54e43k 3547937816701

Pro mě je to nádherné auto.

0/0
11.8.2015 11:56

J71a70n 20W76a66c18l89a27v 7364595437678

Podívejte se raději do zrcadla. Š100MB byla na ty časy karosářsky velmi vysoko. Co byl problém, že pak se dalších 20 let jen odvozovaly další a škaredší verze (100/110, 105/120/130).

+5/0
11.8.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.