Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku je kolem 700 000 aut bez katalyzátoru

V Česku jezdí stále téměř osobních 700 000 aut bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993. Z tohoto počtu je 365 000 vozů starších 30 let. Počet vyřazovaných vozů, které neplní ani emisní normu Euro I, se přitom v posledních dvou letech zpomalil téměř na polovinu. Vyplývá to z dnešní analýzy TÜV SÜD Czech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a22n 25M36a37l37ý 1875259704258

Když ten katalyzátor budu vozit alespoň v kufru, stačí to?

0/0
15.8.2015 18:53
Foto

P19e70t55r 84M75o66o36s 6272175567

A jéje...to vypadá jako dělostřelecká příprava k honu na veteránisty - neboť ti jsou v drtivé většině majiteli vozů, o nichž je v článku zmínka.

Musím ještě rychle navštívit pár veteránských srazů, než je vláda Sobofertu v rámci páchání dobra zakáže.Rv:-/[>-]

0/0
13.8.2015 21:21

J13a36n 53F60r39o32l96í84k 6696810155394

Je zde hodně starých aut, které sloužií jen pro dovoz sena z pole nebo chrastí z lesa. Také veteráni, kteří jezdí jen na srazy a podobné akce. No a pak fajnšmekři se staršími amerikami. Kdo zaplatil 10 litrů ekodaně nebude svého miláška dávat do šrotu jen aby splnil směrnice strany a vlády.

0/0
12.8.2015 7:49

J67a52n 44D92l90o51u54h38ý 7374459750679

To je zase blbost! Jak muze auto co najede 4% delat znecisteni 40%?! Vetsina tech aut jsou stejne young timery na klasickem technicaku a takova auta se drzi kvuli budouci vyssi cene a ne kvuli tomu, ze s tim nekdo bude bafat po meste.

+2/0
12.8.2015 7:41

M65a59r27e23k 25H53r63u24b47y 6867972541368

Ekohumanisti se preci nenechaji rozptylovat nejakymi cisly - ale sem tam tam nejaka daji, protoze vypadaji seriozne;-)

0/0
12.8.2015 11:08

L48a69d11i19s79l67a67v 88H65a19š26k62a 4783806661450

Co se chystá a nemine nas to je každoroční stk u starších vozu. A to by bylo aby si každej nemusel koupit nějakou novou plinu.

Místo aby byli lide omezení počtem aut a resila se spotřeba tak se resi obsah valcu a starší vozy s minimálním najezdem km

+1/0
11.8.2015 21:39

E12v27z44e82n 18S67o47u79k51u56p 1427454386708

Dovezl jsem si auto z USA a nechtěli mi dát homologaci, protože nemá sklopná vnější zrcátka...

Elekroinstalace v pořádku dle EU a přitom ještě plní emisní normu EURO 7....:-/

+1/−1
11.8.2015 18:00

J12a92n 26D79l74o96u90h23ý 7884579760229

Je to chujovina, pak auto ktere v usa stoji nove 600000kc u nas i s homologaci vyjde na milion!

0/0
12.8.2015 7:42

J38a20k57u22b 15F73e95i56f57a31r 7879389736699

Statistika. Ukazuje jen to, že naše kupní síla je v porovnání s jinými zeměmi EU velmi nízká. Každý by si asi rád dopřál nové auto ne po 15 letech, ale dříve. Bohužel  českých daní se krmí darmožrouti, tuneláři a vykukové. Pak lidem nezbývá na nová auta a někteří jsou rádi že přežijí od výplaty k výplatě a nemusí krást.

+10/0
11.8.2015 17:46

S87l43a73v76o49m32í15r 56Š51t77ě82p36á34n 1348984732564

všechno to jsou jen tabulkové teorie a snaha co nejvíce lidem řídit životy. Ale skutečný krok k ochraně našeho zdraví jako například znevýhodnění rakoviňáků (rozuměj dieslů)  se nekoná

+7/0
11.8.2015 16:01

K42a89r91e87l 71J81o60a42c52h87i60m57s72t81á68l 8676692337946

Co letadla ? co lodě ? co střílení ze zbraní? výbuchy bomb? vlaky? to se neřeší ? tak ať neřešej ani auta

+5/−2
11.8.2015 15:52

E66v40z36e88n 83S64o49u69k77u41p 1957554336528

Pravda....  Lodě a lokomotivy na celém světě vyprodukují 1000x více škodlivých emisí než všechna auta na světě....

+3/0
11.8.2015 18:02

J74i46ř59í 90K43o62c19u73r13e92k 6895244645628

Nejhorší je pendolíno... jezdí rychle a tak srašně moc žere. 8-o

0/0
12.8.2015 13:23
Foto

D15a10v75i90d 80M21a22t97e68j18u 2324301120575

Moje Honda je sice "az" z roku 2001, ale take uz ho fyzicky nema, ale papirove samozrejme ano. Vlk se nazral a koza zustala cela :-)

+2/−1
11.8.2015 14:23

P64e75t21r 60M71i72c18h42a98l 2880384371482

Neber si to osobně, ale všechna auta, která mají vykuchané katalyzátory, DPF apod. by měla na místě přijít o techničák. Bohužel vím, že na STK pořád vládnou peníze a udělat jde všechno.

+4/0
11.8.2015 16:24
Foto

D42a87v61i51d 33M73a16t16e67j67u 2914611430375

Uprimne, kdyz kolem sebe vidim ty cousici diesely vseho druhu, tak nemam nejmensi problem s tim jezdit s "japoncem" bez katu. Ten ma navic najezd max 5 tis. km rocne, protoze je to a treti auto v rodine. Tak asi tak.

+3/−3
11.8.2015 16:32

J20a82r54o89s66l71a37v 61P90l93a30c16h41e42t13k51a 7206256696599

To je jako rict "proc bych neukradl medeny okap, kdyz jini kradou miliony".

+4/0
11.8.2015 18:13
Foto

D49a34v60i74d 33M40a73t30e26j42u 2324981300485

Srovnavat kradez a jizdu bez katu je opravdu velmi chytre, rekl bych dokonce velmi novatorske :-)

+1/−1
11.8.2015 19:04

J44a35r92o31s69l44a85v 98P59l50a67c78h82e48t43k40a 7156116676229

Nevim, co je na tom chytreho. Proste porusujete zakon(ktery ma chranit zdravi obcanu) a omlouvate si to tim, ze jini ho porusuji vic.

+2/−1
12.8.2015 10:40

P31e77t50r 51M47i55c55h67a11l 2500684691402

Však já se vyklechtaných dieselů (a ani těch novýých s vykuchaným DPF) nezastávám. Tady má platit "padni komu padni".

0/0
12.8.2015 8:36

M17i12c38h31a93l 82H46r60u29b84o26š 4480407192135

Nepozname sa a ani nie sme kamarati, ale az doteraz som Vase reakcie povazoval za hodnote a rozumne. Touto reakciou Ste ale aspon u mna stratil moralny profil. Uz sa len pochvalit, ze napriek plnemu zdraviu s oblubou parkujete na vozickarskych miestach a pre rodicov s detmi, aj ked dieta neveziete... Revolta jak hovado :-(

+2/0
12.8.2015 13:32
Foto

D84a39v42i72d 57M61a69t60e86j58u 2894631430285

Na mistech pro invalidy nikdy neparkuju a naopak to odsuzuju a fotky takovych "ridicu" rad zverejnuju. Ti totiz opravdu urcite skupine lidi komplikuji zivot. Ja opravdu nikoliv, resp. nikoliv meritelne.

0/0
12.8.2015 23:33

P86a38v72e27l 37S44t91a87v72j14a59n97í51k 6898695477221

Co to je za vergl? Mám o rok mladší, ale technickou a emisema jsem vždycky prošel bez problémů a úplatků. Natočenno musí mít přes 330 kkm.

Takový humusy na silnici fakt miluju.

0/−1
12.8.2015 22:32
Foto

D26a61v72i30d 50M31a83t53e90j76u 2914341450645

S2000, novy motor F20C s najezdem asi 15.000 km. Fakt vergl ;-)

0/0
12.8.2015 23:30

M49a73r12e67k 25H64r61u80b28y 6487502201558

Tahle auta maji zanedbatelne kilometrove vykony, ale to nebrani radnicim premyslet o zavadeni nizkoemisnich zon, ktere postihnout prave jenom tato auta. Vsichni ostatni si ale budou muset poridit zbytecnou nalepku :-/Rv

+10/0
11.8.2015 14:18

F44r84a43n42t25i93š70e27k 59P83o30l44í47v12k79a 8241275401248

Není zbytečná, tečou z ní peníze pro radnici

+2/0
11.8.2015 23:59

P51e62t38r 24S97t98e92j54s86k80a95l 3329568484626

A kolik jich je s vykuchanym DPF? Ne takove ty starsi ale ty nove standardne s filtrem z vyroby.

+7/0
11.8.2015 13:37

L67u87k39á94š 73V85a93ň53u93r38a 1265334823483

A v Česku je taky plno moderních aut s vytlučenými nebo nefunkčními katalyzátory a plno kamiónů bez filtrů pevných částic a po mořích jezdí plno lodí na mazut atd. A hlavně, celej rozvojovej svět je plnej aut bez katalyzátorů. tohle je jen masáž na koupi nového, méně spolehlivého, ale zato na údržbu náročnějšího vozu.

+17/0
11.8.2015 13:19

J67a20k10u88b 66T89u20l96i82s 2630271967628

Možná by měla padnout otázka, kolik kilometrů tyto auta ročně najezdí. Osobně si myslím, že většina z těch aut patří lidem, kteří si jednou týdně sjedou nakoupit a jednou týdně zajedou k doktorovi. Tím to ovzduší moc nezhorší ...

+8/0
11.8.2015 12:57
Foto

P55a74v96e54l 16P46o48d18e34š36v46a 5439917949

No a co? Mám raději vůni motoru z dvoutaktu než kyselý smrad oxidů dusíku z auta EURO 4.

+12/−1
11.8.2015 12:52

P24e74t55r 19M68i96c80h11a86l 2510374271322

Vůni z dvoutaktu? Fuj, to byl vždycky strašný zápach, když ještě jezdily houfně Trabanty a Wartburgy.

+1/−2
11.8.2015 16:25

V39i84k48t70o83r 72W96o36l63f 8832418423696

Když teď něco takovýho potkám na silnici, otevírám okýnka, abych cítil tu vůni. Takže souhlas s panem Podešvou.

+5/0
11.8.2015 22:26

J64a51n 14F64r35o90l21í83k 6736580735394

Pamatuji doby, kdy na VC Brno jezdily motorky s ricinem. To byla krásná vůně.

0/0
12.8.2015 7:52

M89i60c29h63a79l 82H79o59r36á78k 6214529354596

Auta bez katalyzátoru by mělo být možné "dojezdit" ale neměl by být možný převod ...

0/−14
11.8.2015 11:41

J90i63ř77í 90E45r70b69e97n 1223184146597

To jako že by si už nikdo nikdy nemohl od nikoho koupit třeba Škodu 110 R, Tatru 603 či Pragu Alfa?

+5/0
11.8.2015 12:10

M87i53c84h88a68l 29F96r65ý29d47a 1152259793192

Mohl, ale nemohl by ji nově zaregistrovat. Buď rozebrat na díly nebo z toho udělat ofiko veterána.

0/−9
11.8.2015 12:13

S82e67i40d74l 89P84e11t55r 1181411335464

Á, pán je znalec z oboru  ... :-)

Valná většina youngtimerů opravdových "veterány" jsou z toho prostého důvodu, že nikomu se většinou nechce zbytečně platit na auto se kterým najede 0-2 tis km za rok plné povinné ručení a tak auto má veteránskou testaci (kvůli 1/12 PR) ale jelikož zde bylo oficiálně  kdysi schváleno k provozu zůstává na bílých značkách. Dávat takové auto na zelená "véčka" postrádá jakýkoli smysl.

Doporučuji si zajít na jakékoli "veteránské rójení" co jich je přes sezonu každý víkend několik a pak mudrovat ...

+5/0
11.8.2015 12:35

M78i62c85h64a11l 37F98r11ý90d43a 1872669793972

Pánovi jaksi unikl obsah původního sdělení. Někdy je mi těch rádobymudrců líto... ;-D

0/−2
11.8.2015 12:55

D44u30š98a13n 20P91e11š75e50k 3715419914690

Máte vůbec představu, co to je za pakárnu dostat u nás auto na V?

U auta na bílých značkách je to prakticky nemožné.

+3/0
11.8.2015 15:03

M98i44c17h44a12l 31F38r54ý17d80a 1282919953822

Mám

0/−2
11.8.2015 15:07

R55a72d13i14m 53S19v88o56b12o53d27a 9963459786982

denne me predjizdeji ne tak stare (5-10let) stare vozy, z kterych se vali tak neskutecne cernej kour, ze neni videt ani na RZ.

takze tech 40% znecisteni je hodne zjednodusena statistika.

+15/0
11.8.2015 11:14

P64a51v43e11l 34M87a18t88a67s 1461945480157

Obvykle "vykuchaný" filtr pevných částic nebo závada turba. Pokud není emisní a technická kontrola "zaplacená", nemá takové auto šanci projít.

+3/0
11.8.2015 11:33
Foto

I73v31o 64P95e75t89e79r47k95a 4636605737779

jj, měl jsem jednou poškozený chladič turba a v jistých otáčkách to neskutečně kouřilo.

+1/0
11.8.2015 12:28

L13u60k60á70š 97V26a84ň44u28r33a 1265474773853

Nebo špatně čipnuté TDI. O kamiónech ani nemluvě.

+4/0
11.8.2015 13:21

P20a92v14e49l 12S74t86a32v23j44a38n39í97k 6838605597761

Zrovna dneska jsem dvě takový čuňata musel předjet i za cenu porušení zákona. Jezdit furt na vnitřní okruh větrání taky není řešení.

Když už švestky buzerujou s lékárničkama, tak by mohli mrknout nenápadně pod auto a rovnou to lifrovat na ekologickou likvidaci.

0/0
12.8.2015 22:38

P22e46t38r 22S28u18c29h50ý 1408869414946

Vysvětlí mi někdo, k čemu je ten katalyzátor? Aby to k něčemu bylo, tak by se to muselo vytřepávat nebo nějak z tama to svinstvo dostat. Místo toho se dělá tzv. regenerace, během které to co se tam nashromáždí zase vyfouknete ven a výsledek je stejný.

0/−6
11.8.2015 10:40

D27a13v44i14d 91Z62a62h60r45a36d56n40í34č74e49k 3777927766811

https://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3%A1tor

+5/0
11.8.2015 10:48

P68a41v11e13l 12M49a56t22a18s 1531895340627

Motáte hrušky a jablka, tedy katalyzátor (benzin, popř. i nafta) a filtr pevných částic (nafta). To, o čem mluvíte, je právě filtr a ne katalyzátor!

+9/0
11.8.2015 11:35

J50a92k10u26b 29V19a56l53e72š 8270806937423

Ano, hezké, kdo naposledy viděl nějaké takové vozidlo?

+1/−3
11.8.2015 10:29
Foto

M92a18t35ě55j 66Č88e94r60n83ý 9645922380937

Stačí projet kdejakou vesnicí a dají se počítat na desítky.

+3/−1
11.8.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.