Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku je kolem 700 000 aut bez katalyzátoru

V Česku jezdí stále téměř osobních 700 000 aut bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993. Z tohoto počtu je 365 000 vozů starších 30 let. Počet vyřazovaných vozů, které neplní ani emisní normu Euro I, se přitom v posledních dvou letech zpomalil téměř na polovinu. Vyplývá to z dnešní analýzy TÜV SÜD Czech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a16n 20M93a41l68ý 1145759864258

Když ten katalyzátor budu vozit alespoň v kufru, stačí to?

0/0
15.8.2015 18:53
Foto

P22e90t26r 29M19o26o34s 6612415677

A jéje...to vypadá jako dělostřelecká příprava k honu na veteránisty - neboť ti jsou v drtivé většině majiteli vozů, o nichž je v článku zmínka.

Musím ještě rychle navštívit pár veteránských srazů, než je vláda Sobofertu v rámci páchání dobra zakáže.Rv:-/[>-]

0/0
13.8.2015 21:21

J35a21n 22F66r63o58l71í48k 6296620365434

Je zde hodně starých aut, které sloužií jen pro dovoz sena z pole nebo chrastí z lesa. Také veteráni, kteří jezdí jen na srazy a podobné akce. No a pak fajnšmekři se staršími amerikami. Kdo zaplatil 10 litrů ekodaně nebude svého miláška dávat do šrotu jen aby splnil směrnice strany a vlády.

0/0
12.8.2015 7:49

J10a61n 61D86l18o55u16h49ý 7504449980939

To je zase blbost! Jak muze auto co najede 4% delat znecisteni 40%?! Vetsina tech aut jsou stejne young timery na klasickem technicaku a takova auta se drzi kvuli budouci vyssi cene a ne kvuli tomu, ze s tim nekdo bude bafat po meste.

+2/0
12.8.2015 7:41

M14a16r23e86k 54H82r25u62b89y 6317612251938

Ekohumanisti se preci nenechaji rozptylovat nejakymi cisly - ale sem tam tam nejaka daji, protoze vypadaji seriozne;-)

0/0
12.8.2015 11:08

L52a39d82i95s64l56a33v 87H77a90š63k66a 4323176781550

Co se chystá a nemine nas to je každoroční stk u starších vozu. A to by bylo aby si každej nemusel koupit nějakou novou plinu.

Místo aby byli lide omezení počtem aut a resila se spotřeba tak se resi obsah valcu a starší vozy s minimálním najezdem km

+1/0
11.8.2015 21:39

E90v26z89e21n 27S62o56u44k84u93p 1457464736538

Dovezl jsem si auto z USA a nechtěli mi dát homologaci, protože nemá sklopná vnější zrcátka...

Elekroinstalace v pořádku dle EU a přitom ještě plní emisní normu EURO 7....:-/

+1/−1
11.8.2015 18:00

J77a98n 46D91l64o25u33h52ý 7844879740159

Je to chujovina, pak auto ktere v usa stoji nove 600000kc u nas i s homologaci vyjde na milion!

0/0
12.8.2015 7:42

J35a25k58u29b 31F74e46i17f97a15r 7709139756899

Statistika. Ukazuje jen to, že naše kupní síla je v porovnání s jinými zeměmi EU velmi nízká. Každý by si asi rád dopřál nové auto ne po 15 letech, ale dříve. Bohužel  českých daní se krmí darmožrouti, tuneláři a vykukové. Pak lidem nezbývá na nová auta a někteří jsou rádi že přežijí od výplaty k výplatě a nemusí krást.

+10/0
11.8.2015 17:46

S82l47a21v69o20m86í24r 34Š22t64ě30p39á52n 1628324482404

všechno to jsou jen tabulkové teorie a snaha co nejvíce lidem řídit životy. Ale skutečný krok k ochraně našeho zdraví jako například znevýhodnění rakoviňáků (rozuměj dieslů)  se nekoná

+7/0
11.8.2015 16:01

K12a45r22e36l 40J85o64a71c69h10i66m55s72t37á42l 8266732427846

Co letadla ? co lodě ? co střílení ze zbraní? výbuchy bomb? vlaky? to se neřeší ? tak ať neřešej ani auta

+5/−2
11.8.2015 15:52

E41v25z76e87n 89S11o13u93k98u91p 1327824846588

Pravda....  Lodě a lokomotivy na celém světě vyprodukují 1000x více škodlivých emisí než všechna auta na světě....

+3/0
11.8.2015 18:02

J73i68ř66í 63K62o51c61u55r97e49k 6855574785498

Nejhorší je pendolíno... jezdí rychle a tak srašně moc žere. 8-o

0/0
12.8.2015 13:23

D36a86v23i77d 30M46a17t25e34j57u 2314351370905

Moje Honda je sice "az" z roku 2001, ale take uz ho fyzicky nema, ale papirove samozrejme ano. Vlk se nazral a koza zustala cela :-)

+2/−1
11.8.2015 14:23

P65e79t47r 26M81i95c98h68a75l 2620214901322

Neber si to osobně, ale všechna auta, která mají vykuchané katalyzátory, DPF apod. by měla na místě přijít o techničák. Bohužel vím, že na STK pořád vládnou peníze a udělat jde všechno.

+4/0
11.8.2015 16:24

D84a27v36i11d 42M31a62t66e22j77u 2544621470515

Uprimne, kdyz kolem sebe vidim ty cousici diesely vseho druhu, tak nemam nejmensi problem s tim jezdit s "japoncem" bez katu. Ten ma navic najezd max 5 tis. km rocne, protoze je to a treti auto v rodine. Tak asi tak.

+3/−3
11.8.2015 16:32

J57a43r19o41s37l23a69v 89P27l12a69c75h82e50t67k21a 7606666396249

To je jako rict "proc bych neukradl medeny okap, kdyz jini kradou miliony".

+4/0
11.8.2015 18:13

D31a97v97i56d 88M13a74t34e52j11u 2914631430535

Srovnavat kradez a jizdu bez katu je opravdu velmi chytre, rekl bych dokonce velmi novatorske :-)

+1/−1
11.8.2015 19:04

J50a34r65o30s82l76a62v 93P98l34a41c66h48e22t98k11a 7276876326339

Nevim, co je na tom chytreho. Proste porusujete zakon(ktery ma chranit zdravi obcanu) a omlouvate si to tim, ze jini ho porusuji vic.

+2/−1
12.8.2015 10:40

P29e58t45r 62M52i34c48h45a46l 2260194151412

Však já se vyklechtaných dieselů (a ani těch novýých s vykuchaným DPF) nezastávám. Tady má platit "padni komu padni".

0/0
12.8.2015 8:36

M38i98c42h54a39l 82H61r61u37b98o72š 4240317632625

Nepozname sa a ani nie sme kamarati, ale az doteraz som Vase reakcie povazoval za hodnote a rozumne. Touto reakciou Ste ale aspon u mna stratil moralny profil. Uz sa len pochvalit, ze napriek plnemu zdraviu s oblubou parkujete na vozickarskych miestach a pre rodicov s detmi, aj ked dieta neveziete... Revolta jak hovado :-(

+2/0
12.8.2015 13:32

D35a51v83i14d 41M20a34t91e88j13u 2774581380265

Na mistech pro invalidy nikdy neparkuju a naopak to odsuzuju a fotky takovych "ridicu" rad zverejnuju. Ti totiz opravdu urcite skupine lidi komplikuji zivot. Ja opravdu nikoliv, resp. nikoliv meritelne.

0/0
12.8.2015 23:33

P57a82v24e36l 34S20t22a65v55j86a14n69í71k 6918595717471

Co to je za vergl? Mám o rok mladší, ale technickou a emisema jsem vždycky prošel bez problémů a úplatků. Natočenno musí mít přes 330 kkm.

Takový humusy na silnici fakt miluju.

0/−1
12.8.2015 22:32

D30a69v85i19d 93M42a15t72e30j13u 2174531510615

S2000, novy motor F20C s najezdem asi 15.000 km. Fakt vergl ;-)

0/0
12.8.2015 23:30

M34a33r44e79k 26H58r87u95b52y 6497692951958

Tahle auta maji zanedbatelne kilometrove vykony, ale to nebrani radnicim premyslet o zavadeni nizkoemisnich zon, ktere postihnout prave jenom tato auta. Vsichni ostatni si ale budou muset poridit zbytecnou nalepku :-/Rv

+10/0
11.8.2015 14:18

F10r70a48n41t41i26š64e57k 88P52o17l62í50v18k62a 8141165151218

Není zbytečná, tečou z ní peníze pro radnici

+2/0
11.8.2015 23:59

P13e35t79r 46S36t22e42j22s59k33a26l 3459498974456

A kolik jich je s vykuchanym DPF? Ne takove ty starsi ale ty nove standardne s filtrem z vyroby.

+7/0
11.8.2015 13:37

L15u12k80á71š 74V37a85ň14u45r80a 1365264753503

A v Česku je taky plno moderních aut s vytlučenými nebo nefunkčními katalyzátory a plno kamiónů bez filtrů pevných částic a po mořích jezdí plno lodí na mazut atd. A hlavně, celej rozvojovej svět je plnej aut bez katalyzátorů. tohle je jen masáž na koupi nového, méně spolehlivého, ale zato na údržbu náročnějšího vozu.

+17/0
11.8.2015 13:19

J35a91k46u44b 57T91u69l30i34s 2210291987138

Možná by měla padnout otázka, kolik kilometrů tyto auta ročně najezdí. Osobně si myslím, že většina z těch aut patří lidem, kteří si jednou týdně sjedou nakoupit a jednou týdně zajedou k doktorovi. Tím to ovzduší moc nezhorší ...

+8/0
11.8.2015 12:57
Foto

P15a33v71e16l 66P63o14d13e60š32v44a 5399827279

No a co? Mám raději vůni motoru z dvoutaktu než kyselý smrad oxidů dusíku z auta EURO 4.

+12/−1
11.8.2015 12:52

P30e43t64r 98M94i66c71h33a41l 2790114901162

Vůni z dvoutaktu? Fuj, to byl vždycky strašný zápach, když ještě jezdily houfně Trabanty a Wartburgy.

+1/−2
11.8.2015 16:25

V74i84k76t68o52r 75W33o80l79f 8722738693626

Když teď něco takovýho potkám na silnici, otevírám okýnka, abych cítil tu vůni. Takže souhlas s panem Podešvou.

+5/0
11.8.2015 22:26

J70a46n 73F68r11o14l74í74k 6486850685214

Pamatuji doby, kdy na VC Brno jezdily motorky s ricinem. To byla krásná vůně.

0/0
12.8.2015 7:52

M33i41c41h80a91l 91H14o74r57á38k 6284829634916

Auta bez katalyzátoru by mělo být možné "dojezdit" ale neměl by být možný převod ...

0/−14
11.8.2015 11:41

J63i59ř45í 50E70r90b39e42n 1953354596717

To jako že by si už nikdo nikdy nemohl od nikoho koupit třeba Škodu 110 R, Tatru 603 či Pragu Alfa?

+5/0
11.8.2015 12:10

M77i96c26h40a35l 97F18r56ý28d44a 1912989873802

Mohl, ale nemohl by ji nově zaregistrovat. Buď rozebrat na díly nebo z toho udělat ofiko veterána.

0/−9
11.8.2015 12:13

S69e93i14d42l 27P90e15t19r 1501241385974

Á, pán je znalec z oboru  ... :-)

Valná většina youngtimerů opravdových "veterány" jsou z toho prostého důvodu, že nikomu se většinou nechce zbytečně platit na auto se kterým najede 0-2 tis km za rok plné povinné ručení a tak auto má veteránskou testaci (kvůli 1/12 PR) ale jelikož zde bylo oficiálně  kdysi schváleno k provozu zůstává na bílých značkách. Dávat takové auto na zelená "véčka" postrádá jakýkoli smysl.

Doporučuji si zajít na jakékoli "veteránské rójení" co jich je přes sezonu každý víkend několik a pak mudrovat ...

+5/0
11.8.2015 12:35

M25i77c81h90a45l 16F31r29ý23d17a 1572269123292

Pánovi jaksi unikl obsah původního sdělení. Někdy je mi těch rádobymudrců líto... ;-D

0/−2
11.8.2015 12:55

D74u16š72a29n 66P46e61š88e30k 3445379624170

Máte vůbec představu, co to je za pakárnu dostat u nás auto na V?

U auta na bílých značkách je to prakticky nemožné.

+3/0
11.8.2015 15:03

M67i66c67h56a11l 12F37r82ý39d74a 1372979853772

Mám

0/−2
11.8.2015 15:07

R67a66d61i45m 87S39v97o25b98o46d30a 9573919456352

denne me predjizdeji ne tak stare (5-10let) stare vozy, z kterych se vali tak neskutecne cernej kour, ze neni videt ani na RZ.

takze tech 40% znecisteni je hodne zjednodusena statistika.

+15/0
11.8.2015 11:14

P56a46v62e81l 97M62a62t55a60s 1551245740457

Obvykle "vykuchaný" filtr pevných částic nebo závada turba. Pokud není emisní a technická kontrola "zaplacená", nemá takové auto šanci projít.

+3/0
11.8.2015 11:33
Foto

I44v41o 44P30e80t68e93r32k68a 4976495337199

jj, měl jsem jednou poškozený chladič turba a v jistých otáčkách to neskutečně kouřilo.

+1/0
11.8.2015 12:28

L52u66k30á35š 53V20a90ň57u81r37a 1745264863243

Nebo špatně čipnuté TDI. O kamiónech ani nemluvě.

+4/0
11.8.2015 13:21

P14a20v11e89l 73S63t61a79v67j12a10n75í32k 6518135877481

Zrovna dneska jsem dvě takový čuňata musel předjet i za cenu porušení zákona. Jezdit furt na vnitřní okruh větrání taky není řešení.

Když už švestky buzerujou s lékárničkama, tak by mohli mrknout nenápadně pod auto a rovnou to lifrovat na ekologickou likvidaci.

0/0
12.8.2015 22:38

P23e58t88r 20S94u34c35h12ý 1138839874616

Vysvětlí mi někdo, k čemu je ten katalyzátor? Aby to k něčemu bylo, tak by se to muselo vytřepávat nebo nějak z tama to svinstvo dostat. Místo toho se dělá tzv. regenerace, během které to co se tam nashromáždí zase vyfouknete ven a výsledek je stejný.

0/−6
11.8.2015 10:40

D13a68v14i92d 53Z89a21h67r18a75d68n57í71č98e28k 3347777866491

https://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3%A1tor

+5/0
11.8.2015 10:48

P54a93v87e60l 67M97a14t18a84s 1741865690797

Motáte hrušky a jablka, tedy katalyzátor (benzin, popř. i nafta) a filtr pevných částic (nafta). To, o čem mluvíte, je právě filtr a ne katalyzátor!

+9/0
11.8.2015 11:35

J72a27k63u42b 95V82a78l60e90š 8290396477893

Ano, hezké, kdo naposledy viděl nějaké takové vozidlo?

+1/−3
11.8.2015 10:29
Foto

M41a47t94ě16j 10Č34e26r44n43ý 9675252180467

Stačí projet kdejakou vesnicí a dají se počítat na desítky.

+3/−1
11.8.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.