Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku je kolem 700 000 aut bez katalyzátoru

V Česku jezdí stále téměř osobních 700 000 aut bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993. Z tohoto počtu je 365 000 vozů starších 30 let. Počet vyřazovaných vozů, které neplní ani emisní normu Euro I, se přitom v posledních dvou letech zpomalil téměř na polovinu. Vyplývá to z dnešní analýzy TÜV SÜD Czech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a91n 26M57a57l16ý 1735209954628

Když ten katalyzátor budu vozit alespoň v kufru, stačí to?

0/0
15.8.2015 18:53
Foto

P41e15t89r 49M95o85o10s 6232735597

A jéje...to vypadá jako dělostřelecká příprava k honu na veteránisty - neboť ti jsou v drtivé většině majiteli vozů, o nichž je v článku zmínka.

Musím ještě rychle navštívit pár veteránských srazů, než je vláda Sobofertu v rámci páchání dobra zakáže.Rv:-/[>-]

0/0
13.8.2015 21:21

J68a68n 71F85r75o82l21í43k 6656130875404

Je zde hodně starých aut, které sloužií jen pro dovoz sena z pole nebo chrastí z lesa. Také veteráni, kteří jezdí jen na srazy a podobné akce. No a pak fajnšmekři se staršími amerikami. Kdo zaplatil 10 litrů ekodaně nebude svého miláška dávat do šrotu jen aby splnil směrnice strany a vlády.

0/0
12.8.2015 7:49


J96a59n 97D51l26o93u81h84ý 7214469830989

To je zase blbost! Jak muze auto co najede 4% delat znecisteni 40%?! Vetsina tech aut jsou stejne young timery na klasickem technicaku a takova auta se drzi kvuli budouci vyssi cene a ne kvuli tomu, ze s tim nekdo bude bafat po meste.

+2/0
12.8.2015 7:41

M81a13r48e42k 28H47r74u25b76y 6627932901308

Ekohumanisti se preci nenechaji rozptylovat nejakymi cisly - ale sem tam tam nejaka daji, protoze vypadaji seriozne;-)

0/0
12.8.2015 11:08

L40a80d74i93s39l53a91v 73H11a18š40k50a 4543686151400

Co se chystá a nemine nas to je každoroční stk u starších vozu. A to by bylo aby si každej nemusel koupit nějakou novou plinu.

Místo aby byli lide omezení počtem aut a resila se spotřeba tak se resi obsah valcu a starší vozy s minimálním najezdem km

+1/0
11.8.2015 21:39

E47v32z84e71n 14S72o43u78k25u28p 1387714626438

Dovezl jsem si auto z USA a nechtěli mi dát homologaci, protože nemá sklopná vnější zrcátka...

Elekroinstalace v pořádku dle EU a přitom ještě plní emisní normu EURO 7....:-/

+1/−1
11.8.2015 18:00

J64a17n 31D85l23o17u90h80ý 7914909350799

Je to chujovina, pak auto ktere v usa stoji nove 600000kc u nas i s homologaci vyjde na milion!

0/0
12.8.2015 7:42

J93a17k90u72b 77F69e83i88f24a70r 7169579366189

Statistika. Ukazuje jen to, že naše kupní síla je v porovnání s jinými zeměmi EU velmi nízká. Každý by si asi rád dopřál nové auto ne po 15 letech, ale dříve. Bohužel  českých daní se krmí darmožrouti, tuneláři a vykukové. Pak lidem nezbývá na nová auta a někteří jsou rádi že přežijí od výplaty k výplatě a nemusí krást.

+10/0
11.8.2015 17:46

S40l24a23v35o63m11í47r 74Š74t43ě33p82á90n 1338964662404

všechno to jsou jen tabulkové teorie a snaha co nejvíce lidem řídit životy. Ale skutečný krok k ochraně našeho zdraví jako například znevýhodnění rakoviňáků (rozuměj dieslů)  se nekoná

+7/0
11.8.2015 16:01

K92a46r33e77l 35J87o52a49c67h87i73m28s93t11á72l 8586152757756

Co letadla ? co lodě ? co střílení ze zbraní? výbuchy bomb? vlaky? to se neřeší ? tak ať neřešej ani auta

+5/−2
11.8.2015 15:52

E66v65z37e33n 41S29o42u57k49u93p 1777604906578

Pravda....  Lodě a lokomotivy na celém světě vyprodukují 1000x více škodlivých emisí než všechna auta na světě....

+3/0
11.8.2015 18:02

J40i22ř20í 12K39o14c36u70r84e94k 6235734555808

Nejhorší je pendolíno... jezdí rychle a tak srašně moc žere. 8-o

0/0
12.8.2015 13:23
Foto

D42a59v34i85d 56M31a98t73e65j23u 2914581920405

Moje Honda je sice "az" z roku 2001, ale take uz ho fyzicky nema, ale papirove samozrejme ano. Vlk se nazral a koza zustala cela :-)

+2/−1
11.8.2015 14:23

P12e55t89r 37M82i70c62h87a62l 2550744711492

Neber si to osobně, ale všechna auta, která mají vykuchané katalyzátory, DPF apod. by měla na místě přijít o techničák. Bohužel vím, že na STK pořád vládnou peníze a udělat jde všechno.

+4/0
11.8.2015 16:24
Foto

D95a80v41i19d 67M73a60t24e89j69u 2904131690575

Uprimne, kdyz kolem sebe vidim ty cousici diesely vseho druhu, tak nemam nejmensi problem s tim jezdit s "japoncem" bez katu. Ten ma navic najezd max 5 tis. km rocne, protoze je to a treti auto v rodine. Tak asi tak.

+3/−3
11.8.2015 16:32

J66a56r96o20s79l20a94v 67P39l15a85c90h83e28t53k96a 7776216846809

To je jako rict "proc bych neukradl medeny okap, kdyz jini kradou miliony".

+4/0
11.8.2015 18:13
Foto

D13a92v33i13d 33M84a42t25e22j84u 2974331220225

Srovnavat kradez a jizdu bez katu je opravdu velmi chytre, rekl bych dokonce velmi novatorske :-)

+1/−1
11.8.2015 19:04

J95a40r64o45s94l60a53v 37P50l35a33c75h88e42t70k91a 7916796286879

Nevim, co je na tom chytreho. Proste porusujete zakon(ktery ma chranit zdravi obcanu) a omlouvate si to tim, ze jini ho porusuji vic.

+2/−1
12.8.2015 10:40

P54e73t32r 92M85i94c77h79a55l 2530164611772

Však já se vyklechtaných dieselů (a ani těch novýých s vykuchaným DPF) nezastávám. Tady má platit "padni komu padni".

0/0
12.8.2015 8:36

M31i22c41h41a26l 33H36r75u51b97o79š 4570947982545

Nepozname sa a ani nie sme kamarati, ale az doteraz som Vase reakcie povazoval za hodnote a rozumne. Touto reakciou Ste ale aspon u mna stratil moralny profil. Uz sa len pochvalit, ze napriek plnemu zdraviu s oblubou parkujete na vozickarskych miestach a pre rodicov s detmi, aj ked dieta neveziete... Revolta jak hovado :-(

+2/0
12.8.2015 13:32
Foto

D29a91v28i15d 33M67a32t18e70j58u 2984821730815

Na mistech pro invalidy nikdy neparkuju a naopak to odsuzuju a fotky takovych "ridicu" rad zverejnuju. Ti totiz opravdu urcite skupine lidi komplikuji zivot. Ja opravdu nikoliv, resp. nikoliv meritelne.

0/0
12.8.2015 23:33

P95a28v70e96l 27S20t57a60v60j63a93n61í78k 6318345237381

Co to je za vergl? Mám o rok mladší, ale technickou a emisema jsem vždycky prošel bez problémů a úplatků. Natočenno musí mít přes 330 kkm.

Takový humusy na silnici fakt miluju.

0/−1
12.8.2015 22:32
Foto

D77a35v35i61d 87M55a54t13e98j14u 2694821260505

S2000, novy motor F20C s najezdem asi 15.000 km. Fakt vergl ;-)

0/0
12.8.2015 23:30

M61a93r54e78k 18H59r77u87b95y 6687412641218

Tahle auta maji zanedbatelne kilometrove vykony, ale to nebrani radnicim premyslet o zavadeni nizkoemisnich zon, ktere postihnout prave jenom tato auta. Vsichni ostatni si ale budou muset poridit zbytecnou nalepku :-/Rv

+10/0
11.8.2015 14:18

F71r88a10n82t57i30š10e14k 48P55o44l40í25v52k24a 8211525901768

Není zbytečná, tečou z ní peníze pro radnici

+2/0
11.8.2015 23:59

P46e53t98r 84S76t54e15j77s31k89a38l 3669298334446

A kolik jich je s vykuchanym DPF? Ne takove ty starsi ale ty nove standardne s filtrem z vyroby.

+7/0
11.8.2015 13:37

L81u24k97á30š 22V61a26ň45u23r47a 1195484923163

A v Česku je taky plno moderních aut s vytlučenými nebo nefunkčními katalyzátory a plno kamiónů bez filtrů pevných částic a po mořích jezdí plno lodí na mazut atd. A hlavně, celej rozvojovej svět je plnej aut bez katalyzátorů. tohle je jen masáž na koupi nového, méně spolehlivého, ale zato na údržbu náročnějšího vozu.

+17/0
11.8.2015 13:19

J63a75k53u76b 63T27u66l71i14s 2330381527518

Možná by měla padnout otázka, kolik kilometrů tyto auta ročně najezdí. Osobně si myslím, že většina z těch aut patří lidem, kteří si jednou týdně sjedou nakoupit a jednou týdně zajedou k doktorovi. Tím to ovzduší moc nezhorší ...

+8/0
11.8.2015 12:57
Foto

P78a24v19e88l 24P17o79d69e98š23v31a 5789257309

No a co? Mám raději vůni motoru z dvoutaktu než kyselý smrad oxidů dusíku z auta EURO 4.

+12/−1
11.8.2015 12:52

P18e85t46r 66M16i21c70h67a23l 2840884651152

Vůni z dvoutaktu? Fuj, to byl vždycky strašný zápach, když ještě jezdily houfně Trabanty a Wartburgy.

+1/−2
11.8.2015 16:25

V76i20k20t74o91r 68W19o46l30f 8132588933416

Když teď něco takovýho potkám na silnici, otevírám okýnka, abych cítil tu vůni. Takže souhlas s panem Podešvou.

+5/0
11.8.2015 22:26

J31a97n 48F95r58o85l66í65k 6316400805214

Pamatuji doby, kdy na VC Brno jezdily motorky s ricinem. To byla krásná vůně.

0/0
12.8.2015 7:52

M11i34c98h58a11l 12H59o88r47á39k 6194159824866

Auta bez katalyzátoru by mělo být možné "dojezdit" ale neměl by být možný převod ...

0/−14
11.8.2015 11:41

J81i86ř71í 74E97r34b13e59n 1623904266187

To jako že by si už nikdo nikdy nemohl od nikoho koupit třeba Škodu 110 R, Tatru 603 či Pragu Alfa?

+5/0
11.8.2015 12:10

M27i34c52h18a69l 38F38r35ý29d78a 1592459393192

Mohl, ale nemohl by ji nově zaregistrovat. Buď rozebrat na díly nebo z toho udělat ofiko veterána.

0/−9
11.8.2015 12:13

S85e73i24d91l 88P42e23t71r 1131781925564

Á, pán je znalec z oboru  ... :-)

Valná většina youngtimerů opravdových "veterány" jsou z toho prostého důvodu, že nikomu se většinou nechce zbytečně platit na auto se kterým najede 0-2 tis km za rok plné povinné ručení a tak auto má veteránskou testaci (kvůli 1/12 PR) ale jelikož zde bylo oficiálně  kdysi schváleno k provozu zůstává na bílých značkách. Dávat takové auto na zelená "véčka" postrádá jakýkoli smysl.

Doporučuji si zajít na jakékoli "veteránské rójení" co jich je přes sezonu každý víkend několik a pak mudrovat ...

+5/0
11.8.2015 12:35

M41i55c17h51a70l 18F41r91ý84d34a 1462389683802

Pánovi jaksi unikl obsah původního sdělení. Někdy je mi těch rádobymudrců líto... ;-D

0/−2
11.8.2015 12:55

D76u56š66a13n 37P36e44š87e47k 3395449704120

Máte vůbec představu, co to je za pakárnu dostat u nás auto na V?

U auta na bílých značkách je to prakticky nemožné.

+3/0
11.8.2015 15:03

M81i28c77h17a51l 13F46r34ý60d36a 1852329173652

Mám

0/−2
11.8.2015 15:07

R65a14d10i51m 66S21v53o18b76o16d98a 9153579966382

denne me predjizdeji ne tak stare (5-10let) stare vozy, z kterych se vali tak neskutecne cernej kour, ze neni videt ani na RZ.

takze tech 40% znecisteni je hodne zjednodusena statistika.

+15/0
11.8.2015 11:14

P14a72v23e55l 84M94a38t88a94s 1851335970637

Obvykle "vykuchaný" filtr pevných částic nebo závada turba. Pokud není emisní a technická kontrola "zaplacená", nemá takové auto šanci projít.

+3/0
11.8.2015 11:33
Foto

I85v12o 58P48e93t28e39r50k30a 4316585117529

jj, měl jsem jednou poškozený chladič turba a v jistých otáčkách to neskutečně kouřilo.

+1/0
11.8.2015 12:28

L72u50k70á17š 45V54a49ň95u56r63a 1715764323693

Nebo špatně čipnuté TDI. O kamiónech ani nemluvě.

+4/0
11.8.2015 13:21

P37a24v15e64l 42S23t88a31v74j57a60n21í39k 6678865837511

Zrovna dneska jsem dvě takový čuňata musel předjet i za cenu porušení zákona. Jezdit furt na vnitřní okruh větrání taky není řešení.

Když už švestky buzerujou s lékárničkama, tak by mohli mrknout nenápadně pod auto a rovnou to lifrovat na ekologickou likvidaci.

0/0
12.8.2015 22:38

P64e53t42r 31S86u28c86h50ý 1778589664396

Vysvětlí mi někdo, k čemu je ten katalyzátor? Aby to k něčemu bylo, tak by se to muselo vytřepávat nebo nějak z tama to svinstvo dostat. Místo toho se dělá tzv. regenerace, během které to co se tam nashromáždí zase vyfouknete ven a výsledek je stejný.

0/−6
11.8.2015 10:40

D48a85v71i70d 57Z11a36h25r65a25d87n62í51č75e23k 3567337256811

https://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3%A1tor

+5/0
11.8.2015 10:48

P18a72v21e16l 33M89a48t49a95s 1271245640637

Motáte hrušky a jablka, tedy katalyzátor (benzin, popř. i nafta) a filtr pevných částic (nafta). To, o čem mluvíte, je právě filtr a ne katalyzátor!

+9/0
11.8.2015 11:35

J32a90k35u70b 88V49a81l65e60š 8670856497643

Ano, hezké, kdo naposledy viděl nějaké takové vozidlo?

+1/−3
11.8.2015 10:29
Foto

M78a78t20ě14j 39Č26e62r76n58ý 9655372780487

Stačí projet kdejakou vesnicí a dají se počítat na desítky.

+3/−1
11.8.2015 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.