Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejvýkonnější spalovací motory světa. Lodní rekordman má 107 390 koní

Pístové spalovací motory jsou nejoblíbenější pohonnou jednotkou automobilů všech druhů a dlouho to tak ještě zůstane. Ale nepatří jen do aut a jejich další aplikace jsou mnohdy opravdu fascinující. Na první pohled často humpolácká technika překvapí gigantickými výkony, rozměry a dalšími parametry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i50c94h59a85l 21H16o60r42s85k58y 2532726916140

:-PProč americkýcký motorista s Hondou ?  Protože je to ten stejnej typ klienta  jako u nás fábiák a možná oktávkák;-)

0/0
22.8.2015 17:43

E97r53i61k 49K59o77m36a29n40e91c 8339443339315

Corvair B-36 Peacemaker... snad CoNvair...

0/0
22.8.2015 16:00

J85i47ř38í 67K28o32c76u78r97e49k 6505434855798

Ve výčtu chybí ještě stacionární motor, tzv. stabilák:

https://www.youtube.com/watch?v=pwvS8_H5rKs

0/0
21.8.2015 19:36


K28a72r26e71l 69P92e70c93k23a 7756280925864

Proč americký motorista? Proč do Hondy?

0/−1
21.8.2015 18:04

J71i36ř20í 45K66o56c12u16r66e77k 6395344385728

Asi inspirace z odkazovaného článku... A není to jedno? Žádný z těch motorů si do český řidič své Octavie nedá. A to ani do kufru, ikdyby měl kombíka.

+3/0
21.8.2015 20:03

J79i79ř86í 78S95c15h53w25a60c15h 8778314128986

protože kdyby to bylo do Fabie nebo Octy, tak by tu škoda-haters protestovali proti neoznačené reklamě....;-)

0/0
21.8.2015 20:53

M90i33r61o48s35l45a14v 52S86t14i83s85k83a73l 3617936857460

Největší motor v automobilu byl ve Fiatu S76 a byl to řadový čtyřválec OHC o objemu 28,5litruR^

0/0
21.8.2015 12:03

J41i30ř89í 24S36c96h31w86a43c55h 8748154668456

pokud vezmeme v úvahu i takovéto "speciály" na překonávání rekordů, tak z roku 1933 by se našel CAMPBELL RR BLUEBIRD s leteckým motorem RR V12 36,6 litru. 

THUNDERBOLT měl tyto motory dokonce dva, takže celkem 73,2 litru....

0/0
21.8.2015 15:36

J53a12n 24D42l25o90u98h92ý 7674379910819

Chtelo by to najit jeste nejvetsi standartni motor pod kapotou osobaku. Ja videl zatim nejvetsi v Chevrolet Malibu cca r.v. 1975 motor 9.8litru

0/0
21.8.2015 9:25

J78i62ř65í 28S41c88h81w19a76c96h 8648264478126

před válkou se do "osobáků" dávali i větší motory. V nějakých Bugatti byly třeba třináctilitrové řadové osmiválce. 

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
21.8.2015 9:46

R57o76m80a47n 47Š41v81i59d29r78o94ň 6465475628628

http://auto.idnes.cz/fiat-s76-cl3-/auto_ojetiny.aspx?c=A150624_145713_auto_ojetiny_fdv

0/0
21.8.2015 10:14

J31i54ř12í 21S65c63h92w18a86c34h 8558714928466

toto asi nebyl "osobní" automobill ;-)

0/0
21.8.2015 10:49

Z45d59e73n61ě89k 19D59u21f43e56k 2774494298

Zajímavý článek o motorových gigantech

+8/0
21.8.2015 8:38

J42i86n33d93r51i29c56h 54K51u62c15e80r47a 7648685931225

Zajimave je take to,ze pouhe 3 lodni agregaty od finskeho vyrobce vyprodukuji vic oxidu siry a dalsich emisi nez vsechny automobily sveta vybavene katalyzatory. Aby znrcisteni nebylo tak katastrofalni maji povinnost v offshore zonach pouzivat naftu misto mazutu.

+11/−1
21.8.2015 9:04

J91i68ř88í 22S83c28h31w84a56c52h 8128204208546

kolik oxidů síry z takové lodi někde v oceánu dorazí k pevnině aniž by neprošlo cca 1-5 přeháňkami, tedy nebylo v podstatě zlikvidováno?

0/−1
21.8.2015 9:53

J42a26k44u59b 30V63a40l14e52š 8460906927953

No, a myslíte že z toho oceánu se to zase do vzduchu nedostane, a navíc z ryb do nás?

0/−1
21.8.2015 12:27

J67a80k52u53b 90N26o31v64o19t60n16ý 1584688110195

Víte, kolik máte v moři všech možných síranů?

+2/0
21.8.2015 12:36

O93n75d53ř44e41j 17N72o64v12á15k 9477404809869

Jistě, ty lodě nikdy nepřiplouvají do přístavů, nenabírají naftu, zboží ...

0/0
21.8.2015 20:44

J26i52ř30í 90S31c62h14w14a97c20h 8928884898336

ale v přístavech nespalují mazut ale naftu.....jak je to již uvedeno v příspěvku výše....

0/0
23.8.2015 13:17

J65o38s10e61f 61V31a20l76a 9910563603883

ono mazut a nafta jsou na spalovani trosku neco jineho, navic lodni motory byvaji dimenzovany pro rotaci klikove hridele v obou smerech ( pokud neslouzi jenom jako agregat pro vyrobu elektricke energie - lode s nastavitelnymi gondolami pro elektromotory) Pokud musi byt schopen "zaradit zpatecku", pak nejde o klasicky vznetovy motor ale o vznetovy dvoutakt s promenlivym nastvenim soupatkoveho rozvodu

+2/0
21.8.2015 11:20

D94a25v49i48d 53L84a49n76g92e18r 9840670464471

Je to sice pravda, ale i tak doprava loděmi s těmito motory v poměru na tunu přepraveného zboží je zelenější než to tahat kamionem, vlakem nebo nedej bože letadlem. A to nemluvím o ekonomické stránce, v tom se tomu vyrovná snad jen vyrábět na místě spotřeby. Takoví číňani navíc naloží na loď součástky a dělníky a montují po cestě - neskutečná úspora.

0/0
21.8.2015 13:36

J15i88ř76í 43K50o52c27u48r98e73k 6145854785598

Když vezmeme třídu Maersk TrippeE tak spotřebuje až 21,200 galonů paliva za den při maximální rychlosti 25 uzlů. To jsou jednotky ...

80250 litrů za 24 hodin. 3344 litrů za hodinu při rychlosti 46 km/h. Takže 7270 litrů na 100 kilometrů. 8-o Šílenost, "vaše Fabie" jezdí za 1000x míň.

Uveze "vaše Fabie" 18350 kontejnerů? Ikdyby uvezla jeden se spotřebou 7,27 litru na 100 km, tak to udělá 133.000 litrů na sto. :-P Ups!

Takže je ještě třeba tu spotřebu vydělit přepraveným množstvím. 18350 jsou TEU, což znamená 20 stop (asi 6 metrů) dlouhý kontejner a na tirák se takové vejdou dva. Ale nejezdí vždy plná, takže ekvivalent 8500 tiráků?

Jsme na spotřebě 0,86 litru na sto. TO jde, ne? :-)

Jenže spotřebu jsem vzal při maximální rychlosti. Pojede-li ekonomickou rychlostí 20 uzlů, tak spotřeba klesne o 37 % na 0,32 litru na 100 km na každý kontejner. To je **** efektivní. ;-)

+9/0
21.8.2015 19:57

J76i48ř59í 73K39o42c67u87r63e59k 6665174485238

A může za to motor nebo palivo? Že by v palivu síra nebyla a motor tak síru pro oxidaci vyráběl termojadernou fůzí?

Jo a tenhle blábol se tu objevuje pravidelně. Je zajímavé, že v mnoha různých obměnách. Jiní uvádějí 10 největších lodí jako všechny automobily světa. Můžete mi tedy vysvětlit, jak TŘI motory pohánějí deset lodí?.

+1/0
21.8.2015 19:32

O40n57d52ř42e24j 23N26o30v98á58k 9157184709559

Není to blábol. Bylo to zjištěno a ověřeno, že 10 největších zaoceánských lodí vyprodukuje stejně emisí, jako autodoprava na celém světě.

0/0
21.8.2015 20:42

J26i75ř44í 67S16c88h10w53a57c20h 8388144798266

chacha, bylo ZJIŠTĚNO a OVĚŘENO(!) ......

tak to se mi připomnělo, jak Cimrmanologové určili dobu Cimrmanova příchodu do Liptákova měřením rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot. Touto komplikovanou a velice nákladnou metodou zjistili, že pokud tedy Cimrman v těchto botách do Liptákova přišel, že se tak stalo na podzim roku 1906 plus mínus 200 let....;-)

+5/0
21.8.2015 21:40

M35i27r75e43k 13B14u18c51h30t70í70k 7649434554499

Hezké počtení. Díky.

+4/0
21.8.2015 8:22

D11e68n31i70s 21W70i86t24z98k11u 3583221859987

sem čekal, že se aspoň dozvím v kolika tisících otáček dosahují ty motory maximální výkon. to bych chtěl asi moc

+2/−3
21.8.2015 5:12

D41e14n19i42s 98W94i80t81z71k14u 3663461749547

frýda to můžeš mínusovat jak chceš, ale jenom to ukazuje tvojí inteligenci. maximální výkon bez udaných otáček je mi k ničemu, protože si nedokážu představit jaký to má chod

+1/0
21.8.2015 9:59

D72a95n50i55e53l 14S55t51r16a42k68a 8549475131761

UTFG

0/0
21.8.2015 10:33

D41e53n90i32s 51W87i66t61z32k43u 3603671299967

to bych ten článek vůbec nemusel číst, když bych si to měl sám hledat.

+1/0
21.8.2015 10:51

P26e14t74r 95D42l51o12u59h13ý 3685811532898

Ještě by to chtělo přepočet na Fábie :-) Sorry, musel jsem si rejpnout.

+12/0
21.8.2015 0:51

D96a75n73i53e56l 77S14t39r59a75k24a 8329655151441

Fábii si neumim představit - co fotbalová hřiště?

0/0
21.8.2015 10:34

P28e21t92r 45S35u54c89h38ý 1928589154616

Mě to dole hned po článkem jak jsou ty podobné zprávy nabídlo jednu, kde hned v názvu byl přepočet na 330 fabií ;-D;-D

+2/0
21.8.2015 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.