Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvýkonnější spalovací motory světa. Lodní rekordman má 107 390 koní

Pístové spalovací motory jsou nejoblíbenější pohonnou jednotkou automobilů všech druhů a dlouho to tak ještě zůstane. Ale nepatří jen do aut a jejich další aplikace jsou mnohdy opravdu fascinující. Na první pohled často humpolácká technika překvapí gigantickými výkony, rozměry a dalšími parametry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i47c92h84a31l 52H33o89r63s96k57y 2562816736730

:-PProč americkýcký motorista s Hondou ?  Protože je to ten stejnej typ klienta  jako u nás fábiák a možná oktávkák;-)

0/0
22.8.2015 17:43

E93r22i51k 55K10o48m34a78n85e41c 8429813439305

Corvair B-36 Peacemaker... snad CoNvair...

0/0
22.8.2015 16:00

J63i34ř21í 54K50o44c96u37r42e64k 6815104455498

Ve výčtu chybí ještě stacionární motor, tzv. stabilák:

https://www.youtube.com/watch?v=pwvS8_H5rKs

0/0
21.8.2015 19:36

K75a56r98e57l 36P45e59c83k53a 7316390375294

Proč americký motorista? Proč do Hondy?

0/−1
21.8.2015 18:04

J68i17ř53í 87K69o88c69u98r71e46k 6115404395768

Asi inspirace z odkazovaného článku... A není to jedno? Žádný z těch motorů si do český řidič své Octavie nedá. A to ani do kufru, ikdyby měl kombíka.

+3/0
21.8.2015 20:03

J66i78ř86í 72S10c13h83w12a38c41h 8848544978706

protože kdyby to bylo do Fabie nebo Octy, tak by tu škoda-haters protestovali proti neoznačené reklamě....;-)

0/0
21.8.2015 20:53

M78i80r89o24s23l24a37v 29S88t75i21s20k75a50l 3147206977260

Největší motor v automobilu byl ve Fiatu S76 a byl to řadový čtyřválec OHC o objemu 28,5litruR^

0/0
21.8.2015 12:03

J96i68ř91í 15S66c57h39w33a45c65h 8788214138256

pokud vezmeme v úvahu i takovéto "speciály" na překonávání rekordů, tak z roku 1933 by se našel CAMPBELL RR BLUEBIRD s leteckým motorem RR V12 36,6 litru. 

THUNDERBOLT měl tyto motory dokonce dva, takže celkem 73,2 litru....

0/0
21.8.2015 15:36

J90a97n 29D89l55o85u27h24ý 7484469880209

Chtelo by to najit jeste nejvetsi standartni motor pod kapotou osobaku. Ja videl zatim nejvetsi v Chevrolet Malibu cca r.v. 1975 motor 9.8litru

0/0
21.8.2015 9:25

J61i88ř36í 42S96c28h43w67a57c38h 8778734238426

před válkou se do "osobáků" dávali i větší motory. V nějakých Bugatti byly třeba třináctilitrové řadové osmiválce. 

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
21.8.2015 9:46

R84o88m77a71n 50Š77v71i95d28r76o30ň 6235635218988

http://auto.idnes.cz/fiat-s76-cl3-/auto_ojetiny.aspx?c=A150624_145713_auto_ojetiny_fdv

0/0
21.8.2015 10:14

J81i30ř55í 25S55c95h50w95a12c68h 8598774458666

toto asi nebyl "osobní" automobill ;-)

0/0
21.8.2015 10:49

Z62d30e55n76ě23k 11D38u46f76e94k 2214484648

Zajímavý článek o motorových gigantech

+8/0
21.8.2015 8:38

J70i59n22d82r63i31c67h 75K17u31c57e66r45a 7448915741125

Zajimave je take to,ze pouhe 3 lodni agregaty od finskeho vyrobce vyprodukuji vic oxidu siry a dalsich emisi nez vsechny automobily sveta vybavene katalyzatory. Aby znrcisteni nebylo tak katastrofalni maji povinnost v offshore zonach pouzivat naftu misto mazutu.

+11/−1
21.8.2015 9:04

J89i10ř35í 39S65c56h74w46a49c20h 8698444538606

kolik oxidů síry z takové lodi někde v oceánu dorazí k pevnině aniž by neprošlo cca 1-5 přeháňkami, tedy nebylo v podstatě zlikvidováno?

0/−1
21.8.2015 9:53

J14a17k41u79b 46V89a84l94e55š 8760896547973

No, a myslíte že z toho oceánu se to zase do vzduchu nedostane, a navíc z ryb do nás?

0/−1
21.8.2015 12:27

J96a19k76u66b 46N70o73v14o21t22n34ý 1144128470465

Víte, kolik máte v moři všech možných síranů?

+2/0
21.8.2015 12:36

O23n21d97ř40e63j 70N53o59v14á63k 9547844279939

Jistě, ty lodě nikdy nepřiplouvají do přístavů, nenabírají naftu, zboží ...

0/0
21.8.2015 20:44

J54i57ř48í 21S57c76h37w72a52c33h 8738784558916

ale v přístavech nespalují mazut ale naftu.....jak je to již uvedeno v příspěvku výše....

0/0
23.8.2015 13:17

J93o16s74e43f 52V48a81l43a 9780593893373

ono mazut a nafta jsou na spalovani trosku neco jineho, navic lodni motory byvaji dimenzovany pro rotaci klikove hridele v obou smerech ( pokud neslouzi jenom jako agregat pro vyrobu elektricke energie - lode s nastavitelnymi gondolami pro elektromotory) Pokud musi byt schopen "zaradit zpatecku", pak nejde o klasicky vznetovy motor ale o vznetovy dvoutakt s promenlivym nastvenim soupatkoveho rozvodu

+2/0
21.8.2015 11:20

D52a58v72i12d 90L85a56n19g66e63r 9850920534691

Je to sice pravda, ale i tak doprava loděmi s těmito motory v poměru na tunu přepraveného zboží je zelenější než to tahat kamionem, vlakem nebo nedej bože letadlem. A to nemluvím o ekonomické stránce, v tom se tomu vyrovná snad jen vyrábět na místě spotřeby. Takoví číňani navíc naloží na loď součástky a dělníky a montují po cestě - neskutečná úspora.

0/0
21.8.2015 13:36

J18i50ř68í 73K66o83c24u61r64e97k 6885204415778

Když vezmeme třídu Maersk TrippeE tak spotřebuje až 21,200 galonů paliva za den při maximální rychlosti 25 uzlů. To jsou jednotky ...

80250 litrů za 24 hodin. 3344 litrů za hodinu při rychlosti 46 km/h. Takže 7270 litrů na 100 kilometrů. 8-o Šílenost, "vaše Fabie" jezdí za 1000x míň.

Uveze "vaše Fabie" 18350 kontejnerů? Ikdyby uvezla jeden se spotřebou 7,27 litru na 100 km, tak to udělá 133.000 litrů na sto. :-P Ups!

Takže je ještě třeba tu spotřebu vydělit přepraveným množstvím. 18350 jsou TEU, což znamená 20 stop (asi 6 metrů) dlouhý kontejner a na tirák se takové vejdou dva. Ale nejezdí vždy plná, takže ekvivalent 8500 tiráků?

Jsme na spotřebě 0,86 litru na sto. TO jde, ne? :-)

Jenže spotřebu jsem vzal při maximální rychlosti. Pojede-li ekonomickou rychlostí 20 uzlů, tak spotřeba klesne o 37 % na 0,32 litru na 100 km na každý kontejner. To je **** efektivní. ;-)

+9/0
21.8.2015 19:57

J22i20ř78í 88K30o30c34u77r98e50k 6415864325468

A může za to motor nebo palivo? Že by v palivu síra nebyla a motor tak síru pro oxidaci vyráběl termojadernou fůzí?

Jo a tenhle blábol se tu objevuje pravidelně. Je zajímavé, že v mnoha různých obměnách. Jiní uvádějí 10 největších lodí jako všechny automobily světa. Můžete mi tedy vysvětlit, jak TŘI motory pohánějí deset lodí?.

+1/0
21.8.2015 19:32

O35n40d30ř80e88j 82N39o40v74á14k 9917154229909

Není to blábol. Bylo to zjištěno a ověřeno, že 10 největších zaoceánských lodí vyprodukuje stejně emisí, jako autodoprava na celém světě.

0/0
21.8.2015 20:42

J93i73ř22í 79S54c77h95w55a84c95h 8728334448406

chacha, bylo ZJIŠTĚNO a OVĚŘENO(!) ......

tak to se mi připomnělo, jak Cimrmanologové určili dobu Cimrmanova příchodu do Liptákova měřením rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot. Touto komplikovanou a velice nákladnou metodou zjistili, že pokud tedy Cimrman v těchto botách do Liptákova přišel, že se tak stalo na podzim roku 1906 plus mínus 200 let....;-)

+5/0
21.8.2015 21:40

M51i27r41e78k 60B77u35c34h77t17í30k 7589474814459

Hezké počtení. Díky.

+4/0
21.8.2015 8:22

D73e95n24i18s 42W82i34t37z61k42u 3533491789557

sem čekal, že se aspoň dozvím v kolika tisících otáček dosahují ty motory maximální výkon. to bych chtěl asi moc

+2/−3
21.8.2015 5:12

D33e18n65i47s 98W87i56t71z23k53u 3443641699957

frýda to můžeš mínusovat jak chceš, ale jenom to ukazuje tvojí inteligenci. maximální výkon bez udaných otáček je mi k ničemu, protože si nedokážu představit jaký to má chod

+1/0
21.8.2015 9:59

D14a58n94i40e23l 19S20t10r57a24k11a 8569265891791

UTFG

0/0
21.8.2015 10:33

D45e16n37i55s 78W53i98t64z20k48u 3933881129827

to bych ten článek vůbec nemusel číst, když bych si to měl sám hledat.

+1/0
21.8.2015 10:51

P69e72t76r 23D38l32o12u46h23ý 3365691442328

Ještě by to chtělo přepočet na Fábie :-) Sorry, musel jsem si rejpnout.

+12/0
21.8.2015 0:51

D59a50n45i51e71l 65S90t76r46a16k19a 8909515151931

Fábii si neumim představit - co fotbalová hřiště?

0/0
21.8.2015 10:34

P84e90t29r 29S18u27c87h50ý 1338429864666

Mě to dole hned po článkem jak jsou ty podobné zprávy nabídlo jednu, kde hned v názvu byl přepočet na 330 fabií ;-D;-D

+2/0
21.8.2015 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.