Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejvýkonnější spalovací motory světa. Lodní rekordman má 107 390 koní

Pístové spalovací motory jsou nejoblíbenější pohonnou jednotkou automobilů všech druhů a dlouho to tak ještě zůstane. Ale nepatří jen do aut a jejich další aplikace jsou mnohdy opravdu fascinující. Na první pohled často humpolácká technika překvapí gigantickými výkony, rozměry a dalšími parametry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i81c13h79a51l 62H82o78r74s20k24y 2172126906420

:-PProč americkýcký motorista s Hondou ?  Protože je to ten stejnej typ klienta  jako u nás fábiák a možná oktávkák;-)

0/0
22.8.2015 17:43

E37r85i63k 70K46o83m54a65n11e93c 8789603829845

Corvair B-36 Peacemaker... snad CoNvair...

0/0
22.8.2015 16:00

J45i33ř81í 56K91o25c48u76r55e70k 6505234545418

Ve výčtu chybí ještě stacionární motor, tzv. stabilák:

https://www.youtube.com/watch?v=pwvS8_H5rKs

0/0
21.8.2015 19:36


K49a96r93e68l 40P23e97c19k20a 7656610255514

Proč americký motorista? Proč do Hondy?

0/−1
21.8.2015 18:04

J25i11ř84í 72K11o98c93u39r85e42k 6605194745928

Asi inspirace z odkazovaného článku... A není to jedno? Žádný z těch motorů si do český řidič své Octavie nedá. A to ani do kufru, ikdyby měl kombíka.

+3/0
21.8.2015 20:03

J59i40ř92í 29S32c38h22w26a14c10h 8198294698856

protože kdyby to bylo do Fabie nebo Octy, tak by tu škoda-haters protestovali proti neoznačené reklamě....;-)

0/0
21.8.2015 20:53

M35i23r25o93s75l72a32v 75S69t97i49s23k60a12l 3627636427590

Největší motor v automobilu byl ve Fiatu S76 a byl to řadový čtyřválec OHC o objemu 28,5litruR^

0/0
21.8.2015 12:03

J65i30ř47í 77S27c45h39w85a38c98h 8968844628806

pokud vezmeme v úvahu i takovéto "speciály" na překonávání rekordů, tak z roku 1933 by se našel CAMPBELL RR BLUEBIRD s leteckým motorem RR V12 36,6 litru. 

THUNDERBOLT měl tyto motory dokonce dva, takže celkem 73,2 litru....

0/0
21.8.2015 15:36

J39a17n 14D72l26o66u43h11ý 7694839700949

Chtelo by to najit jeste nejvetsi standartni motor pod kapotou osobaku. Ja videl zatim nejvetsi v Chevrolet Malibu cca r.v. 1975 motor 9.8litru

0/0
21.8.2015 9:25

J79i18ř77í 20S62c49h66w59a63c48h 8478564958796

před válkou se do "osobáků" dávali i větší motory. V nějakých Bugatti byly třeba třináctilitrové řadové osmiválce. 

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
21.8.2015 9:46

R64o88m44a33n 77Š83v44i67d82r52o97ň 6885475758258

http://auto.idnes.cz/fiat-s76-cl3-/auto_ojetiny.aspx?c=A150624_145713_auto_ojetiny_fdv

0/0
21.8.2015 10:14

J63i59ř63í 17S32c65h30w18a28c45h 8568284128276

toto asi nebyl "osobní" automobill ;-)

0/0
21.8.2015 10:49

Z89d68e56n76ě46k 12D53u66f46e15k 2854594218

Zajímavý článek o motorových gigantech

+8/0
21.8.2015 8:38

J35i34n22d73r11i89c43h 10K88u83c48e72r23a 7438795251865

Zajimave je take to,ze pouhe 3 lodni agregaty od finskeho vyrobce vyprodukuji vic oxidu siry a dalsich emisi nez vsechny automobily sveta vybavene katalyzatory. Aby znrcisteni nebylo tak katastrofalni maji povinnost v offshore zonach pouzivat naftu misto mazutu.

+11/−1
21.8.2015 9:04

J30i65ř42í 50S91c83h50w22a11c73h 8718954228576

kolik oxidů síry z takové lodi někde v oceánu dorazí k pevnině aniž by neprošlo cca 1-5 přeháňkami, tedy nebylo v podstatě zlikvidováno?

0/−1
21.8.2015 9:53

J31a71k53u94b 83V16a71l55e37š 8680266117843

No, a myslíte že z toho oceánu se to zase do vzduchu nedostane, a navíc z ryb do nás?

0/−1
21.8.2015 12:27

J17a13k32u67b 72N51o58v83o30t27n69ý 1424508700605

Víte, kolik máte v moři všech možných síranů?

+2/0
21.8.2015 12:36

O10n26d70ř14e75j 35N27o10v69á48k 9957194259749

Jistě, ty lodě nikdy nepřiplouvají do přístavů, nenabírají naftu, zboží ...

0/0
21.8.2015 20:44

J37i73ř34í 90S97c42h18w78a16c98h 8548634738116

ale v přístavech nespalují mazut ale naftu.....jak je to již uvedeno v příspěvku výše....

0/0
23.8.2015 13:17

J54o82s61e43f 45V20a54l20a 9960223353593

ono mazut a nafta jsou na spalovani trosku neco jineho, navic lodni motory byvaji dimenzovany pro rotaci klikove hridele v obou smerech ( pokud neslouzi jenom jako agregat pro vyrobu elektricke energie - lode s nastavitelnymi gondolami pro elektromotory) Pokud musi byt schopen "zaradit zpatecku", pak nejde o klasicky vznetovy motor ale o vznetovy dvoutakt s promenlivym nastvenim soupatkoveho rozvodu

+2/0
21.8.2015 11:20

D89a12v61i28d 75L41a43n18g91e52r 9450500514371

Je to sice pravda, ale i tak doprava loděmi s těmito motory v poměru na tunu přepraveného zboží je zelenější než to tahat kamionem, vlakem nebo nedej bože letadlem. A to nemluvím o ekonomické stránce, v tom se tomu vyrovná snad jen vyrábět na místě spotřeby. Takoví číňani navíc naloží na loď součástky a dělníky a montují po cestě - neskutečná úspora.

0/0
21.8.2015 13:36

J52i31ř20í 71K59o22c61u26r55e85k 6855614735148

Když vezmeme třídu Maersk TrippeE tak spotřebuje až 21,200 galonů paliva za den při maximální rychlosti 25 uzlů. To jsou jednotky ...

80250 litrů za 24 hodin. 3344 litrů za hodinu při rychlosti 46 km/h. Takže 7270 litrů na 100 kilometrů. 8-o Šílenost, "vaše Fabie" jezdí za 1000x míň.

Uveze "vaše Fabie" 18350 kontejnerů? Ikdyby uvezla jeden se spotřebou 7,27 litru na 100 km, tak to udělá 133.000 litrů na sto. :-P Ups!

Takže je ještě třeba tu spotřebu vydělit přepraveným množstvím. 18350 jsou TEU, což znamená 20 stop (asi 6 metrů) dlouhý kontejner a na tirák se takové vejdou dva. Ale nejezdí vždy plná, takže ekvivalent 8500 tiráků?

Jsme na spotřebě 0,86 litru na sto. TO jde, ne? :-)

Jenže spotřebu jsem vzal při maximální rychlosti. Pojede-li ekonomickou rychlostí 20 uzlů, tak spotřeba klesne o 37 % na 0,32 litru na 100 km na každý kontejner. To je **** efektivní. ;-)

+9/0
21.8.2015 19:57

J30i27ř75í 22K65o48c52u16r26e86k 6325224295648

A může za to motor nebo palivo? Že by v palivu síra nebyla a motor tak síru pro oxidaci vyráběl termojadernou fůzí?

Jo a tenhle blábol se tu objevuje pravidelně. Je zajímavé, že v mnoha různých obměnách. Jiní uvádějí 10 největších lodí jako všechny automobily světa. Můžete mi tedy vysvětlit, jak TŘI motory pohánějí deset lodí?.

+1/0
21.8.2015 19:32

O19n11d47ř21e91j 17N67o32v10á34k 9617224979729

Není to blábol. Bylo to zjištěno a ověřeno, že 10 největších zaoceánských lodí vyprodukuje stejně emisí, jako autodoprava na celém světě.

0/0
21.8.2015 20:42

J56i75ř41í 24S67c39h87w73a76c33h 8848134838456

chacha, bylo ZJIŠTĚNO a OVĚŘENO(!) ......

tak to se mi připomnělo, jak Cimrmanologové určili dobu Cimrmanova příchodu do Liptákova měřením rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot. Touto komplikovanou a velice nákladnou metodou zjistili, že pokud tedy Cimrman v těchto botách do Liptákova přišel, že se tak stalo na podzim roku 1906 plus mínus 200 let....;-)

+5/0
21.8.2015 21:40

M15i32r48e46k 91B95u17c53h47t74í69k 7659454964269

Hezké počtení. Díky.

+4/0
21.8.2015 8:22

D51e59n52i50s 78W58i49t55z18k54u 3893751449347

sem čekal, že se aspoň dozvím v kolika tisících otáček dosahují ty motory maximální výkon. to bych chtěl asi moc

+2/−3
21.8.2015 5:12

D24e35n87i32s 31W27i76t85z25k30u 3113651139377

frýda to můžeš mínusovat jak chceš, ale jenom to ukazuje tvojí inteligenci. maximální výkon bez udaných otáček je mi k ničemu, protože si nedokážu představit jaký to má chod

+1/0
21.8.2015 9:59

D65a53n11i92e90l 57S34t72r42a62k15a 8869645761401

UTFG

0/0
21.8.2015 10:33

D91e11n29i72s 28W33i48t80z42k24u 3783481649447

to bych ten článek vůbec nemusel číst, když bych si to měl sám hledat.

+1/0
21.8.2015 10:51

P32e48t23r 55D21l88o63u52h96ý 3845851102518

Ještě by to chtělo přepočet na Fábie :-) Sorry, musel jsem si rejpnout.

+12/0
21.8.2015 0:51

D92a35n27i44e61l 10S55t32r28a80k92a 8849145271721

Fábii si neumim představit - co fotbalová hřiště?

0/0
21.8.2015 10:34

P67e78t21r 18S69u38c20h23ý 1918419524876

Mě to dole hned po článkem jak jsou ty podobné zprávy nabídlo jednu, kde hned v názvu byl přepočet na 330 fabií ;-D;-D

+2/0
21.8.2015 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.