Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvýkonnější spalovací motory světa. Lodní rekordman má 107 390 koní

Pístové spalovací motory jsou nejoblíbenější pohonnou jednotkou automobilů všech druhů a dlouho to tak ještě zůstane. Ale nepatří jen do aut a jejich další aplikace jsou mnohdy opravdu fascinující. Na první pohled často humpolácká technika překvapí gigantickými výkony, rozměry a dalšími parametry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i76c89h58a50l 85H21o66r97s21k87y 2602106316320

:-PProč americkýcký motorista s Hondou ?  Protože je to ten stejnej typ klienta  jako u nás fábiák a možná oktávkák;-)

0/0
22.8.2015 17:43

E41r82i61k 84K72o67m84a41n66e65c 8259533299795

Corvair B-36 Peacemaker... snad CoNvair...

0/0
22.8.2015 16:00

J30i20ř22í 26K74o66c58u70r70e97k 6755154585168

Ve výčtu chybí ještě stacionární motor, tzv. stabilák:

https://www.youtube.com/watch?v=pwvS8_H5rKs

0/0
21.8.2015 19:36

K21a20r82e52l 96P77e25c69k67a 7586390845384

Proč americký motorista? Proč do Hondy?

0/−1
21.8.2015 18:04

J45i32ř92í 34K41o90c86u76r10e75k 6435344645738

Asi inspirace z odkazovaného článku... A není to jedno? Žádný z těch motorů si do český řidič své Octavie nedá. A to ani do kufru, ikdyby měl kombíka.

+3/0
21.8.2015 20:03

J69i22ř63í 19S66c19h77w29a55c82h 8728564518636

protože kdyby to bylo do Fabie nebo Octy, tak by tu škoda-haters protestovali proti neoznačené reklamě....;-)

0/0
21.8.2015 20:53

M60i52r62o86s89l38a22v 48S77t73i43s24k70a38l 3207446487270

Největší motor v automobilu byl ve Fiatu S76 a byl to řadový čtyřválec OHC o objemu 28,5litruR^

0/0
21.8.2015 12:03

J42i14ř55í 56S13c48h71w74a59c25h 8758204608846

pokud vezmeme v úvahu i takovéto "speciály" na překonávání rekordů, tak z roku 1933 by se našel CAMPBELL RR BLUEBIRD s leteckým motorem RR V12 36,6 litru. 

THUNDERBOLT měl tyto motory dokonce dva, takže celkem 73,2 litru....

0/0
21.8.2015 15:36

J48a32n 26D56l22o55u44h35ý 7604309430899

Chtelo by to najit jeste nejvetsi standartni motor pod kapotou osobaku. Ja videl zatim nejvetsi v Chevrolet Malibu cca r.v. 1975 motor 9.8litru

0/0
21.8.2015 9:25

J74i52ř47í 48S18c21h43w54a24c47h 8188134498246

před válkou se do "osobáků" dávali i větší motory. V nějakých Bugatti byly třeba třináctilitrové řadové osmiválce. 

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
21.8.2015 9:46

R25o25m77a96n 71Š67v22i58d74r48o22ň 6625325918828

http://auto.idnes.cz/fiat-s76-cl3-/auto_ojetiny.aspx?c=A150624_145713_auto_ojetiny_fdv

0/0
21.8.2015 10:14

J16i52ř34í 23S23c73h28w36a20c16h 8638754168706

toto asi nebyl "osobní" automobill ;-)

0/0
21.8.2015 10:49

Z11d24e22n17ě97k 40D28u56f63e58k 2754774268

Zajímavý článek o motorových gigantech

+8/0
21.8.2015 8:38

J76i98n36d55r88i50c70h 17K94u83c89e36r49a 7958875671895

Zajimave je take to,ze pouhe 3 lodni agregaty od finskeho vyrobce vyprodukuji vic oxidu siry a dalsich emisi nez vsechny automobily sveta vybavene katalyzatory. Aby znrcisteni nebylo tak katastrofalni maji povinnost v offshore zonach pouzivat naftu misto mazutu.

+11/−1
21.8.2015 9:04

J17i90ř16í 87S73c33h98w55a33c61h 8638584888756

kolik oxidů síry z takové lodi někde v oceánu dorazí k pevnině aniž by neprošlo cca 1-5 přeháňkami, tedy nebylo v podstatě zlikvidováno?

0/−1
21.8.2015 9:53

J46a44k57u51b 36V83a60l74e35š 8440626167393

No, a myslíte že z toho oceánu se to zase do vzduchu nedostane, a navíc z ryb do nás?

0/−1
21.8.2015 12:27

J32a80k57u43b 40N88o72v50o84t71n37ý 1124748360105

Víte, kolik máte v moři všech možných síranů?

+2/0
21.8.2015 12:36

O64n87d17ř57e15j 18N53o90v91á54k 9617834389429

Jistě, ty lodě nikdy nepřiplouvají do přístavů, nenabírají naftu, zboží ...

0/0
21.8.2015 20:44

J65i70ř35í 67S93c76h73w75a27c33h 8698254348606

ale v přístavech nespalují mazut ale naftu.....jak je to již uvedeno v příspěvku výše....

0/0
23.8.2015 13:17

J72o29s48e60f 56V60a19l46a 9360143103313

ono mazut a nafta jsou na spalovani trosku neco jineho, navic lodni motory byvaji dimenzovany pro rotaci klikove hridele v obou smerech ( pokud neslouzi jenom jako agregat pro vyrobu elektricke energie - lode s nastavitelnymi gondolami pro elektromotory) Pokud musi byt schopen "zaradit zpatecku", pak nejde o klasicky vznetovy motor ale o vznetovy dvoutakt s promenlivym nastvenim soupatkoveho rozvodu

+2/0
21.8.2015 11:20

D77a89v64i88d 78L15a43n18g29e10r 9120430804591

Je to sice pravda, ale i tak doprava loděmi s těmito motory v poměru na tunu přepraveného zboží je zelenější než to tahat kamionem, vlakem nebo nedej bože letadlem. A to nemluvím o ekonomické stránce, v tom se tomu vyrovná snad jen vyrábět na místě spotřeby. Takoví číňani navíc naloží na loď součástky a dělníky a montují po cestě - neskutečná úspora.

0/0
21.8.2015 13:36

J35i87ř70í 83K87o89c82u91r27e71k 6155104365778

Když vezmeme třídu Maersk TrippeE tak spotřebuje až 21,200 galonů paliva za den při maximální rychlosti 25 uzlů. To jsou jednotky ...

80250 litrů za 24 hodin. 3344 litrů za hodinu při rychlosti 46 km/h. Takže 7270 litrů na 100 kilometrů. 8-o Šílenost, "vaše Fabie" jezdí za 1000x míň.

Uveze "vaše Fabie" 18350 kontejnerů? Ikdyby uvezla jeden se spotřebou 7,27 litru na 100 km, tak to udělá 133.000 litrů na sto. :-P Ups!

Takže je ještě třeba tu spotřebu vydělit přepraveným množstvím. 18350 jsou TEU, což znamená 20 stop (asi 6 metrů) dlouhý kontejner a na tirák se takové vejdou dva. Ale nejezdí vždy plná, takže ekvivalent 8500 tiráků?

Jsme na spotřebě 0,86 litru na sto. TO jde, ne? :-)

Jenže spotřebu jsem vzal při maximální rychlosti. Pojede-li ekonomickou rychlostí 20 uzlů, tak spotřeba klesne o 37 % na 0,32 litru na 100 km na každý kontejner. To je **** efektivní. ;-)

+9/0
21.8.2015 19:57

J32i29ř43í 30K67o71c97u82r21e38k 6545644805268

A může za to motor nebo palivo? Že by v palivu síra nebyla a motor tak síru pro oxidaci vyráběl termojadernou fůzí?

Jo a tenhle blábol se tu objevuje pravidelně. Je zajímavé, že v mnoha různých obměnách. Jiní uvádějí 10 největších lodí jako všechny automobily světa. Můžete mi tedy vysvětlit, jak TŘI motory pohánějí deset lodí?.

+1/0
21.8.2015 19:32

O41n72d27ř15e79j 95N34o30v75á52k 9267204479859

Není to blábol. Bylo to zjištěno a ověřeno, že 10 největších zaoceánských lodí vyprodukuje stejně emisí, jako autodoprava na celém světě.

0/0
21.8.2015 20:42

J72i91ř83í 77S77c65h84w98a65c81h 8758184618516

chacha, bylo ZJIŠTĚNO a OVĚŘENO(!) ......

tak to se mi připomnělo, jak Cimrmanologové určili dobu Cimrmanova příchodu do Liptákova měřením rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot. Touto komplikovanou a velice nákladnou metodou zjistili, že pokud tedy Cimrman v těchto botách do Liptákova přišel, že se tak stalo na podzim roku 1906 plus mínus 200 let....;-)

+5/0
21.8.2015 21:40

M76i41r38e33k 18B66u60c53h54t98í30k 7409524124539

Hezké počtení. Díky.

+4/0
21.8.2015 8:22

D89e13n57i33s 22W20i28t53z75k85u 3253411419167

sem čekal, že se aspoň dozvím v kolika tisících otáček dosahují ty motory maximální výkon. to bych chtěl asi moc

+2/−3
21.8.2015 5:12

D45e38n70i44s 82W53i43t24z92k11u 3803341289477

frýda to můžeš mínusovat jak chceš, ale jenom to ukazuje tvojí inteligenci. maximální výkon bez udaných otáček je mi k ničemu, protože si nedokážu představit jaký to má chod

+1/0
21.8.2015 9:59

D83a57n47i23e82l 55S75t77r27a83k49a 8419575861621

UTFG

0/0
21.8.2015 10:33

D46e92n34i28s 47W19i70t59z95k69u 3573191759197

to bych ten článek vůbec nemusel číst, když bych si to měl sám hledat.

+1/0
21.8.2015 10:51

P55e52t86r 91D80l69o28u48h12ý 3585851402668

Ještě by to chtělo přepočet na Fábie :-) Sorry, musel jsem si rejpnout.

+12/0
21.8.2015 0:51

D21a85n93i51e94l 55S60t56r18a55k16a 8799375231971

Fábii si neumim představit - co fotbalová hřiště?

0/0
21.8.2015 10:34

P50e52t34r 45S98u68c71h41ý 1618489764276

Mě to dole hned po článkem jak jsou ty podobné zprávy nabídlo jednu, kde hned v názvu byl přepočet na 330 fabií ;-D;-D

+2/0
21.8.2015 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.