Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s tichým silákem: elektrický skútr BMW C-Evolution

I když se s tímhle skútrem asi nikdy nevydáte na dlouhé meziměstské cesty, jízda na něm je zážitek, který příznivci benzinových motorů nikdy nepoznají. Rozumnou jízdou si můžete poměrně dlouho užívat parádní výkon ve všech otáčkách a pro pořádné městské floutky je připravené i pohodlné couvání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K89a86r80e37l 31R15e53i83c98h87e44r11t 2612331317179

Zdravím.Zrovna toto téma je mi blízké a patřím mezi nadšence podobných technologií. Jenjsem tedy také v údivu nad výpočty a reakce lidí, kteří nejspíš nemajížádnou vlastní zkušenost s elektromobilitou. Také nevím jestli si C-Evolutionpořídí pan Bursík, ale z obecně negativních reakcí se domnívám, žejsem možná v ČR jediným vlastníkem tohoto jinak úžasného stroje.

Zmé strany bych asi mohl osvětlit jak je to se spotřebou kW a reálným dojezdem,který se pohybuje ve městě často spíše v intencích 100-120km. Vysvětlení mámtaké pro to, jak je možné si užívat výkonu a zároveň jezdit rozumně. Celýzakopaný pes je v omezovači rychlosti. Skútr dosáhne na špičkový výkon jen přirazantním rozjezdu, což trvá jen chviličku cca 6-7 sec, kdy dosáhne svémaximální rychlosti a dalšího extrémního výkonu již není třeba a odběr se taksníží v závislosti na podmínkách aktuální jízdy (váha, rovinka, kopec,protivítr atp). Příkon spadne při rychlostech kolem 100kmh na 6-12kw. Toneuvěřitelné je právě ten mohutný a přitom neskutečně tichý zátah, který se dá jenvelmi obtížně přirovnat k čemukoli poháněnému fosilními palivy. Reálnýpřepočet spotřeby by odpovídal cca 0,8 litru benzínu na 100km, přičemž mépropočty počítají s hodnotami 33Kč benzín a 3,5Kč kW, pravdou je, že si navíctrochu dopomáhám solárními panely, které pokrývají část dobíjené energie. Co se týkášíře, ta je opravdu trochu větší v porovnání s malými skútry, ale rozhodně se nechovájako automobil a lze jím velmi elegantně kličkovat. Ačkoli je váha 265kg nemalá,na silnici se nechá tento model opravdu velmi slušně vést. Váha ostatněodpovídá obdobnému avšak benzínovému stroji ze stejné „stáje“ C650GT a hodně podobnáje také cena. Někomu se to může zdát opravdu nesmyslná cena, ale je to stejné jakou automobilů, někdo jezdí v Dachii a jiný dá z jakéhokoli důvodu přednostnapř. BMW.

0/0
26.8.2015 0:32

M68i19c53h40a46l 54P94a57v31l52á55t 9813733724879

Je dobre videt, ze si produkt nasel aspon jednoho spokojeneho uzivatele!

A je smutne videt, ze je to zatim skutecne jen vec pro nadsence.

0/0
26.8.2015 11:09

M25i44c14h94a88e16l 63R50a16d75a 4300397328336

Z udivunad tim, ze se tento motocykl sestavuje jako stavebnice usuzuji, ze autor nikdy nebyl v žádné současné továrně. Tento postup je všude stejný s tím rozdílem, že se pohybuje výrobek na páse. Výroba televizorů, aut, chladniček, počítačů, vše je podobné, liší se jen díly, rychlost posunu pásu a počet pracovníků.

+1/0
25.8.2015 16:30

O16n97d85ř20e37j 83R46ů17ž40i33č41k65a 3381807492415

Je to sice pěkné, ale to je asi jediné pozitivum...

0/0
25.8.2015 16:04

A80u94g82u53s40t 15F71o26r66m66á62n42e32k 6115239310886

Jaký řidičák je nutné mít, když to nemá motor s patřičnými kubíky ?

0/0
25.8.2015 12:14

Z59d44e41n27ě96k 37H64i57n91k 8129477661171

Je to uvedené v tech. parametrech na konci článku "Nominální výkon:11 kW (15 koní) (homologace pro řidičské oprávnění sk. A1)".

0/0
25.8.2015 17:27

E66v32z69e21n 91S75o97u27k60u88p 1407294576938

Pěkné, ale za tu cenu nesmyslné...

0/−1
24.8.2015 20:55

K60a45r93e18l 44H81o30r95á62k 2518139253463

No jistě! Jak to není nejlevnější, tak je to nesmyslné! Zkuste počkat jestli nebude v akci :-/

0/0
28.8.2015 18:34

E90v51z92e47n 64S59o44u95k51u49p 1567124946698

Jasně.....:-P

0/0
28.8.2015 22:15

B98o28h25u83m32i45l 91S70t48e57j30s27k70a53l 5243294531733

Jak si můžu rozumnou jízdou užívat parádní výkon? Nerozporuje se ta věta? A jaký zážitek nezažiji jako příznivce benzínového motoru? Měl jsem litrovou motorku, která byla o 50 kg lehčí, 3x výkonnější, 0-100 udělala za třetinovou dobu a byla levnější. A v porovnání třeba s maxiskůtry je poměr hmotnosti a ceny taky pro klasické benzínové motory. Výkon benzínu zas tak nezaostává, maximálka je vyšší a o dojezdu ani nemluvím. Takže proč toto? Krom toho že jste dostali zaplaceno za reklamu?

+1/−4
24.8.2015 16:25

J11i34ř15í 78S95l39a95v32í15k 7546147421976

Na motorce jsem sice nikdy nejel, ale poštěstilo se mi na pár minut řídit Tesla Model S.

A můžu to porovnat s Ferrari 430, které jsem jednou půl hodiny řídil jako narozeninový dárek, vč. jízdy na letišti.

A Tesla byla nesrovnatelný zážitek - tak ďábelská akcelerace je nepopsatelná. Samozřejmě maximálka hovoří pro Ferrari, ale ve zrychlení není nad elektromotor.

Proto dovedu pochopit tento elektrický skůtr pro majetné fandy moderních technologií.

+2/0
24.8.2015 21:03

S48e45i62d14l 21P40e15t21r 1541961425304

Aha, takže dojmologie resp. pohádky ovčí babičky  ...;-D

Ferrari 430  zrychlení 0-100 4,0 sec

Tesla S zrychlení 0-100 5,4sec ...

 Což vyjádřeno v procentech je horší o cca 40% oproti ferrari ...

Kde máte to "dábelské zrychlení"  tesly oproti ferrari ?  ;-D

0/−1
24.8.2015 22:42

P74e76t20r 44D25o51u76p48a31l 5961258725689

Nejvýkonnější Tesla je na stovce za 2,8 sekund.

+1/0
25.8.2015 11:00

J32a91r77o77s41l59a71v 10K21a67d22l58e23c 5181179972761

Na Němce je to příliš šikmooké, ale jinak R^R^R^.

0/−1
24.8.2015 16:15

J67a14n 39U12l85r93i80c79h 8388153826441

Je to na nic, 265kg a je siroky, tim totalne ztraci smysl jako priblizovadlo do mesta. Projizdet s timhle mezi auty v kolone moc dobre nejde, takze stojite stejne jako auto. Navic bych si do mesta nic na elektrinu neporidil. Nebo by to alespon muselo vydavat zvuk motoru z reproduktoru. Sam jako chodec se casto orientuji i podle sluchu jestli neco jede nebo ne. S timhle skutrem budete sestrelovat jednoho chodce za druhym.

+2/−1
24.8.2015 16:12

Z82d74e75n40ě22k 43J61o73n60á82š 9961319626620

Největší průšvih je, že ten stroj je tichý a hrozně rychlý. Takže lehce ho přehlídnete... už se mi to stalo s podobných skůtrem.... prostě vystřeli z křižovatky ale není slyšet....

+1/−3
24.8.2015 16:11

J28a95k35u17b 53F10e79i27f67a23r 7869749506229

Tak koupí si to asi Bursík a pak už asi nikdo;-D

400+tis. je naprostý úlet.

+10/−1
24.8.2015 12:02

J49o71s58e24f 87N34o45v37a10k 5258612446558

Nijak nevybočuje z cenové politiky BMW. Je to prostě pro majetnější. (Ne že bych na to měl. :-) )

0/0
24.8.2015 15:48

M25i79c46h51a75l 83P89a67v73l36á38t 9353653764699

Jenze za ty penize koupite jinak od BMW velmi slusny stroj. Tak proc kupovat tuhle nesmyslnou tezkou a rozmernou lemru?

0/−1
25.8.2015 14:14

Z87d11e88n98ě92k 88M25o46r93á71v84e35k 5627128438903

Dovedl bych si představit i úspornější verzi - na pojíždění po Brně by mi bohatě stačil denní dojezd 50 km, takže poloviční baterie, nižší hmotnost i nižší cena. Do práce + z práce 8 + 8 km, plus nějaké další poijíždění, 30 km by mi běžně stačilo taky.

0/0
24.8.2015 11:22

J60a38r30o42s74l90a38v 96K16a76d84l21e46c 5911479282451

Elektrokolo.

0/0
24.8.2015 16:17

Z44d47e10n31ě72k 29M19o30r17á61v25e22k 5807558768233

Pro někoho to alternativa sice je, ale pro mne - když už něco víc než kolo, tak rovnou motorku, kliidně takovou na baterky. Do práce bych na kole dojel, ale nechci trávit cestou do práce tolik času.

0/0
24.8.2015 16:50

V97i17k92t89o85r 40J90o94h21á24n81e51k 4324984748360

Tolik času? 8 km na kole řekněme 20 min, na motorce 10 min... Nestála by vám ta "ztráta" 20 min denně za tu trochu pohybu, kterou oblažíte své tělo? :-)

0/−1
24.8.2015 17:58

Z50d86e62n80ě70k 70M50o17r22á80v58e77k 5577508388633

Dýchat ten brněnský provoz, děkuji nechci. Navíc bych do práce nemohl jet jen po cyklostezkách a některá hovada raději potkám v autě nebo na něčem silnějším. A pohyb si raději dám v bazénu nebo o víkendu na kole cestou jinam než do města.

0/0
24.8.2015 18:43

M86i13l53a12n 60K87r54á48l 8363858481301

Jste to měli půjčený na celý den a neudělali jste ani jednu vlastní fotku? Že tak malinko kecáte?;-D

+4/0
24.8.2015 11:05

P96e20t54r 80M20a38r59š10o84u16n 5715898946216

došla jim baterie ve foťáku, napájeli z ní ten skůtr ;-D

+2/0
24.8.2015 12:54

P40a17v81e49l 66K57r36o78t97i29l 2470860803117

Dovolím si maličko oponovat....na skůtru je přímo autor článku Filip...znám ho celkem dobře, protože je to můj bratranec ;-D

+1/0
24.8.2015 14:15

Z60d76e41n49ě73k 40H61i41n69k 8309277571651

Aha a ten nápis "MOTODENÍK", na skle přilby řidiče, je asi rodilá němčina??

0/0
25.8.2015 17:35

K31a90m95i18l 41D71o52l15e14z81e77l 6582696314762

265kg ? to je brutalni ulet.

+5/0
24.8.2015 10:22

M72a67r98t19i77n 82L67a44c42o 7413376628

Váha 260 kg, dojazd 70-100 km, cena cez 400tisíc? 8-o

Napr. Suzuki Burgmann 400, 34 kW : 220 kg, 300 km, 6000 E.

+2/−1
24.8.2015 9:53

Z51d19e89n34ě82k 44S65t40r70m66i57s93k80a 4760289818277

Mě by spíš zajímalo jak moc to otočí elektroměrem na jedno nabití???

Pokud na plný výkon 35kW to vydrží 70km, dejme tomu asi 40min jízdy, tak mi vychází spotřeba 25kW/h což je při ceně 4,5Kč asi 110Kč na 70km, což je sice ekologické ale ne zrovna ekonomické.

Nebo umíte někdo počítat líp/jinak???

+1/−2
24.8.2015 8:18

M70i28r95o67s93l42a59v 51J44o88c31h 3882591673548

No vzhledem k tomu, že udávají kapacitu baterie 8 kWh, tak si to vezme při započtení ztrát při nabíjení tak 9-10 kWh, na jedno nabití. Na plný výkon to rozhodně 70km nevydrží. Bylo řečeno při 120kmh dojezd 70km (a to bych chtěl tedy fakt vidět) a na udržení rachlosti 120kmh není zdaleka potřeba plný výkon. Na plný výkon pojedete s tímhle teoreticky 13,7 minuty, reálně baterie zdechne dříve odhadem tak po 8-9 minutách. Prostě jakékoliv elektro není na řádění, ale na dopravu po městě "jemnou" jízdou. Blbnutím to, při současném kapacitním stavu baterií na váhu a objem, vyštavíte za chvilku. ;-)

+2/0
24.8.2015 8:29
Foto

V89o61j62t80ě31c47h 22P27a98v64l29í77k 5864311904958

Zkuste vymyslet, jak byste dokázal jet 8 minut na plný výkon, když díky akceleraci po pár vteřinách zapne omezovač rychlosti a při brždění se to bude zase dobíjet. Snad jedině při cestě přes nějaký horský průsmyk ...

0/0
28.9.2015 9:25

D64r96a26h45o73m43í29r 90S67t54r45o61u54h15a72l 4255768942404

1 kWh je za pět korun

kapacita baterie je 8 kWh

připočtěme plácnu 20% ztráty při nabíjení, tak třeba 10 kWh celkem

to nám dává 50 korun

Spotřeba motorky je kolem tří litrů na sto

3*30 = 90

Na tomhle skútru ušetříte

0/0
24.8.2015 10:17

S10e55i79d68l 10P70e62t75r 1881171205684

No nevím  ... :-/

4T 150 ccm např. Honda stojí 90k, přes 100 km/h to jede taky (ve městě stejně +/- k ničemu) a baští max. 2 litry "na sto".

Neboli ta "úspora" je až někde na 30000 ujetých km což v režimu městského používání při zdejším klimatu bude dle odolnosti kostry každého jednotlivého soudruha min. 5, spíše tak 8-10 let. 

No a připočte-li se min 1x výměna akumulátorů? 8-o 

Žádnou extra "úsporu" tedy nevidím.

+4/0
24.8.2015 13:00

Z55d78e90n15ě53k 85M33o34r97á93v17e44k 5687928168543

S výměnou baterií bych tak nespěchal. 30 tisíc km je tak 300 cyklů nabíjení, li-ion vydrží víc. Baterie v Priusech zvládnou 300 tisíc km bez výměny (samozřejmě jsou jen na rekuperovanou energii, ale těch cyklů zvládají hodně).

0/−1
24.8.2015 13:49

J83a86r34o47s86l75a20v 36K64a35d62l68e83c 5361199312211

Ono to časem seriovkou a konkurencí zlevní... problém bude časem cena elektřiny.

+2/0
24.8.2015 16:22

J75a53r55o11s29l48a89v 77K11a32d64l85e86c 5611559862741

To máte ořezanou cenu bez dalších nábalů. Počítejte tak kolem 35Kč za 1kWh a dostanete se k realitě dnešních dnů - 300 až 500Kč na den, ale pokud jezdíte míň a nenabíjíte každý den plnou... pak to bude méně....

0/−2
24.8.2015 16:14

M51i51c30h44a57l 29S23n65o52p83e11k 7961258755817

to mi teda reknete, jaky jsou ty dalsi ''nabaly'' 8-o

0/0
24.8.2015 16:42

Z41d90e23n91ě86k 15M92o19r32á24v31e89k 5337738198483

Můžete to mínus u příspěvků s bateriemi trochu rozvést?

0/0
24.8.2015 16:47

J86i27ř42í 15K74o72c91u61r86e13k 6265274515738

35 Kč za 1 kWh. 8-o Těch 30 kč/kWh se nabalilo kde? Nehledě na to, že rozvody elektiny většinou v domě jsou už jenom kvůli svícení. Prodlužka z 8. patra paneláku je blbost, ale existuje nemalé procento lidí vlastnících garáž.

0/0
25.8.2015 21:50

M11a28r90t73i72n 93D74u49f92e65k 3282367978544

Podle sloganu: Ztišme se a neškoďme.

0/0
24.8.2015 7:05

D34a55v14i27d 64J66i67n90d50r12a 6890794136194

skútr, elektro a BMW... dost blbej fór

0/0
24.8.2015 6:42

J74a69n 63P29r17o14c33h57á27z38k97a 5686542308977

Jaký řidičák je potřeba?

0/0
24.8.2015 0:49

T16o17m30á48š 45K56u69c47h59a58ř 3597331988371

Zádný, je to hračka.;-)

+1/0
24.8.2015 1:00
Foto

P20e70t62r 29P14r85o73c58h24á13z50k36a 3942566442714

Vyhláška 50.... :-)

+12/0
24.8.2015 6:23

T71o83m12á65š 92L52u88d22v96í13k 5900958753136

A1. Je to v clanku.

+3/0
24.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.