Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s tichým silákem: elektrický skútr BMW C-Evolution

I když se s tímhle skútrem asi nikdy nevydáte na dlouhé meziměstské cesty, jízda na něm je zážitek, který příznivci benzinových motorů nikdy nepoznají. Rozumnou jízdou si můžete poměrně dlouho užívat parádní výkon ve všech otáčkách a pro pořádné městské floutky je připravené i pohodlné couvání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K24a59r96e63l 25R78e45i15c54h65e34r32t 2192671867929

Zdravím.Zrovna toto téma je mi blízké a patřím mezi nadšence podobných technologií. Jenjsem tedy také v údivu nad výpočty a reakce lidí, kteří nejspíš nemajížádnou vlastní zkušenost s elektromobilitou. Také nevím jestli si C-Evolutionpořídí pan Bursík, ale z obecně negativních reakcí se domnívám, žejsem možná v ČR jediným vlastníkem tohoto jinak úžasného stroje.

Zmé strany bych asi mohl osvětlit jak je to se spotřebou kW a reálným dojezdem,který se pohybuje ve městě často spíše v intencích 100-120km. Vysvětlení mámtaké pro to, jak je možné si užívat výkonu a zároveň jezdit rozumně. Celýzakopaný pes je v omezovači rychlosti. Skútr dosáhne na špičkový výkon jen přirazantním rozjezdu, což trvá jen chviličku cca 6-7 sec, kdy dosáhne svémaximální rychlosti a dalšího extrémního výkonu již není třeba a odběr se taksníží v závislosti na podmínkách aktuální jízdy (váha, rovinka, kopec,protivítr atp). Příkon spadne při rychlostech kolem 100kmh na 6-12kw. Toneuvěřitelné je právě ten mohutný a přitom neskutečně tichý zátah, který se dá jenvelmi obtížně přirovnat k čemukoli poháněnému fosilními palivy. Reálnýpřepočet spotřeby by odpovídal cca 0,8 litru benzínu na 100km, přičemž mépropočty počítají s hodnotami 33Kč benzín a 3,5Kč kW, pravdou je, že si navíctrochu dopomáhám solárními panely, které pokrývají část dobíjené energie. Co se týkášíře, ta je opravdu trochu větší v porovnání s malými skútry, ale rozhodně se nechovájako automobil a lze jím velmi elegantně kličkovat. Ačkoli je váha 265kg nemalá,na silnici se nechá tento model opravdu velmi slušně vést. Váha ostatněodpovídá obdobnému avšak benzínovému stroji ze stejné „stáje“ C650GT a hodně podobnáje také cena. Někomu se to může zdát opravdu nesmyslná cena, ale je to stejné jakou automobilů, někdo jezdí v Dachii a jiný dá z jakéhokoli důvodu přednostnapř. BMW.

0/0
26.8.2015 0:32

M45i82c48h78a12l 87P27a21v92l96á87t 9313533714219

Je dobre videt, ze si produkt nasel aspon jednoho spokojeneho uzivatele!

A je smutne videt, ze je to zatim skutecne jen vec pro nadsence.

0/0
26.8.2015 11:09

M45i77c83h70a35e91l 42R87a74d10a 4600297658616

Z udivunad tim, ze se tento motocykl sestavuje jako stavebnice usuzuji, ze autor nikdy nebyl v žádné současné továrně. Tento postup je všude stejný s tím rozdílem, že se pohybuje výrobek na páse. Výroba televizorů, aut, chladniček, počítačů, vše je podobné, liší se jen díly, rychlost posunu pásu a počet pracovníků.

+1/0
25.8.2015 16:30

O10n74d59ř54e23j 90R77ů85ž72i13č74k80a 3931747962675

Je to sice pěkné, ale to je asi jediné pozitivum...

0/0
25.8.2015 16:04

A52u17g66u44s79t 59F96o31r19m19á74n57e56k 6465249230276

Jaký řidičák je nutné mít, když to nemá motor s patřičnými kubíky ?

0/0
25.8.2015 12:14

Z60d72e40n35ě30k 78H22i66n31k 8869167831611

Je to uvedené v tech. parametrech na konci článku "Nominální výkon:11 kW (15 koní) (homologace pro řidičské oprávnění sk. A1)".

0/0
25.8.2015 17:27

E88v67z17e79n 34S62o61u23k53u42p 1407794936268

Pěkné, ale za tu cenu nesmyslné...

0/−1
24.8.2015 20:55

K68a68r76e97l 55H28o44r79á61k 2798169783753

No jistě! Jak to není nejlevnější, tak je to nesmyslné! Zkuste počkat jestli nebude v akci :-/

0/0
28.8.2015 18:34

E41v24z11e47n 39S10o31u13k89u95p 1667774176428

Jasně.....:-P

0/0
28.8.2015 22:15

B91o96h20u27m80i86l 47S41t72e15j27s47k17a63l 5433484721103

Jak si můžu rozumnou jízdou užívat parádní výkon? Nerozporuje se ta věta? A jaký zážitek nezažiji jako příznivce benzínového motoru? Měl jsem litrovou motorku, která byla o 50 kg lehčí, 3x výkonnější, 0-100 udělala za třetinovou dobu a byla levnější. A v porovnání třeba s maxiskůtry je poměr hmotnosti a ceny taky pro klasické benzínové motory. Výkon benzínu zas tak nezaostává, maximálka je vyšší a o dojezdu ani nemluvím. Takže proč toto? Krom toho že jste dostali zaplaceno za reklamu?

+1/−4
24.8.2015 16:25

J72i82ř55í 43S76l11a26v77í55k 7856687461726

Na motorce jsem sice nikdy nejel, ale poštěstilo se mi na pár minut řídit Tesla Model S.

A můžu to porovnat s Ferrari 430, které jsem jednou půl hodiny řídil jako narozeninový dárek, vč. jízdy na letišti.

A Tesla byla nesrovnatelný zážitek - tak ďábelská akcelerace je nepopsatelná. Samozřejmě maximálka hovoří pro Ferrari, ale ve zrychlení není nad elektromotor.

Proto dovedu pochopit tento elektrický skůtr pro majetné fandy moderních technologií.

+2/0
24.8.2015 21:03

S17e58i60d65l 72P29e86t18r 1681581595364

Aha, takže dojmologie resp. pohádky ovčí babičky  ...;-D

Ferrari 430  zrychlení 0-100 4,0 sec

Tesla S zrychlení 0-100 5,4sec ...

 Což vyjádřeno v procentech je horší o cca 40% oproti ferrari ...

Kde máte to "dábelské zrychlení"  tesly oproti ferrari ?  ;-D

0/−1
24.8.2015 22:42

P62e15t65r 93D13o65u81p42a33l 5391448425299

Nejvýkonnější Tesla je na stovce za 2,8 sekund.

+1/0
25.8.2015 11:00

J24a64r82o13s84l31a63v 27K28a58d10l44e55c 5831879162361

Na Němce je to příliš šikmooké, ale jinak R^R^R^.

0/−1
24.8.2015 16:15

J53a94n 46U74l28r50i88c25h 8498293736421

Je to na nic, 265kg a je siroky, tim totalne ztraci smysl jako priblizovadlo do mesta. Projizdet s timhle mezi auty v kolone moc dobre nejde, takze stojite stejne jako auto. Navic bych si do mesta nic na elektrinu neporidil. Nebo by to alespon muselo vydavat zvuk motoru z reproduktoru. Sam jako chodec se casto orientuji i podle sluchu jestli neco jede nebo ne. S timhle skutrem budete sestrelovat jednoho chodce za druhym.

+2/−1
24.8.2015 16:12

Z17d35e26n36ě35k 38J85o67n93á13š 9741569516410

Největší průšvih je, že ten stroj je tichý a hrozně rychlý. Takže lehce ho přehlídnete... už se mi to stalo s podobných skůtrem.... prostě vystřeli z křižovatky ale není slyšet....

+1/−3
24.8.2015 16:11

J51a48k74u54b 64F47e85i49f51a37r 7159759286289

Tak koupí si to asi Bursík a pak už asi nikdo;-D

400+tis. je naprostý úlet.

+10/−1
24.8.2015 12:02

J18o84s43e42f 47N77o98v84a67k 5368292666608

Nijak nevybočuje z cenové politiky BMW. Je to prostě pro majetnější. (Ne že bych na to měl. :-) )

0/0
24.8.2015 15:48

M80i97c66h37a51l 70P53a93v46l82á96t 9803973874519

Jenze za ty penize koupite jinak od BMW velmi slusny stroj. Tak proc kupovat tuhle nesmyslnou tezkou a rozmernou lemru?

0/−1
25.8.2015 14:14

Z86d40e86n83ě11k 79M91o75r84á66v70e17k 5987148708753

Dovedl bych si představit i úspornější verzi - na pojíždění po Brně by mi bohatě stačil denní dojezd 50 km, takže poloviční baterie, nižší hmotnost i nižší cena. Do práce + z práce 8 + 8 km, plus nějaké další poijíždění, 30 km by mi běžně stačilo taky.

0/0
24.8.2015 11:22

J69a96r21o65s82l90a55v 17K18a89d75l46e40c 5491949632791

Elektrokolo.

0/0
24.8.2015 16:17

Z28d85e79n83ě42k 36M73o95r95á85v44e74k 5847868328393

Pro někoho to alternativa sice je, ale pro mne - když už něco víc než kolo, tak rovnou motorku, kliidně takovou na baterky. Do práce bych na kole dojel, ale nechci trávit cestou do práce tolik času.

0/0
24.8.2015 16:50

V83i92k19t32o27r 54J75o73h13á92n54e72k 4824844198290

Tolik času? 8 km na kole řekněme 20 min, na motorce 10 min... Nestála by vám ta "ztráta" 20 min denně za tu trochu pohybu, kterou oblažíte své tělo? :-)

0/−1
24.8.2015 17:58

Z40d67e13n49ě89k 56M82o26r36á33v56e27k 5597208328543

Dýchat ten brněnský provoz, děkuji nechci. Navíc bych do práce nemohl jet jen po cyklostezkách a některá hovada raději potkám v autě nebo na něčem silnějším. A pohyb si raději dám v bazénu nebo o víkendu na kole cestou jinam než do města.

0/0
24.8.2015 18:43

M10i60l53a26n 64K79r85á18l 8623618381651

Jste to měli půjčený na celý den a neudělali jste ani jednu vlastní fotku? Že tak malinko kecáte?;-D

+4/0
24.8.2015 11:05

P62e69t13r 51M23a60r88š75o66u91n 5715798536286

došla jim baterie ve foťáku, napájeli z ní ten skůtr ;-D

+2/0
24.8.2015 12:54

P74a44v38e48l 49K56r75o94t61i60l 2390180673857

Dovolím si maličko oponovat....na skůtru je přímo autor článku Filip...znám ho celkem dobře, protože je to můj bratranec ;-D

+1/0
24.8.2015 14:15

Z50d48e68n14ě48k 30H64i96n66k 8939567551681

Aha a ten nápis "MOTODENÍK", na skle přilby řidiče, je asi rodilá němčina??

0/0
25.8.2015 17:35

K18a93m20i84l 85D33o92l98e42z88e87l 6272106264222

265kg ? to je brutalni ulet.

+5/0
24.8.2015 10:22

M22a37r55t60i10n 59L66a98c16o 7303416838

Váha 260 kg, dojazd 70-100 km, cena cez 400tisíc? 8-o

Napr. Suzuki Burgmann 400, 34 kW : 220 kg, 300 km, 6000 E.

+2/−1
24.8.2015 9:53

Z24d36e24n72ě51k 81S62t28r49m92i51s45k97a 4820989278547

Mě by spíš zajímalo jak moc to otočí elektroměrem na jedno nabití???

Pokud na plný výkon 35kW to vydrží 70km, dejme tomu asi 40min jízdy, tak mi vychází spotřeba 25kW/h což je při ceně 4,5Kč asi 110Kč na 70km, což je sice ekologické ale ne zrovna ekonomické.

Nebo umíte někdo počítat líp/jinak???

+1/−2
24.8.2015 8:18

M69i70r58o41s46l96a50v 80J43o28c22h 3572921603278

No vzhledem k tomu, že udávají kapacitu baterie 8 kWh, tak si to vezme při započtení ztrát při nabíjení tak 9-10 kWh, na jedno nabití. Na plný výkon to rozhodně 70km nevydrží. Bylo řečeno při 120kmh dojezd 70km (a to bych chtěl tedy fakt vidět) a na udržení rachlosti 120kmh není zdaleka potřeba plný výkon. Na plný výkon pojedete s tímhle teoreticky 13,7 minuty, reálně baterie zdechne dříve odhadem tak po 8-9 minutách. Prostě jakékoliv elektro není na řádění, ale na dopravu po městě "jemnou" jízdou. Blbnutím to, při současném kapacitním stavu baterií na váhu a objem, vyštavíte za chvilku. ;-)

+2/0
24.8.2015 8:29
Foto

V86o27j72t67ě57c74h 60P13a36v74l40í59k 5184161664578

Zkuste vymyslet, jak byste dokázal jet 8 minut na plný výkon, když díky akceleraci po pár vteřinách zapne omezovač rychlosti a při brždění se to bude zase dobíjet. Snad jedině při cestě přes nějaký horský průsmyk ...

0/0
28.9.2015 9:25

D23r68a26h16o12m85í24r 53S77t81r35o54u41h80a83l 4305798932524

1 kWh je za pět korun

kapacita baterie je 8 kWh

připočtěme plácnu 20% ztráty při nabíjení, tak třeba 10 kWh celkem

to nám dává 50 korun

Spotřeba motorky je kolem tří litrů na sto

3*30 = 90

Na tomhle skútru ušetříte

0/0
24.8.2015 10:17

S46e64i22d98l 81P12e22t82r 1801431695744

No nevím  ... :-/

4T 150 ccm např. Honda stojí 90k, přes 100 km/h to jede taky (ve městě stejně +/- k ničemu) a baští max. 2 litry "na sto".

Neboli ta "úspora" je až někde na 30000 ujetých km což v režimu městského používání při zdejším klimatu bude dle odolnosti kostry každého jednotlivého soudruha min. 5, spíše tak 8-10 let. 

No a připočte-li se min 1x výměna akumulátorů? 8-o 

Žádnou extra "úsporu" tedy nevidím.

+4/0
24.8.2015 13:00

Z50d83e20n16ě90k 45M47o57r70á21v69e80k 5437318818313

S výměnou baterií bych tak nespěchal. 30 tisíc km je tak 300 cyklů nabíjení, li-ion vydrží víc. Baterie v Priusech zvládnou 300 tisíc km bez výměny (samozřejmě jsou jen na rekuperovanou energii, ale těch cyklů zvládají hodně).

0/−1
24.8.2015 13:49

J11a30r97o77s33l85a85v 62K70a31d60l92e13c 5131219402931

Ono to časem seriovkou a konkurencí zlevní... problém bude časem cena elektřiny.

+2/0
24.8.2015 16:22

J10a91r84o65s40l10a20v 73K13a16d98l17e51c 5871229302781

To máte ořezanou cenu bez dalších nábalů. Počítejte tak kolem 35Kč za 1kWh a dostanete se k realitě dnešních dnů - 300 až 500Kč na den, ale pokud jezdíte míň a nenabíjíte každý den plnou... pak to bude méně....

0/−2
24.8.2015 16:14

M61i98c22h67a53l 51S15n85o29p14e81k 7761358205277

to mi teda reknete, jaky jsou ty dalsi ''nabaly'' 8-o

0/0
24.8.2015 16:42

Z66d76e31n90ě86k 30M18o45r41á46v33e74k 5217598638323

Můžete to mínus u příspěvků s bateriemi trochu rozvést?

0/0
24.8.2015 16:47

J52i51ř24í 90K89o60c42u11r78e26k 6215884935348

35 Kč za 1 kWh. 8-o Těch 30 kč/kWh se nabalilo kde? Nehledě na to, že rozvody elektiny většinou v domě jsou už jenom kvůli svícení. Prodlužka z 8. patra paneláku je blbost, ale existuje nemalé procento lidí vlastnících garáž.

0/0
25.8.2015 21:50

M53a97r33t31i80n 40D70u55f53e56k 3702217908584

Podle sloganu: Ztišme se a neškoďme.

0/0
24.8.2015 7:05

D18a19v67i62d 54J91i32n22d13r66a 6740514856414

skútr, elektro a BMW... dost blbej fór

0/0
24.8.2015 6:42

J39a54n 29P39r29o29c57h38á50z66k61a 5406102718217

Jaký řidičák je potřeba?

0/0
24.8.2015 0:49

T53o45m46á14š 70K88u87c66h13a79ř 3367701988161

Zádný, je to hračka.;-)

+1/0
24.8.2015 1:00
Foto

P11e19t77r 73P94r13o67c25h40á66z70k29a 3882886202344

Vyhláška 50.... :-)

+12/0
24.8.2015 6:23

T93o47m57á41š 78L87u39d31v26í46k 5230898253466

A1. Je to v clanku.

+3/0
24.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.