Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První svezení s tichým silákem: elektrický skútr BMW C-Evolution

I když se s tímhle skútrem asi nikdy nevydáte na dlouhé meziměstské cesty, jízda na něm je zážitek, který příznivci benzinových motorů nikdy nepoznají. Rozumnou jízdou si můžete poměrně dlouho užívat parádní výkon ve všech otáčkách a pro pořádné městské floutky je připravené i pohodlné couvání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a58r81e10l 39R43e88i29c28h93e76r36t 2602641367869

Zdravím.Zrovna toto téma je mi blízké a patřím mezi nadšence podobných technologií. Jenjsem tedy také v údivu nad výpočty a reakce lidí, kteří nejspíš nemajížádnou vlastní zkušenost s elektromobilitou. Také nevím jestli si C-Evolutionpořídí pan Bursík, ale z obecně negativních reakcí se domnívám, žejsem možná v ČR jediným vlastníkem tohoto jinak úžasného stroje.

Zmé strany bych asi mohl osvětlit jak je to se spotřebou kW a reálným dojezdem,který se pohybuje ve městě často spíše v intencích 100-120km. Vysvětlení mámtaké pro to, jak je možné si užívat výkonu a zároveň jezdit rozumně. Celýzakopaný pes je v omezovači rychlosti. Skútr dosáhne na špičkový výkon jen přirazantním rozjezdu, což trvá jen chviličku cca 6-7 sec, kdy dosáhne svémaximální rychlosti a dalšího extrémního výkonu již není třeba a odběr se taksníží v závislosti na podmínkách aktuální jízdy (váha, rovinka, kopec,protivítr atp). Příkon spadne při rychlostech kolem 100kmh na 6-12kw. Toneuvěřitelné je právě ten mohutný a přitom neskutečně tichý zátah, který se dá jenvelmi obtížně přirovnat k čemukoli poháněnému fosilními palivy. Reálnýpřepočet spotřeby by odpovídal cca 0,8 litru benzínu na 100km, přičemž mépropočty počítají s hodnotami 33Kč benzín a 3,5Kč kW, pravdou je, že si navíctrochu dopomáhám solárními panely, které pokrývají část dobíjené energie. Co se týkášíře, ta je opravdu trochu větší v porovnání s malými skútry, ale rozhodně se nechovájako automobil a lze jím velmi elegantně kličkovat. Ačkoli je váha 265kg nemalá,na silnici se nechá tento model opravdu velmi slušně vést. Váha ostatněodpovídá obdobnému avšak benzínovému stroji ze stejné „stáje“ C650GT a hodně podobnáje také cena. Někomu se to může zdát opravdu nesmyslná cena, ale je to stejné jakou automobilů, někdo jezdí v Dachii a jiný dá z jakéhokoli důvodu přednostnapř. BMW.

0/0
26.8.2015 0:32

M85i79c84h31a77l 16P53a63v11l76á91t 9323213334199

Je dobre videt, ze si produkt nasel aspon jednoho spokojeneho uzivatele!

A je smutne videt, ze je to zatim skutecne jen vec pro nadsence.

0/0
26.8.2015 11:09

M95i29c67h92a47e11l 16R10a21d14a 4100107458336

Z udivunad tim, ze se tento motocykl sestavuje jako stavebnice usuzuji, ze autor nikdy nebyl v žádné současné továrně. Tento postup je všude stejný s tím rozdílem, že se pohybuje výrobek na páse. Výroba televizorů, aut, chladniček, počítačů, vše je podobné, liší se jen díly, rychlost posunu pásu a počet pracovníků.

+1/0
25.8.2015 16:30


O53n18d75ř83e14j 33R53ů13ž65i87č14k27a 3971617512655

Je to sice pěkné, ale to je asi jediné pozitivum...

0/0
25.8.2015 16:04

A18u94g83u80s16t 92F71o88r85m79á79n72e27k 6775159180406

Jaký řidičák je nutné mít, když to nemá motor s patřičnými kubíky ?

0/0
25.8.2015 12:14

Z97d33e83n55ě36k 28H85i51n25k 8129147421821

Je to uvedené v tech. parametrech na konci článku "Nominální výkon:11 kW (15 koní) (homologace pro řidičské oprávnění sk. A1)".

0/0
25.8.2015 17:27

E18v47z69e47n 91S14o60u51k95u60p 1457864976338

Pěkné, ale za tu cenu nesmyslné...

0/−1
24.8.2015 20:55

K52a80r85e87l 81H95o86r98á38k 2678199803763

No jistě! Jak to není nejlevnější, tak je to nesmyslné! Zkuste počkat jestli nebude v akci :-/

0/0
28.8.2015 18:34

E97v39z90e90n 66S55o12u71k41u13p 1787844116578

Jasně.....:-P

0/0
28.8.2015 22:15

B87o11h71u47m68i37l 93S43t69e38j23s31k45a94l 5183194121373

Jak si můžu rozumnou jízdou užívat parádní výkon? Nerozporuje se ta věta? A jaký zážitek nezažiji jako příznivce benzínového motoru? Měl jsem litrovou motorku, která byla o 50 kg lehčí, 3x výkonnější, 0-100 udělala za třetinovou dobu a byla levnější. A v porovnání třeba s maxiskůtry je poměr hmotnosti a ceny taky pro klasické benzínové motory. Výkon benzínu zas tak nezaostává, maximálka je vyšší a o dojezdu ani nemluvím. Takže proč toto? Krom toho že jste dostali zaplaceno za reklamu?

+1/−4
24.8.2015 16:25

J20i37ř61í 22S15l69a78v40í94k 7616207771176

Na motorce jsem sice nikdy nejel, ale poštěstilo se mi na pár minut řídit Tesla Model S.

A můžu to porovnat s Ferrari 430, které jsem jednou půl hodiny řídil jako narozeninový dárek, vč. jízdy na letišti.

A Tesla byla nesrovnatelný zážitek - tak ďábelská akcelerace je nepopsatelná. Samozřejmě maximálka hovoří pro Ferrari, ale ve zrychlení není nad elektromotor.

Proto dovedu pochopit tento elektrický skůtr pro majetné fandy moderních technologií.

+2/0
24.8.2015 21:03

S12e80i48d98l 97P65e30t50r 1521811645684

Aha, takže dojmologie resp. pohádky ovčí babičky  ...;-D

Ferrari 430  zrychlení 0-100 4,0 sec

Tesla S zrychlení 0-100 5,4sec ...

 Což vyjádřeno v procentech je horší o cca 40% oproti ferrari ...

Kde máte to "dábelské zrychlení"  tesly oproti ferrari ?  ;-D

0/−1
24.8.2015 22:42

P61e76t44r 19D16o62u32p10a50l 5741728945759

Nejvýkonnější Tesla je na stovce za 2,8 sekund.

+1/0
25.8.2015 11:00

J94a11r67o37s42l42a32v 91K31a21d50l96e95c 5191529812861

Na Němce je to příliš šikmooké, ale jinak R^R^R^.

0/−1
24.8.2015 16:15

J67a55n 96U52l52r92i43c31h 8888973876761

Je to na nic, 265kg a je siroky, tim totalne ztraci smysl jako priblizovadlo do mesta. Projizdet s timhle mezi auty v kolone moc dobre nejde, takze stojite stejne jako auto. Navic bych si do mesta nic na elektrinu neporidil. Nebo by to alespon muselo vydavat zvuk motoru z reproduktoru. Sam jako chodec se casto orientuji i podle sluchu jestli neco jede nebo ne. S timhle skutrem budete sestrelovat jednoho chodce za druhym.

+2/−1
24.8.2015 16:12

Z65d37e17n53ě32k 12J64o61n23á20š 9481419766400

Největší průšvih je, že ten stroj je tichý a hrozně rychlý. Takže lehce ho přehlídnete... už se mi to stalo s podobných skůtrem.... prostě vystřeli z křižovatky ale není slyšet....

+1/−3
24.8.2015 16:11

J64a93k22u19b 53F78e28i63f17a27r 7969329526189

Tak koupí si to asi Bursík a pak už asi nikdo;-D

400+tis. je naprostý úlet.

+10/−1
24.8.2015 12:02

J34o16s53e43f 44N25o65v82a43k 5538722166878

Nijak nevybočuje z cenové politiky BMW. Je to prostě pro majetnější. (Ne že bych na to měl. :-) )

0/0
24.8.2015 15:48

M30i73c56h16a65l 75P22a37v49l18á78t 9543183574119

Jenze za ty penize koupite jinak od BMW velmi slusny stroj. Tak proc kupovat tuhle nesmyslnou tezkou a rozmernou lemru?

0/−1
25.8.2015 14:14

Z30d88e55n10ě59k 55M36o16r66á15v95e60k 5747818608673

Dovedl bych si představit i úspornější verzi - na pojíždění po Brně by mi bohatě stačil denní dojezd 50 km, takže poloviční baterie, nižší hmotnost i nižší cena. Do práce + z práce 8 + 8 km, plus nějaké další poijíždění, 30 km by mi běžně stačilo taky.

0/0
24.8.2015 11:22

J45a46r89o97s89l59a21v 40K56a39d79l84e96c 5731879362661

Elektrokolo.

0/0
24.8.2015 16:17

Z63d62e53n96ě72k 56M41o92r66á89v10e69k 5247478558873

Pro někoho to alternativa sice je, ale pro mne - když už něco víc než kolo, tak rovnou motorku, kliidně takovou na baterky. Do práce bych na kole dojel, ale nechci trávit cestou do práce tolik času.

0/0
24.8.2015 16:50

V49i42k18t27o59r 21J69o77h25á52n30e75k 4514194918270

Tolik času? 8 km na kole řekněme 20 min, na motorce 10 min... Nestála by vám ta "ztráta" 20 min denně za tu trochu pohybu, kterou oblažíte své tělo? :-)

0/−1
24.8.2015 17:58

Z69d92e20n28ě16k 70M72o89r57á15v32e69k 5207708418913

Dýchat ten brněnský provoz, děkuji nechci. Navíc bych do práce nemohl jet jen po cyklostezkách a některá hovada raději potkám v autě nebo na něčem silnějším. A pohyb si raději dám v bazénu nebo o víkendu na kole cestou jinam než do města.

0/0
24.8.2015 18:43

M34i95l56a41n 79K18r17á51l 8913758811301

Jste to měli půjčený na celý den a neudělali jste ani jednu vlastní fotku? Že tak malinko kecáte?;-D

+4/0
24.8.2015 11:05

P36e65t50r 57M96a82r98š30o36u36n 5815788696276

došla jim baterie ve foťáku, napájeli z ní ten skůtr ;-D

+2/0
24.8.2015 12:54

P68a53v87e10l 66K53r20o38t50i55l 2610590463607

Dovolím si maličko oponovat....na skůtru je přímo autor článku Filip...znám ho celkem dobře, protože je to můj bratranec ;-D

+1/0
24.8.2015 14:15

Z85d68e35n40ě87k 51H63i91n63k 8749727361701

Aha a ten nápis "MOTODENÍK", na skle přilby řidiče, je asi rodilá němčina??

0/0
25.8.2015 17:35

K20a64m96i24l 76D71o61l49e62z62e91l 6182386194972

265kg ? to je brutalni ulet.

+5/0
24.8.2015 10:22

M25a94r94t46i45n 48L44a67c10o 7503896278

Váha 260 kg, dojazd 70-100 km, cena cez 400tisíc? 8-o

Napr. Suzuki Burgmann 400, 34 kW : 220 kg, 300 km, 6000 E.

+2/−1
24.8.2015 9:53

Z63d76e89n22ě37k 40S81t10r72m53i40s83k86a 4840219328157

Mě by spíš zajímalo jak moc to otočí elektroměrem na jedno nabití???

Pokud na plný výkon 35kW to vydrží 70km, dejme tomu asi 40min jízdy, tak mi vychází spotřeba 25kW/h což je při ceně 4,5Kč asi 110Kč na 70km, což je sice ekologické ale ne zrovna ekonomické.

Nebo umíte někdo počítat líp/jinak???

+1/−2
24.8.2015 8:18

M43i32r59o42s65l75a67v 79J35o90c32h 3752961953728

No vzhledem k tomu, že udávají kapacitu baterie 8 kWh, tak si to vezme při započtení ztrát při nabíjení tak 9-10 kWh, na jedno nabití. Na plný výkon to rozhodně 70km nevydrží. Bylo řečeno při 120kmh dojezd 70km (a to bych chtěl tedy fakt vidět) a na udržení rachlosti 120kmh není zdaleka potřeba plný výkon. Na plný výkon pojedete s tímhle teoreticky 13,7 minuty, reálně baterie zdechne dříve odhadem tak po 8-9 minutách. Prostě jakékoliv elektro není na řádění, ale na dopravu po městě "jemnou" jízdou. Blbnutím to, při současném kapacitním stavu baterií na váhu a objem, vyštavíte za chvilku. ;-)

+2/0
24.8.2015 8:29
Foto

V86o54j96t71ě72c49h 64P77a55v19l34í70k 5644201594608

Zkuste vymyslet, jak byste dokázal jet 8 minut na plný výkon, když díky akceleraci po pár vteřinách zapne omezovač rychlosti a při brždění se to bude zase dobíjet. Snad jedině při cestě přes nějaký horský průsmyk ...

0/0
28.9.2015 9:25

D37r21a61h66o28m39í83r 97S10t31r42o12u49h59a33l 4745578662964

1 kWh je za pět korun

kapacita baterie je 8 kWh

připočtěme plácnu 20% ztráty při nabíjení, tak třeba 10 kWh celkem

to nám dává 50 korun

Spotřeba motorky je kolem tří litrů na sto

3*30 = 90

Na tomhle skútru ušetříte

0/0
24.8.2015 10:17

S42e86i49d59l 65P78e54t14r 1331401155134

No nevím  ... :-/

4T 150 ccm např. Honda stojí 90k, přes 100 km/h to jede taky (ve městě stejně +/- k ničemu) a baští max. 2 litry "na sto".

Neboli ta "úspora" je až někde na 30000 ujetých km což v režimu městského používání při zdejším klimatu bude dle odolnosti kostry každého jednotlivého soudruha min. 5, spíše tak 8-10 let. 

No a připočte-li se min 1x výměna akumulátorů? 8-o 

Žádnou extra "úsporu" tedy nevidím.

+4/0
24.8.2015 13:00

Z69d75e39n94ě63k 45M39o54r56á69v98e70k 5507178618383

S výměnou baterií bych tak nespěchal. 30 tisíc km je tak 300 cyklů nabíjení, li-ion vydrží víc. Baterie v Priusech zvládnou 300 tisíc km bez výměny (samozřejmě jsou jen na rekuperovanou energii, ale těch cyklů zvládají hodně).

0/−1
24.8.2015 13:49

J95a84r58o23s96l22a26v 73K87a61d95l86e72c 5351609662941

Ono to časem seriovkou a konkurencí zlevní... problém bude časem cena elektřiny.

+2/0
24.8.2015 16:22

J27a71r35o19s63l68a39v 27K22a49d71l87e77c 5181579262261

To máte ořezanou cenu bez dalších nábalů. Počítejte tak kolem 35Kč za 1kWh a dostanete se k realitě dnešních dnů - 300 až 500Kč na den, ale pokud jezdíte míň a nenabíjíte každý den plnou... pak to bude méně....

0/−2
24.8.2015 16:14

M17i47c81h90a16l 56S58n65o17p12e49k 7511818305197

to mi teda reknete, jaky jsou ty dalsi ''nabaly'' 8-o

0/0
24.8.2015 16:42

Z41d75e32n44ě36k 28M41o26r28á94v83e71k 5547848198523

Můžete to mínus u příspěvků s bateriemi trochu rozvést?

0/0
24.8.2015 16:47

J47i69ř56í 28K23o84c13u21r24e76k 6535564655898

35 Kč za 1 kWh. 8-o Těch 30 kč/kWh se nabalilo kde? Nehledě na to, že rozvody elektiny většinou v domě jsou už jenom kvůli svícení. Prodlužka z 8. patra paneláku je blbost, ale existuje nemalé procento lidí vlastnících garáž.

0/0
25.8.2015 21:50

M75a40r28t62i56n 12D84u23f89e96k 3742317628944

Podle sloganu: Ztišme se a neškoďme.

0/0
24.8.2015 7:05

D31a84v14i79d 96J58i11n80d34r12a 6940554716214

skútr, elektro a BMW... dost blbej fór

0/0
24.8.2015 6:42

J29a58n 74P83r59o38c29h53á52z90k38a 5176672348797

Jaký řidičák je potřeba?

0/0
24.8.2015 0:49

T58o52m91á32š 17K88u39c72h72a59ř 3167871938151

Zádný, je to hračka.;-)

+1/0
24.8.2015 1:00
Foto

P26e66t11r 39P73r92o41c32h90á70z33k75a 3762416222514

Vyhláška 50.... :-)

+12/0
24.8.2015 6:23

T41o48m35á61š 30L98u41d21v97í59k 5300698253206

A1. Je to v clanku.

+3/0
24.8.2015 7:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.