- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdravím.Zrovna toto téma je mi blízké a patřím mezi nadšence podobných technologií. Jenjsem tedy také v údivu nad výpočty a reakce lidí, kteří nejspíš nemajížádnou vlastní zkušenost s elektromobilitou. Také nevím jestli si C-Evolutionpořídí pan Bursík, ale z obecně negativních reakcí se domnívám, žejsem možná v ČR jediným vlastníkem tohoto jinak úžasného stroje.
Zmé strany bych asi mohl osvětlit jak je to se spotřebou kW a reálným dojezdem,který se pohybuje ve městě často spíše v intencích 100-120km. Vysvětlení mámtaké pro to, jak je možné si užívat výkonu a zároveň jezdit rozumně. Celýzakopaný pes je v omezovači rychlosti. Skútr dosáhne na špičkový výkon jen přirazantním rozjezdu, což trvá jen chviličku cca 6-7 sec, kdy dosáhne svémaximální rychlosti a dalšího extrémního výkonu již není třeba a odběr se taksníží v závislosti na podmínkách aktuální jízdy (váha, rovinka, kopec,protivítr atp). Příkon spadne při rychlostech kolem 100kmh na 6-12kw. Toneuvěřitelné je právě ten mohutný a přitom neskutečně tichý zátah, který se dá jenvelmi obtížně přirovnat k čemukoli poháněnému fosilními palivy. Reálnýpřepočet spotřeby by odpovídal cca 0,8 litru benzínu na 100km, přičemž mépropočty počítají s hodnotami 33Kč benzín a 3,5Kč kW, pravdou je, že si navíctrochu dopomáhám solárními panely, které pokrývají část dobíjené energie. Co se týkášíře, ta je opravdu trochu větší v porovnání s malými skútry, ale rozhodně se nechovájako automobil a lze jím velmi elegantně kličkovat. Ačkoli je váha 265kg nemalá,na silnici se nechá tento model opravdu velmi slušně vést. Váha ostatněodpovídá obdobnému avšak benzínovému stroji ze stejné „stáje“ C650GT a hodně podobnáje také cena. Někomu se to může zdát opravdu nesmyslná cena, ale je to stejné jakou automobilů, někdo jezdí v Dachii a jiný dá z jakéhokoli důvodu přednostnapř. BMW.
Je dobre videt, ze si produkt nasel aspon jednoho spokojeneho uzivatele!
A je smutne videt, ze je to zatim skutecne jen vec pro nadsence.
Z udivunad tim, ze se tento motocykl sestavuje jako stavebnice usuzuji, ze autor nikdy nebyl v žádné současné továrně. Tento postup je všude stejný s tím rozdílem, že se pohybuje výrobek na páse. Výroba televizorů, aut, chladniček, počítačů, vše je podobné, liší se jen díly, rychlost posunu pásu a počet pracovníků.
Je to sice pěkné, ale to je asi jediné pozitivum...
Jaký řidičák je nutné mít, když to nemá motor s patřičnými kubíky ?
Je to uvedené v tech. parametrech na konci článku "Nominální výkon:11 kW (15 koní) (homologace pro řidičské oprávnění sk. A1)".
No jistě! Jak to není nejlevnější, tak je to nesmyslné! Zkuste počkat jestli nebude v akci
Jak si můžu rozumnou jízdou užívat parádní výkon? Nerozporuje se ta věta? A jaký zážitek nezažiji jako příznivce benzínového motoru? Měl jsem litrovou motorku, která byla o 50 kg lehčí, 3x výkonnější, 0-100 udělala za třetinovou dobu a byla levnější. A v porovnání třeba s maxiskůtry je poměr hmotnosti a ceny taky pro klasické benzínové motory. Výkon benzínu zas tak nezaostává, maximálka je vyšší a o dojezdu ani nemluvím. Takže proč toto? Krom toho že jste dostali zaplaceno za reklamu?
Na motorce jsem sice nikdy nejel, ale poštěstilo se mi na pár minut řídit Tesla Model S.
A můžu to porovnat s Ferrari 430, které jsem jednou půl hodiny řídil jako narozeninový dárek, vč. jízdy na letišti.
A Tesla byla nesrovnatelný zážitek - tak ďábelská akcelerace je nepopsatelná. Samozřejmě maximálka hovoří pro Ferrari, ale ve zrychlení není nad elektromotor.
Proto dovedu pochopit tento elektrický skůtr pro majetné fandy moderních technologií.
Na Němce je to příliš šikmooké, ale jinak .
Je to na nic, 265kg a je siroky, tim totalne ztraci smysl jako priblizovadlo do mesta. Projizdet s timhle mezi auty v kolone moc dobre nejde, takze stojite stejne jako auto. Navic bych si do mesta nic na elektrinu neporidil. Nebo by to alespon muselo vydavat zvuk motoru z reproduktoru. Sam jako chodec se casto orientuji i podle sluchu jestli neco jede nebo ne. S timhle skutrem budete sestrelovat jednoho chodce za druhym.
Největší průšvih je, že ten stroj je tichý a hrozně rychlý. Takže lehce ho přehlídnete... už se mi to stalo s podobných skůtrem.... prostě vystřeli z křižovatky ale není slyšet....
Tak koupí si to asi Bursík a pak už asi nikdo
400+tis. je naprostý úlet.
Nijak nevybočuje z cenové politiky BMW. Je to prostě pro majetnější. (Ne že bych na to měl. )