Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důstojné loučení: Toyota Avensis má po velkém vylepšování motor BMW

Dealeři Toyoty jí říkají rozlučková. Klasicky střižená auta této velikosti totiž dnes umí v objemech, které dávají ekonomický smysl, prodávat asi jen německé značky. Pragmatičtí Japonci si spočítali, že se jim vyplatí vyrábět místo Avensise nějakého křížence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e96t93r 13M83a92r80e45č78e26k 1583381549948

Avensis nikdy moc krásy nepobral , ale působí solidně.

0/0
19.8.2015 18:12

A60l10e68š 95L50e33w38i17c52k47i 5915309221888

Krása není vše,hlavně ne u aut...

0/0
22.8.2015 12:57

J84a76n 96J98e64m17e90l77k16a 1845820

Stejne by bylo nejlepsi, kdyby se vykaslali na evropsky Auris (ikdyz ten soucasny konecne vypada lepe) a konecne zacali prodavat poradne globalni vychytanou Corolu s upravou na Combi nebo 5. dvere. A taky Camry za rozumne penize s diselem a manualem.. Nebylo by co resit.

0/0
19.8.2015 13:27


J19a80n 82J67e17m98e37l82k97a 1335810

Pouzivam Avensis predchozi generace a tak poctive navrzene a udelane auto jsem uz dlouho nevidel. Skoda sla bohuzel niz. Jedinou nevyhodou jsou nahradni dily v pripade nehody - to pak za prispeni poklesu ceny, ceskemu systemu likvidace jde auto casto na totalku, ikdyz lze v pohode opravit. Za tim bych videl i importera, protoze jsem slysel, ze v Asii nahradni dily Toyoty drahe nejsou. Bohuzel si nedovedu predstavit auto stredni tridy s jinym motorem nez 2.0 tdi a jeste navic D4D od Toyoty, ktery s 6st. prevodovkou funguje naprosto perfektne. Bmw at si strci ..

+2/0
19.8.2015 12:53
Foto

P23e90t60r 92D41o45k89t50o64r 8908720676561

dnešní auta? každej dělá všechno a všechno na jedno kopyto, zlaté staré časy.

0/0
19.8.2015 11:58

T93o49m60á39š 89V87a68v31e61r20k66a 7241570332844

Jezdím 2 roky předchozím modelem (kombi) s motorem 2,0D-4D 125HP - ano je hlučnější od kol ale motor není slyšet ani ve 150km/h, je to hlavně dálniční kráječ km, okresky už ho tolik nebavěj. Spotřeba 5,7 až 6,7 podle stylu a kde. Zatím 1 destičky a oleje s filtry. Jen pro představu minulý týden jsem v něm vezl 5 lidí a 100kg v kufru a zrychlovalo to na dálnici na 5° i ve 150km/h! Co mi chybí je zavírání kufru na tlačítko jinak cenový úlet byla navigace - chtěli za ní 30k a aktualizace za 15k tak jsem si tam nechal dát radši nezávislé topení...

Minulý týden jsem testoval model který je v článku - nesouhlasím s článkem, že je slyšet hluk od kol - na tom zapracovali vskutku hodně včetně kompletního odhlučnění podvozku a ona se situace obrátila - ve vasokých dálničních rychlostech kola neslyšíte ale slišíte ten bavorácký motor který má navíc drsnější zvuk než předchozí Toyoťácký. Nicméně celková hlučnost je na stejné spíš nižší úrovni. Též nesouhlasím s výtkou, že startovací tlačítko není vidět - spínací skříňka v jiných autech taky ne a strkáme klíč po paměti a většinou je okolí odřené od klíče což tady nehrozí a navíc se mi nestalo, že bych tlačítko netrefil. Proč BMW motory? Je totiž velmi pravděpodobné, že v případě nové emisní normy (euro7) dieslové motory nevyhoví na vypouštěné pevné částice (PM) a tím pádem se nebudou prodávat, proto asi tohle rozhodnutí Toyoty. Jinak nový model má určitě hezčí interiér (nejhezčí je asi kožená verze s doplňky v koňakové barvě), opět chybí otvírání kufru na tlačítko, přístrojovka se mi líbí. Je pravděpodobné že až Avensis skončí čeká nás buď futuristická Miura nebo spíš asi Avalon což je taky pěkný auto.

+4/0
19.8.2015 11:16

T39o92m92á39š 90V61a93v82e17r13k24a 7581420262434

omluva "slyšíte"

0/0
19.8.2015 11:18

T28o27m17á25š 21V23a59v75e52r17k45a 7231910392494

jo a ne Miura ale Mirai

0/0
19.8.2015 11:21

L35a27d87i65s65l34a97v 79K37a64l42o54u76s 7325866721200

Naftový motor z BMW  2,0 D je tou nejhorší volbou, jakou mohli udělat.

Stěna hliníkového bloku motoru má jen 4 mm a je v něm ještě díra pro chlazení kapalinou. Je to jedna z nejvážnějších konstrukčních chyb na této řadě motorů.Proto je životnost tohoto motoru nízká.

0/−2
19.8.2015 10:31

D88e44j76a48n 95T49a17d73i26c 7432266857837

E46 360000 km bez zavad, E90 238000 km bez zavad, ted mam F30 s 58000km bez zavad, jsou to hrozne motory, spousta konstrukcnich chyb a nizka zivotnost. Ano vsechny modely jsem mel 320d, jen pro upresneni ;-D

+1/0
19.8.2015 12:25

L25a80d90i77s62l87a40v 54K59a77l92o29u37s 7865556801140

Viděl jsem blok motoru - zevnitř.  To mi nesmí do baráku. Měl jste asi kliku, nebo jezdíte dlouhé trasy a nepoužívate START/STOP systém.

0/0
19.8.2015 16:27

D97e30j30a71n 12T12a93d72i85c 7312476577917

Na byvale E90 a nynejsi F30 to hned vypnu pri nastartovani motoru, u E46 start/stop nebyl. Jezdim delsi a kratsi trasy stridave, auto nechavam zahrat a taky nechavam vychladnout turbo pred vypnutim motoru, olej menim pri 10000 + -, tankuju Vervu diesel, to je tak vse co me napada, jinak bezna udrzba.

+2/0
19.8.2015 17:07

J18i64ř63í 50S80c26h73w85a53c33h 8848784448836

není nad to, když "odborník" pouhým jediným pohledem posoudí a odsoudí něco, co "počítalo" spousta nýmandů na počítačích a co proběhlo dlouhým vývojem za miliony....;-)

+2/−2
19.8.2015 22:09

L98a54d76i21s29l27a44v 38K27a65l63o52u77s 7875836891110

Ten nýmand je konstruktér, ten nýmand má v podstatě servis. Ten nýmand se touto problematikou dlohodobě zabývá. Ten nýmand čte veškerou odbornou literaturu na rozdíl od dementů, kteří si jen kecnou do auta, a myslí si, že mají to nejlepší pod sluncem.

0/0
20.8.2015 7:58

J19i16ř12í 84S84c63h73w45a74c64h 8408224758956

a co tak ještě umět číst a pochopit význam psaného textu (třeba koho jsem nazval "nýmandem").....jestli stejně zaměňuješ pojmy s dojmy ve své konstrukční práci....takRv

....ale víceméně to tak zřejmě děláš, přece 4 mm, to už od pohledu musí být jasná konstrukční chyba....?

Jak jako "konstruktér" můžeš vyslovit takový blábol, že něco  je konstrukční chyba, protože to má tloušťku jen 4 mm?

.... to je jako tvrdit, že je konstrukční chybou, když se kulatina o průměru 20 mm nahradí tenkostěnnou trubkou (samozřejmě většího průměru) co bude mít tloušťku stěny jen 2 mm a přitom bude o hodně lehčí....a přitom takové řešení může být (a taky je) mnohem pevnější! Proto se třeba rámy jízdních kol nedělají z "kulatiny", že....

0/0
20.8.2015 11:19

L86a32d67i19s73l41a54v 36K38a73l72o35u45s 7845276721940

Vážený pane, asi mnoho zkušeností s konstruktérskou činností, ani zkušenostmi s materiálem, jako je hliník/slitina hliníku nemáte. Já hliníkové slitiny na rozdíl od vás umím i svařovat. Asi ani nevíte, že existuje t.z.v. mezimolekulární koroze.  Za další tlouštka stěny 4 mm s dírou pro chůlazení je mezi válci !  Jelikož se jedná o motor, a ne držák na obraz, kde dochází k trvalé dynamické zátěži a vibracím, tak se na mě nezlobte , je to konstrukční chyba. Navíc je tento problém popsán v jednom odborném časopise a řada lidí, kterým právě motor selhal z tohoto důvodu. Takže důkazů, že je něco špatně, je opravdu hodně. Pokud se ještě k tomu připočte zátěž od START/STOP systému, pak je pravděpodobnost selhání velmi vysoká. Za svým názorem stojím.

0/0
21.8.2015 8:43

L96a69d43i82s69l37a81v 23K69a22l47o83u52s 7795976151880

Hovoříte o blábolech, pochybujete o teoretických informacích ostatních. Doporučoval bych vám, aby jste začal pochybovat sám o sobě. Ten příklad s kolem, to snad ani nemůžete myslet vážně ? Jaké je zatížení na jízdním kole v porovnání s motorem/naftovým motorem  ? Povrch jízdních kol je lakovaný kvalitním lakem(zabraňuje přístupu vzduchu). Jízdní kolo není namáháno tepelně, ani chemicky. Jak můžete vy takové bláboly vypustit do éteru to mě hlava nebere.

0/0
21.8.2015 11:10

J66a65n 54K29o73n25v69a63l79i72n20k21a 5380381601565

Co to znamená mít "v podstatě" servis? To nějak nechápu.

0/0
25.8.2015 11:55

A90l44e24š 16K61o14f62r40á36n59e70k 9422872535310

Ano, právě vidíte další značku, která se loučí s evropským trhem. Po Hondě nyní Toyota. Přitom na příkladu Mazdy je vidět, že krok s evropskou a nyní už i korejskou konkurencí úplně v pohodě lze.

A pokud jde o to, že lidi nechtějí kupovat auta ve střední třídě, to je bohužel smutný fakt. Osobně to nechápu. U těch různých SUV a crossoverů je zpravidla cena stejná, jízdní vlastnosti horší a technika o třídu níž (a většina navíc s FWD).

+5/0
19.8.2015 9:54

R92o37m39a95n 59K17r50a76t94o27c22h15v57í18l 6126577826194

720 000 Kč? - pokud se bude opravdu prodávat za tuto cenu, tak je neprodejná.

+3/−2
19.8.2015 9:39

A32l94e87š 62K89o82f15r61á91n88e47k 9652972315900

To je základní cena. Ve slušné výbavě klidně přes 900k. Soudruzi se asi pokakali v kině.

0/0
19.8.2015 9:55

R29o88m28a11n 97K64r96a83t93o47c20h44v90í56l 6816277566234

Ano, třeba to bude jenom tabulková cena a skutečné ceny budou řádově mnohem níž.

0/0
19.8.2015 11:11

T58o78m31á35š 14P73r49c22h54a54l 1578863573610

Slušně vybavenej Superb přijde k milionu taky.

+4/0
19.8.2015 11:58

J23a83r66o88s23l38a81v 20D67r97o14z68d 6522713692705

Za milion uz je u Superbu vrchol nabidky. Peknej Suberp koupis i za 650k

0/0
22.8.2015 18:15

T45o17m30á18š 84P72r21c97h62a24l 1368573513520

Sorry, ale to je absolutní holátko. Za 650 je obstojná Octavia. (beru ceníkové ceny, ne to, jakou si kdo vyhádá slevu). 

Škodovka je postavená na příplatkové výbavě. Japonci mají často pevné výbavy a k nim minimum věcí k dokoupení.

0/0
22.8.2015 18:33

J39a45n 59B62a81r76t72o24š 6375427843759

Na Toyotu Avensis stačí zcela pohodově 1,8 benzín, nechápu, proč se lidé tolik ženou do nafty. Design vypadá velmi dobře, těším se, až nový Avensis uvidím u prodejce.

+5/0
19.8.2015 9:22

A67l62e37š 98K14o96f49r83á83n22e79k 9362522385200

To je motorizace vyloženě pro důchodcovskou jízdu. Na dálnici to v prvním dlouhým táhlým ztratí dech. U atmosfér prostě platí objem ničím nenahradíš, takže atmosférické benzíny samozřejmě ano, ale pro tuto třídu se zcela jinou kubaturou. Alespoň 2,5 a nejlépe šestiválec.

+2/−1
19.8.2015 9:51

J55a90n 60B23a55r62t26o55š 6745327923199

Avensis byl navržen jako spolehlivý a prostorný vůz střední třídy, skvělý na delší jízdy. Ve městě je trochu iritující poloměr otáčení. Asfalt to trhat nebude, na to ani nebyl navržen, ale dopraví Vás bezpečně a pohodlně kam potřebujete. Dlouhé, táhlé stoupání zvládá i s 1,8 bez problémů, stejně jako alpské cesty.

+5/0
19.8.2015 10:23

D86u92š72a92n 91P74e98š95e52k 3445349244320

Nevím, proč by měla 1.8 na dálnici v kopci ztrácet dech.

Něco jiného je, když Vás někdo zbrzdí a musíte do kopce znovu akcelerovat, ale ztrácet dech?

0/0
21.8.2015 11:14
Foto

P60a11v67l54a 33N79o35v39á 7478610688455

Je to veliká škoda, že Avensis končí, ale na druhou stranu je to pochopitelné. Evropský trh není pro Toyotu tolik zásadní (za rok 2012 celosvětové prodeje 8 717 300  aut, z toho 817 700 v Evropě), aby investovala do vývoje motorů malých chcípáků s hromadou "kurvítek", které by plnili emisní normy. 

Máme Avensise druhé generace, 2.2 D-4D a v průměru se spotřeba pohybuje okolo 6,5 l, na dálnici jde pod 5l. Za 8 let, co ho máme, se měnilo akorát spotřební zboží...

Bohužel éra těchto aut "držáků" nenávratně končí.

+3/0
19.8.2015 9:13

R81u70d30o15l45f 81H34r80a13z40d95í89r49a 1865449763388

Právě. Současná Toyota už není co bývala...je to škoda.

0/0
19.8.2015 9:49

M24i12l55a36n 97Š32v11a25g86r29o98v23s82k57ý 9552209335558

Která Škoda?

0/0
19.8.2015 12:23

J92i38ř74í 47S98c51h89w50a56c69h 8708644838916

Tak třeba do Aurise  "chcípák plnej kurvítek" už dávají (1.2T). V Japonsku kei cars s turbomotory běžně jezdí.....

0/0
19.8.2015 18:37

J89a61k18u46b 66M89e54l71í96š14e30k 6946145812896

Vzhledem k tomu, že máte diesel, tak tam těch "kurvítek" máte dost už teď. Navíc opravdové držáky pohání atmosférický benzínový motor.

0/0
21.8.2015 2:11

T56o47m44á38š 62P88r83c10h48a64l 1568833183810

Osobně bych volil kombík a atmosferický benzín. Trochu mě mrzí, že kvůli šílené ekologické manii a nesmyslným měřením emisí, nenabízí už snad nikdo jiný než japonci, v kategorii běžných aut, atmosferické motory. Jasně, TSI a podobné možná jsou živější, ale z hlediska dlouhodobé životnosti je v atmosféře míň ku*vítek....

Za mě pro Toyotu R^ s jejich novým designem.

+16/−1
19.8.2015 8:55

A53l54e25š 64K24o30f91r95á46n72e66k 9652472655770

Na ja, jenže kdo do dnešních kombíků ještě pořádné atmosférické benzíny dává? Toyota má jako "vrchol nabídky" za ceníkovou cenu přes 900 tisíc Kč atmosférický dvoulitr, který je sice možné spolehlivý, ale výkonově a dynamicky na moderní turbobenzíny nemá ani zdálky.

Jediná benzínová atmosféra, která je ve střední třídě podle mě důstojným soupeřem pro turbobenzínovou konkurenci evropských výrobců je 2,5 od Mazdy.

+2/0
19.8.2015 9:50

T43o78m56á84š 67P65r22c32h30a54l 1398113763180

Ono jde o to, že s atmosférou nejde o soupeření. Turbobenzín si koupím, když vím, že se ho za pár let zbavím a koupím zase něco jiného. Atmosféru si vezmu, když budu chtít mít auto co nejdéle, protože díky její konstrukci nebude motor potenciálním zdrojem nákladných problémů.

S těmi motory se celkově jede úplně jinak. Kdo je zvyklý na turbo, z atmosféry zešílí. :)

+1/0
19.8.2015 12:04

A97l12e42š 69K63o25f59r74á78n49e67k 9692642515960

Ono záleží na tom, jaký turbobenzín. Pokud je tam jediné, co je navíc turbo, pak to není taková tragédie, přinejhorším se holt vymění. Pokud je tam ale spousta dalších věcí, přímovstřik nebo dokonce filtr pevných částic, pak si to bohužel nezadá s (ne)spolehlivostí současných dieselů, to je bohužel pravda.

0/0
19.8.2015 13:23

J64i94ř32í 45S43c70h31w77a37c32h 8248864418916

tak třeba "přímovstřik" se dnes snad používá i u atmosfér....;-)

+1/0
19.8.2015 21:58

M44a68r89e90k 28M38a74l64ý 1322768121620

Ještě Lexus IS 250, atmosféra V6 208 koní. Akorát jenom s automatem. A je to vlastně taky Toyota :-)

+1/0
19.8.2015 12:18

A82l13e76š 45K10o95f57r80á32n89e43k 9772412735370

Ale není to kombík a taky mi trošku vadí zadní náhon bez možnosti 4x4. Přeci jen, člověk občas potřebuje někam dojet i v zimě.

0/0
19.8.2015 13:20

V79o64j42t40ě10c72h 43T85r15u97h79l73á32ř 2675889406

Ještě od mišáka 1,8, ale to je žrout. a taky to je už nižší střední.

0/0
19.8.2015 13:00

M10i67c41h18a47l 73S60l86e23z90á82k 5211216787561

Škoda, že se toyotě nevyplatí vyvíjet vlastní diesel. Honda taky brala dieselové motory tuším od Daihatsu a vyvinula si vlastní. A patří k absolutní špičce.

+3/0
19.8.2015 8:31

J22a86n 64S47t83a66r44ý 8707610202685

Při vší úctě ke Škodovce, fakt jsou Superb celosvětově spolu s Mondeem a Passatem nejprodávanějšími modely střední třídy, nebo nás zase iDnes trochu krmí škodováckou reklamní kaší...

+1/−1
19.8.2015 8:07

J90a40n 12S25t83a58r64ý 8107130772725

po troše googlování si sám odpovím...Škoda vyrábí zhruba 100tis. Superbů ročně, Mondeo jsem nenašel....Toyota Corolla cca 1mil. vozů, Hyundai Elantra 1mil. vozů, VW Jetta 750tis., Passat 600tis., Hyundai Sonata 500tis., Honda Accord 500tis....

0/0
19.8.2015 8:29

J41a29n 42S89t80a52r85ý 8807590742925

edit: Corolla je nižší střední třída, takže do seznamu nepatří, Elantra je s rozvorem 2,7m na hranici nižší střední a střední třídy...

0/0
19.8.2015 8:41
Foto

M28a32r60t44i13n 51K55o42u32b70e55k 3379147698566

a Accord pro USA je to, co známe jako Hondu Legend...

0/0
19.8.2015 10:28

P21a74v97e62l 56Š77ť53a43s24t33n28ý 6514768634278

"vlastní turbodiesely se japonské značce vyvíjet nevyplatí" Mluvíme tady o automobilce, co ročně vyrobí 10.000.000 aut?

+9/−3
19.8.2015 7:34

Z74b38y19n25ě46k 82M91e33z23e61r57a 7561447496

Není důležité, kolik aut vyrobí, ale kolik z nich jsou diesely. Obávám se, že Vaše číslo již nebude tak "senzační".

+4/−1
19.8.2015 8:08

P69a72v15e85l 21Š95ť74a16s60t22n46ý 6504788264308

Poměr je plus minus 40/60? I kdyby byl 10/90 tak se bavíme o  jednom milionu  nafťových motorů. To se vám zdá pro vlastní vývoj málo?

0/0
19.8.2015 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.