Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důstojné loučení: Toyota Avensis má po velkém vylepšování motor BMW

Dealeři Toyoty jí říkají rozlučková. Klasicky střižená auta této velikosti totiž dnes umí v objemech, které dávají ekonomický smysl, prodávat asi jen německé značky. Pragmatičtí Japonci si spočítali, že se jim vyplatí vyrábět místo Avensise nějakého křížence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e85t62r 26M20a75r55e59č64e62k 1793801549948

Avensis nikdy moc krásy nepobral , ale působí solidně.

0/0
19.8.2015 18:12

A59l35e42š 33L48e84w58i14c90k78i 5505489501948

Krása není vše,hlavně ne u aut...

0/0
22.8.2015 12:57

J89a18n 87J42e86m94e16l67k28a 1525230

Stejne by bylo nejlepsi, kdyby se vykaslali na evropsky Auris (ikdyz ten soucasny konecne vypada lepe) a konecne zacali prodavat poradne globalni vychytanou Corolu s upravou na Combi nebo 5. dvere. A taky Camry za rozumne penize s diselem a manualem.. Nebylo by co resit.

0/0
19.8.2015 13:27

J77a28n 42J93e80m12e94l48k83a 1205490

Pouzivam Avensis predchozi generace a tak poctive navrzene a udelane auto jsem uz dlouho nevidel. Skoda sla bohuzel niz. Jedinou nevyhodou jsou nahradni dily v pripade nehody - to pak za prispeni poklesu ceny, ceskemu systemu likvidace jde auto casto na totalku, ikdyz lze v pohode opravit. Za tim bych videl i importera, protoze jsem slysel, ze v Asii nahradni dily Toyoty drahe nejsou. Bohuzel si nedovedu predstavit auto stredni tridy s jinym motorem nez 2.0 tdi a jeste navic D4D od Toyoty, ktery s 6st. prevodovkou funguje naprosto perfektne. Bmw at si strci ..

+2/0
19.8.2015 12:53

P26e46t23r 24D41o78k93t83o75r 8708340606691

dnešní auta? každej dělá všechno a všechno na jedno kopyto, zlaté staré časy.

0/0
19.8.2015 11:58

T56o74m47á92š 58V87a90v17e88r19k69a 7661260192204

Jezdím 2 roky předchozím modelem (kombi) s motorem 2,0D-4D 125HP - ano je hlučnější od kol ale motor není slyšet ani ve 150km/h, je to hlavně dálniční kráječ km, okresky už ho tolik nebavěj. Spotřeba 5,7 až 6,7 podle stylu a kde. Zatím 1 destičky a oleje s filtry. Jen pro představu minulý týden jsem v něm vezl 5 lidí a 100kg v kufru a zrychlovalo to na dálnici na 5° i ve 150km/h! Co mi chybí je zavírání kufru na tlačítko jinak cenový úlet byla navigace - chtěli za ní 30k a aktualizace za 15k tak jsem si tam nechal dát radši nezávislé topení...

Minulý týden jsem testoval model který je v článku - nesouhlasím s článkem, že je slyšet hluk od kol - na tom zapracovali vskutku hodně včetně kompletního odhlučnění podvozku a ona se situace obrátila - ve vasokých dálničních rychlostech kola neslyšíte ale slišíte ten bavorácký motor který má navíc drsnější zvuk než předchozí Toyoťácký. Nicméně celková hlučnost je na stejné spíš nižší úrovni. Též nesouhlasím s výtkou, že startovací tlačítko není vidět - spínací skříňka v jiných autech taky ne a strkáme klíč po paměti a většinou je okolí odřené od klíče což tady nehrozí a navíc se mi nestalo, že bych tlačítko netrefil. Proč BMW motory? Je totiž velmi pravděpodobné, že v případě nové emisní normy (euro7) dieslové motory nevyhoví na vypouštěné pevné částice (PM) a tím pádem se nebudou prodávat, proto asi tohle rozhodnutí Toyoty. Jinak nový model má určitě hezčí interiér (nejhezčí je asi kožená verze s doplňky v koňakové barvě), opět chybí otvírání kufru na tlačítko, přístrojovka se mi líbí. Je pravděpodobné že až Avensis skončí čeká nás buď futuristická Miura nebo spíš asi Avalon což je taky pěkný auto.

+4/0
19.8.2015 11:16

T75o54m98á66š 84V49a90v51e28r72k63a 7371730432764

omluva "slyšíte"

0/0
19.8.2015 11:18

T51o53m67á72š 47V16a63v11e88r94k28a 7421360362524

jo a ne Miura ale Mirai

0/0
19.8.2015 11:21

L57a24d68i82s18l30a71v 67K75a29l64o32u29s 7305946601270

Naftový motor z BMW  2,0 D je tou nejhorší volbou, jakou mohli udělat.

Stěna hliníkového bloku motoru má jen 4 mm a je v něm ještě díra pro chlazení kapalinou. Je to jedna z nejvážnějších konstrukčních chyb na této řadě motorů.Proto je životnost tohoto motoru nízká.

0/−2
19.8.2015 10:31

D73e22j67a26n 97T52a71d14i22c 7532196717657

E46 360000 km bez zavad, E90 238000 km bez zavad, ted mam F30 s 58000km bez zavad, jsou to hrozne motory, spousta konstrukcnich chyb a nizka zivotnost. Ano vsechny modely jsem mel 320d, jen pro upresneni ;-D

+1/0
19.8.2015 12:25

L17a63d24i74s24l48a68v 89K35a56l79o85u91s 7535816821440

Viděl jsem blok motoru - zevnitř.  To mi nesmí do baráku. Měl jste asi kliku, nebo jezdíte dlouhé trasy a nepoužívate START/STOP systém.

0/0
19.8.2015 16:27

D79e93j44a11n 68T24a68d36i58c 7712956787947

Na byvale E90 a nynejsi F30 to hned vypnu pri nastartovani motoru, u E46 start/stop nebyl. Jezdim delsi a kratsi trasy stridave, auto nechavam zahrat a taky nechavam vychladnout turbo pred vypnutim motoru, olej menim pri 10000 + -, tankuju Vervu diesel, to je tak vse co me napada, jinak bezna udrzba.

+2/0
19.8.2015 17:07

J75i61ř94í 19S22c10h17w53a16c55h 8908364488656

není nad to, když "odborník" pouhým jediným pohledem posoudí a odsoudí něco, co "počítalo" spousta nýmandů na počítačích a co proběhlo dlouhým vývojem za miliony....;-)

+2/−2
19.8.2015 22:09

L86a40d16i98s89l30a77v 72K25a36l63o48u49s 7555486641750

Ten nýmand je konstruktér, ten nýmand má v podstatě servis. Ten nýmand se touto problematikou dlohodobě zabývá. Ten nýmand čte veškerou odbornou literaturu na rozdíl od dementů, kteří si jen kecnou do auta, a myslí si, že mají to nejlepší pod sluncem.

0/0
20.8.2015 7:58

J72i20ř39í 79S28c89h81w40a80c74h 8898734478526

a co tak ještě umět číst a pochopit význam psaného textu (třeba koho jsem nazval "nýmandem").....jestli stejně zaměňuješ pojmy s dojmy ve své konstrukční práci....takRv

....ale víceméně to tak zřejmě děláš, přece 4 mm, to už od pohledu musí být jasná konstrukční chyba....?

Jak jako "konstruktér" můžeš vyslovit takový blábol, že něco  je konstrukční chyba, protože to má tloušťku jen 4 mm?

.... to je jako tvrdit, že je konstrukční chybou, když se kulatina o průměru 20 mm nahradí tenkostěnnou trubkou (samozřejmě většího průměru) co bude mít tloušťku stěny jen 2 mm a přitom bude o hodně lehčí....a přitom takové řešení může být (a taky je) mnohem pevnější! Proto se třeba rámy jízdních kol nedělají z "kulatiny", že....

0/0
20.8.2015 11:19

L73a29d58i80s94l52a71v 16K58a27l12o45u68s 7555736601610

Vážený pane, asi mnoho zkušeností s konstruktérskou činností, ani zkušenostmi s materiálem, jako je hliník/slitina hliníku nemáte. Já hliníkové slitiny na rozdíl od vás umím i svařovat. Asi ani nevíte, že existuje t.z.v. mezimolekulární koroze.  Za další tlouštka stěny 4 mm s dírou pro chůlazení je mezi válci !  Jelikož se jedná o motor, a ne držák na obraz, kde dochází k trvalé dynamické zátěži a vibracím, tak se na mě nezlobte , je to konstrukční chyba. Navíc je tento problém popsán v jednom odborném časopise a řada lidí, kterým právě motor selhal z tohoto důvodu. Takže důkazů, že je něco špatně, je opravdu hodně. Pokud se ještě k tomu připočte zátěž od START/STOP systému, pak je pravděpodobnost selhání velmi vysoká. Za svým názorem stojím.

0/0
21.8.2015 8:43

L15a50d78i28s25l19a85v 68K50a34l67o18u55s 7865986761830

Hovoříte o blábolech, pochybujete o teoretických informacích ostatních. Doporučoval bych vám, aby jste začal pochybovat sám o sobě. Ten příklad s kolem, to snad ani nemůžete myslet vážně ? Jaké je zatížení na jízdním kole v porovnání s motorem/naftovým motorem  ? Povrch jízdních kol je lakovaný kvalitním lakem(zabraňuje přístupu vzduchu). Jízdní kolo není namáháno tepelně, ani chemicky. Jak můžete vy takové bláboly vypustit do éteru to mě hlava nebere.

0/0
21.8.2015 11:10

J88a28n 90K74o52n22v14a66l61i21n76k81a 5300351661305

Co to znamená mít "v podstatě" servis? To nějak nechápu.

0/0
25.8.2015 11:55

A23l83e33š 67K33o57f20r71á22n54e28k 9142962135400

Ano, právě vidíte další značku, která se loučí s evropským trhem. Po Hondě nyní Toyota. Přitom na příkladu Mazdy je vidět, že krok s evropskou a nyní už i korejskou konkurencí úplně v pohodě lze.

A pokud jde o to, že lidi nechtějí kupovat auta ve střední třídě, to je bohužel smutný fakt. Osobně to nechápu. U těch různých SUV a crossoverů je zpravidla cena stejná, jízdní vlastnosti horší a technika o třídu níž (a většina navíc s FWD).

+5/0
19.8.2015 9:54

R13o68m84a65n 54K68r86a62t38o74c61h63v96í19l 6866297976104

720 000 Kč? - pokud se bude opravdu prodávat za tuto cenu, tak je neprodejná.

+3/−2
19.8.2015 9:39

A87l41e13š 75K19o59f40r17á28n61e96k 9922982685580

To je základní cena. Ve slušné výbavě klidně přes 900k. Soudruzi se asi pokakali v kině.

0/0
19.8.2015 9:55

R80o72m23a45n 69K22r60a36t30o93c91h71v93í22l 6626357356304

Ano, třeba to bude jenom tabulková cena a skutečné ceny budou řádově mnohem níž.

0/0
19.8.2015 11:11

T13o19m70á36š 37P59r34c34h46a50l 1348653443750

Slušně vybavenej Superb přijde k milionu taky.

+4/0
19.8.2015 11:58

J92a14r26o45s72l82a37v 87D36r15o81z80d 6263879460937

Za milion uz je u Superbu vrchol nabidky. Peknej Suberp koupis i za 650k

0/0
22.8.2015 18:15

T64o36m71á72š 95P59r86c53h44a62l 1208443743200

Sorry, ale to je absolutní holátko. Za 650 je obstojná Octavia. (beru ceníkové ceny, ne to, jakou si kdo vyhádá slevu). 

Škodovka je postavená na příplatkové výbavě. Japonci mají často pevné výbavy a k nim minimum věcí k dokoupení.

0/0
22.8.2015 18:33

J11a64n 59B26a78r88t95o27š 6615517913249

Na Toyotu Avensis stačí zcela pohodově 1,8 benzín, nechápu, proč se lidé tolik ženou do nafty. Design vypadá velmi dobře, těším se, až nový Avensis uvidím u prodejce.

+5/0
19.8.2015 9:22

A81l65e54š 56K42o46f87r51á84n96e92k 9712782425260

To je motorizace vyloženě pro důchodcovskou jízdu. Na dálnici to v prvním dlouhým táhlým ztratí dech. U atmosfér prostě platí objem ničím nenahradíš, takže atmosférické benzíny samozřejmě ano, ale pro tuto třídu se zcela jinou kubaturou. Alespoň 2,5 a nejlépe šestiválec.

+2/−1
19.8.2015 9:51

J71a10n 19B72a92r22t26o13š 6265307983189

Avensis byl navržen jako spolehlivý a prostorný vůz střední třídy, skvělý na delší jízdy. Ve městě je trochu iritující poloměr otáčení. Asfalt to trhat nebude, na to ani nebyl navržen, ale dopraví Vás bezpečně a pohodlně kam potřebujete. Dlouhé, táhlé stoupání zvládá i s 1,8 bez problémů, stejně jako alpské cesty.

+5/0
19.8.2015 10:23

D56u97š47a74n 30P79e80š77e31k 3985879304720

Nevím, proč by měla 1.8 na dálnici v kopci ztrácet dech.

Něco jiného je, když Vás někdo zbrzdí a musíte do kopce znovu akcelerovat, ale ztrácet dech?

0/0
21.8.2015 11:14
Foto

P56a33v34l13a 70N86o46v45á 7718340268515

Je to veliká škoda, že Avensis končí, ale na druhou stranu je to pochopitelné. Evropský trh není pro Toyotu tolik zásadní (za rok 2012 celosvětové prodeje 8 717 300  aut, z toho 817 700 v Evropě), aby investovala do vývoje motorů malých chcípáků s hromadou "kurvítek", které by plnili emisní normy. 

Máme Avensise druhé generace, 2.2 D-4D a v průměru se spotřeba pohybuje okolo 6,5 l, na dálnici jde pod 5l. Za 8 let, co ho máme, se měnilo akorát spotřební zboží...

Bohužel éra těchto aut "držáků" nenávratně končí.

+3/0
19.8.2015 9:13

R78u98d12o64l61f 37H35r42a37z40d53í47r32a 1725919973648

Právě. Současná Toyota už není co bývala...je to škoda.

0/0
19.8.2015 9:49

M94i72l22a88n 98Š45v88a91g98r55o43v62s72k84ý 9732319325518

Která Škoda?

0/0
19.8.2015 12:23

J79i78ř22í 69S70c61h86w44a25c78h 8858804978946

Tak třeba do Aurise  "chcípák plnej kurvítek" už dávají (1.2T). V Japonsku kei cars s turbomotory běžně jezdí.....

0/0
19.8.2015 18:37

J48a79k76u60b 13M61e78l62í22š71e61k 6816915792646

Vzhledem k tomu, že máte diesel, tak tam těch "kurvítek" máte dost už teď. Navíc opravdové držáky pohání atmosférický benzínový motor.

0/0
21.8.2015 2:11

T55o79m26á98š 31P21r28c51h34a11l 1608123633290

Osobně bych volil kombík a atmosferický benzín. Trochu mě mrzí, že kvůli šílené ekologické manii a nesmyslným měřením emisí, nenabízí už snad nikdo jiný než japonci, v kategorii běžných aut, atmosferické motory. Jasně, TSI a podobné možná jsou živější, ale z hlediska dlouhodobé životnosti je v atmosféře míň ku*vítek....

Za mě pro Toyotu R^ s jejich novým designem.

+16/−1
19.8.2015 8:55

A19l15e28š 57K47o23f91r17á22n27e70k 9712262655490

Na ja, jenže kdo do dnešních kombíků ještě pořádné atmosférické benzíny dává? Toyota má jako "vrchol nabídky" za ceníkovou cenu přes 900 tisíc Kč atmosférický dvoulitr, který je sice možné spolehlivý, ale výkonově a dynamicky na moderní turbobenzíny nemá ani zdálky.

Jediná benzínová atmosféra, která je ve střední třídě podle mě důstojným soupeřem pro turbobenzínovou konkurenci evropských výrobců je 2,5 od Mazdy.

+2/0
19.8.2015 9:50

T18o88m68á16š 79P69r98c69h80a75l 1828293383520

Ono jde o to, že s atmosférou nejde o soupeření. Turbobenzín si koupím, když vím, že se ho za pár let zbavím a koupím zase něco jiného. Atmosféru si vezmu, když budu chtít mít auto co nejdéle, protože díky její konstrukci nebude motor potenciálním zdrojem nákladných problémů.

S těmi motory se celkově jede úplně jinak. Kdo je zvyklý na turbo, z atmosféry zešílí. :)

+1/0
19.8.2015 12:04

A59l51e59š 25K43o12f66r42á34n53e65k 9712472665970

Ono záleží na tom, jaký turbobenzín. Pokud je tam jediné, co je navíc turbo, pak to není taková tragédie, přinejhorším se holt vymění. Pokud je tam ale spousta dalších věcí, přímovstřik nebo dokonce filtr pevných částic, pak si to bohužel nezadá s (ne)spolehlivostí současných dieselů, to je bohužel pravda.

0/0
19.8.2015 13:23

J38i58ř93í 61S11c26h22w90a94c82h 8598194448476

tak třeba "přímovstřik" se dnes snad používá i u atmosfér....;-)

+1/0
19.8.2015 21:58

M80a63r93e63k 64M62a74l20ý 1552828621820

Ještě Lexus IS 250, atmosféra V6 208 koní. Akorát jenom s automatem. A je to vlastně taky Toyota :-)

+1/0
19.8.2015 12:18

A74l63e25š 50K17o32f41r71á52n26e88k 9662362365460

Ale není to kombík a taky mi trošku vadí zadní náhon bez možnosti 4x4. Přeci jen, člověk občas potřebuje někam dojet i v zimě.

0/0
19.8.2015 13:20

V60o64j41t82ě92c31h 94T53r88u71h18l82á14ř 2325279126

Ještě od mišáka 1,8, ale to je žrout. a taky to je už nižší střední.

0/0
19.8.2015 13:00

M21i98c28h50a57l 75S54l74e37z77á72k 5931636747361

Škoda, že se toyotě nevyplatí vyvíjet vlastní diesel. Honda taky brala dieselové motory tuším od Daihatsu a vyvinula si vlastní. A patří k absolutní špičce.

+3/0
19.8.2015 8:31

J37a38n 25S24t55a24r98ý 8697610792205

Při vší úctě ke Škodovce, fakt jsou Superb celosvětově spolu s Mondeem a Passatem nejprodávanějšími modely střední třídy, nebo nás zase iDnes trochu krmí škodováckou reklamní kaší...

+1/−1
19.8.2015 8:07

J36a77n 98S48t36a48r35ý 8237770672175

po troše googlování si sám odpovím...Škoda vyrábí zhruba 100tis. Superbů ročně, Mondeo jsem nenašel....Toyota Corolla cca 1mil. vozů, Hyundai Elantra 1mil. vozů, VW Jetta 750tis., Passat 600tis., Hyundai Sonata 500tis., Honda Accord 500tis....

0/0
19.8.2015 8:29

J84a88n 83S19t65a55r24ý 8577100892235

edit: Corolla je nižší střední třída, takže do seznamu nepatří, Elantra je s rozvorem 2,7m na hranici nižší střední a střední třídy...

0/0
19.8.2015 8:41
Foto

M45a79r53t88i17n 70K87o21u38b66e70k 3469497758756

a Accord pro USA je to, co známe jako Hondu Legend...

0/0
19.8.2015 10:28

P87a50v34e68l 49Š96ť67a29s52t36n40ý 6454578524558

"vlastní turbodiesely se japonské značce vyvíjet nevyplatí" Mluvíme tady o automobilce, co ročně vyrobí 10.000.000 aut?

+9/−3
19.8.2015 7:34

Z13b78y30n22ě41k 29M93e47z40e63r35a 7651397506

Není důležité, kolik aut vyrobí, ale kolik z nich jsou diesely. Obávám se, že Vaše číslo již nebude tak "senzační".

+4/−1
19.8.2015 8:08

P24a51v44e43l 89Š67ť73a32s40t49n26ý 6764608114628

Poměr je plus minus 40/60? I kdyby byl 10/90 tak se bavíme o  jednom milionu  nafťových motorů. To se vám zdá pro vlastní vývoj málo?

0/0
19.8.2015 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.