Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důstojné loučení: Toyota Avensis má po velkém vylepšování motor BMW

Dealeři Toyoty jí říkají rozlučková. Klasicky střižená auta této velikosti totiž dnes umí v objemech, které dávají ekonomický smysl, prodávat asi jen německé značky. Pragmatičtí Japonci si spočítali, že se jim vyplatí vyrábět místo Avensise nějakého křížence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e10t29r 53M48a97r30e72č91e56k 1793601179588

Avensis nikdy moc krásy nepobral , ale působí solidně.

0/0
19.8.2015 18:12

A11l15e13š 52L31e37w80i34c63k92i 5835419101988

Krása není vše,hlavně ne u aut...

0/0
22.8.2015 12:57

J57a58n 48J82e13m87e23l42k89a 1865870

Stejne by bylo nejlepsi, kdyby se vykaslali na evropsky Auris (ikdyz ten soucasny konecne vypada lepe) a konecne zacali prodavat poradne globalni vychytanou Corolu s upravou na Combi nebo 5. dvere. A taky Camry za rozumne penize s diselem a manualem.. Nebylo by co resit.

0/0
19.8.2015 13:27

J78a47n 21J77e70m95e93l71k15a 1105320

Pouzivam Avensis predchozi generace a tak poctive navrzene a udelane auto jsem uz dlouho nevidel. Skoda sla bohuzel niz. Jedinou nevyhodou jsou nahradni dily v pripade nehody - to pak za prispeni poklesu ceny, ceskemu systemu likvidace jde auto casto na totalku, ikdyz lze v pohode opravit. Za tim bych videl i importera, protoze jsem slysel, ze v Asii nahradni dily Toyoty drahe nejsou. Bohuzel si nedovedu predstavit auto stredni tridy s jinym motorem nez 2.0 tdi a jeste navic D4D od Toyoty, ktery s 6st. prevodovkou funguje naprosto perfektne. Bmw at si strci ..

+2/0
19.8.2015 12:53
Foto

P24e12t85r 29D74o18k46t36o68r 8178960306241

dnešní auta? každej dělá všechno a všechno na jedno kopyto, zlaté staré časy.

0/0
19.8.2015 11:58

T43o17m95á57š 28V44a67v24e26r63k52a 7891690552914

Jezdím 2 roky předchozím modelem (kombi) s motorem 2,0D-4D 125HP - ano je hlučnější od kol ale motor není slyšet ani ve 150km/h, je to hlavně dálniční kráječ km, okresky už ho tolik nebavěj. Spotřeba 5,7 až 6,7 podle stylu a kde. Zatím 1 destičky a oleje s filtry. Jen pro představu minulý týden jsem v něm vezl 5 lidí a 100kg v kufru a zrychlovalo to na dálnici na 5° i ve 150km/h! Co mi chybí je zavírání kufru na tlačítko jinak cenový úlet byla navigace - chtěli za ní 30k a aktualizace za 15k tak jsem si tam nechal dát radši nezávislé topení...

Minulý týden jsem testoval model který je v článku - nesouhlasím s článkem, že je slyšet hluk od kol - na tom zapracovali vskutku hodně včetně kompletního odhlučnění podvozku a ona se situace obrátila - ve vasokých dálničních rychlostech kola neslyšíte ale slišíte ten bavorácký motor který má navíc drsnější zvuk než předchozí Toyoťácký. Nicméně celková hlučnost je na stejné spíš nižší úrovni. Též nesouhlasím s výtkou, že startovací tlačítko není vidět - spínací skříňka v jiných autech taky ne a strkáme klíč po paměti a většinou je okolí odřené od klíče což tady nehrozí a navíc se mi nestalo, že bych tlačítko netrefil. Proč BMW motory? Je totiž velmi pravděpodobné, že v případě nové emisní normy (euro7) dieslové motory nevyhoví na vypouštěné pevné částice (PM) a tím pádem se nebudou prodávat, proto asi tohle rozhodnutí Toyoty. Jinak nový model má určitě hezčí interiér (nejhezčí je asi kožená verze s doplňky v koňakové barvě), opět chybí otvírání kufru na tlačítko, přístrojovka se mi líbí. Je pravděpodobné že až Avensis skončí čeká nás buď futuristická Miura nebo spíš asi Avalon což je taky pěkný auto.

+4/0
19.8.2015 11:16

T95o89m69á94š 98V35a43v45e96r83k23a 7151940622274

omluva "slyšíte"

0/0
19.8.2015 11:18

T80o80m27á96š 44V62a98v46e52r69k41a 7171970472434

jo a ne Miura ale Mirai

0/0
19.8.2015 11:21

L39a14d61i53s39l78a47v 12K30a87l10o70u98s 7735156391710

Naftový motor z BMW  2,0 D je tou nejhorší volbou, jakou mohli udělat.

Stěna hliníkového bloku motoru má jen 4 mm a je v něm ještě díra pro chlazení kapalinou. Je to jedna z nejvážnějších konstrukčních chyb na této řadě motorů.Proto je životnost tohoto motoru nízká.

0/−2
19.8.2015 10:31

D60e97j82a70n 72T72a21d39i96c 7522266347677

E46 360000 km bez zavad, E90 238000 km bez zavad, ted mam F30 s 58000km bez zavad, jsou to hrozne motory, spousta konstrukcnich chyb a nizka zivotnost. Ano vsechny modely jsem mel 320d, jen pro upresneni ;-D

+1/0
19.8.2015 12:25

L28a44d97i62s53l19a52v 51K33a48l43o77u95s 7185436901100

Viděl jsem blok motoru - zevnitř.  To mi nesmí do baráku. Měl jste asi kliku, nebo jezdíte dlouhé trasy a nepoužívate START/STOP systém.

0/0
19.8.2015 16:27

D71e47j40a68n 55T10a64d71i66c 7412506237427

Na byvale E90 a nynejsi F30 to hned vypnu pri nastartovani motoru, u E46 start/stop nebyl. Jezdim delsi a kratsi trasy stridave, auto nechavam zahrat a taky nechavam vychladnout turbo pred vypnutim motoru, olej menim pri 10000 + -, tankuju Vervu diesel, to je tak vse co me napada, jinak bezna udrzba.

+2/0
19.8.2015 17:07

J35i30ř76í 61S69c65h72w46a29c95h 8858304378596

není nad to, když "odborník" pouhým jediným pohledem posoudí a odsoudí něco, co "počítalo" spousta nýmandů na počítačích a co proběhlo dlouhým vývojem za miliony....;-)

+2/−2
19.8.2015 22:09

L49a92d75i63s76l47a96v 80K78a93l98o71u44s 7425896861760

Ten nýmand je konstruktér, ten nýmand má v podstatě servis. Ten nýmand se touto problematikou dlohodobě zabývá. Ten nýmand čte veškerou odbornou literaturu na rozdíl od dementů, kteří si jen kecnou do auta, a myslí si, že mají to nejlepší pod sluncem.

0/0
20.8.2015 7:58

J12i37ř90í 22S22c10h43w48a77c27h 8638514518546

a co tak ještě umět číst a pochopit význam psaného textu (třeba koho jsem nazval "nýmandem").....jestli stejně zaměňuješ pojmy s dojmy ve své konstrukční práci....takRv

....ale víceméně to tak zřejmě děláš, přece 4 mm, to už od pohledu musí být jasná konstrukční chyba....?

Jak jako "konstruktér" můžeš vyslovit takový blábol, že něco  je konstrukční chyba, protože to má tloušťku jen 4 mm?

.... to je jako tvrdit, že je konstrukční chybou, když se kulatina o průměru 20 mm nahradí tenkostěnnou trubkou (samozřejmě většího průměru) co bude mít tloušťku stěny jen 2 mm a přitom bude o hodně lehčí....a přitom takové řešení může být (a taky je) mnohem pevnější! Proto se třeba rámy jízdních kol nedělají z "kulatiny", že....

0/0
20.8.2015 11:19

L48a28d50i25s78l89a76v 72K74a44l54o50u82s 7625966301400

Vážený pane, asi mnoho zkušeností s konstruktérskou činností, ani zkušenostmi s materiálem, jako je hliník/slitina hliníku nemáte. Já hliníkové slitiny na rozdíl od vás umím i svařovat. Asi ani nevíte, že existuje t.z.v. mezimolekulární koroze.  Za další tlouštka stěny 4 mm s dírou pro chůlazení je mezi válci !  Jelikož se jedná o motor, a ne držák na obraz, kde dochází k trvalé dynamické zátěži a vibracím, tak se na mě nezlobte , je to konstrukční chyba. Navíc je tento problém popsán v jednom odborném časopise a řada lidí, kterým právě motor selhal z tohoto důvodu. Takže důkazů, že je něco špatně, je opravdu hodně. Pokud se ještě k tomu připočte zátěž od START/STOP systému, pak je pravděpodobnost selhání velmi vysoká. Za svým názorem stojím.

0/0
21.8.2015 8:43

L55a41d28i83s91l46a46v 36K91a41l24o98u30s 7435386371490

Hovoříte o blábolech, pochybujete o teoretických informacích ostatních. Doporučoval bych vám, aby jste začal pochybovat sám o sobě. Ten příklad s kolem, to snad ani nemůžete myslet vážně ? Jaké je zatížení na jízdním kole v porovnání s motorem/naftovým motorem  ? Povrch jízdních kol je lakovaný kvalitním lakem(zabraňuje přístupu vzduchu). Jízdní kolo není namáháno tepelně, ani chemicky. Jak můžete vy takové bláboly vypustit do éteru to mě hlava nebere.

0/0
21.8.2015 11:10

J60a52n 93K27o21n96v98a38l62i55n67k71a 5270801501565

Co to znamená mít "v podstatě" servis? To nějak nechápu.

0/0
25.8.2015 11:55

A86l17e20š 32K69o55f81r13á88n85e57k 9622732545110

Ano, právě vidíte další značku, která se loučí s evropským trhem. Po Hondě nyní Toyota. Přitom na příkladu Mazdy je vidět, že krok s evropskou a nyní už i korejskou konkurencí úplně v pohodě lze.

A pokud jde o to, že lidi nechtějí kupovat auta ve střední třídě, to je bohužel smutný fakt. Osobně to nechápu. U těch různých SUV a crossoverů je zpravidla cena stejná, jízdní vlastnosti horší a technika o třídu níž (a většina navíc s FWD).

+5/0
19.8.2015 9:54

R25o22m43a12n 54K36r22a43t44o28c54h39v89í78l 6636737606724

720 000 Kč? - pokud se bude opravdu prodávat za tuto cenu, tak je neprodejná.

+3/−2
19.8.2015 9:39

A51l42e35š 28K14o78f14r70á89n38e34k 9482462635170

To je základní cena. Ve slušné výbavě klidně přes 900k. Soudruzi se asi pokakali v kině.

0/0
19.8.2015 9:55

R53o52m58a83n 78K95r29a73t72o74c14h25v26í90l 6346347226964

Ano, třeba to bude jenom tabulková cena a skutečné ceny budou řádově mnohem níž.

0/0
19.8.2015 11:11

T88o31m22á75š 95P18r64c96h82a46l 1838193943800

Slušně vybavenej Superb přijde k milionu taky.

+4/0
19.8.2015 11:58

J89a31r46o35s15l89a81v 76D31r67o61z52d 6103629860797

Za milion uz je u Superbu vrchol nabidky. Peknej Suberp koupis i za 650k

0/0
22.8.2015 18:15

T65o13m22á50š 57P42r94c77h55a50l 1298803223820

Sorry, ale to je absolutní holátko. Za 650 je obstojná Octavia. (beru ceníkové ceny, ne to, jakou si kdo vyhádá slevu). 

Škodovka je postavená na příplatkové výbavě. Japonci mají často pevné výbavy a k nim minimum věcí k dokoupení.

0/0
22.8.2015 18:33

J89a63n 79B33a34r93t53o97š 6285317253229

Na Toyotu Avensis stačí zcela pohodově 1,8 benzín, nechápu, proč se lidé tolik ženou do nafty. Design vypadá velmi dobře, těším se, až nový Avensis uvidím u prodejce.

+5/0
19.8.2015 9:22

A98l53e23š 53K17o11f20r13á79n79e95k 9542332575360

To je motorizace vyloženě pro důchodcovskou jízdu. Na dálnici to v prvním dlouhým táhlým ztratí dech. U atmosfér prostě platí objem ničím nenahradíš, takže atmosférické benzíny samozřejmě ano, ale pro tuto třídu se zcela jinou kubaturou. Alespoň 2,5 a nejlépe šestiválec.

+2/−1
19.8.2015 9:51

J68a79n 64B70a11r63t48o77š 6965727763389

Avensis byl navržen jako spolehlivý a prostorný vůz střední třídy, skvělý na delší jízdy. Ve městě je trochu iritující poloměr otáčení. Asfalt to trhat nebude, na to ani nebyl navržen, ale dopraví Vás bezpečně a pohodlně kam potřebujete. Dlouhé, táhlé stoupání zvládá i s 1,8 bez problémů, stejně jako alpské cesty.

+5/0
19.8.2015 10:23

D91u35š66a84n 89P35e44š42e50k 3635119424280

Nevím, proč by měla 1.8 na dálnici v kopci ztrácet dech.

Něco jiného je, když Vás někdo zbrzdí a musíte do kopce znovu akcelerovat, ale ztrácet dech?

0/0
21.8.2015 11:14
Foto

P69a19v12l20a 66N34o98v75á 7678840278635

Je to veliká škoda, že Avensis končí, ale na druhou stranu je to pochopitelné. Evropský trh není pro Toyotu tolik zásadní (za rok 2012 celosvětové prodeje 8 717 300  aut, z toho 817 700 v Evropě), aby investovala do vývoje motorů malých chcípáků s hromadou "kurvítek", které by plnili emisní normy. 

Máme Avensise druhé generace, 2.2 D-4D a v průměru se spotřeba pohybuje okolo 6,5 l, na dálnici jde pod 5l. Za 8 let, co ho máme, se měnilo akorát spotřební zboží...

Bohužel éra těchto aut "držáků" nenávratně končí.

+3/0
19.8.2015 9:13

R60u24d58o60l75f 25H79r40a71z27d77í22r94a 1155289873258

Právě. Současná Toyota už není co bývala...je to škoda.

0/0
19.8.2015 9:49

M85i15l77a31n 52Š40v53a45g67r40o47v76s61k34ý 9492499305398

Která Škoda?

0/0
19.8.2015 12:23

J20i85ř80í 73S47c31h12w55a51c41h 8888244608166

Tak třeba do Aurise  "chcípák plnej kurvítek" už dávají (1.2T). V Japonsku kei cars s turbomotory běžně jezdí.....

0/0
19.8.2015 18:37

J21a60k80u79b 49M42e18l83í14š25e18k 6846425622196

Vzhledem k tomu, že máte diesel, tak tam těch "kurvítek" máte dost už teď. Navíc opravdové držáky pohání atmosférický benzínový motor.

0/0
21.8.2015 2:11

T92o37m72á74š 75P17r11c43h22a66l 1568293953870

Osobně bych volil kombík a atmosferický benzín. Trochu mě mrzí, že kvůli šílené ekologické manii a nesmyslným měřením emisí, nenabízí už snad nikdo jiný než japonci, v kategorii běžných aut, atmosferické motory. Jasně, TSI a podobné možná jsou živější, ale z hlediska dlouhodobé životnosti je v atmosféře míň ku*vítek....

Za mě pro Toyotu R^ s jejich novým designem.

+16/−1
19.8.2015 8:55

A22l55e52š 78K41o65f11r52á69n10e86k 9302362815650

Na ja, jenže kdo do dnešních kombíků ještě pořádné atmosférické benzíny dává? Toyota má jako "vrchol nabídky" za ceníkovou cenu přes 900 tisíc Kč atmosférický dvoulitr, který je sice možné spolehlivý, ale výkonově a dynamicky na moderní turbobenzíny nemá ani zdálky.

Jediná benzínová atmosféra, která je ve střední třídě podle mě důstojným soupeřem pro turbobenzínovou konkurenci evropských výrobců je 2,5 od Mazdy.

+2/0
19.8.2015 9:50

T64o61m88á48š 45P58r14c26h49a84l 1978193263680

Ono jde o to, že s atmosférou nejde o soupeření. Turbobenzín si koupím, když vím, že se ho za pár let zbavím a koupím zase něco jiného. Atmosféru si vezmu, když budu chtít mít auto co nejdéle, protože díky její konstrukci nebude motor potenciálním zdrojem nákladných problémů.

S těmi motory se celkově jede úplně jinak. Kdo je zvyklý na turbo, z atmosféry zešílí. :)

+1/0
19.8.2015 12:04

A22l91e23š 21K94o90f68r65á16n10e96k 9182492665720

Ono záleží na tom, jaký turbobenzín. Pokud je tam jediné, co je navíc turbo, pak to není taková tragédie, přinejhorším se holt vymění. Pokud je tam ale spousta dalších věcí, přímovstřik nebo dokonce filtr pevných částic, pak si to bohužel nezadá s (ne)spolehlivostí současných dieselů, to je bohužel pravda.

0/0
19.8.2015 13:23

J86i54ř80í 29S76c56h14w67a80c59h 8398184398126

tak třeba "přímovstřik" se dnes snad používá i u atmosfér....;-)

+1/0
19.8.2015 21:58

M93a43r56e83k 83M56a17l73ý 1182418891950

Ještě Lexus IS 250, atmosféra V6 208 koní. Akorát jenom s automatem. A je to vlastně taky Toyota :-)

+1/0
19.8.2015 12:18

A98l55e87š 50K37o18f46r52á62n39e27k 9882482225170

Ale není to kombík a taky mi trošku vadí zadní náhon bez možnosti 4x4. Přeci jen, člověk občas potřebuje někam dojet i v zimě.

0/0
19.8.2015 13:20

V34o41j60t65ě82c39h 62T21r66u50h33l65á19ř 2655229466

Ještě od mišáka 1,8, ale to je žrout. a taky to je už nižší střední.

0/0
19.8.2015 13:00

M49i39c80h56a58l 79S39l32e30z71á85k 5491646267661

Škoda, že se toyotě nevyplatí vyvíjet vlastní diesel. Honda taky brala dieselové motory tuším od Daihatsu a vyvinula si vlastní. A patří k absolutní špičce.

+3/0
19.8.2015 8:31

J44a70n 48S82t41a57r74ý 8167650452445

Při vší úctě ke Škodovce, fakt jsou Superb celosvětově spolu s Mondeem a Passatem nejprodávanějšími modely střední třídy, nebo nás zase iDnes trochu krmí škodováckou reklamní kaší...

+1/−1
19.8.2015 8:07

J30a98n 14S52t36a86r50ý 8927760592675

po troše googlování si sám odpovím...Škoda vyrábí zhruba 100tis. Superbů ročně, Mondeo jsem nenašel....Toyota Corolla cca 1mil. vozů, Hyundai Elantra 1mil. vozů, VW Jetta 750tis., Passat 600tis., Hyundai Sonata 500tis., Honda Accord 500tis....

0/0
19.8.2015 8:29

J64a58n 54S12t38a45r21ý 8537230562505

edit: Corolla je nižší střední třída, takže do seznamu nepatří, Elantra je s rozvorem 2,7m na hranici nižší střední a střední třídy...

0/0
19.8.2015 8:41
Foto

M83a87r93t69i81n 79K87o73u32b24e20k 3239587398286

a Accord pro USA je to, co známe jako Hondu Legend...

0/0
19.8.2015 10:28

P77a44v97e97l 71Š48ť16a76s16t89n38ý 6394288394948

"vlastní turbodiesely se japonské značce vyvíjet nevyplatí" Mluvíme tady o automobilce, co ročně vyrobí 10.000.000 aut?

+9/−3
19.8.2015 7:34

Z22b31y87n79ě25k 25M57e65z15e69r14a 7131377526

Není důležité, kolik aut vyrobí, ale kolik z nich jsou diesely. Obávám se, že Vaše číslo již nebude tak "senzační".

+4/−1
19.8.2015 8:08

P53a44v94e71l 20Š67ť76a54s24t83n12ý 6764218874798

Poměr je plus minus 40/60? I kdyby byl 10/90 tak se bavíme o  jednom milionu  nafťových motorů. To se vám zdá pro vlastní vývoj málo?

0/0
19.8.2015 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.