Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Důstojné loučení: Toyota Avensis má po velkém vylepšování motor BMW

Dealeři Toyoty jí říkají rozlučková. Klasicky střižená auta této velikosti totiž dnes umí v objemech, které dávají ekonomický smysl, prodávat asi jen německé značky. Pragmatičtí Japonci si spočítali, že se jim vyplatí vyrábět místo Avensise nějakého křížence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e98t68r 62M82a48r54e44č14e24k 1973781849648

Avensis nikdy moc krásy nepobral , ale působí solidně.

0/0
19.8.2015 18:12

A95l82e60š 75L94e18w71i71c59k64i 5315539411548

Krása není vše,hlavně ne u aut...

0/0
22.8.2015 12:57

J61a83n 28J38e95m67e80l34k96a 1655690

Stejne by bylo nejlepsi, kdyby se vykaslali na evropsky Auris (ikdyz ten soucasny konecne vypada lepe) a konecne zacali prodavat poradne globalni vychytanou Corolu s upravou na Combi nebo 5. dvere. A taky Camry za rozumne penize s diselem a manualem.. Nebylo by co resit.

0/0
19.8.2015 13:27


J31a40n 38J50e75m91e96l23k14a 1905330

Pouzivam Avensis predchozi generace a tak poctive navrzene a udelane auto jsem uz dlouho nevidel. Skoda sla bohuzel niz. Jedinou nevyhodou jsou nahradni dily v pripade nehody - to pak za prispeni poklesu ceny, ceskemu systemu likvidace jde auto casto na totalku, ikdyz lze v pohode opravit. Za tim bych videl i importera, protoze jsem slysel, ze v Asii nahradni dily Toyoty drahe nejsou. Bohuzel si nedovedu predstavit auto stredni tridy s jinym motorem nez 2.0 tdi a jeste navic D4D od Toyoty, ktery s 6st. prevodovkou funguje naprosto perfektne. Bmw at si strci ..

+2/0
19.8.2015 12:53
Foto

P76e86t14r 49D14o40k38t16o98r 8638340906451

dnešní auta? každej dělá všechno a všechno na jedno kopyto, zlaté staré časy.

0/0
19.8.2015 11:58

T94o66m35á98š 24V79a50v96e51r12k49a 7291350802764

Jezdím 2 roky předchozím modelem (kombi) s motorem 2,0D-4D 125HP - ano je hlučnější od kol ale motor není slyšet ani ve 150km/h, je to hlavně dálniční kráječ km, okresky už ho tolik nebavěj. Spotřeba 5,7 až 6,7 podle stylu a kde. Zatím 1 destičky a oleje s filtry. Jen pro představu minulý týden jsem v něm vezl 5 lidí a 100kg v kufru a zrychlovalo to na dálnici na 5° i ve 150km/h! Co mi chybí je zavírání kufru na tlačítko jinak cenový úlet byla navigace - chtěli za ní 30k a aktualizace za 15k tak jsem si tam nechal dát radši nezávislé topení...

Minulý týden jsem testoval model který je v článku - nesouhlasím s článkem, že je slyšet hluk od kol - na tom zapracovali vskutku hodně včetně kompletního odhlučnění podvozku a ona se situace obrátila - ve vasokých dálničních rychlostech kola neslyšíte ale slišíte ten bavorácký motor který má navíc drsnější zvuk než předchozí Toyoťácký. Nicméně celková hlučnost je na stejné spíš nižší úrovni. Též nesouhlasím s výtkou, že startovací tlačítko není vidět - spínací skříňka v jiných autech taky ne a strkáme klíč po paměti a většinou je okolí odřené od klíče což tady nehrozí a navíc se mi nestalo, že bych tlačítko netrefil. Proč BMW motory? Je totiž velmi pravděpodobné, že v případě nové emisní normy (euro7) dieslové motory nevyhoví na vypouštěné pevné částice (PM) a tím pádem se nebudou prodávat, proto asi tohle rozhodnutí Toyoty. Jinak nový model má určitě hezčí interiér (nejhezčí je asi kožená verze s doplňky v koňakové barvě), opět chybí otvírání kufru na tlačítko, přístrojovka se mi líbí. Je pravděpodobné že až Avensis skončí čeká nás buď futuristická Miura nebo spíš asi Avalon což je taky pěkný auto.

+4/0
19.8.2015 11:16

T49o57m65á73š 41V38a16v40e33r56k63a 7491940902664

omluva "slyšíte"

0/0
19.8.2015 11:18

T83o63m30á77š 59V61a66v51e96r59k59a 7171870352124

jo a ne Miura ale Mirai

0/0
19.8.2015 11:21

L88a84d66i82s62l54a47v 93K94a28l48o86u20s 7505446331930

Naftový motor z BMW  2,0 D je tou nejhorší volbou, jakou mohli udělat.

Stěna hliníkového bloku motoru má jen 4 mm a je v něm ještě díra pro chlazení kapalinou. Je to jedna z nejvážnějších konstrukčních chyb na této řadě motorů.Proto je životnost tohoto motoru nízká.

0/−2
19.8.2015 10:31

D69e88j17a89n 57T67a84d29i14c 7292546957837

E46 360000 km bez zavad, E90 238000 km bez zavad, ted mam F30 s 58000km bez zavad, jsou to hrozne motory, spousta konstrukcnich chyb a nizka zivotnost. Ano vsechny modely jsem mel 320d, jen pro upresneni ;-D

+1/0
19.8.2015 12:25

L38a71d54i82s46l78a96v 12K59a86l64o18u62s 7865206641700

Viděl jsem blok motoru - zevnitř.  To mi nesmí do baráku. Měl jste asi kliku, nebo jezdíte dlouhé trasy a nepoužívate START/STOP systém.

0/0
19.8.2015 16:27

D29e72j20a84n 39T34a82d71i40c 7472226817677

Na byvale E90 a nynejsi F30 to hned vypnu pri nastartovani motoru, u E46 start/stop nebyl. Jezdim delsi a kratsi trasy stridave, auto nechavam zahrat a taky nechavam vychladnout turbo pred vypnutim motoru, olej menim pri 10000 + -, tankuju Vervu diesel, to je tak vse co me napada, jinak bezna udrzba.

+2/0
19.8.2015 17:07

J75i17ř80í 10S75c56h10w22a47c63h 8708544358626

není nad to, když "odborník" pouhým jediným pohledem posoudí a odsoudí něco, co "počítalo" spousta nýmandů na počítačích a co proběhlo dlouhým vývojem za miliony....;-)

+2/−2
19.8.2015 22:09

L40a84d30i91s21l57a37v 61K21a63l64o58u81s 7195486401140

Ten nýmand je konstruktér, ten nýmand má v podstatě servis. Ten nýmand se touto problematikou dlohodobě zabývá. Ten nýmand čte veškerou odbornou literaturu na rozdíl od dementů, kteří si jen kecnou do auta, a myslí si, že mají to nejlepší pod sluncem.

0/0
20.8.2015 7:58

J52i39ř85í 91S49c61h68w21a38c43h 8808244778986

a co tak ještě umět číst a pochopit význam psaného textu (třeba koho jsem nazval "nýmandem").....jestli stejně zaměňuješ pojmy s dojmy ve své konstrukční práci....takRv

....ale víceméně to tak zřejmě děláš, přece 4 mm, to už od pohledu musí být jasná konstrukční chyba....?

Jak jako "konstruktér" můžeš vyslovit takový blábol, že něco  je konstrukční chyba, protože to má tloušťku jen 4 mm?

.... to je jako tvrdit, že je konstrukční chybou, když se kulatina o průměru 20 mm nahradí tenkostěnnou trubkou (samozřejmě většího průměru) co bude mít tloušťku stěny jen 2 mm a přitom bude o hodně lehčí....a přitom takové řešení může být (a taky je) mnohem pevnější! Proto se třeba rámy jízdních kol nedělají z "kulatiny", že....

0/0
20.8.2015 11:19

L32a66d31i41s38l68a14v 16K22a29l59o29u21s 7505256601540

Vážený pane, asi mnoho zkušeností s konstruktérskou činností, ani zkušenostmi s materiálem, jako je hliník/slitina hliníku nemáte. Já hliníkové slitiny na rozdíl od vás umím i svařovat. Asi ani nevíte, že existuje t.z.v. mezimolekulární koroze.  Za další tlouštka stěny 4 mm s dírou pro chůlazení je mezi válci !  Jelikož se jedná o motor, a ne držák na obraz, kde dochází k trvalé dynamické zátěži a vibracím, tak se na mě nezlobte , je to konstrukční chyba. Navíc je tento problém popsán v jednom odborném časopise a řada lidí, kterým právě motor selhal z tohoto důvodu. Takže důkazů, že je něco špatně, je opravdu hodně. Pokud se ještě k tomu připočte zátěž od START/STOP systému, pak je pravděpodobnost selhání velmi vysoká. Za svým názorem stojím.

0/0
21.8.2015 8:43

L14a86d25i29s93l16a72v 19K72a30l85o67u92s 7985286481570

Hovoříte o blábolech, pochybujete o teoretických informacích ostatních. Doporučoval bych vám, aby jste začal pochybovat sám o sobě. Ten příklad s kolem, to snad ani nemůžete myslet vážně ? Jaké je zatížení na jízdním kole v porovnání s motorem/naftovým motorem  ? Povrch jízdních kol je lakovaný kvalitním lakem(zabraňuje přístupu vzduchu). Jízdní kolo není namáháno tepelně, ani chemicky. Jak můžete vy takové bláboly vypustit do éteru to mě hlava nebere.

0/0
21.8.2015 11:10

J78a46n 15K43o43n13v47a47l44i89n77k61a 5470231771355

Co to znamená mít "v podstatě" servis? To nějak nechápu.

0/0
25.8.2015 11:55

A62l89e27š 95K54o92f81r39á28n59e10k 9262412185630

Ano, právě vidíte další značku, která se loučí s evropským trhem. Po Hondě nyní Toyota. Přitom na příkladu Mazdy je vidět, že krok s evropskou a nyní už i korejskou konkurencí úplně v pohodě lze.

A pokud jde o to, že lidi nechtějí kupovat auta ve střední třídě, to je bohužel smutný fakt. Osobně to nechápu. U těch různých SUV a crossoverů je zpravidla cena stejná, jízdní vlastnosti horší a technika o třídu níž (a většina navíc s FWD).

+5/0
19.8.2015 9:54

R52o85m64a74n 25K82r13a30t16o35c35h64v63í66l 6916107726584

720 000 Kč? - pokud se bude opravdu prodávat za tuto cenu, tak je neprodejná.

+3/−2
19.8.2015 9:39

A72l50e22š 37K44o22f86r88á77n75e42k 9192762115590

To je základní cena. Ve slušné výbavě klidně přes 900k. Soudruzi se asi pokakali v kině.

0/0
19.8.2015 9:55

R21o51m64a92n 24K66r53a22t22o21c27h70v23í47l 6116367526534

Ano, třeba to bude jenom tabulková cena a skutečné ceny budou řádově mnohem níž.

0/0
19.8.2015 11:11

T94o79m25á19š 84P57r26c17h20a57l 1798833123270

Slušně vybavenej Superb přijde k milionu taky.

+4/0
19.8.2015 11:58

J57a20r93o54s74l18a20v 64D29r27o62z42d 6412983442125

Za milion uz je u Superbu vrchol nabidky. Peknej Suberp koupis i za 650k

0/0
22.8.2015 18:15

T16o90m10á97š 50P63r87c62h24a88l 1868923523910

Sorry, ale to je absolutní holátko. Za 650 je obstojná Octavia. (beru ceníkové ceny, ne to, jakou si kdo vyhádá slevu). 

Škodovka je postavená na příplatkové výbavě. Japonci mají často pevné výbavy a k nim minimum věcí k dokoupení.

0/0
22.8.2015 18:33

J25a10n 65B77a93r98t63o90š 6815297393409

Na Toyotu Avensis stačí zcela pohodově 1,8 benzín, nechápu, proč se lidé tolik ženou do nafty. Design vypadá velmi dobře, těším se, až nový Avensis uvidím u prodejce.

+5/0
19.8.2015 9:22

A59l97e55š 52K26o26f71r17á51n87e83k 9142752925310

To je motorizace vyloženě pro důchodcovskou jízdu. Na dálnici to v prvním dlouhým táhlým ztratí dech. U atmosfér prostě platí objem ničím nenahradíš, takže atmosférické benzíny samozřejmě ano, ale pro tuto třídu se zcela jinou kubaturou. Alespoň 2,5 a nejlépe šestiválec.

+2/−1
19.8.2015 9:51

J40a39n 85B30a27r22t37o11š 6625757633159

Avensis byl navržen jako spolehlivý a prostorný vůz střední třídy, skvělý na delší jízdy. Ve městě je trochu iritující poloměr otáčení. Asfalt to trhat nebude, na to ani nebyl navržen, ale dopraví Vás bezpečně a pohodlně kam potřebujete. Dlouhé, táhlé stoupání zvládá i s 1,8 bez problémů, stejně jako alpské cesty.

+5/0
19.8.2015 10:23

D45u48š25a18n 80P67e19š14e89k 3165719724700

Nevím, proč by měla 1.8 na dálnici v kopci ztrácet dech.

Něco jiného je, když Vás někdo zbrzdí a musíte do kopce znovu akcelerovat, ale ztrácet dech?

0/0
21.8.2015 11:14
Foto

P30a44v50l36a 25N61o11v11á 7768320608955

Je to veliká škoda, že Avensis končí, ale na druhou stranu je to pochopitelné. Evropský trh není pro Toyotu tolik zásadní (za rok 2012 celosvětové prodeje 8 717 300  aut, z toho 817 700 v Evropě), aby investovala do vývoje motorů malých chcípáků s hromadou "kurvítek", které by plnili emisní normy. 

Máme Avensise druhé generace, 2.2 D-4D a v průměru se spotřeba pohybuje okolo 6,5 l, na dálnici jde pod 5l. Za 8 let, co ho máme, se měnilo akorát spotřební zboží...

Bohužel éra těchto aut "držáků" nenávratně končí.

+3/0
19.8.2015 9:13

R97u22d28o32l96f 92H76r61a21z36d67í35r79a 1135459663888

Právě. Současná Toyota už není co bývala...je to škoda.

0/0
19.8.2015 9:49

M40i34l67a22n 59Š95v76a85g73r46o23v62s14k67ý 9262639215818

Která Škoda?

0/0
19.8.2015 12:23

J55i90ř80í 91S23c94h20w58a92c76h 8258564228256

Tak třeba do Aurise  "chcípák plnej kurvítek" už dávají (1.2T). V Japonsku kei cars s turbomotory běžně jezdí.....

0/0
19.8.2015 18:37

J44a21k46u97b 91M83e48l25í51š46e33k 6566625982176

Vzhledem k tomu, že máte diesel, tak tam těch "kurvítek" máte dost už teď. Navíc opravdové držáky pohání atmosférický benzínový motor.

0/0
21.8.2015 2:11

T68o51m70á67š 30P89r74c17h47a21l 1728113103120

Osobně bych volil kombík a atmosferický benzín. Trochu mě mrzí, že kvůli šílené ekologické manii a nesmyslným měřením emisí, nenabízí už snad nikdo jiný než japonci, v kategorii běžných aut, atmosferické motory. Jasně, TSI a podobné možná jsou živější, ale z hlediska dlouhodobé životnosti je v atmosféře míň ku*vítek....

Za mě pro Toyotu R^ s jejich novým designem.

+16/−1
19.8.2015 8:55

A98l70e26š 33K97o28f91r31á27n71e37k 9432392485440

Na ja, jenže kdo do dnešních kombíků ještě pořádné atmosférické benzíny dává? Toyota má jako "vrchol nabídky" za ceníkovou cenu přes 900 tisíc Kč atmosférický dvoulitr, který je sice možné spolehlivý, ale výkonově a dynamicky na moderní turbobenzíny nemá ani zdálky.

Jediná benzínová atmosféra, která je ve střední třídě podle mě důstojným soupeřem pro turbobenzínovou konkurenci evropských výrobců je 2,5 od Mazdy.

+2/0
19.8.2015 9:50

T68o65m41á21š 51P34r34c53h88a90l 1358683133970

Ono jde o to, že s atmosférou nejde o soupeření. Turbobenzín si koupím, když vím, že se ho za pár let zbavím a koupím zase něco jiného. Atmosféru si vezmu, když budu chtít mít auto co nejdéle, protože díky její konstrukci nebude motor potenciálním zdrojem nákladných problémů.

S těmi motory se celkově jede úplně jinak. Kdo je zvyklý na turbo, z atmosféry zešílí. :)

+1/0
19.8.2015 12:04

A86l29e82š 47K23o51f74r16á32n64e80k 9252472335980

Ono záleží na tom, jaký turbobenzín. Pokud je tam jediné, co je navíc turbo, pak to není taková tragédie, přinejhorším se holt vymění. Pokud je tam ale spousta dalších věcí, přímovstřik nebo dokonce filtr pevných částic, pak si to bohužel nezadá s (ne)spolehlivostí současných dieselů, to je bohužel pravda.

0/0
19.8.2015 13:23

J39i86ř59í 36S72c77h54w40a88c58h 8778744268376

tak třeba "přímovstřik" se dnes snad používá i u atmosfér....;-)

+1/0
19.8.2015 21:58

M42a71r58e87k 32M40a52l54ý 1942268951680

Ještě Lexus IS 250, atmosféra V6 208 koní. Akorát jenom s automatem. A je to vlastně taky Toyota :-)

+1/0
19.8.2015 12:18

A62l43e76š 39K36o85f11r54á58n13e74k 9412402295410

Ale není to kombík a taky mi trošku vadí zadní náhon bez možnosti 4x4. Přeci jen, člověk občas potřebuje někam dojet i v zimě.

0/0
19.8.2015 13:20

V87o92j88t44ě76c57h 77T89r91u31h36l24á91ř 2565849916

Ještě od mišáka 1,8, ale to je žrout. a taky to je už nižší střední.

0/0
19.8.2015 13:00

M42i39c13h25a21l 63S58l32e90z72á71k 5781386967261

Škoda, že se toyotě nevyplatí vyvíjet vlastní diesel. Honda taky brala dieselové motory tuším od Daihatsu a vyvinula si vlastní. A patří k absolutní špičce.

+3/0
19.8.2015 8:31

J56a13n 98S64t61a16r81ý 8297200842525

Při vší úctě ke Škodovce, fakt jsou Superb celosvětově spolu s Mondeem a Passatem nejprodávanějšími modely střední třídy, nebo nás zase iDnes trochu krmí škodováckou reklamní kaší...

+1/−1
19.8.2015 8:07

J84a18n 98S71t18a97r73ý 8217410122375

po troše googlování si sám odpovím...Škoda vyrábí zhruba 100tis. Superbů ročně, Mondeo jsem nenašel....Toyota Corolla cca 1mil. vozů, Hyundai Elantra 1mil. vozů, VW Jetta 750tis., Passat 600tis., Hyundai Sonata 500tis., Honda Accord 500tis....

0/0
19.8.2015 8:29

J14a30n 33S43t65a53r13ý 8857980612935

edit: Corolla je nižší střední třída, takže do seznamu nepatří, Elantra je s rozvorem 2,7m na hranici nižší střední a střední třídy...

0/0
19.8.2015 8:41
Foto

M14a78r21t92i90n 32K85o60u19b91e39k 3679787508326

a Accord pro USA je to, co známe jako Hondu Legend...

0/0
19.8.2015 10:28

P29a63v73e14l 27Š64ť24a29s97t78n40ý 6284498374258

"vlastní turbodiesely se japonské značce vyvíjet nevyplatí" Mluvíme tady o automobilce, co ročně vyrobí 10.000.000 aut?

+9/−3
19.8.2015 7:34

Z34b84y90n89ě13k 29M59e25z16e50r34a 7801917456

Není důležité, kolik aut vyrobí, ale kolik z nich jsou diesely. Obávám se, že Vaše číslo již nebude tak "senzační".

+4/−1
19.8.2015 8:08

P73a61v54e91l 42Š34ť48a21s93t43n39ý 6894598224238

Poměr je plus minus 40/60? I kdyby byl 10/90 tak se bavíme o  jednom milionu  nafťových motorů. To se vám zdá pro vlastní vývoj málo?

0/0
19.8.2015 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.