Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na spotřebu hledí i piloti F1, sundají nohu z plynu. Diváci zuří

Mnozí fanoušci Formule 1 jsou pobouřeni tím, jak jsou dnes piloti nuceni šetřit palivo. Že se o úsporách paliva v F1 hovoří až příliš, potvrzují i jezdci a šéfové týmů. Jenže snadné řešení neexistuje, ačkoli se to nezdá, benzin se v F1 šetřil vždy a vždy šetřit bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R19o83b97e57r41t 16G16o70r47c 6842253823

Nařídit plnění emisí minimálně Euro 6 a kterej tým to nezvládne tak před každým startem 1 000 000,- ekodaň, jinak si formulku ani nenastartuje ;-D

0/0
27.8.2015 15:01
Foto

M18a46r32e91k 95C50e30r86n73y 5838336167

Takze to ukoncime, a namastime si kapsu jinde, ne?

0/0
27.8.2015 1:04

P73e55t22r 17U36r94a15m 1202630743917

Fanoušci F1 zuří hlavně když "universální novináři na všechno" začnou psát o F1 jako pan Vokáč. Nechápu, jak si někdo může takhle cucat nesmysly z prstu. NIKDY se nevyplatilo vzít méně paliva a pak ho šetřit a nikdo to nedělá. Množství spotřebovaného paliva ukazují i během přenosu. Palivo se nešetřilo "vždy", ale jen v posledních letech turb na konci 80. let, když je FIA chtěla omezit ve prospěch atmosférických motorů, které na ně nestačily. A pak samozřejmě od loňské sezony. Jenže loni to bylo daleko žhavější téma, za ten rok se zvýšil znatelně výkon ze stejného množství paliva, takže s šetřením má problém hlavně Honda, která má s vývojem motoru několikaleté zpoždění. Kolikrát letos v přenosu zaznělo, že má jezdec šetřit palivo, když pominu zmíněnou Hondu?

+1/0
25.8.2015 22:31


R73o83b60e86r16t 28J17a70n19u69l36í47k 3495399364681

A já bych to neomezoval vůbec,.. Prostě maso jako NASCAR,.. ne že padne jedna kapka a hned vyjede Safety car,.. Pořád něco omezovat a měnit F1 je jako EU.

+2/−1
25.8.2015 19:58

P35a59v90e83l 84C92h98l43u52b79n15a 7297426548737

Mně ti mrtví vůbec nechybí, vám ano?:-/

+2/−1
25.8.2015 20:38

P73a75v14e56l 13R22i96e27d86l 4664847131469

Já bych pravidla omezil pouze a jen technickým nařízením o max. rozměru a hmotnosti vozidla a o ochraně pilota v kokpitu (přilba, pásy, deformační zóna a kondom pro štěstí).

+10/0
25.8.2015 17:04

M98i57l64o79š 36K16o66h97o36u44t 6594804835271

Možná by v rámci ekologie a úspor paliva měli udělat ty formule šlapací. Zábava by to nebyla o moc menší než teď a navíc by se ukázaly skutečné schopnosti pilotů ;-)

+11/−1
25.8.2015 16:30

M44i35c23h86a37l 64D95a62d70e44k 8823332558

No co, tak z kopce holt vyhodí kvalt a pojedou na neutrál R^

+2/−3
25.8.2015 14:19

P38a42v14e26l 10R89e61z43n94i24c35e92k 3365874754472

tim se ale palivo neuspori - ridici jednotka v tu chvili musi do motoru davkovat alespon nutne minimum aby nechcipnul, navic mate snizenou ovladatelnost auta protoze neprenasite energii motoru na kola. Je mnohem lepsi nechat kvalt a akorat sundat nohu z plynu - motor jede uplne na prazdno, vuz je brzden motorem a je plkne ovladatelny

+3/0
25.8.2015 16:43

K54a75r28e94l 62V90a73c79h56u47t 9503462859303

Nestěžujte si. V Brně máme také takové chytráky a odborníky na zrychlování dopravy - ve Slatině vybudovali velký kruhový objezd (prý že světelná křižovatka zdržuje provoz) - tak teď jsou od kruháče denně fronty na kilometr daleko. ;-(

A vrchol všeho je, že asi 50m pod tímto kruháčem teď osadili křižovatku SEMAFORAMA!!!   ;-€:-(Rv

+12/0
25.8.2015 13:47

M85a55r70e29k 31V55o39k88á96l 1986624245909

číst tohle Colin Chapman, tak ho raní mrtvice ... zaplať bůh, že se těchto zhovadilostí nedožil

+19/0
25.8.2015 10:34

J42i39ř16í 43S34c71h86w74a40c16h 8688984718176

Tak zrovna Colin své (sériové) Lotusy stavěl podle hesla "raději lehkou káru s malým motorem" než "těžké monstrum co pak musí mít obrovský motor s velkým výkonem". ;-)

0/0
25.8.2015 13:52

M30a70r51e16k 64V95o86k37á11l 1226164415729

no to je sice pravda, ovšem zároveň byl autorem výroku, že správný sportovní vůz se má po vítězném projetí cílem rozpadnout (tak mají být využity jeho možnosti) ;-D

+2/0
25.8.2015 15:50

J38i46ř56í 29S45c66h39w53a70c42h 8428344588986

no dříve se "rozpádávala" někdy i "větší polovina" startovního pole mnohem dříve, než dojela do cíle a nemyslím, si že by to přispívalo k větší zajímavosti jednotlivých závodů.... ano na zajímavosti sezony to přidat mohlo, když ten co dominoval občas nedojel, ale v jednotlivých závodech to většino přispívalo k tomu, že vítěz závodu měl jednodušší cestu k vítězství.

+2/0
25.8.2015 16:14
Foto

P94e22t73r 19P11r43o97c95h97á32z23k77a 3602766952574

Nejen Colin, ale i Enzo se musí v hrobě obracet, když vidí co se dneska ve F1 děje.

+5/−1
25.8.2015 19:27

J89i49ř18í 88S84c82h49w43a70c70h 8788344198406

F1 je pro někoho "nudná"? Je to celkem možné, ale takto "nudná" (průběh jednotlivých závodů) byla v naprosté většině ročníků, co ji sleduji a je to už asi tak 35 let. Mám to štěstí, že bydlím v oblasti, kde i před 89 rokem byl možný příjem ORF. Naprostá většina průběhu závodů byla celkem stejně nudná, jo byl při tom větší randál, ale to považuju za naprosto vedlejší atribut "napínavosti" stejně jako počet mrtvol za sezónu. V naprosté většině ročníků dominovala jedna stáj, ale ostatní mohli dostat (a dostávali) občas příležitost, protože přicházely poruchy dominantních strojů nebo chyby (nehody) jejich jezdců.

Letos opět dominuje jedna stáj, ale navíc má naprosto spolehlivé stroje a Ham prostě chyby v podstatě nedělá. Ať si kdo chce co chce říká o tom ,jak se do F1 dostal, je to naprosto špičkový jezdec a nikdo na něj momentálně nemá. A to, že ostatní stáje maji techniku co Mercedesům nestačí (i když leckteré mají motor Mercedes) je hlavně jejich problém nikoliv problém předpisů...

+2/−1
25.8.2015 10:11

J46a79n 34F38r14i40d20r94i89c85h 6835488689163

Souhlasím. F1 už taky sleduju spoustu let, ale výrazný rozdíly v napínavosti tam nevidím. Jenže to já koukám tréninky, kvalifikace, doprovodné show s rozhovory a podobně, člověk pak je trochu jinak natěšený a fandí i jinak než někdo kdo to omylem zapnul TV Nova a kouká na to při nedělním obědě.

+1/0
25.8.2015 14:17

R40o92b81e63r11t 47J70a91n25u68l24í22k 3725409474401

Prostě Nascar je Nascar jak nelítaj trsátka není to ono!;-D

0/0
25.8.2015 20:00
Foto

P63e73t86r 66P85r42o53c31h72á64z46k94a 3582326142454

Nesouhlasím. Sleduji F1 rovněž nejméně 35 let a bývala daleko zajímavější. Víc se tam uplatňoval pokrok, technické myšlení a také umění jezdců. S postupem času sice stoupla bezpečnost jezdců a diváků, ale díky omezením se s toho stala nehorázná nuda. Za pokrok moc nepovažuji různé rekuperace a spořítka, stejně jako aerodynamické doplňky a foukané difuzory. Nové turbo motory jsou pak naprostou tragédiií. Ještě, že je možné sledovat závody v USA, kde se stále něco děje.

+5/−1
25.8.2015 19:31

J23i42ř12í 77S87c25h32w71a69c53h 8638644248906

takže dříve se vyžíval pokrok, ale teď se nevyužívá protože za pokrok nepovažuješ to a to a to a to a ještě toto.... opravdu dobrý....

 A nové turbomotory jsou tragédie....taky dobrá formulace takřka všeobjímající.

....a že díky omezením se z toho stala nehorázná nuda.... tak to tu musím zkopirovat to, co jsem napsal již níže o sezoně 1988, kdy se ještě dnešní omezení zdaleka nekonala:

celou sezonu 1988 naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). V sezóně vyhráli vše kromě jediného závodu (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65 bodů....

ale no tak hlavně, že ty motory tehdy dělaly ten randál.... ;-)

+1/−1
25.8.2015 20:41
Foto

P67e79t57r 59P31r20o61c11h30á96z49k59a 3892456102754

F1 byla vždy královskou třídou. Nehledělo se na peníze, ale na to aby se tlačil pokrok. Díky ní máme spoustu vymožeností v autech. Postupně se do toho montoval kdekdo. Nakonec se stalo nejdůležitějším jezdit na jedněch gumách i když nestojí za nic. Zrušilo se tankování- dobře, je větší bezpečnost. Omezil se výkon motorů. Jedna a ta sama řídící jednotka, zákaz testování. Omezeníé množství paliva.Atd, atd.F1 je dneska asi stejně zajímavá jako by byl závod VW UP.O zvuku motoru ani nemluvím. Pokud se vám to dál líbí, já vám to neberu. Vyjádřil jsem stejně jako vy svůj názor a to je vše. Mám také vedenou poctivě historii všechg závodů a spoustu zajímavých článků až do roku 2012. Pak jsem od toho upustil a dneska se už jen s nostalgie kouknu jak se dojel závod. Nesleduji přenosy, je to už jen ztráta času. Jak však říkám, je to můj názor a má zkušenost a vám ji nijak nevnucuji.

+1/0
25.8.2015 20:51

J42i91ř64í 77S97c39h37w68a51c48h 8508244968416

No budiž klidně si mějte svůj názor, já jen tvrdím že ten názor,  že za tu "nudu" můžou současné předpisy je poněkud zcestný. Zda je závod zajímavý nebo ne rozhoduje dění na dráze. A v té chvíli je úplně jedno jestli auta mají gumy od jedné nebo pěti firem a jestli mají řídící jednotky stejné nebo nestejné a motor dělá či nedělá randál. Důležité je jak jsou na tom auta relativně mezi sebou, zda nějaká stáj je na tom výrazně lépe (v rámci jakýchkoliv platných předpisů) nebo ne. Na příkladu z roku 1988 jsem jasně dokumentoval, že i když neplatily ty dnešní "nudné" předpisy tak to nudné mohlo být a bylo. A takových sezón, kdy prostě jedna stáj dominovala, bylo více než těch, kdy toto neplatilo....

S čím bych trochu souhlasil je to, že omezením otáček (tím i výkonu) mají týmy k dispozici spolehlivější motory což hlavně pomáhá dominujícímu týmu. Dříve více poruch dávalo šanci i ostatním.

Pak je tu "nuda" způsobená bezpečnostními předpisy. Většina chyb pilotů na dnešních okruzích (kromě Monaka) neznamená pro diváky žádné vzrůšo a leckdy nepoškodí ani chybujícího pilota. Ale tyto předpisy už jsou tu poměrně dost let a rozhodně moc nesouvisí se současnou turbomotorovou érou.

0/0
26.8.2015 0:23
Foto

P78e87t17r 80P96r65o47c98h11á92z82k22a 3222146382384

F1 vždy vynikala tím, že technický pokrok byl prioritou. Šlo se na to dosáhnout při daném obsahu motoru, co největší výkon. Spousta předpisů a omezení tomu dneska brání. Vše ve smyslu jakési rovnosti, úspory peněz a podobně. To nikdy v F1 neplatilo. To nejsou závody pro sociální skupinu. To jsou závody a srovnávání těch nejlepších automobilek světa. Dneska ne, dneska to dokonce ani není o jezdcích. Dneska mohou místo vozů F1 použít jakýkoliv sériový křáp a kroužit s ním po trati. Bude to stejně zajímavé.Možná když zaprší a ten nebo onen jezdec zjistí, že vyčerpal množství pneu co měl a nemá na co přezout tak změní taktiku a něco se bude dít.Vozy se dneska liší snad jen nálepkou. Občas některá stáj přijde s nápadem, co je na hraně pravidel a než to FIA zakáže tak vyhrávají.Testovat se nesmí.Dříve naprosto běžné. V tunelu i na trati. Dnes mají stáje jen pár motorů a převodovek na celou sezonu, tak šetří a podle toho se i jezdí. Montoya to řekl správně, než tohle tak raději pryč s F1.Daleko víc se dneska bavím u závodů Nascar a podobných byť okrajových, ale technicky zajímavých a divácky vděčných. S F1 jsem v podstatě skončil.

0/0
26.8.2015 19:12
Foto

L86u70k93á20š 70N10o45v92o37t52n87ý 6176827698468

F1 pomalu a jistě míří do zapomnění... Naštěstí tu jsou jiné automobilové soutěže, které nejsou svázány tolika nesmyslnými pravidly jako tento moloch.

+17/0
25.8.2015 9:46

P13a87v28e60l 51R19i47e43d37l 4434907701939

Taky mám ten pocit. Uregulovali to do mrtva.

+3/0
25.8.2015 16:57

P84a27v32e40l 23M23o62r53a13v30e17c 1874715874687

Chce to vrátit tankování, jasně že piloti budou i potom šetřit, ale min, navíc na některých tratích ani jinak nemůžou protože jim to palivo tak tak vystačí, viz třeba Kanada.

0/0
25.8.2015 9:11

M23i58c91h28a33l 46D18o33l85e76ž85e25l 7480367656766

od ty doby co zakazali tankovani pri pitstopu, tak jsem formuli nevidel, takze nemuzu soudit

0/0
25.8.2015 9:03

L79a38d50i17s20l29a56v 93H68a16š92k98a 4663216721790

Fia by jeste mohla omezit výkon motoru, top speed, pridavat zatez jak u dostihovych konu, zakázat rádio, nakazat jezdit jen na biolih a omezit otacky na 2500 za minutu. A hlavně zákaz predjizdeni mimo vyznačené useky

+37/0
25.8.2015 8:08

T30o78m30á78š 51M72a47t57ě76j 9935468623362

No já myslím, že by se měl do každého závodu přidat alespoň jeden kruhový objezd a dva přechody pro chodce se semafory a dva bez semaforu.

+12/0
25.8.2015 10:48

Z97d23e26n47ě53k 36H58á30j80e58k 6927112960583

No jen blbněte. Hodně o tom mluvte a on se najde nějakej jouda, co se toho chytne.

0/0
25.8.2015 11:12

P26a52v19e65l 73R14i16e93d69l 4164867341169

...jezdit vpravo a respektovat plnou a přerušovanou čáru. Na výjezdu z depa dát kruháč a na dvou místech trati šraňky řízené generátorem náhodných čísel. A pokud povolí tankování, tak klasický stojan a pilot si musí natankovat sám.

+5/0
25.8.2015 17:00

M90a91r40e26k 82C92h67v70o92s76t61e23k 3832232586493

To potom ale bude 24 hod v Le mans. :-)

+1/0
25.8.2015 21:49

L29i37b76o53r 24J30a15n67e37č72e58k 4295145535191

Doufam, ze maratonci se prestanou setrit, a napali to hned od zacatku. U prostred zavodu si daji pauza a posilni se svickovou se sesti at maji zase silu na zavod.:-)

+1/0
25.8.2015 7:53

K60a28r30e66l 37V50a42c20h18u39t 9873332749563

Takže milí Čechové, nežerte jak neOtesánci, ať neztloustnete! - Jezdit s lehčím vozem se vždycky vyplatí! ;-D;-)R^

+1/0
25.8.2015 7:48

J51i88ř89í 56J53e49z78d19i80n91s70k86ý 8718872203449

Ono nalozit 100kg paliva nemusi byt vzdy to nejrychlejsi... Nekdo muze jet s 90kg a rozdil 10kg je na casech ohromne znat a i pri setreni = pred brzdenim zvedne nohu z plynu, se moc na case neztrati.

0/0
25.8.2015 7:16

K47a65r49e66l 10P94e63c55k31a 7986860275684

F1 nerozumím a nesleduji. Ovšem, tento popis mě zaujal, vlastně z toho je týmová hra, kde je kromě inteligence jezdce zapotřebí i trochu fištróna inženýrů a taktiků, jak ten závod dojet při daných omezeních a zároveň být první.

+6/0
25.8.2015 2:21

L24i35b96o39r 20J84a82n67e72č59e13k 4405505475371

Taktika tu hraje roli jako pri kazdem jinem zavode.

0/0
25.8.2015 7:54

M95i49c77h53a98l 72P90a31v83l18á56t 9563353434359

F1 vzdy byla prave o te tymove souhre. I v dobach, kdy ji nesvazovala stupidni ekofasisticka omezeni.

0/0
25.8.2015 14:12

J53o62s61e50f 66T65ů72m57a 3610126372756

Nechci někomu F1 hanět, jsou lidi kteří jí mají rádi. Ale mě osobně už fakt přijde nudná, o ničem. To jsou divné závody, samé omezení. Za chvilku tam budou pilotům dávat i pokuty za rychlou jízdu :-/

+31/0
25.8.2015 0:25
Foto

P74a16v45e36l 58Š57a36š59e80k 4312427275

Pane Tůmo, budete se divit, ale v F1 se pokuty za rychlou jízdu dávají - za překročení maximální povolené rychlosti v boxech. Dokonce existuje i bodový systém za prohřešky na trati - kdo nasbírá určitý počet bodů, má zákaz startu na 1 závod :-)

Jinak souhlas, už to není, co bývalo. Nesmí se (téměř) nic, a pokud někdo přijde s nějakou technickou inovací, která, byť s odřenýma ušima, je v rámci pravidel, tak se to preventivně zakáže :-/

+1/0
25.8.2015 3:37

J23o30s62e38f 56Č34i46h16á49k 7781989790706

Jednoznačně souhlasím. Nuda, nuda, šeď, šeď :-) Na co jsou kvalifikace, když je pak různé penalizace úplně přehází.

+2/0
25.8.2015 3:56

J33a91r25o51m71í96r 26K25r47á81l 4960989984839

Přesně tak.  Svázání předpisy je už neúnosné. Kdysi bylo každé auto trochu jiné, šanci na vítězství v závodě mělo třeba 5-6 pilotů a často se rozhodovalo až v poslední GP.

+3/0
25.8.2015 5:59

J53i31ř29í 43S55c43h61w59a36c97h 8738794518376

A mnohem častěji už bylo dávno rozhodnuto....

0/0
25.8.2015 8:38

J10a95r56o58m76í64r 36K88r16á90l 4540969154889

Kdy dávno ?  V roce 1970, kdy byl Rindt mistr in memoriam už v září ?  O jasném vítězi už v polovině sezony to je až v posledních letech.

0/0
25.8.2015 9:27
Foto

P75a48v65e38l 57Š49a92š83e29k 4442537465

Rozhodně bych neřekl, že byl Rindt mistrem už v září po svém úmrtí v Monze :-)

O titulu rozhodnuto nebylo, stačilo by, aby Jacky Ickx vyhrál i VC USA, ve které byl čtvrtý, a měl by o bod víc než Jochen Rindt. Případně aby dojel a bodoval v Monze, kde nedokončil. Tam by mu stačilo i druhé místo :-) Šanci na titul měl po Monze i Regazzoni, dokonce ještě vyšší než Ickx, měl víc bodů. Podotýkám, tehdy bodovalo jen šest jezdců v cíli podle klíče 9-6-4-3-2-1 :-)

Rindt měl "štěstí" v tom, že Ickx měl ze začátku sezony velkou smůlu na spolehlivost a v té sezoně ze 13 závodů šestkrát nedojel.

+2/0
25.8.2015 12:20

J18i72ř64í 26S76c91h55w87a25c50h 8348474328436

tak například sezóna 1988 - celou sezonu naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). Vyhráli vše kromě jediného závodu v sezóně (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65bodů....

Opakuji rok 1988, takže nic z posledních let.....

0/0
25.8.2015 14:28

P57e64t25r 38U87r57a38m 1722820863427

Kdyz se zabil, jeste mistr nebyl. To az v predposlednim zavode, kde musel Ickx vyhrat, coz se mu nepodarilo.

0/0
25.8.2015 22:37

P44a31v11e44l 26M75o21r15a40v55e62c 1334895234627

Tak pokud jedete rychle v boxech tak dostanete :D

0/0
25.8.2015 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.