Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na spotřebu hledí i piloti F1, sundají nohu z plynu. Diváci zuří

Mnozí fanoušci Formule 1 jsou pobouřeni tím, jak jsou dnes piloti nuceni šetřit palivo. Že se o úsporách paliva v F1 hovoří až příliš, potvrzují i jezdci a šéfové týmů. Jenže snadné řešení neexistuje, ačkoli se to nezdá, benzin se v F1 šetřil vždy a vždy šetřit bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R97o24b54e35r48t 36G12o58r14c 6162383253

Nařídit plnění emisí minimálně Euro 6 a kterej tým to nezvládne tak před každým startem 1 000 000,- ekodaň, jinak si formulku ani nenastartuje ;-D

0/0
27.8.2015 15:01
Foto

M91a62r39e22k 15C95e58r80n30y 5108876837

Takze to ukoncime, a namastime si kapsu jinde, ne?

0/0
27.8.2015 1:04

P63e66t91r 47U80r58a75m 1712650543317

Fanoušci F1 zuří hlavně když "universální novináři na všechno" začnou psát o F1 jako pan Vokáč. Nechápu, jak si někdo může takhle cucat nesmysly z prstu. NIKDY se nevyplatilo vzít méně paliva a pak ho šetřit a nikdo to nedělá. Množství spotřebovaného paliva ukazují i během přenosu. Palivo se nešetřilo "vždy", ale jen v posledních letech turb na konci 80. let, když je FIA chtěla omezit ve prospěch atmosférických motorů, které na ně nestačily. A pak samozřejmě od loňské sezony. Jenže loni to bylo daleko žhavější téma, za ten rok se zvýšil znatelně výkon ze stejného množství paliva, takže s šetřením má problém hlavně Honda, která má s vývojem motoru několikaleté zpoždění. Kolikrát letos v přenosu zaznělo, že má jezdec šetřit palivo, když pominu zmíněnou Hondu?

+1/0
25.8.2015 22:31

R94o23b32e66r45t 95J73a68n57u96l14í91k 3245569364581

A já bych to neomezoval vůbec,.. Prostě maso jako NASCAR,.. ne že padne jedna kapka a hned vyjede Safety car,.. Pořád něco omezovat a měnit F1 je jako EU.

+2/−1
25.8.2015 19:58

P98a77v45e29l 77C24h66l50u83b69n19a 7217336578627

Mně ti mrtví vůbec nechybí, vám ano?:-/

+2/−1
25.8.2015 20:38

P52a36v18e18l 27R90i73e91d45l 4344357281369

Já bych pravidla omezil pouze a jen technickým nařízením o max. rozměru a hmotnosti vozidla a o ochraně pilota v kokpitu (přilba, pásy, deformační zóna a kondom pro štěstí).

+10/0
25.8.2015 17:04

M29i29l92o46š 86K40o29h92o25u21t 6904544525811

Možná by v rámci ekologie a úspor paliva měli udělat ty formule šlapací. Zábava by to nebyla o moc menší než teď a navíc by se ukázaly skutečné schopnosti pilotů ;-)

+11/−1
25.8.2015 16:30

M14i33c14h42a14l 10D56a72d97e78k 8453982928

No co, tak z kopce holt vyhodí kvalt a pojedou na neutrál R^

+2/−3
25.8.2015 14:19

P68a58v76e41l 16R75e79z56n68i16c88e54k 3875204604342

tim se ale palivo neuspori - ridici jednotka v tu chvili musi do motoru davkovat alespon nutne minimum aby nechcipnul, navic mate snizenou ovladatelnost auta protoze neprenasite energii motoru na kola. Je mnohem lepsi nechat kvalt a akorat sundat nohu z plynu - motor jede uplne na prazdno, vuz je brzden motorem a je plkne ovladatelny

+3/0
25.8.2015 16:43

K83a65r21e59l 47V22a42c66h49u16t 9803862719553

Nestěžujte si. V Brně máme také takové chytráky a odborníky na zrychlování dopravy - ve Slatině vybudovali velký kruhový objezd (prý že světelná křižovatka zdržuje provoz) - tak teď jsou od kruháče denně fronty na kilometr daleko. ;-(

A vrchol všeho je, že asi 50m pod tímto kruháčem teď osadili křižovatku SEMAFORAMA!!!   ;-€:-(Rv

+12/0
25.8.2015 13:47

M94a66r51e40k 36V34o66k43á58l 1476764115569

číst tohle Colin Chapman, tak ho raní mrtvice ... zaplať bůh, že se těchto zhovadilostí nedožil

+19/0
25.8.2015 10:34

J64i97ř52í 59S21c46h22w73a94c79h 8878424308456

Tak zrovna Colin své (sériové) Lotusy stavěl podle hesla "raději lehkou káru s malým motorem" než "těžké monstrum co pak musí mít obrovský motor s velkým výkonem". ;-)

0/0
25.8.2015 13:52

M44a74r66e68k 98V68o96k59á93l 1866464785339

no to je sice pravda, ovšem zároveň byl autorem výroku, že správný sportovní vůz se má po vítězném projetí cílem rozpadnout (tak mají být využity jeho možnosti) ;-D

+2/0
25.8.2015 15:50

J98i26ř31í 61S22c70h20w84a11c51h 8628304758356

no dříve se "rozpádávala" někdy i "větší polovina" startovního pole mnohem dříve, než dojela do cíle a nemyslím, si že by to přispívalo k větší zajímavosti jednotlivých závodů.... ano na zajímavosti sezony to přidat mohlo, když ten co dominoval občas nedojel, ale v jednotlivých závodech to většino přispívalo k tomu, že vítěz závodu měl jednodušší cestu k vítězství.

+2/0
25.8.2015 16:14
Foto

P43e30t71r 71P51r93o14c30h98á83z79k17a 3122876672474

Nejen Colin, ale i Enzo se musí v hrobě obracet, když vidí co se dneska ve F1 děje.

+5/−1
25.8.2015 19:27

J58i71ř74í 66S88c73h77w57a36c30h 8598354588726

F1 je pro někoho "nudná"? Je to celkem možné, ale takto "nudná" (průběh jednotlivých závodů) byla v naprosté většině ročníků, co ji sleduji a je to už asi tak 35 let. Mám to štěstí, že bydlím v oblasti, kde i před 89 rokem byl možný příjem ORF. Naprostá většina průběhu závodů byla celkem stejně nudná, jo byl při tom větší randál, ale to považuju za naprosto vedlejší atribut "napínavosti" stejně jako počet mrtvol za sezónu. V naprosté většině ročníků dominovala jedna stáj, ale ostatní mohli dostat (a dostávali) občas příležitost, protože přicházely poruchy dominantních strojů nebo chyby (nehody) jejich jezdců.

Letos opět dominuje jedna stáj, ale navíc má naprosto spolehlivé stroje a Ham prostě chyby v podstatě nedělá. Ať si kdo chce co chce říká o tom ,jak se do F1 dostal, je to naprosto špičkový jezdec a nikdo na něj momentálně nemá. A to, že ostatní stáje maji techniku co Mercedesům nestačí (i když leckteré mají motor Mercedes) je hlavně jejich problém nikoliv problém předpisů...

+2/−1
25.8.2015 10:11

J25a15n 78F92r71i26d72r25i73c36h 6395948959323

Souhlasím. F1 už taky sleduju spoustu let, ale výrazný rozdíly v napínavosti tam nevidím. Jenže to já koukám tréninky, kvalifikace, doprovodné show s rozhovory a podobně, člověk pak je trochu jinak natěšený a fandí i jinak než někdo kdo to omylem zapnul TV Nova a kouká na to při nedělním obědě.

+1/0
25.8.2015 14:17

R77o42b63e18r96t 43J13a13n57u11l67í53k 3565929244251

Prostě Nascar je Nascar jak nelítaj trsátka není to ono!;-D

0/0
25.8.2015 20:00
Foto

P73e53t94r 49P20r63o11c32h94á95z30k85a 3562106392594

Nesouhlasím. Sleduji F1 rovněž nejméně 35 let a bývala daleko zajímavější. Víc se tam uplatňoval pokrok, technické myšlení a také umění jezdců. S postupem času sice stoupla bezpečnost jezdců a diváků, ale díky omezením se s toho stala nehorázná nuda. Za pokrok moc nepovažuji různé rekuperace a spořítka, stejně jako aerodynamické doplňky a foukané difuzory. Nové turbo motory jsou pak naprostou tragédiií. Ještě, že je možné sledovat závody v USA, kde se stále něco děje.

+5/−1
25.8.2015 19:31

J78i81ř34í 58S87c94h26w61a39c22h 8118304908136

takže dříve se vyžíval pokrok, ale teď se nevyužívá protože za pokrok nepovažuješ to a to a to a to a ještě toto.... opravdu dobrý....

 A nové turbomotory jsou tragédie....taky dobrá formulace takřka všeobjímající.

....a že díky omezením se z toho stala nehorázná nuda.... tak to tu musím zkopirovat to, co jsem napsal již níže o sezoně 1988, kdy se ještě dnešní omezení zdaleka nekonala:

celou sezonu 1988 naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). V sezóně vyhráli vše kromě jediného závodu (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65 bodů....

ale no tak hlavně, že ty motory tehdy dělaly ten randál.... ;-)

+1/−1
25.8.2015 20:41
Foto

P71e25t32r 59P21r64o50c10h82á66z77k61a 3842126472824

F1 byla vždy královskou třídou. Nehledělo se na peníze, ale na to aby se tlačil pokrok. Díky ní máme spoustu vymožeností v autech. Postupně se do toho montoval kdekdo. Nakonec se stalo nejdůležitějším jezdit na jedněch gumách i když nestojí za nic. Zrušilo se tankování- dobře, je větší bezpečnost. Omezil se výkon motorů. Jedna a ta sama řídící jednotka, zákaz testování. Omezeníé množství paliva.Atd, atd.F1 je dneska asi stejně zajímavá jako by byl závod VW UP.O zvuku motoru ani nemluvím. Pokud se vám to dál líbí, já vám to neberu. Vyjádřil jsem stejně jako vy svůj názor a to je vše. Mám také vedenou poctivě historii všechg závodů a spoustu zajímavých článků až do roku 2012. Pak jsem od toho upustil a dneska se už jen s nostalgie kouknu jak se dojel závod. Nesleduji přenosy, je to už jen ztráta času. Jak však říkám, je to můj názor a má zkušenost a vám ji nijak nevnucuji.

+1/0
25.8.2015 20:51

J27i11ř10í 38S93c77h20w88a66c85h 8578774868796

No budiž klidně si mějte svůj názor, já jen tvrdím že ten názor,  že za tu "nudu" můžou současné předpisy je poněkud zcestný. Zda je závod zajímavý nebo ne rozhoduje dění na dráze. A v té chvíli je úplně jedno jestli auta mají gumy od jedné nebo pěti firem a jestli mají řídící jednotky stejné nebo nestejné a motor dělá či nedělá randál. Důležité je jak jsou na tom auta relativně mezi sebou, zda nějaká stáj je na tom výrazně lépe (v rámci jakýchkoliv platných předpisů) nebo ne. Na příkladu z roku 1988 jsem jasně dokumentoval, že i když neplatily ty dnešní "nudné" předpisy tak to nudné mohlo být a bylo. A takových sezón, kdy prostě jedna stáj dominovala, bylo více než těch, kdy toto neplatilo....

S čím bych trochu souhlasil je to, že omezením otáček (tím i výkonu) mají týmy k dispozici spolehlivější motory což hlavně pomáhá dominujícímu týmu. Dříve více poruch dávalo šanci i ostatním.

Pak je tu "nuda" způsobená bezpečnostními předpisy. Většina chyb pilotů na dnešních okruzích (kromě Monaka) neznamená pro diváky žádné vzrůšo a leckdy nepoškodí ani chybujícího pilota. Ale tyto předpisy už jsou tu poměrně dost let a rozhodně moc nesouvisí se současnou turbomotorovou érou.

0/0
26.8.2015 0:23
Foto

P51e98t12r 13P91r57o69c34h50á28z93k37a 3802516902194

F1 vždy vynikala tím, že technický pokrok byl prioritou. Šlo se na to dosáhnout při daném obsahu motoru, co největší výkon. Spousta předpisů a omezení tomu dneska brání. Vše ve smyslu jakési rovnosti, úspory peněz a podobně. To nikdy v F1 neplatilo. To nejsou závody pro sociální skupinu. To jsou závody a srovnávání těch nejlepších automobilek světa. Dneska ne, dneska to dokonce ani není o jezdcích. Dneska mohou místo vozů F1 použít jakýkoliv sériový křáp a kroužit s ním po trati. Bude to stejně zajímavé.Možná když zaprší a ten nebo onen jezdec zjistí, že vyčerpal množství pneu co měl a nemá na co přezout tak změní taktiku a něco se bude dít.Vozy se dneska liší snad jen nálepkou. Občas některá stáj přijde s nápadem, co je na hraně pravidel a než to FIA zakáže tak vyhrávají.Testovat se nesmí.Dříve naprosto běžné. V tunelu i na trati. Dnes mají stáje jen pár motorů a převodovek na celou sezonu, tak šetří a podle toho se i jezdí. Montoya to řekl správně, než tohle tak raději pryč s F1.Daleko víc se dneska bavím u závodů Nascar a podobných byť okrajových, ale technicky zajímavých a divácky vděčných. S F1 jsem v podstatě skončil.

0/0
26.8.2015 19:12
Foto

L42u40k59á91š 39N83o28v90o74t77n47ý 6216707538788

F1 pomalu a jistě míří do zapomnění... Naštěstí tu jsou jiné automobilové soutěže, které nejsou svázány tolika nesmyslnými pravidly jako tento moloch.

+17/0
25.8.2015 9:46

P91a31v95e86l 36R62i82e97d54l 4344567761599

Taky mám ten pocit. Uregulovali to do mrtva.

+3/0
25.8.2015 16:57

P20a10v49e38l 47M75o75r25a47v36e87c 1224245834217

Chce to vrátit tankování, jasně že piloti budou i potom šetřit, ale min, navíc na některých tratích ani jinak nemůžou protože jim to palivo tak tak vystačí, viz třeba Kanada.

0/0
25.8.2015 9:11

M27i79c32h22a79l 73D24o44l59e54ž13e82l 7790577606466

od ty doby co zakazali tankovani pri pitstopu, tak jsem formuli nevidel, takze nemuzu soudit

0/0
25.8.2015 9:03

L14a37d50i41s64l76a96v 81H32a77š13k76a 4833686971230

Fia by jeste mohla omezit výkon motoru, top speed, pridavat zatez jak u dostihovych konu, zakázat rádio, nakazat jezdit jen na biolih a omezit otacky na 2500 za minutu. A hlavně zákaz predjizdeni mimo vyznačené useky

+37/0
25.8.2015 8:08

T47o97m86á36š 53M34a63t79ě45j 9845158783912

No já myslím, že by se měl do každého závodu přidat alespoň jeden kruhový objezd a dva přechody pro chodce se semafory a dva bez semaforu.

+12/0
25.8.2015 10:48

Z71d92e44n88ě74k 50H17á86j42e79k 6627122340403

No jen blbněte. Hodně o tom mluvte a on se najde nějakej jouda, co se toho chytne.

0/0
25.8.2015 11:12

P56a95v21e67l 74R85i15e68d41l 4584737201609

...jezdit vpravo a respektovat plnou a přerušovanou čáru. Na výjezdu z depa dát kruháč a na dvou místech trati šraňky řízené generátorem náhodných čísel. A pokud povolí tankování, tak klasický stojan a pilot si musí natankovat sám.

+5/0
25.8.2015 17:00

M13a85r60e28k 91C91h13v40o15s19t42e94k 3922572166603

To potom ale bude 24 hod v Le mans. :-)

+1/0
25.8.2015 21:49

L65i16b73o50r 10J33a32n49e72č46e14k 4155665335131

Doufam, ze maratonci se prestanou setrit, a napali to hned od zacatku. U prostred zavodu si daji pauza a posilni se svickovou se sesti at maji zase silu na zavod.:-)

+1/0
25.8.2015 7:53

K39a11r40e55l 83V55a28c44h20u41t 9363252899113

Takže milí Čechové, nežerte jak neOtesánci, ať neztloustnete! - Jezdit s lehčím vozem se vždycky vyplatí! ;-D;-)R^

+1/0
25.8.2015 7:48

J34i78ř91í 57J62e80z92d67i45n20s12k61ý 8378782293559

Ono nalozit 100kg paliva nemusi byt vzdy to nejrychlejsi... Nekdo muze jet s 90kg a rozdil 10kg je na casech ohromne znat a i pri setreni = pred brzdenim zvedne nohu z plynu, se moc na case neztrati.

0/0
25.8.2015 7:16

K97a34r48e85l 39P64e91c26k59a 7766200865394

F1 nerozumím a nesleduji. Ovšem, tento popis mě zaujal, vlastně z toho je týmová hra, kde je kromě inteligence jezdce zapotřebí i trochu fištróna inženýrů a taktiků, jak ten závod dojet při daných omezeních a zároveň být první.

+6/0
25.8.2015 2:21

L40i68b95o17r 58J70a21n34e23č19e69k 4315465435931

Taktika tu hraje roli jako pri kazdem jinem zavode.

0/0
25.8.2015 7:54

M45i80c92h90a64l 90P85a38v90l51á25t 9943243984409

F1 vzdy byla prave o te tymove souhre. I v dobach, kdy ji nesvazovala stupidni ekofasisticka omezeni.

0/0
25.8.2015 14:12

J12o14s81e79f 16T78ů43m64a 3300296572436

Nechci někomu F1 hanět, jsou lidi kteří jí mají rádi. Ale mě osobně už fakt přijde nudná, o ničem. To jsou divné závody, samé omezení. Za chvilku tam budou pilotům dávat i pokuty za rychlou jízdu :-/

+31/0
25.8.2015 0:25
Foto

P73a20v39e25l 17Š28a58š32e23k 4942267955

Pane Tůmo, budete se divit, ale v F1 se pokuty za rychlou jízdu dávají - za překročení maximální povolené rychlosti v boxech. Dokonce existuje i bodový systém za prohřešky na trati - kdo nasbírá určitý počet bodů, má zákaz startu na 1 závod :-)

Jinak souhlas, už to není, co bývalo. Nesmí se (téměř) nic, a pokud někdo přijde s nějakou technickou inovací, která, byť s odřenýma ušima, je v rámci pravidel, tak se to preventivně zakáže :-/

+1/0
25.8.2015 3:37

J73o49s81e67f 25Č16i55h26á20k 7241779660276

Jednoznačně souhlasím. Nuda, nuda, šeď, šeď :-) Na co jsou kvalifikace, když je pak různé penalizace úplně přehází.

+2/0
25.8.2015 3:56

J63a62r86o65m46í37r 69K45r42á52l 4630799224989

Přesně tak.  Svázání předpisy je už neúnosné. Kdysi bylo každé auto trochu jiné, šanci na vítězství v závodě mělo třeba 5-6 pilotů a často se rozhodovalo až v poslední GP.

+3/0
25.8.2015 5:59

J87i94ř49í 17S88c18h64w82a42c39h 8608964148226

A mnohem častěji už bylo dávno rozhodnuto....

0/0
25.8.2015 8:38

J11a27r63o95m60í57r 88K63r95á44l 4560579884369

Kdy dávno ?  V roce 1970, kdy byl Rindt mistr in memoriam už v září ?  O jasném vítězi už v polovině sezony to je až v posledních letech.

0/0
25.8.2015 9:27
Foto

P38a16v39e13l 45Š93a55š37e24k 4732707775

Rozhodně bych neřekl, že byl Rindt mistrem už v září po svém úmrtí v Monze :-)

O titulu rozhodnuto nebylo, stačilo by, aby Jacky Ickx vyhrál i VC USA, ve které byl čtvrtý, a měl by o bod víc než Jochen Rindt. Případně aby dojel a bodoval v Monze, kde nedokončil. Tam by mu stačilo i druhé místo :-) Šanci na titul měl po Monze i Regazzoni, dokonce ještě vyšší než Ickx, měl víc bodů. Podotýkám, tehdy bodovalo jen šest jezdců v cíli podle klíče 9-6-4-3-2-1 :-)

Rindt měl "štěstí" v tom, že Ickx měl ze začátku sezony velkou smůlu na spolehlivost a v té sezoně ze 13 závodů šestkrát nedojel.

+2/0
25.8.2015 12:20

J18i97ř78í 54S35c84h40w64a32c40h 8358104828616

tak například sezóna 1988 - celou sezonu naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). Vyhráli vše kromě jediného závodu v sezóně (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65bodů....

Opakuji rok 1988, takže nic z posledních let.....

0/0
25.8.2015 14:28

P50e98t40r 53U71r41a59m 1752560143337

Kdyz se zabil, jeste mistr nebyl. To az v predposlednim zavode, kde musel Ickx vyhrat, coz se mu nepodarilo.

0/0
25.8.2015 22:37

P31a92v68e28l 55M88o48r32a88v79e79c 1644265894317

Tak pokud jedete rychle v boxech tak dostanete :D

0/0
25.8.2015 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.