Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na spotřebu hledí i piloti F1, sundají nohu z plynu. Diváci zuří

Mnozí fanoušci Formule 1 jsou pobouřeni tím, jak jsou dnes piloti nuceni šetřit palivo. Že se o úsporách paliva v F1 hovoří až příliš, potvrzují i jezdci a šéfové týmů. Jenže snadné řešení neexistuje, ačkoli se to nezdá, benzin se v F1 šetřil vždy a vždy šetřit bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R63o97b38e33r23t 55G70o34r97c 6742823753

Nařídit plnění emisí minimálně Euro 6 a kterej tým to nezvládne tak před každým startem 1 000 000,- ekodaň, jinak si formulku ani nenastartuje ;-D

0/0
27.8.2015 15:01
Foto

M68a58r41e26k 54C63e65r92n96y 5418136857

Takze to ukoncime, a namastime si kapsu jinde, ne?

0/0
27.8.2015 1:04

P86e82t73r 54U35r80a66m 1172460303157

Fanoušci F1 zuří hlavně když "universální novináři na všechno" začnou psát o F1 jako pan Vokáč. Nechápu, jak si někdo může takhle cucat nesmysly z prstu. NIKDY se nevyplatilo vzít méně paliva a pak ho šetřit a nikdo to nedělá. Množství spotřebovaného paliva ukazují i během přenosu. Palivo se nešetřilo "vždy", ale jen v posledních letech turb na konci 80. let, když je FIA chtěla omezit ve prospěch atmosférických motorů, které na ně nestačily. A pak samozřejmě od loňské sezony. Jenže loni to bylo daleko žhavější téma, za ten rok se zvýšil znatelně výkon ze stejného množství paliva, takže s šetřením má problém hlavně Honda, která má s vývojem motoru několikaleté zpoždění. Kolikrát letos v přenosu zaznělo, že má jezdec šetřit palivo, když pominu zmíněnou Hondu?

+1/0
25.8.2015 22:31

R81o95b91e90r71t 30J24a48n42u11l65í79k 3275219584571

A já bych to neomezoval vůbec,.. Prostě maso jako NASCAR,.. ne že padne jedna kapka a hned vyjede Safety car,.. Pořád něco omezovat a měnit F1 je jako EU.

+2/−1
25.8.2015 19:58

P73a39v30e23l 32C94h51l46u40b80n26a 7987266188747

Mně ti mrtví vůbec nechybí, vám ano?:-/

+2/−1
25.8.2015 20:38

P47a52v59e30l 61R71i92e72d82l 4914707841319

Já bych pravidla omezil pouze a jen technickým nařízením o max. rozměru a hmotnosti vozidla a o ochraně pilota v kokpitu (přilba, pásy, deformační zóna a kondom pro štěstí).

+10/0
25.8.2015 17:04

M12i56l42o76š 33K91o76h25o17u82t 6864534545601

Možná by v rámci ekologie a úspor paliva měli udělat ty formule šlapací. Zábava by to nebyla o moc menší než teď a navíc by se ukázaly skutečné schopnosti pilotů ;-)

+11/−1
25.8.2015 16:30

M90i14c25h32a34l 36D35a42d73e61k 8373942128

No co, tak z kopce holt vyhodí kvalt a pojedou na neutrál R^

+2/−3
25.8.2015 14:19

P46a56v40e39l 33R66e25z37n34i82c31e92k 3255974234402

tim se ale palivo neuspori - ridici jednotka v tu chvili musi do motoru davkovat alespon nutne minimum aby nechcipnul, navic mate snizenou ovladatelnost auta protoze neprenasite energii motoru na kola. Je mnohem lepsi nechat kvalt a akorat sundat nohu z plynu - motor jede uplne na prazdno, vuz je brzden motorem a je plkne ovladatelny

+3/0
25.8.2015 16:43

K69a71r75e17l 20V12a68c66h69u45t 9583942689813

Nestěžujte si. V Brně máme také takové chytráky a odborníky na zrychlování dopravy - ve Slatině vybudovali velký kruhový objezd (prý že světelná křižovatka zdržuje provoz) - tak teď jsou od kruháče denně fronty na kilometr daleko. ;-(

A vrchol všeho je, že asi 50m pod tímto kruháčem teď osadili křižovatku SEMAFORAMA!!!   ;-€:-(Rv

+12/0
25.8.2015 13:47

M80a48r37e89k 40V67o76k53á62l 1866394325669

číst tohle Colin Chapman, tak ho raní mrtvice ... zaplať bůh, že se těchto zhovadilostí nedožil

+19/0
25.8.2015 10:34

J30i93ř38í 18S37c22h11w14a88c61h 8878904448876

Tak zrovna Colin své (sériové) Lotusy stavěl podle hesla "raději lehkou káru s malým motorem" než "těžké monstrum co pak musí mít obrovský motor s velkým výkonem". ;-)

0/0
25.8.2015 13:52

M72a68r87e18k 29V67o51k11á81l 1646354665549

no to je sice pravda, ovšem zároveň byl autorem výroku, že správný sportovní vůz se má po vítězném projetí cílem rozpadnout (tak mají být využity jeho možnosti) ;-D

+2/0
25.8.2015 15:50

J63i26ř19í 87S76c86h44w47a72c41h 8368304818676

no dříve se "rozpádávala" někdy i "větší polovina" startovního pole mnohem dříve, než dojela do cíle a nemyslím, si že by to přispívalo k větší zajímavosti jednotlivých závodů.... ano na zajímavosti sezony to přidat mohlo, když ten co dominoval občas nedojel, ale v jednotlivých závodech to většino přispívalo k tomu, že vítěz závodu měl jednodušší cestu k vítězství.

+2/0
25.8.2015 16:14
Foto

P77e91t86r 49P97r94o79c13h83á74z78k20a 3632246292214

Nejen Colin, ale i Enzo se musí v hrobě obracet, když vidí co se dneska ve F1 děje.

+5/−1
25.8.2015 19:27

J72i82ř69í 67S47c86h78w72a20c13h 8988504988366

F1 je pro někoho "nudná"? Je to celkem možné, ale takto "nudná" (průběh jednotlivých závodů) byla v naprosté většině ročníků, co ji sleduji a je to už asi tak 35 let. Mám to štěstí, že bydlím v oblasti, kde i před 89 rokem byl možný příjem ORF. Naprostá většina průběhu závodů byla celkem stejně nudná, jo byl při tom větší randál, ale to považuju za naprosto vedlejší atribut "napínavosti" stejně jako počet mrtvol za sezónu. V naprosté většině ročníků dominovala jedna stáj, ale ostatní mohli dostat (a dostávali) občas příležitost, protože přicházely poruchy dominantních strojů nebo chyby (nehody) jejich jezdců.

Letos opět dominuje jedna stáj, ale navíc má naprosto spolehlivé stroje a Ham prostě chyby v podstatě nedělá. Ať si kdo chce co chce říká o tom ,jak se do F1 dostal, je to naprosto špičkový jezdec a nikdo na něj momentálně nemá. A to, že ostatní stáje maji techniku co Mercedesům nestačí (i když leckteré mají motor Mercedes) je hlavně jejich problém nikoliv problém předpisů...

+2/−1
25.8.2015 10:11

J60a86n 46F10r73i19d93r25i36c71h 6745598419443

Souhlasím. F1 už taky sleduju spoustu let, ale výrazný rozdíly v napínavosti tam nevidím. Jenže to já koukám tréninky, kvalifikace, doprovodné show s rozhovory a podobně, člověk pak je trochu jinak natěšený a fandí i jinak než někdo kdo to omylem zapnul TV Nova a kouká na to při nedělním obědě.

+1/0
25.8.2015 14:17

R19o66b33e30r28t 60J67a53n59u24l29í89k 3225239384931

Prostě Nascar je Nascar jak nelítaj trsátka není to ono!;-D

0/0
25.8.2015 20:00
Foto

P95e38t14r 56P23r90o72c63h50á19z27k57a 3552976912874

Nesouhlasím. Sleduji F1 rovněž nejméně 35 let a bývala daleko zajímavější. Víc se tam uplatňoval pokrok, technické myšlení a také umění jezdců. S postupem času sice stoupla bezpečnost jezdců a diváků, ale díky omezením se s toho stala nehorázná nuda. Za pokrok moc nepovažuji různé rekuperace a spořítka, stejně jako aerodynamické doplňky a foukané difuzory. Nové turbo motory jsou pak naprostou tragédiií. Ještě, že je možné sledovat závody v USA, kde se stále něco děje.

+5/−1
25.8.2015 19:31

J55i44ř63í 53S79c78h32w48a68c16h 8378324808826

takže dříve se vyžíval pokrok, ale teď se nevyužívá protože za pokrok nepovažuješ to a to a to a to a ještě toto.... opravdu dobrý....

 A nové turbomotory jsou tragédie....taky dobrá formulace takřka všeobjímající.

....a že díky omezením se z toho stala nehorázná nuda.... tak to tu musím zkopirovat to, co jsem napsal již níže o sezoně 1988, kdy se ještě dnešní omezení zdaleka nekonala:

celou sezonu 1988 naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). V sezóně vyhráli vše kromě jediného závodu (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65 bodů....

ale no tak hlavně, že ty motory tehdy dělaly ten randál.... ;-)

+1/−1
25.8.2015 20:41
Foto

P95e79t85r 42P74r45o55c83h30á27z92k69a 3782186432204

F1 byla vždy královskou třídou. Nehledělo se na peníze, ale na to aby se tlačil pokrok. Díky ní máme spoustu vymožeností v autech. Postupně se do toho montoval kdekdo. Nakonec se stalo nejdůležitějším jezdit na jedněch gumách i když nestojí za nic. Zrušilo se tankování- dobře, je větší bezpečnost. Omezil se výkon motorů. Jedna a ta sama řídící jednotka, zákaz testování. Omezeníé množství paliva.Atd, atd.F1 je dneska asi stejně zajímavá jako by byl závod VW UP.O zvuku motoru ani nemluvím. Pokud se vám to dál líbí, já vám to neberu. Vyjádřil jsem stejně jako vy svůj názor a to je vše. Mám také vedenou poctivě historii všechg závodů a spoustu zajímavých článků až do roku 2012. Pak jsem od toho upustil a dneska se už jen s nostalgie kouknu jak se dojel závod. Nesleduji přenosy, je to už jen ztráta času. Jak však říkám, je to můj názor a má zkušenost a vám ji nijak nevnucuji.

+1/0
25.8.2015 20:51

J97i60ř31í 41S44c77h59w83a23c27h 8168644878176

No budiž klidně si mějte svůj názor, já jen tvrdím že ten názor,  že za tu "nudu" můžou současné předpisy je poněkud zcestný. Zda je závod zajímavý nebo ne rozhoduje dění na dráze. A v té chvíli je úplně jedno jestli auta mají gumy od jedné nebo pěti firem a jestli mají řídící jednotky stejné nebo nestejné a motor dělá či nedělá randál. Důležité je jak jsou na tom auta relativně mezi sebou, zda nějaká stáj je na tom výrazně lépe (v rámci jakýchkoliv platných předpisů) nebo ne. Na příkladu z roku 1988 jsem jasně dokumentoval, že i když neplatily ty dnešní "nudné" předpisy tak to nudné mohlo být a bylo. A takových sezón, kdy prostě jedna stáj dominovala, bylo více než těch, kdy toto neplatilo....

S čím bych trochu souhlasil je to, že omezením otáček (tím i výkonu) mají týmy k dispozici spolehlivější motory což hlavně pomáhá dominujícímu týmu. Dříve více poruch dávalo šanci i ostatním.

Pak je tu "nuda" způsobená bezpečnostními předpisy. Většina chyb pilotů na dnešních okruzích (kromě Monaka) neznamená pro diváky žádné vzrůšo a leckdy nepoškodí ani chybujícího pilota. Ale tyto předpisy už jsou tu poměrně dost let a rozhodně moc nesouvisí se současnou turbomotorovou érou.

0/0
26.8.2015 0:23
Foto

P63e50t81r 66P22r46o70c22h33á56z41k70a 3232456592204

F1 vždy vynikala tím, že technický pokrok byl prioritou. Šlo se na to dosáhnout při daném obsahu motoru, co největší výkon. Spousta předpisů a omezení tomu dneska brání. Vše ve smyslu jakési rovnosti, úspory peněz a podobně. To nikdy v F1 neplatilo. To nejsou závody pro sociální skupinu. To jsou závody a srovnávání těch nejlepších automobilek světa. Dneska ne, dneska to dokonce ani není o jezdcích. Dneska mohou místo vozů F1 použít jakýkoliv sériový křáp a kroužit s ním po trati. Bude to stejně zajímavé.Možná když zaprší a ten nebo onen jezdec zjistí, že vyčerpal množství pneu co měl a nemá na co přezout tak změní taktiku a něco se bude dít.Vozy se dneska liší snad jen nálepkou. Občas některá stáj přijde s nápadem, co je na hraně pravidel a než to FIA zakáže tak vyhrávají.Testovat se nesmí.Dříve naprosto běžné. V tunelu i na trati. Dnes mají stáje jen pár motorů a převodovek na celou sezonu, tak šetří a podle toho se i jezdí. Montoya to řekl správně, než tohle tak raději pryč s F1.Daleko víc se dneska bavím u závodů Nascar a podobných byť okrajových, ale technicky zajímavých a divácky vděčných. S F1 jsem v podstatě skončil.

0/0
26.8.2015 19:12
Foto

L98u23k15á57š 18N75o10v48o48t28n30ý 6116287578398

F1 pomalu a jistě míří do zapomnění... Naštěstí tu jsou jiné automobilové soutěže, které nejsou svázány tolika nesmyslnými pravidly jako tento moloch.

+17/0
25.8.2015 9:46

P89a94v23e63l 52R86i22e95d95l 4494847371749

Taky mám ten pocit. Uregulovali to do mrtva.

+3/0
25.8.2015 16:57

P98a72v63e23l 34M13o27r91a59v40e97c 1864495424287

Chce to vrátit tankování, jasně že piloti budou i potom šetřit, ale min, navíc na některých tratích ani jinak nemůžou protože jim to palivo tak tak vystačí, viz třeba Kanada.

0/0
25.8.2015 9:11

M92i26c68h93a74l 27D51o74l10e81ž16e33l 7860277186186

od ty doby co zakazali tankovani pri pitstopu, tak jsem formuli nevidel, takze nemuzu soudit

0/0
25.8.2015 9:03

L33a48d35i49s74l64a16v 76H25a39š46k40a 4643246761130

Fia by jeste mohla omezit výkon motoru, top speed, pridavat zatez jak u dostihovych konu, zakázat rádio, nakazat jezdit jen na biolih a omezit otacky na 2500 za minutu. A hlavně zákaz predjizdeni mimo vyznačené useky

+37/0
25.8.2015 8:08

T53o92m12á79š 79M89a62t57ě56j 9965628413272

No já myslím, že by se měl do každého závodu přidat alespoň jeden kruhový objezd a dva přechody pro chodce se semafory a dva bez semaforu.

+12/0
25.8.2015 10:48

Z78d40e74n51ě32k 74H47á24j92e52k 6387192900783

No jen blbněte. Hodně o tom mluvte a on se najde nějakej jouda, co se toho chytne.

0/0
25.8.2015 11:12

P44a79v21e20l 85R14i13e78d92l 4254377371429

...jezdit vpravo a respektovat plnou a přerušovanou čáru. Na výjezdu z depa dát kruháč a na dvou místech trati šraňky řízené generátorem náhodných čísel. A pokud povolí tankování, tak klasický stojan a pilot si musí natankovat sám.

+5/0
25.8.2015 17:00

M85a77r91e76k 11C73h59v45o97s71t87e42k 3482382876603

To potom ale bude 24 hod v Le mans. :-)

+1/0
25.8.2015 21:49

L40i42b45o18r 32J76a46n75e24č28e52k 4515665475301

Doufam, ze maratonci se prestanou setrit, a napali to hned od zacatku. U prostred zavodu si daji pauza a posilni se svickovou se sesti at maji zase silu na zavod.:-)

+1/0
25.8.2015 7:53

K68a10r56e89l 34V46a46c45h60u22t 9733472169753

Takže milí Čechové, nežerte jak neOtesánci, ať neztloustnete! - Jezdit s lehčím vozem se vždycky vyplatí! ;-D;-)R^

+1/0
25.8.2015 7:48

J51i59ř74í 45J34e58z77d80i67n22s19k39ý 8608972803939

Ono nalozit 100kg paliva nemusi byt vzdy to nejrychlejsi... Nekdo muze jet s 90kg a rozdil 10kg je na casech ohromne znat a i pri setreni = pred brzdenim zvedne nohu z plynu, se moc na case neztrati.

0/0
25.8.2015 7:16

K17a56r56e21l 92P45e53c84k12a 7976920965844

F1 nerozumím a nesleduji. Ovšem, tento popis mě zaujal, vlastně z toho je týmová hra, kde je kromě inteligence jezdce zapotřebí i trochu fištróna inženýrů a taktiků, jak ten závod dojet při daných omezeních a zároveň být první.

+6/0
25.8.2015 2:21

L95i58b39o40r 98J72a67n77e16č41e88k 4525865415431

Taktika tu hraje roli jako pri kazdem jinem zavode.

0/0
25.8.2015 7:54

M79i94c85h48a63l 66P15a26v89l94á82t 9153163884429

F1 vzdy byla prave o te tymove souhre. I v dobach, kdy ji nesvazovala stupidni ekofasisticka omezeni.

0/0
25.8.2015 14:12

J36o64s79e95f 71T63ů79m97a 3610346222266

Nechci někomu F1 hanět, jsou lidi kteří jí mají rádi. Ale mě osobně už fakt přijde nudná, o ničem. To jsou divné závody, samé omezení. Za chvilku tam budou pilotům dávat i pokuty za rychlou jízdu :-/

+31/0
25.8.2015 0:25
Foto

P10a24v66e67l 15Š13a19š14e17k 4222547425

Pane Tůmo, budete se divit, ale v F1 se pokuty za rychlou jízdu dávají - za překročení maximální povolené rychlosti v boxech. Dokonce existuje i bodový systém za prohřešky na trati - kdo nasbírá určitý počet bodů, má zákaz startu na 1 závod :-)

Jinak souhlas, už to není, co bývalo. Nesmí se (téměř) nic, a pokud někdo přijde s nějakou technickou inovací, která, byť s odřenýma ušima, je v rámci pravidel, tak se to preventivně zakáže :-/

+1/0
25.8.2015 3:37

J27o90s41e48f 45Č26i66h61á87k 7731159340716

Jednoznačně souhlasím. Nuda, nuda, šeď, šeď :-) Na co jsou kvalifikace, když je pak různé penalizace úplně přehází.

+2/0
25.8.2015 3:56

J90a69r79o10m95í34r 23K51r50á14l 4110339364769

Přesně tak.  Svázání předpisy je už neúnosné. Kdysi bylo každé auto trochu jiné, šanci na vítězství v závodě mělo třeba 5-6 pilotů a často se rozhodovalo až v poslední GP.

+3/0
25.8.2015 5:59

J11i95ř84í 35S24c19h46w77a80c31h 8408624448676

A mnohem častěji už bylo dávno rozhodnuto....

0/0
25.8.2015 8:38

J60a37r36o19m42í95r 24K43r39á13l 4210869414909

Kdy dávno ?  V roce 1970, kdy byl Rindt mistr in memoriam už v září ?  O jasném vítězi už v polovině sezony to je až v posledních letech.

0/0
25.8.2015 9:27
Foto

P76a85v39e25l 19Š48a64š65e12k 4472907245

Rozhodně bych neřekl, že byl Rindt mistrem už v září po svém úmrtí v Monze :-)

O titulu rozhodnuto nebylo, stačilo by, aby Jacky Ickx vyhrál i VC USA, ve které byl čtvrtý, a měl by o bod víc než Jochen Rindt. Případně aby dojel a bodoval v Monze, kde nedokončil. Tam by mu stačilo i druhé místo :-) Šanci na titul měl po Monze i Regazzoni, dokonce ještě vyšší než Ickx, měl víc bodů. Podotýkám, tehdy bodovalo jen šest jezdců v cíli podle klíče 9-6-4-3-2-1 :-)

Rindt měl "štěstí" v tom, že Ickx měl ze začátku sezony velkou smůlu na spolehlivost a v té sezoně ze 13 závodů šestkrát nedojel.

+2/0
25.8.2015 12:20

J34i23ř87í 57S69c42h88w55a90c22h 8778914898406

tak například sezóna 1988 - celou sezonu naprosto ovládl McLaren (Senna, Prost). Vyhráli vše kromě jediného závodu v sezóně (technické problémy). Jediné co nebylo jasné v polovině sezóny, bylo to, kdo z těch dvou bude nakonec první. Naprosté většině ostatních dávali kolo, občas i tomu třetímu v pořadí. Nakonec Senna 90 bodů, Prost 87 bodů, třetí Berger 41 bodů. Pohár konstruktérů 1.McLaren 199 bodů, 2.Ferrari 65bodů....

Opakuji rok 1988, takže nic z posledních let.....

0/0
25.8.2015 14:28

P62e67t65r 80U24r36a77m 1552100943907

Kdyz se zabil, jeste mistr nebyl. To az v predposlednim zavode, kde musel Ickx vyhrat, coz se mu nepodarilo.

0/0
25.8.2015 22:37

P24a53v94e12l 94M34o87r27a28v70e10c 1544805434777

Tak pokud jedete rychle v boxech tak dostanete :D

0/0
25.8.2015 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.