Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Když se Škodě nedařilo, vyráběla letecké motory

Pokles výroby nemusí nutně znamenat, že vedení firmy začne propouštět zaměstnance nebo požádá o státní dotace. Když ve dvacátých letech minulého století docházel mladoboleslavské firmě dech, rozšířila portfolio o výrobu leteckých motorů. Právě tuto dobu teď připomíná letecký motor L&K-Lorraine-Diétrich 450 z roku 1926 vystavený ve škodováckém muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59í12ř49í 25N45o84v87o94t11n74ý 2182755264399

Po roce 1989 lide v nasi republice chteli budovat prosperujici stat a take potrestat komunisty. Ale naslo se par lidi jako Havel, Dienstbier, Klaus, Carnogursky, Meciar co hajili svoje osobni zajmy a nic je nezajimalo. Tak ted kvuli nim jsme v tezkem srabu.

0/0
1.11.2015 7:44

M95i90l28a91n 84Š31v58a95g19r71o97v15s47k30ý 9882409365528

To je zase jednou článek - co jsme byli, co jsme měli...

0/−1
23.8.2015 21:55

T41o64m63á31š 57K87n69a47i50f60l 6973440987540

A co ti na tom vadí?

+1/0
23.8.2015 22:31

P37a19v82e70l 58K69l68i76c 4415374527525

Pokud vám to nedochází, tak to jsme na tom jako republika už hodně špatně. Nejspíš ani netušíte co je to patriotismus a takových  vás je,  velmi, velmi, velmi mnoho.

+1/0
23.8.2015 23:19
Foto

P16e72t85r 82P56r80o85c77h49á73z97k40a 3362956432964

Viděl jsem ten motor na vlastní oči přímo v museu a je to nádhera. Radost pohledět.V tom museu je spousta exponátů, které stojí za vidění. Vřele doporučuji návštěvu.

+2/0
23.8.2015 20:18

T60o20m55á58š 73V63a15l91d92e79r 7563640929

Pěkný příklad krizového scénáře. Dnes u nás něco nepředstavitelného, kde byl průmysl rozdán zahraničním korporacím. Až na světlé vyjímky. Nejlepší bylo, že se tvořily společné podniky, které postupem času přešly pod zahraničního majitele. Výsledek? Dnešní  manažeři nic neumí a v evropské konkurenci neobstojí ani s MBA tituly apod. Je to o celém systému. Kde se rozkrádá plynule ve velkém od 1990.

+2/−6
23.8.2015 19:25

L70u94d86ě89k 30N44ě26m41e76c 5735241862284

Ještě máte nějaké akcie, nebo už jste je všechny prožral?

+1/0
23.8.2015 20:38

T68o59m69á18š 71V27a43l72d43e44r 7753420969

Ukradli mi je způsobem povolený novým zákonem v ČR. Tak mám cizí a mám jistotu, že se obchodují dle práva a pravidel burzy.

0/0
6.9.2015 12:02

L56u98d31ě76k 64N86ě16m30e83c 5795371442494

Popravdě jste mě překvapil. Já jsem o část přišel podobným způsobem. S cizími to není špatný přístup.

0/0
7.9.2015 7:56

M16i23l62a43n 77M78u83s58i76l 4863321422195

Jojo, ty firmy ve kterých se 40 let kašlalo na vývoj by se určitě v trží ekonomice prosadili..  viz LIAZ

+4/0
23.8.2015 20:40

J48a92r74o37s32l52a55v 53P12l29a84c77h51e46t31k40a 7626396846379

Vsichni vime, kam jsme to dobudovali.

+2/0
23.8.2015 20:46

T44o82m93á65š 30K81n41a63i28f72l 6493540897410

Bla bla bla... Naprostá většina těch fabrik by bez zahraničního majitele uz dávno neexistovala...

A ze by dnes ten krizový scénář nebyl možný? No... Ono udělat dnes letecky motor je něco jiného, nez to udělat tehdy. V současné době je to neporovnatelně komplexně jsi zařízení, a neni jen tak možné si říct "a ted začnu delat letecke motory"... A to platí v naprosté většině oboru.

+3/0
23.8.2015 22:33

P54a95v81e90l 15K10l22i95c 4605694597245

Jste si tím opravdu tak jist, pane ekonome??

0/0
23.8.2015 23:21

T92o11m41á21š 54V55a68l13d34e20r 7573910429

A myslíte, že to v té době nebyla Hi-tech technika? Kdyby jste znal letectví té doby, poznal by jste, že ČR měla velký problém už tehdy být na technologické špici. Poslední vojenské letouny měly tolik technických nedostatků, že by nemohly být nasazeny u jednotek. viz A300, B-135 atd. A než se vyřešily nedostatky, letouny zastaraly a hlavně neměly potenciál na bůchvíjak veliké modernizace. viz zmíněná B-135 a porovnejte s  Bf-109, či D-520 nebudu zmiňovat geniální Supermarine Spitfire. Nešlo mi o letecký motor, ale o flexibilitu managmentu k doplnění výrobního programu. Koukám, že neumíte přečíst myšlenku ale jen přejímáte slova a doslova. Ideální čtenář na propagandu :-)

0/0
6.9.2015 12:11

T65o32m72á21š 47H11r21u37b96ý 6562885855667

V muzeu jsem byl, motor dost dlouhou dobu okukoval a musím říci, že vypadá impozantně. Když si uvědomím, že jde o skoro sto let starý výrobek, tak před konstruktéry smekám klobouk.

+2/0
23.8.2015 10:14

J56i93ř32í 44E69r96b14e60n 1313274696277

Spis to vypada, ze jste do te doby nemel poneti o konstrukterskem umu nasich predku.

0/−4
23.8.2015 15:28

T41o37m10á43š 72K50n70a70i43f22l 6663550737860

Spis to vypada, ze blábolíte.

+1/0
23.8.2015 22:34

P57a22v23e81l 72K43l64i64c 4695124557395

Proč se za každou cenu snažíte urážet naše předky, jste vůbec Čech??

0/0
23.8.2015 23:23

R86a22d31e45k 60F71o51l92p77r83e78c10h95t

Se tady všichni hádáte úplně zbytečně, je to francouzská konstrukce, hlavní inženýr projektu Marius Jean-Baptiste Barbarou.

+1/0
24.8.2015 0:51

M22i26c45h94a85l 60P19a77v24l33á27t 9123193144879

On totiz mezivalecny rozmach naseho letectvi byl pomerne dlouho plne zavisly na licencnich motorech.

+1/0
24.8.2015 15:30

D53u96š71a44n 73R70a93j41n82i30n90e31c 4934112443641

Každá dobrá automobilka vyrábala aj letecké motory a dokonca aj lietadlá . A keď to bolo dobré aj zbohatla.

0/0
23.8.2015 7:55

R43a38d12e72k 47J52a48h34n 8166697785775

Ano. Trnavské automobilové závody jsou toho zářným příkladem. ;-)

+2/0
23.8.2015 21:12

M43i17r21o43s69l42a88v 89S39i81n37d61e47l55a50r 2635127394272

Ta spotreba neni udana ani tak specificky, jako nesmyslne... snad tedy na "konohodinu"... ale to je zas podezrele dobre cislo... jinak g/kWh jsou celkem normalni udaj...

+2/0
23.8.2015 1:17

D56u29š32a81n 47R74a74j84n80i59n29e95c 4494632333611

Je to  bežné, to iba pre nás sa to potom pretlmočí do straviteľnej podoby  x l/ 100km .

+1/0
23.8.2015 7:57

M15i85r83o19s59l41a12v 74S53i98n30d44e84l14a91r 2825517674492

Zcela normalni je udavat g/kWh (coz taky pisu), protoze to o motoru neco vypovida - na rozdil g/kW (nebo v clanku zminene g/k). Bud musi byt v citateli prutok, nebo ve jmenovateli energie, jinak je to takovy obtizne interpretovatelny udaj, ktery se spotrebou nema nic spolecneho...

+1/−1
23.8.2015 9:33

T59o86m86á88š 61K32n67a23i14f57l 6313180647970

Nauč se číst. V článku je to v g/konohodinu

0/0
23.8.2015 22:35

M90i27r12o96s52l43a46v 68S90i79n71d30e74l63a46r 2735247144662

Dej si oraz... je otazka, zda to tam bylo i puvodne.

0/0
24.8.2015 0:43

J22a65k22u54b 98Š95a30f97a19n43d61a 7485517981351

Ta spotřeba je udána naprosto běžně a nesmyslného tam nevidím nic. 322g/kWh mi na tehdejší dobu nepřijde ani extra moc, ani extra málo.

+1/0
23.8.2015 8:39

M30i16r10o64s49l70a95v 25S49i27n97d80e60l46a47r 2505207564932

Ono to chce precist... ta spotreba je tam udana v g/k tj v ekvivalentu g/kW, coz nesmysl je. Melo by to byt na jednotku energie, ne vykonu. 322g/kW mi prijde dost slusne na tehdy...

0/−1
23.8.2015 9:25

M60i41r78o61s89l51a53v 47S26i70n80d45e19l80a33r 2645207534172

322 g/kWh pochopitelne... :-)

0/0
23.8.2015 9:34

J13a11k71u93b 25Š38a58f78a32n27d58a 7965237971401

Musíte to číst celé. Je tam jasně uvedeno že za hodinu.

+1/0
23.8.2015 9:54

M51i41r68o73s31l13a58v 28S51i77n33d56e26l45a50r 2645247854102

:-) hmm... ted uz jsem to znovu necetl, ale ze to tam bylo i v noci, si nemyslim... ale pokud ano, tak si sypu popel na hlavu :-)

0/0
23.8.2015 10:01

V13á85c57l40a16v 66R73o22s94e67n92b53e32r48g 6949827912227

To tam předtím nebylo.

0/0
23.8.2015 19:12

Z78b83y43n81ě96k 23J74a72n60d34a 7323162815171

"činila za hodinu 240 gramů paliva a 12 gramů oleje na každého jednoho koně výkonu"... Tak misto kW jsou tam koně, ale kde jinak vidíte problém?

0/0
23.8.2015 22:28

M41i98r22o40s48l54a21v 43S24i46n83d16e56l20a40r 2135927954542

Kone mi nevadi :-), bud jsem to "na hodinu" prehledl, nebo to tam puvodne nebylo. Takle je to samozrejme OK.

0/0
24.8.2015 0:46

Z81b31y73n30ě28k 52J74a43n92d90a 7113612695451

Bylo, článek nebyl po vydání upravován...

0/0
24.8.2015 8:51

J86o70s25e17f 95T70ů61m72a 3330726982676

Tohle bude lepší než motory HTP či TSI;-D

+7/0
23.8.2015 1:13

J59i38ř68í 25S50c93h28w22a84c61h 8598764478196

BUDE??? Já četl cosi o exponátu v muzeu!

Ale jo u kluků v hospodě to mělo jako fór velký úspěch....

+2/−4
23.8.2015 1:45

J29i12ř45í 10E30r55b82e54n 1853734526417

Jo - az na spotrebu, zivotnost a rozmery...

0/0
23.8.2015 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.