Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Když se Škodě nedařilo, vyráběla letecké motory

Pokles výroby nemusí nutně znamenat, že vedení firmy začne propouštět zaměstnance nebo požádá o státní dotace. Když ve dvacátých letech minulého století docházel mladoboleslavské firmě dech, rozšířila portfolio o výrobu leteckých motorů. Právě tuto dobu teď připomíná letecký motor L&K-Lorraine-Diétrich 450 z roku 1926 vystavený ve škodováckém muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83í41ř77í 10N53o90v90o81t16n34ý 2202755914529

Po roce 1989 lide v nasi republice chteli budovat prosperujici stat a take potrestat komunisty. Ale naslo se par lidi jako Havel, Dienstbier, Klaus, Carnogursky, Meciar co hajili svoje osobni zajmy a nic je nezajimalo. Tak ted kvuli nim jsme v tezkem srabu.

0/0
1.11.2015 7:44

M95i79l39a38n 35Š45v22a72g16r78o87v62s44k11ý 9242199255518

To je zase jednou článek - co jsme byli, co jsme měli...

0/−1
23.8.2015 21:55

T50o40m68á50š 63K85n30a47i49f74l 6353580227600

A co ti na tom vadí?

+1/0
23.8.2015 22:31

P25a78v44e13l 60K76l42i96c 4935214357985

Pokud vám to nedochází, tak to jsme na tom jako republika už hodně špatně. Nejspíš ani netušíte co je to patriotismus a takových  vás je,  velmi, velmi, velmi mnoho.

+1/0
23.8.2015 23:19
Foto

P22e89t55r 89P66r95o19c67h35á60z83k55a 3262536172864

Viděl jsem ten motor na vlastní oči přímo v museu a je to nádhera. Radost pohledět.V tom museu je spousta exponátů, které stojí za vidění. Vřele doporučuji návštěvu.

+2/0
23.8.2015 20:18

T94o47m47á56š 66V37a47l64d66e20r 7583480189

Pěkný příklad krizového scénáře. Dnes u nás něco nepředstavitelného, kde byl průmysl rozdán zahraničním korporacím. Až na světlé vyjímky. Nejlepší bylo, že se tvořily společné podniky, které postupem času přešly pod zahraničního majitele. Výsledek? Dnešní  manažeři nic neumí a v evropské konkurenci neobstojí ani s MBA tituly apod. Je to o celém systému. Kde se rozkrádá plynule ve velkém od 1990.

+2/−6
23.8.2015 19:25

L53u46d57ě25k 64N73ě39m91e59c 5175381492534

Ještě máte nějaké akcie, nebo už jste je všechny prožral?

+1/0
23.8.2015 20:38

T35o64m94á87š 86V17a68l55d11e56r 7723770419

Ukradli mi je způsobem povolený novým zákonem v ČR. Tak mám cizí a mám jistotu, že se obchodují dle práva a pravidel burzy.

0/0
6.9.2015 12:02

L83u52d89ě32k 56N47ě69m59e81c 5245361402604

Popravdě jste mě překvapil. Já jsem o část přišel podobným způsobem. S cizími to není špatný přístup.

0/0
7.9.2015 7:56

M78i76l94a45n 39M18u16s23i12l 4823691782325

Jojo, ty firmy ve kterých se 40 let kašlalo na vývoj by se určitě v trží ekonomice prosadili..  viz LIAZ

+4/0
23.8.2015 20:40

J50a79r62o51s89l83a46v 32P88l86a11c36h59e90t79k92a 7536506676569

Vsichni vime, kam jsme to dobudovali.

+2/0
23.8.2015 20:46

T35o37m90á59š 65K26n63a70i28f81l 6693290537330

Bla bla bla... Naprostá většina těch fabrik by bez zahraničního majitele uz dávno neexistovala...

A ze by dnes ten krizový scénář nebyl možný? No... Ono udělat dnes letecky motor je něco jiného, nez to udělat tehdy. V současné době je to neporovnatelně komplexně jsi zařízení, a neni jen tak možné si říct "a ted začnu delat letecke motory"... A to platí v naprosté většině oboru.

+3/0
23.8.2015 22:33

P95a89v95e39l 33K51l93i38c 4895894927185

Jste si tím opravdu tak jist, pane ekonome??

0/0
23.8.2015 23:21

T78o27m36á29š 58V41a12l31d96e23r 7883120849

A myslíte, že to v té době nebyla Hi-tech technika? Kdyby jste znal letectví té doby, poznal by jste, že ČR měla velký problém už tehdy být na technologické špici. Poslední vojenské letouny měly tolik technických nedostatků, že by nemohly být nasazeny u jednotek. viz A300, B-135 atd. A než se vyřešily nedostatky, letouny zastaraly a hlavně neměly potenciál na bůchvíjak veliké modernizace. viz zmíněná B-135 a porovnejte s  Bf-109, či D-520 nebudu zmiňovat geniální Supermarine Spitfire. Nešlo mi o letecký motor, ale o flexibilitu managmentu k doplnění výrobního programu. Koukám, že neumíte přečíst myšlenku ale jen přejímáte slova a doslova. Ideální čtenář na propagandu :-)

0/0
6.9.2015 12:11

T73o30m74á13š 17H27r81u82b36ý 6932895955237

V muzeu jsem byl, motor dost dlouhou dobu okukoval a musím říci, že vypadá impozantně. Když si uvědomím, že jde o skoro sto let starý výrobek, tak před konstruktéry smekám klobouk.

+2/0
23.8.2015 10:14

J26i25ř62í 96E47r10b65e57n 1463454446987

Spis to vypada, ze jste do te doby nemel poneti o konstrukterskem umu nasich predku.

0/−4
23.8.2015 15:28

T33o37m27á32š 36K82n10a93i53f59l 6313290347820

Spis to vypada, ze blábolíte.

+1/0
23.8.2015 22:34

P72a21v34e52l 33K46l32i44c 4255854677105

Proč se za každou cenu snažíte urážet naše předky, jste vůbec Čech??

0/0
23.8.2015 23:23

R74a87d46e37k 36F83o39l14p82r88e63c60h10t

Se tady všichni hádáte úplně zbytečně, je to francouzská konstrukce, hlavní inženýr projektu Marius Jean-Baptiste Barbarou.

+1/0
24.8.2015 0:51

M20i88c12h68a65l 92P43a71v64l37á54t 9323923224969

On totiz mezivalecny rozmach naseho letectvi byl pomerne dlouho plne zavisly na licencnich motorech.

+1/0
24.8.2015 15:30

D76u87š21a41n 63R35a18j22n57i25n32e47c 4884302983821

Každá dobrá automobilka vyrábala aj letecké motory a dokonca aj lietadlá . A keď to bolo dobré aj zbohatla.

0/0
23.8.2015 7:55

R57a73d52e22k 57J29a74h58n 8916347375205

Ano. Trnavské automobilové závody jsou toho zářným příkladem. ;-)

+2/0
23.8.2015 21:12

M59i90r15o43s70l41a37v 93S77i32n96d73e12l75a54r 2535427554542

Ta spotreba neni udana ani tak specificky, jako nesmyslne... snad tedy na "konohodinu"... ale to je zas podezrele dobre cislo... jinak g/kWh jsou celkem normalni udaj...

+2/0
23.8.2015 1:17

D51u64š54a95n 58R50a98j49n56i23n62e48c 4384972963621

Je to  bežné, to iba pre nás sa to potom pretlmočí do straviteľnej podoby  x l/ 100km .

+1/0
23.8.2015 7:57

M65i20r88o75s56l91a14v 15S34i75n77d19e80l73a31r 2255467784852

Zcela normalni je udavat g/kWh (coz taky pisu), protoze to o motoru neco vypovida - na rozdil g/kW (nebo v clanku zminene g/k). Bud musi byt v citateli prutok, nebo ve jmenovateli energie, jinak je to takovy obtizne interpretovatelny udaj, ktery se spotrebou nema nic spolecneho...

+1/−1
23.8.2015 9:33

T54o15m94á56š 91K70n91a79i80f25l 6823670757140

Nauč se číst. V článku je to v g/konohodinu

0/0
23.8.2015 22:35

M23i88r42o53s78l97a58v 60S49i71n81d71e88l68a82r 2905467124582

Dej si oraz... je otazka, zda to tam bylo i puvodne.

0/0
24.8.2015 0:43

J21a52k57u70b 62Š96a14f63a22n32d89a 7515187121141

Ta spotřeba je udána naprosto běžně a nesmyslného tam nevidím nic. 322g/kWh mi na tehdejší dobu nepřijde ani extra moc, ani extra málo.

+1/0
23.8.2015 8:39

M67i83r87o71s66l80a37v 93S64i32n73d29e81l32a96r 2885777794182

Ono to chce precist... ta spotreba je tam udana v g/k tj v ekvivalentu g/kW, coz nesmysl je. Melo by to byt na jednotku energie, ne vykonu. 322g/kW mi prijde dost slusne na tehdy...

0/−1
23.8.2015 9:25

M63i61r64o28s78l56a73v 43S45i37n58d29e73l69a84r 2105977124732

322 g/kWh pochopitelne... :-)

0/0
23.8.2015 9:34

J45a77k82u57b 91Š47a88f76a32n40d25a 7435217701981

Musíte to číst celé. Je tam jasně uvedeno že za hodinu.

+1/0
23.8.2015 9:54

M47i52r12o65s18l25a91v 47S90i66n16d12e10l59a95r 2325977854142

:-) hmm... ted uz jsem to znovu necetl, ale ze to tam bylo i v noci, si nemyslim... ale pokud ano, tak si sypu popel na hlavu :-)

0/0
23.8.2015 10:01

V44á40c79l13a72v 80R89o78s50e12n30b93e47r58g 6739317412967

To tam předtím nebylo.

0/0
23.8.2015 19:12

Z42b93y57n52ě40k 91J90a85n44d87a 7263352185261

"činila za hodinu 240 gramů paliva a 12 gramů oleje na každého jednoho koně výkonu"... Tak misto kW jsou tam koně, ale kde jinak vidíte problém?

0/0
23.8.2015 22:28

M56i17r35o67s67l48a39v 83S27i45n50d44e70l71a67r 2535357384642

Kone mi nevadi :-), bud jsem to "na hodinu" prehledl, nebo to tam puvodne nebylo. Takle je to samozrejme OK.

0/0
24.8.2015 0:46

Z34b64y91n55ě91k 10J87a21n85d46a 7123612255921

Bylo, článek nebyl po vydání upravován...

0/0
24.8.2015 8:51

J13o47s40e33f 16T63ů92m67a 3570756222116

Tohle bude lepší než motory HTP či TSI;-D

+7/0
23.8.2015 1:13

J94i30ř29í 27S90c61h87w70a83c60h 8638604428676

BUDE??? Já četl cosi o exponátu v muzeu!

Ale jo u kluků v hospodě to mělo jako fór velký úspěch....

+2/−4
23.8.2015 1:45

J78i36ř52í 47E25r83b35e50n 1673344376297

Jo - az na spotrebu, zivotnost a rozmery...

0/0
23.8.2015 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.