Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Když se Škodě nedařilo, vyráběla letecké motory

Pokles výroby nemusí nutně znamenat, že vedení firmy začne propouštět zaměstnance nebo požádá o státní dotace. Když ve dvacátých letech minulého století docházel mladoboleslavské firmě dech, rozšířila portfolio o výrobu leteckých motorů. Právě tuto dobu teď připomíná letecký motor L&K-Lorraine-Diétrich 450 z roku 1926 vystavený ve škodováckém muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52í11ř84í 55N44o26v51o93t28n48ý 2872655454119

Po roce 1989 lide v nasi republice chteli budovat prosperujici stat a take potrestat komunisty. Ale naslo se par lidi jako Havel, Dienstbier, Klaus, Carnogursky, Meciar co hajili svoje osobni zajmy a nic je nezajimalo. Tak ted kvuli nim jsme v tezkem srabu.

0/0
1.11.2015 7:44

M76i32l17a73n 18Š49v60a54g61r58o85v13s24k72ý 9752969395378

To je zase jednou článek - co jsme byli, co jsme měli...

0/−1
23.8.2015 21:55

T70o11m39á92š 85K59n23a97i78f76l 6253810887140

A co ti na tom vadí?

+1/0
23.8.2015 22:31


P12a24v27e67l 51K46l88i68c 4635964487355

Pokud vám to nedochází, tak to jsme na tom jako republika už hodně špatně. Nejspíš ani netušíte co je to patriotismus a takových  vás je,  velmi, velmi, velmi mnoho.

+1/0
23.8.2015 23:19
Foto

P68e41t12r 78P28r31o19c60h94á43z71k82a 3452566602204

Viděl jsem ten motor na vlastní oči přímo v museu a je to nádhera. Radost pohledět.V tom museu je spousta exponátů, které stojí za vidění. Vřele doporučuji návštěvu.

+2/0
23.8.2015 20:18

T70o82m39á78š 69V81a10l98d55e18r 7543910479

Pěkný příklad krizového scénáře. Dnes u nás něco nepředstavitelného, kde byl průmysl rozdán zahraničním korporacím. Až na světlé vyjímky. Nejlepší bylo, že se tvořily společné podniky, které postupem času přešly pod zahraničního majitele. Výsledek? Dnešní  manažeři nic neumí a v evropské konkurenci neobstojí ani s MBA tituly apod. Je to o celém systému. Kde se rozkrádá plynule ve velkém od 1990.

+2/−6
23.8.2015 19:25

L11u47d42ě53k 60N90ě81m94e10c 5585921722384

Ještě máte nějaké akcie, nebo už jste je všechny prožral?

+1/0
23.8.2015 20:38

T19o68m52á43š 32V93a85l78d97e79r 7663690659

Ukradli mi je způsobem povolený novým zákonem v ČR. Tak mám cizí a mám jistotu, že se obchodují dle práva a pravidel burzy.

0/0
6.9.2015 12:02

L19u75d26ě22k 93N94ě39m38e83c 5655771242694

Popravdě jste mě překvapil. Já jsem o část přišel podobným způsobem. S cizími to není špatný přístup.

0/0
7.9.2015 7:56

M45i16l40a71n 41M56u21s85i59l 4153681122675

Jojo, ty firmy ve kterých se 40 let kašlalo na vývoj by se určitě v trží ekonomice prosadili..  viz LIAZ

+4/0
23.8.2015 20:40

J74a83r94o13s51l92a76v 48P26l55a25c24h72e22t14k47a 7386186636389

Vsichni vime, kam jsme to dobudovali.

+2/0
23.8.2015 20:46

T55o31m63á34š 24K97n54a21i33f26l 6213530907370

Bla bla bla... Naprostá většina těch fabrik by bez zahraničního majitele uz dávno neexistovala...

A ze by dnes ten krizový scénář nebyl možný? No... Ono udělat dnes letecky motor je něco jiného, nez to udělat tehdy. V současné době je to neporovnatelně komplexně jsi zařízení, a neni jen tak možné si říct "a ted začnu delat letecke motory"... A to platí v naprosté většině oboru.

+3/0
23.8.2015 22:33

P64a54v88e61l 35K31l91i83c 4285594257575

Jste si tím opravdu tak jist, pane ekonome??

0/0
23.8.2015 23:21

T68o44m17á47š 31V96a14l73d21e53r 7303700889

A myslíte, že to v té době nebyla Hi-tech technika? Kdyby jste znal letectví té doby, poznal by jste, že ČR měla velký problém už tehdy být na technologické špici. Poslední vojenské letouny měly tolik technických nedostatků, že by nemohly být nasazeny u jednotek. viz A300, B-135 atd. A než se vyřešily nedostatky, letouny zastaraly a hlavně neměly potenciál na bůchvíjak veliké modernizace. viz zmíněná B-135 a porovnejte s  Bf-109, či D-520 nebudu zmiňovat geniální Supermarine Spitfire. Nešlo mi o letecký motor, ale o flexibilitu managmentu k doplnění výrobního programu. Koukám, že neumíte přečíst myšlenku ale jen přejímáte slova a doslova. Ideální čtenář na propagandu :-)

0/0
6.9.2015 12:11

T52o47m65á25š 10H44r70u33b44ý 6572595585757

V muzeu jsem byl, motor dost dlouhou dobu okukoval a musím říci, že vypadá impozantně. Když si uvědomím, že jde o skoro sto let starý výrobek, tak před konstruktéry smekám klobouk.

+2/0
23.8.2015 10:14

J81i41ř45í 70E12r13b19e66n 1393204146847

Spis to vypada, ze jste do te doby nemel poneti o konstrukterskem umu nasich predku.

0/−4
23.8.2015 15:28

T93o24m48á27š 26K21n34a28i72f82l 6833350687280

Spis to vypada, ze blábolíte.

+1/0
23.8.2015 22:34

P25a53v34e33l 85K57l88i55c 4245724377495

Proč se za každou cenu snažíte urážet naše předky, jste vůbec Čech??

0/0
23.8.2015 23:23

R50a26d60e32k 22F36o61l39p16r30e31c15h28t

Se tady všichni hádáte úplně zbytečně, je to francouzská konstrukce, hlavní inženýr projektu Marius Jean-Baptiste Barbarou.

+1/0
24.8.2015 0:51

M40i12c98h57a19l 12P83a87v64l41á16t 9333563954489

On totiz mezivalecny rozmach naseho letectvi byl pomerne dlouho plne zavisly na licencnich motorech.

+1/0
24.8.2015 15:30

D98u75š88a76n 69R17a66j49n69i56n73e39c 4214942313281

Každá dobrá automobilka vyrábala aj letecké motory a dokonca aj lietadlá . A keď to bolo dobré aj zbohatla.

0/0
23.8.2015 7:55

R15a49d32e58k 52J25a25h27n 8466667385955

Ano. Trnavské automobilové závody jsou toho zářným příkladem. ;-)

+2/0
23.8.2015 21:12

M89i16r13o15s43l67a30v 55S26i50n76d26e72l61a38r 2105457724712

Ta spotreba neni udana ani tak specificky, jako nesmyslne... snad tedy na "konohodinu"... ale to je zas podezrele dobre cislo... jinak g/kWh jsou celkem normalni udaj...

+2/0
23.8.2015 1:17

D92u42š23a10n 83R33a46j94n82i60n70e39c 4124772693591

Je to  bežné, to iba pre nás sa to potom pretlmočí do straviteľnej podoby  x l/ 100km .

+1/0
23.8.2015 7:57

M62i53r68o94s53l73a75v 11S63i72n15d84e89l86a24r 2815737944452

Zcela normalni je udavat g/kWh (coz taky pisu), protoze to o motoru neco vypovida - na rozdil g/kW (nebo v clanku zminene g/k). Bud musi byt v citateli prutok, nebo ve jmenovateli energie, jinak je to takovy obtizne interpretovatelny udaj, ktery se spotrebou nema nic spolecneho...

+1/−1
23.8.2015 9:33

T62o76m16á29š 80K95n71a47i93f55l 6213730477130

Nauč se číst. V článku je to v g/konohodinu

0/0
23.8.2015 22:35

M12i74r56o76s76l27a28v 66S21i46n20d28e61l14a95r 2465887644162

Dej si oraz... je otazka, zda to tam bylo i puvodne.

0/0
24.8.2015 0:43

J42a17k82u56b 33Š86a98f80a35n80d55a 7515977661811

Ta spotřeba je udána naprosto běžně a nesmyslného tam nevidím nic. 322g/kWh mi na tehdejší dobu nepřijde ani extra moc, ani extra málo.

+1/0
23.8.2015 8:39

M87i21r66o14s96l76a26v 94S64i68n18d62e44l67a50r 2575657564672

Ono to chce precist... ta spotreba je tam udana v g/k tj v ekvivalentu g/kW, coz nesmysl je. Melo by to byt na jednotku energie, ne vykonu. 322g/kW mi prijde dost slusne na tehdy...

0/−1
23.8.2015 9:25

M15i94r29o27s32l88a77v 45S92i84n65d93e21l60a78r 2265837794832

322 g/kWh pochopitelne... :-)

0/0
23.8.2015 9:34

J66a39k25u21b 28Š87a25f34a63n23d84a 7335887941401

Musíte to číst celé. Je tam jasně uvedeno že za hodinu.

+1/0
23.8.2015 9:54

M60i85r68o93s43l24a29v 40S33i20n97d74e95l11a64r 2515657774802

:-) hmm... ted uz jsem to znovu necetl, ale ze to tam bylo i v noci, si nemyslim... ale pokud ano, tak si sypu popel na hlavu :-)

0/0
23.8.2015 10:01

V88á38c89l83a11v 39R17o64s23e32n17b61e75r97g 6809987922567

To tam předtím nebylo.

0/0
23.8.2015 19:12

Z89b45y69n47ě97k 90J11a29n22d28a 7323972715281

"činila za hodinu 240 gramů paliva a 12 gramů oleje na každého jednoho koně výkonu"... Tak misto kW jsou tam koně, ale kde jinak vidíte problém?

0/0
23.8.2015 22:28

M54i18r16o12s70l12a67v 63S35i59n15d18e25l57a32r 2765257114712

Kone mi nevadi :-), bud jsem to "na hodinu" prehledl, nebo to tam puvodne nebylo. Takle je to samozrejme OK.

0/0
24.8.2015 0:46

Z93b74y41n21ě51k 39J97a81n80d27a 7883412245601

Bylo, článek nebyl po vydání upravován...

0/0
24.8.2015 8:51

J87o16s67e90f 77T38ů89m88a 3360206192416

Tohle bude lepší než motory HTP či TSI;-D

+7/0
23.8.2015 1:13

J88i74ř52í 96S45c12h30w36a77c53h 8238954648716

BUDE??? Já četl cosi o exponátu v muzeu!

Ale jo u kluků v hospodě to mělo jako fór velký úspěch....

+2/−4
23.8.2015 1:45

J71i29ř85í 46E46r27b90e57n 1373514646847

Jo - az na spotrebu, zivotnost a rozmery...

0/0
23.8.2015 15:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.