Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smrt v autě hrozí nejvíc v Indii. Pokuty však zrušili jako neetické

Na první pohled je to zvláštní, Indie zdaleka není tak motorizovaná jako jiné státy. Po rozlehlé zemi se prohání zhruba jedno procento všech automobilů, avšak odehraje se tam patnáct procent veškerých dopravních nehod, tvrdí údaje Světové zdravotnické organizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a61r23t98i77n 44Š89t64ě80p13á10n93e97k 3487643353301

A v zadnem pripade to nemuze byt tim, ze jejich vozovy park nemusi prochazet narazovymi zkouskami a tim padem je skoro kazda nehoda smrtelna.

0/0
28.8.2015 9:22

J65i39ř76í 90K42o53c39u87r45e24k 6715194675508

V Indii? Tam jsou schopni si stoupnout na koleje aby zastavili vlak, který stanicí normálně projíždí. http://www.zelpage.cz/zpravy/9049 Je tam hromada lidí, kteří si nedomýšlejí následky svého konání.

0/0
27.8.2015 17:54

S54t44a25n87i38s62l23a86v 81R19o98s65e38c28k37ý 9645459511889

Absolutní čísla moc neříkají, chtělo by to přepočet na obyvatele nebo na auta.

0/0
27.8.2015 16:27


J62i96ř92í 67S65c54h17w83a20c42h 8308274548236

a to je takový problém si to přepočítat?

Pokud ano, tak malá nápověda: 

v Indii žije cca 130x více obyvatel než v ČR. Kolik by to bylo při přepočtu na ČR když v Indii je těch mrtvých 230.000? 

Kolikrát více je to oproti ČR, když u nás se ten počet mrtvých momentálně pohybuje okolo 700-800?;-)

0/0
27.8.2015 19:56

J62i54ř58í 81S60c35h71w16a77c56h 8678904758256

to vše při počtu aut na 1000 obyvatel cca 10x nižším než v ČR.

0/0
27.8.2015 20:05

P20a60v79e78l 30F30o15l52t60á75n 4580432304

Pane Rosecký, je moc velký problém projevit trochu samostatnosti a tvůrčího ducha? V článku je tabulka počtu úmrtí, na wikině počty obyvatel jednotlivých států.

·

stát — populace — nehod celkem — na 100 000 obyvatel

Čína — 1 355 692 576 — 275 983 — 20,36

Indie — 1 210 000 000 — 231 027 — 19,09

Rusko — 146 100 000 — 26 567 — 18,18

USA — 320 061 700 — 35 490 — 11,09

Česko — 10 538 275 — 583 — 5,53

0/0
28.8.2015 13:16

S54t61a90n54i52s74l73a77v 82M84i26l27e55r 5292457100743

Indii jsem projel celou vlastním obytným autem a bylo to dost náročné jezdit sám s volantem na druhé straně. Co se týče nehod tak těch se viděl dost ale většinou šlo o převrácená auta. Policie mě zastavila jen jednou ani nevím za co mi ctěli dát pokutu. Na hlavní mi nedala přednost velká cisterna a naštěstí se mi nic nestalo a auto se dalo opravit. I když bylo jasné, že jsem měl přednost, tak soud by trval několik let. Tak jsem pochopil proč je v Indii povinné ručení tak levné - je k ničemu. Více o mojich cestách na www.ekocesty.info

+1/0
27.8.2015 10:57

P77a91v72e58l 61M50o96r34a17v20e92c 3822329262148

Ach ten češtin: "Úřady usoudily, .., a navrhl".

Autore, zpátky na ZŠ.

+1/0
27.8.2015 9:36

J91a12k32u94b 75Š46r33á49m46e81k 4968923132131

Zcela nevhodné řešení indického populačního problému. Rv

+1/0
27.8.2015 9:27

D58a33v25i74d 83R64y38c15h53e92t20s92k29ý 9446641790930

Nehodové statistiky pořád klesají, hlavně díky vývoji aut. To ale nebrání byrokratické buzeraci. Různí Ťokové a Humlové to vyhlásí za úspěch bodového systému a přitvrdí pokuty (za nejméně nebezpečné přestupky) s odůvodněním, že už se "to dlouho neudělalo".

+3/0
27.8.2015 9:11

Z59d67e22n34ě52k 95J49o33n37á54š 9511369756630

tak se naučte řídit a nemusí vás to trápit

+6/−3
27.8.2015 9:29

J56i93ř31í 58K85o77c17u48r61e74k 6855584395848

Samozřejmě, že je nemožné aby se při dodržení všech předpisů stala nehoda. Dopravní značení je vždy viditelné, pasti neexistují a vodorovné značení nikdy nepřikryl sníh, stejně jako magneti či opilci nikdy neukradli/neulomili značku. Nemysli, dodržuj předpis. A možná tě policajt nezabije, když bude honit pyráta.

+1/0
27.8.2015 17:21

L81u27m88í84r 65M86i47k35u90l77a 4169361741502

Na dva dny jsme si tam pujčili motorku.Když jsme ji vraceli tak nemohli vyjít z udivu že jsme to ve zdravi přežili.

+2/−1
27.8.2015 9:08

J55a20n 86Č78e76k38a62l 7989975854774

No, hlavně že mají na letadlové lodě, chudinkové...

0/−4
27.8.2015 8:36

J12a86k20u15b 46M47a93t65o64u50š 3205652662703

No tak z letadlovou lodí zatím nikdo nikde nikoho na silnici nesrazil ;-D

+4/0
27.8.2015 10:19

J87a26n 31Č13e52k51a59l 7139655914514

To ne, ale to také byla poznámka k tomu, jak jsou chudý stát, co se nemůže poměřovat, a proto musí být nízké pokuty...

+1/0
27.8.2015 13:21

J10o32s82e28f 12N16o63v10a36k 5298542406218

Jak typicky indické.

Ošidit, obejít, podvést, všechno odkejvat.

Zkušenost s touhle kulturou je dost náročná. Ale jídlo maj dobrý. :-)

+5/0
27.8.2015 7:42
Foto

O69n19d98ř45e53j 30F18i87a21l40a 9959550431289

Když jsem viděl poprvé dopravu v Indii, tak jsem si říkal, že do taxíku nesednu :D

0/0
27.8.2015 7:07

P28e63t57e39r 23B65o41c67k91o 8620594164872

Nevím jesli je tato statistika opravdu jen pro automobily nebo všeobecně pro dopravní prostředky. Zásadním problémem aut v Indii je nepoužívání bezpečnostních pásů jak u dospělých tak u dětí. Pokud ale statistika obsahuje i motocykly tak je to o něčem jiném. Jezdí jich tady v poměru k automobilům nesrovnatelně víc a proto je taky víc nehod. Stejně jako u motocyklů v evropě.

0/0
27.8.2015 6:36

P89a11v58e21l 40F88o92l65t56á96n 4670982914

To je tak, když se přeskočí několik historických etap a sleze se z banánovníku přímo do 21. století bez postupného vývoje  :-(

+7/0
27.8.2015 1:52

V87á90c86l72a68v 87K64u79t18n65a95r 7100977148773

Jojo, drakonické pokuty ve výši čtvrtiny platu za překročení rychlosti o pár km/h před značkou na neobydleném konci vesnice - to je znak pokročilé společnosti 21. století.

+5/−3
27.8.2015 8:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.