Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrt v autě hrozí nejvíc v Indii. Pokuty však zrušili jako neetické

Na první pohled je to zvláštní, Indie zdaleka není tak motorizovaná jako jiné státy. Po rozlehlé zemi se prohání zhruba jedno procento všech automobilů, avšak odehraje se tam patnáct procent veškerých dopravních nehod, tvrdí údaje Světové zdravotnické organizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a34r88t13i20n 31Š50t42ě54p41á74n18e47k 3587463263781

A v zadnem pripade to nemuze byt tim, ze jejich vozovy park nemusi prochazet narazovymi zkouskami a tim padem je skoro kazda nehoda smrtelna.

0/0
28.8.2015 9:22

J34i45ř59í 58K92o85c89u64r62e45k 6575414825918

V Indii? Tam jsou schopni si stoupnout na koleje aby zastavili vlak, který stanicí normálně projíždí. http://www.zelpage.cz/zpravy/9049 Je tam hromada lidí, kteří si nedomýšlejí následky svého konání.

0/0
27.8.2015 17:54

S29t69a86n46i23s25l68a24v 56R48o83s87e44c88k39ý 9745939461639

Absolutní čísla moc neříkají, chtělo by to přepočet na obyvatele nebo na auta.

0/0
27.8.2015 16:27

J31i51ř26í 27S34c97h88w40a71c36h 8398314728666

a to je takový problém si to přepočítat?

Pokud ano, tak malá nápověda: 

v Indii žije cca 130x více obyvatel než v ČR. Kolik by to bylo při přepočtu na ČR když v Indii je těch mrtvých 230.000? 

Kolikrát více je to oproti ČR, když u nás se ten počet mrtvých momentálně pohybuje okolo 700-800?;-)

0/0
27.8.2015 19:56

J94i61ř91í 77S44c89h77w93a46c11h 8698284288906

to vše při počtu aut na 1000 obyvatel cca 10x nižším než v ČR.

0/0
27.8.2015 20:05

P53a10v41e92l 41F23o58l93t40á38n 4250202824

Pane Rosecký, je moc velký problém projevit trochu samostatnosti a tvůrčího ducha? V článku je tabulka počtu úmrtí, na wikině počty obyvatel jednotlivých států.

·

stát — populace — nehod celkem — na 100 000 obyvatel

Čína — 1 355 692 576 — 275 983 — 20,36

Indie — 1 210 000 000 — 231 027 — 19,09

Rusko — 146 100 000 — 26 567 — 18,18

USA — 320 061 700 — 35 490 — 11,09

Česko — 10 538 275 — 583 — 5,53

0/0
28.8.2015 13:16

S93t94a56n61i86s90l19a98v 98M61i79l57e44r 5922137320343

Indii jsem projel celou vlastním obytným autem a bylo to dost náročné jezdit sám s volantem na druhé straně. Co se týče nehod tak těch se viděl dost ale většinou šlo o převrácená auta. Policie mě zastavila jen jednou ani nevím za co mi ctěli dát pokutu. Na hlavní mi nedala přednost velká cisterna a naštěstí se mi nic nestalo a auto se dalo opravit. I když bylo jasné, že jsem měl přednost, tak soud by trval několik let. Tak jsem pochopil proč je v Indii povinné ručení tak levné - je k ničemu. Více o mojich cestách na www.ekocesty.info

+1/0
27.8.2015 10:57

P72a33v66e94l 98M57o77r44a90v43e51c 3842779972828

Ach ten češtin: "Úřady usoudily, .., a navrhl".

Autore, zpátky na ZŠ.

+1/0
27.8.2015 9:36

J87a37k90u13b 36Š12r70á66m48e43k 4188173372701

Zcela nevhodné řešení indického populačního problému. Rv

+1/0
27.8.2015 9:27

D16a50v34i37d 44R39y66c41h48e13t60s15k76ý 9196921360210

Nehodové statistiky pořád klesají, hlavně díky vývoji aut. To ale nebrání byrokratické buzeraci. Různí Ťokové a Humlové to vyhlásí za úspěch bodového systému a přitvrdí pokuty (za nejméně nebezpečné přestupky) s odůvodněním, že už se "to dlouho neudělalo".

+3/0
27.8.2015 9:11

Z70d70e76n31ě42k 32J45o83n89á64š 9261389346910

tak se naučte řídit a nemusí vás to trápit

+6/−3
27.8.2015 9:29

J17i52ř17í 55K14o83c52u39r94e31k 6815604805198

Samozřejmě, že je nemožné aby se při dodržení všech předpisů stala nehoda. Dopravní značení je vždy viditelné, pasti neexistují a vodorovné značení nikdy nepřikryl sníh, stejně jako magneti či opilci nikdy neukradli/neulomili značku. Nemysli, dodržuj předpis. A možná tě policajt nezabije, když bude honit pyráta.

+1/0
27.8.2015 17:21

L98u89m98í95r 71M22i74k83u90l85a 4259841181982

Na dva dny jsme si tam pujčili motorku.Když jsme ji vraceli tak nemohli vyjít z udivu že jsme to ve zdravi přežili.

+2/−1
27.8.2015 9:08

J20a46n 59Č88e40k56a56l 7309345784974

No, hlavně že mají na letadlové lodě, chudinkové...

0/−4
27.8.2015 8:36

J15a38k20u88b 66M31a52t33o49u21š 3775892422463

No tak z letadlovou lodí zatím nikdo nikde nikoho na silnici nesrazil ;-D

+4/0
27.8.2015 10:19

J47a75n 31Č44e18k44a66l 7339625974474

To ne, ale to také byla poznámka k tomu, jak jsou chudý stát, co se nemůže poměřovat, a proto musí být nízké pokuty...

+1/0
27.8.2015 13:21

J73o61s35e11f 21N93o60v87a16k 5148902316598

Jak typicky indické.

Ošidit, obejít, podvést, všechno odkejvat.

Zkušenost s touhle kulturou je dost náročná. Ale jídlo maj dobrý. :-)

+5/0
27.8.2015 7:42
Foto

O51n74d47ř94e74j 61F71i70a37l54a 9329210891959

Když jsem viděl poprvé dopravu v Indii, tak jsem si říkal, že do taxíku nesednu :D

0/0
27.8.2015 7:07

P70e80t59e40r 76B83o86c54k37o 8900454424162

Nevím jesli je tato statistika opravdu jen pro automobily nebo všeobecně pro dopravní prostředky. Zásadním problémem aut v Indii je nepoužívání bezpečnostních pásů jak u dospělých tak u dětí. Pokud ale statistika obsahuje i motocykly tak je to o něčem jiném. Jezdí jich tady v poměru k automobilům nesrovnatelně víc a proto je taky víc nehod. Stejně jako u motocyklů v evropě.

0/0
27.8.2015 6:36

P86a67v81e94l 72F38o36l68t55á71n 4950952184

To je tak, když se přeskočí několik historických etap a sleze se z banánovníku přímo do 21. století bez postupného vývoje  :-(

+7/0
27.8.2015 1:52

V74á35c83l64a64v 30K60u62t83n13a29r 7580627408243

Jojo, drakonické pokuty ve výši čtvrtiny platu za překročení rychlosti o pár km/h před značkou na neobydleném konci vesnice - to je znak pokročilé společnosti 21. století.

+5/−3
27.8.2015 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.