Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda veze do Frankfurtu superba dietáře, roomster musí počkat

Hlavní hvězdou expozice Škody na nadcházejícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu bude Superb ve verzi GreenLine, která má podle tabulek ujet na jednu nádrž až 1 780 km. Čekání na novou generaci roomstera se podle nových zpráv prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B94o30h83u91m70i69l 34M71á71c60a 5591822746313

"synteticky vyrobený 32,5procentní roztok čisté močoviny a demineralizované vody" je nesmysl. Synteticky se vyrábí močovina,

0/0
26.8.2015 22:48

J36i75n41d28ř62i85c30h 45Š51k89o42p21e35k 4915171150745

pokud je synteticky myšleno jako uměle, průmyslově, tak to + - smysl dává i tak

0/0
27.8.2015 9:43

K88a58r74e10l 59E46h38l 5296321886437

Jezdím s Caddy 1,6 TDI 77kw, najeto 150tis. a je do slabý motor na tuto kasli a hmotnost.

Tomu také odpovídá spotřeba dálnice 8,5 bez dálnice 7,5.

Zde se potvrzuje pravidlo slabý motor velká spotřeba :-/.

Pokud chcete jezdit na dálnici tak jak ostatní musíte jezdit s nohou zvednutou z podlahy jen z kopce Rv

+2/0
26.8.2015 21:55


J76i80ř80í 10S49c80h64w46a21c74h 8318974798736

tak hlavní viník vyšší spotřeby u Caddyho jsou rozměry čelního profilu a horší Cx, což se samozřejmě projeví hlavně při vyšších rychlostech. Odhaduji že aerodynamický odpor Caddyho oproti Superbu III bude tak o 20-30% vyšší.

+4/0
26.8.2015 22:26

J93o17z59e51f 16K48o50s36t19e68l50a62n94s43k68ý 8365522729366

O tom, že Roomster bude len prezlečený Caddy, mi rozprával jeden chlapík z Čiech, čo robí okolo áut, už pred 3 rokmi. Caddy v podstate nebude nič iné len v osobnej verzii Touran a v dodávkovej Caddy. 

Načo potrebujú vývojári toľko času? Na to, aby vedeli zameniť znak VW za znak Škoda? :-)

0/−2
26.8.2015 19:42

M55a44r90t52i13n 91V13a13c73h38u93l18k58a 3353288948105

caddy a touran jsou dvě zcela odlišná auta

0/0
27.8.2015 17:08

J27o53s10e90f 63N13o85v72a49k 5968742266948

Zajímala by mě trvanlivost tohohle supersložitého motoru. Snad majitelé ojetin nebudou řvát....

+3/0
26.8.2015 17:41

J83a65k62u56b 26F77e59i48f33a97r 7439219946909

Klidně si mě zmínusujte, ale podle mě motor 1.6TDI do takového auta nepatří.

+7/0
26.8.2015 16:33

J27i25ř47í 70S91c40h93w97a58c63h 8778294268956

doba se mění, třeba u i40 je 1.7 v dieselu jak základní tak vrcholná (u nás prodávaná) motorizace....

0/0
26.8.2015 17:20

P52e84t47r 12M21i19c34h18a44l 2180374531782

Mně se to zdá taky málo, ale asi jsme všichni obětí doby.

+1/0
26.8.2015 17:22

K14a42r87e47l 44V46a34c35h34u26t 9973402149103

To jsme - a proto to taky na to popojíždění od stavby ke stavbě (jedna rekonstrukce za druhou) úplně stačí... určitě aspoň po příštích 5-6 let!

0/0
27.8.2015 7:46

P92e47t46r 18M54i85c29h53a34l 2490784431742

:-D

0/0
27.8.2015 9:59

Z74b30y71š62e33k 88N28o84v72o49t28n68ý 4905723272487

0-100 za 11s, max. 204 km/h, 250 Nm, 88 kW - za mě v pohodě.

0/0
26.8.2015 20:38

J51i59ř63í 76B71a10r81t20á91k 9380225738144

hezke ceske auto

0/−4
26.8.2015 16:18

P49e49t11r 35P91o47s16p80i90s58i61l 4703340285263

Docela zoufalá prezentace škodovky. "Tahákem" nějaké TDI... Že by už se začal projevovat ten řízený útlum z nařízení VW.

+3/0
26.8.2015 15:33

D73a55n31i95e11l 68T61s98c59h73e83r11n13a33y 2205722359502

Otazka je zda je ten dojezd dan spotrebou ci velikosti nadrze

0/0
26.8.2015 15:22

M22a71r67t18i76n 61K59a53r44á12s19e61k 9518793618758

Ono je oboji uvedeno v clanku ;-)

0/0
26.8.2015 15:31

S39t10e79p59a12n 78T31o32t36h 8798699515148

Proc ne??? I stara 1,9 77kw u kamarada ma kolem 4,9 (2007). Ja mam OII 2,0 a s naftou BEZ PRIMESI ekosra... bioslozky, mam 5,1 pro 145km/h na tempomatu... Pokud tam za ty roky usetrili na materialech, udelali upravy v prevodech,  neco vylepsili, proc ne?? Jen je skoda, ze nevylepsujou i dvoulitry... R^

0/0
26.8.2015 17:28

M21a39r58e12k 96O49p 9269233500443

špiónážní foky Roomsteru? Je neveřejné tajemství, že nový Roomster má být předělaný starý VW Caddy, což moc neodpovídá fotkám, respektive popisu. Jestli spíše nejde o ono MPV vycházející z Touranu.

+4/0
26.8.2015 14:02

M57a69r60t56i88n 41V50a95c31h50u59l87k18a 3633728988415

Škoda žádný model vycházející z Touranu pokud vím nepřipravuje. Takže na těch fotkách je zcela jistě vyfocen právě Touran. Nový Roomster má být shodný s novým Caddym, který pustil na trh VW v letošním roce. Rozdíly budou kosmetické jako je mezi Toledem a Rapidem. Jinak pisálek je opravdu pako, pokud to s těmi špionážními fotkami myslí vážně...

+3/0
26.8.2015 15:11

M20a91r78e76k 81O10p 9509643790853

tady o tom píši a píši o tom jako Roomster/Touran, tak jsem z toho jelen

http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2015-skoda-roomster-mpv-will-be-touran-sized-81771.html

0/0
26.8.2015 15:30

M34a70r20t20i70n 27V70a31c57h15u39l14k19a 3853448228805

tohle vypadá pravděpodobněji http://www.autoweb.cz/skoda-roomster-ii-2016-takhle-vypada-jeji-tvar-na-novem-vw-caddy/

0/0
26.8.2015 15:52

M53a64r49t27i60n 10K28a74r62á61s36e93k 9968603248788

Neverejne tajemstvi? Co si pod tim predstavit?

0/0
26.8.2015 15:32

P48e71t29r 49M50i19c33h37a76l 2470374311982

Na tak velké auto je ta spotřeba opravdu nereálná. Ale pod 4,5 litru by to jezdit mohlo.

0/0
26.8.2015 12:18

V31á60c16l59a51v 44P35o75t76k48a36n 8979393276617

I to je nerealne, 6.2 je realne.

+1/−1
26.8.2015 12:28

M30a13r95t14i20n 39K55a34r17á27s83e91k 9508703778878

Ona realita zalezi hlavne na ridici, ja treba nemam problem jezdit se svym autem za tabulkovou spotrebu (3 roky stare, tedy uz z dobe "nerealnych testu") a kdyz jezdim hodne po dalnici tak spotreba neni nikdy o vic jak litr vyssi (mereno dle skutecne spotreby podle tankovani, podle palubniho pocitace je to jeste trosku min, ale ocividne o nejakou tu desetinku lze)

0/0
26.8.2015 13:19

P80e78t34r 53M37i98c26h58a33l 2920784271212

Proč? Já jezdím s dvoulitrem 81 kW za 5 litrů.

0/0
26.8.2015 13:20

P22e88t97r 73B97á60č10a 8985116335695

To musi byt jizda smrti

0/−1
26.8.2015 18:23

P14e97t85r 56M55i39c24h46a30l 2230284791542

Nazdar trolle. Už tě tatík přivezl z Chorvatska? Felda vydržela? Paštiky chutnaly? A kdy si budeš dělat ten řidičák?

;-)

0/0
26.8.2015 18:35

M34a21r58e34k 18O33p 9419153110953

6,2 jezdim z VW Passatem (2013) s automatem i když auto moc nešetřím, jezdit s ním kolem 5,5 nebude problém

0/0
26.8.2015 14:03

Z18b11y34š68e56k 91N60o76v67o88t35n79ý 4395473262587

2.0 TDI 103 kW v OII, služební auto, dálnice, okresky, město, určitě se neloudám a spotřebu nehoním a mám dlouhodobou 4,8 l.

0/0
26.8.2015 20:43

P31e69t18r 23M22i36c42h52a43l 2820244781842

Jsme na tom hodně podobně, viz výše.

0/0
26.8.2015 22:56

M82a52r24e78k 85O36p 9319463160823

tak s touto specifikací jsem se pod 5,7 dlouhodobě nedostal (60%+ dálnice)

0/0
27.8.2015 7:17

J41a29n 27K19o77n30v64a64l65i73n40k64a 5510781301655

To je na takový motor moc. Mám turbodiesel 3.0 v automatu. V dálničním režimu jsem na 7,5 a v kombinaci s městem mám dlouhodobý průměr 8,2. Těch pár litrů navíc je vyváženo tím, že to na rozdíl od pidi TDi jede.

0/0
27.8.2015 9:31

J84a75n 46K86o83n47v63a40l56i81n46k56a 5320461731485

Opodstatněnost takového modelu je jasná - mít ho v nabídce a snížit tím celkový "ekologický dopad" celé výrobní řady. V tom koncern chápu. Počet lidí, kteří si to koupí, pravděpodobně nebude velký. Kdo by také chtěl parník o výkonu hatchbacku nižší střední, že.

Ještě jedna věc mě k novému Superbu napadla. Jestli je stále pravda to, že základní varianty budou mít pod kapotou 1.4 TSi, tak jsem zvědavý na to, jakou dynamiku to auto bude mít v provozu. O dovolené jsem si u moře půjčil VW Beetle Cabrio právě s tímto motorem a s převodovkou DSG. To auto bylo dynamicky podprůměrné. Rozjezdy a zrychlování pouze s hodně sešlápnutým plynem. Sportovní režim na převodovce projev o něco vylepšil ovšem za cenu značně zvýšené spotřeby. Brouk je malé a lehčí auto. Superb bude s tím legračním motorem před ostatními auty za velkého chudáka. :-(

+2/−2
26.8.2015 12:17

P39e26t46r 64M24i51c11h55a51l 2290174891312

Souhlas, podobné věci dělají všechny automobilky.

Co se týká té 1,4 TSI, měla by mít tuším 110 kW (což není tak zoufalé). Nevím ale jaký to má kroutící moment, to asi moc zázrak nebude. Na běžnou jízdu to asi bude stačit, ale osobně bych do Superbu volil raději aspoň 1,8 a nebo naftu.

0/0
26.8.2015 12:24

R21u22d14o66l78f 82H58r87a55z16d74í30r84a 1745449383278

1.8tsi zere moc oleje. V praci jsme meli Superba s timto motorem a po 60tis. zacal zrat olej az 1l na tisic kilometru, v servisu nam rekli, ze to tenhle motor dela... jinak ale jezdi hezky, spotreba benzínu kolem 8,5.

0/0
26.8.2015 12:35

M19i77c41h96a36l 19V77e41s87e65l63ý 1923599

Mám 1.8 TSI a po 80 tis začal žrát olej. Proběhla záruční oprava výměnou pístní sady a od té doby klid. Evidentně bylo jednodušší pro servis spokojit se s vysvětlením, že to ten motor prostě dělá. Je potřeba na servis vyvinout tlak, jinak se při takových závadách budou vykrucovat, jak to jen jde.

+1/0
26.8.2015 13:08

P11e55t60r 51M62i33c12h21a40l 2950144821172

Tu 1,8 jsem bral podle výkonových parametrů, osobní zkušenosti s ním mám minimální.

0/0
26.8.2015 15:39

J53o77s98e67f 80D76o87l81e62ž72a83l 1956377511

Musíte to brát tak, že je to základní motorizace, žádné zázraky to na silnici nepředvede, ale to ani konkurence se srovnatelnou motorizací a třeba ten krouťák to nemá ještě tak špatný (opět myslím v porovnání s konkurencí). Jinak nemyslím si, že bude nějak zásadní rozdíl v dynamice mezi Superbem a Beatlem cabrio, protože to žádný drobeček taky rozhodně není.

0/0
26.8.2015 12:51

J59a57n 53K36o22n75v62a68l91i92n54k15a 5930351791175

Máte pravdu. Při specifické konfiguraci výbavy může být Beetle dokonce těžší. To mne velmi překvapilo. Porovnal jsem teď tabulky a vychází to, že Beetle 1450 a Superb 1395. Nečekané. U kabrioletu je to určitě kvůli výztuhám a zpevněním karoserie.

I tak byla dynamika toho auta nečekaně malá. Každý chválí turbomotory malých objemů a tenhle mě tedy dost zklamal.

+1/0
26.8.2015 13:08

M32a79r54t73i84n 75K30a56r69á58s20e51k 9578763608838

No ona ta 1,4 tsi s tim bude cvicit lip nez stare atmosfericke dvoulitry, ktere se do tehle tridy jeste nedavno standardne davaly.... 

Navic motor slusne vykonove parametry a superb zas neni dvoutunovy cvalik aby s tim mel mit problem....

0/0
26.8.2015 13:21

J80a55n24a 38N77o33v29á85k79o11v27á 6517249543634

Abyste se nedivil. Turbomotory vypadají hezky zejména na papíře. Mám Mondeo 1.8 benzín 92 kW a nedávno jsme zkoušeli Focuse 1.0, který má taky 92 kW a navíc možná vyšší krouťák (určitě v nižších otáčkách) a je lehčí a můžu s klidem říct, že Mondeo jede výrazně lépe.

+1/0
26.8.2015 15:26

M21a28r93t79i90n 51K31a57r33á76s46e14k 9418303888828

Podle moje osobni zkusenosti jsou naopak turbomotory v praxi mnohem pouyitelnejsi nez to vypada na papire. V praxi totiz clovek malokdy drti motor do vysokych otacek....

0/0
26.8.2015 15:31

J26i71ř96í 45S44c25h38w58a54c29h 8708914388606

měl jsem možnost porovnat Civic 1.8/104kW s Rapidem 1.2/pouze 77kW a ten Rapid v rozsahu otáček 2-3 tisíce rozhodně nejel hůř, spíš naopak....ty "papírový" Nm u turba rozhodně nejsou papírový....

0/0
26.8.2015 16:06

J90a78n 46K39o33n70v56a59l19i69n36k91a 5120191831525

Psal jsem to výše - moje letošní zkušenost s 1.4 TSi. Když jsem s tím celý den jezdil (300 Km), vzpomněl jsem si na tebe a na to, jak fandíš maloobjemovým turbomotorům. Říkal jsem si, že až bude příležitost, tak ti řeknu, jak se s tím jezdilo. Výsledný dojem možná ovlivnilo to, že to byl kabriolet, od kterého člověk nevědomky čeká trochu víc než od klasiky....ale přesto. 

Pozitivní bylo, že ten motor je naprosto tichý, klidný až sterilní. Do cca tří tisíc o něm nikdo neví. Pak už slyšet je a pěkný zvuk to není. Chvílemi jsem měl pocit, že mu vyššími otáčkami přímo škodím. V nižších otáčkách jsem čekal ten deklarovaný zátah "vocpoda". Z pod 2000 se sbíral dost mizerně. DSGčko na normální drive tam bylo schopné nakopat šestku v šedesáti a sedmičku o chvilku později. Jakmile byla ručička otáčkoměru pod dvojkou, auto prostě nedělalo nic. Při podřazení o dva stupně (u kickdown i o tři) se auto probudilo a za jekotu předvedlo alespoň nějakou dynamiku. 

Možná jsem od té jedna-čtyřky čekal příliš, třeba takhle má současné auto jezdit, to nevím. Zklamalo mě to. Pevně věřím tomu, že kdyby byl pod kapotou atmo dvoulitr, tak bude výsledný dojem lepší. Zvuk a celkový dojem z jízdy by byl o poznání příjemnější. Utvrdil jsem se hlavně v tom, že auto pod dva litry objemu mi nesmí do baráku.

0/0
27.8.2015 9:52

J38i44ř58í 53S92c74h76w49a31c89h 8398204628286

myslím, že tvůj negativní dojem z dynamiky je ovlivněn tím, že to podvědomě srovnáváš s tím čím jezdíš, což je trochu jiná liga. A pak samozřejmě hrálo svoji roli to nastavení DSG v režimu normal. DSG  pak v podstatě řadí stejně jako napovídač řazení v mým Civicu 1.8, kdybych řadil podle něj, tak bych motor při akceleraci nevytočil nad 2000 ot a na 6 bych jezdil i 50-kou ve městě a to je dynamika opravdu někde jinde (pod úrovní dynamiky TSI1.2, jak jsem již uvedl jinde), než kdy si řadím podle svého.

V okolí 2000 otáček je ta moje atmo 1.8 také tichá, ale také líná, pokud z ní chci něco dostat, tak  nestačí vytočit nad 2000 ale až nad 4000 otáček a to už je taky hodně slyšet. A jelikož atmosférám převody taky neustále prodlužují, tak pro dynamické předjetí někoho na okresce, co jede 80, je potřeba ze 6 podřadit na 3. 

Kvalitu zvuku motoru nebudu soudit, já jsem dřív příznivcem ticha, takže pro mne je obtěžujícím randálem i zvuk vytočeného V12.....

Shrnu to asi takto: jak jezdi diesel to znáš, záběr opravdu odspodu, vytáčet je nad 4000 je už takové dost utrpení, pro toho, kdo má pro motor cit. Ideální otáčky tak někde mezi 1500-2000, pro dynamickou jízdu 2500-3500.

Atmosféra pod 2 tis ot. akceleruje dost neochotně, mezi 2-3 tis se to zlepšuje, ale teprve nad 4000 je to to pravé ořechové. A vytočit ji nad 6000 není problém, spíše nutnost, pokud je potřeba dostat maximální výkon.

A benzinové turbomotory (třeba TSI) jsou tak někde mezi. Maximum krouťáku začnou dávat někde mezi 1500-1800 otáčkami v té chvíli na ně prostě atmo nemá, maximum výkonu dodají v již okolí 4000 otáček to se atmosféra začíná probouzet. Nad 4000 otáček už "vadnou" stejně jako ty diesely a to teprve atmosféra "žije tím pravým životem"....

Samozřejmě je vždy nutné srovnávat srovnatelné tedy přibližně stejně výkonné motory. Ty jsi příznivcem větších motorů V6. Pro takové motory samozřejmě není 1.4T rovnoceným ekvivalentem. Tam už je potřeba porovnávat třeba s 2.0T co má třeba 280 koní....

+2/0
27.8.2015 11:35

J53a85n 23K18o48n86v59a22l59i95n53k64a 5790281981155

DSG je pro tuhle motorizaci problematická volba (ač je ta převodovka jinak skvělá). Drive řadí hodně dole a Sport je zase nehospodárný. Optimum se hledá dlouho. Je pravda, že jsem zvyklý na jiné výkony, ale k tomu autu jsem se stavěl objektivně. Nečekal jsem, že bude mít páru jako ta moje lokomotiva. Předpokládal jsem, že ta 1.4 bude pocitově něco jako 1.8 nebo 2.0 atmo. Což nebylo. Bylo znát, že je to mrňous s fujarou.

0/0
27.8.2015 12:48

J91o66s12e94f 19D11o65l46e58ž81a94l 1926107871

Tam je důležité, že jste řekl pocitově, reálně ty atmosféry dynamičtější nebudou. A pak je tu otázka, jestli v autě jako Beatle cabrio potřebujete nějaký živější motor, že je to takový klidnější tichošlápek bude podle mě průměrnému majiteli těchto aut nakonec možná i spíše vyhovovat. Já osobně mám taky radši atmosféry, ale zrovna v tom Beatlu ten motor podle mě předvádí přesně to, k čemu je to auto určený - teda přímo s Beatlem cabrio zkušenosti nemám, ale s 1.4 tsi + dsg sem nějaký km najezdil.

+1/0
27.8.2015 13:14

J22i12ř65í 44S91c85h69w21a79c72h 8888204898726

Přesně tak hodnocení milovníků atmosfér (a budiž jim to přáno) je založeno na pocitech, přece není možný, aby 1.2 (to se vkrádá podvědomá vzpomínka na HTP) jela stejně nebo lépe než nějaká 1.6. Není možné, aby 1.4 jela jako dvoulitr....nebo 2.0 čtyřválcová R4 dokázalo to co 3.0/V6.

Objem přece nic nenahradí, že. Ano je to pravda, jen tak něj se zapomíná, že to platí jen pro ty atmosféry....

0/0
27.8.2015 23:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.