Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda veze do Frankfurtu superba dietáře, roomster musí počkat

Hlavní hvězdou expozice Škody na nadcházejícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu bude Superb ve verzi GreenLine, která má podle tabulek ujet na jednu nádrž až 1 780 km. Čekání na novou generaci roomstera se podle nových zpráv prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B84o78h46u57m78i48l 46M51á32c75a 5801842776153

"synteticky vyrobený 32,5procentní roztok čisté močoviny a demineralizované vody" je nesmysl. Synteticky se vyrábí močovina,

0/0
26.8.2015 22:48

J72i95n60d89ř93i73c38h 51Š69k27o70p68e46k 4105421270445

pokud je synteticky myšleno jako uměle, průmyslově, tak to + - smysl dává i tak

0/0
27.8.2015 9:43

K95a29r40e62l 15E93h23l 5386171646107

Jezdím s Caddy 1,6 TDI 77kw, najeto 150tis. a je do slabý motor na tuto kasli a hmotnost.

Tomu také odpovídá spotřeba dálnice 8,5 bez dálnice 7,5.

Zde se potvrzuje pravidlo slabý motor velká spotřeba :-/.

Pokud chcete jezdit na dálnici tak jak ostatní musíte jezdit s nohou zvednutou z podlahy jen z kopce Rv

+2/0
26.8.2015 21:55

J26i75ř63í 84S47c38h64w39a44c28h 8988334108436

tak hlavní viník vyšší spotřeby u Caddyho jsou rozměry čelního profilu a horší Cx, což se samozřejmě projeví hlavně při vyšších rychlostech. Odhaduji že aerodynamický odpor Caddyho oproti Superbu III bude tak o 20-30% vyšší.

+4/0
26.8.2015 22:26

J19o28z86e20f 11K45o19s15t41e83l65a47n51s66k11ý 8465612869196

O tom, že Roomster bude len prezlečený Caddy, mi rozprával jeden chlapík z Čiech, čo robí okolo áut, už pred 3 rokmi. Caddy v podstate nebude nič iné len v osobnej verzii Touran a v dodávkovej Caddy. 

Načo potrebujú vývojári toľko času? Na to, aby vedeli zameniť znak VW za znak Škoda? :-)

0/−2
26.8.2015 19:42

M37a34r92t62i85n 30V18a44c12h81u25l95k94a 3403298958755

caddy a touran jsou dvě zcela odlišná auta

0/0
27.8.2015 17:08

J36o27s16e29f 90N21o44v79a29k 5988852966378

Zajímala by mě trvanlivost tohohle supersložitého motoru. Snad majitelé ojetin nebudou řvát....

+3/0
26.8.2015 17:41

J96a66k22u24b 71F18e25i64f11a88r 7919109166329

Klidně si mě zmínusujte, ale podle mě motor 1.6TDI do takového auta nepatří.

+7/0
26.8.2015 16:33

J26i87ř70í 17S32c70h35w19a43c80h 8898464228586

doba se mění, třeba u i40 je 1.7 v dieselu jak základní tak vrcholná (u nás prodávaná) motorizace....

0/0
26.8.2015 17:20

P82e66t31r 32M46i73c83h57a82l 2790674201792

Mně se to zdá taky málo, ale asi jsme všichni obětí doby.

+1/0
26.8.2015 17:22

K20a35r38e23l 28V84a87c28h91u57t 9903632369123

To jsme - a proto to taky na to popojíždění od stavby ke stavbě (jedna rekonstrukce za druhou) úplně stačí... určitě aspoň po příštích 5-6 let!

0/0
27.8.2015 7:46

P87e33t41r 34M34i94c66h81a44l 2670694621422

:-D

0/0
27.8.2015 9:59

Z47b67y14š89e48k 21N90o25v83o14t66n70ý 4615343402907

0-100 za 11s, max. 204 km/h, 250 Nm, 88 kW - za mě v pohodě.

0/0
26.8.2015 20:38

J18i39ř67í 20B71a95r33t51á55k 9420245228384

hezke ceske auto

0/−4
26.8.2015 16:18

P90e70t52r 64P52o50s59p87i67s51i51l 4453860135283

Docela zoufalá prezentace škodovky. "Tahákem" nějaké TDI... Že by už se začal projevovat ten řízený útlum z nařízení VW.

+3/0
26.8.2015 15:33

D73a62n72i70e36l 90T36s37c12h52e69r51n43a61y 2435152959772

Otazka je zda je ten dojezd dan spotrebou ci velikosti nadrze

0/0
26.8.2015 15:22

M85a91r43t24i16n 19K83a79r12á49s86e25k 9748843928148

Ono je oboji uvedeno v clanku ;-)

0/0
26.8.2015 15:31

S76t91e69p53a85n 47T64o42t50h 8228819975258

Proc ne??? I stara 1,9 77kw u kamarada ma kolem 4,9 (2007). Ja mam OII 2,0 a s naftou BEZ PRIMESI ekosra... bioslozky, mam 5,1 pro 145km/h na tempomatu... Pokud tam za ty roky usetrili na materialech, udelali upravy v prevodech,  neco vylepsili, proc ne?? Jen je skoda, ze nevylepsujou i dvoulitry... R^

0/0
26.8.2015 17:28

M35a34r45e55k 66O10p 9209843590563

špiónážní foky Roomsteru? Je neveřejné tajemství, že nový Roomster má být předělaný starý VW Caddy, což moc neodpovídá fotkám, respektive popisu. Jestli spíše nejde o ono MPV vycházející z Touranu.

+4/0
26.8.2015 14:02

M63a86r55t87i85n 50V85a76c84h58u38l84k50a 3453528908485

Škoda žádný model vycházející z Touranu pokud vím nepřipravuje. Takže na těch fotkách je zcela jistě vyfocen právě Touran. Nový Roomster má být shodný s novým Caddym, který pustil na trh VW v letošním roce. Rozdíly budou kosmetické jako je mezi Toledem a Rapidem. Jinak pisálek je opravdu pako, pokud to s těmi špionážními fotkami myslí vážně...

+3/0
26.8.2015 15:11

M37a10r73e93k 36O84p 9639763250503

tady o tom píši a píši o tom jako Roomster/Touran, tak jsem z toho jelen

http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2015-skoda-roomster-mpv-will-be-touran-sized-81771.html

0/0
26.8.2015 15:30

M69a17r84t81i29n 26V45a15c65h40u59l77k90a 3633448968495

tohle vypadá pravděpodobněji http://www.autoweb.cz/skoda-roomster-ii-2016-takhle-vypada-jeji-tvar-na-novem-vw-caddy/

0/0
26.8.2015 15:52

M86a50r82t10i12n 75K61a82r83á85s61e37k 9128913208708

Neverejne tajemstvi? Co si pod tim predstavit?

0/0
26.8.2015 15:32

P10e26t69r 98M75i19c67h15a40l 2860604871582

Na tak velké auto je ta spotřeba opravdu nereálná. Ale pod 4,5 litru by to jezdit mohlo.

0/0
26.8.2015 12:18

V19á19c59l39a44v 76P36o41t50k66a41n 8329983446407

I to je nerealne, 6.2 je realne.

+1/−1
26.8.2015 12:28

M83a76r62t47i48n 16K90a47r73á96s72e76k 9818773688258

Ona realita zalezi hlavne na ridici, ja treba nemam problem jezdit se svym autem za tabulkovou spotrebu (3 roky stare, tedy uz z dobe "nerealnych testu") a kdyz jezdim hodne po dalnici tak spotreba neni nikdy o vic jak litr vyssi (mereno dle skutecne spotreby podle tankovani, podle palubniho pocitace je to jeste trosku min, ale ocividne o nejakou tu desetinku lze)

0/0
26.8.2015 13:19

P24e72t33r 74M75i12c97h66a24l 2830384581582

Proč? Já jezdím s dvoulitrem 81 kW za 5 litrů.

0/0
26.8.2015 13:20

P37e76t76r 73B36á31č62a 8335226495525

To musi byt jizda smrti

0/−1
26.8.2015 18:23

P27e71t84r 41M70i98c53h63a81l 2500274591742

Nazdar trolle. Už tě tatík přivezl z Chorvatska? Felda vydržela? Paštiky chutnaly? A kdy si budeš dělat ten řidičák?

;-)

0/0
26.8.2015 18:35

M69a64r80e78k 95O33p 9639763410873

6,2 jezdim z VW Passatem (2013) s automatem i když auto moc nešetřím, jezdit s ním kolem 5,5 nebude problém

0/0
26.8.2015 14:03

Z46b30y95š13e55k 56N15o91v11o32t80n56ý 4135263652957

2.0 TDI 103 kW v OII, služební auto, dálnice, okresky, město, určitě se neloudám a spotřebu nehoním a mám dlouhodobou 4,8 l.

0/0
26.8.2015 20:43

P25e39t74r 76M18i20c26h11a14l 2700494831372

Jsme na tom hodně podobně, viz výše.

0/0
26.8.2015 22:56

M88a84r74e84k 83O48p 9219743950973

tak s touto specifikací jsem se pod 5,7 dlouhodobě nedostal (60%+ dálnice)

0/0
27.8.2015 7:17

J17a75n 58K25o36n93v22a61l63i22n98k17a 5340121641795

To je na takový motor moc. Mám turbodiesel 3.0 v automatu. V dálničním režimu jsem na 7,5 a v kombinaci s městem mám dlouhodobý průměr 8,2. Těch pár litrů navíc je vyváženo tím, že to na rozdíl od pidi TDi jede.

0/0
27.8.2015 9:31

J35a13n 93K97o83n16v30a64l22i47n15k71a 5280771541305

Opodstatněnost takového modelu je jasná - mít ho v nabídce a snížit tím celkový "ekologický dopad" celé výrobní řady. V tom koncern chápu. Počet lidí, kteří si to koupí, pravděpodobně nebude velký. Kdo by také chtěl parník o výkonu hatchbacku nižší střední, že.

Ještě jedna věc mě k novému Superbu napadla. Jestli je stále pravda to, že základní varianty budou mít pod kapotou 1.4 TSi, tak jsem zvědavý na to, jakou dynamiku to auto bude mít v provozu. O dovolené jsem si u moře půjčil VW Beetle Cabrio právě s tímto motorem a s převodovkou DSG. To auto bylo dynamicky podprůměrné. Rozjezdy a zrychlování pouze s hodně sešlápnutým plynem. Sportovní režim na převodovce projev o něco vylepšil ovšem za cenu značně zvýšené spotřeby. Brouk je malé a lehčí auto. Superb bude s tím legračním motorem před ostatními auty za velkého chudáka. :-(

+2/−2
26.8.2015 12:17

P29e41t66r 10M58i94c89h16a91l 2190844701372

Souhlas, podobné věci dělají všechny automobilky.

Co se týká té 1,4 TSI, měla by mít tuším 110 kW (což není tak zoufalé). Nevím ale jaký to má kroutící moment, to asi moc zázrak nebude. Na běžnou jízdu to asi bude stačit, ale osobně bych do Superbu volil raději aspoň 1,8 a nebo naftu.

0/0
26.8.2015 12:24

R80u60d71o30l14f 22H17r79a96z24d10í55r93a 1125879883498

1.8tsi zere moc oleje. V praci jsme meli Superba s timto motorem a po 60tis. zacal zrat olej az 1l na tisic kilometru, v servisu nam rekli, ze to tenhle motor dela... jinak ale jezdi hezky, spotreba benzínu kolem 8,5.

0/0
26.8.2015 12:35

M43i85c67h78a87l 92V44e63s30e40l22ý 1863169

Mám 1.8 TSI a po 80 tis začal žrát olej. Proběhla záruční oprava výměnou pístní sady a od té doby klid. Evidentně bylo jednodušší pro servis spokojit se s vysvětlením, že to ten motor prostě dělá. Je potřeba na servis vyvinout tlak, jinak se při takových závadách budou vykrucovat, jak to jen jde.

+1/0
26.8.2015 13:08

P74e31t59r 37M40i86c42h51a23l 2640464491322

Tu 1,8 jsem bral podle výkonových parametrů, osobní zkušenosti s ním mám minimální.

0/0
26.8.2015 15:39

J26o66s54e64f 91D11o27l51e74ž98a13l 1576927671

Musíte to brát tak, že je to základní motorizace, žádné zázraky to na silnici nepředvede, ale to ani konkurence se srovnatelnou motorizací a třeba ten krouťák to nemá ještě tak špatný (opět myslím v porovnání s konkurencí). Jinak nemyslím si, že bude nějak zásadní rozdíl v dynamice mezi Superbem a Beatlem cabrio, protože to žádný drobeček taky rozhodně není.

0/0
26.8.2015 12:51

J37a65n 83K81o93n91v89a49l78i94n66k71a 5110551971295

Máte pravdu. Při specifické konfiguraci výbavy může být Beetle dokonce těžší. To mne velmi překvapilo. Porovnal jsem teď tabulky a vychází to, že Beetle 1450 a Superb 1395. Nečekané. U kabrioletu je to určitě kvůli výztuhám a zpevněním karoserie.

I tak byla dynamika toho auta nečekaně malá. Každý chválí turbomotory malých objemů a tenhle mě tedy dost zklamal.

+1/0
26.8.2015 13:08

M30a30r38t64i75n 77K19a64r47á21s69e63k 9988313558788

No ona ta 1,4 tsi s tim bude cvicit lip nez stare atmosfericke dvoulitry, ktere se do tehle tridy jeste nedavno standardne davaly.... 

Navic motor slusne vykonove parametry a superb zas neni dvoutunovy cvalik aby s tim mel mit problem....

0/0
26.8.2015 13:21

J47a28n15a 84N39o82v51á57k41o76v86á 6587979303104

Abyste se nedivil. Turbomotory vypadají hezky zejména na papíře. Mám Mondeo 1.8 benzín 92 kW a nedávno jsme zkoušeli Focuse 1.0, který má taky 92 kW a navíc možná vyšší krouťák (určitě v nižších otáčkách) a je lehčí a můžu s klidem říct, že Mondeo jede výrazně lépe.

+1/0
26.8.2015 15:26

M71a53r55t77i81n 29K37a91r58á55s28e43k 9828323358508

Podle moje osobni zkusenosti jsou naopak turbomotory v praxi mnohem pouyitelnejsi nez to vypada na papire. V praxi totiz clovek malokdy drti motor do vysokych otacek....

0/0
26.8.2015 15:31

J56i49ř87í 34S81c49h22w89a47c77h 8808334978906

měl jsem možnost porovnat Civic 1.8/104kW s Rapidem 1.2/pouze 77kW a ten Rapid v rozsahu otáček 2-3 tisíce rozhodně nejel hůř, spíš naopak....ty "papírový" Nm u turba rozhodně nejsou papírový....

0/0
26.8.2015 16:06

J59a66n 27K21o96n20v52a53l73i58n19k36a 5560381201485

Psal jsem to výše - moje letošní zkušenost s 1.4 TSi. Když jsem s tím celý den jezdil (300 Km), vzpomněl jsem si na tebe a na to, jak fandíš maloobjemovým turbomotorům. Říkal jsem si, že až bude příležitost, tak ti řeknu, jak se s tím jezdilo. Výsledný dojem možná ovlivnilo to, že to byl kabriolet, od kterého člověk nevědomky čeká trochu víc než od klasiky....ale přesto. 

Pozitivní bylo, že ten motor je naprosto tichý, klidný až sterilní. Do cca tří tisíc o něm nikdo neví. Pak už slyšet je a pěkný zvuk to není. Chvílemi jsem měl pocit, že mu vyššími otáčkami přímo škodím. V nižších otáčkách jsem čekal ten deklarovaný zátah "vocpoda". Z pod 2000 se sbíral dost mizerně. DSGčko na normální drive tam bylo schopné nakopat šestku v šedesáti a sedmičku o chvilku později. Jakmile byla ručička otáčkoměru pod dvojkou, auto prostě nedělalo nic. Při podřazení o dva stupně (u kickdown i o tři) se auto probudilo a za jekotu předvedlo alespoň nějakou dynamiku. 

Možná jsem od té jedna-čtyřky čekal příliš, třeba takhle má současné auto jezdit, to nevím. Zklamalo mě to. Pevně věřím tomu, že kdyby byl pod kapotou atmo dvoulitr, tak bude výsledný dojem lepší. Zvuk a celkový dojem z jízdy by byl o poznání příjemnější. Utvrdil jsem se hlavně v tom, že auto pod dva litry objemu mi nesmí do baráku.

0/0
27.8.2015 9:52

J68i34ř15í 36S39c19h20w95a27c31h 8408644408136

myslím, že tvůj negativní dojem z dynamiky je ovlivněn tím, že to podvědomě srovnáváš s tím čím jezdíš, což je trochu jiná liga. A pak samozřejmě hrálo svoji roli to nastavení DSG v režimu normal. DSG  pak v podstatě řadí stejně jako napovídač řazení v mým Civicu 1.8, kdybych řadil podle něj, tak bych motor při akceleraci nevytočil nad 2000 ot a na 6 bych jezdil i 50-kou ve městě a to je dynamika opravdu někde jinde (pod úrovní dynamiky TSI1.2, jak jsem již uvedl jinde), než kdy si řadím podle svého.

V okolí 2000 otáček je ta moje atmo 1.8 také tichá, ale také líná, pokud z ní chci něco dostat, tak  nestačí vytočit nad 2000 ale až nad 4000 otáček a to už je taky hodně slyšet. A jelikož atmosférám převody taky neustále prodlužují, tak pro dynamické předjetí někoho na okresce, co jede 80, je potřeba ze 6 podřadit na 3. 

Kvalitu zvuku motoru nebudu soudit, já jsem dřív příznivcem ticha, takže pro mne je obtěžujícím randálem i zvuk vytočeného V12.....

Shrnu to asi takto: jak jezdi diesel to znáš, záběr opravdu odspodu, vytáčet je nad 4000 je už takové dost utrpení, pro toho, kdo má pro motor cit. Ideální otáčky tak někde mezi 1500-2000, pro dynamickou jízdu 2500-3500.

Atmosféra pod 2 tis ot. akceleruje dost neochotně, mezi 2-3 tis se to zlepšuje, ale teprve nad 4000 je to to pravé ořechové. A vytočit ji nad 6000 není problém, spíše nutnost, pokud je potřeba dostat maximální výkon.

A benzinové turbomotory (třeba TSI) jsou tak někde mezi. Maximum krouťáku začnou dávat někde mezi 1500-1800 otáčkami v té chvíli na ně prostě atmo nemá, maximum výkonu dodají v již okolí 4000 otáček to se atmosféra začíná probouzet. Nad 4000 otáček už "vadnou" stejně jako ty diesely a to teprve atmosféra "žije tím pravým životem"....

Samozřejmě je vždy nutné srovnávat srovnatelné tedy přibližně stejně výkonné motory. Ty jsi příznivcem větších motorů V6. Pro takové motory samozřejmě není 1.4T rovnoceným ekvivalentem. Tam už je potřeba porovnávat třeba s 2.0T co má třeba 280 koní....

+2/0
27.8.2015 11:35

J48a14n 92K67o95n60v26a71l35i24n96k13a 5750381241545

DSG je pro tuhle motorizaci problematická volba (ač je ta převodovka jinak skvělá). Drive řadí hodně dole a Sport je zase nehospodárný. Optimum se hledá dlouho. Je pravda, že jsem zvyklý na jiné výkony, ale k tomu autu jsem se stavěl objektivně. Nečekal jsem, že bude mít páru jako ta moje lokomotiva. Předpokládal jsem, že ta 1.4 bude pocitově něco jako 1.8 nebo 2.0 atmo. Což nebylo. Bylo znát, že je to mrňous s fujarou.

0/0
27.8.2015 12:48

J92o82s78e98f 19D55o27l71e60ž50a56l 1316927741

Tam je důležité, že jste řekl pocitově, reálně ty atmosféry dynamičtější nebudou. A pak je tu otázka, jestli v autě jako Beatle cabrio potřebujete nějaký živější motor, že je to takový klidnější tichošlápek bude podle mě průměrnému majiteli těchto aut nakonec možná i spíše vyhovovat. Já osobně mám taky radši atmosféry, ale zrovna v tom Beatlu ten motor podle mě předvádí přesně to, k čemu je to auto určený - teda přímo s Beatlem cabrio zkušenosti nemám, ale s 1.4 tsi + dsg sem nějaký km najezdil.

+1/0
27.8.2015 13:14

J79i87ř23í 69S19c15h43w87a42c59h 8318964978896

Přesně tak hodnocení milovníků atmosfér (a budiž jim to přáno) je založeno na pocitech, přece není možný, aby 1.2 (to se vkrádá podvědomá vzpomínka na HTP) jela stejně nebo lépe než nějaká 1.6. Není možné, aby 1.4 jela jako dvoulitr....nebo 2.0 čtyřválcová R4 dokázalo to co 3.0/V6.

Objem přece nic nenahradí, že. Ano je to pravda, jen tak něj se zapomíná, že to platí jen pro ty atmosféry....

0/0
27.8.2015 23:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.