Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda veze do Frankfurtu superba dietáře, roomster musí počkat

Hlavní hvězdou expozice Škody na nadcházejícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu bude Superb ve verzi GreenLine, která má podle tabulek ujet na jednu nádrž až 1 780 km. Čekání na novou generaci roomstera se podle nových zpráv prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B76o75h10u71m51i33l 89M64á98c57a 5301332156223

"synteticky vyrobený 32,5procentní roztok čisté močoviny a demineralizované vody" je nesmysl. Synteticky se vyrábí močovina,

0/0
26.8.2015 22:48

J15i53n92d82ř85i91c21h 60Š69k12o24p27e56k 4675341280205

pokud je synteticky myšleno jako uměle, průmyslově, tak to + - smysl dává i tak

0/0
27.8.2015 9:43

K30a29r11e87l 43E80h44l 5736551476987

Jezdím s Caddy 1,6 TDI 77kw, najeto 150tis. a je do slabý motor na tuto kasli a hmotnost.

Tomu také odpovídá spotřeba dálnice 8,5 bez dálnice 7,5.

Zde se potvrzuje pravidlo slabý motor velká spotřeba :-/.

Pokud chcete jezdit na dálnici tak jak ostatní musíte jezdit s nohou zvednutou z podlahy jen z kopce Rv

+2/0
26.8.2015 21:55

J84i47ř10í 14S94c44h50w38a78c43h 8178424368196

tak hlavní viník vyšší spotřeby u Caddyho jsou rozměry čelního profilu a horší Cx, což se samozřejmě projeví hlavně při vyšších rychlostech. Odhaduji že aerodynamický odpor Caddyho oproti Superbu III bude tak o 20-30% vyšší.

+4/0
26.8.2015 22:26

J50o80z61e30f 13K88o75s64t76e85l59a58n74s16k68ý 8555822809956

O tom, že Roomster bude len prezlečený Caddy, mi rozprával jeden chlapík z Čiech, čo robí okolo áut, už pred 3 rokmi. Caddy v podstate nebude nič iné len v osobnej verzii Touran a v dodávkovej Caddy. 

Načo potrebujú vývojári toľko času? Na to, aby vedeli zameniť znak VW za znak Škoda? :-)

0/−2
26.8.2015 19:42

M76a19r41t32i80n 19V24a40c25h76u38l68k97a 3963988678255

caddy a touran jsou dvě zcela odlišná auta

0/0
27.8.2015 17:08

J66o86s95e87f 33N77o77v54a31k 5238472736288

Zajímala by mě trvanlivost tohohle supersložitého motoru. Snad majitelé ojetin nebudou řvát....

+3/0
26.8.2015 17:41

J47a20k36u32b 22F78e35i14f32a61r 7159909756969

Klidně si mě zmínusujte, ale podle mě motor 1.6TDI do takového auta nepatří.

+7/0
26.8.2015 16:33

J61i28ř71í 62S85c81h89w76a37c58h 8818394458226

doba se mění, třeba u i40 je 1.7 v dieselu jak základní tak vrcholná (u nás prodávaná) motorizace....

0/0
26.8.2015 17:20

P83e69t82r 90M28i45c50h34a46l 2450904171902

Mně se to zdá taky málo, ale asi jsme všichni obětí doby.

+1/0
26.8.2015 17:22

K28a15r68e33l 35V47a94c86h76u92t 9643642439813

To jsme - a proto to taky na to popojíždění od stavby ke stavbě (jedna rekonstrukce za druhou) úplně stačí... určitě aspoň po příštích 5-6 let!

0/0
27.8.2015 7:46

P34e35t65r 49M30i59c88h63a97l 2250684101682

:-D

0/0
27.8.2015 9:59

Z15b43y23š12e38k 59N44o94v88o60t64n27ý 4735123392597

0-100 za 11s, max. 204 km/h, 250 Nm, 88 kW - za mě v pohodě.

0/0
26.8.2015 20:38

J43i26ř51í 96B84a60r69t47á30k 9320175328224

hezke ceske auto

0/−4
26.8.2015 16:18

P71e55t30r 96P87o60s91p87i42s10i47l 4683790935753

Docela zoufalá prezentace škodovky. "Tahákem" nějaké TDI... Že by už se začal projevovat ten řízený útlum z nařízení VW.

+3/0
26.8.2015 15:33

D32a33n78i62e14l 12T37s76c47h76e60r82n30a50y 2565172629552

Otazka je zda je ten dojezd dan spotrebou ci velikosti nadrze

0/0
26.8.2015 15:22

M43a95r71t31i27n 36K42a59r64á66s92e27k 9278323568668

Ono je oboji uvedeno v clanku ;-)

0/0
26.8.2015 15:31

S20t53e83p39a70n 38T50o14t73h 8888349145578

Proc ne??? I stara 1,9 77kw u kamarada ma kolem 4,9 (2007). Ja mam OII 2,0 a s naftou BEZ PRIMESI ekosra... bioslozky, mam 5,1 pro 145km/h na tempomatu... Pokud tam za ty roky usetrili na materialech, udelali upravy v prevodech,  neco vylepsili, proc ne?? Jen je skoda, ze nevylepsujou i dvoulitry... R^

0/0
26.8.2015 17:28

M90a70r77e29k 41O47p 9449213640393

špiónážní foky Roomsteru? Je neveřejné tajemství, že nový Roomster má být předělaný starý VW Caddy, což moc neodpovídá fotkám, respektive popisu. Jestli spíše nejde o ono MPV vycházející z Touranu.

+4/0
26.8.2015 14:02

M60a44r80t55i69n 66V93a92c31h22u91l10k52a 3433728318395

Škoda žádný model vycházející z Touranu pokud vím nepřipravuje. Takže na těch fotkách je zcela jistě vyfocen právě Touran. Nový Roomster má být shodný s novým Caddym, který pustil na trh VW v letošním roce. Rozdíly budou kosmetické jako je mezi Toledem a Rapidem. Jinak pisálek je opravdu pako, pokud to s těmi špionážními fotkami myslí vážně...

+3/0
26.8.2015 15:11

M48a80r60e49k 17O10p 9229293540373

tady o tom píši a píši o tom jako Roomster/Touran, tak jsem z toho jelen

http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2015-skoda-roomster-mpv-will-be-touran-sized-81771.html

0/0
26.8.2015 15:30

M87a66r87t74i21n 49V85a88c45h48u26l58k14a 3313558608825

tohle vypadá pravděpodobněji http://www.autoweb.cz/skoda-roomster-ii-2016-takhle-vypada-jeji-tvar-na-novem-vw-caddy/

0/0
26.8.2015 15:52

M28a52r88t26i79n 34K46a32r91á20s11e72k 9778923798588

Neverejne tajemstvi? Co si pod tim predstavit?

0/0
26.8.2015 15:32

P26e18t13r 84M72i74c51h47a22l 2270694561292

Na tak velké auto je ta spotřeba opravdu nereálná. Ale pod 4,5 litru by to jezdit mohlo.

0/0
26.8.2015 12:18

V37á70c32l36a74v 74P96o62t27k85a92n 8209813406907

I to je nerealne, 6.2 je realne.

+1/−1
26.8.2015 12:28

M68a80r41t63i52n 82K62a82r43á43s22e71k 9328613548578

Ona realita zalezi hlavne na ridici, ja treba nemam problem jezdit se svym autem za tabulkovou spotrebu (3 roky stare, tedy uz z dobe "nerealnych testu") a kdyz jezdim hodne po dalnici tak spotreba neni nikdy o vic jak litr vyssi (mereno dle skutecne spotreby podle tankovani, podle palubniho pocitace je to jeste trosku min, ale ocividne o nejakou tu desetinku lze)

0/0
26.8.2015 13:19

P96e70t56r 93M56i82c85h83a82l 2970274351482

Proč? Já jezdím s dvoulitrem 81 kW za 5 litrů.

0/0
26.8.2015 13:20

P32e52t19r 32B67á84č38a 8835366435575

To musi byt jizda smrti

0/−1
26.8.2015 18:23

P15e19t76r 78M77i13c49h67a70l 2120164351982

Nazdar trolle. Už tě tatík přivezl z Chorvatska? Felda vydržela? Paštiky chutnaly? A kdy si budeš dělat ten řidičák?

;-)

0/0
26.8.2015 18:35

M42a72r43e42k 19O20p 9439603930963

6,2 jezdim z VW Passatem (2013) s automatem i když auto moc nešetřím, jezdit s ním kolem 5,5 nebude problém

0/0
26.8.2015 14:03

Z14b58y85š37e73k 55N45o79v28o92t52n53ý 4875223832767

2.0 TDI 103 kW v OII, služební auto, dálnice, okresky, město, určitě se neloudám a spotřebu nehoním a mám dlouhodobou 4,8 l.

0/0
26.8.2015 20:43

P56e97t84r 62M14i89c43h98a87l 2170904411792

Jsme na tom hodně podobně, viz výše.

0/0
26.8.2015 22:56

M76a57r30e40k 62O40p 9979583200953

tak s touto specifikací jsem se pod 5,7 dlouhodobě nedostal (60%+ dálnice)

0/0
27.8.2015 7:17

J24a81n 89K32o57n51v43a87l79i37n29k76a 5440711851155

To je na takový motor moc. Mám turbodiesel 3.0 v automatu. V dálničním režimu jsem na 7,5 a v kombinaci s městem mám dlouhodobý průměr 8,2. Těch pár litrů navíc je vyváženo tím, že to na rozdíl od pidi TDi jede.

0/0
27.8.2015 9:31

J71a78n 19K79o53n25v81a48l29i43n42k56a 5730391921535

Opodstatněnost takového modelu je jasná - mít ho v nabídce a snížit tím celkový "ekologický dopad" celé výrobní řady. V tom koncern chápu. Počet lidí, kteří si to koupí, pravděpodobně nebude velký. Kdo by také chtěl parník o výkonu hatchbacku nižší střední, že.

Ještě jedna věc mě k novému Superbu napadla. Jestli je stále pravda to, že základní varianty budou mít pod kapotou 1.4 TSi, tak jsem zvědavý na to, jakou dynamiku to auto bude mít v provozu. O dovolené jsem si u moře půjčil VW Beetle Cabrio právě s tímto motorem a s převodovkou DSG. To auto bylo dynamicky podprůměrné. Rozjezdy a zrychlování pouze s hodně sešlápnutým plynem. Sportovní režim na převodovce projev o něco vylepšil ovšem za cenu značně zvýšené spotřeby. Brouk je malé a lehčí auto. Superb bude s tím legračním motorem před ostatními auty za velkého chudáka. :-(

+2/−2
26.8.2015 12:17

P97e56t50r 74M34i61c23h32a53l 2450154361172

Souhlas, podobné věci dělají všechny automobilky.

Co se týká té 1,4 TSI, měla by mít tuším 110 kW (což není tak zoufalé). Nevím ale jaký to má kroutící moment, to asi moc zázrak nebude. Na běžnou jízdu to asi bude stačit, ale osobně bych do Superbu volil raději aspoň 1,8 a nebo naftu.

0/0
26.8.2015 12:24

R96u48d49o86l47f 58H58r38a75z63d66í18r60a 1395149523868

1.8tsi zere moc oleje. V praci jsme meli Superba s timto motorem a po 60tis. zacal zrat olej az 1l na tisic kilometru, v servisu nam rekli, ze to tenhle motor dela... jinak ale jezdi hezky, spotreba benzínu kolem 8,5.

0/0
26.8.2015 12:35

M46i15c13h66a62l 22V27e50s10e45l71ý 1213419

Mám 1.8 TSI a po 80 tis začal žrát olej. Proběhla záruční oprava výměnou pístní sady a od té doby klid. Evidentně bylo jednodušší pro servis spokojit se s vysvětlením, že to ten motor prostě dělá. Je potřeba na servis vyvinout tlak, jinak se při takových závadách budou vykrucovat, jak to jen jde.

+1/0
26.8.2015 13:08

P13e38t44r 89M70i14c66h92a17l 2300424241932

Tu 1,8 jsem bral podle výkonových parametrů, osobní zkušenosti s ním mám minimální.

0/0
26.8.2015 15:39

J13o62s37e28f 58D55o68l41e27ž63a35l 1706347361

Musíte to brát tak, že je to základní motorizace, žádné zázraky to na silnici nepředvede, ale to ani konkurence se srovnatelnou motorizací a třeba ten krouťák to nemá ještě tak špatný (opět myslím v porovnání s konkurencí). Jinak nemyslím si, že bude nějak zásadní rozdíl v dynamice mezi Superbem a Beatlem cabrio, protože to žádný drobeček taky rozhodně není.

0/0
26.8.2015 12:51

J18a82n 19K24o68n67v70a95l72i11n39k96a 5880581831825

Máte pravdu. Při specifické konfiguraci výbavy může být Beetle dokonce těžší. To mne velmi překvapilo. Porovnal jsem teď tabulky a vychází to, že Beetle 1450 a Superb 1395. Nečekané. U kabrioletu je to určitě kvůli výztuhám a zpevněním karoserie.

I tak byla dynamika toho auta nečekaně malá. Každý chválí turbomotory malých objemů a tenhle mě tedy dost zklamal.

+1/0
26.8.2015 13:08

M76a83r18t16i52n 85K33a45r19á10s85e14k 9938543348758

No ona ta 1,4 tsi s tim bude cvicit lip nez stare atmosfericke dvoulitry, ktere se do tehle tridy jeste nedavno standardne davaly.... 

Navic motor slusne vykonove parametry a superb zas neni dvoutunovy cvalik aby s tim mel mit problem....

0/0
26.8.2015 13:21

J11a46n95a 96N43o28v12á27k15o53v78á 6537509733474

Abyste se nedivil. Turbomotory vypadají hezky zejména na papíře. Mám Mondeo 1.8 benzín 92 kW a nedávno jsme zkoušeli Focuse 1.0, který má taky 92 kW a navíc možná vyšší krouťák (určitě v nižších otáčkách) a je lehčí a můžu s klidem říct, že Mondeo jede výrazně lépe.

+1/0
26.8.2015 15:26

M62a88r41t40i89n 61K34a49r13á88s63e88k 9918653348108

Podle moje osobni zkusenosti jsou naopak turbomotory v praxi mnohem pouyitelnejsi nez to vypada na papire. V praxi totiz clovek malokdy drti motor do vysokych otacek....

0/0
26.8.2015 15:31

J75i67ř20í 93S71c53h39w14a32c43h 8448684888956

měl jsem možnost porovnat Civic 1.8/104kW s Rapidem 1.2/pouze 77kW a ten Rapid v rozsahu otáček 2-3 tisíce rozhodně nejel hůř, spíš naopak....ty "papírový" Nm u turba rozhodně nejsou papírový....

0/0
26.8.2015 16:06

J90a15n 29K48o61n64v89a65l70i85n18k79a 5710961671605

Psal jsem to výše - moje letošní zkušenost s 1.4 TSi. Když jsem s tím celý den jezdil (300 Km), vzpomněl jsem si na tebe a na to, jak fandíš maloobjemovým turbomotorům. Říkal jsem si, že až bude příležitost, tak ti řeknu, jak se s tím jezdilo. Výsledný dojem možná ovlivnilo to, že to byl kabriolet, od kterého člověk nevědomky čeká trochu víc než od klasiky....ale přesto. 

Pozitivní bylo, že ten motor je naprosto tichý, klidný až sterilní. Do cca tří tisíc o něm nikdo neví. Pak už slyšet je a pěkný zvuk to není. Chvílemi jsem měl pocit, že mu vyššími otáčkami přímo škodím. V nižších otáčkách jsem čekal ten deklarovaný zátah "vocpoda". Z pod 2000 se sbíral dost mizerně. DSGčko na normální drive tam bylo schopné nakopat šestku v šedesáti a sedmičku o chvilku později. Jakmile byla ručička otáčkoměru pod dvojkou, auto prostě nedělalo nic. Při podřazení o dva stupně (u kickdown i o tři) se auto probudilo a za jekotu předvedlo alespoň nějakou dynamiku. 

Možná jsem od té jedna-čtyřky čekal příliš, třeba takhle má současné auto jezdit, to nevím. Zklamalo mě to. Pevně věřím tomu, že kdyby byl pod kapotou atmo dvoulitr, tak bude výsledný dojem lepší. Zvuk a celkový dojem z jízdy by byl o poznání příjemnější. Utvrdil jsem se hlavně v tom, že auto pod dva litry objemu mi nesmí do baráku.

0/0
27.8.2015 9:52

J91i32ř42í 10S48c49h27w40a12c93h 8988444488836

myslím, že tvůj negativní dojem z dynamiky je ovlivněn tím, že to podvědomě srovnáváš s tím čím jezdíš, což je trochu jiná liga. A pak samozřejmě hrálo svoji roli to nastavení DSG v režimu normal. DSG  pak v podstatě řadí stejně jako napovídač řazení v mým Civicu 1.8, kdybych řadil podle něj, tak bych motor při akceleraci nevytočil nad 2000 ot a na 6 bych jezdil i 50-kou ve městě a to je dynamika opravdu někde jinde (pod úrovní dynamiky TSI1.2, jak jsem již uvedl jinde), než kdy si řadím podle svého.

V okolí 2000 otáček je ta moje atmo 1.8 také tichá, ale také líná, pokud z ní chci něco dostat, tak  nestačí vytočit nad 2000 ale až nad 4000 otáček a to už je taky hodně slyšet. A jelikož atmosférám převody taky neustále prodlužují, tak pro dynamické předjetí někoho na okresce, co jede 80, je potřeba ze 6 podřadit na 3. 

Kvalitu zvuku motoru nebudu soudit, já jsem dřív příznivcem ticha, takže pro mne je obtěžujícím randálem i zvuk vytočeného V12.....

Shrnu to asi takto: jak jezdi diesel to znáš, záběr opravdu odspodu, vytáčet je nad 4000 je už takové dost utrpení, pro toho, kdo má pro motor cit. Ideální otáčky tak někde mezi 1500-2000, pro dynamickou jízdu 2500-3500.

Atmosféra pod 2 tis ot. akceleruje dost neochotně, mezi 2-3 tis se to zlepšuje, ale teprve nad 4000 je to to pravé ořechové. A vytočit ji nad 6000 není problém, spíše nutnost, pokud je potřeba dostat maximální výkon.

A benzinové turbomotory (třeba TSI) jsou tak někde mezi. Maximum krouťáku začnou dávat někde mezi 1500-1800 otáčkami v té chvíli na ně prostě atmo nemá, maximum výkonu dodají v již okolí 4000 otáček to se atmosféra začíná probouzet. Nad 4000 otáček už "vadnou" stejně jako ty diesely a to teprve atmosféra "žije tím pravým životem"....

Samozřejmě je vždy nutné srovnávat srovnatelné tedy přibližně stejně výkonné motory. Ty jsi příznivcem větších motorů V6. Pro takové motory samozřejmě není 1.4T rovnoceným ekvivalentem. Tam už je potřeba porovnávat třeba s 2.0T co má třeba 280 koní....

+2/0
27.8.2015 11:35

J41a84n 86K48o97n97v28a16l56i53n37k77a 5980581121485

DSG je pro tuhle motorizaci problematická volba (ač je ta převodovka jinak skvělá). Drive řadí hodně dole a Sport je zase nehospodárný. Optimum se hledá dlouho. Je pravda, že jsem zvyklý na jiné výkony, ale k tomu autu jsem se stavěl objektivně. Nečekal jsem, že bude mít páru jako ta moje lokomotiva. Předpokládal jsem, že ta 1.4 bude pocitově něco jako 1.8 nebo 2.0 atmo. Což nebylo. Bylo znát, že je to mrňous s fujarou.

0/0
27.8.2015 12:48

J20o39s65e82f 25D14o65l93e95ž56a65l 1446177761

Tam je důležité, že jste řekl pocitově, reálně ty atmosféry dynamičtější nebudou. A pak je tu otázka, jestli v autě jako Beatle cabrio potřebujete nějaký živější motor, že je to takový klidnější tichošlápek bude podle mě průměrnému majiteli těchto aut nakonec možná i spíše vyhovovat. Já osobně mám taky radši atmosféry, ale zrovna v tom Beatlu ten motor podle mě předvádí přesně to, k čemu je to auto určený - teda přímo s Beatlem cabrio zkušenosti nemám, ale s 1.4 tsi + dsg sem nějaký km najezdil.

+1/0
27.8.2015 13:14

J76i50ř66í 72S67c12h32w27a68c88h 8608424308936

Přesně tak hodnocení milovníků atmosfér (a budiž jim to přáno) je založeno na pocitech, přece není možný, aby 1.2 (to se vkrádá podvědomá vzpomínka na HTP) jela stejně nebo lépe než nějaká 1.6. Není možné, aby 1.4 jela jako dvoulitr....nebo 2.0 čtyřválcová R4 dokázalo to co 3.0/V6.

Objem přece nic nenahradí, že. Ano je to pravda, jen tak něj se zapomíná, že to platí jen pro ty atmosféry....

0/0
27.8.2015 23:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.