Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bertoneho skvosty míří do aukce, je mezi nimi i favorit

Více než 79 prototypů a vzácných produkčních modelů zkrachovalé karosárny Bertone se na konci září objeví v aukci. Vyvolávací cena je překvapivě nízká, pohybuje se kolem jednoho a půl milionu eur, to je asi 41 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R76a93d88o54s16l78a80v 43K38l63a43u95d14a 5504508274872

Nejsem si jistej, jestli se jedná o plnohodnotná auta, nebo pouze prototypy které měly sloužit především kvůli designu a řada věcí je nedodělaných, nefunkčních. Řekl bych, že proto je cena tak nízká.

0/0
3.9.2015 13:32

J77a42r42o18m40í28r 63K89r60á63l 4270339454619

Připadá mi, že ty modely z posledních let jaksi postrádají "šťávu".

+2/0
3.9.2015 8:01

M76a11r15t76i13n 42H95o78r20ň59á95k 7171821112

ber to ne

0/0
3.9.2015 7:41

M64a56r52e38k 69Š56t39ě84t83k27a 4861438342373

Nejen přiblížila, v době svého vzniku byl Favorit automobilem evropské úrovně (bez nadsázky a ironie). Bohužel ho srážela nekvalitní výroba a některé kompromisy, např. byl sice k dispozici zcela nový motor, jenže ten se do sériové výroby nakonec nedostal, jiné světlomety (oproti návrhu Bertoneho) atd. Kvalita výroby se zlepšila až se vstupem skopčáků do Škodovky (a přechodem na výrobu Felicií) a prvním modelem, který opravdu snesl srovnání se západní konkurencí byla Octavia.

+8/−1
3.9.2015 7:30

J82i42ř29í 65Z37ý57k66a 9929703531700

vypadlo Vám tam slůvko "východo", tedy "v době svého vzniku byl Favorit automobilem východoevropské úrovně".

Protože pokud bych jej měl srovnat třeba s Kadettem, nebo Escortem, tak Favorit nemá šanci. Ať co do motorizací, výbavy, bezpečnosti ...

+1/−3
3.9.2015 8:03
Foto

I17v38a80n 34K59o16p74t71a 5217602901177

No nevím, ale třeba Escort té doby  na tom výbavou a bezpečností byl velmi podobně, možností motorizací měl pravda víc.

Nebo co myslíte že Escortu nebo Kadetu ve výbavě oproti Favoritu nadbývalo? V roce uvedení tedy 1987.

+2/−1
3.9.2015 8:17

J87i47ř60í 44Z89ý66k80a 9489303981760

nevím jak Escort, ale Kadett E mohl mít ABS, klimatizaci, kontrolu žárovek a provozních kapalin (GSi), servo (ale jen u cabrio verzí), byl standardně vybavený katalyzátorem ...

+1/0
3.9.2015 8:41

J22a81n 11C38e24l21l57e92r 4489246563444

Vlastnil jsem Favorita (r.v.1992) a Sierru (r.v.1986). Je pravda, že ten ford byl 1,6 a škodovka 1,3, ale rozdíl mezi oběma vozy byl vývojově tak 10 let.

0/0
3.9.2015 15:11
Foto

I96v32a19n 22K16o35p51t27a 5497442811847

No jistě mohl. Ovšem u vyšších výbav nebo za příplatek. Nic z toho ovšem nebylo v daných letech standardem ve své třídě.

Favorit prostě odpovídal standartu dané doby, na výše uvedené prostě socialistické hospodářství nemělo.

0/0
4.9.2015 8:23

H74a70n76a 27P71r71o76k57o35p37o51v20á 8479580813321

Zdá se mi trochu na makovici hodnotit Škodu Favorit v souvislosti s Bertonem po stránce motorizace nebo výbavy... :-/

0/0
4.9.2015 12:52

J96a13n 56D19l64o37u47h38ý 7644259620989

Favorita srazilo na zem pozdejsi modernizace ( rok 1993 ) a zamitnuti pustit do vyroby karburatorovou 1.6 se 75 kW. Kdyby se tohle nestalo, bylo by to levne vykone auto, hlavne na zapad od nas. Takhle to bylo jenom levne auto, co nejede a ma mouchy, cili zadne plus :-D

0/0
3.9.2015 8:36

M84i26c91h47a21l 33T21a52l49s79k44ý 7238858150338

Odporné. Jeden se mi nelíbí.

0/−2
3.9.2015 6:19
Foto

P59e73t37r 88K19o31č94i17č83k16a 4449558206547

Použít v jedné větě "Bertoneho skvosty" a "Favorit" je malinko troufalé, né?

Limity které při jeho návrhu měl, z něj žádný skvost udělat nedovolili.

0/−3
3.9.2015 1:46

P24e28t85r 54P84o20s24p13í40š67i96l 4778474196206

Limity sice měl, ale i tak byl Favorit v Československu po Š120 obrovská změna k lepšímu a skok o nejméně 3 generace. Rozhodně se tímto modelem škodovka značně přiblížila západní konkurenci, které byla do té doby na míle vzdálena.

+6/0
3.9.2015 6:51
Foto

P97e32t59r 90K10o57č29i42č30k54a 4249778816457

Aha, takže na Bertoneho skvosty použijeme světové měřítko, zatímco na Favorita srovnání s tehdejší Československou produkcí, aby byl rozdíl markantnější? Tak takovéto ohýbání faktů se mi nelíbí...

0/−1
3.9.2015 9:10

M37i65c19h92a65l 94V94e33s98e82l73ý 1653619

Když jsem si tak prohlédl všechny vozy, které jdou do aukce, tak podle mého názoru rozhodně Favorit nepatří mezi ty ošklivější, spíš bych ho řadil někam doprostřed.

+3/0
3.9.2015 11:27

P94e88t79r 97P33o71s57p92í16š85i36l 4768344696136

Tyhlety vozy (nebudu je nazývat skvosty) vznikly v rozmezí 40 let, takže je těžké teď hodnotit jejich vzhled. Autor článku napsal "Bertoneho skvosty" a mezi nimi Favorit. Nevím jak to myslel a je mi to upřímně jedno. Bertone byla jen externí karosárna, jejíž služby využívaly některé automobilky, rozhodně nebyla zaměřena na luxus a skvosty. Byla ráda za každou zakázku. Favorit byl pro obyčejného občana tenkrát opravdu "skvostem", protože v té době lepší auto mohl koupit akorát v Tuzexu  (třeba ten zmiňovaný Ford Escort). Ani Bertone si určitě nemyslel, že tvořil nějaké skvosty, i když nepopírám, že za tu dlouhou dobu i nějaký vytvořil. Toto byla jen nadsázka autora článku a snaha o senzační titulek.

+2/0
3.9.2015 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.