Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bertoneho skvosty míří do aukce, je mezi nimi i favorit

Více než 79 prototypů a vzácných produkčních modelů zkrachovalé karosárny Bertone se na konci září objeví v aukci. Vyvolávací cena je překvapivě nízká, pohybuje se kolem jednoho a půl milionu eur, to je asi 41 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R14a55d59o56s37l14a45v 83K77l27a60u84d30a 5344988124302

Nejsem si jistej, jestli se jedná o plnohodnotná auta, nebo pouze prototypy které měly sloužit především kvůli designu a řada věcí je nedodělaných, nefunkčních. Řekl bych, že proto je cena tak nízká.

0/0
3.9.2015 13:32

J24a86r25o64m89í42r 60K77r98á14l 4500689604819

Připadá mi, že ty modely z posledních let jaksi postrádají "šťávu".

+2/0
3.9.2015 8:01

M38a19r67t34i92n 26H14o47r64ň22á70k 7681551282

ber to ne

0/0
3.9.2015 7:41


M68a83r58e53k 62Š44t95ě82t16k74a 4921528422773

Nejen přiblížila, v době svého vzniku byl Favorit automobilem evropské úrovně (bez nadsázky a ironie). Bohužel ho srážela nekvalitní výroba a některé kompromisy, např. byl sice k dispozici zcela nový motor, jenže ten se do sériové výroby nakonec nedostal, jiné světlomety (oproti návrhu Bertoneho) atd. Kvalita výroby se zlepšila až se vstupem skopčáků do Škodovky (a přechodem na výrobu Felicií) a prvním modelem, který opravdu snesl srovnání se západní konkurencí byla Octavia.

+8/−1
3.9.2015 7:30

J52i67ř38í 91Z11ý18k55a 9119153341800

vypadlo Vám tam slůvko "východo", tedy "v době svého vzniku byl Favorit automobilem východoevropské úrovně".

Protože pokud bych jej měl srovnat třeba s Kadettem, nebo Escortem, tak Favorit nemá šanci. Ať co do motorizací, výbavy, bezpečnosti ...

+1/−3
3.9.2015 8:03
Foto

I72v76a37n 82K54o86p25t64a 5597772791627

No nevím, ale třeba Escort té doby  na tom výbavou a bezpečností byl velmi podobně, možností motorizací měl pravda víc.

Nebo co myslíte že Escortu nebo Kadetu ve výbavě oproti Favoritu nadbývalo? V roce uvedení tedy 1987.

+2/−1
3.9.2015 8:17

J15i20ř31í 41Z17ý24k58a 9919133141570

nevím jak Escort, ale Kadett E mohl mít ABS, klimatizaci, kontrolu žárovek a provozních kapalin (GSi), servo (ale jen u cabrio verzí), byl standardně vybavený katalyzátorem ...

+1/0
3.9.2015 8:41

J67a83n 53C75e51l97l66e78r 4339716893674

Vlastnil jsem Favorita (r.v.1992) a Sierru (r.v.1986). Je pravda, že ten ford byl 1,6 a škodovka 1,3, ale rozdíl mezi oběma vozy byl vývojově tak 10 let.

0/0
3.9.2015 15:11
Foto

I67v98a60n 86K77o87p82t98a 5717142221857

No jistě mohl. Ovšem u vyšších výbav nebo za příplatek. Nic z toho ovšem nebylo v daných letech standardem ve své třídě.

Favorit prostě odpovídal standartu dané doby, na výše uvedené prostě socialistické hospodářství nemělo.

0/0
4.9.2015 8:23

H90a86n24a 92P89r75o88k69o72p79o24v70á 8439480233601

Zdá se mi trochu na makovici hodnotit Škodu Favorit v souvislosti s Bertonem po stránce motorizace nebo výbavy... :-/

0/0
4.9.2015 12:52

J51a62n 41D56l37o79u14h29ý 7144849630719

Favorita srazilo na zem pozdejsi modernizace ( rok 1993 ) a zamitnuti pustit do vyroby karburatorovou 1.6 se 75 kW. Kdyby se tohle nestalo, bylo by to levne vykone auto, hlavne na zapad od nas. Takhle to bylo jenom levne auto, co nejede a ma mouchy, cili zadne plus :-D

0/0
3.9.2015 8:36

M88i57c82h30a93l 87T83a89l53s38k73ý 7328878700738

Odporné. Jeden se mi nelíbí.

0/−2
3.9.2015 6:19

P70e48t33r 81K46o61č94i83č49k67a 4939608976757

Použít v jedné větě "Bertoneho skvosty" a "Favorit" je malinko troufalé, né?

Limity které při jeho návrhu měl, z něj žádný skvost udělat nedovolili.

0/−3
3.9.2015 1:46

P62e57t75r 47P21o81s69p93í57š74i57l 4658834506396

Limity sice měl, ale i tak byl Favorit v Československu po Š120 obrovská změna k lepšímu a skok o nejméně 3 generace. Rozhodně se tímto modelem škodovka značně přiblížila západní konkurenci, které byla do té doby na míle vzdálena.

+6/0
3.9.2015 6:51

P96e26t24r 88K14o95č46i40č12k35a 4369618986807

Aha, takže na Bertoneho skvosty použijeme světové měřítko, zatímco na Favorita srovnání s tehdejší Československou produkcí, aby byl rozdíl markantnější? Tak takovéto ohýbání faktů se mi nelíbí...

0/−1
3.9.2015 9:10

M36i93c33h91a76l 75V25e55s49e58l91ý 1973759

Když jsem si tak prohlédl všechny vozy, které jdou do aukce, tak podle mého názoru rozhodně Favorit nepatří mezi ty ošklivější, spíš bych ho řadil někam doprostřed.

+3/0
3.9.2015 11:27

P70e93t79r 25P27o73s21p84í29š69i23l 4308794336736

Tyhlety vozy (nebudu je nazývat skvosty) vznikly v rozmezí 40 let, takže je těžké teď hodnotit jejich vzhled. Autor článku napsal "Bertoneho skvosty" a mezi nimi Favorit. Nevím jak to myslel a je mi to upřímně jedno. Bertone byla jen externí karosárna, jejíž služby využívaly některé automobilky, rozhodně nebyla zaměřena na luxus a skvosty. Byla ráda za každou zakázku. Favorit byl pro obyčejného občana tenkrát opravdu "skvostem", protože v té době lepší auto mohl koupit akorát v Tuzexu  (třeba ten zmiňovaný Ford Escort). Ani Bertone si určitě nemyslel, že tvořil nějaké skvosty, i když nepopírám, že za tu dlouhou dobu i nějaký vytvořil. Toto byla jen nadsázka autora článku a snaha o senzační titulek.

+2/0
3.9.2015 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.