Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bertoneho skvosty míří do aukce, je mezi nimi i favorit

Více než 79 prototypů a vzácných produkčních modelů zkrachovalé karosárny Bertone se na konci září objeví v aukci. Vyvolávací cena je překvapivě nízká, pohybuje se kolem jednoho a půl milionu eur, to je asi 41 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20a22d33o28s15l29a32v 91K69l34a13u22d81a 5404438284652

Nejsem si jistej, jestli se jedná o plnohodnotná auta, nebo pouze prototypy které měly sloužit především kvůli designu a řada věcí je nedodělaných, nefunkčních. Řekl bych, že proto je cena tak nízká.

3.9.2015 13:32

J64a38r64o43m70í11r 16K56r10á43l 4270539844439

Připadá mi, že ty modely z posledních let jaksi postrádají "šťávu".

3.9.2015 8:01

M41a12r29t30i56n 20H52o59r43ň24á32k 7471661382

ber to ne

3.9.2015 7:41

M16a28r58e83k 40Š35t41ě63t19k48a 4751518322223

Nejen přiblížila, v době svého vzniku byl Favorit automobilem evropské úrovně (bez nadsázky a ironie). Bohužel ho srážela nekvalitní výroba a některé kompromisy, např. byl sice k dispozici zcela nový motor, jenže ten se do sériové výroby nakonec nedostal, jiné světlomety (oproti návrhu Bertoneho) atd. Kvalita výroby se zlepšila až se vstupem skopčáků do Škodovky (a přechodem na výrobu Felicií) a prvním modelem, který opravdu snesl srovnání se západní konkurencí byla Octavia.

3.9.2015 7:30

J58i28ř88í 74Z25ý48k69a 9809793201230

vypadlo Vám tam slůvko "východo", tedy "v době svého vzniku byl Favorit automobilem východoevropské úrovně".

Protože pokud bych jej měl srovnat třeba s Kadettem, nebo Escortem, tak Favorit nemá šanci. Ať co do motorizací, výbavy, bezpečnosti ...

3.9.2015 8:03
Foto

I71v54a21n 78K31o29p47t63a 5487282931247

No nevím, ale třeba Escort té doby  na tom výbavou a bezpečností byl velmi podobně, možností motorizací měl pravda víc.

Nebo co myslíte že Escortu nebo Kadetu ve výbavě oproti Favoritu nadbývalo? V roce uvedení tedy 1987.

3.9.2015 8:17

J67i68ř53í 17Z10ý47k20a 9809793681300

nevím jak Escort, ale Kadett E mohl mít ABS, klimatizaci, kontrolu žárovek a provozních kapalin (GSi), servo (ale jen u cabrio verzí), byl standardně vybavený katalyzátorem ...

3.9.2015 8:41

J46a84n 94C43e72l51l88e45r 4469786733264

Vlastnil jsem Favorita (r.v.1992) a Sierru (r.v.1986). Je pravda, že ten ford byl 1,6 a škodovka 1,3, ale rozdíl mezi oběma vozy byl vývojově tak 10 let.

3.9.2015 15:11
Foto

I62v85a52n 39K27o55p13t68a 5727392341737

No jistě mohl. Ovšem u vyšších výbav nebo za příplatek. Nic z toho ovšem nebylo v daných letech standardem ve své třídě.

Favorit prostě odpovídal standartu dané doby, na výše uvedené prostě socialistické hospodářství nemělo.

4.9.2015 8:23

H16a55n93a 61P80r42o98k42o91p84o90v41á 8469340133901

Zdá se mi trochu na makovici hodnotit Škodu Favorit v souvislosti s Bertonem po stránce motorizace nebo výbavy... :-/

4.9.2015 12:52

J96a39n 57D77l88o94u36h54ý 7234949790629

Favorita srazilo na zem pozdejsi modernizace ( rok 1993 ) a zamitnuti pustit do vyroby karburatorovou 1.6 se 75 kW. Kdyby se tohle nestalo, bylo by to levne vykone auto, hlavne na zapad od nas. Takhle to bylo jenom levne auto, co nejede a ma mouchy, cili zadne plus :-D

3.9.2015 8:36

M33i64c60h73a54l 69T69a65l94s93k83ý 7658458740838

Odporné. Jeden se mi nelíbí.

3.9.2015 6:19
Foto

P70e11t60r 97K80o31č10i77č75k10a 4769958276607

Použít v jedné větě "Bertoneho skvosty" a "Favorit" je malinko troufalé, né?

Limity které při jeho návrhu měl, z něj žádný skvost udělat nedovolili.

3.9.2015 1:46

P67e17t67r 46P28o78s67p30í39š67i90l 4648434356126

Limity sice měl, ale i tak byl Favorit v Československu po Š120 obrovská změna k lepšímu a skok o nejméně 3 generace. Rozhodně se tímto modelem škodovka značně přiblížila západní konkurenci, které byla do té doby na míle vzdálena.

3.9.2015 6:51
Foto

P45e73t22r 52K30o52č82i21č43k81a 4819128646827

Aha, takže na Bertoneho skvosty použijeme světové měřítko, zatímco na Favorita srovnání s tehdejší Československou produkcí, aby byl rozdíl markantnější? Tak takovéto ohýbání faktů se mi nelíbí...

3.9.2015 9:10

M97i54c92h72a47l 43V36e75s96e98l55ý 1153139

Když jsem si tak prohlédl všechny vozy, které jdou do aukce, tak podle mého názoru rozhodně Favorit nepatří mezi ty ošklivější, spíš bych ho řadil někam doprostřed.

3.9.2015 11:27

P80e31t39r 89P66o65s52p73í64š12i83l 4748404246336

Tyhlety vozy (nebudu je nazývat skvosty) vznikly v rozmezí 40 let, takže je těžké teď hodnotit jejich vzhled. Autor článku napsal "Bertoneho skvosty" a mezi nimi Favorit. Nevím jak to myslel a je mi to upřímně jedno. Bertone byla jen externí karosárna, jejíž služby využívaly některé automobilky, rozhodně nebyla zaměřena na luxus a skvosty. Byla ráda za každou zakázku. Favorit byl pro obyčejného občana tenkrát opravdu "skvostem", protože v té době lepší auto mohl koupit akorát v Tuzexu  (třeba ten zmiňovaný Ford Escort). Ani Bertone si určitě nemyslel, že tvořil nějaké skvosty, i když nepopírám, že za tu dlouhou dobu i nějaký vytvořil. Toto byla jen nadsázka autora článku a snaha o senzační titulek.

3.9.2015 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.