Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: S prehistorickými žigulíky je konec, tahle paráda je ruská lada

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management, ve kterém hrají důležitou roli i Češi, uvádí značku do 21. století. Lada Vesta, která míří do prodeje, se představuje jako šmrncovní kombík do přírody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i80c33h51a61l 80J18a55r41o26š 7384570542845

Musí to dostat cenou pod Dacii, jinak si neškrtnou.

0/0
3.11.2015 12:10

J81a33r93o74s72l59a53v 23K92o76r68u42b 3672604319810

Hlavny dovod preco by som ju kupil je 4x4, bez neho jeho samotne urcenie straca vyznam

0/0
1.11.2015 2:14

P20e14t27r 78P68e68t87ř34í32k 3611860601618

no tak šestnástistovka žigulík, kterej jsme měli v 77-tým byl parádní kočár na svou dobu, takže bych vše ruské nezatracoval...;-)

+1/0
29.10.2015 15:42


J62a13n 98L81u52k95á17š 7247403543112

On byl paradni kocar hlavne z toho duvodu, ze dle rozhodnuti RVHP se tu jine auto srovnatelne velikosti koupit nedalo, pokud jste teda nemel prebytek tuzexovych bonu.

+1/0
29.10.2015 18:12

Z33d81e87n56ě82k 28D23u57f34e59k 2154344398

Tak šup šup vyrábět, vypadá to podstatně lépe než NIVA a hlavně mnohem lépe než DACIA DUSTER. Otázka je jak to bude s pohonnou jednotkou, a kdo jim ji bude v kooperaci dělat, zda Renault, či zda Nissan.

0/0
29.10.2015 13:24

L25a23d44i68s52l21a72v 91V61a40s72i68c59k24a 3632232667792

no nazdar- to si koupi jenom masochista a obdivovatel všeho ruského.......

+1/−2
3.9.2015 11:38

G58e25o54r86g 80K40o50m13b48e39r36e12c 9564781686161

proc nenapisou ze zatim stoji Steve Martin co navrhoval Volva a Mercedesy? -

Jetzt hat Steve Martin auf der Moscow Offroad-Show einmal mehr bewiesen, dass das,  was er seinerzeit bei Volvo und Mercedes geleistet hat, auch auf Fahrzeuge der russischen Marke zu übertragen ist. -

http://www.n-tv.de/auto/Unglaublich-aber-Lada-article15815426.html

+4/0
2.9.2015 16:20

F36r82a72n54t86i43š38e41k 29N56o82v23á67k 6971925206911

Protože je třeba kopat do Ruska. Vše Ruské musí být špatné. Přiznat, že nejde jen o plán nějakého magora, ale projekt realitiscký, za kterým stojí nesmírně schopný manager se nehodí do propagandy.

+3/−1
28.10.2015 10:27

P35e74t24r 31M38a41r13e28č48e72k 1423651599828

"Paráda" ? Tahle překopaná Dacie ? ;-D

+2/−1
30.8.2015 19:21

J93o10s53e87f 80N50o22v91á25k 7867227672338

Líbí. Motory zřejmně budou s Renaulta.

0/0
29.8.2015 18:58

P57e36t44r 49M45a25r19e31č14e54k 1843971509688

Vždyť je to celé Dacia , tedy chcete-li Renault :-) ..

+2/−1
30.8.2015 19:20

S36v47a70t95o74p69l72u87k 23S24i20l22n69ý 4782426589378

Už vidím, jak si Rusové budou mlaskat, že kupují pravý ruský vůz a přitom budou kupovat jen trochu líbivější Dacii ;-)

0/−1
6.9.2015 22:36

O18n70d18ř55e90j 14S32t96a49r49o61c89h 5550683882394

Z boku docela dobrý, zezadu a zepředu se mi to ale nelíbí. Je to něčemu strašně podobné...

0/0
28.8.2015 11:29

M80a85r54t54i89n 47R96a59y68m23a30n 4392338553408

Tak designove to neni uplne spatne, naopak auto je celkem libive. Symetricke prolisy pri pohledu z boku jsou urcite zajimave. Co se detailu tyka to vypada taky pekne, ty oranzove linky v interieru jsou paradni. Urcite zajimavejsi interier nez vetsina fadnich VW. Jeste si pockat jak na tom bude jizdne. Asi bych ani neocekaval, ze to bude spicka ve sve tride co se jizdnich vlastnosti tyka, ale prumer by se hodil. Aby byly dobre dimenzovane brzdy a podvozek robustni. A uvidime co ukazou casem prvni testy a spolehlivost.

+1/0
28.8.2015 10:20
Foto

M88i54r27o75s37l42a23v 44S43t47e98i34n29e21r 6978664543305

Pokud máte garáž, nic proti tomu, ale v zimě s tím nesmíte na silnici, která se solí. Moskvič mé sestry měl po 6 letech sežrané prahy, švakr je vylil betonem.

Jinak u auta je vnější paráda až to poslední- v provozu oceníte úsporný a spolehlivý motor, převodovku a podvozek. O tom se recenzent příliš nešíří.

Podle všeho to bude opět Renault, takže Oltcit a Dacia vás pozdravují!

+2/−4
28.8.2015 9:50

R81i88e92d87e14l 46J70i72ř57í 6853768823922

Olcit je Citroen , hlavo. A na rozdíl od adolfwagenu , nevím , že by po 40 000 km Renaultu praskaly rozvodové řetězy.

+1/0
28.8.2015 19:46

P73e93t19r 72N44ě38m91e61č96e66k 1502204162903

......aneb ukradli jsme od všeho kousek....Rv

+3/−1
28.8.2015 8:39

G22e77o48r69g 55K74o18m50b65e46r10e50c 9794151636831

vite kdo je Steve Martin?  (ne ten herec) asi tezko. A kdo krade o tom by se dalo diskutovat.

0/0
2.9.2015 16:18

J36a66r59o54s35l39a20v 48K62a38d61l67e84c 5311519762971

R^

0/0
28.8.2015 8:34

K54a57r94e19l 25V31a18c83h32u37t 9713712939573

Jak to Mitsubishi, tak i tato ruská Lada určitě vypadá zpředu mnohem líp, než ta marně vychvalovaná nová KIA Sportage! ... (ta se prostě designově hoóóódně nepovedla!;-D - auto, které nemá "tvář" si sice nějaké zákazníky najde, ale prodejní trhák to určitě nebude).

0/−1
28.8.2015 8:04

K86a97r22e40l 82V59a60c65h81u66t 9983172279223

Mimochodem, i Lexus RX kopíroval čumák ... ;-)!!

0/0
28.8.2015 8:06

J50o65s44e94f 33K51r35o57u68p74a 1219452516708

Však on i "žigulík" svého času patřil u nás mezi parádní autaR^

+6/−2
28.8.2015 7:58

K12a12r48e75l 68V79a74l69i71š 7899686268462

Kde to proboha zase okopírovali? 8-o

+3/−4
28.8.2015 2:39

J88o75s37e19f 18K13r94o42u66p92a 1759472516328

Přečtěte si navazující článek;-)

+2/0
28.8.2015 7:59

P38e39t47r 29F46r18i88č 2639796280325

Nevypadá to sice nezajímavě, ale nelíbí se mi to jako většina dnešních aut. A tím, že už to nebude typicky důkladné, jednoduché a bezúdržbově ruské (jako byly třeba Moskviče řady 40/412 nebo Volhy 21) tak už to taky nebude žádný zázrak. Takže i nadále zůstanu věrný své 28let staré Ladě 21072, což sice také už není nějaký zázrak, jezdí to za 10l/100km, kufr to má malý, ale v případě potřeby to ještě umí jezdit i po poli a hlavně si toho pomalu nemusím všimnout, díly doslova "za hubičku" (např. přední brzdový kotouč jsem loni kupoval za 330,-Kč/ks, brzdové destičky 145Kč/celá sada atd.) a ono to pořád ještě jezdí a jezdí a jezdí...

Jsem docela zvědavý, jestli se tahle moderní auta (nejen ruská, ale celkově) dožijí stejných úspěchů jako např. Moskvič 412 z roku 1971 ve zcela původním stavu (bez vyvařování a s původním lakem, najeto cca 100.000km), kterého jsem měl možnost fotit letos na srazu moskvičů nebo Volha 21 z roku 1963, kterou jsem viděl před 3 roky na jedné výstavě také zcela původní, navíc s ní majitel stále jezdil jako s běžným autem a dokonce za ní tahal i vlek - po Německu i u nás, majitel je Čech žijící v Německu.

+3/−2
27.8.2015 23:32

J48i47ř46í 79S92c53h36w16a14c46h 8808404648126

Jakékoliv moderní auto co za 40 let najede 100.000 km je taky "bezúdržbové".

+2/0
27.8.2015 23:37

J42i56ř37í 45S18c71h37w26a56c45h 8408334708316

ještě dodám, že Moskvič 408/412 byl hroznej "shit" i v době kdy se vyráběl. To co se možná ušetřilo na údržbě, sežral dvakrát v benzínu.... Š 120 byl oproti tomu "moderní" stroj....

+3/0
27.8.2015 23:43

P18e57t35r 94F19r85i69č 2649576620725

Ať už 408 nebo 412 se kromě jiného vyráběla o víc jak o 10let dříve než Š120, takže srovnávat...no budiž. Osobně jsem začínal v´80 roce na otcově čtyřoké 408 (takže obsah 1.300ccm) z roku ´69 a sice jsem jezdil za 10l/100Km (nebo taky za 17l/100 když sem tomu hodně šlapal na přezky), ale moje zkušenost s ním byla taková, že kde škodovky končily, tak já s moskvičem začínal (zimní podmínky, topení, jízda v terénu, tahání přívěsů atd). A co se týká 412 (1.500ccm) a novějšího 2140 (což byla jen maličko převlečená 412) - měl jsem možnost si je odzkoušet a výkonově tomu měla co stačit i LADA 1.600. Takže já osobně z vlastních zkušeností rozhodně nemohu o moskvičích prohlásit, že to byl "shit" (na rozdíl třeba od škodovek).

+2/−1
28.8.2015 0:06

D48a49l41i47b85o57r 97P81r26o14c60h60á27z70k56a 5941318896102

Tak my jsme si Moskviče celkem užili.. Shnilé blatníky, shnilé prahy, bez vyvařování to nešlo, jinak by člověk šoupal nohama o silnici. Ale jako auto., které odvozilo hromadu materiálu na stavbu celkem šlo.

0/0
2.11.2015 7:44

J49a68r81o14s97l56a20v 85K30a77d41l76e98c 5741719692311

Ve své době se benzin neřešil a když má někdo volšový nohy nakakáno v hlavě, tak mu nepomůže nic.

0/0
28.8.2015 8:34

P95e78t70r 87F41r51i54č 2279566950175

Nevěřte tomu.

Relativně bezúdržbová byla auta bez počítačů, bez elektroniky, s jednoduchými starými motory a jednoduchými podvozky (Volhy, Moskviče,Wartburgy, Trabanty, částečně i Š 120 a starší). Taková auta bylo možné klidně odstavit i na 5 let na louku a po nalití benzinu a dodání nabité baterie jste opět bez jakýhkoli dalších servisních úkonů odjel a auto jelo, brzdilo atd. Vlastnoručně odzkoušeno, nejvděčnější na to jsou auta dvoutaktní, ta to snášejí nejlíp. 

Jakékoli moderní auto (bez ohledu na stav tachometru) odstavíte na více jak půl roku a nejen že neodjedete (protože jak se vybije baterka, tak zkolabuje řídící jednotka a pak už jedině oprava v servisu), ale aby to motor přežil, tak musíte vyměnit všechny oleje (na původní byste to zadřel) atd. A to nemluvě o tom, že i kdyste to auto nakrásně rozchodil, na nějaké ABS, ESP a pod. klidně zapomeňte, protože se mezitím rozsypou (zarezatí, shnijí) čidla. Moderní auta totiž nejsou ani tak závislá na počtu najetých kilometrů, ale na čase. Proto taky z tzv. moderních aut nikdy nebudou veterány - až odejdou elektronické díly a nebude jejich výroba, ta auta dojezdí sama od sebe, protože nepůjdou opravit.

+3/−1
27.8.2015 23:56

J34i62ř90í 47S74c56h23w13a65c45h 8428894748716

Já měl samozřejmě na mysli auto, co najede za 40 let 100.000 průběžně. Tedy v zimě zřejmě jezdit nebude, takže hnít bude minimálně.

Lidi si nekupují auta, aby někde pět let stála a jestli z nich za 40 let bude nebo nebude veterán je asi příliš nezajímá.

A  pár veteránů z těch dnešních aut samozřejmě zase bude. S vynaložením určité větší námahy než je prostá výměna součástky za součástku lze opravit v podstatě úplně všechno.....náhrada, úprava atd. atd.....;-)

+1/0
28.8.2015 10:45

M76a13r83t36i61n 85Ž55e11l34i97n52s29k22ý 9178279379862

Pripomina mi to neco na zpusob Nissan Qashqai ... Nad AvtoVAZ by dnes mela mit vetsinovou kontrolu aliance Renault - Nissan ... takze by ta podoba mela i logicky duvod. Jestli dodrzi jejich kvalitu, tak to muze byt solidni auto. Uvidime ... .

Prupovidky o neschopnosti Rusu vyrabet auta, ze jim musi nekdo pomahat ... no ... jaka auta vyrabime my? Auto dnes uz neni jednoducha masina jako pred 100 lety ... .

+1/0
27.8.2015 23:10

M50a59r13t60i67n 86Ž92e12l51i61n68s14k85ý 9638879949262

... a eru minulou nemuzem smazat ani my, ani Rusove ... .

0/0
27.8.2015 23:33

J64i47ř69í 90S94c20h60w33a37c92h 8948544448156

a kdopak za to může, že bez Němců neumíme ani my vyrobit pořádný auto?

Jen jsme se poučili asi o 20 let dříve....

0/0
27.8.2015 23:48

M84a37r57t91i40n 70Ž20e18l26i89n33s19k33ý 9868969489442

Co ja vim ... Zapadni zeme, co nas darovaly Nemcum, nase lidi sklamaly a posunuly ke komunistum?

0/−1
28.8.2015 0:17

J64i34ř94í 52S79c66h95w54a48c51h 8378404938976

Šoudruh Žiška a Jirásko za to může.....

0/0
28.8.2015 0:22

M56a17r55t82i75n 37Ž70e57l33i16n55s30k78ý 9668849869732

Jsme si urvali nejprumyslovejsi cast Rakouska-Uherska, a pak byla urvana nam ... otazkou je, jestli by nas silnejsi zeme stejne neprevalcovaly a nekoupily nase automobilky, ktera z mensich zemi nasi velikosti ma dodnes nejakou skvelou automobilku?

0/−1
28.8.2015 0:51

P88e58t39r 30M48i62c15h70a61l 2460904291812

Nevypadá to špatně. Ale u Renaultu kříženého s Žigulíkem bych byl asi opatrný.

+4/0
27.8.2015 22:26

R77i32e91d76e12l 76J13i31ř20í 6723178103882

Hodně lidí si dělalo a dělá pr..l z dácie. Ale podívejte se na prodej v Evropě , podívejte se , kolik jich jezdí v německu.Koupit si auto za milión a za tři , čtyři roky ho prodat za maximálně dvěstě tisíc ? Proč ?

+10/−2
27.8.2015 21:15

J95a58n 87Ř39e68z61n77í11č50e44k 3671351683910

Přesně.

+1/0
27.8.2015 22:06

J77i14ř75í 34S65c14h33w76a97c86h 8888824198696

vůbec nejde o nějaké dělání si pr.ele z Dacie, to je prostě šunt úměrný nízké ceně. Pro někoho, kdo chce za více peněz něco lepšího, je úplně jedno, kolik se těch Dacii prodá v Německu nebo kdekoliv jinde....

+9/−1
27.8.2015 22:16

P15a77v84e32l 29V58e65b55r 2825327766396

Cele kouzlo puvodni i soucasne Dacie bylo o spolupraci s Renaultem. Stejne tak by to Rusaci nezvladli sami. Sice si muzou najmout zahranicni designery, ale kvalita zpracovani bude vzdycky hrozna, Rusak proste neumi udelat nic poradne........

+3/0
27.8.2015 22:21

R51i80e36d86e33l 50J43i83ř35í 6263448483502

Mám takový pocit ,  že toto je taky s Renaultem.

0/0
28.8.2015 4:57

P95a65t29r60i10k 49K85o51v17a95ř71í59k 6457166190356

a proc ne? za neco ty prachy utratit musim ne? ;-)

0/0
28.8.2015 7:24

L31u31d52v56í36k 62G51a49j20d63o48š49í34k 2435883434452

Nikdo si z Dacie pr... nedělá.

Je to jednoduše auto cílené na velký segment uživatelů, pro které je cena tím jediným a nejdůležitějším parametrem. Ten segment zákazníků je dosti početný. To je celé. O kvalitě nebo nekvalitě prodejnost nic nevypovídá. Ta vypovídá jen o tom, že se koncept dobře trefil do cíleného segmentu.

0/0
28.10.2015 12:28

T81o33m92á46š 93K81u82c90h86a43ř 3847641378861

Auto za milion nestojí za 4 roky 200k.

Ojetou Dacii už nekoupí nikdo.

0/0
28.10.2015 21:49

T44o33m58á14š 93C90h91r24a43s23t78n50ý 2451104451273

Btw. dovážet se bude

http://www.autorevue.cz/lada-vesta-miri-do-evropy-v-nemecku-na-ni-cekaji-testy

0/0
27.8.2015 20:57

T72o17m38á23š 63C81h25r88a37s49t69n64ý 2491284661843

A takhle vypadá ta seriová :))

http://www.autorevue.cz/seriova-lada-vesta-odhaluje-interier-nevypada-spatne

+3/0
27.8.2015 20:54

P82e75t14r 25S75k39o93k52a53n 3669889793669

Vypada to jak Dacie , ale podle mne auto na vesnici nekam dobry. Zalezi na cene.

+2/−1
27.8.2015 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.