Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: S prehistorickými žigulíky je konec, tahle paráda je ruská lada

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management, ve kterém hrají důležitou roli i Češi, uvádí značku do 21. století. Lada Vesta, která míří do prodeje, se představuje jako šmrncovní kombík do přírody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i34c64h25a80l 26J65a63r26o92š 7744310652775

Musí to dostat cenou pod Dacii, jinak si neškrtnou.

0/0
3.11.2015 12:10

J68a64r79o51s61l67a82v 58K69o42r85u53b 3602934659240

Hlavny dovod preco by som ju kupil je 4x4, bez neho jeho samotne urcenie straca vyznam

0/0
1.11.2015 2:14

P54e33t18r 36P91e52t30ř28í69k 3641350751738

no tak šestnástistovka žigulík, kterej jsme měli v 77-tým byl parádní kočár na svou dobu, takže bych vše ruské nezatracoval...;-)

+1/0
29.10.2015 15:42

J33a39n 10L63u46k73á25š 7257853233302

On byl paradni kocar hlavne z toho duvodu, ze dle rozhodnuti RVHP se tu jine auto srovnatelne velikosti koupit nedalo, pokud jste teda nemel prebytek tuzexovych bonu.

+1/0
29.10.2015 18:12

Z26d54e54n23ě62k 23D43u17f93e83k 2164304708

Tak šup šup vyrábět, vypadá to podstatně lépe než NIVA a hlavně mnohem lépe než DACIA DUSTER. Otázka je jak to bude s pohonnou jednotkou, a kdo jim ji bude v kooperaci dělat, zda Renault, či zda Nissan.

0/0
29.10.2015 13:24

L71a22d53i19s55l43a34v 75V39a37s50i71c31k28a 3832292427842

no nazdar- to si koupi jenom masochista a obdivovatel všeho ruského.......

+1/−2
3.9.2015 11:38

G54e69o70r62g 75K36o44m15b48e47r79e31c 9604691266651

proc nenapisou ze zatim stoji Steve Martin co navrhoval Volva a Mercedesy? -

Jetzt hat Steve Martin auf der Moscow Offroad-Show einmal mehr bewiesen, dass das,  was er seinerzeit bei Volvo und Mercedes geleistet hat, auch auf Fahrzeuge der russischen Marke zu übertragen ist. -

http://www.n-tv.de/auto/Unglaublich-aber-Lada-article15815426.html

+4/0
2.9.2015 16:20

F55r51a88n18t93i25š50e18k 71N45o97v78á38k 6461135786521

Protože je třeba kopat do Ruska. Vše Ruské musí být špatné. Přiznat, že nejde jen o plán nějakého magora, ale projekt realitiscký, za kterým stojí nesmírně schopný manager se nehodí do propagandy.

+3/−1
28.10.2015 10:27

P21e84t12r 85M51a78r68e64č85e71k 1713981139928

"Paráda" ? Tahle překopaná Dacie ? ;-D

+2/−1
30.8.2015 19:21

J45o33s82e48f 62N67o71v68á87k 7237297722668

Líbí. Motory zřejmně budou s Renaulta.

0/0
29.8.2015 18:58

P42e29t63r 39M75a44r33e80č41e78k 1613761979778

Vždyť je to celé Dacia , tedy chcete-li Renault :-) ..

+2/−1
30.8.2015 19:20

S33v91a38t98o39p13l79u22k 17S65i47l10n84ý 4172876129628

Už vidím, jak si Rusové budou mlaskat, že kupují pravý ruský vůz a přitom budou kupovat jen trochu líbivější Dacii ;-)

0/−1
6.9.2015 22:36

O32n82d16ř10e75j 71S52t97a41r69o73c80h 5920173142394

Z boku docela dobrý, zezadu a zepředu se mi to ale nelíbí. Je to něčemu strašně podobné...

0/0
28.8.2015 11:29

M86a40r88t35i45n 30R93a43y49m89a64n 4102728633208

Tak designove to neni uplne spatne, naopak auto je celkem libive. Symetricke prolisy pri pohledu z boku jsou urcite zajimave. Co se detailu tyka to vypada taky pekne, ty oranzove linky v interieru jsou paradni. Urcite zajimavejsi interier nez vetsina fadnich VW. Jeste si pockat jak na tom bude jizdne. Asi bych ani neocekaval, ze to bude spicka ve sve tride co se jizdnich vlastnosti tyka, ale prumer by se hodil. Aby byly dobre dimenzovane brzdy a podvozek robustni. A uvidime co ukazou casem prvni testy a spolehlivost.

+1/0
28.8.2015 10:20
Foto

M73i74r40o60s91l90a89v 31S38t15e25i32n12e14r 6498634673155

Pokud máte garáž, nic proti tomu, ale v zimě s tím nesmíte na silnici, která se solí. Moskvič mé sestry měl po 6 letech sežrané prahy, švakr je vylil betonem.

Jinak u auta je vnější paráda až to poslední- v provozu oceníte úsporný a spolehlivý motor, převodovku a podvozek. O tom se recenzent příliš nešíří.

Podle všeho to bude opět Renault, takže Oltcit a Dacia vás pozdravují!

+2/−4
28.8.2015 9:50

R40i21e35d94e94l 58J92i95ř74í 6203498353322

Olcit je Citroen , hlavo. A na rozdíl od adolfwagenu , nevím , že by po 40 000 km Renaultu praskaly rozvodové řetězy.

+1/0
28.8.2015 19:46

P13e97t30r 83N26ě91m43e49č28e22k 1652574732533

......aneb ukradli jsme od všeho kousek....Rv

+3/−1
28.8.2015 8:39

G39e14o22r21g 83K48o77m69b59e69r19e17c 9354301796641

vite kdo je Steve Martin?  (ne ten herec) asi tezko. A kdo krade o tom by se dalo diskutovat.

0/0
2.9.2015 16:18

J94a35r78o22s28l56a90v 63K24a41d63l17e19c 5371199122601

R^

0/0
28.8.2015 8:34

K18a73r83e19l 61V75a80c91h98u85t 9193982769243

Jak to Mitsubishi, tak i tato ruská Lada určitě vypadá zpředu mnohem líp, než ta marně vychvalovaná nová KIA Sportage! ... (ta se prostě designově hoóóódně nepovedla!;-D - auto, které nemá "tvář" si sice nějaké zákazníky najde, ale prodejní trhák to určitě nebude).

0/−1
28.8.2015 8:04

K73a89r57e12l 57V32a53c73h73u19t 9853412719293

Mimochodem, i Lexus RX kopíroval čumák ... ;-)!!

0/0
28.8.2015 8:06

J30o77s94e55f 77K53r28o20u52p55a 1919742696478

Však on i "žigulík" svého času patřil u nás mezi parádní autaR^

+6/−2
28.8.2015 7:58

K44a46r39e87l 43V48a64l30i10š 7379416878862

Kde to proboha zase okopírovali? 8-o

+3/−4
28.8.2015 2:39

J28o26s80e61f 39K31r17o27u88p98a 1769372566928

Přečtěte si navazující článek;-)

+2/0
28.8.2015 7:59

P94e93t12r 34F14r13i42č 2309286260215

Nevypadá to sice nezajímavě, ale nelíbí se mi to jako většina dnešních aut. A tím, že už to nebude typicky důkladné, jednoduché a bezúdržbově ruské (jako byly třeba Moskviče řady 40/412 nebo Volhy 21) tak už to taky nebude žádný zázrak. Takže i nadále zůstanu věrný své 28let staré Ladě 21072, což sice také už není nějaký zázrak, jezdí to za 10l/100km, kufr to má malý, ale v případě potřeby to ještě umí jezdit i po poli a hlavně si toho pomalu nemusím všimnout, díly doslova "za hubičku" (např. přední brzdový kotouč jsem loni kupoval za 330,-Kč/ks, brzdové destičky 145Kč/celá sada atd.) a ono to pořád ještě jezdí a jezdí a jezdí...

Jsem docela zvědavý, jestli se tahle moderní auta (nejen ruská, ale celkově) dožijí stejných úspěchů jako např. Moskvič 412 z roku 1971 ve zcela původním stavu (bez vyvařování a s původním lakem, najeto cca 100.000km), kterého jsem měl možnost fotit letos na srazu moskvičů nebo Volha 21 z roku 1963, kterou jsem viděl před 3 roky na jedné výstavě také zcela původní, navíc s ní majitel stále jezdil jako s běžným autem a dokonce za ní tahal i vlek - po Německu i u nás, majitel je Čech žijící v Německu.

+3/−2
27.8.2015 23:32

J70i33ř84í 82S48c17h22w38a88c96h 8198254238146

Jakékoliv moderní auto co za 40 let najede 100.000 km je taky "bezúdržbové".

+2/0
27.8.2015 23:37

J87i51ř31í 62S84c98h65w35a30c74h 8318334988836

ještě dodám, že Moskvič 408/412 byl hroznej "shit" i v době kdy se vyráběl. To co se možná ušetřilo na údržbě, sežral dvakrát v benzínu.... Š 120 byl oproti tomu "moderní" stroj....

+3/0
27.8.2015 23:43

P93e90t33r 23F56r56i35č 2889866980715

Ať už 408 nebo 412 se kromě jiného vyráběla o víc jak o 10let dříve než Š120, takže srovnávat...no budiž. Osobně jsem začínal v´80 roce na otcově čtyřoké 408 (takže obsah 1.300ccm) z roku ´69 a sice jsem jezdil za 10l/100Km (nebo taky za 17l/100 když sem tomu hodně šlapal na přezky), ale moje zkušenost s ním byla taková, že kde škodovky končily, tak já s moskvičem začínal (zimní podmínky, topení, jízda v terénu, tahání přívěsů atd). A co se týká 412 (1.500ccm) a novějšího 2140 (což byla jen maličko převlečená 412) - měl jsem možnost si je odzkoušet a výkonově tomu měla co stačit i LADA 1.600. Takže já osobně z vlastních zkušeností rozhodně nemohu o moskvičích prohlásit, že to byl "shit" (na rozdíl třeba od škodovek).

+2/−1
28.8.2015 0:06

D87a16l13i71b20o55r 86P89r94o25c16h32á15z15k22a 5331288126312

Tak my jsme si Moskviče celkem užili.. Shnilé blatníky, shnilé prahy, bez vyvařování to nešlo, jinak by člověk šoupal nohama o silnici. Ale jako auto., které odvozilo hromadu materiálu na stavbu celkem šlo.

0/0
2.11.2015 7:44

J97a49r51o85s17l23a74v 85K25a38d20l95e28c 5171159372731

Ve své době se benzin neřešil a když má někdo volšový nohy nakakáno v hlavě, tak mu nepomůže nic.

0/0
28.8.2015 8:34

P75e48t31r 12F43r26i95č 2229836440465

Nevěřte tomu.

Relativně bezúdržbová byla auta bez počítačů, bez elektroniky, s jednoduchými starými motory a jednoduchými podvozky (Volhy, Moskviče,Wartburgy, Trabanty, částečně i Š 120 a starší). Taková auta bylo možné klidně odstavit i na 5 let na louku a po nalití benzinu a dodání nabité baterie jste opět bez jakýhkoli dalších servisních úkonů odjel a auto jelo, brzdilo atd. Vlastnoručně odzkoušeno, nejvděčnější na to jsou auta dvoutaktní, ta to snášejí nejlíp. 

Jakékoli moderní auto (bez ohledu na stav tachometru) odstavíte na více jak půl roku a nejen že neodjedete (protože jak se vybije baterka, tak zkolabuje řídící jednotka a pak už jedině oprava v servisu), ale aby to motor přežil, tak musíte vyměnit všechny oleje (na původní byste to zadřel) atd. A to nemluvě o tom, že i kdyste to auto nakrásně rozchodil, na nějaké ABS, ESP a pod. klidně zapomeňte, protože se mezitím rozsypou (zarezatí, shnijí) čidla. Moderní auta totiž nejsou ani tak závislá na počtu najetých kilometrů, ale na čase. Proto taky z tzv. moderních aut nikdy nebudou veterány - až odejdou elektronické díly a nebude jejich výroba, ta auta dojezdí sama od sebe, protože nepůjdou opravit.

+3/−1
27.8.2015 23:56

J66i80ř93í 59S63c86h11w49a21c16h 8448144878116

Já měl samozřejmě na mysli auto, co najede za 40 let 100.000 průběžně. Tedy v zimě zřejmě jezdit nebude, takže hnít bude minimálně.

Lidi si nekupují auta, aby někde pět let stála a jestli z nich za 40 let bude nebo nebude veterán je asi příliš nezajímá.

A  pár veteránů z těch dnešních aut samozřejmě zase bude. S vynaložením určité větší námahy než je prostá výměna součástky za součástku lze opravit v podstatě úplně všechno.....náhrada, úprava atd. atd.....;-)

+1/0
28.8.2015 10:45

M60a81r84t53i94n 54Ž19e66l37i52n78s39k93ý 9718719389112

Pripomina mi to neco na zpusob Nissan Qashqai ... Nad AvtoVAZ by dnes mela mit vetsinovou kontrolu aliance Renault - Nissan ... takze by ta podoba mela i logicky duvod. Jestli dodrzi jejich kvalitu, tak to muze byt solidni auto. Uvidime ... .

Prupovidky o neschopnosti Rusu vyrabet auta, ze jim musi nekdo pomahat ... no ... jaka auta vyrabime my? Auto dnes uz neni jednoducha masina jako pred 100 lety ... .

+1/0
27.8.2015 23:10

M72a39r87t30i91n 28Ž58e37l86i16n34s50k40ý 9698669129902

... a eru minulou nemuzem smazat ani my, ani Rusove ... .

0/0
27.8.2015 23:33

J98i75ř69í 58S74c74h28w19a70c74h 8318654788576

a kdopak za to může, že bez Němců neumíme ani my vyrobit pořádný auto?

Jen jsme se poučili asi o 20 let dříve....

0/0
27.8.2015 23:48

M67a62r39t34i54n 63Ž32e80l65i80n65s65k87ý 9748199929512

Co ja vim ... Zapadni zeme, co nas darovaly Nemcum, nase lidi sklamaly a posunuly ke komunistum?

0/−1
28.8.2015 0:17

J51i87ř47í 31S96c40h61w70a48c88h 8548314688826

Šoudruh Žiška a Jirásko za to může.....

0/0
28.8.2015 0:22

M61a68r96t62i75n 19Ž13e86l53i32n45s46k45ý 9148209529462

Jsme si urvali nejprumyslovejsi cast Rakouska-Uherska, a pak byla urvana nam ... otazkou je, jestli by nas silnejsi zeme stejne neprevalcovaly a nekoupily nase automobilky, ktera z mensich zemi nasi velikosti ma dodnes nejakou skvelou automobilku?

0/−1
28.8.2015 0:51

P53e89t18r 64M77i14c48h73a20l 2860454161422

Nevypadá to špatně. Ale u Renaultu kříženého s Žigulíkem bych byl asi opatrný.

+4/0
27.8.2015 22:26

R35i49e14d19e27l 76J43i53ř49í 6203888823902

Hodně lidí si dělalo a dělá pr..l z dácie. Ale podívejte se na prodej v Evropě , podívejte se , kolik jich jezdí v německu.Koupit si auto za milión a za tři , čtyři roky ho prodat za maximálně dvěstě tisíc ? Proč ?

+10/−2
27.8.2015 21:15

J83a54n 86Ř37e73z26n25í52č18e84k 3631711183310

Přesně.

+1/0
27.8.2015 22:06

J52i71ř66í 54S34c82h15w58a34c58h 8108964778266

vůbec nejde o nějaké dělání si pr.ele z Dacie, to je prostě šunt úměrný nízké ceně. Pro někoho, kdo chce za více peněz něco lepšího, je úplně jedno, kolik se těch Dacii prodá v Německu nebo kdekoliv jinde....

+9/−1
27.8.2015 22:16

P96a49v79e90l 87V44e59b97r 2635317136546

Cele kouzlo puvodni i soucasne Dacie bylo o spolupraci s Renaultem. Stejne tak by to Rusaci nezvladli sami. Sice si muzou najmout zahranicni designery, ale kvalita zpracovani bude vzdycky hrozna, Rusak proste neumi udelat nic poradne........

+3/0
27.8.2015 22:21

R31i86e47d21e39l 92J11i33ř34í 6673848473792

Mám takový pocit ,  že toto je taky s Renaultem.

0/0
28.8.2015 4:57

P61a47t21r86i42k 12K90o20v66a27ř58í84k 6657936910336

a proc ne? za neco ty prachy utratit musim ne? ;-)

0/0
28.8.2015 7:24

L13u91d75v65í89k 32G17a93j13d54o54š74í89k 2785843204862

Nikdo si z Dacie pr... nedělá.

Je to jednoduše auto cílené na velký segment uživatelů, pro které je cena tím jediným a nejdůležitějším parametrem. Ten segment zákazníků je dosti početný. To je celé. O kvalitě nebo nekvalitě prodejnost nic nevypovídá. Ta vypovídá jen o tom, že se koncept dobře trefil do cíleného segmentu.

0/0
28.10.2015 12:28

T88o63m19á91š 22K26u50c51h16a20ř 3107151198471

Auto za milion nestojí za 4 roky 200k.

Ojetou Dacii už nekoupí nikdo.

0/0
28.10.2015 21:49

T81o44m16á75š 82C28h52r87a38s44t29n21ý 2751224681133

Btw. dovážet se bude

http://www.autorevue.cz/lada-vesta-miri-do-evropy-v-nemecku-na-ni-cekaji-testy

0/0
27.8.2015 20:57

T71o23m14á40š 89C14h22r47a92s14t86n12ý 2791404931773

A takhle vypadá ta seriová :))

http://www.autorevue.cz/seriova-lada-vesta-odhaluje-interier-nevypada-spatne

+3/0
27.8.2015 20:54

P62e13t47r 64S88k73o75k71a14n 3539579433199

Vypada to jak Dacie , ale podle mne auto na vesnici nekam dobry. Zalezi na cene.

+2/−1
27.8.2015 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.