Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: S prehistorickými žigulíky je konec, tahle paráda je ruská lada

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management, ve kterém hrají důležitou roli i Češi, uvádí značku do 21. století. Lada Vesta, která míří do prodeje, se představuje jako šmrncovní kombík do přírody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i92c62h66a37l 45J62a24r12o43š 7484100102465

Musí to dostat cenou pod Dacii, jinak si neškrtnou.

0/0
3.11.2015 12:10

J71a32r90o33s75l85a10v 80K92o66r68u76b 3392154259590

Hlavny dovod preco by som ju kupil je 4x4, bez neho jeho samotne urcenie straca vyznam

0/0
1.11.2015 2:14

P33e80t62r 51P16e73t86ř31í93k 3601770271978

no tak šestnástistovka žigulík, kterej jsme měli v 77-tým byl parádní kočár na svou dobu, takže bych vše ruské nezatracoval...;-)

+1/0
29.10.2015 15:42


J50a11n 28L30u70k13á64š 7947183573122

On byl paradni kocar hlavne z toho duvodu, ze dle rozhodnuti RVHP se tu jine auto srovnatelne velikosti koupit nedalo, pokud jste teda nemel prebytek tuzexovych bonu.

+1/0
29.10.2015 18:12

Z55d80e36n92ě88k 96D40u46f63e77k 2614854588

Tak šup šup vyrábět, vypadá to podstatně lépe než NIVA a hlavně mnohem lépe než DACIA DUSTER. Otázka je jak to bude s pohonnou jednotkou, a kdo jim ji bude v kooperaci dělat, zda Renault, či zda Nissan.

0/0
29.10.2015 13:24

L92a72d84i10s95l71a96v 68V11a40s91i48c48k16a 3352492307512

no nazdar- to si koupi jenom masochista a obdivovatel všeho ruského.......

+1/−2
3.9.2015 11:38

G74e77o16r69g 79K80o96m33b63e23r24e48c 9454641526341

proc nenapisou ze zatim stoji Steve Martin co navrhoval Volva a Mercedesy? -

Jetzt hat Steve Martin auf der Moscow Offroad-Show einmal mehr bewiesen, dass das,  was er seinerzeit bei Volvo und Mercedes geleistet hat, auch auf Fahrzeuge der russischen Marke zu übertragen ist. -

http://www.n-tv.de/auto/Unglaublich-aber-Lada-article15815426.html

+4/0
2.9.2015 16:20

F56r84a13n68t32i20š87e11k 25N88o87v53á82k 6701905256221

Protože je třeba kopat do Ruska. Vše Ruské musí být špatné. Přiznat, že nejde jen o plán nějakého magora, ale projekt realitiscký, za kterým stojí nesmírně schopný manager se nehodí do propagandy.

+3/−1
28.10.2015 10:27

P13e83t78r 87M23a90r87e75č42e57k 1823301649748

"Paráda" ? Tahle překopaná Dacie ? ;-D

+2/−1
30.8.2015 19:21

J48o23s90e31f 32N80o97v41á85k 7767897802908

Líbí. Motory zřejmně budou s Renaulta.

0/0
29.8.2015 18:58

P23e62t71r 97M12a44r61e84č64e20k 1653951369358

Vždyť je to celé Dacia , tedy chcete-li Renault :-) ..

+2/−1
30.8.2015 19:20

S23v97a17t78o59p66l58u92k 35S23i33l12n82ý 4892196579468

Už vidím, jak si Rusové budou mlaskat, že kupují pravý ruský vůz a přitom budou kupovat jen trochu líbivější Dacii ;-)

0/−1
6.9.2015 22:36

O67n73d83ř28e59j 77S57t14a57r49o88c34h 5180913142454

Z boku docela dobrý, zezadu a zepředu se mi to ale nelíbí. Je to něčemu strašně podobné...

0/0
28.8.2015 11:29

M79a43r55t38i21n 93R67a42y74m61a31n 4242328413988

Tak designove to neni uplne spatne, naopak auto je celkem libive. Symetricke prolisy pri pohledu z boku jsou urcite zajimave. Co se detailu tyka to vypada taky pekne, ty oranzove linky v interieru jsou paradni. Urcite zajimavejsi interier nez vetsina fadnich VW. Jeste si pockat jak na tom bude jizdne. Asi bych ani neocekaval, ze to bude spicka ve sve tride co se jizdnich vlastnosti tyka, ale prumer by se hodil. Aby byly dobre dimenzovane brzdy a podvozek robustni. A uvidime co ukazou casem prvni testy a spolehlivost.

+1/0
28.8.2015 10:20
Foto

M46i98r15o34s13l36a70v 10S10t74e36i72n29e88r 1485515908783

Pokud máte garáž, nic proti tomu, ale v zimě s tím nesmíte na silnici, která se solí. Moskvič mé sestry měl po 6 letech sežrané prahy, švakr je vylil betonem.

Jinak u auta je vnější paráda až to poslední- v provozu oceníte úsporný a spolehlivý motor, převodovku a podvozek. O tom se recenzent příliš nešíří.

Podle všeho to bude opět Renault, takže Oltcit a Dacia vás pozdravují!

+2/−4
28.8.2015 9:50

R13i33e83d27e89l 40J98i40ř18í 6653388633352

Olcit je Citroen , hlavo. A na rozdíl od adolfwagenu , nevím , že by po 40 000 km Renaultu praskaly rozvodové řetězy.

+1/0
28.8.2015 19:46

P72e58t12r 89N29ě82m88e76č74e79k 1422804122483

......aneb ukradli jsme od všeho kousek....Rv

+3/−1
28.8.2015 8:39

G74e78o92r32g 69K52o20m98b56e80r55e68c 9154921936691

vite kdo je Steve Martin?  (ne ten herec) asi tezko. A kdo krade o tom by se dalo diskutovat.

0/0
2.9.2015 16:18

J42a46r74o12s77l69a39v 69K64a62d24l14e33c 5891139252511

R^

0/0
28.8.2015 8:34

K65a30r47e84l 95V84a52c36h25u77t 9563312239893

Jak to Mitsubishi, tak i tato ruská Lada určitě vypadá zpředu mnohem líp, než ta marně vychvalovaná nová KIA Sportage! ... (ta se prostě designově hoóóódně nepovedla!;-D - auto, které nemá "tvář" si sice nějaké zákazníky najde, ale prodejní trhák to určitě nebude).

0/−1
28.8.2015 8:04

K93a17r42e43l 67V77a34c77h44u18t 9373692559483

Mimochodem, i Lexus RX kopíroval čumák ... ;-)!!

0/0
28.8.2015 8:06

J86o19s53e64f 14K12r84o55u18p72a 1569922486868

Však on i "žigulík" svého času patřil u nás mezi parádní autaR^

+6/−2
28.8.2015 7:58

K98a23r18e55l 74V67a16l70i88š 7319346908732

Kde to proboha zase okopírovali? 8-o

+3/−4
28.8.2015 2:39

J50o46s64e26f 71K22r51o28u38p43a 1859432846498

Přečtěte si navazující článek;-)

+2/0
28.8.2015 7:59

P29e90t34r 64F36r62i61č 2129486760965

Nevypadá to sice nezajímavě, ale nelíbí se mi to jako většina dnešních aut. A tím, že už to nebude typicky důkladné, jednoduché a bezúdržbově ruské (jako byly třeba Moskviče řady 40/412 nebo Volhy 21) tak už to taky nebude žádný zázrak. Takže i nadále zůstanu věrný své 28let staré Ladě 21072, což sice také už není nějaký zázrak, jezdí to za 10l/100km, kufr to má malý, ale v případě potřeby to ještě umí jezdit i po poli a hlavně si toho pomalu nemusím všimnout, díly doslova "za hubičku" (např. přední brzdový kotouč jsem loni kupoval za 330,-Kč/ks, brzdové destičky 145Kč/celá sada atd.) a ono to pořád ještě jezdí a jezdí a jezdí...

Jsem docela zvědavý, jestli se tahle moderní auta (nejen ruská, ale celkově) dožijí stejných úspěchů jako např. Moskvič 412 z roku 1971 ve zcela původním stavu (bez vyvařování a s původním lakem, najeto cca 100.000km), kterého jsem měl možnost fotit letos na srazu moskvičů nebo Volha 21 z roku 1963, kterou jsem viděl před 3 roky na jedné výstavě také zcela původní, navíc s ní majitel stále jezdil jako s běžným autem a dokonce za ní tahal i vlek - po Německu i u nás, majitel je Čech žijící v Německu.

+3/−2
27.8.2015 23:32

J86i28ř73í 39S81c73h45w93a32c19h 8388314248866

Jakékoliv moderní auto co za 40 let najede 100.000 km je taky "bezúdržbové".

+2/0
27.8.2015 23:37

J70i88ř27í 41S80c72h84w49a12c43h 8658184928576

ještě dodám, že Moskvič 408/412 byl hroznej "shit" i v době kdy se vyráběl. To co se možná ušetřilo na údržbě, sežral dvakrát v benzínu.... Š 120 byl oproti tomu "moderní" stroj....

+3/0
27.8.2015 23:43

P57e21t12r 69F66r39i53č 2479226450645

Ať už 408 nebo 412 se kromě jiného vyráběla o víc jak o 10let dříve než Š120, takže srovnávat...no budiž. Osobně jsem začínal v´80 roce na otcově čtyřoké 408 (takže obsah 1.300ccm) z roku ´69 a sice jsem jezdil za 10l/100Km (nebo taky za 17l/100 když sem tomu hodně šlapal na přezky), ale moje zkušenost s ním byla taková, že kde škodovky končily, tak já s moskvičem začínal (zimní podmínky, topení, jízda v terénu, tahání přívěsů atd). A co se týká 412 (1.500ccm) a novějšího 2140 (což byla jen maličko převlečená 412) - měl jsem možnost si je odzkoušet a výkonově tomu měla co stačit i LADA 1.600. Takže já osobně z vlastních zkušeností rozhodně nemohu o moskvičích prohlásit, že to byl "shit" (na rozdíl třeba od škodovek).

+2/−1
28.8.2015 0:06

D97a90l21i75b21o96r 75P46r92o47c45h30á30z74k90a 5571848836172

Tak my jsme si Moskviče celkem užili.. Shnilé blatníky, shnilé prahy, bez vyvařování to nešlo, jinak by člověk šoupal nohama o silnici. Ale jako auto., které odvozilo hromadu materiálu na stavbu celkem šlo.

0/0
2.11.2015 7:44

J48a58r52o62s42l88a61v 19K38a14d66l28e24c 5551229362901

Ve své době se benzin neřešil a když má někdo volšový nohy nakakáno v hlavě, tak mu nepomůže nic.

0/0
28.8.2015 8:34

P36e77t19r 54F68r40i89č 2569486200195

Nevěřte tomu.

Relativně bezúdržbová byla auta bez počítačů, bez elektroniky, s jednoduchými starými motory a jednoduchými podvozky (Volhy, Moskviče,Wartburgy, Trabanty, částečně i Š 120 a starší). Taková auta bylo možné klidně odstavit i na 5 let na louku a po nalití benzinu a dodání nabité baterie jste opět bez jakýhkoli dalších servisních úkonů odjel a auto jelo, brzdilo atd. Vlastnoručně odzkoušeno, nejvděčnější na to jsou auta dvoutaktní, ta to snášejí nejlíp. 

Jakékoli moderní auto (bez ohledu na stav tachometru) odstavíte na více jak půl roku a nejen že neodjedete (protože jak se vybije baterka, tak zkolabuje řídící jednotka a pak už jedině oprava v servisu), ale aby to motor přežil, tak musíte vyměnit všechny oleje (na původní byste to zadřel) atd. A to nemluvě o tom, že i kdyste to auto nakrásně rozchodil, na nějaké ABS, ESP a pod. klidně zapomeňte, protože se mezitím rozsypou (zarezatí, shnijí) čidla. Moderní auta totiž nejsou ani tak závislá na počtu najetých kilometrů, ale na čase. Proto taky z tzv. moderních aut nikdy nebudou veterány - až odejdou elektronické díly a nebude jejich výroba, ta auta dojezdí sama od sebe, protože nepůjdou opravit.

+3/−1
27.8.2015 23:56

J90i35ř49í 15S14c97h44w93a82c86h 8408234808296

Já měl samozřejmě na mysli auto, co najede za 40 let 100.000 průběžně. Tedy v zimě zřejmě jezdit nebude, takže hnít bude minimálně.

Lidi si nekupují auta, aby někde pět let stála a jestli z nich za 40 let bude nebo nebude veterán je asi příliš nezajímá.

A  pár veteránů z těch dnešních aut samozřejmě zase bude. S vynaložením určité větší námahy než je prostá výměna součástky za součástku lze opravit v podstatě úplně všechno.....náhrada, úprava atd. atd.....;-)

+1/0
28.8.2015 10:45

M79a26r87t16i42n 12Ž60e90l91i70n61s46k12ý 9188679949232

Pripomina mi to neco na zpusob Nissan Qashqai ... Nad AvtoVAZ by dnes mela mit vetsinovou kontrolu aliance Renault - Nissan ... takze by ta podoba mela i logicky duvod. Jestli dodrzi jejich kvalitu, tak to muze byt solidni auto. Uvidime ... .

Prupovidky o neschopnosti Rusu vyrabet auta, ze jim musi nekdo pomahat ... no ... jaka auta vyrabime my? Auto dnes uz neni jednoducha masina jako pred 100 lety ... .

+1/0
27.8.2015 23:10

M32a79r70t83i87n 97Ž62e30l79i60n39s49k59ý 9238969889732

... a eru minulou nemuzem smazat ani my, ani Rusove ... .

0/0
27.8.2015 23:33

J51i83ř24í 46S59c28h97w64a87c68h 8128894768976

a kdopak za to může, že bez Němců neumíme ani my vyrobit pořádný auto?

Jen jsme se poučili asi o 20 let dříve....

0/0
27.8.2015 23:48

M68a64r60t52i96n 41Ž81e63l67i35n80s72k21ý 9418789729712

Co ja vim ... Zapadni zeme, co nas darovaly Nemcum, nase lidi sklamaly a posunuly ke komunistum?

0/−1
28.8.2015 0:17

J72i59ř65í 82S80c76h71w60a71c29h 8988394608396

Šoudruh Žiška a Jirásko za to může.....

0/0
28.8.2015 0:22

M13a62r69t83i97n 70Ž10e57l90i87n82s58k42ý 9728489869282

Jsme si urvali nejprumyslovejsi cast Rakouska-Uherska, a pak byla urvana nam ... otazkou je, jestli by nas silnejsi zeme stejne neprevalcovaly a nekoupily nase automobilky, ktera z mensich zemi nasi velikosti ma dodnes nejakou skvelou automobilku?

0/−1
28.8.2015 0:51

P90e26t94r 51M33i92c27h91a91l 2100794771412

Nevypadá to špatně. Ale u Renaultu kříženého s Žigulíkem bych byl asi opatrný.

+4/0
27.8.2015 22:26

R51i13e37d32e28l 12J36i42ř18í 6723248803702

Hodně lidí si dělalo a dělá pr..l z dácie. Ale podívejte se na prodej v Evropě , podívejte se , kolik jich jezdí v německu.Koupit si auto za milión a za tři , čtyři roky ho prodat za maximálně dvěstě tisíc ? Proč ?

+10/−2
27.8.2015 21:15

J81a34n 47Ř13e33z72n52í38č82e44k 3181161193450

Přesně.

+1/0
27.8.2015 22:06

J76i90ř96í 89S32c25h48w84a55c36h 8248694218536

vůbec nejde o nějaké dělání si pr.ele z Dacie, to je prostě šunt úměrný nízké ceně. Pro někoho, kdo chce za více peněz něco lepšího, je úplně jedno, kolik se těch Dacii prodá v Německu nebo kdekoliv jinde....

+9/−1
27.8.2015 22:16

P27a12v23e80l 50V68e78b88r 2685367366496

Cele kouzlo puvodni i soucasne Dacie bylo o spolupraci s Renaultem. Stejne tak by to Rusaci nezvladli sami. Sice si muzou najmout zahranicni designery, ale kvalita zpracovani bude vzdycky hrozna, Rusak proste neumi udelat nic poradne........

+3/0
27.8.2015 22:21

R58i17e94d31e22l 82J34i45ř45í 6273508973412

Mám takový pocit ,  že toto je taky s Renaultem.

0/0
28.8.2015 4:57

P85a36t97r33i42k 22K29o42v20a80ř30í37k 6647506650876

a proc ne? za neco ty prachy utratit musim ne? ;-)

0/0
28.8.2015 7:24

L32u69d63v82í66k 41G89a34j23d41o45š75í18k 2925763134802

Nikdo si z Dacie pr... nedělá.

Je to jednoduše auto cílené na velký segment uživatelů, pro které je cena tím jediným a nejdůležitějším parametrem. Ten segment zákazníků je dosti početný. To je celé. O kvalitě nebo nekvalitě prodejnost nic nevypovídá. Ta vypovídá jen o tom, že se koncept dobře trefil do cíleného segmentu.

0/0
28.10.2015 12:28

T93o24m69á55š 55K56u17c93h38a77ř 3867671658701

Auto za milion nestojí za 4 roky 200k.

Ojetou Dacii už nekoupí nikdo.

0/0
28.10.2015 21:49

T26o46m22á74š 63C67h41r10a95s12t83n91ý 2961454201493

Btw. dovážet se bude

http://www.autorevue.cz/lada-vesta-miri-do-evropy-v-nemecku-na-ni-cekaji-testy

0/0
27.8.2015 20:57

T43o76m48á42š 50C80h20r42a75s62t68n53ý 2881544321673

A takhle vypadá ta seriová :))

http://www.autorevue.cz/seriova-lada-vesta-odhaluje-interier-nevypada-spatne

+3/0
27.8.2015 20:54

P52e24t97r 62S43k38o18k71a79n 3979229843639

Vypada to jak Dacie , ale podle mne auto na vesnici nekam dobry. Zalezi na cene.

+2/−1
27.8.2015 20:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.