Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Darebák proti mazánkovi: Opel Corsa OPC kontra Volkswagen Polo GTI

Kůň je tak dobrý, jak udatného má jezdce, o tomhle rozdováděném duu to platí taky. Oba vozy jsou pekelně rychlé, ale odlišnější charaktery jen těžko najdete. Polo GTI je na čistou, chirurgicky přesnou profesorskou jízdu. Do Corsy OPC potřebujete sedativa, je to neurvalec. Chuligán, kterému se zdráháte svěřit manželku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o92s72e34f 45N77o86v12á12k 7387447902638

Kdysi jsem jezdil s Kadety. Motory od 1,3 po1,6. Spotřeba max. 5,5 litru spíš níže. EU norma asi 2. Může mi někdo vysvětlit proč když auta žerou o litr víc jsou méně ekologicky závadná? To se ten litr benzínu navíc odpaří a není spálen?

0/0
29.8.2015 18:47

J64o32s81e43f 46N91o76v37á19k 7947537362928

Omlouvám se, tohle patřilo pod jiný článek. Ale kdyby někdo znal odpověď....

0/0
29.8.2015 18:51

J79i52ř14í 53S76c10h34w41a42c57h 8578784988436

nevím, o jaké období se pod pojmem "kdysi" skrývá. ale pokud se jednalo o benzínové motory a spotřeba není poněkud idealizovaná, protože běžné spotřeby malých aut třeba z 80 let se pohybovaly právě o ten litr výše ;-).

Auta  například z 80. let měli jednu zásadní výhodu a to byla hmotnost. Opel Kadett 1.3 z roku 1980 měl jen nějakých 850 kg. Dnešní auta této kategorie jsou o dost větší a vybavenější a proto mají o cca 300 kg více. To se na spotřebě musí projevit. Také průměrné rychlosti "kdysi" byly dříve o dost nižší. Kdybyste dnes s těmi Kadetty jezdil třeba třetinu nájezdu po dálnici 120-130 km/hod, tak byste rázem byl ne o litr ale tak o tři výše. ;-)

0/0
29.8.2015 19:25

J31a12k53u36b 17K19o11s 3696172960394

Trochu nechápu to nadšení z auta které blbě zatáčí, na rovince nedrží směr a nepohodlně se v něm sedí. Polo by z toho mělo vyjít o koňskou délku napřed.

+1/0
29.8.2015 0:16

D58e43j48a19n 56T80a56d18i67c 7912586757447

0-100 za 6.8 mne to prijde strasne line na to, ze to jsou "sportovne ladena" auta. Jinak kdybych si mel vybrat, tak zvolim VW i kdyz koncern nemusim.

0/0
28.8.2015 15:47

J63i48ř58í 77S86c32h56w11a14c43h 8298574198606

bohužel to nejsou žádné lehké váhy, jsou to normální auta se spoustou těžké výbavy s trošku vyšším výkonem....kdyby měli pod tunu, bylo by to o něčem jiném.

0/0
28.8.2015 16:05

V34í49ť52a 44K93r51u17t91i37š 1120824235187

Jde o sportovně laděné auta, ne sporťáky. Tzn. Auta, která v rámci velikostní a cenové třídy nabídnou nadprůměrné svezení, při respektování velikosti a jízdních výkonů větších modelů.

0/0
28.8.2015 16:53

P69e51t61r 73U92l84l44m58a43n66n 2157688477602

"A vítěz? Rozum velí GTI, cit OPC." Zajímavé je, že takto dopadá jakékoliv srovnání auta od koncernu VW, proti autu mimo tento koncern a to napříč magazíny. Např. Audi TT RS vs BMW M1 coupe, či Golf GTI vs Ford Focus RS. Vždy autor popíše koncernové auto, jako auto technicky a jízdními vlastnostmi dokonalé, ale absolutně bez citu. Kdy s tím konečně začně koncern něco dělat?

0/0
28.8.2015 15:40

J70i20ř90í 17S52c46h37w59a57c40h 8368504938216

a proč by s tím měl něco dělat? Asi tak třetině potencionálních zákazníků ta "vyváženost", kterou tedy někdo nazývá "nuda" vyhovuje. Z těch zbývajících 2/3 osloví nějaká "odchylka od nudy" 10% ale zbývajícím se to nelíbí protože "tato odchylka" zase přináší nějakou nerovnováhu či vlastnost, kterou zrovna oni preferují, takže z nich dalších 20% by raději jinou "odchylku z nudy", která se nelíbí těm zbývajícím atd atd. Takže ve výsledku si zbývajících 66% trhu rozdělí 10-20 "nenudných chuligánů" ;-)

Výše uvedená čísla jsem si vymyslel jen jako příklad....

0/0
28.8.2015 16:02

J13i63r36i 79F39i29n98k 6307309207878

No, ve třídě těchto malých hatchů koncern vždycky hrál na druhé housle, na první hrálo Renautl Clio.

U hot hatchu už měl lepší pozici Golf GTI, jenže zas tu byl Megane RS...

Takže většina zákazníků tu nevychovanost rychlých hatchbacků ocení...

0/0
28.8.2015 18:14

J67o97s57e40f 64D18o85l60e83ž11a33l 1886507211

Tak Clio i Megane RS jsou považováni za jedny z nejlepších řidičských aut ve své třídě, ale obzvlášť u toho Meganu bych byl celkem překvapený, kdyby celkové prodeje byly větší, než u Golfu GTI...

0/0
28.8.2015 19:08

V13í27ť61a 98K25r46u42t36i14š 1310924725937

Třída malých HH je dodnes naprosto okrajová, protože ceny těchto aut jsou jen nepatrně nižší, než u nižší střední, viz. Fiesta ST a Focus se stejným motorem. A kdo si dnes vzpomene na Polo G40, které s preplnovanou 1.3-kou předběhlo to Clio Rs o nějakých 13 let?

Golf Gti je podobně jako jiná auta této kategorie naprosto univerzálne použitelné auto s výkonnějším motorem, někde dokonce v karoserii combi (Focus, Octavia...). Megane RS je už ultimativnejsi auto třídy Golf R, Leon Cupra, Focus RS nebo CTR.

0/0
28.8.2015 21:28

J64o82s34e90f 79D70o18l31e26ž26a71l 1896417771

Koncern je obecně zaměřen spíše na konzervativnější zákazníky, kteří ten "cit" v autě prostě tolik nehledají, takže dokud těchto lidí bude na trhu dostatek, VW nemá potřebu s tím něco dělat...

0/0
28.8.2015 17:05

P19e38t12r 27U13l51l77m16a40n57n 2187268927352

Na mne jsou tato auta příliš malá, ale už jenom kvůli vzoru sedadel "babiččcin ubrus" u VW bych šel raději do Opelu. Celkově na mne působí interiérem ten Opel mnohem lépe.

0/0
28.8.2015 15:32

J67i82ř21í 97S38c14h63w67a21c17h 8678154258306

už jenom kvůli vzoru "kilt skotského bojovníka" ;-) a vlastnosti, že auto jede tam, kam já chci, raději Polo.....

+1/−1
28.8.2015 15:41

Z32b55y53š76e98k 29N70o45v71o52t82n43ý 4905473792827

ježiš jak já bych se je chtěl oba dva vyzkoušet.......

+1/0
28.8.2015 13:22

V22i73k40t59o23r 98K33o46š32k58a 4662210107969

Za mě Opel i když vím jaký je to neřád. Ale Polo GTI je fakt nuda. Už jenom ty sesle a volant u Opla jsou bomba....

+5/0
28.8.2015 12:55

J62i45ř39í 70Z47ý34k42a 9879933461810

včera jsem to Polo GTI viděl v TV pořadu Autosalon ... když ukázali záběr na motor, který trošku protočili, tak mě polil studený pot. Horší zvuk motoru jsem ještě neslyšel. To i můj jednoválcový zahradní rotavátor s Honďáckým motorem má ve vyšších otáčkách hezčí zvuk.

Holt se to pak dohání vrčením reproduktorku Rv

0/0
28.8.2015 12:41

J90i83ř90í 37S92c41h20w83a77c25h 8308354428176

tak samozřejmě, vždyť je to přece atmosféra (ten rotavátor).....;-)

0/0
28.8.2015 14:14

A57l25e92š 63L98i95s34o23v23s85k71ý 9439928832442

"Nemá hlas, výbušnost, ani dramatický vzhled. I když zrovna kola a propracované přední lampy s červenými prvky,..." srandovni marketingovy kecy. Hazu bobek na to jaky ma auto hlas a jestli pusobi dramaticky nebo lyricky. Todle jsou reci jak u hracek pro velky kluky.

+1/0
28.8.2015 11:02

P74e83t17r 65U51l60l60m54a26n98n 2107798467302

A co tato dvě auta jsou?

0/0
28.8.2015 15:33

J88i37ř83í 94S13c79h28w34a22c44h 8318464908876

Údaj výkonu a hlavně kroutícího momentu bez otáček při jakých je dosahován má (tedy alespoň pro mne) velmi omezenou informační hodnotu....Rv

+4/0
28.8.2015 10:26

J64a32n 20C75o38n94s19t69a81n48t20i86n 1362371413820

;-D tak o vítězi už pár let rozhodují výsledky v rally MS, že :-)

+1/−1
28.8.2015 9:47

M91a96r18e15k 27P54e67t65e74r 4138895794804

Jako kdyby Opel ve WRC jezdil, že.

+3/0
28.8.2015 10:10

J37i46ř27í 47B26a32r79t18á21k 9240235208224

to je hodne recnicka poznamka, ne? ja si auto kupuju podle toho, jak mi celkove vyhovuje, vysledky v rally jsou mi ukradene, rally s nim nepojedu

+6/0
28.8.2015 10:23

J97a88n 84C42o96n78s23t34a18n92t15i17n 1952671233140

samozřejmě máte pravdu, chlapi. každopádně rovnocenně srovnávat tyto dva vozy je PODLE MĚ úplně mimo mísu. pokud je u opelu popisovaná jako výhoda nejistota v každé zatáččce, tak potěš koště (možná proto tu rally nejezdí ;-D)

0/0
28.8.2015 10:31

M58a82r36t53i94n 77H57a40r16t97i90g 9239444742736

Tak ono je hlavně divný, že je jako nevýhoda popisován mechanický samosvor. Něco mi říká, že výsledek testu byl znám dřív než si autor převzal klíčky od aut...

0/0
30.8.2015 22:24

A38l96e16x 39K53o55u61b15a 6110932474391

Rally speciál a sériově vyráběné auto mají stejnou leda holou kastli, jinak jsou úplně jiné... 

kat A speciál stojí několik mega a má k tomu důvod ;-€

+1/0
28.8.2015 12:00

V66i14k22t18o38r 74K10o24š56k10a 4152630247619

Srovnávat auta na Rally a ještě k tomu WRC s běžným autem pro masu, může jen blázen.

+2/0
28.8.2015 12:53

V41á47c29l31a81v 28P19a12v90e71l 9300935841169

No zase až tak to není pravda.:-) Když VW vyrobil "civilní" Polo s názvem WRC, na trhu se po něm zaprášilo.;-) Btw: Také mám nové Polo.:-)

+1/0
28.8.2015 14:37

J51i53r82i 97F42i72n56k 6467679687338

Takže vítězem posledního desetiletí je Citroen...R^

0/0
28.8.2015 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.