Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Darebák proti mazánkovi: Opel Corsa OPC kontra Volkswagen Polo GTI

Kůň je tak dobrý, jak udatného má jezdce, o tomhle rozdováděném duu to platí taky. Oba vozy jsou pekelně rychlé, ale odlišnější charaktery jen těžko najdete. Polo GTI je na čistou, chirurgicky přesnou profesorskou jízdu. Do Corsy OPC potřebujete sedativa, je to neurvalec. Chuligán, kterému se zdráháte svěřit manželku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64o60s50e50f 66N86o47v23á62k 7947517442828

Kdysi jsem jezdil s Kadety. Motory od 1,3 po1,6. Spotřeba max. 5,5 litru spíš níže. EU norma asi 2. Může mi někdo vysvětlit proč když auta žerou o litr víc jsou méně ekologicky závadná? To se ten litr benzínu navíc odpaří a není spálen?

0/0
29.8.2015 18:47

J32o37s50e13f 72N37o27v77á87k 7907727502458

Omlouvám se, tohle patřilo pod jiný článek. Ale kdyby někdo znal odpověď....

0/0
29.8.2015 18:51

J15i15ř44í 58S39c39h62w94a55c56h 8318724438786

nevím, o jaké období se pod pojmem "kdysi" skrývá. ale pokud se jednalo o benzínové motory a spotřeba není poněkud idealizovaná, protože běžné spotřeby malých aut třeba z 80 let se pohybovaly právě o ten litr výše ;-).

Auta  například z 80. let měli jednu zásadní výhodu a to byla hmotnost. Opel Kadett 1.3 z roku 1980 měl jen nějakých 850 kg. Dnešní auta této kategorie jsou o dost větší a vybavenější a proto mají o cca 300 kg více. To se na spotřebě musí projevit. Také průměrné rychlosti "kdysi" byly dříve o dost nižší. Kdybyste dnes s těmi Kadetty jezdil třeba třetinu nájezdu po dálnici 120-130 km/hod, tak byste rázem byl ne o litr ale tak o tři výše. ;-)

0/0
29.8.2015 19:25


J55a81k33u53b 57K67o51s 3256792390164

Trochu nechápu to nadšení z auta které blbě zatáčí, na rovince nedrží směr a nepohodlně se v něm sedí. Polo by z toho mělo vyjít o koňskou délku napřed.

+1/0
29.8.2015 0:16

D86e23j86a91n 45T36a87d78i21c 7722206417707

0-100 za 6.8 mne to prijde strasne line na to, ze to jsou "sportovne ladena" auta. Jinak kdybych si mel vybrat, tak zvolim VW i kdyz koncern nemusim.

0/0
28.8.2015 15:47

J30i66ř28í 39S71c88h97w41a65c76h 8418224898346

bohužel to nejsou žádné lehké váhy, jsou to normální auta se spoustou těžké výbavy s trošku vyšším výkonem....kdyby měli pod tunu, bylo by to o něčem jiném.

0/0
28.8.2015 16:05

V14í52ť92a 80K64r80u40t69i18š 1840504425297

Jde o sportovně laděné auta, ne sporťáky. Tzn. Auta, která v rámci velikostní a cenové třídy nabídnou nadprůměrné svezení, při respektování velikosti a jízdních výkonů větších modelů.

0/0
28.8.2015 16:53

P83e30t45r 54U79l55l11m82a35n28n 2917548607402

"A vítěz? Rozum velí GTI, cit OPC." Zajímavé je, že takto dopadá jakékoliv srovnání auta od koncernu VW, proti autu mimo tento koncern a to napříč magazíny. Např. Audi TT RS vs BMW M1 coupe, či Golf GTI vs Ford Focus RS. Vždy autor popíše koncernové auto, jako auto technicky a jízdními vlastnostmi dokonalé, ale absolutně bez citu. Kdy s tím konečně začně koncern něco dělat?

0/0
28.8.2015 15:40

J97i95ř83í 21S84c12h26w52a52c94h 8678184978806

a proč by s tím měl něco dělat? Asi tak třetině potencionálních zákazníků ta "vyváženost", kterou tedy někdo nazývá "nuda" vyhovuje. Z těch zbývajících 2/3 osloví nějaká "odchylka od nudy" 10% ale zbývajícím se to nelíbí protože "tato odchylka" zase přináší nějakou nerovnováhu či vlastnost, kterou zrovna oni preferují, takže z nich dalších 20% by raději jinou "odchylku z nudy", která se nelíbí těm zbývajícím atd atd. Takže ve výsledku si zbývajících 66% trhu rozdělí 10-20 "nenudných chuligánů" ;-)

Výše uvedená čísla jsem si vymyslel jen jako příklad....

0/0
28.8.2015 16:02

J90i66r57i 81F94i13n61k 6387869397528

No, ve třídě těchto malých hatchů koncern vždycky hrál na druhé housle, na první hrálo Renautl Clio.

U hot hatchu už měl lepší pozici Golf GTI, jenže zas tu byl Megane RS...

Takže většina zákazníků tu nevychovanost rychlých hatchbacků ocení...

0/0
28.8.2015 18:14

J24o38s87e56f 88D33o87l59e35ž59a75l 1626907501

Tak Clio i Megane RS jsou považováni za jedny z nejlepších řidičských aut ve své třídě, ale obzvlášť u toho Meganu bych byl celkem překvapený, kdyby celkové prodeje byly větší, než u Golfu GTI...

0/0
28.8.2015 19:08

V69í67ť41a 33K75r61u37t20i36š 1130774905927

Třída malých HH je dodnes naprosto okrajová, protože ceny těchto aut jsou jen nepatrně nižší, než u nižší střední, viz. Fiesta ST a Focus se stejným motorem. A kdo si dnes vzpomene na Polo G40, které s preplnovanou 1.3-kou předběhlo to Clio Rs o nějakých 13 let?

Golf Gti je podobně jako jiná auta této kategorie naprosto univerzálne použitelné auto s výkonnějším motorem, někde dokonce v karoserii combi (Focus, Octavia...). Megane RS je už ultimativnejsi auto třídy Golf R, Leon Cupra, Focus RS nebo CTR.

0/0
28.8.2015 21:28

J88o86s67e63f 39D21o40l30e62ž70a80l 1696867401

Koncern je obecně zaměřen spíše na konzervativnější zákazníky, kteří ten "cit" v autě prostě tolik nehledají, takže dokud těchto lidí bude na trhu dostatek, VW nemá potřebu s tím něco dělat...

0/0
28.8.2015 17:05

P41e96t15r 41U22l21l14m26a70n20n 2777388437852

Na mne jsou tato auta příliš malá, ale už jenom kvůli vzoru sedadel "babiččcin ubrus" u VW bych šel raději do Opelu. Celkově na mne působí interiérem ten Opel mnohem lépe.

0/0
28.8.2015 15:32

J11i31ř35í 82S27c46h80w45a63c68h 8468114158426

už jenom kvůli vzoru "kilt skotského bojovníka" ;-) a vlastnosti, že auto jede tam, kam já chci, raději Polo.....

+1/−1
28.8.2015 15:41

Z44b77y59š18e89k 42N47o69v71o87t42n88ý 4565573412827

ježiš jak já bych se je chtěl oba dva vyzkoušet.......

+1/0
28.8.2015 13:22

V69i23k86t91o69r 34K88o33š13k29a 4952430927719

Za mě Opel i když vím jaký je to neřád. Ale Polo GTI je fakt nuda. Už jenom ty sesle a volant u Opla jsou bomba....

+5/0
28.8.2015 12:55

J45i70ř53í 59Z40ý58k46a 9509383881320

včera jsem to Polo GTI viděl v TV pořadu Autosalon ... když ukázali záběr na motor, který trošku protočili, tak mě polil studený pot. Horší zvuk motoru jsem ještě neslyšel. To i můj jednoválcový zahradní rotavátor s Honďáckým motorem má ve vyšších otáčkách hezčí zvuk.

Holt se to pak dohání vrčením reproduktorku Rv

0/0
28.8.2015 12:41

J80i61ř43í 34S17c71h30w89a67c48h 8658534238666

tak samozřejmě, vždyť je to přece atmosféra (ten rotavátor).....;-)

0/0
28.8.2015 14:14

A97l52e54š 70L40i33s48o39v64s50k51ý 9409448652292

"Nemá hlas, výbušnost, ani dramatický vzhled. I když zrovna kola a propracované přední lampy s červenými prvky,..." srandovni marketingovy kecy. Hazu bobek na to jaky ma auto hlas a jestli pusobi dramaticky nebo lyricky. Todle jsou reci jak u hracek pro velky kluky.

+1/0
28.8.2015 11:02

P32e66t61r 19U85l98l38m96a69n96n 2157988457732

A co tato dvě auta jsou?

0/0
28.8.2015 15:33

J15i54ř51í 41S13c34h61w35a90c13h 8108674428656

Údaj výkonu a hlavně kroutícího momentu bez otáček při jakých je dosahován má (tedy alespoň pro mne) velmi omezenou informační hodnotu....Rv

+4/0
28.8.2015 10:26

J49a26n 17C30o86n93s44t85a39n88t20i85n 1692541843730

;-D tak o vítězi už pár let rozhodují výsledky v rally MS, že :-)

+1/−1
28.8.2015 9:47

M35a33r12e64k 58P94e10t98e41r 4418665954754

Jako kdyby Opel ve WRC jezdil, že.

+3/0
28.8.2015 10:10

J23i36ř62í 19B64a18r15t74á14k 9420785858244

to je hodne recnicka poznamka, ne? ja si auto kupuju podle toho, jak mi celkove vyhovuje, vysledky v rally jsou mi ukradene, rally s nim nepojedu

+6/0
28.8.2015 10:23

J98a72n 42C14o46n21s21t90a39n37t57i56n 1112961943670

samozřejmě máte pravdu, chlapi. každopádně rovnocenně srovnávat tyto dva vozy je PODLE MĚ úplně mimo mísu. pokud je u opelu popisovaná jako výhoda nejistota v každé zatáččce, tak potěš koště (možná proto tu rally nejezdí ;-D)

0/0
28.8.2015 10:31

M12a95r58t52i83n 98H15a62r62t20i20g 9169414682846

Tak ono je hlavně divný, že je jako nevýhoda popisován mechanický samosvor. Něco mi říká, že výsledek testu byl znám dřív než si autor převzal klíčky od aut...

0/0
30.8.2015 22:24

A89l24e43x 13K50o97u54b89a 6380692724831

Rally speciál a sériově vyráběné auto mají stejnou leda holou kastli, jinak jsou úplně jiné... 

kat A speciál stojí několik mega a má k tomu důvod ;-€

+1/0
28.8.2015 12:00

V34i20k19t90o96r 58K92o70š96k46a 4562800697859

Srovnávat auta na Rally a ještě k tomu WRC s běžným autem pro masu, může jen blázen.

+2/0
28.8.2015 12:53

V53á38c20l71a23v 34P83a47v54e76l 9710935671819

No zase až tak to není pravda.:-) Když VW vyrobil "civilní" Polo s názvem WRC, na trhu se po něm zaprášilo.;-) Btw: Také mám nové Polo.:-)

+1/0
28.8.2015 14:37

J57i16r30i 81F20i24n80k 6517529287228

Takže vítězem posledního desetiletí je Citroen...R^

0/0
28.8.2015 14:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.