Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Darebák proti mazánkovi: Opel Corsa OPC kontra Volkswagen Polo GTI

Kůň je tak dobrý, jak udatného má jezdce, o tomhle rozdováděném duu to platí taky. Oba vozy jsou pekelně rychlé, ale odlišnější charaktery jen těžko najdete. Polo GTI je na čistou, chirurgicky přesnou profesorskou jízdu. Do Corsy OPC potřebujete sedativa, je to neurvalec. Chuligán, kterému se zdráháte svěřit manželku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35o90s95e16f 43N58o47v74á11k 7977727142368

Kdysi jsem jezdil s Kadety. Motory od 1,3 po1,6. Spotřeba max. 5,5 litru spíš níže. EU norma asi 2. Může mi někdo vysvětlit proč když auta žerou o litr víc jsou méně ekologicky závadná? To se ten litr benzínu navíc odpaří a není spálen?

0/0
29.8.2015 18:47

J41o93s73e32f 60N92o65v40á25k 7617937672638

Omlouvám se, tohle patřilo pod jiný článek. Ale kdyby někdo znal odpověď....

0/0
29.8.2015 18:51

J72i19ř16í 60S31c27h38w93a82c53h 8828464908826

nevím, o jaké období se pod pojmem "kdysi" skrývá. ale pokud se jednalo o benzínové motory a spotřeba není poněkud idealizovaná, protože běžné spotřeby malých aut třeba z 80 let se pohybovaly právě o ten litr výše ;-).

Auta  například z 80. let měli jednu zásadní výhodu a to byla hmotnost. Opel Kadett 1.3 z roku 1980 měl jen nějakých 850 kg. Dnešní auta této kategorie jsou o dost větší a vybavenější a proto mají o cca 300 kg více. To se na spotřebě musí projevit. Také průměrné rychlosti "kdysi" byly dříve o dost nižší. Kdybyste dnes s těmi Kadetty jezdil třeba třetinu nájezdu po dálnici 120-130 km/hod, tak byste rázem byl ne o litr ale tak o tři výše. ;-)

0/0
29.8.2015 19:25

J97a21k45u53b 54K94o73s 3426672550974

Trochu nechápu to nadšení z auta které blbě zatáčí, na rovince nedrží směr a nepohodlně se v něm sedí. Polo by z toho mělo vyjít o koňskou délku napřed.

+1/0
29.8.2015 0:16

D40e65j52a47n 67T37a32d95i36c 7962266567727

0-100 za 6.8 mne to prijde strasne line na to, ze to jsou "sportovne ladena" auta. Jinak kdybych si mel vybrat, tak zvolim VW i kdyz koncern nemusim.

0/0
28.8.2015 15:47

J14i88ř59í 52S93c13h89w33a48c57h 8228844298876

bohužel to nejsou žádné lehké váhy, jsou to normální auta se spoustou těžké výbavy s trošku vyšším výkonem....kdyby měli pod tunu, bylo by to o něčem jiném.

0/0
28.8.2015 16:05

V60í10ť17a 74K78r50u18t82i59š 1110704855277

Jde o sportovně laděné auta, ne sporťáky. Tzn. Auta, která v rámci velikostní a cenové třídy nabídnou nadprůměrné svezení, při respektování velikosti a jízdních výkonů větších modelů.

0/0
28.8.2015 16:53

P85e30t43r 20U92l32l84m10a59n91n 2827198287972

"A vítěz? Rozum velí GTI, cit OPC." Zajímavé je, že takto dopadá jakékoliv srovnání auta od koncernu VW, proti autu mimo tento koncern a to napříč magazíny. Např. Audi TT RS vs BMW M1 coupe, či Golf GTI vs Ford Focus RS. Vždy autor popíše koncernové auto, jako auto technicky a jízdními vlastnostmi dokonalé, ale absolutně bez citu. Kdy s tím konečně začně koncern něco dělat?

0/0
28.8.2015 15:40

J84i54ř46í 63S85c67h29w56a27c84h 8878424968716

a proč by s tím měl něco dělat? Asi tak třetině potencionálních zákazníků ta "vyváženost", kterou tedy někdo nazývá "nuda" vyhovuje. Z těch zbývajících 2/3 osloví nějaká "odchylka od nudy" 10% ale zbývajícím se to nelíbí protože "tato odchylka" zase přináší nějakou nerovnováhu či vlastnost, kterou zrovna oni preferují, takže z nich dalších 20% by raději jinou "odchylku z nudy", která se nelíbí těm zbývajícím atd atd. Takže ve výsledku si zbývajících 66% trhu rozdělí 10-20 "nenudných chuligánů" ;-)

Výše uvedená čísla jsem si vymyslel jen jako příklad....

0/0
28.8.2015 16:02

J43i12r42i 66F72i68n79k 6397269717218

No, ve třídě těchto malých hatchů koncern vždycky hrál na druhé housle, na první hrálo Renautl Clio.

U hot hatchu už měl lepší pozici Golf GTI, jenže zas tu byl Megane RS...

Takže většina zákazníků tu nevychovanost rychlých hatchbacků ocení...

0/0
28.8.2015 18:14

J35o36s14e51f 80D18o88l33e13ž53a96l 1916807231

Tak Clio i Megane RS jsou považováni za jedny z nejlepších řidičských aut ve své třídě, ale obzvlášť u toho Meganu bych byl celkem překvapený, kdyby celkové prodeje byly větší, než u Golfu GTI...

0/0
28.8.2015 19:08

V67í41ť96a 87K46r48u59t29i52š 1420854335137

Třída malých HH je dodnes naprosto okrajová, protože ceny těchto aut jsou jen nepatrně nižší, než u nižší střední, viz. Fiesta ST a Focus se stejným motorem. A kdo si dnes vzpomene na Polo G40, které s preplnovanou 1.3-kou předběhlo to Clio Rs o nějakých 13 let?

Golf Gti je podobně jako jiná auta této kategorie naprosto univerzálne použitelné auto s výkonnějším motorem, někde dokonce v karoserii combi (Focus, Octavia...). Megane RS je už ultimativnejsi auto třídy Golf R, Leon Cupra, Focus RS nebo CTR.

0/0
28.8.2015 21:28

J78o11s35e73f 29D20o59l43e85ž20a66l 1936807441

Koncern je obecně zaměřen spíše na konzervativnější zákazníky, kteří ten "cit" v autě prostě tolik nehledají, takže dokud těchto lidí bude na trhu dostatek, VW nemá potřebu s tím něco dělat...

0/0
28.8.2015 17:05

P44e14t89r 29U43l11l69m84a31n41n 2797968297782

Na mne jsou tato auta příliš malá, ale už jenom kvůli vzoru sedadel "babiččcin ubrus" u VW bych šel raději do Opelu. Celkově na mne působí interiérem ten Opel mnohem lépe.

0/0
28.8.2015 15:32

J48i12ř11í 72S78c82h25w13a92c93h 8638154708566

už jenom kvůli vzoru "kilt skotského bojovníka" ;-) a vlastnosti, že auto jede tam, kam já chci, raději Polo.....

+1/−1
28.8.2015 15:41

Z73b59y62š53e41k 57N40o84v50o72t11n11ý 4715983142157

ježiš jak já bych se je chtěl oba dva vyzkoušet.......

+1/0
28.8.2015 13:22

V93i79k17t58o70r 16K37o50š89k87a 4492800987289

Za mě Opel i když vím jaký je to neřád. Ale Polo GTI je fakt nuda. Už jenom ty sesle a volant u Opla jsou bomba....

+5/0
28.8.2015 12:55

J71i69ř50í 16Z41ý88k82a 9489223781150

včera jsem to Polo GTI viděl v TV pořadu Autosalon ... když ukázali záběr na motor, který trošku protočili, tak mě polil studený pot. Horší zvuk motoru jsem ještě neslyšel. To i můj jednoválcový zahradní rotavátor s Honďáckým motorem má ve vyšších otáčkách hezčí zvuk.

Holt se to pak dohání vrčením reproduktorku Rv

0/0
28.8.2015 12:41

J47i10ř38í 73S74c76h30w33a85c45h 8928984438156

tak samozřejmě, vždyť je to přece atmosféra (ten rotavátor).....;-)

0/0
28.8.2015 14:14

A83l71e22š 72L42i38s67o24v98s65k69ý 9219878602912

"Nemá hlas, výbušnost, ani dramatický vzhled. I když zrovna kola a propracované přední lampy s červenými prvky,..." srandovni marketingovy kecy. Hazu bobek na to jaky ma auto hlas a jestli pusobi dramaticky nebo lyricky. Todle jsou reci jak u hracek pro velky kluky.

+1/0
28.8.2015 11:02

P36e87t42r 16U29l96l41m59a29n66n 2127148867102

A co tato dvě auta jsou?

0/0
28.8.2015 15:33

J84i66ř85í 78S93c67h56w53a79c96h 8788494768876

Údaj výkonu a hlavně kroutícího momentu bez otáček při jakých je dosahován má (tedy alespoň pro mne) velmi omezenou informační hodnotu....Rv

+4/0
28.8.2015 10:26

J50a23n 81C49o42n90s78t26a95n67t82i84n 1272681183840

;-D tak o vítězi už pár let rozhodují výsledky v rally MS, že :-)

+1/−1
28.8.2015 9:47

M42a53r11e38k 30P70e11t64e44r 4798945574484

Jako kdyby Opel ve WRC jezdil, že.

+3/0
28.8.2015 10:10

J64i28ř78í 83B58a20r86t74á33k 9870905418124

to je hodne recnicka poznamka, ne? ja si auto kupuju podle toho, jak mi celkove vyhovuje, vysledky v rally jsou mi ukradene, rally s nim nepojedu

+6/0
28.8.2015 10:23

J81a67n 20C85o82n23s10t78a67n57t77i75n 1332151423860

samozřejmě máte pravdu, chlapi. každopádně rovnocenně srovnávat tyto dva vozy je PODLE MĚ úplně mimo mísu. pokud je u opelu popisovaná jako výhoda nejistota v každé zatáččce, tak potěš koště (možná proto tu rally nejezdí ;-D)

0/0
28.8.2015 10:31

M90a92r35t60i46n 21H18a72r96t51i45g 9299924102506

Tak ono je hlavně divný, že je jako nevýhoda popisován mechanický samosvor. Něco mi říká, že výsledek testu byl znám dřív než si autor převzal klíčky od aut...

0/0
30.8.2015 22:24

A28l69e20x 84K28o50u44b11a 6360982694871

Rally speciál a sériově vyráběné auto mají stejnou leda holou kastli, jinak jsou úplně jiné... 

kat A speciál stojí několik mega a má k tomu důvod ;-€

+1/0
28.8.2015 12:00

V93i72k50t70o28r 93K49o71š50k78a 4332390837269

Srovnávat auta na Rally a ještě k tomu WRC s běžným autem pro masu, může jen blázen.

+2/0
28.8.2015 12:53

V73á65c88l23a58v 59P96a47v92e57l 9810705411599

No zase až tak to není pravda.:-) Když VW vyrobil "civilní" Polo s názvem WRC, na trhu se po něm zaprášilo.;-) Btw: Také mám nové Polo.:-)

+1/0
28.8.2015 14:37

J90i32r46i 65F73i70n47k 6537139127728

Takže vítězem posledního desetiletí je Citroen...R^

0/0
28.8.2015 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.