Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Škoda Octavia okusila crashtest na roh. Podívejte se na výsledek

Octavia první generace už je konstrukčně více než dvacetileté auto. Stále velmi rozšířenou, oblíbenou a v některých směrech nepřekonatelnou škodovku otestoval švýcarský bezpečnostní institut DTC novým crashtestem. Podívejte se, jak dopadla ikona českých silnic v crashtestu na roh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26o45j69m65í59r 85M65o95t15y67č92k82a 3102745684150

Myslím, že tenhle test má ještě jednu vadu. Uvažuje náraz do pevné překážky která sahá od země do nekonečna (tedy výše než střecha vozu). Takové překážce (se stejnou tuhostí odpovídá nejspíše silný strom, nebo třeba betonová mostní konstrukce.

Pokud vezmu podobnou srážku dvou vozů, tak:

- u dvou osobních vozů by se projevila deformace (a tedy pohlcení nárazu) u obou vozů. Sice nesymetricky, ale nebyl by to náraz do plné stěny.

- u podobného nárazu do nákladního auta by se pro změnu projevila (asi dost neblaze) rozdílná výška obou vozů, při níž by nárazník náklaďáku asi rozpáral osobní vůz po celé délce - sloupek nesloupek.

0/0
29.9.2015 16:19

M85a45r19t71i90n 48J55i74r67o88u45s81e80k 7566335135718

Škoda, že není ta Oktávka skořepinové hliníkové konstrukce. Pak by v souladu s jednou událostí došlo k deformaci toho "rohu". :-)

0/0
19.9.2015 10:14

D78á75š78a 20D86o51s62t79á79l58o81v88á 1719983470952

Že Škodovka není žádný etalon bezpečnosti, tuší asi každý. Platí to i pro novou. Jen český Pepík si myslí, že jde o nejbezpečnější auto na světě. Škoda zdraví Rv

+2/−2
18.9.2015 7:35


M53a88r90t48i75n 58D67o19k20t67o96r 5919778277456

Díval jsem se na testy i jiných nových aut a ta octavka zas tak hrozná není, jsou i horší auta. Sám mám jedno auto z východu a druhé ze západu.

0/0
19.9.2015 20:11

J83a61k38u66b 39K76ř73e11č36e49k 9472849516289

Super článek. Proběhl test ale my vám neřekneme jak dopadl. Jen napíšeme 2 strany textu o ničem.

+13/0
12.9.2015 15:58

P68a25v28e73l 10O68d36r61a80z45i81l 6924189837280

Test lepšího a dražšího auta zde https://www.youtube.com/watch?v=rq97JNl2lFA

K diskusi o sčítání rychlostí (můžete je sčítat, ale u stejných či podobných aut to nic neznamená) https://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI

Pokud chcete srážku dvou aut, A a B, přirovnat k nárazu na pevnou překážku, tak pro auto A je to ekvivalentní rychlost veA = mB * (vA + vB)/(mA + mB) a to zanedbáváme rozdílnost deformačních zón a řadu dalších faktorů.

Příklady:

1. dvě stejná auta, každé jede rychlostí v, ekvivalent pro každé auto je opět rychlost v, jak tu obětavě píše pan Michal.

2. Auto A dvě tuny a 90km/h, B deset tun (bus) a 80kmh, výsledek pro A 142,7km/h, pro B 28,3km/h

A tak podobně.

0/0
11.9.2015 10:37

P58a16v36e97l 35O85d36r58a19z17i31l 6294139887470

Je přitom zvláštní, kolik pozornosti a úsilí (a prostředků) se věnuje na záchranu doslova několika životů ročně, když tisíce lidí umírají také zbytečně, ale z mnohem méně populárních příčin, počínaje špatnou životosprávou.

+3/0
11.9.2015 10:49

J74a92r16o40s41l65a18v 66L78e48b33e71d43a 3186959607340

Pořádný crash test ovšem vypadá takhle https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o :-P

+2/0
11.9.2015 10:32

P34a61v91e35l 51O34d67r20a54z71i20l 6584329417210

Otestovali starou, protože nová by dopadla ještě hůř?

+3/−1
11.9.2015 10:19

P18e56t14r 35M81i90c36h28a50l 2230384911672

Speciálně pro Želinského to zkusím ještě jednou:

Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h. Ale v okamžiku nárazu dochází k něčemu jinému. Protože auta mají každé svou deformační zónu, není výsledek jako při nárazu do zdi v rychlosti 200 km/h, ale jako v rychlosti 100 km/h. Tu polovinu energie totiž pohltí deformační zóny druhého auta.

Pokud bys měl pravdu, tak by u nás na silnicích bylo běžně k vidění něco takového:

https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o

+5/0
10.9.2015 13:39

J29o28s16e27f 41H86á36j47e17k 6718470699122

Ani pan Želinský, ani já netvrdíme, že srážka dvou aut, co jedou 100 km, se rovná nárazu auta do zdi ve 200 km. Pouze tvrdíme to, co jste sám řekl v první větě, druhého odstavce...

+1/0
10.9.2015 13:49

P98e70t19r 42M75i75c25h71a80l 2600184901612

Jenže někteří to tu vesele tvrdí a Želinský se jim snaží dělat advokáta tím, že píše o něčem úplně jiném.

0/0
10.9.2015 14:00

M63a17r83t42i25n 27Ž15e40l95i32n97s30k92ý 9328319239852

Komu trebas? Ja delam advokata scitani rychlosti protijedoucich aut. To je cele. Nevim o tom, ze bych se nekde zastaval nekoho, kdo napr. tvrdi, ze naraz pri dvojnasobne rychlosti do auta ma stejne nasledky jako naraz pri stejne rychlosti do pevne prekazky jako napr. zdi. Je logicke, ze naraz zrnka prachu, bude mit pri stejne rychlosti narazu jiny vysledek nez naraz nakladaku.

0/0
10.9.2015 14:09

P98e74t33r 32M79i42c77h29a33l 2230364101692

Jenže sčítáním rychlostí tu pořád argumentují lidé, kteří tvrdí, že srážka dvou aut v rychlosti X odpovídá nárazu auta do pevné překážky v rychlosti 2X. A to je nesmysl.

+1/0
10.9.2015 14:13

P97e77t71r 64M53i82c76h88a95l 2150304691872

A ty tyhle hlupáky plusuješ a mínusuješ jejich oponenty. Takže sorry, ale píšeš bláboly.

+1/0
10.9.2015 14:16

M43a66r59t53i71n 83Ž61e28l26i28n84s72k83ý 9748159229912

Ja suse, fakticky, bez domysleni plusuji nazory o scitani rychlosti a minusuji ty proti. Dalsi veci kolem si nedomyslim ... jestli ten clovek mysli i scitani nasledku, nebo ne, co ja vim ... muze take pouze myslet to, ze naraz do auta v rychlosti 140 km/h musi byt take sila, jelikoz auto ma se svou hmotnosti a konstrukci i navzdory deformacnim zonam a neukotveni znacnou energii k predani ... . Ja osobne nevim jaky je u zhruba stejne skody ekvivalent pro rychlost celniho narazu do zdi 64 km/h u celniho narazu do stejneho auta. Proste argument, ze rychlosti v dobe narazu se nescitaji, pokladam trosku za nestastny, pokud se nedoplni "pro porovnani skody z narazu dvou ruznych predmetu".

0/0
10.9.2015 14:38

P14e77t40r 35M33i29c57h37a78l 2470454951132

Tak začni nejen domýšlet, ale taky číst to, na co reaguješ. Už jsem to tu psal mockrát - celá diskuse je o tom, s jaké rychlosti došlo k nárazu. Článek je o crash testu na roh v určité ryclhosti. A pak se tu objeví několik blábolilů s tím, že ta simulovaná rychlost nárazu je malá, protože při skutečné nehodě by se rychlosti sčítaly a měl by se tedy ten test dělat v rychlosti dvojnásobné - což je totální pitomost - a ty to sem přijdeš bez přemýšlení oplisovat, protože TY se přece bavíš jenom o rychlostech aut. Takže až pochopíš, o čem že to vůbec celé je, přijď diskutovat a neodváděj řeč někam úplně jinam.

+1/0
10.9.2015 16:43

M12a61r90t97i21n 69Ž78e51l52i47n51s81k59ý 9858909699182

Bojujes predem prohrany boj ... . Pokud nekdo neda dostatek informaci ve svem prisevku tak hodnotim to, co napise. A proste rychlosti se pri narazu scitaji, to je nezpochybnitelna vec. Kdyz nekdo napise, ze vysledna rychlost je o 20-30% jina, nebo dokonce je stejna jako rychlost kazdeho z aut tak pardon ale je to blbost.

0/−3
10.9.2015 17:12

P75e14t11r 52M38i62c20h46a11l 2260924461262

Rychlosti se PŘI NÁRAZU nesčítají. Tedy při stejných rychlostech dvou stejných aut zůstane bod dotyku na stejném místě proti podložce. Je to totéž, jako by auto narazilo v téže rychlosti do pevné překážky. Že to tvůj mozek není schopen pobrat už není můj problém.

+1/0
10.9.2015 17:51

M32a23r58t82i21n 91Ž75e93l52i22n61s35k91ý 9838519699702

Bojuj ... zkopiruji ti vetu z tveho prvniho prispevku a muzes se tocit dokola ...

"Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h."

... no a presne pri takove rychlosti pro obe ze vztaznych soustav (kdyz jednu soustavu berem, ze je v pokoji) nastava naraz. Dusledky jsou uz predmetem jine diskuse. Stacilo by dole argumentovat tim, ze naraz do auta je neco jineho nez naraz do zdi, takze vysledna dvojnasobna rychlost narazu do auta nez do zdi nema dvojnsobne nicivou silu jako do zdi.

0/−1
10.9.2015 18:58

P45e18t39r 73M30i97c67h59a33l 2380874731672

Už nevíš, jak se z toho vylhat?

+1/0
10.9.2015 21:33

M62a58r16t31i28n 67Ž10e13l79i77n41s75k33ý 9908489269462

Nemusime to opravdu rozvadet ...

1. pri narazu do zdi pri 64 kmh je rekneme v podstate cela energie pohlcena jen jednou stranou - autem

2. pri narazu do stejneho auta, kde obe jedou proti sobe stejnou rychlosti 64kmh je logicky celkova energie rozdelena na pulku (kazde auto se deformuje za sebe, jestli to zjednodusime)

... takze je logicke, ze u celkove dvojnasobne rychlosti (64+64=128) dvou aut jedoucich proti sobe, nebo i jednoho stojiciho a druheho jedouciho 128 by destrukce mohla byt zhruba stejna jako u celkove polovicni rychlosti (0+64=64) rychlosti u zdi ... rozdil tam je zed. Rychlosti ale byly secteny, v prvnim pripade 0+64=64, v druhem 64+64=128 ... rozdil je pouze v pouziti predmetu do ktereho narazime.

0/−1
10.9.2015 22:03

P78e68t76r 39M79i83c16h51a11l 2240894321872

Proboha, tak proč obhajuješ trouby, kteří tvrdí, že test se má dělat ve dvojnásobné rychlosti?

+1/0
10.9.2015 22:22

M63a87r30t83i59n 13Ž29e70l64i82n68s67k65ý 9398979969962

Ja si to teda prosel a v jednom pripade jsem dal plus chlapikovi, co by chtel testovat naraz vozu do vozu v rychlosti 140 kmh, co mi prislo realistictejsi pro to, co se muze stat (naraz do vozu) a bylo to i o kousek vic nez tech 64 kmh, co mi prislo lepsi, ja bych dal i vyssi rychlost,(opravdu jse tim nechtel rict, ze naraz do auta ma stejnou hodnotu jako naraz do pevne zdi) a v druhem minus chlapikovi, co tvrdi, ze je stejne kdyz se dve auta srazi, kdyz obe jedou 100 kmh jako kdyz jenom jedno jede 100 kmh ... no nepsal tam, ze ale narazi do zdi, u me to evokovalo, ze narazi take do stejneho auta ...  tak to byla samozrejme pro me blbost. Ja osobne si stejne myslim, ze tady nekteri lide nechapou o cem to je viz reakce  p.Bizove : Ve vztahu k zemi, nad níž se pohybují, je to stále 100 km/h. Asfalt se nehýbe. Ve vztahu k pozorovateli, který stojí mezi zdí a míčkem, je to 200 km/h.

0/−1
10.9.2015 22:44

P17a29v42e85l 58K28o96v38á81ř 1733987786274

Zkuste si přečíst a také popřemýšlet.

http://palkovsky.blog.idnes.cz/c/196273/Rychlosti-se-nescitaji.html

0/0
19.9.2015 1:44

M52a20r80t91i24n 52Ž55e48l41i45n96s74k24ý 9848179719242

Porad dokolecka ... rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji, nescitaji se nasledky ve stejnem pomeru jako rychlosti, pokud dojde k narazu do ruznych predmetu. I v narazu do stejneho predmetu to muze byt mirne jine, kdyz je bapr.cast energie pretransformovana na kinetickou u druhe oproti situaci, kdy je pevne ukotvena. Autor blogu si tento titulek muze dovolit, ponevadz ve svem clanku vysvetluje pro jaky ucel se rychlosti nescitaji a za jakych podminek. Jako samotne rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji a davaji vyslednou rychlost v bode narazu. Kdo to nechape tak asi nema ani maturitu.

0/0
19.9.2015 13:17

M54a18r53t14i17n 70Ž88e11l14i68n33s55k76ý 9388299909462

Takze sam rikate, ze rychlosti se scitaji stejne jako ja, oproti tomu, kdyz jste driv svou reakci tvrdil, ze ne. Pohlceni energie, jeji predani druhemu predmetu a pod., neprima umera rychlosti s nasledky narazu nebyly veci diskuse. Samozrejme, ze naraz auta do autem bude mit asi jine nasledky nez naraz mouchy do auta ve stejne rychlosti.

0/0
10.9.2015 14:00

P40e58t85r 72M25i55c51h57a74l 2820454201442

Samozřejmě primární diskuse byla o rychlosti nárazu. Na to tu někteří reagujítím, proč se dělá test při 64 km/h, když se má dělat ve dvojnásobné rychlosti. A to je přece totální nesmysl. Ta rychlost přiblížení je v tomto ohledu nepodstatná. Vliv má jedině na to, jakou dobu má řidič na nějakou reakci a na možnost střetu zabránit. Ale pořád platí to, co jsem už uvedl - rychlosti se při nárazu nesčítají a v případě dvou stejných aut ... viz výše.

+1/0
10.9.2015 14:04

M43a88r65t67i29n 90Ž35e22l44i48n90s90k19ý 9828319919642

Tady nejde ani tak o rychlost, ale o predani energie. Auto muze narazit pri stejne rychlosti do zdi, nebo druheho auta a nic tam scitat nemusite, narazi ve stejne rychlosti do stojici bariery, ne polovicni rychlosti do toho auta, kdyz je tam trebas polovicni skoda ... nasledky budou proste jine. Rychlost je rychlost, a energie, co zapusobi na zkoumany vuz, je druha vec. Muzem klidne tuto diskusi ukoncit ... . Prijde mi to trosku zbytecne.

Osobne by me mozna zajimalo, kdyz tady ta diskuse vyvstala, v jake rychlosti celniho narazu do stejneho auta by deformace pronikla dovnitr vozu stejne daleko jako u te zdi pri rychlosti 64 km/h. Mate nejaky typ?

0/0
10.9.2015 14:20

P17e76t83r 76M54i57c84h50a38l 2620114551422

Proboha, jistěže jde primárně o hybnost (kinetickou energii), ale copak by to tady ti jednodušší jedinci pochopili, když nechápou ani základní principy?

K druhému odstavci - je to celkem prosté. Pokud půjde o dvě stejná auta a náraz bude veden stejným přesahem, pak na stejnou deformaci by byla potřeba zhruba stejná rychlost, tedy 64 km/h - teoreticky. Prakticky by ta rychlost musela být o něco málo vyšší, protože protijedoucí auto nevytvoří tak ostrou a pevnou hranu jako pevná překážka v testu.

0/0
10.9.2015 16:49

R86a53d89e68k 35V43a88n18č18a38t64a 8341949196942

Energie roste s druhou mocninou rychlosti. 100+100km/h se nerovná 200km/h.

0/0
21.9.2015 10:36

M81a15r71t29i65n 20Ž75e67l36i67n87s41k80ý 9268909379332

Tady se jedna ciste o pochopeni te vety ... nekdo to bere pouze na rychlost, protoze tam nejsou udane podminky, a nekdo na vypocet neceho jineho, protoze to bere jako soucast pripadu a nepotrebuje tam ty podminky vlozit. Jestli nekdo mluvi o rychlostech dvou priblizujicich se vozu, tak to evokuje, ze se mluvi pouze o rychlostech a ne cemkoliv jinem. Anebo tvrdite, ze ani v tom pripade se rychlost priblizujicich vozu nepripocitava, ze se nepriblizuji souctem rychlosti vzhledem ke kazdemu z nich?

0/0
21.9.2015 15:05

H65a12n61a 46B11í49z56o87v13á 1552976472284

Octavia, nikoli Octavie, proč nejste schopní sjednotit všechny nadpisy?

0/0
9.9.2015 23:41

P51e58t47r 89G68a32z89d81a 6898322209857

prostě vozík nebo smrt v koktě .......

0/0
9.9.2015 21:24

J63i11n46d12ř18i90c27h 11Š41k67o91p57e57k 4805651250415

to se stává, že někteří jsou disgrafici, ale za to nemohou.

Zpátky k věci: jakékoli auto staré 10 či 20 let v současných bezpečnostních testech nemá šanci uspět

+1/−2
10.9.2015 18:21

P62a63v77e29l 17O25d38r92a89z57i67l 6474519757790

Jistě, protože nemá ESP a trvalé upozornění na nezapnutý pás ;-D

+3/−2
11.9.2015 10:20

J50i60n46d47ř19i84c93h 63Š79k46o86p83e66k 4895421870665

pokrok v konstrukci aut je o něco složitější než jen přidávání čidel a kravin

+1/0
18.9.2015 18:27

M74a50r37t67i42n 65Ž55e85l17i19n27s43k59ý 9628899919222

Ja bych mel pro diskutery kontrolni otazku ... Odpalite micek rychlosti 100km/h proti zdi pohybujici se smerem k tomu micku rychlosti take 100km/h. Otazka zni, jakou rychlosti se micek priblizuje k te zdi (nebo ta zed k tomu micku). ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 20:34

H16a95n43a 27B15í55z67o10v97á 1812296412714

Samozřejmě že 100 km/h. Proč taková trivialita?

0/0
9.9.2015 23:42

M12a57r69t11i71n 10Ž48e22l18i94n90s61k11ý 9758769309292

No ... tak jeste mala napoveda, kdyby vam to ze zadani nebylo jasne ... rychlosti obou predmetu jsou udavany ve vztahu k zemi (stejne jako u aut) po ktere, nebo nad kterou se k sobe priblizuji.

0/0
10.9.2015 10:11

P83e96t91r 54M83a45c53h48á69l93e69k 7675436826366

Necelých 200?

0/0
10.9.2015 10:12

M54a45r16t68i72n 57Ž89e88l52i98n96s10k52ý 9648139799892

A proc necelych?

0/0
10.9.2015 10:14

P78e77t97r 32M49a27c27h21á25l61e12k 7165786546746

Lorentzova transformace? Einstein?

0/0
10.9.2015 10:15

M22a63r17t65i68n 17Ž56e71l92i18n48s54k86ý 9448119829652

Dobre tedy ... to bychom mohli relativizovat v podstate skoro cokoliv na svete ... zaokrouhleme ten vysledek trebas na dve desetina mista.

0/0
10.9.2015 10:25

P23e78t87r 65M83a14c15h27á88l56e57k 7955876816736

Ani se mi nechtělo počítat ten zanedbatelný rozdíl, tak jsem napsal "necelých", jen jsem chtěl upozornit, že prostý součet to není.

0/0
10.9.2015 10:29

M54a32r87t87i57n 46Ž21e82l32i16n15s23k10ý 9728409759242

No prave ... u nizkych rychlosti se pokud vim Einstein nebere v uvahu. Timto v podstate vyvracite vysledky ruznych pisemek, maturitnich testu, kde ma nekdo spocitat dobu, za kterou se k sobe priblizi dve naproti jedouci auta. Diskuse, ale neni o miliontinach ... tady si nekdo podle me jasne plete scitani kinetickych energi se scitanim ruchlosti a argumentuje, ze se ty rychlosti nescitaji. Pri nizkych rychlostech se proste scitaji. Kineticka energie obou vozidel v dobe narazu pro pusobeni na jeden vuz se nescita, ale o tom tady pokud vim nediskutuje.

+1/0
10.9.2015 10:36

P77e45t91r 10M66a18c37h59á12l48e78k 7595986756156

Jasně, ale kdybych napsal 200, tak se někdo najde a začne mě upozorňovat na relativitu. :-)

0/0
10.9.2015 10:41

M35a73r98t64i56n 23Ž35e29l12i95n64s59k78ý 9898149549572

Ale o tom tady ta diskuse neni ... vsimnete si co v ni lide tvrdi ... ze pry rychlosti se nescitaji ... tady snad skoro nikdo nema maturitu a mozna ani dokoncenou zakladku. :-)

0/0
10.9.2015 10:46

M79a42r27t51i89n 73Ž87e23l60i37n54s97k41ý 9328339409102

Jinak kdyby ste rekl ze to je 200 pri zaokrouhleni na x desetinnych mist tak by to melo take nejakou vypovidajici hodnotu a spousta lidi by se tady nemusila ztrapnit. :-)

0/0
10.9.2015 10:47

H87a35n72a 75B29í10z51o26v88á 1132116582584

Nesnažte se mlžit. Vaše otázka byla právě nějak položena a odpověď zní, že míček se pohybuje rychlostí 100 km/h. Jistě znáte důležité moudro, že odpověď je v podstatě dána otázkou.

0/0
10.9.2015 21:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.