Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Škoda Octavia okusila crashtest na roh. Podívejte se na výsledek

Octavia první generace už je konstrukčně více než dvacetileté auto. Stále velmi rozšířenou, oblíbenou a v některých směrech nepřekonatelnou škodovku otestoval švýcarský bezpečnostní institut DTC novým crashtestem. Podívejte se, jak dopadla ikona českých silnic v crashtestu na roh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17o47j51m35í77r 35M42o70t83y36č56k56a 3782515424520

Myslím, že tenhle test má ještě jednu vadu. Uvažuje náraz do pevné překážky která sahá od země do nekonečna (tedy výše než střecha vozu). Takové překážce (se stejnou tuhostí odpovídá nejspíše silný strom, nebo třeba betonová mostní konstrukce.

Pokud vezmu podobnou srážku dvou vozů, tak:

- u dvou osobních vozů by se projevila deformace (a tedy pohlcení nárazu) u obou vozů. Sice nesymetricky, ale nebyl by to náraz do plné stěny.

- u podobného nárazu do nákladního auta by se pro změnu projevila (asi dost neblaze) rozdílná výška obou vozů, při níž by nárazník náklaďáku asi rozpáral osobní vůz po celé délce - sloupek nesloupek.

0/0
29.9.2015 16:19

M16a71r65t97i58n 14J22i57r18o94u68s15e50k 7206635935978

Škoda, že není ta Oktávka skořepinové hliníkové konstrukce. Pak by v souladu s jednou událostí došlo k deformaci toho "rohu". :-)

0/0
19.9.2015 10:14

D16á42š18a 91D75o66s27t49á82l57o67v89á 1469213110242

Že Škodovka není žádný etalon bezpečnosti, tuší asi každý. Platí to i pro novou. Jen český Pepík si myslí, že jde o nejbezpečnější auto na světě. Škoda zdraví Rv

+2/−2
18.9.2015 7:35

M38a14r49t62i19n 51D57o43k39t76o69r 5409728657436

Díval jsem se na testy i jiných nových aut a ta octavka zas tak hrozná není, jsou i horší auta. Sám mám jedno auto z východu a druhé ze západu.

0/0
19.9.2015 20:11

J26a92k62u79b 44K98ř44e24č94e98k 9792199316639

Super článek. Proběhl test ale my vám neřekneme jak dopadl. Jen napíšeme 2 strany textu o ničem.

+13/0
12.9.2015 15:58

P88a27v58e56l 14O35d81r59a54z44i96l 6894599577450

Test lepšího a dražšího auta zde https://www.youtube.com/watch?v=rq97JNl2lFA

K diskusi o sčítání rychlostí (můžete je sčítat, ale u stejných či podobných aut to nic neznamená) https://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI

Pokud chcete srážku dvou aut, A a B, přirovnat k nárazu na pevnou překážku, tak pro auto A je to ekvivalentní rychlost veA = mB * (vA + vB)/(mA + mB) a to zanedbáváme rozdílnost deformačních zón a řadu dalších faktorů.

Příklady:

1. dvě stejná auta, každé jede rychlostí v, ekvivalent pro každé auto je opět rychlost v, jak tu obětavě píše pan Michal.

2. Auto A dvě tuny a 90km/h, B deset tun (bus) a 80kmh, výsledek pro A 142,7km/h, pro B 28,3km/h

A tak podobně.

0/0
11.9.2015 10:37

P88a57v18e19l 91O33d73r52a58z30i78l 6384699347660

Je přitom zvláštní, kolik pozornosti a úsilí (a prostředků) se věnuje na záchranu doslova několika životů ročně, když tisíce lidí umírají také zbytečně, ale z mnohem méně populárních příčin, počínaje špatnou životosprávou.

+3/0
11.9.2015 10:49

J20a71r48o22s74l87a51v 81L25e60b18e43d43a 3186449477180

Pořádný crash test ovšem vypadá takhle https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o :-P

+2/0
11.9.2015 10:32

P83a66v59e19l 32O10d21r71a64z53i15l 6964829557520

Otestovali starou, protože nová by dopadla ještě hůř?

+3/−1
11.9.2015 10:19

P89e29t76r 86M28i20c45h70a11l 2150364921402

Speciálně pro Želinského to zkusím ještě jednou:

Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h. Ale v okamžiku nárazu dochází k něčemu jinému. Protože auta mají každé svou deformační zónu, není výsledek jako při nárazu do zdi v rychlosti 200 km/h, ale jako v rychlosti 100 km/h. Tu polovinu energie totiž pohltí deformační zóny druhého auta.

Pokud bys měl pravdu, tak by u nás na silnicích bylo běžně k vidění něco takového:

https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o

+5/0
10.9.2015 13:39

J25o39s19e50f 85H41á29j84e67k 6178100489472

Ani pan Želinský, ani já netvrdíme, že srážka dvou aut, co jedou 100 km, se rovná nárazu auta do zdi ve 200 km. Pouze tvrdíme to, co jste sám řekl v první větě, druhého odstavce...

+1/0
10.9.2015 13:49

P10e13t32r 97M75i27c76h61a90l 2520874661592

Jenže někteří to tu vesele tvrdí a Želinský se jim snaží dělat advokáta tím, že píše o něčem úplně jiném.

0/0
10.9.2015 14:00

M89a72r30t87i18n 27Ž73e27l40i49n23s94k56ý 9968239329152

Komu trebas? Ja delam advokata scitani rychlosti protijedoucich aut. To je cele. Nevim o tom, ze bych se nekde zastaval nekoho, kdo napr. tvrdi, ze naraz pri dvojnasobne rychlosti do auta ma stejne nasledky jako naraz pri stejne rychlosti do pevne prekazky jako napr. zdi. Je logicke, ze naraz zrnka prachu, bude mit pri stejne rychlosti narazu jiny vysledek nez naraz nakladaku.

0/0
10.9.2015 14:09

P61e69t85r 79M72i44c66h77a17l 2590744621622

Jenže sčítáním rychlostí tu pořád argumentují lidé, kteří tvrdí, že srážka dvou aut v rychlosti X odpovídá nárazu auta do pevné překážky v rychlosti 2X. A to je nesmysl.

+1/0
10.9.2015 14:13

P48e65t61r 28M80i39c21h46a29l 2910314731812

A ty tyhle hlupáky plusuješ a mínusuješ jejich oponenty. Takže sorry, ale píšeš bláboly.

+1/0
10.9.2015 14:16

M71a81r83t80i70n 79Ž47e67l47i36n96s72k19ý 9108859309392

Ja suse, fakticky, bez domysleni plusuji nazory o scitani rychlosti a minusuji ty proti. Dalsi veci kolem si nedomyslim ... jestli ten clovek mysli i scitani nasledku, nebo ne, co ja vim ... muze take pouze myslet to, ze naraz do auta v rychlosti 140 km/h musi byt take sila, jelikoz auto ma se svou hmotnosti a konstrukci i navzdory deformacnim zonam a neukotveni znacnou energii k predani ... . Ja osobne nevim jaky je u zhruba stejne skody ekvivalent pro rychlost celniho narazu do zdi 64 km/h u celniho narazu do stejneho auta. Proste argument, ze rychlosti v dobe narazu se nescitaji, pokladam trosku za nestastny, pokud se nedoplni "pro porovnani skody z narazu dvou ruznych predmetu".

0/0
10.9.2015 14:38

P20e23t52r 76M85i74c38h93a78l 2420914921242

Tak začni nejen domýšlet, ale taky číst to, na co reaguješ. Už jsem to tu psal mockrát - celá diskuse je o tom, s jaké rychlosti došlo k nárazu. Článek je o crash testu na roh v určité ryclhosti. A pak se tu objeví několik blábolilů s tím, že ta simulovaná rychlost nárazu je malá, protože při skutečné nehodě by se rychlosti sčítaly a měl by se tedy ten test dělat v rychlosti dvojnásobné - což je totální pitomost - a ty to sem přijdeš bez přemýšlení oplisovat, protože TY se přece bavíš jenom o rychlostech aut. Takže až pochopíš, o čem že to vůbec celé je, přijď diskutovat a neodváděj řeč někam úplně jinam.

+1/0
10.9.2015 16:43

M50a93r58t97i61n 94Ž95e32l78i14n82s25k79ý 9288359309172

Bojujes predem prohrany boj ... . Pokud nekdo neda dostatek informaci ve svem prisevku tak hodnotim to, co napise. A proste rychlosti se pri narazu scitaji, to je nezpochybnitelna vec. Kdyz nekdo napise, ze vysledna rychlost je o 20-30% jina, nebo dokonce je stejna jako rychlost kazdeho z aut tak pardon ale je to blbost.

0/−3
10.9.2015 17:12

P29e20t60r 97M62i21c60h39a94l 2950194511752

Rychlosti se PŘI NÁRAZU nesčítají. Tedy při stejných rychlostech dvou stejných aut zůstane bod dotyku na stejném místě proti podložce. Je to totéž, jako by auto narazilo v téže rychlosti do pevné překážky. Že to tvůj mozek není schopen pobrat už není můj problém.

+1/0
10.9.2015 17:51

M11a15r74t53i21n 56Ž78e60l12i33n35s43k86ý 9448479939702

Bojuj ... zkopiruji ti vetu z tveho prvniho prispevku a muzes se tocit dokola ...

"Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h."

... no a presne pri takove rychlosti pro obe ze vztaznych soustav (kdyz jednu soustavu berem, ze je v pokoji) nastava naraz. Dusledky jsou uz predmetem jine diskuse. Stacilo by dole argumentovat tim, ze naraz do auta je neco jineho nez naraz do zdi, takze vysledna dvojnasobna rychlost narazu do auta nez do zdi nema dvojnsobne nicivou silu jako do zdi.

0/−1
10.9.2015 18:58

P93e20t67r 57M34i72c82h63a51l 2410474471322

Už nevíš, jak se z toho vylhat?

+1/0
10.9.2015 21:33

M10a98r23t36i37n 81Ž19e14l73i24n73s38k68ý 9178369719282

Nemusime to opravdu rozvadet ...

1. pri narazu do zdi pri 64 kmh je rekneme v podstate cela energie pohlcena jen jednou stranou - autem

2. pri narazu do stejneho auta, kde obe jedou proti sobe stejnou rychlosti 64kmh je logicky celkova energie rozdelena na pulku (kazde auto se deformuje za sebe, jestli to zjednodusime)

... takze je logicke, ze u celkove dvojnasobne rychlosti (64+64=128) dvou aut jedoucich proti sobe, nebo i jednoho stojiciho a druheho jedouciho 128 by destrukce mohla byt zhruba stejna jako u celkove polovicni rychlosti (0+64=64) rychlosti u zdi ... rozdil tam je zed. Rychlosti ale byly secteny, v prvnim pripade 0+64=64, v druhem 64+64=128 ... rozdil je pouze v pouziti predmetu do ktereho narazime.

0/−1
10.9.2015 22:03

P33e25t90r 10M35i24c41h18a52l 2800124691562

Proboha, tak proč obhajuješ trouby, kteří tvrdí, že test se má dělat ve dvojnásobné rychlosti?

+1/0
10.9.2015 22:22

M14a47r23t64i11n 35Ž43e72l17i20n21s60k88ý 9458539839942

Ja si to teda prosel a v jednom pripade jsem dal plus chlapikovi, co by chtel testovat naraz vozu do vozu v rychlosti 140 kmh, co mi prislo realistictejsi pro to, co se muze stat (naraz do vozu) a bylo to i o kousek vic nez tech 64 kmh, co mi prislo lepsi, ja bych dal i vyssi rychlost,(opravdu jse tim nechtel rict, ze naraz do auta ma stejnou hodnotu jako naraz do pevne zdi) a v druhem minus chlapikovi, co tvrdi, ze je stejne kdyz se dve auta srazi, kdyz obe jedou 100 kmh jako kdyz jenom jedno jede 100 kmh ... no nepsal tam, ze ale narazi do zdi, u me to evokovalo, ze narazi take do stejneho auta ...  tak to byla samozrejme pro me blbost. Ja osobne si stejne myslim, ze tady nekteri lide nechapou o cem to je viz reakce  p.Bizove : Ve vztahu k zemi, nad níž se pohybují, je to stále 100 km/h. Asfalt se nehýbe. Ve vztahu k pozorovateli, který stojí mezi zdí a míčkem, je to 200 km/h.

0/−1
10.9.2015 22:44

P13a74v37e79l 22K23o31v40á98ř 1733987946294

Zkuste si přečíst a také popřemýšlet.

http://palkovsky.blog.idnes.cz/c/196273/Rychlosti-se-nescitaji.html

0/0
19.9.2015 1:44

M38a38r12t13i66n 68Ž90e55l52i35n45s83k59ý 9188809889732

Porad dokolecka ... rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji, nescitaji se nasledky ve stejnem pomeru jako rychlosti, pokud dojde k narazu do ruznych predmetu. I v narazu do stejneho predmetu to muze byt mirne jine, kdyz je bapr.cast energie pretransformovana na kinetickou u druhe oproti situaci, kdy je pevne ukotvena. Autor blogu si tento titulek muze dovolit, ponevadz ve svem clanku vysvetluje pro jaky ucel se rychlosti nescitaji a za jakych podminek. Jako samotne rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji a davaji vyslednou rychlost v bode narazu. Kdo to nechape tak asi nema ani maturitu.

0/0
19.9.2015 13:17

M34a94r63t68i84n 98Ž93e29l34i34n98s42k70ý 9368699739212

Takze sam rikate, ze rychlosti se scitaji stejne jako ja, oproti tomu, kdyz jste driv svou reakci tvrdil, ze ne. Pohlceni energie, jeji predani druhemu predmetu a pod., neprima umera rychlosti s nasledky narazu nebyly veci diskuse. Samozrejme, ze naraz auta do autem bude mit asi jine nasledky nez naraz mouchy do auta ve stejne rychlosti.

0/0
10.9.2015 14:00

P90e81t32r 86M41i85c25h14a56l 2320114441372

Samozřejmě primární diskuse byla o rychlosti nárazu. Na to tu někteří reagujítím, proč se dělá test při 64 km/h, když se má dělat ve dvojnásobné rychlosti. A to je přece totální nesmysl. Ta rychlost přiblížení je v tomto ohledu nepodstatná. Vliv má jedině na to, jakou dobu má řidič na nějakou reakci a na možnost střetu zabránit. Ale pořád platí to, co jsem už uvedl - rychlosti se při nárazu nesčítají a v případě dvou stejných aut ... viz výše.

+1/0
10.9.2015 14:04

M63a22r58t19i98n 73Ž10e64l69i52n13s18k47ý 9448669569192

Tady nejde ani tak o rychlost, ale o predani energie. Auto muze narazit pri stejne rychlosti do zdi, nebo druheho auta a nic tam scitat nemusite, narazi ve stejne rychlosti do stojici bariery, ne polovicni rychlosti do toho auta, kdyz je tam trebas polovicni skoda ... nasledky budou proste jine. Rychlost je rychlost, a energie, co zapusobi na zkoumany vuz, je druha vec. Muzem klidne tuto diskusi ukoncit ... . Prijde mi to trosku zbytecne.

Osobne by me mozna zajimalo, kdyz tady ta diskuse vyvstala, v jake rychlosti celniho narazu do stejneho auta by deformace pronikla dovnitr vozu stejne daleko jako u te zdi pri rychlosti 64 km/h. Mate nejaky typ?

0/0
10.9.2015 14:20

P63e18t24r 84M96i89c16h50a47l 2620774521792

Proboha, jistěže jde primárně o hybnost (kinetickou energii), ale copak by to tady ti jednodušší jedinci pochopili, když nechápou ani základní principy?

K druhému odstavci - je to celkem prosté. Pokud půjde o dvě stejná auta a náraz bude veden stejným přesahem, pak na stejnou deformaci by byla potřeba zhruba stejná rychlost, tedy 64 km/h - teoreticky. Prakticky by ta rychlost musela být o něco málo vyšší, protože protijedoucí auto nevytvoří tak ostrou a pevnou hranu jako pevná překážka v testu.

0/0
10.9.2015 16:49

R51a71d27e89k 95V45a30n21č26a69t10a 8201359216782

Energie roste s druhou mocninou rychlosti. 100+100km/h se nerovná 200km/h.

0/0
21.9.2015 10:36

M83a32r48t80i47n 10Ž22e46l35i23n77s24k68ý 9138589369462

Tady se jedna ciste o pochopeni te vety ... nekdo to bere pouze na rychlost, protoze tam nejsou udane podminky, a nekdo na vypocet neceho jineho, protoze to bere jako soucast pripadu a nepotrebuje tam ty podminky vlozit. Jestli nekdo mluvi o rychlostech dvou priblizujicich se vozu, tak to evokuje, ze se mluvi pouze o rychlostech a ne cemkoliv jinem. Anebo tvrdite, ze ani v tom pripade se rychlost priblizujicich vozu nepripocitava, ze se nepriblizuji souctem rychlosti vzhledem ke kazdemu z nich?

0/0
21.9.2015 15:05

H86a27n71a 60B46í29z54o69v20á 1882526912534

Octavia, nikoli Octavie, proč nejste schopní sjednotit všechny nadpisy?

0/0
9.9.2015 23:41

P84e85t63r 93G70a62z40d38a 6718422509587

prostě vozík nebo smrt v koktě .......

0/0
9.9.2015 21:24

J79i64n81d66ř15i51c23h 21Š72k73o47p93e16k 4325851280355

to se stává, že někteří jsou disgrafici, ale za to nemohou.

Zpátky k věci: jakékoli auto staré 10 či 20 let v současných bezpečnostních testech nemá šanci uspět

+1/−2
10.9.2015 18:21

P76a88v33e93l 42O68d91r38a14z18i86l 6724169577540

Jistě, protože nemá ESP a trvalé upozornění na nezapnutý pás ;-D

+3/−2
11.9.2015 10:20

J39i20n86d48ř88i86c53h 82Š10k78o42p21e22k 4265101630405

pokrok v konstrukci aut je o něco složitější než jen přidávání čidel a kravin

+1/0
18.9.2015 18:27

M53a20r45t64i60n 35Ž85e31l23i74n76s46k14ý 9348109679882

Ja bych mel pro diskutery kontrolni otazku ... Odpalite micek rychlosti 100km/h proti zdi pohybujici se smerem k tomu micku rychlosti take 100km/h. Otazka zni, jakou rychlosti se micek priblizuje k te zdi (nebo ta zed k tomu micku). ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 20:34

H49a76n22a 98B78í46z89o45v49á 1922636362804

Samozřejmě že 100 km/h. Proč taková trivialita?

0/0
9.9.2015 23:42

M25a87r18t32i42n 61Ž47e18l74i58n60s62k67ý 9738779169622

No ... tak jeste mala napoveda, kdyby vam to ze zadani nebylo jasne ... rychlosti obou predmetu jsou udavany ve vztahu k zemi (stejne jako u aut) po ktere, nebo nad kterou se k sobe priblizuji.

0/0
10.9.2015 10:11

P73e17t21r 54M36a59c86h28á54l40e98k 7745246856916

Necelých 200?

0/0
10.9.2015 10:12

M66a85r92t60i58n 95Ž11e67l15i50n40s11k62ý 9478259779252

A proc necelych?

0/0
10.9.2015 10:14

P66e42t39r 89M29a68c70h60á57l44e23k 7175166186106

Lorentzova transformace? Einstein?

0/0
10.9.2015 10:15

M43a74r69t10i87n 84Ž54e14l77i15n52s48k85ý 9288849659172

Dobre tedy ... to bychom mohli relativizovat v podstate skoro cokoliv na svete ... zaokrouhleme ten vysledek trebas na dve desetina mista.

0/0
10.9.2015 10:25

P24e31t58r 57M52a62c76h66á33l89e97k 7475666536976

Ani se mi nechtělo počítat ten zanedbatelný rozdíl, tak jsem napsal "necelých", jen jsem chtěl upozornit, že prostý součet to není.

0/0
10.9.2015 10:29

M43a32r11t28i72n 55Ž76e37l81i87n35s22k23ý 9268319749382

No prave ... u nizkych rychlosti se pokud vim Einstein nebere v uvahu. Timto v podstate vyvracite vysledky ruznych pisemek, maturitnich testu, kde ma nekdo spocitat dobu, za kterou se k sobe priblizi dve naproti jedouci auta. Diskuse, ale neni o miliontinach ... tady si nekdo podle me jasne plete scitani kinetickych energi se scitanim ruchlosti a argumentuje, ze se ty rychlosti nescitaji. Pri nizkych rychlostech se proste scitaji. Kineticka energie obou vozidel v dobe narazu pro pusobeni na jeden vuz se nescita, ale o tom tady pokud vim nediskutuje.

+1/0
10.9.2015 10:36

P59e57t98r 90M86a50c85h31á17l33e30k 7605646166396

Jasně, ale kdybych napsal 200, tak se někdo najde a začne mě upozorňovat na relativitu. :-)

0/0
10.9.2015 10:41

M48a98r50t51i95n 83Ž46e44l68i53n31s74k64ý 9368649539172

Ale o tom tady ta diskuse neni ... vsimnete si co v ni lide tvrdi ... ze pry rychlosti se nescitaji ... tady snad skoro nikdo nema maturitu a mozna ani dokoncenou zakladku. :-)

0/0
10.9.2015 10:46

M68a32r18t16i95n 97Ž51e45l59i42n50s47k53ý 9168319339292

Jinak kdyby ste rekl ze to je 200 pri zaokrouhleni na x desetinnych mist tak by to melo take nejakou vypovidajici hodnotu a spousta lidi by se tady nemusila ztrapnit. :-)

0/0
10.9.2015 10:47

H81a73n26a 79B33í42z75o20v64á 1322426292204

Nesnažte se mlžit. Vaše otázka byla právě nějak položena a odpověď zní, že míček se pohybuje rychlostí 100 km/h. Jistě znáte důležité moudro, že odpověď je v podstatě dána otázkou.

0/0
10.9.2015 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.