Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Škoda Octavia okusila crashtest na roh. Podívejte se na výsledek

Octavia první generace už je konstrukčně více než dvacetileté auto. Stále velmi rozšířenou, oblíbenou a v některých směrech nepřekonatelnou škodovku otestoval švýcarský bezpečnostní institut DTC novým crashtestem. Podívejte se, jak dopadla ikona českých silnic v crashtestu na roh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32o23j43m16í42r 65M82o59t43y68č98k59a 3932535194780

Myslím, že tenhle test má ještě jednu vadu. Uvažuje náraz do pevné překážky která sahá od země do nekonečna (tedy výše než střecha vozu). Takové překážce (se stejnou tuhostí odpovídá nejspíše silný strom, nebo třeba betonová mostní konstrukce.

Pokud vezmu podobnou srážku dvou vozů, tak:

- u dvou osobních vozů by se projevila deformace (a tedy pohlcení nárazu) u obou vozů. Sice nesymetricky, ale nebyl by to náraz do plné stěny.

- u podobného nárazu do nákladního auta by se pro změnu projevila (asi dost neblaze) rozdílná výška obou vozů, při níž by nárazník náklaďáku asi rozpáral osobní vůz po celé délce - sloupek nesloupek.

0/0
29.9.2015 16:19

M38a38r34t21i91n 90J53i92r21o60u35s34e28k 7796925225338

Škoda, že není ta Oktávka skořepinové hliníkové konstrukce. Pak by v souladu s jednou událostí došlo k deformaci toho "rohu". :-)

0/0
19.9.2015 10:14

D69á11š67a 27D49o98s55t14á38l33o61v70á 1389983220622

Že Škodovka není žádný etalon bezpečnosti, tuší asi každý. Platí to i pro novou. Jen český Pepík si myslí, že jde o nejbezpečnější auto na světě. Škoda zdraví Rv

+2/−2
18.9.2015 7:35


M32a84r40t94i82n 21D41o68k50t94o80r 5409588417626

Díval jsem se na testy i jiných nových aut a ta octavka zas tak hrozná není, jsou i horší auta. Sám mám jedno auto z východu a druhé ze západu.

0/0
19.9.2015 20:11

J74a86k35u34b 51K51ř61e87č38e77k 9162629676909

Super článek. Proběhl test ale my vám neřekneme jak dopadl. Jen napíšeme 2 strany textu o ničem.

+13/0
12.9.2015 15:58

P32a81v61e22l 71O95d94r62a27z50i57l 6694989757540

Test lepšího a dražšího auta zde https://www.youtube.com/watch?v=rq97JNl2lFA

K diskusi o sčítání rychlostí (můžete je sčítat, ale u stejných či podobných aut to nic neznamená) https://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI

Pokud chcete srážku dvou aut, A a B, přirovnat k nárazu na pevnou překážku, tak pro auto A je to ekvivalentní rychlost veA = mB * (vA + vB)/(mA + mB) a to zanedbáváme rozdílnost deformačních zón a řadu dalších faktorů.

Příklady:

1. dvě stejná auta, každé jede rychlostí v, ekvivalent pro každé auto je opět rychlost v, jak tu obětavě píše pan Michal.

2. Auto A dvě tuny a 90km/h, B deset tun (bus) a 80kmh, výsledek pro A 142,7km/h, pro B 28,3km/h

A tak podobně.

0/0
11.9.2015 10:37

P27a25v55e96l 69O85d83r12a73z69i20l 6704959117260

Je přitom zvláštní, kolik pozornosti a úsilí (a prostředků) se věnuje na záchranu doslova několika životů ročně, když tisíce lidí umírají také zbytečně, ale z mnohem méně populárních příčin, počínaje špatnou životosprávou.

+3/0
11.9.2015 10:49

J76a57r73o76s28l23a29v 27L86e44b67e22d68a 3846769817520

Pořádný crash test ovšem vypadá takhle https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o :-P

+2/0
11.9.2015 10:32

P84a43v20e62l 60O64d96r15a47z78i86l 6524609347970

Otestovali starou, protože nová by dopadla ještě hůř?

+3/−1
11.9.2015 10:19

P60e11t73r 98M95i31c57h40a97l 2960674611122

Speciálně pro Želinského to zkusím ještě jednou:

Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h. Ale v okamžiku nárazu dochází k něčemu jinému. Protože auta mají každé svou deformační zónu, není výsledek jako při nárazu do zdi v rychlosti 200 km/h, ale jako v rychlosti 100 km/h. Tu polovinu energie totiž pohltí deformační zóny druhého auta.

Pokud bys měl pravdu, tak by u nás na silnicích bylo běžně k vidění něco takového:

https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o

+5/0
10.9.2015 13:39

J73o25s26e96f 87H67á84j61e89k 6628260919752

Ani pan Želinský, ani já netvrdíme, že srážka dvou aut, co jedou 100 km, se rovná nárazu auta do zdi ve 200 km. Pouze tvrdíme to, co jste sám řekl v první větě, druhého odstavce...

+1/0
10.9.2015 13:49

P71e79t43r 42M74i35c19h68a60l 2670214761852

Jenže někteří to tu vesele tvrdí a Želinský se jim snaží dělat advokáta tím, že píše o něčem úplně jiném.

0/0
10.9.2015 14:00

M30a37r12t22i64n 91Ž12e93l40i32n61s88k64ý 9928499459702

Komu trebas? Ja delam advokata scitani rychlosti protijedoucich aut. To je cele. Nevim o tom, ze bych se nekde zastaval nekoho, kdo napr. tvrdi, ze naraz pri dvojnasobne rychlosti do auta ma stejne nasledky jako naraz pri stejne rychlosti do pevne prekazky jako napr. zdi. Je logicke, ze naraz zrnka prachu, bude mit pri stejne rychlosti narazu jiny vysledek nez naraz nakladaku.

0/0
10.9.2015 14:09

P47e56t17r 29M59i76c96h65a32l 2410524421222

Jenže sčítáním rychlostí tu pořád argumentují lidé, kteří tvrdí, že srážka dvou aut v rychlosti X odpovídá nárazu auta do pevné překážky v rychlosti 2X. A to je nesmysl.

+1/0
10.9.2015 14:13

P56e15t30r 11M46i56c58h77a97l 2330894811402

A ty tyhle hlupáky plusuješ a mínusuješ jejich oponenty. Takže sorry, ale píšeš bláboly.

+1/0
10.9.2015 14:16

M57a80r52t20i42n 69Ž33e89l29i63n69s65k70ý 9598159559412

Ja suse, fakticky, bez domysleni plusuji nazory o scitani rychlosti a minusuji ty proti. Dalsi veci kolem si nedomyslim ... jestli ten clovek mysli i scitani nasledku, nebo ne, co ja vim ... muze take pouze myslet to, ze naraz do auta v rychlosti 140 km/h musi byt take sila, jelikoz auto ma se svou hmotnosti a konstrukci i navzdory deformacnim zonam a neukotveni znacnou energii k predani ... . Ja osobne nevim jaky je u zhruba stejne skody ekvivalent pro rychlost celniho narazu do zdi 64 km/h u celniho narazu do stejneho auta. Proste argument, ze rychlosti v dobe narazu se nescitaji, pokladam trosku za nestastny, pokud se nedoplni "pro porovnani skody z narazu dvou ruznych predmetu".

0/0
10.9.2015 14:38

P59e59t61r 28M74i56c68h62a55l 2910864921492

Tak začni nejen domýšlet, ale taky číst to, na co reaguješ. Už jsem to tu psal mockrát - celá diskuse je o tom, s jaké rychlosti došlo k nárazu. Článek je o crash testu na roh v určité ryclhosti. A pak se tu objeví několik blábolilů s tím, že ta simulovaná rychlost nárazu je malá, protože při skutečné nehodě by se rychlosti sčítaly a měl by se tedy ten test dělat v rychlosti dvojnásobné - což je totální pitomost - a ty to sem přijdeš bez přemýšlení oplisovat, protože TY se přece bavíš jenom o rychlostech aut. Takže až pochopíš, o čem že to vůbec celé je, přijď diskutovat a neodváděj řeč někam úplně jinam.

+1/0
10.9.2015 16:43

M33a26r47t28i29n 26Ž23e22l97i81n19s32k37ý 9508609459752

Bojujes predem prohrany boj ... . Pokud nekdo neda dostatek informaci ve svem prisevku tak hodnotim to, co napise. A proste rychlosti se pri narazu scitaji, to je nezpochybnitelna vec. Kdyz nekdo napise, ze vysledna rychlost je o 20-30% jina, nebo dokonce je stejna jako rychlost kazdeho z aut tak pardon ale je to blbost.

0/−3
10.9.2015 17:12

P96e53t31r 65M73i39c30h22a82l 2330834571862

Rychlosti se PŘI NÁRAZU nesčítají. Tedy při stejných rychlostech dvou stejných aut zůstane bod dotyku na stejném místě proti podložce. Je to totéž, jako by auto narazilo v téže rychlosti do pevné překážky. Že to tvůj mozek není schopen pobrat už není můj problém.

+1/0
10.9.2015 17:51

M76a46r95t79i40n 52Ž28e52l40i87n42s29k60ý 9768519949472

Bojuj ... zkopiruji ti vetu z tveho prvniho prispevku a muzes se tocit dokola ...

"Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h."

... no a presne pri takove rychlosti pro obe ze vztaznych soustav (kdyz jednu soustavu berem, ze je v pokoji) nastava naraz. Dusledky jsou uz predmetem jine diskuse. Stacilo by dole argumentovat tim, ze naraz do auta je neco jineho nez naraz do zdi, takze vysledna dvojnasobna rychlost narazu do auta nez do zdi nema dvojnsobne nicivou silu jako do zdi.

0/−1
10.9.2015 18:58

P16e18t27r 79M94i42c70h82a59l 2860264151462

Už nevíš, jak se z toho vylhat?

+1/0
10.9.2015 21:33

M91a39r64t21i15n 72Ž35e56l19i18n26s32k66ý 9648889469222

Nemusime to opravdu rozvadet ...

1. pri narazu do zdi pri 64 kmh je rekneme v podstate cela energie pohlcena jen jednou stranou - autem

2. pri narazu do stejneho auta, kde obe jedou proti sobe stejnou rychlosti 64kmh je logicky celkova energie rozdelena na pulku (kazde auto se deformuje za sebe, jestli to zjednodusime)

... takze je logicke, ze u celkove dvojnasobne rychlosti (64+64=128) dvou aut jedoucich proti sobe, nebo i jednoho stojiciho a druheho jedouciho 128 by destrukce mohla byt zhruba stejna jako u celkove polovicni rychlosti (0+64=64) rychlosti u zdi ... rozdil tam je zed. Rychlosti ale byly secteny, v prvnim pripade 0+64=64, v druhem 64+64=128 ... rozdil je pouze v pouziti predmetu do ktereho narazime.

0/−1
10.9.2015 22:03

P61e77t27r 45M27i75c40h17a81l 2130354961802

Proboha, tak proč obhajuješ trouby, kteří tvrdí, že test se má dělat ve dvojnásobné rychlosti?

+1/0
10.9.2015 22:22

M64a11r46t92i94n 13Ž63e49l71i77n68s89k95ý 9988109569382

Ja si to teda prosel a v jednom pripade jsem dal plus chlapikovi, co by chtel testovat naraz vozu do vozu v rychlosti 140 kmh, co mi prislo realistictejsi pro to, co se muze stat (naraz do vozu) a bylo to i o kousek vic nez tech 64 kmh, co mi prislo lepsi, ja bych dal i vyssi rychlost,(opravdu jse tim nechtel rict, ze naraz do auta ma stejnou hodnotu jako naraz do pevne zdi) a v druhem minus chlapikovi, co tvrdi, ze je stejne kdyz se dve auta srazi, kdyz obe jedou 100 kmh jako kdyz jenom jedno jede 100 kmh ... no nepsal tam, ze ale narazi do zdi, u me to evokovalo, ze narazi take do stejneho auta ...  tak to byla samozrejme pro me blbost. Ja osobne si stejne myslim, ze tady nekteri lide nechapou o cem to je viz reakce  p.Bizove : Ve vztahu k zemi, nad níž se pohybují, je to stále 100 km/h. Asfalt se nehýbe. Ve vztahu k pozorovateli, který stojí mezi zdí a míčkem, je to 200 km/h.

0/−1
10.9.2015 22:44

P77a81v46e46l 35K48o87v11á74ř 1633347146334

Zkuste si přečíst a také popřemýšlet.

http://palkovsky.blog.idnes.cz/c/196273/Rychlosti-se-nescitaji.html

0/0
19.9.2015 1:44

M68a10r59t38i52n 24Ž84e72l68i84n81s72k88ý 9988579549302

Porad dokolecka ... rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji, nescitaji se nasledky ve stejnem pomeru jako rychlosti, pokud dojde k narazu do ruznych predmetu. I v narazu do stejneho predmetu to muze byt mirne jine, kdyz je bapr.cast energie pretransformovana na kinetickou u druhe oproti situaci, kdy je pevne ukotvena. Autor blogu si tento titulek muze dovolit, ponevadz ve svem clanku vysvetluje pro jaky ucel se rychlosti nescitaji a za jakych podminek. Jako samotne rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji a davaji vyslednou rychlost v bode narazu. Kdo to nechape tak asi nema ani maturitu.

0/0
19.9.2015 13:17

M75a39r59t52i35n 52Ž59e43l39i62n58s91k30ý 9498399449482

Takze sam rikate, ze rychlosti se scitaji stejne jako ja, oproti tomu, kdyz jste driv svou reakci tvrdil, ze ne. Pohlceni energie, jeji predani druhemu predmetu a pod., neprima umera rychlosti s nasledky narazu nebyly veci diskuse. Samozrejme, ze naraz auta do autem bude mit asi jine nasledky nez naraz mouchy do auta ve stejne rychlosti.

0/0
10.9.2015 14:00

P19e68t40r 67M56i85c70h64a18l 2950644731452

Samozřejmě primární diskuse byla o rychlosti nárazu. Na to tu někteří reagujítím, proč se dělá test při 64 km/h, když se má dělat ve dvojnásobné rychlosti. A to je přece totální nesmysl. Ta rychlost přiblížení je v tomto ohledu nepodstatná. Vliv má jedině na to, jakou dobu má řidič na nějakou reakci a na možnost střetu zabránit. Ale pořád platí to, co jsem už uvedl - rychlosti se při nárazu nesčítají a v případě dvou stejných aut ... viz výše.

+1/0
10.9.2015 14:04

M48a40r55t54i87n 93Ž54e79l43i56n98s93k23ý 9608369799482

Tady nejde ani tak o rychlost, ale o predani energie. Auto muze narazit pri stejne rychlosti do zdi, nebo druheho auta a nic tam scitat nemusite, narazi ve stejne rychlosti do stojici bariery, ne polovicni rychlosti do toho auta, kdyz je tam trebas polovicni skoda ... nasledky budou proste jine. Rychlost je rychlost, a energie, co zapusobi na zkoumany vuz, je druha vec. Muzem klidne tuto diskusi ukoncit ... . Prijde mi to trosku zbytecne.

Osobne by me mozna zajimalo, kdyz tady ta diskuse vyvstala, v jake rychlosti celniho narazu do stejneho auta by deformace pronikla dovnitr vozu stejne daleko jako u te zdi pri rychlosti 64 km/h. Mate nejaky typ?

0/0
10.9.2015 14:20

P45e51t37r 50M89i87c23h62a28l 2530874871262

Proboha, jistěže jde primárně o hybnost (kinetickou energii), ale copak by to tady ti jednodušší jedinci pochopili, když nechápou ani základní principy?

K druhému odstavci - je to celkem prosté. Pokud půjde o dvě stejná auta a náraz bude veden stejným přesahem, pak na stejnou deformaci by byla potřeba zhruba stejná rychlost, tedy 64 km/h - teoreticky. Prakticky by ta rychlost musela být o něco málo vyšší, protože protijedoucí auto nevytvoří tak ostrou a pevnou hranu jako pevná překážka v testu.

0/0
10.9.2015 16:49

R56a94d68e92k 24V28a46n74č61a44t89a 8671749216412

Energie roste s druhou mocninou rychlosti. 100+100km/h se nerovná 200km/h.

0/0
21.9.2015 10:36

M72a42r34t44i84n 69Ž59e22l46i94n57s51k42ý 9908689509652

Tady se jedna ciste o pochopeni te vety ... nekdo to bere pouze na rychlost, protoze tam nejsou udane podminky, a nekdo na vypocet neceho jineho, protoze to bere jako soucast pripadu a nepotrebuje tam ty podminky vlozit. Jestli nekdo mluvi o rychlostech dvou priblizujicich se vozu, tak to evokuje, ze se mluvi pouze o rychlostech a ne cemkoliv jinem. Anebo tvrdite, ze ani v tom pripade se rychlost priblizujicich vozu nepripocitava, ze se nepriblizuji souctem rychlosti vzhledem ke kazdemu z nich?

0/0
21.9.2015 15:05

H91a26n10a 14B34í29z46o18v43á 1722836172464

Octavia, nikoli Octavie, proč nejste schopní sjednotit všechny nadpisy?

0/0
9.9.2015 23:41

P81e25t76r 81G89a84z28d53a 6128562959817

prostě vozík nebo smrt v koktě .......

0/0
9.9.2015 21:24

J32i97n66d76ř14i83c91h 92Š34k75o57p21e36k 4475221870355

to se stává, že někteří jsou disgrafici, ale za to nemohou.

Zpátky k věci: jakékoli auto staré 10 či 20 let v současných bezpečnostních testech nemá šanci uspět

+1/−2
10.9.2015 18:21

P51a95v75e15l 10O22d42r73a59z11i82l 6314219887680

Jistě, protože nemá ESP a trvalé upozornění na nezapnutý pás ;-D

+3/−2
11.9.2015 10:20

J14i31n12d31ř78i41c39h 88Š90k23o22p16e66k 4655541510715

pokrok v konstrukci aut je o něco složitější než jen přidávání čidel a kravin

+1/0
18.9.2015 18:27

M40a27r60t60i30n 75Ž32e85l34i12n53s81k19ý 9718229859882

Ja bych mel pro diskutery kontrolni otazku ... Odpalite micek rychlosti 100km/h proti zdi pohybujici se smerem k tomu micku rychlosti take 100km/h. Otazka zni, jakou rychlosti se micek priblizuje k te zdi (nebo ta zed k tomu micku). ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 20:34

H16a15n44a 90B18í93z21o17v83á 1912866162744

Samozřejmě že 100 km/h. Proč taková trivialita?

0/0
9.9.2015 23:42

M18a14r58t20i89n 93Ž38e18l82i54n79s45k54ý 9388849169812

No ... tak jeste mala napoveda, kdyby vam to ze zadani nebylo jasne ... rychlosti obou predmetu jsou udavany ve vztahu k zemi (stejne jako u aut) po ktere, nebo nad kterou se k sobe priblizuji.

0/0
10.9.2015 10:11

P50e98t29r 77M58a49c16h80á32l33e48k 7525456836446

Necelých 200?

0/0
10.9.2015 10:12

M78a58r92t49i32n 97Ž80e28l57i79n32s59k64ý 9558629659362

A proc necelych?

0/0
10.9.2015 10:14

P10e11t50r 86M86a96c59h63á52l39e67k 7695886656476

Lorentzova transformace? Einstein?

0/0
10.9.2015 10:15

M70a44r65t95i44n 45Ž83e83l69i80n70s96k35ý 9898519359682

Dobre tedy ... to bychom mohli relativizovat v podstate skoro cokoliv na svete ... zaokrouhleme ten vysledek trebas na dve desetina mista.

0/0
10.9.2015 10:25

P67e22t51r 44M42a56c91h60á43l84e79k 7685226576686

Ani se mi nechtělo počítat ten zanedbatelný rozdíl, tak jsem napsal "necelých", jen jsem chtěl upozornit, že prostý součet to není.

0/0
10.9.2015 10:29

M24a84r87t30i88n 65Ž30e89l26i27n80s15k25ý 9988349729102

No prave ... u nizkych rychlosti se pokud vim Einstein nebere v uvahu. Timto v podstate vyvracite vysledky ruznych pisemek, maturitnich testu, kde ma nekdo spocitat dobu, za kterou se k sobe priblizi dve naproti jedouci auta. Diskuse, ale neni o miliontinach ... tady si nekdo podle me jasne plete scitani kinetickych energi se scitanim ruchlosti a argumentuje, ze se ty rychlosti nescitaji. Pri nizkych rychlostech se proste scitaji. Kineticka energie obou vozidel v dobe narazu pro pusobeni na jeden vuz se nescita, ale o tom tady pokud vim nediskutuje.

+1/0
10.9.2015 10:36

P13e98t12r 75M23a12c37h86á72l45e10k 7595136246566

Jasně, ale kdybych napsal 200, tak se někdo najde a začne mě upozorňovat na relativitu. :-)

0/0
10.9.2015 10:41

M33a11r82t49i11n 30Ž45e12l46i31n35s27k61ý 9508759609192

Ale o tom tady ta diskuse neni ... vsimnete si co v ni lide tvrdi ... ze pry rychlosti se nescitaji ... tady snad skoro nikdo nema maturitu a mozna ani dokoncenou zakladku. :-)

0/0
10.9.2015 10:46

M21a78r64t23i54n 91Ž10e82l60i42n26s30k29ý 9408229139332

Jinak kdyby ste rekl ze to je 200 pri zaokrouhleni na x desetinnych mist tak by to melo take nejakou vypovidajici hodnotu a spousta lidi by se tady nemusila ztrapnit. :-)

0/0
10.9.2015 10:47

H81a24n26a 83B71í79z67o95v65á 1542876842754

Nesnažte se mlžit. Vaše otázka byla právě nějak položena a odpověď zní, že míček se pohybuje rychlostí 100 km/h. Jistě znáte důležité moudro, že odpověď je v podstatě dána otázkou.

0/0
10.9.2015 21:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.