Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Škoda Octavia okusila crashtest na roh. Podívejte se na výsledek

Octavia první generace už je konstrukčně více než dvacetileté auto. Stále velmi rozšířenou, oblíbenou a v některých směrech nepřekonatelnou škodovku otestoval švýcarský bezpečnostní institut DTC novým crashtestem. Podívejte se, jak dopadla ikona českých silnic v crashtestu na roh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27o69j16m40í65r 70M94o93t49y56č16k20a 3312255704630

Myslím, že tenhle test má ještě jednu vadu. Uvažuje náraz do pevné překážky která sahá od země do nekonečna (tedy výše než střecha vozu). Takové překážce (se stejnou tuhostí odpovídá nejspíše silný strom, nebo třeba betonová mostní konstrukce.

Pokud vezmu podobnou srážku dvou vozů, tak:

- u dvou osobních vozů by se projevila deformace (a tedy pohlcení nárazu) u obou vozů. Sice nesymetricky, ale nebyl by to náraz do plné stěny.

- u podobného nárazu do nákladního auta by se pro změnu projevila (asi dost neblaze) rozdílná výška obou vozů, při níž by nárazník náklaďáku asi rozpáral osobní vůz po celé délce - sloupek nesloupek.

0/0
29.9.2015 16:19

M23a41r12t34i27n 89J20i28r78o21u36s42e60k 7316505715808

Škoda, že není ta Oktávka skořepinové hliníkové konstrukce. Pak by v souladu s jednou událostí došlo k deformaci toho "rohu". :-)

0/0
19.9.2015 10:14

D70á58š12a 49D63o17s42t25á25l27o72v55á 1109683910302

Že Škodovka není žádný etalon bezpečnosti, tuší asi každý. Platí to i pro novou. Jen český Pepík si myslí, že jde o nejbezpečnější auto na světě. Škoda zdraví Rv

+2/−2
18.9.2015 7:35

M38a95r20t47i33n 61D75o97k35t69o16r 5679558407416

Díval jsem se na testy i jiných nových aut a ta octavka zas tak hrozná není, jsou i horší auta. Sám mám jedno auto z východu a druhé ze západu.

0/0
19.9.2015 20:11

J23a89k93u13b 51K25ř62e53č48e81k 9952319796719

Super článek. Proběhl test ale my vám neřekneme jak dopadl. Jen napíšeme 2 strany textu o ničem.

+13/0
12.9.2015 15:58

P94a27v44e38l 17O90d24r81a25z50i38l 6444219547590

Test lepšího a dražšího auta zde https://www.youtube.com/watch?v=rq97JNl2lFA

K diskusi o sčítání rychlostí (můžete je sčítat, ale u stejných či podobných aut to nic neznamená) https://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI

Pokud chcete srážku dvou aut, A a B, přirovnat k nárazu na pevnou překážku, tak pro auto A je to ekvivalentní rychlost veA = mB * (vA + vB)/(mA + mB) a to zanedbáváme rozdílnost deformačních zón a řadu dalších faktorů.

Příklady:

1. dvě stejná auta, každé jede rychlostí v, ekvivalent pro každé auto je opět rychlost v, jak tu obětavě píše pan Michal.

2. Auto A dvě tuny a 90km/h, B deset tun (bus) a 80kmh, výsledek pro A 142,7km/h, pro B 28,3km/h

A tak podobně.

0/0
11.9.2015 10:37

P65a26v62e71l 77O90d58r78a88z30i35l 6204609807400

Je přitom zvláštní, kolik pozornosti a úsilí (a prostředků) se věnuje na záchranu doslova několika životů ročně, když tisíce lidí umírají také zbytečně, ale z mnohem méně populárních příčin, počínaje špatnou životosprávou.

+3/0
11.9.2015 10:49

J41a46r92o81s83l40a70v 55L10e79b75e96d37a 3316359607650

Pořádný crash test ovšem vypadá takhle https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o :-P

+2/0
11.9.2015 10:32

P82a63v27e56l 84O69d97r40a63z79i51l 6564329607520

Otestovali starou, protože nová by dopadla ještě hůř?

+3/−1
11.9.2015 10:19

P35e25t69r 62M47i83c33h34a14l 2600784181592

Speciálně pro Želinského to zkusím ještě jednou:

Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h. Ale v okamžiku nárazu dochází k něčemu jinému. Protože auta mají každé svou deformační zónu, není výsledek jako při nárazu do zdi v rychlosti 200 km/h, ale jako v rychlosti 100 km/h. Tu polovinu energie totiž pohltí deformační zóny druhého auta.

Pokud bys měl pravdu, tak by u nás na silnicích bylo běžně k vidění něco takového:

https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o

+5/0
10.9.2015 13:39

J44o72s18e89f 89H70á39j19e34k 6178800939662

Ani pan Želinský, ani já netvrdíme, že srážka dvou aut, co jedou 100 km, se rovná nárazu auta do zdi ve 200 km. Pouze tvrdíme to, co jste sám řekl v první větě, druhého odstavce...

+1/0
10.9.2015 13:49

P65e24t77r 32M71i76c55h70a45l 2570234741262

Jenže někteří to tu vesele tvrdí a Želinský se jim snaží dělat advokáta tím, že píše o něčem úplně jiném.

0/0
10.9.2015 14:00

M91a73r73t37i84n 55Ž60e73l32i82n85s83k89ý 9188829299632

Komu trebas? Ja delam advokata scitani rychlosti protijedoucich aut. To je cele. Nevim o tom, ze bych se nekde zastaval nekoho, kdo napr. tvrdi, ze naraz pri dvojnasobne rychlosti do auta ma stejne nasledky jako naraz pri stejne rychlosti do pevne prekazky jako napr. zdi. Je logicke, ze naraz zrnka prachu, bude mit pri stejne rychlosti narazu jiny vysledek nez naraz nakladaku.

0/0
10.9.2015 14:09

P48e23t90r 12M36i19c59h87a67l 2140434311582

Jenže sčítáním rychlostí tu pořád argumentují lidé, kteří tvrdí, že srážka dvou aut v rychlosti X odpovídá nárazu auta do pevné překážky v rychlosti 2X. A to je nesmysl.

+1/0
10.9.2015 14:13

P27e56t25r 66M87i53c34h43a98l 2970744121272

A ty tyhle hlupáky plusuješ a mínusuješ jejich oponenty. Takže sorry, ale píšeš bláboly.

+1/0
10.9.2015 14:16

M10a85r30t44i66n 95Ž81e76l52i79n52s66k73ý 9268579709952

Ja suse, fakticky, bez domysleni plusuji nazory o scitani rychlosti a minusuji ty proti. Dalsi veci kolem si nedomyslim ... jestli ten clovek mysli i scitani nasledku, nebo ne, co ja vim ... muze take pouze myslet to, ze naraz do auta v rychlosti 140 km/h musi byt take sila, jelikoz auto ma se svou hmotnosti a konstrukci i navzdory deformacnim zonam a neukotveni znacnou energii k predani ... . Ja osobne nevim jaky je u zhruba stejne skody ekvivalent pro rychlost celniho narazu do zdi 64 km/h u celniho narazu do stejneho auta. Proste argument, ze rychlosti v dobe narazu se nescitaji, pokladam trosku za nestastny, pokud se nedoplni "pro porovnani skody z narazu dvou ruznych predmetu".

0/0
10.9.2015 14:38

P11e36t40r 33M83i20c81h72a17l 2950974281802

Tak začni nejen domýšlet, ale taky číst to, na co reaguješ. Už jsem to tu psal mockrát - celá diskuse je o tom, s jaké rychlosti došlo k nárazu. Článek je o crash testu na roh v určité ryclhosti. A pak se tu objeví několik blábolilů s tím, že ta simulovaná rychlost nárazu je malá, protože při skutečné nehodě by se rychlosti sčítaly a měl by se tedy ten test dělat v rychlosti dvojnásobné - což je totální pitomost - a ty to sem přijdeš bez přemýšlení oplisovat, protože TY se přece bavíš jenom o rychlostech aut. Takže až pochopíš, o čem že to vůbec celé je, přijď diskutovat a neodváděj řeč někam úplně jinam.

+1/0
10.9.2015 16:43

M27a19r34t82i39n 17Ž31e93l87i84n60s62k26ý 9308839429132

Bojujes predem prohrany boj ... . Pokud nekdo neda dostatek informaci ve svem prisevku tak hodnotim to, co napise. A proste rychlosti se pri narazu scitaji, to je nezpochybnitelna vec. Kdyz nekdo napise, ze vysledna rychlost je o 20-30% jina, nebo dokonce je stejna jako rychlost kazdeho z aut tak pardon ale je to blbost.

0/−3
10.9.2015 17:12

P42e52t69r 91M11i75c83h45a82l 2760954611372

Rychlosti se PŘI NÁRAZU nesčítají. Tedy při stejných rychlostech dvou stejných aut zůstane bod dotyku na stejném místě proti podložce. Je to totéž, jako by auto narazilo v téže rychlosti do pevné překážky. Že to tvůj mozek není schopen pobrat už není můj problém.

+1/0
10.9.2015 17:51

M88a59r82t64i93n 90Ž13e57l95i73n37s91k68ý 9838709409822

Bojuj ... zkopiruji ti vetu z tveho prvniho prispevku a muzes se tocit dokola ...

"Pokud proti sobě pojedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, pak je rychlost jejich přiblížení skutečně 200 km/h."

... no a presne pri takove rychlosti pro obe ze vztaznych soustav (kdyz jednu soustavu berem, ze je v pokoji) nastava naraz. Dusledky jsou uz predmetem jine diskuse. Stacilo by dole argumentovat tim, ze naraz do auta je neco jineho nez naraz do zdi, takze vysledna dvojnasobna rychlost narazu do auta nez do zdi nema dvojnsobne nicivou silu jako do zdi.

0/−1
10.9.2015 18:58

P44e97t37r 34M29i12c66h52a38l 2580504281442

Už nevíš, jak se z toho vylhat?

+1/0
10.9.2015 21:33

M25a28r45t90i21n 32Ž69e56l46i23n11s30k97ý 9548429679812

Nemusime to opravdu rozvadet ...

1. pri narazu do zdi pri 64 kmh je rekneme v podstate cela energie pohlcena jen jednou stranou - autem

2. pri narazu do stejneho auta, kde obe jedou proti sobe stejnou rychlosti 64kmh je logicky celkova energie rozdelena na pulku (kazde auto se deformuje za sebe, jestli to zjednodusime)

... takze je logicke, ze u celkove dvojnasobne rychlosti (64+64=128) dvou aut jedoucich proti sobe, nebo i jednoho stojiciho a druheho jedouciho 128 by destrukce mohla byt zhruba stejna jako u celkove polovicni rychlosti (0+64=64) rychlosti u zdi ... rozdil tam je zed. Rychlosti ale byly secteny, v prvnim pripade 0+64=64, v druhem 64+64=128 ... rozdil je pouze v pouziti predmetu do ktereho narazime.

0/−1
10.9.2015 22:03

P73e26t91r 53M28i54c43h92a72l 2410474721812

Proboha, tak proč obhajuješ trouby, kteří tvrdí, že test se má dělat ve dvojnásobné rychlosti?

+1/0
10.9.2015 22:22

M68a42r10t59i59n 36Ž71e69l38i37n72s11k69ý 9808449799102

Ja si to teda prosel a v jednom pripade jsem dal plus chlapikovi, co by chtel testovat naraz vozu do vozu v rychlosti 140 kmh, co mi prislo realistictejsi pro to, co se muze stat (naraz do vozu) a bylo to i o kousek vic nez tech 64 kmh, co mi prislo lepsi, ja bych dal i vyssi rychlost,(opravdu jse tim nechtel rict, ze naraz do auta ma stejnou hodnotu jako naraz do pevne zdi) a v druhem minus chlapikovi, co tvrdi, ze je stejne kdyz se dve auta srazi, kdyz obe jedou 100 kmh jako kdyz jenom jedno jede 100 kmh ... no nepsal tam, ze ale narazi do zdi, u me to evokovalo, ze narazi take do stejneho auta ...  tak to byla samozrejme pro me blbost. Ja osobne si stejne myslim, ze tady nekteri lide nechapou o cem to je viz reakce  p.Bizove : Ve vztahu k zemi, nad níž se pohybují, je to stále 100 km/h. Asfalt se nehýbe. Ve vztahu k pozorovateli, který stojí mezi zdí a míčkem, je to 200 km/h.

0/−1
10.9.2015 22:44

P56a33v59e64l 26K13o54v61á55ř 1843447416614

Zkuste si přečíst a také popřemýšlet.

http://palkovsky.blog.idnes.cz/c/196273/Rychlosti-se-nescitaji.html

0/0
19.9.2015 1:44

M95a97r85t17i84n 38Ž29e38l72i96n87s80k27ý 9928429889112

Porad dokolecka ... rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji, nescitaji se nasledky ve stejnem pomeru jako rychlosti, pokud dojde k narazu do ruznych predmetu. I v narazu do stejneho predmetu to muze byt mirne jine, kdyz je bapr.cast energie pretransformovana na kinetickou u druhe oproti situaci, kdy je pevne ukotvena. Autor blogu si tento titulek muze dovolit, ponevadz ve svem clanku vysvetluje pro jaky ucel se rychlosti nescitaji a za jakych podminek. Jako samotne rychlosti se pri narazu samozrejme scitaji a davaji vyslednou rychlost v bode narazu. Kdo to nechape tak asi nema ani maturitu.

0/0
19.9.2015 13:17

M51a87r40t27i55n 12Ž40e30l72i43n23s51k73ý 9968519419652

Takze sam rikate, ze rychlosti se scitaji stejne jako ja, oproti tomu, kdyz jste driv svou reakci tvrdil, ze ne. Pohlceni energie, jeji predani druhemu predmetu a pod., neprima umera rychlosti s nasledky narazu nebyly veci diskuse. Samozrejme, ze naraz auta do autem bude mit asi jine nasledky nez naraz mouchy do auta ve stejne rychlosti.

0/0
10.9.2015 14:00

P39e84t29r 51M87i11c90h98a14l 2450284471692

Samozřejmě primární diskuse byla o rychlosti nárazu. Na to tu někteří reagujítím, proč se dělá test při 64 km/h, když se má dělat ve dvojnásobné rychlosti. A to je přece totální nesmysl. Ta rychlost přiblížení je v tomto ohledu nepodstatná. Vliv má jedině na to, jakou dobu má řidič na nějakou reakci a na možnost střetu zabránit. Ale pořád platí to, co jsem už uvedl - rychlosti se při nárazu nesčítají a v případě dvou stejných aut ... viz výše.

+1/0
10.9.2015 14:04

M10a23r40t82i50n 31Ž88e86l97i55n54s51k54ý 9528989859842

Tady nejde ani tak o rychlost, ale o predani energie. Auto muze narazit pri stejne rychlosti do zdi, nebo druheho auta a nic tam scitat nemusite, narazi ve stejne rychlosti do stojici bariery, ne polovicni rychlosti do toho auta, kdyz je tam trebas polovicni skoda ... nasledky budou proste jine. Rychlost je rychlost, a energie, co zapusobi na zkoumany vuz, je druha vec. Muzem klidne tuto diskusi ukoncit ... . Prijde mi to trosku zbytecne.

Osobne by me mozna zajimalo, kdyz tady ta diskuse vyvstala, v jake rychlosti celniho narazu do stejneho auta by deformace pronikla dovnitr vozu stejne daleko jako u te zdi pri rychlosti 64 km/h. Mate nejaky typ?

0/0
10.9.2015 14:20

P95e95t81r 23M57i23c50h41a51l 2730984441152

Proboha, jistěže jde primárně o hybnost (kinetickou energii), ale copak by to tady ti jednodušší jedinci pochopili, když nechápou ani základní principy?

K druhému odstavci - je to celkem prosté. Pokud půjde o dvě stejná auta a náraz bude veden stejným přesahem, pak na stejnou deformaci by byla potřeba zhruba stejná rychlost, tedy 64 km/h - teoreticky. Prakticky by ta rychlost musela být o něco málo vyšší, protože protijedoucí auto nevytvoří tak ostrou a pevnou hranu jako pevná překážka v testu.

0/0
10.9.2015 16:49

R80a50d42e74k 86V68a10n28č54a52t55a 8791439876462

Energie roste s druhou mocninou rychlosti. 100+100km/h se nerovná 200km/h.

0/0
21.9.2015 10:36

M38a40r87t49i66n 61Ž70e28l13i64n29s71k97ý 9178639619882

Tady se jedna ciste o pochopeni te vety ... nekdo to bere pouze na rychlost, protoze tam nejsou udane podminky, a nekdo na vypocet neceho jineho, protoze to bere jako soucast pripadu a nepotrebuje tam ty podminky vlozit. Jestli nekdo mluvi o rychlostech dvou priblizujicich se vozu, tak to evokuje, ze se mluvi pouze o rychlostech a ne cemkoliv jinem. Anebo tvrdite, ze ani v tom pripade se rychlost priblizujicich vozu nepripocitava, ze se nepriblizuji souctem rychlosti vzhledem ke kazdemu z nich?

0/0
21.9.2015 15:05

H68a53n13a 97B70í20z64o61v56á 1542176562244

Octavia, nikoli Octavie, proč nejste schopní sjednotit všechny nadpisy?

0/0
9.9.2015 23:41

P60e85t94r 47G75a32z11d11a 6368502289617

prostě vozík nebo smrt v koktě .......

0/0
9.9.2015 21:24

J73i30n83d69ř39i17c89h 89Š97k35o36p40e32k 4775531920115

to se stává, že někteří jsou disgrafici, ale za to nemohou.

Zpátky k věci: jakékoli auto staré 10 či 20 let v současných bezpečnostních testech nemá šanci uspět

+1/−2
10.9.2015 18:21

P90a39v68e27l 75O23d10r20a33z85i79l 6904589607630

Jistě, protože nemá ESP a trvalé upozornění na nezapnutý pás ;-D

+3/−2
11.9.2015 10:20

J23i98n44d83ř33i39c77h 10Š24k54o33p30e27k 4765701610325

pokrok v konstrukci aut je o něco složitější než jen přidávání čidel a kravin

+1/0
18.9.2015 18:27

M90a77r49t70i36n 12Ž23e66l69i69n93s33k65ý 9598309349212

Ja bych mel pro diskutery kontrolni otazku ... Odpalite micek rychlosti 100km/h proti zdi pohybujici se smerem k tomu micku rychlosti take 100km/h. Otazka zni, jakou rychlosti se micek priblizuje k te zdi (nebo ta zed k tomu micku). ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 20:34

H84a97n57a 35B25í39z38o17v76á 1482366512724

Samozřejmě že 100 km/h. Proč taková trivialita?

0/0
9.9.2015 23:42

M17a20r29t19i31n 64Ž37e96l62i78n19s72k47ý 9408309739982

No ... tak jeste mala napoveda, kdyby vam to ze zadani nebylo jasne ... rychlosti obou predmetu jsou udavany ve vztahu k zemi (stejne jako u aut) po ktere, nebo nad kterou se k sobe priblizuji.

0/0
10.9.2015 10:11

P25e94t23r 50M38a44c20h58á83l67e30k 7615156476856

Necelých 200?

0/0
10.9.2015 10:12

M69a17r89t83i59n 28Ž29e98l59i21n69s13k43ý 9848859949282

A proc necelych?

0/0
10.9.2015 10:14

P57e91t80r 15M89a66c68h34á58l11e40k 7795766776426

Lorentzova transformace? Einstein?

0/0
10.9.2015 10:15

M79a58r60t76i36n 85Ž87e22l29i75n64s57k56ý 9388309909242

Dobre tedy ... to bychom mohli relativizovat v podstate skoro cokoliv na svete ... zaokrouhleme ten vysledek trebas na dve desetina mista.

0/0
10.9.2015 10:25

P43e70t59r 74M67a18c90h73á20l34e97k 7515916226706

Ani se mi nechtělo počítat ten zanedbatelný rozdíl, tak jsem napsal "necelých", jen jsem chtěl upozornit, že prostý součet to není.

0/0
10.9.2015 10:29

M97a50r36t78i37n 39Ž65e96l65i76n47s44k39ý 9918119259672

No prave ... u nizkych rychlosti se pokud vim Einstein nebere v uvahu. Timto v podstate vyvracite vysledky ruznych pisemek, maturitnich testu, kde ma nekdo spocitat dobu, za kterou se k sobe priblizi dve naproti jedouci auta. Diskuse, ale neni o miliontinach ... tady si nekdo podle me jasne plete scitani kinetickych energi se scitanim ruchlosti a argumentuje, ze se ty rychlosti nescitaji. Pri nizkych rychlostech se proste scitaji. Kineticka energie obou vozidel v dobe narazu pro pusobeni na jeden vuz se nescita, ale o tom tady pokud vim nediskutuje.

+1/0
10.9.2015 10:36

P37e29t54r 78M36a49c66h87á62l36e98k 7175606826636

Jasně, ale kdybych napsal 200, tak se někdo najde a začne mě upozorňovat na relativitu. :-)

0/0
10.9.2015 10:41

M78a97r79t19i93n 89Ž98e23l27i13n32s54k22ý 9398639339522

Ale o tom tady ta diskuse neni ... vsimnete si co v ni lide tvrdi ... ze pry rychlosti se nescitaji ... tady snad skoro nikdo nema maturitu a mozna ani dokoncenou zakladku. :-)

0/0
10.9.2015 10:46

M46a45r24t92i15n 20Ž25e85l57i79n57s29k71ý 9178659639292

Jinak kdyby ste rekl ze to je 200 pri zaokrouhleni na x desetinnych mist tak by to melo take nejakou vypovidajici hodnotu a spousta lidi by se tady nemusila ztrapnit. :-)

0/0
10.9.2015 10:47

H41a17n46a 87B85í13z13o76v17á 1422216562614

Nesnažte se mlžit. Vaše otázka byla právě nějak položena a odpověď zní, že míček se pohybuje rychlostí 100 km/h. Jistě znáte důležité moudro, že odpověď je v podstatě dána otázkou.

0/0
10.9.2015 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.