- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinak řečeno: čím víc času ztratím bezúčelným čekáním v dopravní zácpě, tím vyšší je ekonomická produktivita národní ekonomiky a tím víc přispívám k růstu HDP?
V tom případě navrhuju odpustit daně například firmě COLAS, která dokázala blokovat dopravu na I/14 ve Vrchlabí čtvrt roku (díky pracovní době kopáčů a asfaltérů Po-Pá 7-15). A naopak napařit nějaký trest smluvním partnerům SŽDC, kteří na trati Stará Paka - Turnov repasují kolejiště, opravují přejezdy, vyměňují zabezpečovací zařízení a dělají tam denně od rána do večera, včetně nedělí (zrovna včera podsejpali nová kolejová pole, dneska tam bude vrčet podbíječka, kterou v neděli odpoledne neměli odvahu zapnout).
Nevím, jestli je přecpanost silnic měřítkem kvality života, ale určitě je měřítkem lidské blbosti a bezohlednosti.
Bylo zvláštní jet trasu Mnichov - Innsbruck - Modena:
- v Německu jede kolona 120 - 140 km/h, s velkými odstupy vozidel, krása.
- v Rakousku tatáž kolona zpomalí na 100 km/h, odstupy se zahustí, ale stále se jede plynule.
- v Itálii hned za hranicemi bum, tatáž kolona stojí deset minut v zácpě, pak se to rozjede na 100 - 110 km/h a po pěti kilometrech jdou všichni na brzdy, je tam nová zácpa. Technicky nepochopitelné a neodůvodnitelné, takže to musí být v lidech.