Diskuze

Volkswagen musí prodat zpět podíl v Suzuki

Německý automobilový koncern Volkswagen musí japonské společnosti Suzuki Motor prodat zpět zhruba pětinový podíl, který v ní koupil v rámci dohody o partnerství. Rozhodl o tom arbitrážní soud Mezinárodní obchodní komory (ICC) v Londýně. Ukončil tak několikaletý spor mezi oběma podniky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

TDI od VW jsou milionkrát vyrobené a velmi spolehlivé, úsporné diesly. Zejména nemají turboefekt, čili zpoždění při šlápnutí na plyn.

JTD od Fiata, Citroena nebo Peugeota jsou o fous lehčí, mají trošku víc nebo míň  HP, ale také drobnější nectnosti. Ty mívaly VW motory také, jenom si je časem odpustily. Netěsnost nebo defekty rozvodů jsou vzácnější.

Oba výrobci jsou především masovými producenty, podstatné jsou proto ceny. Zřejmě vyšel Suzuki ten JTD o něco levněji.

Hybridy zřejmě dorazily do stadia, kdy je třeba nové ideje. S levnější ropou se jim bude těžko soupeřit. Poroste podíl LPG a CNG, místo hybridů se prosadí spíše lehké městské elektromobily s nabíjením na zástrčce. Na jedno nabití spolehlivě nejméně 100 km mnohdy vyhovuje, po 8 hod. nabíjení znovu 100 km by bylo často zcela dostatečné. Rozhodne cena- Li akumulátory jsou zatím příliš drahé. S rekuperací by se mohl dojezd skoro zdvojnásobit- u hybridů zatím velmi nákladné. Rasantní jízdu však od elektrokáry nečekejte, topení také skoro nic.

0 0
možnosti