Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Českou aerodynamickou kapku obdivoval i sám Porsche

První československý automobil s aerodynamickou karosérií byl Wikov 35 Kapka. Naděje do něj vkládané jak výrobcem, tak dobovým tiskem však nenaplnil. Přesto zaujímá významné místo v českém průmyslovém designu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n24t19o44n89i29n 12K90a44d94l44c46e80k 9352589731366

Nj, ceska kapka z Prostejova. Idnesacka klasika.

25.2.2016 23:26
Foto

V50a98c41l81a93v 75V62a43v32r56a 3817814475417

jojo než jste vyhnali Porscheho rodinu z Vratislavic nad Nisou po válce a jeho autodílnu zabrali pro sebe, soudruzi.

Kde je on dnes a kde vy?

21.2.2016 21:40

J10i26ř23í 91S29c12h38w48a43c27h 8918294618566

Jasně, Ferda měl za války ve Vratislavicích "garážovku".....;-D

21.2.2016 23:34


R75a37d63e18k 70F42o88l68p27r47e28c48h56t

Rodina Porsche i s jakousi autodílnou v poválečných Vratislavicích, kde jste na tom byl? Na to snad ani nemůže nikdo skočit...

21.2.2016 23:34

J10i67ř71í 29E19r95b63e43n 1293664426387

Porscheho autodílnička se nachází v místech dnes zvaných Wolfsburg, sídlo Volkswagenu.

Porsche se totiž ve Vratislavicích pouze narodil, Thyronxi!

22.2.2016 12:33

S70t97a11n64i23s89l74a24v 15K67r94e92j73c20a15r 6517416983744

Pane Folprecht - k vaší poznámce o tehdejších cenách automobilů na Československém trhu, by jste jako srovnání měl uvést i platy redaktorů Lidových novin a pod.(Mladá fronta začala vycházet až po roce 1945) případně platy státních zaměstnanců v ČSR. Jinak jsou totiž tyto vaše informace zavádějící, a určené pro plebejce kteří nemyslí a nezjištují podrobnosti.

21.2.2016 13:34

J73i80ř55í 37S80c70h96w81a32c96h 8238554698306

myslím, že ceny aut jsou uvedeny jen pro srovnání mezi nimi a jen jako fakt, že tato aerodynamická verze byla velmi drahá, což nepochybně přispělo v podstatě k minimálním prodejům. Je v podstatě jedno jaké byly tehdy platy, normální auta obdobné kategorie byly prostě mnohem lacinější.

21.2.2016 13:54

R78a98d44e87k 13F13o57l52p33r50e42c71h78t

Ano, tak to bylo myšleno. Přesto má pan Krejcar pravdu, že by se tou lácí mohl některý čtenář nechat strhnout a vyvozovat mylné závěry o tehdejší cenové dostupnosti automobilů. Jestli se ještě dobře pamatuji, tak tehdejší průměrný plat snad atakoval hranici 800 (osm set) Kč měsíčně. Dělnické výdělky byly v rozmezí od 250 do necelého 1000 Kč měsíčně, přičemž většina se pohybovala blíže k té nižší hranici. Ty nejnižší částky dostávaly například i námezdní pracovníci v zemědělství, u té horní hranice se pak pohybovaly některé dělnické profese ve strategických odvětvích (např. těžařský, chemický, zbrojní a nakonec asi i automobilní).

21.2.2016 14:14

J55i97ř90í 21E12r29b90e68n 1573254696297

Oldřich Meduna měl nástupní plat ve Škodě 1920 Kč měsíčně v roce 1927. Jako šéfkonstruktér užitkových vozidel měl v roce 1936 4350 Kč, jeho sekretářka asi 500 Kč.

22.2.2016 12:38

F92r26a18n52t26i90š21e34k 71L93u20p69í63n37e95k 8271306566142

Vrtuli na něj! Krása..

21.2.2016 13:15

J93i19ř90í 50K82o40p85ř21i35v78a 3614310839738

Když je to moc aerodynamické, tak to musí nadnášet. Správně by mělo přitlačovat. ;-)

21.2.2016 12:07

R67a19d85e48k 10R17a59i30d46a 5177612869

Takže formule je podle vás neaerodynamická? Aby se nezvnesla? :D

21.2.2016 14:52

M30i56c73h33a72l 47F10r20ý75d20a 1122749343212

no zrovna formule moc aerodynamická není

22.2.2016 12:23
Foto

V40a79c84l55a20v 71V36a95v95r28a 3197774305497

blbost Kopřivo..

Když je něco aerodynamické tak to má menší odpor vzduchu a nic víc. Nadnáší jen cokoliv, co má tvar křídel. Tedy spodní hrana křídla tvarovaná tak, aby nadnášela. Když to křídlo obrátíte (třeba na autě) obráceně, tak to naopak tlačí auto k zemi.

21.2.2016 21:44

Z54d72e71n83e88k 94L19o38v46e12c15e23k 5309725976569

Nadherky kousek. Vubec bych se nezlobil mit ho v garazi :-)

21.2.2016 11:20

M17i21r24o87s76l78a45v 90S96l88á60m34a 1601553245935

Na mne silně působí dojmem, že když otevřu kapotu, tak spatřím hvězdicový motor ;-) ...

21.2.2016 8:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.