Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Českou aerodynamickou kapku obdivoval i sám Porsche

První československý automobil s aerodynamickou karosérií byl Wikov 35 Kapka. Naděje do něj vkládané jak výrobcem, tak dobovým tiskem však nenaplnil. Přesto zaujímá významné místo v českém průmyslovém designu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A13n53t35o59n31i61n 31K22a48d40l35c74e91k 9532939221186

Nj, ceska kapka z Prostejova. Idnesacka klasika.

0/0
25.2.2016 23:26

V21a80c93l84a64v 13V85a61v15r70a 3327104925837

jojo než jste vyhnali Porscheho rodinu z Vratislavic nad Nisou po válce a jeho autodílnu zabrali pro sebe, soudruzi.

Kde je on dnes a kde vy?

+1/−2
21.2.2016 21:40

J29i86ř11í 72S89c52h81w15a32c82h 8298844758356

Jasně, Ferda měl za války ve Vratislavicích "garážovku".....;-D

+1/0
21.2.2016 23:34


R25a90d98e22k 55F56o16l87p90r80e13c68h36t

Rodina Porsche i s jakousi autodílnou v poválečných Vratislavicích, kde jste na tom byl? Na to snad ani nemůže nikdo skočit...

+2/0
21.2.2016 23:34

J87i34ř54í 81E13r61b31e33n 1543354376557

Porscheho autodílnička se nachází v místech dnes zvaných Wolfsburg, sídlo Volkswagenu.

Porsche se totiž ve Vratislavicích pouze narodil, Thyronxi!

0/0
22.2.2016 12:33

S94t74a74n26i35s69l25a89v 39K93r85e33j28c14a57r 6637376553414

Pane Folprecht - k vaší poznámce o tehdejších cenách automobilů na Československém trhu, by jste jako srovnání měl uvést i platy redaktorů Lidových novin a pod.(Mladá fronta začala vycházet až po roce 1945) případně platy státních zaměstnanců v ČSR. Jinak jsou totiž tyto vaše informace zavádějící, a určené pro plebejce kteří nemyslí a nezjištují podrobnosti.

0/−1
21.2.2016 13:34

J21i64ř95í 10S11c11h64w11a46c56h 8608564488326

myslím, že ceny aut jsou uvedeny jen pro srovnání mezi nimi a jen jako fakt, že tato aerodynamická verze byla velmi drahá, což nepochybně přispělo v podstatě k minimálním prodejům. Je v podstatě jedno jaké byly tehdy platy, normální auta obdobné kategorie byly prostě mnohem lacinější.

+4/0
21.2.2016 13:54

R67a94d17e13k 47F72o76l48p70r86e69c45h44t

Ano, tak to bylo myšleno. Přesto má pan Krejcar pravdu, že by se tou lácí mohl některý čtenář nechat strhnout a vyvozovat mylné závěry o tehdejší cenové dostupnosti automobilů. Jestli se ještě dobře pamatuji, tak tehdejší průměrný plat snad atakoval hranici 800 (osm set) Kč měsíčně. Dělnické výdělky byly v rozmezí od 250 do necelého 1000 Kč měsíčně, přičemž většina se pohybovala blíže k té nižší hranici. Ty nejnižší částky dostávaly například i námezdní pracovníci v zemědělství, u té horní hranice se pak pohybovaly některé dělnické profese ve strategických odvětvích (např. těžařský, chemický, zbrojní a nakonec asi i automobilní).

+3/0
21.2.2016 14:14

J75i95ř59í 37E39r30b85e91n 1913664366547

Oldřich Meduna měl nástupní plat ve Škodě 1920 Kč měsíčně v roce 1927. Jako šéfkonstruktér užitkových vozidel měl v roce 1936 4350 Kč, jeho sekretářka asi 500 Kč.

0/0
22.2.2016 12:38

F39r25a38n20t56i36š97e50k 12L79u97p72í61n18e39k 8641726936192

Vrtuli na něj! Krása..

+1/0
21.2.2016 13:15

J65i66ř88í 14K86o28p31ř36i61v39a 3754370799588

Když je to moc aerodynamické, tak to musí nadnášet. Správně by mělo přitlačovat. ;-)

0/−6
21.2.2016 12:07

R18a56d47e38k 24R59a70i93d41a 5947972869

Takže formule je podle vás neaerodynamická? Aby se nezvnesla? :D

0/0
21.2.2016 14:52

M31i90c31h29a97l 57F95r88ý71d36a 1342329373152

no zrovna formule moc aerodynamická není

0/0
22.2.2016 12:23

V71a88c71l14a69v 91V12a10v81r26a 3447784585687

blbost Kopřivo..

Když je něco aerodynamické tak to má menší odpor vzduchu a nic víc. Nadnáší jen cokoliv, co má tvar křídel. Tedy spodní hrana křídla tvarovaná tak, aby nadnášela. Když to křídlo obrátíte (třeba na autě) obráceně, tak to naopak tlačí auto k zemi.

+1/0
21.2.2016 21:44

Z70d34e92n16e10k 52L10o45v40e20c77e79k 5829695456299

Nadherky kousek. Vubec bych se nezlobil mit ho v garazi :-)

+9/0
21.2.2016 11:20

M23i15r85o54s98l15a69v 90S37l93á72m31a 1181153835285

Na mne silně působí dojmem, že když otevřu kapotu, tak spatřím hvězdicový motor ;-) ...

+22/0
21.2.2016 8:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.