Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Českou aerodynamickou kapku obdivoval i sám Porsche

První československý automobil s aerodynamickou karosérií byl Wikov 35 Kapka. Naděje do něj vkládané jak výrobcem, tak dobovým tiskem však nenaplnil. Přesto zaujímá významné místo v českém průmyslovém designu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A63n49t64o65n41i33n 26K54a94d97l16c32e41k 9862549341116

Nj, ceska kapka z Prostejova. Idnesacka klasika.

0/0
25.2.2016 23:26

V79a13c46l50a47v 87V95a55v87r27a 3897534125257

jojo než jste vyhnali Porscheho rodinu z Vratislavic nad Nisou po válce a jeho autodílnu zabrali pro sebe, soudruzi.

Kde je on dnes a kde vy?

+1/−2
21.2.2016 21:40

J96i76ř59í 93S52c15h70w59a35c45h 8858394348626

Jasně, Ferda měl za války ve Vratislavicích "garážovku".....;-D

+1/0
21.2.2016 23:34

R60a91d30e56k 29F94o56l34p80r95e23c11h75t

Rodina Porsche i s jakousi autodílnou v poválečných Vratislavicích, kde jste na tom byl? Na to snad ani nemůže nikdo skočit...

+2/0
21.2.2016 23:34

J68i84ř45í 98E64r51b95e90n 1353634376597

Porscheho autodílnička se nachází v místech dnes zvaných Wolfsburg, sídlo Volkswagenu.

Porsche se totiž ve Vratislavicích pouze narodil, Thyronxi!

0/0
22.2.2016 12:33

S81t94a18n53i20s14l61a57v 71K92r36e35j68c95a82r 6297506523774

Pane Folprecht - k vaší poznámce o tehdejších cenách automobilů na Československém trhu, by jste jako srovnání měl uvést i platy redaktorů Lidových novin a pod.(Mladá fronta začala vycházet až po roce 1945) případně platy státních zaměstnanců v ČSR. Jinak jsou totiž tyto vaše informace zavádějící, a určené pro plebejce kteří nemyslí a nezjištují podrobnosti.

0/−1
21.2.2016 13:34

J96i39ř13í 93S90c49h10w86a73c81h 8658684658656

myslím, že ceny aut jsou uvedeny jen pro srovnání mezi nimi a jen jako fakt, že tato aerodynamická verze byla velmi drahá, což nepochybně přispělo v podstatě k minimálním prodejům. Je v podstatě jedno jaké byly tehdy platy, normální auta obdobné kategorie byly prostě mnohem lacinější.

+4/0
21.2.2016 13:54

R29a68d22e61k 26F37o85l18p49r28e95c91h18t

Ano, tak to bylo myšleno. Přesto má pan Krejcar pravdu, že by se tou lácí mohl některý čtenář nechat strhnout a vyvozovat mylné závěry o tehdejší cenové dostupnosti automobilů. Jestli se ještě dobře pamatuji, tak tehdejší průměrný plat snad atakoval hranici 800 (osm set) Kč měsíčně. Dělnické výdělky byly v rozmezí od 250 do necelého 1000 Kč měsíčně, přičemž většina se pohybovala blíže k té nižší hranici. Ty nejnižší částky dostávaly například i námezdní pracovníci v zemědělství, u té horní hranice se pak pohybovaly některé dělnické profese ve strategických odvětvích (např. těžařský, chemický, zbrojní a nakonec asi i automobilní).

+3/0
21.2.2016 14:14

J73i94ř54í 23E70r84b21e59n 1613524906237

Oldřich Meduna měl nástupní plat ve Škodě 1920 Kč měsíčně v roce 1927. Jako šéfkonstruktér užitkových vozidel měl v roce 1936 4350 Kč, jeho sekretářka asi 500 Kč.

0/0
22.2.2016 12:38

F61r69a14n73t82i88š36e67k 68L12u76p23í16n87e36k 8491216306622

Vrtuli na něj! Krása..

+1/0
21.2.2016 13:15

J75i93ř57í 91K23o78p37ř52i96v80a 3544690179698

Když je to moc aerodynamické, tak to musí nadnášet. Správně by mělo přitlačovat. ;-)

0/−6
21.2.2016 12:07

R69a12d74e25k 13R75a44i16d64a 5507142919

Takže formule je podle vás neaerodynamická? Aby se nezvnesla? :D

0/0
21.2.2016 14:52

M77i98c64h95a84l 19F49r31ý37d46a 1662219213592

no zrovna formule moc aerodynamická není

0/0
22.2.2016 12:23

V14a61c82l69a86v 57V16a16v46r28a 3337734945267

blbost Kopřivo..

Když je něco aerodynamické tak to má menší odpor vzduchu a nic víc. Nadnáší jen cokoliv, co má tvar křídel. Tedy spodní hrana křídla tvarovaná tak, aby nadnášela. Když to křídlo obrátíte (třeba na autě) obráceně, tak to naopak tlačí auto k zemi.

+1/0
21.2.2016 21:44

Z86d40e87n92e51k 18L85o58v52e42c84e69k 5609665476429

Nadherky kousek. Vubec bych se nezlobil mit ho v garazi :-)

+9/0
21.2.2016 11:20

M64i18r13o91s25l40a54v 80S79l27á44m71a 1921273775605

Na mne silně působí dojmem, že když otevřu kapotu, tak spatřím hvězdicový motor ;-) ...

+22/0
21.2.2016 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.