Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Českou aerodynamickou kapku obdivoval i sám Porsche

První československý automobil s aerodynamickou karosérií byl Wikov 35 Kapka. Naděje do něj vkládané jak výrobcem, tak dobovým tiskem však nenaplnil. Přesto zaujímá významné místo v českém průmyslovém designu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40n98t51o72n61i68n 28K42a13d69l31c97e58k 9302229451756

Nj, ceska kapka z Prostejova. Idnesacka klasika.

0/0
25.2.2016 23:26
Foto

V72a23c31l13a52v 52V74a56v92r94a 3907294765987

jojo než jste vyhnali Porscheho rodinu z Vratislavic nad Nisou po válce a jeho autodílnu zabrali pro sebe, soudruzi.

Kde je on dnes a kde vy?

+1/−2
21.2.2016 21:40

J96i64ř63í 10S21c34h96w95a18c10h 8858304988376

Jasně, Ferda měl za války ve Vratislavicích "garážovku".....;-D

+1/0
21.2.2016 23:34

R69a78d65e28k 78F82o72l23p68r94e87c55h76t

Rodina Porsche i s jakousi autodílnou v poválečných Vratislavicích, kde jste na tom byl? Na to snad ani nemůže nikdo skočit...

+2/0
21.2.2016 23:34

J26i67ř72í 37E23r35b70e34n 1423934306107

Porscheho autodílnička se nachází v místech dnes zvaných Wolfsburg, sídlo Volkswagenu.

Porsche se totiž ve Vratislavicích pouze narodil, Thyronxi!

0/0
22.2.2016 12:33

S20t78a76n14i30s26l31a53v 46K85r24e38j71c49a92r 6357826953684

Pane Folprecht - k vaší poznámce o tehdejších cenách automobilů na Československém trhu, by jste jako srovnání měl uvést i platy redaktorů Lidových novin a pod.(Mladá fronta začala vycházet až po roce 1945) případně platy státních zaměstnanců v ČSR. Jinak jsou totiž tyto vaše informace zavádějící, a určené pro plebejce kteří nemyslí a nezjištují podrobnosti.

0/−1
21.2.2016 13:34

J22i65ř57í 80S37c45h72w72a93c37h 8128374838456

myslím, že ceny aut jsou uvedeny jen pro srovnání mezi nimi a jen jako fakt, že tato aerodynamická verze byla velmi drahá, což nepochybně přispělo v podstatě k minimálním prodejům. Je v podstatě jedno jaké byly tehdy platy, normální auta obdobné kategorie byly prostě mnohem lacinější.

+4/0
21.2.2016 13:54

R27a67d14e95k 18F47o77l65p11r39e39c53h43t

Ano, tak to bylo myšleno. Přesto má pan Krejcar pravdu, že by se tou lácí mohl některý čtenář nechat strhnout a vyvozovat mylné závěry o tehdejší cenové dostupnosti automobilů. Jestli se ještě dobře pamatuji, tak tehdejší průměrný plat snad atakoval hranici 800 (osm set) Kč měsíčně. Dělnické výdělky byly v rozmezí od 250 do necelého 1000 Kč měsíčně, přičemž většina se pohybovala blíže k té nižší hranici. Ty nejnižší částky dostávaly například i námezdní pracovníci v zemědělství, u té horní hranice se pak pohybovaly některé dělnické profese ve strategických odvětvích (např. těžařský, chemický, zbrojní a nakonec asi i automobilní).

+3/0
21.2.2016 14:14

J65i72ř42í 44E51r45b35e18n 1443624966487

Oldřich Meduna měl nástupní plat ve Škodě 1920 Kč měsíčně v roce 1927. Jako šéfkonstruktér užitkových vozidel měl v roce 1936 4350 Kč, jeho sekretářka asi 500 Kč.

0/0
22.2.2016 12:38

F68r57a52n37t25i43š58e39k 92L53u81p88í39n73e57k 8891556636272

Vrtuli na něj! Krása..

+1/0
21.2.2016 13:15

J50i82ř11í 16K10o61p92ř60i91v57a 3374820159168

Když je to moc aerodynamické, tak to musí nadnášet. Správně by mělo přitlačovat. ;-)

0/−6
21.2.2016 12:07

R56a48d89e34k 37R84a94i80d24a 5507212899

Takže formule je podle vás neaerodynamická? Aby se nezvnesla? :D

0/0
21.2.2016 14:52

M52i15c76h86a44l 61F79r44ý56d65a 1672509523752

no zrovna formule moc aerodynamická není

0/0
22.2.2016 12:23
Foto

V32a82c65l80a64v 70V75a81v81r35a 3677644285787

blbost Kopřivo..

Když je něco aerodynamické tak to má menší odpor vzduchu a nic víc. Nadnáší jen cokoliv, co má tvar křídel. Tedy spodní hrana křídla tvarovaná tak, aby nadnášela. Když to křídlo obrátíte (třeba na autě) obráceně, tak to naopak tlačí auto k zemi.

+1/0
21.2.2016 21:44

Z31d69e68n60e93k 19L18o86v83e14c23e75k 5129695596909

Nadherky kousek. Vubec bych se nezlobil mit ho v garazi :-)

+9/0
21.2.2016 11:20

M80i49r81o61s62l22a24v 42S84l50á24m69a 1331513295785

Na mne silně působí dojmem, že když otevřu kapotu, tak spatřím hvězdicový motor ;-) ...

+22/0
21.2.2016 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.