Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Zkusili jsme elektroharley. Umí jet osmdesát na místě a ječí

Bublání dvouválce klasického harleye nemůže být ten zvuk vzdálenější, spíš tahá za uši. Ani postavou ta motorka nepřipomíná legendy z Milwaukee. Prototyp elektrického harleye pojmenovaný jako Projekt LiveWire je v Česku. Jezdí, ale jen na místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a38n 88D57l55o69u44h21ý 7424739590609

Ten dojezd je mizernej, bych nedojel ani do prace a zpet. Je potreba najit uplne jiny zpusob ukladani el. Energie nez je cpat do baterek!

+1/0
6.9.2015 10:31

M11i17c22h49a26l 22S64l60á23m82a 5655980781107

jj, slepá ulička!

0/−1
20.9.2015 14:22

K33a83r51e36l 66H34o64r16á48k 2548989103393

Nebo je potreba si najit uplne jinou práci.

0/0
21.9.2015 11:55


Foto

P63ř87e30m45y86s90l 38K17y18s65e88l97á24k 3521353664185

Jenže z logiky sériově zapojených procesů ten nejméně účinný udává celkovou účinnost a to jsou parní turbíny tepelných elektráren (12%) a z nich motorem ještě uděláte 90 % a máte ekologičnost elektromotorů plus odpad(především baterie). Opravdu velmi ekologický počin. Gratuluji

0/0
6.9.2015 10:17

J25i16ř91í 55S90c44h87w58a31c33h 8928754518156

tak parní turbíny mají určitě mnohem vyšší účinnost než 12%....

a třeba vodní turbína má účinnost cca 90% a vodní elektrárna jako celek okolo 80% ;-)

0/−1
6.9.2015 20:43

M11i70r23o63s31l58a93v 44B63u91d18a 9942752437702

Máme se smát nebo brečet? Ikona motorek má elektromotor a zvuk vysavače. Svět se zbláznil8-o

+7/−1
5.9.2015 20:44

T77o35m50á62š 22H87e90r84t33i71g 4410396115975

Svět zešílel. Děsím se čeho všeho se ještě budu muset dožít...

+8/0
5.9.2015 19:57

K42a16r83e24l 88H46o91r22á80k 2228129863653

Svět nezešílel, svět je šílený už dávno. :-/

0/0
21.9.2015 12:07

P22a57v91e98l 35S91o81b87o62t25k50a 5110524

naprostý souhlas - kdo jezdí se starým spalovacím s Harleyem je totálně OUT, frajeřina je dnes jedině ELEKTROHARLEY!!

+1/−1
5.9.2015 19:17

L87a82d32a 78N96o86v61a15k 4622923757

podle mého je elektroharley úplně stejný nesmysl, jako harley... Posoudit to dokážou kvalifikovaně asi jedině ti, co maj odkrvené ruce po celodenním závěsu  pod řidítkama..., případně ti co poznali kouzlo nárazu při drcnutí do překážky s roztaženýma nohama dopředu...

+2/−2
5.9.2015 19:37

P88a91v29e80l 41S42o38b80o10t84k14a 5280214

jo, souhlas, damozřejmě že si dělám legeraci - ano, notebook, šroubovák nebo vrtačka na baterky je super, ale letadlo, motorka, náklaďák nebo osobák je prostě totální nesmysl.

Jenže - když oni i na Technetu iDnes jsou to všichni žurnalisti a ani jeden technik...

Byl bych rád kdyby mne redakce vyvedla z omylu a napsala tu že má v pracovním poměru editora s titulem Ing. z elektro nebo strojní fakulty, ale obávám se že tomu tak opravdu není....

0/−1
5.9.2015 19:55

J23i48ř40í 74K15o59c27u31r97e48k 6455494335978

Náklaďák na elektriku je nesmysl? No tak tady jeden nesmysl jede:

https://www.youtube.com/watch?v=fmMMmcFvBUM

A nákladák pod trolejí ... a dokonce ani ne na silnici, myslím, že vlak se tomu říká. Ale v počáctích všichni nadávali, že co nemá komín, není lokomotiva. A navíc lze tlak páry navyšovat do nekonečna a tím i výkon parní mašiny. Kdežto elektrika má nějaký výkon a ten zvýšit nejde.

+1/0
5.9.2015 20:26

P88a32v88e78l 59S52o39b15o59t13k89a 5670804

Vlak na elektřinu je samozřejmě budoucnost - ale náklaďák s návěsem by vezl jen ty baterky ;-D

0/−1
5.9.2015 20:45

L83a17d71a 70N87o96v28a60k 4852723227

vždycky když vidim někoho jak jede naraženej na mašinu a nemůže došáhnout na řidítka..., nicméně tváří se jako ředitel mafie..., trochu mi cukaj koutky...:-P

0/−1
5.9.2015 19:11

P74a86v86e25l 70S69o30b42o94t91k14a 5820204

kuchaři, číšníci,... docela zajímavý by byl psychologický výzkum převažujících profesí mezi motorkáři.

+1/−2
5.9.2015 19:19

J61i24ř48í 60K70o19c34u24r12e69k 6595494245408

A k čemu by takový výzkum vedl?

0/0
5.9.2015 20:31

P72a78v45e10l 70S71o12b16o46t77k51a 5280444

K poznání merita věci ;-D

+1/−1
5.9.2015 21:18

L41a29d46a 48N87o24v67a86k 4762443137

a to jako teď budou Tydýti hledat po dojezdu zásuvky....?;-D

0/0
5.9.2015 19:09

V21l34a12d13i49m72i83r 55S21o30u16k11a32l 4230681811496

Harley a vlastně všechny choppery nejsou motorky :-P Aa tohle už vůbec ne

+1/−3
5.9.2015 16:27

R89i21c42h24a92r66d 15K79l69o49s22s 3117369250157

"...celková silueta a tvar napodobeniny nádrže prozrazují..."

Co vlastně doopravdy prozrazují? Na to, že by mělo jít pouze o imitaci je ta motorka pak zbytečně v těch místech vysoká a zvedá se jí tím těžiště. Spíše bych tipoval, že tam do budoucna počítají s opravdovou nádrží pro palivový článek. Vejfuk to nemá, takže asi spalovací motor pro dobíjení akumulátorů tam taky není. Do roku 2020 zbývá ještě jedna "pětiletka", takže jde spíš zatím jen o koncept, kterému stačí tahat sebou akorát šňůru se zástrčkou, což pro předvádění na výstavách bohatě stačí.

Jedině že by ty články byly naskládány až těsně pod samotný plech té horní skořepiny "nádrže", což je ale obludné, vzhledem k samotné hmotnosti článků. Jestli by nebylo lepší zapracovat motor do náboje kol(a). Pak by ty akumulátory mohli posadit níž. Něco takového pak musí stejně opatřit řídící elektronikou.

A stavět takovou příšeru jen pro dojezd 85 Km? To už je na tom i obyčejný elektrický skútr lépe.

+1/−1
5.9.2015 15:49

M90i67c65h66a59l 76S14n42o37p78e43k 7881308985407

odpornej zvuk. S tímhle konceptem se může chlubit jedině magor Rv

+3/0
5.9.2015 13:56
Foto

P46ř65e11m97y15s37l 54K90y78s20e18l45á44k 3921243154975

A teď řekněte jak dlouho se nabíjí a je jasno. A ten dojezd taky nic než moc. A kolik stojí kilometr jízdy. A je vymalováno. Drahý šrot k ničemu.

+1/0
5.9.2015 9:58

J29i78ř85í 27K31o10c26u81r39e44k 6375804645878

To je i jakékoliv Ferrari. Vlasntě na cokoliv lze použíta taková měřítka, aby vyšlo, že ta věc je příliš drahá a k ničemu. I na kladivo. Kameny se přece válí všude a kdo si tahat železnou rudu, dřevěné uhlí a vápenec do jednoho místa. :-P

+1/0
5.9.2015 20:29
Foto

P71ř89e49m50y81s64l 70K24y16s85e40l20á75k 3791663944965

Úplně nerozumím tomu konce. Ale v principu jde chtěl říct, že ten neekologický spalovací motor je pořád nejlevnější a snad i nejekologičtější prostředek. Protože ta elektrika se taky někde musí vyrobit a povětšinou to moc ekologické také není. Takže sice pěkné řešení, ale značně nepraktické.

+1/0
5.9.2015 21:58

P92e84t29r 82Z32a79s60k60o47č79i97l 2885552248569

Ekologičnost 1km EV opravdu dost záleží na způsobu, jak se v daném místě vyrábí elektřina. Každopádně je to vždy bohatě ekologičtější než ICE, např. EV má efektivitu aspoň 90%, zatímco ICE jen kolem 30%. Tohle se vždycky diskutuje kolem Tesly.

0/−1
5.9.2015 22:36
Foto

P50ř38e53m56y71s12l 74K64y26s64e18l70á20k 3451693154155

Jenže z logiky sériově zapojených procesů ten nejméně účinný udává celkovou účinnost a to jsou parní turbíny tepelných elektráren (12%) a z nich motorem ještě uděláte 90 % a máte ekologičnost elektromotorů plus odpad(především baterie). Opravdu velmi ekologický počin. Gratuluji.

+1/0
6.9.2015 10:16

P58e76t42r 83Z71a12s51k17o26č69i30l 2135322448179

Nápad dobrej, ale dojezd blbej.

+2/−1
5.9.2015 9:05

K95a83t94e28ř39i37n51a 49V30ý82b54o27r16n25á 6510889369

...Ten pro někoho možná až nepříjemný hlas vydává záběr ozubených kol,...

Zdroj:http://auto.idnes.cz/harley-davidson-elektricky-livewire-dv8-/motorky.aspx?c=A150904_140210_motorky_fdv 

Mezi námi děvčaty: O jaká ozubená kola se jedná, když je tam jen elektromotor bez převodovky?

+3/0
5.9.2015 8:40

J43o37s82e49f 65P78r17o54c80h53á30z93k57a 7936946608854

A ještě: „Unikátní zvuk byl navržen tak, aby se jasně odlišoval od jiných spalovacích a elektrických motorů..."

Protože převody se odjakživa navrhují podle zvuku!

+3/0
5.9.2015 9:10

R36a13d48i84m 19P85o29l49á90š43e50k 9296963889209

Mně se to divné nezdá. Pokud tam je něco, tak maximálně drobné nepřesnosti.

Za prvé kdo četl článek pořádně, zaznamenal, že výkon na kolo se přenáší ozubeným řetězem. Ten bývá dneska plastový. To máme jedno ozubené kolo na motoru, druhé na zadním kole a třetí řada zubů, co to spojuje, na řetěze.  A plast, protože má obecně menší hodnoty pevnosti než kov, bude mít na stejný výkon těch zubů mnohem víc než kov, tudíž zvuk takového převodu bude vyšší než kdyby to bylo kovovým řetězem.

Za druhé pravděpodobně jim stačilo, že po sestavení fnukčního vzorku  motorka vydává originální zvuk a odlišuje se tak od jiných. "Zvlášť navržený unikátní zvuk" bude asi jen marketingová nástavba

+1/0
5.9.2015 9:31

J54o77s24e94f 10P79r23o44c39h49á31z81k69a 7956106888954

Počítám, že ten váš ozubený řetěz je taky jen marketingová vějíčka, ne? :-P

0/0
5.9.2015 10:36

R32a20d63i65m 61P33o94l51á72š62e45k 9386263219399

Jj, chybička se vloudí.:-(

Ozubený řemen to měl být, ne ozubený řetěz.

+1/0
5.9.2015 16:28

L34a32d14i46s48l27a45v 90H36o32r35č50i79č46k97a 7674309470504

Harleje jsou obludy všechny

+3/−8
5.9.2015 7:45

M39i10c65h10a90l 22M61e70l14e37n 7490803927206

Jeste tohle, staci, ze je to cely plastovy. Fuj.

+2/0
5.9.2015 6:57

M14a69r39e70k 76V83o59k83á92l 1286744355119

ano ano, elektroharley - aneb svět se v prd*l obrací Rv

+8/−4
5.9.2015 6:54

M69i10c92h25a47l 70J94e73t88e93l32i47n46a 2577141828304

Kdyby takhle přemýšlel každý jak Vy, tak jsme ještě dodnes na stromech...

+2/−2
5.9.2015 17:46

M31a94r84e68k 85V36o92k96á90l 1756724555509

vám to přijde jako pokrok, jo ?? ;-D do legendární motorky s legendárním zvukem dávat elektromotor ...

+2/0
5.9.2015 18:16

M81i16c71h47a36l 69J44e36t56e64l55i48n19a 2957501758544

Ano, je to pokrok nová technologie, která se  jak vidno postupně bude zapracovávat do života běžných lidí. Pro lidstvo není udržitelné, aby všichni měli motory na naftu/benzín (možná tu budou dalších 100 let kdo ví). Zároveň technologický pokrok umožňuje růst společenského blahobytu.

0/−1
5.9.2015 20:06

M45a22r35e87k 44V54o14k15á84l 1406174885549

:-) ale o to přece vůbec nejde ... možná máme rozdílný názor na budoucnost osobní přepravy, třeba máte pravdu vy a budoucí přibližovadla budou mít standartně elektromotory. Ale to nijak nesouvisí s tím, že do HARLEYe dávat elektromotor je naprostá blbost

+2/0
6.9.2015 9:58

K73a14r96e25l 48H80o64r39á85k 2668569593863

Vy chcete mít z HARLEYe retro značku co vyrábí retro motocykly?

0/0
21.9.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.