Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Mladí lidé už dnes nesní o autech, chtějí nové mobily a jiné elektronické hračky. I proto se jen těžko podaří vrátit celé odvětví v Evropě na předkrizovou úroveň. Snaha o co největší úspory a nejefektivnější výrobu je vidět na rychlosti, s jakou sjíždí nové vozy z továrních pásů, říká Javier Varela Sobrado, šéf kolínské fabriky TPCA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a57r88o50s73l55a89v 11D30r78o57b83n37ý 6246958777597

pan Varela by si měl naliskat. Když TPCA začínala měla tři top managery a si 5 dalších s nárokem na služební auta. Dnes je jich přes 50 a tak 2x tolik administrativy kterou musí výroba zaplatit a promítá se do ceny auta.Hlavně že ušetříme člověka za 22t CZK měsíčně ale máme dalších 30 vyžírků po 150t  CZK. Jinak pan Varela opravdu není výrobní manažer

+1/0
8.9.2015 12:33

C94y49r23i40l 93P34a83v13e33l62k89a 4546802848175

Rozdíl mezi novým autem a ojetinou pokud najedete cca 10 000 km ročně:

Ojetina střední třídy - nákup 2009: 120 000 Kč

Investice do oprav za 6 let vč. pneu, oleje atd.: 45 000 Kč

Celkem za 6 let: 165 000,-

Prodej 2015 : 45 000,-

Prodělek: 120 000 Kč

Nové kombi nižší střední třídy, metalíza, hagusy a další výbava: 360 000,-

Investice do garančních prohlídek a oprav: 35 000,-

Celkem: 395 000 Kč

Prodej 2015: 170 000 Kč

Prodělek: 220 000 Kč Cca 100 000 rozdíl. Ten by se dále zvětšoval s delší dobou používání. Navíc nepotřebuju na začátku statisíce. Samozřejmě musíte pořizovat ojetiny s předpokladem nízkých nákladů na opravy - vybrat se dají.

+2/0
8.9.2015 10:51

M56a95r94e27k 38M35a72l21ý 1312868681900

Mě to tedy vychází o něco víc... taky ojetina střední třídy kupovaná za podobnou cenu v 2013. Ale nájezd mám tak 25.000 ročně, takže častější výměna pneu, oleje, brzdy a i nějaká ta drobnost se musela servisovat, ale nic zásadního. Celkem bez pojištění asi 55.000 KČ za dva roky.

Kařdopádně souhlasím s vámi, je to levnější než nové auto a hlavně pohodlnější a výkonnější než nějaká nižší střední. A člověk nemusí dělat až tak velké kompromisy jako při nákupu nového auta.

+1/0
8.9.2015 11:17


L35u24k43á88š 62V49a37ň42u60r64a 1275264543933

TCPA by se mělo začít orientovat na elektromobily nebo hybridy. A pokud by dohodli dotace od státu, tak by o prodej zájem byl. Ale ty jejich předpotopní nákupní tašky na benzín za ty peníze nikdo nechce. Protože 200tis.Kč za to mrňavé auto je šílenství. To auto by mělo stát 100tis.Kč.

+1/0
8.9.2015 10:24

R93i82c43h20a70r17d 87N28o43c47a94r 7775217865672

Výrobci si stále myslí, že lidé budou jíst auta ...to je hodně blbě je to jen o nenažranosti managerů, kteří chtějí kvantitou si plnit své finanční konto...

+1/0
8.9.2015 10:21

L82u13k96á44š 41V37a75ň20u91r32a 1675254303563

K čemu drahé auto, když jsou silnice plné. Mladí cestují MHD nebo si auto půjčí od rodičů. A nebo si koupí starý vrak, který je ale mnohem příjemnější a luxusnější ak ty malé krámy z Kolína.

+1/0
8.9.2015 10:14

P90e78t78r71a 43M41a88l76á 7201258601135

já lačním jako divá, ale nemám na to:)

a nic z tpca by nebyla má volba, kdybych náhodou na to měla:)

0/0
8.9.2015 9:57

M16i80r95o92s84l37a49v 74B77u61d29a 9812232667272

Mladí po autech lační, jen na ta nová nemají peníze nebo ty poruchové krámy přecpané elektronikou a dělané jen na servis nechtějí. Raději si koupí starší spolehlivé auto.

+4/0
8.9.2015 9:23

L71a50d87i13s90l66a71v 51K67a26l15o76u54s 7775156911800

Auta, co se dnes vyrábí, jsou plná kontrastů.Na jedné straně fůra MPV,Crossoverů, na druhé připrclé miniatury. Normální auto aby člověk pohledal.Navíc je to všechno totálně předražené.S průměrným platem šetřit tak do důchodu. Vysoké tlaky na emisní normy nejen že nesnižují spotřebu, ale auto ani moc nejede. Přitom se po našich silnicích prohánějí staré krámy (především náklaďáky, autobusy,traktory), které zamořují ovzduší dál jedovatými plyny.

+3/0
8.9.2015 9:01

J82i38ř30í 94N24o97s47e39k 1741556786390

by mě zajmalo kde si koupí mladí lidé za pár let starou dobrou ojetinu, když se dnes vyrábí šrot...

+3/0
8.9.2015 8:49

J58i95ř58í 76E23r27b36e32n 1223694466447

Tyhle řeči slýchám už přes dvacet let :-)

+1/0
9.9.2015 20:53

J38a37r75o79s60l93a96v 72K68a48d97l84e45c 5321579512501

Mladí po autech lační, ale nemají peníze.

+1/0
8.9.2015 8:34

T73o26m 20S91e22h19n29a55l 4981414595786

Az zcnou vyrabet mala hybrid/ciste elektro auta do mesta v cene 100k, tak zacne byt zajem. Jinak lidi ty prchy radsi daji do bydleni, kde se ta investice aspon trochu zhodnoti narozdil od auta

+2/0
7.9.2015 23:41

M69a68r23t90i84n 65K85a32r67á77s79e57k 9168693208978

Ano, kdyby se stavely rodinne baraky za 500 000 tak by o ne taky byl vetsi zajem, a iphonu za 3000 kc by se taky nepochybne prodali vice....

0/0
9.9.2015 17:00
Foto

J73a40n 90D69o83č81e48k53a35l 1524256281565

No ... k té ceně .... např. Ford T si mohl pracovník montážní linky koupit za 4 měsíční platy :-/

+2/0
7.9.2015 23:28

P33a60v62e46l 92J97e78ř83á92b59e65k 7701292824947

Ale neměl ABS a popelník

0/−1
8.9.2015 0:59

M45a61r85e51k 97H31r80u67b50y 6897932871308

misto popelniku je dnes povinny snimac tlaku v pneumatikach ;-)

0/0
8.9.2015 9:35

M69a64r42t50i67n 74K43a26r27á21s22e71k 9408233808808

A dneska je to jinak? (kdyz bereme USA)? V CR je to tak za 8-9 mescnich platu (ford T byl ten nejnizsi dostupny lowcost)

+1/0
9.9.2015 17:02

J34o98z63e97f 52H17r72i65c72i29š34i51n 4913220550976

Ať už google dodělá to svoje přibližovadlo a za 5 let se to tad výrazně pročistí.

Ušetří se za dálnice a parkoviště. A bude klid.

+1/−1
7.9.2015 23:17

J20o58z24e37f 27H25r12i54c48i77š27i50n 4723790670176

Ušetří za příplatek za práci v noci.

Není no moc ale tisícovka na autě dobrá. Zvláště pokud jich vyrobáte 220000 ročně.

0/0
7.9.2015 23:09

J10i86ř25í 90E40r88b76e61n 1913754766487

Mzdové náklady jsou jednou, nikoliv jedinou nákladovou položkou.

Jiný manažer si zase spočítá, že je pro něj jednodušší nahnat lidi do práce právě na noční směnu: má nižší cenu silové elektřiny, tudíž šetří provozní náklady fabriky. V noci tolik nemusí chladit klimatizacemi, další úspora. Svícení mu je jedno, protože moderní fabriky jsou začasté bez oken a svítí se tam 24 hodin...

0/0
9.9.2015 20:56

A49l90e34š 14J64a23n61á81č98e52k 3623184956193

Proc by nekdo mel touzit po osklivych bezpohlavnich, nadmiru poruchovych krapech s vylhanou spotrebou? At se podivaj co se vyrabi za aususy, ani znacky jako MB nebo BMW dnes neznamenaji kvalitu. Auta s mini motory aby prolezli emisnimi predpisy. Z novych aut bych snad chtel leda Dodge Challanger / Charger nebo Land Cruiser 78.

0/−2
7.9.2015 22:44

J58i74ř88í 32S92c91h61w27a51c14h 8958644678306

a proč ne rovnou Mack Pinnacle Sleeper....;-)

0/0
7.9.2015 23:27

M81a61r45t50i48n 62S14e57d53o23n85a 5597283850189

Rekl bych ze pan z clanku je slepy a nevidi prilezitosti. Pokud se firma venovala vyzkumu a postavila elektromobil s vetsim dojezdem pri zachovani dnesnich cen vozu, tak nestaci prodavat. Elektromobil neni nikde pokutovat (je spise podporovan), ma mensi naroky na udrzbu a nezatezuje okoli exhalacemi ci hlukem. Samotny provoz je dnes celkem laciny.

0/−4
7.9.2015 21:57

M57i33c17h93a31l 39V11e71s69e82l83ý 1863329

Automobil samotný možná nezatíží okolí. A kde myslíte, že se vyrobí elektrická energie pro elektromobily? Ne všude lze vyrábět elektřinu pomocí solárních či větrných elektráren, navíc by ani pro nějaké závratné množství elektromobilů nestačily energii dodávat. Tudíž zbývají vodní a tepelné. Ani otázka akumulátorů není tak jednoduchá. Po konci životnosti baterií je třeba tyto nějak zlikvidovat a to stojí sakra dost peněz.

+4/0
7.9.2015 22:11

M49a29r17t10i55n 40K98ř46í17ž 9223682430157

pak tu ještě zbývá jaderná energie, víme?

+1/0
7.9.2015 22:15

J11i30ř75í 45N43e73u75m19e93i79s88t69e45r 2892795883751

To by žádný zelenkavý mozek nepřijal.

+5/0
7.9.2015 22:19

J66a64k74u80b 18H34e15g85e13n87b85a70r50t 9215474609264

Myslím, že jste trošku vedle. Zrovna elektromobily mají skvělou výhodu v tom, že můžou fungovat jako dispatchable sink. Pro síť s větším podílem slunce a větru jsou to zcela ideální vyvažující spotřebiče, za předpokladu, že zaparkováné budou také připojené. Pokud jde o likvidaci baterií, to je problém, který se moc neliší od likvidace automobilu samotného. Ba co líp, o ty suroviny v nich rozhodně bude zájem.

Mimochodem, podle statistik ročního nájezdu, co jsem viděl (a průměrné spotřeby elektromobilu na ujetou vzdálenost) by stoprocentní elektromobilismus vynutil zvýšení výroby elektrické energie ČR asi o devět procent. To mi zas nepřijde jako až taková krize.

0/0
8.9.2015 3:09

M38a80r95e33k 49H20r21u23b54y 6487282391198

u kazde statistiky zalezi na tom, kdo si ji objedal ;-):-P

+1/0
8.9.2015 9:37

M50a28r56t40i54n 14K67ř33í92ž 9953702590397

musím říci, že mě toto dílčí vítězství nad konzumem nijak zvlášť nemrzí.

0/0
7.9.2015 21:51

L85u88c47i53e 68V50o19d29i60č98k92o51v27á 2539636679620

jsem mlada a auto chci - jenze kde na nej vzit? kdyz nemam tatinka milionare kterýmu jen tak nebude vadit dat pul mega za auto. a ja tezko na nej vydelam aniž bych se musela zadluzit...

0/0
7.9.2015 21:00

J46o66s24e19f 66K43o92p91e45c83k35y 9734192345

Jiste existuji auta podstatne levnejsi nez pul mega a kdyz si vemete operativni leasing tak zadnou velkou hotovost nepotrebujete. Jinak kupovat si veci za cenu na kterou nemate bez toho, aniz byste se nezadluzila asi nepujde nejen v pripade auta ;-)

+1/−1
7.9.2015 21:07

M47a60r30t39i82n 88P36a15v73e50l69e73k 5840107515665

A dokud nebudete mít půl mega tak si auto nekoupíte? Jste asi z jiné,výš mířící,sorty dívenek než ty okolo mne - těm stačí jedničková Fábie za pár tisíc a šikovný příbuzný,který se jim na přibližovadlo občas koukne.Jsou prostě zvyklé postarat se o sebe samy bez papínků.

+4/0
7.9.2015 21:27
Foto

R76o69m13a61n 73K14o94z19e29l 4407716723774

V mém okolí některým dívenkám stačí i favority.

+3/0
7.9.2015 21:35

M13a75r76t41i90n 83S71e23d72o34n36a 5107193500279

Kde na nej vzit? A co si na nej vydelat. Pokud nejste lina a umite prodat sve vedomosti, tak bez problemu za rok na auto usetrite. Jinak auto je generator nakladu, pokud nemate na jeho porizeni, bude vam delat potiz i jeho provozovani. V pripade ze clovek vyuzije auto max.20 dni za rok je lepsi vyuzit autopujcovny.

+4/0
7.9.2015 21:47

M18a43r43e40k 49M92a39l47ý 1322518821430

Zadlužit se kvůli autu je hloupost. Takže vám v podstatě zůstanou tři možnosti:

1) Šetřit a až budete mít těch půlmega, tak si auto koupíte

2) Slevit z nároků, šetřit kratší dobu a koupit si levnější ojetinu

3) Když už opravdu chcete nové, tak operativní leasing, ale dle mě je toto ta nejhorší cesta...

+1/0
8.9.2015 8:25

R64o20m19a52n 26J62e37s70c73h92k42e 9938265797535

Auto má 2 radosti. První když ji koupím a druhou když prodám. Také máme feldu 19 roků. Vydrží do příštího roku možná. Pak zvažuji zda koupit další auto či nikoliv. U nás jede vlak každou hodinu. Do práce není auto rychlejší a jednou za týden velký nákup, odnesu v batohu. Silnice jsou přeplněné. Proti vlaku o 15-30 minut delší doba.

0/0
13.10.2015 7:58

R13a45d75e61k 63R63a77i11d85a 5957402339

A kolik ona automobilka svoje MLADÉ zaměstnance platí? Mají vůbec na auto?

+6/0
7.9.2015 20:40

P83e73t38r 54V88o17ň49k17a 2127623809203

asi tak, spíše jim na takové auto nezbývá, ale to si ti šéfové se svými statisíci měsíčně nikdy nepřipustí ;-D

+2/0
7.9.2015 20:52

T46o81m79á52š 25N11e49b24o69j49s35a 3110552892293

Vsak to prece rekl, musi byt zachovan rozumny rust mezd.Zapomnel ovsem dodat, ze jeho se to urcite netyka:-).

+4/0
7.9.2015 21:32

J78a85r18o33m55í85r 39V52í95t 2453477521850

Výrok "mladí po autech nelační" je stejně lživý, jako když řeknu, že důchodci nechtějí kvalitnější jídlo.

+14/−1
7.9.2015 20:16

J75o71s50e50f 63K65o24p80e83c35k85y 9844562255

V principu bych s tim vyrokem souhlasil. Specialne mlada generace ve velkych evropskych mestech ma urcite k autum jiny a to vlaznejsi vztah nez ta predchozi generace. A je to logicke ;-)

+3/0
7.9.2015 20:26

T63o44m48á36š 98N98e87b70o30j93s39a 3350332172393

Mozna nelacni,ale neni spise problem v tom, ze ekonomika nemuze rust do nebe a lidi co si mohou kazdou chvili koupit nove auta za nekolik set tisic zase tolik neni?

0/0
7.9.2015 21:34

J82o16s76e57f 63K48o96p97e83c46k88y 9744472945

ekonomika neroste do nebe. nekdy klesa a nekdy stoupa a podobne je to i s prodeji aut ;-)

0/0
7.9.2015 21:37

J60a32k48u98b 69H75e18g57e19n48b52a96r15t 9505564219384

Ekonomika zcela určitě může růst do nebe, jak automatizace postupuje. Jen ty nové zisky tečou do cizích kapes, toť vše.

0/0
8.9.2015 3:12

M41a17r51t10i29n 19S36e92d76o65n45a 5637883190349

Rozhodne lzivy neni, ac mi je pres 40 let tak jsem auto vlatnit nikdy nechtel. Na jezdeni po Praze je lepsi MHD nebo silny skutr, na dovolene je lepsi letat a na jezdeni po CR je verejna doprava nebo lze pujcit pres autopujcovnu. Az s narozenim deti jsem auto poridil, ale beru to jako nutne zlo.

+1/0
7.9.2015 21:52

M50a74r69e70k 89H36r63u40b30y 6357962371148

Povazujete se za typickeho zastupce mlade generace, abyste toto tvrzeni mohl vyvratit?;-):-P

0/0
8.9.2015 9:39

R65o42m56a51n 72J18e56s66c94h93k41e 9228215167915

Já se smál svému otci, ten si koupil první auto v 37 letech. Sám jsem si koupil první auto v 46 letech. Silnice jsou přecpané. Vlak od nás jezdí každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu. Máme feldu 19 roků starou a příští rok asi skončí. Přemýšlím zda koupit další auto či nikoliv. Určitě ne krám za 200 000.

0/0
13.10.2015 8:05

M71i92r29o38s28l56a39v 79M84e30d 3124776

No a nemůže to prostě být jenom tím, že trh je už nasycen? Kdo auto potřebuje  a nebo chce (a má na něj), tak už ho má a nových zákazníků nepřibývá tolik, kolik automobilky nabízejí aut.

+1/0
7.9.2015 20:16

J31i37ř44í 19S93c89h80w62a66c54h 8798384588776

no bodejď by třeba indický trh nerostl, nasycenost auty je tam desektrát nižší, než v ČR a navíc neustále potencionálních kupců přibývá, na rozdíl od ČR, kde jejich počet stagnuje.....

+1/0
7.9.2015 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.