Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Mladí lidé už dnes nesní o autech, chtějí nové mobily a jiné elektronické hračky. I proto se jen těžko podaří vrátit celé odvětví v Evropě na předkrizovou úroveň. Snaha o co největší úspory a nejefektivnější výrobu je vidět na rychlosti, s jakou sjíždí nové vozy z továrních pásů, říká Javier Varela Sobrado, šéf kolínské fabriky TPCA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a28r24o37s38l63a17v 79D95r86o88b43n16ý 6876758787617

pan Varela by si měl naliskat. Když TPCA začínala měla tři top managery a si 5 dalších s nárokem na služební auta. Dnes je jich přes 50 a tak 2x tolik administrativy kterou musí výroba zaplatit a promítá se do ceny auta.Hlavně že ušetříme člověka za 22t CZK měsíčně ale máme dalších 30 vyžírků po 150t  CZK. Jinak pan Varela opravdu není výrobní manažer

+1/0
8.9.2015 12:33

C82y47r28i83l 96P55a21v42e73l66k53a 4196902568835

Rozdíl mezi novým autem a ojetinou pokud najedete cca 10 000 km ročně:

Ojetina střední třídy - nákup 2009: 120 000 Kč

Investice do oprav za 6 let vč. pneu, oleje atd.: 45 000 Kč

Celkem za 6 let: 165 000,-

Prodej 2015 : 45 000,-

Prodělek: 120 000 Kč

Nové kombi nižší střední třídy, metalíza, hagusy a další výbava: 360 000,-

Investice do garančních prohlídek a oprav: 35 000,-

Celkem: 395 000 Kč

Prodej 2015: 170 000 Kč

Prodělek: 220 000 Kč Cca 100 000 rozdíl. Ten by se dále zvětšoval s delší dobou používání. Navíc nepotřebuju na začátku statisíce. Samozřejmě musíte pořizovat ojetiny s předpokladem nízkých nákladů na opravy - vybrat se dají.

+2/0
8.9.2015 10:51

M71a71r42e48k 82M17a20l27ý 1432908281220

Mě to tedy vychází o něco víc... taky ojetina střední třídy kupovaná za podobnou cenu v 2013. Ale nájezd mám tak 25.000 ročně, takže častější výměna pneu, oleje, brzdy a i nějaká ta drobnost se musela servisovat, ale nic zásadního. Celkem bez pojištění asi 55.000 KČ za dva roky.

Kařdopádně souhlasím s vámi, je to levnější než nové auto a hlavně pohodlnější a výkonnější než nějaká nižší střední. A člověk nemusí dělat až tak velké kompromisy jako při nákupu nového auta.

+1/0
8.9.2015 11:17

L12u49k82á17š 53V74a89ň94u40r89a 1135144713133

TCPA by se mělo začít orientovat na elektromobily nebo hybridy. A pokud by dohodli dotace od státu, tak by o prodej zájem byl. Ale ty jejich předpotopní nákupní tašky na benzín za ty peníze nikdo nechce. Protože 200tis.Kč za to mrňavé auto je šílenství. To auto by mělo stát 100tis.Kč.

+1/0
8.9.2015 10:24

R94i64c95h62a70r14d 39N14o70c43a55r 7365957545712

Výrobci si stále myslí, že lidé budou jíst auta ...to je hodně blbě je to jen o nenažranosti managerů, kteří chtějí kvantitou si plnit své finanční konto...

+1/0
8.9.2015 10:21

L30u83k91á78š 43V18a91ň89u59r10a 1445104613533

K čemu drahé auto, když jsou silnice plné. Mladí cestují MHD nebo si auto půjčí od rodičů. A nebo si koupí starý vrak, který je ale mnohem příjemnější a luxusnější ak ty malé krámy z Kolína.

+1/0
8.9.2015 10:14

P81e68t37r75a 78M22a55l30á 7801298231815

já lačním jako divá, ale nemám na to:)

a nic z tpca by nebyla má volba, kdybych náhodou na to měla:)

0/0
8.9.2015 9:57

M97i78r49o60s26l78a45v 32B19u15d20a 9352382947122

Mladí po autech lační, jen na ta nová nemají peníze nebo ty poruchové krámy přecpané elektronikou a dělané jen na servis nechtějí. Raději si koupí starší spolehlivé auto.

+4/0
8.9.2015 9:23

L74a46d61i36s13l77a60v 88K74a27l59o26u41s 7265986131720

Auta, co se dnes vyrábí, jsou plná kontrastů.Na jedné straně fůra MPV,Crossoverů, na druhé připrclé miniatury. Normální auto aby člověk pohledal.Navíc je to všechno totálně předražené.S průměrným platem šetřit tak do důchodu. Vysoké tlaky na emisní normy nejen že nesnižují spotřebu, ale auto ani moc nejede. Přitom se po našich silnicích prohánějí staré krámy (především náklaďáky, autobusy,traktory), které zamořují ovzduší dál jedovatými plyny.

+3/0
8.9.2015 9:01

J64i60ř19í 23N50o97s83e64k 1631386436750

by mě zajmalo kde si koupí mladí lidé za pár let starou dobrou ojetinu, když se dnes vyrábí šrot...

+3/0
8.9.2015 8:49

J58i11ř47í 82E19r79b82e28n 1923204146477

Tyhle řeči slýchám už přes dvacet let :-)

+1/0
9.9.2015 20:53

J88a73r42o65s61l14a16v 19K12a46d70l76e85c 5871349482771

Mladí po autech lační, ale nemají peníze.

+1/0
8.9.2015 8:34

T70o48m 48S26e22h26n25a22l 4421314455266

Az zcnou vyrabet mala hybrid/ciste elektro auta do mesta v cene 100k, tak zacne byt zajem. Jinak lidi ty prchy radsi daji do bydleni, kde se ta investice aspon trochu zhodnoti narozdil od auta

+2/0
7.9.2015 23:41

M83a78r54t56i71n 33K75a64r27á13s59e32k 9338733218408

Ano, kdyby se stavely rodinne baraky za 500 000 tak by o ne taky byl vetsi zajem, a iphonu za 3000 kc by se taky nepochybne prodali vice....

0/0
9.9.2015 17:00
Foto

J69a96n 31D55o43č49e32k70a64l 1304766571265

No ... k té ceně .... např. Ford T si mohl pracovník montážní linky koupit za 4 měsíční platy :-/

+2/0
7.9.2015 23:28

P53a28v81e69l 92J27e67ř26á30b23e63k 7571822604677

Ale neměl ABS a popelník

0/−1
8.9.2015 0:59

M87a26r91e48k 14H84r51u45b10y 6897812441568

misto popelniku je dnes povinny snimac tlaku v pneumatikach ;-)

0/0
8.9.2015 9:35

M82a91r50t56i27n 47K72a83r77á61s40e55k 9538243498838

A dneska je to jinak? (kdyz bereme USA)? V CR je to tak za 8-9 mescnich platu (ford T byl ten nejnizsi dostupny lowcost)

+1/0
9.9.2015 17:02

J66o96z60e87f 64H81r47i37c38i53š41i12n 4823810780206

Ať už google dodělá to svoje přibližovadlo a za 5 let se to tad výrazně pročistí.

Ušetří se za dálnice a parkoviště. A bude klid.

+1/−1
7.9.2015 23:17

J82o20z43e37f 71H17r40i44c87i82š20i63n 4613910600706

Ušetří za příplatek za práci v noci.

Není no moc ale tisícovka na autě dobrá. Zvláště pokud jich vyrobáte 220000 ročně.

0/0
7.9.2015 23:09

J11i61ř43í 91E31r55b91e10n 1533234286737

Mzdové náklady jsou jednou, nikoliv jedinou nákladovou položkou.

Jiný manažer si zase spočítá, že je pro něj jednodušší nahnat lidi do práce právě na noční směnu: má nižší cenu silové elektřiny, tudíž šetří provozní náklady fabriky. V noci tolik nemusí chladit klimatizacemi, další úspora. Svícení mu je jedno, protože moderní fabriky jsou začasté bez oken a svítí se tam 24 hodin...

0/0
9.9.2015 20:56

A16l69e11š 95J81a29n72á42č79e21k 3213584666263

Proc by nekdo mel touzit po osklivych bezpohlavnich, nadmiru poruchovych krapech s vylhanou spotrebou? At se podivaj co se vyrabi za aususy, ani znacky jako MB nebo BMW dnes neznamenaji kvalitu. Auta s mini motory aby prolezli emisnimi predpisy. Z novych aut bych snad chtel leda Dodge Challanger / Charger nebo Land Cruiser 78.

0/−2
7.9.2015 22:44

J80i70ř82í 75S45c91h70w11a31c47h 8858884368286

a proč ne rovnou Mack Pinnacle Sleeper....;-)

0/0
7.9.2015 23:27

M42a83r58t88i65n 38S27e81d24o80n41a 2295276896889

Rekl bych ze pan z clanku je slepy a nevidi prilezitosti. Pokud se firma venovala vyzkumu a postavila elektromobil s vetsim dojezdem pri zachovani dnesnich cen vozu, tak nestaci prodavat. Elektromobil neni nikde pokutovat (je spise podporovan), ma mensi naroky na udrzbu a nezatezuje okoli exhalacemi ci hlukem. Samotny provoz je dnes celkem laciny.

0/−4
7.9.2015 21:57

M49i83c35h15a55l 20V38e69s46e81l80ý 1443689

Automobil samotný možná nezatíží okolí. A kde myslíte, že se vyrobí elektrická energie pro elektromobily? Ne všude lze vyrábět elektřinu pomocí solárních či větrných elektráren, navíc by ani pro nějaké závratné množství elektromobilů nestačily energii dodávat. Tudíž zbývají vodní a tepelné. Ani otázka akumulátorů není tak jednoduchá. Po konci životnosti baterií je třeba tyto nějak zlikvidovat a to stojí sakra dost peněz.

+4/0
7.9.2015 22:11

M79a57r95t40i46n 24K47ř37í62ž 9693102860817

pak tu ještě zbývá jaderná energie, víme?

+1/0
7.9.2015 22:15

J98i56ř11í 43N25e74u80m22e80i62s60t83e79r 2172135233211

To by žádný zelenkavý mozek nepřijal.

+5/0
7.9.2015 22:19

J92a58k12u66b 84H11e82g13e51n60b86a24r34t 9275724219814

Myslím, že jste trošku vedle. Zrovna elektromobily mají skvělou výhodu v tom, že můžou fungovat jako dispatchable sink. Pro síť s větším podílem slunce a větru jsou to zcela ideální vyvažující spotřebiče, za předpokladu, že zaparkováné budou také připojené. Pokud jde o likvidaci baterií, to je problém, který se moc neliší od likvidace automobilu samotného. Ba co líp, o ty suroviny v nich rozhodně bude zájem.

Mimochodem, podle statistik ročního nájezdu, co jsem viděl (a průměrné spotřeby elektromobilu na ujetou vzdálenost) by stoprocentní elektromobilismus vynutil zvýšení výroby elektrické energie ČR asi o devět procent. To mi zas nepřijde jako až taková krize.

0/0
8.9.2015 3:09

M67a13r66e16k 63H56r97u93b44y 6567652171438

u kazde statistiky zalezi na tom, kdo si ji objedal ;-):-P

+1/0
8.9.2015 9:37

M23a50r62t25i93n 33K95ř88í26ž 9423422710387

musím říci, že mě toto dílčí vítězství nad konzumem nijak zvlášť nemrzí.

0/0
7.9.2015 21:51

L60u92c48i35e 65V16o94d30i55č18k49o77v38á 2119136719490

jsem mlada a auto chci - jenze kde na nej vzit? kdyz nemam tatinka milionare kterýmu jen tak nebude vadit dat pul mega za auto. a ja tezko na nej vydelam aniž bych se musela zadluzit...

0/0
7.9.2015 21:00

J54o26s95e17f 47K45o60p18e32c49k25y 9924512705

Jiste existuji auta podstatne levnejsi nez pul mega a kdyz si vemete operativni leasing tak zadnou velkou hotovost nepotrebujete. Jinak kupovat si veci za cenu na kterou nemate bez toho, aniz byste se nezadluzila asi nepujde nejen v pripade auta ;-)

+1/−1
7.9.2015 21:07

M33a44r35t95i15n 55P19a89v59e21l23e67k 5420237475655

A dokud nebudete mít půl mega tak si auto nekoupíte? Jste asi z jiné,výš mířící,sorty dívenek než ty okolo mne - těm stačí jedničková Fábie za pár tisíc a šikovný příbuzný,který se jim na přibližovadlo občas koukne.Jsou prostě zvyklé postarat se o sebe samy bez papínků.

+4/0
7.9.2015 21:27
Foto

R31o91m26a75n 87K26o75z30e22l 4567866263434

V mém okolí některým dívenkám stačí i favority.

+3/0
7.9.2015 21:35

M66a79r37t13i46n 25S42e12d15o97n26a 2405636666839

Kde na nej vzit? A co si na nej vydelat. Pokud nejste lina a umite prodat sve vedomosti, tak bez problemu za rok na auto usetrite. Jinak auto je generator nakladu, pokud nemate na jeho porizeni, bude vam delat potiz i jeho provozovani. V pripade ze clovek vyuzije auto max.20 dni za rok je lepsi vyuzit autopujcovny.

+4/0
7.9.2015 21:47

M93a79r12e47k 70M66a27l32ý 1752758811170

Zadlužit se kvůli autu je hloupost. Takže vám v podstatě zůstanou tři možnosti:

1) Šetřit a až budete mít těch půlmega, tak si auto koupíte

2) Slevit z nároků, šetřit kratší dobu a koupit si levnější ojetinu

3) Když už opravdu chcete nové, tak operativní leasing, ale dle mě je toto ta nejhorší cesta...

+1/0
8.9.2015 8:25

R68o15m82a57n 67J92e56s91c41h84k63e 9948965147625

Auto má 2 radosti. První když ji koupím a druhou když prodám. Také máme feldu 19 roků. Vydrží do příštího roku možná. Pak zvažuji zda koupit další auto či nikoliv. U nás jede vlak každou hodinu. Do práce není auto rychlejší a jednou za týden velký nákup, odnesu v batohu. Silnice jsou přeplněné. Proti vlaku o 15-30 minut delší doba.

0/0
13.10.2015 7:58

R25a93d10e44k 33R58a90i35d42a 5537492559

A kolik ona automobilka svoje MLADÉ zaměstnance platí? Mají vůbec na auto?

+6/0
7.9.2015 20:40

P75e48t56r 61V37o64ň18k73a 2967323509573

asi tak, spíše jim na takové auto nezbývá, ale to si ti šéfové se svými statisíci měsíčně nikdy nepřipustí ;-D

+2/0
7.9.2015 20:52

T47o17m73á52š 19N25e17b49o65j14s11a 3380752402583

Vsak to prece rekl, musi byt zachovan rozumny rust mezd.Zapomnel ovsem dodat, ze jeho se to urcite netyka:-).

+4/0
7.9.2015 21:32

J57a76r78o49m13í28r 47V79í53t 2833337351400

Výrok "mladí po autech nelační" je stejně lživý, jako když řeknu, že důchodci nechtějí kvalitnější jídlo.

+14/−1
7.9.2015 20:16

J87o40s64e92f 52K51o96p26e83c48k25y 9274462985

V principu bych s tim vyrokem souhlasil. Specialne mlada generace ve velkych evropskych mestech ma urcite k autum jiny a to vlaznejsi vztah nez ta predchozi generace. A je to logicke ;-)

+3/0
7.9.2015 20:26

T88o70m46á28š 84N96e15b60o95j27s82a 3470392102363

Mozna nelacni,ale neni spise problem v tom, ze ekonomika nemuze rust do nebe a lidi co si mohou kazdou chvili koupit nove auta za nekolik set tisic zase tolik neni?

0/0
7.9.2015 21:34

J30o68s85e88f 75K60o34p48e18c84k33y 9424422725

ekonomika neroste do nebe. nekdy klesa a nekdy stoupa a podobne je to i s prodeji aut ;-)

0/0
7.9.2015 21:37

J38a63k31u65b 28H57e18g16e64n47b38a34r37t 9435464199154

Ekonomika zcela určitě může růst do nebe, jak automatizace postupuje. Jen ty nové zisky tečou do cizích kapes, toť vše.

0/0
8.9.2015 3:12

M22a96r88t63i78n 39S37e70d48o63n32a 2385426616649

Rozhodne lzivy neni, ac mi je pres 40 let tak jsem auto vlatnit nikdy nechtel. Na jezdeni po Praze je lepsi MHD nebo silny skutr, na dovolene je lepsi letat a na jezdeni po CR je verejna doprava nebo lze pujcit pres autopujcovnu. Az s narozenim deti jsem auto poridil, ale beru to jako nutne zlo.

+1/0
7.9.2015 21:52

M72a86r67e63k 60H80r20u51b27y 6247132471608

Povazujete se za typickeho zastupce mlade generace, abyste toto tvrzeni mohl vyvratit?;-):-P

0/0
8.9.2015 9:39

R50o33m90a11n 97J79e21s44c52h19k58e 9338935947795

Já se smál svému otci, ten si koupil první auto v 37 letech. Sám jsem si koupil první auto v 46 letech. Silnice jsou přecpané. Vlak od nás jezdí každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu. Máme feldu 19 roků starou a příští rok asi skončí. Přemýšlím zda koupit další auto či nikoliv. Určitě ne krám za 200 000.

0/0
13.10.2015 8:05

M92i85r76o31s85l72a60v 49M75e82d 3584336

No a nemůže to prostě být jenom tím, že trh je už nasycen? Kdo auto potřebuje  a nebo chce (a má na něj), tak už ho má a nových zákazníků nepřibývá tolik, kolik automobilky nabízejí aut.

+1/0
7.9.2015 20:16

J11i55ř70í 48S75c91h76w29a25c72h 8308404628496

no bodejď by třeba indický trh nerostl, nasycenost auty je tam desektrát nižší, než v ČR a navíc neustále potencionálních kupců přibývá, na rozdíl od ČR, kde jejich počet stagnuje.....

+1/0
7.9.2015 20:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.