Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Mladí lidé už dnes nesní o autech, chtějí nové mobily a jiné elektronické hračky. I proto se jen těžko podaří vrátit celé odvětví v Evropě na předkrizovou úroveň. Snaha o co největší úspory a nejefektivnější výrobu je vidět na rychlosti, s jakou sjíždí nové vozy z továrních pásů, říká Javier Varela Sobrado, šéf kolínské fabriky TPCA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a69r64o91s54l26a49v 17D95r63o13b40n12ý 6206488807687

pan Varela by si měl naliskat. Když TPCA začínala měla tři top managery a si 5 dalších s nárokem na služební auta. Dnes je jich přes 50 a tak 2x tolik administrativy kterou musí výroba zaplatit a promítá se do ceny auta.Hlavně že ušetříme člověka za 22t CZK měsíčně ale máme dalších 30 vyžírků po 150t  CZK. Jinak pan Varela opravdu není výrobní manažer

+1/0
8.9.2015 12:33

C44y27r80i74l 85P49a71v73e85l58k36a 4716512918235

Rozdíl mezi novým autem a ojetinou pokud najedete cca 10 000 km ročně:

Ojetina střední třídy - nákup 2009: 120 000 Kč

Investice do oprav za 6 let vč. pneu, oleje atd.: 45 000 Kč

Celkem za 6 let: 165 000,-

Prodej 2015 : 45 000,-

Prodělek: 120 000 Kč

Nové kombi nižší střední třídy, metalíza, hagusy a další výbava: 360 000,-

Investice do garančních prohlídek a oprav: 35 000,-

Celkem: 395 000 Kč

Prodej 2015: 170 000 Kč

Prodělek: 220 000 Kč Cca 100 000 rozdíl. Ten by se dále zvětšoval s delší dobou používání. Navíc nepotřebuju na začátku statisíce. Samozřejmě musíte pořizovat ojetiny s předpokladem nízkých nákladů na opravy - vybrat se dají.

+2/0
8.9.2015 10:51

M92a60r76e85k 54M34a27l64ý 1982428281530

Mě to tedy vychází o něco víc... taky ojetina střední třídy kupovaná za podobnou cenu v 2013. Ale nájezd mám tak 25.000 ročně, takže častější výměna pneu, oleje, brzdy a i nějaká ta drobnost se musela servisovat, ale nic zásadního. Celkem bez pojištění asi 55.000 KČ za dva roky.

Kařdopádně souhlasím s vámi, je to levnější než nové auto a hlavně pohodlnější a výkonnější než nějaká nižší střední. A člověk nemusí dělat až tak velké kompromisy jako při nákupu nového auta.

+1/0
8.9.2015 11:17

L44u63k28á96š 11V51a66ň55u52r41a 1285794873893

TCPA by se mělo začít orientovat na elektromobily nebo hybridy. A pokud by dohodli dotace od státu, tak by o prodej zájem byl. Ale ty jejich předpotopní nákupní tašky na benzín za ty peníze nikdo nechce. Protože 200tis.Kč za to mrňavé auto je šílenství. To auto by mělo stát 100tis.Kč.

+1/0
8.9.2015 10:24

R15i15c54h75a30r47d 36N40o88c19a96r 7555307915572

Výrobci si stále myslí, že lidé budou jíst auta ...to je hodně blbě je to jen o nenažranosti managerů, kteří chtějí kvantitou si plnit své finanční konto...

+1/0
8.9.2015 10:21

L71u56k57á31š 49V39a54ň41u23r72a 1535534893703

K čemu drahé auto, když jsou silnice plné. Mladí cestují MHD nebo si auto půjčí od rodičů. A nebo si koupí starý vrak, který je ale mnohem příjemnější a luxusnější ak ty malé krámy z Kolína.

+1/0
8.9.2015 10:14

P35e14t33r53a 36M53a39l73á 7921378721775

já lačním jako divá, ale nemám na to:)

a nic z tpca by nebyla má volba, kdybych náhodou na to měla:)

0/0
8.9.2015 9:57

M24i25r90o66s21l41a69v 10B32u49d69a 9182402427832

Mladí po autech lační, jen na ta nová nemají peníze nebo ty poruchové krámy přecpané elektronikou a dělané jen na servis nechtějí. Raději si koupí starší spolehlivé auto.

+4/0
8.9.2015 9:23

L64a25d30i87s34l63a86v 44K29a35l29o25u68s 7145446121270

Auta, co se dnes vyrábí, jsou plná kontrastů.Na jedné straně fůra MPV,Crossoverů, na druhé připrclé miniatury. Normální auto aby člověk pohledal.Navíc je to všechno totálně předražené.S průměrným platem šetřit tak do důchodu. Vysoké tlaky na emisní normy nejen že nesnižují spotřebu, ale auto ani moc nejede. Přitom se po našich silnicích prohánějí staré krámy (především náklaďáky, autobusy,traktory), které zamořují ovzduší dál jedovatými plyny.

+3/0
8.9.2015 9:01

J56i56ř11í 80N63o97s56e61k 1861776386650

by mě zajmalo kde si koupí mladí lidé za pár let starou dobrou ojetinu, když se dnes vyrábí šrot...

+3/0
8.9.2015 8:49

J14i10ř14í 65E45r97b41e18n 1723574576357

Tyhle řeči slýchám už přes dvacet let :-)

+1/0
9.9.2015 20:53

J90a37r78o75s22l43a80v 17K79a65d72l37e24c 5361179232481

Mladí po autech lační, ale nemají peníze.

+1/0
8.9.2015 8:34

T34o35m 16S35e57h50n95a62l 4201684985786

Az zcnou vyrabet mala hybrid/ciste elektro auta do mesta v cene 100k, tak zacne byt zajem. Jinak lidi ty prchy radsi daji do bydleni, kde se ta investice aspon trochu zhodnoti narozdil od auta

+2/0
7.9.2015 23:41

M66a29r24t47i38n 32K16a71r65á33s17e11k 9268313338928

Ano, kdyby se stavely rodinne baraky za 500 000 tak by o ne taky byl vetsi zajem, a iphonu za 3000 kc by se taky nepochybne prodali vice....

0/0
9.9.2015 17:00
Foto

J33a10n 72D69o27č81e64k44a18l 1114646311535

No ... k té ceně .... např. Ford T si mohl pracovník montážní linky koupit za 4 měsíční platy :-/

+2/0
7.9.2015 23:28

P28a71v47e27l 95J21e65ř92á70b93e21k 7681832254277

Ale neměl ABS a popelník

0/−1
8.9.2015 0:59

M63a49r11e50k 48H79r40u86b74y 6757772921588

misto popelniku je dnes povinny snimac tlaku v pneumatikach ;-)

0/0
8.9.2015 9:35

M96a65r72t86i97n 69K11a12r62á82s53e83k 9158953218438

A dneska je to jinak? (kdyz bereme USA)? V CR je to tak za 8-9 mescnich platu (ford T byl ten nejnizsi dostupny lowcost)

+1/0
9.9.2015 17:02

J78o98z32e69f 95H60r91i83c11i80š52i77n 4333660860196

Ať už google dodělá to svoje přibližovadlo a za 5 let se to tad výrazně pročistí.

Ušetří se za dálnice a parkoviště. A bude klid.

+1/−1
7.9.2015 23:17

J46o88z24e77f 45H24r12i20c37i29š92i48n 4973860640366

Ušetří za příplatek za práci v noci.

Není no moc ale tisícovka na autě dobrá. Zvláště pokud jich vyrobáte 220000 ročně.

0/0
7.9.2015 23:09

J55i80ř78í 64E44r23b59e73n 1953764366157

Mzdové náklady jsou jednou, nikoliv jedinou nákladovou položkou.

Jiný manažer si zase spočítá, že je pro něj jednodušší nahnat lidi do práce právě na noční směnu: má nižší cenu silové elektřiny, tudíž šetří provozní náklady fabriky. V noci tolik nemusí chladit klimatizacemi, další úspora. Svícení mu je jedno, protože moderní fabriky jsou začasté bez oken a svítí se tam 24 hodin...

0/0
9.9.2015 20:56

A85l10e30š 20J15a29n26á28č85e74k 3543644306863

Proc by nekdo mel touzit po osklivych bezpohlavnich, nadmiru poruchovych krapech s vylhanou spotrebou? At se podivaj co se vyrabi za aususy, ani znacky jako MB nebo BMW dnes neznamenaji kvalitu. Auta s mini motory aby prolezli emisnimi predpisy. Z novych aut bych snad chtel leda Dodge Challanger / Charger nebo Land Cruiser 78.

0/−2
7.9.2015 22:44

J55i93ř50í 63S63c17h42w53a89c68h 8408404388666

a proč ne rovnou Mack Pinnacle Sleeper....;-)

0/0
7.9.2015 23:27

M34a79r63t84i49n 16S43e11d24o17n47a 2775766586169

Rekl bych ze pan z clanku je slepy a nevidi prilezitosti. Pokud se firma venovala vyzkumu a postavila elektromobil s vetsim dojezdem pri zachovani dnesnich cen vozu, tak nestaci prodavat. Elektromobil neni nikde pokutovat (je spise podporovan), ma mensi naroky na udrzbu a nezatezuje okoli exhalacemi ci hlukem. Samotny provoz je dnes celkem laciny.

0/−4
7.9.2015 21:57

M39i61c91h89a89l 58V38e86s49e82l85ý 1503319

Automobil samotný možná nezatíží okolí. A kde myslíte, že se vyrobí elektrická energie pro elektromobily? Ne všude lze vyrábět elektřinu pomocí solárních či větrných elektráren, navíc by ani pro nějaké závratné množství elektromobilů nestačily energii dodávat. Tudíž zbývají vodní a tepelné. Ani otázka akumulátorů není tak jednoduchá. Po konci životnosti baterií je třeba tyto nějak zlikvidovat a to stojí sakra dost peněz.

+4/0
7.9.2015 22:11

M91a87r65t25i60n 85K87ř57í17ž 9293832660117

pak tu ještě zbývá jaderná energie, víme?

+1/0
7.9.2015 22:15

J15i86ř16í 62N49e98u93m75e23i19s34t11e75r 2732445893151

To by žádný zelenkavý mozek nepřijal.

+5/0
7.9.2015 22:19

J56a62k65u60b 25H72e84g54e88n20b43a54r52t 9735444819694

Myslím, že jste trošku vedle. Zrovna elektromobily mají skvělou výhodu v tom, že můžou fungovat jako dispatchable sink. Pro síť s větším podílem slunce a větru jsou to zcela ideální vyvažující spotřebiče, za předpokladu, že zaparkováné budou také připojené. Pokud jde o likvidaci baterií, to je problém, který se moc neliší od likvidace automobilu samotného. Ba co líp, o ty suroviny v nich rozhodně bude zájem.

Mimochodem, podle statistik ročního nájezdu, co jsem viděl (a průměrné spotřeby elektromobilu na ujetou vzdálenost) by stoprocentní elektromobilismus vynutil zvýšení výroby elektrické energie ČR asi o devět procent. To mi zas nepřijde jako až taková krize.

0/0
8.9.2015 3:09

M73a71r84e44k 94H78r87u81b92y 6927892121518

u kazde statistiky zalezi na tom, kdo si ji objedal ;-):-P

+1/0
8.9.2015 9:37

M60a85r80t42i84n 93K60ř54í51ž 9313552470767

musím říci, že mě toto dílčí vítězství nad konzumem nijak zvlášť nemrzí.

0/0
7.9.2015 21:51

L24u48c85i12e 74V78o57d12i39č61k30o40v84á 2769306649450

jsem mlada a auto chci - jenze kde na nej vzit? kdyz nemam tatinka milionare kterýmu jen tak nebude vadit dat pul mega za auto. a ja tezko na nej vydelam aniž bych se musela zadluzit...

0/0
7.9.2015 21:00

J83o13s61e95f 29K41o12p90e86c62k48y 9844792205

Jiste existuji auta podstatne levnejsi nez pul mega a kdyz si vemete operativni leasing tak zadnou velkou hotovost nepotrebujete. Jinak kupovat si veci za cenu na kterou nemate bez toho, aniz byste se nezadluzila asi nepujde nejen v pripade auta ;-)

+1/−1
7.9.2015 21:07

M40a91r73t32i50n 14P77a53v14e98l75e81k 5380787125325

A dokud nebudete mít půl mega tak si auto nekoupíte? Jste asi z jiné,výš mířící,sorty dívenek než ty okolo mne - těm stačí jedničková Fábie za pár tisíc a šikovný příbuzný,který se jim na přibližovadlo občas koukne.Jsou prostě zvyklé postarat se o sebe samy bez papínků.

+4/0
7.9.2015 21:27
Foto

R72o29m68a74n 10K90o11z91e20l 4867896823434

V mém okolí některým dívenkám stačí i favority.

+3/0
7.9.2015 21:35

M76a65r24t76i22n 45S60e73d46o38n90a 2225436976829

Kde na nej vzit? A co si na nej vydelat. Pokud nejste lina a umite prodat sve vedomosti, tak bez problemu za rok na auto usetrite. Jinak auto je generator nakladu, pokud nemate na jeho porizeni, bude vam delat potiz i jeho provozovani. V pripade ze clovek vyuzije auto max.20 dni za rok je lepsi vyuzit autopujcovny.

+4/0
7.9.2015 21:47

M51a25r41e35k 19M58a82l46ý 1612168901700

Zadlužit se kvůli autu je hloupost. Takže vám v podstatě zůstanou tři možnosti:

1) Šetřit a až budete mít těch půlmega, tak si auto koupíte

2) Slevit z nároků, šetřit kratší dobu a koupit si levnější ojetinu

3) Když už opravdu chcete nové, tak operativní leasing, ale dle mě je toto ta nejhorší cesta...

+1/0
8.9.2015 8:25

R27o72m41a48n 22J67e66s23c26h42k14e 9718635357195

Auto má 2 radosti. První když ji koupím a druhou když prodám. Také máme feldu 19 roků. Vydrží do příštího roku možná. Pak zvažuji zda koupit další auto či nikoliv. U nás jede vlak každou hodinu. Do práce není auto rychlejší a jednou za týden velký nákup, odnesu v batohu. Silnice jsou přeplněné. Proti vlaku o 15-30 minut delší doba.

0/0
13.10.2015 7:58

R37a68d94e37k 70R98a88i57d21a 5137482669

A kolik ona automobilka svoje MLADÉ zaměstnance platí? Mají vůbec na auto?

+6/0
7.9.2015 20:40

P11e50t56r 65V92o75ň82k53a 2827743219273

asi tak, spíše jim na takové auto nezbývá, ale to si ti šéfové se svými statisíci měsíčně nikdy nepřipustí ;-D

+2/0
7.9.2015 20:52

T79o93m84á25š 83N12e25b92o14j86s29a 3200512772323

Vsak to prece rekl, musi byt zachovan rozumny rust mezd.Zapomnel ovsem dodat, ze jeho se to urcite netyka:-).

+4/0
7.9.2015 21:32

J75a88r11o42m59í64r 55V63í73t 2583407631250

Výrok "mladí po autech nelační" je stejně lživý, jako když řeknu, že důchodci nechtějí kvalitnější jídlo.

+14/−1
7.9.2015 20:16

J97o41s43e54f 24K21o62p59e80c18k62y 9354862635

V principu bych s tim vyrokem souhlasil. Specialne mlada generace ve velkych evropskych mestech ma urcite k autum jiny a to vlaznejsi vztah nez ta predchozi generace. A je to logicke ;-)

+3/0
7.9.2015 20:26

T64o85m56á51š 78N73e64b41o74j60s97a 3310252472443

Mozna nelacni,ale neni spise problem v tom, ze ekonomika nemuze rust do nebe a lidi co si mohou kazdou chvili koupit nove auta za nekolik set tisic zase tolik neni?

0/0
7.9.2015 21:34

J30o68s29e37f 65K61o50p71e30c78k18y 9334172645

ekonomika neroste do nebe. nekdy klesa a nekdy stoupa a podobne je to i s prodeji aut ;-)

0/0
7.9.2015 21:37

J36a50k60u50b 11H30e75g20e93n54b17a72r29t 9665774229484

Ekonomika zcela určitě může růst do nebe, jak automatizace postupuje. Jen ty nové zisky tečou do cizích kapes, toť vše.

0/0
8.9.2015 3:12

M60a63r38t65i70n 27S14e28d44o36n29a 2935116166539

Rozhodne lzivy neni, ac mi je pres 40 let tak jsem auto vlatnit nikdy nechtel. Na jezdeni po Praze je lepsi MHD nebo silny skutr, na dovolene je lepsi letat a na jezdeni po CR je verejna doprava nebo lze pujcit pres autopujcovnu. Az s narozenim deti jsem auto poridil, ale beru to jako nutne zlo.

+1/0
7.9.2015 21:52

M85a33r51e52k 43H94r73u85b93y 6297482531278

Povazujete se za typickeho zastupce mlade generace, abyste toto tvrzeni mohl vyvratit?;-):-P

0/0
8.9.2015 9:39

R71o17m42a97n 10J21e40s20c67h13k71e 9228945787825

Já se smál svému otci, ten si koupil první auto v 37 letech. Sám jsem si koupil první auto v 46 letech. Silnice jsou přecpané. Vlak od nás jezdí každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu. Máme feldu 19 roků starou a příští rok asi skončí. Přemýšlím zda koupit další auto či nikoliv. Určitě ne krám za 200 000.

0/0
13.10.2015 8:05

M25i57r74o66s35l22a71v 22M23e90d 3884966

No a nemůže to prostě být jenom tím, že trh je už nasycen? Kdo auto potřebuje  a nebo chce (a má na něj), tak už ho má a nových zákazníků nepřibývá tolik, kolik automobilky nabízejí aut.

+1/0
7.9.2015 20:16

J17i30ř43í 90S83c33h84w78a90c19h 8578864678186

no bodejď by třeba indický trh nerostl, nasycenost auty je tam desektrát nižší, než v ČR a navíc neustále potencionálních kupců přibývá, na rozdíl od ČR, kde jejich počet stagnuje.....

+1/0
7.9.2015 20:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.