Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auta bez řidiče připravena ke startu, ale lidé ani zákony je nechtějí

Moderní auta jsou čím dál chytřejší a mají stále více systémů, které pomáhají předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky. Vývoj směřuje k autům, která budou jezdit zcela sama. Zbavit majitele možnosti svůj vůz řídit však není cíl tohoto vývoje. Jde především o záchranu lidských životů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vůbec nerozumím ani elektronice, ani nevím nic o výdrži různých materiálů, jen tak pocitově bych se bál jet v něčem takovém, pokud by to bylo starší. Jak funkčnost systému ovlivní neustálé změny teplot a vlhkosti v autech, sůl, vibrace...? Jak drahá by byla údržba a jak dlouhá životnost s garancí bezchybného fungování? Pro lidi znalé je to možná legrační otázka. Třeba je to fakt dobré. Letadla taky fungují dlouho.

0 0
možnosti

Problém aut bez řidiče není v technologiích, ale spíš sociologický.

Auto řízené počítačem může stoprocentně bezchybně fungovat pouze v jasně a přesně definovaném prostředí bez chyb a náhod. Takové prostředí ovšem vylučuje přítomnost člověka. Při hustotě a koncepci silniční infrastruktury je zcela nepřijatelné a nemožné, aby byl tento prostor člověku znepřístupněn.

Není možné omezovat život člověka v zájmu "vyššího cíle" z tak malicherného důvodu jako je chybování přinášející pár mrtvých.

0 2
možnosti

J35a81n 48D17l29o24u52h50ý

8. 12. 2015 10:30

Dokud lidstvo nevyrobi prvni nedeterministicky vypocetni system, pak to nikdy nebude spolehlive na 100%. Svet kolem nas je nedeterministicky a pouzivat na deterministicke vypocetni systemy znamena pouze minimalizovat chybovost, ktera ale nikdy nebude 0! Staci si nacist zaklady o UI a principech vypocetnich systemu Z oboru ICT.

1 2
možnosti

J21a21n 23B90e84n78h87á60k

8. 12. 2015 9:37

Mrazi me z glorifikovani vseobecne automatizace. Mit moznost vypnout na prazske magistrale je fajn, ale meho kamarada se pokusil zabit uplne novy S-Klasse napechovany vsemi temi elektronickymi zhovadilostmi. Ta bezmoc, kdyz se auto riti z mostu a vy, profesionalni ridic, nejste schopen s tim nic delat!! Radsi bych, aby to byla ma chyba, kterou priste opakovat nebudu. Jakmile pocitac udela chybu jednou, je jiste, ze se chyba bude opakovat casteji a casteji. Elektronika je dobry sluha, ale moc zly pan. Takze asistenty klidne, at nejsem tak zpatecnicky, ale VSE musi jit PLNE vypnout jednoduchym stiskem tlacitka. Zadna automatizace nebo slozite prohledavani menu v palubnim pocitaci.

1 1
možnosti

Máte pravdu.

V tomto se stačí podívat na leteckou dopravu, kde je to již v daleko pokročilejším stádiu.

Samozřejmě díky tomu, že po obloze nechodí chodci, je silně omezeno odkud a kam letadla cestují a solí se neskutečné prostředky do údržby a infrastruktury.

I tak v pilotních kabinách sedí dokonale vyškolená, odpovědná a inteligentní obsluha, protože pro bezpečnost je stále klíčové, aby člověk stroje kontroloval.

Jak každý ví, někdy ani tohle všechno nestačí.

1 0
možnosti

"Složitý autonomní systém totiž občas vypoví službu"

Tato věta mi bohatě stačí, děkuji. Rv

3 1
možnosti

J70a66n 18D47l50o23u88h31ý

8. 12. 2015 7:16

Tohle se realne prosadi pouze ve meste v kolonach a na dalnici. Nedokazu si predstavit ze kdokoliv ( at je sebevic inovativni ) se posadi na predni sedadlo a necha se autonomne povozit po okreskach pri hustem desti a teplote okolo nuly :-D cestovni rychlosti.

2 2
možnosti

Víc než milion kilometrů bez nehod má už teď Google auto, je vysoce pravděpodobné, že už v blízké budoucnosti bude automobilový autopilot nejen pohodlnější, ale i výrazně bezpečnější než lidský řidič ...

3 1
možnosti

M13i69r76e35k 57G65a50j83e43r

7. 12. 2015 23:28

"Vývoj směřuje k autům, která budou jezdit zcela sama." - U nákladních aut bych tomu věřil. Ale proč by osobní auto mělo jezdit samo bez lidí? A lidi budou jezdit na kolách. Spíše mělo být méně Bleskově napsáno, že budou jezdit bez zásahu řidiče, jen zadáních cíle cesty a potvrzením navržené trasy. Ještě by měly být další volby jako třeba "co nejrychleji", "pohodově", "s minimalizací odbočování vlevo" (kvůli bezpečnosti), "s minimalizací spotřeby benzínu" (na naftu se snad už jezdit nebude), apod.

0 0
možnosti

P16e48t98r 17B16o44ž61e58k

8. 12. 2015 8:26

Natankuji plnou zadám mu do navigace cíl a až tam dojede se vrátí, ať se pěkně projede .

Svobodu autům  ;-D

3 0
možnosti

Já osobně bych chtěl samořídící auto. Už takhle mám automat a většinu cest jezdím se zapnutým tempomatem; kdybych na to měl prachy, tak si koupím asistent jízdy v pruhu a adaptivní tempomat.

Akorát bych za jízdy rád spal, což nebude patrně možné ani v utopické budoucnosti.

5 1
možnosti

To jsem zvědavej jak bude vypadat až někdo hekne takovýhle vozítko.

0 0
možnosti

P66e63t16r 50M81i82c35h58a59l

7. 12. 2015 23:27

Ono bude stačit, když někdo před takové auto hodí krabici od televize v okamžiku, kdy v protisměru pojede Tatra.

0 1
možnosti

P22e94t66r 33M80i87c50h34a28l

7. 12. 2015 22:21

Stejně tam VŽDY bude muset být řidič, který bude zodpovědný za bezpečnost. Stačí chyba jednoho senzoru a na malér je zaděláno.

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...