Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test výměny žárovek: odřené ruce, špína. U tří aut jsme to vzdali

Ruku mám zalomenou až po loket v podběhu, odřenou od ostré hrany. Snažím se o banální věc: vyměnit žárovku v levém světle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a95r95e93l 32V20a76c79h84u87t 9343332609583

Při koupi nového vozu vždy zvažuji různá hlediska... a ano, výměna žárovek je jedno z nich!  ;-D ... Takže přeji VŠEM výrobcům, aby si takovýchto testů všímali a brali na to náležitý OHLED!  R^

0/0
17.9.2015 12:04

P36e93t51r 30H18a61n42a 1354840729

Jj u C5 II s xenony jsou jen dvě možnosti. Buď ruku ala Saxana nebo sundat nárazník ( v podstatě celý předek:) a vyndat celé světlomety. Mohu říct, že druhá varianta je překvapivě rychlejší;-)

0/0
12.9.2015 19:33

P70a21v56e44l 92O97d16r26a74z82i54l 6144799247830

Hm, tak levá žárovka, jo? Otevřu kapotu, otočím víčkem světlometu, odklopím držák žárovky, vyndám žárovku ze světla, odpojím kablík, žárovku odložím, vezmu novou, připojím kablík, strčím ji do světlometu, zaklopím víčkem.

Když moc, tak 30 sekund. Mezi světlometem a aku je místo na celou hlavu ;-) Naštěstí mi žárovky neodcházejí nijak často, měnil jsem asi 3 za 6 let.

0/0
11.9.2015 12:05


P55e82t61r 26V20l81a79d27i58m48í83r 21Č81e17r76m90á73k 8163137445724

Pravděpodobně máte Škodu Octavii...

                                                                ...rok výroby 1960 :-)

0/0
14.9.2015 22:50
Foto

J71a60k37u85b 69Ž82á62d79n48ý 7659211740444

To je Felda... ;-)

0/0
15.9.2015 13:06

P61a85v73e44l 65O72d87r40a39z84i54l 6244949447670

Nene, oktávka

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia_(1959)#/media/File:%C5%A0koda_Octavia_Combi_05-2012_08.JPG

0/0
16.9.2015 14:37

J73i20n49d82ř20i11c87h 33Š21k96o63p78e98k 4285981170715

Světlomet umístěný tak, že hloupá výměna žárovky zabere víc než pár minut, je důkaz amatérismu konstruktéra auta.

0/0
10.9.2015 15:54

P25a15v98e71l 47O70d83r40a30z51i41l 6554879287210

Hehe, světlomet bývá vpředu na straně. Otázka spíš je, co se nacpe k němu.

0/0
11.9.2015 12:05

J42i12n81d11ř33i21c13h 62Š43k76o48p75e43k 4755161550955

když nacpu světlomet zadní stranou k AKU, tak pořád mám světlomet vepředu na straně, ale zároveň je špatně přístupná žárovka pro výměnu

0/0
17.9.2015 12:23

P94a37v94e89l 57O39d12r72a77z97i79l 6794469917650

Světlomet je skoro vždy vpředu v rohu. Aku za světlometem být nemusí, čili správně byste se měl pohoršovat, kdo dává aku ku světlu, nikoliv světlo ku aku.;-)

0/0
17.9.2015 12:31

J19a44n 66F65r25o26l15í48k 6136120455384

Na mém Citroenu SAXO byla výměna předních i zadních žárovek lahůdka a záležitost vteřin. Na novějším Citroenu C1 jsem to dělal dnes. Děs a hrůza hlavně díky návodu, který nabádá odsunout z perka zarážku. Trvalo mě dost dlouho než jsem pomocí ledky a zrcátka zjistil, že odsunout musím to perko, když zarážka je pevná. Naštěstí mám štíhlou ruku a tak jsem ani nemusel vyndávat aku.;-)

0/0
10.9.2015 10:28

P31e18t96r 54T45ů85m58a 1914902265512

hlavně H4 je od dost horší než H7. Na C1 se vždycky bojím, že utrhnu dráty od konektoru...

0/0
11.9.2015 14:24

J55a89n 81H35l10a16v17a26t53ý 7509242717738

Moje V50 Volvíčko je v tomto směru boží. Jeden kolík ven, vyndá se světlomet, vymění žárovka a tadá!

0/0
10.9.2015 9:16

V16l88a69s96t62i74m40i74l 97K72r23a95i95s78l 4234693695646

může mi někdo prosím říct, v jakém zákoně má oporu "nařízená výměna žárovky na silinci"?

+1/0
9.9.2015 14:48
Foto

M96i58c34h57a86l 24N10a37j39m50a12n 7179863976740

Nic jako  "nařízená výměna žárovky na silinci" není. Ale je uvedení vozidla do takového stavu ,aby splňovalo podmínky provozu na pozemních komunikacích. A funkční osvětlení mezi tyto podmínky patří. Policista Vás určitě nebude ntit měnit žárovku, prostě Vám jen neumožní další jízdu, než odstraníte závadu nebo si auto necháte třeba odtáhnout.

+2/0
9.9.2015 17:07

J17i14n24d66ř26i58c40h 97Š70k80o91p19e21k 4135191370135

nemá oporu.

S prasklou žárovkou máš v případě policejní kontroly dvě možnosti:

1) výměna, často i bez pokuty a pokračuješ dál

2) odstavení technicky nezpůsobilého vozidla + pokuta

0/0
10.9.2015 15:55

M83a79r58t73i24n 81K40o82l81a61c46e10k 6345949644360

ono ještě dříve, řidič by měl vyměnit žárovku tehdy, kdy přestane svítit. Samozřejmě, že nebudu obcházet vozidlo co 5 min, ale čekat až mne policajt zastaví je blbost. Moje octavia II (2010) mě celkem solidně upozorňuje na nesvítící světla, nebo už při jeho velkém opotřebení.

0/0
13.9.2015 14:26

J97i31n70d18ř55i13c47h 48Š28k36o85p16e32k 4905261350405

samozřejmě, že jsou situace, kdy řidič má šanci poznat, že mu světlo nesvítí (v noci) a kdy nemá (např. svítí přes den klasickými potkávačkama).

0/0
17.9.2015 12:24

P74a13v12e27l 25O43d88r42a36z43i75l 6774619707550

No mně auto udělá takový bimbam a na displej napíše "Front light failure". Je fakt, že musím vylézt a podívat se, který to je, píše to i když shoří obrysovka.

0/0
18.9.2015 9:21

V96á54c83l15a86v 66K94o38n76í21č34e95k 1549533751595

Včera výměna žárovky mlhovky na Octavia II. 5 minut hledání v online manuálu jak na to. (Ahááá tak takhle to soudruzi v Boleslavi vymysleli). Následná výměna žárovky asi 60 sec i s umytím rukou. Kdybych ten manuál, jako typický muž, nečetl a věřil své intuici tak to asi budu dělat se sundáváním kol a přes podběh 2 hodiny a následně bych potom mohl půl dne debatovat na idnesu, ale takhle není o čem.

0/0
9.9.2015 12:15
Foto

P70e30t73r 92D30o61k34t80o15r 8368280226761

fakt nechápu , která automobilka může ještě v roce 2015 dávat do aut žárovky, když je daleko jiná modernější a levná technologie, jako jsou diody, které mají životnost 100 let.

0/−1
9.9.2015 12:12

M96i61r76o91s59l33a80v 39M75e25d 3984176

Tak s tou "levnější" bych to nepřeháněl - dělám v oboru (výroba reflektorů) a cenový rozdíl mezi "klasickým" a "ledkovým" reflektorem je doslova propastný (ledková světla jsou konstrukčně složitější a mnohonásobně dražší).

+1/−1
9.9.2015 16:22
Foto

M41i43c28h97a58l 53N81a96j71m77a42n 7589503956550

Pane Doktor, už víme, že máte AUDI s touto technologií. Ale věřte, že životnost LED svítilen je tak kolem 5 - 6 let. Pak začínají postupně jednotlivé diody "umírat" - a řešením je výměna celé svítilny. A rozdíl v ceně je pořád veliký - ve prospěch klasické halogenky.

+1/0
9.9.2015 16:59
Foto

P46e17t54r 51D90o82k52t53o22r 8638490986921

výrobce píše životnost 25 let a jestli budou svítit o trochu méně než nové, to je fuk, furt neprdnou 3X za rok

0/−1
9.9.2015 17:10
Foto

M79i21c50h88a15l 71N15a24j45m19a27n 7759803156550

přestanou postupně svítit jednotlivé části světlometu. Otázka jak velká nefunkční část bude ještě "akceptovatelná" při STK nebo silniční kontrole.

A k vaší připomínce: která automobilka může ještě v roce 2015 dávat do aut žárovky....

Cca 90% světové produkce aut má klasické halogenky.

+3/−1
9.9.2015 17:15
Foto

P88e15t71r 87D28o49k92t65o58r 8898730856931

nezájem, na STK jsem v životě nebyl,jak řikám, jezdim jenom v nových vozech, měnim většinou po 2 letech

0/0
9.9.2015 23:54

J14i82n13d91ř66i90c68h 45Š33k50o32p70e44k 4335241120475

jsou lidi, jejichž hlavním životním cílem není jen pravidelně nové auto. Takže ta většina STK řešit musí

0/0
10.9.2015 15:56

P97a43v30e38l 97O14d73r49a61z70i64l 6774499647550

To je fuk, když mu nebude svítit světlo, tak dostane flastra STK neSTK.

0/0
11.9.2015 14:53

J45i41n81d76ř32i51c85h 76Š28k42o53p80e30k 4655571150685

záleží, které nebude svítit. :-)

0/0
17.9.2015 12:24

P50a56v51e75l 51O72d74r83a98z27i27l 6394969797550

No jo, to jo.

0/0
17.9.2015 12:32

J11o66s24e98f 91N42o34v25á55k 8574530193648

No nevypadáš na to že bys měnil OB ROK auta

0/0
10.9.2015 20:30

P59a92v28e94l 23O59d18r97a18z13i68l 6884189117470

Proč by nechápavec nemohl být milionář?;-)

0/0
11.9.2015 12:02

J52i67n58d87ř44i72c35h 29Š98k42o15p76e18k 4315361290925

milionář je zpravidla člověk chytrý, šikovný, který díky tomu zbohatl. Varianta druhá - troubovi spadne do klína majetek - je trochu méně pravděpodobná;-D

0/0
17.9.2015 12:26

P29a65v28e48l 33O97d44r82a29z46i12l 6584219397130

Nebo je to troll, protože člověk, který doopravdy mění auta po 2 letech životnost žárovek fakt trápit nebude.

0/0
17.9.2015 12:32

P33e33t77r 13N88e93s30v29a85d67b98a 2954805536419

Tak jestli ti praskají žárovky třikrát do roka tak je problém někde jinde:-P

+1/0
9.9.2015 19:59

T89o85m76á49š 94K88n44a28i14f44l 6603530617530

Levná... Sto let... Tak určitě.

0/0
9.9.2015 18:01

M87a26r49t31i75n 73K83a96r57á26s14e34k 1448974619654

No a když chcete v mazdy 323 vyměnit prasklou žárovku v podsvícení budíků, začínáte s montováním u zadních sedadel a postupně se přes uvolňované plasty dostáváte až k přístrojovce. Taky skvělý systém. No aspoň to neděláte na cestě ale až když na to máte čas a chuť.

+1/0
9.9.2015 11:21

J98a47r12o74m15í21r 71N43o88v17o43t87n58ý 6981543434

Tuhle jsem chtěl vyměnit přední žárovky na Yarisu a myslel jsem, že se přeskočím. Potupně jsem jel do servisu, kde mě mechanik uklidnil, že je to normální, že i jinak zdatní jedinci v této zkoušce běžně selhávají :-). Žárovky vyměnil, ale vypadalo to jako laparoskopická operace a odřel si u toho obě ruce. Minulý týden jsem měnil žárovky na tchánově starém Renaultu Kangoo 4x4. Šlo to s prstem v nose. Jsem přesvědčen, že to automobilky dělají záměrně. Nevím proč, ale nemůžu uvěřit, že to prostě nejde udělat tak, aby šly žárovky jednoduše vyměnit.

+2/0
9.9.2015 11:20

P75a67v42e78l 81O55d59r77a67z16i88l 6284329907640

Na trzích, kde není zvykem jako v ČR, aby se každej rochňal v autě, je to jasná rovnice. Za životnost auta třeba 20x výměna žárovky v servise za 20€ = 400€ na servisu, který mohou slevit na prodejní ceně a stejně je dostanou.

0/0
11.9.2015 14:39

L10u29d51v77í60k 16G58a77j82d15o77š86í85k 2655493184982

Jo Jo,

Dělal jsem tohle už dvakrát u Opelu Zafira (výměna přes podběh).

Poprvé asi půl hodiny za velkého nadávání.

Podruhé asi 2 hodiny a skončilo to demontáží masky, nárazníku a vymontováním celého světla. Na silnici naprosto nereálné bez nářadí udělat (samé thorxy).

Krom toho máte pak ruce od bahna až po ramena a o krvavých ranách od plechů raději ani nemluvím.

.

Na druhou stranu tohle děláte na autě jednou za několik let, takže to nepovažuji za důvod na auto zanevřít.

0/0
9.9.2015 11:07

V27l58a89d68i40m29í85r 26L91o52u96l46a 2158827252661

Ale to je jednoduché. Výrobce předpokládá, že když vám praskne žárovka, tak prostě koupíte nové auto. Kde vidíte problém?

+3/0
9.9.2015 10:44

K25a78r87e39l 56V76a81c69h18u63t 9943762769713

jojo... vzhledem k "optimalizaci snižování nákladů" to tak bude platit čím dál víc!  ;-D:-/;-€Rv

0/0
17.9.2015 12:06
Foto

P90e11t65r 79Š29r15a42i73e41r 9883322902447

No koukám, že jsem na tom s Fordem Focus Combi 2008 hóóódně dobře...;-)

0/0
9.9.2015 10:00

J24o16s80e46f 98K94a71r29f49í70k 7292685706810

Jsem rád, že kretén nejsem já, ale výrobci auta;-D

+2/0
9.9.2015 9:51

M18i97c31h64a90e49l 24L79u16k45a48v12s94k61y 6829151568501

U některých aut je to fakt práce pro gynekologa.

+3/0
9.9.2015 9:39

L34u84k47á55š 12V82a58ň76u81r98a 1705604943593

Xenony jsou v tomto uzasne, protoze zacnou odchazet postupne.

0/0
9.9.2015 9:36

L59u43k59á65š 42V66a67ň10u94r98a 1355744103603

Kdysi jsem jel s Mondeem II z Chorvatska a zastavil jsem na prvni benzince na Morave. Pri opetovnem rozsviceni svetel praskly obe predni zarovky. Nastesti jsem mohl koupit nove, neskutecne predrazene a vymenit je.

0/0
9.9.2015 9:35

O92n76d67ř65e64j 72M28a46r95e69k 9512290807419

Teplo, přebitý akumulátor po dlouhé cestě a mizerný stabilizátor napětí. Ford.

+1/0
9.9.2015 9:37

M71i41r80o44s83l53a51v 44N27a32v49r24k82a65l 9846521550758

Můžete vysvětlit pojem přebitý akumulátor.

+1/0
9.9.2015 9:39

M18a57r26t88i32n 12K94a39r86á41s96e63k 1948894479854

Tím bylo nejspíš myšleno to, že když je mizerný regulátor, tak se podaří mimoděk po dlouhé cestě kdy motor nestartuje a jen točí alternátorem, nabít akumulátor na vyšší napětí než je žádoucí, čili pak proudový náraz při zapnutí světel nebo při odpojení starteru (uvolnění klíčku ze startovací polohy) je tak velký, že ty vlákna odejdou.

0/0
9.9.2015 11:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.