Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o35m45á77š 47J70u28r23e66č27k34a 3743802839903

Poslední hezké Porsche byla 928-ka.

0/0
5.10.2015 6:46

D27a23v30i60d 89R26y35c12h41e96t77s96k34ý 9366701410720

Povinný automat, ble...

0/0
30.9.2015 18:41
Foto

J15a55n 54D67o64č46e78k32a77l 1574746801245

Dokud do toho nezačnou dávat pořádnej tříhrnek s výkonem 44kW, tak si to nekoupím :-/

0/0
29.9.2015 22:28

J59a54r85o68s57l27a58v 16S11t95u30p93k47a 6107509459904

on nekdo veri na emise.....to je jak s bohem, toho taky jeste nikdo nevidel....

+2/0
29.9.2015 21:42

V52l34a53d28i29m36í26r 35C79e43c97h 8822426511545

Jezdím s "dosluhujici" zmiňovanou atmosferou a pokud jedu normálně v běžném provozu mimo město pohybují se kolem 8 litrů.. a to mám na autě najeto jen kolem 5000km

0/0
29.9.2015 21:35

J87i81ř52í 90K38r76á18t22k35ý 3700192344

"..podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu.";-D;-D;-D a ;-D

+3/0
29.9.2015 16:26
Foto

T59o29m64á95š 43K40i35r32o30v 1615948325377

A teď tu o "červené karkulce" ;-D;-D;-D;-);-);-)

0/0
29.9.2015 17:49

P60e88t23r 28T75ů72m59a 1514422215942

Třílitrový benzíňák se spotřebou 7,4l/100km? To zase v Bosch mapovali řídící jednotku na to, aby co nejlíp prošla laboratorním testem... jen, aby jim zase neutekty ty oxidy dusíku :-)

0/0
29.9.2015 13:46

J19i21ř67í 81S39c97h82w18a93c75h 8958704828986

při zrychlování 0-15km/ hod za 4 sekundu? Proč ne?;-)

0/0
29.9.2015 15:48

M67a56r19t30i91n 92L59ž24i40č48a62ř 9885457612204

Ale no tak pane redaktore, trochu sosej 911 Targa a 911 GT3 bude čistá atmosféra stále

+1/0
29.9.2015 13:21
Foto

T67o91m48á34š 55K84i74r57o94v 1345478525107

Jsem zvědav na zvuk motoru. Atmosférický šestihrnkový boxer má totiž  nezaměnitelný zvuk:-P

+4/0
29.9.2015 13:21

P55e40t89r 15F24e60i28g63l 5388583480612

V rovině s novinovými titulky o tom, jak vlastně celé toto ohledně downsizingu a emisích je...;-D...VTIPNÉ...

0/0
29.9.2015 12:52

K79a77r71e14l 91N93o46v71á50k 1114378713246

Jakej downsizing? Soused má Carreru 911 s motorem 3.0l už skoro 15 let.

0/0
29.9.2015 14:06

P97e33t19r 61F84e82i49g91l 5138823500432

Nemyslel jsem to přímo na Porsche...jen myslím obecně ty celkový tlaky na snižování emisí a s tím spojený dowsizing, když se pak dozvíme, že u 11Mio aut je to vlastně v oblasti emisí lež ;-D

0/0
29.9.2015 16:03

J48i38ř27í 97S81c18h53w85a53c76h 8228694648116

atmo diesely bez turba jsou mrtvé už asi snad 30 let. To o downsizing opravdu ještě nešlo. Atmo diesely byly těžké a nevýkonné a tedy líné mrchy. Pravda životnost, těch co byly dobře udělané (tedy ne automaticky všech) byla dlouhá.....

0/0
29.9.2015 16:29

P86e74t12r 98Č28e68r74m16á89k 9508655779540

V zásadě máte pravdu, i když 30 let to není (1.9sdi se montovala ještě do fabie), a těžké byly stejně jako jejich nástupci, resp. ty byly lecky i těžší kvůli větší odolnosti tlakům turba...

0/0
29.9.2015 19:36

K19a56r58e95l 37N38o65v63á75k 1484898413576

A jaké obecně myslíte?

Porsche začínalo na motorech 1,1l

Škoda AZNP s motorem 1,2l

VW Brouk/Golf s motorem 1,2l

VW Passat s motorem 1,3l

a končily na nějakých 1,6-2,2l. Tedy o žádné snižování objemu se absolutně nejedná.

Muj otec, jeho otec a já když jedeme autem tam má průměrný obsah motoru 1,6l. V posledních 80letech.

0/0
29.9.2015 18:07

J51i27ř46í 85S62c53h60w97a18c46h 8918844248746

ty novinové titulky jsou o "dieselu" nikoliv o "downsizingu", že obě slova začínají na "d" je asi jediné, co mají společné....;-)

0/0
29.9.2015 16:19

P36e58t86r 60U30l36l98m96a37n57n 2487828147112

Mě jednou dostalo srovnání 3 aut v pořadu Autosalon. Byla to Mazda 6, Opel Insignia, Peugeout (asi) 508. Mazda měla jednoduchý atmosférický motor o objemu 2L, ostatní nějaké downsizingové motory 1.6 a 1.4 doplněné hromadou techniky, počínaje turby. Mazda nejen že měla nejlepší výkon papírově, ten motor tam byl i nejvíc vychválen, a když nakonec došlo na reálnou spotřebu, tak ji právě Mazda měla ze všech nejnižší. Tehdy mi došel "smysl" neustálého snižování objemu a přidávání technologií do motorů.

+8/0
29.9.2015 12:43

R34a48d84i69m 51S76v50o37b30o36d96a 9153799466712

ta mazda je v dnesni dobe asi jedno z nejrozumnejsich aut. ono s tema atmosferama je takovy problem, ze je potreba je umet ridit, aby to jelo plynule. kdyz se podivam dnes na silnice, tak 50% lidi nedokaze na dalnici najet v rozumne rychlosti, protoze nedokazou drzet stopu. pak vsichni potrebuji turba a idealne s dieslem jinak by jim to netahalo a zralo prilis.

0/0
29.9.2015 12:59

K63a73r81e62l 11N17o76v24á28k 1634418603246

O jakém downsizingu  mluvíte?

Všichni známí mají auta o obsahu 1,2-1,6 už skorem 20 let. Obsah motoru se nijak nezměnil od té domy.

Otec Opel Ascona céčko 1,6

Děda VW Golf II 1,2

Pražáci na návsi maj VW Karmam Ghiu s 1,2 nebo 1,4l.

Teď mám nabídku za super peníz Opel Vectru 1.6

A při rallye veteránů tento víkend Prág-Karlovy Vary jsem viděl Ferrari 206GT s obsahem 2.0 L

Tak jakek kua downsizing?

0/−3
29.9.2015 14:14

P69e96t12r 58U52l35l58m32a76n50n 2177728467162

Jo, jenže před 20 lety měla 1.6 třeba 55 kW (moc dobře vím, bohužel), což je sakra málo, zvláště pro 2x těžší auta, než tenkrát. Dnes má 1.2 TSi mnohem více. Prostě se z těch motorů ždímá, co to dá. Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, ale např. výdrž takových motorů hodně klesá. Zato už vůbec dnes neznamená, že čím menší je objem, tím nižší je spotřeba. Lidé s Fábkami 1.2 HTP jistě ví, o čem mluvím.

+2/0
29.9.2015 14:25

J31i89ř55í 49S88c36h42w62a74c85h 8818964338196

Vše je relativní, na druhou stranu 17 let starej Civic dával z atmosférické 1.8 124kW. A to je přepočteno na objem 1.2 82,6 kW, tedy více než dosud všechny verze TSI 1.2/66,77,81 kW 

Ad spotřeba 1.2 HTP: v režimu pro který je motor určen, tedy městský a příměstský provoz je jeho spotřeba samozřejmě nižší než třeba u 1.8 - 2.0 motorů....

0/0
29.9.2015 15:40

K30a31r37e90l 62N79o39v27á77k 1534788303246

17 let starej Civic má 100/1l objemu, to nemaj ani auta s kompresorem/turbínu dnes.

Jde o to, že se absolutně o žádný downsizing nejedná. Rodinné sedany velikosti HondaCivic(neprodávanější v US) nebo Škoda Octavia jsou nejprodávanější auta se stejným obsahem motoru jako jejich předchůdci v dané třídě nebo kategorii.

0/0
29.9.2015 18:03

J94i22ř65í 18S25c93h85w85a68c77h 8738154278606

no tak je logické, že když se srovnávala papírově výkonnější atmosféra s papírově slabšími turbomotory tak to asi jinak dopadnout nemohlo. Navíc Mazdí skyaktiv není scela typická atmosféra, je naopak atypická, ostatní atmo-motory jsou provozními atributy trošku jiné, o krok zpět, či o krok jinde.

Tady jde ale o jiný případ to menší turbo je papírově silnější a proto dá prostě té starší atmosfére na frak.

0/0
29.9.2015 15:25

D94e21n30i61s 28W25i38t11z48k59u 3543911179887

asi tak do 3 500 ot ,pak už se na atmo nechytá a ta stále zrychluje a zrychluje,zatím co okolo 5 000 ot už turbo rovnou chcíplo,tak ta atmo stále zrychluje a zrychluje.ale samozřejmě že na semaforech je nepřekonatelné a ty už tu přestaň o těch turbech říkat polopravdu

+2/0
29.9.2015 19:05

V53l45a76d29i73m41í29r 96R66o70z86e21h46n50a52l 5568320727116

To je skutečnost diktována "ekologisty". Hrůzy s lichým počtem válců, dopování motorů turbem, výroba složitějších motorů. Tzv. ekology už vůbec nezajímá kolik emisí stojí výroba jednoho auta. Brzdy z Polska, motory z Maďarska, elektronika z Koreje na auto vyráběné např. ve Španělsku.

0/0
29.9.2015 12:30

J84a28n 95K26o34v62á90ř 8234551629207

Já jsem to úplně nepochopil. V jedné větě se píše, že měl vzduchem chlazené motory a ve druhé, že ho emisní normy přinutily použít turbo. Nejsem odborník na motory, ale ta informace mi přijde scestná. Měl jsem za to, že atmosferické motory jsou nahrazeny turbomotory. A atmosferický motor je něco jiného než vzduchem chlazený motor, ne?

0/0
29.9.2015 12:17

R25o18m15a41n 50V91o57c98e72t96k63a 9383491436498

Ano je to dvojitá informace, správně v tomto kontextu mělo být:

Dříve výhradně typické vzduchem chlazené motory, byli z důvodu navyšování výkonu a emisních limitů opatřeny vodním chlazením od roku 1994 (sakra snad je to správně). Nyní v modelovém roce 2016 přichází další zlom, který si vyžadují přísnější emisní limity a tak firma upouští od atmosferických motorů a bude dále nabízet pouze motory přeplňované.

+1/0
29.9.2015 12:26

D80e74n85i53s 26W85i53t17z87k91u 3363211239377

atmosférický motor neznamená vzduchem chlazený, ale že nasaje tolik vzduchu, kolik mu atmosférický tlak dovolí

0/0
29.9.2015 13:25

A60l85e66x 85K50o62u80b78a 6950582934561

Boxer je boxer, raději bych to nenazýval motorem s protiběžnými písty...

Motory se skutečně protiběžnými písty se v autech nevyskytují, nejmenší věc kde by se takový motor dal najít jsou v současnosti některé ruské a ukrajinské tanky :-P

0/−1
29.9.2015 11:51

J59i75r47i 56S77y62k75o52r87a 5153699391756

Porsche je skvele, uzasne, nejlepší.

+1/0
29.9.2015 11:20

V66í18t 29O23ž15a38n77a 1308488865394

Za ty prachy bych bral Teslu

0/0
29.9.2015 13:19

D76e86n86i61s 70W84i26t91z95k65u 3203151599197

a další VW a snížení emisí.to taky udělají přes software?;-D

0/0
29.9.2015 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.