Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o77m44á62š 50J12u75r66e26č82k82a 3443282369783

Poslední hezké Porsche byla 928-ka.

0/0
5.10.2015 6:46

D57a67v25i26d 60R64y13c37h50e25t91s50k37ý 9656111680300

Povinný automat, ble...

0/0
30.9.2015 18:41
Foto

J51a22n 88D59o39č37e70k36a57l 1104496541515

Dokud do toho nezačnou dávat pořádnej tříhrnek s výkonem 44kW, tak si to nekoupím :-/

0/0
29.9.2015 22:28

J96a21r30o51s56l92a58v 97S95t76u42p49k93a 6477589609484

on nekdo veri na emise.....to je jak s bohem, toho taky jeste nikdo nevidel....

+2/0
29.9.2015 21:42

V11l24a24d62i91m16í47r 29C27e39c54h 8892136631635

Jezdím s "dosluhujici" zmiňovanou atmosferou a pokud jedu normálně v běžném provozu mimo město pohybují se kolem 8 litrů.. a to mám na autě najeto jen kolem 5000km

0/0
29.9.2015 21:35

J81i97ř28í 79K30r84á18t17k19ý 3320542454

"..podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu.";-D;-D;-D a ;-D

+3/0
29.9.2015 16:26
Foto

T56o20m45á89š 21K74i18r98o34v 1405888145157

A teď tu o "červené karkulce" ;-D;-D;-D;-);-);-)

0/0
29.9.2015 17:49

P81e32t38r 63T14ů17m92a 1224782675942

Třílitrový benzíňák se spotřebou 7,4l/100km? To zase v Bosch mapovali řídící jednotku na to, aby co nejlíp prošla laboratorním testem... jen, aby jim zase neutekty ty oxidy dusíku :-)

0/0
29.9.2015 13:46

J28i78ř40í 62S91c17h14w39a47c70h 8908184818486

při zrychlování 0-15km/ hod za 4 sekundu? Proč ne?;-)

0/0
29.9.2015 15:48

M42a25r93t63i38n 51L19ž24i74č47a61ř 9795537142254

Ale no tak pane redaktore, trochu sosej 911 Targa a 911 GT3 bude čistá atmosféra stále

+1/0
29.9.2015 13:21
Foto

T61o32m76á52š 49K71i42r43o55v 1175278355597

Jsem zvědav na zvuk motoru. Atmosférický šestihrnkový boxer má totiž  nezaměnitelný zvuk:-P

+4/0
29.9.2015 13:21

P66e43t90r 23F55e24i71g91l 5978573490252

V rovině s novinovými titulky o tom, jak vlastně celé toto ohledně downsizingu a emisích je...;-D...VTIPNÉ...

0/0
29.9.2015 12:52

K85a14r14e92l 11N22o62v98á24k 1844488233656

Jakej downsizing? Soused má Carreru 911 s motorem 3.0l už skoro 15 let.

0/0
29.9.2015 14:06

P41e76t98r 80F48e56i21g25l 5588573400562

Nemyslel jsem to přímo na Porsche...jen myslím obecně ty celkový tlaky na snižování emisí a s tím spojený dowsizing, když se pak dozvíme, že u 11Mio aut je to vlastně v oblasti emisí lež ;-D

0/0
29.9.2015 16:03

J47i33ř38í 42S32c62h73w37a36c63h 8678384508536

atmo diesely bez turba jsou mrtvé už asi snad 30 let. To o downsizing opravdu ještě nešlo. Atmo diesely byly těžké a nevýkonné a tedy líné mrchy. Pravda životnost, těch co byly dobře udělané (tedy ne automaticky všech) byla dlouhá.....

0/0
29.9.2015 16:29

P94e63t35r 44Č80e94r76m57á23k 9478715209590

V zásadě máte pravdu, i když 30 let to není (1.9sdi se montovala ještě do fabie), a těžké byly stejně jako jejich nástupci, resp. ty byly lecky i těžší kvůli větší odolnosti tlakům turba...

0/0
29.9.2015 19:36

K11a38r98e36l 55N72o45v62á87k 1344668903326

A jaké obecně myslíte?

Porsche začínalo na motorech 1,1l

Škoda AZNP s motorem 1,2l

VW Brouk/Golf s motorem 1,2l

VW Passat s motorem 1,3l

a končily na nějakých 1,6-2,2l. Tedy o žádné snižování objemu se absolutně nejedná.

Muj otec, jeho otec a já když jedeme autem tam má průměrný obsah motoru 1,6l. V posledních 80letech.

0/0
29.9.2015 18:07

J73i85ř39í 77S19c70h39w93a61c56h 8888244768446

ty novinové titulky jsou o "dieselu" nikoliv o "downsizingu", že obě slova začínají na "d" je asi jediné, co mají společné....;-)

0/0
29.9.2015 16:19

P79e89t19r 90U69l21l13m71a98n36n 2377218647152

Mě jednou dostalo srovnání 3 aut v pořadu Autosalon. Byla to Mazda 6, Opel Insignia, Peugeout (asi) 508. Mazda měla jednoduchý atmosférický motor o objemu 2L, ostatní nějaké downsizingové motory 1.6 a 1.4 doplněné hromadou techniky, počínaje turby. Mazda nejen že měla nejlepší výkon papírově, ten motor tam byl i nejvíc vychválen, a když nakonec došlo na reálnou spotřebu, tak ji právě Mazda měla ze všech nejnižší. Tehdy mi došel "smysl" neustálého snižování objemu a přidávání technologií do motorů.

+8/0
29.9.2015 12:43

R90a16d39i68m 53S57v30o90b27o45d38a 9113799646492

ta mazda je v dnesni dobe asi jedno z nejrozumnejsich aut. ono s tema atmosferama je takovy problem, ze je potreba je umet ridit, aby to jelo plynule. kdyz se podivam dnes na silnice, tak 50% lidi nedokaze na dalnici najet v rozumne rychlosti, protoze nedokazou drzet stopu. pak vsichni potrebuji turba a idealne s dieslem jinak by jim to netahalo a zralo prilis.

0/0
29.9.2015 12:59

K80a20r22e78l 38N65o72v78á42k 1964788293116

O jakém downsizingu  mluvíte?

Všichni známí mají auta o obsahu 1,2-1,6 už skorem 20 let. Obsah motoru se nijak nezměnil od té domy.

Otec Opel Ascona céčko 1,6

Děda VW Golf II 1,2

Pražáci na návsi maj VW Karmam Ghiu s 1,2 nebo 1,4l.

Teď mám nabídku za super peníz Opel Vectru 1.6

A při rallye veteránů tento víkend Prág-Karlovy Vary jsem viděl Ferrari 206GT s obsahem 2.0 L

Tak jakek kua downsizing?

0/−3
29.9.2015 14:14

P85e13t49r 96U15l34l13m54a26n30n 2697288237872

Jo, jenže před 20 lety měla 1.6 třeba 55 kW (moc dobře vím, bohužel), což je sakra málo, zvláště pro 2x těžší auta, než tenkrát. Dnes má 1.2 TSi mnohem více. Prostě se z těch motorů ždímá, co to dá. Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, ale např. výdrž takových motorů hodně klesá. Zato už vůbec dnes neznamená, že čím menší je objem, tím nižší je spotřeba. Lidé s Fábkami 1.2 HTP jistě ví, o čem mluvím.

+2/0
29.9.2015 14:25

J72i72ř62í 67S41c47h32w27a26c25h 8418364498276

Vše je relativní, na druhou stranu 17 let starej Civic dával z atmosférické 1.8 124kW. A to je přepočteno na objem 1.2 82,6 kW, tedy více než dosud všechny verze TSI 1.2/66,77,81 kW 

Ad spotřeba 1.2 HTP: v režimu pro který je motor určen, tedy městský a příměstský provoz je jeho spotřeba samozřejmě nižší než třeba u 1.8 - 2.0 motorů....

0/0
29.9.2015 15:40

K37a95r71e73l 38N29o14v24á94k 1404958553616

17 let starej Civic má 100/1l objemu, to nemaj ani auta s kompresorem/turbínu dnes.

Jde o to, že se absolutně o žádný downsizing nejedná. Rodinné sedany velikosti HondaCivic(neprodávanější v US) nebo Škoda Octavia jsou nejprodávanější auta se stejným obsahem motoru jako jejich předchůdci v dané třídě nebo kategorii.

0/0
29.9.2015 18:03

J93i64ř88í 51S59c24h76w10a15c79h 8388474818786

no tak je logické, že když se srovnávala papírově výkonnější atmosféra s papírově slabšími turbomotory tak to asi jinak dopadnout nemohlo. Navíc Mazdí skyaktiv není scela typická atmosféra, je naopak atypická, ostatní atmo-motory jsou provozními atributy trošku jiné, o krok zpět, či o krok jinde.

Tady jde ale o jiný případ to menší turbo je papírově silnější a proto dá prostě té starší atmosfére na frak.

0/0
29.9.2015 15:25

D68e85n34i64s 78W84i84t27z29k58u 3943891939837

asi tak do 3 500 ot ,pak už se na atmo nechytá a ta stále zrychluje a zrychluje,zatím co okolo 5 000 ot už turbo rovnou chcíplo,tak ta atmo stále zrychluje a zrychluje.ale samozřejmě že na semaforech je nepřekonatelné a ty už tu přestaň o těch turbech říkat polopravdu

+2/0
29.9.2015 19:05

V57l77a32d71i84m84í38r 62R36o72z81e21h71n27a31l 5268420367566

To je skutečnost diktována "ekologisty". Hrůzy s lichým počtem válců, dopování motorů turbem, výroba složitějších motorů. Tzv. ekology už vůbec nezajímá kolik emisí stojí výroba jednoho auta. Brzdy z Polska, motory z Maďarska, elektronika z Koreje na auto vyráběné např. ve Španělsku.

0/0
29.9.2015 12:30

J49a44n 37K69o74v26á69ř 8754761449407

Já jsem to úplně nepochopil. V jedné větě se píše, že měl vzduchem chlazené motory a ve druhé, že ho emisní normy přinutily použít turbo. Nejsem odborník na motory, ale ta informace mi přijde scestná. Měl jsem za to, že atmosferické motory jsou nahrazeny turbomotory. A atmosferický motor je něco jiného než vzduchem chlazený motor, ne?

0/0
29.9.2015 12:17

R55o69m30a91n 51V37o57c66e61t95k50a 9163591616828

Ano je to dvojitá informace, správně v tomto kontextu mělo být:

Dříve výhradně typické vzduchem chlazené motory, byli z důvodu navyšování výkonu a emisních limitů opatřeny vodním chlazením od roku 1994 (sakra snad je to správně). Nyní v modelovém roce 2016 přichází další zlom, který si vyžadují přísnější emisní limity a tak firma upouští od atmosferických motorů a bude dále nabízet pouze motory přeplňované.

+1/0
29.9.2015 12:26

D66e22n67i94s 13W25i68t43z53k48u 3303171569547

atmosférický motor neznamená vzduchem chlazený, ale že nasaje tolik vzduchu, kolik mu atmosférický tlak dovolí

0/0
29.9.2015 13:25

A25l19e61x 28K94o26u21b90a 6790752934681

Boxer je boxer, raději bych to nenazýval motorem s protiběžnými písty...

Motory se skutečně protiběžnými písty se v autech nevyskytují, nejmenší věc kde by se takový motor dal najít jsou v současnosti některé ruské a ukrajinské tanky :-P

0/−1
29.9.2015 11:51

J75i73r59i 98S38y77k18o90r59a 5563189801406

Porsche je skvele, uzasne, nejlepší.

+1/0
29.9.2015 11:20

V25í86t 36O75ž53a31n30a 1108228455854

Za ty prachy bych bral Teslu

0/0
29.9.2015 13:19

D88e86n63i44s 71W75i42t91z10k43u 3483931829547

a další VW a snížení emisí.to taky udělají přes software?;-D

0/0
29.9.2015 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.