Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T94o96m42á33š 15J39u28r26e11č11k40a 3263582449213

Poslední hezké Porsche byla 928-ka.

0/0
5.10.2015 6:46

D13a39v48i22d 34R73y67c50h73e69t92s73k11ý 9626261870700

Povinný automat, ble...

0/0
30.9.2015 18:41
Foto

J89a52n 14D67o34č55e67k52a81l 1584716351365

Dokud do toho nezačnou dávat pořádnej tříhrnek s výkonem 44kW, tak si to nekoupím :-/

0/0
29.9.2015 22:28

J55a16r63o62s90l14a50v 78S69t89u36p55k68a 6627229649264

on nekdo veri na emise.....to je jak s bohem, toho taky jeste nikdo nevidel....

+2/0
29.9.2015 21:42

V63l83a23d69i35m15í40r 53C77e83c79h 8682516251955

Jezdím s "dosluhujici" zmiňovanou atmosferou a pokud jedu normálně v běžném provozu mimo město pohybují se kolem 8 litrů.. a to mám na autě najeto jen kolem 5000km

0/0
29.9.2015 21:35

J25i47ř24í 85K20r48á70t22k47ý 3910302624

"..podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu.";-D;-D;-D a ;-D

+3/0
29.9.2015 16:26
Foto

T76o22m65á91š 55K87i65r94o86v 1225668295107

A teď tu o "červené karkulce" ;-D;-D;-D;-);-);-)

0/0
29.9.2015 17:49

P32e18t23r 29T69ů19m27a 1734402395312

Třílitrový benzíňák se spotřebou 7,4l/100km? To zase v Bosch mapovali řídící jednotku na to, aby co nejlíp prošla laboratorním testem... jen, aby jim zase neutekty ty oxidy dusíku :-)

0/0
29.9.2015 13:46

J48i35ř54í 76S91c71h74w76a15c52h 8638404218906

při zrychlování 0-15km/ hod za 4 sekundu? Proč ne?;-)

0/0
29.9.2015 15:48

M33a80r84t30i19n 12L79ž94i85č86a39ř 9575917762814

Ale no tak pane redaktore, trochu sosej 911 Targa a 911 GT3 bude čistá atmosféra stále

+1/0
29.9.2015 13:21
Foto

T12o87m46á81š 43K53i30r43o88v 1125258465887

Jsem zvědav na zvuk motoru. Atmosférický šestihrnkový boxer má totiž  nezaměnitelný zvuk:-P

+4/0
29.9.2015 13:21

P23e57t68r 76F11e37i45g38l 5418533300362

V rovině s novinovými titulky o tom, jak vlastně celé toto ohledně downsizingu a emisích je...;-D...VTIPNÉ...

0/0
29.9.2015 12:52

K50a53r49e66l 46N43o78v97á94k 1124648263586

Jakej downsizing? Soused má Carreru 911 s motorem 3.0l už skoro 15 let.

0/0
29.9.2015 14:06

P76e47t13r 46F95e27i93g65l 5908803380272

Nemyslel jsem to přímo na Porsche...jen myslím obecně ty celkový tlaky na snižování emisí a s tím spojený dowsizing, když se pak dozvíme, že u 11Mio aut je to vlastně v oblasti emisí lež ;-D

0/0
29.9.2015 16:03

J62i56ř63í 40S52c70h44w25a54c92h 8988794758516

atmo diesely bez turba jsou mrtvé už asi snad 30 let. To o downsizing opravdu ještě nešlo. Atmo diesely byly těžké a nevýkonné a tedy líné mrchy. Pravda životnost, těch co byly dobře udělané (tedy ne automaticky všech) byla dlouhá.....

0/0
29.9.2015 16:29

P67e45t48r 92Č21e91r52m28á33k 9898425919440

V zásadě máte pravdu, i když 30 let to není (1.9sdi se montovala ještě do fabie), a těžké byly stejně jako jejich nástupci, resp. ty byly lecky i těžší kvůli větší odolnosti tlakům turba...

0/0
29.9.2015 19:36

K35a36r70e58l 71N21o49v83á86k 1244668513416

A jaké obecně myslíte?

Porsche začínalo na motorech 1,1l

Škoda AZNP s motorem 1,2l

VW Brouk/Golf s motorem 1,2l

VW Passat s motorem 1,3l

a končily na nějakých 1,6-2,2l. Tedy o žádné snižování objemu se absolutně nejedná.

Muj otec, jeho otec a já když jedeme autem tam má průměrný obsah motoru 1,6l. V posledních 80letech.

0/0
29.9.2015 18:07

J29i10ř13í 83S47c32h69w53a59c57h 8278964698456

ty novinové titulky jsou o "dieselu" nikoliv o "downsizingu", že obě slova začínají na "d" je asi jediné, co mají společné....;-)

0/0
29.9.2015 16:19

P74e43t32r 73U97l60l35m18a87n83n 2437368687362

Mě jednou dostalo srovnání 3 aut v pořadu Autosalon. Byla to Mazda 6, Opel Insignia, Peugeout (asi) 508. Mazda měla jednoduchý atmosférický motor o objemu 2L, ostatní nějaké downsizingové motory 1.6 a 1.4 doplněné hromadou techniky, počínaje turby. Mazda nejen že měla nejlepší výkon papírově, ten motor tam byl i nejvíc vychválen, a když nakonec došlo na reálnou spotřebu, tak ji právě Mazda měla ze všech nejnižší. Tehdy mi došel "smysl" neustálého snižování objemu a přidávání technologií do motorů.

+8/0
29.9.2015 12:43

R67a80d30i80m 50S78v72o51b24o48d51a 9193319906752

ta mazda je v dnesni dobe asi jedno z nejrozumnejsich aut. ono s tema atmosferama je takovy problem, ze je potreba je umet ridit, aby to jelo plynule. kdyz se podivam dnes na silnice, tak 50% lidi nedokaze na dalnici najet v rozumne rychlosti, protoze nedokazou drzet stopu. pak vsichni potrebuji turba a idealne s dieslem jinak by jim to netahalo a zralo prilis.

0/0
29.9.2015 12:59

K78a53r60e12l 74N73o49v63á50k 1684908153206

O jakém downsizingu  mluvíte?

Všichni známí mají auta o obsahu 1,2-1,6 už skorem 20 let. Obsah motoru se nijak nezměnil od té domy.

Otec Opel Ascona céčko 1,6

Děda VW Golf II 1,2

Pražáci na návsi maj VW Karmam Ghiu s 1,2 nebo 1,4l.

Teď mám nabídku za super peníz Opel Vectru 1.6

A při rallye veteránů tento víkend Prág-Karlovy Vary jsem viděl Ferrari 206GT s obsahem 2.0 L

Tak jakek kua downsizing?

0/−3
29.9.2015 14:14

P21e29t49r 21U62l43l85m77a37n45n 2567898727322

Jo, jenže před 20 lety měla 1.6 třeba 55 kW (moc dobře vím, bohužel), což je sakra málo, zvláště pro 2x těžší auta, než tenkrát. Dnes má 1.2 TSi mnohem více. Prostě se z těch motorů ždímá, co to dá. Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, ale např. výdrž takových motorů hodně klesá. Zato už vůbec dnes neznamená, že čím menší je objem, tím nižší je spotřeba. Lidé s Fábkami 1.2 HTP jistě ví, o čem mluvím.

+2/0
29.9.2015 14:25

J28i83ř32í 87S39c44h42w19a40c81h 8348934618276

Vše je relativní, na druhou stranu 17 let starej Civic dával z atmosférické 1.8 124kW. A to je přepočteno na objem 1.2 82,6 kW, tedy více než dosud všechny verze TSI 1.2/66,77,81 kW 

Ad spotřeba 1.2 HTP: v režimu pro který je motor určen, tedy městský a příměstský provoz je jeho spotřeba samozřejmě nižší než třeba u 1.8 - 2.0 motorů....

0/0
29.9.2015 15:40

K26a79r22e59l 72N61o39v94á98k 1404558863156

17 let starej Civic má 100/1l objemu, to nemaj ani auta s kompresorem/turbínu dnes.

Jde o to, že se absolutně o žádný downsizing nejedná. Rodinné sedany velikosti HondaCivic(neprodávanější v US) nebo Škoda Octavia jsou nejprodávanější auta se stejným obsahem motoru jako jejich předchůdci v dané třídě nebo kategorii.

0/0
29.9.2015 18:03

J96i51ř18í 14S22c12h51w31a79c27h 8798604708776

no tak je logické, že když se srovnávala papírově výkonnější atmosféra s papírově slabšími turbomotory tak to asi jinak dopadnout nemohlo. Navíc Mazdí skyaktiv není scela typická atmosféra, je naopak atypická, ostatní atmo-motory jsou provozními atributy trošku jiné, o krok zpět, či o krok jinde.

Tady jde ale o jiný případ to menší turbo je papírově silnější a proto dá prostě té starší atmosfére na frak.

0/0
29.9.2015 15:25

D12e88n66i85s 68W80i67t60z56k32u 3953261219917

asi tak do 3 500 ot ,pak už se na atmo nechytá a ta stále zrychluje a zrychluje,zatím co okolo 5 000 ot už turbo rovnou chcíplo,tak ta atmo stále zrychluje a zrychluje.ale samozřejmě že na semaforech je nepřekonatelné a ty už tu přestaň o těch turbech říkat polopravdu

+2/0
29.9.2015 19:05

V32l83a91d41i51m39í44r 67R31o77z22e90h20n95a46l 5618420987126

To je skutečnost diktována "ekologisty". Hrůzy s lichým počtem válců, dopování motorů turbem, výroba složitějších motorů. Tzv. ekology už vůbec nezajímá kolik emisí stojí výroba jednoho auta. Brzdy z Polska, motory z Maďarska, elektronika z Koreje na auto vyráběné např. ve Španělsku.

0/0
29.9.2015 12:30

J82a37n 16K41o53v86á15ř 8464451939847

Já jsem to úplně nepochopil. V jedné větě se píše, že měl vzduchem chlazené motory a ve druhé, že ho emisní normy přinutily použít turbo. Nejsem odborník na motory, ale ta informace mi přijde scestná. Měl jsem za to, že atmosferické motory jsou nahrazeny turbomotory. A atmosferický motor je něco jiného než vzduchem chlazený motor, ne?

0/0
29.9.2015 12:17

R18o94m90a58n 97V94o35c47e18t41k42a 9433661886738

Ano je to dvojitá informace, správně v tomto kontextu mělo být:

Dříve výhradně typické vzduchem chlazené motory, byli z důvodu navyšování výkonu a emisních limitů opatřeny vodním chlazením od roku 1994 (sakra snad je to správně). Nyní v modelovém roce 2016 přichází další zlom, který si vyžadují přísnější emisní limity a tak firma upouští od atmosferických motorů a bude dále nabízet pouze motory přeplňované.

+1/0
29.9.2015 12:26

D77e70n71i24s 94W88i95t24z37k64u 3253521489547

atmosférický motor neznamená vzduchem chlazený, ale že nasaje tolik vzduchu, kolik mu atmosférický tlak dovolí

0/0
29.9.2015 13:25

A46l91e98x 73K45o68u26b98a 6600962504361

Boxer je boxer, raději bych to nenazýval motorem s protiběžnými písty...

Motory se skutečně protiběžnými písty se v autech nevyskytují, nejmenší věc kde by se takový motor dal najít jsou v současnosti některé ruské a ukrajinské tanky :-P

0/−1
29.9.2015 11:51

J93i90r69i 50S92y49k51o78r19a 5443749301976

Porsche je skvele, uzasne, nejlepší.

+1/0
29.9.2015 11:20

V94í22t 79O63ž93a81n52a 1858918715494

Za ty prachy bych bral Teslu

0/0
29.9.2015 13:19

D43e69n30i30s 57W77i19t73z73k68u 3943151549867

a další VW a snížení emisí.to taky udělají přes software?;-D

0/0
29.9.2015 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.