Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec jedné éry. Porsche 911 už jedině s turbem

Doposud byl přeplňovaný motor výsadou jen vrcholného provedení Porsche 911 Turbo. Od nové modelové řady 991 II budou mít motor dopovaný turbem všechny „devětsetjedenáctky“. Do prodeje se novinka dostane koncem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o19m23á78š 58J18u10r18e80č88k98a 3593622869873

Poslední hezké Porsche byla 928-ka.

0/0
5.10.2015 6:46

D14a87v66i36d 48R85y53c88h17e49t10s22k72ý 9876691470200

Povinný automat, ble...

0/0
30.9.2015 18:41
Foto

J33a77n 30D23o23č35e44k56a96l 1274866191375

Dokud do toho nezačnou dávat pořádnej tříhrnek s výkonem 44kW, tak si to nekoupím :-/

0/0
29.9.2015 22:28


J76a84r11o14s33l86a88v 33S50t74u68p29k15a 6387589949364

on nekdo veri na emise.....to je jak s bohem, toho taky jeste nikdo nevidel....

+2/0
29.9.2015 21:42

V29l21a50d87i35m83í66r 73C90e62c31h 8792506681665

Jezdím s "dosluhujici" zmiňovanou atmosferou a pokud jedu normálně v běžném provozu mimo město pohybují se kolem 8 litrů.. a to mám na autě najeto jen kolem 5000km

0/0
29.9.2015 21:35

J79i78ř72í 24K21r68á64t81k58ý 3860822124

"..podle výrobce na 100 km spálí jen 7,4 litru benzinu.";-D;-D;-D a ;-D

+3/0
29.9.2015 16:26
Foto

T48o36m64á44š 82K66i64r38o91v 1115528805157

A teď tu o "červené karkulce" ;-D;-D;-D;-);-);-)

0/0
29.9.2015 17:49

P79e83t65r 46T28ů79m71a 1894222405312

Třílitrový benzíňák se spotřebou 7,4l/100km? To zase v Bosch mapovali řídící jednotku na to, aby co nejlíp prošla laboratorním testem... jen, aby jim zase neutekty ty oxidy dusíku :-)

0/0
29.9.2015 13:46

J22i76ř39í 32S57c90h44w82a95c59h 8548804418506

při zrychlování 0-15km/ hod za 4 sekundu? Proč ne?;-)

0/0
29.9.2015 15:48

M76a13r42t47i75n 47L97ž29i38č59a57ř 9675297342294

Ale no tak pane redaktore, trochu sosej 911 Targa a 911 GT3 bude čistá atmosféra stále

+1/0
29.9.2015 13:21
Foto

T94o43m31á16š 37K41i79r10o65v 1695838545347

Jsem zvědav na zvuk motoru. Atmosférický šestihrnkový boxer má totiž  nezaměnitelný zvuk:-P

+4/0
29.9.2015 13:21

P13e34t95r 50F76e38i51g46l 5928333920472

V rovině s novinovými titulky o tom, jak vlastně celé toto ohledně downsizingu a emisích je...;-D...VTIPNÉ...

0/0
29.9.2015 12:52

K79a74r89e70l 20N63o61v47á27k 1844978283706

Jakej downsizing? Soused má Carreru 911 s motorem 3.0l už skoro 15 let.

0/0
29.9.2015 14:06

P75e10t67r 74F80e38i44g83l 5348543430332

Nemyslel jsem to přímo na Porsche...jen myslím obecně ty celkový tlaky na snižování emisí a s tím spojený dowsizing, když se pak dozvíme, že u 11Mio aut je to vlastně v oblasti emisí lež ;-D

0/0
29.9.2015 16:03

J82i51ř15í 69S89c12h19w38a67c56h 8658894388556

atmo diesely bez turba jsou mrtvé už asi snad 30 let. To o downsizing opravdu ještě nešlo. Atmo diesely byly těžké a nevýkonné a tedy líné mrchy. Pravda životnost, těch co byly dobře udělané (tedy ne automaticky všech) byla dlouhá.....

0/0
29.9.2015 16:29

P15e32t17r 16Č27e36r76m79á11k 9378835709210

V zásadě máte pravdu, i když 30 let to není (1.9sdi se montovala ještě do fabie), a těžké byly stejně jako jejich nástupci, resp. ty byly lecky i těžší kvůli větší odolnosti tlakům turba...

0/0
29.9.2015 19:36

K57a63r55e30l 55N47o36v21á56k 1774378823876

A jaké obecně myslíte?

Porsche začínalo na motorech 1,1l

Škoda AZNP s motorem 1,2l

VW Brouk/Golf s motorem 1,2l

VW Passat s motorem 1,3l

a končily na nějakých 1,6-2,2l. Tedy o žádné snižování objemu se absolutně nejedná.

Muj otec, jeho otec a já když jedeme autem tam má průměrný obsah motoru 1,6l. V posledních 80letech.

0/0
29.9.2015 18:07

J89i12ř28í 44S76c45h34w32a22c75h 8278364178556

ty novinové titulky jsou o "dieselu" nikoliv o "downsizingu", že obě slova začínají na "d" je asi jediné, co mají společné....;-)

0/0
29.9.2015 16:19

P90e29t92r 74U39l78l44m47a86n76n 2817928167342

Mě jednou dostalo srovnání 3 aut v pořadu Autosalon. Byla to Mazda 6, Opel Insignia, Peugeout (asi) 508. Mazda měla jednoduchý atmosférický motor o objemu 2L, ostatní nějaké downsizingové motory 1.6 a 1.4 doplněné hromadou techniky, počínaje turby. Mazda nejen že měla nejlepší výkon papírově, ten motor tam byl i nejvíc vychválen, a když nakonec došlo na reálnou spotřebu, tak ji právě Mazda měla ze všech nejnižší. Tehdy mi došel "smysl" neustálého snižování objemu a přidávání technologií do motorů.

+8/0
29.9.2015 12:43

R85a71d44i87m 37S92v48o90b33o70d79a 9913179906732

ta mazda je v dnesni dobe asi jedno z nejrozumnejsich aut. ono s tema atmosferama je takovy problem, ze je potreba je umet ridit, aby to jelo plynule. kdyz se podivam dnes na silnice, tak 50% lidi nedokaze na dalnici najet v rozumne rychlosti, protoze nedokazou drzet stopu. pak vsichni potrebuji turba a idealne s dieslem jinak by jim to netahalo a zralo prilis.

0/0
29.9.2015 12:59

K19a97r27e97l 43N54o15v38á47k 1464478913686

O jakém downsizingu  mluvíte?

Všichni známí mají auta o obsahu 1,2-1,6 už skorem 20 let. Obsah motoru se nijak nezměnil od té domy.

Otec Opel Ascona céčko 1,6

Děda VW Golf II 1,2

Pražáci na návsi maj VW Karmam Ghiu s 1,2 nebo 1,4l.

Teď mám nabídku za super peníz Opel Vectru 1.6

A při rallye veteránů tento víkend Prág-Karlovy Vary jsem viděl Ferrari 206GT s obsahem 2.0 L

Tak jakek kua downsizing?

0/−3
29.9.2015 14:14

P67e36t68r 82U77l93l14m51a45n26n 2727518947982

Jo, jenže před 20 lety měla 1.6 třeba 55 kW (moc dobře vím, bohužel), což je sakra málo, zvláště pro 2x těžší auta, než tenkrát. Dnes má 1.2 TSi mnohem více. Prostě se z těch motorů ždímá, co to dá. Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, ale např. výdrž takových motorů hodně klesá. Zato už vůbec dnes neznamená, že čím menší je objem, tím nižší je spotřeba. Lidé s Fábkami 1.2 HTP jistě ví, o čem mluvím.

+2/0
29.9.2015 14:25

J95i32ř94í 46S70c52h73w77a77c64h 8938724798806

Vše je relativní, na druhou stranu 17 let starej Civic dával z atmosférické 1.8 124kW. A to je přepočteno na objem 1.2 82,6 kW, tedy více než dosud všechny verze TSI 1.2/66,77,81 kW 

Ad spotřeba 1.2 HTP: v režimu pro který je motor určen, tedy městský a příměstský provoz je jeho spotřeba samozřejmě nižší než třeba u 1.8 - 2.0 motorů....

0/0
29.9.2015 15:40

K43a96r50e89l 11N78o33v95á12k 1954238233866

17 let starej Civic má 100/1l objemu, to nemaj ani auta s kompresorem/turbínu dnes.

Jde o to, že se absolutně o žádný downsizing nejedná. Rodinné sedany velikosti HondaCivic(neprodávanější v US) nebo Škoda Octavia jsou nejprodávanější auta se stejným obsahem motoru jako jejich předchůdci v dané třídě nebo kategorii.

0/0
29.9.2015 18:03

J32i72ř81í 53S56c47h54w19a15c52h 8988754488946

no tak je logické, že když se srovnávala papírově výkonnější atmosféra s papírově slabšími turbomotory tak to asi jinak dopadnout nemohlo. Navíc Mazdí skyaktiv není scela typická atmosféra, je naopak atypická, ostatní atmo-motory jsou provozními atributy trošku jiné, o krok zpět, či o krok jinde.

Tady jde ale o jiný případ to menší turbo je papírově silnější a proto dá prostě té starší atmosfére na frak.

0/0
29.9.2015 15:25

D88e57n14i87s 15W23i33t18z48k74u 3823501259757

asi tak do 3 500 ot ,pak už se na atmo nechytá a ta stále zrychluje a zrychluje,zatím co okolo 5 000 ot už turbo rovnou chcíplo,tak ta atmo stále zrychluje a zrychluje.ale samozřejmě že na semaforech je nepřekonatelné a ty už tu přestaň o těch turbech říkat polopravdu

+2/0
29.9.2015 19:05

V32l57a64d51i15m94í20r 47R34o34z70e37h53n51a23l 5618830437476

To je skutečnost diktována "ekologisty". Hrůzy s lichým počtem válců, dopování motorů turbem, výroba složitějších motorů. Tzv. ekology už vůbec nezajímá kolik emisí stojí výroba jednoho auta. Brzdy z Polska, motory z Maďarska, elektronika z Koreje na auto vyráběné např. ve Španělsku.

0/0
29.9.2015 12:30

J97a18n 18K10o63v24á33ř 8174701159327

Já jsem to úplně nepochopil. V jedné větě se píše, že měl vzduchem chlazené motory a ve druhé, že ho emisní normy přinutily použít turbo. Nejsem odborník na motory, ale ta informace mi přijde scestná. Měl jsem za to, že atmosferické motory jsou nahrazeny turbomotory. A atmosferický motor je něco jiného než vzduchem chlazený motor, ne?

0/0
29.9.2015 12:17

R78o20m84a54n 76V28o82c52e83t62k92a 9493791876618

Ano je to dvojitá informace, správně v tomto kontextu mělo být:

Dříve výhradně typické vzduchem chlazené motory, byli z důvodu navyšování výkonu a emisních limitů opatřeny vodním chlazením od roku 1994 (sakra snad je to správně). Nyní v modelovém roce 2016 přichází další zlom, který si vyžadují přísnější emisní limity a tak firma upouští od atmosferických motorů a bude dále nabízet pouze motory přeplňované.

+1/0
29.9.2015 12:26

D79e93n33i69s 87W40i42t60z32k89u 3233571119377

atmosférický motor neznamená vzduchem chlazený, ale že nasaje tolik vzduchu, kolik mu atmosférický tlak dovolí

0/0
29.9.2015 13:25

A80l87e48x 42K12o55u60b51a 6980732934771

Boxer je boxer, raději bych to nenazýval motorem s protiběžnými písty...

Motory se skutečně protiběžnými písty se v autech nevyskytují, nejmenší věc kde by se takový motor dal najít jsou v současnosti některé ruské a ukrajinské tanky :-P

0/−1
29.9.2015 11:51

J58i84r14i 67S38y21k12o43r39a 5833119261916

Porsche je skvele, uzasne, nejlepší.

+1/0
29.9.2015 11:20

V74í20t 98O82ž74a28n31a 1848458975934

Za ty prachy bych bral Teslu

0/0
29.9.2015 13:19

D50e14n47i25s 19W19i11t89z44k21u 3323951259557

a další VW a snížení emisí.to taky udělají přes software?;-D

0/0
29.9.2015 11:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.