Diskuze
Bouráky pro pány kluky. Kultovní liazky a tatrovky se vyrábějí u Semil
Děkujeme za pochopení.
J97a51n 54H28e44n28d56r53y77c19h
Mám je u rodičů na půdě.Moje dětství, Miluji Liaz Dakar.
J38a27n 61D74l89o22u23h12ý
Mam doma: liaz turbo kamion, unimog, autobus Setra, ambulanci, kamion space shuttle a pak mam Skoda Favorit ( to je ale asi konkurence - klik-klak? ) nejvic sejri ze ani abrex nevyrabi / nevyrabel skoda modely ve verzi kombi :-( mno a ja ziju celou dobu v domneni ze MS uz neexistujou, tak to jdu zkoupit hrackarstvi, 70 modelu to neni tolik abych mel kompetni sbirku!
P11e82t27r 58F22r70i48č
Favorit "klik-klak" vyrábělo družstvo Směr a pokud si to dobře pamatuju, tak to byla licence.
Jinak Montisystem má svůj e-shop, ale nehledejte ho pod http://www.montisystem.cz - to je forum fanoušků, nýbrž pod značkou Vista - http://www.shopvista.cz/NextCategory/cs-CZ/P49/montisystem - kromě e-shopu to jsou stránky celé firmy
P22e57t35r 60F95r75a25n39c
Krasne, moc jsem si pral Tatru a Liazku. Bohuzel Magnet nedodal. Tim to pro me skoncilo.
M89i49l30a43n 82M91u92s53i35l
Výroba na setiny milimetru, ale kapota u Western Staru nikdy doklapnout nešla.
P95e73t97r 31M50a35r26š20o25u68n
třeba to byla už ta milionta z "vyšlochtané" formy
J77a10n 48R38a82m79b24o15u98s27e27k
...všechny z fotek mám :-D už asi 20 let :-D
J23a62n 12R32a84m49b91o79u29s19e89k
...sorry, neviděl jsem celou galerii .... :-D
P72e33t26r 96F50r96i70č
Když tyto hračky začaly vyrábět tehdejší Kovozávody Semily (před rokem ´89), byl to docela hit. Malá auta mne minula (pro mne jako pro modeláře to bylo příliš hračkoidní), ale když se začaly objevovat náklaďáky, neodolal jsem taky. Jako první jsem měl LIAZku cisternu (tehdy dárek pro malého syna), pak byla chvíli pauza a pak se objevily první návěsy - cisterna Benzina, valník s plachtou a kontejnerový návěs. Z těch se stal teprve nesehnatelný hit. Ale to už bylo po r. ´89 a ceny začaly stoupat - cena se pohybovala už okolo 195,-Kč za model (tahač s návěsem). Pak po čase přišel přepravník aut a pak první modely Western Star se stejnými návěsy jako měl LIAZ. Výrazným osvěžením byl WS jako vyprošťovací auto a návěsový podvalník.
První model (tu solo cisternu) jsem ještě sestavil podle výrobce, pak už jsem nechtěl mít hračku, ale model, takže přišly úpravy - nástřiky barvami, úpravy karoserií atd. Některé kusy syn při hře zničil, některé mi zůstaly ve sbírce dodnes.
Ve svém živlu jsme byl ohledně těchto "hraček" 2x - poprvé v roce 1999, když sem se dostal přímo do výroby v Semilech (tehdy už Vista Semily) a přímo tam kupoval některé modely, podruhé pak v roce 2014, kdy se na jedné z výstav papírových minimodelů ve Dvoře Králové prezentovali i sběratelé a úpravci právě Montisystemu (tuším, že to byl klub někde od Plzně). Tak krásně přepracované a upravené původně Montisystemy jsem ještě nikdy neviděl. Mám z toho fotky - asi z toho výhledově udělám blog, třeba to bude někoho zajímat.
R31e19n49é 80C16v46r38k51a20l
Koukněte na http://www.liaz.cz/forum/ sekce Modely - Montisystem. Budete koukat, to Vám garantuji - a nebudete jediný
L46u63k67á85š 92B35a18j81g20a94r
První, co se ztrácelo, byla zrcátka. A pak samolepky, které i dnes jediné nepatří k tomu top. Ale hračka je to skvělá :)
J34a40r94o59s87l36a24v 22S85i38r26o44k76y
joj, to byl hit jako dneska ajfon, mozna jeste vetsi, supr ze to jeste zije.
M18i77c42h55a64l 92D43a38d54e26k
Ty auta už jsem skoro zapomněl! Pěkné osvěžení paměti, tenhle čláenk
K32a95r47e25l 43H86r54u97š15k45a
Krásná vzpomínka :-)
Jenom dotaz: vyrábí se ještě ona série s kovovou kastlí? (Jako byl kdysi tuším Favorit a osobní Tatra...)
P84e19t84r 56F58r11i36č
Kovové modely - Favorit a Tatra 613 v několika verzích byla jen omezená serie a dávno (přesný rok ukončení si nepamatuju, ale tuším, že to jako mnoho jiného nepřežilo rok´89) už se nevyrábí.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha