Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Korejec šitý Evropanům dostal litrový turbotříválec. Zní jako wartburg

V Žilině už vyrobili dva miliony aut a jedním z hlavních modelů vyráběných ve slovenské fabrice korejské značky je Kia cee ́d, letos v květnu tam vyrobili miliontý kus. Je to jedno z prvních aut vůbec, které korejská značka stavěla podle gusta Evropanů. Druhá generace prošla faceliftem a dostala nový motor, litrové tříválcové turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i33ř88í 37S82c91h84w60a44c18h 8658704508366

tento článek je bohužel typický příspěvek (další z mnoha), co šíří pověru o "žravosti" turbomotorů. 

No přece jel jsem s tím piánko, točil jsem to jen mezi 2 až 3 tisíci a ono si to vzalo 8..., pak jsem jel podobnou atmosférou, piánko, točil jsem ji jen mezi 2-3 tisíci a ona, představte si to, si vzala jen 7,5.....čím to asi tak bude??? 

Že by odebraným výkonem? 8-o

0/0
1.10.2015 0:14

L58u58k21á34š 97V65a17ň79u35r10a 1705174473883

U benzíňáku se míchá palivo v přesném poměru benzínu a vzduchu. U dieselu se naopak do co největšího množství vzduchu míchá co nejmíň nafty. Proto je u turbobenzínu mnohem víc citlivá spotřeba na práci s plynem než třeba u turbodieselu. Prostě, když se na to šlápne, tak turbo zabere, napumpuje motor vzduchem a udělá se vír v nádrži. Bohužel při velké zátěži motor tolik netáhne a hodně žere. Největší účinnost je někde kolem 2000ot. Chce to změnit styl jízdy.

0/0
30.9.2015 22:19

M53i96c12h26a86l 54P51a36v70l76á86t 9453663644209

To myslite vazne?! ;o)

0/0
1.10.2015 16:25

Z14d61e22n10ě87k 50H79a93n80z28l 1661356562974

Vždyť je to v pořádku. Automobilky jinou možnost mít nebudou.Honba za emisima a bude hůř. Na prvním místě Emise na druhém Zákazník.

0/0
30.9.2015 21:56

P66e74t53r 95C17h46v16á48t82a94l 4842312860444

Hmm, nemůže někdo těm ekopošukům vysvětlit, že fyzika a chemie platí, i když se jí asi neučili a nerozumí jí??? Prostě když se spáli 8 l paliva, vznikne s vysokou pravděpodobností víc škodlivin, než když se ho spálí 5 litrů.... a jejich slavná CO2 stopa bude skoro dvakrát taková.... hloupost světem vládne...;-€;-€

+1/0
30.9.2015 21:13

L47u62k97á51š 69V31a48ň57u16r58a 1475734133303

Tohle nemusí platit, pokud by proces spalování byl v obou případech jiný.

0/0
30.9.2015 22:07

P97e29t28r 93C38h81v19á21t90a70l 4572722970224

OK, bude různý poměr škodlivin v závislosti na stechiometrickém poměru paliva a vzduchu a teplotě spalování....ale prostě při spálení většího množství paliva vznikne víc CO2 .... a nechci být špatný prorok, ale i těch škodlivin bude spíš vic než míň....Rv

+1/0
30.9.2015 22:41

M38a15r13t29i91n 59K42a65r68á82s86e75k 9498183678938

CO2 ano, u skodlivin prave ne - proto dnesni moderni diesel zere podobne jako pred 15 lety navzdory stovka miliard utopenym ve vyvoji (kdyby se neresily emise skolidivin, tak se dostanou se spotrebou o dost nize).

0/0
1.10.2015 13:37

J57i42ř42í 84V49o63j75t89a 8925153340363

kraviny do kravína...

RvXXX;-O;-O;-ORvRv

+1/0
30.9.2015 21:00

R70i37c93h95a33r35d 29M11i55c28h80a53l87o42w60s44k17i 1611419105526

To si přece nikdo nekoupí.

+2/0
30.9.2015 20:34

M95a23r24e39k 23N71e74t38o22l36i85c34k16ý 6934400888

Litrový tříválec s turbem? 8-o To musí být radost, s tím jezdit :-)

+2/0
30.9.2015 20:33

J90i52ř24í 88S66c48h38w60a88c95h 8178124418826

do BMW dávají totéž, jen to má 1,5 litru.....a samozřejmě vyšší výkon... a samozřejmě vyšší cenu  a to až 3,4 mega ;-)

0/0
30.9.2015 23:20

T40o73m33á83š 74Z24e78m65a20n 3625548724425

Ok, příští auto bude Mazda, do malých aut je základ 1.5 atmosferický 4válec a v ostatních 2.0...

+1/0
30.9.2015 20:19

M91i94c29h81a47l 29Š55e26d19i26v21ý 3859573839622

už je 3 měsíce doma M3 2.0 na dálku i pod 5l

0/0
30.9.2015 20:30

L50u26k64á71š 96V39a94ň22u10r31a 1295264193343

Motor je srovnatelný s 1.4 CVVT. Jinak moment 1.0T-GDi je 171Nm v rozsahu 1500-4000ot.

0/0
30.9.2015 16:59

L42u61k44á92š 15V46a65ň68u24r68a 1825844663313

Down-sizing je neštěstí. Neboť objem ničím nenahradíš. Tříválec bude vždy jako traktor. A navíc benzín s turbem a ještě přímý vstřik, to dělá vždy potíže. Navíc tyto motory nejsou stavěné na menší otáčky, protože jinak strašně žerou.

+4/0
30.9.2015 16:46

L56u21k97á26š 39V26a24ň92u96r81a 1755134953813

Nejsou stavěné na vyšší otáčky. :-)

0/−1
30.9.2015 22:08

J28i59ř28í 12S45c90h75w64a76c91h 8528474958806

při vyšších otáčkách "strašně žere" i atmosféra....

+1/0
30.9.2015 23:17

J11i94ř88í 21K72o73c65u87r33e12k 6865924195488

Tak dobře. Favorit je čtvrt století starý. Kasltle hnije. Motor hůř jede. Jenže i když byl nový, tak se dalo počítat s tím, že 6 litrů mimo město je reálných a že motor těch 150.000 naběhá bez větších oprav jako je třeba výměna rozvodů.

Tohle? Žere víc. Nehnije. Ale umře tomu motor nejspíš dřív než Favoritu. K čemu kastle bez motoru, když se z ní legálně nedá udlat ani kozí chlívek? Hlavně že jsme eko. Logos už se ale vytratil někde s EURO III auty.

0/0
30.9.2015 16:30

M63a61r27t11i49n 82K50o64z50á79k 4484740549907

Euro 3 (aneb třeba stará dobrá dvoulitrová Octavia I) byly tím posledním.

0/0
30.9.2015 19:05

J44i15ř73í 90S29c43h91w12a91c64h 8398324268396

Tohle mimo město určitě nepůjde přes 6, takže nežere víc a jestli tomu umře motor dřív nelze tvrdit předem, to záleží především na tom jak to konstruktéři zvládli a na tom, jak to bude majitel honit, protože na jízdu 90-kou je potřeba stejně jako u Favorita tak u tohoto H cca 10kW a to i ten litrovej motor zvládne naprosto v pohodě

0/0
1.10.2015 0:22

M35a25r25e52k 80H37r11u24b74y 6507972231408

To ekosilenstvi nas zabije - standardni pohonnou jednotkou v nizsi stredni tride se stava maly silene slozity moturek se smesnou zivotnosti a mocnou spotrebou chrlici jedovate zplodiny a mikrocastice.8-o Papirove je ale vsechno krasne zelene :-/EURv

+10/0
30.9.2015 16:12

M45i54l19a71n 96K29r73á53l 8273388941721

Rád vzpomínám na mojí mazdu 626 V6 2,5litru, mělo to cca 170 koní, krásnej zvuk 6ti válce a žralo to do 10 litru i když jsem mu dával knedlík, to byly auta...

+5/0
30.9.2015 13:28

M75i56c60h69a62l 70H27r66u21b39o35š 4630957922275

Dvojtaktny trojvalec nikto nemoze porovnavat so stvortaktnym trojvalcom, ktory ide vzdy jednu otacku naprazdno. Dvojtaktny trojvalec ma pekne vyrovnany chod, jeho zvuk je vyrovnany a kontinualny bez prerusovania, porovnat ho mozu tak so stvrotaktnym sestvalcom... ;-)

0/0
30.9.2015 13:24

P88e29t40r 32M92i16c12h55a56l 2820914421122

Skoč si na ušní. :-D

+2/0
30.9.2015 16:29

M52i85c17h85a30l 79H15r79u49b54o21š 4780807562295

Mal si dakedy wartburga, alebo si aspon pri nom stal? Nemyl si to s trabantom. Pokial ma wartas motor v poriadku aj zapalovanie, ma krasny plynuly zvuk aj chod motora ;-)

+1/0
30.9.2015 16:41

P16e29t54r 75M13i12c83h33a85l 2150114661722

Neměl, ale jezdil jsem s ním. Na chodu toho motoru nic pravidelného nebylo.

+3/0
30.9.2015 17:07

J86i69ř38í 24S23c35h31w48a43c25h 8878464488746

3-válcový 2-taktní wartburg je úplně stejný generátor náhodných "výbuchů" jako 2-válcový trabant, jen průměrná frekvence těch "výbuchů" je cca o 50% vyšší oproti tomu trabantu....;-)

0/0
1.10.2015 0:02

M29i53c22h59a82l 48H37r37u26b38o10š 4670617302795

Sto ľudí, sto chutí, a mne sa ten zvuk páči ;-)

0/0
1.10.2015 7:12

P28e22t41r 78M46i66c51h49a65l 2420924841792

Sakra, tady mizí prispevky.

Skoč si na ušní, pak nebudeš psát nesmysly o vyrovnaném a kultivovaném chodu ve spojitosti s dvoutaktním tříválcem.

+1/0
30.9.2015 16:40

P59e25t64r 45M57i66c60h88a17l 2880614741592

By mě trefilo, teď se to objevilo.

0/0
30.9.2015 16:41

M53i10c24h55a72l 10H67r25u13b56o67š 4120177762145

Ty si skoč na očné, potom nebudeš musiet písať duplicitné príspevky a dakedy sa choď pozrieť na nejaký IFA zraz, až si môžeš vypočuť zvuk dvojtaktného trojvalca ;-)

0/0
30.9.2015 16:44

P55e26t88r 63M57i25c66h23a44l 2320134621282

Asi jim blbne mobilní verze, stává se to celkem casto. Jinak motor s klikovkou po 120° nemůže mít pravidelný chod, nepomůže tomu ani vyvažovací hřídel.

0/0
30.9.2015 17:16

L38u15k51á26š 70V17a97ň49u50r85a 1305834223953

Dvoutaktní 2 válec je opravdu vyrovnaný neb je vlastně jako 4taktní šestiválec. Jiný zvuk má trabant, který je 2taktní 2válec a to je málo.

+1/0
30.9.2015 16:48

P55e67t95r 42M49i89c56h42a89l 2980974271432

Aha, Wartburg je vlastně jako šestiválec. Tak to je gól dne. :-D

+2/0
30.9.2015 17:19

L85u86k79á33š 68V46a48ň85u96r14a 1515414103783

Ale jistě! Mrkněte na to jak běží cykly dvou a čtyřtaktu a jaké jsou tam vibrace a momenty a uvidíte. I když chápu, že to pro některé může být urážka 6ti válce. ;-D

0/0
30.9.2015 22:39

M64i15c40h68a78l 45H29r20u54b47o88š 4620727712955

Myslel Ste 2taktny 3valec predpokladam, ako sa o tom zmienujem kusok vyssie, inak samozrejme suhlas... ;-)

0/0
1.10.2015 7:17
Foto

P25e51t27r 52K73r21á61l70í62k 9609469721195

kolikpak to vydrží takovej motůrek, sto tisíc?

+3/0
30.9.2015 12:33

L58u63k54á10š 49V20a91ň37u58r40a 1285814233753

Záleží na tom, jak moc se plní a přetěžuje.

0/0
30.9.2015 16:49

Z41d41e43n16ě73k 76D88u81f61e34k 2874364668

Jděte už všichni výrobci do pr....s vašimi složitými turboventilátory. Spotřeba jak 2-2,5 litr v atmosféře a životnost a poruchovost je velkou otázkou.

+1/0
30.9.2015 12:10

V12a43c77l17a42v 71M19e61d90e92k 5881232625785

za to výrobci nemůžou. To naši volení zástupci v europarlamentu, a loby ekopošuků.

+2/0
30.9.2015 16:31

P67a65v21e97l 70J59o44n30á38š 5281545729945

Je to divnej svět, je to EKO a žere to jako kráva....A jestli to zní jako starý varťas blahé paměti, můžou to pojmenovat Rintintin II.

+6/0
30.9.2015 11:26

P29e75t11r 29M21i23c52h89a93l 2800324851192

Taky si říkám. Moje dvoulitrová turboropa má sice jenom 110 koní, ale 280 Nm, jede to a žere 5 litrů.

+1/0
30.9.2015 11:30

J14i24ř50í 48S54c91h20w97a31c26h 8508354278766

na druhou stranu mají ty jejich atmosféry co nabízí souběžně jen 135 Nm a to až někde ve 3500 ot (1.4MPI), nebo 156 Nm/4800 ot (1.6MPI)

Ten krouťák toho turba (172Nm) odpovídá atmosférické 1.8 (např. v Civicu) jen ho dosáhne asi o cca 2000 otáček dříve, takže není potřeba žádný vytáčení narozdíl od té Hondy ;-)

0/0
30.9.2015 11:49

D32e80n14i58s 62W69i75t88z84k88u 3723761109197

a stejně jako ho dřív dosáhne, tak i dřív skončí, zatímco ta atmosféra furt potáhne

+1/0
30.9.2015 15:26

J87i73ř83í 88S22c60h55w30a78c89h 8728624618966

tak samozřejmě, od toho je tam převodovka ;-)

každému z těch motorů vyhovuje trochu jiný provozní režim....

0/0
30.9.2015 18:15

P97e58t60r 93M93i45c30h19a88l 2310684261422

Kdyby to byl čtyřválec, ani neceknu. Ale tříválec je jako Zetor 5011.

0/0
30.9.2015 16:32

L24u38k61á74š 77V90a11ň19u56r41a 1615224663303

Problém je v tom, že jak rychle moment nastoupí, tak rychle zdechne.

0/0
30.9.2015 16:51

M11a12r23t85i10n 17K78a89r35á37s78e82k 9638873788838

Tak on ten motor toci do 4000 v pohode a uprimne and 4000 (benzin) nebo nad 3000 (diesel) tocim v aute tak 3x do roka, jezdim totiz po silnici v normalnim provozu, ne na zavodnim orkuhu...

0/0
1.10.2015 13:41

I62v29o 95U28r40b90á27n25e94k 2706607877

A jak se chovat k turbu žádná automobilka záměrně neprozradí...

0/0
30.9.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.