Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Korejec šitý Evropanům dostal litrový turbotříválec. Zní jako wartburg

V Žilině už vyrobili dva miliony aut a jedním z hlavních modelů vyráběných ve slovenské fabrice korejské značky je Kia cee ́d, letos v květnu tam vyrobili miliontý kus. Je to jedno z prvních aut vůbec, které korejská značka stavěla podle gusta Evropanů. Druhá generace prošla faceliftem a dostala nový motor, litrové tříválcové turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i51ř95í 76S86c48h29w75a40c31h 8468824298896

tento článek je bohužel typický příspěvek (další z mnoha), co šíří pověru o "žravosti" turbomotorů. 

No přece jel jsem s tím piánko, točil jsem to jen mezi 2 až 3 tisíci a ono si to vzalo 8..., pak jsem jel podobnou atmosférou, piánko, točil jsem ji jen mezi 2-3 tisíci a ona, představte si to, si vzala jen 7,5.....čím to asi tak bude??? 

Že by odebraným výkonem? 8-o

0/0
1.10.2015 0:14

L96u92k60á88š 10V87a28ň53u77r38a 1555114433233

U benzíňáku se míchá palivo v přesném poměru benzínu a vzduchu. U dieselu se naopak do co největšího množství vzduchu míchá co nejmíň nafty. Proto je u turbobenzínu mnohem víc citlivá spotřeba na práci s plynem než třeba u turbodieselu. Prostě, když se na to šlápne, tak turbo zabere, napumpuje motor vzduchem a udělá se vír v nádrži. Bohužel při velké zátěži motor tolik netáhne a hodně žere. Největší účinnost je někde kolem 2000ot. Chce to změnit styl jízdy.

0/0
30.9.2015 22:19

M97i75c18h87a55l 79P91a73v60l72á73t 9963133964409

To myslite vazne?! ;o)

0/0
1.10.2015 16:25


Z33d73e39n88ě74k 77H97a74n76z82l 1421896822734

Vždyť je to v pořádku. Automobilky jinou možnost mít nebudou.Honba za emisima a bude hůř. Na prvním místě Emise na druhém Zákazník.

0/0
30.9.2015 21:56

P15e15t76r 64C23h58v37á48t97a33l 4412862240134

Hmm, nemůže někdo těm ekopošukům vysvětlit, že fyzika a chemie platí, i když se jí asi neučili a nerozumí jí??? Prostě když se spáli 8 l paliva, vznikne s vysokou pravděpodobností víc škodlivin, než když se ho spálí 5 litrů.... a jejich slavná CO2 stopa bude skoro dvakrát taková.... hloupost světem vládne...;-€;-€

+1/0
30.9.2015 21:13

L83u31k22á53š 64V26a22ň67u45r98a 1115404143233

Tohle nemusí platit, pokud by proces spalování byl v obou případech jiný.

0/0
30.9.2015 22:07

P89e19t98r 92C51h87v90á97t29a75l 4192242110494

OK, bude různý poměr škodlivin v závislosti na stechiometrickém poměru paliva a vzduchu a teplotě spalování....ale prostě při spálení většího množství paliva vznikne víc CO2 .... a nechci být špatný prorok, ale i těch škodlivin bude spíš vic než míň....Rv

+1/0
30.9.2015 22:41

M76a54r65t86i61n 78K57a68r69á29s12e15k 9728463698768

CO2 ano, u skodlivin prave ne - proto dnesni moderni diesel zere podobne jako pred 15 lety navzdory stovka miliard utopenym ve vyvoji (kdyby se neresily emise skolidivin, tak se dostanou se spotrebou o dost nize).

0/0
1.10.2015 13:37

J62i82ř53í 24V58o88j33t48a 8455363210853

kraviny do kravína...

RvXXX;-O;-O;-ORvRv

+1/0
30.9.2015 21:00

R11i46c44h49a24r71d 90M89i43c23h77a34l64o31w48s79k89i 1461249545376

To si přece nikdo nekoupí.

+2/0
30.9.2015 20:34

M51a22r36e70k 86N90e86t30o27l51i35c67k70ý 6664320838

Litrový tříválec s turbem? 8-o To musí být radost, s tím jezdit :-)

+2/0
30.9.2015 20:33

J62i89ř11í 54S78c43h49w15a28c58h 8378494538586

do BMW dávají totéž, jen to má 1,5 litru.....a samozřejmě vyšší výkon... a samozřejmě vyšší cenu  a to až 3,4 mega ;-)

0/0
30.9.2015 23:20

T98o22m65á58š 58Z34e18m78a36n 3795148694265

Ok, příští auto bude Mazda, do malých aut je základ 1.5 atmosferický 4válec a v ostatních 2.0...

+1/0
30.9.2015 20:19

M71i52c66h92a63l 25Š94e37d55i22v98ý 3579183729312

už je 3 měsíce doma M3 2.0 na dálku i pod 5l

0/0
30.9.2015 20:30

L52u38k63á46š 76V68a52ň22u11r22a 1175974753823

Motor je srovnatelný s 1.4 CVVT. Jinak moment 1.0T-GDi je 171Nm v rozsahu 1500-4000ot.

0/0
30.9.2015 16:59

L63u30k50á19š 27V76a61ň61u64r72a 1335584303523

Down-sizing je neštěstí. Neboť objem ničím nenahradíš. Tříválec bude vždy jako traktor. A navíc benzín s turbem a ještě přímý vstřik, to dělá vždy potíže. Navíc tyto motory nejsou stavěné na menší otáčky, protože jinak strašně žerou.

+4/0
30.9.2015 16:46

L98u66k10á50š 61V86a36ň97u26r66a 1915574293393

Nejsou stavěné na vyšší otáčky. :-)

0/−1
30.9.2015 22:08

J64i80ř55í 27S28c53h91w91a57c48h 8898944688896

při vyšších otáčkách "strašně žere" i atmosféra....

+1/0
30.9.2015 23:17

J72i90ř23í 28K47o98c22u44r22e66k 6465884565648

Tak dobře. Favorit je čtvrt století starý. Kasltle hnije. Motor hůř jede. Jenže i když byl nový, tak se dalo počítat s tím, že 6 litrů mimo město je reálných a že motor těch 150.000 naběhá bez větších oprav jako je třeba výměna rozvodů.

Tohle? Žere víc. Nehnije. Ale umře tomu motor nejspíš dřív než Favoritu. K čemu kastle bez motoru, když se z ní legálně nedá udlat ani kozí chlívek? Hlavně že jsme eko. Logos už se ale vytratil někde s EURO III auty.

0/0
30.9.2015 16:30

M14a83r26t69i56n 32K95o83z26á16k 4394750609177

Euro 3 (aneb třeba stará dobrá dvoulitrová Octavia I) byly tím posledním.

0/0
30.9.2015 19:05

J18i60ř60í 65S27c45h35w35a53c73h 8198304268296

Tohle mimo město určitě nepůjde přes 6, takže nežere víc a jestli tomu umře motor dřív nelze tvrdit předem, to záleží především na tom jak to konstruktéři zvládli a na tom, jak to bude majitel honit, protože na jízdu 90-kou je potřeba stejně jako u Favorita tak u tohoto H cca 10kW a to i ten litrovej motor zvládne naprosto v pohodě

0/0
1.10.2015 0:22

M67a88r79e39k 95H36r86u73b31y 6297482461938

To ekosilenstvi nas zabije - standardni pohonnou jednotkou v nizsi stredni tride se stava maly silene slozity moturek se smesnou zivotnosti a mocnou spotrebou chrlici jedovate zplodiny a mikrocastice.8-o Papirove je ale vsechno krasne zelene :-/EURv

+10/0
30.9.2015 16:12

M88i73l16a87n 70K47r15á36l 8603168801701

Rád vzpomínám na mojí mazdu 626 V6 2,5litru, mělo to cca 170 koní, krásnej zvuk 6ti válce a žralo to do 10 litru i když jsem mu dával knedlík, to byly auta...

+5/0
30.9.2015 13:28

M21i39c78h40a52l 60H36r15u76b25o37š 4360107782335

Dvojtaktny trojvalec nikto nemoze porovnavat so stvortaktnym trojvalcom, ktory ide vzdy jednu otacku naprazdno. Dvojtaktny trojvalec ma pekne vyrovnany chod, jeho zvuk je vyrovnany a kontinualny bez prerusovania, porovnat ho mozu tak so stvrotaktnym sestvalcom... ;-)

0/0
30.9.2015 13:24

P29e44t39r 40M26i80c50h45a60l 2460844471812

Skoč si na ušní. :-D

+2/0
30.9.2015 16:29

M21i92c17h82a98l 67H84r95u18b42o77š 4680217402275

Mal si dakedy wartburga, alebo si aspon pri nom stal? Nemyl si to s trabantom. Pokial ma wartas motor v poriadku aj zapalovanie, ma krasny plynuly zvuk aj chod motora ;-)

+1/0
30.9.2015 16:41

P72e46t79r 87M90i24c84h90a30l 2740634881692

Neměl, ale jezdil jsem s ním. Na chodu toho motoru nic pravidelného nebylo.

+3/0
30.9.2015 17:07

J92i27ř92í 66S22c54h92w82a18c53h 8368414938366

3-válcový 2-taktní wartburg je úplně stejný generátor náhodných "výbuchů" jako 2-válcový trabant, jen průměrná frekvence těch "výbuchů" je cca o 50% vyšší oproti tomu trabantu....;-)

0/0
1.10.2015 0:02

M21i11c60h70a15l 49H33r71u24b66o96š 4560677362115

Sto ľudí, sto chutí, a mne sa ten zvuk páči ;-)

0/0
1.10.2015 7:12

P85e17t44r 78M24i13c89h48a21l 2560664471432

Sakra, tady mizí prispevky.

Skoč si na ušní, pak nebudeš psát nesmysly o vyrovnaném a kultivovaném chodu ve spojitosti s dvoutaktním tříválcem.

+1/0
30.9.2015 16:40

P64e91t52r 56M95i86c72h89a69l 2130584481452

By mě trefilo, teď se to objevilo.

0/0
30.9.2015 16:41

M31i13c36h68a64l 86H65r80u31b45o91š 4620797332305

Ty si skoč na očné, potom nebudeš musiet písať duplicitné príspevky a dakedy sa choď pozrieť na nejaký IFA zraz, až si môžeš vypočuť zvuk dvojtaktného trojvalca ;-)

0/0
30.9.2015 16:44

P62e49t24r 47M12i89c17h31a24l 2500594791632

Asi jim blbne mobilní verze, stává se to celkem casto. Jinak motor s klikovkou po 120° nemůže mít pravidelný chod, nepomůže tomu ani vyvažovací hřídel.

0/0
30.9.2015 17:16

L21u26k14á85š 39V78a81ň86u22r51a 1905794803613

Dvoutaktní 2 válec je opravdu vyrovnaný neb je vlastně jako 4taktní šestiválec. Jiný zvuk má trabant, který je 2taktní 2válec a to je málo.

+1/0
30.9.2015 16:48

P43e55t59r 93M26i62c52h36a30l 2880214461552

Aha, Wartburg je vlastně jako šestiválec. Tak to je gól dne. :-D

+2/0
30.9.2015 17:19

L23u80k21á28š 15V16a12ň68u15r41a 1165324103513

Ale jistě! Mrkněte na to jak běží cykly dvou a čtyřtaktu a jaké jsou tam vibrace a momenty a uvidíte. I když chápu, že to pro některé může být urážka 6ti válce. ;-D

0/0
30.9.2015 22:39

M43i49c96h32a66l 30H37r73u75b63o56š 4420277212835

Myslel Ste 2taktny 3valec predpokladam, ako sa o tom zmienujem kusok vyssie, inak samozrejme suhlas... ;-)

0/0
1.10.2015 7:17
Foto

P95e24t74r 91K32r67á15l11í33k 9859739781915

kolikpak to vydrží takovej motůrek, sto tisíc?

+3/0
30.9.2015 12:33

L37u23k53á70š 25V20a18ň86u32r65a 1535254273493

Záleží na tom, jak moc se plní a přetěžuje.

0/0
30.9.2015 16:49

Z15d56e71n72ě87k 90D84u18f27e41k 2394774838

Jděte už všichni výrobci do pr....s vašimi složitými turboventilátory. Spotřeba jak 2-2,5 litr v atmosféře a životnost a poruchovost je velkou otázkou.

+1/0
30.9.2015 12:10

V37a48c73l46a92v 51M44e45d61e20k 5841262165125

za to výrobci nemůžou. To naši volení zástupci v europarlamentu, a loby ekopošuků.

+2/0
30.9.2015 16:31

P96a72v57e30l 76J15o27n10á53š 5601235849875

Je to divnej svět, je to EKO a žere to jako kráva....A jestli to zní jako starý varťas blahé paměti, můžou to pojmenovat Rintintin II.

+6/0
30.9.2015 11:26

P17e29t95r 22M40i47c36h80a48l 2580294591732

Taky si říkám. Moje dvoulitrová turboropa má sice jenom 110 koní, ale 280 Nm, jede to a žere 5 litrů.

+1/0
30.9.2015 11:30

J81i14ř53í 46S85c55h81w87a86c45h 8688204628716

na druhou stranu mají ty jejich atmosféry co nabízí souběžně jen 135 Nm a to až někde ve 3500 ot (1.4MPI), nebo 156 Nm/4800 ot (1.6MPI)

Ten krouťák toho turba (172Nm) odpovídá atmosférické 1.8 (např. v Civicu) jen ho dosáhne asi o cca 2000 otáček dříve, takže není potřeba žádný vytáčení narozdíl od té Hondy ;-)

0/0
30.9.2015 11:49

D66e37n93i22s 33W18i62t37z25k64u 3963531779797

a stejně jako ho dřív dosáhne, tak i dřív skončí, zatímco ta atmosféra furt potáhne

+1/0
30.9.2015 15:26

J30i57ř23í 38S70c12h32w22a55c16h 8738664138986

tak samozřejmě, od toho je tam převodovka ;-)

každému z těch motorů vyhovuje trochu jiný provozní režim....

0/0
30.9.2015 18:15

P29e83t36r 12M77i74c68h53a53l 2460944511202

Kdyby to byl čtyřválec, ani neceknu. Ale tříválec je jako Zetor 5011.

0/0
30.9.2015 16:32

L54u87k87á48š 42V76a11ň67u38r31a 1405484603493

Problém je v tom, že jak rychle moment nastoupí, tak rychle zdechne.

0/0
30.9.2015 16:51

M53a80r87t47i65n 14K63a17r41á38s94e75k 9128213768148

Tak on ten motor toci do 4000 v pohode a uprimne and 4000 (benzin) nebo nad 3000 (diesel) tocim v aute tak 3x do roka, jezdim totiz po silnici v normalnim provozu, ne na zavodnim orkuhu...

0/0
1.10.2015 13:41

I76v42o 28U90r77b33á67n66e41k 2886127407

A jak se chovat k turbu žádná automobilka záměrně neprozradí...

0/0
30.9.2015 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.