Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Korejec šitý Evropanům dostal litrový turbotříválec. Zní jako wartburg

V Žilině už vyrobili dva miliony aut a jedním z hlavních modelů vyráběných ve slovenské fabrice korejské značky je Kia cee ́d, letos v květnu tam vyrobili miliontý kus. Je to jedno z prvních aut vůbec, které korejská značka stavěla podle gusta Evropanů. Druhá generace prošla faceliftem a dostala nový motor, litrové tříválcové turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i36ř60í 23S54c95h22w62a18c92h 8528344228906

tento článek je bohužel typický příspěvek (další z mnoha), co šíří pověru o "žravosti" turbomotorů. 

No přece jel jsem s tím piánko, točil jsem to jen mezi 2 až 3 tisíci a ono si to vzalo 8..., pak jsem jel podobnou atmosférou, piánko, točil jsem ji jen mezi 2-3 tisíci a ona, představte si to, si vzala jen 7,5.....čím to asi tak bude??? 

Že by odebraným výkonem? 8-o

0/0
1.10.2015 0:14

L92u58k70á45š 10V42a40ň17u92r21a 1735314653153

U benzíňáku se míchá palivo v přesném poměru benzínu a vzduchu. U dieselu se naopak do co největšího množství vzduchu míchá co nejmíň nafty. Proto je u turbobenzínu mnohem víc citlivá spotřeba na práci s plynem než třeba u turbodieselu. Prostě, když se na to šlápne, tak turbo zabere, napumpuje motor vzduchem a udělá se vír v nádrži. Bohužel při velké zátěži motor tolik netáhne a hodně žere. Největší účinnost je někde kolem 2000ot. Chce to změnit styl jízdy.

0/0
30.9.2015 22:19

M55i57c53h90a68l 72P65a29v23l80á88t 9143903874719

To myslite vazne?! ;o)

0/0
1.10.2015 16:25

Z95d18e54n35ě47k 29H72a24n34z24l 1901386922284

Vždyť je to v pořádku. Automobilky jinou možnost mít nebudou.Honba za emisima a bude hůř. Na prvním místě Emise na druhém Zákazník.

0/0
30.9.2015 21:56

P67e11t80r 73C56h57v61á44t98a42l 4532272370384

Hmm, nemůže někdo těm ekopošukům vysvětlit, že fyzika a chemie platí, i když se jí asi neučili a nerozumí jí??? Prostě když se spáli 8 l paliva, vznikne s vysokou pravděpodobností víc škodlivin, než když se ho spálí 5 litrů.... a jejich slavná CO2 stopa bude skoro dvakrát taková.... hloupost světem vládne...;-€;-€

+1/0
30.9.2015 21:13

L56u64k20á38š 49V29a31ň25u64r76a 1405664353843

Tohle nemusí platit, pokud by proces spalování byl v obou případech jiný.

0/0
30.9.2015 22:07

P39e65t53r 81C36h35v94á22t87a33l 4262402240434

OK, bude různý poměr škodlivin v závislosti na stechiometrickém poměru paliva a vzduchu a teplotě spalování....ale prostě při spálení většího množství paliva vznikne víc CO2 .... a nechci být špatný prorok, ale i těch škodlivin bude spíš vic než míň....Rv

+1/0
30.9.2015 22:41

M72a54r91t93i12n 44K84a76r59á80s10e53k 9978463858258

CO2 ano, u skodlivin prave ne - proto dnesni moderni diesel zere podobne jako pred 15 lety navzdory stovka miliard utopenym ve vyvoji (kdyby se neresily emise skolidivin, tak se dostanou se spotrebou o dost nize).

0/0
1.10.2015 13:37

J96i26ř89í 36V59o69j76t98a 8455103130613

kraviny do kravína...

RvXXX;-O;-O;-ORvRv

+1/0
30.9.2015 21:00

R51i32c14h32a88r17d 80M91i31c47h71a33l49o54w87s92k11i 1351819955756

To si přece nikdo nekoupí.

+2/0
30.9.2015 20:34

M11a17r29e23k 33N17e23t84o25l93i65c44k80ý 6254180578

Litrový tříválec s turbem? 8-o To musí být radost, s tím jezdit :-)

+2/0
30.9.2015 20:33

J30i19ř39í 14S33c74h77w27a12c19h 8258874168446

do BMW dávají totéž, jen to má 1,5 litru.....a samozřejmě vyšší výkon... a samozřejmě vyšší cenu  a to až 3,4 mega ;-)

0/0
30.9.2015 23:20

T73o30m64á75š 30Z95e13m74a82n 3725778464325

Ok, příští auto bude Mazda, do malých aut je základ 1.5 atmosferický 4válec a v ostatních 2.0...

+1/0
30.9.2015 20:19

M76i66c15h72a72l 83Š52e39d61i86v45ý 3959833539442

už je 3 měsíce doma M3 2.0 na dálku i pod 5l

0/0
30.9.2015 20:30

L15u14k13á69š 36V87a31ň69u60r59a 1425364983263

Motor je srovnatelný s 1.4 CVVT. Jinak moment 1.0T-GDi je 171Nm v rozsahu 1500-4000ot.

0/0
30.9.2015 16:59

L43u55k41á54š 38V55a50ň45u14r51a 1245314903433

Down-sizing je neštěstí. Neboť objem ničím nenahradíš. Tříválec bude vždy jako traktor. A navíc benzín s turbem a ještě přímý vstřik, to dělá vždy potíže. Navíc tyto motory nejsou stavěné na menší otáčky, protože jinak strašně žerou.

+4/0
30.9.2015 16:46

L68u77k39á34š 22V59a40ň77u67r74a 1755944883443

Nejsou stavěné na vyšší otáčky. :-)

0/−1
30.9.2015 22:08

J44i21ř23í 51S25c40h44w52a89c64h 8388244888646

při vyšších otáčkách "strašně žere" i atmosféra....

+1/0
30.9.2015 23:17

J68i97ř27í 22K65o39c36u91r80e13k 6125854665138

Tak dobře. Favorit je čtvrt století starý. Kasltle hnije. Motor hůř jede. Jenže i když byl nový, tak se dalo počítat s tím, že 6 litrů mimo město je reálných a že motor těch 150.000 naběhá bez větších oprav jako je třeba výměna rozvodů.

Tohle? Žere víc. Nehnije. Ale umře tomu motor nejspíš dřív než Favoritu. K čemu kastle bez motoru, když se z ní legálně nedá udlat ani kozí chlívek? Hlavně že jsme eko. Logos už se ale vytratil někde s EURO III auty.

0/0
30.9.2015 16:30

M76a72r79t62i59n 60K10o69z39á11k 4794750129337

Euro 3 (aneb třeba stará dobrá dvoulitrová Octavia I) byly tím posledním.

0/0
30.9.2015 19:05

J34i48ř68í 82S45c50h23w98a75c58h 8828334158186

Tohle mimo město určitě nepůjde přes 6, takže nežere víc a jestli tomu umře motor dřív nelze tvrdit předem, to záleží především na tom jak to konstruktéři zvládli a na tom, jak to bude majitel honit, protože na jízdu 90-kou je potřeba stejně jako u Favorita tak u tohoto H cca 10kW a to i ten litrovej motor zvládne naprosto v pohodě

0/0
1.10.2015 0:22

M29a41r48e23k 53H77r49u22b90y 6587612391138

To ekosilenstvi nas zabije - standardni pohonnou jednotkou v nizsi stredni tride se stava maly silene slozity moturek se smesnou zivotnosti a mocnou spotrebou chrlici jedovate zplodiny a mikrocastice.8-o Papirove je ale vsechno krasne zelene :-/EURv

+10/0
30.9.2015 16:12

M67i38l86a20n 84K63r33á67l 8553638431131

Rád vzpomínám na mojí mazdu 626 V6 2,5litru, mělo to cca 170 koní, krásnej zvuk 6ti válce a žralo to do 10 litru i když jsem mu dával knedlík, to byly auta...

+5/0
30.9.2015 13:28

M31i61c63h72a13l 14H75r36u94b60o20š 4690417622575

Dvojtaktny trojvalec nikto nemoze porovnavat so stvortaktnym trojvalcom, ktory ide vzdy jednu otacku naprazdno. Dvojtaktny trojvalec ma pekne vyrovnany chod, jeho zvuk je vyrovnany a kontinualny bez prerusovania, porovnat ho mozu tak so stvrotaktnym sestvalcom... ;-)

0/0
30.9.2015 13:24

P55e84t36r 76M33i82c21h19a41l 2460704721472

Skoč si na ušní. :-D

+2/0
30.9.2015 16:29

M50i83c60h84a83l 78H50r56u87b58o28š 4550577622765

Mal si dakedy wartburga, alebo si aspon pri nom stal? Nemyl si to s trabantom. Pokial ma wartas motor v poriadku aj zapalovanie, ma krasny plynuly zvuk aj chod motora ;-)

+1/0
30.9.2015 16:41

P71e76t76r 50M53i11c74h22a70l 2370654781472

Neměl, ale jezdil jsem s ním. Na chodu toho motoru nic pravidelného nebylo.

+3/0
30.9.2015 17:07

J50i54ř41í 65S42c12h88w54a76c58h 8838564828176

3-válcový 2-taktní wartburg je úplně stejný generátor náhodných "výbuchů" jako 2-válcový trabant, jen průměrná frekvence těch "výbuchů" je cca o 50% vyšší oproti tomu trabantu....;-)

0/0
1.10.2015 0:02

M97i96c76h58a77l 35H57r42u68b68o92š 4320927482185

Sto ľudí, sto chutí, a mne sa ten zvuk páči ;-)

0/0
1.10.2015 7:12

P48e23t56r 23M70i19c47h14a85l 2880244601862

Sakra, tady mizí prispevky.

Skoč si na ušní, pak nebudeš psát nesmysly o vyrovnaném a kultivovaném chodu ve spojitosti s dvoutaktním tříválcem.

+1/0
30.9.2015 16:40

P27e10t28r 65M96i28c67h23a73l 2590164101212

By mě trefilo, teď se to objevilo.

0/0
30.9.2015 16:41

M91i21c71h95a48l 79H94r15u67b19o70š 4980687452885

Ty si skoč na očné, potom nebudeš musiet písať duplicitné príspevky a dakedy sa choď pozrieť na nejaký IFA zraz, až si môžeš vypočuť zvuk dvojtaktného trojvalca ;-)

0/0
30.9.2015 16:44

P58e72t71r 88M21i96c54h51a68l 2740664951302

Asi jim blbne mobilní verze, stává se to celkem casto. Jinak motor s klikovkou po 120° nemůže mít pravidelný chod, nepomůže tomu ani vyvažovací hřídel.

0/0
30.9.2015 17:16

L50u34k48á95š 16V69a97ň54u91r24a 1915744793913

Dvoutaktní 2 válec je opravdu vyrovnaný neb je vlastně jako 4taktní šestiválec. Jiný zvuk má trabant, který je 2taktní 2válec a to je málo.

+1/0
30.9.2015 16:48

P21e42t18r 93M96i58c32h33a24l 2850444211982

Aha, Wartburg je vlastně jako šestiválec. Tak to je gól dne. :-D

+2/0
30.9.2015 17:19

L94u66k29á37š 73V23a98ň83u27r83a 1315124623743

Ale jistě! Mrkněte na to jak běží cykly dvou a čtyřtaktu a jaké jsou tam vibrace a momenty a uvidíte. I když chápu, že to pro některé může být urážka 6ti válce. ;-D

0/0
30.9.2015 22:39

M90i14c80h57a96l 46H26r62u39b36o66š 4710977712275

Myslel Ste 2taktny 3valec predpokladam, ako sa o tom zmienujem kusok vyssie, inak samozrejme suhlas... ;-)

0/0
1.10.2015 7:17
Foto

P11e34t20r 71K58r97á59l35í93k 9639119651915

kolikpak to vydrží takovej motůrek, sto tisíc?

+3/0
30.9.2015 12:33

L37u24k33á72š 93V95a56ň42u20r15a 1865234623773

Záleží na tom, jak moc se plní a přetěžuje.

0/0
30.9.2015 16:49

Z13d88e11n16ě51k 10D22u98f82e96k 2914904258

Jděte už všichni výrobci do pr....s vašimi složitými turboventilátory. Spotřeba jak 2-2,5 litr v atmosféře a životnost a poruchovost je velkou otázkou.

+1/0
30.9.2015 12:10

V54a55c62l42a44v 60M69e12d21e42k 5971142745705

za to výrobci nemůžou. To naši volení zástupci v europarlamentu, a loby ekopošuků.

+2/0
30.9.2015 16:31

P67a23v15e84l 44J44o80n31á14š 5621935249915

Je to divnej svět, je to EKO a žere to jako kráva....A jestli to zní jako starý varťas blahé paměti, můžou to pojmenovat Rintintin II.

+6/0
30.9.2015 11:26

P24e25t49r 74M11i15c41h49a65l 2580334791272

Taky si říkám. Moje dvoulitrová turboropa má sice jenom 110 koní, ale 280 Nm, jede to a žere 5 litrů.

+1/0
30.9.2015 11:30

J27i42ř86í 88S72c52h95w46a38c25h 8828864158806

na druhou stranu mají ty jejich atmosféry co nabízí souběžně jen 135 Nm a to až někde ve 3500 ot (1.4MPI), nebo 156 Nm/4800 ot (1.6MPI)

Ten krouťák toho turba (172Nm) odpovídá atmosférické 1.8 (např. v Civicu) jen ho dosáhne asi o cca 2000 otáček dříve, takže není potřeba žádný vytáčení narozdíl od té Hondy ;-)

0/0
30.9.2015 11:49

D57e72n33i57s 79W50i45t77z87k95u 3923321129697

a stejně jako ho dřív dosáhne, tak i dřív skončí, zatímco ta atmosféra furt potáhne

+1/0
30.9.2015 15:26

J38i28ř57í 55S60c63h27w63a87c27h 8738304708946

tak samozřejmě, od toho je tam převodovka ;-)

každému z těch motorů vyhovuje trochu jiný provozní režim....

0/0
30.9.2015 18:15

P76e86t34r 91M24i98c59h91a91l 2350754101762

Kdyby to byl čtyřválec, ani neceknu. Ale tříválec je jako Zetor 5011.

0/0
30.9.2015 16:32

L80u63k98á92š 79V29a92ň76u98r95a 1345404543263

Problém je v tom, že jak rychle moment nastoupí, tak rychle zdechne.

0/0
30.9.2015 16:51

M39a18r44t39i15n 29K74a81r20á18s67e40k 9868703778368

Tak on ten motor toci do 4000 v pohode a uprimne and 4000 (benzin) nebo nad 3000 (diesel) tocim v aute tak 3x do roka, jezdim totiz po silnici v normalnim provozu, ne na zavodnim orkuhu...

0/0
1.10.2015 13:41

I65v30o 84U62r49b81á34n28e79k 2496507127

A jak se chovat k turbu žádná automobilka záměrně neprozradí...

0/0
30.9.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.