- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tento článek je bohužel typický příspěvek (další z mnoha), co šíří pověru o "žravosti" turbomotorů.
No přece jel jsem s tím piánko, točil jsem to jen mezi 2 až 3 tisíci a ono si to vzalo 8..., pak jsem jel podobnou atmosférou, piánko, točil jsem ji jen mezi 2-3 tisíci a ona, představte si to, si vzala jen 7,5.....čím to asi tak bude???
Že by odebraným výkonem?
U benzíňáku se míchá palivo v přesném poměru benzínu a vzduchu. U dieselu se naopak do co největšího množství vzduchu míchá co nejmíň nafty. Proto je u turbobenzínu mnohem víc citlivá spotřeba na práci s plynem než třeba u turbodieselu. Prostě, když se na to šlápne, tak turbo zabere, napumpuje motor vzduchem a udělá se vír v nádrži. Bohužel při velké zátěži motor tolik netáhne a hodně žere. Největší účinnost je někde kolem 2000ot. Chce to změnit styl jízdy.
Vždyť je to v pořádku. Automobilky jinou možnost mít nebudou.Honba za emisima a bude hůř. Na prvním místě Emise na druhém Zákazník.
Hmm, nemůže někdo těm ekopošukům vysvětlit, že fyzika a chemie platí, i když se jí asi neučili a nerozumí jí??? Prostě když se spáli 8 l paliva, vznikne s vysokou pravděpodobností víc škodlivin, než když se ho spálí 5 litrů.... a jejich slavná CO2 stopa bude skoro dvakrát taková.... hloupost světem vládne...
Tohle nemusí platit, pokud by proces spalování byl v obou případech jiný.
To si přece nikdo nekoupí.
Litrový tříválec s turbem? To musí být radost, s tím jezdit
do BMW dávají totéž, jen to má 1,5 litru.....a samozřejmě vyšší výkon... a samozřejmě vyšší cenu a to až 3,4 mega
Ok, příští auto bude Mazda, do malých aut je základ 1.5 atmosferický 4válec a v ostatních 2.0...
už je 3 měsíce doma M3 2.0 na dálku i pod 5l
Motor je srovnatelný s 1.4 CVVT. Jinak moment 1.0T-GDi je 171Nm v rozsahu 1500-4000ot.
Down-sizing je neštěstí. Neboť objem ničím nenahradíš. Tříválec bude vždy jako traktor. A navíc benzín s turbem a ještě přímý vstřik, to dělá vždy potíže. Navíc tyto motory nejsou stavěné na menší otáčky, protože jinak strašně žerou.