Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádherné elektroporsche: 600 koní, dojezd 500 km, u zásuvky 15 minut

Světová premiéra prvního elektricky poháněného konceptu Porsche je jedním z největších překvapení na autosalonu ve Frankfurtu. Koncept Mission E potvrzuje, že značka chystá menší čtyřdveřový sedan. Někdo v něm vidí jen čtyřdveřovou 911, ale vypadá fantasticky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E33m28i76l 47M27i10n56á98ř 7880799509787

„…pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.“ 

Není to nějak moc pane redaktore? :-)

Typoval bych, že jde o průměr disků.

0/0
21.9.2015 16:14

E93m67i60l 71M93i42n76á13ř 7240749929557

nějak to zlobilo, omluva za double

0/0
21.9.2015 16:17

E95m46i30l 96M21i91n90á40ř 7680159189387

"...pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu." Není to zbytečně moc pane odborný redaktore?:-) Nebo že by šlo o obvyklý průměr disků?

0/0
21.9.2015 16:12


T67h60e61o95d31o44r 77C24o12l18l50i14n49o 2224504646

Mně se to líbí

0/0
20.9.2015 19:36

S51t93a83n57i34s31l50a80v 79U58r87u95b87a 1207199886590

Bohužel jen koncept...

+1/0
18.9.2015 19:41

J32a14n 43D79l79o80u79h95ý 7784529860949

Problemem toho auta bude vzdy cena.

+1/0
18.9.2015 17:04

P26e56t98r 51H36o87m74o30l59k13a 2465193804265

To je blbost... cena je vyjádřením poptávky a tu Porsche umí odhadnout...

0/0
2.10.2015 22:52

D72a55v80i36d 91E97r61b54e27n 5179167847706

Až na přední světlomety krása a to Porsche nějak nežeru. R^;-)

0/0
18.9.2015 14:10
Foto

J22a14n 60M55a77c63k 5847622112885

Nejvetsi otazkou zbyva..... jestli ho budou mit i v cerne.

0/0
18.9.2015 13:28

J53o61s31e44f 67N10o29v67a33k 5988622186338

Misto baterek ZPM a bude to jezdit furt. Ještě jak ho sem z tý Atlantidy dostat. :-)

0/0
18.9.2015 8:07

P25a52v59e87l 43S70o39b90o44t50k26a 5610254

No jistě!!!

Auta se spalovacím motorem dnes kupují jen socky!

0/0
17.9.2015 22:41

D97o57m67i55n94i62k 70A65d37l73e70r 4639922538974

... a neexistuje. Tesla ano.

+1/0
17.9.2015 22:30

J49o81s84e17f 14V79a45l13a 9270743503913

800V bude taky na hnacim elekromotoru ? Tak to aby udelali zbytek auta z jenom karbonu a zadny plech, protoze se jinak po nehode privod jednoduse zkratuje o minuspol karoserie a posadka se vypari v svetle obloukove lampy.........

0/0
17.9.2015 22:05

J71i97ř18í 20K14r82u51t11i70l 8989775131108

Křižík by měl radost.

0/0
18.9.2015 19:29
Foto

R47a66d86i77m 88K34r50o27u41t50i62l 7650191566449

Takový bílý veselý žabák zpředu... První, co mi vytanulo na mysli, byla dvě slova Daft Punk, tak nějak nevím proč :-)

0/0
17.9.2015 20:13

D61e54j50a79n 54T70a98d67i28c 7632666797507

A z radia pujde umele vytvoreny zvuk osmivalce, ne? Co to je za hroznou dobu automobiloveho prumyslu, driv ta auta mela aspon koule... hyperpohon at si strci za klobouk.

0/0
17.9.2015 11:46

M52i36r49o14s81l17a66v 23Š57i34m38k49o 7105733392565

Takhle měla vypadat Pananera... A s motorem vzadu...

+4/0
17.9.2015 10:40

M55a54r94e35k 16G48a25j58d96a 4583384476982

Však to auto má motory vzadu ..... ;-D

0/0
17.9.2015 13:16

M68a24r31t54i10n 73Z14e10l57e83n11y 2897310149299

no ale cena bude pravděpodobně kosmická.....

+2/0
17.9.2015 10:32

A21n40d54r95e68j 21M71a19s71a53r43y13k 9200903166320

tu kludne moze byt... ale pokial bude viac takychto aut tym rozsirenejsia bude technologia aj v lacnych autach.... nebudu predsa demonstrovat novu technologiu na dacii sandero ....

+5/0
17.9.2015 12:29

P78e28t24r 88J20a16k94e98š 8100343557968

no už to vidim na českých otřesných okreskách.

0/−1
17.9.2015 9:54

A84n44d95r46e66j 14M41a78s86a95r14y59k 9100653696930

pokial to neberete ironicky tak asi vobec nechapete o com to auto je....

+1/0
17.9.2015 12:27

P19a51v60e31l 71F17o25l19t15á45n 4540952434

"o com to auto je" – to je auto o ničem, neb vůbec neexistuje

+2/0
17.9.2015 20:55

J73o48s76e17f 58N68o24v53á48k 7277477492368

A výfuk to má kde? V Temelíně nebo Tušimicích?

+8/−1
17.9.2015 9:46

J91a15k55u93b 43F39e40i45f55a18r 7719739766299

kdyby v Temelíně, tak je to ještě dobré. Do té doby, než elektřinu přestaneme vyrábět z fosilních paliv, bude to pořád jen kouřit někde jinde.

Což bohužel spousta naivních milovníků aut na baterky nechápe.

+1/−2
17.9.2015 11:09

F85i41l31i59p 45T44ř31e31b65a 6823910178106

Nevím, co víte o elektrárnách, ale i ty hodně staré jsou na tom s emisemi lépe (tedy alespoň v EU a severní americe), než spalovací motor.

Stejně tak energetická účinnost celého řetězu od paliva po asfalt je u elektrických aut úplně jinde. Výroba baterií to bude, pravda, ještě nějaký ten pátek kazit, ale určitě to zatím nevypadá na krok špatným směrem, narozdíl od solárních tunelů...

+2/0
17.9.2015 11:25

D78a64v12i42d 83Z31a79h32r13a58d50n20í65č13e29k 3287397156431

Ale no tak, jaká je účinnost elektromotoru a jaká spalováku? Ano, kouřit to bude jinde, ale mimo hustě  osídlené lidské obydlí. O kolik by to bylo v Praze lepší, kdyby tam nebyly zástupy aut se spalovákem, ale elektromobily?  A to nemluvím o výhodách s mnohem menším servisem, jelikož elektromobil je nesrovnatelně levnější na údržbu. Bohužel se do toho stále cpou li-ion baterie, které mají super parametry (pro marketing) a katastrofální živostnost.

+1/0
17.9.2015 11:48

J80a49n 38V22e27s67e12l14ý 5144693482721

Dvě poznámky.

1) Zatím to vypadá (provozní data), že battery packy v elektromobilech mají vyšší životnost než spalovací motory, celé kouzlo je v battery management systému, který hlídá, aby se baterky nepřehřívaly a aby se zatěžovaly rovnoměrně. Pak není problém dávat (jako Tesla) třeba 8 let záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.

2) Zapomněl jste na to ticho.

+2/0
17.9.2015 13:36

J36o38s61e80f 53V75a87l51a 9950953813823

kolik lze najet s Teslou za rok ? -vezmu-li v uvahu jet okamzite po tom, co se nabije na 100%: Zatim jsem mel bezne auto i s 370.000 km na tachometru a motor stale plnil emisni limity.....to Tesla nedokaze ani kdyby ji vozili na podvalniku. Battery management mam v notebooku u Lenova taky, navic si hlidam, aby vybiti nepresahlo 50% maximalni hodnoty a uz po 300 cyklech mam jenom 60% aku k dispozici. Neverim, ze do auta je nejaka zazracnejsi technologie nez do notebooku....

0/−1
17.9.2015 22:12

J79i48ř78í 40S12c13h36w76a58c35h 8608504528846

srovnávat baterii a její managemet  za cca 0,5-1 milonu s něčím co stojí 1000 Kč?

Musí to být opravdu totéž? 8-o8-o8-o

0/0
18.9.2015 1:02

J74o81s27e74f 62V64a84l49a 9830363513473

na kvalitnich akumulatorech pro NB, tablety a smartphony se vydela denne mnohem vice penez nez na akumulatory pro nekolik stovek elektroaut tehle kategorie. Pokud existuje nejaky rozumny a fungujici SW, tak o nem uz vedi v Applu nebo u Samsungu, eventuelne u znamejsich znacek a budou ho do svych vyrobku dodavat. Pokud to neudelali do dnesniho dne, pak takovy program bud nefunguje nebo neexistuje

0/0
18.9.2015 9:22

P74e63t26r 90T83a52f55t 9393467284329

Nadherne auto, super design, ale tem funkcim se mi vazne nechce verit.

A udaje o nabijeni a dalsim - ono slibit se da vsechno, ale proc takove parametry ostatni jiz vyrabene modely nemaji?

0/−1
17.9.2015 9:34

F43i27l96i40p 63T52ř88e63b38a 6723590668516

Na dvojnásobné napětí znamená čtvrtinové výkonové ztráty, poloviční až třetinový průřez vodičů, a s kutečně umožňuje 4x rychlejší dobíjení.

Má to ale jeden háček: Pokud nemá auto potřebný střídač v sobě, o čemž se u supersportu dá kvůli hmotnosti pochybovat, musí být ten střídač v zásuvce, a to znamená, že ho nenabijete nikde jinde. Navíc 800V SS už znamená v případě kontaktu prakticky jistou smrt.

0/0
17.9.2015 9:48

F19i16l62i20p 66T62ř19e37b42a 6163630798836

Achjo. Vážně mi na Idnes chybí možnost upravit příspěvek poté, co si ho po sobě (už odeslaný) přečtu...

+2/0
17.9.2015 9:49

R47a37d49i44m 84S57v70o25b24o30d54a 9563799576472

ale ohmuv zakon plati i u Porsche.

0/0
17.9.2015 9:54

F74i17l43i79p 93T57ř53e31b19a 6493100878966

Tedy, doufám, že jsem nenapsal nějakou blbost, ale proč by neplatil?

0/0
17.9.2015 11:18

R65a80d41i90m 78S68v35o67b12o54d22a 9353869256932

narazim na fakt, ze nezavysle na prenosove soustave se ta energie musi nejak nacpat do baterky. tady se nebavime o 3000mAh baterkach ale o 4-5 radu vetsich kapacitach a tomu odpovidajici proud

0/0
17.9.2015 11:24

F84i18l62i85p 15T71ř62e34b71a 6833850358926

Limitujícím faktorem u baterií nebývá uskladněný výkon, ale výkon ztrátový, a ten je při polovičním proudu čtvrtinový.

Samozřejmě z normální zásuvky víc, než 22kW nevytáhnete, o důvod víc, proč to nenabijete jinde, než doma v milionářské vile..

0/0
17.9.2015 11:32

P16e39t94r 84T69a72f58t 9433887624779

Jj, sahat do dnesnich elektromobilu je asi celkem nebezpecna zalezitost...

0/0
17.9.2015 10:24

J20i32ř79í 72K61o31c53u16r42e58k 6455114855238

Vrazit prsty do rozvodového řemene taky není nic příjemného. Občas nějaká mediální hvězda vyleze na vagon, dostane 25 tisíc voltů, zabliká a pohasne.

0/0
17.9.2015 14:53

T82o35m13á55š 68R16e91k43t41o61r 1718584367659

Ten dojezd je za jakých podmínek? S teslou taky dojeli přes 700km ale museli jet 40kou na méně než procento výkonu motoru...

+2/0
17.9.2015 9:29

J24i65ř60í 95S54c84h74w82a90c88h 8728504408796

tak Veyron taky umí vycucnout nádrž za 11 minut..... ;-)

0/0
17.9.2015 22:10

T92o43m69á38š 18Š70v85a46g55e87r30a 2559850764893

Tak to se může nabíjet i pod drátama (VN)?

0/0
17.9.2015 9:29

A28n10d12r93e86j 90O76l97e49k55s11a 3475101437231

Trolejbusová trať - ideálně :-)

0/0
17.9.2015 20:50

M82a27r75e22k 49Ž96a90b43č50í65k 5786772197717

Jestli ty čísla jsou pravdivá, tak by snad neměl být problém tuto technologii v průběhu 10 let přenést do obyčejných aut a způsobit smrt spalovacím motorům.

+2/0
17.9.2015 9:18

A75n98d97r97e91j 72M88a69s56a52r87y25k 9440293826170

8-o konecne ma Tesla konkurenciu. je potreba viac takychto aut. Aby sa zacali rozsirovat aj lacnejsie modely ... docela si viem predstavit jazdit do prace na elektriku.

+11/0
17.9.2015 9:08

J33a85n 12V41e15s12e78l72ý 5374913362661

Na ježdění do práce jde už třeba dneska koupit 3-4 roky starý Peugeot iON pod 10 000 Eur.

0/0
17.9.2015 13:39

D61o38m17i23n66i36k 73A55d12l49e17r 4699342228704

Ale nemá. Tohle auto neexistuje. Tesla se prodává a jezdí.

+2/0
17.9.2015 22:31

R33a34d33i62m 71S59v43o41b92o75d77a 9663729296352

predpokladejme ze ma baterka 85-90kWh. z toho je 80% 68-72kWh.

aby sme do baterky dostali tolik energie z 400V zasuvky za hodinu, tak by sme potrebovali cca 180A. za 15 minut by to bylo 4x tolik. u 800V by to bylo nekde kolem 230A

fakt by me zajimalo, jak maji vyresene ty nabijecky ataky ty baterky

+1/0
17.9.2015 9:04

T70o98m46á32š 17V27e44s74e58l18ý 5555368140839

zapomínáte, že 400V zásuvka bývá (u nás) třífázová, takže při 240 A to máte za čtvrt hoďky nabité (když pomineme ztráty). A takových 63 A není úplně výjimečných ani v rodinných domcích.

0/0
17.9.2015 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.