Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádherné elektroporsche: 600 koní, dojezd 500 km, u zásuvky 15 minut

Světová premiéra prvního elektricky poháněného konceptu Porsche je jedním z největších překvapení na autosalonu ve Frankfurtu. Koncept Mission E potvrzuje, že značka chystá menší čtyřdveřový sedan. Někdo v něm vidí jen čtyřdveřovou 911, ale vypadá fantasticky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E18m72i13l 72M74i57n90á70ř 7760369879457

„…pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.“ 

Není to nějak moc pane redaktore? :-)

Typoval bych, že jde o průměr disků.

0/0
21.9.2015 16:14

E32m78i98l 71M56i21n51á60ř 7890249569827

nějak to zlobilo, omluva za double

0/0
21.9.2015 16:17

E27m65i25l 20M51i87n48á32ř 7930689889707

"...pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu." Není to zbytečně moc pane odborný redaktore?:-) Nebo že by šlo o obvyklý průměr disků?

0/0
21.9.2015 16:12

T88h26e34o82d17o25r 85C15o35l28l73i54n66o 2644194876

Mně se to líbí

0/0
20.9.2015 19:36

S93t21a68n57i81s87l25a91v 39U35r54u66b83a 1987959106840

Bohužel jen koncept...

+1/0
18.9.2015 19:41

J39a81n 84D31l35o35u17h16ý 7404959210409

Problemem toho auta bude vzdy cena.

+1/0
18.9.2015 17:04

P95e45t96r 30H83o22m15o74l76k12a 2415433454665

To je blbost... cena je vyjádřením poptávky a tu Porsche umí odhadnout...

0/0
2.10.2015 22:52

D25a84v60i60d 67E44r74b57e66n 5799787157186

Až na přední světlomety krása a to Porsche nějak nežeru. R^;-)

0/0
18.9.2015 14:10
Foto

J89a43n 31M74a81c84k 5947272932575

Nejvetsi otazkou zbyva..... jestli ho budou mit i v cerne.

0/0
18.9.2015 13:28

J30o85s78e22f 86N78o64v15a82k 5898912896498

Misto baterek ZPM a bude to jezdit furt. Ještě jak ho sem z tý Atlantidy dostat. :-)

0/0
18.9.2015 8:07

P90a55v44e60l 71S61o70b49o62t14k42a 5980664

No jistě!!!

Auta se spalovacím motorem dnes kupují jen socky!

0/0
17.9.2015 22:41

D86o68m19i67n63i81k 29A67d66l12e47r 4580944441782

... a neexistuje. Tesla ano.

+1/0
17.9.2015 22:30

J10o24s10e34f 98V50a41l34a 9890383603663

800V bude taky na hnacim elekromotoru ? Tak to aby udelali zbytek auta z jenom karbonu a zadny plech, protoze se jinak po nehode privod jednoduse zkratuje o minuspol karoserie a posadka se vypari v svetle obloukove lampy.........

0/0
17.9.2015 22:05

J31i95ř59í 46K25r18u54t79i97l 2270244790338

Křižík by měl radost.

0/0
18.9.2015 19:29
Foto

R35a67d70i86m 77K57r34o13u74t14i83l 7130281976419

Takový bílý veselý žabák zpředu... První, co mi vytanulo na mysli, byla dvě slova Daft Punk, tak nějak nevím proč :-)

0/0
17.9.2015 20:13

D86e27j77a43n 72T52a68d10i44c 7162866217787

A z radia pujde umele vytvoreny zvuk osmivalce, ne? Co to je za hroznou dobu automobiloveho prumyslu, driv ta auta mela aspon koule... hyperpohon at si strci za klobouk.

0/0
17.9.2015 11:46

M34i29r26o82s19l29a27v 15Š66i29m51k81o 7185963922835

Takhle měla vypadat Pananera... A s motorem vzadu...

+4/0
17.9.2015 10:40

M42a41r14e36k 81G65a39j96d11a 4883624246122

Však to auto má motory vzadu ..... ;-D

0/0
17.9.2015 13:16

M86a42r50t46i90n 95Z77e58l83e11n24y 2327670989729

no ale cena bude pravděpodobně kosmická.....

+2/0
17.9.2015 10:32

A76n53d11r85e90j 47M23a13s78a47r31y97k 9460593526220

tu kludne moze byt... ale pokial bude viac takychto aut tym rozsirenejsia bude technologia aj v lacnych autach.... nebudu predsa demonstrovat novu technologiu na dacii sandero ....

+5/0
17.9.2015 12:29

P27e37t51r 51J26a63k49e67š 8590113877638

no už to vidim na českých otřesných okreskách.

0/−1
17.9.2015 9:54

A82n30d34r66e43j 71M96a38s22a19r23y25k 9940933376430

pokial to neberete ironicky tak asi vobec nechapete o com to auto je....

+1/0
17.9.2015 12:27

P22a57v55e60l 46F51o70l19t49á70n 4300342364

"o com to auto je" – to je auto o ničem, neb vůbec neexistuje

+2/0
17.9.2015 20:55

J46o46s33e87f 21N24o24v64á11k 7737787262808

A výfuk to má kde? V Temelíně nebo Tušimicích?

+8/−1
17.9.2015 9:46

J24a88k25u42b 38F11e68i55f39a25r 7889399186319

kdyby v Temelíně, tak je to ještě dobré. Do té doby, než elektřinu přestaneme vyrábět z fosilních paliv, bude to pořád jen kouřit někde jinde.

Což bohužel spousta naivních milovníků aut na baterky nechápe.

+1/−2
17.9.2015 11:09

F82i81l95i33p 31T36ř18e86b81a 6753780718156

Nevím, co víte o elektrárnách, ale i ty hodně staré jsou na tom s emisemi lépe (tedy alespoň v EU a severní americe), než spalovací motor.

Stejně tak energetická účinnost celého řetězu od paliva po asfalt je u elektrických aut úplně jinde. Výroba baterií to bude, pravda, ještě nějaký ten pátek kazit, ale určitě to zatím nevypadá na krok špatným směrem, narozdíl od solárních tunelů...

+2/0
17.9.2015 11:25

D26a28v96i92d 54Z86a66h35r89a94d60n55í86č95e35k 3777897926721

Ale no tak, jaká je účinnost elektromotoru a jaká spalováku? Ano, kouřit to bude jinde, ale mimo hustě  osídlené lidské obydlí. O kolik by to bylo v Praze lepší, kdyby tam nebyly zástupy aut se spalovákem, ale elektromobily?  A to nemluvím o výhodách s mnohem menším servisem, jelikož elektromobil je nesrovnatelně levnější na údržbu. Bohužel se do toho stále cpou li-ion baterie, které mají super parametry (pro marketing) a katastrofální živostnost.

+1/0
17.9.2015 11:48

J31a84n 16V42e28s90e82l91ý 5594873802371

Dvě poznámky.

1) Zatím to vypadá (provozní data), že battery packy v elektromobilech mají vyšší životnost než spalovací motory, celé kouzlo je v battery management systému, který hlídá, aby se baterky nepřehřívaly a aby se zatěžovaly rovnoměrně. Pak není problém dávat (jako Tesla) třeba 8 let záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.

2) Zapomněl jste na to ticho.

+2/0
17.9.2015 13:36

J60o61s31e95f 49V23a95l91a 9450623443253

kolik lze najet s Teslou za rok ? -vezmu-li v uvahu jet okamzite po tom, co se nabije na 100%: Zatim jsem mel bezne auto i s 370.000 km na tachometru a motor stale plnil emisni limity.....to Tesla nedokaze ani kdyby ji vozili na podvalniku. Battery management mam v notebooku u Lenova taky, navic si hlidam, aby vybiti nepresahlo 50% maximalni hodnoty a uz po 300 cyklech mam jenom 60% aku k dispozici. Neverim, ze do auta je nejaka zazracnejsi technologie nez do notebooku....

0/−1
17.9.2015 22:12

J56i16ř37í 70S79c30h89w56a96c87h 8778424938436

srovnávat baterii a její managemet  za cca 0,5-1 milonu s něčím co stojí 1000 Kč?

Musí to být opravdu totéž? 8-o8-o8-o

0/0
18.9.2015 1:02

J90o60s36e94f 82V43a40l17a 9790273363433

na kvalitnich akumulatorech pro NB, tablety a smartphony se vydela denne mnohem vice penez nez na akumulatory pro nekolik stovek elektroaut tehle kategorie. Pokud existuje nejaky rozumny a fungujici SW, tak o nem uz vedi v Applu nebo u Samsungu, eventuelne u znamejsich znacek a budou ho do svych vyrobku dodavat. Pokud to neudelali do dnesniho dne, pak takovy program bud nefunguje nebo neexistuje

0/0
18.9.2015 9:22

P13e81t50r 78T75a39f48t 9523967124449

Nadherne auto, super design, ale tem funkcim se mi vazne nechce verit.

A udaje o nabijeni a dalsim - ono slibit se da vsechno, ale proc takove parametry ostatni jiz vyrabene modely nemaji?

0/−1
17.9.2015 9:34

F76i63l88i17p 59T46ř13e64b43a 6283160298616

Na dvojnásobné napětí znamená čtvrtinové výkonové ztráty, poloviční až třetinový průřez vodičů, a s kutečně umožňuje 4x rychlejší dobíjení.

Má to ale jeden háček: Pokud nemá auto potřebný střídač v sobě, o čemž se u supersportu dá kvůli hmotnosti pochybovat, musí být ten střídač v zásuvce, a to znamená, že ho nenabijete nikde jinde. Navíc 800V SS už znamená v případě kontaktu prakticky jistou smrt.

0/0
17.9.2015 9:48

F10i84l36i49p 41T23ř75e30b89a 6623920568526

Achjo. Vážně mi na Idnes chybí možnost upravit příspěvek poté, co si ho po sobě (už odeslaný) přečtu...

+2/0
17.9.2015 9:49

R25a47d97i66m 64S94v48o62b33o60d15a 9783509106292

ale ohmuv zakon plati i u Porsche.

0/0
17.9.2015 9:54

F79i32l78i69p 62T43ř59e23b38a 6633250578696

Tedy, doufám, že jsem nenapsal nějakou blbost, ale proč by neplatil?

0/0
17.9.2015 11:18

R31a11d43i97m 54S65v89o60b49o94d29a 9493649666612

narazim na fakt, ze nezavysle na prenosove soustave se ta energie musi nejak nacpat do baterky. tady se nebavime o 3000mAh baterkach ale o 4-5 radu vetsich kapacitach a tomu odpovidajici proud

0/0
17.9.2015 11:24

F31i13l87i35p 43T34ř29e70b81a 6703760828616

Limitujícím faktorem u baterií nebývá uskladněný výkon, ale výkon ztrátový, a ten je při polovičním proudu čtvrtinový.

Samozřejmě z normální zásuvky víc, než 22kW nevytáhnete, o důvod víc, proč to nenabijete jinde, než doma v milionářské vile..

0/0
17.9.2015 11:32

P13e48t52r 35T41a32f15t 9623397144449

Jj, sahat do dnesnich elektromobilu je asi celkem nebezpecna zalezitost...

0/0
17.9.2015 10:24

J52i55ř62í 88K71o39c73u43r92e94k 6565764415218

Vrazit prsty do rozvodového řemene taky není nic příjemného. Občas nějaká mediální hvězda vyleze na vagon, dostane 25 tisíc voltů, zabliká a pohasne.

0/0
17.9.2015 14:53

T68o44m86á76š 23R37e71k94t23o76r 1868904807969

Ten dojezd je za jakých podmínek? S teslou taky dojeli přes 700km ale museli jet 40kou na méně než procento výkonu motoru...

+2/0
17.9.2015 9:29

J38i35ř38í 25S49c58h31w98a80c73h 8178914978476

tak Veyron taky umí vycucnout nádrž za 11 minut..... ;-)

0/0
17.9.2015 22:10

T18o27m20á52š 95Š58v98a21g45e28r52a 2369300254823

Tak to se může nabíjet i pod drátama (VN)?

0/0
17.9.2015 9:29

A67n75d93r51e81j 62O95l65e30k47s25a 3715191227871

Trolejbusová trať - ideálně :-)

0/0
17.9.2015 20:50

M95a49r29e78k 95Ž74a68b68č80í37k 5106792367277

Jestli ty čísla jsou pravdivá, tak by snad neměl být problém tuto technologii v průběhu 10 let přenést do obyčejných aut a způsobit smrt spalovacím motorům.

+2/0
17.9.2015 9:18

A79n31d16r94e77j 64M90a49s26a13r94y35k 9640233866740

8-o konecne ma Tesla konkurenciu. je potreba viac takychto aut. Aby sa zacali rozsirovat aj lacnejsie modely ... docela si viem predstavit jazdit do prace na elektriku.

+11/0
17.9.2015 9:08

J20a82n 48V36e15s63e39l80ý 5944133702101

Na ježdění do práce jde už třeba dneska koupit 3-4 roky starý Peugeot iON pod 10 000 Eur.

0/0
17.9.2015 13:39

D35o81m10i34n94i85k 93A30d45l49e13r 4270204401572

Ale nemá. Tohle auto neexistuje. Tesla se prodává a jezdí.

+2/0
17.9.2015 22:31

R79a62d91i79m 42S14v66o50b34o69d52a 9773539256512

predpokladejme ze ma baterka 85-90kWh. z toho je 80% 68-72kWh.

aby sme do baterky dostali tolik energie z 400V zasuvky za hodinu, tak by sme potrebovali cca 180A. za 15 minut by to bylo 4x tolik. u 800V by to bylo nekde kolem 230A

fakt by me zajimalo, jak maji vyresene ty nabijecky ataky ty baterky

+1/0
17.9.2015 9:04

T64o95m69á87š 78V25e77s23e34l39ý 5285118800899

zapomínáte, že 400V zásuvka bývá (u nás) třífázová, takže při 240 A to máte za čtvrt hoďky nabité (když pomineme ztráty). A takových 63 A není úplně výjimečných ani v rodinných domcích.

0/0
17.9.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.