Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádherné elektroporsche: 600 koní, dojezd 500 km, u zásuvky 15 minut

Světová premiéra prvního elektricky poháněného konceptu Porsche je jedním z největších překvapení na autosalonu ve Frankfurtu. Koncept Mission E potvrzuje, že značka chystá menší čtyřdveřový sedan. Někdo v něm vidí jen čtyřdveřovou 911, ale vypadá fantasticky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E38m46i68l 38M22i78n12á57ř 7130479469317

„…pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.“ 

Není to nějak moc pane redaktore? :-)

Typoval bych, že jde o průměr disků.

0/0
21.9.2015 16:14

E61m22i27l 71M94i63n77á69ř 7190339449417

nějak to zlobilo, omluva za double

0/0
21.9.2015 16:17

E58m31i15l 74M10i90n10á37ř 7650979789627

"...pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu." Není to zbytečně moc pane odborný redaktore?:-) Nebo že by šlo o obvyklý průměr disků?

0/0
21.9.2015 16:12

T36h91e57o17d92o53r 45C23o81l82l94i16n10o 2674904976

Mně se to líbí

0/0
20.9.2015 19:36

S54t16a20n26i67s65l79a18v 40U65r35u50b34a 1287599666570

Bohužel jen koncept...

+1/0
18.9.2015 19:41

J49a12n 85D40l43o37u59h11ý 7384659570409

Problemem toho auta bude vzdy cena.

+1/0
18.9.2015 17:04

P14e47t44r 91H31o73m38o16l30k55a 2435483224925

To je blbost... cena je vyjádřením poptávky a tu Porsche umí odhadnout...

0/0
2.10.2015 22:52

D69a50v17i81d 25E13r17b54e61n 5799817857496

Až na přední světlomety krása a to Porsche nějak nežeru. R^;-)

0/0
18.9.2015 14:10
Foto

J39a17n 36M98a54c67k 5167472752835

Nejvetsi otazkou zbyva..... jestli ho budou mit i v cerne.

0/0
18.9.2015 13:28

J76o78s57e80f 27N16o73v35a38k 5148702116708

Misto baterek ZPM a bude to jezdit furt. Ještě jak ho sem z tý Atlantidy dostat. :-)

0/0
18.9.2015 8:07

P33a28v23e48l 82S72o15b85o10t27k94a 5660184

No jistě!!!

Auta se spalovacím motorem dnes kupují jen socky!

0/0
17.9.2015 22:41

D62o32m77i70n85i38k 53A46d98l36e63r 4330354681212

... a neexistuje. Tesla ano.

+1/0
17.9.2015 22:30

J49o84s49e30f 61V77a83l38a 9680283123583

800V bude taky na hnacim elekromotoru ? Tak to aby udelali zbytek auta z jenom karbonu a zadny plech, protoze se jinak po nehode privod jednoduse zkratuje o minuspol karoserie a posadka se vypari v svetle obloukove lampy.........

0/0
17.9.2015 22:05

J71i82ř54í 87K12r12u33t67i79l 2520874320508

Křižík by měl radost.

0/0
18.9.2015 19:29
Foto

R66a52d82i59m 20K70r64o35u37t87i16l 7650901926599

Takový bílý veselý žabák zpředu... První, co mi vytanulo na mysli, byla dvě slova Daft Punk, tak nějak nevím proč :-)

0/0
17.9.2015 20:13

D80e79j95a44n 56T70a69d79i31c 7292326597457

A z radia pujde umele vytvoreny zvuk osmivalce, ne? Co to je za hroznou dobu automobiloveho prumyslu, driv ta auta mela aspon koule... hyperpohon at si strci za klobouk.

0/0
17.9.2015 11:46

M45i38r96o79s69l67a98v 96Š42i90m89k48o 7405533872775

Takhle měla vypadat Pananera... A s motorem vzadu...

+4/0
17.9.2015 10:40

M63a23r88e91k 44G19a22j44d46a 4403234566802

Však to auto má motory vzadu ..... ;-D

0/0
17.9.2015 13:16

M27a34r81t82i57n 68Z45e94l55e84n21y 2957250339189

no ale cena bude pravděpodobně kosmická.....

+2/0
17.9.2015 10:32

A36n63d35r51e47j 29M85a82s92a62r64y75k 9700973816360

tu kludne moze byt... ale pokial bude viac takychto aut tym rozsirenejsia bude technologia aj v lacnych autach.... nebudu predsa demonstrovat novu technologiu na dacii sandero ....

+5/0
17.9.2015 12:29

P75e19t58r 12J46a11k69e75š 8400983857298

no už to vidim na českých otřesných okreskách.

0/−1
17.9.2015 9:54

A13n75d56r96e78j 98M87a65s22a87r73y97k 9690643466860

pokial to neberete ironicky tak asi vobec nechapete o com to auto je....

+1/0
17.9.2015 12:27

P11a83v33e97l 40F60o12l69t60á96n 4660872434

"o com to auto je" – to je auto o ničem, neb vůbec neexistuje

+2/0
17.9.2015 20:55

J48o67s54e66f 30N17o31v63á82k 7497937882328

A výfuk to má kde? V Temelíně nebo Tušimicích?

+8/−1
17.9.2015 9:46

J33a39k17u87b 36F15e12i83f56a37r 7329389326349

kdyby v Temelíně, tak je to ještě dobré. Do té doby, než elektřinu přestaneme vyrábět z fosilních paliv, bude to pořád jen kouřit někde jinde.

Což bohužel spousta naivních milovníků aut na baterky nechápe.

+1/−2
17.9.2015 11:09

F76i68l40i65p 20T23ř66e52b33a 6373200678796

Nevím, co víte o elektrárnách, ale i ty hodně staré jsou na tom s emisemi lépe (tedy alespoň v EU a severní americe), než spalovací motor.

Stejně tak energetická účinnost celého řetězu od paliva po asfalt je u elektrických aut úplně jinde. Výroba baterií to bude, pravda, ještě nějaký ten pátek kazit, ale určitě to zatím nevypadá na krok špatným směrem, narozdíl od solárních tunelů...

+2/0
17.9.2015 11:25

D22a88v70i33d 30Z38a78h62r45a80d26n57í98č43e75k 3287607336131

Ale no tak, jaká je účinnost elektromotoru a jaká spalováku? Ano, kouřit to bude jinde, ale mimo hustě  osídlené lidské obydlí. O kolik by to bylo v Praze lepší, kdyby tam nebyly zástupy aut se spalovákem, ale elektromobily?  A to nemluvím o výhodách s mnohem menším servisem, jelikož elektromobil je nesrovnatelně levnější na údržbu. Bohužel se do toho stále cpou li-ion baterie, které mají super parametry (pro marketing) a katastrofální živostnost.

+1/0
17.9.2015 11:48

J46a67n 36V74e59s25e64l80ý 5444953342151

Dvě poznámky.

1) Zatím to vypadá (provozní data), že battery packy v elektromobilech mají vyšší životnost než spalovací motory, celé kouzlo je v battery management systému, který hlídá, aby se baterky nepřehřívaly a aby se zatěžovaly rovnoměrně. Pak není problém dávat (jako Tesla) třeba 8 let záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.

2) Zapomněl jste na to ticho.

+2/0
17.9.2015 13:36

J14o79s77e78f 55V33a13l55a 9690903673653

kolik lze najet s Teslou za rok ? -vezmu-li v uvahu jet okamzite po tom, co se nabije na 100%: Zatim jsem mel bezne auto i s 370.000 km na tachometru a motor stale plnil emisni limity.....to Tesla nedokaze ani kdyby ji vozili na podvalniku. Battery management mam v notebooku u Lenova taky, navic si hlidam, aby vybiti nepresahlo 50% maximalni hodnoty a uz po 300 cyklech mam jenom 60% aku k dispozici. Neverim, ze do auta je nejaka zazracnejsi technologie nez do notebooku....

0/−1
17.9.2015 22:12

J54i73ř23í 86S85c55h84w52a24c31h 8968564908596

srovnávat baterii a její managemet  za cca 0,5-1 milonu s něčím co stojí 1000 Kč?

Musí to být opravdu totéž? 8-o8-o8-o

0/0
18.9.2015 1:02

J90o69s84e56f 62V14a45l47a 9500393483203

na kvalitnich akumulatorech pro NB, tablety a smartphony se vydela denne mnohem vice penez nez na akumulatory pro nekolik stovek elektroaut tehle kategorie. Pokud existuje nejaky rozumny a fungujici SW, tak o nem uz vedi v Applu nebo u Samsungu, eventuelne u znamejsich znacek a budou ho do svych vyrobku dodavat. Pokud to neudelali do dnesniho dne, pak takovy program bud nefunguje nebo neexistuje

0/0
18.9.2015 9:22

P72e80t91r 95T37a86f51t 9703937254289

Nadherne auto, super design, ale tem funkcim se mi vazne nechce verit.

A udaje o nabijeni a dalsim - ono slibit se da vsechno, ale proc takove parametry ostatni jiz vyrabene modely nemaji?

0/−1
17.9.2015 9:34

F40i75l40i26p 55T35ř57e55b74a 6333840428446

Na dvojnásobné napětí znamená čtvrtinové výkonové ztráty, poloviční až třetinový průřez vodičů, a s kutečně umožňuje 4x rychlejší dobíjení.

Má to ale jeden háček: Pokud nemá auto potřebný střídač v sobě, o čemž se u supersportu dá kvůli hmotnosti pochybovat, musí být ten střídač v zásuvce, a to znamená, že ho nenabijete nikde jinde. Navíc 800V SS už znamená v případě kontaktu prakticky jistou smrt.

0/0
17.9.2015 9:48

F88i24l27i54p 78T68ř27e37b44a 6713330878946

Achjo. Vážně mi na Idnes chybí možnost upravit příspěvek poté, co si ho po sobě (už odeslaný) přečtu...

+2/0
17.9.2015 9:49

R32a71d15i86m 16S13v38o64b48o19d22a 9743969376762

ale ohmuv zakon plati i u Porsche.

0/0
17.9.2015 9:54

F57i55l23i45p 93T50ř35e43b71a 6323400278836

Tedy, doufám, že jsem nenapsal nějakou blbost, ale proč by neplatil?

0/0
17.9.2015 11:18

R12a83d49i81m 69S80v12o72b23o39d43a 9703249896202

narazim na fakt, ze nezavysle na prenosove soustave se ta energie musi nejak nacpat do baterky. tady se nebavime o 3000mAh baterkach ale o 4-5 radu vetsich kapacitach a tomu odpovidajici proud

0/0
17.9.2015 11:24

F55i98l26i43p 95T92ř49e49b48a 6613810178266

Limitujícím faktorem u baterií nebývá uskladněný výkon, ale výkon ztrátový, a ten je při polovičním proudu čtvrtinový.

Samozřejmě z normální zásuvky víc, než 22kW nevytáhnete, o důvod víc, proč to nenabijete jinde, než doma v milionářské vile..

0/0
17.9.2015 11:32

P68e76t31r 66T92a26f89t 9513817444269

Jj, sahat do dnesnich elektromobilu je asi celkem nebezpecna zalezitost...

0/0
17.9.2015 10:24

J50i23ř41í 63K15o87c11u31r27e93k 6255864305568

Vrazit prsty do rozvodového řemene taky není nic příjemného. Občas nějaká mediální hvězda vyleze na vagon, dostane 25 tisíc voltů, zabliká a pohasne.

0/0
17.9.2015 14:53

T77o12m41á12š 47R19e55k51t67o11r 1988484327259

Ten dojezd je za jakých podmínek? S teslou taky dojeli přes 700km ale museli jet 40kou na méně než procento výkonu motoru...

+2/0
17.9.2015 9:29

J24i72ř76í 58S15c75h93w56a41c67h 8418324928156

tak Veyron taky umí vycucnout nádrž za 11 minut..... ;-)

0/0
17.9.2015 22:10

T85o58m74á59š 41Š24v21a80g73e10r67a 2139610454353

Tak to se může nabíjet i pod drátama (VN)?

0/0
17.9.2015 9:29

A41n86d92r84e44j 96O47l47e83k87s53a 3395921847601

Trolejbusová trať - ideálně :-)

0/0
17.9.2015 20:50

M78a17r56e12k 44Ž85a83b74č55í66k 5186962817117

Jestli ty čísla jsou pravdivá, tak by snad neměl být problém tuto technologii v průběhu 10 let přenést do obyčejných aut a způsobit smrt spalovacím motorům.

+2/0
17.9.2015 9:18

A73n18d62r34e47j 62M54a72s28a54r54y44k 9620783666240

8-o konecne ma Tesla konkurenciu. je potreba viac takychto aut. Aby sa zacali rozsirovat aj lacnejsie modely ... docela si viem predstavit jazdit do prace na elektriku.

+11/0
17.9.2015 9:08

J52a77n 21V63e41s72e29l58ý 5414533962891

Na ježdění do práce jde už třeba dneska koupit 3-4 roky starý Peugeot iON pod 10 000 Eur.

0/0
17.9.2015 13:39

D55o47m60i18n92i18k 89A12d91l59e85r 4380574431312

Ale nemá. Tohle auto neexistuje. Tesla se prodává a jezdí.

+2/0
17.9.2015 22:31

R72a36d88i29m 74S77v73o64b44o87d28a 9763359556172

predpokladejme ze ma baterka 85-90kWh. z toho je 80% 68-72kWh.

aby sme do baterky dostali tolik energie z 400V zasuvky za hodinu, tak by sme potrebovali cca 180A. za 15 minut by to bylo 4x tolik. u 800V by to bylo nekde kolem 230A

fakt by me zajimalo, jak maji vyresene ty nabijecky ataky ty baterky

+1/0
17.9.2015 9:04

T60o29m18á10š 38V64e74s86e30l19ý 5105558590219

zapomínáte, že 400V zásuvka bývá (u nás) třífázová, takže při 240 A to máte za čtvrt hoďky nabité (když pomineme ztráty). A takových 63 A není úplně výjimečných ani v rodinných domcích.

0/0
17.9.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.