Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW hrozí v USA drahý skandál. Provalilo se, že švindluje s měřením emisí

Německá automobilka Volkswagen musí stáhnout půl milionu aut kvůli tomu, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z63d98e58n70ě89k 72D37u40f51e82k 2394174308

Tak po Korejcích, Japoncích došlo i na Němce. Mě to bylo divný, že by VW bylo křišťálově čisté.

+1/0
21.9.2015 11:43

J31i87ř39í 66J59u72r58á15š45e39k 8547195170587

Ony mají tato auta v motoru vestavěné GPS moduly? To koukám. A snímač na otevření kapoty? Tak to je mazec, co tam všechno nacpou.

+1/0
21.9.2015 10:42

V31i86k40t12o64r 89L79a39b17u41ť 6508125122240

Já tedy z popisu chápu, že pokud mají vestavěnou GPS, tak jí využijí. Navigaci už dneska má spousta modelů

0/0
21.9.2015 14:56


J17a41r24o11s10l52a79v 36P42o16l50e65n40s68k27y 5696144619

Gps modul je dneska halirova zalezitost, nedivil bych se kdyby nekde v utobach nekde takovej chip byl

0/0
21.9.2015 15:37

I82v23a15n 53P21š80e74n27č49í91k 6797970269576

Vypada to , že snižování emisí se navrhovalo v excelu, aby tabulka s grafem vypadala dobře :)

Emise prakticky řeší jen Evropa a USA, Čína bude asi muset taky, pokud budou chtít dýchat něco s jménem vzduch..

Spíš vidím problém v přístupu...stále máme malá auta, která mají přes 1000kg, střední třída přes 1500 kg..

Budoucnost vidím ve zmenšení vozidel pro městský provoz a elektrifikace vozidel...nicméně dokud se některé patenty budou držet stále v tajnosti, tak k této transformaci jentak nedojde..Holt naší páni jsou ropáci

+1/0
21.9.2015 9:41

P69e43t96r 13S24t52e18j64s77k93a53l 3339608974586

Emise resi vsichni krom Severni Korei. V Cine presli na EU4 a v dohledne dobe chteji az EU6. Spis ale maji vlastni normu. Sude a liche SPZ, pripadne loterii na povleni koupit si auto do aglomeraci 8-o

0/0
21.9.2015 14:32

E21v21z47e37n 88S28o87u19k63u30p 1437354816128

To je chytré R^

0/0
21.9.2015 8:41

M87a56r44t89i92n 94R96a70y23m54a60n 4522288453208

Tohle ale neni problem toho, ze by chteli podvadet. Bohuzel limity jsou nastavene naprosto nerealne. Z logiky veci, jelikoz spotreba vozidla se da presne spocitat ze zmerenych emisi, funguje to i obracene. Ze spotreby se daji urcit emise. A na to aby se snizovaly emise, musela by umerne klesat i spotreba, coz se nedeje. Pokud by byly nastaveny realne limity, nikdo by to nemusel obchazet.

+4/0
21.9.2015 8:34

P98e86t29r 75S68t38e79j42s69k37a38l 3809348434826

Ne limity NOx se daji splnit jedine SCR s Adblue. VW chtel samozrejme usetrit nebo snizit cenu aut, takze tam dal jenom oxidacni katalyzator.

0/0
21.9.2015 14:34

L79u26k36á61š 89K47o18h43o67u13t 7618494972919

jestli by nebylo lepší si přiznat že jsme motory co se týče emisí dostaly až na hranici fyzikálních možností a že toto je prostě rozumný strop...

pokud chceme nižsí emise, nejspíše nezbude než se porozhlédnout po jiné technologii a tu podporovat. Nebo se prostě smířit s tím jak to je a například podpořit veřejnou dopravu, car sharing apod.

+3/0
20.9.2015 19:24

P76e45t10r 52M97i64c42h24a59l 2230734181232

No jo, ale to ropná lobby nepovolí. A navíc, kam by stát přišel, kdyby nebylo spotřební daně z paliv? ... I když, on by zdanil něco jiného.

0/0
20.9.2015 19:50

M74a61r64e24k 72H37r39u73b43y 6267652551718

A neměli by nějakou odpovědnost nést i úředníci kteří stanovují nereslistické hodnoty? Ideálně formou spoluúčasti na opravách těch motorků do sekaček, které dnes kvůli těm nesmyslným normám dávají do aut

+2/0
20.9.2015 15:05

J89a53n 61T72a17r87a80b49a 4926906379379

Kvůli nesmyslným normám švindlují softwarově skoro všichni. VW je první, koho za to popotahují, záhy dojde na další, pak bublina splaskne a vymyslí nějaký nový škandál na podobně nesmyslné téma.

+2/0
20.9.2015 17:35

J35i77ř49í 65E66r22b87e80n 1333434806127

Odpůrcům "nesmyslných" emisních norem bych doporučil pustit si nějaké filmy z 30. až 80. let, aby se mohli pokochat těmi oblaky dýmu. A pak bych je to nechal znásobit počtem současných vozidel...

0/0
21.9.2015 10:06

M88a87r22t67i27n 42N29e43r96m36u73t 9887617858169

To je jasné, jenže oni to šponují pořád dáál a dáááááááál

0/0
22.9.2015 9:50

J84a36n 73S81t69e36h85l46i58k 9895187766131

Před pár lety jsem četl , že mercedes má v americe problémy u dieslu splnit emise .Proto od nich tam ustoupil . Je to možné , že by byly tak rozdílné předpisy pro ameriku a evropu ? Tady se přeci naftaky běžně prodávají a jsou oblíbené.

0/0
20.9.2015 11:04

J77o73s47e56f 72N58o83v28a75k 5228312606718

V usa jsou jiné předpisy. Dávají větší smysl. Proto tam většina nafťáků nemá šanci.

+1/0
21.9.2015 0:15

L93a39d98i14s60l13a80v 16K12v54a59s60n20i75č12k51a 1623777193645

Podezření, obvinění, nic nikdo neplatí, ani nemění, ale Franta Dvořák už všeobecně známo ví, má jasno a soudí. Docela dobrý bulvár v prý seriózním médiu.

0/0
20.9.2015 9:19

J25i64ř33í 87R26a26m13e11š 8866194230512

nemáte tušení co je to motor takový pořádný big blog hemi nebo small blog hemi je paráda. Jsou to nejefektivnější a nejsplehlivější motory. Však se dělají od padesátých let s obměnami ale základ je stejný. Sám jsem jezdil na šestiválci třílitr a koukám že si zas pořídím něco podobného hlavně atmosféru co jede a nežere.

0/0
20.9.2015 8:30

J30i97ř42í 55R47a54m39e14š 8956964750282

proč se tu všichni bavíte o naftě. Všichni ví že turbosekačky benzínové realita je někde jinde. Viz škoda rs ano dá se snad sní jezdit za 7 litrů ale na okruhu 30 litrů. Vemte atmosféru se stejným výkonem a pod plynem bude brát polovinu toho co turbosekačka. Viz 1:2 tsi  motory které jsou schopny na dálníci brát deset litrů i patnáct. ty testy se dají najít na netu. Radši pořádnou atmo než takovej žravej fujtajbl.

+11/−1
20.9.2015 7:05

M87a94r61t82i81n 76F22i44l22i94p55c38z16y20k 3861431105783

Řekl bych, že si asi pletete 1.2TSI s 1.2HTP, ty skutečně v dálničním provozu berou dost. 1.2TSI je v pohodě.

0/−1
20.9.2015 9:37

T28o91m40á17š 40U22r43b56a13n 9184474152680

To je míchání všeho dohromady. Je fikce si myslet, že když mám např. 1,4 TSI (110kW), tak to bude žrát jako 1,4 MPI (55kW). Problém není v objemu, ale výkonu! Samozřejmě větší výkon svádí k většímu šlapání na plyn a vetší spotřebě. Když pojedou oba stejně, budou žrát takřka stejně. Když pojedou na co mají, bude to samozřejmě rozdíl. A když porovnáš atmosféru (např. 2.0FSI s turbem (1,4TSI) ve stejném výkonu (110kW), bude atmosféra (motor) o 30% těžší a budeš jí muset točit nad 4k, aby trochu jela. A tam už žere, jak protržená a stejně je slabší. Turbo není špatné, jen od něj nečekejte, co umět nemůže. Ono se odmění tím, co atmosféra neumí. Osobně mám 2,0TSI a jezdím za 9l/100km, což je vzhledem k mé těžké noze dobrý. Pozn.: motory VW jsem použil jenom pro příklad. Životnost je samozřejmě jiná věc.

0/0
22.9.2015 14:50

J28o88s14e98f 30T63r30n29k20a 9959782397359

To je dobrý nesmysl....GPS, která pozná, že se měří:-)...to by mi to v tunelu moc nejelo :-)...není to tak, že zatímco VW je ve světě jedničkou, tak GM a Ford jdou do kopru?:-) A i kdyby, kde je zakázané, že auto nesmí poznat měření emisí?:-)...lepší než produkovat dvouválce 0,9l se čtyřmi turby, filtrem pevných částic.... :-)....já osobně bych tam dal malý elektromotor, který by se spouštěl pouze na měření emisí místo osazené V8 5.7l....:-)

+2/−5
19.9.2015 22:50

S51i14d49n37e66y 94S14i26s77k83a 3877792642495

Ja preferuji svuj 6.2L V8 v mem Ford Raptor ... :-P

0/0
20.9.2015 0:56

L49u35k73a14s 95M17a36d37l48e 4110216657798

A co mpg? Nezere to i travu u cesty?

0/0
20.9.2015 20:24

S78i59d18n94e61y 77S15i69s38k16a 3757502522105

Kolem 10 mpg ve meste, 15 mpg highway a cca 8 mpg kdyz blbnu v ternu ... Ale kdyz vlastnis royalties z nekolika oil wells tak to jde ... ;-D

0/0
20.9.2015 20:55

D52a49d15a26k 28P65e24t80r 7931460914818

Kolika tunely za rok projedete? Jezdíte s otevřenou kapotou?

0/0
20.9.2015 6:59

M32a97r24t64i48n 25F10i25l34i66p69c87z35y12k 3591781205283

GPS nepozná, že se měří, ale řídící software vozu pozná, že vypadl signál GPS, chtělo by to lépe číst článek či lépe chýpat psané slovo.

0/0
20.9.2015 9:47

P96e63t52r 16S83t86e43j83s91k10a64l 3979658704136

Nizsi emise v tunelu se hodi a na vykonu to nikdo nepozna, protoze je tam vetsinou 80kmh :-)

0/0
21.9.2015 14:36

M78a55r16e54k 73H67r59u49b37y 6757852781268

Jezdíte v tunelu s otevřenou kapotou? ;-)

+1/0
20.9.2015 15:07

P90e26t16r 44H69o74r48á38k 1389253249364

To mi říkejte, že chování auta se přizpůsobuje tomu, co se kolem něj děje. To je tedy až neuvěřitelné.

+2/0
19.9.2015 22:35

M30a63r33t10i59n 35K11o97v84á55ř 2561520339456

To není jen u aut. Příbuzný, který pracuje u firmy vyrábějící klimatizace, mi o tomtéž říkal už před časem. Řídící jednotka klimatizace pozná (předem známé a pevně stanovené) podmínky testování spotřeby energie pro zařazení do energetické třídy (A, A+...) a nastaví režim jednotky na optimální hodnoty.

+1/0
19.9.2015 23:20

J60i47ř23í 25N39o96s17e26k 1921746936300

spalovat naftu a nemít emise je blbost...lžou a podvádějí všichni....americký automobilky taky....je to jen konkurenční boj nebo co

+9/0
19.9.2015 21:28

P37a89v32e74l 50J39o90n28á52š 5131355489765

Copak emise, ale hodně automobilek švindluje tím, že místo motorů montují do aut jakási uječená bzučítka a to je každému flétna.Tohle až se provalí....

+21/0
19.9.2015 20:31

O50n84d79ř41e44j 69B62u20r34e24š 5110244233859

Tak a folcvágenův vlhký sen o F1 se rozplynul jak pára nad hrncem ;-D

0/−6
19.9.2015 20:10

R26o29b13e70r58t 16T39o96m20e75c19z15e26k 8611154912565

To není první americký útok na VW, nějak jim pořád vadí, stejně jako prosperita Evropy.

+11/−4
19.9.2015 19:29

M21a73r47e88k 22H36r84u58b15y 6407192131748

Ne všechny ekonomické problémy se holt dají vyřešit revolucí v nepohodlné zemi ;-)

+3/0
20.9.2015 15:08

J30a59n 37B52a73r97t48u42š76k42a 7476521731143

A kdo z vás se pozastavil nad rozdílem údajů o spotřebě ve velkém techničáku a skutečností ( i když jezdíte s tzv.lehkou nohou)?

+2/0
19.9.2015 19:14

P31e38t52r 11M14i41c67h88a50l 2740964141912

Já ne, mám psaných 4,8 a jezdím za 4,9.

+5/0
19.9.2015 20:56
Foto

K28a21r52e75l 29H93r45u54š59k77a 2721861168537

Techničák: 5.2 l/100 km

Lehká noha: 4.7 l/100 km (klobouček a vajíčka pod zadním oknem samozřejmostí)

Rozumná jízda: 5.3 l/100 km

Čistíme turbo: 5.5 l/100 km

+2/0
19.9.2015 22:50

M23a44r41e10k 45H48r32u62b29y 6617392141718

Součet účtenky od pumpy: 7,5 l/100 km, jako všichni ;-)

+4/0
20.9.2015 15:09

P17a41v19e61l 55J69e16ř30á30b33e66k 7271582384587

Jak kdy. Psáno okolo 8 l, nezřídka k 10 l, někdy přes 40 l/100 km, ale to je tak v několika set metrovém až několik kilometrů dlouhém úseku, takže časem se to srovná.

Jinými slovy, po asfaltě bez přívěsu to celkem jde

0/0
20.9.2015 0:38

T71o59m79á23š 96H87e53j53d18a 7732618646685

Fandím jim.

0/0
19.9.2015 17:33

J65i91n90d45ř24i32c37h 23Š49k25o27p26e10k 4335921200745

Měření emisí je celé podvod, zvlášť ta metodika EU, díky které se provádí měření na autě, které nemá se sériovým moc společného a probíhá v naprosto nereálných podmínkách

+2/0
19.9.2015 16:59

J81a85n 20M73a90t69o81u26š17e82k 6626867100874

a proto musí výrobce ručit u normy E5 a E6 160.000 km že každé vyrobené vozidlo bude odpovídat homologovaným údajům?

0/0
19.9.2015 17:28

J93i15n46d63ř38i42c30h 12Š36k10o45p31e43k 4615951960645

je nesmysl, aby výrobce ručil za něco, co vzniklo pouze v laboratorních, nereálných podmínkách.

+1/0
19.9.2015 17:35

J60a43n 43M90a74t54o94u73š31e18k 6296177480744

aha, vy budete odborník

+3/0
19.9.2015 17:41

J35i48n37d32ř21i62c68h 63Š76k53o78p59e20k 4385681350295

obyčejné zamyšlení se nad skutečností asi nebylo dáno, co

0/0
19.9.2015 17:42

J29a19n 28M12a53t66o95u29š60e51k 6886167330114

nad čím se chcete zamýšlet, zákon jednoznačně určuje, že hodnoty uvedené v homologaci k danému vozidlu musí být udrženy po dobu tuším 5 let a 160.000 km. Na to musí systém řízení motoru reagovat autoadaptivními funkcemi nebo systémem EOBD upozornit na závadu v případě, že tak není. Co je na tom k zamýšlení. Tušíte jak dnes funguje motor?

+1/0
19.9.2015 17:45

J94i87n35d19ř81i16c39h 84Š43k94o95p65e88k 4215251440655

a praví zákon, jak se mají dodržet hodnoty ve skutečnosti, když tyto hodnoty vznikly za nereálných podmínek měření ?

Jak motor funguje, vím, normální motor. Jak fungují dnešní parodie na motory je mi vcelku ukradené

0/0
19.9.2015 17:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.