Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW hrozí v USA drahý skandál. Provalilo se, že švindluje s měřením emisí

Německá automobilka Volkswagen musí stáhnout půl milionu aut kvůli tomu, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z94d89e65n40ě37k 41D73u56f70e21k 2364984698

Tak po Korejcích, Japoncích došlo i na Němce. Mě to bylo divný, že by VW bylo křišťálově čisté.

+1/0
21.9.2015 11:43

J17i19ř63í 79J48u24r85á25š63e12k 8147445980967

Ony mají tato auta v motoru vestavěné GPS moduly? To koukám. A snímač na otevření kapoty? Tak to je mazec, co tam všechno nacpou.

+1/0
21.9.2015 10:42

iamswan_ 6738755812450

Já tedy z popisu chápu, že pokud mají vestavěnou GPS, tak jí využijí. Navigaci už dneska má spousta modelů

0/0
21.9.2015 14:56

J79a86r72o12s14l80a97v 19P87o77l44e96n30s97k25y 5706284719

Gps modul je dneska halirova zalezitost, nedivil bych se kdyby nekde v utobach nekde takovej chip byl

0/0
21.9.2015 15:37

I93v43a93n 21P31š26e95n92č90í64k 6557940929686

Vypada to , že snižování emisí se navrhovalo v excelu, aby tabulka s grafem vypadala dobře :)

Emise prakticky řeší jen Evropa a USA, Čína bude asi muset taky, pokud budou chtít dýchat něco s jménem vzduch..

Spíš vidím problém v přístupu...stále máme malá auta, která mají přes 1000kg, střední třída přes 1500 kg..

Budoucnost vidím ve zmenšení vozidel pro městský provoz a elektrifikace vozidel...nicméně dokud se některé patenty budou držet stále v tajnosti, tak k této transformaci jentak nedojde..Holt naší páni jsou ropáci

+1/0
21.9.2015 9:41

P96e18t31r 28S71t96e31j85s45k51a92l 3879988924836

Emise resi vsichni krom Severni Korei. V Cine presli na EU4 a v dohledne dobe chteji az EU6. Spis ale maji vlastni normu. Sude a liche SPZ, pripadne loterii na povleni koupit si auto do aglomeraci 8-o

0/0
21.9.2015 14:32

E42v50z65e12n 62S53o64u49k86u94p 1187564186868

To je chytré R^

0/0
21.9.2015 8:41

M38a21r78t55i25n 35R32a75y39m34a76n 4772158433118

Tohle ale neni problem toho, ze by chteli podvadet. Bohuzel limity jsou nastavene naprosto nerealne. Z logiky veci, jelikoz spotreba vozidla se da presne spocitat ze zmerenych emisi, funguje to i obracene. Ze spotreby se daji urcit emise. A na to aby se snizovaly emise, musela by umerne klesat i spotreba, coz se nedeje. Pokud by byly nastaveny realne limity, nikdo by to nemusel obchazet.

+4/0
21.9.2015 8:34

P36e88t75r 39S89t37e20j89s55k16a72l 3889618224416

Ne limity NOx se daji splnit jedine SCR s Adblue. VW chtel samozrejme usetrit nebo snizit cenu aut, takze tam dal jenom oxidacni katalyzator.

0/0
21.9.2015 14:34

L43u85k51á39š 29K25o69h22o69u67t 7178644442319

jestli by nebylo lepší si přiznat že jsme motory co se týče emisí dostaly až na hranici fyzikálních možností a že toto je prostě rozumný strop...

pokud chceme nižsí emise, nejspíše nezbude než se porozhlédnout po jiné technologii a tu podporovat. Nebo se prostě smířit s tím jak to je a například podpořit veřejnou dopravu, car sharing apod.

+3/0
20.9.2015 19:24

P11e36t64r 88M19i95c67h96a65l 2620804641312

No jo, ale to ropná lobby nepovolí. A navíc, kam by stát přišel, kdyby nebylo spotřební daně z paliv? ... I když, on by zdanil něco jiného.

0/0
20.9.2015 19:50

M27a42r83e91k 46H34r98u15b60y 6177922731428

A neměli by nějakou odpovědnost nést i úředníci kteří stanovují nereslistické hodnoty? Ideálně formou spoluúčasti na opravách těch motorků do sekaček, které dnes kvůli těm nesmyslným normám dávají do aut

+2/0
20.9.2015 15:05

J28a34n 40T17a88r11a55b11a 4456196159919

Kvůli nesmyslným normám švindlují softwarově skoro všichni. VW je první, koho za to popotahují, záhy dojde na další, pak bublina splaskne a vymyslí nějaký nový škandál na podobně nesmyslné téma.

+2/0
20.9.2015 17:35

J95i59ř59í 77E63r34b95e44n 1333334866697

Odpůrcům "nesmyslných" emisních norem bych doporučil pustit si nějaké filmy z 30. až 80. let, aby se mohli pokochat těmi oblaky dýmu. A pak bych je to nechal znásobit počtem současných vozidel...

0/0
21.9.2015 10:06

M61a56r56t51i57n 68N17e40r58m11u17t 9657517648269

To je jasné, jenže oni to šponují pořád dáál a dáááááááál

0/0
22.9.2015 9:50

J70a58n 39S31t82e33h23l82i98k 9125707366831

Před pár lety jsem četl , že mercedes má v americe problémy u dieslu splnit emise .Proto od nich tam ustoupil . Je to možné , že by byly tak rozdílné předpisy pro ameriku a evropu ? Tady se přeci naftaky běžně prodávají a jsou oblíbené.

0/0
20.9.2015 11:04

J15o14s79e71f 76N87o59v30a93k 5248512436128

V usa jsou jiné předpisy. Dávají větší smysl. Proto tam většina nafťáků nemá šanci.

+1/0
21.9.2015 0:15

L48a49d40i42s88l28a33v 13K23v20a20s49n87i66č90k30a 1723467523875

Podezření, obvinění, nic nikdo neplatí, ani nemění, ale Franta Dvořák už všeobecně známo ví, má jasno a soudí. Docela dobrý bulvár v prý seriózním médiu.

0/0
20.9.2015 9:19

J44i62ř69í 51R85a71m36e22š 8816674190892

nemáte tušení co je to motor takový pořádný big blog hemi nebo small blog hemi je paráda. Jsou to nejefektivnější a nejsplehlivější motory. Však se dělají od padesátých let s obměnami ale základ je stejný. Sám jsem jezdil na šestiválci třílitr a koukám že si zas pořídím něco podobného hlavně atmosféru co jede a nežere.

0/0
20.9.2015 8:30

J89i49ř44í 93R59a95m88e59š 8256444270472

proč se tu všichni bavíte o naftě. Všichni ví že turbosekačky benzínové realita je někde jinde. Viz škoda rs ano dá se snad sní jezdit za 7 litrů ale na okruhu 30 litrů. Vemte atmosféru se stejným výkonem a pod plynem bude brát polovinu toho co turbosekačka. Viz 1:2 tsi  motory které jsou schopny na dálníci brát deset litrů i patnáct. ty testy se dají najít na netu. Radši pořádnou atmo než takovej žravej fujtajbl.

+11/−1
20.9.2015 7:05

M87a51r14t50i17n 41F58i60l80i91p25c76z22y27k 3591311195423

Řekl bych, že si asi pletete 1.2TSI s 1.2HTP, ty skutečně v dálničním provozu berou dost. 1.2TSI je v pohodě.

0/−1
20.9.2015 9:37

T22o72m75á25š 89U90r76b41a14n 9384294152980

To je míchání všeho dohromady. Je fikce si myslet, že když mám např. 1,4 TSI (110kW), tak to bude žrát jako 1,4 MPI (55kW). Problém není v objemu, ale výkonu! Samozřejmě větší výkon svádí k většímu šlapání na plyn a vetší spotřebě. Když pojedou oba stejně, budou žrát takřka stejně. Když pojedou na co mají, bude to samozřejmě rozdíl. A když porovnáš atmosféru (např. 2.0FSI s turbem (1,4TSI) ve stejném výkonu (110kW), bude atmosféra (motor) o 30% těžší a budeš jí muset točit nad 4k, aby trochu jela. A tam už žere, jak protržená a stejně je slabší. Turbo není špatné, jen od něj nečekejte, co umět nemůže. Ono se odmění tím, co atmosféra neumí. Osobně mám 2,0TSI a jezdím za 9l/100km, což je vzhledem k mé těžké noze dobrý. Pozn.: motory VW jsem použil jenom pro příklad. Životnost je samozřejmě jiná věc.

0/0
22.9.2015 14:50

J92o58s29e43f 54T22r74n40k89a 9519422767719

To je dobrý nesmysl....GPS, která pozná, že se měří:-)...to by mi to v tunelu moc nejelo :-)...není to tak, že zatímco VW je ve světě jedničkou, tak GM a Ford jdou do kopru?:-) A i kdyby, kde je zakázané, že auto nesmí poznat měření emisí?:-)...lepší než produkovat dvouválce 0,9l se čtyřmi turby, filtrem pevných částic.... :-)....já osobně bych tam dal malý elektromotor, který by se spouštěl pouze na měření emisí místo osazené V8 5.7l....:-)

+2/−5
19.9.2015 22:50

S89i22d84n26e83y 25S82i10s54k35a 3697562472755

Ja preferuji svuj 6.2L V8 v mem Ford Raptor ... :-P

0/0
20.9.2015 0:56

L30u11k41a65s 12M61a57d70l63e 4460866697788

A co mpg? Nezere to i travu u cesty?

0/0
20.9.2015 20:24

S75i65d49n82e62y 40S72i16s60k57a 3137832932445

Kolem 10 mpg ve meste, 15 mpg highway a cca 8 mpg kdyz blbnu v ternu ... Ale kdyz vlastnis royalties z nekolika oil wells tak to jde ... ;-D

0/0
20.9.2015 20:55

D52a54d82a97k 42P22e56t72r 7781410794778

Kolika tunely za rok projedete? Jezdíte s otevřenou kapotou?

0/0
20.9.2015 6:59

M40a84r29t42i18n 60F43i42l30i69p80c29z18y97k 3431911365653

GPS nepozná, že se měří, ale řídící software vozu pozná, že vypadl signál GPS, chtělo by to lépe číst článek či lépe chýpat psané slovo.

0/0
20.9.2015 9:47

P88e20t28r 62S25t58e16j72s18k37a98l 3979358644626

Nizsi emise v tunelu se hodi a na vykonu to nikdo nepozna, protoze je tam vetsinou 80kmh :-)

0/0
21.9.2015 14:36

M30a31r22e71k 28H37r43u12b73y 6367532211908

Jezdíte v tunelu s otevřenou kapotou? ;-)

+1/0
20.9.2015 15:07

P71e75t33r 46H54o25r26á31k 1709663769904

To mi říkejte, že chování auta se přizpůsobuje tomu, co se kolem něj děje. To je tedy až neuvěřitelné.

+2/0
19.9.2015 22:35

M43a20r35t78i78n 98K47o68v56á89ř 2701980889616

To není jen u aut. Příbuzný, který pracuje u firmy vyrábějící klimatizace, mi o tomtéž říkal už před časem. Řídící jednotka klimatizace pozná (předem známé a pevně stanovené) podmínky testování spotřeby energie pro zařazení do energetické třídy (A, A+...) a nastaví režim jednotky na optimální hodnoty.

+1/0
19.9.2015 23:20

J39i44ř98í 37N90o48s35e69k 1281926216760

spalovat naftu a nemít emise je blbost...lžou a podvádějí všichni....americký automobilky taky....je to jen konkurenční boj nebo co

+9/0
19.9.2015 21:28

P36a67v86e71l 85J20o86n92á48š 5371955439275

Copak emise, ale hodně automobilek švindluje tím, že místo motorů montují do aut jakási uječená bzučítka a to je každému flétna.Tohle až se provalí....

+21/0
19.9.2015 20:31

O45n81d21ř12e19j 46B87u47r26e33š 5760954113479

Tak a folcvágenův vlhký sen o F1 se rozplynul jak pára nad hrncem ;-D

0/−6
19.9.2015 20:10

R83o79b65e83r66t 90T17o23m36e80c62z50e43k 8131544442925

To není první americký útok na VW, nějak jim pořád vadí, stejně jako prosperita Evropy.

+11/−4
19.9.2015 19:29

M61a86r34e81k 12H46r32u11b68y 6447802341308

Ne všechny ekonomické problémy se holt dají vyřešit revolucí v nepohodlné zemi ;-)

+3/0
20.9.2015 15:08

J13a91n 30B36a29r11t41u23š68k61a 7636941481183

A kdo z vás se pozastavil nad rozdílem údajů o spotřebě ve velkém techničáku a skutečností ( i když jezdíte s tzv.lehkou nohou)?

+2/0
19.9.2015 19:14

P56e74t52r 35M59i90c51h73a58l 2780454241442

Já ne, mám psaných 4,8 a jezdím za 4,9.

+5/0
19.9.2015 20:56
Foto

K83a58r46e87l 25H92r10u61š61k18a 2291431928797

Techničák: 5.2 l/100 km

Lehká noha: 4.7 l/100 km (klobouček a vajíčka pod zadním oknem samozřejmostí)

Rozumná jízda: 5.3 l/100 km

Čistíme turbo: 5.5 l/100 km

+2/0
19.9.2015 22:50

M96a23r78e77k 16H59r20u71b19y 6277692321558

Součet účtenky od pumpy: 7,5 l/100 km, jako všichni ;-)

+4/0
20.9.2015 15:09

P83a88v56e45l 76J82e23ř26á30b67e10k 7121852294737

Jak kdy. Psáno okolo 8 l, nezřídka k 10 l, někdy přes 40 l/100 km, ale to je tak v několika set metrovém až několik kilometrů dlouhém úseku, takže časem se to srovná.

Jinými slovy, po asfaltě bez přívěsu to celkem jde

0/0
20.9.2015 0:38

T63o94m54á22š 80H23e44j24d47a 7162358966735

Fandím jim.

0/0
19.9.2015 17:33

J61i13n61d98ř67i56c33h 77Š48k91o97p74e91k 4775211930145

Měření emisí je celé podvod, zvlášť ta metodika EU, díky které se provádí měření na autě, které nemá se sériovým moc společného a probíhá v naprosto nereálných podmínkách

+2/0
19.9.2015 16:59

J24a21n 14M97a90t95o82u55š83e49k 6576917810834

a proto musí výrobce ručit u normy E5 a E6 160.000 km že každé vyrobené vozidlo bude odpovídat homologovaným údajům?

0/0
19.9.2015 17:28

J72i31n24d57ř72i44c32h 62Š93k30o97p71e27k 4435281750985

je nesmysl, aby výrobce ručil za něco, co vzniklo pouze v laboratorních, nereálných podmínkách.

+1/0
19.9.2015 17:35

J32a19n 48M24a39t23o28u76š63e13k 6176857720594

aha, vy budete odborník

+3/0
19.9.2015 17:41

J56i34n43d34ř40i69c24h 26Š72k15o52p93e70k 4795241960595

obyčejné zamyšlení se nad skutečností asi nebylo dáno, co

0/0
19.9.2015 17:42

J45a45n 34M28a77t62o17u19š27e17k 6716107840744

nad čím se chcete zamýšlet, zákon jednoznačně určuje, že hodnoty uvedené v homologaci k danému vozidlu musí být udrženy po dobu tuším 5 let a 160.000 km. Na to musí systém řízení motoru reagovat autoadaptivními funkcemi nebo systémem EOBD upozornit na závadu v případě, že tak není. Co je na tom k zamýšlení. Tušíte jak dnes funguje motor?

+1/0
19.9.2015 17:45

J38i59n94d67ř11i12c26h 54Š70k56o37p48e68k 4105411620825

a praví zákon, jak se mají dodržet hodnoty ve skutečnosti, když tyto hodnoty vznikly za nereálných podmínek měření ?

Jak motor funguje, vím, normální motor. Jak fungují dnešní parodie na motory je mi vcelku ukradené

0/0
19.9.2015 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.