Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW hrozí v USA drahý skandál. Provalilo se, že švindluje s měřením emisí

Německá automobilka Volkswagen musí stáhnout půl milionu aut kvůli tomu, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z36d33e91n71ě54k 21D23u14f58e75k 2864914248

Tak po Korejcích, Japoncích došlo i na Němce. Mě to bylo divný, že by VW bylo křišťálově čisté.

+1/0
21.9.2015 11:43

J68i64ř82í 68J62u11r22á48š16e48k 8607105240437

Ony mají tato auta v motoru vestavěné GPS moduly? To koukám. A snímač na otevření kapoty? Tak to je mazec, co tam všechno nacpou.

+1/0
21.9.2015 10:42

V35i59k84t13o12r 24L77a61b82u17ť 6248715492190

Já tedy z popisu chápu, že pokud mají vestavěnou GPS, tak jí využijí. Navigaci už dneska má spousta modelů

0/0
21.9.2015 14:56

J20a16r22o43s50l42a45v 79P86o83l63e10n45s48k29y 5836404719

Gps modul je dneska halirova zalezitost, nedivil bych se kdyby nekde v utobach nekde takovej chip byl

0/0
21.9.2015 15:37

I39v76a87n 53P73š71e83n76č46í17k 6817740549896

Vypada to , že snižování emisí se navrhovalo v excelu, aby tabulka s grafem vypadala dobře :)

Emise prakticky řeší jen Evropa a USA, Čína bude asi muset taky, pokud budou chtít dýchat něco s jménem vzduch..

Spíš vidím problém v přístupu...stále máme malá auta, která mají přes 1000kg, střední třída přes 1500 kg..

Budoucnost vidím ve zmenšení vozidel pro městský provoz a elektrifikace vozidel...nicméně dokud se některé patenty budou držet stále v tajnosti, tak k této transformaci jentak nedojde..Holt naší páni jsou ropáci

+1/0
21.9.2015 9:41

P60e13t37r 10S36t26e58j81s97k54a72l 3119498114776

Emise resi vsichni krom Severni Korei. V Cine presli na EU4 a v dohledne dobe chteji az EU6. Spis ale maji vlastni normu. Sude a liche SPZ, pripadne loterii na povleni koupit si auto do aglomeraci 8-o

0/0
21.9.2015 14:32

E38v41z97e75n 51S42o72u30k66u42p 1497594726948

To je chytré R^

0/0
21.9.2015 8:41

M37a97r21t38i72n 49R42a20y29m57a24n 4232578783428

Tohle ale neni problem toho, ze by chteli podvadet. Bohuzel limity jsou nastavene naprosto nerealne. Z logiky veci, jelikoz spotreba vozidla se da presne spocitat ze zmerenych emisi, funguje to i obracene. Ze spotreby se daji urcit emise. A na to aby se snizovaly emise, musela by umerne klesat i spotreba, coz se nedeje. Pokud by byly nastaveny realne limity, nikdo by to nemusel obchazet.

+4/0
21.9.2015 8:34

P80e72t32r 81S97t18e75j83s98k13a57l 3869818704676

Ne limity NOx se daji splnit jedine SCR s Adblue. VW chtel samozrejme usetrit nebo snizit cenu aut, takze tam dal jenom oxidacni katalyzator.

0/0
21.9.2015 14:34

L85u66k84á86š 69K56o61h71o75u61t 7458274212499

jestli by nebylo lepší si přiznat že jsme motory co se týče emisí dostaly až na hranici fyzikálních možností a že toto je prostě rozumný strop...

pokud chceme nižsí emise, nejspíše nezbude než se porozhlédnout po jiné technologii a tu podporovat. Nebo se prostě smířit s tím jak to je a například podpořit veřejnou dopravu, car sharing apod.

+3/0
20.9.2015 19:24

P61e38t84r 92M87i84c69h27a76l 2730854611242

No jo, ale to ropná lobby nepovolí. A navíc, kam by stát přišel, kdyby nebylo spotřební daně z paliv? ... I když, on by zdanil něco jiného.

0/0
20.9.2015 19:50

M22a35r25e61k 59H49r61u70b57y 6377692191858

A neměli by nějakou odpovědnost nést i úředníci kteří stanovují nereslistické hodnoty? Ideálně formou spoluúčasti na opravách těch motorků do sekaček, které dnes kvůli těm nesmyslným normám dávají do aut

+2/0
20.9.2015 15:05

J29a10n 55T30a61r89a63b43a 4466736729929

Kvůli nesmyslným normám švindlují softwarově skoro všichni. VW je první, koho za to popotahují, záhy dojde na další, pak bublina splaskne a vymyslí nějaký nový škandál na podobně nesmyslné téma.

+2/0
20.9.2015 17:35

J93i84ř97í 68E89r20b10e17n 1423494466607

Odpůrcům "nesmyslných" emisních norem bych doporučil pustit si nějaké filmy z 30. až 80. let, aby se mohli pokochat těmi oblaky dýmu. A pak bych je to nechal znásobit počtem současných vozidel...

0/0
21.9.2015 10:06

M98a85r77t59i78n 14N11e24r83m12u65t 9687707558229

To je jasné, jenže oni to šponují pořád dáál a dáááááááál

0/0
22.9.2015 9:50

J95a96n 79S74t60e52h67l64i63k 9625117676261

Před pár lety jsem četl , že mercedes má v americe problémy u dieslu splnit emise .Proto od nich tam ustoupil . Je to možné , že by byly tak rozdílné předpisy pro ameriku a evropu ? Tady se přeci naftaky běžně prodávají a jsou oblíbené.

0/0
20.9.2015 11:04

J69o11s53e78f 62N94o30v75a21k 5148642426728

V usa jsou jiné předpisy. Dávají větší smysl. Proto tam většina nafťáků nemá šanci.

+1/0
21.9.2015 0:15

L57a19d91i29s38l97a43v 97K13v20a61s73n84i17č41k31a 1243957763455

Podezření, obvinění, nic nikdo neplatí, ani nemění, ale Franta Dvořák už všeobecně známo ví, má jasno a soudí. Docela dobrý bulvár v prý seriózním médiu.

0/0
20.9.2015 9:19

J83i54ř82í 57R85a16m74e35š 8466844910252

nemáte tušení co je to motor takový pořádný big blog hemi nebo small blog hemi je paráda. Jsou to nejefektivnější a nejsplehlivější motory. Však se dělají od padesátých let s obměnami ale základ je stejný. Sám jsem jezdil na šestiválci třílitr a koukám že si zas pořídím něco podobného hlavně atmosféru co jede a nežere.

0/0
20.9.2015 8:30

J41i87ř93í 58R71a43m34e13š 8336274650892

proč se tu všichni bavíte o naftě. Všichni ví že turbosekačky benzínové realita je někde jinde. Viz škoda rs ano dá se snad sní jezdit za 7 litrů ale na okruhu 30 litrů. Vemte atmosféru se stejným výkonem a pod plynem bude brát polovinu toho co turbosekačka. Viz 1:2 tsi  motory které jsou schopny na dálníci brát deset litrů i patnáct. ty testy se dají najít na netu. Radši pořádnou atmo než takovej žravej fujtajbl.

+11/−1
20.9.2015 7:05

M90a15r77t86i88n 53F95i17l86i95p87c13z35y43k 3421321335183

Řekl bych, že si asi pletete 1.2TSI s 1.2HTP, ty skutečně v dálničním provozu berou dost. 1.2TSI je v pohodě.

0/−1
20.9.2015 9:37

T61o28m27á45š 41U95r23b81a58n 9794714732220

To je míchání všeho dohromady. Je fikce si myslet, že když mám např. 1,4 TSI (110kW), tak to bude žrát jako 1,4 MPI (55kW). Problém není v objemu, ale výkonu! Samozřejmě větší výkon svádí k většímu šlapání na plyn a vetší spotřebě. Když pojedou oba stejně, budou žrát takřka stejně. Když pojedou na co mají, bude to samozřejmě rozdíl. A když porovnáš atmosféru (např. 2.0FSI s turbem (1,4TSI) ve stejném výkonu (110kW), bude atmosféra (motor) o 30% těžší a budeš jí muset točit nad 4k, aby trochu jela. A tam už žere, jak protržená a stejně je slabší. Turbo není špatné, jen od něj nečekejte, co umět nemůže. Ono se odmění tím, co atmosféra neumí. Osobně mám 2,0TSI a jezdím za 9l/100km, což je vzhledem k mé těžké noze dobrý. Pozn.: motory VW jsem použil jenom pro příklad. Životnost je samozřejmě jiná věc.

0/0
22.9.2015 14:50

J66o88s91e66f 80T37r86n45k91a 9879832377459

To je dobrý nesmysl....GPS, která pozná, že se měří:-)...to by mi to v tunelu moc nejelo :-)...není to tak, že zatímco VW je ve světě jedničkou, tak GM a Ford jdou do kopru?:-) A i kdyby, kde je zakázané, že auto nesmí poznat měření emisí?:-)...lepší než produkovat dvouválce 0,9l se čtyřmi turby, filtrem pevných částic.... :-)....já osobně bych tam dal malý elektromotor, který by se spouštěl pouze na měření emisí místo osazené V8 5.7l....:-)

+2/−5
19.9.2015 22:50

S10i89d32n38e11y 11S78i25s65k46a 3717542722805

Ja preferuji svuj 6.2L V8 v mem Ford Raptor ... :-P

0/0
20.9.2015 0:56

L73u17k94a25s 45M23a83d31l24e 4420766617938

A co mpg? Nezere to i travu u cesty?

0/0
20.9.2015 20:24

S46i71d69n40e42y 17S95i95s32k58a 3307782692935

Kolem 10 mpg ve meste, 15 mpg highway a cca 8 mpg kdyz blbnu v ternu ... Ale kdyz vlastnis royalties z nekolika oil wells tak to jde ... ;-D

0/0
20.9.2015 20:55

D95a10d51a29k 21P17e56t22r 7381960714488

Kolika tunely za rok projedete? Jezdíte s otevřenou kapotou?

0/0
20.9.2015 6:59

M24a60r78t75i88n 60F48i17l42i53p94c16z39y46k 3751831505573

GPS nepozná, že se měří, ale řídící software vozu pozná, že vypadl signál GPS, chtělo by to lépe číst článek či lépe chýpat psané slovo.

0/0
20.9.2015 9:47

P73e46t75r 29S87t30e72j23s65k53a46l 3339428714676

Nizsi emise v tunelu se hodi a na vykonu to nikdo nepozna, protoze je tam vetsinou 80kmh :-)

0/0
21.9.2015 14:36

M93a92r45e26k 56H68r68u40b61y 6617512141448

Jezdíte v tunelu s otevřenou kapotou? ;-)

+1/0
20.9.2015 15:07

P89e73t41r 72H71o79r32á35k 1719943729584

To mi říkejte, že chování auta se přizpůsobuje tomu, co se kolem něj děje. To je tedy až neuvěřitelné.

+2/0
19.9.2015 22:35

M13a75r94t94i69n 18K20o33v48á44ř 2531400679936

To není jen u aut. Příbuzný, který pracuje u firmy vyrábějící klimatizace, mi o tomtéž říkal už před časem. Řídící jednotka klimatizace pozná (předem známé a pevně stanovené) podmínky testování spotřeby energie pro zařazení do energetické třídy (A, A+...) a nastaví režim jednotky na optimální hodnoty.

+1/0
19.9.2015 23:20

J88i15ř15í 23N66o45s25e37k 1321906226730

spalovat naftu a nemít emise je blbost...lžou a podvádějí všichni....americký automobilky taky....je to jen konkurenční boj nebo co

+9/0
19.9.2015 21:28

P61a62v49e42l 32J97o71n67á53š 5911725459915

Copak emise, ale hodně automobilek švindluje tím, že místo motorů montují do aut jakási uječená bzučítka a to je každému flétna.Tohle až se provalí....

+21/0
19.9.2015 20:31

O53n41d80ř95e55j 30B10u14r77e90š 5260294573379

Tak a folcvágenův vlhký sen o F1 se rozplynul jak pára nad hrncem ;-D

0/−6
19.9.2015 20:10

R37o43b74e53r13t 81T95o55m57e82c16z22e54k 8671984492955

To není první americký útok na VW, nějak jim pořád vadí, stejně jako prosperita Evropy.

+11/−4
19.9.2015 19:29

M41a69r31e23k 13H43r41u76b70y 6217682831708

Ne všechny ekonomické problémy se holt dají vyřešit revolucí v nepohodlné zemi ;-)

+3/0
20.9.2015 15:08

J32a22n 73B69a44r34t77u48š69k62a 7956961831973

A kdo z vás se pozastavil nad rozdílem údajů o spotřebě ve velkém techničáku a skutečností ( i když jezdíte s tzv.lehkou nohou)?

+2/0
19.9.2015 19:14

P89e43t74r 42M15i37c93h83a59l 2360244331982

Já ne, mám psaných 4,8 a jezdím za 4,9.

+5/0
19.9.2015 20:56
Foto

K43a75r41e70l 36H71r85u59š92k47a 2831321748707

Techničák: 5.2 l/100 km

Lehká noha: 4.7 l/100 km (klobouček a vajíčka pod zadním oknem samozřejmostí)

Rozumná jízda: 5.3 l/100 km

Čistíme turbo: 5.5 l/100 km

+2/0
19.9.2015 22:50

M57a71r16e35k 26H29r45u50b43y 6957782631558

Součet účtenky od pumpy: 7,5 l/100 km, jako všichni ;-)

+4/0
20.9.2015 15:09

P76a47v61e46l 55J21e34ř44á71b37e91k 7681342964477

Jak kdy. Psáno okolo 8 l, nezřídka k 10 l, někdy přes 40 l/100 km, ale to je tak v několika set metrovém až několik kilometrů dlouhém úseku, takže časem se to srovná.

Jinými slovy, po asfaltě bez přívěsu to celkem jde

0/0
20.9.2015 0:38

T95o94m89á19š 39H65e46j22d52a 7112978136635

Fandím jim.

0/0
19.9.2015 17:33

J91i42n45d90ř72i26c19h 21Š41k10o38p21e50k 4365841440245

Měření emisí je celé podvod, zvlášť ta metodika EU, díky které se provádí měření na autě, které nemá se sériovým moc společného a probíhá v naprosto nereálných podmínkách

+2/0
19.9.2015 16:59

J65a90n 31M96a54t48o16u69š33e89k 6396357190454

a proto musí výrobce ručit u normy E5 a E6 160.000 km že každé vyrobené vozidlo bude odpovídat homologovaným údajům?

0/0
19.9.2015 17:28

J57i17n69d52ř38i90c10h 95Š18k87o35p64e93k 4605961880395

je nesmysl, aby výrobce ručil za něco, co vzniklo pouze v laboratorních, nereálných podmínkách.

+1/0
19.9.2015 17:35

J60a76n 38M44a16t81o66u46š93e39k 6316487350784

aha, vy budete odborník

+3/0
19.9.2015 17:41

J85i31n64d80ř13i79c83h 55Š52k23o68p82e42k 4715891530545

obyčejné zamyšlení se nad skutečností asi nebylo dáno, co

0/0
19.9.2015 17:42

J71a43n 60M77a58t79o11u51š35e13k 6156447610774

nad čím se chcete zamýšlet, zákon jednoznačně určuje, že hodnoty uvedené v homologaci k danému vozidlu musí být udrženy po dobu tuším 5 let a 160.000 km. Na to musí systém řízení motoru reagovat autoadaptivními funkcemi nebo systémem EOBD upozornit na závadu v případě, že tak není. Co je na tom k zamýšlení. Tušíte jak dnes funguje motor?

+1/0
19.9.2015 17:45

J57i81n19d49ř42i39c79h 93Š18k54o14p33e24k 4755321480935

a praví zákon, jak se mají dodržet hodnoty ve skutečnosti, když tyto hodnoty vznikly za nereálných podmínek měření ?

Jak motor funguje, vím, normální motor. Jak fungují dnešní parodie na motory je mi vcelku ukradené

0/0
19.9.2015 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.