Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahý průšvih VW v USA se týká motorů TDI. Značka se moc nebrání

Volkswagen vyšetří případ manipulování s měřením emisí u vozů vybavených slavnými turbodiesely TDI. Americká agentura pro ochranu životního prostředí u nich odhalila speciální software, díky němuž mohou obejít předpisy na množství vypouštěných emisí. Reakce vedení VW působí velmi krotce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I21v11a 29V28a36l12č92í53k18o18v62á 1149408691561

Nafta patří do traktoru a ne do osobního vozu.Rv

+1/−1
23.9.2015 10:17

K21a57r11e39l 55L22o85p74a54t54a 8216837851197

40x vic? To se asi upsali ne?

0/0
22.9.2015 14:20

P14e63t18r 95K91o16z79á23k 3618203252405

To je tak, když ekoteroristé vymýšlí pořád přísnější a přísnější normy - ty emise prostě nejdou do nekonečna snižovat, nebo za nová auta budeme muset platit mnohem víc peněz, navíc proč nové motory nevydrží tolik co ty staré? Proč máme v autě močovinu, DPF apof?......

+3/−1
22.9.2015 8:56


J30a86n 55D85l31o13u90h23ý 7424849650589

To jako ze vw vsem majitelum TDI na prikaz EPA "zhorsi" vykon motoru TDI v urcitem spektru otacek? No nekupte to!!! :-D

+1/0
22.9.2015 7:15

Z83d60e35n35ě74k 72I25v28á17n44e14k 4533545170476

Někde jsem četl článek, že 15 největších nákladních lodí vydá za rok stejný počet emisí jako 760 milionů aut na celé planetě. Pak tam byla ještě poznámka, že takových velkých lodí je na světě 15 000.Je to z důvodu, že pálí nijak neupravenou naftu. Tak hlavně, že se řeší pomalu EURo 1000 norma ale do lodní dopravy se nehrabe vůbec. Naše auta jsou ničena řepkou, zbytečně se snižují obsahy a k čemu to je, když tu naši planetku tímto vůbec nezachraňujeme? odkaz: http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+4/0
22.9.2015 6:39

K76a96r95e89l 24K25o90š97ť28á68l 8337171910715

Není to neupravená nafta, ale mazut, tedy neodpařený zbytek při frakční destilaci ropy. Je samozřejmě plný síry a různých kovů, takže fakt ňamka. Biopaliva jsou svinstvo, ale na druhou stranu lodě nejezdí centry měst, proto musí být na auta uplatňována přísnější kritéria. A lodě už to mají taky nahnuté, někomu došlo, že v přístavních městech taky bydlí lidi.

+1/0
22.9.2015 7:32

M76a28r96e58k 22H41r80u53b48y 6877932951328

K tomu se da rict jenom jedno: na hloupe zadani hloupa odpoved.

Dokud si urednici budou myslet, ze fyzikalni zakony obejdou pomoci narizeni, budou se dockavat takovychto vysledku :-P

+4/0
21.9.2015 23:39

J85a82n 12M40a23t64o37u46š44e87k 6756447670684

no jo, auta s hákovým křížem ve znaku :-/

0/−8
21.9.2015 22:08

J15i49ř17í 35J44u67r85s56a 4944936165814

Fakt inteligentní poznámka, Honzíku.

+2/0
22.9.2015 12:39

B32ě58l18a 94H27o91r15á25k26o38v19á 1518642359410

To jako když někdo vytáčí motor před semaforem, tak to spaluje 40x víc (hůř), než když se to samé udělá napojené na diagnostiku?

+1/0
21.9.2015 18:06

M39a31r24e53k 72H53r46u42b48y 6857692871278

Presne. Protoze pred semaforem malokdy miva otevrenou kapotu ;-)

0/0
21.9.2015 23:35

J95o55s44e29f 58V55o23t85í79p79k26a 5755624212895

Business is business...

0/0
21.9.2015 17:50

J76a39n 65N70o18v35á55k 9345798504425

To mají z toho, že pro homologace měří emise v laboratoři ve speciálním režimu (motor běží bez zátěže delší dobu na vysoké otáčky).

Kdyby je měřili na testovacím okruhu v jedoucím autě, tak to SW od běžné jízdy nerozliší (pokud nebudu uvažovat GPS).

On se vlastně ten SW chová korektně - motor běžící stabilně naprázdno přece nepotřebuje vypouštět stejné emise, jako když je pod plnou zátěží při razantnějším rozjezdu.

+4/−1
21.9.2015 16:07

J38a84n 25M69a18j57z14n87e28r 1706927896912

a to jako přijedeš na STK a maník sedne do auta a objede s ním okruh za barákem? a měřící mašina pojede za nima připojená hadicí ? ;-D

+1/−2
21.9.2015 17:00

M19a21r55t58i51n 97Š77t19ě41p56á64n18e30k 3977783903491

Ona se STK dela v laboratori? Pan Novak ocividne psal o schvalovacim procesu, tj. tim, co dela automobilka. Samotna kontrola STK je neco jineho a opravdu by to nemelo vliv. Jenze kdyz to neprojde homologaci, tak je to jedno. A kvuli tomu, aby to meli lide snazsi na STK uz asi ten SW nikdo resit nebude.

0/0
21.9.2015 17:39

J30i63r78k26a 26H38o69l20a70n 2682713740923

A je to tady, nafta patří do traktoru a do kamen ;-D;-D

+3/−1
21.9.2015 15:55

J28i83n49d72ř61i96c79h 96Š82k81o72p33e95k 4375591600875

a benzin do zapalovače.

Takže ať žijí auta na dřevoplyn

+1/0
21.9.2015 19:12

I58v34a 95V77a49l39č20í75k91o82v84á 1489798391151

Děkuji.R^:-)

0/0
23.9.2015 10:20

V43l48a37d80i67m57í46r 81S21t52r47u81s16k91a 4299104193584

Vážení, nesmíte zapomenout na metodiku měření emisí v Evropě  a v USA, je zcela jistě rozdílná, dokonce stát California má svoje vlastní hodnoty, znám pouze evropskou metodiku měření, kdy je ve vozidle odpojeno vše (alternátor, posilovač řízení, kompresor klimatizace, vývěva u dieselů), měří se na válcích ve zkušebně, takže změřené hodnoty nikdy nemohou odpovídat skutečnosti. Je to docela stejné jako jiné činnosti organizované EU z Bruselu.8-o

+5/0
21.9.2015 15:49

K82a20r47e78l 24V78a54c38h95u68t 9233932579123

To ale znamená, že své obyvatele EU od začátku klame ... !!! ;-(

+1/0
21.9.2015 15:53

J52a66n 88N57o98v78á91k 9395218524845

Samozřejmě, to přece není nic nového - ať jde o ekonomiku, imigranty, výrobní kvóty...nebo spotřebu a emise aut.

+4/0
21.9.2015 16:08

K34a12r56e14l 82V71a81c75h89u96t 9293672649333

Speciální SW, který pozná, že vůz je právě testován na emise ... ;-DR^ ... tak teď doufám, že také v celé EU budou muset vozy od zákazníků přijímat k PŘEDĚLÁNÍ.

Kdo má ty jemné prachové částice pořád dýchat ??? ;-€ ... vždyť víme, jak rádi si řidiči vyndavají ten zatrolený FILTR pevných částic !!! :-(!!!!!!

+1/0
21.9.2015 15:41

B58ě36l39a 60H76o67r26á94k45o38v48á 1138712109400

Tak je snad jasné, že laboratorní výsledky jsou jiné než v reálném provozu! Měřit něco bez zatížení je tak maximálně dobré na zjištění zakouření tunelu od kolony stojících aut!

0/0
21.9.2015 15:31

M65a52r97e94k 93H88r75u96b33y 6227962411288

malokdo ma v tunelu vytoceny motor na 3,5 tisice otacek...

0/0
21.9.2015 23:37

V15i33l98i33a33m 50B51a62l78á43ž 3830673396668

Poselstvi je takove..zpusoby jakym se u nas krade a jakym se u nas obcházejí zákony je prostě a jednoduše  v USA nemyslitelny!! Nehledejte v tom nic jineho USA je vyspela demokracie na ponekud vyssim stupne vyvoje společnosti ( jak u  nas- demokracie Klausovskeho typu ) jestli se nam to libi anebo nelibi HOWGH:-)

0/−5
21.9.2015 15:18

P28e65t79r 10N80ě44m33e53c 4300723700447

Přesně tak, třeba v Lehman Brothers by mohli vyprávět, že.. :-) Podvádí se všude a všude se doufá, že na to nikdo nepřijde, jen u nás se na to může přijít a často se nic neděje..

+10/0
21.9.2015 15:22

J81i39ř15í 47K79r36a97m37p39l 4156494796476

tak 40x horší výsledky bych neřekl, ale že hodnoty emisí a také spotřeby jsou jinde než laboratorní měření je celkem známé. Příště jdu raději do benzinu, turbo diesel už nechci ikdyž to hezky jede

+2/−1
21.9.2015 15:10

P59e87t12r 73H63e20r35m59a 5198774671423

Podíl tam má i německý stát, resp. spolková republika

0/0
21.9.2015 15:08

S95t59a83n43i61s12l36a61v 88M67o22k57r40ý 8637562696122

To pusobi nejak divne. To ma jako 40x horsi motor nez ostatni? To mi prijde docela mimo. Nehlede na to ze v EU s tim problem neni?

+3/0
21.9.2015 14:45

J36a22n 25S98t62e30h55l30i78k 9655617446831

Asi máme jiné emise. Vžyt to znáte na našich silnicích. Smradlavejch naftaku tady jezdí až se za nima hulí ;-)

+2/−1
21.9.2015 15:06

S72t60a46n14i83s75l23a92v 77M12o23k27r57ý 8917752546432

Tak verim ze maji treba trosku prisnejsi normy, ale 40x? Nehlede na to ze jak je mozny ze ostatni to vyrobi v pohode za stejnou nebo nizsi cenu a takovej gigant jako VW to neda?

0/0
21.9.2015 15:21

J10a62n 65S56t82e65h51l43i43k 9385377226821

Samozřejmě ,že dá. Ale podle mého názoru , jde o to aby měl diesel akceleraci a tehdy asi nestíhá plnit emise. A proto to takhle obešli , aby auto mělo vykon(horší emise) . Takže pocitově zakazník vnímá že auto dobře jede . Ale je to jen má doměnka a nic jiného bych za tím neviděl

0/0
21.9.2015 15:40

V45o73j26t14ě94c61h 20V35a79š79e55k 6180584199120

"Was ist das?"

"Das auto!"

0/0
21.9.2015 14:42

M81a14r38t79i75n 44B65u97s78i37d88e93a 4933700

Nevěřím tomu, že by vědomě a záměrně instalovali takový software přímo za účelem klamání. Nejsou přece šílenci aby si neuvědomovali, že cokoli, o čem ví několik lidí se dříve nebo později dostane ven.  Takhle by renomé neriskovali.

Spíše si myslím, že je to výstraha proklamovaným ambicím VW na americkém trhu...nebo taková forma "výpalného".

VW deklaroval cíl stát se světovou jedničkou...vykompenzovat poklesy prodejů v Číně navýšením podílu a americkém trhu. Jenže Američané si za to nechají asi hezky zaplatit..

+4/−1
21.9.2015 14:42

M50a47r85t79i93n 65B48u10s52i96d24e44a 4173300

Američané znají hodnotu svého trhu a dobře vědí, že Němci v nějakém mimosoudním vyrovnání zaplatí, oč si řeknou.

+2/0
21.9.2015 14:47

J81a20n 48S34t55a49r60ý 8387100572465

Mate pro svuj zaver relevantnejsi informace nez americane, nebo jen tak placate? ;-)

+1/0
21.9.2015 14:48

J47a79r74o47s76l15a66v 25P63o39l42e68n37s63k52y 5626814619

Diskuse je tu od toho. Muzete uvest opacny nazor a podporit ho stejne zavaznymi argumenty. Protoze fakta predpokladam take nemate.

+5/0
21.9.2015 15:02

M41a64r41t36i45n 25B68u87s64i48d54e20a 4213460

Relevantní informace nejsou...a ani nebudou. Uvidíte, že se nikdy nedočkáte prohlášení VW (nebo nějakého vyšetřujícího orgánu), že skutečně byl vědomě do aut instalován záměrně podvodný software, že o tom věděl a rozhodl ten a ten...a budou se tudíž zodpovídat a podílet se na úhradě škody. 

Je to spíše o určitém povědomí o fungování velkého byznysu, způsobu vedení soudních sporů v USA a hlavně o logice. 

Mohu vám říci, že s logika se mi zpravidla osvědčila lépe, nežli tiskem předkládané "hotové" informace a "vývody". Proto bych to nenazval "plácáním"...ale fundovaným (:-P) názorem;-)

+1/0
21.9.2015 15:42

P37a43t56r85i72k 62Z75a90b56r28a52n90s49k50y 1201699125853

placas a dokonce mluvis z cesty..ten soft tam podle tebe nedali zamerne ? jo? tos napsal.druha varianta nez umysl je totiz neumyslne,blbost na entou.jedno je jisty nezivis se nicim co by zavanelo necim programovatelnym byt jen velmi vzdalene

0/0
23.9.2015 4:14

R78i75c68h91a15r20d 44K59á77b87a 8499288700530

Mne se tedy zda pravdepodobnejsi, ze SW instalovali do auta zamerne, protoze jestli kdyby ho tam instalovali omylem, bylo by to mnohem mene pravdepodobne. :-)

0/0
21.9.2015 15:12

D27u94š41a93n 17G66o88g29e84l49a 7181224829538

A to v USA nejezdí na B. řepku !!

+2/0
21.9.2015 14:41

A75l28e77š 94Z45e67l41i45n77k45a 1374452506

Vsadím se že jim tu pokutu 430 mld napálí až po ratifikaci TTIP

0/0
21.9.2015 14:37

R23u83d86o51l38f 57H98r72a53z19d25í62r45a 1965599903298

ne, tu jim právě napálí, když se to neratifikuje.R^

+1/0
21.9.2015 21:24

J83a91n 36S89t82a59r20ý 8547820132225

Jaj, tak proto vzdycky byly Skodovky predrazene. Nemci si s predstihem skudlili na pokutu :-)

0/0
21.9.2015 14:36

Z81d27e94n65ě70k 26J75o44n97á96š 9781649836790

takže jinými slovy slavný VW má výkonější motory než ostatní podvodem. Naše plíce a prostředí tu poškozuje až 40x?

+1/−1
21.9.2015 14:33

A32l19e62š 41Z98e70l80i54n58k60a 1454182596

nenechte se unášet.

+3/0
21.9.2015 14:34

J76a95n 55V53o85p90i35č23k58a 8913292302244

Ze by Winterkorn az takhle nastval stareho Pietsche?

+2/0
21.9.2015 14:28

J91i31ř14í 37N52o19s60e50k 1561226826410

Mě by jen zajmalo jak ostatní výrobci plní emisní limity , když VW neví jak...logika říká ,že jesli je to pravda podvádí všichni...

+12/0
21.9.2015 14:22

J40a37n 67S43t30e61h65l45i21k 9315117336201

No asi VW není tak přidušenej ;-D

0/0
21.9.2015 15:07

A96l88o95i95s 13J49i79n49d66r61a 9370564177655

a co u nasich kontrol? Tam jim to projde?

+1/0
21.9.2015 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.