Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahý průšvih VW v USA se týká motorů TDI. Značka se moc nebrání

Volkswagen vyšetří případ manipulování s měřením emisí u vozů vybavených slavnými turbodiesely TDI. Americká agentura pro ochranu životního prostředí u nich odhalila speciální software, díky němuž mohou obejít předpisy na množství vypouštěných emisí. Reakce vedení VW působí velmi krotce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I67v73a 37V21a12l88č36í11k46o96v22á 1559678201401

Nafta patří do traktoru a ne do osobního vozu.Rv

+1/−1
23.9.2015 10:17

K51a58r59e35l 40L86o14p73a53t37a 8516547931197

40x vic? To se asi upsali ne?

0/0
22.9.2015 14:20

P98e58t89r 22K76o14z44á95k 3928213602615

To je tak, když ekoteroristé vymýšlí pořád přísnější a přísnější normy - ty emise prostě nejdou do nekonečna snižovat, nebo za nová auta budeme muset platit mnohem víc peněz, navíc proč nové motory nevydrží tolik co ty staré? Proč máme v autě močovinu, DPF apof?......

+3/−1
22.9.2015 8:56

J84a37n 31D43l82o72u80h53ý 7454539150139

To jako ze vw vsem majitelum TDI na prikaz EPA "zhorsi" vykon motoru TDI v urcitem spektru otacek? No nekupte to!!! :-D

+1/0
22.9.2015 7:15

Z25d79e63n10ě82k 82I59v44á41n91e46k 4483315430906

Někde jsem četl článek, že 15 největších nákladních lodí vydá za rok stejný počet emisí jako 760 milionů aut na celé planetě. Pak tam byla ještě poznámka, že takových velkých lodí je na světě 15 000.Je to z důvodu, že pálí nijak neupravenou naftu. Tak hlavně, že se řeší pomalu EURo 1000 norma ale do lodní dopravy se nehrabe vůbec. Naše auta jsou ničena řepkou, zbytečně se snižují obsahy a k čemu to je, když tu naši planetku tímto vůbec nezachraňujeme? odkaz: http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+4/0
22.9.2015 6:39

K15a95r54e65l 47K73o77š11ť75á51l 8207541780725

Není to neupravená nafta, ale mazut, tedy neodpařený zbytek při frakční destilaci ropy. Je samozřejmě plný síry a různých kovů, takže fakt ňamka. Biopaliva jsou svinstvo, ale na druhou stranu lodě nejezdí centry měst, proto musí být na auta uplatňována přísnější kritéria. A lodě už to mají taky nahnuté, někomu došlo, že v přístavních městech taky bydlí lidi.

+1/0
22.9.2015 7:32

M50a72r55e52k 86H96r95u49b43y 6237192611268

K tomu se da rict jenom jedno: na hloupe zadani hloupa odpoved.

Dokud si urednici budou myslet, ze fyzikalni zakony obejdou pomoci narizeni, budou se dockavat takovychto vysledku :-P

+4/0
21.9.2015 23:39

J29a91n 89M81a21t49o81u75š56e89k 6866667380464

no jo, auta s hákovým křížem ve znaku :-/

0/−8
21.9.2015 22:08

J86i58ř71í 38J79u70r89s29a 4894946435454

Fakt inteligentní poznámka, Honzíku.

+2/0
22.9.2015 12:39

B93ě64l61a 40H56o85r57á58k18o85v68á 1978142969960

To jako když někdo vytáčí motor před semaforem, tak to spaluje 40x víc (hůř), než když se to samé udělá napojené na diagnostiku?

+1/0
21.9.2015 18:06

M92a81r68e85k 58H60r27u62b84y 6507792801548

Presne. Protoze pred semaforem malokdy miva otevrenou kapotu ;-)

0/0
21.9.2015 23:35

J39o72s98e86f 77V14o86t20í94p58k40a 5805794872695

Business is business...

0/0
21.9.2015 17:50

J11a88n 73N33o82v72á95k 9465318194835

To mají z toho, že pro homologace měří emise v laboratoři ve speciálním režimu (motor běží bez zátěže delší dobu na vysoké otáčky).

Kdyby je měřili na testovacím okruhu v jedoucím autě, tak to SW od běžné jízdy nerozliší (pokud nebudu uvažovat GPS).

On se vlastně ten SW chová korektně - motor běžící stabilně naprázdno přece nepotřebuje vypouštět stejné emise, jako když je pod plnou zátěží při razantnějším rozjezdu.

+4/−1
21.9.2015 16:07

J83a76n 12M76a89j75z14n12e28r 1456857816302

a to jako přijedeš na STK a maník sedne do auta a objede s ním okruh za barákem? a měřící mašina pojede za nima připojená hadicí ? ;-D

+1/−2
21.9.2015 17:00

M10a19r86t97i32n 37Š14t78ě72p56á60n95e76k 3567973813421

Ona se STK dela v laboratori? Pan Novak ocividne psal o schvalovacim procesu, tj. tim, co dela automobilka. Samotna kontrola STK je neco jineho a opravdu by to nemelo vliv. Jenze kdyz to neprojde homologaci, tak je to jedno. A kvuli tomu, aby to meli lide snazsi na STK uz asi ten SW nikdo resit nebude.

0/0
21.9.2015 17:39

J35i77r76k92a 29H20o17l27a68n 2642753770683

A je to tady, nafta patří do traktoru a do kamen ;-D;-D

+3/−1
21.9.2015 15:55

J33i25n16d53ř32i72c85h 97Š23k93o14p15e21k 4295501800225

a benzin do zapalovače.

Takže ať žijí auta na dřevoplyn

+1/0
21.9.2015 19:12

I29v16a 30V85a19l17č15í37k80o98v78á 1799628721381

Děkuji.R^:-)

0/0
23.9.2015 10:20

V10l13a32d45i88m33í33r 34S94t44r21u82s72k86a 4179894663464

Vážení, nesmíte zapomenout na metodiku měření emisí v Evropě  a v USA, je zcela jistě rozdílná, dokonce stát California má svoje vlastní hodnoty, znám pouze evropskou metodiku měření, kdy je ve vozidle odpojeno vše (alternátor, posilovač řízení, kompresor klimatizace, vývěva u dieselů), měří se na válcích ve zkušebně, takže změřené hodnoty nikdy nemohou odpovídat skutečnosti. Je to docela stejné jako jiné činnosti organizované EU z Bruselu.8-o

+5/0
21.9.2015 15:49

K56a45r69e57l 81V24a17c11h26u51t 9733172279603

To ale znamená, že své obyvatele EU od začátku klame ... !!! ;-(

+1/0
21.9.2015 15:53

J31a75n 15N17o95v14á90k 9885948804355

Samozřejmě, to přece není nic nového - ať jde o ekonomiku, imigranty, výrobní kvóty...nebo spotřebu a emise aut.

+4/0
21.9.2015 16:08

K51a97r33e42l 49V73a19c21h43u16t 9363672529303

Speciální SW, který pozná, že vůz je právě testován na emise ... ;-DR^ ... tak teď doufám, že také v celé EU budou muset vozy od zákazníků přijímat k PŘEDĚLÁNÍ.

Kdo má ty jemné prachové částice pořád dýchat ??? ;-€ ... vždyť víme, jak rádi si řidiči vyndavají ten zatrolený FILTR pevných částic !!! :-(!!!!!!

+1/0
21.9.2015 15:41

B18ě38l87a 17H81o60r86á26k60o61v95á 1818982929610

Tak je snad jasné, že laboratorní výsledky jsou jiné než v reálném provozu! Měřit něco bez zatížení je tak maximálně dobré na zjištění zakouření tunelu od kolony stojících aut!

0/0
21.9.2015 15:31

M55a66r49e88k 31H40r26u82b68y 6757762631948

malokdo ma v tunelu vytoceny motor na 3,5 tisice otacek...

0/0
21.9.2015 23:37

V83i53l93i18a61m 86B87a75l12á81ž 3230303476348

Poselstvi je takove..zpusoby jakym se u nas krade a jakym se u nas obcházejí zákony je prostě a jednoduše  v USA nemyslitelny!! Nehledejte v tom nic jineho USA je vyspela demokracie na ponekud vyssim stupne vyvoje společnosti ( jak u  nas- demokracie Klausovskeho typu ) jestli se nam to libi anebo nelibi HOWGH:-)

0/−5
21.9.2015 15:18

P46e71t45r 67N73ě25m58e86c 4480863780307

Přesně tak, třeba v Lehman Brothers by mohli vyprávět, že.. :-) Podvádí se všude a všude se doufá, že na to nikdo nepřijde, jen u nás se na to může přijít a často se nic neděje..

+10/0
21.9.2015 15:22

J89i91ř54í 29K40r14a95m91p42l 4176674876296

tak 40x horší výsledky bych neřekl, ale že hodnoty emisí a také spotřeby jsou jinde než laboratorní měření je celkem známé. Příště jdu raději do benzinu, turbo diesel už nechci ikdyž to hezky jede

+2/−1
21.9.2015 15:10

P22e15t85r 52H84e35r67m83a 5168784211323

Podíl tam má i německý stát, resp. spolková republika

0/0
21.9.2015 15:08

S17t13a48n45i95s14l16a38v 40M96o94k30r82ý 8507192336542

To pusobi nejak divne. To ma jako 40x horsi motor nez ostatni? To mi prijde docela mimo. Nehlede na to ze v EU s tim problem neni?

+3/0
21.9.2015 14:45

J90a39n 14S56t48e61h19l72i44k 9625607206451

Asi máme jiné emise. Vžyt to znáte na našich silnicích. Smradlavejch naftaku tady jezdí až se za nima hulí ;-)

+2/−1
21.9.2015 15:06

S82t23a43n95i33s11l57a55v 46M12o60k58r87ý 8257202656692

Tak verim ze maji treba trosku prisnejsi normy, ale 40x? Nehlede na to ze jak je mozny ze ostatni to vyrobi v pohode za stejnou nebo nizsi cenu a takovej gigant jako VW to neda?

0/0
21.9.2015 15:21

J44a26n 44S39t24e49h16l74i68k 9505387726601

Samozřejmě ,že dá. Ale podle mého názoru , jde o to aby měl diesel akceleraci a tehdy asi nestíhá plnit emise. A proto to takhle obešli , aby auto mělo vykon(horší emise) . Takže pocitově zakazník vnímá že auto dobře jede . Ale je to jen má doměnka a nic jiného bych za tím neviděl

0/0
21.9.2015 15:40

V50o54j28t94ě23c81h 85V85a27š17e74k 6980544369520

"Was ist das?"

"Das auto!"

0/0
21.9.2015 14:42

M97a59r46t98i17n 74B28u44s74i16d67e72a 4373310

Nevěřím tomu, že by vědomě a záměrně instalovali takový software přímo za účelem klamání. Nejsou přece šílenci aby si neuvědomovali, že cokoli, o čem ví několik lidí se dříve nebo později dostane ven.  Takhle by renomé neriskovali.

Spíše si myslím, že je to výstraha proklamovaným ambicím VW na americkém trhu...nebo taková forma "výpalného".

VW deklaroval cíl stát se světovou jedničkou...vykompenzovat poklesy prodejů v Číně navýšením podílu a americkém trhu. Jenže Američané si za to nechají asi hezky zaplatit..

+4/−1
21.9.2015 14:42

M63a59r29t82i84n 61B15u40s92i11d38e78a 4823270

Američané znají hodnotu svého trhu a dobře vědí, že Němci v nějakém mimosoudním vyrovnání zaplatí, oč si řeknou.

+2/0
21.9.2015 14:47

J19a68n 40S69t23a63r76ý 8187140382655

Mate pro svuj zaver relevantnejsi informace nez americane, nebo jen tak placate? ;-)

+1/0
21.9.2015 14:48

J85a32r20o52s87l54a18v 58P64o62l56e55n25s68k74y 5476664669

Diskuse je tu od toho. Muzete uvest opacny nazor a podporit ho stejne zavaznymi argumenty. Protoze fakta predpokladam take nemate.

+5/0
21.9.2015 15:02

M44a70r37t90i11n 35B15u75s97i59d73e53a 4553550

Relevantní informace nejsou...a ani nebudou. Uvidíte, že se nikdy nedočkáte prohlášení VW (nebo nějakého vyšetřujícího orgánu), že skutečně byl vědomě do aut instalován záměrně podvodný software, že o tom věděl a rozhodl ten a ten...a budou se tudíž zodpovídat a podílet se na úhradě škody. 

Je to spíše o určitém povědomí o fungování velkého byznysu, způsobu vedení soudních sporů v USA a hlavně o logice. 

Mohu vám říci, že s logika se mi zpravidla osvědčila lépe, nežli tiskem předkládané "hotové" informace a "vývody". Proto bych to nenazval "plácáním"...ale fundovaným (:-P) názorem;-)

+1/0
21.9.2015 15:42

P89a27t97r38i94k 86Z14a55b29r30a28n63s61k23y 1241109485253

placas a dokonce mluvis z cesty..ten soft tam podle tebe nedali zamerne ? jo? tos napsal.druha varianta nez umysl je totiz neumyslne,blbost na entou.jedno je jisty nezivis se nicim co by zavanelo necim programovatelnym byt jen velmi vzdalene

0/0
23.9.2015 4:14

R20i50c68h67a37r93d 30K84á46b22a 8569588840200

Mne se tedy zda pravdepodobnejsi, ze SW instalovali do auta zamerne, protoze jestli kdyby ho tam instalovali omylem, bylo by to mnohem mene pravdepodobne. :-)

0/0
21.9.2015 15:12

D17u10š64a97n 69G45o52g78e62l87a 7501174729468

A to v USA nejezdí na B. řepku !!

+2/0
21.9.2015 14:41

A72l91e61š 96Z21e57l43i14n86k32a 1884142186

Vsadím se že jim tu pokutu 430 mld napálí až po ratifikaci TTIP

0/0
21.9.2015 14:37

R19u49d91o98l70f 44H17r56a60z57d25í39r12a 1725409873798

ne, tu jim právě napálí, když se to neratifikuje.R^

+1/0
21.9.2015 21:24

J26a30n 31S83t21a54r59ý 8597460372765

Jaj, tak proto vzdycky byly Skodovky predrazene. Nemci si s predstihem skudlili na pokutu :-)

0/0
21.9.2015 14:36

Z12d23e42n19ě65k 37J42o39n69á88š 9791719646880

takže jinými slovy slavný VW má výkonější motory než ostatní podvodem. Naše plíce a prostředí tu poškozuje až 40x?

+1/−1
21.9.2015 14:33

A22l43e45š 66Z18e83l12i25n16k15a 1684812336

nenechte se unášet.

+3/0
21.9.2015 14:34

J97a94n 41V49o33p17i39č54k47a 8253162732744

Ze by Winterkorn az takhle nastval stareho Pietsche?

+2/0
21.9.2015 14:28

J40i11ř27í 89N46o57s66e93k 1981206246910

Mě by jen zajmalo jak ostatní výrobci plní emisní limity , když VW neví jak...logika říká ,že jesli je to pravda podvádí všichni...

+12/0
21.9.2015 14:22

J38a52n 74S85t16e36h49l83i13k 9435437386491

No asi VW není tak přidušenej ;-D

0/0
21.9.2015 15:07

A55l63o34i44s 74J28i39n92d42r53a 9110964257685

a co u nasich kontrol? Tam jim to projde?

+1/0
21.9.2015 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.