Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahý průšvih VW v USA se týká motorů TDI. Značka se moc nebrání

Volkswagen vyšetří případ manipulování s měřením emisí u vozů vybavených slavnými turbodiesely TDI. Americká agentura pro ochranu životního prostředí u nich odhalila speciální software, díky němuž mohou obejít předpisy na množství vypouštěných emisí. Reakce vedení VW působí velmi krotce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I26v91a 79V62a58l33č36í92k77o25v83á 1869538681241

Nafta patří do traktoru a ne do osobního vozu.Rv

+1/−1
23.9.2015 10:17

K26a79r60e36l 63L68o41p13a48t71a 8296717731247

40x vic? To se asi upsali ne?

0/0
22.9.2015 14:20

P77e45t14r 34K19o91z15á93k 3748243922985

To je tak, když ekoteroristé vymýšlí pořád přísnější a přísnější normy - ty emise prostě nejdou do nekonečna snižovat, nebo za nová auta budeme muset platit mnohem víc peněz, navíc proč nové motory nevydrží tolik co ty staré? Proč máme v autě močovinu, DPF apof?......

+3/−1
22.9.2015 8:56

J58a80n 45D58l37o31u87h28ý 7314339450279

To jako ze vw vsem majitelum TDI na prikaz EPA "zhorsi" vykon motoru TDI v urcitem spektru otacek? No nekupte to!!! :-D

+1/0
22.9.2015 7:15

Z71d81e80n86ě55k 52I65v27á41n27e63k 4313845370716

Někde jsem četl článek, že 15 největších nákladních lodí vydá za rok stejný počet emisí jako 760 milionů aut na celé planetě. Pak tam byla ještě poznámka, že takových velkých lodí je na světě 15 000.Je to z důvodu, že pálí nijak neupravenou naftu. Tak hlavně, že se řeší pomalu EURo 1000 norma ale do lodní dopravy se nehrabe vůbec. Naše auta jsou ničena řepkou, zbytečně se snižují obsahy a k čemu to je, když tu naši planetku tímto vůbec nezachraňujeme? odkaz: http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+4/0
22.9.2015 6:39

K33a64r88e58l 71K18o42š45ť95á84l 8757881470845

Není to neupravená nafta, ale mazut, tedy neodpařený zbytek při frakční destilaci ropy. Je samozřejmě plný síry a různých kovů, takže fakt ňamka. Biopaliva jsou svinstvo, ale na druhou stranu lodě nejezdí centry měst, proto musí být na auta uplatňována přísnější kritéria. A lodě už to mají taky nahnuté, někomu došlo, že v přístavních městech taky bydlí lidi.

+1/0
22.9.2015 7:32

M28a71r21e27k 72H16r55u70b30y 6667122901378

K tomu se da rict jenom jedno: na hloupe zadani hloupa odpoved.

Dokud si urednici budou myslet, ze fyzikalni zakony obejdou pomoci narizeni, budou se dockavat takovychto vysledku :-P

+4/0
21.9.2015 23:39

J20a10n 18M37a26t91o35u12š51e41k 6846607970104

no jo, auta s hákovým křížem ve znaku :-/

0/−8
21.9.2015 22:08

J69i63ř24í 48J96u94r96s73a 4254726935744

Fakt inteligentní poznámka, Honzíku.

+2/0
22.9.2015 12:39

B37ě62l95a 47H96o33r68á66k10o59v45á 1868752289830

To jako když někdo vytáčí motor před semaforem, tak to spaluje 40x víc (hůř), než když se to samé udělá napojené na diagnostiku?

+1/0
21.9.2015 18:06

M69a79r73e26k 29H97r90u81b76y 6557382481938

Presne. Protoze pred semaforem malokdy miva otevrenou kapotu ;-)

0/0
21.9.2015 23:35

J88o22s75e48f 70V26o42t88í25p74k22a 5115894282365

Business is business...

0/0
21.9.2015 17:50

J53a43n 25N57o24v28á51k 9455758774145

To mají z toho, že pro homologace měří emise v laboratoři ve speciálním režimu (motor běží bez zátěže delší dobu na vysoké otáčky).

Kdyby je měřili na testovacím okruhu v jedoucím autě, tak to SW od běžné jízdy nerozliší (pokud nebudu uvažovat GPS).

On se vlastně ten SW chová korektně - motor běžící stabilně naprázdno přece nepotřebuje vypouštět stejné emise, jako když je pod plnou zátěží při razantnějším rozjezdu.

+4/−1
21.9.2015 16:07

J61a60n 24M35a31j63z43n53e90r 1866577556672

a to jako přijedeš na STK a maník sedne do auta a objede s ním okruh za barákem? a měřící mašina pojede za nima připojená hadicí ? ;-D

+1/−2
21.9.2015 17:00

M49a73r50t53i32n 58Š96t77ě62p25á14n71e92k 3767343683671

Ona se STK dela v laboratori? Pan Novak ocividne psal o schvalovacim procesu, tj. tim, co dela automobilka. Samotna kontrola STK je neco jineho a opravdu by to nemelo vliv. Jenze kdyz to neprojde homologaci, tak je to jedno. A kvuli tomu, aby to meli lide snazsi na STK uz asi ten SW nikdo resit nebude.

0/0
21.9.2015 17:39

J58i42r94k78a 38H83o43l57a35n 2472593450953

A je to tady, nafta patří do traktoru a do kamen ;-D;-D

+3/−1
21.9.2015 15:55

J76i56n64d62ř41i19c55h 57Š67k50o18p46e13k 4285281550925

a benzin do zapalovače.

Takže ať žijí auta na dřevoplyn

+1/0
21.9.2015 19:12

I79v98a 95V64a48l97č19í70k71o27v84á 1909898481501

Děkuji.R^:-)

0/0
23.9.2015 10:20

V30l93a73d95i35m89í58r 16S23t74r77u42s98k24a 4889844343854

Vážení, nesmíte zapomenout na metodiku měření emisí v Evropě  a v USA, je zcela jistě rozdílná, dokonce stát California má svoje vlastní hodnoty, znám pouze evropskou metodiku měření, kdy je ve vozidle odpojeno vše (alternátor, posilovač řízení, kompresor klimatizace, vývěva u dieselů), měří se na válcích ve zkušebně, takže změřené hodnoty nikdy nemohou odpovídat skutečnosti. Je to docela stejné jako jiné činnosti organizované EU z Bruselu.8-o

+5/0
21.9.2015 15:49

K63a29r73e54l 16V37a15c43h67u66t 9233292669193

To ale znamená, že své obyvatele EU od začátku klame ... !!! ;-(

+1/0
21.9.2015 15:53

J44a94n 70N34o85v29á40k 9135938744195

Samozřejmě, to přece není nic nového - ať jde o ekonomiku, imigranty, výrobní kvóty...nebo spotřebu a emise aut.

+4/0
21.9.2015 16:08

K11a29r33e64l 64V44a22c50h32u32t 9353312639843

Speciální SW, který pozná, že vůz je právě testován na emise ... ;-DR^ ... tak teď doufám, že také v celé EU budou muset vozy od zákazníků přijímat k PŘEDĚLÁNÍ.

Kdo má ty jemné prachové částice pořád dýchat ??? ;-€ ... vždyť víme, jak rádi si řidiči vyndavají ten zatrolený FILTR pevných částic !!! :-(!!!!!!

+1/0
21.9.2015 15:41

B39ě10l63a 64H71o85r81á70k82o66v88á 1238692619680

Tak je snad jasné, že laboratorní výsledky jsou jiné než v reálném provozu! Měřit něco bez zatížení je tak maximálně dobré na zjištění zakouření tunelu od kolony stojících aut!

0/0
21.9.2015 15:31

M31a28r17e32k 32H82r12u83b79y 6827372221648

malokdo ma v tunelu vytoceny motor na 3,5 tisice otacek...

0/0
21.9.2015 23:37

V11i46l57i22a10m 51B29a39l27á42ž 3420163866818

Poselstvi je takove..zpusoby jakym se u nas krade a jakym se u nas obcházejí zákony je prostě a jednoduše  v USA nemyslitelny!! Nehledejte v tom nic jineho USA je vyspela demokracie na ponekud vyssim stupne vyvoje společnosti ( jak u  nas- demokracie Klausovskeho typu ) jestli se nam to libi anebo nelibi HOWGH:-)

0/−5
21.9.2015 15:18

P21e10t42r 80N41ě38m70e48c 4940223650617

Přesně tak, třeba v Lehman Brothers by mohli vyprávět, že.. :-) Podvádí se všude a všude se doufá, že na to nikdo nepřijde, jen u nás se na to může přijít a často se nic neděje..

+10/0
21.9.2015 15:22

J48i81ř87í 63K23r52a56m63p37l 4506604116416

tak 40x horší výsledky bych neřekl, ale že hodnoty emisí a také spotřeby jsou jinde než laboratorní měření je celkem známé. Příště jdu raději do benzinu, turbo diesel už nechci ikdyž to hezky jede

+2/−1
21.9.2015 15:10

P57e61t36r 50H86e77r61m82a 5878884271283

Podíl tam má i německý stát, resp. spolková republika

0/0
21.9.2015 15:08

S43t54a34n11i87s92l10a57v 71M10o67k37r85ý 8837792786462

To pusobi nejak divne. To ma jako 40x horsi motor nez ostatni? To mi prijde docela mimo. Nehlede na to ze v EU s tim problem neni?

+3/0
21.9.2015 14:45

J94a42n 47S59t91e52h20l51i15k 9505867636731

Asi máme jiné emise. Vžyt to znáte na našich silnicích. Smradlavejch naftaku tady jezdí až se za nima hulí ;-)

+2/−1
21.9.2015 15:06

S54t80a39n91i23s84l28a77v 52M69o80k64r46ý 8257232766572

Tak verim ze maji treba trosku prisnejsi normy, ale 40x? Nehlede na to ze jak je mozny ze ostatni to vyrobi v pohode za stejnou nebo nizsi cenu a takovej gigant jako VW to neda?

0/0
21.9.2015 15:21

J43a67n 20S76t47e11h63l54i88k 9725947186731

Samozřejmě ,že dá. Ale podle mého názoru , jde o to aby měl diesel akceleraci a tehdy asi nestíhá plnit emise. A proto to takhle obešli , aby auto mělo vykon(horší emise) . Takže pocitově zakazník vnímá že auto dobře jede . Ale je to jen má doměnka a nic jiného bych za tím neviděl

0/0
21.9.2015 15:40

V18o80j78t28ě39c85h 72V48a68š65e12k 6870604749370

"Was ist das?"

"Das auto!"

0/0
21.9.2015 14:42

M81a54r50t56i96n 25B76u91s55i98d45e10a 4593720

Nevěřím tomu, že by vědomě a záměrně instalovali takový software přímo za účelem klamání. Nejsou přece šílenci aby si neuvědomovali, že cokoli, o čem ví několik lidí se dříve nebo později dostane ven.  Takhle by renomé neriskovali.

Spíše si myslím, že je to výstraha proklamovaným ambicím VW na americkém trhu...nebo taková forma "výpalného".

VW deklaroval cíl stát se světovou jedničkou...vykompenzovat poklesy prodejů v Číně navýšením podílu a americkém trhu. Jenže Američané si za to nechají asi hezky zaplatit..

+4/−1
21.9.2015 14:42

M82a97r55t38i83n 14B78u75s85i49d85e93a 4133920

Američané znají hodnotu svého trhu a dobře vědí, že Němci v nějakém mimosoudním vyrovnání zaplatí, oč si řeknou.

+2/0
21.9.2015 14:47

J20a22n 61S69t19a17r54ý 8527720442455

Mate pro svuj zaver relevantnejsi informace nez americane, nebo jen tak placate? ;-)

+1/0
21.9.2015 14:48

J90a20r35o50s44l35a17v 95P62o28l78e17n84s66k63y 5246304839

Diskuse je tu od toho. Muzete uvest opacny nazor a podporit ho stejne zavaznymi argumenty. Protoze fakta predpokladam take nemate.

+5/0
21.9.2015 15:02

M40a48r51t71i14n 56B19u17s35i73d19e38a 4573890

Relevantní informace nejsou...a ani nebudou. Uvidíte, že se nikdy nedočkáte prohlášení VW (nebo nějakého vyšetřujícího orgánu), že skutečně byl vědomě do aut instalován záměrně podvodný software, že o tom věděl a rozhodl ten a ten...a budou se tudíž zodpovídat a podílet se na úhradě škody. 

Je to spíše o určitém povědomí o fungování velkého byznysu, způsobu vedení soudních sporů v USA a hlavně o logice. 

Mohu vám říci, že s logika se mi zpravidla osvědčila lépe, nežli tiskem předkládané "hotové" informace a "vývody". Proto bych to nenazval "plácáním"...ale fundovaným (:-P) názorem;-)

+1/0
21.9.2015 15:42

P58a74t64r34i70k 90Z28a85b71r73a29n61s71k70y 1881659615973

placas a dokonce mluvis z cesty..ten soft tam podle tebe nedali zamerne ? jo? tos napsal.druha varianta nez umysl je totiz neumyslne,blbost na entou.jedno je jisty nezivis se nicim co by zavanelo necim programovatelnym byt jen velmi vzdalene

0/0
23.9.2015 4:14

R46i27c97h35a16r43d 29K75á74b79a 8109468150440

Mne se tedy zda pravdepodobnejsi, ze SW instalovali do auta zamerne, protoze jestli kdyby ho tam instalovali omylem, bylo by to mnohem mene pravdepodobne. :-)

0/0
21.9.2015 15:12

D42u16š43a65n 14G91o52g40e28l78a 7501144549168

A to v USA nejezdí na B. řepku !!

+2/0
21.9.2015 14:41

A31l12e73š 15Z96e43l57i56n53k52a 1404312276

Vsadím se že jim tu pokutu 430 mld napálí až po ratifikaci TTIP

0/0
21.9.2015 14:37

R37u34d23o93l28f 42H10r82a30z65d43í59r40a 1945729213108

ne, tu jim právě napálí, když se to neratifikuje.R^

+1/0
21.9.2015 21:24

J90a58n 85S74t33a43r57ý 8817190792305

Jaj, tak proto vzdycky byly Skodovky predrazene. Nemci si s predstihem skudlili na pokutu :-)

0/0
21.9.2015 14:36

Z48d86e10n64ě31k 70J86o95n68á47š 9551419426150

takže jinými slovy slavný VW má výkonější motory než ostatní podvodem. Naše plíce a prostředí tu poškozuje až 40x?

+1/−1
21.9.2015 14:33

A39l53e86š 40Z73e10l98i73n44k71a 1194822396

nenechte se unášet.

+3/0
21.9.2015 14:34

J36a69n 91V33o41p46i41č44k74a 8343112532114

Ze by Winterkorn az takhle nastval stareho Pietsche?

+2/0
21.9.2015 14:28

J50i84ř80í 35N90o58s22e40k 1601346746520

Mě by jen zajmalo jak ostatní výrobci plní emisní limity , když VW neví jak...logika říká ,že jesli je to pravda podvádí všichni...

+12/0
21.9.2015 14:22

J81a20n 38S25t55e63h32l85i94k 9615947246461

No asi VW není tak přidušenej ;-D

0/0
21.9.2015 15:07

A14l55o61i78s 47J94i74n10d23r74a 9340314627615

a co u nasich kontrol? Tam jim to projde?

+1/0
21.9.2015 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.