Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První Jeep, praotec všech aut do terénu, vyjel před 75 lety

Spojenečtí vojáci používali za druhé světové války různé uniformy, zbraně, letadla nebo tanky, jedno však měly všechny armády společné. V džunglích tichomořských ostrovů, pouštích severní Afriky, na silničkách v Itálii a Francii i na ruských pláních, tam všude se muži v uniformách proháněli v džípech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o81m75á88š 89J52u72r41e16č78k93a 3593222849303

Jen poznámka, v průběhu války Willyse nakonec dělali v 5-ti továrnách (ford, chrysler, GM, Willys, Bantam) Opravovat toto auto se nevyplatilo, proto byly díly vždy vyměněné za nové, díky tomu dnes téměř nenajdete willyse který má všechny díly od stejného výrobce.

0/0
22.9.2015 7:10

L59u54d57v94í80k 66G63a19j42d40o57š66í15k 2475753984212

Není náhodou "praotcem aut do terénu" KDF-82 a nikoliv Willys?

0/0
22.9.2015 1:27

J39a94n 47Č60e19k33a64l 7259745984614

Přijde mi, že je Jeep výrazně "terénnější", než Kübelwagen... Takže i když ten byl vyroben dřív (tuším 1938), tak je to pořád spíš silniční auto, než terénní, ne?

0/0
22.9.2015 9:41


J14i85ř21í 33E68r29b79e85n 1523474686427

No, zdá se mi, že výrazně terénnější je Tatra 26/30 z roku 1927 a její následovník Tatra 72 z roku 1933 ;-)

+1/0
22.9.2015 13:01

P87e71t42r 58H42a84n67a 1934390799

No nebím. Jako služební v 90.letech jsem měl Cherokee 4.0l automat. Výkon totožný s mým Saabem  z 80.let, rez bleskově sežrala prahy, upadl motor, popraskaly listový pera. Mělo to směšnou malou palubku, dozadu si rovně klena dalo jen malé děcko, všude guma jen v kufru koberec. S potřeba 14-27l dle počasí a použití.

Na mne teda rozhodně žádný dojem neudělalo a dodnes se směji hrdým majitelům tohoto vozu.

+1/0
21.9.2015 18:31

D82a29n27i46e68l 50S30c91h78a15c66h11e15r56l 9293345972846

Trapáku...

+1/−1
21.9.2015 19:13
Foto

P66a88v55e72l 70M61a59r88t76i74n32e40k 9175155321343

Pekna blbost. Jedina pravdiva vec ve vasem prispevku muze byt spotreba. 14 na dalnici .

+2/0
21.9.2015 19:57

P12e90t15r 31H59o39r64á60k 1689623749864

Tys tím jeho autem jezdil, že si tak chytrej? ;-D

0/0
21.9.2015 21:01

P66a85v38e17l 86R81i36e49d33l 4204587641869

Abych pravdu řekl, líbí se mi jen ten ze 40. let. Ale prý to byly jízdními vlastnostmi takové 'kozy'.

0/0
21.9.2015 20:44

A79l72e55š 68R48y97s 8612778807538

Willys je legenda a navíc nádherná....za tou se otočí víc chlapů jak za pěknou ženskou...těch je všude dost....zato originál Willys je dnes vzácnost...

+2/0
21.9.2015 18:31

P37e28t75r 35T36y33č93k13a 6175862719312

Jeep je pro mě číslo 1. V podstatě ani nepočítám, že bych si někdy koupil auto jiné značky.

+1/0
21.9.2015 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.