Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První Jeep, praotec všech aut do terénu, vyjel před 75 lety

Spojenečtí vojáci používali za druhé světové války různé uniformy, zbraně, letadla nebo tanky, jedno však měly všechny armády společné. V džunglích tichomořských ostrovů, pouštích severní Afriky, na silničkách v Itálii a Francii i na ruských pláních, tam všude se muži v uniformách proháněli v džípech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T27o84m81á18š 22J10u75r26e43č51k56a 3353912229213

Jen poznámka, v průběhu války Willyse nakonec dělali v 5-ti továrnách (ford, chrysler, GM, Willys, Bantam) Opravovat toto auto se nevyplatilo, proto byly díly vždy vyměněné za nové, díky tomu dnes téměř nenajdete willyse který má všechny díly od stejného výrobce.

0/0
22.9.2015 7:10

L87u66d27v98í31k 27G44a24j30d26o11š49í66k 2615533494712

Není náhodou "praotcem aut do terénu" KDF-82 a nikoliv Willys?

0/0
22.9.2015 1:27

J13a40n 87Č18e23k65a76l 7279245754264

Přijde mi, že je Jeep výrazně "terénnější", než Kübelwagen... Takže i když ten byl vyroben dřív (tuším 1938), tak je to pořád spíš silniční auto, než terénní, ne?

0/0
22.9.2015 9:41

J74i70ř31í 96E79r24b73e32n 1153134446717

No, zdá se mi, že výrazně terénnější je Tatra 26/30 z roku 1927 a její následovník Tatra 72 z roku 1933 ;-)

+1/0
22.9.2015 13:01

P60e67t82r 86H93a65n60a 1944260509

No nebím. Jako služební v 90.letech jsem měl Cherokee 4.0l automat. Výkon totožný s mým Saabem  z 80.let, rez bleskově sežrala prahy, upadl motor, popraskaly listový pera. Mělo to směšnou malou palubku, dozadu si rovně klena dalo jen malé děcko, všude guma jen v kufru koberec. S potřeba 14-27l dle počasí a použití.

Na mne teda rozhodně žádný dojem neudělalo a dodnes se směji hrdým majitelům tohoto vozu.

+1/0
21.9.2015 18:31

D17a67n40i67e70l 26S62c85h20a23c13h77e47r12l 9123355322916

Trapáku...

+1/−1
21.9.2015 19:13
Foto

P89a31v52e90l 88M66a64r13t20i31n14e66k 9565915391793

Pekna blbost. Jedina pravdiva vec ve vasem prispevku muze byt spotreba. 14 na dalnici .

+2/0
21.9.2015 19:57

P15e69t11r 63H72o65r64á73k 1459723549964

Tys tím jeho autem jezdil, že si tak chytrej? ;-D

0/0
21.9.2015 21:01

P81a71v72e89l 87R23i91e24d25l 4834747491459

Abych pravdu řekl, líbí se mi jen ten ze 40. let. Ale prý to byly jízdními vlastnostmi takové 'kozy'.

0/0
21.9.2015 20:44

A28l34e73š 28R54y20s 8922568427458

Willys je legenda a navíc nádherná....za tou se otočí víc chlapů jak za pěknou ženskou...těch je všude dost....zato originál Willys je dnes vzácnost...

+2/0
21.9.2015 18:31

P54e42t92r 21T84y60č50k37a 6255102109382

Jeep je pro mě číslo 1. V podstatě ani nepočítám, že bych si někdy koupil auto jiné značky.

+1/0
21.9.2015 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.