Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První Jeep, praotec všech aut do terénu, vyjel před 75 lety

Spojenečtí vojáci používali za druhé světové války různé uniformy, zbraně, letadla nebo tanky, jedno však měly všechny armády společné. V džunglích tichomořských ostrovů, pouštích severní Afriky, na silničkách v Itálii a Francii i na ruských pláních, tam všude se muži v uniformách proháněli v džípech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o37m94á13š 28J56u97r18e55č97k96a 3403522729333

Jen poznámka, v průběhu války Willyse nakonec dělali v 5-ti továrnách (ford, chrysler, GM, Willys, Bantam) Opravovat toto auto se nevyplatilo, proto byly díly vždy vyměněné za nové, díky tomu dnes téměř nenajdete willyse který má všechny díly od stejného výrobce.

0/0
22.9.2015 7:10

L58u59d68v88í62k 41G27a45j66d15o77š65í14k 2945273404552

Není náhodou "praotcem aut do terénu" KDF-82 a nikoliv Willys?

0/0
22.9.2015 1:27

J26a51n 47Č33e63k10a48l 7909185464324

Přijde mi, že je Jeep výrazně "terénnější", než Kübelwagen... Takže i když ten byl vyroben dřív (tuším 1938), tak je to pořád spíš silniční auto, než terénní, ne?

0/0
22.9.2015 9:41

J74i61ř43í 29E51r94b42e14n 1253644946287

No, zdá se mi, že výrazně terénnější je Tatra 26/30 z roku 1927 a její následovník Tatra 72 z roku 1933 ;-)

+1/0
22.9.2015 13:01

P66e80t78r 60H80a32n43a 1184170179

No nebím. Jako služební v 90.letech jsem měl Cherokee 4.0l automat. Výkon totožný s mým Saabem  z 80.let, rez bleskově sežrala prahy, upadl motor, popraskaly listový pera. Mělo to směšnou malou palubku, dozadu si rovně klena dalo jen malé děcko, všude guma jen v kufru koberec. S potřeba 14-27l dle počasí a použití.

Na mne teda rozhodně žádný dojem neudělalo a dodnes se směji hrdým majitelům tohoto vozu.

+1/0
21.9.2015 18:31

D88a93n29i97e71l 25S39c26h92a30c37h12e79r71l 9863205832346

Trapáku...

+1/−1
21.9.2015 19:13
Foto

P43a46v17e22l 17M44a40r44t69i79n50e29k 9925175151803

Pekna blbost. Jedina pravdiva vec ve vasem prispevku muze byt spotreba. 14 na dalnici .

+2/0
21.9.2015 19:57

P40e16t27r 70H33o54r92á41k 1399603819594

Tys tím jeho autem jezdil, že si tak chytrej? ;-D

0/0
21.9.2015 21:01

P68a70v26e50l 87R72i37e65d86l 4954857231269

Abych pravdu řekl, líbí se mi jen ten ze 40. let. Ale prý to byly jízdními vlastnostmi takové 'kozy'.

0/0
21.9.2015 20:44

A40l18e22š 55R68y74s 8432708507208

Willys je legenda a navíc nádherná....za tou se otočí víc chlapů jak za pěknou ženskou...těch je všude dost....zato originál Willys je dnes vzácnost...

+2/0
21.9.2015 18:31

P14e60t25r 63T27y94č29k48a 6795772529482

Jeep je pro mě číslo 1. V podstatě ani nepočítám, že bych si někdy koupil auto jiné značky.

+1/0
21.9.2015 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.