Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První Jeep, praotec všech aut do terénu, vyjel před 75 lety

Spojenečtí vojáci používali za druhé světové války různé uniformy, zbraně, letadla nebo tanky, jedno však měly všechny armády společné. V džunglích tichomořských ostrovů, pouštích severní Afriky, na silničkách v Itálii a Francii i na ruských pláních, tam všude se muži v uniformách proháněli v džípech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T88o29m38á85š 62J30u67r34e91č30k70a 3363622959873

Jen poznámka, v průběhu války Willyse nakonec dělali v 5-ti továrnách (ford, chrysler, GM, Willys, Bantam) Opravovat toto auto se nevyplatilo, proto byly díly vždy vyměněné za nové, díky tomu dnes téměř nenajdete willyse který má všechny díly od stejného výrobce.

0/0
22.9.2015 7:10

L22u97d85v75í40k 64G81a46j25d27o85š39í21k 2475323614742

Není náhodou "praotcem aut do terénu" KDF-82 a nikoliv Willys?

0/0
22.9.2015 1:27

J98a93n 52Č45e75k82a25l 7389285144594

Přijde mi, že je Jeep výrazně "terénnější", než Kübelwagen... Takže i když ten byl vyroben dřív (tuším 1938), tak je to pořád spíš silniční auto, než terénní, ne?

0/0
22.9.2015 9:41


J64i68ř97í 80E16r66b86e86n 1733394876587

No, zdá se mi, že výrazně terénnější je Tatra 26/30 z roku 1927 a její následovník Tatra 72 z roku 1933 ;-)

+1/0
22.9.2015 13:01

P16e81t22r 68H75a90n56a 1854690679

No nebím. Jako služební v 90.letech jsem měl Cherokee 4.0l automat. Výkon totožný s mým Saabem  z 80.let, rez bleskově sežrala prahy, upadl motor, popraskaly listový pera. Mělo to směšnou malou palubku, dozadu si rovně klena dalo jen malé děcko, všude guma jen v kufru koberec. S potřeba 14-27l dle počasí a použití.

Na mne teda rozhodně žádný dojem neudělalo a dodnes se směji hrdým majitelům tohoto vozu.

+1/0
21.9.2015 18:31

D94a36n68i53e51l 45S25c69h47a21c59h31e81r56l 9293145332536

Trapáku...

+1/−1
21.9.2015 19:13
Foto

P60a44v86e45l 21M44a45r63t62i24n49e46k 9715275891953

Pekna blbost. Jedina pravdiva vec ve vasem prispevku muze byt spotreba. 14 na dalnici .

+2/0
21.9.2015 19:57

P73e70t22r 61H25o50r71á14k 1909753989834

Tys tím jeho autem jezdil, že si tak chytrej? ;-D

0/0
21.9.2015 21:01

P10a65v49e70l 67R12i35e34d80l 4584257331179

Abych pravdu řekl, líbí se mi jen ten ze 40. let. Ale prý to byly jízdními vlastnostmi takové 'kozy'.

0/0
21.9.2015 20:44

A87l81e11š 30R10y49s 8412418847828

Willys je legenda a navíc nádherná....za tou se otočí víc chlapů jak za pěknou ženskou...těch je všude dost....zato originál Willys je dnes vzácnost...

+2/0
21.9.2015 18:31

P57e91t70r 37T19y71č82k53a 6445452619622

Jeep je pro mě číslo 1. V podstatě ani nepočítám, že bych si někdy koupil auto jiné značky.

+1/0
21.9.2015 17:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.