Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na průšvihu Volkswagenu může mít podíl špatné pochopení zákonů v USA

O příčině průšvihu automobilky Volkswagen s emisemi oxidů dusíku u modelů prodávaných v USA toho zatím víme málo. Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A60r77n34o94š15t 90P37á54t35e56k 4557766825637

Medální masáž začala. "Jistě nesou část viny... ale může za to i nepochopení amerických zákonů"... no jděte do řiti, jakože ta armáda odborníků a právníků ve VW si špatně vyložila zákon??? Jestli jo, tak kromě toho že jsou naivní podvodníci, jsou i hloupí jak tágo... A přitom máme pro takový krásný český slovo - šmejdi!

0/0
26.9.2015 0:42

J65a82n 73K21r29p21e45c 5226523134682

malem jsem po tomto clanku za VW uronil slzu...

+1/0
24.9.2015 8:32

A48r69n42o87š92t 11P85á63t41e27k 4827116475667

samozřejmě, masáž začala.... šmejdi zlodějský, nemají ani hrdost přiznat svou chybu. musejí to svést na ostatní, chudáččci.

0/0
26.9.2015 0:44

J32a40n 91K89r28p51e92c 5406803984422

palivo samozrejme dusik obsahuje. proboha, kde bere ty odborniky...

0/0
24.9.2015 8:32

A46m98a69n15d 64E97. 97A83b66s61o98l95o32n 2136889391431

Autor clanku ma spatne informace kdyz pise:

>> v Kalifornii úřady emise netestují tak, že by používaly sondu ve výfuku.<<

Kazde testovaci centrum v Californii pouziva sondu ve vyfuku. Navic Californie ma nejprisnejsi kriteria na testovani aut na svete, ty normy byli schvaleny v dobe kdy Arnold Schwarzenegger byl governorem. Jakekoliv auto dovezene z jineho statu anebo svetadilu musi projit tzv modifikaci na Californii jinak tady nemuze byt registrovane. Treba katalizatory ktere jsou OK kdekoliv na svete nesplnuji pozadavky pro Californii. Tady musi byt specielne vyrobene pro Californii... atd

+1/0
24.9.2015 5:07

A93r66n61o10š12t 69P27á87t28e72k 4897806665607

Pochopte, autor článku píše záměrně dezinformace a polopravdy, domělá nařčení a osočení. Píše to za peníze a snaží se tím změnit mediální obraz šmejdů z VW.

0/0
26.9.2015 0:45

S38t70a95n63i64s25l74a75v 41M57i69l39e58r 5752477240363

Cele mi to pripada jako cilena kampan proti uspornym dieselovym motorum, ktere americane nemaji moc radi. Dieselove VW se radu let nesmely v Kalifornii prodavat, i kdyz mely mnohem mensi spotrebu nez benzonove motory. V Kaliformniii jsem dokonce ve vlaku videl napis, ze pouzivani deiselovych motoru zpusobuje rakovinu. Zajimave by bylo srovnat emise "bezneho" americkeho benzinoveho vozu s emisemi dieseloveho auta, ktere ma mnohem mensi spotrebu. Poku by auto za jizdy melo vice emisi, tak by byla asi i vetsi spotreba coz kazdy hned pozna. Pokud stejne motory na testu z vyfuku u nas projdou STK, tak by to nemel byt takovy problem. Mozna je to tim ze se na STK nemeri NOx ale jen pevne castice, ktere zachiti filtry ale nano castice ktere nezachiti jsou pry jeste horsi nez kour z tatrovky. Mozna by pomohlo vstrikovat do sani vodik a kyslik, ktery se da za jizdy snadno a bezpecne vyrabet a ata by mela nizsi spotrebu a emise, ale asi to neni co by automobilky zajimalo. Nejlepsi by bylo prejit na elektriku a dobijet si auta vlastnimi solary na strese a nebo malym uspornym generatorem za jizdy. Elektricka auta jezdila v USA uz pred 100 lety. Podivejte se na film "Kdo zabil elektricke auto" a bude vam jasne proc dnes stale nemame usporna elektricka auta.

0/−4
23.9.2015 17:03

V62l39a45d31i44m21í64r 79M87ü58l91l23e67r 6393295533190

A jak budete ten vodík a kyslík vyrábět? Co bude ten malý úsporný generátor pohánět? Pane, každý proces má svoji účinnost a jejich řetězení je tedy neefektivní.

0/0
24.9.2015 10:10

A56r66n89o59š82t 82P53á38t88e14k 4947366485897

Kampaň? Jakože šmejdi z VW podvádějí, lžou a vlastně okrádají lidi - nechávají je platit za ekologický diesel, jež vlastně ekologický není. A dělají to proto aby proti sobě rozpoutali kampaň? Už nezobej, leze ti to na mozek.

0/0
26.9.2015 0:48

P53a93t65r77i20k 86S27v65o16b67o17d10a 3849101556745

Pan ředitel je ve stejném srabu jako premiérka. Oba to ale ustojí.

+1/0
23.9.2015 13:42

P77a21v70e86l 47N54e89v98e91č43e98ř54a93l 6942266954640

Hlavně, když to USA nevyhovovalo kvůli jejich průmyslu, tak bojkotovali Kjótský protokol o emisích a šmytec. Nikdo na ně nemohl.

+1/0
23.9.2015 13:08

P27a23t52r48i30k 69S17v25o84b70o68d33a 3849481266545

špatný výklad zákonů. a už to jede. soudy povalí. Nevzdávat to tak rychle. jde o miliardy.

0/0
23.9.2015 12:22

P16e33t49r 72V74o16d75i72č11k40a 5168592585

A co takhle spíš přijmout fakt, že diesel, i přes poměrně benevolentní normy proti benzínu, prostě není schopen normy splnit? Zrušil bych je jako slepou vývojovou větev a nahradil hybridy, kdy benzínový motor pracuje v optimálních otáčkách jako generátor s minimálními splodinami. A rovnou bych odpálkoval námitky, že to bude dráhé, protože z motoru rázem odpadnou zbytečnosti jako vícestupňová převodovka nebo spojka nebo nedej bože takové čuňárny jako DSG apod.

+2/−1
23.9.2015 12:04

J16a55n 71H24a57v89r59d41a 3896494842546

Tak s likvidací slepé vývojové větvě začněte u: námořních lodí, lokomotiv, záložních zdrojů el. energie, nákladních lodí a až se vám to podaří, všechna čest, začněte s osobáky, které ve srovnání s výše uvedenými zamořují při všech tvrdých normách opravdu jen minimálně.

+1/−2
23.9.2015 13:45

P94e47t72r 61V40o36d82i42č76k78a 5508572175

Vám jezdí zaoceánské parníky pod okny? Mě tedy ne.

+2/−1
23.9.2015 14:04

M86a37r54t68i25n 59Z40i23k87m81u97n63d 7205595434631

Tak zrovna dieslové lokomotivy, pokud vím, používají většinou motor právě jako generátor, který napájí elektromotory.

0/0
23.9.2015 16:16

T23o59m89a74s 59P65e45k59a55r33e91k 7459112890608

Nehlede na to, ze diesel je primarne motor pro pouziti ve vicemene konstantnich otackach - tzn lode, generatory atd.. Pouziti v os. aute je prasarna

0/0
24.9.2015 17:21

T40o96m41á87š 23H90o97u23š78k30a 2505753874457

Konečně trochu kvalifikovaně popsaný problém. Ne že by šlo o pravdu, ale aspoň je to téma rozebrané.

Ještě bych se podíval na americké vozy u nás. Popravdě můj nové koupený má dnes 420.000 km a vyžaduje pouze benzín. Klidně mu stačí 91 oktanů. Naopak Mondeo po 100000 km neprošlo technickou, protože s tím dieselem jezdím pomalu. Peugeot měsíc stál a potřeboval nové kotouče zrezly 70000 km.  

Honda Accord z Japonska má vše původní.

Auta mají kur*Vítka a vw k tomu přidal lepšítko.

0/0
23.9.2015 11:58

P60a63t27r25i91k 54S71v20o64b83o55d70a 3799831616455

kruvítko a lepšítko, matematicky mi to vychází nula od nuly pojde :)

0/0
23.9.2015 12:23

P45e10t93r 68K30m81o92n73í64č47e66k 6240511739269

Ten článek si objednal vw?

http://www.nytimes.com/interactive/2015/09/22/business/international/vw-volkswagen-emissions-explainer.html

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

+2/0
23.9.2015 11:31
Foto

V21o10j29t42ě57c42h 52P21a24v61l43í32k 5524841494988

Vyloženě to tak vypadá, ale spíš Škoda. Potřebují uklidnit zákazníky v ČR.

+1/0
23.9.2015 11:32

M54i67c52h97a20l 84V73e39s34e25l29ý 1443289

Oni se nějak bouří nebo hysterčí? Znám jich dost a nikomu to až tak hluboké vrásky nedělá.

0/0
23.9.2015 12:58

A77r26n89o80š18t 72P19á65t56e66k 4107136955757

No až jim to odělají, tak aby prošli emisema...

0/0
26.9.2015 0:50

K52a54t76e58r48i29n46a 82M16a13t89t51h37e56w54s 3164124395351

Nedorozumneni??? Ty hodnoty jsou 40x vyssi!

+4/−1
23.9.2015 10:38
Foto

V83o71j84t60ě36c68h 51P46a49v42l88í24k 5444281364738

Pro ty, kdo se snaží omlouvat VW tím, že jsou zákony nesplnitelné a že podvádět prostě museli, případně pro ty, kdo tvrdí, že diesely jsou z principu špatné mám jednu drobnou informaci: Zároveň s několika modely VW v USA testovali i BMW X5 diesel a ten prošel naprosto bez potíží. Ani na silnici nikdy limity nepřekročil.

+1/0
23.9.2015 10:20

J57a89n 97H90a91v39r98d44a 3356974122776

... VW byl 40 x špinavější.

0/0
23.9.2015 13:46
Foto

V35o41j60t75ě10c23h 61P50a63v43l77í96k 5644571164828

Což je trapas, když BMW jelo čistě.

0/0
23.9.2015 13:55

D39a20v12i76d 86C62e45c98h 6393287180974

Problem s NOx ?

Mam riesenie / take europske... / :

Stacilo by do motora pumpovat cisty samozrejme biokyslik, bez dusika, cize vysleok by bol 0 % NOx. Zvysene naklady na dalsiu nadrz v aute a vyrobu biokyslika by sa hradili dotaciami.

Alebo nie, je to nezmysel.

Lepsie bude vygenerovat EU normu, ktora znizi percento N2 vo vzduchu.

+2/0
23.9.2015 9:45

J18a72n 19H43á34l51a 8515705860887

No, má řekl bych několik drobných vad na kráse - čistý kyslík by poškodil kde co (oxidace všech součástek) a hlavně čistý kyslík je dost nebezpečné médium.

0/0
23.9.2015 9:51
Foto

V36o73j73t96ě25c67h 59P48a34v42l63í50k 5474681124218

To by šlo vyřešit použitím směsí O2-He, případně O2-Ar. ;-)

0/0
23.9.2015 9:54

J81a45n 77H46á96l70a 8635685610707

Já se přiznám, že chemie není mým poníkem, ale směs s heliem nebo argonem by troufám moc nehořela?

0/0
23.9.2015 9:59

J83o28s83e39f 68T25r51ö41g25l 8539192546886

Pokud tam bude cca 20% kyslíku, tak samozřejmě ano (ve vzduchu je také kyslíku jen 21%). Cena za směs O2 a He by asi překročila cenu paliva...

0/0
23.9.2015 10:02

J46a46n 70H56á10l86a 8675755420947

Díky za vysvětlení:-)

0/0
23.9.2015 10:04
Foto

V30o13j66t78ě42c53h 28P85a60v71l61í94k 5214271634118

Ta cena by cenu paliva překročila samozřejmě mnohonásobně.

Už jen vozit samotný kyslík by se drasticky nevyplácelo a elektromobily by hned vypadaly jako úplně to nejlepší na světě. 

Jestli se vozí oxidant s sebou, nebo se bere kyslík ze vzduchu je základním rozdílem mezi ekonomičností provozu rakety a letadla.

+1/0
23.9.2015 10:07
Foto

V62o50j59t80ě52c81h 19P14a44v81l73í52k 5734801524228

Pro ilustraci: Auto spotřebuje cca osm metrů krychlových vzduchu na jeden litr paliva. Nádrž na vzduch pro plnou nádrž by při tlaku 100 atmosfér (a to by musela být hodně pevná) zabírala v autě 6000 litrů.

Vzhledem k tomu, jak velký kufr má normální auto by to vypadalo dost komicky ...

0/0
23.9.2015 10:14

P60a10t51r49i62k 38S94v32o50b90o91d55a 3849501586395

nóooo to je cesta....čím složitější, tím víc zaměstnaných techniků, úředníků,.....

0/0
23.9.2015 13:29

D44a21v75i24d 47C33e55c37h 6393617890634

To ma byt vada ? Naopak, je to evidentne pozitivum : zvyseny obrat u vyrobcov aut a suciastok, zvyseny obrat servisov, zvysena zamestnanost, HDP, nejaky ten uradnik,dalsi urad...atd...

A pozor, nemyslim ten stary, chemicky, zaostaly kyslik...myslim ten novy, zeleny a biofriendly, k pandam a koalam laskavy biokyslik....

0/0
23.9.2015 10:35

P74a28t39r46i26k 13S55v10o93b44o51d74a 3789221366455

tak o koaly nám musí jít především, to ano...

0/0
23.9.2015 13:31

M16i47c62h31a48l 81V78o54j84t31a 2577397426485

Kefalín, čo si predstavujete pod takým pojmom "biokyslík"?

Nehajte tak, Kefalín, nehajte tak ....

+1/0
23.9.2015 9:57
Foto

V37o45j68t34ě13c10h 19P97a94v72l67í46k 5384211844638

Jen a pouze čerstvý z kytiček hnojených jen hnojem a nepráškovaných.

0/0
23.9.2015 10:14

P35a46t98r28i51k 77S82v14o78b57o37d68a 3119581796425

ještě víc okysličený kyslík, čistě z kyslíkových zdrojů.....

0/0
23.9.2015 13:31

J50a80n 24H40á55l73a 8245195930637

Že jsou emisní normy, resp. metodika jejich měření absurdní, tak s tím souhlasím. Naznačovat ale "Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů."

Tak to  ať autor tohoto článku jde rovnou požádat o práci PR oddělení VW/Škody, anebo raději ať mlčí. Pokud nám chce naznačit, že došlo jen k "nepochopení" výkladu zákona, zajímalo by mne, proč má VW takovou armádu právníků?

+1/0
23.9.2015 9:39

P20e15t53r 53U36r68a88m 1502380363687

Novinarsti experti na vsechno by si meli zopakovat jednotky zrychleni, ucilo se to na zakladce.

+3/0
23.9.2015 9:32

P19a89v27e18l 23K81u28r34f67ü45r62s24t 3198233535759

Pokud mají vozidla VW nějaký švindlovací systém, který má kontrolu obejít (což si v případě měření sondou neumím moc dobře představit), pak je to špatně. Jinak ale přeci nejde chtít, aby vozidlo v běžném provozu vykazovalo stejné výsledky emisí, jako v laboratorním (nebo v nějakém standardizovaném, ideálním) prostředí.

Emise se podle mne mění, stejně jako třeba spotřeba.. podle stylu jízdy.

Takže pokud VW nepodvádí s jednotkou, pak je to nějaký lobbing..

Jinak ten tlak na snižovaní emisí je u američanů směšný, zvlášť když víme, jaký obsah a spotřebu mají jejich (mimo jiné designově hezká) auta.

A na závěr: Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.

;-)

+1/0
23.9.2015 9:28

P66a29v38e94l 87C64h97l27a84p63e78c 5218606450507

Celé to je mediální hubku. Onen systém spočívá v tom, že pokud máte zařazen neutrál a nehýbete volantem (volant je rovně) tak motor přepne do úspornějšího režimu , k tomu dojde jak v běžném provozu tak na měřícím zařízení

+2/0
23.9.2015 9:31

R49a73d50i70m 29P56o55l35á86š60e85k 9476173909229

To tak může být.

Je pak ale otázka, jestli o tom je zmínka v manuálu auta nebo někde jinde v oficiální dokumentaci. Pokud ano, tak celá aféra je jednoznačně velký humbuk - američani si nepřečetli manuál. ;-D

Pokud tam nikde zmínka není, může to být v USA považování za klamání a VW se z toho nemusí vykroutit.

Asi tak to vidím já.

+2/0
23.9.2015 9:38

D96a62n69i48e41l 40T69s53c90h98e32r58n12a16y 2725322939222

To vite, amici, ti potrebujou v navodu k mikrovlnce i to , ze se v ni nedaji susit ziva zvirata. Obcas kdyz ctu upozorneni v dnesnich manualech, mam pocit, ze si autor dela srandu. Takze v manualech pro USA pro vozidla, by melo byt uvedeno asi i to, ze zadne srouby se nesmi vysroubovavat, jelikoz by mohlo neco nasledne upadnout

+2/−1
23.9.2015 10:02

P24a80v78e45l 78K35u94r40f37ü89r66s39t 3698143785619

děkuji za objasnění, pak zřejmě VW někomu těžce leží v žaludku

+2/0
23.9.2015 9:39

P50e43t19r 86M44a49r94e61č16e17k 1163161609328

Nepochybně. Ale není to první automobilka , kterou amíci chtějí ždímat. V kauze která stála plno lidských životu. Vyvázla americká automobilka se směšnou pokutou . Ve srovnání s tím co se chystají teď vymáčknout z VW.

0/0
23.9.2015 11:26
Foto

V64o69j86t18ě23c97h 76P78a59v93l28í75k 5174411524118

Tady vůbec nejde o CO2, což je skleníkový plyn, ale z principu z aut na fosilní paliva odcházet musí.

Tady jde primárně o NOx, případně ještě o O3, CO a CxHx, což jsou všechno jedovaté látky, které motor pro svoji funkci produkovat nemusí a je jen otázkou technologie a peněz, jak moc se od nich spaliny vyčistí. (NOx se pomocí močoviny redukuje na N2, O3 se katalyticky rozkládá na O2, CO a CxHx se katalyticky oxidují na CO2 a H2O.)

Limity těchto látek jsou stanoveny v g/km, a nezávisí tedy na velikosti motoru a spotřebě. Znamená to, že větší a silnější americký motor musí být kvalitnější, aby splnil stejně přísný předpis.

Obcházení bylo řešeno tak, že se motor, v okamžiku, kdy ECU detekovala, že auto nejezdí normálně venku, ale někde v laboratoři, přepnul režim řízení tak, že vzrostla spotřeba, snížil se výkon, ale klesly emise jedovatých látek. (Nikoli CO2, to je přímo svázané se spotřebou.) Sonda byla samozřejmě ve výfuku, ale protože se změnil chod motoru, měřila tento změněný stav.

A to celé proto aby tam nemusel VW montovat AdBlue jako to dělají ostatní výrobci dieselů v USA a získal tím výhodu v pořizovacích i provozních nákladech.

VW měl v USA založenou kampaň na tom, že jejich diesely jsou levnější a super eko a super čisté, dokonce lepší, než benzínové hybridy jako Honda Prius. Což se ukázalo jako velikánská lež. A proto ten celý humbuk.

+1/0
23.9.2015 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.