Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na průšvihu Volkswagenu může mít podíl špatné pochopení zákonů v USA

O příčině průšvihu automobilky Volkswagen s emisemi oxidů dusíku u modelů prodávaných v USA toho zatím víme málo. Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A90r23n20o15š30t 91P54á86t27e90k 4837426525707

Medální masáž začala. "Jistě nesou část viny... ale může za to i nepochopení amerických zákonů"... no jděte do řiti, jakože ta armáda odborníků a právníků ve VW si špatně vyložila zákon??? Jestli jo, tak kromě toho že jsou naivní podvodníci, jsou i hloupí jak tágo... A přitom máme pro takový krásný český slovo - šmejdi!

0/0
26.9.2015 0:42

J25a25n 72K22r20p42e22c 5856663284162

malem jsem po tomto clanku za VW uronil slzu...

+1/0
24.9.2015 8:32

A23r66n47o51š62t 68P90á40t56e24k 4627116875677

samozřejmě, masáž začala.... šmejdi zlodějský, nemají ani hrdost přiznat svou chybu. musejí to svést na ostatní, chudáččci.

0/0
26.9.2015 0:44

J52a56n 74K66r34p14e17c 5566633474632

palivo samozrejme dusik obsahuje. proboha, kde bere ty odborniky...

0/0
24.9.2015 8:32

A54m25a32n50d 86E14. 55A90b98s16o34l17o44n 2636329921111

Autor clanku ma spatne informace kdyz pise:

>> v Kalifornii úřady emise netestují tak, že by používaly sondu ve výfuku.<<

Kazde testovaci centrum v Californii pouziva sondu ve vyfuku. Navic Californie ma nejprisnejsi kriteria na testovani aut na svete, ty normy byli schvaleny v dobe kdy Arnold Schwarzenegger byl governorem. Jakekoliv auto dovezene z jineho statu anebo svetadilu musi projit tzv modifikaci na Californii jinak tady nemuze byt registrovane. Treba katalizatory ktere jsou OK kdekoliv na svete nesplnuji pozadavky pro Californii. Tady musi byt specielne vyrobene pro Californii... atd

+1/0
24.9.2015 5:07

A94r56n61o23š84t 53P67á85t47e28k 4427246975667

Pochopte, autor článku píše záměrně dezinformace a polopravdy, domělá nařčení a osočení. Píše to za peníze a snaží se tím změnit mediální obraz šmejdů z VW.

0/0
26.9.2015 0:45

S13t98a86n18i53s68l89a69v 19M17i19l87e61r 5272497390123

Cele mi to pripada jako cilena kampan proti uspornym dieselovym motorum, ktere americane nemaji moc radi. Dieselove VW se radu let nesmely v Kalifornii prodavat, i kdyz mely mnohem mensi spotrebu nez benzonove motory. V Kaliformniii jsem dokonce ve vlaku videl napis, ze pouzivani deiselovych motoru zpusobuje rakovinu. Zajimave by bylo srovnat emise "bezneho" americkeho benzinoveho vozu s emisemi dieseloveho auta, ktere ma mnohem mensi spotrebu. Poku by auto za jizdy melo vice emisi, tak by byla asi i vetsi spotreba coz kazdy hned pozna. Pokud stejne motory na testu z vyfuku u nas projdou STK, tak by to nemel byt takovy problem. Mozna je to tim ze se na STK nemeri NOx ale jen pevne castice, ktere zachiti filtry ale nano castice ktere nezachiti jsou pry jeste horsi nez kour z tatrovky. Mozna by pomohlo vstrikovat do sani vodik a kyslik, ktery se da za jizdy snadno a bezpecne vyrabet a ata by mela nizsi spotrebu a emise, ale asi to neni co by automobilky zajimalo. Nejlepsi by bylo prejit na elektriku a dobijet si auta vlastnimi solary na strese a nebo malym uspornym generatorem za jizdy. Elektricka auta jezdila v USA uz pred 100 lety. Podivejte se na film "Kdo zabil elektricke auto" a bude vam jasne proc dnes stale nemame usporna elektricka auta.

0/−4
23.9.2015 17:03

V12l20a15d60i16m85í50r 69M70ü64l64l49e84r 6223765103480

A jak budete ten vodík a kyslík vyrábět? Co bude ten malý úsporný generátor pohánět? Pane, každý proces má svoji účinnost a jejich řetězení je tedy neefektivní.

0/0
24.9.2015 10:10

A31r17n56o55š77t 34P21á34t46e54k 4147956915497

Kampaň? Jakože šmejdi z VW podvádějí, lžou a vlastně okrádají lidi - nechávají je platit za ekologický diesel, jež vlastně ekologický není. A dělají to proto aby proti sobě rozpoutali kampaň? Už nezobej, leze ti to na mozek.

0/0
26.9.2015 0:48

P45a17t25r40i13k 91S16v95o23b46o48d81a 3139341306335

Pan ředitel je ve stejném srabu jako premiérka. Oba to ale ustojí.

+1/0
23.9.2015 13:42

P93a42v87e22l 95N41e81v56e33č85e93ř36a68l 6402456724780

Hlavně, když to USA nevyhovovalo kvůli jejich průmyslu, tak bojkotovali Kjótský protokol o emisích a šmytec. Nikdo na ně nemohl.

+1/0
23.9.2015 13:08

P24a28t41r69i81k 72S18v42o34b92o20d17a 3959301856135

špatný výklad zákonů. a už to jede. soudy povalí. Nevzdávat to tak rychle. jde o miliardy.

0/0
23.9.2015 12:22

P22e60t71r 18V78o53d14i35č68k17a 5268972795

A co takhle spíš přijmout fakt, že diesel, i přes poměrně benevolentní normy proti benzínu, prostě není schopen normy splnit? Zrušil bych je jako slepou vývojovou větev a nahradil hybridy, kdy benzínový motor pracuje v optimálních otáčkách jako generátor s minimálními splodinami. A rovnou bych odpálkoval námitky, že to bude dráhé, protože z motoru rázem odpadnou zbytečnosti jako vícestupňová převodovka nebo spojka nebo nedej bože takové čuňárny jako DSG apod.

+2/−1
23.9.2015 12:04

J36a82n 11H74a13v88r16d88a 3636214682786

Tak s likvidací slepé vývojové větvě začněte u: námořních lodí, lokomotiv, záložních zdrojů el. energie, nákladních lodí a až se vám to podaří, všechna čest, začněte s osobáky, které ve srovnání s výše uvedenými zamořují při všech tvrdých normách opravdu jen minimálně.

+1/−2
23.9.2015 13:45

P78e70t48r 71V48o36d65i17č32k55a 5788732645

Vám jezdí zaoceánské parníky pod okny? Mě tedy ne.

+2/−1
23.9.2015 14:04

M98a70r24t15i10n 73Z56i20k62m96u20n19d 7425925404791

Tak zrovna dieslové lokomotivy, pokud vím, používají většinou motor právě jako generátor, který napájí elektromotory.

0/0
23.9.2015 16:16

T24o57m48a13s 38P98e82k64a63r30e79k 7609892560798

Nehlede na to, ze diesel je primarne motor pro pouziti ve vicemene konstantnich otackach - tzn lode, generatory atd.. Pouziti v os. aute je prasarna

0/0
24.9.2015 17:21

R14a36d19a13n 28K91u82b63a47n21t 1683260729380

Konečně trochu kvalifikovaně popsaný problém. Ne že by šlo o pravdu, ale aspoň je to téma rozebrané.

Ještě bych se podíval na americké vozy u nás. Popravdě můj nové koupený má dnes 420.000 km a vyžaduje pouze benzín. Klidně mu stačí 91 oktanů. Naopak Mondeo po 100000 km neprošlo technickou, protože s tím dieselem jezdím pomalu. Peugeot měsíc stál a potřeboval nové kotouče zrezly 70000 km.  

Honda Accord z Japonska má vše původní.

Auta mají kur*Vítka a vw k tomu přidal lepšítko.

0/0
23.9.2015 11:58

P62a15t43r34i36k 17S97v39o69b35o98d86a 3589511796935

kruvítko a lepšítko, matematicky mi to vychází nula od nuly pojde :)

0/0
23.9.2015 12:23

P95e29t15r 26K16m81o32n88í22č87e40k 6930111909699

Ten článek si objednal vw?

http://www.nytimes.com/interactive/2015/09/22/business/international/vw-volkswagen-emissions-explainer.html

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

+2/0
23.9.2015 11:31
Foto

V82o20j36t10ě24c46h 35P63a48v81l73í65k 5834141404428

Vyloženě to tak vypadá, ale spíš Škoda. Potřebují uklidnit zákazníky v ČR.

+1/0
23.9.2015 11:32

M40i83c53h25a48l 20V55e32s79e82l54ý 1223489

Oni se nějak bouří nebo hysterčí? Znám jich dost a nikomu to až tak hluboké vrásky nedělá.

0/0
23.9.2015 12:58

A76r13n38o78š65t 25P76á31t51e64k 4567696655657

No až jim to odělají, tak aby prošli emisema...

0/0
26.9.2015 0:50

K44a41t25e48r84i80n54a 10M20a57t74t30h72e63w14s 3304414915221

Nedorozumneni??? Ty hodnoty jsou 40x vyssi!

+4/−1
23.9.2015 10:38
Foto

V24o71j78t45ě86c27h 87P63a20v88l28í95k 5554821534218

Pro ty, kdo se snaží omlouvat VW tím, že jsou zákony nesplnitelné a že podvádět prostě museli, případně pro ty, kdo tvrdí, že diesely jsou z principu špatné mám jednu drobnou informaci: Zároveň s několika modely VW v USA testovali i BMW X5 diesel a ten prošel naprosto bez potíží. Ani na silnici nikdy limity nepřekročil.

+1/0
23.9.2015 10:20

J89a64n 43H68a40v92r76d91a 3796134442526

... VW byl 40 x špinavější.

0/0
23.9.2015 13:46
Foto

V22o27j30t33ě64c56h 50P92a64v95l38í30k 5954271434208

Což je trapas, když BMW jelo čistě.

0/0
23.9.2015 13:55

D91a61v29i47d 28C52e24c65h 6973327810314

Problem s NOx ?

Mam riesenie / take europske... / :

Stacilo by do motora pumpovat cisty samozrejme biokyslik, bez dusika, cize vysleok by bol 0 % NOx. Zvysene naklady na dalsiu nadrz v aute a vyrobu biokyslika by sa hradili dotaciami.

Alebo nie, je to nezmysel.

Lepsie bude vygenerovat EU normu, ktora znizi percento N2 vo vzduchu.

+2/0
23.9.2015 9:45

J94a85n 64H82á82l44a 8505925670937

No, má řekl bych několik drobných vad na kráse - čistý kyslík by poškodil kde co (oxidace všech součástek) a hlavně čistý kyslík je dost nebezpečné médium.

0/0
23.9.2015 9:51
Foto

V40o97j41t59ě55c92h 35P22a72v23l58í65k 5104281834958

To by šlo vyřešit použitím směsí O2-He, případně O2-Ar. ;-)

0/0
23.9.2015 9:54

J34a69n 13H64á35l42a 8745295970787

Já se přiznám, že chemie není mým poníkem, ale směs s heliem nebo argonem by troufám moc nehořela?

0/0
23.9.2015 9:59

J40o54s47e61f 76T49r51ö96g30l 8309162676966

Pokud tam bude cca 20% kyslíku, tak samozřejmě ano (ve vzduchu je také kyslíku jen 21%). Cena za směs O2 a He by asi překročila cenu paliva...

0/0
23.9.2015 10:02

J30a39n 84H59á67l71a 8395845460977

Díky za vysvětlení:-)

0/0
23.9.2015 10:04
Foto

V85o19j80t89ě12c68h 97P32a21v61l76í62k 5794731214468

Ta cena by cenu paliva překročila samozřejmě mnohonásobně.

Už jen vozit samotný kyslík by se drasticky nevyplácelo a elektromobily by hned vypadaly jako úplně to nejlepší na světě. 

Jestli se vozí oxidant s sebou, nebo se bere kyslík ze vzduchu je základním rozdílem mezi ekonomičností provozu rakety a letadla.

+1/0
23.9.2015 10:07
Foto

V18o23j12t97ě62c89h 66P71a82v35l49í82k 5164571674928

Pro ilustraci: Auto spotřebuje cca osm metrů krychlových vzduchu na jeden litr paliva. Nádrž na vzduch pro plnou nádrž by při tlaku 100 atmosfér (a to by musela být hodně pevná) zabírala v autě 6000 litrů.

Vzhledem k tomu, jak velký kufr má normální auto by to vypadalo dost komicky ...

0/0
23.9.2015 10:14

P93a56t61r51i94k 59S49v38o31b96o93d15a 3299661586205

nóooo to je cesta....čím složitější, tím víc zaměstnaných techniků, úředníků,.....

0/0
23.9.2015 13:29

D47a31v62i25d 81C48e45c94h 6523187170764

To ma byt vada ? Naopak, je to evidentne pozitivum : zvyseny obrat u vyrobcov aut a suciastok, zvyseny obrat servisov, zvysena zamestnanost, HDP, nejaky ten uradnik,dalsi urad...atd...

A pozor, nemyslim ten stary, chemicky, zaostaly kyslik...myslim ten novy, zeleny a biofriendly, k pandam a koalam laskavy biokyslik....

0/0
23.9.2015 10:35

P28a25t26r62i92k 82S67v33o22b69o50d58a 3739731756645

tak o koaly nám musí jít především, to ano...

0/0
23.9.2015 13:31

M95i60c52h25a76l 39V44o84j94t52a 2207557216655

Kefalín, čo si predstavujete pod takým pojmom "biokyslík"?

Nehajte tak, Kefalín, nehajte tak ....

+1/0
23.9.2015 9:57
Foto

V97o86j52t71ě20c15h 80P40a22v45l98í34k 5964771794138

Jen a pouze čerstvý z kytiček hnojených jen hnojem a nepráškovaných.

0/0
23.9.2015 10:14

P51a18t71r79i98k 91S65v91o10b87o80d40a 3679501726225

ještě víc okysličený kyslík, čistě z kyslíkových zdrojů.....

0/0
23.9.2015 13:31

J22a56n 70H63á16l11a 8635705830647

Že jsou emisní normy, resp. metodika jejich měření absurdní, tak s tím souhlasím. Naznačovat ale "Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů."

Tak to  ať autor tohoto článku jde rovnou požádat o práci PR oddělení VW/Škody, anebo raději ať mlčí. Pokud nám chce naznačit, že došlo jen k "nepochopení" výkladu zákona, zajímalo by mne, proč má VW takovou armádu právníků?

+1/0
23.9.2015 9:39

P47e16t26r 51U41r65a14m 1912110123837

Novinarsti experti na vsechno by si meli zopakovat jednotky zrychleni, ucilo se to na zakladce.

+3/0
23.9.2015 9:32

P40a65v15e31l 59K71u31r33f50ü72r71s72t 3858223505169

Pokud mají vozidla VW nějaký švindlovací systém, který má kontrolu obejít (což si v případě měření sondou neumím moc dobře představit), pak je to špatně. Jinak ale přeci nejde chtít, aby vozidlo v běžném provozu vykazovalo stejné výsledky emisí, jako v laboratorním (nebo v nějakém standardizovaném, ideálním) prostředí.

Emise se podle mne mění, stejně jako třeba spotřeba.. podle stylu jízdy.

Takže pokud VW nepodvádí s jednotkou, pak je to nějaký lobbing..

Jinak ten tlak na snižovaní emisí je u američanů směšný, zvlášť když víme, jaký obsah a spotřebu mají jejich (mimo jiné designově hezká) auta.

A na závěr: Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.

;-)

+1/0
23.9.2015 9:28

P26a96v49e54l 10C95h44l53a59p75e57c 5568246350757

Celé to je mediální hubku. Onen systém spočívá v tom, že pokud máte zařazen neutrál a nehýbete volantem (volant je rovně) tak motor přepne do úspornějšího režimu , k tomu dojde jak v běžném provozu tak na měřícím zařízení

+2/0
23.9.2015 9:31

R49a70d38i80m 89P65o42l55á39š41e46k 9426903759429

To tak může být.

Je pak ale otázka, jestli o tom je zmínka v manuálu auta nebo někde jinde v oficiální dokumentaci. Pokud ano, tak celá aféra je jednoznačně velký humbuk - američani si nepřečetli manuál. ;-D

Pokud tam nikde zmínka není, může to být v USA považování za klamání a VW se z toho nemusí vykroutit.

Asi tak to vidím já.

+2/0
23.9.2015 9:38

D39a39n90i59e87l 93T60s56c82h44e31r61n71a83y 2235732199242

To vite, amici, ti potrebujou v navodu k mikrovlnce i to , ze se v ni nedaji susit ziva zvirata. Obcas kdyz ctu upozorneni v dnesnich manualech, mam pocit, ze si autor dela srandu. Takze v manualech pro USA pro vozidla, by melo byt uvedeno asi i to, ze zadne srouby se nesmi vysroubovavat, jelikoz by mohlo neco nasledne upadnout

+2/−1
23.9.2015 10:02

P96a31v12e57l 40K60u50r83f50ü19r22s62t 3628523765269

děkuji za objasnění, pak zřejmě VW někomu těžce leží v žaludku

+2/0
23.9.2015 9:39

P45e28t65r 64M47a80r87e23č54e46k 1673131709718

Nepochybně. Ale není to první automobilka , kterou amíci chtějí ždímat. V kauze která stála plno lidských životu. Vyvázla americká automobilka se směšnou pokutou . Ve srovnání s tím co se chystají teď vymáčknout z VW.

0/0
23.9.2015 11:26
Foto

V25o66j37t28ě93c54h 40P81a98v40l18í13k 5534501444298

Tady vůbec nejde o CO2, což je skleníkový plyn, ale z principu z aut na fosilní paliva odcházet musí.

Tady jde primárně o NOx, případně ještě o O3, CO a CxHx, což jsou všechno jedovaté látky, které motor pro svoji funkci produkovat nemusí a je jen otázkou technologie a peněz, jak moc se od nich spaliny vyčistí. (NOx se pomocí močoviny redukuje na N2, O3 se katalyticky rozkládá na O2, CO a CxHx se katalyticky oxidují na CO2 a H2O.)

Limity těchto látek jsou stanoveny v g/km, a nezávisí tedy na velikosti motoru a spotřebě. Znamená to, že větší a silnější americký motor musí být kvalitnější, aby splnil stejně přísný předpis.

Obcházení bylo řešeno tak, že se motor, v okamžiku, kdy ECU detekovala, že auto nejezdí normálně venku, ale někde v laboratoři, přepnul režim řízení tak, že vzrostla spotřeba, snížil se výkon, ale klesly emise jedovatých látek. (Nikoli CO2, to je přímo svázané se spotřebou.) Sonda byla samozřejmě ve výfuku, ale protože se změnil chod motoru, měřila tento změněný stav.

A to celé proto aby tam nemusel VW montovat AdBlue jako to dělají ostatní výrobci dieselů v USA a získal tím výhodu v pořizovacích i provozních nákladech.

VW měl v USA založenou kampaň na tom, že jejich diesely jsou levnější a super eko a super čisté, dokonce lepší, než benzínové hybridy jako Honda Prius. Což se ukázalo jako velikánská lež. A proto ten celý humbuk.

+1/0
23.9.2015 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.