Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na průšvihu Volkswagenu může mít podíl špatné pochopení zákonů v USA

O příčině průšvihu automobilky Volkswagen s emisemi oxidů dusíku u modelů prodávaných v USA toho zatím víme málo. Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91r74n61o20š83t 29P54á27t65e35k 4247906655477

Medální masáž začala. "Jistě nesou část viny... ale může za to i nepochopení amerických zákonů"... no jděte do řiti, jakože ta armáda odborníků a právníků ve VW si špatně vyložila zákon??? Jestli jo, tak kromě toho že jsou naivní podvodníci, jsou i hloupí jak tágo... A přitom máme pro takový krásný český slovo - šmejdi!

0/0
26.9.2015 0:42

J88a13n 39K23r11p32e45c 5896763524542

malem jsem po tomto clanku za VW uronil slzu...

+1/0
24.9.2015 8:32

A21r18n24o50š15t 49P58á26t32e56k 4797786725907

samozřejmě, masáž začala.... šmejdi zlodějský, nemají ani hrdost přiznat svou chybu. musejí to svést na ostatní, chudáččci.

0/0
26.9.2015 0:44

J78a67n 70K83r28p68e31c 5836673604952

palivo samozrejme dusik obsahuje. proboha, kde bere ty odborniky...

0/0
24.9.2015 8:32

A58m22a76n86d 27E12. 97A19b65s72o21l40o76n 2606859651731

Autor clanku ma spatne informace kdyz pise:

>> v Kalifornii úřady emise netestují tak, že by používaly sondu ve výfuku.<<

Kazde testovaci centrum v Californii pouziva sondu ve vyfuku. Navic Californie ma nejprisnejsi kriteria na testovani aut na svete, ty normy byli schvaleny v dobe kdy Arnold Schwarzenegger byl governorem. Jakekoliv auto dovezene z jineho statu anebo svetadilu musi projit tzv modifikaci na Californii jinak tady nemuze byt registrovane. Treba katalizatory ktere jsou OK kdekoliv na svete nesplnuji pozadavky pro Californii. Tady musi byt specielne vyrobene pro Californii... atd

+1/0
24.9.2015 5:07

A43r89n18o33š66t 32P32á63t73e15k 4577826325367

Pochopte, autor článku píše záměrně dezinformace a polopravdy, domělá nařčení a osočení. Píše to za peníze a snaží se tím změnit mediální obraz šmejdů z VW.

0/0
26.9.2015 0:45

S49t62a53n55i36s81l39a14v 53M81i69l16e28r 5662377930333

Cele mi to pripada jako cilena kampan proti uspornym dieselovym motorum, ktere americane nemaji moc radi. Dieselove VW se radu let nesmely v Kalifornii prodavat, i kdyz mely mnohem mensi spotrebu nez benzonove motory. V Kaliformniii jsem dokonce ve vlaku videl napis, ze pouzivani deiselovych motoru zpusobuje rakovinu. Zajimave by bylo srovnat emise "bezneho" americkeho benzinoveho vozu s emisemi dieseloveho auta, ktere ma mnohem mensi spotrebu. Poku by auto za jizdy melo vice emisi, tak by byla asi i vetsi spotreba coz kazdy hned pozna. Pokud stejne motory na testu z vyfuku u nas projdou STK, tak by to nemel byt takovy problem. Mozna je to tim ze se na STK nemeri NOx ale jen pevne castice, ktere zachiti filtry ale nano castice ktere nezachiti jsou pry jeste horsi nez kour z tatrovky. Mozna by pomohlo vstrikovat do sani vodik a kyslik, ktery se da za jizdy snadno a bezpecne vyrabet a ata by mela nizsi spotrebu a emise, ale asi to neni co by automobilky zajimalo. Nejlepsi by bylo prejit na elektriku a dobijet si auta vlastnimi solary na strese a nebo malym uspornym generatorem za jizdy. Elektricka auta jezdila v USA uz pred 100 lety. Podivejte se na film "Kdo zabil elektricke auto" a bude vam jasne proc dnes stale nemame usporna elektricka auta.

0/−4
23.9.2015 17:03

V42l13a57d49i77m52í71r 91M89ü54l33l52e96r 6503355433450

A jak budete ten vodík a kyslík vyrábět? Co bude ten malý úsporný generátor pohánět? Pane, každý proces má svoji účinnost a jejich řetězení je tedy neefektivní.

0/0
24.9.2015 10:10

A70r76n32o14š58t 83P44á39t45e36k 4637596135647

Kampaň? Jakože šmejdi z VW podvádějí, lžou a vlastně okrádají lidi - nechávají je platit za ekologický diesel, jež vlastně ekologický není. A dělají to proto aby proti sobě rozpoutali kampaň? Už nezobej, leze ti to na mozek.

0/0
26.9.2015 0:48

P35a79t80r24i79k 74S85v71o20b81o63d45a 3369161606565

Pan ředitel je ve stejném srabu jako premiérka. Oba to ale ustojí.

+1/0
23.9.2015 13:42

P40a43v72e81l 94N60e71v29e82č29e22ř20a41l 6262186414860

Hlavně, když to USA nevyhovovalo kvůli jejich průmyslu, tak bojkotovali Kjótský protokol o emisích a šmytec. Nikdo na ně nemohl.

+1/0
23.9.2015 13:08

P88a96t72r25i35k 55S67v58o98b65o50d49a 3229561386775

špatný výklad zákonů. a už to jede. soudy povalí. Nevzdávat to tak rychle. jde o miliardy.

0/0
23.9.2015 12:22

P88e94t29r 85V30o68d74i18č61k40a 5608612755

A co takhle spíš přijmout fakt, že diesel, i přes poměrně benevolentní normy proti benzínu, prostě není schopen normy splnit? Zrušil bych je jako slepou vývojovou větev a nahradil hybridy, kdy benzínový motor pracuje v optimálních otáčkách jako generátor s minimálními splodinami. A rovnou bych odpálkoval námitky, že to bude dráhé, protože z motoru rázem odpadnou zbytečnosti jako vícestupňová převodovka nebo spojka nebo nedej bože takové čuňárny jako DSG apod.

+2/−1
23.9.2015 12:04

J39a93n 73H31a58v47r18d87a 3406144872156

Tak s likvidací slepé vývojové větvě začněte u: námořních lodí, lokomotiv, záložních zdrojů el. energie, nákladních lodí a až se vám to podaří, všechna čest, začněte s osobáky, které ve srovnání s výše uvedenými zamořují při všech tvrdých normách opravdu jen minimálně.

+1/−2
23.9.2015 13:45

P95e93t30r 79V69o71d82i41č52k30a 5878552655

Vám jezdí zaoceánské parníky pod okny? Mě tedy ne.

+2/−1
23.9.2015 14:04

M29a89r57t89i41n 80Z96i72k79m86u80n69d 7875785434861

Tak zrovna dieslové lokomotivy, pokud vím, používají většinou motor právě jako generátor, který napájí elektromotory.

0/0
23.9.2015 16:16

T32o53m61a16s 62P63e51k94a40r55e73k 7689562510778

Nehlede na to, ze diesel je primarne motor pro pouziti ve vicemene konstantnich otackach - tzn lode, generatory atd.. Pouziti v os. aute je prasarna

0/0
24.9.2015 17:21

R81a33d17a36n 48K81u97b90a51n70t 1913430669790

Konečně trochu kvalifikovaně popsaný problém. Ne že by šlo o pravdu, ale aspoň je to téma rozebrané.

Ještě bych se podíval na americké vozy u nás. Popravdě můj nové koupený má dnes 420.000 km a vyžaduje pouze benzín. Klidně mu stačí 91 oktanů. Naopak Mondeo po 100000 km neprošlo technickou, protože s tím dieselem jezdím pomalu. Peugeot měsíc stál a potřeboval nové kotouče zrezly 70000 km.  

Honda Accord z Japonska má vše původní.

Auta mají kur*Vítka a vw k tomu přidal lepšítko.

0/0
23.9.2015 11:58

P79a48t81r56i45k 56S42v29o63b34o24d91a 3909421396115

kruvítko a lepšítko, matematicky mi to vychází nula od nuly pojde :)

0/0
23.9.2015 12:23

P45e70t30r 83K24m59o17n91í22č21e94k 6440611699819

Ten článek si objednal vw?

http://www.nytimes.com/interactive/2015/09/22/business/international/vw-volkswagen-emissions-explainer.html

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

+2/0
23.9.2015 11:31
Foto

V22o56j89t65ě61c50h 46P31a98v21l85í93k 5624191544908

Vyloženě to tak vypadá, ale spíš Škoda. Potřebují uklidnit zákazníky v ČR.

+1/0
23.9.2015 11:32

M68i98c48h31a71l 38V65e53s82e66l29ý 1703649

Oni se nějak bouří nebo hysterčí? Znám jich dost a nikomu to až tak hluboké vrásky nedělá.

0/0
23.9.2015 12:58

A77r58n59o10š36t 64P77á50t28e25k 4727456475267

No až jim to odělají, tak aby prošli emisema...

0/0
26.9.2015 0:50

K77a35t54e38r76i54n88a 73M84a41t16t49h84e71w37s 3734744705691

Nedorozumneni??? Ty hodnoty jsou 40x vyssi!

+4/−1
23.9.2015 10:38
Foto

V84o87j93t33ě66c91h 16P85a12v32l12í54k 5124751654618

Pro ty, kdo se snaží omlouvat VW tím, že jsou zákony nesplnitelné a že podvádět prostě museli, případně pro ty, kdo tvrdí, že diesely jsou z principu špatné mám jednu drobnou informaci: Zároveň s několika modely VW v USA testovali i BMW X5 diesel a ten prošel naprosto bez potíží. Ani na silnici nikdy limity nepřekročil.

+1/0
23.9.2015 10:20

J16a78n 44H81a55v63r13d73a 3276924862786

... VW byl 40 x špinavější.

0/0
23.9.2015 13:46
Foto

V16o22j53t49ě11c74h 62P38a82v12l86í45k 5704671864508

Což je trapas, když BMW jelo čistě.

0/0
23.9.2015 13:55

D81a86v13i73d 28C20e30c93h 6403877240304

Problem s NOx ?

Mam riesenie / take europske... / :

Stacilo by do motora pumpovat cisty samozrejme biokyslik, bez dusika, cize vysleok by bol 0 % NOx. Zvysene naklady na dalsiu nadrz v aute a vyrobu biokyslika by sa hradili dotaciami.

Alebo nie, je to nezmysel.

Lepsie bude vygenerovat EU normu, ktora znizi percento N2 vo vzduchu.

+2/0
23.9.2015 9:45

J83a30n 16H72á15l36a 8795885770627

No, má řekl bych několik drobných vad na kráse - čistý kyslík by poškodil kde co (oxidace všech součástek) a hlavně čistý kyslík je dost nebezpečné médium.

0/0
23.9.2015 9:51
Foto

V52o37j22t37ě77c14h 91P97a21v86l76í62k 5904391884228

To by šlo vyřešit použitím směsí O2-He, případně O2-Ar. ;-)

0/0
23.9.2015 9:54

J60a94n 90H59á18l23a 8605425530617

Já se přiznám, že chemie není mým poníkem, ale směs s heliem nebo argonem by troufám moc nehořela?

0/0
23.9.2015 9:59

J95o24s40e43f 87T97r71ö29g44l 8759602896416

Pokud tam bude cca 20% kyslíku, tak samozřejmě ano (ve vzduchu je také kyslíku jen 21%). Cena za směs O2 a He by asi překročila cenu paliva...

0/0
23.9.2015 10:02

J26a12n 42H76á36l53a 8305395750827

Díky za vysvětlení:-)

0/0
23.9.2015 10:04
Foto

V91o75j83t96ě28c54h 39P76a79v83l26í18k 5764661774988

Ta cena by cenu paliva překročila samozřejmě mnohonásobně.

Už jen vozit samotný kyslík by se drasticky nevyplácelo a elektromobily by hned vypadaly jako úplně to nejlepší na světě. 

Jestli se vozí oxidant s sebou, nebo se bere kyslík ze vzduchu je základním rozdílem mezi ekonomičností provozu rakety a letadla.

+1/0
23.9.2015 10:07
Foto

V77o89j70t94ě23c61h 69P63a74v56l74í46k 5334871324318

Pro ilustraci: Auto spotřebuje cca osm metrů krychlových vzduchu na jeden litr paliva. Nádrž na vzduch pro plnou nádrž by při tlaku 100 atmosfér (a to by musela být hodně pevná) zabírala v autě 6000 litrů.

Vzhledem k tomu, jak velký kufr má normální auto by to vypadalo dost komicky ...

0/0
23.9.2015 10:14

P29a40t47r66i13k 11S52v73o15b98o79d16a 3249181346745

nóooo to je cesta....čím složitější, tím víc zaměstnaných techniků, úředníků,.....

0/0
23.9.2015 13:29

D97a36v74i39d 67C80e69c40h 6163307320714

To ma byt vada ? Naopak, je to evidentne pozitivum : zvyseny obrat u vyrobcov aut a suciastok, zvyseny obrat servisov, zvysena zamestnanost, HDP, nejaky ten uradnik,dalsi urad...atd...

A pozor, nemyslim ten stary, chemicky, zaostaly kyslik...myslim ten novy, zeleny a biofriendly, k pandam a koalam laskavy biokyslik....

0/0
23.9.2015 10:35

P78a92t52r90i60k 93S87v46o28b20o95d76a 3479961896245

tak o koaly nám musí jít především, to ano...

0/0
23.9.2015 13:31

M80i62c48h65a31l 98V47o96j23t91a 2637487706175

Kefalín, čo si predstavujete pod takým pojmom "biokyslík"?

Nehajte tak, Kefalín, nehajte tak ....

+1/0
23.9.2015 9:57
Foto

V60o82j77t80ě94c22h 56P87a55v30l30í87k 5554871404968

Jen a pouze čerstvý z kytiček hnojených jen hnojem a nepráškovaných.

0/0
23.9.2015 10:14

P91a70t90r54i58k 52S80v65o50b78o54d54a 3779671406495

ještě víc okysličený kyslík, čistě z kyslíkových zdrojů.....

0/0
23.9.2015 13:31

J75a21n 59H22á98l65a 8115775670917

Že jsou emisní normy, resp. metodika jejich měření absurdní, tak s tím souhlasím. Naznačovat ale "Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů."

Tak to  ať autor tohoto článku jde rovnou požádat o práci PR oddělení VW/Škody, anebo raději ať mlčí. Pokud nám chce naznačit, že došlo jen k "nepochopení" výkladu zákona, zajímalo by mne, proč má VW takovou armádu právníků?

+1/0
23.9.2015 9:39

P17e28t44r 43U52r59a65m 1262100913577

Novinarsti experti na vsechno by si meli zopakovat jednotky zrychleni, ucilo se to na zakladce.

+3/0
23.9.2015 9:32

P25a57v18e12l 21K40u25r66f11ü20r86s89t 3808213445389

Pokud mají vozidla VW nějaký švindlovací systém, který má kontrolu obejít (což si v případě měření sondou neumím moc dobře představit), pak je to špatně. Jinak ale přeci nejde chtít, aby vozidlo v běžném provozu vykazovalo stejné výsledky emisí, jako v laboratorním (nebo v nějakém standardizovaném, ideálním) prostředí.

Emise se podle mne mění, stejně jako třeba spotřeba.. podle stylu jízdy.

Takže pokud VW nepodvádí s jednotkou, pak je to nějaký lobbing..

Jinak ten tlak na snižovaní emisí je u američanů směšný, zvlášť když víme, jaký obsah a spotřebu mají jejich (mimo jiné designově hezká) auta.

A na závěr: Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.

;-)

+1/0
23.9.2015 9:28

P27a97v36e68l 22C85h66l44a61p31e16c 5358946870607

Celé to je mediální hubku. Onen systém spočívá v tom, že pokud máte zařazen neutrál a nehýbete volantem (volant je rovně) tak motor přepne do úspornějšího režimu , k tomu dojde jak v běžném provozu tak na měřícím zařízení

+2/0
23.9.2015 9:31

R67a47d90i60m 62P50o20l86á35š85e20k 9666803299389

To tak může být.

Je pak ale otázka, jestli o tom je zmínka v manuálu auta nebo někde jinde v oficiální dokumentaci. Pokud ano, tak celá aféra je jednoznačně velký humbuk - američani si nepřečetli manuál. ;-D

Pokud tam nikde zmínka není, může to být v USA považování za klamání a VW se z toho nemusí vykroutit.

Asi tak to vidím já.

+2/0
23.9.2015 9:38

D63a31n18i30e48l 28T73s32c44h38e90r72n49a89y 2335882709222

To vite, amici, ti potrebujou v navodu k mikrovlnce i to , ze se v ni nedaji susit ziva zvirata. Obcas kdyz ctu upozorneni v dnesnich manualech, mam pocit, ze si autor dela srandu. Takze v manualech pro USA pro vozidla, by melo byt uvedeno asi i to, ze zadne srouby se nesmi vysroubovavat, jelikoz by mohlo neco nasledne upadnout

+2/−1
23.9.2015 10:02

P59a29v51e88l 60K81u86r17f20ü10r82s11t 3298843245339

děkuji za objasnění, pak zřejmě VW někomu těžce leží v žaludku

+2/0
23.9.2015 9:39

P66e84t27r 73M49a41r93e24č56e31k 1713761709958

Nepochybně. Ale není to první automobilka , kterou amíci chtějí ždímat. V kauze která stála plno lidských životu. Vyvázla americká automobilka se směšnou pokutou . Ve srovnání s tím co se chystají teď vymáčknout z VW.

0/0
23.9.2015 11:26
Foto

V12o95j49t53ě31c10h 85P74a70v36l43í40k 5174721494428

Tady vůbec nejde o CO2, což je skleníkový plyn, ale z principu z aut na fosilní paliva odcházet musí.

Tady jde primárně o NOx, případně ještě o O3, CO a CxHx, což jsou všechno jedovaté látky, které motor pro svoji funkci produkovat nemusí a je jen otázkou technologie a peněz, jak moc se od nich spaliny vyčistí. (NOx se pomocí močoviny redukuje na N2, O3 se katalyticky rozkládá na O2, CO a CxHx se katalyticky oxidují na CO2 a H2O.)

Limity těchto látek jsou stanoveny v g/km, a nezávisí tedy na velikosti motoru a spotřebě. Znamená to, že větší a silnější americký motor musí být kvalitnější, aby splnil stejně přísný předpis.

Obcházení bylo řešeno tak, že se motor, v okamžiku, kdy ECU detekovala, že auto nejezdí normálně venku, ale někde v laboratoři, přepnul režim řízení tak, že vzrostla spotřeba, snížil se výkon, ale klesly emise jedovatých látek. (Nikoli CO2, to je přímo svázané se spotřebou.) Sonda byla samozřejmě ve výfuku, ale protože se změnil chod motoru, měřila tento změněný stav.

A to celé proto aby tam nemusel VW montovat AdBlue jako to dělají ostatní výrobci dieselů v USA a získal tím výhodu v pořizovacích i provozních nákladech.

VW měl v USA založenou kampaň na tom, že jejich diesely jsou levnější a super eko a super čisté, dokonce lepší, než benzínové hybridy jako Honda Prius. Což se ukázalo jako velikánská lež. A proto ten celý humbuk.

+1/0
23.9.2015 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.