- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S tím zlevněním benzinu to bude problém. Jestliže diesely zmizí z osobních aut, tak rafineriím se bude hromadit nafta (výhodné pro ně je vyrobit v určitém poměru benzin a naftu) tím pádem přebytečnou naftu budou muset "krakovat" = nákup technologie = podstatné zdražení benzínu.
Autorovi článku jsem napsal tento dopis a chci aby byl otevřený , protože mám dojem že to není fér přístup a že autor kope za VW.
Dobrý den,
Neodpustím si poznámku, k vašemu článku "O svůj diesel se nebojte" . Začínáte poznámku že o tom mluví lidé kteří tomu nerozumí a přitom napišete klamavý článek. Víto proč je VW obviněn? Protože podváděl s hodnotami NOx což jsou oxidy dusíku, které vznikaji při určitých podmínkách ve válci. V daných motorech s daným SW i když pojedete čtyřicítkou budou vznikat cca 40krat větší než povoluje norma! Pouze změnou poměru při hoření ve válci jde tomu předejít, ale což má za následek vyšší spotřebu a nižší výkon. Takže změnou SW jde sjednat nápravu akorát v tom nikdo nebude chtit jezdit. A řešení? Auta s tímto motorem získaly homologaci podvodem (Jako někteří studenti v Plzni) a měla by jím být odňata, což by znamenalo okamžitý zákaz provozu těchto aut na silnicích. A zákaznici by náhradu škody měli uplatňovat u výrobce. To je jediné čisté řešení. Jak by to vyřešil výrobce je na něm či výměnou motoru nebo SW a požádal by o novou homologaci těchto aut! S pozdravem Zelina
EU by konečně po stovká nesmyslných nařízení měla udělat něco opravdu rozumného a nařídit např. nižší zdanění benzinu nejméně o 50% oproti naftě, aby urychlila konec dieslů v osobních a dodávkových autech.....
docela by mě zajímalo, o kolik by klesla cena benzinu na pumpách, kdyby došlo ke snížení daní na benzinu o těch 50%. Možná bychom to skoro nepozali
Prostě, jak píše pan Dvořák, není to průšvih Volkswagenu, není to průšvih dieselu, je to průšvih Bruselu.
A jak tímto průšvihem Bruselu zdůvodníte skandál v USA? Jakože americké úřady důsledně opisovaly od Bruselu? To se mi nechce nějak věřit.
Nemyslím, že by se evropský řidič byl ochotný vrátit do doby, kdy auto stálo jako 1-2 roční platy.
Kouknul jsem na americké stránky VW a nikde tam nevidím naftového golfa....
Kéž by. Rozdíl mezi evropským přikloněním se k naftě a americkou oblibou benzínu poznáte, když jdete po ulicích New Yorku plných aut, co jsou tichá a nesmrdí.
Takže zrušíme naftová auta.A s tou naftou, které bude po výrobě benzinu přebývat ohromné množství, udeme dělat co? Nacpeme ji zpátky do vrtu?
Jinak Američané nikdy naftu v autech moc nepožívali,i trucky jezdí u nich převážně na benzín .Dva až pět stojanů u benzínky, to je totiž pro průměrného Američana příliš komplikované :-)
Z nafty se dá vyrábět hydrogenačním krakováním docela snadno LPG.
Ale s tím rušením aut na naftu bych ještě počkal.
Benzínové motory zatím výrazný problém s NOx nemají. Ale budou mít. Jediný způsob, jak snížit spotřebu je zvýšení účinnosti motoru jakožto tepelného stroje. A to lze docílit především zvýšením rozdílu teplot chladné a horké části stroje. Chladná část - okolí - víc ochladit nejde. Takže zvýšením teploty spalin. A to přesně downsizované turbomotory dělají. A s vyšší teplotoru spalin roste podíl NOx. A tak za pár let budou muset mít systém na likvidaci NOx i benzíňáky.
A tak nějak je to se vším. S emisními povolenkami, imigrací, zahnutými banány, dotacemi na řepky, soláry, globálním oteplením atd atd. Někdo (úřady) se snaží malovat si realitu a skutečnost na rúžovo. A když se pak ukáže pravda, tak se všichni diví.
Hybridizace, baterie.... narahnete nad silnicema draty a na auta trolejbusove vidle a bude to...
Modernější systém jsou kontakty ve vozovce, ale ... ANO.