Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW ví o problémech TDI rok, proč je nedovedl vyřešit, je záhada

Noční můra Volkswagenu, tedy emisní kauza, kvůli které firma od pátku ztratila přes třetinu své hodnoty, není vůbec čerstvá. První indicie o problémech totiž automobilka dostala už před více než rokem, na přelomu let 2014 a 2015. Pokusila se to vyřešit svolávací akcí. Jenže neúspěšně, problémy přetrvávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O52l98d80ř64i65c43h 58M17o67u56r40e64k 1251217964626

neměl by tituleO problémech VW se ví rok. VW o tom snad ví 7 roků, nebo to dělal někdo za jejich zády, nějaký Gastarbeiter snad?

0/0
26.9.2015 17:38

J98a76n 62S47t13e68h55l20i30k 9705327676961

Motory by emise splnily ale omezil by se vykon ;-D . Jak se říká zdvihový objem ničím nenahradíš .

+4/−1
24.9.2015 5:05

R60a96d80i20m 24Š44t56ě54p71á67n79e32k 6523838632274

Já jsem teda velice neobjektivní "vyjadřovač" protože jak benzín, tak i diesel u nás doma mají původ ve VW, nicméně USA se svým přístupem k ochraně životního prostředí,jsou typickým "kazatelem vody", který chlastá víno po hektolitrech. Nevím, kdo nepřistoupil ještě ke kvotám pro znečišťování ovzduší, ani nevím jak se to jmenuje (kjotský protokol) který USA sice podepsaly ale nikdy neratifikovaly, přičemž patří k největším emitentům. A dovolil by-li si někdo z EU dát emeričanům pokutu? Nedovolil, vzhledem k vysokému stupni zvládání rektálního alpinismu mezi evropskými úředníky, jsem teď právě tam, kde jsme. Ale to vyšumí až se zjistí, že Ford taky (emerická značka) BMW taky (největší automobilová továrna v USA, tuším Jižní karolína nějaký Spartakus nebo jak se to město jmenuje) a až se zjistí a provalí ty chyby, které mají "místosrdeční" pumpy, které se teď vnucují všem čekatelům na transplantaci (v USA nemůže žádný transplantační program uspět-vzhledem k tomu, že srdcí je málo a pump přebytek, tak je v Brně Mayo clinic, které je vydáváno za technologický a výzkumný vrchol, zatímco je to jen dealer americké Sigmy Lutín...)Nevím, problémů je řada a oni si nakonec sami řeknou-přestaˇnme si to kurvínkovat mezi sebou, jen ať ti blbci nepřestanou nakupovat. Cokoli-to je jedno co, to už pak domyslíme. Tak hezký den.

+2/−1
24.9.2015 4:51

D44e72n82i11s 56W84i33t23z92k73u 3833531699447

jak ti někdo může dát plus za naprosto nesrozumitelný příspěvek, to bude pravděpodobně za tu "emeriku", zřejmě podobný křupan. jediné co člověk pochopí, že jezdíš v šuntu

0/0
24.9.2015 7:07

P94e20t89r 20K16m59o58n54í11č76e50k 6170361199819

Ruku na srdce Radime, první problémy s tzv. defend devices, tj. úpravou nebo snahou vylepšovat emise automobilů pokutovalo USA např. 1978 Ford, 1987 Chryisler. VW mám pocit byl také pokutován v podobném roce jako Ford cca 150.000 USD. V devadesátých a dále Volvo, Catepillar a ostatní. Minulý listopad Hiunday a Kia skrze spotřeby, obdobně v roce 2015 Ford.

Snaha vylepšit spotřebu popř. emise (meritem věci je to, že se jedná o spojené nádoby) a instalace jakéhokoliv zařízení je v USA zakázaná zákonem, konkrétně se tím zabývá National Highway Traffic Safety Administration.

Kjótské protokoly jsou zástupný problém a pouhá politická berlička. Ve vynucování dodržování emisí a spotřeby jsou USA stále dopředu ve srovnání s EU. Připomeňme testování spotřeby a emisí vč. certifikace v EU, kdy výrobci do laboratoří vozili auta s páskami na dveřích a ostatních částech automobilu, popř. přední gril byl bez pruduchů a další features (chybějící zadní sedačky) pro zlepšení aerodynamiky apod.. Náplně testovaných automobilů obsahují složky brutálně snižující tření motoru v testovacích podmínkách, se kterými by jste stěží jezdil měsíc v reálném provozu bez návštěvy servisu s "totálkou", viz. spotřeby volva apod.

+1/0
24.9.2015 9:25
Foto

P24e60t83r 90K92r84á96l49í65k 9499759721665

tak mě je to tedy uplně u zadku nějaké emise, vyfukujou  všechny stejně sajrajtu.

0/−1
23.9.2015 22:19

C26y49r59i13l 84P37a72v68e41l41k76a 4146672898715

Nechtěl to řešit. Prioritní je počet prodaných kusů a zisk. Za jakoukoliv cenu!

+1/0
23.9.2015 20:24

P16a60v48e57l 24O41b78d23r98ž61á76l58e96k 6706344698402

On je problém i v tom, že vyrobit motor na naftu, či benzín - který by za normálního provozu splňoval poslední emisní normy - prostě nejde, bez obětování výkonu a spotřeby.

A je možná chyba výrobců vozidel, že příslušným orgánům neřekli: "tohle prostě nejde", případně to neřekli svým zákazníkům: "chcete *ekologické* auto? tak počítejte s tím, že potáhne jak 105ka a bude mít spotřebu jak tank".

Kdo první začal řídící systém motoru přizpůsobovat tomu, aby nějak prošel testy - to asi už nikdo nezjistí, ale nepochybuji, že to dělají všichni výrobci, včetně amerických. A že zrovna tam, při ceně paliv, by se mohli na spotřebu vykašlat.

+8/−2
23.9.2015 15:55

P85a90v37e61l 27R47i32e98d45l 4224817281169

Vy jste to nečetl, že? Třeba takové BMW to umí.

+4/0
23.9.2015 15:57

P86e34t93r 35H42o15f10e27r57e35k 9472352595503

ne, psali, ze i BMW limity nekdy prekracuje az 10x !

+1/−1
24.9.2015 9:02

L17u77k74á96š 17S70k46o27p75a61l 9206878235261

A tomu se právě říká manipulace s informací. Psali tam, že BMW to překročilo pouze v náročných podmínkách (velké zatížení v kopcovitém terénu), zatímco VW to překračuje násobně víc v normálním provozu.

+1/−1
25.9.2015 7:10

V58í78t 28B95r93z92o74b51o64h71a37t28ý 7690222383651

Když to nejde, jak je možné, že BMW to dokázal a model X5 ve stejném testu prošel?

+5/0
23.9.2015 15:58

R89a35d66i95m 25Š31t70ě25p73á56n69e69k 6573418252544

má lépe zaplacené ajťáky, to je snad jasné....

+3/−1
24.9.2015 4:54

P90e83t68r 78H16a51j41i66č 1750649238128

Ono zase o tolik moc zase žrát nebude, jenomže dneska je móda dokazovat, můžete s autem jezdit se spotřebou 1l/100km. Reálně to vypadá tak, že se k proklamované spotřebě ani nepřiblížíte. Prostě spalovací motory mají svoje fyzikální limity a pokud chcete čisté spaliny, musíte část energie na to obětovat. Výsledkem ale je, že vás převálcuje dravější konkurence.

Mě to trochu připomíná dopingovou aféru na Tour de France. Dopovali všichni. Jen někomu to prošlo a někomu ne. :-/

+5/0
23.9.2015 16:06

R68a87d11i33m 88H20u71l83í31k 6269107377171

Za ten poslední odtavec dostáváte palec nahoru. Opravdu to tak je. Všechny automobilky se snaží emise nějak obejít (v rámci daných zákonů jednotlivých států). V EU to funguje dokonale, jen v té Americe je to trochu složitější, protože emisní schvalování se provádí na jízdní křivce více odpovídající běžnému provozu. Když se proto podíváte na udávanou spotřebu stejného automobilu v EU katalogu a v USA katalogu, tak se nebudete stačit divit :). Jen by mě zajímalo, jestli se bude VW snažit strhnout lavinu a poukázat na ostatní značky, nebo zůstane jen u nich a nejspíš na tom vydělá Toyota.

+2/0
23.9.2015 16:12

P13e31t46r 32H14a92j32i56č 1820379848538

Úplně všechny ne, trochu jsem si zapřeháněl, určitě bylo i na Tour pár jezdců na chvostě, co šlapali jenom ze sebe. :-)

Teď jde o to kdo a o kolik. Jestli má VW 35-násobné překročení limitů a Toyota jenom 10-ti, tak co uděláte? Kdybych na to měl, koupím Toyotu Mirai, ta vypouští jenom vodu. Ale nevím, kde bych čerpal vodík. ;-)

0/0
23.9.2015 16:20

R58a59d48i93m 10H30u59l17í68k 6559847557451

V podstatě je to o cené. Ten katalyzátor něco stojí. Ne jen jeho výroba, ale také vývoj a výzkum

0/0
23.9.2015 16:34

O80n47d68ř40e33j 74L82o41š71o13t29h 9930432704702

Ten katalyzátor zase tolik nestojí.

0/0
23.9.2015 16:57

R89a54d85i60m 26H79u39l60í33k 6899307957501

20 tis...třeba i víc? Ale nejvíc na tom stojí vývoj a výzkum. To je to, co koncový zákazník nevidí, ale na ceně auta se to projeví

0/0
23.9.2015 17:00

O29n48d57ř46e90j 85L33o55š62o26t59h 9610112224862

20 tisíc žádný katalyzátor samozřejmě nestojí a to ani zdaleka ne. Možná když ho koupíte v servise jako náhradní díl, ale za takové ceny ho automobilky opravdu nekupují.

0/0
23.9.2015 17:05

R55a28d98i65m 58H87u26l23í68k 6339397657501

To je možná pravda, že nákupní/výrobní cena katalyzátoru je zanedbatelná, ale kolik peněz se utopí na jeho vývoji, to byste koukal. A potom je tu ta věc s katalyzátorem z druhovýroby :)

0/−1
23.9.2015 17:11

O86n45d49ř12e78j 42L21o32š54o82t13h 9560472254372

Já netvrdím, že je zanedbatelná, ale není to nic drastického. Velmi kvalitní katalyzátory má třeba Renault, oproti VW je cena o dost vyšší a když to pak člověk převede na 10 000 000 vyrobených aut, tak je to třeba 40 miliard Kč na jednom dílu. A to je i pro VW hodně peněz.

0/0
23.9.2015 17:17

Z38d35e98n24ě66k 52M14o14r90á63v46e62k 5127358878223

Zrovna nedávno jsem se ve Fordu zeptal, co stojí katalyzátor na mé Mondeo - bez deseti korun třicet tisíc. Náhrada mě přišla i se zabudováním na pět tisíc a je dimenzovaná na větší objem než originál.

0/0
24.9.2015 12:14

A61n30d81r67e27j 76O56l82e68k10s63a 3115451957191

VW prostě vsadil na špatnou cestu. Diesely do osobních aut zkrátka už nepatří, nemají budoucnost. Vývoj jde jinam.

0/−2
24.9.2015 10:02

R20a71d88i84m 43H34u24l97í97k 6829407587471

A kam jde vývoj? to bych chtěl vědět... :)

0/0
24.9.2015 10:08

A41n79d18r96e66j 69O50l36e65k57s20a 3605771257551

K elektřině. Opravdu jste si toho nevšiml?

0/0
24.9.2015 10:20

R66a88d12i68m 94H54u35l89í23k 6499547867471

Jasně, že všiml, ale automobilky spíš dávají peníze na vývoj nových spalovacích motorů než na vývoj elektromobilů.

+1/0
24.9.2015 10:25

A31n83d83r86e28j 19O51l87e90k65s44a 3755541817541

Ale jde. Jen se prostě musí opustit dosavadní princip přímého spalování ve válci, nebo se musí minimálně přepracovat přenos výkonu, aby nebyl mechanicky vázaný na spalovací motor.

0/0
24.9.2015 9:59

S24t78a33n64i19s67l41a19v 79R71o62s91e15c88k93ý 9575219811139

To jako že podvádějí všichni? Proč vlastně lžou o EKO-nesmyslech? Hlavně, že stát zdanil prodej starších aut a nutí jezdit řidiče ( zase za peníze) na měření emisí.

+2/0
23.9.2015 15:48

P15e81t72r 32H42a68j73i66č 1740329678928

Všichni ne. Dražší auta renomovaných značek budou v pořádku. Za lidovější cenu budete ale asi mít smůlu.

+2/0
23.9.2015 16:13

L49a72d80i74s44l26a89v 77L78a88k74e14r 2253649265456

Je to zmatek, který jako by z oka vypadl nemotornému postupu Angely Merkelové v otázce ilegálních migrantů.

O všem se vědělo rok, dva roky, tři roky dopředu.

A stále nic. Žádná reakce.

Pokud se něco udělalo, jenom to situaci zhoršilo.

Až propukla katastrofa.

U Volkswagenu s miliony motorů, v Evropě s miliony migrantů.

Škoda, že Angelu nejde ihned odvolat jako pana Winterkorna.

+7/−2
23.9.2015 15:35

R97a95d18i32m 92P50o75l72á51š55e89k 9946453109659

Nebo přeprogramovat její řídicí software. ;-D;-D

+3/0
24.9.2015 4:59

J85i21ř78í 23J29u34r24á59š40e31k 8147345250177

Proč se v článku nepíše, že ta testovaná X5 testy prošla? A jaké překročení limitů se u VW zjistilo? ;-)

+1/0
23.9.2015 15:33

T67o17m77á52š 37C68o78u23b45a98l 8975956189333

Ale v tom článku se píše že X5 neprošla. Ale jen o kousek :-D

0/0
23.9.2015 15:38

J88i35ř93í 42J77u33r87á91š45e50k 8967215830467

Tady se píše, že prošla. Tak nevím :-)

http://blog.caranddriver.com/how-volkswagen-got-busted-for-gaming-epa-diesel-emissions-standards/

0/0
23.9.2015 15:39

J76i10ř88í 26J60u65r82á47š22e52k 8187415860717

Já ten odstavec s těmi čísly nějak přehlídl, pokud tam v okamžiku kdy jsem to četl byl ;-)

0/0
23.9.2015 15:42

Z75d78e24n32ě26k 89M69o15r37á70v55e91k 5287758708363

Já z článku pochopil, že X5 prošla, jen v e vysokém zatížení překročila limit, což se toleruje. Kdežto TDI překročil limit i v normálním režimu a to výrazně.

0/0
24.9.2015 12:06

J54i25ř83í 41J46u45r20á81š45e51k 8507515230507

A taky se neřeklo, proč to prasklo. VW chtěl v Americe homologovat nové modely 2016 a nevysvětlil problém s emisemi starých modelů. Tak měl prostě smůlu a všechno šlo na světlo boží :-)

+1/0
23.9.2015 15:38

T34o46m46á25š 26C66o36u73b94a93l 8755716719273

Nejde přeci o žádnou složitou věc. Emise se měří v takových režimech, že normální řidič se k tomu skoro nikdy nepřiblíží, několikrát jsem u toho byl. Jednotka nemusí nic složitě poznávat, mapa řj. je prostě v těchto režimech tak nastavena že je vše ok. To že v režimu kde se to již neměří jsou emise špatné se ví dávno. Například benzínová auta plní emise do 3000 ot. v pohodě protože se tak měří emise. Kdo jel někdy za benzínovým autem které jede na plno tak cítí smrad jako ze shnilích vajec. Je to reakce katalizátoru na hodně bohatou směs.

0/0
23.9.2015 15:17
Foto

V69o68j46t16ě75c84h 96P91a57v54l35í39k 5674411864738

Emise se při homologaci a při běžných kontrolách měří hodně odlišně.

+1/0
23.9.2015 15:24

T48o28m90á86š 46C19o54u12b58a14l 8105806299883

Ne stk. Měl jsem na mysli výzkumný ústav a měření emisí  na válcové zkušebně v kombinovaném cyklu.   Reálný provoz je trochu jinde. Ověřeno praxí.

0/0
23.9.2015 15:37

R64a73d72i92m 21H76u15l43í75k 6379527417871

No...ono to tak není úplně všechno pravda. Hlavní rozdíl je mezi v jízdních křivkami v USA a EU, které jsou hodně odlišné a podle kterých jsou nová vozidla schvalována (pro ostatní, kteří to čtou, tak se opravdu nejedná o stk, ale o jiné schvalovací měření). Ale máte pravdu v tom, že auto na Evropské křivce nepřekročí 3 tis ot/min (aspoň, co si pamatuju z vlastní zkušenosti).

Další věcí je spalovaná směs. Pokud se budeme bavit o atmosférickém benzínovém motoru, tak zde problém moc není, protože ten spaluje celou dobu +- stchiometrickou směs vzduch/kyslík (1:1). Pro redukci škodlivin z tohoto motoru tak stačí tzv. trojcestný katalyzátor (Three way catalyst).

Pokud se budeme bavit o turbodieselu nebo moderním benzínovém motoru s turbem, pak tyto motory spalují po většinu času chudou směs. To znamená, že je ve spalované směsi více vzduchu než paliva. Na bohatou směs auto jede pouze tehdy, když je vydán řídící jednotkou příkaz k redukci nahromaděných škodlivin v katalyzátoru. Aby došlo k zachycení a redukci škodlivin je těchto motorů využíván odlišný typ katalyzátorů. Buď se jedná o NSRC nebo NH3-SCR (uvdený ve článku) a nebo jejich kombinace, protože při redukci na škodlivin pomocí NSRC vzniká určité množství NH3, které se využije na SCR.

+2/0
23.9.2015 15:54

R90i89c85h97a93r86d 31N54o57c79a84r 7805607235432

to není záhada...to je vztah Piech x Winterkorn..politická likvidace Martina Piechem..to je cíl o který tu jde

0/0
23.9.2015 14:49
Foto

V57o70j84t26ě72c67h 88P60a66v74l30í20k 5674151524628

Ani Piëch z toho nevychází zrovna bez poskvrny, po celou dobu (2005-dnes) kdy k podvodům docházelo seděl v představenstvu firmy, byť ne už jako CEO.

0/0
23.9.2015 15:22

R43i14c30h63a22r71d 15N15o93c96a44r 7175927865222

v jednom se určitě shondeme - nepůjde zde o motory, ale o lidi ...

0/0
23.9.2015 15:24

T59o62m70á85š 14C52o36u68b30a11l 8385296339733

Jakkoliv je vaše konspirační teorie lákavá, obávám se že zde jde pouze a jedině o peníze. Vývoj je drahý a tak se to prostě zařídí levněji. Na složitá řešení není čas. Za 4 roky budou nové motory tak se to nějak ututlá :-D

0/0
23.9.2015 15:47

P76e63t49r 15N26ě51m75e40č58e31k 1842644782313

No, jestli to není tím, že současná TDI si tak ráda pápnou olej..... Pakliže problém byl i s motory s močovinou, je něco špatně přímo v ejich konstrukci.

0/0
23.9.2015 14:37

Z74d32e81n67ě79k 62M69o56r95á28v47e20k 5177448988613

Na tom něco bude (na té konstrukci). Zatímco VW stále sklízel úspěchy s TDI osazenými klasickým čerpadlem a později se zpřísňující emise pokusil vyřešit systémem TDI-PD, tak ostatní už dávno prodávali nafťáky s common railem a mají tak náskok v ověřování v reálném provozu.

0/0
24.9.2015 11:57

J82a52n 81J41a27n43e94č11e75k 9450453290146

Proč je nedovedl vyřešit, není vůbec žádná záhada, protože prachy nesmrdí ;-)

0/0
23.9.2015 14:29

J49a11n 48B73a14b93j96a29k 5705485699132

Jaká záhada? Fyzika nejde přehlasovat.

0/0
23.9.2015 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.