Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW ví o problémech TDI rok, proč je nedovedl vyřešit, je záhada

Noční můra Volkswagenu, tedy emisní kauza, kvůli které firma od pátku ztratila přes třetinu své hodnoty, není vůbec čerstvá. První indicie o problémech totiž automobilka dostala už před více než rokem, na přelomu let 2014 a 2015. Pokusila se to vyřešit svolávací akcí. Jenže neúspěšně, problémy přetrvávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O73l16d78ř58i64c69h 24M60o88u73r10e93k 1851137314616

neměl by tituleO problémech VW se ví rok. VW o tom snad ví 7 roků, nebo to dělal někdo za jejich zády, nějaký Gastarbeiter snad?

0/0
26.9.2015 17:38

J63a65n 75S33t36e30h12l61i93k 9145247676961

Motory by emise splnily ale omezil by se vykon ;-D . Jak se říká zdvihový objem ničím nenahradíš .

+4/−1
24.9.2015 5:05

R25a25d26i60m 30Š74t33ě70p84á84n36e85k 6893508712164

Já jsem teda velice neobjektivní "vyjadřovač" protože jak benzín, tak i diesel u nás doma mají původ ve VW, nicméně USA se svým přístupem k ochraně životního prostředí,jsou typickým "kazatelem vody", který chlastá víno po hektolitrech. Nevím, kdo nepřistoupil ještě ke kvotám pro znečišťování ovzduší, ani nevím jak se to jmenuje (kjotský protokol) který USA sice podepsaly ale nikdy neratifikovaly, přičemž patří k největším emitentům. A dovolil by-li si někdo z EU dát emeričanům pokutu? Nedovolil, vzhledem k vysokému stupni zvládání rektálního alpinismu mezi evropskými úředníky, jsem teď právě tam, kde jsme. Ale to vyšumí až se zjistí, že Ford taky (emerická značka) BMW taky (největší automobilová továrna v USA, tuším Jižní karolína nějaký Spartakus nebo jak se to město jmenuje) a až se zjistí a provalí ty chyby, které mají "místosrdeční" pumpy, které se teď vnucují všem čekatelům na transplantaci (v USA nemůže žádný transplantační program uspět-vzhledem k tomu, že srdcí je málo a pump přebytek, tak je v Brně Mayo clinic, které je vydáváno za technologický a výzkumný vrchol, zatímco je to jen dealer americké Sigmy Lutín...)Nevím, problémů je řada a oni si nakonec sami řeknou-přestaˇnme si to kurvínkovat mezi sebou, jen ať ti blbci nepřestanou nakupovat. Cokoli-to je jedno co, to už pak domyslíme. Tak hezký den.

+2/−1
24.9.2015 4:51

D90e91n23i29s 79W94i43t45z96k82u 3523141269637

jak ti někdo může dát plus za naprosto nesrozumitelný příspěvek, to bude pravděpodobně za tu "emeriku", zřejmě podobný křupan. jediné co člověk pochopí, že jezdíš v šuntu

0/0
24.9.2015 7:07

P59e55t56r 62K72m57o82n42í65č38e97k 6890781809499

Ruku na srdce Radime, první problémy s tzv. defend devices, tj. úpravou nebo snahou vylepšovat emise automobilů pokutovalo USA např. 1978 Ford, 1987 Chryisler. VW mám pocit byl také pokutován v podobném roce jako Ford cca 150.000 USD. V devadesátých a dále Volvo, Catepillar a ostatní. Minulý listopad Hiunday a Kia skrze spotřeby, obdobně v roce 2015 Ford.

Snaha vylepšit spotřebu popř. emise (meritem věci je to, že se jedná o spojené nádoby) a instalace jakéhokoliv zařízení je v USA zakázaná zákonem, konkrétně se tím zabývá National Highway Traffic Safety Administration.

Kjótské protokoly jsou zástupný problém a pouhá politická berlička. Ve vynucování dodržování emisí a spotřeby jsou USA stále dopředu ve srovnání s EU. Připomeňme testování spotřeby a emisí vč. certifikace v EU, kdy výrobci do laboratoří vozili auta s páskami na dveřích a ostatních částech automobilu, popř. přední gril byl bez pruduchů a další features (chybějící zadní sedačky) pro zlepšení aerodynamiky apod.. Náplně testovaných automobilů obsahují složky brutálně snižující tření motoru v testovacích podmínkách, se kterými by jste stěží jezdil měsíc v reálném provozu bez návštěvy servisu s "totálkou", viz. spotřeby volva apod.

+1/0
24.9.2015 9:25
Foto

P46e45t79r 40K55r13á21l10í47k 9279309811795

tak mě je to tedy uplně u zadku nějaké emise, vyfukujou  všechny stejně sajrajtu.

0/−1
23.9.2015 22:19

C63y47r31i28l 53P30a34v80e39l37k76a 4236322588355

Nechtěl to řešit. Prioritní je počet prodaných kusů a zisk. Za jakoukoliv cenu!

+1/0
23.9.2015 20:24

P84a31v88e26l 62O95b60d47r72ž72á70l60e48k 6546194458522

On je problém i v tom, že vyrobit motor na naftu, či benzín - který by za normálního provozu splňoval poslední emisní normy - prostě nejde, bez obětování výkonu a spotřeby.

A je možná chyba výrobců vozidel, že příslušným orgánům neřekli: "tohle prostě nejde", případně to neřekli svým zákazníkům: "chcete *ekologické* auto? tak počítejte s tím, že potáhne jak 105ka a bude mít spotřebu jak tank".

Kdo první začal řídící systém motoru přizpůsobovat tomu, aby nějak prošel testy - to asi už nikdo nezjistí, ale nepochybuji, že to dělají všichni výrobci, včetně amerických. A že zrovna tam, při ceně paliv, by se mohli na spotřebu vykašlat.

+8/−2
23.9.2015 15:55

P75a12v77e28l 16R78i46e57d55l 4674167181129

Vy jste to nečetl, že? Třeba takové BMW to umí.

+4/0
23.9.2015 15:57

P26e33t53r 85H24o25f37e14r29e83k 9132102575553

ne, psali, ze i BMW limity nekdy prekracuje az 10x !

+1/−1
24.9.2015 9:02

L82u69k85á35š 29S90k34o47p29a79l 9176778515511

A tomu se právě říká manipulace s informací. Psali tam, že BMW to překročilo pouze v náročných podmínkách (velké zatížení v kopcovitém terénu), zatímco VW to překračuje násobně víc v normálním provozu.

+1/−1
25.9.2015 7:10

V68í16t 37B53r39z70o55b47o16h61a39t92ý 7170472563281

Když to nejde, jak je možné, že BMW to dokázal a model X5 ve stejném testu prošel?

+5/0
23.9.2015 15:58

R73a28d58i33m 63Š86t69ě42p86á26n76e78k 6133738772464

má lépe zaplacené ajťáky, to je snad jasné....

+3/−1
24.9.2015 4:54

P73e84t45r 22H56a59r70i86p98r45a63s33a95d 35H82a85j90i11č 8153870294287

Ono zase o tolik moc zase žrát nebude, jenomže dneska je móda dokazovat, můžete s autem jezdit se spotřebou 1l/100km. Reálně to vypadá tak, že se k proklamované spotřebě ani nepřiblížíte. Prostě spalovací motory mají svoje fyzikální limity a pokud chcete čisté spaliny, musíte část energie na to obětovat. Výsledkem ale je, že vás převálcuje dravější konkurence.

Mě to trochu připomíná dopingovou aféru na Tour de France. Dopovali všichni. Jen někomu to prošlo a někomu ne. :-/

+5/0
23.9.2015 16:06

R87a80d46i94m 66H22u92l76í43k 6419837927291

Za ten poslední odtavec dostáváte palec nahoru. Opravdu to tak je. Všechny automobilky se snaží emise nějak obejít (v rámci daných zákonů jednotlivých států). V EU to funguje dokonale, jen v té Americe je to trochu složitější, protože emisní schvalování se provádí na jízdní křivce více odpovídající běžnému provozu. Když se proto podíváte na udávanou spotřebu stejného automobilu v EU katalogu a v USA katalogu, tak se nebudete stačit divit :). Jen by mě zajímalo, jestli se bude VW snažit strhnout lavinu a poukázat na ostatní značky, nebo zůstane jen u nich a nejspíš na tom vydělá Toyota.

+2/0
23.9.2015 16:12

P32e12t43r 70H24a57r70i33p28r32a45s45a60d 42H90a87j11i67č 8883260554967

Úplně všechny ne, trochu jsem si zapřeháněl, určitě bylo i na Tour pár jezdců na chvostě, co šlapali jenom ze sebe. :-)

Teď jde o to kdo a o kolik. Jestli má VW 35-násobné překročení limitů a Toyota jenom 10-ti, tak co uděláte? Kdybych na to měl, koupím Toyotu Mirai, ta vypouští jenom vodu. Ale nevím, kde bych čerpal vodík. ;-)

0/0
23.9.2015 16:20

R63a74d61i92m 57H92u32l11í31k 6499127167601

V podstatě je to o cené. Ten katalyzátor něco stojí. Ne jen jeho výroba, ale také vývoj a výzkum

0/0
23.9.2015 16:34

O82n56d40ř90e40j 58L93o68š57o10t58h 9160792124872

Ten katalyzátor zase tolik nestojí.

0/0
23.9.2015 16:57

R41a73d93i76m 73H34u48l68í19k 6309107767101

20 tis...třeba i víc? Ale nejvíc na tom stojí vývoj a výzkum. To je to, co koncový zákazník nevidí, ale na ceně auta se to projeví

0/0
23.9.2015 17:00

O27n11d95ř42e54j 80L17o40š70o75t58h 9670602374152

20 tisíc žádný katalyzátor samozřejmě nestojí a to ani zdaleka ne. Možná když ho koupíte v servise jako náhradní díl, ale za takové ceny ho automobilky opravdu nekupují.

0/0
23.9.2015 17:05

R74a12d86i77m 90H44u68l57í54k 6359417367441

To je možná pravda, že nákupní/výrobní cena katalyzátoru je zanedbatelná, ale kolik peněz se utopí na jeho vývoji, to byste koukal. A potom je tu ta věc s katalyzátorem z druhovýroby :)

0/−1
23.9.2015 17:11

O87n31d70ř40e80j 92L51o56š14o25t61h 9970942564692

Já netvrdím, že je zanedbatelná, ale není to nic drastického. Velmi kvalitní katalyzátory má třeba Renault, oproti VW je cena o dost vyšší a když to pak člověk převede na 10 000 000 vyrobených aut, tak je to třeba 40 miliard Kč na jednom dílu. A to je i pro VW hodně peněz.

0/0
23.9.2015 17:17

Z97d45e19n23ě96k 42M92o16r43á31v84e65k 5577538508173

Zrovna nedávno jsem se ve Fordu zeptal, co stojí katalyzátor na mé Mondeo - bez deseti korun třicet tisíc. Náhrada mě přišla i se zabudováním na pět tisíc a je dimenzovaná na větší objem než originál.

0/0
24.9.2015 12:14

A22n54d71r52e49j 15O27l85e66k84s58a 3705861357791

VW prostě vsadil na špatnou cestu. Diesely do osobních aut zkrátka už nepatří, nemají budoucnost. Vývoj jde jinam.

0/−2
24.9.2015 10:02

R95a86d97i58m 19H26u28l38í11k 6939247367181

A kam jde vývoj? to bych chtěl vědět... :)

0/0
24.9.2015 10:08

A94n36d93r13e62j 17O48l52e32k14s30a 3915271327551

K elektřině. Opravdu jste si toho nevšiml?

0/0
24.9.2015 10:20

R21a83d32i28m 18H51u88l78í58k 6939417907921

Jasně, že všiml, ale automobilky spíš dávají peníze na vývoj nových spalovacích motorů než na vývoj elektromobilů.

+1/0
24.9.2015 10:25

A25n69d58r34e77j 19O89l39e90k55s17a 3785851367731

Ale jde. Jen se prostě musí opustit dosavadní princip přímého spalování ve válci, nebo se musí minimálně přepracovat přenos výkonu, aby nebyl mechanicky vázaný na spalovací motor.

0/0
24.9.2015 9:59

S82t77a65n91i92s72l27a27v 70R95o28s66e16c57k44ý 9185309261549

To jako že podvádějí všichni? Proč vlastně lžou o EKO-nesmyslech? Hlavně, že stát zdanil prodej starších aut a nutí jezdit řidiče ( zase za peníze) na měření emisí.

+2/0
23.9.2015 15:48

P36e61t55r 94H24a18r41i25p29r37a25s49a31d 24H24a95j80i37č 8483970304977

Všichni ne. Dražší auta renomovaných značek budou v pořádku. Za lidovější cenu budete ale asi mít smůlu.

+2/0
23.9.2015 16:13

L51a86d38i58s51l83a81v 55L46a85k62e40r 2103229375816

Je to zmatek, který jako by z oka vypadl nemotornému postupu Angely Merkelové v otázce ilegálních migrantů.

O všem se vědělo rok, dva roky, tři roky dopředu.

A stále nic. Žádná reakce.

Pokud se něco udělalo, jenom to situaci zhoršilo.

Až propukla katastrofa.

U Volkswagenu s miliony motorů, v Evropě s miliony migrantů.

Škoda, že Angelu nejde ihned odvolat jako pana Winterkorna.

+7/−2
23.9.2015 15:35

R51a83d60i57m 97P89o55l56á96š51e90k 9616633809819

Nebo přeprogramovat její řídicí software. ;-D;-D

+3/0
24.9.2015 4:59

J28i34ř38í 19J67u66r64á65š56e42k 8727905380867

Proč se v článku nepíše, že ta testovaná X5 testy prošla? A jaké překročení limitů se u VW zjistilo? ;-)

+1/0
23.9.2015 15:33

T89o24m12á68š 97C85o64u46b71a98l 8615416819613

Ale v tom článku se píše že X5 neprošla. Ale jen o kousek :-D

0/0
23.9.2015 15:38

J10i92ř30í 91J65u14r43á16š71e12k 8687255860277

Tady se píše, že prošla. Tak nevím :-)

http://blog.caranddriver.com/how-volkswagen-got-busted-for-gaming-epa-diesel-emissions-standards/

0/0
23.9.2015 15:39

J13i24ř34í 97J27u69r16á37š87e92k 8657945260817

Já ten odstavec s těmi čísly nějak přehlídl, pokud tam v okamžiku kdy jsem to četl byl ;-)

0/0
23.9.2015 15:42

Z61d38e56n36ě84k 12M65o63r22á80v35e33k 5527838528103

Já z článku pochopil, že X5 prošla, jen v e vysokém zatížení překročila limit, což se toleruje. Kdežto TDI překročil limit i v normálním režimu a to výrazně.

0/0
24.9.2015 12:06

J98i81ř97í 46J42u57r74á62š23e22k 8547725150377

A taky se neřeklo, proč to prasklo. VW chtěl v Americe homologovat nové modely 2016 a nevysvětlil problém s emisemi starých modelů. Tak měl prostě smůlu a všechno šlo na světlo boží :-)

+1/0
23.9.2015 15:38

T35o69m87á61š 53C42o54u42b40a83l 8615496129533

Nejde přeci o žádnou složitou věc. Emise se měří v takových režimech, že normální řidič se k tomu skoro nikdy nepřiblíží, několikrát jsem u toho byl. Jednotka nemusí nic složitě poznávat, mapa řj. je prostě v těchto režimech tak nastavena že je vše ok. To že v režimu kde se to již neměří jsou emise špatné se ví dávno. Například benzínová auta plní emise do 3000 ot. v pohodě protože se tak měří emise. Kdo jel někdy za benzínovým autem které jede na plno tak cítí smrad jako ze shnilích vajec. Je to reakce katalizátoru na hodně bohatou směs.

0/0
23.9.2015 15:17
Foto

V72o93j26t32ě83c87h 93P83a95v78l48í14k 5634921224728

Emise se při homologaci a při běžných kontrolách měří hodně odlišně.

+1/0
23.9.2015 15:24

T57o92m58á84š 54C64o44u89b39a19l 8545656509243

Ne stk. Měl jsem na mysli výzkumný ústav a měření emisí  na válcové zkušebně v kombinovaném cyklu.   Reálný provoz je trochu jinde. Ověřeno praxí.

0/0
23.9.2015 15:37

R84a92d54i31m 89H29u94l32í87k 6269437517731

No...ono to tak není úplně všechno pravda. Hlavní rozdíl je mezi v jízdních křivkami v USA a EU, které jsou hodně odlišné a podle kterých jsou nová vozidla schvalována (pro ostatní, kteří to čtou, tak se opravdu nejedná o stk, ale o jiné schvalovací měření). Ale máte pravdu v tom, že auto na Evropské křivce nepřekročí 3 tis ot/min (aspoň, co si pamatuju z vlastní zkušenosti).

Další věcí je spalovaná směs. Pokud se budeme bavit o atmosférickém benzínovém motoru, tak zde problém moc není, protože ten spaluje celou dobu +- stchiometrickou směs vzduch/kyslík (1:1). Pro redukci škodlivin z tohoto motoru tak stačí tzv. trojcestný katalyzátor (Three way catalyst).

Pokud se budeme bavit o turbodieselu nebo moderním benzínovém motoru s turbem, pak tyto motory spalují po většinu času chudou směs. To znamená, že je ve spalované směsi více vzduchu než paliva. Na bohatou směs auto jede pouze tehdy, když je vydán řídící jednotkou příkaz k redukci nahromaděných škodlivin v katalyzátoru. Aby došlo k zachycení a redukci škodlivin je těchto motorů využíván odlišný typ katalyzátorů. Buď se jedná o NSRC nebo NH3-SCR (uvdený ve článku) a nebo jejich kombinace, protože při redukci na škodlivin pomocí NSRC vzniká určité množství NH3, které se využije na SCR.

+2/0
23.9.2015 15:54

R19i23c49h78a60r30d 67N35o68c90a27r 7975187585362

to není záhada...to je vztah Piech x Winterkorn..politická likvidace Martina Piechem..to je cíl o který tu jde

0/0
23.9.2015 14:49
Foto

V91o73j42t37ě42c80h 92P55a58v41l13í91k 5764351144418

Ani Piëch z toho nevychází zrovna bez poskvrny, po celou dobu (2005-dnes) kdy k podvodům docházelo seděl v představenstvu firmy, byť ne už jako CEO.

0/0
23.9.2015 15:22

R51i13c89h35a76r89d 40N92o44c82a88r 7265127375322

v jednom se určitě shondeme - nepůjde zde o motory, ale o lidi ...

0/0
23.9.2015 15:24

T80o69m67á39š 23C83o15u19b92a25l 8665896469573

Jakkoliv je vaše konspirační teorie lákavá, obávám se že zde jde pouze a jedině o peníze. Vývoj je drahý a tak se to prostě zařídí levněji. Na složitá řešení není čas. Za 4 roky budou nové motory tak se to nějak ututlá :-D

0/0
23.9.2015 15:47

P37e89t10r 63N58ě74m93e28č33e58k 1112434492913

No, jestli to není tím, že současná TDI si tak ráda pápnou olej..... Pakliže problém byl i s motory s močovinou, je něco špatně přímo v ejich konstrukci.

0/0
23.9.2015 14:37

Z58d91e76n53ě30k 19M32o31r19á94v90e57k 5457928968193

Na tom něco bude (na té konstrukci). Zatímco VW stále sklízel úspěchy s TDI osazenými klasickým čerpadlem a později se zpřísňující emise pokusil vyřešit systémem TDI-PD, tak ostatní už dávno prodávali nafťáky s common railem a mají tak náskok v ověřování v reálném provozu.

0/0
24.9.2015 11:57

J19a98n 92J45a16n91e87č62e52k 9620383620466

Proč je nedovedl vyřešit, není vůbec žádná záhada, protože prachy nesmrdí ;-)

0/0
23.9.2015 14:29

J18a37n 78B43a22b59j11a47k 5235695379352

Jaká záhada? Fyzika nejde přehlasovat.

0/0
23.9.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.