Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW ví o problémech TDI rok, proč je nedovedl vyřešit, je záhada

Noční můra Volkswagenu, tedy emisní kauza, kvůli které firma od pátku ztratila přes třetinu své hodnoty, není vůbec čerstvá. První indicie o problémech totiž automobilka dostala už před více než rokem, na přelomu let 2014 a 2015. Pokusila se to vyřešit svolávací akcí. Jenže neúspěšně, problémy přetrvávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O55l65d77ř91i47c66h 87M83o92u41r88e37k 1311667584346

neměl by tituleO problémech VW se ví rok. VW o tom snad ví 7 roků, nebo to dělal někdo za jejich zády, nějaký Gastarbeiter snad?

0/0
26.9.2015 17:38

J65a58n 25S42t58e97h29l84i66k 9535237516571

Motory by emise splnily ale omezil by se vykon ;-D . Jak se říká zdvihový objem ničím nenahradíš .

+4/−1
24.9.2015 5:05

R94a63d45i96m 26Š35t10ě43p23á74n62e81k 6183958482964

Já jsem teda velice neobjektivní "vyjadřovač" protože jak benzín, tak i diesel u nás doma mají původ ve VW, nicméně USA se svým přístupem k ochraně životního prostředí,jsou typickým "kazatelem vody", který chlastá víno po hektolitrech. Nevím, kdo nepřistoupil ještě ke kvotám pro znečišťování ovzduší, ani nevím jak se to jmenuje (kjotský protokol) který USA sice podepsaly ale nikdy neratifikovaly, přičemž patří k největším emitentům. A dovolil by-li si někdo z EU dát emeričanům pokutu? Nedovolil, vzhledem k vysokému stupni zvládání rektálního alpinismu mezi evropskými úředníky, jsem teď právě tam, kde jsme. Ale to vyšumí až se zjistí, že Ford taky (emerická značka) BMW taky (největší automobilová továrna v USA, tuším Jižní karolína nějaký Spartakus nebo jak se to město jmenuje) a až se zjistí a provalí ty chyby, které mají "místosrdeční" pumpy, které se teď vnucují všem čekatelům na transplantaci (v USA nemůže žádný transplantační program uspět-vzhledem k tomu, že srdcí je málo a pump přebytek, tak je v Brně Mayo clinic, které je vydáváno za technologický a výzkumný vrchol, zatímco je to jen dealer americké Sigmy Lutín...)Nevím, problémů je řada a oni si nakonec sami řeknou-přestaˇnme si to kurvínkovat mezi sebou, jen ať ti blbci nepřestanou nakupovat. Cokoli-to je jedno co, to už pak domyslíme. Tak hezký den.

+2/−1
24.9.2015 4:51

D62e80n11i29s 48W86i98t78z69k54u 3413231299957

jak ti někdo může dát plus za naprosto nesrozumitelný příspěvek, to bude pravděpodobně za tu "emeriku", zřejmě podobný křupan. jediné co člověk pochopí, že jezdíš v šuntu

0/0
24.9.2015 7:07

P82e30t90r 67K66m40o55n23í56č13e76k 6260691209279

Ruku na srdce Radime, první problémy s tzv. defend devices, tj. úpravou nebo snahou vylepšovat emise automobilů pokutovalo USA např. 1978 Ford, 1987 Chryisler. VW mám pocit byl také pokutován v podobném roce jako Ford cca 150.000 USD. V devadesátých a dále Volvo, Catepillar a ostatní. Minulý listopad Hiunday a Kia skrze spotřeby, obdobně v roce 2015 Ford.

Snaha vylepšit spotřebu popř. emise (meritem věci je to, že se jedná o spojené nádoby) a instalace jakéhokoliv zařízení je v USA zakázaná zákonem, konkrétně se tím zabývá National Highway Traffic Safety Administration.

Kjótské protokoly jsou zástupný problém a pouhá politická berlička. Ve vynucování dodržování emisí a spotřeby jsou USA stále dopředu ve srovnání s EU. Připomeňme testování spotřeby a emisí vč. certifikace v EU, kdy výrobci do laboratoří vozili auta s páskami na dveřích a ostatních částech automobilu, popř. přední gril byl bez pruduchů a další features (chybějící zadní sedačky) pro zlepšení aerodynamiky apod.. Náplně testovaných automobilů obsahují složky brutálně snižující tření motoru v testovacích podmínkách, se kterými by jste stěží jezdil měsíc v reálném provozu bez návštěvy servisu s "totálkou", viz. spotřeby volva apod.

+1/0
24.9.2015 9:25
Foto

P79e77t95r 10K45r78á53l44í81k 9129629491265

tak mě je to tedy uplně u zadku nějaké emise, vyfukujou  všechny stejně sajrajtu.

0/−1
23.9.2015 22:19

C10y42r15i19l 74P55a43v16e67l61k91a 4706802928705

Nechtěl to řešit. Prioritní je počet prodaných kusů a zisk. Za jakoukoliv cenu!

+1/0
23.9.2015 20:24

P49a70v90e98l 42O89b10d95r41ž26á43l42e14k 6906354618312

On je problém i v tom, že vyrobit motor na naftu, či benzín - který by za normálního provozu splňoval poslední emisní normy - prostě nejde, bez obětování výkonu a spotřeby.

A je možná chyba výrobců vozidel, že příslušným orgánům neřekli: "tohle prostě nejde", případně to neřekli svým zákazníkům: "chcete *ekologické* auto? tak počítejte s tím, že potáhne jak 105ka a bude mít spotřebu jak tank".

Kdo první začal řídící systém motoru přizpůsobovat tomu, aby nějak prošel testy - to asi už nikdo nezjistí, ale nepochybuji, že to dělají všichni výrobci, včetně amerických. A že zrovna tam, při ceně paliv, by se mohli na spotřebu vykašlat.

+8/−2
23.9.2015 15:55

P80a67v23e95l 18R64i76e48d46l 4864177221599

Vy jste to nečetl, že? Třeba takové BMW to umí.

+4/0
23.9.2015 15:57

P73e87t54r 11H90o11f65e18r98e65k 9982112275493

ne, psali, ze i BMW limity nekdy prekracuje az 10x !

+1/−1
24.9.2015 9:02

L92u21k35á10š 47S94k61o26p25a31l 9476618635771

A tomu se právě říká manipulace s informací. Psali tam, že BMW to překročilo pouze v náročných podmínkách (velké zatížení v kopcovitém terénu), zatímco VW to překračuje násobně víc v normálním provozu.

+1/−1
25.9.2015 7:10

V48í68t 11B55r94z49o24b76o34h14a34t35ý 7600142403731

Když to nejde, jak je možné, že BMW to dokázal a model X5 ve stejném testu prošel?

+5/0
23.9.2015 15:58

R12a70d18i26m 80Š85t30ě70p84á73n97e20k 6193168422894

má lépe zaplacené ajťáky, to je snad jasné....

+3/−1
24.9.2015 4:54

P55e70t67r 84H88a73r96i92p24r42a17s94a35d 45H34a53j98i43č 8453270894787

Ono zase o tolik moc zase žrát nebude, jenomže dneska je móda dokazovat, můžete s autem jezdit se spotřebou 1l/100km. Reálně to vypadá tak, že se k proklamované spotřebě ani nepřiblížíte. Prostě spalovací motory mají svoje fyzikální limity a pokud chcete čisté spaliny, musíte část energie na to obětovat. Výsledkem ale je, že vás převálcuje dravější konkurence.

Mě to trochu připomíná dopingovou aféru na Tour de France. Dopovali všichni. Jen někomu to prošlo a někomu ne. :-/

+5/0
23.9.2015 16:06

R13a49d57i90m 48H61u59l68í15k 6669287447601

Za ten poslední odtavec dostáváte palec nahoru. Opravdu to tak je. Všechny automobilky se snaží emise nějak obejít (v rámci daných zákonů jednotlivých států). V EU to funguje dokonale, jen v té Americe je to trochu složitější, protože emisní schvalování se provádí na jízdní křivce více odpovídající běžnému provozu. Když se proto podíváte na udávanou spotřebu stejného automobilu v EU katalogu a v USA katalogu, tak se nebudete stačit divit :). Jen by mě zajímalo, jestli se bude VW snažit strhnout lavinu a poukázat na ostatní značky, nebo zůstane jen u nich a nejspíš na tom vydělá Toyota.

+2/0
23.9.2015 16:12

P62e21t26r 40H93a74r82i79p56r42a30s37a49d 56H17a41j15i65č 8833970174197

Úplně všechny ne, trochu jsem si zapřeháněl, určitě bylo i na Tour pár jezdců na chvostě, co šlapali jenom ze sebe. :-)

Teď jde o to kdo a o kolik. Jestli má VW 35-násobné překročení limitů a Toyota jenom 10-ti, tak co uděláte? Kdybych na to měl, koupím Toyotu Mirai, ta vypouští jenom vodu. Ale nevím, kde bych čerpal vodík. ;-)

0/0
23.9.2015 16:20

R17a26d83i17m 77H57u62l78í94k 6789947507581

V podstatě je to o cené. Ten katalyzátor něco stojí. Ne jen jeho výroba, ale také vývoj a výzkum

0/0
23.9.2015 16:34

O69n29d86ř12e95j 62L38o56š42o26t84h 9810762614602

Ten katalyzátor zase tolik nestojí.

0/0
23.9.2015 16:57

R94a58d12i60m 53H84u62l62í60k 6989957877381

20 tis...třeba i víc? Ale nejvíc na tom stojí vývoj a výzkum. To je to, co koncový zákazník nevidí, ale na ceně auta se to projeví

0/0
23.9.2015 17:00

O96n71d11ř49e46j 59L53o12š58o33t67h 9220342424552

20 tisíc žádný katalyzátor samozřejmě nestojí a to ani zdaleka ne. Možná když ho koupíte v servise jako náhradní díl, ale za takové ceny ho automobilky opravdu nekupují.

0/0
23.9.2015 17:05

R64a87d57i74m 96H19u93l42í25k 6439517627811

To je možná pravda, že nákupní/výrobní cena katalyzátoru je zanedbatelná, ale kolik peněz se utopí na jeho vývoji, to byste koukal. A potom je tu ta věc s katalyzátorem z druhovýroby :)

0/−1
23.9.2015 17:11

O89n88d40ř94e22j 91L95o87š24o36t57h 9190482354622

Já netvrdím, že je zanedbatelná, ale není to nic drastického. Velmi kvalitní katalyzátory má třeba Renault, oproti VW je cena o dost vyšší a když to pak člověk převede na 10 000 000 vyrobených aut, tak je to třeba 40 miliard Kč na jednom dílu. A to je i pro VW hodně peněz.

0/0
23.9.2015 17:17

Z12d47e71n94ě20k 65M53o66r65á79v53e85k 5447888218603

Zrovna nedávno jsem se ve Fordu zeptal, co stojí katalyzátor na mé Mondeo - bez deseti korun třicet tisíc. Náhrada mě přišla i se zabudováním na pět tisíc a je dimenzovaná na větší objem než originál.

0/0
24.9.2015 12:14

A16n64d41r19e62j 45O52l85e76k32s17a 3385351557371

VW prostě vsadil na špatnou cestu. Diesely do osobních aut zkrátka už nepatří, nemají budoucnost. Vývoj jde jinam.

0/−2
24.9.2015 10:02

R34a23d82i75m 71H75u85l81í38k 6139537507831

A kam jde vývoj? to bych chtěl vědět... :)

0/0
24.9.2015 10:08

A61n85d40r56e15j 72O22l66e62k58s39a 3945181457491

K elektřině. Opravdu jste si toho nevšiml?

0/0
24.9.2015 10:20

R81a41d39i82m 89H18u77l10í62k 6609177167641

Jasně, že všiml, ale automobilky spíš dávají peníze na vývoj nových spalovacích motorů než na vývoj elektromobilů.

+1/0
24.9.2015 10:25

A79n78d33r31e88j 47O22l63e65k53s79a 3955591287871

Ale jde. Jen se prostě musí opustit dosavadní princip přímého spalování ve válci, nebo se musí minimálně přepracovat přenos výkonu, aby nebyl mechanicky vázaný na spalovací motor.

0/0
24.9.2015 9:59

S73t10a44n41i91s94l72a59v 12R89o88s75e54c30k60ý 9765809511339

To jako že podvádějí všichni? Proč vlastně lžou o EKO-nesmyslech? Hlavně, že stát zdanil prodej starších aut a nutí jezdit řidiče ( zase za peníze) na měření emisí.

+2/0
23.9.2015 15:48

P29e50t93r 72H50a38r49i88p62r52a64s82a54d 75H84a14j88i10č 8153250744147

Všichni ne. Dražší auta renomovaných značek budou v pořádku. Za lidovější cenu budete ale asi mít smůlu.

+2/0
23.9.2015 16:13

L33a12d70i21s65l69a40v 46L13a84k32e19r 2893489845466

Je to zmatek, který jako by z oka vypadl nemotornému postupu Angely Merkelové v otázce ilegálních migrantů.

O všem se vědělo rok, dva roky, tři roky dopředu.

A stále nic. Žádná reakce.

Pokud se něco udělalo, jenom to situaci zhoršilo.

Až propukla katastrofa.

U Volkswagenu s miliony motorů, v Evropě s miliony migrantů.

Škoda, že Angelu nejde ihned odvolat jako pana Winterkorna.

+7/−2
23.9.2015 15:35

R91a76d19i50m 96P73o96l11á87š70e39k 9546553539789

Nebo přeprogramovat její řídicí software. ;-D;-D

+3/0
24.9.2015 4:59

J80i22ř62í 79J63u35r47á52š26e78k 8727145780457

Proč se v článku nepíše, že ta testovaná X5 testy prošla? A jaké překročení limitů se u VW zjistilo? ;-)

+1/0
23.9.2015 15:33

T62o98m75á63š 91C35o17u24b85a42l 8935576249663

Ale v tom článku se píše že X5 neprošla. Ale jen o kousek :-D

0/0
23.9.2015 15:38

J86i88ř28í 83J33u30r96á71š46e31k 8167735860967

Tady se píše, že prošla. Tak nevím :-)

http://blog.caranddriver.com/how-volkswagen-got-busted-for-gaming-epa-diesel-emissions-standards/

0/0
23.9.2015 15:39

J73i86ř97í 97J43u18r61á63š24e67k 8237585300657

Já ten odstavec s těmi čísly nějak přehlídl, pokud tam v okamžiku kdy jsem to četl byl ;-)

0/0
23.9.2015 15:42

Z54d75e89n44ě51k 23M31o29r17á35v81e72k 5707748118113

Já z článku pochopil, že X5 prošla, jen v e vysokém zatížení překročila limit, což se toleruje. Kdežto TDI překročil limit i v normálním režimu a to výrazně.

0/0
24.9.2015 12:06

J76i93ř37í 73J16u33r78á78š88e11k 8177655330737

A taky se neřeklo, proč to prasklo. VW chtěl v Americe homologovat nové modely 2016 a nevysvětlil problém s emisemi starých modelů. Tak měl prostě smůlu a všechno šlo na světlo boží :-)

+1/0
23.9.2015 15:38

T17o42m85á55š 57C24o12u97b48a15l 8335136229953

Nejde přeci o žádnou složitou věc. Emise se měří v takových režimech, že normální řidič se k tomu skoro nikdy nepřiblíží, několikrát jsem u toho byl. Jednotka nemusí nic složitě poznávat, mapa řj. je prostě v těchto režimech tak nastavena že je vše ok. To že v režimu kde se to již neměří jsou emise špatné se ví dávno. Například benzínová auta plní emise do 3000 ot. v pohodě protože se tak měří emise. Kdo jel někdy za benzínovým autem které jede na plno tak cítí smrad jako ze shnilích vajec. Je to reakce katalizátoru na hodně bohatou směs.

0/0
23.9.2015 15:17
Foto

V95o65j24t34ě88c18h 43P44a79v41l64í46k 5204661704448

Emise se při homologaci a při běžných kontrolách měří hodně odlišně.

+1/0
23.9.2015 15:24

T80o45m73á59š 20C79o74u32b69a76l 8975646969403

Ne stk. Měl jsem na mysli výzkumný ústav a měření emisí  na válcové zkušebně v kombinovaném cyklu.   Reálný provoz je trochu jinde. Ověřeno praxí.

0/0
23.9.2015 15:37

R17a90d98i88m 70H54u66l37í34k 6679367967751

No...ono to tak není úplně všechno pravda. Hlavní rozdíl je mezi v jízdních křivkami v USA a EU, které jsou hodně odlišné a podle kterých jsou nová vozidla schvalována (pro ostatní, kteří to čtou, tak se opravdu nejedná o stk, ale o jiné schvalovací měření). Ale máte pravdu v tom, že auto na Evropské křivce nepřekročí 3 tis ot/min (aspoň, co si pamatuju z vlastní zkušenosti).

Další věcí je spalovaná směs. Pokud se budeme bavit o atmosférickém benzínovém motoru, tak zde problém moc není, protože ten spaluje celou dobu +- stchiometrickou směs vzduch/kyslík (1:1). Pro redukci škodlivin z tohoto motoru tak stačí tzv. trojcestný katalyzátor (Three way catalyst).

Pokud se budeme bavit o turbodieselu nebo moderním benzínovém motoru s turbem, pak tyto motory spalují po většinu času chudou směs. To znamená, že je ve spalované směsi více vzduchu než paliva. Na bohatou směs auto jede pouze tehdy, když je vydán řídící jednotkou příkaz k redukci nahromaděných škodlivin v katalyzátoru. Aby došlo k zachycení a redukci škodlivin je těchto motorů využíván odlišný typ katalyzátorů. Buď se jedná o NSRC nebo NH3-SCR (uvdený ve článku) a nebo jejich kombinace, protože při redukci na škodlivin pomocí NSRC vzniká určité množství NH3, které se využije na SCR.

+2/0
23.9.2015 15:54

R24i21c76h78a38r48d 37N35o58c79a51r 7295977115272

to není záhada...to je vztah Piech x Winterkorn..politická likvidace Martina Piechem..to je cíl o který tu jde

0/0
23.9.2015 14:49
Foto

V93o81j26t44ě54c18h 85P97a18v85l97í44k 5474141314618

Ani Piëch z toho nevychází zrovna bez poskvrny, po celou dobu (2005-dnes) kdy k podvodům docházelo seděl v představenstvu firmy, byť ne už jako CEO.

0/0
23.9.2015 15:22

R81i41c50h35a93r43d 27N27o22c76a42r 7155737145162

v jednom se určitě shondeme - nepůjde zde o motory, ale o lidi ...

0/0
23.9.2015 15:24

T53o19m21á29š 47C69o27u20b76a78l 8735716569753

Jakkoliv je vaše konspirační teorie lákavá, obávám se že zde jde pouze a jedině o peníze. Vývoj je drahý a tak se to prostě zařídí levněji. Na složitá řešení není čas. Za 4 roky budou nové motory tak se to nějak ututlá :-D

0/0
23.9.2015 15:47

P65e95t83r 32N85ě17m11e79č88e49k 1602754522393

No, jestli to není tím, že současná TDI si tak ráda pápnou olej..... Pakliže problém byl i s motory s močovinou, je něco špatně přímo v ejich konstrukci.

0/0
23.9.2015 14:37

Z48d63e75n86ě88k 47M38o26r36á37v51e87k 5207848748693

Na tom něco bude (na té konstrukci). Zatímco VW stále sklízel úspěchy s TDI osazenými klasickým čerpadlem a později se zpřísňující emise pokusil vyřešit systémem TDI-PD, tak ostatní už dávno prodávali nafťáky s common railem a mají tak náskok v ověřování v reálném provozu.

0/0
24.9.2015 11:57

J97a59n 94J41a14n75e62č25e33k 9520393110786

Proč je nedovedl vyřešit, není vůbec žádná záhada, protože prachy nesmrdí ;-)

0/0
23.9.2015 14:29

J72a65n 70B82a38b72j48a62k 5465445149862

Jaká záhada? Fyzika nejde přehlasovat.

0/0
23.9.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.