Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D35a91d56a19k 97P53e64t70r 7631370264178

Tak se zdá, že amíci se němčoury pěkně vychutnají.

+1/0
24.9.2015 5:57

T34o74m68a90s 66P30e13k50a70r70e27k 7169802250768

To je k placi, vsem je ocividne jedno co ve mestech na ulici dychate. V brne, napr. takova ulice Uvoz, Koliste, zkuste si tam ve 4 odpoledne vyvetrat... plus zasedle zaclony... fakt luxus... Nerikam, ze benzinove emise jsou zdrave, ale diesel produkuje mnohem vic sazi a NO. Americka norma nerozlisuje benzinovy/naftovy motor, a je nastavena pro benzin, tzn diesel nikdy neprojde.

Chapu diesel v pripade, ze dotycny s autem najezdi 3000-4000km mesicne, ale co vidim napr. u kolegu v praci, kde si vetsina kupuje uzasne TDI na courani po meste, 500km/mesicne maximum, jen aby usetrili par korun za palivo (a vetsinou maji prijem znatelne vyssi nez prumer)... no comment .. pak breci, ze vstriky, dvouhmota, DPF... kdyby si koupili atmo 1.6 benzin, maji po starosti...

+8/0
23.9.2015 14:53

V63í36t 40O24ž52a86n70a 1608808515424

Přesně tak, koupí si diesel na cestu 7km do práce a 3km do hypermarketu (takže se to ani nestihne zahřát na provozní teplotu). Dál jezdí jednou za měsíc 60km k babičce a jednou za rok do Chorvatska.

+1/0
24.9.2015 8:14
Foto

T41o36m55á46š 72R66ů30ž22i36č62k46a 3888356348181

No, jestli to dobře chápu, tak po odinstalování onoho softwaru, který při měření emisí změní charakteristiku motoru, aby se hodnoty vešly do předepsaných norem zapsaných v TP, už mi auto nemůže nikdy projít kontrolou emisí? A tím pádem nedostanu technickou? V tom případě bych byl blázen, kdybych na tu svolávačku kejvnul.

0/0
23.9.2015 14:46
Foto

J54a35n 18F85i74l92e30v 7892374390493

Dle mě se jedná hlavně o USA oblast Kalifornie, kde je norma cca 4 x přísnější než v Evropě. Tady Vám nic nehrozí

+1/0
23.9.2015 17:15

M84a38r46t72i93n 27H57r35o92u57d14n97ý 6148967922546

Ne, chápete to blbě. Na svolávačce vám "laboratorní" režim nastaví i pro režim běžné jízdy. Takže místo svižného dieselu budete mít líný traktor, s kterým už nepředjedete ani důchodce na kolech.

0/0
25.9.2015 6:33

C62y40r74i11l 16P15a97v61e62l74k15a 4576212508985

Emisní normy, které v reálu k..ví motory jsou nesmysl, o tom žádná.

Ale většině uniká fakt, že to VW dělal jen proto, aby měl větší ZISK! Aby si jeho šéfové mohli kupovat víc holek v Mexiku.

Čili je to podvod a už jim nevěřím.

+1/0
23.9.2015 13:42

P25e96t87r 38S82u48c41h44ý 1878629414756

Mě na autě zajímá spíše to, jak je kvalitní, jak vyhovuje mým potřebám a za jakou cenu se prodává. Pokud dostanu produkt, který mi vyhovuje a souhlasím s cenou, tak jhe mi naprosto jedno co se s těmi penězi bude dělat dál. 

Radši dám 10 000 někomu na holky v mexiku, než 20 000 na ekonesmysly.

0/−2
23.9.2015 13:56

M13a56r31t20i91n 30S40e89d25o36n32a 2435856766829

O to co chcete vy prece nejde. Problemem je ze nekdo podvadel na ukor konkurence aby vice vydelal. Kdyz neco neumim tak to nedelal a ne ze budu oblbovat urady a zakazniky.

0/0
24.9.2015 20:53

Z96d87e68n45ě84k 93H41a17n19z74l 1231536222274

Holt diesel Amerika nepřijala. Tak se tam prodávat nebude

+1/0
23.9.2015 12:51

J51i21ř68í 39K12r50u39t51i82l 2840274310358

Párečky bez masa.

Motory bez emisí.

Pokrok se nedá zastavit.

+3/0
23.9.2015 12:38

J72a91n 62K11o60v10á50č 7532759525777

Celé bych to viděl jako další snahu US dostat Evropu na kolena. Uprchlická krize je taky jejich dílo.

+3/−4
23.9.2015 12:27

J47i44ř95í 46K55r96u47t17i22l 2470134670928

A Obama je obarvený běloch.

+2/0
23.9.2015 12:39

M41a44r47t41i24n 13J51i24r58o31u48s53e18k 7246235125688

Obama je Osama bin Ladin.

0/−1
23.9.2015 12:41

D51e98n43i30s 94W15i14t82z53k44u 3763141829317

Evropa stojí na VW?

+1/−4
23.9.2015 12:39

P14e98t30r 65S23u68c36h49ý 1348379284256

K čemu by to USA bylo? jaký by to pro ně mělo pozitivní význam?

0/0
23.9.2015 14:08

O94n51d38r41a 83K44ř48i70v48s69k46ý 2973363401

Já tomu nějak nerozumím, VW dává do aut, které jdou do prodeje v USA jiné motory, než třeba v EU? Nevím jak v USA, ale tady přeci musí takové výrobky projít nějakou nezávislou zkušebnou a příslušnou certifikací.... Nebo už se to tady nedělá? Nebo mají v USA ty normy tak odlišné, že tam by to neprošlo a tady je to ok?

0/0
23.9.2015 12:26

P86a78v35e47l 40M37i26k49u33l51a 6108543756287

C) je správně ;-)

0/0
23.9.2015 12:27

O27n70d24r14a 98K62ř75i51v69s10k38ý 2423443611

Aha, a to jsem tyhle Evropské ekology nazýval ekohovadama.... Koukám, že se mají ještě co učit ;-D

0/0
23.9.2015 12:29

T67o11m93á35š 59K80u56c24h85a96ř 3907981558281

40x??

0/0
23.9.2015 12:29

D85e41n39i68s 30W53i76t54z41k97u 3723631229267

tady to mají taky

0/0
23.9.2015 12:40
Foto

V78o95j14t95ě74c58h 47P38a26v50l72í28k 5134401734338

EU se tím teprve začíná zabývat. V USA se tím už EPA zabývá rok a teprv teď donutila VW aby se přiznali. Problém je právě v tom, že na zkušebně, byť nezávislé, se chovají jinak, než na silnici.

+1/0
23.9.2015 12:56

O15n53d44r88a 19K39ř41i18v88s66k17ý 2353133311

Ale v tom případě buď musí být nějaký rozdíl v testování, nebo ten motor musel projít zkušebnou v EU nějakým podvodem, když na to nepřišla. A to je to co mě zaráží. Buď teda motor prošel (připustíme-li, že tam nebyl nějaký podvod) a tím pádem je minimálně v rámci EU ok, a nemá cenu se tím v rámci EU zabývat a nebo neprošel, protože předpokládám, že ta nezávislá zkušebna testuje motory právě proto, aby na podobné věci přišla dříve, než se pustí do výroby, přesněji na silnici. A pokud projde v rámci EU a v USA ne, musí být někde nějaký rozdíl, buď v normách, testech, nebo i v samotných motorech.

0/0
23.9.2015 13:54
Foto

V70o46j63t77ě27c81h 11P25a50v17l88í69k 5894661494268

Nezávislá zkušebna v EU bohužel testuje podle normou daných procedur a nikoli kreativně tak, aby odhalila co se snaží auto skrýt.

Takže motor projde i přes to, že zkušebna odvede svou práci přesně tak, jak má.

USA má zjevnou výhodu v tom, že má zákon CAA (Clean Air Act), který vyžaduje pro homologaci kompletní dokumentaci k všem součástem řízení emisí a ne jen úspěšné měření. A že tento zákon považuje jakékoli zařízení (i softwarové), které mění emise a nebylo pro homologaci dokumentováno za nelegální.

+1/0
23.9.2015 14:03

K23a13r30e36l 53V38o73h12n85o46u87t 4258389670327

Spíš by mě zajímalo, jak to udělat, aby se při nesmyslném testu ukázaly hodnoty odpovídající reálnému provozu.

+1/0
23.9.2015 12:25

M44a17r54t13i18n 50J85i57r72o17u63s46e54k 7296295725918

Přesně. Přece motor tůrovaný naprázdno na 3000 otáček musí mít jinou směs, než když bude dávat výkon a potáhne dvě tuny do kopce ...

+1/0
23.9.2015 12:30
Foto

V91o74j62t85ě97c58h 91P95a44v76l40í39k 5654711574278

Při homologaci se auta jen netúrují naprázdno jako u nás na STK.

Hezky jedou na dynamometru (brzdě) a testují se v širokém spektru výkonů a otáček. Takže pokud auto nepodvádí, otestuje se dokonce v širším pokrytí možných režimů, než které pak zažívá na silnici.

0/0
23.9.2015 12:59

P71e81t24r 86S57u97c40h64ý 1408239714176

To se moc nedá, na druhou stranu ale ten test je stejný pro všechny auta, takže se dá mezi jednotlivými autami porovnávat.

0/0
23.9.2015 14:09

J83a54r82o23s54l95a49v 75P80l33a84c24h58e67t40k19a 7556906116599

To by me vubec nenapadlo, ze ty sazomety davaji i do porsche.

+1/0
23.9.2015 12:22

M45a73r71t15i41n 25J92i61r20o32u72s36e51k 7186515615638

Vlastně je s podivem, proč se dávají i do náklaďáků, stejná logika. Vždyť by i náklaďáky mohly jezdit na benzín ...

+2/−1
23.9.2015 12:32

P84e42t26r 94M75a93r86e66č65e28k 1263881839728

Že vy kvůli spotřebě ? :-)

0/0
24.9.2015 1:02

M39a63r35t42i21n 48S51e96d61o44n39a 2535186966429

A kdo rika ze nakladaky na benzin nejezdi. V US a Rusku velmi bezne (neni problem v zime)

0/0
24.9.2015 20:58

J16a17n 16G75a34z23d74a 6152828513867

Že TDI od VW zaostávají za nejlepší konkurencí ve více ohledech se tak nějak ví a nemá smysl to řešit. Nicméně rozpoznávání nesmyslného měřícího cyklu je věc úplně jiná a spíš chvályhodná. Rozhodně je to o úroveň výše, než když jedna korejská automobilka vyvíjí celé motory tak, aby se při testech chovaly co nejlépe, jenom aby si mohly psát tabulkové hodnoty do technických dat, přičemž při skutečné jízdě je to jinde. VW nedělá špatná auta, i když osobně nejsem jejich fanda.

+2/0
23.9.2015 12:14
Foto

V14o49j22t97ě14c76h 46P91a18v10l18í95k 5124191664338

Měřící cyklus na spotřebu vždycky bude pochybný, protože každý jezdíme jinak a vyškolení řidiči z automobilek mají ekojízdu dobře natrénovanou.

Nicméně VW ECU rozpoznává měření emisí na dynamometru (neboli brzdě, válcích), kde není žádný měřící cyklus, prostě se motor vyzkouší napříč širokým rozsahem otáček a výkonů a nikde nesmí limit překročit.

0/0
23.9.2015 13:02

K97a85r51e66l 95V53o60h57n21o49u63t 4698979330797

Hlavně to může dělat jakýkoli motor jakékoli značky, jehož chod je nějak řízen na základě zatížení.

+3/0
23.9.2015 12:10

D83a55n16i98e38l 98K57r66o91n60e98r 7964344196147

A proc vlastne o ty emise tolik jde, kdyz kdejaky zaoceansky parnik jich vyprodukuje tolik, co miliony aut?

+3/0
23.9.2015 12:08

D95e19n11i24s 87W63i25t54z42k53u 3903101579497

protože třeba lidi chodí po ulici vedle silnice a tam ten parník prostě jet nemůže

+1/0
23.9.2015 12:55

J16o48s67e37f 26P61o88s12p80í66š74i41l93í89k 5678981290506

Konečně na ten VW došlo.

Do mého Tiguana za mega jsem během prvních 50 000 km nasypal dalsich 200 tisíc zaopravy. protože jezdím málo a koupil jsem si ho pro radost, všechny opravy včetně výměny motoru, kdy se roztrhl řemen vlítl do něho, jsem platil já a ne záruka.

VW na dotaz odpověděl, že je to moje smůla, že jezdím tak málo. Že sice vědí o přepětí řemenu jakýmsi pérkem ale že nejsou Tojota, aby svolávali auta nazpět. Spíše se spoléhají na to, že se to staně až po záruce.

To, že v zimě nemohu zavřít dveře, už ani neřěším. Každou chvíli mi střešním oknem zatéká, protože prakají hadičky,... a další a další....

+1/−2
23.9.2015 11:47

J53i25n40d62ř55i19c69h 64L38u23k62á18š 8377501180595

tak pokud jste jezdil do autorizáku, tak problémy s rozvody(tsi) řešil vw běžně na kulanci

+1/0
23.9.2015 11:50

J53o92s70e80f 71P29o12s25p51í35š82i93l72í57k 5558231130466

Jezdil jsem do autorizáku, ale rozvody praskly 3,5 roku po koupi. Při nějakých 30 000 km. Němci to nechtěli zaplatit

0/0
23.9.2015 11:52

J84i27n85d60ř39i96c72h 86L48u36k92á52š 8267661800505

to je zvláštní, kulance se dala uplatnit myslím do 5 let a zvláště u takto malého nájezdu by to neměl být problém, akorát se s rostoucím věkem zvyšovala spoluúčast majitele

+2/0
23.9.2015 11:57

J96o95s28e57f 30P50o98s87p37í71š24i95l17í82k 5988591700526

nene, VW to má jen 1 rok po záruce - tedy do 3 let

Ale těch kazů je tolik, že každý měsíc si odkládám nějakou částku na opravy. :-)

Jenže to auto se mi líbí a nechci ho prodat

Až později mi docvaklo, když mi prodejce při objednávání auta do výroby řekl, že třeba jeden týden jede linka pro východní Evropu a pak zase pro západní - co to znamená? - že pro tu východní tam naženou Turky apod

Nechci být zlý, ale tento problém jim přeji, ať se pěkně v tom vykoupou. Přestali si vážit obyčejných lidí

+2/0
23.9.2015 12:27

M33a32r97t23i94n 97S92e32d91o18n71a 2355686126539

Vy jste fakt dobrej, VW nedela auta aby tesil lidi, ale aby vydelaval. Sve produkty proda kazdemu kdo o to stoji a zaplati. Jinak kupovat naftu na popojizdeni asi nebyl dobry napad.

0/0
24.9.2015 21:04

C61y36r65i81l 95P84a38v57e87l24k11a 4656142488765

Souhlas, máme podobnou zkušenost s Passatem, Oct II a Suberbem. Kvalita nic moc, opravy strašně drahé (třeba vstřikovací čerpadla - odešly v Passatu i Suberbu, Octavie rezne jako blázen a pořád se hádáme s autorizákem kvůli záruce na kastly).  VW a Škodu už nikdy!

0/0
23.9.2015 13:49

M32i10r91e43k 81H36o12f96m35a34n 4375421361620

Co na to německá DEKRA soudruzi ! Že mlčí ?? ))

+1/0
23.9.2015 11:42

P69a70v30e55l 55M43i76k74u66l93a 6738203986937

Ještěže jsem vlastníkem Octavia I kombi 1.9TDI 81kw z roku 1999. Nemusím se bát, že by mi moje auto zatajilo skutečné emise... Těch emisí ale tolik nevyprodukuje jako nové vozy. Černo za mnou není a při spotřebě 4,7l/100km emisí tolik být nemůže... :-)

0/0
23.9.2015 11:42

J42i87n82d25ř84i71c42h 34L29u27k73á63š 8117401530625

opravdu za vámi není černo ani když sešlápnete plyn na podlahu?:-)

0/0
23.9.2015 11:46

P58a75v88e28l 53M79i19k58u15l10a 6568423976697

Opravdu nekouří, momentálně mám doporučenou výměnu váhy vzduchu a repas turba. Vzhledem k tomu, že jezdím spíš na spotřebu než sportovně a auto normálně jezdí (asi jako 1.9sdi), toto neřeším a jezdím dál. ;-)

0/0
23.9.2015 12:01

D71e37j17a64n 46T51a22d56i64c 7292436497537

Turbo nema rado jizdu na spotrebu, je lepsi kdyz tomu "davate nazrat", aspon u novejsich modelu. U stare 1.9TDi je to zrejme uplne jedno, to je drzak :)

0/0
23.9.2015 12:09

P56e90t54r 12N33o22v18á28k 1835907552235

Tak pokud jezdite na spotřebu, tak Vám auto nejspíš produkuje několikanásobně víc emisí oxidu dusíku než u člověka, který využívá sportovní jízdu.

0/0
23.9.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.