Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D22a11d51a32k 68P63e78t41r 7121970414758

Tak se zdá, že amíci se němčoury pěkně vychutnají.

+1/0
24.9.2015 5:57

T19o20m79a28s 98P55e67k63a23r34e36k 7129562150298

To je k placi, vsem je ocividne jedno co ve mestech na ulici dychate. V brne, napr. takova ulice Uvoz, Koliste, zkuste si tam ve 4 odpoledne vyvetrat... plus zasedle zaclony... fakt luxus... Nerikam, ze benzinove emise jsou zdrave, ale diesel produkuje mnohem vic sazi a NO. Americka norma nerozlisuje benzinovy/naftovy motor, a je nastavena pro benzin, tzn diesel nikdy neprojde.

Chapu diesel v pripade, ze dotycny s autem najezdi 3000-4000km mesicne, ale co vidim napr. u kolegu v praci, kde si vetsina kupuje uzasne TDI na courani po meste, 500km/mesicne maximum, jen aby usetrili par korun za palivo (a vetsinou maji prijem znatelne vyssi nez prumer)... no comment .. pak breci, ze vstriky, dvouhmota, DPF... kdyby si koupili atmo 1.6 benzin, maji po starosti...

+8/0
23.9.2015 14:53

V75í38t 78O17ž58a94n45a 1728648465544

Přesně tak, koupí si diesel na cestu 7km do práce a 3km do hypermarketu (takže se to ani nestihne zahřát na provozní teplotu). Dál jezdí jednou za měsíc 60km k babičce a jednou za rok do Chorvatska.

+1/0
24.9.2015 8:14
Foto

T25o33m67á85š 15R57ů97ž87i51č40k71a 3788546368191

No, jestli to dobře chápu, tak po odinstalování onoho softwaru, který při měření emisí změní charakteristiku motoru, aby se hodnoty vešly do předepsaných norem zapsaných v TP, už mi auto nemůže nikdy projít kontrolou emisí? A tím pádem nedostanu technickou? V tom případě bych byl blázen, kdybych na tu svolávačku kejvnul.

0/0
23.9.2015 14:46
Foto

J75a76n 92F11i94l63e14v 7502534140983

Dle mě se jedná hlavně o USA oblast Kalifornie, kde je norma cca 4 x přísnější než v Evropě. Tady Vám nic nehrozí

+1/0
23.9.2015 17:15

M50a36r55t43i81n 10H21r50o60u31d89n58ý 6868817852326

Ne, chápete to blbě. Na svolávačce vám "laboratorní" režim nastaví i pro režim běžné jízdy. Takže místo svižného dieselu budete mít líný traktor, s kterým už nepředjedete ani důchodce na kolech.

0/0
25.9.2015 6:33

C46y42r69i79l 80P28a17v63e73l93k19a 4196442498565

Emisní normy, které v reálu k..ví motory jsou nesmysl, o tom žádná.

Ale většině uniká fakt, že to VW dělal jen proto, aby měl větší ZISK! Aby si jeho šéfové mohli kupovat víc holek v Mexiku.

Čili je to podvod a už jim nevěřím.

+1/0
23.9.2015 13:42

P73e84t20r 93S92u46c96h36ý 1718379284806

Mě na autě zajímá spíše to, jak je kvalitní, jak vyhovuje mým potřebám a za jakou cenu se prodává. Pokud dostanu produkt, který mi vyhovuje a souhlasím s cenou, tak jhe mi naprosto jedno co se s těmi penězi bude dělat dál. 

Radši dám 10 000 někomu na holky v mexiku, než 20 000 na ekonesmysly.

0/−2
23.9.2015 13:56

M75a92r75t81i60n 44S41e24d91o65n31a 2235286886229

O to co chcete vy prece nejde. Problemem je ze nekdo podvadel na ukor konkurence aby vice vydelal. Kdyz neco neumim tak to nedelal a ne ze budu oblbovat urady a zakazniky.

0/0
24.9.2015 20:53

Z73d12e29n91ě42k 95H57a95n48z77l 1471466752724

Holt diesel Amerika nepřijala. Tak se tam prodávat nebude

+1/0
23.9.2015 12:51

J57i58ř84í 86K80r19u37t11i66l 2900384680558

Párečky bez masa.

Motory bez emisí.

Pokrok se nedá zastavit.

+3/0
23.9.2015 12:38

J80a90n 33K74o61v78á54č 7402149585197

Celé bych to viděl jako další snahu US dostat Evropu na kolena. Uprchlická krize je taky jejich dílo.

+3/−4
23.9.2015 12:27

J39i67ř11í 90K55r89u27t47i83l 2280534870838

A Obama je obarvený běloch.

+2/0
23.9.2015 12:39

M75a52r25t63i24n 26J42i20r33o68u55s38e56k 7486775905938

Obama je Osama bin Ladin.

0/−1
23.9.2015 12:41

D80e33n83i33s 17W36i77t33z52k57u 3613701669647

Evropa stojí na VW?

+1/−4
23.9.2015 12:39

P34e11t16r 36S77u60c10h52ý 1298819654236

K čemu by to USA bylo? jaký by to pro ně mělo pozitivní význam?

0/0
23.9.2015 14:08

O13n85d73r23a 78K93ř78i37v88s95k49ý 2153843571

Já tomu nějak nerozumím, VW dává do aut, které jdou do prodeje v USA jiné motory, než třeba v EU? Nevím jak v USA, ale tady přeci musí takové výrobky projít nějakou nezávislou zkušebnou a příslušnou certifikací.... Nebo už se to tady nedělá? Nebo mají v USA ty normy tak odlišné, že tam by to neprošlo a tady je to ok?

0/0
23.9.2015 12:26

P43a40v40e92l 34M82i54k44u13l80a 6948773206357

C) je správně ;-)

0/0
23.9.2015 12:27

O69n79d27r56a 55K56ř36i35v13s69k90ý 2483663791

Aha, a to jsem tyhle Evropské ekology nazýval ekohovadama.... Koukám, že se mají ještě co učit ;-D

0/0
23.9.2015 12:29

T89o21m31á22š 56K49u71c13h12a23ř 3967181788721

40x??

0/0
23.9.2015 12:29

D55e80n87i95s 48W44i33t17z11k70u 3943581869637

tady to mají taky

0/0
23.9.2015 12:40
Foto

V22o83j47t77ě55c28h 41P42a89v56l21í40k 5454571574148

EU se tím teprve začíná zabývat. V USA se tím už EPA zabývá rok a teprv teď donutila VW aby se přiznali. Problém je právě v tom, že na zkušebně, byť nezávislé, se chovají jinak, než na silnici.

+1/0
23.9.2015 12:56

O98n15d83r32a 33K89ř72i81v68s92k34ý 2193333351

Ale v tom případě buď musí být nějaký rozdíl v testování, nebo ten motor musel projít zkušebnou v EU nějakým podvodem, když na to nepřišla. A to je to co mě zaráží. Buď teda motor prošel (připustíme-li, že tam nebyl nějaký podvod) a tím pádem je minimálně v rámci EU ok, a nemá cenu se tím v rámci EU zabývat a nebo neprošel, protože předpokládám, že ta nezávislá zkušebna testuje motory právě proto, aby na podobné věci přišla dříve, než se pustí do výroby, přesněji na silnici. A pokud projde v rámci EU a v USA ne, musí být někde nějaký rozdíl, buď v normách, testech, nebo i v samotných motorech.

0/0
23.9.2015 13:54
Foto

V72o22j25t64ě12c41h 28P47a30v24l59í70k 5424191494308

Nezávislá zkušebna v EU bohužel testuje podle normou daných procedur a nikoli kreativně tak, aby odhalila co se snaží auto skrýt.

Takže motor projde i přes to, že zkušebna odvede svou práci přesně tak, jak má.

USA má zjevnou výhodu v tom, že má zákon CAA (Clean Air Act), který vyžaduje pro homologaci kompletní dokumentaci k všem součástem řízení emisí a ne jen úspěšné měření. A že tento zákon považuje jakékoli zařízení (i softwarové), které mění emise a nebylo pro homologaci dokumentováno za nelegální.

+1/0
23.9.2015 14:03

K13a90r26e53l 59V64o23h38n16o18u83t 4418939330947

Spíš by mě zajímalo, jak to udělat, aby se při nesmyslném testu ukázaly hodnoty odpovídající reálnému provozu.

+1/0
23.9.2015 12:25

M50a68r18t86i27n 15J35i34r31o41u85s88e29k 7306905705358

Přesně. Přece motor tůrovaný naprázdno na 3000 otáček musí mít jinou směs, než když bude dávat výkon a potáhne dvě tuny do kopce ...

+1/0
23.9.2015 12:30
Foto

V60o53j43t62ě75c23h 84P51a19v34l48í57k 5804631344908

Při homologaci se auta jen netúrují naprázdno jako u nás na STK.

Hezky jedou na dynamometru (brzdě) a testují se v širokém spektru výkonů a otáček. Takže pokud auto nepodvádí, otestuje se dokonce v širším pokrytí možných režimů, než které pak zažívá na silnici.

0/0
23.9.2015 12:59

P18e51t85r 10S25u26c35h61ý 1318179654426

To se moc nedá, na druhou stranu ale ten test je stejný pro všechny auta, takže se dá mezi jednotlivými autami porovnávat.

0/0
23.9.2015 14:09

J58a86r14o83s75l97a52v 74P13l13a78c43h56e43t83k51a 7586216456889

To by me vubec nenapadlo, ze ty sazomety davaji i do porsche.

+1/0
23.9.2015 12:22

M76a63r79t71i20n 17J11i68r45o90u75s75e97k 7686265575128

Vlastně je s podivem, proč se dávají i do náklaďáků, stejná logika. Vždyť by i náklaďáky mohly jezdit na benzín ...

+2/−1
23.9.2015 12:32

P40e90t47r 14M46a86r34e74č87e57k 1503221319818

Že vy kvůli spotřebě ? :-)

0/0
24.9.2015 1:02

M87a59r32t58i17n 37S91e47d86o31n87a 2935416916719

A kdo rika ze nakladaky na benzin nejezdi. V US a Rusku velmi bezne (neni problem v zime)

0/0
24.9.2015 20:58

J42a87n 96G91a74z82d23a 6762718283607

Že TDI od VW zaostávají za nejlepší konkurencí ve více ohledech se tak nějak ví a nemá smysl to řešit. Nicméně rozpoznávání nesmyslného měřícího cyklu je věc úplně jiná a spíš chvályhodná. Rozhodně je to o úroveň výše, než když jedna korejská automobilka vyvíjí celé motory tak, aby se při testech chovaly co nejlépe, jenom aby si mohly psát tabulkové hodnoty do technických dat, přičemž při skutečné jízdě je to jinde. VW nedělá špatná auta, i když osobně nejsem jejich fanda.

+2/0
23.9.2015 12:14
Foto

V49o79j71t12ě63c81h 21P25a87v27l57í55k 5934741244808

Měřící cyklus na spotřebu vždycky bude pochybný, protože každý jezdíme jinak a vyškolení řidiči z automobilek mají ekojízdu dobře natrénovanou.

Nicméně VW ECU rozpoznává měření emisí na dynamometru (neboli brzdě, válcích), kde není žádný měřící cyklus, prostě se motor vyzkouší napříč širokým rozsahem otáček a výkonů a nikde nesmí limit překročit.

0/0
23.9.2015 13:02

K68a88r96e18l 94V85o86h66n68o55u80t 4388209540717

Hlavně to může dělat jakýkoli motor jakékoli značky, jehož chod je nějak řízen na základě zatížení.

+3/0
23.9.2015 12:10

D35a65n41i54e78l 70K25r12o36n54e60r 7304684776157

A proc vlastne o ty emise tolik jde, kdyz kdejaky zaoceansky parnik jich vyprodukuje tolik, co miliony aut?

+3/0
23.9.2015 12:08

D85e75n86i65s 65W30i76t53z45k67u 3213821159557

protože třeba lidi chodí po ulici vedle silnice a tam ten parník prostě jet nemůže

+1/0
23.9.2015 12:55

J86o34s37e30f 58P11o73s65p64í69š18i42l32í64k 5638251250716

Konečně na ten VW došlo.

Do mého Tiguana za mega jsem během prvních 50 000 km nasypal dalsich 200 tisíc zaopravy. protože jezdím málo a koupil jsem si ho pro radost, všechny opravy včetně výměny motoru, kdy se roztrhl řemen vlítl do něho, jsem platil já a ne záruka.

VW na dotaz odpověděl, že je to moje smůla, že jezdím tak málo. Že sice vědí o přepětí řemenu jakýmsi pérkem ale že nejsou Tojota, aby svolávali auta nazpět. Spíše se spoléhají na to, že se to staně až po záruce.

To, že v zimě nemohu zavřít dveře, už ani neřěším. Každou chvíli mi střešním oknem zatéká, protože prakají hadičky,... a další a další....

+1/−2
23.9.2015 11:47

J64i41n11d29ř18i50c76h 65L48u89k53á87š 8237491470575

tak pokud jste jezdil do autorizáku, tak problémy s rozvody(tsi) řešil vw běžně na kulanci

+1/0
23.9.2015 11:50

J90o85s49e46f 63P31o28s61p47í66š16i63l55í21k 5878751590776

Jezdil jsem do autorizáku, ale rozvody praskly 3,5 roku po koupi. Při nějakých 30 000 km. Němci to nechtěli zaplatit

0/0
23.9.2015 11:52

J59i49n90d70ř18i65c64h 26L98u53k56á23š 8917521930425

to je zvláštní, kulance se dala uplatnit myslím do 5 let a zvláště u takto malého nájezdu by to neměl být problém, akorát se s rostoucím věkem zvyšovala spoluúčast majitele

+2/0
23.9.2015 11:57

J21o74s12e74f 34P16o50s25p79í70š86i54l46í86k 5518861810586

nene, VW to má jen 1 rok po záruce - tedy do 3 let

Ale těch kazů je tolik, že každý měsíc si odkládám nějakou částku na opravy. :-)

Jenže to auto se mi líbí a nechci ho prodat

Až později mi docvaklo, když mi prodejce při objednávání auta do výroby řekl, že třeba jeden týden jede linka pro východní Evropu a pak zase pro západní - co to znamená? - že pro tu východní tam naženou Turky apod

Nechci být zlý, ale tento problém jim přeji, ať se pěkně v tom vykoupou. Přestali si vážit obyčejných lidí

+2/0
23.9.2015 12:27

M93a36r69t24i36n 71S85e23d39o57n52a 2815116896649

Vy jste fakt dobrej, VW nedela auta aby tesil lidi, ale aby vydelaval. Sve produkty proda kazdemu kdo o to stoji a zaplati. Jinak kupovat naftu na popojizdeni asi nebyl dobry napad.

0/0
24.9.2015 21:04

C11y63r74i83l 16P82a27v38e26l68k42a 4406582758835

Souhlas, máme podobnou zkušenost s Passatem, Oct II a Suberbem. Kvalita nic moc, opravy strašně drahé (třeba vstřikovací čerpadla - odešly v Passatu i Suberbu, Octavie rezne jako blázen a pořád se hádáme s autorizákem kvůli záruce na kastly).  VW a Škodu už nikdy!

0/0
23.9.2015 13:49

M73i84r35e46k 15H16o89f33m92a52n 4805971461360

Co na to německá DEKRA soudruzi ! Že mlčí ?? ))

+1/0
23.9.2015 11:42

P88a17v83e72l 24M88i44k69u84l90a 6938913716937

Ještěže jsem vlastníkem Octavia I kombi 1.9TDI 81kw z roku 1999. Nemusím se bát, že by mi moje auto zatajilo skutečné emise... Těch emisí ale tolik nevyprodukuje jako nové vozy. Černo za mnou není a při spotřebě 4,7l/100km emisí tolik být nemůže... :-)

0/0
23.9.2015 11:42

J39i29n88d68ř84i23c88h 19L50u52k23á79š 8367781480465

opravdu za vámi není černo ani když sešlápnete plyn na podlahu?:-)

0/0
23.9.2015 11:46

P11a76v37e14l 32M25i61k42u21l48a 6948663106617

Opravdu nekouří, momentálně mám doporučenou výměnu váhy vzduchu a repas turba. Vzhledem k tomu, že jezdím spíš na spotřebu než sportovně a auto normálně jezdí (asi jako 1.9sdi), toto neřeším a jezdím dál. ;-)

0/0
23.9.2015 12:01

D32e26j71a30n 47T11a58d88i35c 7522956687277

Turbo nema rado jizdu na spotrebu, je lepsi kdyz tomu "davate nazrat", aspon u novejsich modelu. U stare 1.9TDi je to zrejme uplne jedno, to je drzak :)

0/0
23.9.2015 12:09

P25e87t11r 98N34o28v42á76k 1235657922545

Tak pokud jezdite na spotřebu, tak Vám auto nejspíš produkuje několikanásobně víc emisí oxidu dusíku než u člověka, který využívá sportovní jízdu.

0/0
23.9.2015 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.