Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D25a76d50a69k 68P35e16t31r 7881550584628

Tak se zdá, že amíci se němčoury pěkně vychutnají.

+1/0
24.9.2015 5:57

T46o38m98a29s 95P57e70k65a25r53e78k 7459782420228

To je k placi, vsem je ocividne jedno co ve mestech na ulici dychate. V brne, napr. takova ulice Uvoz, Koliste, zkuste si tam ve 4 odpoledne vyvetrat... plus zasedle zaclony... fakt luxus... Nerikam, ze benzinove emise jsou zdrave, ale diesel produkuje mnohem vic sazi a NO. Americka norma nerozlisuje benzinovy/naftovy motor, a je nastavena pro benzin, tzn diesel nikdy neprojde.

Chapu diesel v pripade, ze dotycny s autem najezdi 3000-4000km mesicne, ale co vidim napr. u kolegu v praci, kde si vetsina kupuje uzasne TDI na courani po meste, 500km/mesicne maximum, jen aby usetrili par korun za palivo (a vetsinou maji prijem znatelne vyssi nez prumer)... no comment .. pak breci, ze vstriky, dvouhmota, DPF... kdyby si koupili atmo 1.6 benzin, maji po starosti...

+8/0
23.9.2015 14:53

V35í38t 34O43ž69a20n42a 1358448155324

Přesně tak, koupí si diesel na cestu 7km do práce a 3km do hypermarketu (takže se to ani nestihne zahřát na provozní teplotu). Dál jezdí jednou za měsíc 60km k babičce a jednou za rok do Chorvatska.

+1/0
24.9.2015 8:14


Foto

T87o71m24á18š 39R19ů80ž70i59č28k69a 3988956778541

No, jestli to dobře chápu, tak po odinstalování onoho softwaru, který při měření emisí změní charakteristiku motoru, aby se hodnoty vešly do předepsaných norem zapsaných v TP, už mi auto nemůže nikdy projít kontrolou emisí? A tím pádem nedostanu technickou? V tom případě bych byl blázen, kdybych na tu svolávačku kejvnul.

0/0
23.9.2015 14:46
Foto

J20a35n 25F88i89l36e88v 7752294300383

Dle mě se jedná hlavně o USA oblast Kalifornie, kde je norma cca 4 x přísnější než v Evropě. Tady Vám nic nehrozí

+1/0
23.9.2015 17:15

M13a80r15t14i12n 64H24r73o68u98d50n17ý 6248697632186

Ne, chápete to blbě. Na svolávačce vám "laboratorní" režim nastaví i pro režim běžné jízdy. Takže místo svižného dieselu budete mít líný traktor, s kterým už nepředjedete ani důchodce na kolech.

0/0
25.9.2015 6:33

C65y25r98i16l 19P54a25v94e98l94k94a 4876112168105

Emisní normy, které v reálu k..ví motory jsou nesmysl, o tom žádná.

Ale většině uniká fakt, že to VW dělal jen proto, aby měl větší ZISK! Aby si jeho šéfové mohli kupovat víc holek v Mexiku.

Čili je to podvod a už jim nevěřím.

+1/0
23.9.2015 13:42

P65e54t25r 14S84u31c18h54ý 1698289114296

Mě na autě zajímá spíše to, jak je kvalitní, jak vyhovuje mým potřebám a za jakou cenu se prodává. Pokud dostanu produkt, který mi vyhovuje a souhlasím s cenou, tak jhe mi naprosto jedno co se s těmi penězi bude dělat dál. 

Radši dám 10 000 někomu na holky v mexiku, než 20 000 na ekonesmysly.

0/−2
23.9.2015 13:56

M36a28r15t81i63n 89S98e46d64o15n96a 5917193970789

O to co chcete vy prece nejde. Problemem je ze nekdo podvadel na ukor konkurence aby vice vydelal. Kdyz neco neumim tak to nedelal a ne ze budu oblbovat urady a zakazniky.

0/0
24.9.2015 20:53

Z69d13e54n28ě23k 62H63a52n37z77l 1601536172564

Holt diesel Amerika nepřijala. Tak se tam prodávat nebude

+1/0
23.9.2015 12:51

J69i38ř87í 18K35r88u75t92i23l 8409965111688

Párečky bez masa.

Motory bez emisí.

Pokrok se nedá zastavit.

+3/0
23.9.2015 12:38

J44a59n 57K33o94v85á52č 7482519245987

Celé bych to viděl jako další snahu US dostat Evropu na kolena. Uprchlická krize je taky jejich dílo.

+3/−4
23.9.2015 12:27

J86i65ř71í 75K77r13u13t45i91l 8889935751198

A Obama je obarvený běloch.

+2/0
23.9.2015 12:39

M82a83r19t12i75n 88J24i31r22o93u28s91e79k 7546655675638

Obama je Osama bin Ladin.

0/−1
23.9.2015 12:41

D18e27n24i87s 31W68i26t10z25k19u 3373601189787

Evropa stojí na VW?

+1/−4
23.9.2015 12:39

P49e82t47r 49S20u76c50h71ý 1618109774746

K čemu by to USA bylo? jaký by to pro ně mělo pozitivní význam?

0/0
23.9.2015 14:08

O71n53d82r97a 58K47ř77i38v79s76k61ý 2303613251

Já tomu nějak nerozumím, VW dává do aut, které jdou do prodeje v USA jiné motory, než třeba v EU? Nevím jak v USA, ale tady přeci musí takové výrobky projít nějakou nezávislou zkušebnou a příslušnou certifikací.... Nebo už se to tady nedělá? Nebo mají v USA ty normy tak odlišné, že tam by to neprošlo a tady je to ok?

0/0
23.9.2015 12:26

P92a11v60e79l 85M70i13k24u77l19a 6418153546907

C) je správně ;-)

0/0
23.9.2015 12:27

O23n46d65r23a 20K55ř95i72v27s27k60ý 2893813791

Aha, a to jsem tyhle Evropské ekology nazýval ekohovadama.... Koukám, že se mají ještě co učit ;-D

0/0
23.9.2015 12:29

T97o72m30á26š 87K94u82c48h20a81ř 3247161718561

40x??

0/0
23.9.2015 12:29

D74e73n65i53s 91W86i24t43z20k48u 3203151289307

tady to mají taky

0/0
23.9.2015 12:40
Foto

V83o43j29t94ě87c32h 25P15a87v24l27í59k 5174731354828

EU se tím teprve začíná zabývat. V USA se tím už EPA zabývá rok a teprv teď donutila VW aby se přiznali. Problém je právě v tom, že na zkušebně, byť nezávislé, se chovají jinak, než na silnici.

+1/0
23.9.2015 12:56

O97n13d83r48a 96K53ř60i16v96s94k65ý 2643613811

Ale v tom případě buď musí být nějaký rozdíl v testování, nebo ten motor musel projít zkušebnou v EU nějakým podvodem, když na to nepřišla. A to je to co mě zaráží. Buď teda motor prošel (připustíme-li, že tam nebyl nějaký podvod) a tím pádem je minimálně v rámci EU ok, a nemá cenu se tím v rámci EU zabývat a nebo neprošel, protože předpokládám, že ta nezávislá zkušebna testuje motory právě proto, aby na podobné věci přišla dříve, než se pustí do výroby, přesněji na silnici. A pokud projde v rámci EU a v USA ne, musí být někde nějaký rozdíl, buď v normách, testech, nebo i v samotných motorech.

0/0
23.9.2015 13:54
Foto

V16o81j75t62ě63c76h 62P28a28v48l41í69k 5844501364428

Nezávislá zkušebna v EU bohužel testuje podle normou daných procedur a nikoli kreativně tak, aby odhalila co se snaží auto skrýt.

Takže motor projde i přes to, že zkušebna odvede svou práci přesně tak, jak má.

USA má zjevnou výhodu v tom, že má zákon CAA (Clean Air Act), který vyžaduje pro homologaci kompletní dokumentaci k všem součástem řízení emisí a ne jen úspěšné měření. A že tento zákon považuje jakékoli zařízení (i softwarové), které mění emise a nebylo pro homologaci dokumentováno za nelegální.

+1/0
23.9.2015 14:03

K78a49r17e37l 49V16o30h78n32o40u81t 4228979910667

Spíš by mě zajímalo, jak to udělat, aby se při nesmyslném testu ukázaly hodnoty odpovídající reálnému provozu.

+1/0
23.9.2015 12:25

M59a52r16t18i44n 82J53i20r58o30u79s84e45k 7176365675208

Přesně. Přece motor tůrovaný naprázdno na 3000 otáček musí mít jinou směs, než když bude dávat výkon a potáhne dvě tuny do kopce ...

+1/0
23.9.2015 12:30
Foto

V79o64j25t25ě57c34h 41P98a61v95l40í32k 5934501304358

Při homologaci se auta jen netúrují naprázdno jako u nás na STK.

Hezky jedou na dynamometru (brzdě) a testují se v širokém spektru výkonů a otáček. Takže pokud auto nepodvádí, otestuje se dokonce v širším pokrytí možných režimů, než které pak zažívá na silnici.

0/0
23.9.2015 12:59

P80e80t27r 77S41u90c58h35ý 1398579164696

To se moc nedá, na druhou stranu ale ten test je stejný pro všechny auta, takže se dá mezi jednotlivými autami porovnávat.

0/0
23.9.2015 14:09

J31a84r71o95s71l71a41v 42P76l51a12c27h74e18t82k85a 7236866646799

To by me vubec nenapadlo, ze ty sazomety davaji i do porsche.

+1/0
23.9.2015 12:22

M59a58r63t35i19n 89J77i88r15o89u85s98e27k 7716775765348

Vlastně je s podivem, proč se dávají i do náklaďáků, stejná logika. Vždyť by i náklaďáky mohly jezdit na benzín ...

+2/−1
23.9.2015 12:32

P44e60t32r 18M86a58r39e77č98e12k 1333181719218

Že vy kvůli spotřebě ? :-)

0/0
24.9.2015 1:02

M51a92r36t20i72n 30S45e85d81o92n52a 5377853650139

A kdo rika ze nakladaky na benzin nejezdi. V US a Rusku velmi bezne (neni problem v zime)

0/0
24.9.2015 20:58

J98a13n 40G16a61z78d36a 6412708713987

Že TDI od VW zaostávají za nejlepší konkurencí ve více ohledech se tak nějak ví a nemá smysl to řešit. Nicméně rozpoznávání nesmyslného měřícího cyklu je věc úplně jiná a spíš chvályhodná. Rozhodně je to o úroveň výše, než když jedna korejská automobilka vyvíjí celé motory tak, aby se při testech chovaly co nejlépe, jenom aby si mohly psát tabulkové hodnoty do technických dat, přičemž při skutečné jízdě je to jinde. VW nedělá špatná auta, i když osobně nejsem jejich fanda.

+2/0
23.9.2015 12:14
Foto

V33o57j19t86ě54c79h 42P78a43v15l89í61k 5144551874578

Měřící cyklus na spotřebu vždycky bude pochybný, protože každý jezdíme jinak a vyškolení řidiči z automobilek mají ekojízdu dobře natrénovanou.

Nicméně VW ECU rozpoznává měření emisí na dynamometru (neboli brzdě, válcích), kde není žádný měřící cyklus, prostě se motor vyzkouší napříč širokým rozsahem otáček a výkonů a nikde nesmí limit překročit.

0/0
23.9.2015 13:02

K77a38r65e59l 72V73o73h98n98o91u12t 4198419250607

Hlavně to může dělat jakýkoli motor jakékoli značky, jehož chod je nějak řízen na základě zatížení.

+3/0
23.9.2015 12:10

D72a95n87i76e93l 48K71r94o17n32e97r 7194504356597

A proc vlastne o ty emise tolik jde, kdyz kdejaky zaoceansky parnik jich vyprodukuje tolik, co miliony aut?

+3/0
23.9.2015 12:08

D31e57n13i14s 22W36i59t82z19k86u 3613761329467

protože třeba lidi chodí po ulici vedle silnice a tam ten parník prostě jet nemůže

+1/0
23.9.2015 12:55

J27o54s34e23f 41P58o98s79p83í89š92i63l64í51k 2753893573669

Konečně na ten VW došlo.

Do mého Tiguana za mega jsem během prvních 50 000 km nasypal dalsich 200 tisíc zaopravy. protože jezdím málo a koupil jsem si ho pro radost, všechny opravy včetně výměny motoru, kdy se roztrhl řemen vlítl do něho, jsem platil já a ne záruka.

VW na dotaz odpověděl, že je to moje smůla, že jezdím tak málo. Že sice vědí o přepětí řemenu jakýmsi pérkem ale že nejsou Tojota, aby svolávali auta nazpět. Spíše se spoléhají na to, že se to staně až po záruce.

To, že v zimě nemohu zavřít dveře, už ani neřěším. Každou chvíli mi střešním oknem zatéká, protože prakají hadičky,... a další a další....

+1/−2
23.9.2015 11:47

J52i45n20d66ř57i60c35h 45L46u14k66á16š 8857931710705

tak pokud jste jezdil do autorizáku, tak problémy s rozvody(tsi) řešil vw běžně na kulanci

+1/0
23.9.2015 11:50

J14o53s83e37f 93P10o73s50p73í23š20i57l70í17k 2173283383949

Jezdil jsem do autorizáku, ale rozvody praskly 3,5 roku po koupi. Při nějakých 30 000 km. Němci to nechtěli zaplatit

0/0
23.9.2015 11:52

J34i86n35d60ř95i72c86h 94L21u94k23á76š 8137981910935

to je zvláštní, kulance se dala uplatnit myslím do 5 let a zvláště u takto malého nájezdu by to neměl být problém, akorát se s rostoucím věkem zvyšovala spoluúčast majitele

+2/0
23.9.2015 11:57

J47o32s15e30f 71P51o70s69p92í43š50i77l73í38k 2963473763909

nene, VW to má jen 1 rok po záruce - tedy do 3 let

Ale těch kazů je tolik, že každý měsíc si odkládám nějakou částku na opravy. :-)

Jenže to auto se mi líbí a nechci ho prodat

Až později mi docvaklo, když mi prodejce při objednávání auta do výroby řekl, že třeba jeden týden jede linka pro východní Evropu a pak zase pro západní - co to znamená? - že pro tu východní tam naženou Turky apod

Nechci být zlý, ale tento problém jim přeji, ať se pěkně v tom vykoupou. Přestali si vážit obyčejných lidí

+2/0
23.9.2015 12:27

M68a84r44t53i56n 21S49e97d88o78n37a 5967193210659

Vy jste fakt dobrej, VW nedela auta aby tesil lidi, ale aby vydelaval. Sve produkty proda kazdemu kdo o to stoji a zaplati. Jinak kupovat naftu na popojizdeni asi nebyl dobry napad.

0/0
24.9.2015 21:04

C76y69r83i22l 18P32a82v25e65l67k62a 4326192308815

Souhlas, máme podobnou zkušenost s Passatem, Oct II a Suberbem. Kvalita nic moc, opravy strašně drahé (třeba vstřikovací čerpadla - odešly v Passatu i Suberbu, Octavie rezne jako blázen a pořád se hádáme s autorizákem kvůli záruce na kastly).  VW a Škodu už nikdy!

0/0
23.9.2015 13:49

M96i74r98e22k 39H16o58f92m75a93n 4805731611900

Co na to německá DEKRA soudruzi ! Že mlčí ?? ))

+1/0
23.9.2015 11:42

P42a94v33e38l 22M96i68k23u34l68a 6678853686787

Ještěže jsem vlastníkem Octavia I kombi 1.9TDI 81kw z roku 1999. Nemusím se bát, že by mi moje auto zatajilo skutečné emise... Těch emisí ale tolik nevyprodukuje jako nové vozy. Černo za mnou není a při spotřebě 4,7l/100km emisí tolik být nemůže... :-)

0/0
23.9.2015 11:42

J85i93n88d39ř76i16c81h 61L96u96k81á58š 8287751180285

opravdu za vámi není černo ani když sešlápnete plyn na podlahu?:-)

0/0
23.9.2015 11:46

P37a58v30e34l 33M71i38k92u96l33a 6238833496397

Opravdu nekouří, momentálně mám doporučenou výměnu váhy vzduchu a repas turba. Vzhledem k tomu, že jezdím spíš na spotřebu než sportovně a auto normálně jezdí (asi jako 1.9sdi), toto neřeším a jezdím dál. ;-)

0/0
23.9.2015 12:01

D53e53j46a78n 17T81a14d50i95c 7552196797967

Turbo nema rado jizdu na spotrebu, je lepsi kdyz tomu "davate nazrat", aspon u novejsich modelu. U stare 1.9TDi je to zrejme uplne jedno, to je drzak :)

0/0
23.9.2015 12:09

P36e55t62r 78N91o15v16á41k 1195647442555

Tak pokud jezdite na spotřebu, tak Vám auto nejspíš produkuje několikanásobně víc emisí oxidu dusíku než u člověka, který využívá sportovní jízdu.

0/0
23.9.2015 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.