Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozvánku do servisu od ministra klidně zahoďte. Povinné to pro TDI není

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu. Zkusit to může, do servisu ale kvůli tomu rozhodně spěchat nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o65s68e45f 49T19r30n70k71a 9979402687509

To ale asi bude 1.9?:-) těch se to netýká :-)

0/0
24.9.2015 21:45

P45a84v24e33l 35K49a27š52t98o31v51s34k33ý 7606794728703

Pozvánku do servisu klidně zahod'te a potom můžete zahodit  také pozvánku na onkologii kvůli rakovině plic :-)

0/0
24.9.2015 17:42

O72n27d24ř34e60j 56Š97t55ě96p17á23n80e31k 5479910618889

šup šup, ať už na te onkolce jste, co kdyby :D

0/0
24.9.2015 18:22

J73i55ř69í 10K22r33u87t62i37l 2430274210258

Raději bych četl, pozvánku od FÚ klidně zahoďte.

0/0
24.9.2015 17:17

A58u50g96u11s35t 23F54o26r84m37á26n77e37k 6425149700766

A kde je ta pověstná německá kvalita ?

0/0
24.9.2015 16:24

P83e58t72r 44M86i33c12h70a59l 2920354701322

V tom případě přijde o homologaci, minimálně v USA.

0/0
24.9.2015 13:16

J23o80h43a81n 58R71e82y 7309224783165

Říkáte nesmysly.;-D

+1/0
24.9.2015 16:06

F88r27a53n31t84i90š82e91k 59H59o67r48á80k 2702269936404

Jenom nevím, proč se do toho hned s..e ministerstvo. Že by zase nějaký příliš iniciativní blbec, který nemá do čeho píchnout?

0/0
24.9.2015 12:52

O74n30d28ř54e61j 24Š45t43ě55p83á41n86e56k 5709790658709

Spíše chtějí taky pokutovat ;-D

0/0
24.9.2015 18:22

F97r16a58n48t74i12š51e78k 72H62o22r94á10k 2862559876894

Uložit pokutu lze velmi snadno a troufnu si říci, že to dokáže kdejaký blbec. Jde však především o to, také ji potom vymoci.... Zvlášť když je patrný výrazný propad akcií VW jen za poslední týden. Pokuta v USA určitě nebude nijak malá, o náhradě již uvažují někteří investoři a akcionáři a je avizováno i několik hromadných žalob.....

0/0
24.9.2015 23:02

M47i58c87h28a36l 12F18r86ý39d17a 1512149123872

Kdo bude platit rozeslání pozvánek? Pokud ministerstvo, tak to je zralé na podání žaloby!!

+1/0
24.9.2015 12:30

P86a81v20e72l 19G45ö90t98z27e 4753742882605

Rekl bych, ze ten clanek je slusne zavadejici.

0/0
24.9.2015 11:33

T32o48m54á95š 85F98i66r33b31a76c51h70e13r 9490600454930

Článek je jen blábol experta Františka. Vůbec bych ho nebral vážně.

0/0
24.9.2015 11:35

T10o74m69á74š 35K22u89c23h45a51ř 3977471408211

Klídek. Je zbytečné dělat unáhlené závěry a nějaké hurá akce. Stejně se to bude muset prvně vyřešit v EU/Německu a udělat to podle toho, jak celý problém vyřeší tam. Když by v extrémním případě třeba rozhodli, že tyto vozy budou vyřazeny z provozu, tak nám nezbyde, než to udělat také. Vypadá to sice nereálně, ale to ještě nedávno vypadala pozvánka pro statisíce migrantů taky. :-/ Tak doufejme, že v Německu ještě neruplo v bedně úplně všem a vyleze z toho nějaký rozumný kompromis.

+1/0
24.9.2015 11:32

J52o47s50e85f 48M83a20c64h15a44r63á65č14e67k 3121166942

Tomu nerozumím. U nás máme zahazovat pozvánky do koše a v Americe kvůli tomu hrozí obří pokuta. Ano, auto je sice můj majetek, ale jednou za čas s ním musíte na technickou kontrolu a když neprojdu přes emise, tak s ním jezdit přece nebudu. Tak kde je pravda?? Pokud emise nejsou problém, tak co se potom řeší?

+1/0
24.9.2015 11:19

Z39b63y32š74e10k 28N85o96v35o64t82n50ý 4565683852907

řeší se to proto, aby měli redaktoři o čem psát. ta auta samozřejmě emisemi projdou, je to jen o způsobu normovaného homologačního řešení.

+1/0
24.9.2015 11:20

J65o97s32e61f 63M22a61c83h44a68r34á20č68e17k 3311216392

Ale v Americe tvrdí, že bez přídavného SW by překračovaly limit 10 - 40x. Jsem z toho zmatený...

0/0
24.9.2015 11:25

T55o68m83á17š 45K52u29c64h88a22ř 3287371248581

Za jízdy, tedy zatížený motor přecházející mezi různými režimy a nevychází NOx. STK měří jen legračně při běhu naprázdno kouřivost. Tím neprojde pouze totálně zničený motor s nějakou hrubou poruchou.

0/0
24.9.2015 11:36
Foto

P75a77v74e48l 68M79a53r41t27i11n48e40k 9405935751373

Stačí udržovat vstřikovače a nevyrachtat vysokotlaké čerpadlo.

0/0
24.9.2015 11:18

Z27b43y71š20e10k 10N11o83v29o55t13n96ý 4735983432567

já teda nevím, ale to, že se aktivuje nějaký optimálnější režim provozu při homologačním měření je podle mě stejné jako když všichni při tom homologačním měření zalepují otvory a dělají podobné kraviny, aby dosáhly na čísla požadovaná normou. tohle je jen trochu sofistikovanější způsob...

+1/0
24.9.2015 11:14

L29u20k57á42š 93J67í62l40e85k 7242501821685

Zde se nejedná o nějaké "jedničky a nuly" ale o princip - zda a jakým způsobem mohou ekoteroristé zasahovat do hospodářství. Jestli zvítězí ekologická demagogie jdoucí naproti přírodním zákonům nebo zda se při ochraně životního prostedí použije zdravý rozum.

Samozřejmě, nikdo nechce dýchat otrávený vzduch, ale když si uvědomíme, jak ekologický aktivismus leze do peněz, které by šly použít na rozumnou ochranu ŽP, nemohu se ubránit pocitu, že je něco špatně.

+2/0
24.9.2015 11:10

P15e22t34r 87H60a93r84i64p14r57a75s75a89d 29H23a75j55i66č 8273670904207

Problém není tak jednoduchý, jak si myslí pan redaktor. Jsou dvě možnosti. a) Auto projde při měření emisí i bez speciálního režimu. Pak je všechno zdánlivě v pořádku. b) Auto projde jen v případě, že je režim zapnutý. Pak ale mohou následovat nejrůznější překvapení, jako je nutnost naštěvovat mnohem častěj servis kvůli výměně čehosi nebo doplnění nějaké substance, ztráta výkonu nebo vyšší spotřeba.

Oboje je nepříznivé. V prvním případě má pravdu skupina odpůrců naftových motorů v osobních autech, název si nepamatuji. Ve druhém zapláče zákazník, který si koupil diesel, protože chtěl trochu ušetřit.

0/0
24.9.2015 11:00

T45o43m42á58š 79K40n34a84i58f28l 6253230427770

pri emisich se tento specialni rezim neaktivoval. ten rezim se aktivoval jen a pouze pri homologacnich testech /onen cyklus X kilometru nejakou rychlosti, pak zase jinou rychlosti/ . Nic jineho.

na emisich na stk se ten "fake rezim" neaktivoval.

0/0
24.9.2015 11:07

M19i22c14h58a90l 25K62u80c65h13t48a 6493634404562

Ono asi ani tak nejde o STK, jako o to, že auto přijde o tu homologaci...

0/0
24.9.2015 11:10

T32o24m76á94š 91K88n54a28i44f14l 6343780717270

Ježíš... Proč by o ni mělo přijít?

0/0
24.9.2015 11:12

L56a74d15i79s97l45a53v 23P18o98l93i66c64k76ý 5396205401757

Protože při ní podváděli?

0/0
24.9.2015 11:23

Z93b38y35š14e47k 28N50o88v63o93t68n53ý 4665463892637

jako jiné automobilky, které zase při homologaci zalepují otvory chladičů? co je podvod a co už ne?

0/0
24.9.2015 11:25

P19e37t43r 68M65i93c12h19a15l 2760104351332

Problém je jinde. Pokud totiž bude VW muset uvést všechna auta do "fake" režimu natrvalo, tak zákazníci spláčou nad výdělkem.

Mimochodem, také mám 2.0 TDi z roku 2012, takže možná jsem také jeden z "postižených". Ale do servisu se nehrnu. Pojedu až na pravidelný servis příští rok v létě. A na manipulaci se softwarem vydám zákaz. Vzhledem k tomu, že tam mám hodně dobré kontakty předpokládám, že to budou respektovat.

0/0
24.9.2015 11:11

T77o87m34á72š 57K83n43a91i52f37l 6853390187810

To auto do fake režimu nikdo uvádět nebude.

Ta změna je omtom, ze ten fake režim odstraní.

+1/0
24.9.2015 11:13

P59a53v64e42l 57O76b11d67r11ž76á70l19e10k 6356264978692

Kdo ví jestli - z jistého pohledu "správné" by bylo natrvalo přepnout ŘJ do režimu, při kterém emise vycházejí v normě a odstranit "normální silniční" režim.

Což by se řidičům jistě velmi nelíbilo, protože auto by zlenivělo.

Je to spíš otázka právnická, než technická.

0/0
24.9.2015 12:43

A28r24n64o85š16t 44P79á18t61e55k 4707656105567

Jo, vymažou pár jedniček a nul, na jízdních vlastnostech a spotřebě to nepoznáte - akorát to neprojde emisema... Nebo jako proč jinak by to tam vůbec dávali, kdyby to na nic nemělo vliv????

0/−1
24.9.2015 11:00

Z39b57y22š52e64k 50N44o51v58o32t20n86ý 4575123482837

to je nesmysl, emise se měří jinak na pravidelných kontrolách a jinak při homologaci (kvůli té je tam software).

na emisích to samozřejmě projde.

+2/0
24.9.2015 11:03

T17o75m54á66š 67K24n52a94i52f19l 6833330957300

a dalsi co nepochopil. tenhzle "fake" se tykal jen specifickeho cyklu pri homologaci auta. s emisemi na stk nema vubec nic spolecneho. ty budou porad stejne, at s nebo bez.

+1/0
24.9.2015 11:07

M39i11r10o29s40l61a87v 82S60t56i35s75k65a41l 3757286857770

Nejvtipnější na tom je že amíci jsou jedni z největších znečišťovatelů ovzduší je to banda blbů ani pořádné auto nejsou schopni vyrobitRv

+2/−1
24.9.2015 10:58

J69a76k48u94b 21D43o88l25a14n26s98k55ý 5667200544377

"Jedni z největších znečišťovatelů" jste vzal kde? http://www.wired.com/2010/09/nasa-maps-global-air-pollution/

Řekl bych, že VW je německé auto, ne americké ...

A se kterým americkým autem máte konkrétně problém?

0/0
24.9.2015 11:12

R92o18s85t37i70s85l95a34v 24M97e41i90s58n21e28r 6341329154

svatá pravda--msjí tam káry se spotřebou 20litrů--a vše bez STK. pokrytci první třídy.

+1/0
24.9.2015 11:16

T63o29m81á43š 88F66i40r25b57a70c82h15e88r 9240310384480

STK tady neexistuje, ale pokud ti někde upadne na silnici kolo tak se nedoplatíš.

0/0
24.9.2015 11:39

J66a42k58u17b 82D80o23l80a23n11s97k66ý 5927960744327

Samozřejmě, že existuje, i když ne ve všech státech. https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection#United_States

0/0
24.9.2015 11:47

K61a56r35e54l 59D29o28h96n54a38l 2341509194182

To je zase blabol clanek, kdyz se v servisu tak nic zasadniho netane tak proc je tady takova afera! 8-o8-o8-o

+1/0
24.9.2015 10:53

Z26b69y29š71e61k 91N73o97v79o47t67n61ý 4755653422587

protože to afera není. nejde o to, ze by motory neprosly emisema, ale o tom, ze při mereni emisi pro homologaci se uziva nejaky software.

+1/0
24.9.2015 11:06

M64i72r18o82s37l67a94v 82S87t47i23s60k61a54l 3557726707140

Mám takový divný pocit že ten skandál vyvolal asi někdo jiný kdo chce sesadit VW američani ne ti už 30let nevyrobili auto vítr vane od žluťáků;-)

+1/0
24.9.2015 10:51

J83i37ř46í 30T45e82p57r 4637750875855

Od počátku se divím, proč by měl majitel vozu někam jezdit ?!

Majitel vozu žádný problém nemá. 

Problém mají jen homologační úřady!!

+2/0
24.9.2015 10:34

P96e53t62r 64H95a72r61i41p36r80a58s74a45d 83H24a77j23i45č 8353910944907

To se ale mýlíte, pokud neprojde auto STk, nemůžete na silnici. Měření emisí je jedním z kritérií. Jde hlavně o to, jaké normy jsou v USA a jaké u nás. Takže klid máte do další povinné prohlídky.

0/−2
24.9.2015 10:50

J70i80n14d22ř44i36c35h 34Š72k90o16p96e90k 4925601950655

ale auto projde. Protože při měření emisí bude vykazovat nižší emise než ve skutečnosti

+1/0
24.9.2015 10:51

J81a93r40o44s33l35a62v 10P45l31a14c44h27e50t95k90a 7166816816599

Ale podvodem. To by taky na tech emisich mohla ridici jednotka vypnout motor, zvuk postet z repraku a do vyfuju poailat fialkovou vuni.

0/0
24.9.2015 10:54

T82o38m34á16š 11K17n66a67i48f92l 6303270267780

zadnym podvodem auto neprojde. to auto (resp. rj) vubec neresi emise na STK - ty by i s timhle fejkem byly stejné,. jako bez fejku.

+3/0
24.9.2015 11:08

T52o96m63á55š 46K54n50a21i97f15l 6303890547500

Ne, nebude. tohle se vubec netyka emisi na stk, ale jednoho specifickeho mereni pri homologaci auta.

emise na stk budou stejné jak s tímhle fejkem, tak bez nej.

0/0
24.9.2015 11:09

P20a16v83e21l 77O45b81d53r69ž34á42l26e67k 6946614528112

Pořád tu hodně lidí nechápe, že "měření emisí na STK" a "měření emisí při homologaci" jsou až na název dvě zcela odlišné procedury.

Emisemi na STK ty auta projdou úplně v pohodě a to i bez zvláštního režimu v ŘJ.

+2/0
24.9.2015 10:52

T86o27m48á96š 97F36i59r45b36a18c71h39e29r 9850210614260

Pořád tu hodně lidí nechápe že o nějakou STK vůbec nejde. Problém nastane až tehdy, pokud se zjistí, že vozidlo nesplňuje emisní normu s kterou bylo homologováno ;-)

+1/0
24.9.2015 10:59

Z56b41y18š19e48k 79N96o98v37o39t23n30ý 4865553582547

ale tu splňuje ne?

0/0
24.9.2015 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.