Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozvánku do servisu od ministra klidně zahoďte. Povinné to pro TDI není

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu. Zkusit to může, do servisu ale kvůli tomu rozhodně spěchat nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o53s44e20f 43T37r82n44k79a 9529542577729

To ale asi bude 1.9?:-) těch se to netýká :-)

0/0
24.9.2015 21:45

P18a74v69e76l 51K34a96š18t31o11v66s59k33ý 7726714628793

Pozvánku do servisu klidně zahod'te a potom můžete zahodit  také pozvánku na onkologii kvůli rakovině plic :-)

0/0
24.9.2015 17:42

O31n69d59ř60e36j 81Š25t57ě37p54á89n18e47k 5159900198829

šup šup, ať už na te onkolce jste, co kdyby :D

0/0
24.9.2015 18:22


J35i29ř27í 67K11r46u76t94i72l 8519765591208

Raději bych četl, pozvánku od FÚ klidně zahoďte.

0/0
24.9.2015 17:17

A63u21g80u10s31t 84F97o21r80m92á54n29e23k 6785179980826

A kde je ta pověstná německá kvalita ?

0/0
24.9.2015 16:24

P95e74t50r 49M46i51c45h22a29l 2330814651632

V tom případě přijde o homologaci, minimálně v USA.

0/0
24.9.2015 13:16

J39o47h96a27n 90R78e36y 3477830167200

Říkáte nesmysly.;-D

+1/0
24.9.2015 16:06

F70r54a36n71t47i86š66e69k 94H88o55r12á19k 2692269696454

Jenom nevím, proč se do toho hned s..e ministerstvo. Že by zase nějaký příliš iniciativní blbec, který nemá do čeho píchnout?

0/0
24.9.2015 12:52

O86n11d60ř26e55j 27Š62t16ě31p94á87n38e71k 5449210688409

Spíše chtějí taky pokutovat ;-D

0/0
24.9.2015 18:22

F77r91a24n72t73i42š66e22k 69H73o83r45á87k 2572739186904

Uložit pokutu lze velmi snadno a troufnu si říci, že to dokáže kdejaký blbec. Jde však především o to, také ji potom vymoci.... Zvlášť když je patrný výrazný propad akcií VW jen za poslední týden. Pokuta v USA určitě nebude nijak malá, o náhradě již uvažují někteří investoři a akcionáři a je avizováno i několik hromadných žalob.....

0/0
24.9.2015 23:02

M60i81c55h93a25l 36F72r65ý26d91a 1772419333542

Kdo bude platit rozeslání pozvánek? Pokud ministerstvo, tak to je zralé na podání žaloby!!

+1/0
24.9.2015 12:30

P43a43v77e91l 33G54ö71t22z68e 4933132842535

Rekl bych, ze ten clanek je slusne zavadejici.

0/0
24.9.2015 11:33

T38o22m46á61š 65F50i17r57b49a87c80h46e29r 9490120194640

Článek je jen blábol experta Františka. Vůbec bych ho nebral vážně.

0/0
24.9.2015 11:35

T50o63m29á47š 23K60u89c39h81a93ř 3947811538631

Klídek. Je zbytečné dělat unáhlené závěry a nějaké hurá akce. Stejně se to bude muset prvně vyřešit v EU/Německu a udělat to podle toho, jak celý problém vyřeší tam. Když by v extrémním případě třeba rozhodli, že tyto vozy budou vyřazeny z provozu, tak nám nezbyde, než to udělat také. Vypadá to sice nereálně, ale to ještě nedávno vypadala pozvánka pro statisíce migrantů taky. :-/ Tak doufejme, že v Německu ještě neruplo v bedně úplně všem a vyleze z toho nějaký rozumný kompromis.

+1/0
24.9.2015 11:32

J89o55s26e85f 83M44a73c53h85a17r43á52č24e22k 3791796102

Tomu nerozumím. U nás máme zahazovat pozvánky do koše a v Americe kvůli tomu hrozí obří pokuta. Ano, auto je sice můj majetek, ale jednou za čas s ním musíte na technickou kontrolu a když neprojdu přes emise, tak s ním jezdit přece nebudu. Tak kde je pravda?? Pokud emise nejsou problém, tak co se potom řeší?

+1/0
24.9.2015 11:19

Z85b48y22š54e95k 23N33o65v47o36t91n69ý 4105553232837

řeší se to proto, aby měli redaktoři o čem psát. ta auta samozřejmě emisemi projdou, je to jen o způsobu normovaného homologačního řešení.

+1/0
24.9.2015 11:20

J22o49s38e66f 96M41a78c89h75a85r98á55č85e32k 3561656302

Ale v Americe tvrdí, že bez přídavného SW by překračovaly limit 10 - 40x. Jsem z toho zmatený...

0/0
24.9.2015 11:25

T84o39m30á49š 77K93u42c92h30a45ř 3187801838851

Za jízdy, tedy zatížený motor přecházející mezi různými režimy a nevychází NOx. STK měří jen legračně při běhu naprázdno kouřivost. Tím neprojde pouze totálně zničený motor s nějakou hrubou poruchou.

0/0
24.9.2015 11:36
Foto

P60a30v67e12l 71M50a23r13t53i69n31e78k 9205235761793

Stačí udržovat vstřikovače a nevyrachtat vysokotlaké čerpadlo.

0/0
24.9.2015 11:18

Z25b78y36š48e24k 26N91o43v43o55t95n72ý 4765943702197

já teda nevím, ale to, že se aktivuje nějaký optimálnější režim provozu při homologačním měření je podle mě stejné jako když všichni při tom homologačním měření zalepují otvory a dělají podobné kraviny, aby dosáhly na čísla požadovaná normou. tohle je jen trochu sofistikovanější způsob...

+1/0
24.9.2015 11:14

L90u98k48á35š 27J29í83l24e16k 7812841601285

Zde se nejedná o nějaké "jedničky a nuly" ale o princip - zda a jakým způsobem mohou ekoteroristé zasahovat do hospodářství. Jestli zvítězí ekologická demagogie jdoucí naproti přírodním zákonům nebo zda se při ochraně životního prostedí použije zdravý rozum.

Samozřejmě, nikdo nechce dýchat otrávený vzduch, ale když si uvědomíme, jak ekologický aktivismus leze do peněz, které by šly použít na rozumnou ochranu ŽP, nemohu se ubránit pocitu, že je něco špatně.

+2/0
24.9.2015 11:10

P98e82t28r 25H49a30j38i54č 1440719448378

Problém není tak jednoduchý, jak si myslí pan redaktor. Jsou dvě možnosti. a) Auto projde při měření emisí i bez speciálního režimu. Pak je všechno zdánlivě v pořádku. b) Auto projde jen v případě, že je režim zapnutý. Pak ale mohou následovat nejrůznější překvapení, jako je nutnost naštěvovat mnohem častěj servis kvůli výměně čehosi nebo doplnění nějaké substance, ztráta výkonu nebo vyšší spotřeba.

Oboje je nepříznivé. V prvním případě má pravdu skupina odpůrců naftových motorů v osobních autech, název si nepamatuji. Ve druhém zapláče zákazník, který si koupil diesel, protože chtěl trochu ušetřit.

0/0
24.9.2015 11:00

T36o57m97á22š 86K20n74a51i62f94l 6943210417410

pri emisich se tento specialni rezim neaktivoval. ten rezim se aktivoval jen a pouze pri homologacnich testech /onen cyklus X kilometru nejakou rychlosti, pak zase jinou rychlosti/ . Nic jineho.

na emisich na stk se ten "fake rezim" neaktivoval.

0/0
24.9.2015 11:07

M40i40c25h43a71l 77K57u36c74h42t64a 6563374134962

Ono asi ani tak nejde o STK, jako o to, že auto přijde o tu homologaci...

0/0
24.9.2015 11:10

T92o60m67á69š 66K54n36a62i15f22l 6723520737860

Ježíš... Proč by o ni mělo přijít?

0/0
24.9.2015 11:12

L35a43d42i12s39l14a95v 18P34o53l75i91c98k82ý 5656575401817

Protože při ní podváděli?

0/0
24.9.2015 11:23

Z71b53y69š43e36k 51N74o86v13o77t20n31ý 4985353822497

jako jiné automobilky, které zase při homologaci zalepují otvory chladičů? co je podvod a co už ne?

0/0
24.9.2015 11:25

P49e97t31r 53M97i97c11h83a36l 2240924731552

Problém je jinde. Pokud totiž bude VW muset uvést všechna auta do "fake" režimu natrvalo, tak zákazníci spláčou nad výdělkem.

Mimochodem, také mám 2.0 TDi z roku 2012, takže možná jsem také jeden z "postižených". Ale do servisu se nehrnu. Pojedu až na pravidelný servis příští rok v létě. A na manipulaci se softwarem vydám zákaz. Vzhledem k tomu, že tam mám hodně dobré kontakty předpokládám, že to budou respektovat.

0/0
24.9.2015 11:11

T53o95m57á81š 89K80n30a27i90f16l 6903360527110

To auto do fake režimu nikdo uvádět nebude.

Ta změna je omtom, ze ten fake režim odstraní.

+1/0
24.9.2015 11:13

P27a97v12e53l 50O18b59d43r66ž35á85l83e72k 6516844168222

Kdo ví jestli - z jistého pohledu "správné" by bylo natrvalo přepnout ŘJ do režimu, při kterém emise vycházejí v normě a odstranit "normální silniční" režim.

Což by se řidičům jistě velmi nelíbilo, protože auto by zlenivělo.

Je to spíš otázka právnická, než technická.

0/0
24.9.2015 12:43

A57r11n40o58š81t 61P49á19t53e62k 4327576915407

Jo, vymažou pár jedniček a nul, na jízdních vlastnostech a spotřebě to nepoznáte - akorát to neprojde emisema... Nebo jako proč jinak by to tam vůbec dávali, kdyby to na nic nemělo vliv????

0/−1
24.9.2015 11:00

Z26b55y96š82e85k 34N69o52v64o94t19n38ý 4315943162177

to je nesmysl, emise se měří jinak na pravidelných kontrolách a jinak při homologaci (kvůli té je tam software).

na emisích to samozřejmě projde.

+2/0
24.9.2015 11:03

T77o41m83á93š 43K35n21a51i45f45l 6613440957550

a dalsi co nepochopil. tenhzle "fake" se tykal jen specifickeho cyklu pri homologaci auta. s emisemi na stk nema vubec nic spolecneho. ty budou porad stejne, at s nebo bez.

+1/0
24.9.2015 11:07

M37i84r74o94s69l37a75v 68S98t81i51s14k45a45l 3487526397540

Nejvtipnější na tom je že amíci jsou jedni z největších znečišťovatelů ovzduší je to banda blbů ani pořádné auto nejsou schopni vyrobitRv

+2/−1
24.9.2015 10:58

J12a46k83u89b 73D96o95l89a44n55s46k49ý 5717340554197

"Jedni z největších znečišťovatelů" jste vzal kde? http://www.wired.com/2010/09/nasa-maps-global-air-pollution/

Řekl bych, že VW je německé auto, ne americké ...

A se kterým americkým autem máte konkrétně problém?

0/0
24.9.2015 11:12

R67o34s63t36i35s77l41a19v 42M12e51i38s89n74e12r 6921169174

svatá pravda--msjí tam káry se spotřebou 20litrů--a vše bez STK. pokrytci první třídy.

+1/0
24.9.2015 11:16

T42o59m70á47š 21F77i97r78b92a29c31h58e19r 9270580364770

STK tady neexistuje, ale pokud ti někde upadne na silnici kolo tak se nedoplatíš.

0/0
24.9.2015 11:39

J24a87k13u28b 34D14o74l56a70n54s67k10ý 5687520534437

Samozřejmě, že existuje, i když ne ve všech státech. https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection#United_States

0/0
24.9.2015 11:47

K47a30r22e85l 37D56o84h21n87a82l 2911349794622

To je zase blabol clanek, kdyz se v servisu tak nic zasadniho netane tak proc je tady takova afera! 8-o8-o8-o

+1/0
24.9.2015 10:53

Z96b86y15š12e88k 18N54o95v89o49t32n40ý 4775333762777

protože to afera není. nejde o to, ze by motory neprosly emisema, ale o tom, ze při mereni emisi pro homologaci se uziva nejaky software.

+1/0
24.9.2015 11:06

M25i54r34o62s88l56a12v 12S75t71i48s92k86a72l 3787306877470

Mám takový divný pocit že ten skandál vyvolal asi někdo jiný kdo chce sesadit VW američani ne ti už 30let nevyrobili auto vítr vane od žluťáků;-)

+1/0
24.9.2015 10:51

J70i65ř47í 40T74e83p50r 4517390715635

Od počátku se divím, proč by měl majitel vozu někam jezdit ?!

Majitel vozu žádný problém nemá. 

Problém mají jen homologační úřady!!

+2/0
24.9.2015 10:34

P95e78t60r 44H19a67j46i98č 1260739498848

To se ale mýlíte, pokud neprojde auto STk, nemůžete na silnici. Měření emisí je jedním z kritérií. Jde hlavně o to, jaké normy jsou v USA a jaké u nás. Takže klid máte do další povinné prohlídky.

0/−2
24.9.2015 10:50

J12i36n26d68ř61i18c26h 70Š11k52o39p61e21k 4395831780505

ale auto projde. Protože při měření emisí bude vykazovat nižší emise než ve skutečnosti

+1/0
24.9.2015 10:51

J22a47r27o39s48l78a92v 86P57l76a15c41h31e70t73k30a 7796456136579

Ale podvodem. To by taky na tech emisich mohla ridici jednotka vypnout motor, zvuk postet z repraku a do vyfuju poailat fialkovou vuni.

0/0
24.9.2015 10:54

T24o87m42á23š 11K61n53a48i97f33l 6793820667570

zadnym podvodem auto neprojde. to auto (resp. rj) vubec neresi emise na STK - ty by i s timhle fejkem byly stejné,. jako bez fejku.

+3/0
24.9.2015 11:08

T14o36m32á55š 63K57n33a80i13f40l 6213380797810

Ne, nebude. tohle se vubec netyka emisi na stk, ale jednoho specifickeho mereni pri homologaci auta.

emise na stk budou stejné jak s tímhle fejkem, tak bez nej.

0/0
24.9.2015 11:09

P65a41v40e93l 80O31b35d33r14ž13á37l85e35k 6546884348962

Pořád tu hodně lidí nechápe, že "měření emisí na STK" a "měření emisí při homologaci" jsou až na název dvě zcela odlišné procedury.

Emisemi na STK ty auta projdou úplně v pohodě a to i bez zvláštního režimu v ŘJ.

+2/0
24.9.2015 10:52

T32o73m72á65š 47F96i33r80b55a34c43h83e11r 9120710814710

Pořád tu hodně lidí nechápe že o nějakou STK vůbec nejde. Problém nastane až tehdy, pokud se zjistí, že vozidlo nesplňuje emisní normu s kterou bylo homologováno ;-)

+1/0
24.9.2015 10:59

Z81b66y91š85e12k 45N31o79v31o29t28n77ý 4325783912787

ale tu splňuje ne?

0/0
24.9.2015 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.