Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozvánku do servisu od ministra klidně zahoďte. Povinné to pro TDI není

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu. Zkusit to může, do servisu ale kvůli tomu rozhodně spěchat nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81o36s96e46f 10T22r57n81k50a 9649852417429

To ale asi bude 1.9?:-) těch se to netýká :-)

0/0
24.9.2015 21:45

P47a85v15e43l 78K11a10š33t66o74v39s66k30ý 7316384958573

Pozvánku do servisu klidně zahod'te a potom můžete zahodit  také pozvánku na onkologii kvůli rakovině plic :-)

0/0
24.9.2015 17:42

O98n25d23ř81e69j 17Š73t66ě28p10á92n11e52k 5219940318889

šup šup, ať už na te onkolce jste, co kdyby :D

0/0
24.9.2015 18:22

J54i40ř30í 20K55r72u64t35i25l 2600664790788

Raději bych četl, pozvánku od FÚ klidně zahoďte.

0/0
24.9.2015 17:17

A29u85g91u64s69t 27F60o77r78m40á75n60e10k 6165329230626

A kde je ta pověstná německá kvalita ?

0/0
24.9.2015 16:24

P44e45t41r 76M96i74c47h53a51l 2570564541552

V tom případě přijde o homologaci, minimálně v USA.

0/0
24.9.2015 13:16

J17o86h48a19n 72R24e59y 5566343130370

Říkáte nesmysly.;-D

+1/0
24.9.2015 16:06

F75r61a88n43t93i71š58e13k 11H96o32r44á47k 2242319206544

Jenom nevím, proč se do toho hned s..e ministerstvo. Že by zase nějaký příliš iniciativní blbec, který nemá do čeho píchnout?

0/0
24.9.2015 12:52

O20n28d69ř14e32j 32Š33t88ě22p90á43n17e63k 5169190418139

Spíše chtějí taky pokutovat ;-D

0/0
24.9.2015 18:22

F10r45a85n13t58i79š98e53k 53H58o83r51á10k 2942519146154

Uložit pokutu lze velmi snadno a troufnu si říci, že to dokáže kdejaký blbec. Jde však především o to, také ji potom vymoci.... Zvlášť když je patrný výrazný propad akcií VW jen za poslední týden. Pokuta v USA určitě nebude nijak malá, o náhradě již uvažují někteří investoři a akcionáři a je avizováno i několik hromadných žalob.....

0/0
24.9.2015 23:02

M46i16c43h33a52l 38F64r53ý81d79a 1252949473902

Kdo bude platit rozeslání pozvánek? Pokud ministerstvo, tak to je zralé na podání žaloby!!

+1/0
24.9.2015 12:30

P22a12v44e24l 85G34ö50t60z47e 4693602782735

Rekl bych, ze ten clanek je slusne zavadejici.

0/0
24.9.2015 11:33

T46o21m95á90š 12F57i69r13b97a78c56h16e30r 9580760984830

Článek je jen blábol experta Františka. Vůbec bych ho nebral vážně.

0/0
24.9.2015 11:35

T57o15m67á71š 48K64u80c65h79a63ř 3847671728721

Klídek. Je zbytečné dělat unáhlené závěry a nějaké hurá akce. Stejně se to bude muset prvně vyřešit v EU/Německu a udělat to podle toho, jak celý problém vyřeší tam. Když by v extrémním případě třeba rozhodli, že tyto vozy budou vyřazeny z provozu, tak nám nezbyde, než to udělat také. Vypadá to sice nereálně, ale to ještě nedávno vypadala pozvánka pro statisíce migrantů taky. :-/ Tak doufejme, že v Německu ještě neruplo v bedně úplně všem a vyleze z toho nějaký rozumný kompromis.

+1/0
24.9.2015 11:32

J73o64s25e17f 70M83a33c92h88a30r18á14č65e66k 3781146912

Tomu nerozumím. U nás máme zahazovat pozvánky do koše a v Americe kvůli tomu hrozí obří pokuta. Ano, auto je sice můj majetek, ale jednou za čas s ním musíte na technickou kontrolu a když neprojdu přes emise, tak s ním jezdit přece nebudu. Tak kde je pravda?? Pokud emise nejsou problém, tak co se potom řeší?

+1/0
24.9.2015 11:19

Z83b48y85š12e72k 16N77o96v55o25t35n32ý 4935833452357

řeší se to proto, aby měli redaktoři o čem psát. ta auta samozřejmě emisemi projdou, je to jen o způsobu normovaného homologačního řešení.

+1/0
24.9.2015 11:20

J15o81s51e14f 51M16a24c60h64a26r46á62č44e98k 3231856752

Ale v Americe tvrdí, že bez přídavného SW by překračovaly limit 10 - 40x. Jsem z toho zmatený...

0/0
24.9.2015 11:25

T70o11m28á85š 69K10u58c47h19a24ř 3687961698931

Za jízdy, tedy zatížený motor přecházející mezi různými režimy a nevychází NOx. STK měří jen legračně při běhu naprázdno kouřivost. Tím neprojde pouze totálně zničený motor s nějakou hrubou poruchou.

0/0
24.9.2015 11:36
Foto

P46a71v77e59l 83M36a98r49t77i33n35e47k 9555685241623

Stačí udržovat vstřikovače a nevyrachtat vysokotlaké čerpadlo.

0/0
24.9.2015 11:18

Z55b11y48š56e32k 82N27o48v44o81t91n65ý 4425903552627

já teda nevím, ale to, že se aktivuje nějaký optimálnější režim provozu při homologačním měření je podle mě stejné jako když všichni při tom homologačním měření zalepují otvory a dělají podobné kraviny, aby dosáhly na čísla požadovaná normou. tohle je jen trochu sofistikovanější způsob...

+1/0
24.9.2015 11:14

L93u32k98á89š 65J49í38l58e75k 7312321931605

Zde se nejedná o nějaké "jedničky a nuly" ale o princip - zda a jakým způsobem mohou ekoteroristé zasahovat do hospodářství. Jestli zvítězí ekologická demagogie jdoucí naproti přírodním zákonům nebo zda se při ochraně životního prostedí použije zdravý rozum.

Samozřejmě, nikdo nechce dýchat otrávený vzduch, ale když si uvědomíme, jak ekologický aktivismus leze do peněz, které by šly použít na rozumnou ochranu ŽP, nemohu se ubránit pocitu, že je něco špatně.

+2/0
24.9.2015 11:10

P32e53t88r 33H56a67r66i57p22r70a62s54a39d 24H12a44j42i16č 8853760724537

Problém není tak jednoduchý, jak si myslí pan redaktor. Jsou dvě možnosti. a) Auto projde při měření emisí i bez speciálního režimu. Pak je všechno zdánlivě v pořádku. b) Auto projde jen v případě, že je režim zapnutý. Pak ale mohou následovat nejrůznější překvapení, jako je nutnost naštěvovat mnohem častěj servis kvůli výměně čehosi nebo doplnění nějaké substance, ztráta výkonu nebo vyšší spotřeba.

Oboje je nepříznivé. V prvním případě má pravdu skupina odpůrců naftových motorů v osobních autech, název si nepamatuji. Ve druhém zapláče zákazník, který si koupil diesel, protože chtěl trochu ušetřit.

0/0
24.9.2015 11:00

T33o69m34á95š 16K72n88a80i11f60l 6323860227370

pri emisich se tento specialni rezim neaktivoval. ten rezim se aktivoval jen a pouze pri homologacnich testech /onen cyklus X kilometru nejakou rychlosti, pak zase jinou rychlosti/ . Nic jineho.

na emisich na stk se ten "fake rezim" neaktivoval.

0/0
24.9.2015 11:07

M13i42c85h33a88l 14K80u60c46h44t36a 6353364244422

Ono asi ani tak nejde o STK, jako o to, že auto přijde o tu homologaci...

0/0
24.9.2015 11:10

T24o45m26á87š 77K30n29a98i59f60l 6923680417680

Ježíš... Proč by o ni mělo přijít?

0/0
24.9.2015 11:12

L12a32d51i11s73l40a10v 30P62o87l67i71c71k32ý 5886695801467

Protože při ní podváděli?

0/0
24.9.2015 11:23

Z73b47y85š24e15k 98N43o17v83o43t35n71ý 4945453482917

jako jiné automobilky, které zase při homologaci zalepují otvory chladičů? co je podvod a co už ne?

0/0
24.9.2015 11:25

P43e22t83r 33M61i83c42h92a82l 2380294161572

Problém je jinde. Pokud totiž bude VW muset uvést všechna auta do "fake" režimu natrvalo, tak zákazníci spláčou nad výdělkem.

Mimochodem, také mám 2.0 TDi z roku 2012, takže možná jsem také jeden z "postižených". Ale do servisu se nehrnu. Pojedu až na pravidelný servis příští rok v létě. A na manipulaci se softwarem vydám zákaz. Vzhledem k tomu, že tam mám hodně dobré kontakty předpokládám, že to budou respektovat.

0/0
24.9.2015 11:11

T95o19m89á79š 56K93n93a82i87f26l 6523670667560

To auto do fake režimu nikdo uvádět nebude.

Ta změna je omtom, ze ten fake režim odstraní.

+1/0
24.9.2015 11:13

P65a94v89e91l 32O32b79d88r75ž85á57l83e89k 6156914408762

Kdo ví jestli - z jistého pohledu "správné" by bylo natrvalo přepnout ŘJ do režimu, při kterém emise vycházejí v normě a odstranit "normální silniční" režim.

Což by se řidičům jistě velmi nelíbilo, protože auto by zlenivělo.

Je to spíš otázka právnická, než technická.

0/0
24.9.2015 12:43

A78r37n59o86š33t 44P91á48t51e54k 4187546955407

Jo, vymažou pár jedniček a nul, na jízdních vlastnostech a spotřebě to nepoznáte - akorát to neprojde emisema... Nebo jako proč jinak by to tam vůbec dávali, kdyby to na nic nemělo vliv????

0/−1
24.9.2015 11:00

Z64b94y36š75e97k 91N46o96v82o76t17n43ý 4145323722137

to je nesmysl, emise se měří jinak na pravidelných kontrolách a jinak při homologaci (kvůli té je tam software).

na emisích to samozřejmě projde.

+2/0
24.9.2015 11:03

T88o89m56á49š 73K39n17a69i41f59l 6973530807770

a dalsi co nepochopil. tenhzle "fake" se tykal jen specifickeho cyklu pri homologaci auta. s emisemi na stk nema vubec nic spolecneho. ty budou porad stejne, at s nebo bez.

+1/0
24.9.2015 11:07

M70i43r78o54s91l88a63v 38S93t47i39s81k53a81l 3797896407680

Nejvtipnější na tom je že amíci jsou jedni z největších znečišťovatelů ovzduší je to banda blbů ani pořádné auto nejsou schopni vyrobitRv

+2/−1
24.9.2015 10:58

J74a47k65u28b 97D56o66l34a87n66s43k48ý 5937920264157

"Jedni z největších znečišťovatelů" jste vzal kde? http://www.wired.com/2010/09/nasa-maps-global-air-pollution/

Řekl bych, že VW je německé auto, ne americké ...

A se kterým americkým autem máte konkrétně problém?

0/0
24.9.2015 11:12

R16o72s63t59i39s83l49a59v 95M19e19i91s85n34e88r 6511299384

svatá pravda--msjí tam káry se spotřebou 20litrů--a vše bez STK. pokrytci první třídy.

+1/0
24.9.2015 11:16

T77o42m21á51š 45F32i86r66b11a95c93h54e53r 9460640484740

STK tady neexistuje, ale pokud ti někde upadne na silnici kolo tak se nedoplatíš.

0/0
24.9.2015 11:39

J16a35k79u39b 90D97o15l32a87n47s74k48ý 5627760904297

Samozřejmě, že existuje, i když ne ve všech státech. https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection#United_States

0/0
24.9.2015 11:47

K65a24r82e92l 63D37o41h71n72a82l 2521659504652

To je zase blabol clanek, kdyz se v servisu tak nic zasadniho netane tak proc je tady takova afera! 8-o8-o8-o

+1/0
24.9.2015 10:53

Z71b36y47š58e81k 26N48o98v85o44t15n28ý 4565833222277

protože to afera není. nejde o to, ze by motory neprosly emisema, ale o tom, ze při mereni emisi pro homologaci se uziva nejaky software.

+1/0
24.9.2015 11:06

M47i28r12o34s87l32a81v 54S21t78i92s18k65a18l 3547496817320

Mám takový divný pocit že ten skandál vyvolal asi někdo jiný kdo chce sesadit VW američani ne ti už 30let nevyrobili auto vítr vane od žluťáků;-)

+1/0
24.9.2015 10:51

J74i48ř11í 13T94e74p80r 4657370475875

Od počátku se divím, proč by měl majitel vozu někam jezdit ?!

Majitel vozu žádný problém nemá. 

Problém mají jen homologační úřady!!

+2/0
24.9.2015 10:34

P44e79t56r 59H54a44r33i62p25r77a49s53a91d 47H12a32j39i42č 8773880654467

To se ale mýlíte, pokud neprojde auto STk, nemůžete na silnici. Měření emisí je jedním z kritérií. Jde hlavně o to, jaké normy jsou v USA a jaké u nás. Takže klid máte do další povinné prohlídky.

0/−2
24.9.2015 10:50

J34i19n72d26ř44i33c36h 53Š31k93o43p66e75k 4985461580205

ale auto projde. Protože při měření emisí bude vykazovat nižší emise než ve skutečnosti

+1/0
24.9.2015 10:51

J73a31r85o65s54l35a93v 18P64l91a51c50h33e59t57k31a 7966546476859

Ale podvodem. To by taky na tech emisich mohla ridici jednotka vypnout motor, zvuk postet z repraku a do vyfuju poailat fialkovou vuni.

0/0
24.9.2015 10:54

T38o98m98á36š 71K55n55a19i35f70l 6133850807310

zadnym podvodem auto neprojde. to auto (resp. rj) vubec neresi emise na STK - ty by i s timhle fejkem byly stejné,. jako bez fejku.

+3/0
24.9.2015 11:08

T13o67m79á80š 79K82n78a17i78f41l 6833120977430

Ne, nebude. tohle se vubec netyka emisi na stk, ale jednoho specifickeho mereni pri homologaci auta.

emise na stk budou stejné jak s tímhle fejkem, tak bez nej.

0/0
24.9.2015 11:09

P85a44v77e53l 97O72b81d73r31ž59á93l97e79k 6846814938872

Pořád tu hodně lidí nechápe, že "měření emisí na STK" a "měření emisí při homologaci" jsou až na název dvě zcela odlišné procedury.

Emisemi na STK ty auta projdou úplně v pohodě a to i bez zvláštního režimu v ŘJ.

+2/0
24.9.2015 10:52

T65o69m11á55š 88F51i26r74b63a17c30h29e67r 9510680574210

Pořád tu hodně lidí nechápe že o nějakou STK vůbec nejde. Problém nastane až tehdy, pokud se zjistí, že vozidlo nesplňuje emisní normu s kterou bylo homologováno ;-)

+1/0
24.9.2015 10:59

Z33b90y91š59e86k 18N49o39v46o30t85n81ý 4135923352847

ale tu splňuje ne?

0/0
24.9.2015 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.