Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu motoru

Motor EA 189 skoro neexistuje, tedy jinak: internet ho skoro nezná. Pokud se chcete o turbodieselu, který je momentálně asi nejslavnějším motorem na světě, něco dozvědět, musíte za servismany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84a10d94i68s14l44a33v 49V43a37s46i25c72k27a 3432572257582

a koho to sere-mimo pár bláznivých ekoteroristů:-P

+3/−1
25.9.2015 22:31

M89i14l59o21š 38K11o42l44m10a72n 6696613187352

Muže někdo zveřejnit nějaká důvěryhodná čísla, nebo odkaz na to, o jak velký rozdíl v naměřených hodnotách jde ? Aby se nakonec nepřišlo na to, že to bylo v toleranci, nebo nějakým druhem paliva. Zatím se mi zadají informace dosti jednostranné.

+3/0
24.9.2015 23:14

S78t97e70p51a47n 83T53o65t64h 8428889745238

Tak nejak... ale uf... mam PD... jezdim kolem 5,5-6 a sem spokojen.

+2/0
25.9.2015 6:58

T51o10m57á87š 88C79h41a61l37o72u56p97e61k 8343149701

Ano, základní a důležitá otázka. Kolik NO2 vykazoval běžný test měření emisí, třeba na STK. O kolik ten motor překračuje povolené limity (asi EURO 5), sakra. To je jako tajný nebo co ;-€.

0/0
28.9.2015 15:39

P62e87t35r 11T67y26č11k75a 6955732709922

Na STK se to neměří.

0/0
5.10.2015 7:27
Foto

M34i70r70o46s24l59a42v 85S21t82e89i29n55e97r 6158514713885

Nejde o žádný podvod. Ouřady si vymyslely testovací procedůru, na to si museli výrobci vymyslet správný program. Samozřejmě se testy nemohou srovnávat se všemi situacemi na silnici, ale mají vystihnout ty podstatné. Jestliže tedy hodnoty naměřené na silnici s testy nesouhlasí, je to chyba testů a ne konstruktérů.

Dnes oznámili Američané, že  BMW x3 má ještě horší hodnoty, než VW. Bude to asi u všech podobných motorů.

+4/0
24.9.2015 22:26

P22e78t82r 12K75u16n86e17š 4957497330

tak podvod to samozrejme je, nicmene samozrejme uplne stejne to delaji vsichni ostatni vyrobci - normy a fyzika plati totiz pro vsechny stejne. pouze vw se snazil pomerne dramaticky rozsirovat naftaky v usa

+2/0
24.9.2015 22:29

J61i23ř28í 85E17r89b65e36n 1423484286487

Pokud motor vyhovuje normě stanovující určitý poměr laboratorních a provozních testů, pak nejde o podvod.

Máte to jako s konzervou masa: jako nová všem laboratorním testům vyhoví. Nechte ji den otevřenou v teplé místnosti a bude to úplně jiné...

+2/0
24.9.2015 22:53

P91e86t72r 67K79u13n61e74š 4387867820

tohle je ale zcela jina situace a primer samozrejme pokulhava minimalne z toho duvodu, ze pixla masa ma podminky skladovani a minimalni trvanlivost - tvuj primer by se dal interpretovat spis tak, ze kdyz vythnes auto z rybnika, tak se take nedivis, ze nejde nastartovat. tady ale jde o to, ze sis koupl auto majici napr. 103 kW s urcitym jizdnim projevem a deklarovanymi emisemi. a hledme, najednou zjistujes, ze emise nox neodpovidaji tomuto jizdnimu projevu auta, ale musi ho ridici jednotka radne pridusit, snizit mu vykon a tocivost motoru a udela tak pouze v pripade, kdyz zjisti, ze se testuje. takhle splni emise euro 6 i stara avie. staci kdyz ji behem testu vypnes motor a misto nej das ridicovi slapky... takze jenom zopaknu, ze podvod to samozrejme je, i vw to priznal, jake to bude mit dopady netusim, myslim, ze v usa volkswagen minimalne prodela kalhoty, mizna prijde i o trh, legracni ale bude reakce evropskych zakazniku, az zjisti, ze jejich americkym protejskum vw vykupuje stara auta za nakupku apod. jinak tady v eu brzo prijdou na to, ze stejny podvod delaji uplne vsichni, pak uz to bude problem politicky a merkelova s hollandem uz na neco prijdou, prehlasujou pri tom sobotku, odkaka to danovy poplatnik...

0/−1
24.9.2015 23:39

L93a87d90i57s64l83a39v 27V20a19s33i96c64k13a 3222642427782

američani se soudí o vše -i když se přežerou hamburgery,tak žalují výrobce,že ztloustli.Takže asi tak to bude i s těmi motory

+3/0
25.9.2015 22:33
Foto

M19a33r69t73i86n 94K38o18k36e83š 3548314201460

To IMO zjistili Britové.

0/0
24.9.2015 23:26

D78a29v39i93d 58R35y81c95h24e38t19s24k94ý 9326691550240

Online zpravodajství, přímý přenos? Jste trapáci.

0/0
24.9.2015 21:49

R69o81m65a15n 26H19a17n92u62s 8495377109844

Když jsem v roce 2012 kupoval Octavku poptal jsem se po několika servisech a renomovaných ladičských firmách a všichni mi Comonrail nedoporučovali proto jsem sehnal PD označení BMN

0/−1
24.9.2015 20:42

P95e98t71r 54K77u35n19e63š 4397607820

... a to si jako myslis, ze ten produkuje mene nox??

+1/0
24.9.2015 22:24

V93í93t 59P58r90o72k68o61p 8220239712

Máte můj respekt. Ď.

0/0
24.9.2015 20:12

J64a14n 29S68t21e46h40l18i96k 9815217286381

Myslím že ted budou vyrábět motory s palivem na zemní plyn R^ . Proto asi němci ted dohodly ten další plynovod přes balt . Přeci jen emise u zemního plynu jsou v pohodě ;-)

0/0
24.9.2015 19:40

L46a69d26i95s59l90a83v 19M98i71k20a 1651609254304

Jednou se z těch ekopošuků, ekomentálů, ekopomatenců a všech jiných s předponou EKO zblázníme všichni....

+5/0
24.9.2015 19:35

M93a86r25e85k 22J41a93n 2513842664882

Vy jste mluvčí za mě? Klidně se zblázněte jen ne za mě.:-P

0/−3
24.9.2015 19:39

L77a55d42i78s70l75a65v 22M87i74k75a 1181699374134

Opravuji, všichni  normální, což i z přáspěvku celkem vyplývá, prostě bez předpony EKO.....

+2/0
24.9.2015 19:40

P72a92v93e62l 18O94d25r46a30z81i94l 6984869447940

Nafta patří do kamen, fauve gruppe!

0/0
24.9.2015 19:31

J83a59n 17S81t45e51h40l37i95k 9545537716501

Do traktoru ;-)

0/0
24.9.2015 19:39
Foto

V54o84j26t86ě82c48h 47P10a88v76l70í72k 5414341594828

Myslím, že topit v kamnech naftou je plýtvání.

+1/0
24.9.2015 20:03

M71i87c31h27a13l 24Z67e36t34e85k 3718442950487

A do lokomotiv

0/−1
24.9.2015 21:58

V19í45t 53O70ž60a13n93a 1228598485434

Lokomotivy mají trolej..

+2/0
25.9.2015 9:06

P16e17t87r 44K49u21n90e56š 4657177330

... a kdyz ji spalis v kamnech, tak bude mene emisi nez kdyz ji spotrebuje naftovy motor?

+1/0
24.9.2015 22:27
Foto

V35o67j35t85ě58c91h 11P20a14v51l60í78k 5404261114808

To nejspíš ano, pokud jsou kamna dobře seřízená.

0/0
26.9.2015 13:06

V31l65a70d22i49m86í21r 95K35r32a85i22d93l 8253784886

Když jdete k doktoru si změřit tlak, tak také před tím neběžíte maraton.

+2/0
24.9.2015 19:18

M25a83r76t28i83n 11M20i92k11o54l96á82š36e75k 7710420683

Btw,. spoluvlastníkem VW je i zemská vláda Dolního Saska (cca 20%) že by snad tomto "skandálu" neměli ani tušení? ;-D

0/0
24.9.2015 19:17

J89a35n 85H52u66b45e23n71ý 4980628722787

Americký hon na VW. Ať si trubky změní způsob měření emisí, když jim nefunguje. Bublina nafukovaná konkurencí do extrémních rozměrů.

+1/−2
24.9.2015 19:16

Z16d94e35n61ě44k 93W62e97r27n78h20a71r68t 6667525142838

jenže ten už těžko změní zpětně. Můžou jen upravit metodiku pro další, přísnější normy. Ale pokud auto prošlo měřením za podmínek, které platily v té době, těžko ho můžou nějak zpětně "zakázat".

0/0
24.9.2015 19:18
Foto

V29o63j89t26ě32c68h 38P35a31v79l69í15k 5284301384408

Mohou. Pokud výrobcem deklarovaný systém řízení emisí neodpovídá skutečnosti, je homologace neplatná. A VW tak trochu 'pozapomněl' v homologačních papírech napsat cokoli o přepínání režimů pro laboratoř a silnici. A proto je nyní homologace těchto vozů v USA neplatná a nelze je prodávat. (Jezdit smí.)

+2/−1
24.9.2015 19:25

Z85d16e29n44ě47k 41W22e72r25n89h79a62r26t 6857245402388

To bude na dlouhé vyšetřování a řadu soudních sporů, o tom není sporu. Podle mého názoru je ale pro homologaci důležitý okamžik měření, nikoliv to, jak funguje interně řízení v počítači motoru, tam se přece různé režimy spalování mění pořád, na základě celé řady informací, které tam pořád proudí. Pochybuji, že by součástí homologace byly popisy všech situací, jak přesně řídící jednotka nastavuje spalování při jízdě na dálnici, v zátěži, na volnoběh... Každopádně to bude ještě zajímavé...

+1/0
24.9.2015 19:34
Foto

V52o44j72t55ě56c47h 65P98a39v64l34í57k 5794951494788

Dle amerického zákona CAA (Clean Air Act) tam právě tento detailní popis být musí. Pokud je v autě nějaké zařízení, které není popsáno a ovlivňuje emise, zákon ho označuje za "defeat device", tedy zařízení obcházející normu. A právě k existenci takovéhoto zařízení se pod nátlakem nehomologace modelů pro rok 2016 Volkswagen americké agentuře EPA (Environment Protection Agency) PŘIZNAL. Pak to ještě veřejně zopakoval odcházející Winterkorn. Myslím, že k soudu ani nedojde, pouze k mimosoudnímu vyrovnání pod taktovkou DOJ (Department of Justice).

+1/0
24.9.2015 19:42

S85t62a47n17i66s51l16a90v 74S36e52d15l22á49k 1175489407

Hmm. Měřit emise na auťáku, který nazná, že je měřen a podle toho změní chování, je nesmysl. Autority by mohly měření rozsekat na jednotlivé části a ty pak poskládat do jednoho cyklu. Koneckonců možná to takhle bylo odhaleno.

0/0
24.9.2015 19:43

Z61d82e57n82ě83k 48W49e29r15n82h17a64r92t 6287495102768

Ten auťák mění své chování pořád, nepřekvapuje mě, že pozná i měření. On vyhodnocuje dokonce i styl, jakým řidič šlape na pedály a podle toho mění jejich funkci, respektive intenzitu odezvy. To měření do takové koncepce vcelku zapadá. No uvidíme, jak to nakonec dopadne.

0/0
24.9.2015 19:50

S62t47a16n73i86s45l53a97v 28S13e42d52l59á31k 1255939947

Pokud ten auťám mění chování proto, aby optimalizoval chod, tak OK. Pokud z posloupnosti usoudí, že jde jen o měření a pak stáhne emise, tak je to podvod.

0/0
24.9.2015 20:03
Foto

V95o48j66t93ě47c22h 27P12a83v44l51í97k 5564861514378

Odhaleno to bylo tak, že si jedna eko neziskovka půjčila od jedné univerzity moderní mobilní měřič a měřili normálně za jízdy. Chtěli dokázat, že ta auta jsou fakt skvělá. A úplně jim to nevyšlo. Rozdíly oproti homologačním měření byly do očí bijící. Auta vůbec nebyla tak čistá, jak se tvrdilo. Tak to řekli EPA (něco jako naše MŽP) a ti chtěli po VW vysvětlení. VW rok zatloukal a letos začátkem září se přiznal, že auta podvádí.

0/0
24.9.2015 20:02

P58e11t10r 74K53u26n39e58š 4647797150

jo, u vw si zapomneli pustit film vrat se do hrobu ;-)

0/0
24.9.2015 22:33

V96l69a82d66i23m68í95r 78K81r16a39i50d30l 8143894516

Co se čílíte? Pokud vám jde o ekologii, tak choďte pěšky.

0/0
24.9.2015 19:14

J92a55n 51P40l60á14š93i57l 7315507499780

Je to hnus, mít takové auto, tak sem pěkně naštvanej. Od společnosti, která je pro mnoho čechů skoro náboženství a nikdy by jiné než koncernové auto nechtěli to musí být rána. Jasně, někomu to může být pumpička, ale fakt je ten, že to našim potomkům pěkně zasmradíme, a těm to moc pumpička nebude...

Jsem docela zvědavý jak toto vyřeší.

+1/−3
24.9.2015 19:11

Z65d88e12n23ě41k 25W57e29r26n31h82a11r76t 6147455962188

vyřeší to dohodou. Těžko můžou zpětně měnit podmínky, za jakých to auto prošlo homologací. VW nasype pár miliard, vláda jim dá výjimku na už provozované auta a hotovo. Pokud majitel bude moci jezdit, těžko se bude moci soudit o nějakou škodu, když mu žádná nevznikla, možná mu dají poukaz na koberečky zdarma k dalšímu VW, když si ho bude chtít koupit.

0/0
24.9.2015 19:21

J80a95n 83P12l32á83š17i33l 7285107139210

Samozřejmě že lobby bude silná, ale je to asi jako kdybych si koupil počítač s 4 GB ram, software to ukazuje dobře, ale když to rozdělám, tak ramky jsou poloviční. Tak se cítí oklamaně a nas.aně.

V době kdy na nás cílí reklama jak budeme mít super livestyle s novým autem zachráníme kytičky a sousedi budou závidět udělají takový podraz. O náhradu bych se soudil. Když se nechá zastoupit tisíc/e lidí jedním právníkem není to nereálné stím něco udělat.

+1/0
24.9.2015 19:32

Z61d26e72n88ě40k 88W79e91r97n34h72a84r72t 6307205532738

Jasně, uvidíme, bezpochyby bude řada soudních procesů. Ale když vláda USA dokázala za tučný balík ututlat problém s vadnými airbagy, které prokazatelně ohrožovaly život, proč by se totéž nestalo s auty, které "jen" odpovídaly normám starým dva roky, nikoliv těm platným v okamžiku jejich prodeje? To je podle mě formální pochybení, které vyřeší jeden papír o výjimce a uživatelé budou mít smůlu - koneckonců, vznikla jim jen morální škoda, koupili si v roce 2009 auto, co odpovídá předpisům z roku 2008... Uvidíme, co na to soudy.

+1/0
24.9.2015 19:40

S36t25a16n84i76s34l65a47v 55S81e80d78l93á40k 1225459677

Tak to ovšem není. Firma dostala flastr za vadné airbaby, ale pak je stejně musel vyměnit.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V10o57j92t70ě86c34h 53P98a82v18l21í20k 5814211394438

Potomkům můžou být dnešní emise NOx úplně jedno. Ty škodí jen lidem žijícím ve městech teď - NOx nemá ve vzduchu dlouhé trvání.

0/0
24.9.2015 19:27

J96a13n 93P27l43á36š59i35l 7435577189110

Nesmíte se na to dívat tak povrchně, zhoršený zdravotní stav se přenáší i na potomky atd. tím jako nechci říct, že za to může jenom VW, ale je to další kapka do mlýna.

+1/0
24.9.2015 19:35
Foto

V96o66j22t36ě27c72h 71P27a82v85l11í71k 5174111684238

Chtěl jsem tím říci, že potomci budou mít mnohem větší potíže s CO2, kterého do vzduchu vypouštíme o několik řádů více.

0/0
24.9.2015 19:44

S55t65a43n52i47s81l90a46v 93S12e40d50l32á59k 1225789337

Tsss...

CO2 je daleko více produkováno skotem. Navíc jeho úroveň byla v minulosti významně vyšší než je dnes.

+1/0
24.9.2015 19:48
Foto

V55o41j70t80ě93c47h 19P93a55v56l94í41k 5864261734238

To si zase trochu pletete. Skleníkový plyn, který ve významné míře produkuje skot je metan, CH4.

A ano, úroveň CO2 byla v době začátku třetihor výrazně vyšší, než je dnes. Ale to tu také bylo úplně jiné podnebí. A člověk by v tehdejší úrovni CO2 nedokázal přežít.

Život na zemi naše emise CO2 nezničí. Ale člověk bude kvůli nim mít na řešení problémů dost.

0/0
24.9.2015 20:08

P68e98t15r 69K28u16n30e27š 4337857320

... a to vis odkud, jak se zmeni klima s narustem koncentrace co2? ... ja jen, ze zatim vsechny sw modely se po par letech zcela rozesly s realitou, neexistuje dnes zadny duveryhodny model, za posledni leta teplota na zemi spise stagnovala, coz zadny model nedokazal vysvetlit (pouze oteplovaci prisli s tvrzenim, ze si GO dava pauzu, coz je samo o sobe dobry for), takze si myslim, ze predikce vyvoje klimatu jsou taha im kraliku z klobouku.

+1/0
24.9.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.