Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu motoru

Motor EA 189 skoro neexistuje, tedy jinak: internet ho skoro nezná. Pokud se chcete o turbodieselu, který je momentálně asi nejslavnějším motorem na světě, něco dozvědět, musíte za servismany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59a95d90i81s98l33a68v 27V24a34s22i71c77k17a 3362732487972

a koho to sere-mimo pár bláznivých ekoteroristů:-P

+3/−1
25.9.2015 22:31

M39i12l65o94š 25K82o86l93m97a93n 6556413757692

Muže někdo zveřejnit nějaká důvěryhodná čísla, nebo odkaz na to, o jak velký rozdíl v naměřených hodnotách jde ? Aby se nakonec nepřišlo na to, že to bylo v toleranci, nebo nějakým druhem paliva. Zatím se mi zadají informace dosti jednostranné.

+3/0
24.9.2015 23:14

S98t12e66p20a70n 23T43o34t36h 8928189665188

Tak nejak... ale uf... mam PD... jezdim kolem 5,5-6 a sem spokojen.

+2/0
25.9.2015 6:58


T39o97m69á86š 81C84h34a71l81o33u43p23e14k 8863119391

Ano, základní a důležitá otázka. Kolik NO2 vykazoval běžný test měření emisí, třeba na STK. O kolik ten motor překračuje povolené limity (asi EURO 5), sakra. To je jako tajný nebo co ;-€.

0/0
28.9.2015 15:39

P23e85t48r 64T23y69č20k95a 6645602159722

Na STK se to neměří.

0/0
5.10.2015 7:27
Foto

M13i18r56o37s17l52a88v 33S20t21e69i16n13e86r 1745685538163

Nejde o žádný podvod. Ouřady si vymyslely testovací procedůru, na to si museli výrobci vymyslet správný program. Samozřejmě se testy nemohou srovnávat se všemi situacemi na silnici, ale mají vystihnout ty podstatné. Jestliže tedy hodnoty naměřené na silnici s testy nesouhlasí, je to chyba testů a ne konstruktérů.

Dnes oznámili Američané, že  BMW x3 má ještě horší hodnoty, než VW. Bude to asi u všech podobných motorů.

+4/0
24.9.2015 22:26

P82e21t14r 21K50u54n53e53š 4487297110

tak podvod to samozrejme je, nicmene samozrejme uplne stejne to delaji vsichni ostatni vyrobci - normy a fyzika plati totiz pro vsechny stejne. pouze vw se snazil pomerne dramaticky rozsirovat naftaky v usa

+2/0
24.9.2015 22:29

J31i62ř34í 94E35r70b24e63n 1893274526787

Pokud motor vyhovuje normě stanovující určitý poměr laboratorních a provozních testů, pak nejde o podvod.

Máte to jako s konzervou masa: jako nová všem laboratorním testům vyhoví. Nechte ji den otevřenou v teplé místnosti a bude to úplně jiné...

+2/0
24.9.2015 22:53

P44e76t47r 11K66u89n80e49š 4107607610

tohle je ale zcela jina situace a primer samozrejme pokulhava minimalne z toho duvodu, ze pixla masa ma podminky skladovani a minimalni trvanlivost - tvuj primer by se dal interpretovat spis tak, ze kdyz vythnes auto z rybnika, tak se take nedivis, ze nejde nastartovat. tady ale jde o to, ze sis koupl auto majici napr. 103 kW s urcitym jizdnim projevem a deklarovanymi emisemi. a hledme, najednou zjistujes, ze emise nox neodpovidaji tomuto jizdnimu projevu auta, ale musi ho ridici jednotka radne pridusit, snizit mu vykon a tocivost motoru a udela tak pouze v pripade, kdyz zjisti, ze se testuje. takhle splni emise euro 6 i stara avie. staci kdyz ji behem testu vypnes motor a misto nej das ridicovi slapky... takze jenom zopaknu, ze podvod to samozrejme je, i vw to priznal, jake to bude mit dopady netusim, myslim, ze v usa volkswagen minimalne prodela kalhoty, mizna prijde i o trh, legracni ale bude reakce evropskych zakazniku, az zjisti, ze jejich americkym protejskum vw vykupuje stara auta za nakupku apod. jinak tady v eu brzo prijdou na to, ze stejny podvod delaji uplne vsichni, pak uz to bude problem politicky a merkelova s hollandem uz na neco prijdou, prehlasujou pri tom sobotku, odkaka to danovy poplatnik...

0/−1
24.9.2015 23:39

L63a13d83i68s33l86a27v 83V44a57s83i49c62k78a 3422812907282

američani se soudí o vše -i když se přežerou hamburgery,tak žalují výrobce,že ztloustli.Takže asi tak to bude i s těmi motory

+3/0
25.9.2015 22:33
Foto

M21a34r85t75i60n 69K98o31k21e66š 3468374461160

To IMO zjistili Britové.

0/0
24.9.2015 23:26

D81a93v93i93d 24R67y67c83h97e61t28s22k91ý 9896531350770

Online zpravodajství, přímý přenos? Jste trapáci.

0/0
24.9.2015 21:49

R31o70m74a92n 96H67a96n24u50s 8405677759454

Když jsem v roce 2012 kupoval Octavku poptal jsem se po několika servisech a renomovaných ladičských firmách a všichni mi Comonrail nedoporučovali proto jsem sehnal PD označení BMN

0/−1
24.9.2015 20:42

P63e81t24r 14K73u77n24e62š 4467787770

... a to si jako myslis, ze ten produkuje mene nox??

+1/0
24.9.2015 22:24

V23í71t 67P62r67o79k54o94p 8420449752

Máte můj respekt. Ď.

0/0
24.9.2015 20:12

J61a31n 39S15t39e44h94l44i34k 9405687116381

Myslím že ted budou vyrábět motory s palivem na zemní plyn R^ . Proto asi němci ted dohodly ten další plynovod přes balt . Přeci jen emise u zemního plynu jsou v pohodě ;-)

0/0
24.9.2015 19:40

L46a85d39i78s90l63a54v 48M67i26k31a 1111909824104

Jednou se z těch ekopošuků, ekomentálů, ekopomatenců a všech jiných s předponou EKO zblázníme všichni....

+5/0
24.9.2015 19:35

M31a78r18e67k 43J58a48n 2743612784412

Vy jste mluvčí za mě? Klidně se zblázněte jen ne za mě.:-P

0/−3
24.9.2015 19:39

L51a97d27i52s23l67a93v 93M66i62k81a 1391749594894

Opravuji, všichni  normální, což i z přáspěvku celkem vyplývá, prostě bez předpony EKO.....

+2/0
24.9.2015 19:40

P76a77v22e33l 48O85d11r16a36z81i18l 6644229397700

Nafta patří do kamen, fauve gruppe!

0/0
24.9.2015 19:31

J95a53n 58S36t16e34h29l27i91k 9145587766661

Do traktoru ;-)

0/0
24.9.2015 19:39
Foto

V79o36j51t22ě91c40h 44P70a45v44l58í54k 5644331424128

Myslím, že topit v kamnech naftou je plýtvání.

+1/0
24.9.2015 20:03

M44i88c18h32a93l 32Z29e84t27e23k 3668832230327

A do lokomotiv

0/−1
24.9.2015 21:58

V21í67t 16O14ž93a91n61a 1948138715814

Lokomotivy mají trolej..

+2/0
25.9.2015 9:06

P36e82t43r 59K50u33n97e34š 4557317480

... a kdyz ji spalis v kamnech, tak bude mene emisi nez kdyz ji spotrebuje naftovy motor?

+1/0
24.9.2015 22:27
Foto

V22o14j60t22ě61c14h 30P44a37v84l23í39k 5424371254238

To nejspíš ano, pokud jsou kamna dobře seřízená.

0/0
26.9.2015 13:06

V31l50a11d20i36m95í56r 63K81r61a94i22d42l 8603824556

Když jdete k doktoru si změřit tlak, tak také před tím neběžíte maraton.

+2/0
24.9.2015 19:18

M57a44r90t19i77n 70M80i53k27o80l95á50š16e44k 7370880763

Btw,. spoluvlastníkem VW je i zemská vláda Dolního Saska (cca 20%) že by snad tomto "skandálu" neměli ani tušení? ;-D

0/0
24.9.2015 19:17

J83a54n 20H22u26b56e95n39ý 4100198172117

Americký hon na VW. Ať si trubky změní způsob měření emisí, když jim nefunguje. Bublina nafukovaná konkurencí do extrémních rozměrů.

+1/−2
24.9.2015 19:16

Z91d34e13n66ě59k 68W56e92r54n98h16a57r47t 6347165452588

jenže ten už těžko změní zpětně. Můžou jen upravit metodiku pro další, přísnější normy. Ale pokud auto prošlo měřením za podmínek, které platily v té době, těžko ho můžou nějak zpětně "zakázat".

0/0
24.9.2015 19:18
Foto

V15o71j43t62ě10c47h 60P19a68v62l79í75k 5254231454658

Mohou. Pokud výrobcem deklarovaný systém řízení emisí neodpovídá skutečnosti, je homologace neplatná. A VW tak trochu 'pozapomněl' v homologačních papírech napsat cokoli o přepínání režimů pro laboratoř a silnici. A proto je nyní homologace těchto vozů v USA neplatná a nelze je prodávat. (Jezdit smí.)

+2/−1
24.9.2015 19:25

Z23d20e33n32ě26k 25W96e27r66n26h50a48r91t 6757135712528

To bude na dlouhé vyšetřování a řadu soudních sporů, o tom není sporu. Podle mého názoru je ale pro homologaci důležitý okamžik měření, nikoliv to, jak funguje interně řízení v počítači motoru, tam se přece různé režimy spalování mění pořád, na základě celé řady informací, které tam pořád proudí. Pochybuji, že by součástí homologace byly popisy všech situací, jak přesně řídící jednotka nastavuje spalování při jízdě na dálnici, v zátěži, na volnoběh... Každopádně to bude ještě zajímavé...

+1/0
24.9.2015 19:34
Foto

V10o82j29t42ě18c54h 75P46a59v97l68í43k 5654901364158

Dle amerického zákona CAA (Clean Air Act) tam právě tento detailní popis být musí. Pokud je v autě nějaké zařízení, které není popsáno a ovlivňuje emise, zákon ho označuje za "defeat device", tedy zařízení obcházející normu. A právě k existenci takovéhoto zařízení se pod nátlakem nehomologace modelů pro rok 2016 Volkswagen americké agentuře EPA (Environment Protection Agency) PŘIZNAL. Pak to ještě veřejně zopakoval odcházející Winterkorn. Myslím, že k soudu ani nedojde, pouze k mimosoudnímu vyrovnání pod taktovkou DOJ (Department of Justice).

+1/0
24.9.2015 19:42

S85t87a47n80i67s46l40a34v 29S36e26d49l34á61k 1105149637

Hmm. Měřit emise na auťáku, který nazná, že je měřen a podle toho změní chování, je nesmysl. Autority by mohly měření rozsekat na jednotlivé části a ty pak poskládat do jednoho cyklu. Koneckonců možná to takhle bylo odhaleno.

0/0
24.9.2015 19:43

Z74d29e52n19ě62k 83W57e60r34n55h13a59r41t 6157615742898

Ten auťák mění své chování pořád, nepřekvapuje mě, že pozná i měření. On vyhodnocuje dokonce i styl, jakým řidič šlape na pedály a podle toho mění jejich funkci, respektive intenzitu odezvy. To měření do takové koncepce vcelku zapadá. No uvidíme, jak to nakonec dopadne.

0/0
24.9.2015 19:50

S53t26a68n75i89s68l58a98v 16S90e15d51l83á58k 1935149677

Pokud ten auťám mění chování proto, aby optimalizoval chod, tak OK. Pokud z posloupnosti usoudí, že jde jen o měření a pak stáhne emise, tak je to podvod.

0/0
24.9.2015 20:03
Foto

V26o51j12t39ě85c55h 22P42a79v91l24í74k 5504581794458

Odhaleno to bylo tak, že si jedna eko neziskovka půjčila od jedné univerzity moderní mobilní měřič a měřili normálně za jízdy. Chtěli dokázat, že ta auta jsou fakt skvělá. A úplně jim to nevyšlo. Rozdíly oproti homologačním měření byly do očí bijící. Auta vůbec nebyla tak čistá, jak se tvrdilo. Tak to řekli EPA (něco jako naše MŽP) a ti chtěli po VW vysvětlení. VW rok zatloukal a letos začátkem září se přiznal, že auta podvádí.

0/0
24.9.2015 20:02

P40e38t73r 16K69u53n13e70š 4777167750

jo, u vw si zapomneli pustit film vrat se do hrobu ;-)

0/0
24.9.2015 22:33

V74l60a98d90i94m65í44r 33K87r23a39i23d62l 8563874666

Co se čílíte? Pokud vám jde o ekologii, tak choďte pěšky.

0/0
24.9.2015 19:14

J74a26n 27P13l68á71š30i31l 7445377569940

Je to hnus, mít takové auto, tak sem pěkně naštvanej. Od společnosti, která je pro mnoho čechů skoro náboženství a nikdy by jiné než koncernové auto nechtěli to musí být rána. Jasně, někomu to může být pumpička, ale fakt je ten, že to našim potomkům pěkně zasmradíme, a těm to moc pumpička nebude...

Jsem docela zvědavý jak toto vyřeší.

+1/−3
24.9.2015 19:11

Z67d38e28n70ě31k 52W63e88r29n42h12a23r98t 6687355112328

vyřeší to dohodou. Těžko můžou zpětně měnit podmínky, za jakých to auto prošlo homologací. VW nasype pár miliard, vláda jim dá výjimku na už provozované auta a hotovo. Pokud majitel bude moci jezdit, těžko se bude moci soudit o nějakou škodu, když mu žádná nevznikla, možná mu dají poukaz na koberečky zdarma k dalšímu VW, když si ho bude chtít koupit.

0/0
24.9.2015 19:21

J84a14n 43P10l89á24š44i72l 7355507609110

Samozřejmě že lobby bude silná, ale je to asi jako kdybych si koupil počítač s 4 GB ram, software to ukazuje dobře, ale když to rozdělám, tak ramky jsou poloviční. Tak se cítí oklamaně a nas.aně.

V době kdy na nás cílí reklama jak budeme mít super livestyle s novým autem zachráníme kytičky a sousedi budou závidět udělají takový podraz. O náhradu bych se soudil. Když se nechá zastoupit tisíc/e lidí jedním právníkem není to nereálné stím něco udělat.

+1/0
24.9.2015 19:32

Z88d82e33n64ě75k 59W77e86r18n74h16a76r84t 6847715132278

Jasně, uvidíme, bezpochyby bude řada soudních procesů. Ale když vláda USA dokázala za tučný balík ututlat problém s vadnými airbagy, které prokazatelně ohrožovaly život, proč by se totéž nestalo s auty, které "jen" odpovídaly normám starým dva roky, nikoliv těm platným v okamžiku jejich prodeje? To je podle mě formální pochybení, které vyřeší jeden papír o výjimce a uživatelé budou mít smůlu - koneckonců, vznikla jim jen morální škoda, koupili si v roce 2009 auto, co odpovídá předpisům z roku 2008... Uvidíme, co na to soudy.

+1/0
24.9.2015 19:40

S43t43a70n96i46s40l92a55v 14S52e93d54l44á80k 1905619107

Tak to ovšem není. Firma dostala flastr za vadné airbaby, ale pak je stejně musel vyměnit.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V46o18j46t46ě48c89h 47P92a57v78l36í57k 5254281214268

Potomkům můžou být dnešní emise NOx úplně jedno. Ty škodí jen lidem žijícím ve městech teď - NOx nemá ve vzduchu dlouhé trvání.

0/0
24.9.2015 19:27

J39a91n 79P62l64á58š88i76l 7595327659330

Nesmíte se na to dívat tak povrchně, zhoršený zdravotní stav se přenáší i na potomky atd. tím jako nechci říct, že za to může jenom VW, ale je to další kapka do mlýna.

+1/0
24.9.2015 19:35
Foto

V52o37j82t54ě76c48h 75P34a65v77l52í94k 5764491674138

Chtěl jsem tím říci, že potomci budou mít mnohem větší potíže s CO2, kterého do vzduchu vypouštíme o několik řádů více.

0/0
24.9.2015 19:44

S45t40a85n41i76s25l51a10v 38S95e51d57l40á86k 1245829667

Tsss...

CO2 je daleko více produkováno skotem. Navíc jeho úroveň byla v minulosti významně vyšší než je dnes.

+1/0
24.9.2015 19:48
Foto

V94o65j73t33ě59c18h 48P92a55v47l85í95k 5124231964558

To si zase trochu pletete. Skleníkový plyn, který ve významné míře produkuje skot je metan, CH4.

A ano, úroveň CO2 byla v době začátku třetihor výrazně vyšší, než je dnes. Ale to tu také bylo úplně jiné podnebí. A člověk by v tehdejší úrovni CO2 nedokázal přežít.

Život na zemi naše emise CO2 nezničí. Ale člověk bude kvůli nim mít na řešení problémů dost.

0/0
24.9.2015 20:08

P74e43t52r 36K91u92n85e38š 4387557970

... a to vis odkud, jak se zmeni klima s narustem koncentrace co2? ... ja jen, ze zatim vsechny sw modely se po par letech zcela rozesly s realitou, neexistuje dnes zadny duveryhodny model, za posledni leta teplota na zemi spise stagnovala, coz zadny model nedokazal vysvetlit (pouze oteplovaci prisli s tvrzenim, ze si GO dava pauzu, coz je samo o sobe dobry for), takze si myslim, ze predikce vyvoje klimatu jsou taha im kraliku z klobouku.

+1/0
24.9.2015 23:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.