Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu motoru

Motor EA 189 skoro neexistuje, tedy jinak: internet ho skoro nezná. Pokud se chcete o turbodieselu, který je momentálně asi nejslavnějším motorem na světě, něco dozvědět, musíte za servismany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43a88d82i69s61l64a21v 95V98a11s76i55c75k60a 3972982427262

a koho to sere-mimo pár bláznivých ekoteroristů:-P

+3/−1
25.9.2015 22:31

M53i48l62o64š 74K62o62l72m42a43n 6866403417272

Muže někdo zveřejnit nějaká důvěryhodná čísla, nebo odkaz na to, o jak velký rozdíl v naměřených hodnotách jde ? Aby se nakonec nepřišlo na to, že to bylo v toleranci, nebo nějakým druhem paliva. Zatím se mi zadají informace dosti jednostranné.

+3/0
24.9.2015 23:14

S92t72e57p35a90n 81T94o82t71h 8898799265928

Tak nejak... ale uf... mam PD... jezdim kolem 5,5-6 a sem spokojen.

+2/0
25.9.2015 6:58

T82o97m92á88š 82C12h45a35l92o63u93p35e28k 8943989121

Ano, základní a důležitá otázka. Kolik NO2 vykazoval běžný test měření emisí, třeba na STK. O kolik ten motor překračuje povolené limity (asi EURO 5), sakra. To je jako tajný nebo co ;-€.

0/0
28.9.2015 15:39

P47e63t65r 24T45y23č57k66a 6345512179342

Na STK se to neměří.

0/0
5.10.2015 7:27
Foto

M71i52r79o91s83l81a45v 79S58t44e92i51n58e25r 6578464633705

Nejde o žádný podvod. Ouřady si vymyslely testovací procedůru, na to si museli výrobci vymyslet správný program. Samozřejmě se testy nemohou srovnávat se všemi situacemi na silnici, ale mají vystihnout ty podstatné. Jestliže tedy hodnoty naměřené na silnici s testy nesouhlasí, je to chyba testů a ne konstruktérů.

Dnes oznámili Američané, že  BMW x3 má ještě horší hodnoty, než VW. Bude to asi u všech podobných motorů.

+4/0
24.9.2015 22:26

P96e55t76r 86K71u87n41e62š 4377677610

tak podvod to samozrejme je, nicmene samozrejme uplne stejne to delaji vsichni ostatni vyrobci - normy a fyzika plati totiz pro vsechny stejne. pouze vw se snazil pomerne dramaticky rozsirovat naftaky v usa

+2/0
24.9.2015 22:29

J93i28ř68í 91E51r55b35e21n 1263654676147

Pokud motor vyhovuje normě stanovující určitý poměr laboratorních a provozních testů, pak nejde o podvod.

Máte to jako s konzervou masa: jako nová všem laboratorním testům vyhoví. Nechte ji den otevřenou v teplé místnosti a bude to úplně jiné...

+2/0
24.9.2015 22:53

P30e30t93r 64K41u19n86e86š 4457377250

tohle je ale zcela jina situace a primer samozrejme pokulhava minimalne z toho duvodu, ze pixla masa ma podminky skladovani a minimalni trvanlivost - tvuj primer by se dal interpretovat spis tak, ze kdyz vythnes auto z rybnika, tak se take nedivis, ze nejde nastartovat. tady ale jde o to, ze sis koupl auto majici napr. 103 kW s urcitym jizdnim projevem a deklarovanymi emisemi. a hledme, najednou zjistujes, ze emise nox neodpovidaji tomuto jizdnimu projevu auta, ale musi ho ridici jednotka radne pridusit, snizit mu vykon a tocivost motoru a udela tak pouze v pripade, kdyz zjisti, ze se testuje. takhle splni emise euro 6 i stara avie. staci kdyz ji behem testu vypnes motor a misto nej das ridicovi slapky... takze jenom zopaknu, ze podvod to samozrejme je, i vw to priznal, jake to bude mit dopady netusim, myslim, ze v usa volkswagen minimalne prodela kalhoty, mizna prijde i o trh, legracni ale bude reakce evropskych zakazniku, az zjisti, ze jejich americkym protejskum vw vykupuje stara auta za nakupku apod. jinak tady v eu brzo prijdou na to, ze stejny podvod delaji uplne vsichni, pak uz to bude problem politicky a merkelova s hollandem uz na neco prijdou, prehlasujou pri tom sobotku, odkaka to danovy poplatnik...

0/−1
24.9.2015 23:39

L55a32d72i57s17l46a67v 24V98a15s89i16c82k40a 3752752637152

američani se soudí o vše -i když se přežerou hamburgery,tak žalují výrobce,že ztloustli.Takže asi tak to bude i s těmi motory

+3/0
25.9.2015 22:33
Foto

M25a75r81t26i23n 47K16o83k31e93š 3568684901650

To IMO zjistili Britové.

0/0
24.9.2015 23:26

D81a25v33i26d 73R72y76c34h44e53t24s98k20ý 9366571550440

Online zpravodajství, přímý přenos? Jste trapáci.

0/0
24.9.2015 21:49

R63o12m78a45n 45H59a79n49u56s 8445687399824

Když jsem v roce 2012 kupoval Octavku poptal jsem se po několika servisech a renomovaných ladičských firmách a všichni mi Comonrail nedoporučovali proto jsem sehnal PD označení BMN

0/−1
24.9.2015 20:42

P92e14t58r 31K25u26n58e59š 4517477410

... a to si jako myslis, ze ten produkuje mene nox??

+1/0
24.9.2015 22:24

V52í97t 57P81r68o33k17o73p 8930469102

Máte můj respekt. Ď.

0/0
24.9.2015 20:12

J33a36n 62S12t79e87h65l93i33k 9305897756231

Myslím že ted budou vyrábět motory s palivem na zemní plyn R^ . Proto asi němci ted dohodly ten další plynovod přes balt . Přeci jen emise u zemního plynu jsou v pohodě ;-)

0/0
24.9.2015 19:40

L40a16d15i76s35l40a27v 15M52i36k97a 1141179804914

Jednou se z těch ekopošuků, ekomentálů, ekopomatenců a všech jiných s předponou EKO zblázníme všichni....

+5/0
24.9.2015 19:35

M74a74r44e32k 19J97a67n 2583972874622

Vy jste mluvčí za mě? Klidně se zblázněte jen ne za mě.:-P

0/−3
24.9.2015 19:39

L55a79d63i80s47l28a77v 66M16i55k91a 1111679264204

Opravuji, všichni  normální, což i z přáspěvku celkem vyplývá, prostě bez předpony EKO.....

+2/0
24.9.2015 19:40

P68a15v31e20l 74O80d82r57a22z41i55l 6244409897310

Nafta patří do kamen, fauve gruppe!

0/0
24.9.2015 19:31

J17a46n 28S37t51e64h58l71i72k 9265667876121

Do traktoru ;-)

0/0
24.9.2015 19:39
Foto

V34o67j29t52ě31c50h 80P56a89v91l66í51k 5804971794338

Myslím, že topit v kamnech naftou je plýtvání.

+1/0
24.9.2015 20:03

M34i86c32h51a75l 64Z70e92t30e97k 3828262500717

A do lokomotiv

0/−1
24.9.2015 21:58

V48í12t 64O26ž68a20n17a 1868948865684

Lokomotivy mají trolej..

+2/0
25.9.2015 9:06

P79e36t89r 37K44u83n22e77š 4727917920

... a kdyz ji spalis v kamnech, tak bude mene emisi nez kdyz ji spotrebuje naftovy motor?

+1/0
24.9.2015 22:27
Foto

V42o11j78t81ě91c64h 81P37a30v81l73í72k 5514941134778

To nejspíš ano, pokud jsou kamna dobře seřízená.

0/0
26.9.2015 13:06

V43l63a64d23i79m45í56r 87K94r90a66i40d69l 8473414386

Když jdete k doktoru si změřit tlak, tak také před tím neběžíte maraton.

+2/0
24.9.2015 19:18

M92a74r19t70i83n 67M40i34k93o40l15á40š58e53k 7250640923

Btw,. spoluvlastníkem VW je i zemská vláda Dolního Saska (cca 20%) že by snad tomto "skandálu" neměli ani tušení? ;-D

0/0
24.9.2015 19:17

J88a18n 98H39u38b38e28n30ý 4430348142687

Americký hon na VW. Ať si trubky změní způsob měření emisí, když jim nefunguje. Bublina nafukovaná konkurencí do extrémních rozměrů.

+1/−2
24.9.2015 19:16

Z89d70e88n22ě36k 40W23e11r38n68h71a78r95t 6827545512258

jenže ten už těžko změní zpětně. Můžou jen upravit metodiku pro další, přísnější normy. Ale pokud auto prošlo měřením za podmínek, které platily v té době, těžko ho můžou nějak zpětně "zakázat".

0/0
24.9.2015 19:18
Foto

V81o64j41t23ě25c15h 53P52a29v92l44í79k 5424651474958

Mohou. Pokud výrobcem deklarovaný systém řízení emisí neodpovídá skutečnosti, je homologace neplatná. A VW tak trochu 'pozapomněl' v homologačních papírech napsat cokoli o přepínání režimů pro laboratoř a silnici. A proto je nyní homologace těchto vozů v USA neplatná a nelze je prodávat. (Jezdit smí.)

+2/−1
24.9.2015 19:25

Z98d88e71n24ě69k 69W41e88r33n79h87a79r40t 6667595412458

To bude na dlouhé vyšetřování a řadu soudních sporů, o tom není sporu. Podle mého názoru je ale pro homologaci důležitý okamžik měření, nikoliv to, jak funguje interně řízení v počítači motoru, tam se přece různé režimy spalování mění pořád, na základě celé řady informací, které tam pořád proudí. Pochybuji, že by součástí homologace byly popisy všech situací, jak přesně řídící jednotka nastavuje spalování při jízdě na dálnici, v zátěži, na volnoběh... Každopádně to bude ještě zajímavé...

+1/0
24.9.2015 19:34
Foto

V74o91j19t31ě14c58h 57P73a16v81l87í93k 5174921874388

Dle amerického zákona CAA (Clean Air Act) tam právě tento detailní popis být musí. Pokud je v autě nějaké zařízení, které není popsáno a ovlivňuje emise, zákon ho označuje za "defeat device", tedy zařízení obcházející normu. A právě k existenci takovéhoto zařízení se pod nátlakem nehomologace modelů pro rok 2016 Volkswagen americké agentuře EPA (Environment Protection Agency) PŘIZNAL. Pak to ještě veřejně zopakoval odcházející Winterkorn. Myslím, že k soudu ani nedojde, pouze k mimosoudnímu vyrovnání pod taktovkou DOJ (Department of Justice).

+1/0
24.9.2015 19:42

S23t58a85n55i61s53l67a93v 70S80e35d80l73á64k 1485619767

Hmm. Měřit emise na auťáku, který nazná, že je měřen a podle toho změní chování, je nesmysl. Autority by mohly měření rozsekat na jednotlivé části a ty pak poskládat do jednoho cyklu. Koneckonců možná to takhle bylo odhaleno.

0/0
24.9.2015 19:43

Z30d11e30n71ě14k 89W67e66r64n21h94a34r17t 6457855792868

Ten auťák mění své chování pořád, nepřekvapuje mě, že pozná i měření. On vyhodnocuje dokonce i styl, jakým řidič šlape na pedály a podle toho mění jejich funkci, respektive intenzitu odezvy. To měření do takové koncepce vcelku zapadá. No uvidíme, jak to nakonec dopadne.

0/0
24.9.2015 19:50

S52t38a45n81i58s29l40a65v 63S19e86d75l47á34k 1185339547

Pokud ten auťám mění chování proto, aby optimalizoval chod, tak OK. Pokud z posloupnosti usoudí, že jde jen o měření a pak stáhne emise, tak je to podvod.

0/0
24.9.2015 20:03
Foto

V55o25j66t37ě92c86h 80P64a93v85l12í82k 5754561284458

Odhaleno to bylo tak, že si jedna eko neziskovka půjčila od jedné univerzity moderní mobilní měřič a měřili normálně za jízdy. Chtěli dokázat, že ta auta jsou fakt skvělá. A úplně jim to nevyšlo. Rozdíly oproti homologačním měření byly do očí bijící. Auta vůbec nebyla tak čistá, jak se tvrdilo. Tak to řekli EPA (něco jako naše MŽP) a ti chtěli po VW vysvětlení. VW rok zatloukal a letos začátkem září se přiznal, že auta podvádí.

0/0
24.9.2015 20:02

P86e84t61r 19K48u83n28e70š 4527737340

jo, u vw si zapomneli pustit film vrat se do hrobu ;-)

0/0
24.9.2015 22:33

V13l57a77d45i56m98í98r 21K41r33a70i84d10l 8523944766

Co se čílíte? Pokud vám jde o ekologii, tak choďte pěšky.

0/0
24.9.2015 19:14

J63a45n 78P60l36á21š29i29l 7885307489910

Je to hnus, mít takové auto, tak sem pěkně naštvanej. Od společnosti, která je pro mnoho čechů skoro náboženství a nikdy by jiné než koncernové auto nechtěli to musí být rána. Jasně, někomu to může být pumpička, ale fakt je ten, že to našim potomkům pěkně zasmradíme, a těm to moc pumpička nebude...

Jsem docela zvědavý jak toto vyřeší.

+1/−3
24.9.2015 19:11

Z45d75e82n18ě32k 43W17e39r89n38h34a47r28t 6567295332558

vyřeší to dohodou. Těžko můžou zpětně měnit podmínky, za jakých to auto prošlo homologací. VW nasype pár miliard, vláda jim dá výjimku na už provozované auta a hotovo. Pokud majitel bude moci jezdit, těžko se bude moci soudit o nějakou škodu, když mu žádná nevznikla, možná mu dají poukaz na koberečky zdarma k dalšímu VW, když si ho bude chtít koupit.

0/0
24.9.2015 19:21

J60a89n 33P48l40á32š92i87l 7375547519310

Samozřejmě že lobby bude silná, ale je to asi jako kdybych si koupil počítač s 4 GB ram, software to ukazuje dobře, ale když to rozdělám, tak ramky jsou poloviční. Tak se cítí oklamaně a nas.aně.

V době kdy na nás cílí reklama jak budeme mít super livestyle s novým autem zachráníme kytičky a sousedi budou závidět udělají takový podraz. O náhradu bych se soudil. Když se nechá zastoupit tisíc/e lidí jedním právníkem není to nereálné stím něco udělat.

+1/0
24.9.2015 19:32

Z65d25e37n20ě78k 72W48e87r94n12h90a30r61t 6697335542508

Jasně, uvidíme, bezpochyby bude řada soudních procesů. Ale když vláda USA dokázala za tučný balík ututlat problém s vadnými airbagy, které prokazatelně ohrožovaly život, proč by se totéž nestalo s auty, které "jen" odpovídaly normám starým dva roky, nikoliv těm platným v okamžiku jejich prodeje? To je podle mě formální pochybení, které vyřeší jeden papír o výjimce a uživatelé budou mít smůlu - koneckonců, vznikla jim jen morální škoda, koupili si v roce 2009 auto, co odpovídá předpisům z roku 2008... Uvidíme, co na to soudy.

+1/0
24.9.2015 19:40

S36t88a92n71i10s64l73a87v 12S22e37d51l85á38k 1555789847

Tak to ovšem není. Firma dostala flastr za vadné airbaby, ale pak je stejně musel vyměnit.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V48o16j68t31ě89c45h 50P60a17v71l94í30k 5564201704328

Potomkům můžou být dnešní emise NOx úplně jedno. Ty škodí jen lidem žijícím ve městech teď - NOx nemá ve vzduchu dlouhé trvání.

0/0
24.9.2015 19:27

J63a81n 14P25l42á71š53i37l 7545147849460

Nesmíte se na to dívat tak povrchně, zhoršený zdravotní stav se přenáší i na potomky atd. tím jako nechci říct, že za to může jenom VW, ale je to další kapka do mlýna.

+1/0
24.9.2015 19:35
Foto

V74o66j60t15ě90c15h 89P48a16v43l67í67k 5124361584148

Chtěl jsem tím říci, že potomci budou mít mnohem větší potíže s CO2, kterého do vzduchu vypouštíme o několik řádů více.

0/0
24.9.2015 19:44

S65t25a16n90i79s40l24a15v 90S95e79d32l73á95k 1775629897

Tsss...

CO2 je daleko více produkováno skotem. Navíc jeho úroveň byla v minulosti významně vyšší než je dnes.

+1/0
24.9.2015 19:48
Foto

V45o74j70t96ě37c68h 50P28a65v42l24í74k 5694561744688

To si zase trochu pletete. Skleníkový plyn, který ve významné míře produkuje skot je metan, CH4.

A ano, úroveň CO2 byla v době začátku třetihor výrazně vyšší, než je dnes. Ale to tu také bylo úplně jiné podnebí. A člověk by v tehdejší úrovni CO2 nedokázal přežít.

Život na zemi naše emise CO2 nezničí. Ale člověk bude kvůli nim mít na řešení problémů dost.

0/0
24.9.2015 20:08

P26e77t50r 48K68u39n83e85š 4307907850

... a to vis odkud, jak se zmeni klima s narustem koncentrace co2? ... ja jen, ze zatim vsechny sw modely se po par letech zcela rozesly s realitou, neexistuje dnes zadny duveryhodny model, za posledni leta teplota na zemi spise stagnovala, coz zadny model nedokazal vysvetlit (pouze oteplovaci prisli s tvrzenim, ze si GO dava pauzu, coz je samo o sobe dobry for), takze si myslim, ze predikce vyvoje klimatu jsou taha im kraliku z klobouku.

+1/0
24.9.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.