Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Experti: Skandál kolem TDI ukazuje, proč smogu neubývá

Množství zatajených emisí, které ve skutečnosti vypouštěly diesely vyrobené Volkswagenem, by mohlo podle odhadů činit celosvětově ročně čtvrt milionu až milion tun oxidů dusíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a51v78e65l 38O17d62r27a34z73i24l 6784529547950

Tyhle sazomety by měly přijít o TP, dokud to VW neopraví.

0/0
30.9.2015 15:53

V15l45a53d14a 97S66i23m86o93n23i68k 3819153263565

Po bitvě jsou všichni experti generálové. Být na místě experta, tak bych se docela styděl, že mně někdo pár let úspěšně vodil za nos.

0/0
29.9.2015 21:28

R47i10c48h64a71r65d 82M22i74k65u40l12e60n72k26a 1819587707224

http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
29.9.2015 18:10


R39i42c40h85a24r18d 59M63i83k52u69l35e57n11k77a 1369247397874

To jako. že VW má 80 x horší emise než konkurence? Co je to za blábol? :-P

0/0
29.9.2015 18:05

P82e39t32r 32V77o48ň66k63a 2627243779403

Když chce někdo nereálné hodnoty Nox tak je dostane, je to stejné jako se šunkou, z 10kg masa = 20kg šunky a stále se tomu říká šunka, když si něco objednáte, výrobce vám to zajistí(vyrobí), co na tom že to kvůli různým fyzikálním a finančním mantinelům není možné, papír snese všechno, nějakej trouba rozhodl že takový a takový motor smí mít jen takové a takové emise, a je úplně jedno že je to v praxi nedosažitelná hodnota, přestaneme kvůli tomu vyrábět dieselové motory??RvEURv

+5/−1
25.9.2015 18:19

J20a20k91u85b 24M17e23l33í56š21e12k 6976695152396

Kdyby se přestaly montovat naftové motory do osobních aut, tak by to špatné nebylo.

+5/−2
25.9.2015 21:54
Foto

P82e10t81r 46J12a51n70o87v82s16k19ý 1618470572538

No mam benzin, ale naftu jsem mel dlouho a byl jsem spokojeny , spotreba do 5 litru. Silny , bez poruch.

+1/0
26.9.2015 9:08

R96i49c16h22a59r24d 65M24i63k29u10l16e41n70k36a 1339627717184

Osobní auta jsou jenom taková návnada, bordel se dělá jinde - http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
29.9.2015 18:07

J83i62ř79í 76K75o87c48u31r18e79k 6145544755758

Ovšem na základě "papíru" dostaly tyhle motory zelenou plaketu do nízkoemisních zón. Protože skutečné emise za provozu úřad nikdy nezajímaly.

+3/0
25.9.2015 17:03

J12o23s61e91f 57N55o24v26a85k 5288272116458

Nízkoemisní zóny zavedli v německu. Nefungovalo jim to - vliv byl zanedbatelný. Možná to i částečně bude tím, že tam jezdily hlavně nové, "čisté" diesely.

Pokud ale v městech zavedou vyjímky pro residenty, tak to na současném stavu nezmění vůbec nic.

Nafta smrdí, i u novejch aut. Dobře, že se na to přišlo. Teď ještě vypudit diesely z Evropy a hned se nám bude líp dýchat.

+6/0
25.9.2015 15:37

J39a26k55u81b 56M88e38l72í89š27e71k 6396335202916

Kéž by se to povedlo. R^

0/0
25.9.2015 22:20

M56a44r59e73k 33P40r38š57í74n 3415154263925

Tak podívejte se ono je cekem jedno kolik tech jedů ty motory vypouštějí v globálním měřítku, to je zajímavý třeba u CO2, nikoli však u nox nebo pevných částic. Tady jde o to, že tyto substance jsou škodlivé pro člověka a poškozují jeho zdraví! Nechápu, že si to většina Čechů neuvědomuje a je jim jejich zdraví absolutně lhostejné. Argumentovat tím že nějaká loď. Někde uprostřed moře kde nildo nežije toho vypouští více je naprosto zcestné. Pokud automobilky zjistí ze se diesel co by tyto substance nevypouštěl vyrobit nedá tak to maji přiznat politikum a vybavit automobily motorem jiným, který limity splní a bude mit mé si negativní vliv na lidské zdraví.

+5/0
25.9.2015 15:35

M66a76r60e59k 73P52r19š15í62n 3965564643475

*(omlouvám se za překlepy) ne tak negativní vliv

0/0
25.9.2015 15:38

P12e21t94r 88V61o33ň45k32a 2697513689523

Když najdete způsob jak takový motor vyrobit, budete miliardář.

PS: ty škodlivé látky paradoxně vznikají při spalování nafty(přičemž nafta tyto látky neobsahuje) za vysoké teploty s přebytkem kyslíku, kdy onen nespálený kyslík je tím zlem který spolu s teplotou a tlakem vytvoří onen škodlivý koktejl.

0/0
25.9.2015 18:22
Foto

P79e80t80r 70J96a34n91o16v95s46k18ý 1468800552158

A co kamiony, autobusy, dodávky, lokomotivy..... Ty jezdi take tam, kde lidé nežiji?

0/0
26.9.2015 9:10

M90a12r96e96k 38H76r95u52b44y 6447752141668

Jaky vliv bude mit zavedeni nizkoemisnich zon (omezujici vjezd osobaku starsich cca 15 let) na coudici volkswageny stare 2-8 let ? ;-);-D

+2/0
25.9.2015 14:19

M42a91r76e83k 16J95a70n70e91č73k18a 1887746153681

Tady pomůže pouze jediné, zrušit diesel v osobních automobilech a cenu benzínu stanovit tak, aby spotřebitel neměli motivaci diesel motor chtít. Případně dotace na jiný alternativní pohon vozidla. Všechno prostě mít nelze, vše je o kompromisech.

+3/0
25.9.2015 12:22

M43a90r50e22k 90H95r27u82b40y 6287332181828

V centrech mest maji na svedomi nejvetsi podil zplodin autobusy MHD. Osobaky se podili z cca 15 procent, osobaky postizitelne nizkoemisnimi zonami jsou par promile.:-P

0/0
25.9.2015 14:21

A38n45d35r31e30j 35O72l13e68k34s39a 3845841447981

Bývávalo. Dnes jsou městské busy na zcela jiné úrovni a čím dál častěji na CNG.

0/0
25.9.2015 15:09

J37o87s18e63f 70N37o18v52a93k 5628232696248

V Praze jsem CNG bus ještě neviděl. Když kolem projede autobus, je to na padnutí.

0/0
25.9.2015 15:38

A18n46d64r82e86j 86O41l56e48k86s68a 3485411647731

Praha je v tomhle ohledu nejhorší, ale pár CNG busů tu jezdí. Je to záležitost obnovy vozidel.

+1/0
25.9.2015 15:55

J66a21n 37F15r61o28l55í51k 6196680475554

Dotace čehokoliv jsou cestou do pekel.

+1/−2
25.9.2015 15:59

A29n91d41r67e16j 64O57l94e32k69s55a 3965971127511

Individualismus je cestou k Divokému západu, nebo spíš k postkatastrofické společnosti. Dotace jsou naprosto nutné, pokud chcete, aby se lidé chovali jinak, než tlupa loupežníků.

0/−1
25.9.2015 16:17
Foto

P88e11t49r 24J38a71n44o85v81s34k17ý 1178950622948

Dotace je opravdu cesta do pekla, kdyz neco dotuji, nekde a nekomu to musim vzit,

+1/0
26.9.2015 9:12

K54a23r49e41l 22F63r16i28t61z 4821827698512

Jo přesně! Jako třeba se stravenkami....8-o

+1/0
27.9.2015 14:52

P96e64t39r 17V59o75ň66k50a 2697543189823

ono je to jedno, díky benzinovým motorům máme ve městech v letních měsících jedovatý a prudce žíavý přízemní ozón. Až vám poleptá pár doušků takového vzdoušku dýchací cesty, jaký motor si pro změnu zvolíte.?

0/0
25.9.2015 18:26

M83a16r58e42k 97J57a61n42e36č24k41a 1567666883871

Jaký? Opět benzínový. Proč? Všechny tři osobní vozy, které máme v rodině mají sice benzínové motory, ale jezdí pouze na alternativní pohon LPG. Je to výhodné, jak po ekonomické stránce, tak po stránce ekologické, protože za vozy na alternativní pohon se člověk nedusí smradem a nehrozí ani jiné zdravotní komplikace, když zapomene u klimatizace včas zapnout pouze vnitřní okruh vozu. CNG je sice efektivnější a ekonomičtější, nicméně má dvě podstatná omezení. 

1. Značná hmotnost CNG nádrže oproti LPG, čímž trpí zadní náprava a výrazně se tak podílí na její životnosti. 

2. Velikost vyráběných nádrží na CNG max. na 15kg a tím silně omezený dojezd (cca. 300-350km) a k tomu velmi slabá síť čerpacích stanic.

Takže momentálně je pro mě nejrozumnější varianta LPG pohon, který ovšem není vhodný do všech motorů, stejně jako CNG. Řešení existují, jenom to chce vybrat vhodný motor a agregát pro přestavbu.

0/0
26.9.2015 17:41

R82i81c87h40a54r11d 92M88i27k94u10l57e29n94k53a 1849687407574

Takže na otázku Proč? jste si odpověděl sám, že....;-D

0/0
29.9.2015 18:09
Foto

P37a57v56e85l 62M35a31r37t24i81n32e81k 9495695871833

Zavedeme elektromobily, elektrina roste na stromech. Zavedeme solární panely, protože nevyrobí ani tolik energie, která je do nich vložená a bude při likvidaci. Větráky, které produkují zvuky, proto se stěhují na moře. Ryby a savci nemůžou mluvit, takže je to v pořádku.

+4/0
25.9.2015 11:13

P68e81t23r 63S80u90c26h41ý 1478969104426

Tohle by šlo zařídit jadernými elektrárnami.

0/0
25.9.2015 11:15

M46a82r39e72k 25J18a60n40e35č95k34a 1157336733771

V dnešní době není problém elektřinu vyrobit  a nejefektivnější jsou jaderné elektrárny. Ty ale zase mají svá rizika v případě havárií. Dnes je problém spíše v rozvodných sítích, protože ty nejsou na tak velkou zátěž v domácnostech konstruovány, kterou představuje rychlonabíjení elektromobilů. Budoucnost vidím spíše v motorech na vodík, nebo na vlastní jaderný pohon, což už nějaká firma vyvíjí a byl o tom někde tady i článek.

0/0
25.9.2015 12:28

A17n94d22r59e86j 40O21l84e13k55s76a 3755461407251

Motory na vodík samozřejmě jsou, ale jde zase o elektromobily, které mají místo baterií palivové články. Přímé spalování vodíku ve válci se také zkoušelo, myslím že zrovna BMW, nebo Mercedes měl takový vyšlechtěný auto.

0/0
25.9.2015 15:13

P47a64v35e87l 90B40a52r58t66á41k 5180572576722

Že je jádro nejefektivnější ? ;-D;-D;-D;-D, Jaderný pohon aut? ;-D;-D;-D;-D to je tedy fakt velká legrace. Tak to je svět plnej tupců, co nechtěj ty nejlacinější zdroje vůbec stavět...Tedy pardon, s vyjímkou hrdinných Čechů, kteří si od atomové lobby jako ovce nechají vytahat desítky miliard z kapes a nechají po sobě statisíce tun životu nebezpečného radioaktivního odpadu, který bude otravovat svoje okolí po tisíce let nebezpečnými radionuklidy, které příroda ani nezná.  A chtěl bych vidět blázna, který by si pořídil auto s radioaktivním zdrojem a v něm vozil rodinu ;-D;-D;-D.

0/0
25.9.2015 22:04
Foto

P56e18t40r 17J22a19n45o35v46s22k12ý 1358970362278

No jo, nesmite na to koukat ocima cloveka, co si mysli , ze reaktor je velky 3 metry na širku;) atomova energie je opravdu nejcišci, dosazitelna energie, jaderny odpad nemusi byt odpadem, ale palivem v nove generaci reaktoru.

0/0
26.9.2015 9:17

P48a42v24e98l 20B57a68r78t45á82k 5470642456552

Jaderná energie především není perpetuum mobile, a proto dojde-li k rozštěpení zásob uranu, mám tu ten samý problém, navíc okořeněný tisíci tunami smrtelně nebezpečného ionizujícího záření. Co je na tomto čistého, to tedy nechápu. Zvýšenou úroveň radionuklidů najdete dnes v potocích, které odvodňují území těžby uranu louhováním, ale nelze přesně určit, kolik rakoviny tyhle vylouhované a potom i vodou odnesené potvůrky vlastně udělají, a proto se tváříme, že neudělají nic. Odpadní vody Temelína mohou obsahovat až 2000 bequerelů tritia, přičemž přirozená hladina tritia je kolem 0,5 bq. Ani tady nelze přesně určit, kolik a jak se podílí tohle svinstvo např. na zvýšené úrovni rakoviny konečníku, protože rakovinové buňky bohužel na zadečku nemají napsáno, jak na svět přišly. A tak tvrdíme cosi o čistotě, ale zkuste se podívat do statistik výskytu onemocnění, spojené s ozářením třeba v Bělorusku, v okoli americké elektrárny TMA, povodí Francouzských řek nebo nyní nově v Japonsku - tady je na statistický výzkum příliš brzo, ale ono se to dostaví. Bohužel, nejvíc nemocí ale budou mít budoucí generace a ti, kteří se nemohou nijak účinně bránit.

Spoustu lidí mluví o tom, že odpad ze standardních elektráren je zároveň palivem pro reaktory nové generace, a já dodávám, že i báječným zdrojem plutonia pro jaderné zbraně nebo zdrojem fantastického plniva do tzv. "špinavé" jaderné bomby. Zkuste si představit tu legraci, kdyby vám někdo z AlKáidy rozptýlil půl kila plutonia třeba v New Yorku. A i kdyby toto teoretizování kolem reaktorů nové generace bylo jakkoliv ověřeno v praxi, i do tohoto úžasného nového paliva musíte uran, tedy ten přírodní, zase dodat. Takže i tato cesta nevyhnutelně vede k tomu, co je uvedeno v úvodu.

0/0
26.9.2015 15:55

P28e78t82r 62S21u55c46h46ý 1678339314786

Zajímalo by mě, jestli ty limity vůbec jdou technicky splnit. Nebo to pak vymizí nafta z osobních aut? Co bychom s tou naftou pak dělali? Vylívali ji do moře?

0/0
25.9.2015 11:08

A21n27d22r84e64j 42O25l41e27k97s93a 3585461247861

Spotřeba nafty individuální dopravou je zanedbatelná.

+3/0
25.9.2015 15:08

J38a94n 34L74u54k10á79š 7287433293712

Jdou, ale je to ponekud drazsi - selektivni katalyticka reakce. Auto pote krome paliva tankuje i (v mnohem mensim mnozstvi) roztok mocoviny. Touto cestou se vydal, pokud is vzpominam napr. Mercedes nebo BMW, jen VW mel TDI, ktere to umelo i bez toho, ted jen vyslo najevo, jak umelo.

0/0
27.9.2015 14:54

A85n79d79r12e73j 89O76l41e46k50s66a 3595271147481

Trend utahování limitů škodlivin je správný a budeme za něj v budoucnu jen vděčni. Pokud se podaří diesely omezit na jim přirozené pozice, bude to jen dobře.

+2/0
25.9.2015 10:54

M13a37r30e83k 33H25r96u68b17y 6517432571768

Trend narizovani limitu od stolu je nesmyslny a tahle afera je jeho primym dusledkem. Fyziku proste urednik neokeca, i kdyby mel sebevetsi razitko :-P

+1/0
25.9.2015 14:21

A78n41d98r78e65j 92O55l45e61k25s33a 3135801157771

Hmm, tady ovšem neokecal fyziku jistý německý koncern :-P

+1/0
25.9.2015 15:11

M45i71c44h16a69e16l 95L51u96k58a94v56s88k21y 6719591408411

A samozřejmě za všechno může jen Volkswagen. Ostatní automobilky jsou jistě čisté a jejich auta jezdí za udávanou spotřebu ...

0/0
25.9.2015 10:45

A10n62d14r51e86j 92O34l57e12k51s21a 3955801527201

Ano. A hladká mouka je bílá a týden má sedm dní.

0/0
25.9.2015 10:48

J29a32n 45L16u36k87á69š 7817883113292

Zrovna v USA na to americke aytomobilky reagovaly tak, ze diesely nenabizeji, BMW a Mercedes nasadily rizenou katalitickou reakci, jen VW to zazracne umel bez toho, ted jen vime, jak umel.

0/0
27.9.2015 14:59

A70n46d66r34e88j 64O92l70e79k52s72a 3935831517811

R^R^R^ Konečně Článek, který vystihuje velikost průseru volxvágnu ;-(

+1/0
25.9.2015 10:42

J22a13r53o39s11l76a51v 46L68e87b36e53d13a 3536399797250

Dobrý rozbor 'skandálu' okolo emisí zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+2/0
25.9.2015 10:14

T49o66m32á87š 89H77o61u56š12k20a 2715663564387

Skvělé,  hlavně to pěkně popisuje nelogičnost nizkoemisnich zón.

+1/0
25.9.2015 10:33

P10e97t45r 62H20a88j26i49č 1710569548278

Jednoznačně jsem pro nízkoemisní zóny. Elektromobily  a plug-in hybridy by měly mít ve městech přednost. Další možností je zavedení mýtného pro spalovací motory, jako je tomu například v Londýně

0/−5
25.9.2015 10:04

J28a93n 31B35u91b82i97k 9662781782227

takže přenesete "výrobu" exhalací z měst na venkov. Odkud se do měst dostanou prvním větrem.......

Je to totéž, jako když Evropa a USA mají emisní limity a zbytek světa nemá.......

0/0
25.9.2015 10:38

A59n74d88r59e77j 72O52l66e49k24s13a 3875911417981

Není, protože stabilní zdroje mohou a musí být emisí zbavovány.

+2/−1
25.9.2015 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.