Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Skandál kolem TDI ukazuje, proč smogu neubývá

Množství zatajených emisí, které ve skutečnosti vypouštěly diesely vyrobené Volkswagenem, by mohlo podle odhadů činit celosvětově ročně čtvrt milionu až milion tun oxidů dusíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a17v21e77l 68O25d44r15a50z42i68l 6254659547490

Tyhle sazomety by měly přijít o TP, dokud to VW neopraví.

0/0
30.9.2015 15:53

V31l85a57d62a 77S36i62m88o14n82i63k 3539423183215

Po bitvě jsou všichni experti generálové. Být na místě experta, tak bych se docela styděl, že mně někdo pár let úspěšně vodil za nos.

0/0
29.9.2015 21:28

R46i80c92h60a96r61d 87M81i49k59u30l11e91n97k22a 1489877117264

http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
29.9.2015 18:10

R72i72c28h55a44r10d 41M27i16k93u14l70e12n95k38a 1949867327154

To jako. že VW má 80 x horší emise než konkurence? Co je to za blábol? :-P

0/0
29.9.2015 18:05

P57e86t42r 13V18o13ň56k35a 2697903919433

Když chce někdo nereálné hodnoty Nox tak je dostane, je to stejné jako se šunkou, z 10kg masa = 20kg šunky a stále se tomu říká šunka, když si něco objednáte, výrobce vám to zajistí(vyrobí), co na tom že to kvůli různým fyzikálním a finančním mantinelům není možné, papír snese všechno, nějakej trouba rozhodl že takový a takový motor smí mít jen takové a takové emise, a je úplně jedno že je to v praxi nedosažitelná hodnota, přestaneme kvůli tomu vyrábět dieselové motory??RvEURv

+5/−1
25.9.2015 18:19

J75a52k26u44b 47M27e35l58í59š65e44k 6806875442876

Kdyby se přestaly montovat naftové motory do osobních aut, tak by to špatné nebylo.

+5/−2
25.9.2015 21:54
Foto

P28e14t62r 12J35a26n82o52v38s39k68ý 1208510862748

No mam benzin, ale naftu jsem mel dlouho a byl jsem spokojeny , spotreba do 5 litru. Silny , bez poruch.

+1/0
26.9.2015 9:08

R70i36c24h60a38r28d 85M61i89k76u61l72e54n90k51a 1619257727254

Osobní auta jsou jenom taková návnada, bordel se dělá jinde - http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
29.9.2015 18:07

J38i30ř17í 87K65o26c91u98r86e14k 6785174825718

Ovšem na základě "papíru" dostaly tyhle motory zelenou plaketu do nízkoemisních zón. Protože skutečné emise za provozu úřad nikdy nezajímaly.

+3/0
25.9.2015 17:03

J84o94s18e66f 36N16o68v41a52k 5728342726528

Nízkoemisní zóny zavedli v německu. Nefungovalo jim to - vliv byl zanedbatelný. Možná to i částečně bude tím, že tam jezdily hlavně nové, "čisté" diesely.

Pokud ale v městech zavedou vyjímky pro residenty, tak to na současném stavu nezmění vůbec nic.

Nafta smrdí, i u novejch aut. Dobře, že se na to přišlo. Teď ještě vypudit diesely z Evropy a hned se nám bude líp dýchat.

+6/0
25.9.2015 15:37

J38a61k85u77b 52M46e35l57í54š63e47k 6576435452286

Kéž by se to povedlo. R^

0/0
25.9.2015 22:20

M97a56r21e68k 78P11r68š95í43n 3935884653555

Tak podívejte se ono je cekem jedno kolik tech jedů ty motory vypouštějí v globálním měřítku, to je zajímavý třeba u CO2, nikoli však u nox nebo pevných částic. Tady jde o to, že tyto substance jsou škodlivé pro člověka a poškozují jeho zdraví! Nechápu, že si to většina Čechů neuvědomuje a je jim jejich zdraví absolutně lhostejné. Argumentovat tím že nějaká loď. Někde uprostřed moře kde nildo nežije toho vypouští více je naprosto zcestné. Pokud automobilky zjistí ze se diesel co by tyto substance nevypouštěl vyrobit nedá tak to maji přiznat politikum a vybavit automobily motorem jiným, který limity splní a bude mit mé si negativní vliv na lidské zdraví.

+5/0
25.9.2015 15:35

M95a76r43e63k 91P73r63š47í10n 3365354703565

*(omlouvám se za překlepy) ne tak negativní vliv

0/0
25.9.2015 15:38

P23e39t40r 69V19o92ň70k50a 2437953619643

Když najdete způsob jak takový motor vyrobit, budete miliardář.

PS: ty škodlivé látky paradoxně vznikají při spalování nafty(přičemž nafta tyto látky neobsahuje) za vysoké teploty s přebytkem kyslíku, kdy onen nespálený kyslík je tím zlem který spolu s teplotou a tlakem vytvoří onen škodlivý koktejl.

0/0
25.9.2015 18:22
Foto

P93e51t68r 65J51a83n63o79v79s60k77ý 1298830642698

A co kamiony, autobusy, dodávky, lokomotivy..... Ty jezdi take tam, kde lidé nežiji?

0/0
26.9.2015 9:10

M81a79r97e29k 84H97r31u86b39y 6647732841948

Jaky vliv bude mit zavedeni nizkoemisnich zon (omezujici vjezd osobaku starsich cca 15 let) na coudici volkswageny stare 2-8 let ? ;-);-D

+2/0
25.9.2015 14:19

M94a14r62e79k 81J97a97n31e93č81k57a 1517706893761

Tady pomůže pouze jediné, zrušit diesel v osobních automobilech a cenu benzínu stanovit tak, aby spotřebitel neměli motivaci diesel motor chtít. Případně dotace na jiný alternativní pohon vozidla. Všechno prostě mít nelze, vše je o kompromisech.

+3/0
25.9.2015 12:22

M62a61r21e85k 53H33r88u70b44y 6757752661728

V centrech mest maji na svedomi nejvetsi podil zplodin autobusy MHD. Osobaky se podili z cca 15 procent, osobaky postizitelne nizkoemisnimi zonami jsou par promile.:-P

0/0
25.9.2015 14:21

A63n39d10r77e98j 68O84l74e97k96s46a 3845661477861

Bývávalo. Dnes jsou městské busy na zcela jiné úrovni a čím dál častěji na CNG.

0/0
25.9.2015 15:09

J96o49s77e24f 18N54o34v76a52k 5868402716168

V Praze jsem CNG bus ještě neviděl. Když kolem projede autobus, je to na padnutí.

0/0
25.9.2015 15:38

A43n28d14r16e41j 35O67l64e80k78s52a 3125151127641

Praha je v tomhle ohledu nejhorší, ale pár CNG busů tu jezdí. Je to záležitost obnovy vozidel.

+1/0
25.9.2015 15:55

J64a73n 10F85r85o11l72í93k 6976610575274

Dotace čehokoliv jsou cestou do pekel.

+1/−2
25.9.2015 15:59

A39n61d56r89e67j 96O77l40e78k92s40a 3535411787311

Individualismus je cestou k Divokému západu, nebo spíš k postkatastrofické společnosti. Dotace jsou naprosto nutné, pokud chcete, aby se lidé chovali jinak, než tlupa loupežníků.

0/−1
25.9.2015 16:17
Foto

P26e69t34r 21J12a52n69o22v77s86k54ý 1848140702338

Dotace je opravdu cesta do pekla, kdyz neco dotuji, nekde a nekomu to musim vzit,

+1/0
26.9.2015 9:12

K15a54r82e17l 38F13r34i88t84z 4151367708842

Jo přesně! Jako třeba se stravenkami....8-o

+1/0
27.9.2015 14:52

P70e43t56r 54V16o78ň56k34a 2727493559743

ono je to jedno, díky benzinovým motorům máme ve městech v letních měsících jedovatý a prudce žíavý přízemní ozón. Až vám poleptá pár doušků takového vzdoušku dýchací cesty, jaký motor si pro změnu zvolíte.?

0/0
25.9.2015 18:26

M68a48r77e13k 23J21a72n69e55č86k84a 1707336503281

Jaký? Opět benzínový. Proč? Všechny tři osobní vozy, které máme v rodině mají sice benzínové motory, ale jezdí pouze na alternativní pohon LPG. Je to výhodné, jak po ekonomické stránce, tak po stránce ekologické, protože za vozy na alternativní pohon se člověk nedusí smradem a nehrozí ani jiné zdravotní komplikace, když zapomene u klimatizace včas zapnout pouze vnitřní okruh vozu. CNG je sice efektivnější a ekonomičtější, nicméně má dvě podstatná omezení. 

1. Značná hmotnost CNG nádrže oproti LPG, čímž trpí zadní náprava a výrazně se tak podílí na její životnosti. 

2. Velikost vyráběných nádrží na CNG max. na 15kg a tím silně omezený dojezd (cca. 300-350km) a k tomu velmi slabá síť čerpacích stanic.

Takže momentálně je pro mě nejrozumnější varianta LPG pohon, který ovšem není vhodný do všech motorů, stejně jako CNG. Řešení existují, jenom to chce vybrat vhodný motor a agregát pro přestavbu.

0/0
26.9.2015 17:41

R90i80c49h16a75r80d 84M50i43k39u98l78e34n24k98a 1419157377424

Takže na otázku Proč? jste si odpověděl sám, že....;-D

0/0
29.9.2015 18:09
Foto

P68a63v55e84l 71M92a62r11t38i83n58e85k 9305645601643

Zavedeme elektromobily, elektrina roste na stromech. Zavedeme solární panely, protože nevyrobí ani tolik energie, která je do nich vložená a bude při likvidaci. Větráky, které produkují zvuky, proto se stěhují na moře. Ryby a savci nemůžou mluvit, takže je to v pořádku.

+4/0
25.9.2015 11:13

P52e33t42r 78S92u83c96h44ý 1738239414476

Tohle by šlo zařídit jadernými elektrárnami.

0/0
25.9.2015 11:15

M54a56r54e79k 42J90a80n63e45č95k76a 1237226793561

V dnešní době není problém elektřinu vyrobit  a nejefektivnější jsou jaderné elektrárny. Ty ale zase mají svá rizika v případě havárií. Dnes je problém spíše v rozvodných sítích, protože ty nejsou na tak velkou zátěž v domácnostech konstruovány, kterou představuje rychlonabíjení elektromobilů. Budoucnost vidím spíše v motorech na vodík, nebo na vlastní jaderný pohon, což už nějaká firma vyvíjí a byl o tom někde tady i článek.

0/0
25.9.2015 12:28

A66n84d53r77e23j 73O58l55e18k71s57a 3495841667211

Motory na vodík samozřejmě jsou, ale jde zase o elektromobily, které mají místo baterií palivové články. Přímé spalování vodíku ve válci se také zkoušelo, myslím že zrovna BMW, nebo Mercedes měl takový vyšlechtěný auto.

0/0
25.9.2015 15:13

P21a57v60e24l 55B80a38r78t52á39k 5820952286552

Že je jádro nejefektivnější ? ;-D;-D;-D;-D, Jaderný pohon aut? ;-D;-D;-D;-D to je tedy fakt velká legrace. Tak to je svět plnej tupců, co nechtěj ty nejlacinější zdroje vůbec stavět...Tedy pardon, s vyjímkou hrdinných Čechů, kteří si od atomové lobby jako ovce nechají vytahat desítky miliard z kapes a nechají po sobě statisíce tun životu nebezpečného radioaktivního odpadu, který bude otravovat svoje okolí po tisíce let nebezpečnými radionuklidy, které příroda ani nezná.  A chtěl bych vidět blázna, který by si pořídil auto s radioaktivním zdrojem a v něm vozil rodinu ;-D;-D;-D.

0/0
25.9.2015 22:04
Foto

P55e29t65r 22J37a39n58o29v44s28k73ý 1958110462178

No jo, nesmite na to koukat ocima cloveka, co si mysli , ze reaktor je velky 3 metry na širku;) atomova energie je opravdu nejcišci, dosazitelna energie, jaderny odpad nemusi byt odpadem, ale palivem v nove generaci reaktoru.

0/0
26.9.2015 9:17

P84a51v95e96l 34B84a29r61t97á34k 5740372166112

Jaderná energie především není perpetuum mobile, a proto dojde-li k rozštěpení zásob uranu, mám tu ten samý problém, navíc okořeněný tisíci tunami smrtelně nebezpečného ionizujícího záření. Co je na tomto čistého, to tedy nechápu. Zvýšenou úroveň radionuklidů najdete dnes v potocích, které odvodňují území těžby uranu louhováním, ale nelze přesně určit, kolik rakoviny tyhle vylouhované a potom i vodou odnesené potvůrky vlastně udělají, a proto se tváříme, že neudělají nic. Odpadní vody Temelína mohou obsahovat až 2000 bequerelů tritia, přičemž přirozená hladina tritia je kolem 0,5 bq. Ani tady nelze přesně určit, kolik a jak se podílí tohle svinstvo např. na zvýšené úrovni rakoviny konečníku, protože rakovinové buňky bohužel na zadečku nemají napsáno, jak na svět přišly. A tak tvrdíme cosi o čistotě, ale zkuste se podívat do statistik výskytu onemocnění, spojené s ozářením třeba v Bělorusku, v okoli americké elektrárny TMA, povodí Francouzských řek nebo nyní nově v Japonsku - tady je na statistický výzkum příliš brzo, ale ono se to dostaví. Bohužel, nejvíc nemocí ale budou mít budoucí generace a ti, kteří se nemohou nijak účinně bránit.

Spoustu lidí mluví o tom, že odpad ze standardních elektráren je zároveň palivem pro reaktory nové generace, a já dodávám, že i báječným zdrojem plutonia pro jaderné zbraně nebo zdrojem fantastického plniva do tzv. "špinavé" jaderné bomby. Zkuste si představit tu legraci, kdyby vám někdo z AlKáidy rozptýlil půl kila plutonia třeba v New Yorku. A i kdyby toto teoretizování kolem reaktorů nové generace bylo jakkoliv ověřeno v praxi, i do tohoto úžasného nového paliva musíte uran, tedy ten přírodní, zase dodat. Takže i tato cesta nevyhnutelně vede k tomu, co je uvedeno v úvodu.

0/0
26.9.2015 15:55

P48e39t77r 40S98u61c52h90ý 1368579364616

Zajímalo by mě, jestli ty limity vůbec jdou technicky splnit. Nebo to pak vymizí nafta z osobních aut? Co bychom s tou naftou pak dělali? Vylívali ji do moře?

0/0
25.9.2015 11:08

A90n23d42r50e59j 79O91l71e67k87s86a 3975921707361

Spotřeba nafty individuální dopravou je zanedbatelná.

+3/0
25.9.2015 15:08

J67a67n 87L61u12k52á28š 7957873943642

Jdou, ale je to ponekud drazsi - selektivni katalyticka reakce. Auto pote krome paliva tankuje i (v mnohem mensim mnozstvi) roztok mocoviny. Touto cestou se vydal, pokud is vzpominam napr. Mercedes nebo BMW, jen VW mel TDI, ktere to umelo i bez toho, ted jen vyslo najevo, jak umelo.

0/0
27.9.2015 14:54

A11n84d63r92e24j 47O70l71e92k16s28a 3575741947451

Trend utahování limitů škodlivin je správný a budeme za něj v budoucnu jen vděčni. Pokud se podaří diesely omezit na jim přirozené pozice, bude to jen dobře.

+2/0
25.9.2015 10:54

M44a42r60e52k 78H46r38u34b84y 6337482941348

Trend narizovani limitu od stolu je nesmyslny a tahle afera je jeho primym dusledkem. Fyziku proste urednik neokeca, i kdyby mel sebevetsi razitko :-P

+1/0
25.9.2015 14:21

A19n72d26r54e54j 93O77l16e17k74s72a 3485371317761

Hmm, tady ovšem neokecal fyziku jistý německý koncern :-P

+1/0
25.9.2015 15:11

M30i48c20h22a66e65l 18L84u44k44a26v28s72k60y 6789681748521

A samozřejmě za všechno může jen Volkswagen. Ostatní automobilky jsou jistě čisté a jejich auta jezdí za udávanou spotřebu ...

0/0
25.9.2015 10:45

A45n62d30r88e73j 12O80l26e39k36s67a 3865131507251

Ano. A hladká mouka je bílá a týden má sedm dní.

0/0
25.9.2015 10:48

J60a13n 45L22u35k38á68š 7117873813192

Zrovna v USA na to americke aytomobilky reagovaly tak, ze diesely nenabizeji, BMW a Mercedes nasadily rizenou katalitickou reakci, jen VW to zazracne umel bez toho, ted jen vime, jak umel.

0/0
27.9.2015 14:59

A37n74d15r55e38j 15O96l95e91k67s56a 3415741177411

R^R^R^ Konečně Článek, který vystihuje velikost průseru volxvágnu ;-(

+1/0
25.9.2015 10:42

J49a35r80o26s56l41a75v 13L21e56b42e56d49a 3236769617410

Dobrý rozbor 'skandálu' okolo emisí zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+2/0
25.9.2015 10:14

R16a63d73a15n 21K82u96b62a89n17t 1583560139710

Skvělé,  hlavně to pěkně popisuje nelogičnost nizkoemisnich zón.

+1/0
25.9.2015 10:33

P70e14t93r 87H42a29r71i34p77r61a70s92a98d 95H58a57j81i24č 8163250344207

Jednoznačně jsem pro nízkoemisní zóny. Elektromobily  a plug-in hybridy by měly mít ve městech přednost. Další možností je zavedení mýtného pro spalovací motory, jako je tomu například v Londýně

0/−5
25.9.2015 10:04

J43a35n 38B51u83b63i66k 9332271552177

takže přenesete "výrobu" exhalací z měst na venkov. Odkud se do měst dostanou prvním větrem.......

Je to totéž, jako když Evropa a USA mají emisní limity a zbytek světa nemá.......

0/0
25.9.2015 10:38

A83n70d51r55e35j 43O41l69e81k85s22a 3435271837111

Není, protože stabilní zdroje mohou a musí být emisí zbavovány.

+2/−1
25.9.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.