Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace

Emisní skandál Volkswagenu se týká toho, jak získal výrobce homologaci, tedy schválení k provozu na pozemních komunikacích. Nemá v podstatě nic společného s emisním měřením v rámci technických kontrol, kterým řidiči musí auta pravidelně podrobovat (STK).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.

0 0
možnosti

P44e45t20r 55S51e50d75i48v40y

26. 9. 2015 11:20

Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?

0 0
možnosti
Foto

J94i31ř54í 37E45r29b33e31n

27. 9. 2015 4:45

Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.

Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.

A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...

1 0
možnosti

K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.

0 0
možnosti

P43e90t14r 30S63e58d30i19v84y

26. 9. 2015 11:21

To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)

1 0
možnosti

No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?

0 0
možnosti

Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.;-)

1 0
možnosti
Foto

v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně  jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......

1 0
možnosti

co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?

1 0
možnosti

H47o32n80z37a 62V98a74n23ě25k

25. 9. 2015 21:31

Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.

4 0
možnosti

nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň

1 0
možnosti

není lepší v autě benzín bez turba?

7 0
možnosti

J57a34n 43P30l93a94v34e53c

29. 9. 2015 17:38

Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete ;-(

0 0
možnosti

P46a14v96e41l 23G28ö22t21z98e

25. 9. 2015 19:49

Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.

0 0
možnosti
Foto

Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.

1 0
možnosti

R66a36d76i66m 66H59u53l70í44k

25. 9. 2015 18:46

Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článekR^R^R^

Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.

0 0
možnosti
Foto

U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.

0 0
možnosti

J32o45s98e45f 67N18o66v89a38k

25. 9. 2015 18:09

Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.

U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.

Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?

4 4
možnosti

Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte.  To není nic, co zdravý motor nezvládne. :-)

3 6
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...