Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace

Emisní skandál Volkswagenu se týká toho, jak získal výrobce homologaci, tedy schválení k provozu na pozemních komunikacích. Nemá v podstatě nic společného s emisním měřením v rámci technických kontrol, kterým řidiči musí auta pravidelně podrobovat (STK).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o70m85á64š 65B57e34n59e33š 4616588448754

Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.

0/0
29.9.2015 21:13

P30e90t23r 89S91e56d29i38v68y 6687228275787

Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?

0/0
26.9.2015 11:20

J72i15ř65í 16E50r44b62e97n 1813564606897

Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.

Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.

A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...

+1/0
27.9.2015 4:45

P92e75t54r 89M54i93c27h66a89l 2150704311442

K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.

0/0
26.9.2015 7:20

P88e71t86r 44S78e11d73i46v85y 6847288935267

To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)

+1/0
26.9.2015 11:21

A20r24n80o76š47t 43P61á98t97e80k 4747476235747

No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?

0/0
26.9.2015 1:00

P94e59t87r 66Č44e43r70m61á71k 9748625139550

Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.;-)

+1/0
26.9.2015 15:30

J86i52ř17í 89E35r94b37e82n 1123844236677

Homologační testy neprovádí výrobce, ale národní autoritou pověřená zkušebna. Které je srdečně jedno, který výrobce k ní přistaví jaké auto, ona si své miliony zkásne tak jako tak (my zkoušíme výrobky v TÜV, za dvouminutovou zkoušku a dva pětistránkové protokoly platíme pěkné desetitisíce korun)...

0/0
27.9.2015 4:47
Foto

P36a68v44e90l 90J22o96s64e35f 77A86b97e28r83l59e 4557583516166

v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně  jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......

+1/0
25.9.2015 23:19

J89a49n 51M85a91t91o73u74š97e17k 6746357690804

co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?

+1/0
25.9.2015 23:34

H96o17n13z67a 40V94a73n74ě68k 8812470690791

Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.

+4/0
25.9.2015 21:31

D89e21n68i85s 32W52i85t52z74k59u 3623451909357

nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň

+1/0
25.9.2015 22:05

H52o37n80z36a 97V28a82n73ě47k 8742750530271

Škodovkáři jsou taky VW se stejným motorem :-)

0/0
25.9.2015 22:21

J58a53k17u13b 81M27e88l62í44š36e81k 6436475942746

Na to, abyste byl schopen jezdit autem s tabulkovou spotřebou, nepotřebujete vlastnit Škodovku.

+1/0
25.9.2015 22:28

P32e56t50r 31M49i69c31h47a87l 2540494511962

Řidič to zvládne s jakýmikoliv autem, kopyto ani s elektromobilem.

+3/0
26.9.2015 7:23

J25a73n 92M19a77t35o37u97š67e56k 6796277110714

jen zcela na okraj, zkuste jet městem nebo mimo město maximálně povolenou rychlostí, budete jeden z nejpomalejších, takže všichni ti co vás předjedou nemohou apriori dosáhnout normovanou spotřebu. Co se týká dotazu, ano existují vozidla/motory s kterými lze jezdit za normovanou spotřebu.

0/0
25.9.2015 22:36

H18o10n97z91a 59V32a17n51ě89k 8342530140571

Docela bych chtěl vědět, auta kterého výrobce jezdí s normovanou spotřebou. Zatím jsem o žádném neslyšel. Navíc spotřeba, kterou ukazuje počítač v autě neodpovídá té, kterou si vypočtu podle tankování u pumpy a najetých kilometrů. Ono už z principu, kdy najeté kilometry podle tachometru nikdy neodpovídají skutečně najetým kilometrům ve skutečnosti, nemůžou tyto údaje souhlasit. Protože jestli mám spotřebu 5l/na 100km, které jsem ujel podle tachometru, ale ve skutečnosti jsem ujel 99km, tak mám reálnou spotřebu 5,050505051. A jestli mám ojeté pneumatiky, tak vždy ujedu míň, než mi ukáže tachometr.

0/0
26.9.2015 7:47

P36e16t28r 57R42u75m91p47l69i43k 4719657219673

není lepší v autě benzín bez turba?

+7/0
25.9.2015 19:50

J76a63n 98P69l13a47v96e23c 9476883625889

Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete ;-(

0/0
29.9.2015 17:38

P28a88v72e83l 67G64ö73t77z10e 4903482982475

Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.

0/0
25.9.2015 19:49
Foto

M51i19r34o47s65l35a36v 48S63t40e87i89n63e49r 6658594233685

Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.

+1/0
25.9.2015 21:09

R39a93d53i56m 13H73u85l74í16k 6909437677841

Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článekR^R^R^

Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.

0/0
25.9.2015 18:46
Foto

M24i10r32o61s38l72a74v 80S62t36e49i64n57e84r 6928144253175

U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.

0/0
25.9.2015 21:16

R27a85d31i19m 14H92u94l16í59k 6609907297441

...?

0/0
25.9.2015 21:26

D14e95n54i73s 89W40i87t36z85k47u 3873751679137

nenahrazují,ty se tam dávali i s tím olovem

+1/0
25.9.2015 22:13

J91o54s88e92f 70N90o82v25a80k 5628142946388

Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.

U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.

Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?

+4/−4
25.9.2015 18:09

L66a32d22i23s88l43a91v 44P67o13l20i12c72k36ý 5806415471437

Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte.  To není nic, co zdravý motor nezvládne. :-)

+3/−6
25.9.2015 18:27

F42e46r89d12i60n70a67n30d 37S60l88a24v90í68k 1935112302139

já mám své auto celkem rád a to co s ním dělají na emisích mu teda fakt nedělám. On je rozdíl se rychle rozjet na křižovatce a vytočit to na 1s někam na 3/4 max otáček. To je rozdíl než 5x za sebou držet motor na 100% otáček na min 3s. Zvlášť kdžy tam hodinu čekáte a ten motor jde na emise uplně studenej. Mě po emisích motor olej žrát začal.

+3/0
25.9.2015 18:36

J72a33n 97N42o75v67á33k 9515778894965

On se nějaký technik na emisích odváží vytáčet do maxima studený dieselový motor?

U nás si to kontroluje a případně to chvíli nechá zahřívat (už se mi stalo) - a navíc se i zajímá, jestli vím, kdy se naposled dělaly rozvody - až pak to začne testovat.

+2/0
25.9.2015 23:59

J64i12ř83í 42E29r71b58e48n 1633714516557

Vy asi nevíte, jak probíhají testy motorů už u výrobce. Kdybyste stál na zkušebně a slyšel ten motor řvát čtvrt hodiny (!!!) na maximálních otáčkách, tak by vás asi trefilo. A to maximum je jak na volno, tak pod zátěží, a opakuje se několikrát za sebou, a motor to musí vydržet bez závad, jinak se ani nezačne sériově vyrábět.

0/0
27.9.2015 4:56

P68e16t40r 55M53a21r51e17č70e16k 1763671239448

Opravdu ? :-) Ono je něco jiného vytočit motor pod zátěží k maximu. A něco jiného držet ho tam tři vteřiny na prázdno .. Přitom největší kouřivost nastává při akceleraci pod zátěží .. Nikoliv při dosažení maxima otáček .

+3/0
25.9.2015 18:45

P10e70t31r 78V19o91ň76k32a 2727573159803

největší sranda je že majitelům starších TD dávají podepsat prohlášení, že pokud se při testování s motorem něco stane, nenesou za to odpovědnost.

Takže to zase až tak bezproblémovej test není. Je docela problém najít emisní stanici,kde pro změření kouřivosti nepotřebují házet cihlu na plyn.

Ten kdo prohání disela nebo turbodiesela na maximum otáček v běžném provozu si akorát koleduje o rozbitej motor nebo nezastavitelné turbo končící motorem bez oleje a zapečenými válci s bonusem potkaných ventilů.

+3/0
25.9.2015 18:52
Foto

I71v96a45n 62K65o41p31t77a 5397362441227

Ale asi hodně starejch. Takovej papír jsem neviděl ani s prni generaci Octavie.

+1/0
25.9.2015 19:27

J78i40ř36í 81C35v58r35č25e29k 8830716870263

No tak jako sorry, ale na 5,5tis. otáček fakt nejdu při rozjezdu ... nevim jak vy, ale stíhám spojku, dvojku a trojku ... a co tak pozoruju, tak jsme Octávii táhl nejvíc někde k 4000tis. ... Ono už někde od 3000 to jen víc žere, ale už tolik netáhne.

+2/0
25.9.2015 21:22

J84o61s59e77f 45N43o81v50a71k 5498532716188

Točit naftu do 5300 otáček, když od 4000 to vulbec netáhne? Blbost.

+1/0
25.9.2015 19:25

T45o15m72á35š 19M98a78t65ě93j 9955248323882

Mno neni problem. Ja mam cervene pole az kus za 6000 omezovac ve 3/4 na 7.

Jinak se pres 6 kolikrat podivam... obcas je to treba.

0/0
25.9.2015 20:40

J61a86n 35N57o45v80á79k 9705108924925

Diesel? Jaký?

+1/0
26.9.2015 0:01

J29o59s60e20f 61N28o23v71a67k 5648742456218

Tady někdo nechápe rozdíl mezi naftou a benzínem.

0/0
26.9.2015 7:43

P72e47t91e87r 82M83o77l15n42á19r 8775174362949

Do maximálnych niekolko krát denne ??? a k čomu je to dobré ? neviem možno v tých turbo vysavačových troj valcov je taký štýl jazdy nutný to som neskúšal ale práve u naftových motorov kde točivý moment začína od 1500 otáčok to nutné nieje ani pri akcelerácii ,v pohode sa dostanem za pár sekúnd do šestky a otáčky neprekročia 2000 a na tachometri 130,len málo ľudí si vie kúpiť auto aké potrebuje,nafta je vhodná na dlhšie cesty a je maximálne nevhodná do mesta a každodenné jazdy do 10 km napr dochádzanie do práce ,tam už radšej ten turbo vysávač ,tiež mám suseda čo si kúpil octaviu TDI a denne na nej jazdí do práce cca 7 km tam 7 nazad a chváli si aká super spotreba ;-D

+2/0
25.9.2015 21:11

T38o94m95á76š 26Z53e72m12a20n 3965388624955

Naopak je problém pokud auto dusíte a nevytáčíte - např. lopatky turba a další vytáčení potřebuj jinak se po čase zanesou a "zarostou" - auto ztrácí výkon a účinnost.

0/0
25.9.2015 18:50

P55e50t35r 14V47o67ň27k88a 2687923949203

asi by jste měl vědět, že když končíte jízdu s turbodieselem, měl by jste naopak zvolnit, aby se turbo stihlo trochu ochladit dříve než vytáhnete klíček ze spínačky, jinak výrazně zkracujete jeho životnost.;-D

+2/0
25.9.2015 18:55

P98e70t24e26r 51M41o53l90n28á43r 8715684972289

To platí pre každé turbo nielen u dieslu ;-)

0/0
25.9.2015 21:16

J67o16s69e37f 94N58o29v86a32k 5638162156408

Je rozdíl dusit a nikdy nevytočit do 3/4 a ničením auta v maximu. Výrobcům to vyhovuje, prodají nový motor, jen ta ekologie se vytrácí...

0/0
25.9.2015 19:27

L49a19d16i68s12l10a65v 27P82o58l84i67c64k83ý 5706775211787

Podle toho, co píší v článku, mají majitelé uvedených aut velký problém. Homologace jejich uvedení do provozu byla získána podvodem, jediný logický závěr je tedy ten, že by měla o homologaci přijít. A na auta bez homologace se Zákon o pozemních komunikacích nedívá moc přívětivě.

+2/−1
25.9.2015 17:22

K66a15m28i10l 20D28o41l97e45z90e21l 6472596204452

ale to by se vztahovalo v podstate na vsechna auta, ktere musi plnit emisni normy. vsude je to podvod. EGR, sekundarni vzduch apod :)

0/0
25.9.2015 17:28

J10a13n 81N21o74v68á67k 9415118834575

V čem spočívá ten podvod?

Průběh homologační zkoušky je předepsán a nikde není uvedeno že ho řídící jednotka nesmí detekovat.

Kdyby tam to auto jelo znovu, tak homologaci podle současných předpisů zase získá.

+11/−2
25.9.2015 18:07

L83a68d39i74s57l18a21v 84P49o98l21i49c97k86ý 5366145631747

Myslím, že váš svérázný výklad nenajde u odpovědných orgánů pochopení.:-)

+2/−1
25.9.2015 18:25

P15e44t98r 74Č32e63r79m88á65k 9468195979730

Myslím že je to naopak zcela legitimní názor, a žádné odpovědné to nijak neřeší, protože ví že to tak je.

0/0
25.9.2015 20:59

J27a25k62u43b 72M67e70l42í13š36e74k 6696465882626

Myslíte, že by prošlo bez detekce řídící jednotkou? Pokud ano, nemusel to Volkswagen dělat.

0/0
25.9.2015 20:36

P83e33t47r 64Č13e66r95m48á57k 9198465749930

Naprosto souhlasím. Logikou této mediální bubliny by se musela zakázat řídící jednotka jako taková, ta totiž nemá na práci nic jiného než právě úpravu chodu motoru a řízení jednotlivých akčních členů podle různých vstupních dat, jako je zatížení a jiné.

+2/0
25.9.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.