Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace

Emisní skandál Volkswagenu se týká toho, jak získal výrobce homologaci, tedy schválení k provozu na pozemních komunikacích. Nemá v podstatě nic společného s emisním měřením v rámci technických kontrol, kterým řidiči musí auta pravidelně podrobovat (STK).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o51m90á14š 89B46e32n76e55š 4576668598764

Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.

0/0
29.9.2015 21:13

P58e38t62r 37S55e53d25i86v48y 6847838415317

Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?

0/0
26.9.2015 11:20

J24i45ř21í 17E96r69b12e15n 1143204536767

Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.

Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.

A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...

+1/0
27.9.2015 4:45


P18e81t86r 76M27i47c70h64a66l 2510434861322

K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.

0/0
26.9.2015 7:20

P58e19t27r 49S53e13d15i29v58y 6247188415437

To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)

+1/0
26.9.2015 11:21

A50r68n88o74š53t 33P51á82t77e44k 4427986705677

No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?

0/0
26.9.2015 1:00

P45e69t65r 57Č92e77r30m73á20k 9918875639660

Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.;-)

+1/0
26.9.2015 15:30

J50i71ř88í 33E72r68b84e14n 1303954766757

Homologační testy neprovádí výrobce, ale národní autoritou pověřená zkušebna. Které je srdečně jedno, který výrobce k ní přistaví jaké auto, ona si své miliony zkásne tak jako tak (my zkoušíme výrobky v TÜV, za dvouminutovou zkoušku a dva pětistránkové protokoly platíme pěkné desetitisíce korun)...

0/0
27.9.2015 4:47
Foto

P89a62v79e75l 40J81o17s54e41f 46A82b88e58r59l47e 4657293936786

v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně  jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......

+1/0
25.9.2015 23:19

J81a64n 69M84a41t16o55u19š36e12k 6826417480694

co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?

+1/0
25.9.2015 23:34

H79o27n87z66a 92V44a61n15ě56k 8222190340151

Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.

+4/0
25.9.2015 21:31

D43e23n18i46s 48W11i11t97z92k34u 3923941439337

nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň

+1/0
25.9.2015 22:05

H36o96n27z38a 63V51a50n88ě78k 8302770620101

Škodovkáři jsou taky VW se stejným motorem :-)

0/0
25.9.2015 22:21

J43a30k59u22b 72M32e81l49í75š22e92k 6466915472686

Na to, abyste byl schopen jezdit autem s tabulkovou spotřebou, nepotřebujete vlastnit Škodovku.

+1/0
25.9.2015 22:28

P81e33t62r 72M97i11c38h78a59l 2930794701632

Řidič to zvládne s jakýmikoliv autem, kopyto ani s elektromobilem.

+3/0
26.9.2015 7:23

J92a34n 38M25a70t48o10u63š72e74k 6806327200504

jen zcela na okraj, zkuste jet městem nebo mimo město maximálně povolenou rychlostí, budete jeden z nejpomalejších, takže všichni ti co vás předjedou nemohou apriori dosáhnout normovanou spotřebu. Co se týká dotazu, ano existují vozidla/motory s kterými lze jezdit za normovanou spotřebu.

0/0
25.9.2015 22:36

H85o31n15z45a 26V58a13n30ě95k 8962240880121

Docela bych chtěl vědět, auta kterého výrobce jezdí s normovanou spotřebou. Zatím jsem o žádném neslyšel. Navíc spotřeba, kterou ukazuje počítač v autě neodpovídá té, kterou si vypočtu podle tankování u pumpy a najetých kilometrů. Ono už z principu, kdy najeté kilometry podle tachometru nikdy neodpovídají skutečně najetým kilometrům ve skutečnosti, nemůžou tyto údaje souhlasit. Protože jestli mám spotřebu 5l/na 100km, které jsem ujel podle tachometru, ale ve skutečnosti jsem ujel 99km, tak mám reálnou spotřebu 5,050505051. A jestli mám ojeté pneumatiky, tak vždy ujedu míň, než mi ukáže tachometr.

0/0
26.9.2015 7:47

P41e90t79r 62R77u52m21p85l81i87k 4649307319983

není lepší v autě benzín bez turba?

+7/0
25.9.2015 19:50

J67a28n 59P87l91a75v90e86c 9916383885449

Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete ;-(

0/0
29.9.2015 17:38

P53a14v89e14l 41G28ö56t58z97e 4313812932275

Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.

0/0
25.9.2015 19:49
Foto

M53i67r39o98s48l26a79v 95S37t13e61i77n46e35r 1955355508133

Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.

+1/0
25.9.2015 21:09

R87a34d88i17m 67H81u91l83í32k 6129747497691

Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článekR^R^R^

Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.

0/0
25.9.2015 18:46
Foto

M96i77r93o73s32l32a57v 92S89t71e63i57n76e85r 1515635808303

U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.

0/0
25.9.2015 21:16

R62a71d79i77m 15H92u64l59í71k 6279557427571

...?

0/0
25.9.2015 21:26

D92e62n63i91s 80W68i41t31z13k27u 3553941439267

nenahrazují,ty se tam dávali i s tím olovem

+1/0
25.9.2015 22:13

J53o19s15e16f 41N68o31v53a85k 5978262106878

Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.

U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.

Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?

+4/−4
25.9.2015 18:09

L79a67d72i85s74l43a39v 16P63o23l31i59c81k22ý 5886415671617

Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte.  To není nic, co zdravý motor nezvládne. :-)

+3/−6
25.9.2015 18:27

F31e20r58d47i16n61a21n49d 10S87l71a18v77í93k 1635672522509

já mám své auto celkem rád a to co s ním dělají na emisích mu teda fakt nedělám. On je rozdíl se rychle rozjet na křižovatce a vytočit to na 1s někam na 3/4 max otáček. To je rozdíl než 5x za sebou držet motor na 100% otáček na min 3s. Zvlášť kdžy tam hodinu čekáte a ten motor jde na emise uplně studenej. Mě po emisích motor olej žrát začal.

+3/0
25.9.2015 18:36

J45a54n 68N29o10v86á46k 9555908834815

On se nějaký technik na emisích odváží vytáčet do maxima studený dieselový motor?

U nás si to kontroluje a případně to chvíli nechá zahřívat (už se mi stalo) - a navíc se i zajímá, jestli vím, kdy se naposled dělaly rozvody - až pak to začne testovat.

+2/0
25.9.2015 23:59

J85i18ř64í 54E39r63b77e76n 1303294666347

Vy asi nevíte, jak probíhají testy motorů už u výrobce. Kdybyste stál na zkušebně a slyšel ten motor řvát čtvrt hodiny (!!!) na maximálních otáčkách, tak by vás asi trefilo. A to maximum je jak na volno, tak pod zátěží, a opakuje se několikrát za sebou, a motor to musí vydržet bez závad, jinak se ani nezačne sériově vyrábět.

0/0
27.9.2015 4:56

P62e93t38r 27M90a14r53e65č27e53k 1453891319168

Opravdu ? :-) Ono je něco jiného vytočit motor pod zátěží k maximu. A něco jiného držet ho tam tři vteřiny na prázdno .. Přitom největší kouřivost nastává při akceleraci pod zátěží .. Nikoliv při dosažení maxima otáček .

+3/0
25.9.2015 18:45

P61e90t58r 60V68o15ň30k64a 2287113639533

největší sranda je že majitelům starších TD dávají podepsat prohlášení, že pokud se při testování s motorem něco stane, nenesou za to odpovědnost.

Takže to zase až tak bezproblémovej test není. Je docela problém najít emisní stanici,kde pro změření kouřivosti nepotřebují házet cihlu na plyn.

Ten kdo prohání disela nebo turbodiesela na maximum otáček v běžném provozu si akorát koleduje o rozbitej motor nebo nezastavitelné turbo končící motorem bez oleje a zapečenými válci s bonusem potkaných ventilů.

+3/0
25.9.2015 18:52
Foto

I32v63a10n 88K75o29p26t87a 5447652161577

Ale asi hodně starejch. Takovej papír jsem neviděl ani s prni generaci Octavie.

+1/0
25.9.2015 19:27

J29i63ř85í 39C26v68r63č29e63k 8170566250853

No tak jako sorry, ale na 5,5tis. otáček fakt nejdu při rozjezdu ... nevim jak vy, ale stíhám spojku, dvojku a trojku ... a co tak pozoruju, tak jsme Octávii táhl nejvíc někde k 4000tis. ... Ono už někde od 3000 to jen víc žere, ale už tolik netáhne.

+2/0
25.9.2015 21:22

J71o67s96e28f 42N38o20v25a37k 5608302116278

Točit naftu do 5300 otáček, když od 4000 to vulbec netáhne? Blbost.

+1/0
25.9.2015 19:25

T63o69m70á15š 28M27a34t52ě13j 9495508433342

Mno neni problem. Ja mam cervene pole az kus za 6000 omezovac ve 3/4 na 7.

Jinak se pres 6 kolikrat podivam... obcas je to treba.

0/0
25.9.2015 20:40

J12a42n 98N34o67v56á52k 9735888574575

Diesel? Jaký?

+1/0
26.9.2015 0:01

J89o26s33e77f 46N13o36v35a19k 5248502986588

Tady někdo nechápe rozdíl mezi naftou a benzínem.

0/0
26.9.2015 7:43

P92e12t38e97r 60M29o64l57n76á97r 8135184822379

Do maximálnych niekolko krát denne ??? a k čomu je to dobré ? neviem možno v tých turbo vysavačových troj valcov je taký štýl jazdy nutný to som neskúšal ale práve u naftových motorov kde točivý moment začína od 1500 otáčok to nutné nieje ani pri akcelerácii ,v pohode sa dostanem za pár sekúnd do šestky a otáčky neprekročia 2000 a na tachometri 130,len málo ľudí si vie kúpiť auto aké potrebuje,nafta je vhodná na dlhšie cesty a je maximálne nevhodná do mesta a každodenné jazdy do 10 km napr dochádzanie do práce ,tam už radšej ten turbo vysávač ,tiež mám suseda čo si kúpil octaviu TDI a denne na nej jazdí do práce cca 7 km tam 7 nazad a chváli si aká super spotreba ;-D

+2/0
25.9.2015 21:11

T36o61m54á74š 89Z79e22m57a37n 3105118734655

Naopak je problém pokud auto dusíte a nevytáčíte - např. lopatky turba a další vytáčení potřebuj jinak se po čase zanesou a "zarostou" - auto ztrácí výkon a účinnost.

0/0
25.9.2015 18:50

P45e24t18r 25V86o90ň10k74a 2747543239743

asi by jste měl vědět, že když končíte jízdu s turbodieselem, měl by jste naopak zvolnit, aby se turbo stihlo trochu ochladit dříve než vytáhnete klíček ze spínačky, jinak výrazně zkracujete jeho životnost.;-D

+2/0
25.9.2015 18:55

P37e37t91e42r 48M34o74l38n29á97r 8975564692759

To platí pre každé turbo nielen u dieslu ;-)

0/0
25.9.2015 21:16

J18o78s79e53f 11N96o59v54a98k 5218622896868

Je rozdíl dusit a nikdy nevytočit do 3/4 a ničením auta v maximu. Výrobcům to vyhovuje, prodají nový motor, jen ta ekologie se vytrácí...

0/0
25.9.2015 19:27

L31a90d37i61s86l10a60v 24P52o84l64i94c61k75ý 5986365261257

Podle toho, co píší v článku, mají majitelé uvedených aut velký problém. Homologace jejich uvedení do provozu byla získána podvodem, jediný logický závěr je tedy ten, že by měla o homologaci přijít. A na auta bez homologace se Zákon o pozemních komunikacích nedívá moc přívětivě.

+2/−1
25.9.2015 17:22

K20a68m26i25l 90D95o93l10e22z77e76l 6822926304842

ale to by se vztahovalo v podstate na vsechna auta, ktere musi plnit emisni normy. vsude je to podvod. EGR, sekundarni vzduch apod :)

0/0
25.9.2015 17:28

J44a86n 17N38o69v46á68k 9685248934355

V čem spočívá ten podvod?

Průběh homologační zkoušky je předepsán a nikde není uvedeno že ho řídící jednotka nesmí detekovat.

Kdyby tam to auto jelo znovu, tak homologaci podle současných předpisů zase získá.

+11/−2
25.9.2015 18:07

L94a87d15i45s83l54a71v 94P47o79l27i14c75k46ý 5646925101477

Myslím, že váš svérázný výklad nenajde u odpovědných orgánů pochopení.:-)

+2/−1
25.9.2015 18:25

P46e74t11r 71Č74e75r41m22á29k 9878545729100

Myslím že je to naopak zcela legitimní názor, a žádné odpovědné to nijak neřeší, protože ví že to tak je.

0/0
25.9.2015 20:59

J57a10k95u69b 97M21e17l41í92š38e30k 6346475642696

Myslíte, že by prošlo bez detekce řídící jednotkou? Pokud ano, nemusel to Volkswagen dělat.

0/0
25.9.2015 20:36

P13e61t33r 80Č74e68r76m56á60k 9938265409680

Naprosto souhlasím. Logikou této mediální bubliny by se musela zakázat řídící jednotka jako taková, ta totiž nemá na práci nic jiného než právě úpravu chodu motoru a řízení jednotlivých akčních členů podle různých vstupních dat, jako je zatížení a jiné.

+2/0
25.9.2015 21:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.