Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsou emise jako emise. STK měří něco jiného než homologace

Emisní skandál Volkswagenu se týká toho, jak získal výrobce homologaci, tedy schválení k provozu na pozemních komunikacích. Nemá v podstatě nic společného s emisním měřením v rámci technických kontrol, kterým řidiči musí auta pravidelně podrobovat (STK).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o87m54á72š 24B65e18n11e67š 4276858898914

Měření emisí je stupidita a vtylobovaná buzerace. když spálíte litr benzínu, bv ždycky z něj dostanete stejné množství CO2 a H2O. tak jakápak kouřivost? Lumpárna. Nic víc.

0/0
29.9.2015 21:13

P41e24t34r 64S41e50d88i56v26y 6437178945847

Tak se divam, ze ty emisena STK jsou fraska. Tohle zmeri analyzator za desitky - maximante dveste tisic. Ptoc emise stoji i 800? kdyz k nicemu nejsou? Proc se nemeri pod zatezi ? Proc platime za neco, co je uplne k nicemu?

0/0
26.9.2015 11:20

J15i59ř14í 87E69r54b51e78n 1673714476567

Inteligentní příspěvek, fakt že jo. Zjevně o technice moc nevíte.

Zkusme si to přestavit, co musíte splnit pro měření pod zátěží: postavit auto na válce (u aut s pohonem 4×4 na dvojici válců v seřiditelné vzdálenosti, protože každé auto má jiný rozvor), pak upevnit auto v šesti bodech k budově STK (vymyslete, jak zajistíte nepoškození karosérie), sednout do vozu a neopakovatelným způsobem simulovat jízdu pod zátěží těmi válci. A furt vám tam bude chybět proudění vzduchu kolem auta a skrz motorový prostor.

A tuto zkoušku musíte zabezpečit pro všechny ty desetitisíce možných typů aut (protože třeba jen stařičká Š 105/120/130 nabízela kolem pětadvaceti kombinací pohonné jednotky). Simulaci jízdy na STK nemůže provádět robot, ale technik, tudíž nulová opakovatelnost průběhu zkoušky...

+1/0
27.9.2015 4:45

P79e70t87r 31M28i77c64h12a62l 2930224431272

K těm maximálním otáčkám na měření emisí - vzhledem k tomu, že na stojícím autě mi omezovač povolí maximálně 2500 otáček, tak jsem zvědavý, co mi tam příští rok budou měřit.

0/0
26.9.2015 7:20

P72e60t14r 74S80e59d86i19v16y 6147238965717

To na emisisch zjisti az za par let, ze to merit nejde. Do te doby budou stale tvrdit, ze to zmerili, aby vas mohli zkasnout ?:-)

+1/0
26.9.2015 11:21

A43r20n33o69š75t 76P83á69t61e67k 4387476785147

No ale když ty auta falšovaly homologační testy, tak jsou snad neplatné, ne? Měly by jít na homologaci znovu, tentokrát bez udělátka. Nebo? Jak k tomu přijdou ti poctiví?

0/0
26.9.2015 1:00

P41e90t92r 25Č85e89r95m93á47k 9148865219590

Nefalšovaly testy, pouze se přizpůsobili metodice měření... A jelikož to dělají samozřejmě všichni, tak nejsou žádní poctiví.;-)

+1/0
26.9.2015 15:30

J47i73ř66í 74E33r56b43e53n 1783924276447

Homologační testy neprovádí výrobce, ale národní autoritou pověřená zkušebna. Které je srdečně jedno, který výrobce k ní přistaví jaké auto, ona si své miliony zkásne tak jako tak (my zkoušíme výrobky v TÜV, za dvouminutovou zkoušku a dva pětistránkové protokoly platíme pěkné desetitisíce korun)...

0/0
27.9.2015 4:47
Foto

P59a57v45e15l 32J65o95s75e27f 95A26b89e27r33l11e 4777953166456

v okamžiku, kdy načipováním motoru, softwarovým otevřením klapek sání a uzavřením EGR ventilu ušetřím nejméně 15 procent paliva a zvednu výkon motoru je mi úplně  jedno, s jakým nastavením mi výrobce auto prodá......

+1/0
25.9.2015 23:19

J57a25n 39M20a12t86o43u80š14e34k 6356487720574

co to je "otevřením klapek sání" vy mudrci?

+1/0
25.9.2015 23:34

H65o38n53z90a 70V80a18n21ě92k 8632300820481

Jestli to, co je v článkupravda (cituji:" Z množství emisí se také dopočításpotřebované množství paliva a určí se tabulková spotřeba."),potom musí nutně obdobným způsobem "podvádět" všichni výrobci. Nebosnad existuje auto, kde je možné jezdit za tabulkovou spotřebu? A rozdíl je uvšech taky +- stejný. Akorát na ně zatím nikdo neukázal prstem.

+4/0
25.9.2015 21:31

D50e32n78i47s 47W42i44t11z14k48u 3543581709517

nepiš tady o tabulkové spotřebě,brzo se objeví škodovkáři,co budou tvrdit,že jezdí ještě za míň

+1/0
25.9.2015 22:05

H61o70n49z78a 32V67a34n88ě79k 8202170250961

Škodovkáři jsou taky VW se stejným motorem :-)

0/0
25.9.2015 22:21

J34a64k61u18b 37M63e45l21í12š66e86k 6926145712536

Na to, abyste byl schopen jezdit autem s tabulkovou spotřebou, nepotřebujete vlastnit Škodovku.

+1/0
25.9.2015 22:28

P83e93t29r 29M28i47c70h24a40l 2620584581702

Řidič to zvládne s jakýmikoliv autem, kopyto ani s elektromobilem.

+3/0
26.9.2015 7:23

J22a70n 31M50a17t78o49u94š20e89k 6226597480944

jen zcela na okraj, zkuste jet městem nebo mimo město maximálně povolenou rychlostí, budete jeden z nejpomalejších, takže všichni ti co vás předjedou nemohou apriori dosáhnout normovanou spotřebu. Co se týká dotazu, ano existují vozidla/motory s kterými lze jezdit za normovanou spotřebu.

0/0
25.9.2015 22:36

H83o55n74z60a 24V16a15n84ě89k 8862960590631

Docela bych chtěl vědět, auta kterého výrobce jezdí s normovanou spotřebou. Zatím jsem o žádném neslyšel. Navíc spotřeba, kterou ukazuje počítač v autě neodpovídá té, kterou si vypočtu podle tankování u pumpy a najetých kilometrů. Ono už z principu, kdy najeté kilometry podle tachometru nikdy neodpovídají skutečně najetým kilometrům ve skutečnosti, nemůžou tyto údaje souhlasit. Protože jestli mám spotřebu 5l/na 100km, které jsem ujel podle tachometru, ale ve skutečnosti jsem ujel 99km, tak mám reálnou spotřebu 5,050505051. A jestli mám ojeté pneumatiky, tak vždy ujedu míň, než mi ukáže tachometr.

0/0
26.9.2015 7:47

P50e30t55r 78R14u74m97p40l44i46k 4859347329573

není lepší v autě benzín bez turba?

+7/0
25.9.2015 19:50

J16a92n 81P68l79a32v62e24c 9486793485519

Je, ale dneska už ho jako nový težko seženete ;-(

0/0
29.9.2015 17:38

P53a85v31e83l 34G89ö53t38z28e 4483402852475

Proste se ty motory v USA nemuzou vubec prodavat.

0/0
25.9.2015 19:49
Foto

M60i17r60o47s69l50a38v 65S98t21e12i31n16e73r 6958484113495

Také se už nevyrábí. Nové modely ty normy plní.

+1/0
25.9.2015 21:09

R17a37d59i88m 76H56u20l55í41k 6949137197751

Jupííííí. Děkuji redakci aspoň za takto obecný článekR^R^R^

Jen doplním, že NEDC se nepoužívá jen pro diesel, ale i pro benzín, i když vypadá jízdní křivka trochu jinak.

0/0
25.9.2015 18:46
Foto

M17i44r17o72s71l25a53v 96S51t82e51i42n82e98r 6768594933145

U benzinu, tedy dnes směsi benzinu s ředidly jako xylén, benzen,toluol, aceton a pod., které nahrazují tradiční tetraethyl olova, je třeba měřit i emise zdraví škodlivých látek. Ředidla barev patří k nebezpečným odpadům.

0/0
25.9.2015 21:16

R36a78d41i13m 35H57u83l59í50k 6919387557341

...?

0/0
25.9.2015 21:26

D56e33n13i67s 24W43i11t79z93k14u 3963341859277

nenahrazují,ty se tam dávali i s tím olovem

+1/0
25.9.2015 22:13

J16o76s79e59f 60N36o67v33a76k 5718812856328

Na STK měří auto v maximálních otáčkách - v režimu, do jakýho se v běžným provozu nedostanou.

U staršího, mírně zakarbovanýho motoru to dost často způsobí, že motor začne žrát olej - do dalších emisí špiní a pak neprojde.

Funkční motor rozbít, nechat ho dva roky čoudit a pak vyhodit. Kup si novej, frajere. A ta ekologie je kde?

+4/−4
25.9.2015 18:09

L22a31d33i25s51l26a36v 27P38o24l84i42c57k23ý 5206325801177

Do maximálních otáček se dostáváte na nižší převodový stupeň několikrát denně, pokud tedy řídíte.  To není nic, co zdravý motor nezvládne. :-)

+3/−6
25.9.2015 18:27

F27e18r51d17i79n89a40n11d 86S10l78a61v31í81k 1905312792569

já mám své auto celkem rád a to co s ním dělají na emisích mu teda fakt nedělám. On je rozdíl se rychle rozjet na křižovatce a vytočit to na 1s někam na 3/4 max otáček. To je rozdíl než 5x za sebou držet motor na 100% otáček na min 3s. Zvlášť kdžy tam hodinu čekáte a ten motor jde na emise uplně studenej. Mě po emisích motor olej žrát začal.

+3/0
25.9.2015 18:36

J77a61n 79N97o67v87á91k 9905478114475

On se nějaký technik na emisích odváží vytáčet do maxima studený dieselový motor?

U nás si to kontroluje a případně to chvíli nechá zahřívat (už se mi stalo) - a navíc se i zajímá, jestli vím, kdy se naposled dělaly rozvody - až pak to začne testovat.

+2/0
25.9.2015 23:59

J26i44ř52í 69E54r72b43e25n 1423404916247

Vy asi nevíte, jak probíhají testy motorů už u výrobce. Kdybyste stál na zkušebně a slyšel ten motor řvát čtvrt hodiny (!!!) na maximálních otáčkách, tak by vás asi trefilo. A to maximum je jak na volno, tak pod zátěží, a opakuje se několikrát za sebou, a motor to musí vydržet bez závad, jinak se ani nezačne sériově vyrábět.

0/0
27.9.2015 4:56

P64e26t56r 65M17a41r93e21č77e65k 1413701109188

Opravdu ? :-) Ono je něco jiného vytočit motor pod zátěží k maximu. A něco jiného držet ho tam tři vteřiny na prázdno .. Přitom největší kouřivost nastává při akceleraci pod zátěží .. Nikoliv při dosažení maxima otáček .

+3/0
25.9.2015 18:45

P58e30t59r 25V42o88ň92k83a 2517573199163

největší sranda je že majitelům starších TD dávají podepsat prohlášení, že pokud se při testování s motorem něco stane, nenesou za to odpovědnost.

Takže to zase až tak bezproblémovej test není. Je docela problém najít emisní stanici,kde pro změření kouřivosti nepotřebují házet cihlu na plyn.

Ten kdo prohání disela nebo turbodiesela na maximum otáček v běžném provozu si akorát koleduje o rozbitej motor nebo nezastavitelné turbo končící motorem bez oleje a zapečenými válci s bonusem potkaných ventilů.

+3/0
25.9.2015 18:52
Foto

I57v48a74n 87K49o63p63t96a 5637502121797

Ale asi hodně starejch. Takovej papír jsem neviděl ani s prni generaci Octavie.

+1/0
25.9.2015 19:27

J59i95ř35í 32C80v83r73č51e60k 8950526820103

No tak jako sorry, ale na 5,5tis. otáček fakt nejdu při rozjezdu ... nevim jak vy, ale stíhám spojku, dvojku a trojku ... a co tak pozoruju, tak jsme Octávii táhl nejvíc někde k 4000tis. ... Ono už někde od 3000 to jen víc žere, ale už tolik netáhne.

+2/0
25.9.2015 21:22

J10o50s98e39f 22N67o47v58a58k 5918292326388

Točit naftu do 5300 otáček, když od 4000 to vulbec netáhne? Blbost.

+1/0
25.9.2015 19:25

T11o76m73á46š 66M55a49t98ě28j 9165658213982

Mno neni problem. Ja mam cervene pole az kus za 6000 omezovac ve 3/4 na 7.

Jinak se pres 6 kolikrat podivam... obcas je to treba.

0/0
25.9.2015 20:40

J77a16n 57N20o14v65á73k 9875978644335

Diesel? Jaký?

+1/0
26.9.2015 0:01

J83o95s13e53f 31N67o76v13a93k 5788162986148

Tady někdo nechápe rozdíl mezi naftou a benzínem.

0/0
26.9.2015 7:43

P92e50t13e82r 80M92o84l86n39á44r 8605884472539

Do maximálnych niekolko krát denne ??? a k čomu je to dobré ? neviem možno v tých turbo vysavačových troj valcov je taký štýl jazdy nutný to som neskúšal ale práve u naftových motorov kde točivý moment začína od 1500 otáčok to nutné nieje ani pri akcelerácii ,v pohode sa dostanem za pár sekúnd do šestky a otáčky neprekročia 2000 a na tachometri 130,len málo ľudí si vie kúpiť auto aké potrebuje,nafta je vhodná na dlhšie cesty a je maximálne nevhodná do mesta a každodenné jazdy do 10 km napr dochádzanie do práce ,tam už radšej ten turbo vysávač ,tiež mám suseda čo si kúpil octaviu TDI a denne na nej jazdí do práce cca 7 km tam 7 nazad a chváli si aká super spotreba ;-D

+2/0
25.9.2015 21:11

T36o54m43á40š 46Z53e88m49a63n 3115288414515

Naopak je problém pokud auto dusíte a nevytáčíte - např. lopatky turba a další vytáčení potřebuj jinak se po čase zanesou a "zarostou" - auto ztrácí výkon a účinnost.

0/0
25.9.2015 18:50

P13e71t42r 91V77o11ň64k69a 2117813919943

asi by jste měl vědět, že když končíte jízdu s turbodieselem, měl by jste naopak zvolnit, aby se turbo stihlo trochu ochladit dříve než vytáhnete klíček ze spínačky, jinak výrazně zkracujete jeho životnost.;-D

+2/0
25.9.2015 18:55

P22e76t93e49r 44M24o15l76n41á31r 8685634422629

To platí pre každé turbo nielen u dieslu ;-)

0/0
25.9.2015 21:16

J20o64s39e48f 84N51o39v89a23k 5548462666598

Je rozdíl dusit a nikdy nevytočit do 3/4 a ničením auta v maximu. Výrobcům to vyhovuje, prodají nový motor, jen ta ekologie se vytrácí...

0/0
25.9.2015 19:27

L34a77d52i53s61l48a27v 68P58o49l15i49c95k50ý 5986305431177

Podle toho, co píší v článku, mají majitelé uvedených aut velký problém. Homologace jejich uvedení do provozu byla získána podvodem, jediný logický závěr je tedy ten, že by měla o homologaci přijít. A na auta bez homologace se Zákon o pozemních komunikacích nedívá moc přívětivě.

+2/−1
25.9.2015 17:22

K10a38m67i46l 35D31o26l39e62z14e98l 6322566814842

ale to by se vztahovalo v podstate na vsechna auta, ktere musi plnit emisni normy. vsude je to podvod. EGR, sekundarni vzduch apod :)

0/0
25.9.2015 17:28

J89a37n 34N86o68v30á45k 9725148694585

V čem spočívá ten podvod?

Průběh homologační zkoušky je předepsán a nikde není uvedeno že ho řídící jednotka nesmí detekovat.

Kdyby tam to auto jelo znovu, tak homologaci podle současných předpisů zase získá.

+11/−2
25.9.2015 18:07

L88a52d44i51s19l56a15v 54P17o97l22i97c56k36ý 5236985431277

Myslím, že váš svérázný výklad nenajde u odpovědných orgánů pochopení.:-)

+2/−1
25.9.2015 18:25

P46e12t66r 30Č59e67r26m22á60k 9228715369340

Myslím že je to naopak zcela legitimní názor, a žádné odpovědné to nijak neřeší, protože ví že to tak je.

0/0
25.9.2015 20:59

J97a86k45u77b 81M87e53l57í93š77e48k 6836715902796

Myslíte, že by prošlo bez detekce řídící jednotkou? Pokud ano, nemusel to Volkswagen dělat.

0/0
25.9.2015 20:36

P97e72t69r 86Č28e36r12m12á38k 9398835279390

Naprosto souhlasím. Logikou této mediální bubliny by se musela zakázat řídící jednotka jako taková, ta totiž nemá na práci nic jiného než právě úpravu chodu motoru a řízení jednotlivých akčních členů podle různých vstupních dat, jako je zatížení a jiné.

+2/0
25.9.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.