Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a43v70e91l 73O33d41r30a28z63i78l 6894389697250

Tak to vypadá, že folkiš žezlo největšího výrobce autíček nepřevezme ;-D

0/0
12.10.2015 11:52

P47a69v23e64l 77O92d45r97a52z53i69l 6714479457920

Tohle je bohužel klasická idnes "novinařina".:-/

0/0
12.10.2015 11:48

F71r95a13n32t66i19š45e88k 67L44o46s 2310183962696

To se mohl Arnie předvést a sežrat baterku z auta. To je typický problém dneška, Arnie byl dobrý představitel anabolicky přerostlých mlátičů, ale o co více má svalů tím méně má mozku, ale maistream ho žere, může říct jakoukoliv hovadinu a furt bude za hrdinu

0/0
11.10.2015 15:06

Z12d29e77n89ě89k 61A86. 66U65r12b81a44n 7277470130602

lidem jde o cenu, na nějaké emise dlabou - aspon neznám nikoho, kdo by šel do autosalonu, že chce koupit něco ekologického -kouká na cenovku... ekologicky "myslet" můžou lidi,co maj o jednu, dvě nuly vyšší příjem než člověk obecný!!

MŮJ NÁZOR

+2/0
29.9.2015 18:45

D93a84v34i91d 82M86a15l13i15n12a 1800543290403

Jasně Arnie! Není nad ECO tank viď?https://youtu.be/jVs5kgvA_Ow

0/0
29.9.2015 17:53

D71a36v10i82d 50M50a92l56i54n41a 1840383460303

A ten tank, co v něm vozí lidi? Ekologie sama!

0/0
29.9.2015 17:43

D83a74v27i50d 64M82a52l45i82n15a 1860253230733

Třeba má ECO Veyrona. :-))))

0/0
29.9.2015 17:41

T83o87m79á41š 47J34u39r55e43č44k95a 3623662469403

Arnie arnie, teď mi řekni co je ekologické na složité výrobě baterií která je navíc neekologická až to zemí otřásá. Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické, nemluvě o drahých a výrobně náročných dílech, a hlavně o tom faktu, že čím je na splodinách auto ekologičtější, tím má menší životnost a jeho význam pro ekologii se tím stává naprosto kontraproduktivní. Když si dáme příklad Mercedes 190D (příhodně přezdívaný terminátor) tento vůz je téměř nezničitelný a jeho nájezd mnohdy překračuje 1 000 000 km ano není nejvoňavjejší a hulí jak skupinka dělníků o přestávce, ale jeho životnost je 4x až 5x delší než super truper Prius, kterých na dosáhnutí stejného nájezdu a životnosti musí vyrobit 5 až 6.  tak a teď je to otázka počtů. Ale sázím na to, že při zohlednění výroby na tom bude hulící méďa o mnoho lépe.

+1/0
29.9.2015 6:50

J92a17n 53V49e83s29e39l84ý 5404893462871

Měl byste opustit říši mýtů a legend. Baterie se samozřejmě recyklovat dají a budou a s tím Priusem mají reální uživatelé úplně jiné zkušenosti: http://www.hybrid.cz/hybridni-prius-uz-ve-vidni-najel-pres-milion-kilometru-jako-taxik

+1/0
29.9.2015 6:53

T36o52m94á94š 35J36u29r71e66č60k52a 3903212899383

Nejen, že jste nepochopil psaný text, ale ani jste si pořádně nepřečetl co jsem vlastně napsal.

+1/0
29.9.2015 8:47

T41o81m53á11š 25V16a14l89d97e42r 7743380549

plusko je omyl. Sorry. A teď k textu. Pan Veselý pochopil co jste napsal a je slušný, že nenapsal slovo blábol. Mercedes 190D může najet milion km , ale i ten Prius dokáže ujet milion km, tak v čem je rozdíl? Ve smradu za autem.Jste pořád upnut na předsudky a nejste ochoten a možná schopen pochopit, že existuje pokrok, nové směry. A ty musíme podpořit. Samozřejmě se ukáže slepá ulička. Jenže co nejdříve ji pochopíme a poznáme, tím dříve se vrátíme na správnou cestu k lepší technologii..

0/0
29.9.2015 13:16

T54o12m49á50š 10J46u13r12e48č49k70a 3353472739733

Já napsal: "Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické" Pan veselí napsal: " Baterie se samozřejmě recyklovat dají" evidentně asi nepochopil.  A nevytrhávejte věci z kontextu a přečtěte si to jako celek. Díky a neberte to tak smrtelně vážně;-)

+1/−1
29.9.2015 13:47

P41a63v61o38l 93K90u97b12r85a88n 6319810310622

Nepíšte bláboly, nebudú vytrhávať veci z toho vášho "kontextu". Písal ste AJ o tom, že na jeden Mercedes 190D je potreba vyrobiť 5 - 6 Priusov. Je tak? Je. Je to pravda? Nie je. Priusy sú pomerne dlhoveké a dokážu najazdiť spústu kilometrov. Navyše k tej vašej ekológii: na tú sa dá totiž pozerať aj tak, koľko energie je potrebné vložiť do výroby nejakej veci. A doteraz NIKTO neporovnal množstvo energie potrebné na výrobu elektromobilu (vrátane batérií) a výrobu klasického auta. Vec sa má totiž tak, že podľa mňa by mal byť elektromobil na výrobu práveže jednoduchší. Elektromotor sa skladá v podstate z dvoch častí (rotor a stator), spaľovací motor ich má desiatky, s drobnými súčiastkami stovky. Všetky sa musia najprv nejako vyrobiť (odliať, prípadne vykovať a inak prosto vyrobiť), obrobiť a nakoniec poskladať. Len aby nebol ten spaľovací motor v konečnom dôsledku neekologickejší aj čo sa výroby týka ... Navyše aj jeho recyklácia nie je moc ekologická - musí sa vyčistiť od ropných látok (tie sa musia ekologicky zlikvidovať - to jest spáliť - inak sa zlikvidovať zatiaľ nedajú) až následne sa dá roztaviť.

+1/0
30.9.2015 7:38

T95o61m60á96š 73J27u63r21e11č90k73a 3853352929423

Ano vy máte pravdu a všichni co nesouhlasí píší bláboly....tož to není co dál řešit ne?

0/0
30.9.2015 7:47

P82a75v76o41l 40K58u44b80r45a44n 6639550980622

Čítanie s pochopením písaného textu nie je asi vaša silná stránka, že?

0/0
30.9.2015 16:48

T61o77m64á81š 49J51u86r20e37č72k55a 3203292619703

Pardon "Veselý"

0/0
29.9.2015 13:48

T63o17m64á15š 69M13a22r53t49í90n14e61k 1805242625204

Něco ke spotřebě Veyronu: V rychlostech přes 300 km/h se spotřeba veyronu pohybuje okolo 500 litrů paliva za hodinu. Nádrž má ale objem jen 100 litrů, což znamená, že palivo dojde asi po dvanácti minutách.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rychlostni-orgie-s-bugatti-veyron-mohou-trvat-nejdele-12-minut-pb1-/automoto.aspx?c=A110715_171451_automoto_vok

A jaké si myslíte, že má to auto asi při téhle spotřebě emise???

Člověk, který má tohle v garáži asi nebude srdcem pravým členem hnutí Greenpeace...

+2/0
28.9.2015 21:03

M71i63c58h49a22l 19N14o85v50á55k 4715473137853

Už někdo ekoteroristům řekl, že elektřina do jejich elektroaut se vyrábí stejným ničením přírody jako při spalování ropných produktů? Už jim někdo řekl, že elektřina se vyrábí spalováním fosilních paliv, stepením jádra (jehož odpad neumíme zlikvidovat, jen ho uložíme), atd? Tak co je na elektromobilu tak ekologického?

+1/0
28.9.2015 14:24

J29a38n 81V20e81s37e97l50ý 5394583482331

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud dodrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

J25a89n 45V89e15s95e74l62ý 5834553702221

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud udrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

P57a54v12o78l 63K23u40b74r50a62n 6709740780702

Už vám niekto povedal, že TERAZ síce nevieme odpad z jadroviek využiť, ale že v budúcnosti to môže byť celkom slušné palivo? Rýchle množivé reaktory a vysokoteplotné reaktory (prototypy už stoje, rýchle množivé sú v Rusku v prevádzke 1 až dva) toto palivo dokážu využiť. Okrem toho: povedal vám niekto, že elektriku dokážeme vyrábať aj inak ako spaľovaním fosílnych palív a štiepením jadra? Čo tak slnko (nielen solárne panely, ale aj tepelné elektrárne na slnečný pohon), voda (v Nórsku sa takmer celá produkcia elektriny vyrába z vody), vietor atď.

+1/0
29.9.2015 7:33

K41a34r21e30l 33M98a10r87e93k 5235502603492

Jj, vypit naftu? To snad asi nemyslel vazne. To moc logicke prirovnani k tomu jak moc si mysli ze to je ekologicky ciste palivo neni. Kdovi jestli mu neodvetili aby si naserviroval baterku...

+4/0
27.9.2015 21:16

J75a72n 49V12e73s67e69l61ý 5374343292861

Jezdit na líh se dá taky.

+2/0
27.9.2015 22:43

L26u27d73ě82k 61J29e69l20í44n63e49k 5517627329700

Možná jsem divný, auta mě nikdy moc nebrala, ale trochu jsem se pozastavil nad výrokem o spotřebě Arnieho vozidla - co má, pro boha, spotřeba co dělat s emisemi? To jako že žravý motor nemůže splňovat emisní limity? 8-o

+1/−1
27.9.2015 20:54

S21l68a60v87o37m13í73r 64K11o10u60k96a17l 6191181143982

ten Rakušan káže vodu, pije víno ...celou Kalifornii nutí  jezdit v elektrických a maloobsahových verglech  a  v jeho vozovém parku je současné třeba Bugatti Veyron, šestnáctiválcové monstrum se čtyřmi turbodmychadly a tisícovkou koní ...;-D

+1/−2
27.9.2015 17:25

P90a43v17e80l 36S15o41b93o79t49k14a 5210324

A také pojídá malé děti a koupe se v krvi panen, ale o tom se nesmí mluvit.

+3/0
27.9.2015 17:49
Foto

J97a48r51o95m57í91r 75H46l91u83b51e62k 2716820114321

Zákazník chce v první řadě dobrá auta, u kterých nemusí soustavně myslit na to so se mu dnes nebo zítra na autě pose...ehm pokálí, u kterých nemusí mít strach, že auto bude reagovat jinak než on chce, že jej auto samo nenabonzuje za marginální dopravní přestupek. Zákazník klidně koupí i "neekologické" auto za předpokladu, že je spolehlivé a ekologicky mu vydrží po dlouhou dobu. Pokud by automobily byly skutečně takovou metlou lidstva, nikdo by je nekupoval a automobilový průmysl by dávno zanikl, jelikož trh nejlépe určí potřeby populace a nikoliv nějaká byrokratická nařízení. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti plamenně protestovat, můžete to zpoplatňovat a regulovat, ale to je tak vše. Můžete z každého automobilisty udělat zločince, lidé je stejně kupovat budou, jelikož nic lepšího v dopravě není.

+3/−3
27.9.2015 16:50

J62a10n 35V58e49s59e29l24ý 5894843632281

Pokud má u vás spolehlivost takovou váhu, doporučuji elektromobil. elektromotor je dost těžké pokazit, Tesla dává záruku na vůz 8 let bez omezení počtu kilometrů a nabíjení na superchrgerech zdarma. Začněte šetřit. Za dva roky půjde na trh Model III - auto, které vypadá jako Mondeo, má stát jako Mondeo, bude mít dojezd přes 200 mil, ale bude mít 5x nižší provozní náklady, směšné servisní náklady a nesrovnatelný požitek z jízdy.

+4/0
27.9.2015 17:04

M93i57r62o68s52l78a11v 22B55u20d61a 9252372627982

Nic proti elektromotoru ale proti bateriím hodně. Až bude dojezd (ne laboratorní) alespoň 500 km a nabito bude za 10 minut kdekoliv, tak o tom budu vážně uvažovat.

+1/0
27.9.2015 17:08

M58a64r27e63k 31Š40i71m26o49n 2774627828488

Počkejte si 50 let. Ale věřím, že se dočkáte. Kdo vynalezne takovou baterii, bude nový Rothschild.

0/0
27.9.2015 17:28

T28o36m15á71š 38M56a51r43t31í82n20e92k 1815872765514

Na tohle bych moc nespoléhal, snad až na Teslu mají všechny elektromobily dojezd skoro stejný, jako před 100 lety. Tady se vývoj moc nepohnul.

0/0
28.9.2015 21:06

J48a20n 30V85e60s69e59l71ý 5304413872321

Reálná zkušenost od majitelů elektromobilů je, že 90 a více procent nabíjení se realizuje doma v garáži, kde to auto stejně celou noc stojí, takže se klidně může 8 hodin dobíjet. Typický denní nájezd auta je do 50 km a nemá smysl kupovat (pokud nejste cesťák jezdící denně na otočku Plzeň-Ostrava) auto s dojezdem vyšším než, dejme tomu, 300 km. Na ježdění po republice to bohatě stačí (500 km s pauzou na kafe, svačinu a vyčůrání) a na ty max. 2-3 delší štreky za rok jde letět/jet vlakem/půjčit si jiné auto.

+1/−1
27.9.2015 19:24
Foto

J40a22r89o89m95í62r 92H28l14u88b86e79k 2216640374811

Máte to z praxe nebo z teorie? Teorie je pěkná, ale zkuste si elektromobil v zimě když je 15 pod nulou a Vy nemáte zájem zmrznout.

0/0
27.9.2015 19:40

V17í70t 49O51ž94a73n10a 1678418955874

U moderních elektromobilů si nastavíte, že se má auto před odjezdem do práce vytopit (ze sítě, ne z baterie).

0/0
27.9.2015 21:39

J57a75n 43V51e95s68e29l12ý 5184913292961

Vy máte teorie, já mám Nora a Američana ze Skalistých hor, kteří elektromobilem v zimě jezdí:

https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ

http://blog.rmi.org/blog_2015_01_29_why_EV_winter_range_loss_is_both_fact_and_fiction

0/0
27.9.2015 22:42
Foto

P28e93t57r 47K58o32č49i74č94k42a 4779638596917

ZDROJ:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

"Druhá důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixlujepod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostanepokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od rokuvíc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovanýměřící cyklus, který je známý jako NEDC.Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jsteněkdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovkuza 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskounížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřebamoderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současněa nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativníprodukci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátkumotivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tumetodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějakýtechnický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opětbude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politickéhodůvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještěextrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělatbordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranuplanety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonůma při EURO-7 se je podaří porazit.

+1/−1
27.9.2015 16:44

M45i37r66o22s32l57a10v 73B45u51d70a 9472892217902

Stejně bouchne Yellowston a celá jejich "slavná ekologie" půjde do kopru i s Californií:-/

0/0
27.9.2015 16:52

M62i29c88h87a73l 30K56v46a36k 8507440905303

Autor nam pouze o sobe prozradil ze je d.bil. To ze nekdo prosazuje aby automobilky vyrabely vice ekologicka auta a rozsirovali vyrobni program neznamena ze je nebude kupovat mebo snad ze je bude zakazovat. Kritika ma svoji definici a zakonitosti. Fakt se zamysli ty gumo nez neco napises!8-o

+2/−1
27.9.2015 16:36

Z92d25e97n78ě91k 14H32a91n45z95l 1681706962544

To je konec nafty

0/0
27.9.2015 16:35

J58a15n 75D21l42o38u83h41ý 7224879750849

Konecne!

0/0
28.9.2015 0:30

M70a87r89t39i70n 86V66a78c80e29k 4531915554857

Prosazovat ekologické zákony a přitom mít v garáži silné auto, je stejně pokrytecké, jako prosazovat zákon o registrovaném partnerství a přitom mít za manželku ženskou. Fuj!

0/−1
27.9.2015 16:17

P87a98v27e33l 29C26h76l75a96p41e60c 5398126620457

Jo elektrická auta, to jsou ta auta, které mají výfuk u nejbližší elektrárny a účinnost výrazně horší než ta naftová.

Mohl by nám tady americký soudruh z podhoří Alp vysvětlit čím to, že jsou USA suverénně největší spotřebitel a dovozce zlé ropy na planetě?

+1/−2
27.9.2015 16:10

J60a13n 19V12e16s43e43l11ý 5154343812141

Tak jsem si to počítal. Možná vás to překvapí, ale energeticky účinnější je postavit a provozovat elektrárnu na naftu (jde ji postavit s kombinovaným cyklem, tj. má účinnost mezi 50-60%), dopravit tu elektřinu do elektromobilu, nabít a jezdit, než rozvážet naftu po benzínkách a jezdit na ni ve spalovácích.

Nehledě na to, že elektřinu jde vyrábět z lecčeho. V Kalifornii už se dost šíří stání krytá FV panely, kterými si dobijíte auťák zatímco jste v práci.

+1/0
27.9.2015 16:57

P27a72v39e61l 83C65h55l49a83p24e87c 5688596180937

Počítám , že máte bud mezery ve vzdělání nebo patříte mezi kreacionisty a je otázkou co je horší.

0/−2
27.9.2015 17:35

J90a58n 78V40e84s13e43l30ý 5264433882481

Já počítám, vy ani neumíte argumentovat a hned urážíte.

+2/0
27.9.2015 18:14

D52a53n96i21e97l 47S21v59o13b67o78d75a 6735552221619

USA jsou aktuálně energeticky nezavislé. Asi vás to překvapí ale více ropy vyváží než dováží. Máte špatně základní fakta.

+1/0
27.9.2015 18:14

P46a24v50o52l 97K48u52b52r35a93n 6959100830512

Možno majú elektromobily výfuk v najbližšej elektrárni, ale problém je ten (pre vás), že to môže byť elektráreň ako na uhlie, tak na plyn, jadro, vodu, slnko ...

A okrem toho - spaľovacie autá majú výfuky dva: jeden z motoru, jeden v najbližšej elektrárni. Bez elektriny totiž by ste toľko paliva a v takej kvalite nevyrobili a ani nenačerpali.

0/0
28.9.2015 7:45

J23a28r94o26s13l94a86v 12B89i30r48n58e90r 4328785122668

Rakovina ?.....simply clever

0/0
27.9.2015 16:00

J90a80n 83K11a91r45e50l 13N11o53v85a14k 5506204758606

tak po 2. ČLÁNEK O NIČEM

+1/0
27.9.2015 15:45

M53i60c80h56a52l 26P73o43h34o30ř14e48l57s29k73ý 8322361671197

nejeden kalifornký ekolog by určitě spáchal seppuku

https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY

0/0
27.9.2015 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.