Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a54v26e76l 19O71d36r28a15z60i16l 6294199407650

Tak to vypadá, že folkiš žezlo největšího výrobce autíček nepřevezme ;-D

0/0
12.10.2015 11:52

P60a75v39e10l 53O59d42r71a12z84i63l 6834599117130

Tohle je bohužel klasická idnes "novinařina".:-/

0/0
12.10.2015 11:48

F38r71a30n29t52i43š16e93k 64L34o43s 2450933262216

To se mohl Arnie předvést a sežrat baterku z auta. To je typický problém dneška, Arnie byl dobrý představitel anabolicky přerostlých mlátičů, ale o co více má svalů tím méně má mozku, ale maistream ho žere, může říct jakoukoliv hovadinu a furt bude za hrdinu

0/0
11.10.2015 15:06

Z71d90e70n55ě71k 92A89. 62U54r77b64a82n 7247910550872

lidem jde o cenu, na nějaké emise dlabou - aspon neznám nikoho, kdo by šel do autosalonu, že chce koupit něco ekologického -kouká na cenovku... ekologicky "myslet" můžou lidi,co maj o jednu, dvě nuly vyšší příjem než člověk obecný!!

MŮJ NÁZOR

+2/0
29.9.2015 18:45

D76a27v12i31d 44M98a88l87i32n54a 1800743740193

Jasně Arnie! Není nad ECO tank viď?https://youtu.be/jVs5kgvA_Ow

0/0
29.9.2015 17:53

D24a47v54i89d 22M72a22l13i38n20a 1480193740513

A ten tank, co v něm vozí lidi? Ekologie sama!

0/0
29.9.2015 17:43

D86a59v91i12d 19M45a66l28i91n94a 1760723110813

Třeba má ECO Veyrona. :-))))

0/0
29.9.2015 17:41

T33o27m21á25š 86J44u63r26e38č33k78a 3823742729873

Arnie arnie, teď mi řekni co je ekologické na složité výrobě baterií která je navíc neekologická až to zemí otřásá. Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické, nemluvě o drahých a výrobně náročných dílech, a hlavně o tom faktu, že čím je na splodinách auto ekologičtější, tím má menší životnost a jeho význam pro ekologii se tím stává naprosto kontraproduktivní. Když si dáme příklad Mercedes 190D (příhodně přezdívaný terminátor) tento vůz je téměř nezničitelný a jeho nájezd mnohdy překračuje 1 000 000 km ano není nejvoňavjejší a hulí jak skupinka dělníků o přestávce, ale jeho životnost je 4x až 5x delší než super truper Prius, kterých na dosáhnutí stejného nájezdu a životnosti musí vyrobit 5 až 6.  tak a teď je to otázka počtů. Ale sázím na to, že při zohlednění výroby na tom bude hulící méďa o mnoho lépe.

+1/0
29.9.2015 6:50

J90a81n 35V33e47s11e71l62ý 5784643392521

Měl byste opustit říši mýtů a legend. Baterie se samozřejmě recyklovat dají a budou a s tím Priusem mají reální uživatelé úplně jiné zkušenosti: http://www.hybrid.cz/hybridni-prius-uz-ve-vidni-najel-pres-milion-kilometru-jako-taxik

+1/0
29.9.2015 6:53

T94o55m58á23š 49J70u40r79e21č97k32a 3313402869693

Nejen, že jste nepochopil psaný text, ale ani jste si pořádně nepřečetl co jsem vlastně napsal.

+1/0
29.9.2015 8:47

T31o67m32á36š 70V92a40l10d22e50r 7483630809

plusko je omyl. Sorry. A teď k textu. Pan Veselý pochopil co jste napsal a je slušný, že nenapsal slovo blábol. Mercedes 190D může najet milion km , ale i ten Prius dokáže ujet milion km, tak v čem je rozdíl? Ve smradu za autem.Jste pořád upnut na předsudky a nejste ochoten a možná schopen pochopit, že existuje pokrok, nové směry. A ty musíme podpořit. Samozřejmě se ukáže slepá ulička. Jenže co nejdříve ji pochopíme a poznáme, tím dříve se vrátíme na správnou cestu k lepší technologii..

0/0
29.9.2015 13:16

T60o64m42á59š 57J90u67r70e78č20k39a 3223442919753

Já napsal: "Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické" Pan veselí napsal: " Baterie se samozřejmě recyklovat dají" evidentně asi nepochopil.  A nevytrhávejte věci z kontextu a přečtěte si to jako celek. Díky a neberte to tak smrtelně vážně;-)

+1/−1
29.9.2015 13:47

P92a58v13o92l 59K40u49b93r56a38n 6689590640542

Nepíšte bláboly, nebudú vytrhávať veci z toho vášho "kontextu". Písal ste AJ o tom, že na jeden Mercedes 190D je potreba vyrobiť 5 - 6 Priusov. Je tak? Je. Je to pravda? Nie je. Priusy sú pomerne dlhoveké a dokážu najazdiť spústu kilometrov. Navyše k tej vašej ekológii: na tú sa dá totiž pozerať aj tak, koľko energie je potrebné vložiť do výroby nejakej veci. A doteraz NIKTO neporovnal množstvo energie potrebné na výrobu elektromobilu (vrátane batérií) a výrobu klasického auta. Vec sa má totiž tak, že podľa mňa by mal byť elektromobil na výrobu práveže jednoduchší. Elektromotor sa skladá v podstate z dvoch častí (rotor a stator), spaľovací motor ich má desiatky, s drobnými súčiastkami stovky. Všetky sa musia najprv nejako vyrobiť (odliať, prípadne vykovať a inak prosto vyrobiť), obrobiť a nakoniec poskladať. Len aby nebol ten spaľovací motor v konečnom dôsledku neekologickejší aj čo sa výroby týka ... Navyše aj jeho recyklácia nie je moc ekologická - musí sa vyčistiť od ropných látok (tie sa musia ekologicky zlikvidovať - to jest spáliť - inak sa zlikvidovať zatiaľ nedajú) až následne sa dá roztaviť.

+1/0
30.9.2015 7:38

T46o71m10á16š 58J28u56r64e72č73k48a 3293982529563

Ano vy máte pravdu a všichni co nesouhlasí píší bláboly....tož to není co dál řešit ne?

0/0
30.9.2015 7:47

P91a24v35o10l 63K17u62b46r55a14n 6499210690852

Čítanie s pochopením písaného textu nie je asi vaša silná stránka, že?

0/0
30.9.2015 16:48

T31o88m41á13š 25J41u48r39e15č84k73a 3293372859393

Pardon "Veselý"

0/0
29.9.2015 13:48

T54o40m41á95š 47M64a24r42t58í10n47e82k 1345542125194

Něco ke spotřebě Veyronu: V rychlostech přes 300 km/h se spotřeba veyronu pohybuje okolo 500 litrů paliva za hodinu. Nádrž má ale objem jen 100 litrů, což znamená, že palivo dojde asi po dvanácti minutách.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rychlostni-orgie-s-bugatti-veyron-mohou-trvat-nejdele-12-minut-pb1-/automoto.aspx?c=A110715_171451_automoto_vok

A jaké si myslíte, že má to auto asi při téhle spotřebě emise???

Člověk, který má tohle v garáži asi nebude srdcem pravým členem hnutí Greenpeace...

+2/0
28.9.2015 21:03

M17i85c78h51a84l 16N25o82v21á18k 4615183507363

Už někdo ekoteroristům řekl, že elektřina do jejich elektroaut se vyrábí stejným ničením přírody jako při spalování ropných produktů? Už jim někdo řekl, že elektřina se vyrábí spalováním fosilních paliv, stepením jádra (jehož odpad neumíme zlikvidovat, jen ho uložíme), atd? Tak co je na elektromobilu tak ekologického?

+1/0
28.9.2015 14:24

J43a78n 75V17e10s73e17l25ý 5324313162551

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud dodrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

J81a12n 76V58e23s84e13l75ý 5654433582441

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud udrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

P53a47v24o57l 84K39u12b16r91a32n 6669680160262

Už vám niekto povedal, že TERAZ síce nevieme odpad z jadroviek využiť, ale že v budúcnosti to môže byť celkom slušné palivo? Rýchle množivé reaktory a vysokoteplotné reaktory (prototypy už stoje, rýchle množivé sú v Rusku v prevádzke 1 až dva) toto palivo dokážu využiť. Okrem toho: povedal vám niekto, že elektriku dokážeme vyrábať aj inak ako spaľovaním fosílnych palív a štiepením jadra? Čo tak slnko (nielen solárne panely, ale aj tepelné elektrárne na slnečný pohon), voda (v Nórsku sa takmer celá produkcia elektriny vyrába z vody), vietor atď.

+1/0
29.9.2015 7:33

K53a37r11e91l 62M57a44r38e33k 5235162613932

Jj, vypit naftu? To snad asi nemyslel vazne. To moc logicke prirovnani k tomu jak moc si mysli ze to je ekologicky ciste palivo neni. Kdovi jestli mu neodvetili aby si naserviroval baterku...

+4/0
27.9.2015 21:16

J76a14n 73V69e10s30e41l63ý 5614593582391

Jezdit na líh se dá taky.

+2/0
27.9.2015 22:43

L92u28d10ě63k 59J45e18l51í95n40e74k 5737737799100

Možná jsem divný, auta mě nikdy moc nebrala, ale trochu jsem se pozastavil nad výrokem o spotřebě Arnieho vozidla - co má, pro boha, spotřeba co dělat s emisemi? To jako že žravý motor nemůže splňovat emisní limity? 8-o

+1/−1
27.9.2015 20:54

S10l24a23v10o51m32í44r 34K11o27u61k66a47l 6741621903772

ten Rakušan káže vodu, pije víno ...celou Kalifornii nutí  jezdit v elektrických a maloobsahových verglech  a  v jeho vozovém parku je současné třeba Bugatti Veyron, šestnáctiválcové monstrum se čtyřmi turbodmychadly a tisícovkou koní ...;-D

+1/−2
27.9.2015 17:25

P51a61v69e38l 43S74o73b77o96t20k96a 5460384

A také pojídá malé děti a koupe se v krvi panen, ale o tom se nesmí mluvit.

+3/0
27.9.2015 17:49
Foto

J10a95r29o29m41í48r 47H58l16u17b57e93k 2986460964771

Zákazník chce v první řadě dobrá auta, u kterých nemusí soustavně myslit na to so se mu dnes nebo zítra na autě pose...ehm pokálí, u kterých nemusí mít strach, že auto bude reagovat jinak než on chce, že jej auto samo nenabonzuje za marginální dopravní přestupek. Zákazník klidně koupí i "neekologické" auto za předpokladu, že je spolehlivé a ekologicky mu vydrží po dlouhou dobu. Pokud by automobily byly skutečně takovou metlou lidstva, nikdo by je nekupoval a automobilový průmysl by dávno zanikl, jelikož trh nejlépe určí potřeby populace a nikoliv nějaká byrokratická nařízení. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti plamenně protestovat, můžete to zpoplatňovat a regulovat, ale to je tak vše. Můžete z každého automobilisty udělat zločince, lidé je stejně kupovat budou, jelikož nic lepšího v dopravě není.

+3/−3
27.9.2015 16:50

J69a76n 43V48e96s31e21l20ý 5714653492491

Pokud má u vás spolehlivost takovou váhu, doporučuji elektromobil. elektromotor je dost těžké pokazit, Tesla dává záruku na vůz 8 let bez omezení počtu kilometrů a nabíjení na superchrgerech zdarma. Začněte šetřit. Za dva roky půjde na trh Model III - auto, které vypadá jako Mondeo, má stát jako Mondeo, bude mít dojezd přes 200 mil, ale bude mít 5x nižší provozní náklady, směšné servisní náklady a nesrovnatelný požitek z jízdy.

+4/0
27.9.2015 17:04

M31i54r21o47s86l71a27v 65B46u28d42a 9242522287452

Nic proti elektromotoru ale proti bateriím hodně. Až bude dojezd (ne laboratorní) alespoň 500 km a nabito bude za 10 minut kdekoliv, tak o tom budu vážně uvažovat.

+1/0
27.9.2015 17:08

M54a21r43e44k 38Š76i98m36o43n 2634967418778

Počkejte si 50 let. Ale věřím, že se dočkáte. Kdo vynalezne takovou baterii, bude nový Rothschild.

0/0
27.9.2015 17:28

T83o18m57á75š 98M97a36r61t94í19n16e37k 1285412415514

Na tohle bych moc nespoléhal, snad až na Teslu mají všechny elektromobily dojezd skoro stejný, jako před 100 lety. Tady se vývoj moc nepohnul.

0/0
28.9.2015 21:06

J43a28n 94V78e85s65e97l37ý 5314213712321

Reálná zkušenost od majitelů elektromobilů je, že 90 a více procent nabíjení se realizuje doma v garáži, kde to auto stejně celou noc stojí, takže se klidně může 8 hodin dobíjet. Typický denní nájezd auta je do 50 km a nemá smysl kupovat (pokud nejste cesťák jezdící denně na otočku Plzeň-Ostrava) auto s dojezdem vyšším než, dejme tomu, 300 km. Na ježdění po republice to bohatě stačí (500 km s pauzou na kafe, svačinu a vyčůrání) a na ty max. 2-3 delší štreky za rok jde letět/jet vlakem/půjčit si jiné auto.

+1/−1
27.9.2015 19:24
Foto

J27a77r83o88m40í49r 80H37l69u66b25e53k 2906820594121

Máte to z praxe nebo z teorie? Teorie je pěkná, ale zkuste si elektromobil v zimě když je 15 pod nulou a Vy nemáte zájem zmrznout.

0/0
27.9.2015 19:40

V36í16t 19O45ž67a84n10a 1448128615904

U moderních elektromobilů si nastavíte, že se má auto před odjezdem do práce vytopit (ze sítě, ne z baterie).

0/0
27.9.2015 21:39

J27a20n 30V53e86s36e14l43ý 5264353272961

Vy máte teorie, já mám Nora a Američana ze Skalistých hor, kteří elektromobilem v zimě jezdí:

https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ

http://blog.rmi.org/blog_2015_01_29_why_EV_winter_range_loss_is_both_fact_and_fiction

0/0
27.9.2015 22:42
Foto

P78e59t13r 81K75o13č50i86č13k16a 4959108246117

ZDROJ:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

"Druhá důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixlujepod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostanepokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od rokuvíc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovanýměřící cyklus, který je známý jako NEDC.Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jsteněkdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovkuza 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskounížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřebamoderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současněa nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativníprodukci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátkumotivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tumetodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějakýtechnický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opětbude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politickéhodůvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještěextrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělatbordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranuplanety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonůma při EURO-7 se je podaří porazit.

+1/−1
27.9.2015 16:44

M36i63r42o76s49l86a77v 57B62u27d49a 9222372277852

Stejně bouchne Yellowston a celá jejich "slavná ekologie" půjde do kopru i s Californií:-/

0/0
27.9.2015 16:52

M48i42c76h19a19l 40K84v64a12k 8347410605743

Autor nam pouze o sobe prozradil ze je d.bil. To ze nekdo prosazuje aby automobilky vyrabely vice ekologicka auta a rozsirovali vyrobni program neznamena ze je nebude kupovat mebo snad ze je bude zakazovat. Kritika ma svoji definici a zakonitosti. Fakt se zamysli ty gumo nez neco napises!8-o

+2/−1
27.9.2015 16:36

Z87d21e23n30ě39k 85H98a49n10z48l 1841396292304

To je konec nafty

0/0
27.9.2015 16:35

J95a84n 42D62l74o33u10h63ý 7724299890149

Konecne!

0/0
28.9.2015 0:30

M70a50r98t39i52n 18V36a12c69e51k 4141295824517

Prosazovat ekologické zákony a přitom mít v garáži silné auto, je stejně pokrytecké, jako prosazovat zákon o registrovaném partnerství a přitom mít za manželku ženskou. Fuj!

0/−1
27.9.2015 16:17

P27a46v48e92l 90C79h89l19a88p78e69c 5708656370737

Jo elektrická auta, to jsou ta auta, které mají výfuk u nejbližší elektrárny a účinnost výrazně horší než ta naftová.

Mohl by nám tady americký soudruh z podhoří Alp vysvětlit čím to, že jsou USA suverénně největší spotřebitel a dovozce zlé ropy na planetě?

+1/−2
27.9.2015 16:10

J34a48n 92V39e35s24e57l50ý 5694953762131

Tak jsem si to počítal. Možná vás to překvapí, ale energeticky účinnější je postavit a provozovat elektrárnu na naftu (jde ji postavit s kombinovaným cyklem, tj. má účinnost mezi 50-60%), dopravit tu elektřinu do elektromobilu, nabít a jezdit, než rozvážet naftu po benzínkách a jezdit na ni ve spalovácích.

Nehledě na to, že elektřinu jde vyrábět z lecčeho. V Kalifornii už se dost šíří stání krytá FV panely, kterými si dobijíte auťák zatímco jste v práci.

+1/0
27.9.2015 16:57

P26a60v54e80l 23C79h33l15a63p25e78c 5388206240617

Počítám , že máte bud mezery ve vzdělání nebo patříte mezi kreacionisty a je otázkou co je horší.

0/−2
27.9.2015 17:35

J61a29n 69V80e51s97e37l44ý 5134203882571

Já počítám, vy ani neumíte argumentovat a hned urážíte.

+2/0
27.9.2015 18:14

D36a69n94i77e96l 23S75v72o57b43o97d56a 6905422321209

USA jsou aktuálně energeticky nezavislé. Asi vás to překvapí ale více ropy vyváží než dováží. Máte špatně základní fakta.

+1/0
27.9.2015 18:14

P19a68v64o29l 20K62u94b31r10a24n 6359140870262

Možno majú elektromobily výfuk v najbližšej elektrárni, ale problém je ten (pre vás), že to môže byť elektráreň ako na uhlie, tak na plyn, jadro, vodu, slnko ...

A okrem toho - spaľovacie autá majú výfuky dva: jeden z motoru, jeden v najbližšej elektrárni. Bez elektriny totiž by ste toľko paliva a v takej kvalite nevyrobili a ani nenačerpali.

0/0
28.9.2015 7:45

J50a70r33o32s95l45a68v 46B81i24r43n50e14r 4288315222898

Rakovina ?.....simply clever

0/0
27.9.2015 16:00

J19a75n 27K35a44r54e69l 46N73o73v73a76k 5816874718846

tak po 2. ČLÁNEK O NIČEM

+1/0
27.9.2015 15:45

M40i91c36h33a68l 45P86o50h71o85ř50e85l69s57k76ý 8982861341267

nejeden kalifornký ekolog by určitě spáchal seppuku

https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY

0/0
27.9.2015 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.