Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a43v59e84l 31O35d51r28a86z94i98l 6834549927570

Tak to vypadá, že folkiš žezlo největšího výrobce autíček nepřevezme ;-D

0/0
12.10.2015 11:52

P17a39v15e86l 43O64d69r20a37z85i61l 6284189817920

Tohle je bohužel klasická idnes "novinařina".:-/

0/0
12.10.2015 11:48

F85r40a31n79t41i48š29e53k 89L79o79s 2870893472946

To se mohl Arnie předvést a sežrat baterku z auta. To je typický problém dneška, Arnie byl dobrý představitel anabolicky přerostlých mlátičů, ale o co více má svalů tím méně má mozku, ale maistream ho žere, může říct jakoukoliv hovadinu a furt bude za hrdinu

0/0
11.10.2015 15:06


Z53d67e26n51ě20k 68A43. 89U20r47b22a67n 7637440840912

lidem jde o cenu, na nějaké emise dlabou - aspon neznám nikoho, kdo by šel do autosalonu, že chce koupit něco ekologického -kouká na cenovku... ekologicky "myslet" můžou lidi,co maj o jednu, dvě nuly vyšší příjem než člověk obecný!!

MŮJ NÁZOR

+2/0
29.9.2015 18:45

D53a80v85i71d 46M55a88l29i71n62a 1800773670973

Jasně Arnie! Není nad ECO tank viď?https://youtu.be/jVs5kgvA_Ow

0/0
29.9.2015 17:53

D95a26v11i75d 62M95a51l82i55n28a 1970863210503

A ten tank, co v něm vozí lidi? Ekologie sama!

0/0
29.9.2015 17:43

D49a20v56i81d 37M12a76l39i81n27a 1430603240573

Třeba má ECO Veyrona. :-))))

0/0
29.9.2015 17:41

T66o73m58á44š 48J79u61r15e98č50k64a 3313652449823

Arnie arnie, teď mi řekni co je ekologické na složité výrobě baterií která je navíc neekologická až to zemí otřásá. Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické, nemluvě o drahých a výrobně náročných dílech, a hlavně o tom faktu, že čím je na splodinách auto ekologičtější, tím má menší životnost a jeho význam pro ekologii se tím stává naprosto kontraproduktivní. Když si dáme příklad Mercedes 190D (příhodně přezdívaný terminátor) tento vůz je téměř nezničitelný a jeho nájezd mnohdy překračuje 1 000 000 km ano není nejvoňavjejší a hulí jak skupinka dělníků o přestávce, ale jeho životnost je 4x až 5x delší než super truper Prius, kterých na dosáhnutí stejného nájezdu a životnosti musí vyrobit 5 až 6.  tak a teď je to otázka počtů. Ale sázím na to, že při zohlednění výroby na tom bude hulící méďa o mnoho lépe.

+1/0
29.9.2015 6:50

J59a79n 94V29e36s20e55l18ý 5254623302401

Měl byste opustit říši mýtů a legend. Baterie se samozřejmě recyklovat dají a budou a s tím Priusem mají reální uživatelé úplně jiné zkušenosti: http://www.hybrid.cz/hybridni-prius-uz-ve-vidni-najel-pres-milion-kilometru-jako-taxik

+1/0
29.9.2015 6:53

T22o22m48á18š 34J13u94r30e21č43k77a 3663972159593

Nejen, že jste nepochopil psaný text, ale ani jste si pořádně nepřečetl co jsem vlastně napsal.

+1/0
29.9.2015 8:47

T48o89m53á56š 40V72a51l52d75e59r 7893820429

plusko je omyl. Sorry. A teď k textu. Pan Veselý pochopil co jste napsal a je slušný, že nenapsal slovo blábol. Mercedes 190D může najet milion km , ale i ten Prius dokáže ujet milion km, tak v čem je rozdíl? Ve smradu za autem.Jste pořád upnut na předsudky a nejste ochoten a možná schopen pochopit, že existuje pokrok, nové směry. A ty musíme podpořit. Samozřejmě se ukáže slepá ulička. Jenže co nejdříve ji pochopíme a poznáme, tím dříve se vrátíme na správnou cestu k lepší technologii..

0/0
29.9.2015 13:16

T20o87m42á86š 25J70u45r89e16č33k74a 3203852499603

Já napsal: "Likvidovat se ty baterie taky nedají, tak se musí recyklovat a to je taky složité a ne moc ekologické" Pan veselí napsal: " Baterie se samozřejmě recyklovat dají" evidentně asi nepochopil.  A nevytrhávejte věci z kontextu a přečtěte si to jako celek. Díky a neberte to tak smrtelně vážně;-)

+1/−1
29.9.2015 13:47

P76a14v88o11l 15K36u76b59r25a38n 6959140230672

Nepíšte bláboly, nebudú vytrhávať veci z toho vášho "kontextu". Písal ste AJ o tom, že na jeden Mercedes 190D je potreba vyrobiť 5 - 6 Priusov. Je tak? Je. Je to pravda? Nie je. Priusy sú pomerne dlhoveké a dokážu najazdiť spústu kilometrov. Navyše k tej vašej ekológii: na tú sa dá totiž pozerať aj tak, koľko energie je potrebné vložiť do výroby nejakej veci. A doteraz NIKTO neporovnal množstvo energie potrebné na výrobu elektromobilu (vrátane batérií) a výrobu klasického auta. Vec sa má totiž tak, že podľa mňa by mal byť elektromobil na výrobu práveže jednoduchší. Elektromotor sa skladá v podstate z dvoch častí (rotor a stator), spaľovací motor ich má desiatky, s drobnými súčiastkami stovky. Všetky sa musia najprv nejako vyrobiť (odliať, prípadne vykovať a inak prosto vyrobiť), obrobiť a nakoniec poskladať. Len aby nebol ten spaľovací motor v konečnom dôsledku neekologickejší aj čo sa výroby týka ... Navyše aj jeho recyklácia nie je moc ekologická - musí sa vyčistiť od ropných látok (tie sa musia ekologicky zlikvidovať - to jest spáliť - inak sa zlikvidovať zatiaľ nedajú) až následne sa dá roztaviť.

+1/0
30.9.2015 7:38

T97o41m80á88š 93J85u74r77e37č70k96a 3283722149863

Ano vy máte pravdu a všichni co nesouhlasí píší bláboly....tož to není co dál řešit ne?

0/0
30.9.2015 7:47

P97a66v78o43l 20K63u50b66r42a15n 6759330820682

Čítanie s pochopením písaného textu nie je asi vaša silná stránka, že?

0/0
30.9.2015 16:48

T77o70m92á37š 69J56u74r27e27č12k87a 3893712219713

Pardon "Veselý"

0/0
29.9.2015 13:48

T84o28m51á57š 73M47a83r27t62í90n18e59k 1105132905134

Něco ke spotřebě Veyronu: V rychlostech přes 300 km/h se spotřeba veyronu pohybuje okolo 500 litrů paliva za hodinu. Nádrž má ale objem jen 100 litrů, což znamená, že palivo dojde asi po dvanácti minutách.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rychlostni-orgie-s-bugatti-veyron-mohou-trvat-nejdele-12-minut-pb1-/automoto.aspx?c=A110715_171451_automoto_vok

A jaké si myslíte, že má to auto asi při téhle spotřebě emise???

Člověk, který má tohle v garáži asi nebude srdcem pravým členem hnutí Greenpeace...

+2/0
28.9.2015 21:03

M29i90c38h94a66l 13N48o11v38á98k 4265173187183

Už někdo ekoteroristům řekl, že elektřina do jejich elektroaut se vyrábí stejným ničením přírody jako při spalování ropných produktů? Už jim někdo řekl, že elektřina se vyrábí spalováním fosilních paliv, stepením jádra (jehož odpad neumíme zlikvidovat, jen ho uložíme), atd? Tak co je na elektromobilu tak ekologického?

+1/0
28.9.2015 14:24

J92a25n 36V94e20s14e31l78ý 5194673782311

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud dodrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

J97a61n 17V73e45s53e27l78ý 5764363482251

V Kalifornii mají jasno - už dnes skro třetinu elektřiny vyrábějí z OZE a pokud udrží tempo růstu, tak to brzy bude polovina. Uhelných elektráren mají naprosté minimum.

0/0
29.9.2015 6:50

P31a85v16o93l 18K77u31b50r55a85n 6869620330662

Už vám niekto povedal, že TERAZ síce nevieme odpad z jadroviek využiť, ale že v budúcnosti to môže byť celkom slušné palivo? Rýchle množivé reaktory a vysokoteplotné reaktory (prototypy už stoje, rýchle množivé sú v Rusku v prevádzke 1 až dva) toto palivo dokážu využiť. Okrem toho: povedal vám niekto, že elektriku dokážeme vyrábať aj inak ako spaľovaním fosílnych palív a štiepením jadra? Čo tak slnko (nielen solárne panely, ale aj tepelné elektrárne na slnečný pohon), voda (v Nórsku sa takmer celá produkcia elektriny vyrába z vody), vietor atď.

+1/0
29.9.2015 7:33

K39a70r25e73l 25M78a88r13e53k 5835562833832

Jj, vypit naftu? To snad asi nemyslel vazne. To moc logicke prirovnani k tomu jak moc si mysli ze to je ekologicky ciste palivo neni. Kdovi jestli mu neodvetili aby si naserviroval baterku...

+4/0
27.9.2015 21:16

J21a73n 34V97e36s69e40l46ý 5374753222731

Jezdit na líh se dá taky.

+2/0
27.9.2015 22:43

L49u78d54ě87k 17J60e62l33í45n42e82k 5617207619920

Možná jsem divný, auta mě nikdy moc nebrala, ale trochu jsem se pozastavil nad výrokem o spotřebě Arnieho vozidla - co má, pro boha, spotřeba co dělat s emisemi? To jako že žravý motor nemůže splňovat emisní limity? 8-o

+1/−1
27.9.2015 20:54

S22l89a78v39o17m15í38r 71K45o64u12k52a75l 6411501453262

ten Rakušan káže vodu, pije víno ...celou Kalifornii nutí  jezdit v elektrických a maloobsahových verglech  a  v jeho vozovém parku je současné třeba Bugatti Veyron, šestnáctiválcové monstrum se čtyřmi turbodmychadly a tisícovkou koní ...;-D

+1/−2
27.9.2015 17:25

P46a72v53e52l 67S37o85b79o56t72k15a 5300534

A také pojídá malé děti a koupe se v krvi panen, ale o tom se nesmí mluvit.

+3/0
27.9.2015 17:49
Foto

J93a29r91o82m79í53r 87H19l28u65b13e28k 2436450604321

Zákazník chce v první řadě dobrá auta, u kterých nemusí soustavně myslit na to so se mu dnes nebo zítra na autě pose...ehm pokálí, u kterých nemusí mít strach, že auto bude reagovat jinak než on chce, že jej auto samo nenabonzuje za marginální dopravní přestupek. Zákazník klidně koupí i "neekologické" auto za předpokladu, že je spolehlivé a ekologicky mu vydrží po dlouhou dobu. Pokud by automobily byly skutečně takovou metlou lidstva, nikdo by je nekupoval a automobilový průmysl by dávno zanikl, jelikož trh nejlépe určí potřeby populace a nikoliv nějaká byrokratická nařízení. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti plamenně protestovat, můžete to zpoplatňovat a regulovat, ale to je tak vše. Můžete z každého automobilisty udělat zločince, lidé je stejně kupovat budou, jelikož nic lepšího v dopravě není.

+3/−3
27.9.2015 16:50

J94a28n 46V94e80s14e48l45ý 5364713792291

Pokud má u vás spolehlivost takovou váhu, doporučuji elektromobil. elektromotor je dost těžké pokazit, Tesla dává záruku na vůz 8 let bez omezení počtu kilometrů a nabíjení na superchrgerech zdarma. Začněte šetřit. Za dva roky půjde na trh Model III - auto, které vypadá jako Mondeo, má stát jako Mondeo, bude mít dojezd přes 200 mil, ale bude mít 5x nižší provozní náklady, směšné servisní náklady a nesrovnatelný požitek z jízdy.

+4/0
27.9.2015 17:04

M56i60r54o68s34l71a89v 79B55u56d18a 9732682607132

Nic proti elektromotoru ale proti bateriím hodně. Až bude dojezd (ne laboratorní) alespoň 500 km a nabito bude za 10 minut kdekoliv, tak o tom budu vážně uvažovat.

+1/0
27.9.2015 17:08

M94a12r48e88k 93Š10i63m27o90n 2574367908408

Počkejte si 50 let. Ale věřím, že se dočkáte. Kdo vynalezne takovou baterii, bude nový Rothschild.

0/0
27.9.2015 17:28

T89o37m24á23š 96M86a87r35t83í82n27e71k 1855872795144

Na tohle bych moc nespoléhal, snad až na Teslu mají všechny elektromobily dojezd skoro stejný, jako před 100 lety. Tady se vývoj moc nepohnul.

0/0
28.9.2015 21:06

J47a60n 54V68e84s73e59l48ý 5754613872181

Reálná zkušenost od majitelů elektromobilů je, že 90 a více procent nabíjení se realizuje doma v garáži, kde to auto stejně celou noc stojí, takže se klidně může 8 hodin dobíjet. Typický denní nájezd auta je do 50 km a nemá smysl kupovat (pokud nejste cesťák jezdící denně na otočku Plzeň-Ostrava) auto s dojezdem vyšším než, dejme tomu, 300 km. Na ježdění po republice to bohatě stačí (500 km s pauzou na kafe, svačinu a vyčůrání) a na ty max. 2-3 delší štreky za rok jde letět/jet vlakem/půjčit si jiné auto.

+1/−1
27.9.2015 19:24
Foto

J19a32r63o42m12í29r 56H28l61u85b25e30k 2776850874401

Máte to z praxe nebo z teorie? Teorie je pěkná, ale zkuste si elektromobil v zimě když je 15 pod nulou a Vy nemáte zájem zmrznout.

0/0
27.9.2015 19:40

V37í15t 78O52ž33a63n73a 1468628345824

U moderních elektromobilů si nastavíte, že se má auto před odjezdem do práce vytopit (ze sítě, ne z baterie).

0/0
27.9.2015 21:39

J23a82n 36V75e74s95e46l21ý 5184923392631

Vy máte teorie, já mám Nora a Američana ze Skalistých hor, kteří elektromobilem v zimě jezdí:

https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ

http://blog.rmi.org/blog_2015_01_29_why_EV_winter_range_loss_is_both_fact_and_fiction

0/0
27.9.2015 22:42

P28e34t26r 56K48o17č54i47č44k16a 4389328576667

ZDROJ:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

"Druhá důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixlujepod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostanepokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od rokuvíc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovanýměřící cyklus, který je známý jako NEDC.Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jsteněkdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovkuza 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskounížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřebamoderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současněa nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativníprodukci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátkumotivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tumetodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějakýtechnický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opětbude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politickéhodůvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještěextrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělatbordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranuplanety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonůma při EURO-7 se je podaří porazit.

+1/−1
27.9.2015 16:44

M91i73r67o81s94l16a15v 27B92u52d59a 9412542637932

Stejně bouchne Yellowston a celá jejich "slavná ekologie" půjde do kopru i s Californií:-/

0/0
27.9.2015 16:52

M11i24c93h53a82l 50K17v54a14k 8277180145713

Autor nam pouze o sobe prozradil ze je d.bil. To ze nekdo prosazuje aby automobilky vyrabely vice ekologicka auta a rozsirovali vyrobni program neznamena ze je nebude kupovat mebo snad ze je bude zakazovat. Kritika ma svoji definici a zakonitosti. Fakt se zamysli ty gumo nez neco napises!8-o

+2/−1
27.9.2015 16:36

Z17d62e90n53ě47k 97H94a20n33z88l 1831816662674

To je konec nafty

0/0
27.9.2015 16:35

J10a61n 31D75l85o96u55h23ý 7464599310529

Konecne!

0/0
28.9.2015 0:30

M75a76r28t14i17n 41V62a39c12e18k 4581925934287

Prosazovat ekologické zákony a přitom mít v garáži silné auto, je stejně pokrytecké, jako prosazovat zákon o registrovaném partnerství a přitom mít za manželku ženskou. Fuj!

0/−1
27.9.2015 16:17

P30a89v86e68l 95C70h36l34a53p75e50c 5938256410317

Jo elektrická auta, to jsou ta auta, které mají výfuk u nejbližší elektrárny a účinnost výrazně horší než ta naftová.

Mohl by nám tady americký soudruh z podhoří Alp vysvětlit čím to, že jsou USA suverénně největší spotřebitel a dovozce zlé ropy na planetě?

+1/−2
27.9.2015 16:10

J52a62n 22V26e31s18e17l91ý 5974723452161

Tak jsem si to počítal. Možná vás to překvapí, ale energeticky účinnější je postavit a provozovat elektrárnu na naftu (jde ji postavit s kombinovaným cyklem, tj. má účinnost mezi 50-60%), dopravit tu elektřinu do elektromobilu, nabít a jezdit, než rozvážet naftu po benzínkách a jezdit na ni ve spalovácích.

Nehledě na to, že elektřinu jde vyrábět z lecčeho. V Kalifornii už se dost šíří stání krytá FV panely, kterými si dobijíte auťák zatímco jste v práci.

+1/0
27.9.2015 16:57

P23a35v34e18l 37C71h44l59a75p36e87c 5748976120887

Počítám , že máte bud mezery ve vzdělání nebo patříte mezi kreacionisty a je otázkou co je horší.

0/−2
27.9.2015 17:35

J38a13n 21V13e18s69e83l20ý 5974473512761

Já počítám, vy ani neumíte argumentovat a hned urážíte.

+2/0
27.9.2015 18:14

D66a84n50i88e82l 21S25v15o41b14o20d55a 6145902551269

USA jsou aktuálně energeticky nezavislé. Asi vás to překvapí ale více ropy vyváží než dováží. Máte špatně základní fakta.

+1/0
27.9.2015 18:14

P73a47v28o29l 29K77u87b85r68a37n 6459390250352

Možno majú elektromobily výfuk v najbližšej elektrárni, ale problém je ten (pre vás), že to môže byť elektráreň ako na uhlie, tak na plyn, jadro, vodu, slnko ...

A okrem toho - spaľovacie autá majú výfuky dva: jeden z motoru, jeden v najbližšej elektrárni. Bez elektriny totiž by ste toľko paliva a v takej kvalite nevyrobili a ani nenačerpali.

0/0
28.9.2015 7:45

J70a85r93o60s92l90a84v 98B91i85r85n82e96r 4988105562138

Rakovina ?.....simply clever

0/0
27.9.2015 16:00

J77a37n 93K33a98r33e57l 63N88o95v63a29k 5546744848896

tak po 2. ČLÁNEK O NIČEM

+1/0
27.9.2015 15:45

M28i18c17h78a16l 31P17o82h69o13ř71e71l25s56k92ý 8702191931187

nejeden kalifornký ekolog by určitě spáchal seppuku

https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY

0/0
27.9.2015 15:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.