Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e97t34r 88S18e26d50i45v33y 6217158215537

Tohle je preci blbost!!! - "Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila"  Uz bylo vypocitano, kolik zivotu emise staly. Jen za tim nejsou konkretni obliceje.

0/0
8.11.2015 15:05

K88a66r34e82l 45V11a63c57h37u68t 9453152989663

Že tato kauza nikoho nepoškodila, je LEŽ. - Poškodila statisíce lidí, zejména dětí, neboť dieselová auta produkují velmi jemné částice (v množství VYŠŠÍM, než deklarovaném), což dělá z lidí astmatiky a alergiky!  :-(:-(:-(Rv ... Dlouhodobě se tu propagují dieselová auta, jako úžasný a úsporný produkt, při tom je to ale produkt pro žití nevhodný a dokonce pro zdraví obyvatel nebezpečný!!! :-(

Málo platný, benzínová auta by nám nikdy plíce nezaprášily tak MOC, jako to mají na svědomí dieseláky...

+1/−3
29.9.2015 20:35

J46a66n 51M 6863960777360

Na tom neco je. Ale presto: pokud to skodi, je treba odskodnit ty obeti, nikoliv uredniky. Myslite, ze nekdo z obeti neco uvidi? Mozna neprimo a zlomek castky. Krom toho se napakuje armada uredniku. Dale: ty auta jsou MNOHEM cistsi nez jeste pred par lety. Tusim ze od 70. let se zbavili 97% emisi. Ty 3% furt skodi, ano, ale nezijeme ve svete, kde lze jezdit autem nebo busem nebo vlakem nebo na kole a soucasne neskodit. Vzdy je neco za neco. A dosahnout tech deklarovanych 1-2% proste nejde. A nezlobim se na VW za to, protoze urednik si ty limity vycucal z prstu. Prave proto, aby mel co regulovat a na necem parazitovat. Jinak pro cistsi vzduch udelal kulovy. Na rozdil od VW, kterej se zbavil 97%.

Puvodne jsem zvazoval koupi Mini, ale mam chut jit do VW tedka :)

+2/0
29.9.2015 21:09

M30i60c57h87a70l 75S30l69á67m12a 5885380941327

Nejsem ani trochu příznivcem VW, a jejich počínání neschvaluji, ale opravdu si myslíte, že všichni ostatní hrají fér?

A to fakt doteď nikoho nenapadlo, že teorie se liší od praxe, když spotřeb, uváděných výrobcem, není dosahováno v reálných podmínkách?

Tedy: nejvíc mě překvapuje, že je někdo překvapený.:-/

0/0
29.9.2015 16:13

P98e45t68r 55S53e63d15i96v62y 6287888515787

kdyby ostatni fer nehrali, uz by to bylo venku. Proc myslite, ze nemecke automobilky nabizeji o tolik objemnejsi motory nez konkurence?

0/0
8.11.2015 15:06

W83a93l46t24e36r 84D33i37v18i46š 6217692792922

Opravdu mi hlava nebere, jak může někdo obhajovat jednání VW a ještě říkat, že to je kauza, která nikoho nepoškodila. Budeme od teď také obhajovat šmejdy, kteří se místo dodržování pravidel vydali cestou podvodů, a přeznačují prošlé potraviny (škoda je vyhodit), pančují benzím (to přeci nikomu neškodí) atd.

Řada jiných výrobců se rozhodla jít jinou cestou - hledají jiné pohony, omezili výrobu i prodej dieselů, případně na nich draze vymýšlejí řešení, která by reálně omezila exhalace nejen ve zkušebně, ale hlavně na silnici. VW si prostě řekl, že raději půjde cestou podvodů a jak tak koukám, jakou mají i po provalení jejich svinstva podporu, tak to zřejmě dělají dobře. Co na tom, že podvádějí zákazníky (hele, fakt jim teď věříte, že na vašem novém VW není už žádný jiný ojeb, tentokrát třeba s kvalitou použitých materiálů?), co na tom, že motory produkují svinstvo, které by neprošlo ani před mnoha lety (hlavně, že je na to reklama, jak to je clean diesel)...

Ale fajn, raději nadávajte na nereálné požadavky a zelené pošuky. Jen se nedivte, že s tímto přístupem, kdy obhajujete šmejdy, se najdou další a další šmejdi, kteří se spoléhají na to, že jim nějaká lumpárna vždycky projde, stačí jen ukázat na to, že vlastně ta pravidla, která měli dodržovat, byla nereálná.

+2/−2
29.9.2015 13:50

J89a34n 78M 6163190767660

Podvadet u zvracenyho zakona je chvalyhodne. Stejne jako bylo chvalyhodne pomoct za valky Zidovi.

Neexistuje na svete clovek, kterej byl VWem poskozenej. Jedinej "podvod" je v nedodrzeni emisnich limitu, ktery dodrzet a pritom se hejbat neni fyzicky mozny.

Kdyby urednici pod nakou zaminkou zakazali jmeno Walter, tak se z vas technicky stane zlocinec. Zlocincem je ale ten, kdo takovej zakon schvali.

Spravedlivej zakon je jen takovej, kterej vinikovi zlocinu narizuje napravit svuj zlocin. Zde neni obet, tedy ani zlocin.

+3/0
29.9.2015 20:54

P11a97v94e43l 42M72a38r66e41š 8675450907915

Technicky dodržet ten úřednický vymysl NEJDE, chápete?

Není to možné z podstaty technologie spalovacího motoru.

Ty limity vymýšlí nějaký zelený mozek, co absolutně nechápe že fyzikální principy se novelizovat nedají

+2/0
2.10.2015 1:02

S36a33m52u75e13l 15R67a24z62i34m 4973740590731

Já si více domnívám, že vše vzniklo z nereálných přání a neochoty hledat jiné cesty. Takže není ochota vytvářet infrastrukturu, ani podporu pro jiné pohony, jen se přikazovalo a plánovalo, jak motory budou spalovat naftu a benzín a vypadávat z nich budou snad kostičky mléčné čokolády. Jen se podívejte, jak je u nás podporován elektromobil a jak dlouho se zavádělo LPG, pro CNG už raději nemluvě. Žádná automobilka přirozeně nebude dělat vývoj třeba vodíkového pohonu, když nemá moc prosadit svůj systém všude a každý si bude dělat své přípojky  a svůj systém bezpečnosti. No a teď nezodpovědní zelení a vlády dělaj mrtvé brouky, hrají si na neviňátka a ukazují TyTyTy.

0/0
27.9.2015 12:03

K79r27y56š18t22o83f 77L85a97n12í80k 1639550655945

lhat se nemá a když něco fyzicky nejde, tak to proste nebude.

0/0
27.9.2015 10:53

J49a10n 29K77r52p69e46c 5586743104512

opet kus poctive novinariny...

0/0
27.9.2015 8:27

L61u14k76á98š 29S83k67o91p21a20l 9326558615231

Pane Dvořáku, Vaše články jsou co do neobjektivnosti asi nejhorší na iDnes, co jsem tu měl možnost číst, protože Vaše fascinace vším, co vyjede z bran VW a nedej Bože Škodovky je nezměrná a rubrice vyloženě škodí, nicméně nevím, kde berete tu jistotu psát, že tato kauza "nikoho nepoškodila". To, že průměrný český občan má bohužel stále myšlení postižené dobou minulou, takže nějaké emise jsou mu opravdu ukradené a pro jistou je schopen si tu svoji dieslovou krásku ještě upravit vyndáním FAP a podobně, však neznamená, že v civilizovaném světě tomu je stejně. Přestaňte prosím banalizovat tuto aféru jen proto, že se Vám zrovna nehodí do krámu. VW naprosto záměrně a cíleně podváděl a je dobře, pokud za to tvrdě zaplatí. I kdyby normy byly přísnější, než by musely být, tohle není řešení a je třeba za to pykat.

+1/0
27.9.2015 8:06

J15i38ř30í 71D22e56š49t 5725734618140

Fyzika vs. eko asi nejde.

0/0
27.9.2015 7:52

P29e31t88r 36U31r51a55m 1662590793117

Největší průšvih aut všech dob? Novináři zase vymýšlí co nejstupidnější titulek? Jak to můžou srovnávat třeba s olovnatým benzinem nebo problémy s nebezpečnými airbagy. Tyhle diesly mají pořád menší emise než v devadesátých letech a zpět.

+5/0
27.9.2015 1:03

J85i78ř28í 23E70r44b54e71n 1933484166717

Souhlasím. Člověk by řekl, že autor článku Fratišek Dvořák bude o branži vědět víc. Ale zjevně si nenastudoval historii oboru...

+2/0
27.9.2015 4:35

J24i48n74d46ř27i60c78h 87L51u72k78á96š 8937401700685

no to překročení bylo takové, že by nedali ani Euro 3

0/0
27.9.2015 10:41

P64e65t94r 80U21r29a59m 1122570503227

Euro3 plati od 2000

0/0
27.9.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.