Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e55t14r 29S34e33d40i88v54y 6307198425747

Tohle je preci blbost!!! - "Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila"  Uz bylo vypocitano, kolik zivotu emise staly. Jen za tim nejsou konkretni obliceje.

0/0
8.11.2015 15:05

K46a77r58e18l 72V75a78c26h56u16t 9753722339123

Že tato kauza nikoho nepoškodila, je LEŽ. - Poškodila statisíce lidí, zejména dětí, neboť dieselová auta produkují velmi jemné částice (v množství VYŠŠÍM, než deklarovaném), což dělá z lidí astmatiky a alergiky!  :-(:-(:-(Rv ... Dlouhodobě se tu propagují dieselová auta, jako úžasný a úsporný produkt, při tom je to ale produkt pro žití nevhodný a dokonce pro zdraví obyvatel nebezpečný!!! :-(

Málo platný, benzínová auta by nám nikdy plíce nezaprášily tak MOC, jako to mají na svědomí dieseláky...

+1/−3
29.9.2015 20:35

J96a85n 24M 6783360947890

Na tom neco je. Ale presto: pokud to skodi, je treba odskodnit ty obeti, nikoliv uredniky. Myslite, ze nekdo z obeti neco uvidi? Mozna neprimo a zlomek castky. Krom toho se napakuje armada uredniku. Dale: ty auta jsou MNOHEM cistsi nez jeste pred par lety. Tusim ze od 70. let se zbavili 97% emisi. Ty 3% furt skodi, ano, ale nezijeme ve svete, kde lze jezdit autem nebo busem nebo vlakem nebo na kole a soucasne neskodit. Vzdy je neco za neco. A dosahnout tech deklarovanych 1-2% proste nejde. A nezlobim se na VW za to, protoze urednik si ty limity vycucal z prstu. Prave proto, aby mel co regulovat a na necem parazitovat. Jinak pro cistsi vzduch udelal kulovy. Na rozdil od VW, kterej se zbavil 97%.

Puvodne jsem zvazoval koupi Mini, ale mam chut jit do VW tedka :)

+2/0
29.9.2015 21:09


M35i75c25h84a12l 30S21l86á52m22a 5115850551757

Nejsem ani trochu příznivcem VW, a jejich počínání neschvaluji, ale opravdu si myslíte, že všichni ostatní hrají fér?

A to fakt doteď nikoho nenapadlo, že teorie se liší od praxe, když spotřeb, uváděných výrobcem, není dosahováno v reálných podmínkách?

Tedy: nejvíc mě překvapuje, že je někdo překvapený.:-/

0/0
29.9.2015 16:13

P65e73t43r 45S98e29d94i51v48y 6377568105317

kdyby ostatni fer nehrali, uz by to bylo venku. Proc myslite, ze nemecke automobilky nabizeji o tolik objemnejsi motory nez konkurence?

0/0
8.11.2015 15:06

W42a13l40t50e81r 47D83i20v12i43š 6327702542662

Opravdu mi hlava nebere, jak může někdo obhajovat jednání VW a ještě říkat, že to je kauza, která nikoho nepoškodila. Budeme od teď také obhajovat šmejdy, kteří se místo dodržování pravidel vydali cestou podvodů, a přeznačují prošlé potraviny (škoda je vyhodit), pančují benzím (to přeci nikomu neškodí) atd.

Řada jiných výrobců se rozhodla jít jinou cestou - hledají jiné pohony, omezili výrobu i prodej dieselů, případně na nich draze vymýšlejí řešení, která by reálně omezila exhalace nejen ve zkušebně, ale hlavně na silnici. VW si prostě řekl, že raději půjde cestou podvodů a jak tak koukám, jakou mají i po provalení jejich svinstva podporu, tak to zřejmě dělají dobře. Co na tom, že podvádějí zákazníky (hele, fakt jim teď věříte, že na vašem novém VW není už žádný jiný ojeb, tentokrát třeba s kvalitou použitých materiálů?), co na tom, že motory produkují svinstvo, které by neprošlo ani před mnoha lety (hlavně, že je na to reklama, jak to je clean diesel)...

Ale fajn, raději nadávajte na nereálné požadavky a zelené pošuky. Jen se nedivte, že s tímto přístupem, kdy obhajujete šmejdy, se najdou další a další šmejdi, kteří se spoléhají na to, že jim nějaká lumpárna vždycky projde, stačí jen ukázat na to, že vlastně ta pravidla, která měli dodržovat, byla nereálná.

+2/−2
29.9.2015 13:50

J38a13n 93M 6743850767360

Podvadet u zvracenyho zakona je chvalyhodne. Stejne jako bylo chvalyhodne pomoct za valky Zidovi.

Neexistuje na svete clovek, kterej byl VWem poskozenej. Jedinej "podvod" je v nedodrzeni emisnich limitu, ktery dodrzet a pritom se hejbat neni fyzicky mozny.

Kdyby urednici pod nakou zaminkou zakazali jmeno Walter, tak se z vas technicky stane zlocinec. Zlocincem je ale ten, kdo takovej zakon schvali.

Spravedlivej zakon je jen takovej, kterej vinikovi zlocinu narizuje napravit svuj zlocin. Zde neni obet, tedy ani zlocin.

+3/0
29.9.2015 20:54
Foto

P40a21v80e43l 37M75a94r83e37š 8865380117985

Technicky dodržet ten úřednický vymysl NEJDE, chápete?

Není to možné z podstaty technologie spalovacího motoru.

Ty limity vymýšlí nějaký zelený mozek, co absolutně nechápe že fyzikální principy se novelizovat nedají

+2/0
2.10.2015 1:02

S78a83m22u70e28l 47R71a64z63i40m 4203730530611

Já si více domnívám, že vše vzniklo z nereálných přání a neochoty hledat jiné cesty. Takže není ochota vytvářet infrastrukturu, ani podporu pro jiné pohony, jen se přikazovalo a plánovalo, jak motory budou spalovat naftu a benzín a vypadávat z nich budou snad kostičky mléčné čokolády. Jen se podívejte, jak je u nás podporován elektromobil a jak dlouho se zavádělo LPG, pro CNG už raději nemluvě. Žádná automobilka přirozeně nebude dělat vývoj třeba vodíkového pohonu, když nemá moc prosadit svůj systém všude a každý si bude dělat své přípojky  a svůj systém bezpečnosti. No a teď nezodpovědní zelení a vlády dělaj mrtvé brouky, hrají si na neviňátka a ukazují TyTyTy.

0/0
27.9.2015 12:03

K54r61y69š33t93o12f 90L58a17n53í71k 1889360735555

lhat se nemá a když něco fyzicky nejde, tak to proste nebude.

0/0
27.9.2015 10:53

J93a68n 54K87r54p89e32c 5556473154702

opet kus poctive novinariny...

0/0
27.9.2015 8:27

L76u79k70á68š 83S23k38o45p81a35l 9676778145751

Pane Dvořáku, Vaše články jsou co do neobjektivnosti asi nejhorší na iDnes, co jsem tu měl možnost číst, protože Vaše fascinace vším, co vyjede z bran VW a nedej Bože Škodovky je nezměrná a rubrice vyloženě škodí, nicméně nevím, kde berete tu jistotu psát, že tato kauza "nikoho nepoškodila". To, že průměrný český občan má bohužel stále myšlení postižené dobou minulou, takže nějaké emise jsou mu opravdu ukradené a pro jistou je schopen si tu svoji dieslovou krásku ještě upravit vyndáním FAP a podobně, však neznamená, že v civilizovaném světě tomu je stejně. Přestaňte prosím banalizovat tuto aféru jen proto, že se Vám zrovna nehodí do krámu. VW naprosto záměrně a cíleně podváděl a je dobře, pokud za to tvrdě zaplatí. I kdyby normy byly přísnější, než by musely být, tohle není řešení a je třeba za to pykat.

+1/0
27.9.2015 8:06

J91i62ř62í 74D75e81š38t 5885844258150

Fyzika vs. eko asi nejde.

0/0
27.9.2015 7:52

P73e21t57r 31U16r31a28m 1332340213877

Největší průšvih aut všech dob? Novináři zase vymýšlí co nejstupidnější titulek? Jak to můžou srovnávat třeba s olovnatým benzinem nebo problémy s nebezpečnými airbagy. Tyhle diesly mají pořád menší emise než v devadesátých letech a zpět.

+5/0
27.9.2015 1:03

J48i69ř57í 59E90r91b30e35n 1903504216617

Souhlasím. Člověk by řekl, že autor článku Fratišek Dvořák bude o branži vědět víc. Ale zjevně si nenastudoval historii oboru...

+2/0
27.9.2015 4:35

J36i68n80d70ř32i42c86h 94L54u62k84á48š 8277861600295

no to překročení bylo takové, že by nedali ani Euro 3

0/0
27.9.2015 10:41

P45e58t80r 51U80r74a24m 1152270313467

Euro3 plati od 2000

0/0
27.9.2015 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.