Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie kvůli skandálu VW proměří emise aut, bude je losovat

Od příštího týdne se ve Francii začnou na pozadí skandálu Volkswagenu provádět náhodné testy na stovce aut různých výrobců, která se v zemi prodávají. Auta ke kontrole budou vybírána losováním a na vyhodnocení testů bude dohlížet nezávislá komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a91g50o17b15e19r37t 44J46a43n96í42k 6148698856

Nejsem velkým fanouške VW (nelíbí se mi modročervené podsvícení palubky a jejich až příliš usedlý design) ale na druhou stranu proč neproměří emise nafťáků od PSA, Renaultu anebo Fordu, jako by tu vládl pocit že všichni zvládají skonstruovat motor plníci emisní normy jenom u VW to nedokázali a proto manipulovali měření.

+1/0
26.9.2015 22:40

P44e33t70r 71M24i69c52h43a82l 2980814621582

Tak to losování si umím celkem představit. :-)

0/0
26.9.2015 21:57

Z39d23e29n75ě67k 36H72a84n26z19l 1291656122954

To je větší problém než uprchlíci. Teď se budou všichni snažit z VW co nejvice peněz

+1/0
26.9.2015 21:48

H84o31n27z45a 60J21e73l58i59n29e18k 7666100578

a koho ten takzvaný skandál zajímá?jen byrokraty z bruselu a ekoteroristy

+4/−1
26.9.2015 21:35

J67i18ř33í 55K78o15c33u23r30e74k 6765954115278

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu.

---

Britové vždy měli trochu jiný smysl pro humor.

+2/0
26.9.2015 21:25

P24e50t15r 22M72i30c57h61a80l 2450124471652

Jo jo, ten se hodně podařil. :-)

Byť je to pravděpodobně produkt inteligence autora toho textu.

+1/0
26.9.2015 21:32

J63a68r55o58s69l72a36v 58V10o95j19t32ě90c98k70ý 4103528684636

Nechci dělat reklamu, ale opět odkáži na speciál Svět motorů, který je právě v trafice. Ukázka toho, že tento problém je o ničem, protože problém není v homologaci kterou obchází VŠECHNY automobilky. Problém je s emisemi v reálném provozu, protže zázračné AdBlue v dnešním DS5 ( bývalý Citroën) má nižší emise proti staré Octavii II o pouhé 3,3% ačkoli norma je přísnější o 68%. 

O čem je tedy tento skandál? 

Fakt nechci aby to byla reklama, je to prostě aktuální téma a jsou to provozní testy

+1/0
26.9.2015 20:03

Z19d55e44n18ě23k 94H92a79n98z16l 1371866522414

Ekologie je na prvním místě,proto jezdím na LPG.;-)TDI Fujjjj smradoši.Když vidím TDI,tak si zacpu nos,fuj.;-O

+1/−2
26.9.2015 19:59

J48a68n 54H73a25v17r33d74a 3676244532946

Fakt inteligentn.

0/0
26.9.2015 21:00

Z88d81e31n86ě60k 37H76a48n37z19l 1291596422634

Naštve

0/0
26.9.2015 21:46

T75o91m36á52š 71K19u66c89h51a40ř 3267351368611

Tak já si vypínám větrák, i když jedu za LPG, protože mi taky subjektivně smrdí (na LPG jsem několik let jezdil). Oproti benzínu, který mi docela voní je to prostě nepříjemný zápach. No a nová koncernová TDI auta, třeba Audi vlastně často nesmrdí ani tak po naftě, jako po tom kyselisku, co tam přimíchávají. Taky nic moc.

+1/0
26.9.2015 21:02

D40a43g86o30b63e27r15t 21J57a22n54í98k 6198148136

...a proto jezdím vlakem

+1/0
26.9.2015 22:42

P38a48t93r41i61k 40Š40e48b25e51s44t38a 4983392906695

Mno, když jsem tady tvrdil v diskusích asi již osm let, že diesely v osobácích jsou čmoudy, co mají 10x vyšší oficiální emise, tj. aso 30x vyší skutečné emise, než benzín, tak mi tady nikdo nevěřil...

+1/−3
26.9.2015 19:52

T35o10m25á17š 93K32u97c94h24a57ř 3637441238971

A vidíte, nevěříme vám ani teď. ;-)

+1/0
26.9.2015 21:04

P72e10t61r 85S23t90e32j92s74k30a98l 3949718774296

Predstavte si prase. Prase se v skole moc neucilo a dela na pracaku nebo se jenom pase, tudiz nema na palivo ani udrzbu. Koupi si samozrejme diesel, ale hned vyrizne DPF, zaslepi EGR a nacipuje  vstriky. Normalne se mu nemuze nic stat, protoze na STK dela taky prase. Nahodou ale Francie vylosuje prave to prase ;-D

0/0
26.9.2015 19:31
Foto

K88a16r81e66l 52H29r97u93š95k19a 2161491978277

Takže se jim z toho nakonec vyklubaly common raily. To mají z toho, že nenechali dál jet PDčka :-/

+4/0
26.9.2015 18:00

D14a76g95o34b26e78r44t 76J22a26n98í47k 6418358946

je uplne jedno jesti je technologie vstřiku PD anebo CR problém vzniku oxidů dusíku je vtom že naftové motory pracují s velkým tlakem a teplotou tkaže se neokysličuje jenom palivo ale i atmosférický dusík

0/0
26.9.2015 22:47

M18a97r60e29k 75J34a50n81e76č70k78a 1737156643761

Dnes stát nebo popojíždět krokem v koloně aut, bez uzavřených oken a se včas zapnutým vnitřním okruhem vzduchu je opravdu nejlepší test na emise dieselů, které stojí před vámi a vedle vás a můžou mít třeba EURO 6, furt je to stejný smrad. Takže zastánci dieselů si to čuchejte do libosti, ostatní mají ale rádi dýchatelný vzduch.

+5/−3
26.9.2015 17:56

K16a50r33e74l 70J53o13a69c54h98i84m21s93t65á66l 8156862727976

a proč neproměřej jak znečišťujou letadla ovzduší nebo lodě a co takhle vlaky ? to by sme se zděsiliRvRv

+6/−1
26.9.2015 17:20

J87i20n55d29ř32i91c62h 94L28u63k47á15š 8387211450195

jenže než se to od nich dostane k vašemu nosu, tak už je to tak zředěný, že to téměř nepoznáte , kdežto ropák to vypouští jen pár metrů od vás...

+1/0
26.9.2015 19:53

J58i23ř65í 63K51o14c38u15r30e89k 6235564255198

A kdyby to změřené bylo a straší lodě měly zákaz vplutí to amerických přístavů a letadla zákaz vstupu (krom nouze) do US vzdušného prostoru, to by stačilo? A Knock Newis by se měl sešrotovat.

Ne, budem nadávat že to nikdo nedělá, protože si neumíme zjistit, jeslit to někdo dělá nebo ne. Knock Newis už sice sešrotovaný je, ale podle studií o ovzduší neustále vypouští mraky škodlivin.

0/0
26.9.2015 21:34

J65o90s10e17f 75J65a60n30e11k 9827181588839

A ty letadla a lodě se pohybují v ulicích měst v blízkosti domů?

0/0
26.9.2015 23:27
Foto

M16i17r93o56s10l58a56v 18S90t30e18i56n82e81r 6498984413785

Pokud budou chtít něco najít, jistě i najdou. Už v Bibli stojí: kdo hledá, ten najde!

Francouzské DPF jsou stejného typu, jako ten od VW, tudíž jistě nezávadné. Ale u složek uvedených na šestém nebo sedmém místě v testech mohou mít také problémy- NOx lze odstranit pouze jejich absorpcí ve vodě a to zatím u aut neznám.

Ostatně ani u kotlů na naftu nebo na uhlí se takové filtry nevyskytují, zatím se stavějí jenom pro elektrárny na uhlí.

Proto z tak důkladných testů nevyjdou ani US značky bez úrazu- GM a Ford tam mají velkoobsahové teréňáky.

Právě kvůli podezření se vylosují i francouzská auta, ovšem řádně ošetřená předem, to je tam přece zvykem. Nejrozdrbanější auta se však dováží do ČR z Itálie- tam se jenom jezdí tak dlouho, až něco upadne.

0/−1
26.9.2015 16:58

J16i78ř18í 97K55o14c31u44r78e57k 6375224825558

Kdo hledá najde i imerialistu v sardinkách. NOx se dá celkem solidně upravit v katalyzátoru. Proto ho benzínová auta mají cca od roku 1992.

A uhelné elektrárny neabsorbují do vody ale do filtrů plněných vápencem. A nikoliv NOX, ale oxidy síry. A ty se vážou s vápencem na CaSO4, neboli síran vápenatý. Po smíchání s vodou vytváří sádrovec. Obyčená sádra, kterou jde vyrobít žíháním sádrovce.

0/0
26.9.2015 21:40

V92í30t 32G97a36b43r23i96e68l 5114733706917

Čistě náhodou nevylosují ani jedno francouzské auto.

+1/−1
26.9.2015 16:18

P59e92t82r 20M31a68r13e11č78e75k 1173601899358

Však my víme jak to v losovačkách chodí ! ;-)

0/0
26.9.2015 16:20

P64e78t97r 80M78a47r61e63č62e59k 1513721979658

No to jsem zvědav na výsledky. U žaboaut určitě nic takového nenajdou ! :-) Protože jsou technicky na mnohem vyšší úrovni než VW . A ti Indové jsou také komedianti. Slovo ekologie je tam neznámý pojem a chtěji zkoumat jaký vliv má pár aut.

+2/0
26.9.2015 16:17

K18a19r17e33l 84V22o70v51e94s 1464158532799

Frantici budou losovat tak, aby nebyl vybran francouzsky vyrobce, ci francouzska znacka. Proste Frantici.

+2/−1
26.9.2015 15:39

J53a23n 54M24a47t46o18u57š27e70k 6296947320394

Voves, Voves vy budete mít ten život asi dost jednoduchej. Tušíte, že třeba motory od PSA jsou osazeny některé modely vozidel těchto výrobců: kromě Peugeot, Citroën a DS taky Fiat, Ford, Mazda, Toyota, Mitsubishi, Mini/BMW, Range Rover nebo Jaguar? Tak co losování se bude vyhýbat i jim?

0/−1
26.9.2015 15:44

K94a39r33e68l 58V69o47v92e69s 1674838742779

Matousku ty kluku snaziva, proto jsem napsal bud vyrobce nebo znacka. :-))

+1/0
26.9.2015 15:46

J63a22n 82M60a75t35o67u18š50e18k 6446137360894

Voves, napsal jsi francouzský výrobce nebo francouzská značka, což kromě těch prvních tří není ani jedna ;-)

0/−1
26.9.2015 15:49

K17a89r48e86l 38V61o81v75e22s 1714778552829

Matousku, Matousku i doma musis mit posledni slovo ? Co na to tvi rodice ?

0/0
26.9.2015 15:54

J41a60n 52M85a40t71o68u54š45e44k 6196537680644

nevím, ale dneska je po delší době uvidím tak se jich optám.

0/0
26.9.2015 15:59

P31e54t30r 88M64a32r79e39č12e30k 1803541239948

Vypadá to že jsou u nich losovačky ve stejné oblibě jako u nás . ;-)

0/0
26.9.2015 16:19

J87i10ř21í 82K29r51á35t56k96ý 3320142414

Něco pozitivního z toho snad bude, konečně by mohlo skončit to nesmyslné laboratorní měření ať už emisí nebo spotřeby v laboratorních podmínkách na hony vzdálených realitě a začít testování v reálném provozu, což je to, co klaždého zajímá. Mé auto (Peugeot Expert Tepee 2,0HDI 163k) má v techničáku kombinovanou spotřebu 6,6, ale nedostanu se pod 7,4l, to bych nesměl překročit 80km/h a třeba manželky Hyudai i20 1,2 benzín je na tom ještě hůř, tako 1,5-2l oproti papíru.

+1/0
26.9.2015 15:36

K67a45r71e55l 38V43o68v95e60s 1304908822229

Mame Skodu 1, 2 HTP minimalne jizd po meste a jinak 50 % dalnice a zbytek vetsinou silnice prvni tridy a za celych 120 000 km je celkova spotreba 6, 3 litru, coz docela jde.

+1/0
26.9.2015 15:43

D33e13n12i58s 32W15i84t57z72k65u 3453321359337

mám Accord 2,4L předělaný na LPG a jezdím za 14,5 litru, na peníze jsme na tom stejně, až na to, že já mám tuhle spotřebu 95%město, mám větší, spolehlivější a pohodlnější auto a navíc mi to i slušně jede

0/0
26.9.2015 18:34

Z26d39e73n56ě97k 83H32a64n44z67l 1551906462844

Accord,stím to už Honda u nás vzdala

0/0
26.9.2015 19:51

J26i44ř66í 18K38o70c94u48r32e97k 6745264285838

Nejspíš se jim nechtělo ivestovat úsilí do splnění téměř nesplnitelných limitů, které si někdo vytáhl z paty.

0/0
26.9.2015 21:46

D93e78n36i33s 12W19i51t66z85k73u 3923971889687

no jo no, když chce Evropa raději kupovat levné nekvalitní šunty, tak to se nedá nic dělat

+1/0
27.9.2015 16:49

J68a44n 12M40a67t98o41u38š98e36k 6926647380774

tak zhasněte světla, vypněte klimatizaci a rádio, nechte doma manželku a jezděte jenom když venku bude 20°C a bezvětří, ideálně v malé nadmořské výšce. Jinak nemá cenu spotřebu porovnávat, a spotřeba 7,4 l je na velikost auta (jízdní odpory vzduchu) a výkon přeci slušná a z příspěvku vyplývá, že pomalu nejezdíte, nebo ne?

+2/−1
26.9.2015 15:48

J16i75ř81í 80K65r48á69t64k40ý 3320872374

Tak u té dodávky je ta reálná spotřeba vynikající, obzvlášť vezmu-li v úvahu, že to má na dodávku docela odpich a baví mě to využívat. Těch 7,4l byl průměr za cestu do Itálie a zpátky, tam v 5 lidech (3 děti) + zavazdal a zpátky v 8 (5 dětí) a více zavazadel, bylo to fakt plný. Po dálnici na tempomat 130, ale tady jezdím krátké trasy, sice většinou prázdnej, takže spíš městský provoz, tak jezdím za 7,9. I tak to ujde. Ten Hyundai má slabej motor a když chcete aby to trochu jelo, tak máte plyn furt na podlaze, papírových 4,7l odpovídá tak tomu co jste popisoval, ale s tím moc nejezdíme, takže to moc neřeším. Já nemám rpoblém s tím, co to skutečně žere, jen mi vadí, že ta čísla v techničáku jsou nesmyslná. To auto bych koupil i kdyby tam byla uvedená reálná spotřeba. Stejně všichni vědědí, že to jsou nesmysly a aspoň bychom k získání reálných čísel nemuseli přičítat tak 20%-25% k papírovým údajům.

+1/0
26.9.2015 16:13

J43a59n 57M91a25t40o80u36š79e87k 6956437580284

těch 20- 25% navíc je to jak to vozidlo používáte, mimochodem jezdil jsem stejným, akorát s automatem, takže vím o čem mluvíte. Berte ten test, ze kterého vyplývá normovaná spotřeba jako nějaký závazný pokyn podmínek pro všechny výrobce. Původní záměr byl aby byla auta porovnatelná a všechny byly testovány za stejných podmínek. Bohužel někteří to tak zřejmě nebrali. Takže ony výsledky by měly být dobré pro porovnání jednotlivých vozidel mezi sebou nikoliv očekávat, že když nebudu jezdit stejně jako je testovací cyklus, že budu mít stejnou spotřebu. Pokud by podmínky pro měření emisí/spotřeby nebyly sjednocené, výsledky by ve finále ještě méně odpovídaly realitě. Jinak prakticky neexistuje vozidlo z PSA skupiny, se kterým bych nebyl schopen jezdit za normovanou spotřebu, Vyzkoušel jsem asi úplně všechny verze a motorizace.

0/0
26.9.2015 16:28

P51e64t78r 98T39y47č80k73a 6595192909212

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu. ...hezké

+2/0
26.9.2015 15:26

J41i49ř97í 13K13o78c51u39r65e80k 6795164205628

Byl jste rychlejší.

0/0
26.9.2015 21:41

D82a11v96i28d 79V47i32k46t95o15r85a 9414924505567

Tohle není nic jiného než ekoteroristický ho..dismus. Melouni stanovují jakési emisní limity od oka a podle toho, jak se vyspí, výrobci na ně musí v zájmu zachování pracovních míst přistoupit, i když každý odborník ví, že jsou to v podstatě nesmysly a pak to samozřejmě končí takto. Ekologie = potlačení rozumu a zelená emocím a naprosto ničím nepodloženým požadavkům.

+10/−4
26.9.2015 15:24

P68e98t47r 11T14y97č41k38a 6765832269912

Emisní limity co se chystají odpovídají spotřebě tak 2,5l / 100km. Nejspíše se někdo rozhodl zničit evropské automobilky.

+3/−1
26.9.2015 15:29

P28a62v70e83l 71C87h75l63a78p75e40c 5398536880947

Ne nějaké nevzdělané tele si myslí, že se o fyzikálních zákonech dá hlasovat.

+5/−2
26.9.2015 15:45

K52a92r26e71l 84V10o82v95e81s 1424158162639

Proste vladnou ekonomove a pravnici. Ti jsou radi, kdyz umi pocitat do 100

+2/−1
26.9.2015 15:47

J51i71ř30í 44H62l54i13s82n35i30k24o52v26s86k76ý 9923681182561

Tohle může napsat jen nevzdělanec. Odkdy je vytváření sloučenin fyzikou? Vždy jen chemie.

Z toho také vyplývá úroveň těch, co argumentují, že nelze porušovat fyzikální zákony, když se stanovují limity.

Fyzika řeší energie, množství energie. A té je v litru nafty více než dost, aby rozpohybovala auta.

+3/0
26.9.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.