Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie kvůli skandálu VW proměří emise aut, bude je losovat

Od příštího týdne se ve Francii začnou na pozadí skandálu Volkswagenu provádět náhodné testy na stovce aut různých výrobců, která se v zemi prodávají. Auta ke kontrole budou vybírána losováním a na vyhodnocení testů bude dohlížet nezávislá komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92a40g97o35b15e89r73t 78J87a71n33í15k 6298868406

Nejsem velkým fanouške VW (nelíbí se mi modročervené podsvícení palubky a jejich až příliš usedlý design) ale na druhou stranu proč neproměří emise nafťáků od PSA, Renaultu anebo Fordu, jako by tu vládl pocit že všichni zvládají skonstruovat motor plníci emisní normy jenom u VW to nedokázali a proto manipulovali měření.

+1/0
26.9.2015 22:40

P54e91t25r 53M83i25c18h42a43l 2430104761932

Tak to losování si umím celkem představit. :-)

0/0
26.9.2015 21:57

Z26d80e66n60ě50k 95H20a64n26z20l 1421266312344

To je větší problém než uprchlíci. Teď se budou všichni snažit z VW co nejvice peněz

+1/0
26.9.2015 21:48

H59o96n17z91a 31J67e43l77i35n41e55k 7486300848

a koho ten takzvaný skandál zajímá?jen byrokraty z bruselu a ekoteroristy

+4/−1
26.9.2015 21:35

J96i64ř91í 14K23o78c61u17r14e71k 6645334755748

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu.

---

Britové vždy měli trochu jiný smysl pro humor.

+2/0
26.9.2015 21:25

P38e81t81r 36M61i89c57h45a35l 2500784181602

Jo jo, ten se hodně podařil. :-)

Byť je to pravděpodobně produkt inteligence autora toho textu.

+1/0
26.9.2015 21:32
Foto

J48a54r34o15s11l74a35v 67V60o27j37t12ě52c71k51ý 4913448374976

Nechci dělat reklamu, ale opět odkáži na speciál Svět motorů, který je právě v trafice. Ukázka toho, že tento problém je o ničem, protože problém není v homologaci kterou obchází VŠECHNY automobilky. Problém je s emisemi v reálném provozu, protže zázračné AdBlue v dnešním DS5 ( bývalý Citroën) má nižší emise proti staré Octavii II o pouhé 3,3% ačkoli norma je přísnější o 68%. 

O čem je tedy tento skandál? 

Fakt nechci aby to byla reklama, je to prostě aktuální téma a jsou to provozní testy

+1/0
26.9.2015 20:03

Z90d68e49n53ě58k 29H86a39n36z60l 1381506342144

Ekologie je na prvním místě,proto jezdím na LPG.;-)TDI Fujjjj smradoši.Když vidím TDI,tak si zacpu nos,fuj.;-O

+1/−2
26.9.2015 19:59

J27a23n 62H78a66v62r57d50a 3166764632546

Fakt inteligentn.

0/0
26.9.2015 21:00

Z33d18e28n16ě53k 90H23a80n27z91l 1981116742854

Naštve

0/0
26.9.2015 21:46

T24o45m97á17š 31K76u12c97h34a57ř 3887221778731

Tak já si vypínám větrák, i když jedu za LPG, protože mi taky subjektivně smrdí (na LPG jsem několik let jezdil). Oproti benzínu, který mi docela voní je to prostě nepříjemný zápach. No a nová koncernová TDI auta, třeba Audi vlastně často nesmrdí ani tak po naftě, jako po tom kyselisku, co tam přimíchávají. Taky nic moc.

+1/0
26.9.2015 21:02

D49a49g61o71b88e14r94t 77J21a30n16í47k 6368538866

...a proto jezdím vlakem

+1/0
26.9.2015 22:42

P35a24t60r13i80k 48Š22e52b98e54s85t51a 4353832696265

Mno, když jsem tady tvrdil v diskusích asi již osm let, že diesely v osobácích jsou čmoudy, co mají 10x vyšší oficiální emise, tj. aso 30x vyší skutečné emise, než benzín, tak mi tady nikdo nevěřil...

+1/−3
26.9.2015 19:52

T41o22m49á40š 77K39u36c21h70a89ř 3467341768101

A vidíte, nevěříme vám ani teď. ;-)

+1/0
26.9.2015 21:04

P83e49t58r 21S98t43e37j18s96k35a37l 3959618264126

Predstavte si prase. Prase se v skole moc neucilo a dela na pracaku nebo se jenom pase, tudiz nema na palivo ani udrzbu. Koupi si samozrejme diesel, ale hned vyrizne DPF, zaslepi EGR a nacipuje  vstriky. Normalne se mu nemuze nic stat, protoze na STK dela taky prase. Nahodou ale Francie vylosuje prave to prase ;-D

0/0
26.9.2015 19:31
Foto

K62a68r93e50l 13H74r34u86š22k18a 2951861498427

Takže se jim z toho nakonec vyklubaly common raily. To mají z toho, že nenechali dál jet PDčka :-/

+4/0
26.9.2015 18:00

D89a11g87o74b98e70r46t 91J24a83n36í87k 6328258236

je uplne jedno jesti je technologie vstřiku PD anebo CR problém vzniku oxidů dusíku je vtom že naftové motory pracují s velkým tlakem a teplotou tkaže se neokysličuje jenom palivo ale i atmosférický dusík

0/0
26.9.2015 22:47

M13a80r76e19k 18J17a30n52e82č73k35a 1587616453121

Dnes stát nebo popojíždět krokem v koloně aut, bez uzavřených oken a se včas zapnutým vnitřním okruhem vzduchu je opravdu nejlepší test na emise dieselů, které stojí před vámi a vedle vás a můžou mít třeba EURO 6, furt je to stejný smrad. Takže zastánci dieselů si to čuchejte do libosti, ostatní mají ale rádi dýchatelný vzduch.

+5/−3
26.9.2015 17:56

K13a55r87e74l 16J33o49a31c62h54i65m70s54t19á24l 8246512197736

a proč neproměřej jak znečišťujou letadla ovzduší nebo lodě a co takhle vlaky ? to by sme se zděsiliRvRv

+6/−1
26.9.2015 17:20

J19i37n28d76ř40i35c68h 58L14u11k72á22š 8837561210805

jenže než se to od nich dostane k vašemu nosu, tak už je to tak zředěný, že to téměř nepoznáte , kdežto ropák to vypouští jen pár metrů od vás...

+1/0
26.9.2015 19:53

J79i10ř57í 18K89o63c59u23r63e52k 6465754435678

A kdyby to změřené bylo a straší lodě měly zákaz vplutí to amerických přístavů a letadla zákaz vstupu (krom nouze) do US vzdušného prostoru, to by stačilo? A Knock Newis by se měl sešrotovat.

Ne, budem nadávat že to nikdo nedělá, protože si neumíme zjistit, jeslit to někdo dělá nebo ne. Knock Newis už sice sešrotovaný je, ale podle studií o ovzduší neustále vypouští mraky škodlivin.

0/0
26.9.2015 21:34

J58o82s48e87f 35J74a83n77e57k 9487471738449

A ty letadla a lodě se pohybují v ulicích měst v blízkosti domů?

0/0
26.9.2015 23:27
Foto

M29i88r42o80s23l42a37v 43S24t93e10i82n55e76r 6148234863885

Pokud budou chtít něco najít, jistě i najdou. Už v Bibli stojí: kdo hledá, ten najde!

Francouzské DPF jsou stejného typu, jako ten od VW, tudíž jistě nezávadné. Ale u složek uvedených na šestém nebo sedmém místě v testech mohou mít také problémy- NOx lze odstranit pouze jejich absorpcí ve vodě a to zatím u aut neznám.

Ostatně ani u kotlů na naftu nebo na uhlí se takové filtry nevyskytují, zatím se stavějí jenom pro elektrárny na uhlí.

Proto z tak důkladných testů nevyjdou ani US značky bez úrazu- GM a Ford tam mají velkoobsahové teréňáky.

Právě kvůli podezření se vylosují i francouzská auta, ovšem řádně ošetřená předem, to je tam přece zvykem. Nejrozdrbanější auta se však dováží do ČR z Itálie- tam se jenom jezdí tak dlouho, až něco upadne.

0/−1
26.9.2015 16:58

J92i25ř45í 51K89o72c95u30r46e96k 6125514185708

Kdo hledá najde i imerialistu v sardinkách. NOx se dá celkem solidně upravit v katalyzátoru. Proto ho benzínová auta mají cca od roku 1992.

A uhelné elektrárny neabsorbují do vody ale do filtrů plněných vápencem. A nikoliv NOX, ale oxidy síry. A ty se vážou s vápencem na CaSO4, neboli síran vápenatý. Po smíchání s vodou vytváří sádrovec. Obyčená sádra, kterou jde vyrobít žíháním sádrovce.

0/0
26.9.2015 21:40

V25í28t 39G33a31b71r32i42e16l 5334443886477

Čistě náhodou nevylosují ani jedno francouzské auto.

+1/−1
26.9.2015 16:18

P14e79t96r 78M64a69r59e54č58e98k 1763981689848

Však my víme jak to v losovačkách chodí ! ;-)

0/0
26.9.2015 16:20

P92e95t39r 41M71a84r39e67č37e46k 1793901259658

No to jsem zvědav na výsledky. U žaboaut určitě nic takového nenajdou ! :-) Protože jsou technicky na mnohem vyšší úrovni než VW . A ti Indové jsou také komedianti. Slovo ekologie je tam neznámý pojem a chtěji zkoumat jaký vliv má pár aut.

+2/0
26.9.2015 16:17

K59a19r21e17l 11V34o90v50e48s 1274468812589

Frantici budou losovat tak, aby nebyl vybran francouzsky vyrobce, ci francouzska znacka. Proste Frantici.

+2/−1
26.9.2015 15:39

J25a66n 29M61a34t62o85u39š45e75k 6916717130184

Voves, Voves vy budete mít ten život asi dost jednoduchej. Tušíte, že třeba motory od PSA jsou osazeny některé modely vozidel těchto výrobců: kromě Peugeot, Citroën a DS taky Fiat, Ford, Mazda, Toyota, Mitsubishi, Mini/BMW, Range Rover nebo Jaguar? Tak co losování se bude vyhýbat i jim?

0/−1
26.9.2015 15:44

K46a51r60e98l 73V53o92v93e48s 1864698972439

Matousku ty kluku snaziva, proto jsem napsal bud vyrobce nebo znacka. :-))

+1/0
26.9.2015 15:46

J93a51n 57M22a94t89o36u24š11e18k 6846557370394

Voves, napsal jsi francouzský výrobce nebo francouzská značka, což kromě těch prvních tří není ani jedna ;-)

0/−1
26.9.2015 15:49

K36a24r43e29l 45V96o26v53e97s 1874288722379

Matousku, Matousku i doma musis mit posledni slovo ? Co na to tvi rodice ?

0/0
26.9.2015 15:54

J64a30n 27M41a91t35o29u91š86e87k 6636957810764

nevím, ale dneska je po delší době uvidím tak se jich optám.

0/0
26.9.2015 15:59

P93e45t43r 75M52a45r24e65č79e15k 1663341119268

Vypadá to že jsou u nich losovačky ve stejné oblibě jako u nás . ;-)

0/0
26.9.2015 16:19

J49i53ř69í 92K31r62á70t92k83ý 3750912294

Něco pozitivního z toho snad bude, konečně by mohlo skončit to nesmyslné laboratorní měření ať už emisí nebo spotřeby v laboratorních podmínkách na hony vzdálených realitě a začít testování v reálném provozu, což je to, co klaždého zajímá. Mé auto (Peugeot Expert Tepee 2,0HDI 163k) má v techničáku kombinovanou spotřebu 6,6, ale nedostanu se pod 7,4l, to bych nesměl překročit 80km/h a třeba manželky Hyudai i20 1,2 benzín je na tom ještě hůř, tako 1,5-2l oproti papíru.

+1/0
26.9.2015 15:36

K18a46r48e36l 79V32o63v29e32s 1184638222749

Mame Skodu 1, 2 HTP minimalne jizd po meste a jinak 50 % dalnice a zbytek vetsinou silnice prvni tridy a za celych 120 000 km je celkova spotreba 6, 3 litru, coz docela jde.

+1/0
26.9.2015 15:43

D37e22n98i50s 21W73i67t34z12k52u 3433281699737

mám Accord 2,4L předělaný na LPG a jezdím za 14,5 litru, na peníze jsme na tom stejně, až na to, že já mám tuhle spotřebu 95%město, mám větší, spolehlivější a pohodlnější auto a navíc mi to i slušně jede

0/0
26.9.2015 18:34

Z29d15e11n60ě67k 82H33a36n77z26l 1531356442704

Accord,stím to už Honda u nás vzdala

0/0
26.9.2015 19:51

J80i93ř41í 89K57o28c93u49r71e51k 6715124345938

Nejspíš se jim nechtělo ivestovat úsilí do splnění téměř nesplnitelných limitů, které si někdo vytáhl z paty.

0/0
26.9.2015 21:46

D16e93n15i18s 19W57i43t23z31k56u 3953381509107

no jo no, když chce Evropa raději kupovat levné nekvalitní šunty, tak to se nedá nic dělat

+1/0
27.9.2015 16:49

J44a81n 96M84a39t96o53u18š21e53k 6706507790784

tak zhasněte světla, vypněte klimatizaci a rádio, nechte doma manželku a jezděte jenom když venku bude 20°C a bezvětří, ideálně v malé nadmořské výšce. Jinak nemá cenu spotřebu porovnávat, a spotřeba 7,4 l je na velikost auta (jízdní odpory vzduchu) a výkon přeci slušná a z příspěvku vyplývá, že pomalu nejezdíte, nebo ne?

+2/−1
26.9.2015 15:48

J43i58ř88í 65K58r38á30t83k21ý 3450262854

Tak u té dodávky je ta reálná spotřeba vynikající, obzvlášť vezmu-li v úvahu, že to má na dodávku docela odpich a baví mě to využívat. Těch 7,4l byl průměr za cestu do Itálie a zpátky, tam v 5 lidech (3 děti) + zavazdal a zpátky v 8 (5 dětí) a více zavazadel, bylo to fakt plný. Po dálnici na tempomat 130, ale tady jezdím krátké trasy, sice většinou prázdnej, takže spíš městský provoz, tak jezdím za 7,9. I tak to ujde. Ten Hyundai má slabej motor a když chcete aby to trochu jelo, tak máte plyn furt na podlaze, papírových 4,7l odpovídá tak tomu co jste popisoval, ale s tím moc nejezdíme, takže to moc neřeším. Já nemám rpoblém s tím, co to skutečně žere, jen mi vadí, že ta čísla v techničáku jsou nesmyslná. To auto bych koupil i kdyby tam byla uvedená reálná spotřeba. Stejně všichni vědědí, že to jsou nesmysly a aspoň bychom k získání reálných čísel nemuseli přičítat tak 20%-25% k papírovým údajům.

+1/0
26.9.2015 16:13

J36a66n 71M83a92t28o76u93š15e89k 6546867710364

těch 20- 25% navíc je to jak to vozidlo používáte, mimochodem jezdil jsem stejným, akorát s automatem, takže vím o čem mluvíte. Berte ten test, ze kterého vyplývá normovaná spotřeba jako nějaký závazný pokyn podmínek pro všechny výrobce. Původní záměr byl aby byla auta porovnatelná a všechny byly testovány za stejných podmínek. Bohužel někteří to tak zřejmě nebrali. Takže ony výsledky by měly být dobré pro porovnání jednotlivých vozidel mezi sebou nikoliv očekávat, že když nebudu jezdit stejně jako je testovací cyklus, že budu mít stejnou spotřebu. Pokud by podmínky pro měření emisí/spotřeby nebyly sjednocené, výsledky by ve finále ještě méně odpovídaly realitě. Jinak prakticky neexistuje vozidlo z PSA skupiny, se kterým bych nebyl schopen jezdit za normovanou spotřebu, Vyzkoušel jsem asi úplně všechny verze a motorizace.

0/0
26.9.2015 16:28

P50e96t82r 61T47y67č77k64a 6795712679402

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu. ...hezké

+2/0
26.9.2015 15:26

J79i21ř79í 60K69o61c68u53r70e85k 6455364595518

Byl jste rychlejší.

0/0
26.9.2015 21:41

D73a85v73i53d 14V11i92k31t87o32r10a 9584974575177

Tohle není nic jiného než ekoteroristický ho..dismus. Melouni stanovují jakési emisní limity od oka a podle toho, jak se vyspí, výrobci na ně musí v zájmu zachování pracovních míst přistoupit, i když každý odborník ví, že jsou to v podstatě nesmysly a pak to samozřejmě končí takto. Ekologie = potlačení rozumu a zelená emocím a naprosto ničím nepodloženým požadavkům.

+10/−4
26.9.2015 15:24

P70e86t10r 26T62y47č64k23a 6545292929272

Emisní limity co se chystají odpovídají spotřebě tak 2,5l / 100km. Nejspíše se někdo rozhodl zničit evropské automobilky.

+3/−1
26.9.2015 15:29

P28a65v63e61l 55C12h94l93a91p90e36c 5678656460587

Ne nějaké nevzdělané tele si myslí, že se o fyzikálních zákonech dá hlasovat.

+5/−2
26.9.2015 15:45

K33a56r59e21l 62V21o45v98e98s 1454208962139

Proste vladnou ekonomove a pravnici. Ti jsou radi, kdyz umi pocitat do 100

+2/−1
26.9.2015 15:47

J18i71ř29í 34H20l83i74s64n34i69k54o56v12s62k25ý 9793591412591

Tohle může napsat jen nevzdělanec. Odkdy je vytváření sloučenin fyzikou? Vždy jen chemie.

Z toho také vyplývá úroveň těch, co argumentují, že nelze porušovat fyzikální zákony, když se stanovují limity.

Fyzika řeší energie, množství energie. A té je v litru nafty více než dost, aby rozpohybovala auta.

+3/0
26.9.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.