Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie kvůli skandálu VW proměří emise aut, bude je losovat

Od příštího týdne se ve Francii začnou na pozadí skandálu Volkswagenu provádět náhodné testy na stovce aut různých výrobců, která se v zemi prodávají. Auta ke kontrole budou vybírána losováním a na vyhodnocení testů bude dohlížet nezávislá komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D13a78g20o28b80e81r49t 45J96a96n98í90k 6558868476

Nejsem velkým fanouške VW (nelíbí se mi modročervené podsvícení palubky a jejich až příliš usedlý design) ale na druhou stranu proč neproměří emise nafťáků od PSA, Renaultu anebo Fordu, jako by tu vládl pocit že všichni zvládají skonstruovat motor plníci emisní normy jenom u VW to nedokázali a proto manipulovali měření.

+1/0
26.9.2015 22:40

P65e11t11r 15M29i45c45h42a91l 2240324571502

Tak to losování si umím celkem představit. :-)

0/0
26.9.2015 21:57

Z44d73e24n24ě68k 28H97a81n36z50l 1201936632794

To je větší problém než uprchlíci. Teď se budou všichni snažit z VW co nejvice peněz

+1/0
26.9.2015 21:48


H90o34n30z81a 45J11e30l29i74n34e27k 7566670838

a koho ten takzvaný skandál zajímá?jen byrokraty z bruselu a ekoteroristy

+4/−1
26.9.2015 21:35

J43i74ř85í 88K67o27c86u55r62e34k 6755404285288

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu.

---

Britové vždy měli trochu jiný smysl pro humor.

+2/0
26.9.2015 21:25

P67e28t74r 64M19i51c80h61a10l 2890114751152

Jo jo, ten se hodně podařil. :-)

Byť je to pravděpodobně produkt inteligence autora toho textu.

+1/0
26.9.2015 21:32
Foto

J43a52r93o49s44l11a50v 24V52o16j44t17ě74c22k73ý 4463748294216

Nechci dělat reklamu, ale opět odkáži na speciál Svět motorů, který je právě v trafice. Ukázka toho, že tento problém je o ničem, protože problém není v homologaci kterou obchází VŠECHNY automobilky. Problém je s emisemi v reálném provozu, protže zázračné AdBlue v dnešním DS5 ( bývalý Citroën) má nižší emise proti staré Octavii II o pouhé 3,3% ačkoli norma je přísnější o 68%. 

O čem je tedy tento skandál? 

Fakt nechci aby to byla reklama, je to prostě aktuální téma a jsou to provozní testy

+1/0
26.9.2015 20:03

Z34d89e11n56ě65k 97H81a12n73z91l 1921336872764

Ekologie je na prvním místě,proto jezdím na LPG.;-)TDI Fujjjj smradoši.Když vidím TDI,tak si zacpu nos,fuj.;-O

+1/−2
26.9.2015 19:59

J25a21n 50H28a80v80r89d83a 3266274142316

Fakt inteligentn.

0/0
26.9.2015 21:00

Z58d73e43n16ě49k 35H52a36n55z92l 1181626922914

Naštve

0/0
26.9.2015 21:46

T77o24m50á83š 85K44u57c35h33a10ř 3397521988271

Tak já si vypínám větrák, i když jedu za LPG, protože mi taky subjektivně smrdí (na LPG jsem několik let jezdil). Oproti benzínu, který mi docela voní je to prostě nepříjemný zápach. No a nová koncernová TDI auta, třeba Audi vlastně často nesmrdí ani tak po naftě, jako po tom kyselisku, co tam přimíchávají. Taky nic moc.

+1/0
26.9.2015 21:02

D48a93g59o53b10e58r86t 83J61a33n87í64k 6568208286

...a proto jezdím vlakem

+1/0
26.9.2015 22:42

P87a96t15r24i58k 92Š53e44b32e58s29t14a 4773272126555

Mno, když jsem tady tvrdil v diskusích asi již osm let, že diesely v osobácích jsou čmoudy, co mají 10x vyšší oficiální emise, tj. aso 30x vyší skutečné emise, než benzín, tak mi tady nikdo nevěřil...

+1/−3
26.9.2015 19:52

T63o64m62á75š 62K38u17c18h66a77ř 3647631108331

A vidíte, nevěříme vám ani teď. ;-)

+1/0
26.9.2015 21:04

P20e69t69r 76S89t21e64j11s21k24a89l 3119168194766

Predstavte si prase. Prase se v skole moc neucilo a dela na pracaku nebo se jenom pase, tudiz nema na palivo ani udrzbu. Koupi si samozrejme diesel, ale hned vyrizne DPF, zaslepi EGR a nacipuje  vstriky. Normalne se mu nemuze nic stat, protoze na STK dela taky prase. Nahodou ale Francie vylosuje prave to prase ;-D

0/0
26.9.2015 19:31
Foto

K98a66r78e83l 16H84r19u92š54k64a 2221441768177

Takže se jim z toho nakonec vyklubaly common raily. To mají z toho, že nenechali dál jet PDčka :-/

+4/0
26.9.2015 18:00

D50a35g75o78b68e58r95t 92J18a56n35í65k 6518108616

je uplne jedno jesti je technologie vstřiku PD anebo CR problém vzniku oxidů dusíku je vtom že naftové motory pracují s velkým tlakem a teplotou tkaže se neokysličuje jenom palivo ale i atmosférický dusík

0/0
26.9.2015 22:47

M64a47r47e16k 11J57a11n64e96č31k49a 1147836603831

Dnes stát nebo popojíždět krokem v koloně aut, bez uzavřených oken a se včas zapnutým vnitřním okruhem vzduchu je opravdu nejlepší test na emise dieselů, které stojí před vámi a vedle vás a můžou mít třeba EURO 6, furt je to stejný smrad. Takže zastánci dieselů si to čuchejte do libosti, ostatní mají ale rádi dýchatelný vzduch.

+5/−3
26.9.2015 17:56

K44a55r52e66l 43J17o49a75c39h39i18m50s70t84á75l 8586592537506

a proč neproměřej jak znečišťujou letadla ovzduší nebo lodě a co takhle vlaky ? to by sme se zděsiliRvRv

+6/−1
26.9.2015 17:20

J56i95n38d10ř48i76c74h 23L71u37k55á88š 8347951500305

jenže než se to od nich dostane k vašemu nosu, tak už je to tak zředěný, že to téměř nepoznáte , kdežto ropák to vypouští jen pár metrů od vás...

+1/0
26.9.2015 19:53

J95i57ř93í 30K40o97c40u71r27e91k 6245354455728

A kdyby to změřené bylo a straší lodě měly zákaz vplutí to amerických přístavů a letadla zákaz vstupu (krom nouze) do US vzdušného prostoru, to by stačilo? A Knock Newis by se měl sešrotovat.

Ne, budem nadávat že to nikdo nedělá, protože si neumíme zjistit, jeslit to někdo dělá nebo ne. Knock Newis už sice sešrotovaný je, ale podle studií o ovzduší neustále vypouští mraky škodlivin.

0/0
26.9.2015 21:34

J54o33s16e43f 89J52a94n69e14k 9177101978649

A ty letadla a lodě se pohybují v ulicích měst v blízkosti domů?

0/0
26.9.2015 23:27
Foto

M26i46r23o24s95l51a61v 18S33t53e95i18n36e65r 1395695768583

Pokud budou chtít něco najít, jistě i najdou. Už v Bibli stojí: kdo hledá, ten najde!

Francouzské DPF jsou stejného typu, jako ten od VW, tudíž jistě nezávadné. Ale u složek uvedených na šestém nebo sedmém místě v testech mohou mít také problémy- NOx lze odstranit pouze jejich absorpcí ve vodě a to zatím u aut neznám.

Ostatně ani u kotlů na naftu nebo na uhlí se takové filtry nevyskytují, zatím se stavějí jenom pro elektrárny na uhlí.

Proto z tak důkladných testů nevyjdou ani US značky bez úrazu- GM a Ford tam mají velkoobsahové teréňáky.

Právě kvůli podezření se vylosují i francouzská auta, ovšem řádně ošetřená předem, to je tam přece zvykem. Nejrozdrbanější auta se však dováží do ČR z Itálie- tam se jenom jezdí tak dlouho, až něco upadne.

0/−1
26.9.2015 16:58

J81i98ř45í 90K82o43c10u89r17e39k 6535614345258

Kdo hledá najde i imerialistu v sardinkách. NOx se dá celkem solidně upravit v katalyzátoru. Proto ho benzínová auta mají cca od roku 1992.

A uhelné elektrárny neabsorbují do vody ale do filtrů plněných vápencem. A nikoliv NOX, ale oxidy síry. A ty se vážou s vápencem na CaSO4, neboli síran vápenatý. Po smíchání s vodou vytváří sádrovec. Obyčená sádra, kterou jde vyrobít žíháním sádrovce.

0/0
26.9.2015 21:40

V32í97t 41G16a11b55r10i21e48l 5304923246827

Čistě náhodou nevylosují ani jedno francouzské auto.

+1/−1
26.9.2015 16:18

P88e92t43r 67M13a74r46e33č48e82k 1263101319418

Však my víme jak to v losovačkách chodí ! ;-)

0/0
26.9.2015 16:20

P62e50t71r 11M92a10r43e83č20e42k 1413371709578

No to jsem zvědav na výsledky. U žaboaut určitě nic takového nenajdou ! :-) Protože jsou technicky na mnohem vyšší úrovni než VW . A ti Indové jsou také komedianti. Slovo ekologie je tam neznámý pojem a chtěji zkoumat jaký vliv má pár aut.

+2/0
26.9.2015 16:17

K34a51r61e50l 85V16o27v45e20s 1934318502859

Frantici budou losovat tak, aby nebyl vybran francouzsky vyrobce, ci francouzska znacka. Proste Frantici.

+2/−1
26.9.2015 15:39

J91a32n 83M54a77t79o85u79š30e23k 6896887590594

Voves, Voves vy budete mít ten život asi dost jednoduchej. Tušíte, že třeba motory od PSA jsou osazeny některé modely vozidel těchto výrobců: kromě Peugeot, Citroën a DS taky Fiat, Ford, Mazda, Toyota, Mitsubishi, Mini/BMW, Range Rover nebo Jaguar? Tak co losování se bude vyhýbat i jim?

0/−1
26.9.2015 15:44

K56a69r42e18l 62V90o56v27e75s 1794788212649

Matousku ty kluku snaziva, proto jsem napsal bud vyrobce nebo znacka. :-))

+1/0
26.9.2015 15:46

J64a82n 56M89a49t61o69u56š66e45k 6476727790304

Voves, napsal jsi francouzský výrobce nebo francouzská značka, což kromě těch prvních tří není ani jedna ;-)

0/−1
26.9.2015 15:49

K53a65r81e29l 71V26o38v85e59s 1464608182769

Matousku, Matousku i doma musis mit posledni slovo ? Co na to tvi rodice ?

0/0
26.9.2015 15:54

J21a10n 74M65a77t97o10u73š24e65k 6396427970194

nevím, ale dneska je po delší době uvidím tak se jich optám.

0/0
26.9.2015 15:59

P96e86t23r 74M72a25r28e76č96e32k 1233961919928

Vypadá to že jsou u nich losovačky ve stejné oblibě jako u nás . ;-)

0/0
26.9.2015 16:19

J47i53ř69í 39K13r11á61t79k55ý 3440712164

Něco pozitivního z toho snad bude, konečně by mohlo skončit to nesmyslné laboratorní měření ať už emisí nebo spotřeby v laboratorních podmínkách na hony vzdálených realitě a začít testování v reálném provozu, což je to, co klaždého zajímá. Mé auto (Peugeot Expert Tepee 2,0HDI 163k) má v techničáku kombinovanou spotřebu 6,6, ale nedostanu se pod 7,4l, to bych nesměl překročit 80km/h a třeba manželky Hyudai i20 1,2 benzín je na tom ještě hůř, tako 1,5-2l oproti papíru.

+1/0
26.9.2015 15:36

K11a31r53e90l 67V63o41v82e40s 1764628582479

Mame Skodu 1, 2 HTP minimalne jizd po meste a jinak 50 % dalnice a zbytek vetsinou silnice prvni tridy a za celych 120 000 km je celkova spotreba 6, 3 litru, coz docela jde.

+1/0
26.9.2015 15:43

D42e13n95i81s 97W68i55t83z13k81u 3303271859727

mám Accord 2,4L předělaný na LPG a jezdím za 14,5 litru, na peníze jsme na tom stejně, až na to, že já mám tuhle spotřebu 95%město, mám větší, spolehlivější a pohodlnější auto a navíc mi to i slušně jede

0/0
26.9.2015 18:34

Z67d15e94n35ě42k 29H38a52n22z74l 1741776322384

Accord,stím to už Honda u nás vzdala

0/0
26.9.2015 19:51

J37i60ř63í 23K92o76c54u62r28e75k 6595624725468

Nejspíš se jim nechtělo ivestovat úsilí do splnění téměř nesplnitelných limitů, které si někdo vytáhl z paty.

0/0
26.9.2015 21:46

D54e46n49i18s 46W46i55t20z71k70u 3663331149237

no jo no, když chce Evropa raději kupovat levné nekvalitní šunty, tak to se nedá nic dělat

+1/0
27.9.2015 16:49

J74a52n 69M33a92t76o61u73š69e72k 6426667740744

tak zhasněte světla, vypněte klimatizaci a rádio, nechte doma manželku a jezděte jenom když venku bude 20°C a bezvětří, ideálně v malé nadmořské výšce. Jinak nemá cenu spotřebu porovnávat, a spotřeba 7,4 l je na velikost auta (jízdní odpory vzduchu) a výkon přeci slušná a z příspěvku vyplývá, že pomalu nejezdíte, nebo ne?

+2/−1
26.9.2015 15:48

J14i53ř50í 31K19r31á57t15k10ý 3160922484

Tak u té dodávky je ta reálná spotřeba vynikající, obzvlášť vezmu-li v úvahu, že to má na dodávku docela odpich a baví mě to využívat. Těch 7,4l byl průměr za cestu do Itálie a zpátky, tam v 5 lidech (3 děti) + zavazdal a zpátky v 8 (5 dětí) a více zavazadel, bylo to fakt plný. Po dálnici na tempomat 130, ale tady jezdím krátké trasy, sice většinou prázdnej, takže spíš městský provoz, tak jezdím za 7,9. I tak to ujde. Ten Hyundai má slabej motor a když chcete aby to trochu jelo, tak máte plyn furt na podlaze, papírových 4,7l odpovídá tak tomu co jste popisoval, ale s tím moc nejezdíme, takže to moc neřeším. Já nemám rpoblém s tím, co to skutečně žere, jen mi vadí, že ta čísla v techničáku jsou nesmyslná. To auto bych koupil i kdyby tam byla uvedená reálná spotřeba. Stejně všichni vědědí, že to jsou nesmysly a aspoň bychom k získání reálných čísel nemuseli přičítat tak 20%-25% k papírovým údajům.

+1/0
26.9.2015 16:13

J53a98n 72M93a14t64o48u47š81e62k 6656197310574

těch 20- 25% navíc je to jak to vozidlo používáte, mimochodem jezdil jsem stejným, akorát s automatem, takže vím o čem mluvíte. Berte ten test, ze kterého vyplývá normovaná spotřeba jako nějaký závazný pokyn podmínek pro všechny výrobce. Původní záměr byl aby byla auta porovnatelná a všechny byly testovány za stejných podmínek. Bohužel někteří to tak zřejmě nebrali. Takže ony výsledky by měly být dobré pro porovnání jednotlivých vozidel mezi sebou nikoliv očekávat, že když nebudu jezdit stejně jako je testovací cyklus, že budu mít stejnou spotřebu. Pokud by podmínky pro měření emisí/spotřeby nebyly sjednocené, výsledky by ve finále ještě méně odpovídaly realitě. Jinak prakticky neexistuje vozidlo z PSA skupiny, se kterým bych nebyl schopen jezdit za normovanou spotřebu, Vyzkoušel jsem asi úplně všechny verze a motorizace.

0/0
26.9.2015 16:28

P17e31t23r 70T22y83č14k20a 6605112439972

Britský ministr dopravy Patrick McLoughlin uvedl, že vláda hodlá spolupracovat s výrobci vozidel, aby zajistila rozšíření podvodů s emisemi v automobilovém průmyslu. ...hezké

+2/0
26.9.2015 15:26

J43i88ř38í 47K92o10c20u73r61e81k 6975784505248

Byl jste rychlejší.

0/0
26.9.2015 21:41

D95a41v22i15d 68V59i15k43t68o41r71a 9424434885387

Tohle není nic jiného než ekoteroristický ho..dismus. Melouni stanovují jakési emisní limity od oka a podle toho, jak se vyspí, výrobci na ně musí v zájmu zachování pracovních míst přistoupit, i když každý odborník ví, že jsou to v podstatě nesmysly a pak to samozřejmě končí takto. Ekologie = potlačení rozumu a zelená emocím a naprosto ničím nepodloženým požadavkům.

+10/−4
26.9.2015 15:24

P69e83t11r 33T80y76č52k59a 6375542759772

Emisní limity co se chystají odpovídají spotřebě tak 2,5l / 100km. Nejspíše se někdo rozhodl zničit evropské automobilky.

+3/−1
26.9.2015 15:29

P49a16v26e37l 60C21h74l63a87p13e62c 5448446780807

Ne nějaké nevzdělané tele si myslí, že se o fyzikálních zákonech dá hlasovat.

+5/−2
26.9.2015 15:45

K31a76r42e11l 24V22o42v46e18s 1424948452539

Proste vladnou ekonomove a pravnici. Ti jsou radi, kdyz umi pocitat do 100

+2/−1
26.9.2015 15:47

J67i25ř24í 95H30l32i79s39n59i68k83o91v43s33k64ý 9713371512551

Tohle může napsat jen nevzdělanec. Odkdy je vytváření sloučenin fyzikou? Vždy jen chemie.

Z toho také vyplývá úroveň těch, co argumentují, že nelze porušovat fyzikální zákony, když se stanovují limity.

Fyzika řeší energie, množství energie. A té je v litru nafty více než dost, aby rozpohybovala auta.

+3/0
26.9.2015 15:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.